Dat ja. Totaal bezopen dit. Gaat toch niemand zich aan houden en terecht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo dom dit.
Het gaat toch wel gebeuren. Waarom niet dat stukje goodwill wat je krijgt als je het wel op 6-8 man zet met beide handen aanpakken waardoor een volgende kut maatregel net even wat minder weerstand krijgt?
In Italië, waar je dus je gemeente niet meer uit mag tussen 18 december en 6 januari (incl avondklok om 2200 uur met O&N!!), zijn vooral de mensen in de dorpen boos.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoorde vanmorgen dat Merkel in DE geroepen heeft dat ze wil dat er een lockdown komt, en dat er in sommige deelstaten al een avondklok is om te voorkomen dat mensen elkaar opzoeken met kerst.
Als je rellen wilt moet je dat doen, zeker in de grote steden..
Alsof Italianen zich daaraan gaan houdenquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
In Italië, waar je dus je gemeente niet meer uit mag tussen 18 december en 6 januari (incl avondklok om 2200 uur met O&N!!), zijn vooral de mensen in de dorpen boos.
Nodig je toch gewoon wat meer vrouwen uit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:49 schreef kol7680 het volgende:
3 man op bezoek met kerst😂😂
Good luck with that
Geen ruzie om gourmetpannetjesquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:49 schreef kol7680 het volgende:
Good luck with that
Sommige wel, sommigen niet, beetje zoals hier dus. Maar de boetes zijn niet mals. 400 euro of zo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Alsof Italianen zich daaraan gaan houden
Tsja, 2 FOK!kers op een zolderkamerquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Jane het volgende:
Omdat mijn schoonmoeder vorig jaar plotseling ziek werd, hebben @:Tijn en ik toen de Kerst ook met z'n tweeën gevierd. Helemaal niet erg. Lekker iets bijzonders gekookt, spelletje gedaan... Ik vind de reacties vaak echt een beetje overdreven.
Die shit moet direct op de gril!quote:
Voor een keertje is dat niet erg maar veel mensen zitten al het hele jaar in een pseudo-isolement. Dan is het wel zo gezellig als je met kerst voor de verandering niet maar twee vrienden mag uitnodigen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Jane het volgende:
Omdat mijn schoonmoeder vorig jaar plotseling ziek werd, hebben @:Tijn en ik toen de Kerst ook met z'n tweeën gevierd. Helemaal niet erg. Lekker iets bijzonders gekookt, spelletje gedaan... Ik vind de reacties vaak echt een beetje overdreven.
Dat zou slim geweest zijn, ja. Ik vermoed dat dat wel echt geholpen zou hebben. Maar ze willen er om onverklaarbare redenen gewoon NIET aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:52 schreef Elan het volgende:
Ze hadden toch ook de kerstvakantie kunnen verlengen om die R wat te drukken, raar dat daar niet voor gekozen is.
kut pannetjes moet onderinquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die shit moet direct op de gril!
Je zou kunnen proberen na te denken hoe anderen dit ervaren in plaats van je eigen situatie te zien als leidend.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Jane het volgende:
Lijkt mij niet vergelijkbaar. Mensen zitten al bijna een jaar in een situatie van zeer beperkte contacten. Dan is ze voorgehouden dat er met kerst weer iets mag en dan blijkt dat niet door te gaan. Dat zorgt voor teleurstellingen. Vind ik niet gek.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Jane het volgende:
Volstrekt verklaarbaar. Dat je het niet eens bent met de afweging is wat anders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou slim geweest zijn, ja. Ik vermoed dat dat wel echt geholpen zou hebben. Maar ze willen er om onverklaarbare redenen gewoon NIET aan.
En alleen voor omelet/pannenkoeken. Nou, dan is één pannetje wel genoeg. Ik ga mezelf niet volvreten met goedkoop ei als er vlees op de gril kan.quote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En alleen voor omelet/pannenkoeken. Nou, dan is één pannetje wel genoeg. Ik ga mezelf niet volvreten met goedkoop ei als er vlees op de gril kan.
Gewoon een weekje langer kerstvakantie. Pak je een weekje van de zomervakantie. Opgelost.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:52 schreef Elan het volgende:
Ze hadden toch ook de kerstvakantie kunnen verlengen om die R wat te drukken, raar dat daar niet voor gekozen is.
Snap ik. De schoonfamilie van een klant van mij woont in Italië in een dorpje met 300 inwoners in Umbrië. Toen in het voorjaar alles dichtging omdat in Bergamo de lijken zich opstapelden, hadden ze echt geen flauw idee wat er aan de hand was. Behalve dan de beelden die ze op het journaal zagen. Nu is dat nog steeds zo. En ze mogen dus niet naar de familie die in een ander coronavrij dorpje 15 km verderop woont.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
In Italië, waar je dus je gemeente niet meer uit mag tussen 18 december en 6 januari (incl avondklok om 2200 uur met O&N!!), zijn vooral de mensen in de dorpen boos.
Als je zelf incl familie/vrienden in de stad woont, heb je veel minder last van deze regels.
In het onderwijs lopen ze inmiddels ongetwijfeld ook weer op hun laatste benen, dat lopen ze tenslotte altijd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou slim geweest zijn, ja. Ik vermoed dat dat wel echt geholpen zou hebben. Maar ze willen er om onverklaarbare redenen gewoon NIET aan.
Het grote verschil met nu is dat je vorig jaar de periode voor kerst wel alle mogelijkheden had om elkaar op te zoeken en gezellig te doen, inclusief knuffels en wat nog meer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Jane het volgende:
Je mag ook best meer mensen uitnodigen. Het is nog steeds maar een advies hè.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een keertje is dat niet erg maar veel mensen zitten al het hele jaar in een pseudo-isolement. Dan is het wel zo gezellig als je met kerst voor de verandering niet maar twee vrienden mag uitnodigen.
Ik kan mij niet herinneren dat men iets voorgehouden is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet vergelijkbaar. Mensen zitten al bijna een jaar in een situatie van zeer beperkte contacten. Dan is ze voorgehouden dat er met kerst weer iets mag en dan blijkt dat niet door te gaan. Dat zorgt voor teleurstellingen. Vind ik niet gek.
Niet de eerste keer dat ze rare dingen doen helaas.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:52 schreef Elan het volgende:
Het is voor ons allemaal geen feestjaar geweest. Ik had ook allerlei toffe dingen willen doen waar niks van terecht is gekomen. Ik snap gewoon niet waarom Kerst zo enorm 'heilig' zou zijn. Maar misschien komt het omdat ik niet gelovig ben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet vergelijkbaar. Mensen zitten al bijna een jaar in een situatie van zeer beperkte contacten. Dan is ze voorgehouden dat er met kerst weer iets mag en dan blijkt dat niet door te gaan. Dat zorgt voor teleurstellingen. Vind ik niet gek.
Je moet het ook gewoon doen als je dat wil, ze kunnen er toch weinig tegen doen zolang er geen overlast is voor zover ze het niet gewoon gedogen. Ik denk dat het meer hoop is dan verwachting dat het kleine kring gevierd gaat worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen na te denken hoe anderen dit ervaren in plaats van je eigen situatie te zien als leidend.
Dat is natuurlijk prima verklaarbaar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Kerstmis is een geloofsfeest dus gewoon met de hele familie , doen ze in de kerk ookquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:49 schreef kol7680 het volgende:
Good luck with that
Precies.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Gewoon een weekje langer kerstvakantie. Pak je een weekje van de zomervakantie. Opgelost.
Doe je dat weekje de eerste week van januari. Zit je niet meer met vakantiedagen voor dit jaar. Scheelt ook weer nieuwjaarswensen, drie kussen en per ongeluk een handje geven aan collega's enzo.
Hihi, geoeie Henk!!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Kerstmis is een geloofsfeest dus gewoon met de hele familie , doen ze in de kerk ook
Gaan we ook zeker doenquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je mag ook best meer mensen uitnodigen. Het is nog steeds maar een advies hè.
Dit en ze hopen dan dat er toch mensen zijn die zich er aan houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Pvt.Webster het volgende:
Snap wel dat ze 3 aanhouden. Mensen gaan toch wel met meer zitten, maar als je dan met 8 gaat zitten dan klinkt dat ineens als een forse overschrijding. Dus misschien worden mensen terughoudender door met maximaal 6 ofzo te gaan zitten.
Als je als kabinet 6 of 8 adviseert, worden het er al snel 12 tot 15.
Oh wowquote:Op dinsdag 8 december 2020 16:58 schreef Dven het volgende:
Zie nu pas dat ze de griepgolf uit de oversterftemonitor gehaald hebben. Schraal.
[ afbeelding ]
Eens ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Pvt.Webster het volgende:
Snap wel dat ze 3 aanhouden. Mensen gaan toch wel met meer zitten, maar als je dan met 8 gaat zitten dan klinkt dat ineens als een forse overschrijding. Dus misschien worden mensen terughoudender door met maximaal 6 ofzo te gaan zitten.
Als je als kabinet 6 of 8 adviseert, worden het er al snel 12 tot 15.
Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en liefst hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Jane het volgende:
Telegraaf heeft er nu ook over EZ-nota. Was eerst nog een RIVM-nota.quote:Ook de tijdelijke heropening van de restaurants zit er voorlopig niet in, ook al blijkt uit een interne nota van Economische Zaken (EZ) dat heropening van de horeca juist kan leiden tot minder besmettingen.
Het is ze bij het RIVM nog steeds niet gelukt om te bedenken dat je meerdere jaren in dezelfde grafiek kunt plaatsen.quote:
That's just like, your opinion man.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks kerst, armoedig vreetfeest.
Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is voor ons allemaal geen feestjaar geweest. Ik had ook allerlei toffe dingen willen doen waar niks van terecht is gekomen. Ik snap gewoon niet waarom Kerst zo enorm 'heilig' zou zijn. Maar misschien komt het omdat ik niet gelovig ben.
Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.
Het is zeker lastig. Maar je kan het ook verspreiden over de twee weken. Al is het met kerst zelf natuurlijk het leukste. Wij weten ook nog niet hoe wij het gaan doen rond de kerst. Maar eens in de groep gooien morgen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Lekker vreten en zuipen man.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks kerst, armoedig vreetfeest.
Ah, de bevolking is de enige boosdoener.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.
Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.
Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat doet niet af aan het effect wat ik beschreef.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.
Absoluut, ook geen enkel bezwaar dat mensen het "groots" willen vieren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
That's just like, your opinion man.
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, de bevolking is de enige boosdoener.
Mark, ben jij het?
Ja, dat snap ik heel goed. Als ik een alleenzittende dierbare zou hebben gehad, zou ik ook hebben overwogen diegene uit te nodigen/langs te gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Hoi Hugo!quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.
Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.
Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
Lekker slim wel als je 61 bent.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
RIPquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
Hallo burgemeesters! Zijn jullie daar?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
Lekker slim, hoop niet dat ze bij door mijn vrouw behandeld moeten worden straks in zkhs. Maar ach, de verjaardag is wel lekker gevierd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Hier minimaal 10 man gasten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Gewoon kerst met 24 man hier. De groeten.
Bied er nog iemand meer dan 24 man?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Gewoon kerst met 24 man hier. De groeten.
In september had er al flink ingrepen moeten worden, toen gingen we in een week van 500 naar duizend en twee weken later zaten we op de 2200. Met onvoldoende testcapaciteit. Dan weet je wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.
IEDEREEN is er klaar mee. Daarin heeft het kabinet het volk in ieder geval wel weten te verenigen. Alleen over wat de beste uitweg is verschillen mensen van mening.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Niet meten is niet wetenquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang je maar van mijn Flappie af blijft!quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mag Flappie wel langskomen met kerst?
Nog wel ja ze zijn risicogroep qua leeftijd dus dan kan je je eigenlijk niet permitteren om er helemaal klaar mee te zijn..quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn kerngezond. Niet zo bang zijn kerel.
Zetten we jou ook op een lijstje zodra je te zwaar bent geworden, of regelmatig drinkt etc? Nee he.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Graag naam en rugnummers. Laten creperen die hap als ze ziek worden.
iedereen immuun voor het vaccin er isquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:10 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig, die steeds donker wordende vlakken
Laat ik het zo zeggen. Ik ken niet veel oudere mensen van boven de 60. Maar ken er toevallig wel 2 die het niet gehaald hebben, allebei onder de 70. Allebei zonder onderliggend lijden. En daarbij 1 van 52 jaar zonder onderliggend lijden 47 dagen in coma , 90 dagen op de ic. Zijn leven zal nooit meer normaal zijn. Stond drie keer per week op de tennisbaan, niks aan het handje......quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn kerngezond. Niet zo bang zijn kerel.
Nou een beetje tegengeluid naast het gejank hier kan geen kwaad. Een maand aangepast gedrag en je had nu kunnen versoepelen. De term eigen verantwoordelijkheid kent ook niemand meer lijkt hetquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, de bevolking is de enige boosdoener.
Mark, ben jij het?
Doen ze met 1,5 meter afstandquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef Jane het volgende:
[..]
IEDEREEN is er klaar mee. Daarin heeft het kabinet het volk in ieder geval wel weten te verenigen. Alleen over wat de beste uitweg is verschillen mensen van mening.
Btw, ik hoop toch maar dat je ouders een beetje uitkijken.
Klopt, je hebt gelijk. Oktober/november was al te laat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
In september had er al flink ingrepen moeten worden, toen gingen we in een week van 500 naar duizend en twee weken later zaten we op de 2200. Met onvoldoende testcapaciteit. Dan weet je wat er gaat gebeuren.
Daarna hebben ze de controle ook nooit meer teruggekregen en lopen een beetje achter het virus aan.
Iedereen is klaar met deze klotezooi , terug naar normaal morgenquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Dankjequote:Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Ik ken niet veel oudere mensen van boven de 60. Maar ken er toevallig wel 2 die het niet gehaald hebben, allebei onder de 70. Allebei zonder onderliggend lijden. En daarbij 1 van 52 jaar zonder onderliggend lijden 47 dagen in coma , 90 dagen op de ic. Zijn leven zal nooit meer normaal zijn. Stond drie keer per week op de tennisbaan, niks aan het handje......
Fijne verjaardag.
Biblebelt haal je er zo uit maar laten we vooral de kerken geen haar in de weg zitten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:10 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig, die steeds donkerder wordende vlakken
Je doelt duidelijk op de retailsector, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De term eigen verantwoordelijkheid kent ook niemand meer lijkt het
Alleen Vlieland blijft groen :pquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:10 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Oud op nieuw wordt helemaal chaos. 2021 ook.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch ook geen wonder dat mensen er na bijna 10 maanden behoorlijk klaar mee zijn?
Dat wordt nog wat komend jaar, want sinds het woord 'vaccin' is gevallen krijg ik de indruk dat het ongeduld nog verder is toegenomen.
Rutte en de Jonge hebben er alleen schijt aan dat mensen er klaar mee zijn. Die blijven gewoon maatregelen opleggen zolang de cijfers er om vragen in hun opinie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch ook geen wonder dat mensen er na bijna 10 maanden behoorlijk klaar mee zijn?
Dat wordt nog wat komend jaar, want sinds het woord 'vaccin' is gevallen krijg ik de indruk dat het ongeduld nog verder is toegenomen.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Of er is geen onderzoek van het RIVM waaruit blijkt dat opengooien horeca leidt tot een lagere R?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef aartstyle het volgende:
Voor mij toch wel onbegrijpelijke maatregelen. Ben heel benieuwd hoe de rol gaat zijn van dat horeca onderzoek van het RIVM. Of het wordt echt beoordeeld als een flut/nog niet verifieerd onderzoek of Rutte en co durfen het echt om wat voor reden nog niet aan.
Scholen open is denk ik wel belangrijker dan meer dan drie mensen uitnodigen met kerst. Al gaan veel mensen zich daar niet aan houden.
De helft via de achterdeur naar binnen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Dringend advies: Gordijnen dicht houden komende kerst, auto's verderop parkeren.
Tja gebeurd ook met andere ziektes helaasquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Ik ken niet veel oudere mensen van boven de 60. Maar ken er toevallig wel 2 die het niet gehaald hebben, allebei onder de 70. Allebei zonder onderliggend lijden. En daarbij 1 van 52 jaar zonder onderliggend lijden 47 dagen in coma , 90 dagen op de ic. Zijn leven zal nooit meer normaal zijn. Stond drie keer per week op de tennisbaan, niks aan het handje......
Fijne verjaardag.
Geweldig betoog. Amen!quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:13 schreef Vasilevski het volgende:
Kan niet zeggen dat ik erg verrast of teleurgesteld ben. Ben het nog steeds eens met wat Van Roosmalen een paar weken geleden zei:
[ twitter ]
En ja, dat onzinnige snakken naar het antwoord of kerst 'kan' of niet. Je keuzes op microniveau laten afhangen van wat de overheid zegt.Alsof je naar de gevangenis gaat als je toch 4 mensen ontvangt.
Laat mensen nou eens leren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen levensgeluk. Als je met 6 man wilt eten doe je dat lekker op eigen risico, fuck Mark en Hugo. Als je altijd al een tyfushekel had aan kerst, ook mooi, dan doe je het niet. Het is december mensen, die besmettingen lopen toch wel op. Hoe goed je het ook doet, je krijgt toch wel van overheidswege dit soort teksten:
[..]
Vervang 'economy' door 'corona' en het klopt precies.
Als we van de randstad, de bible belt en Twente een eiland maken... Volgens mij werk je dan zo prima naar groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Biblebelt haal je er zo uit maar laten we vooral de kerken geen haar in de weg zitten.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of er is geen onderzoek van het RIVM waaruit blijkt dat opengooien horeca leidt tot een lagere R?
Wel volgens de regels gooien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:02 schreef aartstyle het volgende:
Wij weten ook nog niet hoe wij het gaan doen rond de kerst. Maar eens in de groep gooien morgen.
Al die flikkerende lichtjes... Mooi hoor, dat geeft toch wel wat kerstsfeerquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:10 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was mijn punt inderdaadquote:
Lekker abdij biertjes klappenquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:15 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik roep mijn huis uit tot kerk, boem.
Ik zie hem er wel toe in staat. Maar ik heb ook nog niemand horen zeggen dat zn berekening niet klopt. Dat zou uiteraard zeer kwalijk zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als dit klopt en Wiebes heeft zelf lopen knutselen dan is het een hele kwalijke zaak.
Tja, iedereen die een studie menselijk gedrag op kleuterschoolniveau heeft gehad weet dat het zo niet werkt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte en de Jonge hebben er alleen schijt aan dat mensen er klaar mee zijn. Die blijven gewoon maatregelen opleggen zolang de cijfers er om vragen in hun opinie.
We natuurlijk niet het hele verhaal, misschien ligt het heel anders. Maar ik vond het al opvallend, omdat het tegenstrijdig is met de bevindingen internationaal, of ze moeten heel goede data hebben over hoe vaak mensen met vrienden en familie nog thuis afspreken en die goed kunnen weerleggen. Zou jammer zijn als wetenschap misbruikt zou worden voor een economisch doel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als dit klopt en Wiebes heeft zelf lopen knutselen dan is het een hele kwalijke zaak.
De wetenschap én de journalistiek.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
[..]
We natuurlijk niet het hele verhaal, misschien ligt het heel anders. Maar ik vond het al opvallend, omdat het tegenstrijdig is met de bevindingen internationaal, of ze moeten heel goede data hebben over hoe vaak mensen met vrienden en familie nog thuis afspreken en die goed kunnen weerleggen. Zou jammer zijn als wetenschap misbruikt zou worden voor een economisch doel.
De journalistiek kan daar sowieso al wat van, die halen vaak conclusies en verhalen uit de context. Als het maar iets klikbaars oplevert. DAGTOENAME VAN 300!!@@!! DAGAFNAME VAN 300!$@!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De wetenschap én de journalistiek.
Ik zeg niet dat het simpel is, ik zeg dat het mogelijk is. Jij lijkt trouwens te veronderstellen dat batches niet gesplitst kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit zijn wel erg veel gratuite aannames aan elkaar vastgeknoopt. Heb je ook maar enige onderbouwing, behalve 'logisch nadenken' waarom het zo simpel is als je zegt dat het is? En hoe zit het met nevenrisico's voor tijdens het inenten? Ik heb ook gelezen dat per batch van vaccins gaat het om duizenden, niet om 100-200.
Nee, regels zijn regels. Waarom? Omdat het zo is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, iedereen die een studie menselijk gedrag op kleuterschoolniveau heeft gehad weet dat het zo niet werkt.
Blijf me erover verbazen dat Nederland het enige land op het vaste continent is waar bij het bezigen van het woordje avondklok al gejank is over de oorlog en fascisme.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:17 schreef capricia het volgende:
Oostenrijk gaat in (gedeeltelijke)lockdown tot kerst.
Alle hotels, horeca dicht. Avondklok vanaf 20.00 uur.
Alleen voor noodzakelijk reizen je huis verlaten.
Heftige regels hoor.
https://www.sozialministe(...)-Ma%C3%9Fnahmen.html
Denk dat het eerder te maken heeft met eventuele rellen e.d.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Blijf me erover verbazen dat Nederland het enige land op het vaste continent is waar bij het bezigen van het woordje avondklok al gejank is over de oorlog en fascisme.
Onze dodencijfers zijn daar natuurlijk ook wel naar. Een van de hoogste ter wereld, relatief gezien.
Them's the rules, you fools.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, regels zijn regels. Waarom? Omdat het zo is.
Hun lijken het nog niet door te hebben alleen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, iedereen die een studie menselijk gedrag op kleuterschoolniveau heeft gehad weet dat het zo niet werkt.
Dat is voldoende om te kunnen klaverjassen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:49 schreef kol7680 het volgende:
Good luck with that
Had m'n moeder ook altijd veel succes mee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Them's the rules, you fools.
Je hoeft niet naar buiten maar de dodencijfers relateren aan het ontbreken van een avondklok, heb je daar bewijs van?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Blijf me erover verbazen dat Nederland het enige land op het vaste continent is waar bij het bezigen van het woordje avondklok al gejank is over de oorlog en fascisme.
Onze dodencijfers zijn daar natuurlijk ook wel naar. Een van de hoogste ter wereld, relatief gezien.
En tweewekelijks boos worden op de mensen die zich er niet aan houden, zonder dat ze zich achter de oren krabben waarom dat dan zo zou zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte en de Jonge hebben er alleen schijt aan dat mensen er klaar mee zijn. Die blijven gewoon maatregelen opleggen zolang de cijfers er om vragen in hun opinie.
Wat een grap. Als die heethoofden in Zuid-Europa het al slikken zal de brave Nederlander dat al helemaal doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Denk dat het eerder te maken heeft met eventuele rellen e.d.
Het alternatief is...?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze daar een avondklok hebben?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een grap. Als die heethoofden in Zuid-Europa het al slikken zal de brave Nederlander dat al helemaal doen.
Als dit op zou worden gevolgd door grondig BCO (veel beter dan nu), quarantaineplicht, en verplichte (hotel-)quarantaine voor inreizigers, zou ik er helemaal voor zijn om dit ook in Nederland te doen. Als we dit in het voorjaar hadden gedaan, hadden we van de zomer al net zulke post-Covid feestjes kunnen vieren als de Australiers nu. Daar ben ik van overtuigd. Als de cijfers eenmaal laag zijn (en dat waren ze!) dan is er relatief weinig inzet voor nodig. De kans dat je als gewone Nederlander, zonder per se naar het buitenland te reizen, toch in quarantaine zal moeten is ook heel klein.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:17 schreef capricia het volgende:
Oostenrijk gaat in (gedeeltelijke)lockdown tot kerst.
Alle hotels, horeca dicht. Avondklok vanaf 20.00 uur.
Alleen voor noodzakelijk reizen je huis verlaten.
Heftige regels hoor.
https://www.sozialministe(...)-Ma%C3%9Fnahmen.html
Accepteren dat de zorg omvalt en er veel doden gaan vallen. Kan wel. Zou mijn keuze niet zijn, maar doen alsof die optie niet bestaat is ook onzinnig.quote:
Of accepteren dat de zorg niet omvalt en er veel doden gaan vallen. Die lijkt me eigenlijk beter. Ten opzichte van jouw scenario althans.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Accepteren dat de zorg omvalt en er veel doden gaan vallen. Kan wel. Zou mijn keuze niet zijn, maar doen alsof die optie niet bestaat is ook onzinnig.
Jij gaat de mensen weigeren aan de poort? Even een coronatestje afnemen en bij een positief resultaat retour sturen of wat zie je voor je?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of accepteren dat de zorg niet omvalt en er veel doden gaan vallen. Die lijkt me eigenlijk beter.
Ik ga er vanuit dat AlwaysHappy die optie ook niet accepteert. Vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Accepteren dat de zorg omvalt en er veel doden gaan vallen. Kan wel. Zou mijn keuze niet zijn, maar doen alsof die optie niet bestaat is ook onzinnig.
Ok. Voer voor antivaxxersquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Oxford trial 3 studie is nu gepubliceerd.
Samenvatting hier: https://www.covid19vaccinetrial.co.uk/interim-efficacy-results
Paper hier: https://www.thelancet.com/lancet/article/s0140-6736(20)32661-1
Half dose - full dose: 3 cases in vaccin groep (1367 deelnemers), 30 in control groep (1374 deelnemers).
full dose - full dose: 30 in vaccin groep (5807 deelnemers), 101 in controle groep (5829 deelnemers).
Over de veiligheid, van de samenvatting:
In totaal zijn 23.848 mensen gevaccineerd met covid vaccin of controle vaccin.
Er zijn 3 'adverse events' geweest die mogelijk gelinked konden worden aan een vaccin. Een in de controle groep, 1 in de covid vaccin groep, en 1 die nog geblindeerd is.
In totaal zijn er 168 serieuze 'adverse events' geweest, 84 in de Covid vaccin groep, 91 in de controle groep (dus minder in de groep die het vaccin hebben gekregen). De meerderheid werd geclassificeerd als niet gerelateerd aan een vaccin (dat zijn dus die 3 eerder genoemde). Als je ruim 23000 mensen maandenlang volgt, dan zullen mensen ziek worden, armen breken etc. Dat wordt allemaal meegenomen. Overall is de veiligheid acceptabel.
Ik vermoed dat de manier waarop ze het omschrijven voer voor antivaxxers zal zijn, en ik moet er nog induiken wat nu precies als 'adverse event' geclassificeerd wordt.
Wat mij betreft zou het helpen als het niet zo overduidelijk was dat ze de regels selectief toepassen. De horeca moet dicht, punt. Voor de retail volgt pas sluiting, zelfs als het volledig uit de hand loopt, als 'uiterste maatregel'. Bitch, please.quote:
Dat is dan de keuze inderdaad. Nu ontzeggen we heel veel mensen de noodzakelijke zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten. Dat kun je ook omdraaien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij gaat de mensen weigeren aan de poort? Even een coronatestje afnemen en bij een positief resultaat retour sturen of wat zie je voor je?
Dus je pleit er voor om dat nu te doen? Of proberen terug in de tijd te gaan en dat te doen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Als dit op zou worden gevolgd door grondig BCO (veel beter dan nu), quarantaineplicht, en verplichte (hotel-)quarantaine voor inreizigers, zou ik er helemaal voor zijn om dit ook in Nederland te doen. Als we dit in het voorjaar hadden gedaan
Ik kan me al maanden niet laten opereren omdat een paar bejaarden niet tegen een griepje kunnen. Even gechargeerd, omdat het kan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan de keuze inderdaad. Nu ontzeggen we heel veel mensen de noodzakelijke zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten. Dat kun je ook omdraaien.
Samen met het optuigen van een paar noodhospitalen speciaal voor coronazorg.
Mensen zorg ontzeggen terwijl ze dit wel nodig hebben is natuurlijk helemaal geen keuze waar sprake van kan zijn. Kom op zeg.quote:
Dat doen we nu ook, alleen aan anderen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen zorg ontzeggen terwijl ze dit wel nodig hebben is natuurlijk helemaal geen keuze waar sprake van kan zijn. Kom op zeg.
Hebben we genoeg verpleegkundigen om in die noodhospitalen te werken?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan de keuze inderdaad. Nu ontzeggen we heel veel mensen de noodzakelijke zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten. Dat kun je ook omdraaien.
Samen met het optuigen van een paar noodhospitalen speciaal voor coronazorg.
Aangezien we al negen maanden precies niets doen om die te krijgen: nee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hebben we genoeg verpleegkundigen om in die noodhospitalen te werken?
Gelukkig maar dat die opleidingen schijnbaar maar een paar maanden duren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aangezien we al negen maanden precies niets doen om die te krijgen: nee.
We proberen dat nu juist niet te doen. Daarom zijn die maatregelen er, om te zorgen dat zo weinig mogelijk mensen ziek worden en dus zo min mogelijk mensen in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doen we nu ook, alleen aan anderen.
RIVM roept al tijden gewoon maar dingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:36 schreef kol7680 het volgende:
RIVM genot:
https://www.nu.nl/coronav(...)wakker-schudden.html
Jij roept ook al tijden alleen maar dingenquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:40 schreef D_A het volgende:
[..]
RIVM roept al tijden gewoon maar dingen.
Binnen Europa gaat het hier best prima, maar hou jezelf vooral voor de gek als je daar gelukkig van wordt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wake up sheeple!quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:36 schreef kol7680 het volgende:
RIVM genot:
https://www.nu.nl/coronav(...)wakker-schudden.html
Dat hangt er maar net vanaf wat je definieert als ellende.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
We proberen dat nu juist niet te doen. Daarom zijn die maatregelen er, om te zorgen dat zo weinig mogelijk mensen ziek worden en dus zo min mogelijk mensen in het ziekenhuis belanden.
Als je die maatregelen niet zou opleggen is de ellende niet te overzien, dat snap je toch zelf ook wel?
Het is geen grap dat ik al maanden wacht op een operatie. Kans op complicaties neemt toe. En dan heb ik er nog relatief weinig last van.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
We proberen dat nu juist niet te doen. Daarom zijn die maatregelen er, om te zorgen dat zo weinig mogelijk mensen ziek worden en dus zo min mogelijk mensen in het ziekenhuis belanden.
Als je die maatregelen niet zou opleggen is de ellende niet te overzien, dat snap je toch zelf ook wel?
Persoonlijk zou ik wel willen dat ze het nu alsnog deden, maar het duurt dan natuurlijk wel langer voordat we weer in de buurt van 0 zitten. Het is gewoon ook moeilijker in de winter en ik weet ook niet of het dan helemaal lukt. Het lukte in Victoria, Australie (met name Melbourne) in hun winter ook niet om het echt helemáál weg te krijgen, ook al waren de cijfers veel lager dan hier. Onvergelijkbaar veel lager. Elk geval kwam zowat in de media.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus je pleit er voor om dat nu te doen? Of proberen terug in de tijd te gaan en dat te doen?
Het is inderdaad een duivels dilemma. Het virus is er, mensen zullen doodgaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf wat je definieert als ellende.
We accepteren nu heel veel ellende aan de ene kant om heel veel ellende aan de andere kant te voorkomen. Onderaan de streep heb je heel veel ellende, en welke heel veel ellende we 'nemen' is een gevolg van keuzes en beleid. Het wordt gepresenteerd als een soort natuurwet, maar dat is het echt niet.
Ik zou ook graag zo'n festival willen hebben. Maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar. En als mensen zich nu al niet aan de maatregelen houden, wat wijst er op dat men dat wel doet als er nog meer maatregelen komen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik wel willen dat ze het nu alsnog deden, maar het duurt dan natuurlijk wel langer voordat we weer in de buurt van 0 zitten. Het is gewoon ook moeilijker in de winter en ik weet ook niet of het dan helemaal lukt. Het lukte in Victoria, Australie (met name Melbourne) in hun winter ook niet om het echt helemáál weg te krijgen, ook al waren de cijfers veel lager dan hier. Onvergelijkbaar veel lager. Elk geval kwam zowat in de media.
Maar ze hebben wel doorgezet, ondanks de strenge maatregelen en daar plukken ze nu de vruchten van. Er worden post-Covid-festivals gehouden. Jaloersmakend.
Tsja, wetenschappers zijn heel zorgvuldig in hun woorden, maar de woordkeuze in de samenvatting is apart.quote:
Er wordt niet eens getracht ermee te beginnen. Althans, ik hoor geen wervingscampagnes van de overheid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat die opleidingen schijnbaar maar een paar maanden duren.
Als je even de kankercijfers bij pakt, valt het allemaal wel weer mee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk heel kut. Ik kan me herinneren dat Roos94 hier een tijdje geleden vertelde dat ze zwanger was, maar door deze pandemie minder controleafspraken bij de gynaecoloog kon krijgen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is geen grap dat ik al maanden wacht op een operatie. Kans op complicaties neemt toe. En dan heb ik er nog relatief weinig last van.
Omdat het dus geen zin heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er wordt niet eens getracht ermee te beginnen. Althans, ik hoor geen wervingscampagnes van de overheid.
Hoe langer we hier doormodderen, hoe kleiner de kans dat mensen het nog accepteren, inderdaad. Daarom was het in het voorjaar toch beter geweest... Nu blijft het een doffe ellende voor afzienbare tijd. Om moedeloos van te worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zo'n festival willen hebben. Maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar. En als mensen zich nu al niet aan de maatregelen houden, wat wijst er op dat men dat wel doet als er nog meer maatregelen komen?
Er is geen enkele aanwijzing dat nog strengere maatregelen deze tweede golf had kunnen voorkomen. Kijk voor de aardigheid eens naar de situatie in Duitsland.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe langer we hier doormodderen, hoe kleiner de kans dat mensen het nog accepteren, inderdaad. Daarom was het in het voorjaar toch beter geweest... Nu blijft het een doffe ellende voor afzienbare tijd. Om moedeloos van te worden.
Alsof je meteen dood bent als je besmet raakt, ook als je 60+ bent is die kans niet bijster groot.quote:
Kortzichtigheid en wensdenken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zo'n festival willen hebben. Maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar. En als mensen zich nu al niet aan de maatregelen houden, wat wijst er op dat men dat wel doet als er nog meer maatregelen komen?
In Europa heeft niemand een serieuze poging gedaan, nee, zelfs Duitsland niet. Maar kijk eens naar Azie en Oceanie. En lees dit interview van Jop de Vrieze met een Nieuw-Zeelandse expert.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat nog strengere maatregelen deze tweede golf had kunnen voorkomen. Kijk voor de aardigheid eens naar de situatie in Duitsland.
Tja, (een deel van) de controlegroep kreg ook een vaccin (meningococcal group A, C, W, and Y conjugate vaccine), dan kunnen ze natuurlijk beweren dat al die serious adverse events het gevolg waren van vaccinatie..quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Oxford trial 3 studie is nu gepubliceerd.
Samenvatting hier: https://www.covid19vaccinetrial.co.uk/interim-efficacy-results
Paper hier: https://www.thelancet.com/lancet/article/s0140-6736(20)32661-1
Half dose - full dose: 3 cases in vaccin groep (1367 deelnemers), 30 in control groep (1374 deelnemers).
full dose - full dose: 30 in vaccin groep (5807 deelnemers), 101 in controle groep (5829 deelnemers).
Over de veiligheid, van de samenvatting:
In totaal zijn 23.848 mensen gevaccineerd met covid vaccin of controle vaccin.
Er zijn 3 'adverse events' geweest die mogelijk gelinked konden worden aan een vaccin. Een in de controle groep, 1 in de covid vaccin groep, en 1 die nog geblindeerd is.
In totaal zijn er 168 serieuze 'adverse events' geweest, 84 in de Covid vaccin groep, 91 in de controle groep (dus minder in de groep die het vaccin hebben gekregen). De meerderheid werd geclassificeerd als niet gerelateerd aan een vaccin (dat zijn dus die 3 eerder genoemde). Als je ruim 23000 mensen maandenlang volgt, dan zullen mensen ziek worden, armen breken etc. Dat wordt allemaal meegenomen. Overall is de veiligheid acceptabel.
Ik vermoed dat de manier waarop ze het omschrijven voer voor antivaxxers zal zijn, en ik moet er nog induiken wat nu precies als 'adverse event' geclassificeerd wordt.
Dat komt omdat we in Europa ook nog waarde hechten aan 'mensenrechten'.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:52 schreef Jane het volgende:
[..]
In Europa heeft niemand een serieuze poging gedaan, nee, zelfs Duitsland niet. Maar kijk eens naar Azie en Oceanie. En lees dit interview van Jop de Vrieze met een Nieuw-Zeelandse expert.
https://jopdevrieze.nl/is(...)-hadden-kunnen-doen/
Nieuw-Zeeland is een dunbevolkt eiland. Dat maakt de situatie compleet onvergelijkbaar. Een 'serieuze poging' zoals jij dat noemt is simpelweg niet mogelijk in West-Europa.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:52 schreef Jane het volgende:
[..]
In Europa heeft niemand een serieuze poging gedaan, nee, zelfs Duitsland niet. Maar kijk eens naar Azie en Oceanie. En lees dit interview van Jop de Vrieze met een Nieuw-Zeelandse expert.
Niet met die instelling, neequote:Op dinsdag 8 december 2020 17:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een 'serieuze poging' zoals jij dat noemt is simpelweg niet mogelijk in West-Europa.
Denk dat er weinig omvalt als je na 20h weer bier mag halen, of als men een vuurpijl afsteekt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen hebben we het hier niet over 1 maand aangepast gedrag, maar 10 maanden. Je mist een 0.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou een beetje tegengeluid naast het gejank hier kan geen kwaad. Een maand aangepast gedrag en je had nu kunnen versoepelen. De term eigen verantwoordelijkheid kent ook niemand meer lijkt het
Er heerst inderdaad al eeuwen een onafgebroken pandemie. Bijzonder dat we dat nu pas doorhebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:56 schreef Freecky28 het volgende:
Accepteer dat corona nooit meer zal verdwijnen , zoals er al eeuwen corona en andere virussen rondwanen
Ja, ik en heel veel andere mensen wisten dat in april/mei al.quote:
Het zou inderdaad wel mooi zijn als wij een steenrijk Oceanisch land waren met ongeveer de helft van de bevolking, waar met name hoogopgeleide arbeidsmigranten binnen kunnen komen, aangezien het voor de rest van de wereld toch te duur is. En als we dan alle asielzoekers gewoon in kampen op de Waddeneilanden op zouden sluiten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik bestrijd dat dat niet kan. Melbourne, Australie is bijvoorbeeld een stad van ruim 5 miljoen inwoners. Meer dan de top 10 steden van Nederland bij elkaar. Dat Australie gemiddeld genomen 'dun bevolkt' is, omdat er niemand in het binnenland woont, is een onzinnig argument als je het over pandemiecontrole in zo'n stad hebt. Daar hadden ze het ook op z'n beloop kunnen laten, hun zorg kunnen laten overspoelen en vele onnodige doden op de koop toe kunnen nemen. Maar dan hadden ze nu geen feest gevierd, want dan waren ze er nu ook nog niet vanaf geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland is een dunbevolkt eiland. Dat maakt de situatie compleet onvergelijkbaar. Een 'serieuze poging' zoals jij dat noemt is simpelweg niet mogelijk in West-Europa.
Meer dan één hoor. Verkoudheid heerst ook als 'pandemie'.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er heerst inderdaad al eeuwen een onafgebroken pandemie. Bijzonder dat we dat nu pas doorhebben.
griep, verkoudheid en natuurlijk ook aids, maar dat is er niet al eeuwen, maar ongeveer 40 jaar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Meer dan één hoor. Verkoudheid heerst ook als 'pandemie'.
Ja, daarom hebben we hier structureel 30% plek vrij op de IC normaal gesproken. Omdat er continu een pandemie heerst.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Meer dan één hoor. Verkoudheid heerst ook als 'pandemie'.
Tsja, dan ben je dus gewoon jezelf voor de gek aan het houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat doet niet af aan het effect wat ik beschreef.
En bovendien drie maanden lang de hele bevolking van je twee grootste steden min of meer in hun huis hebt opgesloten, en dat telkens opnieuw doet als je weer ergens drie besmettingen lokaliseert.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel mooi zijn als wij een steenrijk Oceanisch land waren met ongeveer de helft van de bevolking, waar met name hoogopgeleide arbeidsmigranten binnen kunnen komen, aangezien het voor de rest van de wereld toch te duur is. En als we dan alle asielzoekers gewoon in kampen op de Waddeneilanden op zouden sluiten.
En dan in het geval van een pandemie gewoon een totaal in- en uitreisverbod invoeren en iedereen die echt móet komen in quarantaine. En als het hier in december dan ook nog eens zomer was.
Ik snap niet waarom Rutte en de Jonge deze bovenstaande dingen niet gewoon doen, hoe moeilijk kan het zijn?
Ook leuk trouwens wat er met Duitsland Gidsland gebeurd is: https://www.dw.com/en/cor(...)ole-model/a-55857791
Nu gelooft ineens niemand meer in Duitsland en hadden ze het altijd al bij het verkeerde eind.
Australië is een eiland.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik bestrijd dat dat niet kan. Melbourne, Australie is bijvoorbeeld een stad van ruim 5 miljoen inwoners. Meer dan de top 10 steden van Nederland bij elkaar. Dat Australie gemiddeld genomen 'dun bevolkt' is, omdat er niemand in het binnenland woont, is een onzinnig argument als je het over pandemiecontrole in zo'n stad hebt. Daar hadden ze het ook op z'n beloop kunnen laten, hun zorg kunnen laten overspoelen en vele onnodige doden op de koop toe kunnen nemen. Maar dan hadden ze nu geen feest gevierd, want dan waren ze er nu ook nog niet vanaf geweest.
Dat je na negen maanden nog steeds zo kan reageren. Respect.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom hebben we hier structureel 30% plek vrij op de IC normaal gesproken. Omdat er continu een pandemie heerst.
Kom op, man.
Maar MenACWY is dus wel een vaccin wat al goedgekeurd en veilig bevonden is en gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, (een deel van) de controlegroep kreg ook een vaccin (meningococcal group A, C, W, and Y conjugate vaccine), dan kunnen ze natuurlijk beweren dat al die serious adverse events het gevolg waren van vaccinatie..
Volgens mij is het om 'normaal' kerst te kunnen vieren. Even doorbijten in Oostenrijk en dan familie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Als dit op zou worden gevolgd door grondig BCO (veel beter dan nu), quarantaineplicht, en verplichte (hotel-)quarantaine voor inreizigers, zou ik er helemaal voor zijn om dit ook in Nederland te doen. Als we dit in het voorjaar hadden gedaan, hadden we van de zomer al net zulke post-Covid feestjes kunnen vieren als de Australiers nu. Daar ben ik van overtuigd. Als de cijfers eenmaal laag zijn (en dat waren ze!) dan is er relatief weinig inzet voor nodig. De kans dat je als gewone Nederlander, zonder per se naar het buitenland te reizen, toch in quarantaine zal moeten is ook heel klein.
Dit is echt zo'n drogreden. Als je hier containers op de grensovergangen gooit en het vliegverkeer stopzet heb je 99,99% van de inreizigers al tegengehouden.quote:
Het is steeds zoeken naar een schuldige, of een oorzaak. Of kunnen wijzen naar anderen onder het mom van zo moeten wij het ook doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ook leuk trouwens wat er met Duitsland Gidsland gebeurd is: https://www.dw.com/en/cor(...)ole-model/a-55857791
Nu gelooft ineens niemand meer in Duitsland en hadden ze het altijd al bij het verkeerde eind.
Ik zeg niet dat het geen politieke keuze is, die stropop kan je achterwege laten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n drogreden. Als je hier containers op de grensovergangen gooit en het vliegverkeer stopzet heb je 99,99% van de inreizigers al tegengehouden.
Het is gewoon een politieke keuze. Meer niet.
Dit zou eigenlijk in de topicpointer moeten staan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is steeds zoeken naar een schuldige, of een oorzaak. Of kunnen wijzen naar anderen onder het mom van zo moeten wij het ook doen.
Misschien wordt het tijd eens een keer accepteren dat het het hele idee achter een fckng virus is dat het zich gewoon verspreidt, klaar, en dat dit niet voor niets een pandemie is geworden.
Asymptomatische besmettingen, lage maar toch vervelende IFR, hoge zorgdruk, etc etc, hét perfecte recept.
Qua R loop je op een gegeven moment tegen een muur aan. Het houdt gewoon een keer op. Onverenigbaar met onze manier van (samen)leven. Die maakbaarheid is een illusie.
Alles is een eiland. Ze hebben ook binnengrenzen tussen de deelstaten (die behoorlijk soeverein zijn, btw) en die grenzen zijn streng bewaakt geweest tot nu. Als je van de ene naar de andere staat wilde, moest je 2 weken verplicht in hotelquarantaine, op eigen kosten. Streng beleid inderdaad, maar het heeft wel z'n vruchten afgeworpen. Strenge grenscontroles met voorwaarden voor inreizen wil niet zeggen dat de grenzen volkomen gesloten zijn. Het belemmert wel het toerisme natuurlijk, maar dat gebeurt zonder maatregelen ook.quote:
Tja, dan zie ik er toch weer minder heil in, al maakt het voor mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik bedoel, gezien de pandemie-situatie ben ik toch niet echt geneigd de leuke dingen te gaan doen die ik anders wel zou doen. Als het al open is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is het om 'normaal' kerst te kunnen vieren. Even doorbijten in Oostenrijk en dan familie.
Europa is geen eiland.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Alles is een eiland. Ze hebben ook binnengrenzen tussen de deelstaten (die behoorlijk soeverein zijn, btw) en die grenzen zijn streng bewaakt geweest tot nu. Als je van de ene naar de andere staat wilde, moest je 2 weken verplicht in hotelquarantaine, op eigen kosten. Streng beleid inderdaad, maar het heeft wel z'n vruchten afgeworpen. Strenge grenscontroles met voorwaarden voor inreizen wil niet zeggen dat de grenzen volkomen gesloten zijn. Het belemmert wel het toerisme natuurlijk, maar dat gebeurt zonder maatregelen ook.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, dan ben je dus gewoon jezelf voor de gek aan het houden.
"Ze beloven mensen verlichting rond de kerstperiode!"
- Nee, dat hebben ze niet gedaan
"Dat kan allemaal wel zo zijn maar..."
Dat werkt niet he.
Veel landen kennen ook geen tweede kerstdag hè.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, dan zie ik er toch weer minder heil in, al maakt het voor mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik bedoel, gezien de pandemie-situatie ben ik toch niet echt geneigd de leuke dingen te gaan doen die ik anders wel zou doen. Als het al open is.
Nee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]Dat werd niet overal gesuggereerd?
Ik probeerde dus uit te leggen dat ook zij hun binnengrenzen gewoon gesloten hebben, terwijl die normaal natuurlijk altijd gewoon open zijn. Je kon niet zomaar van Victoria naar New South Wales rijden, of vice versa. Dat waren ze in Australie ook niet gewend, nog minder dan wij hier in Europa, vermoed ik.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Europa is geen eiland.
Verder klopt wat je zegt, maar het is ook niet het hele verhaal. Omdat Australië een eiland is begin je al met een veel kleinere verspreiding en kun je die makkelijker naar beneden krijgen. Een eiland is makkelijker af te sluiten. Omdat het een eiland is.
Ik heb mijn kerstplannen al lang klaar en de meesten wel, denk ik?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]Dat werd niet overal gesuggereerd? Door burgemeesters? Door media? Of Rutte en De Jonge dat dan wel of niet hebben gezegd doet er niet zo veel toe. Dat werkt niet zo.
Gecondoleerd maar alvast. Neem aan dat ze ook geen ziekenhuis bed bezet gaan houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Victoria is ongeveer zo groot als de gehele UK maar er wonen 6 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik probeerde dus uit te leggen dat ook zij hun binnengrenzen gewoon gesloten hebben, terwijl die normaal natuurlijk altijd gewoon open zijn. Je kon niet zomaar van Victoria naar New South Wales rijden, of vice versa. Dat waren ze in Australie ook niet gewend, nog minder dan wij hier in Europa, vermoed ik.
Ga jij dan ook geen ziekenhuisbed bezet houden als je bent gevallen met de fiets? Dat levert ook gevaar op, of dat jij alleen maar gezond eet, genoeg beweegt, niet rookt en niet drinkt? Nooit eens te hard rijd? Etc.?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:16 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
Gecondoleerd maar alvast. Neem aan dat ze ook geen ziekenhuis bed bezet gaan houden.
https://www.ad.nl/rotterd(...)agen-br-br~a4a34d4c/quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)agen-br-br~a4a34d4c/
Dit linkje monnik zo snel even vinden. Maar er zijn meerdere voorbeelden van te vinden.
Waar zie jij een belofte?quote:Burgemeester Ahmed Aboutaleb vraagt iedereen alles op alles te zetten om het coronavirus de kop in te drukken. ,,Het zou mooi zijn als we aan het einde van het jaar enigszins normale kerstdagen kunnen vieren.’’
Laat dat soort plaatjes maar gewoon op Facebook.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:19 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom mag de president wel 1,5 uur verblijven in een zaal waar wordt gegeten, gedronken en gezongen? Waarom die verschillen?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het woord belofte niet gebruikt.
Frame dan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen.
Waarvan 5 miljoen op een kluitje in Melbourne, ja. Wat is je punt? Ook daar heb je mensen van wie de familie net over de grens in een andere staat woont en waar je niet zomaar op bezoek kon, bijvoorbeeld. Echt, de verschillen zijn minder groot dan je denkt. Ik ben afgelopen januari toevallig door het midden van Spanje gereden. Denk je dat het daar dichtbevolkt is? Oneindige leegtes. Niet op de schaal van het binnenland van Australie, maar dat doet er niet toe. Het gaat voornamelijk over de stedelijke gebieden en die zijn daar net zo bevolkt als hier.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Victoria is ongeveer zo groot als de gehele UK maar er wonen 6 miljoen mensen.
Alleen al in de kop van het artikel.quote:
Hahahahahahahaha. Dit is echt hilarisch.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n drogreden. Als je hier containers op de grensovergangen gooit en het vliegverkeer stopzet heb je 99,99% van de inreizigers al tegengehouden.
Waarom zou ik dat doen? Waarom zijn die verschillen er? Waarom gelden de regels niet voor iedereen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat dat soort plaatjes maar gewoon op Facebook.
En die grens is dus heel ver weg. Sorry, maar snap je wat bevolkingsdichtheid is?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarvan 5 miljoen op een kluitje in Melbourne, ja. Wat is je punt? Ook daar heb je mensen van wie de familie net over de grens in een andere staat woont en waar je niet zomaar op bezoek kon, bijvoorbeeld.
Nee, het gaat om het feit dat jij dingen verkeerd interpreteert. Anderen zullen dat ook doen inderdaad, maar het is geen doen om daar rekening mee te houden. Voor jou zijn er weer anderen die het bericht wel correct interpreteren en dus wel de boodschap mee krijgen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen al in de kop van het artikel.
Dit soort dingen gaan om beelden en gevoel. Niet om het woord voor woord uitpluizen van teksten.
Snap jij het wel? Wat maakt het in godsnaam uit hoe ver de grens is? Alsof mensen in Madrid dichtbij een grens wonen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die grens is dus heel ver weg. Sorry, maar snap je wat bevolkingsdichtheid is?
Misschien kun je dat in een onderbouwde post doen in plaats van een plaatje of een filmpje van een twijfelachtige bron.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Waarom zijn die verschillen er? Waarom gelden de regels niet voor iedereen?
Ik snap het allemaal prima. Dus je kunt je persoonlijke sneren wel weer voor je houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het feit dat jij dingen verkeerd interpreteert. Anderen zullen dat ook doen inderdaad, maar het is geen doen om daar rekening mee te houden. Voor jou zijn er weer anderen die het bericht wel correct interpreteren en dus wel de boodschap mee krijgen.
Als jij wilt beweren dat Australiers normaal gesproken niet (veelvuldig) tussen de deelstaten heen en weer reizen, met welk vervoersmiddel dan ook, dan heb je het gewoon mis. Sorry. Wat mij betreft is het wel degelijk vergelijkbaar met Europeanen die tussen de verschillende landen reizen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die grens is dus heel ver weg. Sorry, maar snap je wat bevolkingsdichtheid is?
Laat maar wat cijfers zien danquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Als jij wilt beweren dat Australiers normaal gesproken niet (veelvuldig) tussen de deelstaten heen en weer reizen, met welk vervoersmiddel dan ook, dan heb je het gewoon mis. Sorry. Wat mij betreft is het wel degelijk vergelijkbaar met Europeanen die tussen de verschillende landen reizen.
nee, natuurlijk niet. Je moet afwegingen maken en soms hoort daarbij dat je accepteert dat een gedeelte van de mensen de communicatie niet correct zal interpreteren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap het allemaal prima. Dus je kunt je persoonlijke sneren wel weer voor je houden.
Maar goed, we kunnen de crisiscommunicatietak wel helemaal afstoten dus volgens jou? Als je berichten immers verkeerd geïnterpreteerd worden heb je als zender iets verkeerd gedaan.
Laat ik deze vraag dan maar beantwoorden: hoe verder weg de grens hoe minder mensen er naar toe gaan. Simpelquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Snap jij het wel? Wat maakt het in godsnaam uit hoe ver de grens is?
Op zich interessant dat er soms meer steun is voor vergaandere maatregelen voor iedereen dan zoveel mogelijk open proberen te houden dat niet 100% op elkaar aansluit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Australië 25 Miljoen inwoners, Europa 750 miljoen. Oppervlak Australië is 2x Europa.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Als jij wilt beweren dat Australiers normaal gesproken niet (veelvuldig) tussen de deelstaten heen en weer reizen, met welk vervoersmiddel dan ook, dan heb je het gewoon mis. Sorry. Wat mij betreft is het wel degelijk vergelijkbaar met Europeanen die tussen de verschillende landen reizen.
Je mag je eigen uitzoekwerk doen.quote:
De vliegroute tussen Melbourne, Sydney en Brisbane wordt ook wel de "golden triangle" genoemd en is een van de drukste vliegroutes van de wereld. Alleen al tussen Sydney-Melbourne zijn normaal gesproken meer dan 4500 vluchten per maand.quote:
Niveautje r/tokkiefeesboek ditquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:19 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom mag de president wel 1,5 uur verblijven in een zaal waar wordt gegeten, gedronken en gezongen? Waarom die verschillen?
Mensen zijn het ook zat dat ze geen bestraling of chemo meer krijgen omdat alle zorg naar acute gevallen gaat. Dat laten we nog een paar maand langer in takt omdat mensen lekker in een restaurant bij elkaar willen klitten?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef deedeetee het volgende:
Laat de restaurants toch gewoon open gaan mits ze zich goed aan de regels houden. Mensen zijn t zat die gaan toch gewoon bij elkaar klitten. Dan zitten ze in een restaurant mss beter op een redelijke afstand van elkaar.
Precies, en laat nou net vliegen het makkelijkste zijn om tegen te houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vliegroute tussen Melbourne, Sydney en Brisbane wordt ook wel de "golden triangle" genoemd en is een van de drukte vliegroutes van de wereld. Alleen al tussen Sydney-Melbourne zijn normaal gesproken meer dan 4500 vluchten per maand.
Met het fijnmazige wegen- en spoorwegennetwerk van Europa wordt dat inderdaad een stukje moeilijker.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, en laat nou net vliegen het makkelijkste zijn om tegen te houden.
Nee, dat mag jij doen. Jij doet namelijk een aantal hele stellige beweringen maar onderbouwen doe je niet.quote:
Er is niemand die dat suggereert.quote:Ik volg de situatie in Australie al het hele jaar op de voet. Het is dom en kortzichtig om aan te nemen dat de maatregelen daar, inclusief de grenssluitingen, geen impact hebben gehad op heel veel Australiers.
Het aantal punten waarop snelwegen en spoorlijnen de grens over gaan is ook maar beperkt natuurlijk, dat kun je best monitoren. Het vrachtverkeer komt echt niet opeens door de bosjes geslopen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met het fijnmazige wegen- en spoorwegennetwerk van Europa wordt dat inderdaad een stukje moeilijker.
Ik noem haar geen tokkie. Plaatjes van dit niveau worden ook op die subreddit gepost, vandaar mijn opmerking.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op laten we mensen geen tokkies noemen hier
In het normale leven zijn dit normale risico’s des levens. Misschien had je het nog niet door, maar we zitten midden in een wereldwijde pandemie. Dat houdt in dat onze zorginstellingen er niet op berekend zijn als men zich niet aan de maatregelen houdt. Of je hebt het verstand niet om dit te begrijpen of je snapt het wel, maar je hebt er gewoon schijt aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ga jij dan ook geen ziekenhuisbed bezet houden als je bent gevallen met de fiets? Dat levert ook gevaar op, of dat jij alleen maar gezond eet, genoeg beweegt, niet rookt en niet drinkt? Nooit eens te hard rijd? Etc.?
Oh, ik dacht dat mensen niet reizen als ze ver van een grens wonen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, en laat nou net vliegen het makkelijkste zijn om tegen te houden.
Behalve dat dat één land is. Europa niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat gehoord hebt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat mensen niet reizen als ze ver van een grens wonen.
Je bent appels met peren aan het vergelijken. Dit is een tv uitzending waar de regels strak worden nageleefd. Omdat Mark Rutte een glas water drinkt, maakt het nog geen kroeg. Ben je wel is in een kroeg geweest ? Heb je wel is een stap avond gezien op zaterdag avond ? Je kan dit toch niet vergelijken met elkaar. Er is geen maatwerk te leveren voor elke kroeg en daar op te handhaven. Er zijn al zat voorbeelden geweest in de afgelopen maanden waarin het duidelijk was dat ook de uitbaters het niet in de hand hebben. Men doet toch waar men zin in heeft, zeker als men drank op heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Waarom zijn die verschillen er? Waarom gelden de regels niet voor iedereen?
Ja, waar zou ik dat nou gehoord hebben, he.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat gehoord hebt.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laat ik deze vraag dan maar beantwoorden: hoe verder weg de grens hoe minder mensen er naar toe gaan. Simpel
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waar zou ik dat nou gehoord hebben, he.
[..]
quote:minder
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]Dat werd niet overal gesuggereerd? Door burgemeesters? Door media? Of Rutte en De Jonge dat dan wel of niet hebben gezegd doet er niet zo veel toe. Dat werkt niet zo.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:52 schreef trein2000 het volgende:
Ministers Eric Wiebes (Economische Zaken) en Hugo de Jonge (Volksgezondheid) hebben dinsdagavond vlak voor de persconferentie de notitie openbaar gemaakt. „Het gaat hier om een concept van een gedachtelijn dat door ambtelijk EZK is opgesteld ter voorbereiding op een gesprek met het RIVM”, schrijven de bewindslieden in een brief aan de Tweede Kamer. Dit gesprek heeft nog niet plaatsgevonden.
Over wollige ambtenarentaal
Haha en dan hadden ze het over een onderzoek dat aantoont dat de R0 naar beneden gaat als de horeca open gaat...quote:Het gaat hier om een concept van een gedachtelijn dat door ambtelijk EZK is opgesteld ter voorbereiding op een gesprek met het RIVM
Ja die heb ik even gemist. Wie maakt er nog even snel eentje?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:53 schreef Predator40 het volgende:
heeft iedereen zijn bingokaart klaar ?
Bingo Bingo Bingo
Dat deed hij ook niet. Hij geeft enkel het niveau weer en toegegeven, hij zit er niet ver vanaf.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op laten we mensen geen tokkies noemen hier
Als je nu gezegd had dat je de maatregelen in Australie de afgelopen maanden te hard en streng had gevonden, dan had ik daar begrip voor gehad en het op sommige punten misschien wel eens geweest. Maar jij beweert dat het daar geen probleem is, want het is een eiland en mensen reizen toch niet (veel) tussen de deelstaten. Dat is echt pertinente lariekoek.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat mag jij doen. Jij doet namelijk een aantal hele stellige beweringen maar onderbouwen doe je niet.
[..]
Er is niemand die dat suggereert.
Dat is niet wat ik beweer. Jij beweert dat de Australische aanpak ook in Europa toepasbaar is. Ik betwijfel dat met argumenten en cijfers. Anderen zijn ook met cijfers gekomen, over afstanden en bevolkingsdichtheid. Blijkbaar voerde jij een andere discussie met jezelf. Dat mag, maar ga dan niet mijn punt verdraaien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je nu gezegd had dat je de maatregelen in Australie de afgelopen maanden te hard en streng had gevonden, dan had ik daar begrip voor gehad en het op sommige punten misschien wel eens geweest. Maar jij beweert dat het daar geen probleem is, want het is een eiland en mensen reizen toch niet (veel) tussen de deelstaten. Dat is echt pertinente lariekoek.
Blijkt dus een verzinsel op een bierviltje te zijn geweestquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Haha en dan hadden ze het over een onderzoek dat aantoont dat de R0 naar beneden gaat als de horeca open gaat...
https://www.tweedekamer.n(...)ningen%20horeca.docxquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijkt dus een verzinsel op een bierviltje te zijn geweest
[ afbeelding ]
"Wat nou als het reproductiegetal juist omlaag gaat wanneer we de restaurants openen?"
Ik kijk voor het eerst in tijden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:58 schreef Scrummie het volgende:
Benieuwd wel naar de kijkcijfers van deze persco.
Ik heb nu echt het gevoel dat het grootste deel van NL het morgen wel in de kranten ziet, en alleen wij met nog wat extra geïnteresseerden daadwerkelijk deze persco kijken
Mwa denk toch wel 5 miljoen kijkers.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:58 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb nu echt het gevoel dat het grootste deel van NL het morgen wel in de kranten ziet, en alleen wij met nog wat extra geïnteresseerden daadwerkelijk deze persco kijken
Ben wat anders aan het bekijken, dus ben volledig afhankelijk van jullie vanavond.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:58 schreef Scrummie het volgende:
Dat denk ik wel jaquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Er komt dus nu een persconferentie over het feit dat er niets veranderd?
Het wordt opzekers weer een mooie depressieve bedoeling.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:58 schreef Scrummie het volgende:
bedoelingquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het wordt opzekers weer een mooie depressieve bedoeling.
Aan die kant van de evenaar is het nu zomer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik beweer. Jij beweert dat de Australische aanpak ook in Europa toepasbaar is. Ik betwijfel dat met argumenten en cijfers. Anderen zijn ook met cijfers gekomen, over afstanden en bevolkingsdichtheid. Blijkbaar voerde jij een andere discussie met jezelf. Dat mag, maar ga dan niet mijn punt verdraaien.
gaat echt nergens overquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |