Volgens mij niet, ben ook wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef engine het volgende:
Zal het eerste Starship dat naar Mars gaat bemand zijn?
Ja, maar ook de werkomgeving waar weinig positieve geluiden uit komen...nee bedanktquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Je moet je eens voorstellen hoeveel SpaceX fans dan voor je voeten komen knielen na een geslaagde Starship test
Nog niet misschien. Lijkt me.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef engine het volgende:
Zal het eerste Starship dat naar Mars gaat bemand zijn?
Nee ze sturen eerst ships met alleen bevoorrading, voor energie op te wekken, huisvesting, bouwmaterialen, enz (en om te testen of landen lukt)quote:
Fascinerend, wat acht jij op dit moment een realistische inschatting? 2025 als die eerste onbemande vlucht zal gaan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:20 schreef Jonmen het volgende:
Onbemand. Wordt gebruikt voor materiaal/leefomgeving voor de eerste astronauten (en als back-up om ooit terug te keren)
Natuurlijk hoeft dan nog niet alles te kloppen, maar een crash zal het proces toch jaren terugwerpen lijkt me. Zeker omdat je maar een keer in de twee jaar kan gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:23 schreef Jonmen het volgende:
Sneller.
Voor onbemand moet nog niet alles 100% kloppen. Net zoals de test die ze vandaag doen.
Wat die NASA jet's momenteel aan het doen zijn, ik vind het maar raar hoor.
https://www.flightradar24.com/airport/efd
Dus dat zou de launch tijd richting 23:30 / 45 sturen. Ze moeten in ieder geval ruim voor het sluiten van het window gelanceerd zijn, want de landing moet voor 5pm local time. Dan sluit hun FAA window.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:18 schreef beantherio het volgende:
Het opstijgen van de WB-57 is anderhalf uur uitgesteld.![]()
Moet toch niet? Die 1x per 2 jaar is als de afstand het kortste is, maar voor onbemande vluchten maakt de afstand toch veel minder uit?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Natuurlijk hoeft dan nog niet alles te kloppen, maar een crash zal het proces toch jaren terugwerpen lijkt me. Zeker omdat je maar een keer in de twee jaar kan gaan.
Omstandigheden tussen de Maan en Mars zijn toch totaal anders lijkt me?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:27 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Moet toch niet? Die 1x per 2 jaar is als de afstand het kortste is, maar voor onbemande vluchten maakt de afstand toch veel minder uit?
En als ze Starship ondertussen kunnen testen met de maanlandingen, dan hebben ze eigelijk alle praktijkervaring al voor uiteindelijk naar Mars te kunnen gaan.
Het gaat niet alleen om de tijdsduur/afstand, maar ook om de delta-V die benodigd is om bij Mars te komen. En die is niet ongelimiteerd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:27 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Moet toch niet? Die 1x per 2 jaar is als de afstand het kortste is, maar voor onbemande vluchten maakt de afstand toch veel minder uit?
En als ze Starship ondertussen kunnen testen met de maanlandingen, dan hebben ze eigelijk alle praktijkervaring al voor uiteindelijk naar Mars te kunnen gaan.
quote:
4:20 CSTquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:27 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dus dat zou de launch tijd richting 23:30 / 45 sturen. Ze moeten in ieder geval ruim voor het sluiten van het window gelanceerd zijn, want de landing moet voor 5pm local time. Dan sluit hun FAA window.
Net als de vorige keren, oh neequote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben niet de enige zie ikIk pis in mn broek van t lachen als ie dit echt gaat doen
![]()
[ twitter ]
Ik heb het gevoel dat ik iets mis hier.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben niet de enige zie ikIk pis in mn broek van t lachen als ie dit echt gaat doen
![]()
[ twitter ]
420 is Elon's lievelingsgetal sinds:quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat ik iets mis hier.![]()
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
420 is Elon's lievelingsgetal sinds:
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/420_(cannabis_culture)
[ afbeelding ]
![]()
Als je geen Amerikaans staatsburger bent kun je dat uberhaupt vergeten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:14 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dat hebben ze allemaal al uitgetekend / een plan voor.
Maar om het failproof te maken is de uitdaging, maar daar kan niemand je iets over vertellen...
Misschien dat ik ooit voor Tesla kan werken, maar SpaceX is toch een tikkeltje te hoog gegrepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |