abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196620435
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
  Forum Admin dinsdag 8 december 2020 @ 16:47:37 #2
35723 crew  GGMM
pi_196620448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zo dom dit.

Het gaat toch wel gebeuren. Waarom niet dat stukje goodwill wat je krijgt als je het wel op 6-8 man zet met beide handen aanpakken waardoor een volgende kut maatregel net even wat minder weerstand krijgt?
Dat ja. Totaal bezopen dit. Gaat toch niemand zich aan houden en terecht.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196620457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoorde vanmorgen dat Merkel in DE geroepen heeft dat ze wil dat er een lockdown komt, en dat er in sommige deelstaten al een avondklok is om te voorkomen dat mensen elkaar opzoeken met kerst.

Als je rellen wilt moet je dat doen, zeker in de grote steden.. :o
In Italië, waar je dus je gemeente niet meer uit mag tussen 18 december en 6 januari (incl avondklok om 2200 uur met O&N!!), zijn vooral de mensen in de dorpen boos.

Als je zelf incl familie/vrienden in de stad woont, heb je veel minder last van deze regels.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196620488
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]

In Italië, waar je dus je gemeente niet meer uit mag tussen 18 december en 6 januari (incl avondklok om 2200 uur met O&N!!), zijn vooral de mensen in de dorpen boos.

Alsof Italianen zich daaraan gaan houden
pi_196620489
3 man op bezoek met kerst😂😂

Good luck with that
pi_196620506
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:49 schreef kol7680 het volgende:

Good luck with that
Nodig je toch gewoon wat meer vrouwen uit.
pi_196620524
is die shit nou al uitgelekt?
pi_196620536
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Leonos het volgende:
is die shit nou al uitgelekt?
Ja. Niks.
zie email 27 oktober
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:51:55 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196620539
Omdat mijn schoonmoeder vorig jaar plotseling ziek werd, hebben @Tijn en ik toen de Kerst ook met z'n tweeën gevierd. Helemaal niet erg. Lekker iets bijzonders gekookt, spelletje gedaan... Ik vind de reacties vaak echt een beetje overdreven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196620543
Ze hadden toch ook de kerstvakantie kunnen verlengen om die R wat te drukken, raar dat daar niet voor gekozen is.
blablablabla
pi_196620544
quote:

Good luck with that
Geen ruzie om gourmetpannetjes _O_
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 16:52:34 #12
236264 crew  capricia
pi_196620554
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:49 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Alsof Italianen zich daaraan gaan houden
Sommige wel, sommigen niet, beetje zoals hier dus. Maar de boetes zijn niet mals. 400 euro of zo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196620560
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:51 schreef Jane het volgende:
Omdat mijn schoonmoeder vorig jaar plotseling ziek werd, hebben @:Tijn en ik toen de Kerst ook met z'n tweeën gevierd. Helemaal niet erg. Lekker iets bijzonders gekookt, spelletje gedaan... Ik vind de reacties vaak echt een beetje overdreven.
Tsja, 2 FOK!kers op een zolderkamer :')
pi_196620570
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:52 schreef Benny het volgende:

[..]

Geen ruzie om gourmetpannetjes _O_
Die shit moet direct op de gril!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196620571
quote:
Omdat mijn schoonmoeder vorig jaar plotseling ziek werd, hebben @:Tijn en ik toen de Kerst ook met z'n tweeën gevierd. Helemaal niet erg. Lekker iets bijzonders gekookt, spelletje gedaan... Ik vind de reacties vaak echt een beetje overdreven.
Voor een keertje is dat niet erg maar veel mensen zitten al het hele jaar in een pseudo-isolement. Dan is het wel zo gezellig als je met kerst voor de verandering niet maar twee vrienden mag uitnodigen.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:53:26 #16
1986 Jane
pi_196620572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:52 schreef Elan het volgende:
Ze hadden toch ook de kerstvakantie kunnen verlengen om die R wat te drukken, raar dat daar niet voor gekozen is.
Dat zou slim geweest zijn, ja. Ik vermoed dat dat wel echt geholpen zou hebben. Maar ze willen er om onverklaarbare redenen gewoon NIET aan.
pi_196620578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die shit moet direct op de gril!
kut pannetjes moet onderin :P
pi_196620579
quote:
Je zou kunnen proberen na te denken hoe anderen dit ervaren in plaats van je eigen situatie te zien als leidend.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196620581
quote:
Lijkt mij niet vergelijkbaar. Mensen zitten al bijna een jaar in een situatie van zeer beperkte contacten. Dan is ze voorgehouden dat er met kerst weer iets mag en dan blijkt dat niet door te gaan. Dat zorgt voor teleurstellingen. Vind ik niet gek.
zie email 27 oktober
pi_196620584
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat zou slim geweest zijn, ja. Ik vermoed dat dat wel echt geholpen zou hebben. Maar ze willen er om onverklaarbare redenen gewoon NIET aan.
Volstrekt verklaarbaar. Dat je het niet eens bent met de afweging is wat anders.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196620594
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

kut pannetjes moet onderin :P
En alleen voor omelet/pannenkoeken. Nou, dan is één pannetje wel genoeg. Ik ga mezelf niet volvreten met goedkoop ei als er vlees op de gril kan. _O_
pi_196620609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En alleen voor omelet/pannenkoeken. Nou, dan is één pannetje wel genoeg. Ik ga mezelf niet volvreten met goedkoop ei als er vlees op de gril kan. _O_
Inderdaad
EI < VLEES
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:55:30 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196620613
Mag Flappie wel langskomen met kerst?
pi_196620615
quote:
Gewoon een weekje langer kerstvakantie. Pak je een weekje van de zomervakantie. Opgelost.

Doe je dat weekje de eerste week van januari. Zit je niet meer met vakantiedagen voor dit jaar. Scheelt ook weer nieuwjaarswensen, drie kussen en per ongeluk een handje geven aan collega's enzo.
pi_196620616
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je zelf incl familie/vrienden in de stad woont, heb je veel minder last van deze regels.
Snap ik. De schoonfamilie van een klant van mij woont in Italië in een dorpje met 300 inwoners in Umbrië. Toen in het voorjaar alles dichtging omdat in Bergamo de lijken zich opstapelden, hadden ze echt geen flauw idee wat er aan de hand was. Behalve dan de beelden die ze op het journaal zagen. Nu is dat nog steeds zo. En ze mogen dus niet naar de familie die in een ander coronavrij dorpje 15 km verderop woont.
pi_196620623
quote:

[..]

In het onderwijs lopen ze inmiddels ongetwijfeld ook weer op hun laatste benen, dat lopen ze tenslotte altijd.
blablablabla
pi_196620624
Die nota van ezk
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_196620630
quote:
Het grote verschil met nu is dat je vorig jaar de periode voor kerst wel alle mogelijkheden had om elkaar op te zoeken en gezellig te doen, inclusief knuffels en wat nog meer.

Dit jaar.. is toch even wat anders. Juist dat wat met kerst zo belangrijk gevonden word kon dit jaar niet tot nauwelijks: samen zijn, gezellig doen, etc.

Waar ik normaal iemand ben die vind dat iedereen zich zo goed mogelijk aan regels moet houden, heb ik er nu, na dit jaar, echt álle begrip voor dat we met kerst het even wat minder doen. Alleen al voor het sociaalpsychologische effect.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2020 16:56:52 ]
pi_196620633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor een keertje is dat niet erg maar veel mensen zitten al het hele jaar in een pseudo-isolement. Dan is het wel zo gezellig als je met kerst voor de verandering niet maar twee vrienden mag uitnodigen.
Je mag ook best meer mensen uitnodigen. Het is nog steeds maar een advies hè.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:56:36 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196620635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet vergelijkbaar. Mensen zitten al bijna een jaar in een situatie van zeer beperkte contacten. Dan is ze voorgehouden dat er met kerst weer iets mag en dan blijkt dat niet door te gaan. Dat zorgt voor teleurstellingen. Vind ik niet gek.
Ik kan mij niet herinneren dat men iets voorgehouden is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196620638
quote:
Niet de eerste keer dat ze rare dingen doen helaas.

Ik had de kerstvakantie verlengd met een weekje; en de restaurants open gedaan voor een paar dagen rond de feestdagen. Niet essentiele winkels wellicht ook een weekje dicht (aankopen kan je ook online doen als je ze nog niet hebt). De lasten een heel klein beetje spreiden. Restaurants hebben al lang genoeg geleden dit jaar; gun ze even een paar dagen; die kerst omzet kunnen ze goed gebruiken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:57:06 #32
1986 Jane
pi_196620647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is voor ons allemaal geen feestjaar geweest. Ik had ook allerlei toffe dingen willen doen waar niks van terecht is gekomen. Ik snap gewoon niet waarom Kerst zo enorm 'heilig' zou zijn. Maar misschien komt het omdat ik niet gelovig ben. B-)
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:57:09 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620650
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:53 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen na te denken hoe anderen dit ervaren in plaats van je eigen situatie te zien als leidend.
Je moet het ook gewoon doen als je dat wil, ze kunnen er toch weinig tegen doen zolang er geen overlast is voor zover ze het niet gewoon gedogen. Ik denk dat het meer hoop is dan verwachting dat het kleine kring gevierd gaat worden.
pi_196620654
quote:

[..]

Dat is natuurlijk prima verklaarbaar.
pi_196620660
quote:

Good luck with that
Kerstmis is een geloofsfeest dus gewoon met de hele familie , doen ze in de kerk ook
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:57:44 #36
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196620667
Snap wel dat ze 3 aanhouden. Mensen gaan toch wel met meer zitten, maar als je dan met 8 gaat zitten dan klinkt dat ineens als een forse overschrijding. Dus misschien worden mensen terughoudender door met maximaal 6 ofzo te gaan zitten.

Als je als kabinet 6 of 8 adviseert, worden het er al snel 12 tot 15.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196620668
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:55 schreef Benny het volgende:

[..]

Gewoon een weekje langer kerstvakantie. Pak je een weekje van de zomervakantie. Opgelost.

Doe je dat weekje de eerste week van januari. Zit je niet meer met vakantiedagen voor dit jaar. Scheelt ook weer nieuwjaarswensen, drie kussen en per ongeluk een handje geven aan collega's enzo.
Precies.
Sowieso nu thuis en in de zomer lekker naar school, met minder virus en lekker de ramen open had wel een idee geweest. Al schop je daar mensen mee tegen het zere been en is dat qua CAO's niet haalbaar.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:58:13 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196620672
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Kerstmis is een geloofsfeest dus gewoon met de hele familie , doen ze in de kerk ook
Hihi, geoeie Henk!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196620683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Je mag ook best meer mensen uitnodigen. Het is nog steeds maar een advies hè.
Gaan we ook zeker doen :)
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:58:55 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196620690
Zie nu pas dat ze de griepgolf uit de oversterftemonitor gehaald hebben. Schraal.

dinsdag 8 december 2020 @ 16:59:09 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620697
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Pvt.Webster het volgende:
Snap wel dat ze 3 aanhouden. Mensen gaan toch wel met meer zitten, maar als je dan met 8 gaat zitten dan klinkt dat ineens als een forse overschrijding. Dus misschien worden mensen terughoudender door met maximaal 6 ofzo te gaan zitten.

Dit en ze hopen dan dat er toch mensen zijn die zich er aan houden.
  Redactie Games dinsdag 8 december 2020 @ 16:59:10 #42
181272 crew  Noppie2000
pi_196620698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:58 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan begin januari weer klagen dat de aantallen nog steeds stijgen _O_
pi_196620709
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:58 schreef Dven het volgende:
Zie nu pas dat ze de griepgolf uit de oversterftemonitor gehaald hebben. Schraal.

[ afbeelding ]
Oh wow :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:00:09 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620717
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niks kerst, armoedig vreetfeest.
pi_196620722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Pvt.Webster het volgende:

Eens ja.

Denk dat ze echt wel weten dat er een grote groep mensen gaat zijn die zich er toch niet aan gaan houden.

Mede juist daarom had ik de horeca gewoon open gegooid voor een paar dagen. Restaurants dan. Net even iets meer controle daar.
pi_196620724
quote:
Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en liefst hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:00:32 #47
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196620726
quote:
Ook de tijdelijke heropening van de restaurants zit er voorlopig niet in, ook al blijkt uit een interne nota van Economische Zaken (EZ) dat heropening van de horeca juist kan leiden tot minder besmettingen.
Telegraaf heeft er nu ook over EZ-nota. Was eerst nog een RIVM-nota.
Denk dat EZ zelf heeft lopen hobbyen op basis van RIVM-cijfers ofzo?

Ach, leuk taakje voor een stagiair :).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196620730
Voor mij toch wel onbegrijpelijke maatregelen. Ben heel benieuwd hoe de rol gaat zijn van dat horeca onderzoek van het RIVM. Of het wordt echt beoordeeld als een flut/nog niet verifieerd onderzoek of Rutte en co durfen het echt om wat voor reden nog niet aan.

Scholen open is denk ik wel belangrijker dan meer dan drie mensen uitnodigen met kerst. Al gaan veel mensen zich daar niet aan houden.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:00:53 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196620732
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:59 schreef Benny het volgende:

[..]

Oh wow :')
Het is ze bij het RIVM nog steeds niet gelukt om te bedenken dat je meerdere jaren in dezelfde grafiek kunt plaatsen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:01:00 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196620734
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

That's just like, your opinion man.
pi_196620736
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Het is voor ons allemaal geen feestjaar geweest. Ik had ook allerlei toffe dingen willen doen waar niks van terecht is gekomen. Ik snap gewoon niet waarom Kerst zo enorm 'heilig' zou zijn. Maar misschien komt het omdat ik niet gelovig ben. B-)
Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.
zie email 27 oktober
pi_196620753
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.

Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.

Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:02:21 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196620759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.
Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.
pi_196620760
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Het is zeker lastig. Maar je kan het ook verspreiden over de twee weken. Al is het met kerst zelf natuurlijk het leukste. Wij weten ook nog niet hoe wij het gaan doen rond de kerst. Maar eens in de groep gooien morgen.
pi_196620765
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lekker vreten en zuipen man.
blablablabla
pi_196620783
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.

Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.

Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
Ah, de bevolking is de enige boosdoener.

Mark, ben jij het?
pi_196620788
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat doet niet af aan het effect wat ik beschreef.
zie email 27 oktober
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:04:10 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

That's just like, your opinion man.
Absoluut, ook geen enkel bezwaar dat mensen het "groots" willen vieren.
pi_196620814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mark, ben jij het?
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
blablablabla
pi_196620818
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
pi_196620828
Dringend advies: Gordijnen dicht houden komende kerst, auto's verderop parkeren.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:05:36 #62
1986 Jane
pi_196620832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Ja, dat snap ik heel goed. Als ik een alleenzittende dierbare zou hebben gehad, zou ik ook hebben overwogen diegene uit te nodigen/langs te gaan.
Hee, ik ben niet van steen, he? ;)

Mijn post was voornamelijk bedoeld als reactie op mensen die kennelijk zo vasthouden aan hun Kersttraditie om met een grote groep bij elkaar te komen, dat ze niet eens willen overwegen om het een keer in wat kleinere kring te vieren. Dat snap ik niet goed, nee. Stel jij steekt onbedoeld een familielid/vriend aan op dat feest en die wordt zwaar ziek (of erger), dan ben je toch ook niet blij?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 08-12-2020 17:11:44 ]
pi_196620834
Gewoon kerst met 24 man hier. De groeten.
pi_196620835
quote:

Hoi Hugo!

Nee, maar dit is natuurlijk een schromelijk onderschatting van de rol en invloed van de overheid. Het kabinet heeft een gigantische range aan instrumenten om dat gedrag te beïnvloeden. Variërend van voorlichringscampanges tot verplichte quarantaines en is gewoon aanspreekbaar op de inzet en het effect daarvan.
zie email 27 oktober
pi_196620850
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.
pi_196620851
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
Lekker slim wel als je 61 bent.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:06:54 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620861
quote:
RIP
pi_196620867
quote:

[..]

Hallo burgemeesters! Zijn jullie daar?
zie email 27 oktober
pi_196620873
quote:
Lekker slim, hoop niet dat ze bij door mijn vrouw behandeld moeten worden straks in zkhs. Maar ach, de verjaardag is wel lekker gevierd.
pi_196620876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Hier minimaal 10 man gasten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:08:17 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196620886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Bied er nog iemand meer dan 24 man?
pi_196620890
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:07 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Hier minimaal 10 man gasten.
Graag naam en rugnummers. Laten creperen die hap als ze ziek worden.
pi_196620892
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Lekker slim wel als je 61 bent.
Hoezo? Zijn kerngezond. Niet zo bang zijn kerel.
pi_196620893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.
In september had er al flink ingrepen moeten worden, toen gingen we in een week van 500 naar duizend en twee weken later zaten we op de 2200. Met onvoldoende testcapaciteit. Dan weet je wat er gaat gebeuren.

Daarna hebben ze de controle ook nooit meer teruggekregen en lopen een beetje achter het virus aan.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:08:53 #75
1986 Jane
pi_196620899
quote:
IEDEREEN is er klaar mee. Daarin heeft het kabinet het volk in ieder geval wel weten te verenigen. Alleen over wat de beste uitweg is verschillen mensen van mening.

Btw, ik hoop toch maar dat je ouders een beetje uitkijken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:09:10 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620904
quote:

[..]

Niet meten is niet weten
pi_196620909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mag Flappie wel langskomen met kerst?
Zolang je maar van mijn Flappie af blijft! :(
pi_196620915
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Nog wel ja ze zijn risicogroep qua leeftijd dus dan kan je je eigenlijk niet permitteren om er helemaal klaar mee te zijn..
blablablabla
pi_196620923

Prachtig, die steeds donkerder wordende vlakken
pi_196620935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Graag naam en rugnummers. Laten creperen die hap als ze ziek worden.
Zetten we jou ook op een lijstje zodra je te zwaar bent geworden, of regelmatig drinkt etc? Nee he.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:10:59 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620937
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:10 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig, die steeds donker wordende vlakken
iedereen immuun voor het vaccin er is
pi_196620943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen. Ik ken niet veel oudere mensen van boven de 60. Maar ken er toevallig wel 2 die het niet gehaald hebben, allebei onder de 70. Allebei zonder onderliggend lijden. En daarbij 1 van 52 jaar zonder onderliggend lijden 47 dagen in coma , 90 dagen op de ic. Zijn leven zal nooit meer normaal zijn. Stond drie keer per week op de tennisbaan, niks aan het handje......

Fijne verjaardag.
pi_196620944
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mark, ben jij het?
Nou een beetje tegengeluid naast het gejank hier kan geen kwaad. Een maand aangepast gedrag en je had nu kunnen versoepelen. De term eigen verantwoordelijkheid kent ook niemand meer lijkt het
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:11:47 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196620953
Het is toch ook geen wonder dat mensen er na bijna 10 maanden behoorlijk klaar mee zijn?

Dat wordt nog wat komend jaar, want sinds het woord 'vaccin' is gevallen krijg ik de indruk dat het ongeduld nog verder is toegenomen.
pi_196620954
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef Jane het volgende:

[..]

IEDEREEN is er klaar mee. Daarin heeft het kabinet het volk in ieder geval wel weten te verenigen. Alleen over wat de beste uitweg is verschillen mensen van mening.

Btw, ik hoop toch maar dat je ouders een beetje uitkijken.
Doen ze met 1,5 meter afstand :)
pi_196620958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:08 schreef Elan het volgende:

[..]

In september had er al flink ingrepen moeten worden, toen gingen we in een week van 500 naar duizend en twee weken later zaten we op de 2200. Met onvoldoende testcapaciteit. Dan weet je wat er gaat gebeuren.

Daarna hebben ze de controle ook nooit meer teruggekregen en lopen een beetje achter het virus aan.
Klopt, je hebt gelijk. Oktober/november was al te laat.
pi_196620966
quote:
Iedereen is klaar met deze klotezooi , terug naar normaal morgen
pi_196620969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen. Ik ken niet veel oudere mensen van boven de 60. Maar ken er toevallig wel 2 die het niet gehaald hebben, allebei onder de 70. Allebei zonder onderliggend lijden. En daarbij 1 van 52 jaar zonder onderliggend lijden 47 dagen in coma , 90 dagen op de ic. Zijn leven zal nooit meer normaal zijn. Stond drie keer per week op de tennisbaan, niks aan het handje......

Fijne verjaardag.
Dankje :)
pi_196620970
quote:
[ afbeelding ]
Biblebelt haal je er zo uit maar laten we vooral de kerken geen haar in de weg zitten.
blablablabla
pi_196620972
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

De term eigen verantwoordelijkheid kent ook niemand meer lijkt het
Je doelt duidelijk op de retailsector, helemaal mee eens.
[..]
pi_196620973
quote:
[ afbeelding ]
Alleen Vlieland blijft groen :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196620975
Er is maar een oplossing... We gaan allemaal dood.

Succes gegarandeerd
pi_196620979
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch ook geen wonder dat mensen er na bijna 10 maanden behoorlijk klaar mee zijn?

Dat wordt nog wat komend jaar, want sinds het woord 'vaccin' is gevallen krijg ik de indruk dat het ongeduld nog verder is toegenomen.
Oud op nieuw wordt helemaal chaos. 2021 ook.
pi_196620981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

Rutte en de Jonge hebben er alleen schijt aan dat mensen er klaar mee zijn. Die blijven gewoon maatregelen opleggen zolang de cijfers er om vragen in hun opinie.
pi_196620984
Kan niet zeggen dat ik erg verrast of teleurgesteld ben. Ben het nog steeds eens met wat Van Roosmalen een paar weken geleden zei:

twitter

En ja, dat onzinnige snakken naar het antwoord of kerst 'kan' of niet. Je keuzes op microniveau laten afhangen van wat de overheid zegt. :') Alsof je naar de gevangenis gaat als je toch 4 mensen ontvangt.

Laat mensen nou eens leren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen levensgeluk. Als je met 6 man wilt eten doe je dat lekker op eigen risico, fuck Mark en Hugo. Als je altijd al een tyfushekel had aan kerst, ook mooi, dan doe je het niet. Het is december mensen, die besmettingen lopen toch wel op. Hoe goed je het ook doet, je krijgt toch wel van overheidswege dit soort teksten:

quote:

Vervang 'economy' door 'corona' en het klopt precies. :D
pi_196620987
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef aartstyle het volgende:
Voor mij toch wel onbegrijpelijke maatregelen. Ben heel benieuwd hoe de rol gaat zijn van dat horeca onderzoek van het RIVM. Of het wordt echt beoordeeld als een flut/nog niet verifieerd onderzoek of Rutte en co durfen het echt om wat voor reden nog niet aan.

Scholen open is denk ik wel belangrijker dan meer dan drie mensen uitnodigen met kerst. Al gaan veel mensen zich daar niet aan houden.
Of er is geen onderzoek van het RIVM waaruit blijkt dat opengooien horeca leidt tot een lagere R?
pi_196620996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Dringend advies: Gordijnen dicht houden komende kerst, auto's verderop parkeren.
De helft via de achterdeur naar binnen.
Doe je boodschappen niet in één keer. En bij voorkeur bij verschillende supermarkten. En draag dan vooral een (onopvallend) mondkapje.
I'll give you something to do
pi_196620998
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:11 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Fijne verjaardag.
Tja gebeurd ook met andere ziektes helaas
Maar daar mogen we niet over praten
pi_196620999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:13 schreef Vasilevski het volgende:
Kan niet zeggen dat ik erg verrast of teleurgesteld ben. Ben het nog steeds eens met wat Van Roosmalen een paar weken geleden zei:

[ twitter ]

En ja, dat onzinnige snakken naar het antwoord of kerst 'kan' of niet. Je keuzes op microniveau laten afhangen van wat de overheid zegt. :') Alsof je naar de gevangenis gaat als je toch 4 mensen ontvangt.

Laat mensen nou eens leren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen levensgeluk. Als je met 6 man wilt eten doe je dat lekker op eigen risico, fuck Mark en Hugo. Als je altijd al een tyfushekel had aan kerst, ook mooi, dan doe je het niet. Het is december mensen, die besmettingen lopen toch wel op. Hoe goed je het ook doet, je krijgt toch wel van overheidswege dit soort teksten:
[..]

Vervang 'economy' door 'corona' en het klopt precies. :D
Geweldig betoog. Amen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')