abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196581730
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind het wel kwalijk dat er zoveel aandacht is voor een maatregel die maar marginaal helpt. Maar dat komt wel vooral door recalcitrante betweters.
Koopmans zei hierover laatst in een interview: de basismaatregelen zijn by far het effectiefst. De vraag is wat je doet als mensen die basismaatregelen niet vasthouden. Mondkapjes (en daarmee soort van toegeven met een inferieure maatregel) of toch maar die maatregelen (met als risico dat het toch niet gedaan wordt)?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 6 december 2020 @ 14:59:19 #103
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196581735
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zij in thuisisolatie, jij in quarantaine, toch?
Is dat niet hetzelfde?
pi_196581755
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde?
De regels verschillen wel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 6 december 2020 @ 15:01:30 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196581760
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 14:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is inderdaad positief dat het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt langzaamaan afneemt. De vraag is of dat zo blijft als het aantal positieve tests weer toeneemt. Maar juist daarom zou het fijn zijn als we het percentage positieve tests zouden weten.
Jup, dan kunnen we zien of onze zorgen over de toename van het aantal positieve terecht is of dat het aan de vergrote testcapaciteit ligt. Ziekenhuiscijfers zien er nog prima uit nu met afname.
pi_196581764
Er is weer een stijging en Marino gaat weer duiden. Lachwekkend.
- verwijderd door admin -
pi_196581817
Pff... wat word ik moe zeg van al dat gezeur over angstmedia, angstsamenleving, regeringen die ons te pakken willen nemen en van vrijheid beroven....
Wie is er nou angstig eigenlijk?! :{w

Ik ga iets leuks doen. Geheel coronaproof... Het kan gewoon in Nederland! :') :W
  zondag 6 december 2020 @ 15:06:02 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196581830
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:01 schreef groenen het volgende:
Er is weer een stijging en Marino gaat weer duiden. Lachwekkend.
Dat hele Red Team moeten ze de komende 10 jaar in gedwongen quarantaine plaatsen.
pi_196581838
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Koopmans zei hierover laatst in een interview: de basismaatregelen zijn by far het effectiefst. De vraag is wat je doet als mensen die basismaatregelen niet vasthouden. Mondkapjes (en daarmee soort van toegeven met een inferieure maatregel) of toch maar die maatregelen (met als risico dat het toch niet gedaan wordt)?
Als een mondkapje als vervangende maatregel gezien wordt, ipv als aanvullende maatregel dan gaat het fout ja.

Ieder weldenkend mens snapt dat wel, helaas zijn er veel niet weldenkende mensen.
En toegegeven, overheid heeft in dezen op niet positieve wijze bijgedragen aan verkeerde beeldvorming. (OV)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2020 15:09:46 ]
pi_196581839
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:04 schreef Mammietje het volgende:
Pff... wat word ik moe zeg van al dat gezeur over angstmedia, angstsamenleving, regeringen die ons te pakken willen nemen en van vrijheid beroven....

Ik ga iets leuks doen. Geheel coronaproof... Het kan gewoon in Nederland! :') :W
Fijne dag nog O+
pi_196581895
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:04 schreef Mammietje het volgende:

Spijker op de kop!

Het is zo ironisch allemaal.
  zondag 6 december 2020 @ 15:11:34 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196581914
twitter

Dat zou mooi zijn dat we weer naar concerten en festivals kunnen dan.
pi_196581933
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 14:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is inderdaad positief dat het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt langzaamaan afneemt. De vraag is of dat zo blijft als het aantal positieve tests weer toeneemt. Maar juist daarom zou het fijn zijn als we het percentage positieve tests zouden weten.
Vind je dat nog steeds een vraag ja?

Na het in Nederland maar ook in andere landen telkens te zien gebeuren mag je er nu wel gewoon vanuit gaan dat ook de ziekenhuisopnames weer zullen stijgen als de besmettingscijfers dat ook doen.

Laten we vooral niet telkens denken dat het nu wel anders zou zijn.
pi_196581952
Kerstlockdown *O*
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 6 december 2020 @ 15:14:48 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196581963
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 15:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O_ _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 6 december 2020 @ 15:23:51 #116
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196582127
quote:
[ twitter ]
Denk dat dit voor veel mensen zelf al tegenvalt. Die denken na de eerste spuiten in januari al los te mogen. Dat wordt dus op z’n vroegst in de zomer. En zelfs dat onder grote voorbehoud.

Verschil zit m in dat veel bedrijven nu nog niets durven te organiseren door de onzekerheid. In DE kunnen ze bij akkoord gewoon beginnen met organiseren wetende dat ze financiële vergoeding krijgen als het tegen die tijd toch nog niet kan.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196582228
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:58 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Pssst pas niet in de angstmedia/ samenleving waarin we leven. We kijken alleen nog in de media/journaal naar aantal besmettingen ;)
Maar dat doet de user waar jij op reageert (Zwansen) dus juist niet. En users als @_serial_ met hun nuances m.b.t. het verruimde testbeleid en het wachten op het percentage positieve tests. Plus hele topics die gewijd zijn aan (het nuanceren van) de cijfers (positiviteitstopic, datavertragingstopic). Dus jouw conclusie kan weer terug waar die thuishoort: in de prullenbak. ;)

Het ziet er tot nu toe nog redelijk positief uit allemaal. Toenemende aantallen besmettingen, maar zoals gezegd ook een verruimd testbeleid. Ziekenhuisopnamen en IC-opnamen laten nog steeds een daling zien als ik me niet vergis (volg de cijfers niet meer op de voet). Daarom is het juist interessant of het percentage positieve tests gaat stijgen; dát is een indicatie, niet het absolute aantal positieve tests (het verruimd testbeleid in ogenschouw genomen).

Het kan zijn dat straks de ziekenhuisopnamen ook weer gaan toenemen. Dat weten we nu nog niet honderd procent zeker.

quote:
[ twitter ]
Wacht even, hoe past dit in het alom aanwezige plaatje van regeringen die ons kapot willen maken, ons angst willen aanjagen en ons van onze vrijheid willen beroven? :{w

Serieus: zou mooi zijn. Moeten we ook in NL gaan doen. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 06-12-2020 15:38:37 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196582269
quote:
[ twitter ]
Duitsland is altijd al wat progressiever geweest qua onderzoeken. Sneller aan het onderzoeken wat wel en niet kan. Experimenteren en zo.

Zou er dus niet vanuit gaat dat ze dit in NL na gaan doen. Zou wel fijn zijn :Y
pi_196582362
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:31 schreef Salina het volgende:

Wacht even, hoe past dit in het alom aanwezige plaatje van regeringen die ons kapot willen maken, ons angst willen aanjagen en ons van onze vrijheid willen beroven? :{w

Ja, niet want het is geen Nederlands plaatje dus hoezo is dit een hulde voor de NLse regering?

Iedereen kan er kapot moe van worden dat gezeik op de regering. Ik ben vooral altijd blij dat mensen dat wel doen want ik kan echt kinderlijk naïef zijn en denk altijd dat mensen het wel goed bedoelen of het goed voorhebben met de mens. Tot ik het journaal aanzet of gewoon eens wat rondkijk op internet. Dus hulde voor de kritische mensen want verandering en ook kritiek is soms heel hard nodig.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 15:40:45 #120
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196582371
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Duitsland is altijd al wat progressiever geweest qua onderzoeken. Sneller aan het onderzoeken wat wel en niet kan. Experimenteren en zo.

Zou er dus niet vanuit gaat dat ze dit in NL na gaan doen. Zou wel fijn zijn :Y
Er is in Nederland bijvoorbeeld ook een onderzoek gaande over verspreiding van aerosolen in stadions. TU Eindhoven is dat aan het testen in de ArenA. Er zijn echt wel dingen opgezet alleen mag het altijd nog meer zijn, want wij moeten af van de "vaccin is de enige oplossing", want als dat straks tegenvalt is het één grote ellende.
pi_196582451
Het RIVM verwachtte met de huidige maatregelen een R van iets onder de 0.9

Hebben zij al iets geroepen waarom die voorspelling er momenteel zoveel naast zit? Gedragen we ons minder goed dan verwacht? Zijn de effecten van de maatregelen die wel/niet genomen zijn toch anders dan verwacht? Speelt de invloed van het seizoen toch een grotere rol dan gedacht?

Het blijft wat dat betreft wel een beetje stil. De vooraf voorspelde R zit er momenteel zeker 0.12 naast.
  zondag 6 december 2020 @ 15:48:07 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196582481
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:12 schreef wpor het volgende:

[..]

Vind je dat nog steeds een vraag ja?

Na het in Nederland maar ook in andere landen telkens te zien gebeuren mag je er nu wel gewoon vanuit gaan dat ook de ziekenhuisopnames weer zullen stijgen als de besmettingscijfers dat ook doen.

Laten we vooral niet telkens denken dat het nu wel anders zou zijn.
De vraag is dus of er daadwerkelijk meer besmettingen zijn. Omdat het testbeleid is verruimd en de testcapaciteit is vergroot, hoeft een hoger aantal positieve tests niet per se te betekenen dat er ook meer mensen met het virus rondlopen. Daarom is het belangrijk om te weten wat het percentage positieve tests is, want als dat stijgt kun je er inderdaad wel vergif op innemen dat het aantal ziekenhuisopnames over een tijdje gaat stijgen.
pi_196582509
quote:
[ twitter ]
Mooi initiatief. Kan me voorstellen dat zonder zo'n belofte veel evenementen etc het erbij laten zitten vanwege de onzekerheden terwijl er een reële kans is dat dit soort dingen tzt wel weer op gang kunnen komen.
I'll give you something to do
pi_196582523
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 15:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

De vraag is dus of er daadwerkelijk meer besmettingen zijn. Omdat het testbeleid is verruimd en de testcapaciteit is vergroot, hoeft een hoger aantal positieve tests niet per se te betekenen dat er ook meer mensen met het virus rondlopen. Daarom is het belangrijk om te weten wat het percentage positieve tests is, want als dat stijgt kun je er inderdaad wel vergif op innemen dat het aantal ziekenhuisopnames over een tijdje gaat stijgen.
Volgens mij zijn de problemen met de testcapaciteit al ruim een maand geleden opgelost. Het lijkt mij vrij laat om daar nu pas het effect van te zien in de besmettingscijfers.
pi_196582538
Het aantal gemeentes met 250 besmettingen / 100k inwoners / 7 dagen (niveau zeer ernstig) is trouwens in een paar dagen tijd zowat verdubbeld van 60/70 naar 122/355 gemeentes vandaag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196582659
Sorry dat ik er misschien wat laat in val en niet alles heb teruggelezen, maar klopt het dat het totaal aantal tests ook is toegenomen waardoor er ook meer positieve gevallen naar boven komen?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 6 december 2020 @ 16:04:29 #127
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_196582719
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:45 schreef Breekfast het volgende:
Het RIVM verwachtte met de huidige maatregelen een R van iets onder de 0.9

Hebben zij al iets geroepen waarom die voorspelling er momenteel zoveel naast zit? Gedragen we ons minder goed dan verwacht? Zijn de effecten van de maatregelen die wel/niet genomen zijn toch anders dan verwacht? Speelt de invloed van het seizoen toch een grotere rol dan gedacht?

Het blijft wat dat betreft wel een beetje stil. De vooraf voorspelde R zit er momenteel zeker 0.12 naast.
“Gedragen we ons minder goed?” Moet je dat nog vragen? Ga eens op zaterdag/zondag bij een tuincentrum of woonboulevard kijken. ;) Mensen zijn het zat. De regels zijn alleen nog voor de bühne. Te laat opgeschakeld. Corona is een blijvertje. Alleen massaal vaccineren gaat werken, maar of ze dat rond krijgen vóór 2022...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 6 december 2020 @ 16:06:31 #128
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_196582748
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:59 schreef TheVulture het volgende:
Sorry dat ik er misschien wat laat in val en niet alles heb teruggelezen, maar klopt het dat het totaal aantal tests ook is toegenomen waardoor er ook meer positieve gevallen naar boven komen?
Alleen het percentage positieve is van belang. Maar op de een of andere manier verdwijnt dat cijfer telkens naar de achtergrond. Minder spannend voor de krant ofzo?
pi_196582764
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:04 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

“Gedragen we ons minder goed?” Moet je dat nog vragen? Ga eens op zaterdag/zondag bij een tuincentrum of woonboulevard kijken. ;) Mensen zijn het zat. De regels zijn alleen nog voor de bühne. Te laat opgeschakeld. Corona is een blijvertje. Alleen massaal vaccineren gaat werken, maar of ze dat rond krijgen vóór 2022...
Waarom dit iedere keer verwoorden als ‘mensen zijn het zat’? Nee, mensen gaan andere dingen doen die nog wel mogen, dus ik geef ze groot gelijk dat ze hun heibel zoeken in tuincentra, winkelcentra, het bos etc. Als de overheid vind dat het niet goed kan je verdere maatregelen nemen om ook die bewegingen te minimaliseren.
  zondag 6 december 2020 @ 16:13:52 #130
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_196582845
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom dit iedere keer verwoorden als ‘mensen zijn het zat’? Nee, mensen gaan andere dingen doen die nog wel mogen, dus ik geef ze groot gelijk dat ze hun heibel zoeken in tuincentra, winkelcentra, het bos etc. Als de overheid vind dat het niet goed kan je verdere maatregelen nemen om ook die bewegingen te minimaliseren.
Ik zeg toch niet dat ik er tegen ben?
pi_196582846
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O joh, dat is niet fijn.
Heeft ze er veel last van?
Beterschap en sterkte. Zij in thuisisolatie, jij in quarantaine, toch?
Grieperig, hoesten, geen koorts.

En ja, ik moet kennelijk in quarantaine volgens de richtlijnen.

Dat wil zeggen dat ik nu tot 4 januari vakantie heb :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_196582871
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 15:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er is in Nederland bijvoorbeeld ook een onderzoek gaande over verspreiding van aerosolen in stadions. TU Eindhoven is dat aan het testen in de ArenA. Er zijn echt wel dingen opgezet alleen mag het altijd nog meer zijn, want wij moeten af van de "vaccin is de enige oplossing", want als dat straks tegenvalt is het één grote ellende.
Het is maanden lang ontkent dat aerosolen bijdragen aan de verspreiding en +- 9 maanden verder gaan we er onderzoek naar doen :')

In Finland gebruiken ze op vliegvelden honden om corona op te speuren, mensen die honden trainen hebben in augustus al aangegeven dat zij dit ook voor ons zouden kunnen doen (duurt ongeveer 2 maanden om te trainen wat ik las) en er is nog niets gedaan. Het is allemaal maar het herhalen van de basis regels en verder valt het allemaal vies tegen wat wij als land doen.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 16:20:46 #133
5428 crew  miss_sly
pi_196582926
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde?
Nee, thuisisolatie is afgezonderd van de overige huisgenoten, quarantaine is thuis bijven en geen contacten hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 december 2020 @ 16:23:07 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196582980
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, thuisisolatie is afgezonderd van de overige huisgenoten, quarantaine is thuis bijven en geen contacten hebben.
Ah, bedankt.

Zou dat echt zin hebben, jezelf thuis isoleren van je huisgenoten? Ik heb niet eens een extra slaapkamer :o
pi_196583123
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:13 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik er tegen ben?
Jij stelt dat “mensen het zat zijn” maar in principe is er met uitzondering van die eerste paar weken in maart/april niet veel veranderd in het gedrag van mensen. Ze leven hun leven en doen wat er binnen de regels mogelijk is. Het is dus niet zo dat er nu opeens sprake is van “rebels” gedrag ofzo..
pi_196583147
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:04 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Nou ja, de britten beginnen nu al met vaccineren en gaan het ook rond krijgen. Nou zal de Nederlandse overheid wel weer keihard falen en prutsen, maar zelfs de ergste prutsers gaat het nog wel lukken om in januari in ieder geval te beginnen met vaccineren.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jij stelt dat “mensen het zat zijn” maar in principe is er met uitzondering van die eerste paar weken in maart/april niet veel veranderd in het gedrag van mensen. Ze leven hun leven en doen wat er binnen de regels mogelijk is. Het is dus niet zo dat er nu opeens sprake is van “rebels” gedrag ofzo..
Sorry maar onder welke steen zit jij? In Maart/April was het en op straat minder druk, maar hield men ook veel meer afstand. Nu rolt iedereen weer vrolijk over elkaar heen, zijn de winkelstraten weer zo vol als het maar kan en sta je in de pretparken hutje-mutje in de rij. En terecht ook overigens, gewoon normaal door leven en het liefst zsm ook de horeca+clubs weer open. Achterlijk gedoe om wat fatties en kettingrokers extra te redden, niet de moeite waard.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 16:38:03 #137
5428 crew  miss_sly
pi_196583237
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ah, bedankt.

Zou dat echt zin hebben, jezelf thuis isoleren van je huisgenoten? Ik heb niet eens een extra slaapkamer :o
Ik weet niet of het echt zin heeft, maar ik weet wel dat in veel gezinnen de positief geteste persoon bijvoorbeeld op zolder slaapt, de toilet boven gebruikt en niet beneden aan tafel met de rest eet. Dat soort dingen is de bedoeling. In hoeverre het zinvol is, weet ik niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 december 2020 @ 16:38:47 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196583251
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef Harlon het volgende:

[..]

Sorry maar onder welke steen zit jij? In Maart/April was het en op straat minder druk, maar hield men ook veel meer afstand. Nu rolt iedereen weer vrolijk over elkaar heen, zijn de winkelstraten weer zo vol als het maar kan en sta je in de pretparken hutje-mutje in de rij.
Dat is eigenlijk al zo sinds mei ofzo. Er was even een echte schrikreactie, vanaf half maart ongeveer. Dat heeft misschien een maand geduurd. De drukte nam daarna weer snel toe en de voornaamste reden dat er nog een dip in zat was de zomervakantie.
pi_196583274
De gezinnen die ik ken, gingen gewoon samen in quarantaine en leefden gewoon samen.
Zo vaak dat echt maar 1 iemand corona had in een gezin. Blijft een gek gegeven.
Go hard or go home
pi_196583275
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ah, bedankt.

Is ook niet heel ernstig. Gevolg is dat op het moment dat zij uit isolatie gaat jou quarantaine termijn pas begint te lopen zeg maar.
zie email 27 oktober
pi_196583296
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:40 schreef Noek het volgende:
De gezinnen die ik ken, gingen gewoon samen in quarantaine en leefden gewoon samen.
Best een groot gedeelte is ook asymtomatisch, dus ze kunnen het ook hebben gehad zonder dat ze er echt ziek van werden.
pi_196583297
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk al zo sinds mei ofzo. Er was even een echte schrikreactie, vanaf half maart ongeveer. Dat heeft misschien een maand geduurd. De drukte nam daarna weer snel toe en de voornaamste reden dat er nog een dip in zat was de zomervakantie.
Yep al was die dip vooral omdat onze o zo competente minister van volksgezondheid het niet nodig vond om de testcapaciteit op orde te brengen. Besmettingen waren in de zomervakantie waarschijnlijk flink hoger, maar onder de groep die er nauwelijks last van heeft en die werden dus niet getest.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196583359
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 16:40 schreef Noek het volgende:
Heb ooit eens in zo'n technische briefing meegekregen dat als één iemand in een gezin corona heeft, er een kans van pakweg een vijfde is dat hij/zij een specifiek ander gezinslid/huisgenoot aansteekt. Oftewel bij een gezin van ca. 5 mensen zou de besmette gemiddeld één ander aansteken.
Afgezien van de superspreaders is het echt niet zo besmettelijk. Anders zou je nooit op zo'n relatief lage R uitkomen.
  zondag 6 december 2020 @ 16:47:58 #144
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_196583411
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In maart/april was er overal een streng deurbeleid, en mensen bleven weg. Het was toen een stuk rustiger in de winkels. Nu lopen er gewoon weer complete gezinnen net als voor de crisis. De 1,5 meter regel zie ik ook nergens meer terug. Volgens mij kom jij uit dezelfde regio als ik, dus dat zou hetzelfde moeten zijn bij jou.

Wat mij betreft prima hoor, maar het is wel ‘een klap in het gezicht( :') ) van de horeca en andere bedrijven die moeten of moesten sluiten.
pi_196583594
Familieruzies over aanstaande kerst....

https://nos.nl/l/2359534
  zondag 6 december 2020 @ 17:01:09 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196583674
Is er iemand die de act van Rutte en De Jonge dinsdag nog serieus gaat nemen?
pi_196583722
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja.
pi_196583762
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef kol7680 het volgende:
Familieruzies over aanstaande kerst....

https://nos.nl/l/2359534
Ik heb zoiets van: Of je gaat er serieus vanuit dat iemand corona bij zich draagt en je beperkt al het contact tot het minimum. Of je viert het normaal zonder excessen en gaat niet lopen 'kloten' met de aantallen, zo van met 4 mensen ben je brave burgers en met 5 mensen ben je bejaardenkillers.
pi_196583795
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Alleen het percentage positieve is van belang. Maar op de een of andere manier verdwijnt dat cijfer telkens naar de achtergrond. Minder spannend voor de krant ofzo?
als je het graag wilt weten dan kan je dit gewoon opzoeken, maar als je alleen naar de media luistert of hoort dan ben je afhankelijk wat zij jou aanbieden en dat hoeft niet altijd het belangrijkste te zijn of hetgeen je wilt weten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196583827
quote:
jazeker ^O^
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196583858
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet of het echt zin heeft, maar ik weet wel dat in veel gezinnen de positief geteste persoon bijvoorbeeld op zolder slaapt, de toilet boven gebruikt en niet beneden aan tafel met de rest eet. Dat soort dingen is de bedoeling. In hoeverre het zinvol is, weet ik niet.
waarom zou je jezelf dit in vredesnaam aandoen? Ik moet er niet aan denken....
pi_196583921
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef leolinedance het volgende:
Gaat goed met die niet-werkende mondkapjesplicht. Cijfers zijn super :')
Je valt in herhaling.
pi_196583943
Als de zakken van elle belanghebbende die aan deze crisis genoeg gevuld zijn, zullen ze de boel wel opheffen. Maar de zakken zijn nog niet genoeg gevuld.
Check it out
pi_196583976
Ik zal mezelf even veranderen in een schijnheilige slijmbal die alle regels heel serieus neemt. Anders hoor je er niet bij natuurlijk.
Check it out
pi_196583998
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

jazeker ^O^
In het circus heb ik serieuzere acts gezien, dan van hun.
Check it out
pi_196584003
quote:
Eigenlijk niet, de zoveelste "hou vol", "kan nu even niet " en wat begeleidende dreigende taal gaat het ene oor in en het andere uit.
  zondag 6 december 2020 @ 17:17:47 #157
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_196584025
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:06 schreef leolinedance het volgende:
Gaat goed met die niet-werkende mondkapjesplicht. Cijfers zijn super :')
Plot twist: door de mondkapjes zijn de cijfers opgelopen :D
pi_196584032
Is het vandaag BNW dag hier? :')
pi_196584054
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, de zoveelste "hou vol", "kan nu even niet " en wat begeleidende dreigende taal gaat het ene oor in en het andere uit.
De bingokaart ligt al klaar:
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196584058
Ik heb echt mijn best gedaan om het serieus te namen, Maar al mijn hersencellen komen in protest.
Check it out
pi_196584059
quote:

[..]

En waarom? Ik snap deze opstelling niet.
pi_196584069
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:19 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb echt mijn best gedaan om het serieus te namen, Maar al mijn hersencellen komen in protest.
Alle drie ja? ;) (sorry inkoppertje)
pi_196584074
quote:
Welke act?
  zondag 6 december 2020 @ 17:22:46 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196584123
6814 nieuwe bevestigde coronabesmettingen, Horeca kan open daar ligt het niet aan, scholen kunnen dicht!
pi_196584128
top ook dat de besmettingscijfers blijven oplopen de laatste dagen net voor het/een beslissingsmoment :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196584135
Alle horeca moet gewoon massaal de deuren openen. Maximaal 30 mensen in een horeca zaak is hetzelfde als 30 mensen in een winkel. Het is achterlijk beleid. Het lijkt er mee op dat Rutte het niet hebben dat hij geen vrienden heeft en daardoor de horeca wil pakken.

[ Bericht 25% gewijzigd door hjansen82 op 06-12-2020 17:24:06 (fout) ]
Check it out
pi_196584141
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:22 schreef Predator40 het volgende:
top ook dat de besmettingscijfers blijven oplopen de laatste dagen net voor het/een beslissingsmoment :{
Misschien maakt het de beslissing(en) alleen maar makkelijker.
  zondag 6 december 2020 @ 17:23:45 #168
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196584145
quote:
Ik lees wel gewoon wat er voorafgaand "uitlekt" in de media en daarna eventuele details op de site van de rijksoverheid.

Dat die twee er nog een showtje omheen willen bouwen dat ze het allemaal toch wel heel erg vervelend vinden moeten ze zelf weten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196584153
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:23 schreef hjansen82 het volgende:
Alle horeca moet gewoon massaal de deuren openen. Maximaal 30 mensen in een horeca zaak is hetzelfde als 30 mensen in een winkel. Het is achterlijk beleid.
Dit is gewoon niet zo.
pi_196584171
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet zo.
En wie ben jij dan om dat te bepalen?
Check it out
  zondag 6 december 2020 @ 17:26:16 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196584199
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet zo.
Precies, in een restaurant heb je redelijk constante clustertjes van bekenden die grootste deel van de tijd op afstand blijven.

In de winkel mengt iedereen door elkaar en wordt er nergens afstand gehouden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196584207
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:24 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

En wie ben jij dan om dat te bepalen?
Is gewoon wetenschappelijk bewezen dat langdurig in dezelfde ruimte met dezelfde mensen begeven de kans stukken groter maakt om het virus te verspreiden/te krijgen. Er is dus een groot verschil tussen horeca en winkelbezoek.
  zondag 6 december 2020 @ 17:28:52 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196584251
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is gewoon wetenschappelijk bewezen dat langdurig in dezelfde ruimte met dezelfde mensen begeven de kans stukken groter maakt om het virus te verspreiden/te krijgen. Er is dus een groot verschil tussen horeca en winkelbezoek.
Dit ^^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196584265
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar zijn die officiële resultaten dan van dat onderzoek?. Dit kan iedereen wel zeggen.
Check it out
pi_196584281
quote:

[..]

Ik neem ze ook niet meer echt serieus. Zat mensen doen dat nog wel, maar ik verwacht dat er steeds minder mensen gaan zijn die alles maar gewoon blijven accepteren - helemaal als het in 2021 allemaal langer duurt dan verwacht qua vaccineren. Als ze inderdaad werk gaan maken van ''gevaccineerd zijn geeft meer vrijheden t.o.v. een niet gevaccineerd persoon'' - aka verplichte vaccinatie zonder het een verplichting te noemen - dan zal ze dat flink wat begrip en solidariteit gaan kosten. Om maar een voorbeeld te noemen.

Er zijn gewoon teveel dingen die niet helemaal logisch verlopen.

Los daarvan hou ik me wel gewoon aan de regels. Kan het oneens zijn met de aanpak, maar regels zijn regels.
pi_196584282
Lekker skiën dit jaar in Zwitserland. Ze kunnen me wat.
Check it out
pi_196584295
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:29 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Waar zijn die officiële resultaten dan van dat onderzoek?. Dit kan iedereen wel zeggen.
Zoek het lekker uit kerel.. :W google is your friend
pi_196584342
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoek het lekker uit kerel.. :W google is your friend
Ok , duidelijk. Dat onderzoek bestaat dus niet. Bedankt.
Check it out
pi_196584358
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Best een groot gedeelte is ook asymtomatisch, dus ze kunnen het ook hebben gehad zonder dat ze er echt ziek van werden.
Ken ook wel gezinnen die ook zelf zijn gaan testen middels sneltesten en die bleven dan negatief.
Go hard or go home
pi_196584384
Is er al iets gelekt uit het Catshuisoverleg?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 17:37:40 #181
416575 crew  Evenstar
pi_196584433
Minder op de man spelen en je posts meer onderbouwen, zodat wij iets boven kleuterniveau uitkomen zou fijn zijn mensen.
  zondag 6 december 2020 @ 17:48:10 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2020 @ 17:53:26 #184
416575 crew  Evenstar
pi_196584703
quote:
Mooi lijstje. Kende sommigen nog niet, maar even één simpele quote uit één van de artikelen.

quote:
"On average across metro areas, full-service restaurants, gyms, hotels, cafes, religious organizations, and limited-service restaurants produced the largest predicted increases in infections when reopened," the study — in collaboration said, adding that 10% of the “point-of-interest” businesses studied accounted for 80% of all infections.
Dat zijn flinke aantallen (ook al is dit een niet peer-reviewed artikel).

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Uit de werkelijke peer reviewed artikelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe moet ik hier die Z-score lezen?

Bij die onderste grafiek zie je dat wij eigenlijk maar drie van de bovenstaande zes hebben gesloten. Sportscholen zijn open, religie mag niemand aan komen en volgens mij zijn hotels ook gewoon volledig aan het draaien. Dat is dan wel weer gek dat wij drie van de zes grootste "boosdoeners" niet sluiten.
pi_196584718
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:30 schreef hjansen82 het volgende:
Lekker skiën dit jaar in Zwitserland. Ze kunnen me wat.
Loop je dan de berg op, of draaien de liften wel daar?
  zondag 6 december 2020 @ 17:56:20 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196584761
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mooi lijstje. Kende sommigen nog niet, maar even één simpele quote uit één van de artikelen.
[..]

Dat zijn flinke aantallen (ook al is dit een niet peer-reviewed artikel).
[..]

Hoe moet ik hier die Z-score lezen?

Bij die onderste grafiek zie je dat wij eigenlijk maar drie van de bovenstaande zes hebben gesloten. Sportscholen zijn open, religie mag niemand aan komen en volgens mij zijn hotels ook gewoon volledig aan het draaien. Dat is dan wel weer gek dat wij drie van de zes grootste "boosdoeners" niet sluiten.
Dit is de bron:

Ranking the effectiveness of worldwide COVID-19 government interventions

quote:
The left-hand panel shows the combined 95% confidence intervals of ?Rt for the most effective interventions across all included territories. The heatmap in the right-hand panel shows the corresponding Z-scores of measure effectiveness as determined by the four different methods. Grey indicates no significantly positive effect. NPIs are ranked according to the number of methods agreeing on their impacts, from top (significant in all methods) to bottom (ineffective in all analyses). L1 themes are colour-coded as in Supplementary Fig
Voor de intepretatie kan je beter denk naar de delta R kijken in dit plaatje, hoeveel effect het heeft op de R0
  zondag 6 december 2020 @ 18:02:31 #187
12221 Tijn