Ik heb 'm voor 79 en een kleine winst. 2400,- totale waarde nu. Ze zijn knoert hard onderuit gegaan sinds februari dat maakt ze aantrekkelijk voor me maar blijft allemaal speculeren he!quote:Op maandag 21 december 2020 11:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben er vandaag maar in gesprongen. Vooralsnog geen al te beste zet![]()
Ook nogal afwijkend van mijn (dividend) strategie. Hopelijk een kleine rally meepakken en van de hand doen...
Ik zit er maar heel klein in 1300 ofzo. Ook op kleine winst nuquote:Op woensdag 23 december 2020 20:56 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik heb 'm voor 79 en een kleine winst. 2400,- totale waarde nu. Ze zijn knoert hard onderuit gegaan sinds februari dat maakt ze aantrekkelijk voor me maar blijft allemaal speculeren he!
nou dat weerquote:
Had je twee maanden geleden moeten doen ,quote:Op donderdag 24 december 2020 00:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zou het wel een stuk meer waard moeten zijn? Ze hebben letterlijk troep te koop, over vijf jaar komt het wellicht weer op de voorgaande positie. Beter je verlies nemen en proberen rendement op andere producten te pakken.
Het bizarre van galapagos is dat ze een kaspositie hebben van 5,2 miljard en dat de beurswaarde ook rond de 5,2 miljard is. Beleggers vinden het bedrijf (met alle R&D-kennis, patenten, toekomstige projecten etcetera) niet meer waard dan het geld dat ze op de bank hebben staanquote:Op donderdag 24 december 2020 00:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zou het wel een stuk meer waard moeten zijn? Ze hebben letterlijk troep te koop, over vijf jaar komt het wellicht weer op de voorgaande positie. Beter je verlies nemen en proberen rendement op andere producten te pakken.
Nadeel van die Chinese ETF is hoe afhankelijk je bent van een paar bedrijven. Meer dan 30 procent wordt bepaald door twee bedrijven (Alibaba en Tencent)!quote:Op donderdag 24 december 2020 10:15 schreef foetre het volgende:
Naast mn VWRL zoek ik nog een leuke dividend en China etf. Mn oog is nu gevallen op de ishares Stoxx globel 100 div en HSBC MSCI China , Krane csi internet is ook een optie maar ik wil eigenlijk uit de kernselectie van de giro aangezien ik elke maand wat wil aankopen en dan worden de transactiekosten aardig hoog.
Hebben jullie nog alternatieven of een visie op deze etf’s?
Dat is zeker waar maar VWRL zit weer voor 55% in de VS en ik wil juist wat meer investeren in China.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nadeel van die Chinese ETF is hoe afhankelijk je bent van een paar bedrijven. Meer dan 30 procent wordt bepaald door twee bedrijven (Alibaba en Tencent)!
Als je dat vergelijkt met VWRL, dan vormen de vijf grootste (de big five van de tech) nog geen tien procent. En zelfs dat vind ik al best veel voor een ETF, die je toch neemt om lekker breed te spreiden.
Oftewel, als de Chinese overheid opeens op strafexpeditie gaat tegen Alibaba of Tencent, zit je gelijk zwaar in het rood.
etf op tesla and gold china options, silver minng, ritcoins amazone, 55% china renminbiquote:Op donderdag 24 december 2020 11:37 schreef foetre het volgende:
[..]
Dat is zeker waar maar VWRL zit weer voor 55% in de VS en ik wil juist wat meer investeren in China.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Dat doen ze al, er is een onderzoek gestart naar Alibaba vanuit de Chinese overheidquote:Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Oftewel, als de Chinese overheid opeens op strafexpeditie gaat tegen Alibaba of Tencent, zit je gelijk zwaar in het rood.
Risico van dit soort aandelen idd.. machtspelletjes.quote:Op donderdag 24 december 2020 22:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat doen ze al, er is een onderzoek gestart naar Alibaba vanuit de Chinese overheid
met al die geld smijterij gaan we de 1000 ook wel halenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |