“Gedragen we ons minder goed?” Moet je dat nog vragen? Ga eens op zaterdag/zondag bij een tuincentrum of woonboulevard kijken.quote:Op zondag 6 december 2020 15:45 schreef Breekfast het volgende:
Het RIVM verwachtte met de huidige maatregelen een R van iets onder de 0.9
Hebben zij al iets geroepen waarom die voorspelling er momenteel zoveel naast zit? Gedragen we ons minder goed dan verwacht? Zijn de effecten van de maatregelen die wel/niet genomen zijn toch anders dan verwacht? Speelt de invloed van het seizoen toch een grotere rol dan gedacht?
Het blijft wat dat betreft wel een beetje stil. De vooraf voorspelde R zit er momenteel zeker 0.12 naast.
Alleen het percentage positieve is van belang. Maar op de een of andere manier verdwijnt dat cijfer telkens naar de achtergrond. Minder spannend voor de krant ofzo?quote:Op zondag 6 december 2020 15:59 schreef TheVulture het volgende:
Sorry dat ik er misschien wat laat in val en niet alles heb teruggelezen, maar klopt het dat het totaal aantal tests ook is toegenomen waardoor er ook meer positieve gevallen naar boven komen?
Waarom dit iedere keer verwoorden als ‘mensen zijn het zat’? Nee, mensen gaan andere dingen doen die nog wel mogen, dus ik geef ze groot gelijk dat ze hun heibel zoeken in tuincentra, winkelcentra, het bos etc. Als de overheid vind dat het niet goed kan je verdere maatregelen nemen om ook die bewegingen te minimaliseren.quote:Op zondag 6 december 2020 16:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
“Gedragen we ons minder goed?” Moet je dat nog vragen? Ga eens op zaterdag/zondag bij een tuincentrum of woonboulevard kijken.Mensen zijn het zat. De regels zijn alleen nog voor de bühne. Te laat opgeschakeld. Corona is een blijvertje. Alleen massaal vaccineren gaat werken, maar of ze dat rond krijgen vóór 2022...
Ik zeg toch niet dat ik er tegen ben?quote:Op zondag 6 december 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom dit iedere keer verwoorden als ‘mensen zijn het zat’? Nee, mensen gaan andere dingen doen die nog wel mogen, dus ik geef ze groot gelijk dat ze hun heibel zoeken in tuincentra, winkelcentra, het bos etc. Als de overheid vind dat het niet goed kan je verdere maatregelen nemen om ook die bewegingen te minimaliseren.
Grieperig, hoesten, geen koorts.quote:Op zondag 6 december 2020 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O joh, dat is niet fijn.
Heeft ze er veel last van?
Beterschap en sterkte. Zij in thuisisolatie, jij in quarantaine, toch?
Het is maanden lang ontkent dat aerosolen bijdragen aan de verspreiding en +- 9 maanden verder gaan we er onderzoek naar doenquote:Op zondag 6 december 2020 15:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er is in Nederland bijvoorbeeld ook een onderzoek gaande over verspreiding van aerosolen in stadions. TU Eindhoven is dat aan het testen in de ArenA. Er zijn echt wel dingen opgezet alleen mag het altijd nog meer zijn, want wij moeten af van de "vaccin is de enige oplossing", want als dat straks tegenvalt is het één grote ellende.
Nee, thuisisolatie is afgezonderd van de overige huisgenoten, quarantaine is thuis bijven en geen contacten hebben.quote:
Ah, bedankt.quote:Op zondag 6 december 2020 16:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, thuisisolatie is afgezonderd van de overige huisgenoten, quarantaine is thuis bijven en geen contacten hebben.
Jij stelt dat “mensen het zat zijn” maar in principe is er met uitzondering van die eerste paar weken in maart/april niet veel veranderd in het gedrag van mensen. Ze leven hun leven en doen wat er binnen de regels mogelijk is. Het is dus niet zo dat er nu opeens sprake is van “rebels” gedrag ofzo..quote:Op zondag 6 december 2020 16:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik er tegen ben?
Nou ja, de britten beginnen nu al met vaccineren en gaan het ook rond krijgen. Nou zal de Nederlandse overheid wel weer keihard falen en prutsen, maar zelfs de ergste prutsers gaat het nog wel lukken om in januari in ieder geval te beginnen met vaccineren.quote:Op zondag 6 december 2020 16:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
“Gedragen we ons minder goed?” Moet je dat nog vragen? Ga eens op zaterdag/zondag bij een tuincentrum of woonboulevard kijken.Mensen zijn het zat. De regels zijn alleen nog voor de bühne. Te laat opgeschakeld. Corona is een blijvertje. Alleen massaal vaccineren gaat werken, maar of ze dat rond krijgen vóór 2022...
Sorry maar onder welke steen zit jij? In Maart/April was het en op straat minder druk, maar hield men ook veel meer afstand. Nu rolt iedereen weer vrolijk over elkaar heen, zijn de winkelstraten weer zo vol als het maar kan en sta je in de pretparken hutje-mutje in de rij. En terecht ook overigens, gewoon normaal door leven en het liefst zsm ook de horeca+clubs weer open. Achterlijk gedoe om wat fatties en kettingrokers extra te redden, niet de moeite waard.quote:Op zondag 6 december 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij stelt dat “mensen het zat zijn” maar in principe is er met uitzondering van die eerste paar weken in maart/april niet veel veranderd in het gedrag van mensen. Ze leven hun leven en doen wat er binnen de regels mogelijk is. Het is dus niet zo dat er nu opeens sprake is van “rebels” gedrag ofzo..
Ik weet niet of het echt zin heeft, maar ik weet wel dat in veel gezinnen de positief geteste persoon bijvoorbeeld op zolder slaapt, de toilet boven gebruikt en niet beneden aan tafel met de rest eet. Dat soort dingen is de bedoeling. In hoeverre het zinvol is, weet ik niet.quote:Op zondag 6 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, bedankt.
Zou dat echt zin hebben, jezelf thuis isoleren van je huisgenoten? Ik heb niet eens een extra slaapkamer
Dat is eigenlijk al zo sinds mei ofzo. Er was even een echte schrikreactie, vanaf half maart ongeveer. Dat heeft misschien een maand geduurd. De drukte nam daarna weer snel toe en de voornaamste reden dat er nog een dip in zat was de zomervakantie.quote:Op zondag 6 december 2020 16:32 schreef Harlon het volgende:
[..]
Sorry maar onder welke steen zit jij? In Maart/April was het en op straat minder druk, maar hield men ook veel meer afstand. Nu rolt iedereen weer vrolijk over elkaar heen, zijn de winkelstraten weer zo vol als het maar kan en sta je in de pretparken hutje-mutje in de rij.
Is ook niet heel ernstig. Gevolg is dat op het moment dat zij uit isolatie gaat jou quarantaine termijn pas begint te lopen zeg maar.quote:Op zondag 6 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, bedankt.
Zou dat echt zin hebben, jezelf thuis isoleren van je huisgenoten? Ik heb niet eens een extra slaapkamer
Best een groot gedeelte is ook asymtomatisch, dus ze kunnen het ook hebben gehad zonder dat ze er echt ziek van werden.quote:Op zondag 6 december 2020 16:40 schreef Noek het volgende:
De gezinnen die ik ken, gingen gewoon samen in quarantaine en leefden gewoon samen.
Zo vaak dat echt maar 1 iemand corona had in een gezin. Blijft een gek gegeven.
Yep al was die dip vooral omdat onze o zo competente minister van volksgezondheid het niet nodig vond om de testcapaciteit op orde te brengen. Besmettingen waren in de zomervakantie waarschijnlijk flink hoger, maar onder de groep die er nauwelijks last van heeft en die werden dus niet getest.quote:Op zondag 6 december 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk al zo sinds mei ofzo. Er was even een echte schrikreactie, vanaf half maart ongeveer. Dat heeft misschien een maand geduurd. De drukte nam daarna weer snel toe en de voornaamste reden dat er nog een dip in zat was de zomervakantie.
Heb ooit eens in zo'n technische briefing meegekregen dat als één iemand in een gezin corona heeft, er een kans van pakweg een vijfde is dat hij/zij een specifiek ander gezinslid/huisgenoot aansteekt. Oftewel bij een gezin van ca. 5 mensen zou de besmette gemiddeld één ander aansteken.quote:Op zondag 6 december 2020 16:40 schreef Noek het volgende:
De gezinnen die ik ken, gingen gewoon samen in quarantaine en leefden gewoon samen.
Zo vaak dat echt maar 1 iemand corona had in een gezin. Blijft een gek gegeven.
In maart/april was er overal een streng deurbeleid, en mensen bleven weg. Het was toen een stuk rustiger in de winkels. Nu lopen er gewoon weer complete gezinnen net als voor de crisis. De 1,5 meter regel zie ik ook nergens meer terug. Volgens mij kom jij uit dezelfde regio als ik, dus dat zou hetzelfde moeten zijn bij jou.quote:Op zondag 6 december 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij stelt dat “mensen het zat zijn” maar in principe is er met uitzondering van die eerste paar weken in maart/april niet veel veranderd in het gedrag van mensen. Ze leven hun leven en doen wat er binnen de regels mogelijk is. Het is dus niet zo dat er nu opeens sprake is van “rebels” gedrag ofzo..
Ja.quote:Op zondag 6 december 2020 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er iemand die de act van Rutte en De Jonge dinsdag nog serieus gaat nemen?
Ik heb zoiets van: Of je gaat er serieus vanuit dat iemand corona bij zich draagt en je beperkt al het contact tot het minimum. Of je viert het normaal zonder excessen en gaat niet lopen 'kloten' met de aantallen, zo van met 4 mensen ben je brave burgers en met 5 mensen ben je bejaardenkillers.quote:Op zondag 6 december 2020 16:57 schreef kol7680 het volgende:
Familieruzies over aanstaande kerst....
https://nos.nl/l/2359534
als je het graag wilt weten dan kan je dit gewoon opzoeken, maar als je alleen naar de media luistert of hoort dan ben je afhankelijk wat zij jou aanbieden en dat hoeft niet altijd het belangrijkste te zijn of hetgeen je wilt weten.quote:Op zondag 6 december 2020 16:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alleen het percentage positieve is van belang. Maar op de een of andere manier verdwijnt dat cijfer telkens naar de achtergrond. Minder spannend voor de krant ofzo?
jazekerquote:Op zondag 6 december 2020 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er iemand die de act van Rutte en De Jonge dinsdag nog serieus gaat nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |