quote:Falcon 9
Falcon 9 is een tweetrapsraket uit de Falcon-reeks, ontworpen en gebouwd door SpaceX. De Falcon 9 maakte in 2010 zijn introductievlucht. Het raketontwerp is sindsdien stapsgewijs geüpgraded waardoor de prestatiekracht flink toenam. De "9" in de naam "Falcon 9" verwijst naar de samenstelling van negen Merlin 1-raketmotoren in de "core-booster". Deze eerste trap is ontwikkeld om meerdere keren te gebruiken en werd in "vlucht 32" op 31 maart 2017 voor het eerst daadwerkelijk opnieuw ingezet na gebruik in "vlucht 23" op 8 april 2016. Door deze ontwikkeling kan Spacex naar verwachting tot 30% besparen op de kosten per lancering vanaf begin 2018. De Falcon 9 is sinds 2017 op jaarbasis de meest gelanceerde draagraket van de wereld. In november 2018 werd de Falcon 9 Block-5 door NASA's Launch Services Program gecertificeerd als categorie 3 lanceertuig. Daarmee wordt de Falcon 9 uiterst betrouwbaar geacht en is de raket goedgekeurd voor lanceringen van NASA's duurste satellieten en ruimtesondes. SpaceX groeide door het succes van de Falcon 9, waarmee er in 2018 twintig lanceringen werden uitgevoerd, uit tot de marktleider op het gebied van lanceringen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
quote:Falcon Heavy
De Falcon Heavy is een zeer krachtige deels herbruikbare commerciële draagraket uit de Falconraketfamilie van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX die gebaseerd is op de Falcon 9. Hij maakte op 6 februari 2018 zijn ingebruiknamevlucht en werd een half jaar later door de USAF EELV-gecertificeerd. De Falcon Heavy wordt in staat geacht 63.800 kg aan nuttige lading in een lage aardbaan te brengen, 26.700 kg naar een geostationaire baan, 16.800 kg naar Mars en 3.500 kg naar Pluto. Daarmee is de Falcon Heavy de krachtigste nu beschikbare raket van de wereld, en de krachtigste commerciële raket ooit. Alleen de Saturnus V maanraket (laatste vlucht in 1973) en de Russische Energia (die na slechts twee proefvluchten werd geannuleerd) konden meer vracht vervoeren. De Falcon Heavy is een gedeeltelijk herbruikbare draagraket waarbij de twee boosters en de eerste trap (centercore) in principe kunnen landen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy
quote:Dragon 1 (cargo)
Dragon, ook bekend als Dragon 1 of Cargo Dragon was het eerste ruimtevaartuig uit de Dragon-reeks van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX. Het was een herbruikbaar, onbemand, commercieel bevoorradingsschip dat met subsidies van NASA werd ontwikkeld onder het Commercial Orbital Transportation Services-programma. Met zijn eerste onbemande vlucht in december 2010 werd Dragon het eerste commerciële ruimtevaartuig dat succesvol op aarde terugkeerde. Op 25 mei 2012 voltooide een Dragon als eerste commerciële ruimtevaartuig een rendez-vous met het ISS. NASA had SpaceX gecontracteerd om met de Dragon vracht naar het ISS te brengen onder het CRS-1 contract van het Commercial Resupply Services-programma. Regelmatige vluchten werden tussen oktober 2012 april 2020 uitgevoerd. Nadat de Dragon van missie CRS-20 op 7 april 2020 in de Grote Oceaan landde wordt de Dragon 1 opgevolgd door de Dragon 2-Cargo. SpaceX heeft dertien Dragon-1-capsules gebouwd, waarvan er één verloren ging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/SpaceX_Dragon
quote:Dragon 2 (Cargo en Crew)
De Dragon 2, met de versies Crew Dragon en Cargo Dragon is de tweede generatie Dragon-ruimtevaartuigen van het Californische ruimtevaartbedrijf SpaceX die samen met de Boeing Starliner namens NASA-bemanningen naar het ISS moet gaan brengen onder het Commercial Crew-programma. De Crew Dragon wordt ook voor commerciële klanten ingezet en kan maximaal vier ruimtevaarders vervoeren. De Dragon 2 is een doorontwikkeling van de Dragon 1 waarmee SpaceX van 2012 tot en met 2020 vracht naar het ISS bracht. Naast een bemande uitvoering werkt SpaceX ook aan een uitgekleed Dragon 2-ontwerp voor onbemande bevoorradingsmissies van NASA's CRS 2-programma, dat in 2019 van start ging.
De eerste onbemande testvlucht van de Crew Dragon werd op 2 maart 2019 gelanceerd. De bemande testvlucht werd op 30 mei 2020 gelanceerd. Reguliere bemande vluchten beginnen volgens planning eind augustus 2020.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dragon_2
quote:Starship
Starship is een tweetrappig al dan niet bemand zeer zwaar lanceersysteem in ontwikkeling van SpaceX. De boostertrap van Starship, die nodig is om de aarde te verlaten, heet Super Heavy. De Naam Starship slaat op zowel tweedetrap met een compartiment voor bemanning, vracht of satellieten als op de eerste-en-tweede trap als geheel.
Starship vormt een volledig herbruikbaar ruimtevaartuig dat is bedoeld om 100 tot 150 ton aan vracht of tot 100 mensen per vlucht in de ruimte te brengen. In expendable mode zou dat zelfs 250 ton kunnen zijn. Vluchten naar Mars (en terug) behoren tot de mogelijkheden. Door de mogelijkheid tot bijtanken in de ruimte kunnen die hoeveelheden ook op mars of op de maan landen.
Een aangepast Starship is ook een van de drie ontwerpen die NASA heeft opgenomen in de voorselectie voor de bemande maanlander(s) van het Artemisprogramma en in de race zijn voor definitieve selectie.
Het eerste conceptontwerp werd op 27 september 2016 door SpaceX oprichter en ceo Elon Musk op het International Astronatical Congress gepresenteerd als Interplanetairy Transport System. Een jaar later werd een verkleind, makkelijker haalbaar ontwerp met een bredere inzetbaarheid gepresenteerd met de naam Big Falcon Rocket. In 2018 werden nog enkele aanpassingen aan het ontwerp gedaan waaronder een verlenging, een versimpeld landingsgestel met geïntegreerde stuurvleugels en de keuze om de raket van roestvaststaal in plaats van koolstofvezel te bouwen. Het project staat onder directe leiding van Musk zelf. Met de ontwikkeling van de Starship is zo'n vijf miljard dollar gemoeid.
Het eerste prototype van het Starship werd op 28 september 2019 voltooid. Een maand daarvoor werd het voorbereidende Starhopperprogramma waarbij men met een testraket korte vluchten maakte om met de voor Starship ontwikkelde Raptormotoren te leren vliegen en landen afgerond. Anno 2020 worden in hoog tempo prototypes gebouwd en getest waarbij de brandstoftanks de eerste bottleneck waren en verschillende prototypes explodeerden. Op 27 april 2020 doorstond voor het eerst een brandstoftank de cryogene druktest. Elon Musk wil Starship zo snel als mogelijk in bedrijf kunnen nemen. Er wordt gestreefd naar een eerste bemande vlucht langs de Maan in 2023.
Elon Musk wil in de toekomst met Starship, de Falcon 9, de Falcon Heavy en de (bemande en onbemande) Dragon 2 vervangen. Bemande maanlandingen en marslandingen, satellietlanceringen, bijtankvluchten en eventueel zelfs langeafstandsvluchten op aarde behoren tot de mogelijkheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_(SpaceX)
Starhopper:![]()
Starship Mk1:![]()
Starship:
Starship Moon:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
2:10 PM CST = 21:10 NL-tijd. Gaat nog wel even duren dus als dit klopt. En dat is de geplande tijd dat het obervatievliegtuig vertrekt vanuit Houston.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als we tijden van het opstijgen en landen van de bommenwerper mogen geloven, dan is het over ong 3 uur.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:27 schreef beantherio het volgende:
Die gaat niet binnen 2 uur de lucht in vermoed ik zo
Verklaart ook de manlift die nog zo dicht bij de stand stond.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:26 schreef Starhopper het volgende:
Nu, en nu maar de boel klaarmaken voor de vlucht![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef Tourniquet het volgende:
@:Starhopper
Launch schedule in de OP mag wel weer bijgewerkt worden.
Ja, moet ik nog ff doen jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En linkjes naar het andere lanceringstopic fixen
Ik was het laatst van plan maar dat is er niet van gekomen. Je moet er echt ff voor gaan zitten idd
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Denk dat die hoogwerker als laatste weg gaat, als de riemen van de flaps los zijn dan fladderen ze ook los in de wind. Die wil je niet tegen je neus krijgenquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Verklaart ook de manlift die nog zo dicht bij de stand stond.
En je zat dus goed met een cryotestquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Verklaart ook de manlift die nog zo dicht bij de stand stond.
21:45 hollandse klok.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:27 schreef beantherio het volgende:
Die gaat niet binnen 2 uur de lucht in vermoed ik zo
5 minuten eerder, natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoelaat is dat in Friesland?
De webmaster van NSF is ook een Hollanderquote:
Ben je gek man, zet daar gewoon een link naar Wiki en die andere site neer en klaar, verder kan de TT natuurlijk gewoon bij elke lancering een update krijgen om aan te geven dat er iets te kijken is, zoals ik met sporttopics ook vaak doe, kost steeds 5 secondenquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, moet ik nog ff doen jaEn linkjes naar het andere lanceringstopic fixen
Ik was het laatst van plan maar dat is er niet van gekomen. Je moet er echt ff voor gaan zitten idd
Voor de launch schedule is dat misschien wel een goed idee ja! Elke dag passen ze het weer aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben je gek man, zet daar gewoon een link naar Wiki en die andere site neer en klaar, verder kan de TT natuurlijk gewoon bij elke lancering een update krijgen om aan te geven dat er iets te kijken is, zoals ik met sporttopics ook vaak doe, kost steeds 5 seconden
quote:
Ik bedoelde het letterlijkquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:13 schreef Jonmen het volgende:
[..]
https://www.encyclo.nl/be(...)n%20verstand%20zijn.
Jaja....quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik bedoelde het letterlijk(een vlieger
)
quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:26 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben benieuwd of Elon straks nog met een selfie komt vanuit de manlift
Die zie je ergens aan of gewoon omdat ze daar nog niet geweest zijn?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:39 schreef Stoney3K het volgende:
Linksboven zit nog aan zijn touwtje, hoogwerker gaat niet zo snel
Zijn ze nog niet geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef engine het volgende:
[..]
Die zie je ergens aan of gewoon omdat ze daar nog niet geweest zijn?
Als je een beetje kijkt hoe laat die WB-57 vertrekt (met een vlucht tijd van 45 minuten richting BC) dan heb je nog 2 uur.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:46 schreef Stoney3K het volgende:
LabPadre heeft even wat geluidsprobleempjes, maar we hebben nog minstens een uur.
Met het tempo waarop die dingen rijden, gaat het nog wel even durenquote:
Zoals de commentatoren op LabPadre al opgemerkt hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:55 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Met het tempo waarop die dingen rijden, gaat het nog wel even duren
Waarom moet dat vliegtuig er zijn eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:49 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als je een beetje kijkt hoe laat die WB-57 vertrekt (met een vlucht tijd van 45 minuten richting BC) dan heb je nog 2 uur.
https://uk.flightaware.co(...)1208/2000Z/KEFD/KEFD
die kan beelden op 12 Km hoog maken. Zo hoog komen ze niet met een drone of helikopter.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:55 schreef engine het volgende:
[..]
Waarom moet dat vliegtuig er zijn eigenlijk?
Dat vliegtuig is er waarschijnlijk eerderquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:15 schreef Stoney3K het volgende:
Helpen we allemaal even mee om de hoogwerker te duwen?
NSFquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:28 schreef Hydrogeny het volgende:
Ik heb deze nu als streams, mis ik er nog waar iets op te zien is?
[ afbeelding ]
En daar gaat iequote:
Enkele trucks, waaronder die met de aanhanger, staan gereed om te vertrekkenquote:
Welke cam?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:02 schreef Starhopper het volgende:
Er staat ook een witte Model Y tussen?! Zal dat Elon Musk zijn?
quote:
Lab cam, had hem ook net gevondenquote:
quote:
Kon t niet goed zien maar volgens mij was het idd een Model Yquote:
Als deze testvlucht 100% goed gaat, dan zijn we weer een stapje dichterbijquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:06 schreef Generationalpha het volgende:
1 keer in de zoveel tijd lurk ik hier als een soort successupporter om even te kijken hoe de vlag ervoor hangt. Hoe staat het ervoor momenteel? Liggen we op koers voor Mars?
Wat zijn momenteel de belangrijkste hindernissen nog?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als deze testvlucht 100% goed gaat, dan zijn we weer een stapje dichterbij
Piratenschipquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:10 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Wat zijn momenteel de belangrijkste hindernissen nog?
Technologie gebruiken om te voorkomen dat iets kan ontploffenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:10 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in de zin van: Landingsmechanismen, brandstof tanken in de ruimte etc.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:11 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Technologie gebruiken om te voorkomen dat iets kan ontploffen
Dat hebben ze allemaal al uitgetekend / een plan voor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in de zin van: Landingsmechanismen, brandstof tanken in de ruimte etc.
Ze zijn er nog steeds niet over uit hoe de landingspoten vorm gegeven moeten worden. De huidige dingen zijn niet echt toepasbaar voor landen op oneven ondergrond.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:10 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of je dat wel moet willenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:14 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dat hebben ze allemaal al uitgetekend / een plan voor.
Maar om het failproof te maken is de uitdaging, maar daar kan niemand je iets over vertellen...
Misschien dat ik ooit voor Tesla kan werken, maar SpaceX is toch een tikkeltje te hoog gegrepen
Daar heb je gelijk in. Heb hem 2x op de cams van Labpadre gezien en dat was volgens mij idd in een Model Xquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:09 schreef Jonmen het volgende:
Denk het ook. Maar Elon zal het wel niet geweest zijn. Die rijdt meestal rond op andere locaties in een Model X.
Elonerons testing at the moment!
Als je de biografie leest van Elon Musk, dan zou ik NEE zeggenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of je dat wel moet willen
Je moet je eens voorstellen hoeveel SpaceX fans dan voor je voeten komen knielen na een geslaagde Starship testquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of je dat wel moet willen
Interessant! Hier kan ik wel wat mee. Aan al deze dingen wordt nu dus al met man en macht gewerkt?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze zijn er nog steeds niet over uit hoe de landingspoten vorm gegeven moeten worden. De huidige dingen zijn niet echt toepasbaar voor landen op oneven ondergrond.
En het hele opstijgen naar grote hoogte en dan weer veilig neerkomen
Het hitteschild moet ook nog ontwikkeld worden. Ze experimenteren nu nog met van die kleine tiles, maar dat lijkt ook nog niet heel trillingsbestendig.
En dan moet de booster nog uberhaupt gebouwd worden.
Oftewel, er zijn nog wel een paar hindernissen te bedenken
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef beantherio het volgende:
Het opstijgen van de WB-57 is anderhalf uur uitgesteld.![]()
Volgens mij niet, ben ook wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef engine het volgende:
Zal het eerste Starship dat naar Mars gaat bemand zijn?
Ja, maar ook de werkomgeving waar weinig positieve geluiden uit komen...nee bedanktquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Je moet je eens voorstellen hoeveel SpaceX fans dan voor je voeten komen knielen na een geslaagde Starship test
Nog niet misschien. Lijkt me.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef engine het volgende:
Zal het eerste Starship dat naar Mars gaat bemand zijn?
Nee ze sturen eerst ships met alleen bevoorrading, voor energie op te wekken, huisvesting, bouwmaterialen, enz (en om te testen of landen lukt)quote:
Fascinerend, wat acht jij op dit moment een realistische inschatting? 2025 als die eerste onbemande vlucht zal gaan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:20 schreef Jonmen het volgende:
Onbemand. Wordt gebruikt voor materiaal/leefomgeving voor de eerste astronauten (en als back-up om ooit terug te keren)
Natuurlijk hoeft dan nog niet alles te kloppen, maar een crash zal het proces toch jaren terugwerpen lijkt me. Zeker omdat je maar een keer in de twee jaar kan gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:23 schreef Jonmen het volgende:
Sneller.
Voor onbemand moet nog niet alles 100% kloppen. Net zoals de test die ze vandaag doen.
Wat die NASA jet's momenteel aan het doen zijn, ik vind het maar raar hoor.
https://www.flightradar24.com/airport/efd
Dus dat zou de launch tijd richting 23:30 / 45 sturen. Ze moeten in ieder geval ruim voor het sluiten van het window gelanceerd zijn, want de landing moet voor 5pm local time. Dan sluit hun FAA window.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef beantherio het volgende:
Het opstijgen van de WB-57 is anderhalf uur uitgesteld.![]()
Moet toch niet? Die 1x per 2 jaar is als de afstand het kortste is, maar voor onbemande vluchten maakt de afstand toch veel minder uit?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Natuurlijk hoeft dan nog niet alles te kloppen, maar een crash zal het proces toch jaren terugwerpen lijkt me. Zeker omdat je maar een keer in de twee jaar kan gaan.
Omstandigheden tussen de Maan en Mars zijn toch totaal anders lijkt me?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:27 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Moet toch niet? Die 1x per 2 jaar is als de afstand het kortste is, maar voor onbemande vluchten maakt de afstand toch veel minder uit?
En als ze Starship ondertussen kunnen testen met de maanlandingen, dan hebben ze eigelijk alle praktijkervaring al voor uiteindelijk naar Mars te kunnen gaan.
Het gaat niet alleen om de tijdsduur/afstand, maar ook om de delta-V die benodigd is om bij Mars te komen. En die is niet ongelimiteerd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:27 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Moet toch niet? Die 1x per 2 jaar is als de afstand het kortste is, maar voor onbemande vluchten maakt de afstand toch veel minder uit?
En als ze Starship ondertussen kunnen testen met de maanlandingen, dan hebben ze eigelijk alle praktijkervaring al voor uiteindelijk naar Mars te kunnen gaan.
quote:
4:20 CSTquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:27 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dus dat zou de launch tijd richting 23:30 / 45 sturen. Ze moeten in ieder geval ruim voor het sluiten van het window gelanceerd zijn, want de landing moet voor 5pm local time. Dan sluit hun FAA window.
Net als de vorige keren, oh neequote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben niet de enige zie ikIk pis in mn broek van t lachen als ie dit echt gaat doen
![]()
[ twitter ]
Ik heb het gevoel dat ik iets mis hier.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben niet de enige zie ikIk pis in mn broek van t lachen als ie dit echt gaat doen
![]()
[ twitter ]
420 is Elon's lievelingsgetal sinds:quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat ik iets mis hier.![]()
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
420 is Elon's lievelingsgetal sinds:
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/420_(cannabis_culture)
[ afbeelding ]
![]()
Als je geen Amerikaans staatsburger bent kun je dat uberhaupt vergeten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:14 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dat hebben ze allemaal al uitgetekend / een plan voor.
Maar om het failproof te maken is de uitdaging, maar daar kan niemand je iets over vertellen...
Misschien dat ik ooit voor Tesla kan werken, maar SpaceX is toch een tikkeltje te hoog gegrepen
Een green card in combinatie met uitzonderlijk talent in een bepaald onderdeel is ook al voldoende.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als je geen Amerikaans staatsburger bent kun je dat uberhaupt vergeten.
Er zijn er meerdere dan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:09 schreef Jonmen het volgende:
Het vliegtuig is online!!!!!!
https://www.flightradar24.com/N927NA/2641cd06
Hij is in de lucht!quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:09 schreef Jonmen het volgende:
Het vliegtuig is online!!!!!!
https://www.flightradar24.com/N927NA/2641cd06
Dat is het vliegtuigquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:10 schreef engine het volgende:
[..]
Er zijn er meerdere dan?
NASA927
EXPECTED TO DEPART IN 22 MINUTES
Op de radar zie ik 927 en 927NA. Ik neem aan dat hij 2 transponders oid aan heeft staan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:12 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dat is het vliegtuig
927NA. (Nasa heeft zo'n 3 WB-57 vliegtuigen, en zijn genummerd van 926 tem 928)
Zeker weten? Volgens mij zit je dan nog steeds met ITAR. Of praat je over echt hele specifieke kennis? Misschien dat er dan wel een uitzondering is (versneld pad naar een citizenship)quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:05 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Een green card in combinatie met uitzonderlijk talent in een bepaald onderdeel is ook al voldoende.
Maarja...![]()
![]()
quote:To conform to U.S. Government space technology export regulations, applicant must be a U.S. citizen, lawful permanent resident of the U.S., protected individual as defined by 8 U.S.C. 1324b(a)(3), or eligible to obtain the required authorizations from the U.S. Department of State. Learn more about ITAR here.
Heel specifieke kennis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zeker weten? Volgens mij zit je dan nog steeds met ITAR. Of praat je over echt hele specifieke kennis? Misschien dat er dan wel een uitzondering is (versneld pad naar een citizenship)
[..]
Zag net ergens voorbij komen dat die stream 4u lokale tijd (23u hier) online zou gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:29 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is het verwachte NL tijdstip? SpaceX webcast staat nog op zwart
Heeft waarschijnlijk meer te maken met de harde en onvoorspelbare windstoten op 15km hoogte.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef Tourniquet het volgende:
Het NASA vliegtuig zit nu op 45.000 feet = 13,7 km. Zou dat ook de reden kunnen zijn dat ze naar 12,5 km hoogte gaan ipv 15 km?
Volgens mij had dat met wind op grotere hoogte te maken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef Tourniquet het volgende:
Het NASA vliegtuig zit nu op 45.000 feet = 13,7 km. Zou dat ook de reden kunnen zijn dat ze naar 12,5 km hoogte gaan ipv 15 km?
De B57 kan tot 60.000ft dacht ik, dus zal wel een andere reden hebbenquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef Tourniquet het volgende:
Service ceiling is 45,100 ft volgens Wikipedia. Daar zit ie dus nu op.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De B57 kan tot 60.000ft dacht ik, dus zal wel een andere reden hebben
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:37 schreef engine het volgende:
Ik kijk en luister NSF op de tv en straks de SpaceX stream op de laptop erbij. Chromecast zit toch een paar seconden vertraging in.
https://multistream.co/p/whHgtqCOrsK/SN8_12.5KM_Flightquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:36 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb geluid van NSF aanstaan, beeld van LabPadre en heb de SpaceX stream op een ander tabblad open, dan hoor ik vanzelf wel als die live gaat. En dan lees je het hier ook wel gok ik.
Heb het toevallig eerder vanavond gegoogled. Tis een artikel uit 2003 dus weet niet hoe actueel dit isquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Service ceiling is 45,100 ft volgens Wikipedia. Daar zit ie dus nu op.
Ahquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
[..]
https://multistream.co/p/whHgtqCOrsK/SN8_12.5KM_Flight
Zo doe ik het ookquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:36 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb geluid van NSF aanstaan, beeld van LabPadre en heb de SpaceX stream op een ander tabblad open, dan hoor ik vanzelf wel als die live gaat. En dan lees je het hier ook wel gok ik.
Denk het ook ja. De piloten dragen vanwege de grote hoogte ook pressure suits hoorde ik eerder vanavond op de NSF stream.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Dat is dan denk ik specifiek voor deze NASA-versies.
80km nogquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:52 schreef Hydrogeny het volgende:
ETA 7 minnuten? Iemand op de streams
ja klopt, aan drie kanten als het goed is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:58 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Die raptor chill, kunnen we dat zien? Is er dan "condens/rook" rond de motoren ofzo ?
Is dat dus die tri-vent net voor een static fire?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
ja klopt, aan drie kanten als het goed is.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:00 schreef engine het volgende:
[..]
Is dat dus die tri-vent net voor een static fire?
Denk dat het verplicht is, net zoals bij explosies.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:00 schreef Tourniquet het volgende:
LabPadre heeft ook "Siren" in het lijstje staan, maar aangezien heel Boca Chica geëvacueerd is lijkt me niet dat ze dat nog hoeven te doen.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:01 schreef ETA het volgende:
In de description bij EA: [Times are very subject to change. The launch window closes at 5:00 central [23:00 UTC)]
is dit correct? Dus launch voor middennacht of scrub? Dan is het wachten wel waard
Nasaspaceflightquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
In beeld? Welke stream?
Ja, maar normaal is het de sheriff die z'n sirene even aan zet, maar die mag er zelf ook niet meer zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Denk dat het verplicht is, net zoals bij explosies.
Soort laatste waarschuwing voor diegene die om wat voor een reden ook in de buurt zijn.
Exact mijn gedachtequote:Op dinsdag 8 december 2020 23:05 schreef heywoodu het volgende:
Jack gaat Starship's vlucht zo nog missen omdat hij zich stuk zit te geilen op het vliegtuig
NSFquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:04 schreef Hydrogeny het volgende:
Heb je streams in multistream maar welke kan ik het beste op mijn TV zetten?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
hebbie een link naar deze stream.
Jammer dat je daar al die details niet ziet zoals venting vanuit Starship of het ijs/condensquote:
Over 7 minuten denk. 5 minuten voor 23.20quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef beantherio het volgende:
De officiële stream laat toch wel lang op zich wachten
Dit is niet livequote:Op dinsdag 8 december 2020 23:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Boven nu ook
[ afbeelding ]
Ik denk dat hij een live stream bedoeltquote:
Ja maar wel het beste commentaar vind ik.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat je daar al die details niet ziet zoals venting vanuit Starship of het ijs/condens
Heb hem alquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een live stream bedoelt
Waarom een sirenequote:Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef beantherio het volgende:
Loopt de tijdbalk van NSF niet heel erg achter? Volgens Labpadre is de volgende fase al de sirene.
https://www.y[quote]quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
hebbie een link naar deze stream.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
https://www.y
[..]
outube.com/watch?v=FW03j5ajFdw&ab_channel=NASASpaceflight
FUCK Ik zie het nu ook !!!
Shame on ME
[..]
Nee, ik was uitgelogt en dacht dat ik terug in logde... Shame on me !
< Gaat stil in hoekje zitten kijken.
4:20 gaat hem niet worden vrees ikquote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
4:20 gaat hem niet worden vrees ik
Waarom niet, die Raptors hebben nog een paar minuten om te chillen en de siren zal ook niet heel lang durenquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
4:20 gaat hem niet worden vrees ik
Ze zijn het ding nog aan het aftanken, gaat ook niet in 2 minutenquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:13 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waarom niet, die Raptors hebben nog een paar minuten om te chillen en de siren zal ook niet heel lang duren
Dat zal een fout zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
eh waarom staat de spacex webcast nu opeens op live over 2 uur.
Het is ook niet dat we een gebrek hebben aan streams andersquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
eh waarom staat de spacex webcast nu opeens op live over 2 uur.
Lijkt er nog altijd op dat ze het vandaag gaan proberenquote:
Als het geen scrub is, dan een crashquote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Linkje spacex stream iemand... krijg dat niet gevonden. Zit te prutsen vanavond.
https://www.spacex.com/launches/quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Linkje spacex stream iemand... krijg dat niet gevonden. Zit te prutsen vanavond.
Dat gaat ook niet gebeuren. Dat risico nemen ze niet denk ik.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef beantherio het volgende:
Als ie crasht dan hoop ik niet dat ie op de tankfarm valt. Dat zou wel kut zijn.
Daar lijkt het wel op jaquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Zie ik nu ook verkleuring in het midden?
Speciaal voor Jack een rondje boven zn hoofdquote:
Dat is toch niet nodig als er niemand is?quote:
Dat sowieso nietquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
hopelijk knalt ie niet direct uit elkaar lol
Net nu Labpadre hem heeft weggehaaldquote:
Zeg nooit nooitquote:
Nooitquote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef beantherio het volgende:
Kijkersaantal van NSF daalt meteen met 20.000
SpaceX is sneller ook denk ikquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef heywoodu het volgende:
Ik twijfel enorm waar ik naar ga kijken
Geluid/beeld loopt sowieso niet gelijk met verschillende streams, dus SpaceX met ongetwijfeld het beste beeld of NSF met commentaar? Ik denk SpaceX toch wel
Dit is spannenderquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:34 schreef heywoodu het volgende:
Alsof de penaltyserie op een WK voetbal eraan komt
Of auto abort?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |