Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.quote:Op dinsdag 8 december 2020 16:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is voor ons allemaal geen feestjaar geweest. Ik had ook allerlei toffe dingen willen doen waar niks van terecht is gekomen. Ik snap gewoon niet waarom Kerst zo enorm 'heilig' zou zijn. Maar misschien komt het omdat ik niet gelovig ben.
Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet zo zeer om kerst. Het gaat er om dat dat toch min of meer geframed is als een moment waarop er even wat verlichting in het lijden zou komen. Al dan niet tijdelijk. Dat zien mensen zich nu door de neus geboord worden. Daar ziet de reactie op denk ik, niet zo zeer op kerst op zichzelf.
Het is zeker lastig. Maar je kan het ook verspreiden over de twee weken. Al is het met kerst zelf natuurlijk het leukste. Wij weten ook nog niet hoe wij het gaan doen rond de kerst. Maar eens in de groep gooien morgen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Lekker vreten en zuipen man.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks kerst, armoedig vreetfeest.
Ah, de bevolking is de enige boosdoener.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.
Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.
Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat doet niet af aan het effect wat ik beschreef.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze zijn best duidelijk geweest toen deze periode van start ging. Het is ook niet dat die doelen net niet gehaald zijn ofzo.
Absoluut, ook geen enkel bezwaar dat mensen het "groots" willen vieren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
That's just like, your opinion man.
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah, de bevolking is de enige boosdoener.
Mark, ben jij het?
Ja, dat snap ik heel goed. Als ik een alleenzittende dierbare zou hebben gehad, zou ik ook hebben overwogen diegene uit te nodigen/langs te gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het boeit mij ook geen reet. Maar ik snap dat mijn ouders het anders zien en lieft hun beide kinderen en kleinkinderen willen zien. Eindelijk weer eens. En ik snap dat mijn alleenstaande tante liefst ook niet wordt afgewezen omdat ze dan te veel zou zijn. Snap je dat ook?
Hoi Hugo!quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja. Dat krijg je er van als iedereen denkt lekker zelf de regels en gevaren te kunnen interpreteren.
Het kabinet zorgt niet voor een stijging van de besmettingen. Dat doet de bevolking zelf. We hebben een maand de tijd gehad om toe te werken naar een daling van kerst. Maar iedereen vond zijn eigen bijeenkomst, feestje, boodschap of bezoekje op dat moment even belangrijker. En 'wat kan het nou kwaad'. Eigen teleurstelling met kerst georganiseerd. Misschien dat het kwartje nu valt. Denk het niet. Dat bedrijven omvallen en er extra onnodige doden in de zorg vallen zorgde ook niet voor een aanpassing van het gedrag.
Het is geen niet nagekomen belofte van het kabinet. Het is een spiegel van ons eigen gedrag. Dat vinden zo te lezen sommigen hier nogal spannend door het excuus maar steeds extern neer te leggen
Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
Lekker slim wel als je 61 bent.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
RIPquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Mijn ouders zijn er ook klaar mee. Gaan zelfs verjaardag vieren van mijn tante met hele familie. En ja. Die waren tot vorige maand nog voor alle maatregelen...ze zijn beide 61
Hallo burgemeesters! Zijn jullie daar?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we inderdaad vooral niet vergeten hoe we in deze enorme pestbende terecht zijn gekomen, na een zomer waarin er amper besmettingen waren.
Lekker slim, hoop niet dat ze bij door mijn vrouw behandeld moeten worden straks in zkhs. Maar ach, de verjaardag is wel lekker gevierd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Hier minimaal 10 man gasten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Gewoon kerst met 24 man hier. De groeten.
Bied er nog iemand meer dan 24 man?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:05 schreef Automatisch het volgende:
Gewoon kerst met 24 man hier. De groeten.
In september had er al flink ingrepen moeten worden, toen gingen we in een week van 500 naar duizend en twee weken later zaten we op de 2200. Met onvoldoende testcapaciteit. Dan weet je wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies, en mijn inziens een kans gemist hebben eind oktober/begin november.
IEDEREEN is er klaar mee. Daarin heeft het kabinet het volk in ieder geval wel weten te verenigen. Alleen over wat de beste uitweg is verschillen mensen van mening.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:04 schreef kol7680 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |