abonnement Unibet Coolblue
pi_196603300


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


Nederlands
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196603399
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

En met shorts is het duur kopen als je de positie afbouwt. Bij stijgende prijzen..
De short contracten hebben zelf vaak een redelijk korte duur, vandaar ook "short". Je kunt je positie "doorrollen" maar bij elke doorrol in een stijgende markt ben je evengoed gedwongen die verliezen te nemen. Of je dat met je nieuwe contract kunt terughalen is de vraag? Op het moment dat je zoals Chanos nu doet de positie afbouwt dan heb je in ieder geval een deel van die verliezen permanent gemaakt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196603862
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De short contracten hebben zelf vaak een redelijk korte duur, vandaar ook "short". Je kunt je positie "doorrollen" maar bij elke doorrol in een stijgende markt ben je evengoed gedwongen die verliezen te nemen. Of je dat met je nieuwe contract kunt terughalen is de vraag? Op het moment dat je zoals Chanos nu doet de positie afbouwt dan heb je in ieder geval een deel van die verliezen permanent gemaakt.
Lijkt me dat Warren Buffet zich voor een reden graag ver weg blijft van shorts.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196603970
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De short contracten hebben zelf vaak een redelijk korte duur, vandaar ook "short".
Wat een onzin, een short is net zo "short" als een long...
pi_196604086
Steinhoff is braaf vandaag.

Faillisementsaandeel, geen idee waarom ik daar ooit aan begonnen ben.... Yolo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196604381
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:31 schreef namliam het volgende:

[..]

Wat een onzin, een short is net zo "short" als een long...
Er is een wezenlijk verschil. Je kunt "oneindig" long gaan door de aandelen gewoon te kopen en beslist dan zelf wanneer je ze gaat verkopen. Om short te gaan moeten de aandelen doorgaans geleend worden en weer teruggeleverd daar zit altijd een termijn aan vast.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196604914
Aandelen kopen lijkt misschien op een vorm van long gaan, maar long gaan is meer een aankoop verplichting aangaan net zoals short gaat een verkoop verplichting is.
pi_196605296
Wat is jullie verwachting van de financiële crisis die komen gaat? Of zijn de steunmaatregelen wereldwijd voldoende om dit te dempen?
  maandag 7 december 2020 @ 19:33:16 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196605459
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me dat Warren Buffet zich voor een reden graag ver weg blijft van shorts.
met kou en regen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 07-12-2020 19:42:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196608434
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Raw85 het volgende:
Wat is jullie verwachting van de financiële crisis die komen gaat? Of zijn de steunmaatregelen wereldwijd voldoende om dit te dempen?
Welke crisis?
BlaBlaBla
pi_196610032
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:26 schreef Raw85 het volgende:
Wat is jullie verwachting van de financiële crisis die komen gaat? Of zijn de steunmaatregelen wereldwijd voldoende om dit te dempen?
De steunmaatregelen zijn volgens mij nog maar nauwelijks van start gegaan door de bipartisan struggle in de VS en vetos van EU-lidstaten binnen de EU. De echt grote steunmaatregelen komen nog als de beurzen flink gaan dalen en grote centrale banken zoals de Fed en ECB direct of indirect dmv ETF's aandelen gaan opkopen zoals de BOJ en SNB al doen. Langdurig sterk dalende beurzen en stijgende rentes zijn niet langer mogelijk binnen de ontstane kaders van schuldenbergen en sterk toegenomen afhankelijkheid van overheden van hoge beurskoersen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 07-12-2020 23:26:22 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 7 december 2020 @ 23:32:05 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196610230
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:43 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Welke crisis?
we zij nop een punt gekomen dat de steunmaatregelen of wel met vele miljarden euro of dollar bijprinten niet meer kan stoppen zonder in een crisis te komen
Banken crisis enzo

Dus iedere inwoner gratis geld of armoede , gevolg een blijvende ontwaarding van valuta

In de USA wil men weer iedere inwoner 1200 dollar gaan geven .,
de gratis geld verslaving is gekomen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:37:08 #13
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_196617226
asking for a friend

zijn er goeie robo adviseurs in NL?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_196619818
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:43 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Welke crisis?
Voor levensverzekeraar Conservatrix is de coronacrisis geen uitkomst geworden. Er zijn nog teveel polishouders overgebleven, waardoor nu het faillissement is aangevraagd.

Ook Aegon doet het niet lekker met de levensverzekeringen, met name in de VS. .
pi_196619865
Heeft Tesla nu het hoogtepunt gehad? Gisteren geëindigd op $ 641.76
pi_196622721
Ik weet dat jullie ook geen experts zijn, maar wat is jullie inschatting over de hervatting van de rentebetalingen door de banken? Tot nu toe verschijnen er in de pers af en toe wisselende berichten, maar we zitten inmiddels al in december.
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:00:09 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196622915
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:11 schreef Idisrom het volgende:
Heeft Tesla nu het hoogtepunt gehad? Gisteren geëindigd op $ 641.76
heb je die kristallen bol niet meer ?/
Anders moet je even een muntje over je linker schouder gooien , kop is omhoog , munt omlaag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196623103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

heb je die kristallen bol niet meer ?/
Anders moet je even een muntje over je linker schouder gooien , kop is omhoog , munt omlaag
Mijn gezonde verstand zegt dat het hoogtepunt bereikt is, en dat het nu alleen maar kan zakken en zakken..
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:32:15 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196624160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Mijn gezonde verstand zegt dat het hoogtepunt bereikt is, en dat het nu alleen maar kan zakken en zakken..
ik hoorde mijn vriendin ook zo iets mompelen

Ik weet wel dat de auto industrie zoveel auto's gaat maken volgend jaar, dat ieder bejaarde er twee Electrische wagens en twee benzine kan gaan kopen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2020 19:49:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196625322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:50 schreef Generationalpha het volgende:
Ik weet dat jullie ook geen experts zijn, maar wat is jullie inschatting over de hervatting van de rentebetalingen door de banken? Tot nu toe verschijnen er in de pers af en toe wisselende berichten, maar we zitten inmiddels al in december.
Als je dividend bedoeld... dat is verlengd tot oktober 2021.
pi_196626689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:13 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Als je dividend bedoeld... dat is verlengd tot oktober 2021.
Bron?
pi_196632019
Stond bij DEGIRO in een van de berichten.
pi_196632039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

ik hoorde mijn vriendin ook zo iets mompelen

Pfizer in de plus (sildenafil) ;-)
pi_196633342
Ik probeer in excel een beetje in kaart te brengen wat mijn rendement is geweest, maar door een tussentijdse opname lijkt het rendement wat scheef te gaan:

Het idee is vrij simpel met de volgende kolommen:
Begin saldo - Eind saldo - Inleg - Opname - Totale inleg - Saldo minus inleg - Rendement

In 2019 lijkt het mis te gaan me een opname. Voorbeeld bedragen:
Begin saldo = 5000
Eindsaldo = 8000
Inleg = 4000
Opname = 3000
Totale inleg (inleg - opname) = 1000
Rendement 200% zegt mijn berekening.

Stel ik zou die opname niet gedaan hebben, dan is mijn eindsaldo 3000 hoger, kom ik op:
Begin saldo = 5000
Eindsaldo = 11000
Inleg = 4000
Opname = 0
Totale inleg = 4000
Rendement 50%

Hoe kan ik vrij eenvoudig jaarlijks berekenen wat mijn rendement is over de gemiddelde inleg dat jaar en dat ook blijft kloppen als ik tussentijds een opname doe.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 9 december 2020 @ 11:22:45 #25
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_196634480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:08 schreef Patroon het volgende:
Ik probeer in excel een beetje in kaart te brengen wat mijn rendement is geweest, maar door een tussentijdse opname lijkt het rendement wat scheef te gaan:

Het idee is vrij simpel met de volgende kolommen:
Begin saldo - Eind saldo - Inleg - Opname - Totale inleg - Saldo minus inleg - Rendement

In 2019 lijkt het mis te gaan me een opname. Voorbeeld bedragen:
Begin saldo = 5000
Eindsaldo = 8000
Inleg = 4000
Opname = 3000
Totale inleg (inleg - opname) = 1000
Rendement 200% zegt mijn berekening.

Stel ik zou die opname niet gedaan hebben, dan is mijn eindsaldo 3000 hoger, kom ik op:
Begin saldo = 5000
Eindsaldo = 11000
Inleg = 4000
Opname = 0
Totale inleg = 4000
Rendement 50%

Hoe kan ik vrij eenvoudig jaarlijks berekenen wat mijn rendement is over de gemiddelde inleg dat jaar en dat ook blijft kloppen als ik tussentijds een opname doe.
Bied je broker geen optie om je rendement in money-weight return (dus met stortingen en onttrekkingen meegenomen) of time-weight return weer te geven?
The more debt, the better
  woensdag 9 december 2020 @ 11:35:58 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_196634693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:08 schreef Patroon het volgende:
Ik probeer in excel een beetje in kaart te brengen wat mijn rendement is geweest, maar door een tussentijdse opname lijkt het rendement wat scheef te gaan:

Het idee is vrij simpel met de volgende kolommen:
Begin saldo - Eind saldo - Inleg - Opname - Totale inleg - Saldo minus inleg - Rendement

In 2019 lijkt het mis te gaan me een opname. Voorbeeld bedragen:
Begin saldo = 5000
Eindsaldo = 8000
Inleg = 4000
Opname = 3000
Totale inleg (inleg - opname) = 1000
Rendement 200% zegt mijn berekening.

Stel ik zou die opname niet gedaan hebben, dan is mijn eindsaldo 3000 hoger, kom ik op:
Begin saldo = 5000
Eindsaldo = 11000
Inleg = 4000
Opname = 0
Totale inleg = 4000
Rendement 50%

Hoe kan ik vrij eenvoudig jaarlijks berekenen wat mijn rendement is over de gemiddelde inleg dat jaar en dat ook blijft kloppen als ik tussentijds een opname doe.
LIjkt me allebei niet correct overigens. De berekening is wel een stuk ingewikkelder omdat je gedurende het jaar hebt ingelegd. Maar de basisberekening zonder tijd mee te nemen is in principe een variant op (nieuw-oud)/oud. Dus heel simpel gezegd (waarde in december 2020 - (waarde in januari 2020+ inleg))/waarde in januari + inleg. In voorbeeld 1 kom ik dan op (8000-6000)/6000 = 33% en in voorbeeld 2 kom ik uit op (11000-9000)/9000 = 22%

Maar hier zit eigenlijk een meer ingewikkelde berekening achter
pi_196635585
Ik ben benieuwd hoe anderen hier beleggen en ook losse aandelen kopen.
Naast indexbeleggen en Shell enzo ben ik wat minder bekende aandelen aan het bekijken/zoeken. Wat ik zoek is een groeiaandeel om de komende 10-20 jaar vast te houden. Zeg maar het volgende Facebook, Amazon, Apple, zei hij bescheiden :+

Ik hoef daarom geen dividend, ik heb liever dat ze het investeren in hun eigen tent. (Plus ik heb Shell al redelijk groot in mijn portefeuille).
Ik selecteer niet al te grote bedrijven, met goede operationele resultaten, die geen of weinig dividend uitkeren en waarbij een deel van de aandelen in bezit is van topmanagers van het bedrijf. Liefst in groeisectoren zoals techniek, communicatie, internetbedrijven. Liever geen biotech, zeker geen banken of oliebedrijven.

Ik heb nu voor een paar honderd euro aandelen gekocht van:
China Index Holdings
Appfolio
Huami Corp
Qualys

Ik twijfel nog over Global Cord Blood corp, Zhongchao, (Niet echt favoriete sectoren. Boston Omaha (nog onduidelijk of management echt zo goed is).

Zijn er anderen die ook zelf aandelen selecteren voor de lange termijn? Op basis van welke criteria selecteer je die dan?
  woensdag 9 december 2020 @ 13:01:22 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_196636086
Als je dan toch een risico wilt lopen, zou je ook in crypto kunnen zitten. Bitcoin zit weer overduidelijk tegen een bullrun aan te lopen met institutioneel geld als drijver, daar gaat de hele markt van meeprofiteren
pi_196636222
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef flyguy het volgende:

[..]

Bied je broker geen optie om je rendement in money-weight return (dus met stortingen en onttrekkingen meegenomen) of time-weight return weer te geven?
De Giro niet volgens mij.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_196637499
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:01 schreef Blik het volgende:
Als je dan toch een risico wilt lopen, zou je ook in crypto kunnen zitten. Bitcoin zit weer overduidelijk tegen een bullrun aan te lopen met institutioneel geld als drijver, daar gaat de hele markt van meeprofiteren
Ik zit al wat in Bitcoin, ik ben voor de halving ingestapt.
pi_196650151
Wat denken jullie van Galapagos? Een goed moment om in te stappen of beter van af blijven?
pi_196650243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:01 schreef Blik het volgende:
Als je dan toch een risico wilt lopen, zou je ook in crypto kunnen zitten. Bitcoin zit weer overduidelijk tegen een bullrun aan te lopen met institutioneel geld als drijver, daar gaat de hele markt van meeprofiteren
Puur uit interesse... ik doe nog niks met crypto..

Waar baseer je zulke conclusies op, hoe analyseer je de markt en hoe kun je dus aan-of verkoopbeslissingen maken?

Bij aandelen heb je onderliggende waarde en kun je over-of ondergewaardeerd zijn, maar hoe bepaal je zulke zaken bij crypto dan?
  donderdag 10 december 2020 @ 10:05:41 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_196650484
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:45 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Puur uit interesse... ik doe nog niks met crypto..

Waar baseer je zulke conclusies op, hoe analyseer je de markt en hoe kun je dus aan-of verkoopbeslissingen maken?

Bij aandelen heb je onderliggende waarde en kun je over-of ondergewaardeerd zijn, maar hoe bepaal je zulke zaken bij crypto dan?
Ik zit al 3 jaar in dezelfde crypto zonderdaarbij te diversificeren, dus aan mij heb je niet een goede informatiebron. Voor mij was het puur speculatie op dat moment, ik had wat geld over en wilde wat anders dan aandelen met een relatief veilig rendement. Dus wat speelgeld in crypto gestopt. Paar missers gehad maar ook een paar goede beslissingen waardoor ik nu op 40% in de plus sta. Het is alleen bijzonder volatiel, ik heb het afgelopen jaar ook op -50% gestaan maar ook op +100%.
pi_196651008
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:40 schreef Alaianaya het volgende:
Wat denken jullie van Galapagos? Een goed moment om in te stappen of beter van af blijven?
Operationeel draaien ze dit jaar fors verlies. Als je uitzoekt waarom dat zo is (komt het door eenmalige kosten of is het structureel, of hebben ze R&D fors verzwaard) dan kun je beter beslissen of het een aandeel is dat je wil bezitten. Even pluizen in de kwartaalrapportages en je weet het.
pi_196651325
IPO van AirBNB is vandaag toch? Nog Fokkers die in gaan stappen?
pi_196652648
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:11 schreef MrBadGuy het volgende:
IPO van AirBNB is vandaag toch? Nog Fokkers die in gaan stappen?
Laatste kwartaal Q3 hebben ze een net income van 200 miljoen, maar daarvan lijken de cijfers opgepoetst, ze zijn sinds 2019 fors aan het snijden in sales en marketing.
Over het hele jaar 2020 maken ze overigens verlies. Op basis daarvan zou ik ze niet kopen. De gross margin lijkt ok (80-90%) maar ze verbranden op dit moment veel te veel en maken ze verlies. Op dit moment is hun bedrijfsvoering niet kostendekkend. Pas als ze dat onder controle krijgen (of veel hogere omzetten bij dezelfde kosten) wordt het pas een interessant aandeel.

Maar in deze markt kan alles, kan ook zo een enorme bubbel omhoog worden tot ie klapt.
pi_196654429
Ciena op zich redelijke resultaten, top line wel verontrustend. Ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt door de markt. Buybacks wel weer reinstated, blijft toch een wat raar Amerikaans fenomeen - keer die overtollige cash gewoon als dividend uit in plaats van hoog in te kopen en laag je programma te staken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196659898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:28 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Laatste kwartaal Q3 hebben ze een net income van 200 miljoen, maar daarvan lijken de cijfers opgepoetst, ze zijn sinds 2019 fors aan het snijden in sales en marketing.
Over het hele jaar 2020 maken ze overigens verlies. Op basis daarvan zou ik ze niet kopen. De gross margin lijkt ok (80-90%) maar ze verbranden op dit moment veel te veel en maken ze verlies. Op dit moment is hun bedrijfsvoering niet kostendekkend. Pas als ze dat onder controle krijgen (of veel hogere omzetten bij dezelfde kosten) wordt het pas een interessant aandeel.

Maar in deze markt kan alles, kan ook zo een enorme bubbel omhoog worden tot ie klapt.
Doel was $68... lijkt nu eerder $150 te worden _O-
pi_196661860
Hij heeft er zelfs al boven gestaan op 164$
pi_196665828
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Doel was $68... lijkt nu eerder $150 te worden _O-
Te bizar voor woorden. Je betaalt nu ruim 30 keer de omzet. Niet eens 30 keer de winst, maar 30 keer de omzet 8)7

En dan maken ze nog niet eens winst. Het nieuwe Tesla is geboren zullen we maar zeggen. Tesla draait in ieder geval nog groene cijfers :P
pi_196667151
Zo zijn heel veel grote bedrijven ooit begonnen. Facebook is ook een voorbeeld, jarenlang niets verdiend, aandeel zou een bubbel zijn.
Nu zou ik er veel voor over hebben om nog voor die prijs te kunnen kopen. Conclusie, het gaat ook om het potentieel.
ABNB is duidelijk een aandeel dat op dit moment populair is.
pi_196669426
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:27 schreef MisChrartin het volgende:
Ik ben benieuwd hoe anderen hier beleggen en ook losse aandelen kopen.
Naast indexbeleggen en Shell enzo ben ik wat minder bekende aandelen aan het bekijken/zoeken. Wat ik zoek is een groeiaandeel om de komende 10-20 jaar vast te houden. Zeg maar het volgende Facebook, Amazon, Apple, zei hij bescheiden :+

Ik hoef daarom geen dividend, ik heb liever dat ze het investeren in hun eigen tent. (Plus ik heb Shell al redelijk groot in mijn portefeuille).
Ik selecteer niet al te grote bedrijven, met goede operationele resultaten, die geen of weinig dividend uitkeren en waarbij een deel van de aandelen in bezit is van topmanagers van het bedrijf. Liefst in groeisectoren zoals techniek, communicatie, internetbedrijven. Liever geen biotech, zeker geen banken of oliebedrijven.

Ik heb nu voor een paar honderd euro aandelen gekocht van:
China Index Holdings
Appfolio
Huami Corp
Qualys

Ik twijfel nog over Global Cord Blood corp, Zhongchao, (Niet echt favoriete sectoren. Boston Omaha (nog onduidelijk of management echt zo goed is).

Zijn er anderen die ook zelf aandelen selecteren voor de lange termijn? Op basis van welke criteria selecteer je die dan?
Kijk eens naar Vestas. Hou ik al een tijdje in de gaten (en ja, had ik 6 maanden geleden moeten instappen). Maar vooruitzichten zijn goed, blijft nog wel even doorgroeien, immers is er nog steeds groei in de vraag naar schone energie. Daarnaast her en der koersdoel van o.a. 630 euro gezien (weet niet meer waar, en wil me daar ook niet op blindstaren), wat mij nog wel wat vertrouwen geeft.

Maar heb de laatse maanden genoeg ingelegd om aandelen te kopen, heb nu even niks meer over daarvoor.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_196669684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:02 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Kijk eens naar Vestas. Hou ik al een tijdje in de gaten (en ja, had ik 6 maanden geleden moeten instappen). Maar vooruitzichten zijn goed, blijft nog wel even doorgroeien, immers is er nog steeds groei in de vraag naar schone energie. Daarnaast her en der koersdoel van o.a. 630 euro gezien (weet niet meer waar, en wil me daar ook niet op blindstaren), wat mij nog wel wat vertrouwen geeft.

Maar heb de laatse maanden genoeg ingelegd om aandelen te kopen, heb nu even niks meer over daarvoor.
Thanks! Ik zit er even naar te kijken. Lijkt qua financiën wel een aardig stabiel aandeel. Winstpercentage is zo rond de 6%. Als ik naar de cijfers kijk verwacht ik geen grote groei van dit aandeel de komende jaren. De kosten om omzet te maken gaan steeds verder omhoog, het is dus best kapitaal intensief en niet zomaar schaalbaar. (Ze kunnen niet ineens 10x zo veel omzet gaan genereren zonder ook 10x zoveel kosten te maken).
Om van dit aandeel een klapper te maken moeten ze veel efficiënter gaan werken (focus op kosten reductie) maar ik verwacht niet dat daar veel winst in te halen is.
Ik denk stabiel aandeel, niet echt een groeiaandeel naar mijn idee.
  zaterdag 12 december 2020 @ 12:17:50 #44
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196687368
Mijn rendement verdwijnt als sneeuw voor de zon met die wegzakkende Dollar. Nu 1.21 al ;(
pi_196741606
Wat een mega opdracht voor BOKA. _O_ Sleephopperzuiger blijft ook een prachtig woord.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196747047
Wat zouden jullie doen:

Ik heb 1/3e portefeuille in Gazprom,
1/3e in PostNL

Beide heb ik meer vertrouwen in dan de markt, ik vind het zooitje nogal hoog gewaardeerd en wil eigenlijk afbouwen.

Ik heb verder kleine posities Wereldhave, Aegon, Arcelormittal, Beter Bed, Steinhoff (fraude schandaal aandeel) Cameco, Intel.

Uiteindelijk 9 aandelen dus, verhouding 1/3e 1/3e en 1/21e deel het overige kort door de bocht.

Het zit me enigszins tegen dat ik niet op die kleine aandelen op winst sta, maar ik denk dat die ik posities liever kwijt ben dan PostNL/Gazprom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196771077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:40 schreef Alaianaya het volgende:
Wat denken jullie van Galapagos? Een goed moment om in te stappen of beter van af blijven?
Als je vorige week al twijfelde om te kopen moet je het nu zeker doen.
pindazakje
pi_196772303


Wat vinden jullie hiervan? Ik wil 'm morgen of vrijdag kopen omdat ie zo hard keldert. Is flink gestegen in een paar jaar!
pi_196772962
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:10 schreef Beursaap het volgende:
[ afbeelding ]

Wat vinden jullie hiervan? Ik wil 'm morgen of vrijdag kopen omdat ie zo hard keldert. Is flink gestegen in een paar jaar!
Iets kopen omdat het hard gedaald is lijkt me een slechte reden.
pi_196773042
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:39 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Iets kopen omdat het hard gedaald is lijkt me een slechte reden.
Het is altijd beter dan het net voor de daling kopen ;)
Je moet natuurlijk wel kijken waarom het zo gedaald is. In het geval van Galapagos: als hun afzetmarkt enorm beperkt wordt heeft dat flinke impact op de toekomstige inkomsten. Ik zou uitkijken.
Maar ander voorbeeld: in de coronadip heb ik juist aandelen goedkoop opgepikt, ik vond dalende beurzen wel eens fijn na jarenlange stijgingen.
pi_196774753
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Als je vorige week al twijfelde om te kopen moet je het nu zeker doen.
Ik zie nog veel adviezen om te houden.. ik ben nog wat huiverig.
pi_196778703
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:44 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Het is altijd beter dan het net voor de daling kopen ;)
Je moet natuurlijk wel kijken waarom het zo gedaald is. In het geval van Galapagos: als hun afzetmarkt enorm beperkt wordt heeft dat flinke impact op de toekomstige inkomsten. Ik zou uitkijken.
Maar ander voorbeeld: in de coronadip heb ik juist aandelen goedkoop opgepikt, ik vond dalende beurzen wel eens fijn na jarenlange stijgingen.
Alles wat daalt gaat ooit weer omhoog, denken veel mensen. En dat zal in veel gevallen ook wel zo zijn.
Feit is dat de markt zoals die nu is qua pandemie en toekomstige economische situatie, niet te timen of te voorspellen valt.

Goed om bovenstaand advies mee te nemen, want uiteindelijke omzet heeft elk bedrijf nodig.
pi_196779873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:44 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Het is altijd beter dan het net voor de daling kopen ;)
Je moet natuurlijk wel kijken waarom het zo gedaald is. In het geval van Galapagos: als hun afzetmarkt enorm beperkt wordt heeft dat flinke impact op de toekomstige inkomsten. Ik zou uitkijken.
Maar ander voorbeeld: in de coronadip heb ik juist aandelen goedkoop opgepikt, ik vond dalende beurzen wel eens fijn na jarenlange stijgingen.
Ik denk dat Galapagos meerdere problemen heeft, Onno heeft de belegger het gevoel gegeven dat hij ze heeft misleid, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken. Voorkomen als een normale burger, maar ondertussen wel geld naar binnen harken.

Op het moment dat Onno niet meer in de FDA approval geloofde heeft hij zijn aandelen verkocht.

Ik denk dat veel beleggers willen zien dat Onno aftreed en vervangen gaat worden, alles wat hij nu zegt wordt met een korrel zout genomen. Waarschijnlijk zal dit sentiment wel weer gaan omslaan als er weer wat positief nieuws over Galapagos gepubliceerd gaat worden. De laatste tijd was het alleen maar negatief.

https://www.vn.nl/hoe-onno-van-de-stolpe-wonderpil/
BlaBlaBla
pi_196780176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Op het moment dat Onno niet meer in de FDA approval geloofde heeft hij zijn aandelen verkocht.

Ik vind het altijd gevaarlijk om uitspraken te doen in deze lijn. Hoe weet jij waar hij in gelooft en waarin niet?

Is het niet gewoon zo dat als iemand zo'n groot pakket aandelen heeft dit enkele maanden op voorhand gemeld moet worden dat hij die wil verkopen? Kan het dan niet zijn dat er een hele andere reden is, bijvoorbeeld het liquide maken van een deel van zijn vermogen?
pi_196780283
iemand in $GBTC? gaat lekker de laatste tijd.
pi_196780664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:30 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Ik vind het altijd gevaarlijk om uitspraken te doen in deze lijn. Hoe weet jij waar hij in gelooft en waarin niet?

Is het niet gewoon zo dat als iemand zo'n groot pakket aandelen heeft dit enkele maanden op voorhand gemeld moet worden dat hij die wil verkopen? Kan het dan niet zijn dat er een hele andere reden is, bijvoorbeeld het liquide maken van een deel van zijn vermogen?
Daarom zou het goed zijn als zijn transactie onderzocht zou worden, feit blijft dat het er nu op lijkt dat hij gehandeld heeft op voorkennis.
BlaBlaBla
  donderdag 17 december 2020 @ 13:46:16 #57
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_196783789
Ik roep al tijden: Uranium. Nou, het gaat nog wel ff door, maar je bent niet de eerste meer.

Check Paladin, Encore Energy, of Global Atomic over de laatste maand
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_196809935
Tesla zou vandaag door het dak gaan, vooralsnog slechts 3% in de plus geweest.
Komt het nog voor 22:00?
pi_196812423
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Tesla zou vandaag door het dak gaan, vooralsnog slechts 3% in de plus geweest.
Komt het nog voor 22:00?
Nog schevere waardering?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 19 december 2020 @ 00:58:49 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196813909
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nog schevere waardering?
Het kan altijd schever, maar ik zou er nu mijn geld niet in steken.
pi_196814569
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2020 00:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het kan altijd schever, maar ik zou er nu mijn geld niet in steken.
dat had ik anderhalf jaar geleden ook al, daardoor veel geld misgelopen.
pi_196816242
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 02:59 schreef xminator het volgende:

[..]

dat had ik anderhalf jaar geleden ook al, daardoor veel geld misgelopen.
Zeg je dat ook over world online?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 19 december 2020 @ 09:09:34 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196816308
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeg je dat ook over world online?
Dat flikkerde binnen een dag na ipo al in elkaar als ik het mij goed herinner. Is niet vergelijkbaar met tesla. Je zou het eerder met bitcoins kunnen vergelijken, met als verschil dat er bij tesla nog iets van waarde achter staat. Hetzij een fractie van de beurswaarde :P .
pi_196816978
Zijn er hier mensen die investeren in IPO's in Amerika? Of andere landen buiten Nederland? Zo ja, via welke weg doen jullie dit?
  maandag 21 december 2020 @ 11:00:39 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196857411
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:40 schreef Alaianaya het volgende:
Wat denken jullie van Galapagos? Een goed moment om in te stappen of beter van af blijven?
Ik ben er vandaag maar in gesprongen. Vooralsnog geen al te beste zet :P
Ook nogal afwijkend van mijn (dividend) strategie. Hopelijk een kleine rally meepakken en van de hand doen...
pi_196857564
Lekker dagje weer alles in de verkoop :')
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 21 december 2020 @ 11:10:38 #67
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196857617
Wel fijn voor de vermogensbelasting :')
pi_196858439
Heb weleens betere dagen gehad idd :{ Ben benieuwd of wat er rond 15:00 bij die persconferentie gezegd wordt nog veel effect gaat hebben vandaag.
pi_196883666
Via welke brokert kan ik opties op de amerikaanse beurzen nemen?
pi_196884286
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:57 schreef xminator het volgende:
Via welke brokert kan ik opties op de amerikaanse beurzen nemen?
Via DeGiro kan het sowieso. Weet niet of ze het hele spectrum aanbieden, maar heb in ieder geval putjes op de Dow kunnen pakken bij ze. Die waardeloos expireerden uiteraard. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196884337
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Via DeGiro kan het sowieso. Weet niet of ze het hele spectrum aanbieden, maar heb in ieder geval putjes op de Dow kunnen pakken bij ze. Die waardeloos expireerden uiteraard. ;)
hmm, kan niet op individuele aandelen. Had wat calls op bijv. Gamestop willen kopen.
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:25:38 #72
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_196891005
Lekker weekje tot nu toe wel. Behoorlijk rendement gemaakt op Solar / renewables.
pi_196902986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:27 schreef MisChrartin het volgende:
Ik ben benieuwd hoe anderen hier beleggen en ook losse aandelen kopen.
Naast indexbeleggen en Shell enzo ben ik wat minder bekende aandelen aan het bekijken/zoeken. Wat ik zoek is een groeiaandeel om de komende 10-20 jaar vast te houden. Zeg maar het volgende Facebook, Amazon, Apple, zei hij bescheiden :+

Ik hoef daarom geen dividend, ik heb liever dat ze het investeren in hun eigen tent. (Plus ik heb Shell al redelijk groot in mijn portefeuille).
Ik selecteer niet al te grote bedrijven, met goede operationele resultaten, die geen of weinig dividend uitkeren en waarbij een deel van de aandelen in bezit is van topmanagers van het bedrijf. Liefst in groeisectoren zoals techniek, communicatie, internetbedrijven. Liever geen biotech, zeker geen banken of oliebedrijven.

Ik heb nu voor een paar honderd euro aandelen gekocht van:
China Index Holdings
Appfolio
Huami Corp
Qualys

Ik twijfel nog over Global Cord Blood corp, Zhongchao, (Niet echt favoriete sectoren. Boston Omaha (nog onduidelijk of management echt zo goed is).

Zijn er anderen die ook zelf aandelen selecteren voor de lange termijn? Op basis van welke criteria selecteer je die dan?
Kijk eens naar de ETF's van ARK. In de EU kunnen we helaas geen Amerikaanse ETF's meer kopen, maar je kunt het gedeeltelijk repliceren door bijvoorbeeld de top 10 aandelen uit hun ETF's te kopen.
De fundmanager van Ark (Cathie Wood) heeft wel laten zien dat zij en haar team consistent de winners in de markt weten te vinden.
pi_196903076
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:40 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Kijk eens naar de ETF's van ARK. In de EU kunnen we helaas geen Amerikaanse ETF's meer kopen, maar je kunt het gedeeltelijk repliceren door bijvoorbeeld de top 10 aandelen uit hun ETF's te kopen.
De fundmanager van Ark (Cathie Wood) heeft wel laten zien dat zij en haar team consistent de winners in de markt weten te vinden.
Linkje erbij: https://ark-funds.com/arkk

Roku en Square blijven inderdaad maar doorgaan.
BlaBlaBla
pi_196906376
Als je T212 hebt dan kan ik je pies aanbieden die je kan kopiëren zodat je nagenoeg de hele ARKK kunt repliceren:

ARKK
www.trading212.com/pies/l7j2sRQpKkbDlWnJZqX1ctD8Fd1G

ARKF:
www.trading212.com/pies/l7j2sRQpKkbDlWnJZqX1cu0zYkS0

ARKW:
www.trading212.com/pies/l7j2sRQpKkbDlWnJZqX1cu9WcDoH

ARKG:
www.trading212.com/pies/l7j2sRQpKkbDlWnJZqXadYeae4xW

Je hoeft dan niet alle aandelen in de juiste weging te kopen, maar je kan het via fracties kopen zonder fondskosten en er maandelijks automatisch op inleggen. Veel plezier ermee.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kletsmajoortje op 23-12-2020 19:19:11 ]
pi_196906801
Genomic aandelen hebben de potentie om de volgende 'fang' aandelen te worden volgens Cathie Wood, ARKG vind ik daarom het meest interesant.

Ik had op Netflix de documentaire 'Unnatural selection' gezien, het is echt bizar wat er allemaal met genomic engineering gedaan kan worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Brede_meneer op 23-12-2020 17:53:06 ]
pi_196910543
Amerikaanse opties welk platform?
pi_196911189
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben er vandaag maar in gesprongen. Vooralsnog geen al te beste zet :P
Ook nogal afwijkend van mijn (dividend) strategie. Hopelijk een kleine rally meepakken en van de hand doen...
Ik heb 'm voor 79 en een kleine winst. 2400,- totale waarde nu. Ze zijn knoert hard onderuit gegaan sinds februari dat maakt ze aantrekkelijk voor me maar blijft allemaal speculeren he!
pi_196911855
Galapagos is troep.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:05:03 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196913256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:56 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik heb 'm voor 79 en een kleine winst. 2400,- totale waarde nu. Ze zijn knoert hard onderuit gegaan sinds februari dat maakt ze aantrekkelijk voor me maar blijft allemaal speculeren he!
Ik zit er maar heel klein in 1300 ofzo. Ook op kleine winst nu :P
  woensdag 23 december 2020 @ 22:05:22 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196913275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:16 schreef xminator het volgende:
Galapagos is troep.
Why?
  woensdag 23 december 2020 @ 22:18:43 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196913730
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:16 schreef xminator het volgende:
Galapagos is troep.
nou dat weer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196916503
Waarom zou het wel een stuk meer waard moeten zijn? Ze hebben letterlijk troep te koop, over vijf jaar komt het wellicht weer op de voorgaande positie. Beter je verlies nemen en proberen rendement op andere producten te pakken.
  donderdag 24 december 2020 @ 00:33:54 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196916513
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zou het wel een stuk meer waard moeten zijn? Ze hebben letterlijk troep te koop, over vijf jaar komt het wellicht weer op de voorgaande positie. Beter je verlies nemen en proberen rendement op andere producten te pakken.
Had je twee maanden geleden moeten doen ,
Mijn fonds is het niet , ik hou niet van trendbeleggingen waar iedere dwaas instapt

https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/371-galapagos

Maar als je mijn mening wilt stap dan voor de lange termijn in vastgoed
Te koop via de giro
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/563-care-property-invest
vast goed , zeer goed, waardevast toekomstgericht , redelijk dividend , rustgevend betrouwbaar stabiel aandeel
Intrinsieke waarde is hoger dan de beurswaarde, zeer goede pensioenbelegging
https://carepropertyinvest.be/

https://carepropertyinvest.be/investeren/aandeelhouder-worden/

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 24-12-2020 01:28:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 december 2020 @ 09:42:34 #86
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_196919605
Totaal niet verwarrend die fugro optieseries. Je hebt er nu drie: fuo, fuz en de reguliere fur. Fuo en fuz hebben afwijkende lot sizes.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_196919885
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zou het wel een stuk meer waard moeten zijn? Ze hebben letterlijk troep te koop, over vijf jaar komt het wellicht weer op de voorgaande positie. Beter je verlies nemen en proberen rendement op andere producten te pakken.
Het bizarre van galapagos is dat ze een kaspositie hebben van 5,2 miljard en dat de beurswaarde ook rond de 5,2 miljard is. Beleggers vinden het bedrijf (met alle R&D-kennis, patenten, toekomstige projecten etcetera) niet meer waard dan het geld dat ze op de bank hebben staan _O- Een grotere motie van wantrouwen bestaat eigenlijk niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 10:06:32 ]
  donderdag 24 december 2020 @ 10:15:47 #88
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_196920043
Naast mn VWRL zoek ik nog een leuke dividend en China etf. Mn oog is nu gevallen op de ishares Stoxx globel 100 div en HSBC MSCI China , Krane csi internet is ook een optie maar ik wil eigenlijk uit de kernselectie van de giro aangezien ik elke maand wat wil aankopen en dan worden de transactiekosten aardig hoog.

Hebben jullie nog alternatieven of een visie op deze etf’s?
pi_196920167
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:15 schreef foetre het volgende:
Naast mn VWRL zoek ik nog een leuke dividend en China etf. Mn oog is nu gevallen op de ishares Stoxx globel 100 div en HSBC MSCI China , Krane csi internet is ook een optie maar ik wil eigenlijk uit de kernselectie van de giro aangezien ik elke maand wat wil aankopen en dan worden de transactiekosten aardig hoog.

Hebben jullie nog alternatieven of een visie op deze etf’s?
Nadeel van die Chinese ETF is hoe afhankelijk je bent van een paar bedrijven. Meer dan 30 procent wordt bepaald door twee bedrijven (Alibaba en Tencent)!

Als je dat vergelijkt met VWRL, dan vormen de vijf grootste (de big five van de tech) nog geen tien procent. En zelfs dat vind ik al best veel voor een ETF, die je toch neemt om lekker breed te spreiden.

Oftewel, als de Chinese overheid opeens op strafexpeditie gaat tegen Alibaba of Tencent, zit je gelijk zwaar in het rood.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:37:55 #90
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_196921211
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nadeel van die Chinese ETF is hoe afhankelijk je bent van een paar bedrijven. Meer dan 30 procent wordt bepaald door twee bedrijven (Alibaba en Tencent)!

Als je dat vergelijkt met VWRL, dan vormen de vijf grootste (de big five van de tech) nog geen tien procent. En zelfs dat vind ik al best veel voor een ETF, die je toch neemt om lekker breed te spreiden.

Oftewel, als de Chinese overheid opeens op strafexpeditie gaat tegen Alibaba of Tencent, zit je gelijk zwaar in het rood.
Dat is zeker waar maar VWRL zit weer voor 55% in de VS en ik wil juist wat meer investeren in China.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
  donderdag 24 december 2020 @ 21:59:32 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196931046
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:37 schreef foetre het volgende:

[..]

Dat is zeker waar maar VWRL zit weer voor 55% in de VS en ik wil juist wat meer investeren in China.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
etf op tesla and gold china options, silver minng, ritcoins amazone, 55% china renminbi

Ja dat lijkt me wel een zeer goede stabiele belegging

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-12-2020 07:23:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 december 2020 @ 22:01:52 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_196931094
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Oftewel, als de Chinese overheid opeens op strafexpeditie gaat tegen Alibaba of Tencent, zit je gelijk zwaar in het rood.
Dat doen ze al, er is een onderzoek gestart naar Alibaba vanuit de Chinese overheid
pi_197015224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 22:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat doen ze al, er is een onderzoek gestart naar Alibaba vanuit de Chinese overheid
Risico van dit soort aandelen idd.. machtspelletjes.

Denk dat ik straks klein instap, al dan niet via duitsland
Aigh aigh Captain!
pi_197016794
Welke aandelen zijn dat dan? Heb je voorbeelden?
Cindy De Vuyst
pi_197018188
Ik bedoel alle grote chinese bedrijven die hun omzet uit voornamelijk uit china halen en die, al dan niet via een omweg, voor ons europeanen te koop zijn.

Er wordt vaak gesproken over “de markt” die het een en ander wel in prijst. Nu is “de markt” verre vrij van overheids invloeden in china. Jack een grote mond gehad, en wil de regels van de bank of china niet volgen met Ant. Dan zijn dit soort represailles als een onderzoek te verwachten. De overheid laat wat meer spierballen zien als wij hier gewend zijn, het blijft een communistische staat he!..

Allemaal niet erg! Maar je moet jezelf er wel van bewust zijn. Regelmatig lees ik vergelijkingen van amazon vs alibaba waar thuisbasis risico wordt gebagatelliseerd.
Aigh aigh Captain!
pi_197020351
Ik vind het wonderlijk hoe snel het herstel gegaan is en hoe groot de plus is waar ik het jaar mee eindig. Ik ben wel een beetje bang voor de enorme hoeveelheid bijgedrukte fiat: bijna een kwart van alle dollars die in omloop zijn, zijn in 2020 gedrukt. Dt kan volgens mij alleen maar fout gaan.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 december 2020 @ 14:11:14 #97
862 Arcee
Look closer
pi_197021271
De AEX is terug op de year high van februari (629).

Wie had dat in maart durven voorspellen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 december 2020 @ 10:49:25 #98
862 Arcee
Look closer
pi_197050806
AEX op 633.12 intraday-jaarrecord. w/
  dinsdag 29 december 2020 @ 12:04:37 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197052884
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 10:49 schreef Arcee het volgende:
AEX op 633.12 intraday-jaarrecord. w/
met al die geld smijterij gaan we de 1000 ook wel halen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197082738
Keb Aegon en Arcelor er uit gegooid. Incl groot deel beter bed en Wereldhave. Zooplus ook weg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 30 december 2020 @ 06:53:18 #101
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_197082781
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:41 schreef recursief het volgende:
Ik vind het wonderlijk hoe snel het herstel gegaan is en hoe groot de plus is waar ik het jaar mee eindig. Ik ben wel een beetje bang voor de enorme hoeveelheid bijgedrukte fiat: bijna een kwart van alle dollars die in omloop zijn, zijn in 2020 gedrukt. Dt kan volgens mij alleen maar fout gaan.
Sats kunnen ze niet bijprinten dus piva maakt zich nergens druk om
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_197104579
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

met al die geld smijterij gaan we de 1000 ook wel halen
Ik weet nog dat dat bord aangepast moest worden. _O_ Guldens natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_197128327
Wat vinden jullie van groene beleggingen (deposito's)? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is het verlagen van je vermogensbelasting. Voor het rendement hoef je het niet te doen.
pi_197129015
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:33 schreef floris_b het volgende:
Wat vinden jullie van groene beleggingen (deposito's)? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is het verlagen van je vermogensbelasting. Voor het rendement hoef je het niet te doen.
Je kunt het niet hoeven betalen van vermogensrendementsheffing als rendement beschouwen. Immers, minder kosten. Dat maakt die producten voor sommige mensen een aantrekkelijke diversificatie van een gespreide beleggingsportefeuille. Dat gezegd hebbend: ik heb ze niet.
  donderdag 31 december 2020 @ 13:10:25 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_197130877
Het is een minder risicovolle manier van rendement krijgen en past daarin prima in een divers breed portfolio, net zoals bijvoorbeeld aflossen op je huis. Dus prima om met een gedeelte van je portfolio te doen als je dat wilt

Ps: ik heb ze zelf ook niet, maar ga misschien in de toekomst hier wel wat mee doen. Betaal vanaf dit jaar VRH
pi_197139125
Ruim 22% rendement op de beurs dit jaar :D
Dat had ik in maart/april niet meer gedacht.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 1 januari 2021 @ 09:01:55 #107
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_197150499
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_197150859
quote:
Ziek man!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:09:26 #109
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_197152114
Gelukkig nieuwjaar!

Ik zie dat de EUR/USD ineens flink gezakt is (-2.33%). Komt dat door Brexit, wat nu officieel is?

Of is het een bug ofzo..
pi_197184441
Stel dat ik vermoed dat de koers van Royal Dutch Shell (RDSA) tegen midden juni 2021 stijgt naar ¤17. Welke call optie kan ik dan best kopen?



Ik ben hier volledig nieuw in maar ik twijfel al heel lang over hoe dit werkt en wat ik dan het best kan kopen.
Mik ik dan beter op een koers ¤15 of ¤16?
Cindy De Vuyst
  zondag 3 januari 2021 @ 12:59:39 #111
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197187545
Jack Ma schijnt al een paar maanden kwijt te zijn :o . Dat zou wel echt een aderlating voor alibaba zijn, lijkt mij.
pi_197188424
Zijn er Fokkers die traden in goud en/of zilver? Zoja, waar doen jullie dat in?

Ik wil wat meer spreiding gaan toepassen.
BlaBlaBla
pi_197188538
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:00 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er Fokkers die traden in goud en/of zilver? Zoja, waar doen jullie dat in?

Ik wil wat meer spreiding gaan toepassen.
Goeie vraag.

Ik kwam goldrepublic.nl tegen.
pi_197188875
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:07 schreef Qunix het volgende:

[..]

Goeie vraag.

Ik kwam goldrepublic.nl tegen.
De Giro bied 2 ETF's aan in hun kern selectie:

ETFS PHYSICALGOLD (JE00B1VS3770)
ETFS PHYSIC SILVER (JE00B1VS3333)

Ik hoopte op de lange termijn eigenlijk een constante stijging te zien, maar beide koersen hebben in 2013 toch wel een flinke terugval gehad, waarbij zilver zijn ATH in 2011 niet eens meer heeft terug gezien.
BlaBlaBla
pi_197189320
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:31 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De Giro bied 2 ETF's aan in hun kern selectie:

ETFS PHYSICALGOLD (JE00B1VS3770)
ETFS PHYSIC SILVER (JE00B1VS3333)

Ik hoopte op de lange termijn eigenlijk een constante stijging te zien, maar beide koersen hebben in 2013 toch wel een flinke terugval gehad, waarbij zilver zijn ATH in 2011 niet eens meer heeft terug gezien.
Heb je de documentatie gelezen? Het betreft wel een ETN (note). Dus je rechten voor wat je bezit zijn anders dan de link die ik plaatste. Daar ben je (mede) eigenaar van een baar/baren. Je kan ze reserveren voor een klein bedrag en dan is het je eigendom.
Bij de ETF's ben je dus een nummertje en heb je niks in bezit, behalve een "schuldenpapiertje". Dus qua spreiding is het prima, maar qua garantie is het matig.
pi_197203268
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 04:03 schreef einzeinz het volgende:
Stel dat ik vermoed dat de koers van Royal Dutch Shell (RDSA) tegen midden juni 2021 stijgt naar ¤17. Welke call optie kan ik dan best kopen?

[ afbeelding ]

Ik ben hier volledig nieuw in maar ik twijfel al heel lang over hoe dit werkt en wat ik dan het best kan kopen.
Mik ik dan beter op een koers ¤15 of ¤16?
Om nog even terug te komen op die callopties. Het lijkt me niet zo 'winstgevend' te zijn. Klopt dit?
Ik zou eigenlijk al naar de opties met een strike op 13 moeten kijken. Want waarom zou ik opties nemen met een strike op 14 of 15 als ik ze goedkoper op de reguliere markt kan vinden en daar geen premie voor de calloptie moet betalen?
Cindy De Vuyst
pi_197204120
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 04:03 schreef einzeinz het volgende:
Stel dat ik vermoed dat de koers van Royal Dutch Shell (RDSA) tegen midden juni 2021 stijgt naar ¤17. Welke call optie kan ik dan best kopen?

[ afbeelding ]

Ik ben hier volledig nieuw in maar ik twijfel al heel lang over hoe dit werkt en wat ik dan het best kan kopen.
Mik ik dan beter op een koers ¤15 of ¤16?
Stel dat ¤17 inderdaad gerealiseerd wordt en je houdt de opties vast tot het einde, dan heeft de ¤15 strike een waarde van ¤2 en de ¤16 strike een waarde van ¤1 (ik laat de transactie kosten even buiten beschouwing). De meest gunstige keuze hangt af van de aankoop prijs van de optie die je kiest.

In jouw screen capture voorbeeld, zijn de Ask prijzen van beide opties daarom verlieslatend als exact ¤17,00 wordt bereikt. Maar je moet met opties nooit een market order geven of simpelweg de Ask prijs bieden. Het wordt al interessanter als je de Last prijs gedaan kunt krijgen. Dan verdien je ¤1 met ¤0.73 investeren en ¤2 met ¤1.06 investeren. De tweede is op het eerste oog interessanter, maar de kans dat het onderliggende aandeel ¤15 bereikt, is uiteraard groter dan dat het ¤16 bereikt.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:51:22 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197204688
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 04:03 schreef einzeinz het volgende:
Stel dat ik vermoed dat de koers van Royal Dutch Shell (RDSA) tegen midden juni 2021 stijgt naar ¤17. Welke call optie kan ik dan best kopen?

[ afbeelding ]

Ik ben hier volledig nieuw in maar ik twijfel al heel lang over hoe dit werkt en wat ik dan het best kan kopen.
Mik ik dan beter op een koers ¤15 of ¤16?
dat is wel erg ver weg

wat goed werkt voor mij is max 2 maand in de toekomst en dan 3 traps kopen
en dan bijna in de money dus C14 Maart
twee inzetten op 1,45
Als ze gaan dan nogmaals twee inzetten op 1,3
gaan die ook dan nogmaals 2 inzetten op 1,2
gaat de koers omhoog naar 1,3 dan twee verkopen
Dan heb je er nog 4 over
gaat de koers naar 1,5 dan nogmaals twee verkopen

Kostprijs van de laatste twee is dan gedaald naar 1,15
dan blijven zitten

zo koop en verkoop ik dezelfde serie soms vier keer
Dit werkt het beste op de AEX overigens

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-01-2021 12:31:48 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197205180
Ik begrijp vooral dat het toch niet zo interessant is om dit te doen?
Cindy De Vuyst
pi_197208964
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik begrijp vooral dat het toch niet zo interessant is om dit te doen?
In het voorbeeld kun je ¤2 verdienen met ¤1.06 investeren, dat is bijna 90% in een half jaar. Dit is toch een kans op een gigantisch rendement? Waarom zou dat niet interessant zijn, als je er van overtuigd bent dat het aandeel ¤17 kan bereiken. Met het kopen van het aandeel zelf op ¤14.61 zou je 'slechts' 16% rendement hebben.
pi_197209281
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:06 schreef jaco het volgende:

[..]

In het voorbeeld kun je ¤2 verdienen met ¤1.06 investeren, dat is bijna 90% in een half jaar. Dit is toch een kans op een gigantisch rendement? Waarom zou dat niet interessant zijn, als je er van overtuigd bent dat het aandeel ¤17 kan bereiken. Met het kopen van het aandeel zelf op ¤14.61 zou je 'slechts' 16% rendement hebben.
Dan zou je al direct meerdere contracten moeten kopen.
1,06 per optie * 100 = 106 euro
Dan zou je telkens met 15 tot 20 contracten moeten gaan traden en dan wordt het wel riskant want dan dreig je 1500 tot 2000 euro te verliezen.

Dan kun je misschien beter dat aandeel kopen aan 14 euro. Dat is de huidige koers.
Cindy De Vuyst
pi_197219433
Dat laatste zou ik doen, bij een aankoop a ¤ 15 loop je echt geen groot risico bij Shell, niet groter als met opties. Als de economie gaat draaien straks dan zit Shell zo weer richting de ¤ 25 of hoger.

Disclaimer: dit is mijn mening obv kengetallen en gewijzigde strategie zoals Shell die onlangs aankondigde. Raadpleeg meerdere bronnen en maak een overwogen keuze.
pi_197220071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:35 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dat laatste zou ik doen, bij een aankoop a ¤ 15 loop je echt geen groot risico bij Shell, niet groter als met opties. Als de economie gaat draaien straks dan zit Shell zo weer richting de ¤ 25 of hoger.

Disclaimer: dit is mijn mening obv kengetallen en gewijzigde strategie zoals Shell die onlangs aankondigde. Raadpleeg meerdere bronnen en maak een overwogen keuze.
Radicale EU zegt wel ff 60% minder CO2 productie voor 2030.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:49:29 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197223127
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:27 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dan zou je al direct meerdere contracten moeten kopen.
1,06 per optie * 100 = 106 euro
Dan zou je telkens met 15 tot 20 contracten moeten gaan traden en dan wordt het wel riskant want dan dreig je 1500 tot 2000 euro te verliezen.

Dan kun je misschien beter dat aandeel kopen aan 14 euro. Dat is de huidige koers.
RD C14.00 19MAR21

RD | NLENX8542633 | Euronext NYSE Liffe
¤ 1,475
+0,25
(+20,90%)
R

Als je Call RD koopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197223487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Radicale EU zegt wel ff 60% minder CO2 productie voor 2030.
Ik werk zelf in de energie sector (verduurzamingshoek) maar ik zie echt niet in hoe dat haalbaar is.
Grote industrie haalt nu maar 1% besparing per jaar. Dat betekent dat de rest nog meer moet besparen dan 60%.

Ik denk dat ze vergelijken met 1990? Maar stel dat je alsnog iets van 40% moet besparen. Dan moet je op alles wat je doet 40% minder verbruiken. Hoe dan?
De enige optie is dan alles elektrificeren en dan kerncentrales bouwen en dan moet het elektranet nog enorm verzwaard worden. Als we daar per direct mee beginnen zijn we nog niet klaar in 2030.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:11:02 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197223562
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Radicale EU zegt wel ff 60% minder CO2 productie voor 2030.
https://www.telegraaf.nl/(...)waterstofvliegtuigen
quote:
HOLLISTER (AFN/RTR) - De ontwikkelaar van waterstofvliegtuigen ZeroAvia heeft bij een nieuwe investeringsronde 21,4 miljoen dollar opgehaald.

Onder andere olie- en gasconcern Shell verschafte nieuw kapitaal waarmee het bedrijf zijn uitstootvrije vliegtuigen verder kan ontwikkelen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197223848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik werk zelf in de energie sector (verduurzamingshoek) maar ik zie echt niet in hoe dat haalbaar is.
Grote industrie haalt nu maar 1% besparing per jaar. Dat betekent dat de rest nog meer moet besparen dan 60%.

Ik denk dat ze vergelijken met 1990? Maar stel dat je alsnog iets van 40% moet besparen. Dan moet je op alles wat je doet 40% minder verbruiken. Hoe dan?
De enige optie is dan alles elektrificeren en dan kerncentrales bouwen en dan moet het elektranet nog enorm verzwaard worden. Als we daar per direct mee beginnen zijn we nog niet klaar in 2030.
Peildatum is wel 1990 hè, geen idee hoe ver we nu zitten... maybe op 90% al, cq, nog 75% te gaan van de reductie die we al hebben bewerkstelligd / factor 3.

Maar inderdaad, wat je zegt, het is giga radicaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:29:30 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197223948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Peildatum is wel 1990 hè, geen idee hoe ver we nu zitten... maybe op 90% al, cq, nog 75% te gaan van de reductie die we al hebben bewerkstelligd / factor 3.

Maar inderdaad, wat je zegt, het is giga radicaal.
In Afrika zijn ze al blij als de Diesel in de haven wordt aangelengd met minder dan 20% afgewerkte stookolie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197224067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In Afrika zijn ze al blij als de Diesel in de haven wordt aangelengd met minder dan 20% afgewerkte stookolie
Joh, straks gaan de giften naar Afrika naar beneden en krijgen ze "CO2 compensatie" zodat we onze CO2 exporteren i.p.v. gratis geld geven. Maar uiteindelijk zijn beide hetzelfde maar krijgen een ander naampje, en Frans Timmermans zag dat het goed was.

Men leeft in extremistische papieren werkelijkheden tegenwoordig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:56:21 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197224484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Joh, straks gaan de giften naar Afrika naar beneden en krijgen ze "CO2 compensatie" zodat we onze CO2 exporteren i.p.v. gratis geld geven. Maar uiteindelijk zijn beide hetzelfde maar krijgen een ander naampje, en Frans Timmermans zag dat het goed was.

Men leeft in extremistische papieren werkelijkheden tegenwoordig.
Ja kletspraat kan ik ook

Straks komt de hemel naar beneden en dan krijg je een ster op je kop
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197225896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Peildatum is wel 1990 hè, geen idee hoe ver we nu zitten... maybe op 90% al, cq, nog 75% te gaan van de reductie die we al hebben bewerkstelligd / factor 3.

Maar inderdaad, wat je zegt, het is giga radicaal.
Als 1990 100% is, dat zaten we in 2016 op ongeveer 80%. Het doel is naar 40%.
We hebben 26 jaar gedaan om die eerste makkelijke 20% te behalen.
Nu moeten we wat we in 26 jaar hebben behaald verdubbelen en dan ook nog eens in 9 jaar proppen.
Dat is nogal wat, want je moet rekening houden met dat alles wat je nu verkoopt, woningen, auto’s etc met 10 jaar nog steeds bestaat en energie verbruikt.

Je kunt op je klompen aanvoelen dat die doelstelling niet gehaald kan worden, tenzij je bereid bent totale oude binnensteden, industrieterreinen en fossiele brandstof auto’s allemaal af te schrijven in 2030.
Dan zijn we als land ook gelijk failliet trouwens.
pi_197225937
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:00 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Als 1990 100% is, dat zaten we in 2016 op ongeveer 80%. Het doel is naar 40%.
We hebben 26 jaar gedaan om die eerste makkelijke 20% te behalen.
Nu moeten we wat we in 26 jaar hebben behaald verdubbelen en dan ook nog eens in 9 jaar proppen.
Dat is nogal wat, want je moet rekening houden met dat alles wat je nu verkoopt, woningen, auto’s etc met 10 jaar nog steeds bestaat en energie verbruikt.

Je kunt op je klompen aanvoelen dat die doelstelling niet gehaald kan worden, tenzij je bereid bent totale oude binnensteden, industrieterreinen en fossiele brandstof auto’s allemaal af te schrijven in 2030.
Dan zijn we als land ook gelijk failliet trouwens.
https://www.rijksoverheid(...)%20minder%20uitstoot.

40% reductie, op naar 60% tov 1990.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:34:53 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197226632
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:27 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dan zou je al direct meerdere contracten moeten kopen.
1,06 per optie * 100 = 106 euro
Dan zou je telkens met 15 tot 20 contracten moeten gaan traden en dan wordt het wel riskant want dan dreig je 1500 tot 2000 euro te verliezen.

Dan kun je misschien beter dat aandeel kopen aan 14 euro. Dat is de huidige koers.
RD C14.00 19MAR21
RD | NLENX8542633 | Euronext NYSE Liffe
¤ 1,71
+0,49
(+40,16%)


Ja nu issie weer 50 eur duurder, had maar gedaan
wel mooi voor mijn aandelen RD

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2021 17:04:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:28:21 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197229225
Shell gaat lekker :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:40:21 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197229431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:28 schreef leolinedance het volgende:
Shell gaat lekker :D
ja was een goede dag voor mijn porto
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197230599
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:28 schreef leolinedance het volgende:
Shell gaat lekker :D
Why gaan zij up up up and Gazprom niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 18:46:49 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197230793
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Why gaan zij up up up and Gazprom niet?
GAZ ??


GAZ is geen olie
er is een verlenging van de oliedeal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197230856
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

GAZ ??

GAZ is geen olie
er is een verlenging van de oliedeal
Gazprom Neft heeft olie. Dochtermaatschappij Gazprom. :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:30:59 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197231509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gazprom Neft heeft olie. Dochtermaatschappij Gazprom. :(
Maar zo groot vermogen heb ik niet dat ik zulke zaken moet uitzoeken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197238498
Damn, had beter die call gekocht op ¤14. Kon al lekker poen geschept hebben.
Cindy De Vuyst
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:33:37 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197239361
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 05:29 schreef einzeinz het volgende:
Damn, had beter die call gekocht op ¤14. Kon al lekker poen geschept hebben.
ik heb er twee gekocht, door jouw opmerking
maar ik had al een forse % RD aandelen in de porto
op 19 zal ik er de opties verkopen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-01-2021 16:14:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197263635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb er twee gekocht, door jouw opmerking
maar ik had al een forse % RD aandelen in de porto
op 19 zal ik er de opties verkopen
Op hoeveel winst sta je?
Cindy De Vuyst
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:45:02 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197263643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:44 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Op hoeveel winst sta je?
ach wat is winst
ik koop alleen waar ik zelf een goed verhaal van heb en ik verkoop haast nooit

Zoals AMG en Wereldhave en RD
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197264098
Virtuele winst op je calloptie bedoel ik? Met welke strike heb je gekocht?
Cindy De Vuyst
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:23:56 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197264287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:11 schreef einzeinz het volgende:
Virtuele winst op je calloptie bedoel ik? Met welke strike heb je gekocht?
De Maart 14
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197265000
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Maart 14
30% virtuele winst?
Cindy De Vuyst
pi_197265357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:46 schreef One_conundrum het volgende:
Ik roep al tijden: Uranium. Nou, het gaat nog wel ff door, maar je bent niet de eerste meer.

Check Paladin, Encore Energy, of Global Atomic over de laatste maand
Waarom roep je dat? Vind dit wel interessant.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:50:46 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197265852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:59 schreef einzeinz het volgende:

[..]

30% virtuele winst?
Paaar tientjes denk ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197266045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Waarom roep je dat? Vind dit wel interessant.
EU wilt 40% reductie CO2 tov 1990 voor 2030... Das tamelijk extreem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197266070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

EU wilt 40% reductie CO2 tov 1990 voor 2030... Das tamelijk extreem.
Gegronde reden, maar denk je niet dat ze eerder richting zon & wind gaan ipv kernenergie?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')