Wat een grap. Als die heethoofden in Zuid-Europa het al slikken zal de brave Nederlander dat al helemaal doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Denk dat het eerder te maken heeft met eventuele rellen e.d.
Het alternatief is...?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte en de Jonge hebben er alleen schijt aan dat mensen er klaar mee zijn. Die blijven gewoon maatregelen opleggen zolang de cijfers er om vragen in hun opinie.
Waarom denk je dat ze daar een avondklok hebben?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een grap. Als die heethoofden in Zuid-Europa het al slikken zal de brave Nederlander dat al helemaal doen.
Als dit op zou worden gevolgd door grondig BCO (veel beter dan nu), quarantaineplicht, en verplichte (hotel-)quarantaine voor inreizigers, zou ik er helemaal voor zijn om dit ook in Nederland te doen. Als we dit in het voorjaar hadden gedaan, hadden we van de zomer al net zulke post-Covid feestjes kunnen vieren als de Australiers nu. Daar ben ik van overtuigd. Als de cijfers eenmaal laag zijn (en dat waren ze!) dan is er relatief weinig inzet voor nodig. De kans dat je als gewone Nederlander, zonder per se naar het buitenland te reizen, toch in quarantaine zal moeten is ook heel klein.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:17 schreef capricia het volgende:
Oostenrijk gaat in (gedeeltelijke)lockdown tot kerst.
Alle hotels, horeca dicht. Avondklok vanaf 20.00 uur.
Alleen voor noodzakelijk reizen je huis verlaten.
Heftige regels hoor.
https://www.sozialministe(...)-Ma%C3%9Fnahmen.html
Accepteren dat de zorg omvalt en er veel doden gaan vallen. Kan wel. Zou mijn keuze niet zijn, maar doen alsof die optie niet bestaat is ook onzinnig.quote:
Of accepteren dat de zorg niet omvalt en er veel doden gaan vallen. Die lijkt me eigenlijk beter. Ten opzichte van jouw scenario althans.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Accepteren dat de zorg omvalt en er veel doden gaan vallen. Kan wel. Zou mijn keuze niet zijn, maar doen alsof die optie niet bestaat is ook onzinnig.
Jij gaat de mensen weigeren aan de poort? Even een coronatestje afnemen en bij een positief resultaat retour sturen of wat zie je voor je?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of accepteren dat de zorg niet omvalt en er veel doden gaan vallen. Die lijkt me eigenlijk beter.
Ik ga er vanuit dat AlwaysHappy die optie ook niet accepteert. Vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Accepteren dat de zorg omvalt en er veel doden gaan vallen. Kan wel. Zou mijn keuze niet zijn, maar doen alsof die optie niet bestaat is ook onzinnig.
Ok. Voer voor antivaxxersquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Oxford trial 3 studie is nu gepubliceerd.
Samenvatting hier: https://www.covid19vaccinetrial.co.uk/interim-efficacy-results
Paper hier: https://www.thelancet.com/lancet/article/s0140-6736(20)32661-1
Half dose - full dose: 3 cases in vaccin groep (1367 deelnemers), 30 in control groep (1374 deelnemers).
full dose - full dose: 30 in vaccin groep (5807 deelnemers), 101 in controle groep (5829 deelnemers).
Over de veiligheid, van de samenvatting:
In totaal zijn 23.848 mensen gevaccineerd met covid vaccin of controle vaccin.
Er zijn 3 'adverse events' geweest die mogelijk gelinked konden worden aan een vaccin. Een in de controle groep, 1 in de covid vaccin groep, en 1 die nog geblindeerd is.
In totaal zijn er 168 serieuze 'adverse events' geweest, 84 in de Covid vaccin groep, 91 in de controle groep (dus minder in de groep die het vaccin hebben gekregen). De meerderheid werd geclassificeerd als niet gerelateerd aan een vaccin (dat zijn dus die 3 eerder genoemde). Als je ruim 23000 mensen maandenlang volgt, dan zullen mensen ziek worden, armen breken etc. Dat wordt allemaal meegenomen. Overall is de veiligheid acceptabel.
Ik vermoed dat de manier waarop ze het omschrijven voer voor antivaxxers zal zijn, en ik moet er nog induiken wat nu precies als 'adverse event' geclassificeerd wordt.
Wat mij betreft zou het helpen als het niet zo overduidelijk was dat ze de regels selectief toepassen. De horeca moet dicht, punt. Voor de retail volgt pas sluiting, zelfs als het volledig uit de hand loopt, als 'uiterste maatregel'. Bitch, please.quote:
Dat is dan de keuze inderdaad. Nu ontzeggen we heel veel mensen de noodzakelijke zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten. Dat kun je ook omdraaien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij gaat de mensen weigeren aan de poort? Even een coronatestje afnemen en bij een positief resultaat retour sturen of wat zie je voor je?
Dus je pleit er voor om dat nu te doen? Of proberen terug in de tijd te gaan en dat te doen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Als dit op zou worden gevolgd door grondig BCO (veel beter dan nu), quarantaineplicht, en verplichte (hotel-)quarantaine voor inreizigers, zou ik er helemaal voor zijn om dit ook in Nederland te doen. Als we dit in het voorjaar hadden gedaan
Ik kan me al maanden niet laten opereren omdat een paar bejaarden niet tegen een griepje kunnen. Even gechargeerd, omdat het kan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan de keuze inderdaad. Nu ontzeggen we heel veel mensen de noodzakelijke zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten. Dat kun je ook omdraaien.
Samen met het optuigen van een paar noodhospitalen speciaal voor coronazorg.
Mensen zorg ontzeggen terwijl ze dit wel nodig hebben is natuurlijk helemaal geen keuze waar sprake van kan zijn. Kom op zeg.quote:
Dat doen we nu ook, alleen aan anderen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen zorg ontzeggen terwijl ze dit wel nodig hebben is natuurlijk helemaal geen keuze waar sprake van kan zijn. Kom op zeg.
Hebben we genoeg verpleegkundigen om in die noodhospitalen te werken?quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is dan de keuze inderdaad. Nu ontzeggen we heel veel mensen de noodzakelijke zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen met coronapatiënten. Dat kun je ook omdraaien.
Samen met het optuigen van een paar noodhospitalen speciaal voor coronazorg.
Aangezien we al negen maanden precies niets doen om die te krijgen: nee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hebben we genoeg verpleegkundigen om in die noodhospitalen te werken?
Gelukkig maar dat die opleidingen schijnbaar maar een paar maanden duren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aangezien we al negen maanden precies niets doen om die te krijgen: nee.
We proberen dat nu juist niet te doen. Daarom zijn die maatregelen er, om te zorgen dat zo weinig mogelijk mensen ziek worden en dus zo min mogelijk mensen in het ziekenhuis belanden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doen we nu ook, alleen aan anderen.
RIVM roept al tijden gewoon maar dingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:36 schreef kol7680 het volgende:
RIVM genot:
https://www.nu.nl/coronav(...)wakker-schudden.html
Jij roept ook al tijden alleen maar dingenquote:Op dinsdag 8 december 2020 17:40 schreef D_A het volgende:
[..]
RIVM roept al tijden gewoon maar dingen.
Binnen Europa gaat het hier best prima, maar hou jezelf vooral voor de gek als je daar gelukkig van wordt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Onze dodencijfers zijn daar natuurlijk ook wel naar. Een van de hoogste ter wereld, relatief gezien.
Wake up sheeple!quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:36 schreef kol7680 het volgende:
RIVM genot:
https://www.nu.nl/coronav(...)wakker-schudden.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |