nee, natuurlijk niet. Je moet afwegingen maken en soms hoort daarbij dat je accepteert dat een gedeelte van de mensen de communicatie niet correct zal interpreteren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap het allemaal prima. Dus je kunt je persoonlijke sneren wel weer voor je houden.
Maar goed, we kunnen de crisiscommunicatietak wel helemaal afstoten dus volgens jou? Als je berichten immers verkeerd geïnterpreteerd worden heb je als zender iets verkeerd gedaan.
Laat ik deze vraag dan maar beantwoorden: hoe verder weg de grens hoe minder mensen er naar toe gaan. Simpelquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Snap jij het wel? Wat maakt het in godsnaam uit hoe ver de grens is?
Op zich interessant dat er soms meer steun is voor vergaandere maatregelen voor iedereen dan zoveel mogelijk open proberen te houden dat niet 100% op elkaar aansluit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zo'n festival willen hebben. Maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar. En als mensen zich nu al niet aan de maatregelen houden, wat wijst er op dat men dat wel doet als er nog meer maatregelen komen?
Australië 25 Miljoen inwoners, Europa 750 miljoen. Oppervlak Australië is 2x Europa.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Als jij wilt beweren dat Australiers normaal gesproken niet (veelvuldig) tussen de deelstaten heen en weer reizen, met welk vervoersmiddel dan ook, dan heb je het gewoon mis. Sorry. Wat mij betreft is het wel degelijk vergelijkbaar met Europeanen die tussen de verschillende landen reizen.
Je mag je eigen uitzoekwerk doen.quote:
De vliegroute tussen Melbourne, Sydney en Brisbane wordt ook wel de "golden triangle" genoemd en is een van de drukste vliegroutes van de wereld. Alleen al tussen Sydney-Melbourne zijn normaal gesproken meer dan 4500 vluchten per maand.quote:
Niveautje r/tokkiefeesboek ditquote:Op dinsdag 8 december 2020 18:19 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom mag de president wel 1,5 uur verblijven in een zaal waar wordt gegeten, gedronken en gezongen? Waarom die verschillen?
Mensen zijn het ook zat dat ze geen bestraling of chemo meer krijgen omdat alle zorg naar acute gevallen gaat. Dat laten we nog een paar maand langer in takt omdat mensen lekker in een restaurant bij elkaar willen klitten?quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef deedeetee het volgende:
Laat de restaurants toch gewoon open gaan mits ze zich goed aan de regels houden. Mensen zijn t zat die gaan toch gewoon bij elkaar klitten. Dan zitten ze in een restaurant mss beter op een redelijke afstand van elkaar.
Precies, en laat nou net vliegen het makkelijkste zijn om tegen te houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vliegroute tussen Melbourne, Sydney en Brisbane wordt ook wel de "golden triangle" genoemd en is een van de drukte vliegroutes van de wereld. Alleen al tussen Sydney-Melbourne zijn normaal gesproken meer dan 4500 vluchten per maand.
Met het fijnmazige wegen- en spoorwegennetwerk van Europa wordt dat inderdaad een stukje moeilijker.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, en laat nou net vliegen het makkelijkste zijn om tegen te houden.
Nee, dat mag jij doen. Jij doet namelijk een aantal hele stellige beweringen maar onderbouwen doe je niet.quote:
Er is niemand die dat suggereert.quote:Ik volg de situatie in Australie al het hele jaar op de voet. Het is dom en kortzichtig om aan te nemen dat de maatregelen daar, inclusief de grenssluitingen, geen impact hebben gehad op heel veel Australiers.
Het aantal punten waarop snelwegen en spoorlijnen de grens over gaan is ook maar beperkt natuurlijk, dat kun je best monitoren. Het vrachtverkeer komt echt niet opeens door de bosjes geslopen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met het fijnmazige wegen- en spoorwegennetwerk van Europa wordt dat inderdaad een stukje moeilijker.
Ik noem haar geen tokkie. Plaatjes van dit niveau worden ook op die subreddit gepost, vandaar mijn opmerking.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op laten we mensen geen tokkies noemen hier
In het normale leven zijn dit normale risico’s des levens. Misschien had je het nog niet door, maar we zitten midden in een wereldwijde pandemie. Dat houdt in dat onze zorginstellingen er niet op berekend zijn als men zich niet aan de maatregelen houdt. Of je hebt het verstand niet om dit te begrijpen of je snapt het wel, maar je hebt er gewoon schijt aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ga jij dan ook geen ziekenhuisbed bezet houden als je bent gevallen met de fiets? Dat levert ook gevaar op, of dat jij alleen maar gezond eet, genoeg beweegt, niet rookt en niet drinkt? Nooit eens te hard rijd? Etc.?
Oh, ik dacht dat mensen niet reizen als ze ver van een grens wonen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies, en laat nou net vliegen het makkelijkste zijn om tegen te houden.
Behalve dat dat één land is. Europa niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Als jij wilt beweren dat Australiers normaal gesproken niet (veelvuldig) tussen de deelstaten heen en weer reizen, met welk vervoersmiddel dan ook, dan heb je het gewoon mis. Sorry. Wat mij betreft is het wel degelijk vergelijkbaar met Europeanen die tussen de verschillende landen reizen.
Geen idee waar je dat gehoord hebt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat mensen niet reizen als ze ver van een grens wonen.
Je bent appels met peren aan het vergelijken. Dit is een tv uitzending waar de regels strak worden nageleefd. Omdat Mark Rutte een glas water drinkt, maakt het nog geen kroeg. Ben je wel is in een kroeg geweest ? Heb je wel is een stap avond gezien op zaterdag avond ? Je kan dit toch niet vergelijken met elkaar. Er is geen maatwerk te leveren voor elke kroeg en daar op te handhaven. Er zijn al zat voorbeelden geweest in de afgelopen maanden waarin het duidelijk was dat ook de uitbaters het niet in de hand hebben. Men doet toch waar men zin in heeft, zeker als men drank op heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Waarom zijn die verschillen er? Waarom gelden de regels niet voor iedereen?
Ja, waar zou ik dat nou gehoord hebben, he.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat gehoord hebt.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laat ik deze vraag dan maar beantwoorden: hoe verder weg de grens hoe minder mensen er naar toe gaan. Simpel
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, waar zou ik dat nou gehoord hebben, he.
[..]
quote:minder
quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]Dat werd niet overal gesuggereerd? Door burgemeesters? Door media? Of Rutte en De Jonge dat dan wel of niet hebben gezegd doet er niet zo veel toe. Dat werkt niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |