Ben bang dat het niet om waarheidsbevinding gaat maar meer om ff zeuren.quote:Op zondag 6 december 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat deze data van vandaag ongeveer van 27 november tot 4 december is?, dat zou een verdomd snelle toename zijn dan.
Dinsdagquote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef MoreDakka het volgende:
Weet iemand waar ik het percentage positief geteste mensen kan zien, en de stijging van het aantal testen?
Aldus viroloog Confetti van het FOK forum.quote:Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Als we een harde lockdown van 3 weken hadden gehad waren we veel verder dan dit gekloot van 8 weken.
Helaas wel.quote:Op zondag 6 december 2020 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ok, dat wordt per week doorgegeven?
Dat is dan wel een hele kortzichtige conclusie. Door de sluiting van de horeca ging de R namelijk omlaag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:29 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt, die conclusie kunnen we wel maken dat het niet de horeca is![]()
De horeca nog meer dicht doen. 😂quote:Op zondag 6 december 2020 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen wanneer de besmettingen weer doorstijgen naar de 10.000.
Kunnen we nu niets over zeggen natuurlijk, als er ook veel en veel meer getest wordt kan het percentage wel zakken.quote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze cijfers hebben uiteraard te maken met het verruimen van het testbeleid, maar ook als je zo doorstijgt en bijvoorbeeld 80-100 duizend weet te verwerken (nu of op korte termijn), dan blijf je rond de 10% positief sukkelen, wat veels te hoog is.
Mensen zijn continu op zoek naar dé oorzaak van de besmettingen, maar zoiets bestaat natuurlijk helemaal niet. Het ligt niet aan een ding, daarom is er ook niet een enkele maatregel aan te wijzen die het hele probleem gaat oplossen. Alle beetjes helpen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is dan wel een hele kortzichtige conclusie. Door de sluiting van de horeca ging de R namelijk omlaag.
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaanquote:Op zondag 6 december 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat deze data van vandaag ongeveer van 27 november tot 4 december is?, dat zou een verdomd snelle toename zijn dan.
Denk jij werkelijk dat het sluiten van gelegenheden waar maar 30 man naar binnen mogen er voor zorgt dat we op 4000 besmettingen per dag komen? Wat een onzin man, dat kan nooit. Het is het urgentieniveau geweest, en dat verslapt nu weer.quote:Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die conclusie is nergens op gebaseerd.
Dat laatste denk ik vooral.quote:Op zondag 6 december 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kunnen we nu niets over zeggen natuurlijk, als er ook veel en veel meer getest wordt kan het percentage wel zakken.
Voorheen kon je bijvoorbeeld als risicovol contact zonder klachten niet testen, nu wel, en daardoor hoef je quarantaine niet af te maken als je negatief getest bent 5 dagen na laatste risicovolle contact.
Ook door een melding van Corona App kan je nu laten testen zonder klachten.
Ik kan mij voorstellen dat best een extra hoop testen kan gaan opleveren, en ook een hoop gevallen die anders niet gevonden zouden zijn.
Ik weet niet wat de procedure voor een grondswetwijziging in Nederland is, hier in België is het:quote:Op zondag 6 december 2020 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, daar heb je gelijk in. Daarom zeg ik ook dat ik blij ben met het optreden van de tweede kamer hierin. Dat is op dit moment wel mogelijk omdat de meerderheid van de coalitie beperkt is, wat niet altijd het geval is.
Ik zal het anders verwoorden:
Ik vind het een zorgelijke situatie dat we ministers hebben die niet bereid zijn de grondwet te respecteren, maar een omweg willen vinden om de grondwet heen, zodat ze alsnog kunnen bereiken wat ze willen. Dat geeft mij het gevoel dat er geen zuivere motieven achter zitten, want als die erachter zaten hadden ze gewoon voorgesteld de grondwet te wijzigen om te voldoen aan deze nieuwe situatie. Door de randjes op te zoeken en een situatie eromheen te proberen te bedenken geef je mij het gevoel de democratie niet te respecteren. In mijn ogen ben je op dat moment niet uit het juiste hout gesneden om volksvertegenwoordiger te zijn, want je doet niet wat je kerntaak is, het vertegenwoordigen van het volk.
Van iemand die geen zuivere intenties heeft verwacht je niet dat ie dat voor de camera zal toegeven (tenzij ie denkt dat een meerderheid van de bevolking hem daarin steunt, of dat het hem stemmen zal opleveren).quote:Op zondag 6 december 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij had in dat NRC interview (of elders) toch zelfs laten vallen dat hij het jammer vind dat hij dingen niet alleen mag bepalen en dat hij afhankelijk is van de tweede kamer? Met zo'n uitspraak is het niet heel gek dat er mensen zijn die het idee hebben dat hij niet de meest zuivere intenties heeft.
Jaquote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat het sluiten van gelegenheden waar maar 30 man naar binnen mogen er voor zorgt dat we op 4000 besmettingen per dag komen? Wat een onzin man, dat kan nooit. Het is het urgentieniveau geweest, en dat verslapt nu weer.
Het gaat natuurlijk niet om een plek, maar elke plek door het hele land. Als mensen elke dag urenlang in een kroeg gaan zitten waar maximaal 30 man binnen mag zijn, gaat dat virus natuurlijk als een lopend vuurtje rond.quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat het sluiten van gelegenheden waar maar 30 man naar binnen mogen er voor zorgt dat we op 4000 besmettingen per dag komen? Wat een onzin man, dat kan nooit. Het is het urgentieniveau geweest, en dat verslapt nu weer.
*brengt ballen weer naar boven...quote:Op zondag 6 december 2020 14:36 schreef kol7680 het volgende:
Persconferentie dinsdag:
Jongens, we lassen kerst af. Tot volgend jaar! 😂
Commercieel.quote:Op zondag 6 december 2020 14:38 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zit het met die mensen die toch gaan vliegen? Die kunnen ook reguliere test aanvragen of moeten die voor een duurdere commerciële test dokken?
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..quote:Op zondag 6 december 2020 14:36 schreef kol7680 het volgende:
Persconferentie dinsdag:
Jongens, we lassen kerst af. Tot volgend jaar! 😂
Duurdere omdat de reguliere test in veel landen niet erkend wordt dacht ik.quote:Op zondag 6 december 2020 14:38 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zit het met die mensen die toch gaan vliegen? Die kunnen ook reguliere test aanvragen of moeten die voor een duurdere commerciële test dokken?
Och ja. Hier gewoon met hele familie kerst vierenquote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..
Dat is bewezen onzin. Het helpt wel degelijk marginaal.quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaan
Wat ook weinig kansen biedt op versoepelingen in januariquote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..
Nee, als user op FOK! ervanuit gaan dat het sluiten van de horeca geen effect heeft omdat wat cijfers sinds kort stijgen (en niet wetende hoe hoog de cijfers met geopende horeca waren geweest) is natuurlijk logischer dan experts die zeggen dat horeca voor meer besmettingen zorgtquote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Of het zorgde voor een schrikeffect bij de mensen dat ze zich weer meer aan de regels gingen houden, en heeft de horeca er 0.0 aan bijgedragen.
Er van uitgaan dat een sluiting van horeca er aan bijdraagt dat je 5000 minder besmettingen hebtdat is gewoon compleet iets anders geweest wat tot die cijfers heeft geleid. Je kon maar met 30 man daar naar binnen.
beterschap voor je vriendin.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Vriendin zojuist uitslag binnen, positief.
Nu maar eens lezen wat er allemaal moet en mag.
Ja. Dat maakt me ook extra nieuwsgierig naar het percentage positief getesten.quote:Op zondag 6 december 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
In ieder geval meer positieve besmettingen de afgelopen week dan de drie weken daarvoor.
Jaaa! Feest compleetquote:Op zondag 6 december 2020 14:42 schreef Haags het volgende:
Nou, kondig dinsdag even een avondklok aan voor eind december. Hup hup. Feestje compleet
Maar dat weten we dus niet helemaal zeker. En al is het zo; dan nog zullen er meerdere oorzaken mee hebben gespeeld. Er was weer iets meer ''schrik'' dan nu toen de horeca sloot en er ook andere maatregelen ingevoerd werden.quote:Op zondag 6 december 2020 14:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is dan wel een hele kortzichtige conclusie. Door de sluiting van de horeca ging de R namelijk omlaag.
Beterschap voor je vriendin en ook sterkte voor jou!quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
In de richtlijnen van het RIVM voor medisch personeel worden FFP2 maskers enkel voorgeschreven voor procedures die aerosols genereren (inbrengen van een hoeheethet in de luchtpijp, tracheotomie, dat soort zaken), bij alle andere contacten met covid-patienten is de aanbeveling:quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaan
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.quote:Op zondag 6 december 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu wel duidelijk dat er een stijgende lijn is in ieder geval. En de feestdagen cijfers moeten nog komen. Niet al te best.
Krijgen we nou maandag of dinsdag de week cijfers van de testen?quote:Op zondag 6 december 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.
Laten we ons aub niet gekker maken dan we al zijn.
Benieuwd naar die weekcijfers dan dinsdag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.
Laten we ons aub niet gekker maken dan we al zijn.
Dinsdag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijgen we nou maandag of dinsdag de week cijfers van de testen?
Ik vraag het me af.quote:Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Als we een harde lockdown van 3 weken hadden gehad waren we veel verder dan dit gekloot van 8 weken.
O joh, dat is niet fijn.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Het is inderdaad positief dat het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt langzaamaan afneemt. De vraag is of dat zo blijft als het aantal positieve tests weer toeneemt. Maar juist daarom zou het fijn zijn als we het percentage positieve tests zouden weten.quote:Op zondag 6 december 2020 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie wel de IC-besmettingen nog steeds heel gestaag afnemen. Vooralsnog lijkt het wat mij betreft nog redelijk te gaan. Of zie ik het verkeerd?
Pssst pas niet in de angstmedia/ samenleving waarin we leven. We kijken alleen nog in de media/journaal naar aantal besmettingenquote:Op zondag 6 december 2020 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie wel de IC-besmettingen nog steeds heel gestaag afnemen. Vooralsnog lijkt het wat mij betreft nog redelijk te gaan. Of zie ik het verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |