abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196620736
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Het is voor ons allemaal geen feestjaar geweest. Ik had ook allerlei toffe dingen willen doen waar niks van terecht is gekomen. Ik snap gewoon niet waarom Kerst zo enorm 'heilig' zou zijn. Maar misschien komt het omdat ik niet gelovig ben. B-)
Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.
zie email 27 oktober
pi_196620753
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.

Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.

Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:02:21 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196620759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.
Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196620760
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Het is zeker lastig. Maar je kan het ook verspreiden over de twee weken. Al is het met kerst zelf natuurlijk het leukste. Wij weten ook nog niet hoe wij het gaan doen rond de kerst. Maar eens in de groep gooien morgen.
pi_196620765
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niks kerst, armoedig vreetfeest.
Lekker vreten en zuipen man.
blablablabla
pi_196620783
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.

Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.

Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
Ah, de bevolking is de enige boosdoener.

Mark, ben jij het?
pi_196620788
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat doet niet af aan het effect wat ik beschreef.
zie email 27 oktober
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:04:10 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

That's just like, your opinion man.
Absoluut, ook geen enkel bezwaar dat mensen het "groots" willen vieren.
pi_196620814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ah, de bevolking is de enige boosdoener.

Mark, ben jij het?
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
blablablabla
pi_196620818
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
pi_196620828
Dringend advies: Gordijnen dicht houden komende kerst, auto's verderop parkeren.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:05:36 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196620832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Ja, dat snap ik heel goed. Als ik een alleenzittende dierbare zou hebben gehad, zou ik ook hebben overwogen diegene uit te nodigen/langs te gaan.
Hee, ik ben niet van steen, he? ;)

Mijn post was voornamelijk bedoeld als reactie op mensen die kennelijk zo vasthouden aan hun Kersttraditie om met een grote groep bij elkaar te komen, dat ze niet eens willen overwegen om het een keer in wat kleinere kring te vieren. Dat snap ik niet goed, nee. Stel jij steekt onbedoeld een familielid/vriend aan op dat feest en die wordt zwaar ziek (of erger), dan ben je toch ook niet blij?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 08-12-2020 17:11:44 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196620834
Gewoon kerst met 24 man hier. De groeten.
pi_196620835
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Hoi Hugo!

Nee, maar dit is natuurlijk een schromelijk onderschatting van de rol en invloed van de overheid. Het kabinet heeft een gigantische range aan instrumenten om dat gedrag te beďnvloeden. Variërend van voorlichringscampanges tot verplichte quarantaines en is gewoon aanspreekbaar op de inzet en het effect daarvan.
zie email 27 oktober
pi_196620850
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.
pi_196620851
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
Lekker slim wel als je 61 bent.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:06:54 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196620861
quote:
RIP
pi_196620867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Hallo burgemeesters! Zijn jullie daar?
zie email 27 oktober
pi_196620873
quote:
Lekker slim, hoop niet dat ze bij door mijn vrouw behandeld moeten worden straks in zkhs. Maar ach, de verjaardag is wel lekker gevierd.
pi_196620876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Hier minimaal 10 man gasten.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:08:17 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196620886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Bied er nog iemand meer dan 24 man?
pi_196620890
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:07 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Hier minimaal 10 man gasten.
Graag naam en rugnummers. Laten creperen die hap als ze ziek worden.
pi_196620892
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Lekker slim wel als je 61 bent.
Hoezo? Zijn kerngezond. Niet zo bang zijn kerel.
pi_196620893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.
In september had er al flink ingrepen moeten worden, toen gingen we in een week van 500 naar duizend en twee weken later zaten we op de 2200. Met onvoldoende testcapaciteit. Dan weet je wat er gaat gebeuren.

Daarna hebben ze de controle ook nooit meer teruggekregen en lopen een beetje achter het virus aan.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:08:53 #75
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196620899
quote:
IEDEREEN is er klaar mee. Daarin heeft het kabinet het volk in ieder geval wel weten te verenigen. Alleen over wat de beste uitweg is verschillen mensen van mening.

Btw, ik hoop toch maar dat je ouders een beetje uitkijken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')