Tijdens een moeilijke situatie komt de ware aard van iemand naar boven. Deze situatie is erg zwaar en erg moeilijk, dat realiseer ik me volledig. Ik zou niet graag zelf in die stoel zitten.quote:Op zondag 6 december 2020 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kijk, dan is onze invulling daarvan heel anders.
Ik vind juist dat we in deze specifieke, abnormale situatie niet de grondwet moeten gaan wijzigen om nu iets tijdelijks mogelijk te maken. Onderzoeken hoe bepaalde instrumenten ingezet zouden kunnen worden binnen de huidige mogelijkheden of met een tijdelijke omweg vind ik bepaald niet getuigen van onzuivere motieven en het gevoel de democratie niet te respecteren.
Hij had in dat NRC interview (of elders) toch zelfs laten vallen dat hij het jammer vind dat hij dingen niet alleen mag bepalen en dat hij afhankelijk is van de tweede kamer? Met zo'n uitspraak is het niet heel gek dat er mensen zijn die het idee hebben dat hij niet de meest zuivere intenties heeft.quote:Op zondag 6 december 2020 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, daar heb je gelijk in. Daarom zeg ik ook dat ik blij ben met het optreden van de tweede kamer hierin. Dat is op dit moment wel mogelijk omdat de meerderheid van de coalitie beperkt is, wat niet altijd het geval is.
Ik zal het anders verwoorden:
Ik vind het een zorgelijke situatie dat we ministers hebben die niet bereid zijn de grondwet te respecteren, maar een omweg willen vinden om de grondwet heen, zodat ze alsnog kunnen bereiken wat ze willen. Dat geeft mij het gevoel dat er geen zuivere motieven achter zitten, want als die erachter zaten hadden ze gewoon voorgesteld de grondwet te wijzigen om te voldoen aan deze nieuwe situatie. Door de randjes op te zoeken en een situatie eromheen te proberen te bedenken geef je mij het gevoel de democratie niet te respecteren. In mijn ogen ben je op dat moment niet uit het juiste hout gesneden om volksvertegenwoordiger te zijn, want je doet niet wat je kerntaak is, het vertegenwoordigen van het volk.
Niet echt een handige uitspraak dan. Maar ik snap wel goed dat iets snel er door moet, maar dat het dan maanden moeten duren door het hele bureaucratische proces, dat je daar niet blij van wordt. Aan de ene kant maar goed dat dingen niet zo maar even veranderd kunnen worden.quote:Op zondag 6 december 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij had in dat NRC interview (of elders) toch zelfs laten vallen dat hij het jammer vind dat hij dingen niet alleen mag bepalen en dat hij afhankelijk is van de tweede kamer? Met zo'n uitspraak is het niet heel gek dat er mensen zijn die het idee hebben dat hij niet de meest zuivere intenties heeft.
Nog steeds zie ik dat anders. Ze mogen het best willen, opperen, handig vinden. Dat is allemaal prima. Het gaat geen doorgang vinden, dat is onze democratie.quote:Op zondag 6 december 2020 13:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tijdens een moeilijke situatie komt de ware aard van iemand naar boven. Deze situatie is erg zwaar en erg moeilijk, dat realiseer ik me volledig. Ik zou niet graag zelf in die stoel zitten.
Maar, een Grapperhaus die aangeeft dat hij veel minder evenementen wil hebben omdat het dan makkelijker te controleren is of er wel of geen drugs is als reactie op dat die sector het zo zwaar heeft. Een de Jonge die aangeeft dat controle op de uitvoer van zijn wet niet door de tweede kamer gedaan moet worden omdat dat te traag zou zijn en een Bruls die aangeeft dat hij achter de voordeur wil kunnen controleren in deze situatie geeft mij wel het gevoel dat ze de democratie maar zien als iets lastigs. Dat ze er niet zo makkelijk onderuit kunnen is een groot voordeel, maar ik vind het zorgelijk dat ze er uberhaupt naar kijken.
Wel handig, iemand die van alles vindt wat ik ook vind. Scheelt een berg typwerk.quote:Op zondag 6 december 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog steeds zie ik dat anders. Ze mogen het best willen, opperen, handig vinden. Dat is allemaal prima. Het gaat geen doorgang vinden, dat is onze democratie.
Precies. Eng mannetje meneer de Jonge.quote:Op zondag 6 december 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij had in dat NRC interview (of elders) toch zelfs laten vallen dat hij het jammer vind dat hij dingen niet alleen mag bepalen en dat hij afhankelijk is van de tweede kamer? Met zo'n uitspraak is het niet heel gek dat er mensen zijn die het idee hebben dat hij niet de meest zuivere intenties heeft.
De komende jaren blijven wij inderdaad met volle ziekenhuizen zitten omdat de zorg volledig is uitgekleed. Mensen worden ouder en er is vergrijzing. De ziekenhuizen lagen al jaren vol tijdens de griepgolf.quote:
Ik vind dat ''like'' systeem echt een grote fijne toevoeging. Scheelt me soms ellenlange posts.quote:Op zondag 6 december 2020 13:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wel handig, iemand die van alles vindt wat ik ook vind. Scheelt een berg typwerk.
Zorgrobots! Enige oplossingquote:Op zondag 6 december 2020 14:02 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
De komende jaren blijven wij inderdaad met volle ziekenhuizen zitten omdat de zorg volledig is uitgekleed. Mensen worden ouder en er is vergrijzing. De ziekenhuizen lagen al jaren vol tijdens de griepgolf.
Het tekort wordt geraamd op 80.000 verpleegkundigen. Wat een puinhoop.
Daar kan ik me in vinden. Ik vind het niet heel sjiek en handig dat ze het uberhaupt opperen, maar ik snap 't dat jij dat wel vindt. Misschien zie ik 't wat dat betreft gewoon wat negatiever in dan jij. Dat is je goed recht uiteraardquote:Op zondag 6 december 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog steeds zie ik dat anders. Ze mogen het best willen, opperen, handig vinden. Dat is allemaal prima. Het gaat geen doorgang vinden, dat is onze democratie.
Ziekenhuiscijfers enzo vallen mee, besmettingen niet best. Dat komt over 2 weken weer in de cijfers mee natuurlijk.quote:Op zondag 6 december 2020 14:18 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6814
Totaal: 557224 (+6779 ivm -35 corr.)
Opgenomen*: 160
Huidig*: 1172 (+42)
Opgenomen op IC*: 21
Huidig*: 469 (-3)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 25
Totaal: 9687
https://twitter.com/mzelst/status/1335574103135313923
Ben vooral benieuwd hoe lang/kort het gaat duren eer we opnieuw die cijfers kunnen noteren. Op deze manier zie ik dat nog voor de Kerst opnieuw gebeuren.quote:Op zondag 6 december 2020 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen wanneer de besmettingen weer doorstijgen naar de 10.000.
Damn, sterkte.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Vriendin zojuist uitslag binnen, positief.
Nu maar eens lezen wat er allemaal moet en mag.
Onnodig? Misschien zouden de cijfers wel op 10k of meer zitten vandaag met een geopende horeca.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef BraboBoy56789 het volgende:
Mooi man, twee maanden lang doorgemodderd met een lockdown die niet werkt. Twee maanden de horeca onnodig dichtgehouden als een experiment, meer is het niet.
Absoluut. Incl alle andere dood-doeners die je hier dagelijks voorbij ziet komenquote:Op zondag 6 december 2020 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Gaan wr nu weet speculeren over een totale lockdown?
Mooi dat de mondkapjes lijken te werken.........quote:Op zondag 6 december 2020 14:20 schreef Benny het volgende:
6779 nieuwe positieve testen
160 nieuwe ziekenhuisopnames
21 nieuwe IC-opnames
25 nieuwe overlijdens
Vervelend. Is ze erg ziek? Woon je bij haar, dan is het handig om afstand te blijven houden en in de logeerkamer te slapen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Hopelijk laten ze in het vervolg de horeca met rust want daar zit het probleem hem niet, blijkt maar weer. Grappig dat de horeca bij iedere routekaart weer de klos is en gaat zijn bij een escalatie van de besmettingen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen wanneer de besmettingen weer doorstijgen naar de 10.000.
Ai.... wel benieuwd naar hoeveel procent positief getest is.quote:Op zondag 6 december 2020 14:18 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6814
Totaal: 557224 (+6779 ivm -35 corr.)
Opgenomen*: 160
Huidig*: 1172 (+42)
Opgenomen op IC*: 21
Huidig*: 469 (-3)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 25
Totaal: 9687
https://twitter.com/mzelst/status/1335574103135313923
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
6 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 0 besmetting
62 gemeentes met 0 besmettingen
59 gemeentes met 0 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Mooi dat die mondkapjes goed werken. Super beleid van de overheid met Peppie en Kokkiequote:Op zondag 6 december 2020 14:25 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Mooi dat de mondkapjes lijken te werken.........
Ja inderdaad, ik wordt niet blij van de cijfers, ben benieuwd wat er gebeurt is met het percentage positieve testen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ai.... wel benieuwd naar hoeveel procent positief getest is.
Ja, het is jammer dat die gegevens niet dagelijks worden vermeld. Eigenlijk is dat percentage belangrijker dan het getal dat ze dagelijks noemen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Euw... dat is niet zo mooi.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Mondkapjes beleid werpt zijn vruchten afquote:Op zondag 6 december 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik wordt niet blij van de cijfers, ben benieuwd wat er gebeurt is met het percentage positieve testen.
Je weet dat deze data van vandaag ongeveer van 27 november tot 4 december is?, dat zou een verdomd snelle toename zijn dan.quote:Op zondag 6 december 2020 14:25 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Mooi dat de mondkapjes lijken te werken.........
Klopt, die conclusie kunnen we wel maken dat het niet de horeca isquote:Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Hopelijk laten ze in het vervolg de horeca met rust want daar zit het probleem hem niet, blijkt maar weer. Grappig dat de horeca bij iedere routekaart weer de klos is en gaat zijn bij een escalatie van de besmettingen.
Ik hoop dat de besmettingen zo hard stijgen dat het inderdaad weer bij de 10k uitkomt. Ik vrees dat het de enige weg is die de heren in den Haag weer bij het verstand gaan brengen. Ze borduren gewoon voort op beleid wat gewoon niet werkt, er is een nieuwe aanpak nodig. Of ze zijn te incapabel, geloven te veel in zichzelf of ze zijn bang om echt in te grijpen waar het echt nodig is. Ik vrees het alledrie.
quote:Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +10 besmettingen
350 Amsterdam
213 Rotterdam
154 Almere
152 's-Gravenhage
107 Utrecht
99 Westland
80 Arnhem
80 Eindhoven
79 Maastricht
78 Deventer
78 Tilburg
73 Zaanstad
71 's-Hertogenbosch
70 Amersfoort
62 Breda
60 Schiedam
59 Apeldoorn
59 Haarlemmermeer
57 Alphen aan den Rijn
56 Enschede
55 Barneveld
55 Ede
55 Vlaardingen
54 Dordrecht
54 Sittard-Geleen
51 Nijmegen
50 Heerlen
46 Zoetermeer
44 Veenendaal
43 Súdwest-Fryslân
43 Altena
41 Noordoostpolder
41 Lelystad
40 Alkmaar
40 West Betuwe
38 Almelo
37 Gouda
37 Helmond
35 Hoeksche Waard
34 Hoorn
34 Medemblik
34 Roosendaal
33 Groningen
33 Amstelveen
33 Katwijk
33 Leiden
33 Meierijstad
32 Hilversum
31 Houten
31 Stein
30 Dronten
30 Capelle aan den IJssel
29 Bunschoten
29 Venlo
29 Stichtse Vecht
28 Hengelo
28 Eijsden-Margraten
27 Nijkerk
27 Oosterhout
27 Oss
27 Berg en Dal
27 Beekdaelen
26 Haarlem
26 Weert
26 Lansingerland
25 Zaltbommel
25 Rhenen
25 Woudenberg
25 Heemskerk
25 HeerhugowaardProbeer nog eens svp. 10 per...10k? En die laatste 4 regels....dat kan compacter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
6 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 0 besmetting
62 gemeentes met 0 besmettingen
59 gemeentes met 0 besmettingen"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Of het zorgde voor een schrikeffect bij de mensen dat ze zich weer meer aan de regels gingen houden, en heeft de horeca er 0.0 aan bijgedragen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:24 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Onnodig? Misschien zouden de cijfers wel op 10k of meer zitten vandaag met een geopende horeca.
Ohja, wat knap dat al dat wetenschappelijk onderzoek wat anders laat zien dan over de horeca. Het staat je vrij om een eigen peer reviewed artikel hierover te schrijven.quote:Op zondag 6 december 2020 14:29 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt, die conclusie kunnen we wel maken dat het niet de horeca is![]()
Deze cijfers hebben uiteraard te maken met het verruimen van het testbeleid, maar ook als je zo doorstijgt en bijvoorbeeld 80-100 duizend weet te verwerken (nu of op korte termijn), dan blijf je rond de 10% positief sukkelen, wat veels te hoog is.quote:Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je vriendin 7 dagen in quarantaine, jij 10 sinds laatste contact op minder dan 1,5 meter.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Die conclusie is nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Hopelijk laten ze in het vervolg de horeca met rust want daar zit het probleem hem niet, blijkt maar weer.
Waarom denk je die conclusie te mogen trekken? Dat de horeca geen probleem is?quote:Op zondag 6 december 2020 14:27 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Hopelijk laten ze in het vervolg de horeca met rust want daar zit het probleem hem niet, blijkt maar weer. Grappig dat de horeca bij iedere routekaart weer de klos is en gaat zijn bij een escalatie van de besmettingen.
Ik hoop dat de besmettingen zo hard stijgen dat het inderdaad weer bij de 10k uitkomt. Ik vrees dat het de enige weg is die de heren in den Haag weer bij het verstand gaan brengen. Ze borduren gewoon voort op beleid wat gewoon niet werkt, er is een nieuwe aanpak nodig. Of ze zijn te incapabel, geloven te veel in zichzelf of ze zijn bang om echt in te grijpen waar het echt nodig is. Ik vrees het alledrie.
Ben bang dat het niet om waarheidsbevinding gaat maar meer om ff zeuren.quote:Op zondag 6 december 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat deze data van vandaag ongeveer van 27 november tot 4 december is?, dat zou een verdomd snelle toename zijn dan.
Dinsdagquote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef MoreDakka het volgende:
Weet iemand waar ik het percentage positief geteste mensen kan zien, en de stijging van het aantal testen?
Aldus viroloog Confetti van het FOK forum.quote:Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Als we een harde lockdown van 3 weken hadden gehad waren we veel verder dan dit gekloot van 8 weken.
Helaas wel.quote:Op zondag 6 december 2020 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ok, dat wordt per week doorgegeven?
Dat is dan wel een hele kortzichtige conclusie. Door de sluiting van de horeca ging de R namelijk omlaag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:29 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt, die conclusie kunnen we wel maken dat het niet de horeca is![]()
De horeca nog meer dicht doen. 😂quote:Op zondag 6 december 2020 14:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Kunnen we nu niets over zeggen natuurlijk, als er ook veel en veel meer getest wordt kan het percentage wel zakken.quote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze cijfers hebben uiteraard te maken met het verruimen van het testbeleid, maar ook als je zo doorstijgt en bijvoorbeeld 80-100 duizend weet te verwerken (nu of op korte termijn), dan blijf je rond de 10% positief sukkelen, wat veels te hoog is.
Mensen zijn continu op zoek naar dé oorzaak van de besmettingen, maar zoiets bestaat natuurlijk helemaal niet. Het ligt niet aan een ding, daarom is er ook niet een enkele maatregel aan te wijzen die het hele probleem gaat oplossen. Alle beetjes helpen.quote:Op zondag 6 december 2020 14:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is dan wel een hele kortzichtige conclusie. Door de sluiting van de horeca ging de R namelijk omlaag.
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaanquote:Op zondag 6 december 2020 14:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat deze data van vandaag ongeveer van 27 november tot 4 december is?, dat zou een verdomd snelle toename zijn dan.
Denk jij werkelijk dat het sluiten van gelegenheden waar maar 30 man naar binnen mogen er voor zorgt dat we op 4000 besmettingen per dag komen? Wat een onzin man, dat kan nooit. Het is het urgentieniveau geweest, en dat verslapt nu weer.quote:Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die conclusie is nergens op gebaseerd.
Dat laatste denk ik vooral.quote:Op zondag 6 december 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kunnen we nu niets over zeggen natuurlijk, als er ook veel en veel meer getest wordt kan het percentage wel zakken.
Voorheen kon je bijvoorbeeld als risicovol contact zonder klachten niet testen, nu wel, en daardoor hoef je quarantaine niet af te maken als je negatief getest bent 5 dagen na laatste risicovolle contact.
Ook door een melding van Corona App kan je nu laten testen zonder klachten.
Ik kan mij voorstellen dat best een extra hoop testen kan gaan opleveren, en ook een hoop gevallen die anders niet gevonden zouden zijn.
Ik weet niet wat de procedure voor een grondswetwijziging in Nederland is, hier in België is het:quote:Op zondag 6 december 2020 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, daar heb je gelijk in. Daarom zeg ik ook dat ik blij ben met het optreden van de tweede kamer hierin. Dat is op dit moment wel mogelijk omdat de meerderheid van de coalitie beperkt is, wat niet altijd het geval is.
Ik zal het anders verwoorden:
Ik vind het een zorgelijke situatie dat we ministers hebben die niet bereid zijn de grondwet te respecteren, maar een omweg willen vinden om de grondwet heen, zodat ze alsnog kunnen bereiken wat ze willen. Dat geeft mij het gevoel dat er geen zuivere motieven achter zitten, want als die erachter zaten hadden ze gewoon voorgesteld de grondwet te wijzigen om te voldoen aan deze nieuwe situatie. Door de randjes op te zoeken en een situatie eromheen te proberen te bedenken geef je mij het gevoel de democratie niet te respecteren. In mijn ogen ben je op dat moment niet uit het juiste hout gesneden om volksvertegenwoordiger te zijn, want je doet niet wat je kerntaak is, het vertegenwoordigen van het volk.
Van iemand die geen zuivere intenties heeft verwacht je niet dat ie dat voor de camera zal toegeven (tenzij ie denkt dat een meerderheid van de bevolking hem daarin steunt, of dat het hem stemmen zal opleveren).quote:Op zondag 6 december 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jaquote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat het sluiten van gelegenheden waar maar 30 man naar binnen mogen er voor zorgt dat we op 4000 besmettingen per dag komen? Wat een onzin man, dat kan nooit. Het is het urgentieniveau geweest, en dat verslapt nu weer.
Het gaat natuurlijk niet om een plek, maar elke plek door het hele land. Als mensen elke dag urenlang in een kroeg gaan zitten waar maximaal 30 man binnen mag zijn, gaat dat virus natuurlijk als een lopend vuurtje rond.quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat het sluiten van gelegenheden waar maar 30 man naar binnen mogen er voor zorgt dat we op 4000 besmettingen per dag komen? Wat een onzin man, dat kan nooit. Het is het urgentieniveau geweest, en dat verslapt nu weer.
*brengt ballen weer naar boven...quote:Op zondag 6 december 2020 14:36 schreef kol7680 het volgende:
Persconferentie dinsdag:
Jongens, we lassen kerst af. Tot volgend jaar! 😂
Commercieel.quote:Op zondag 6 december 2020 14:38 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zit het met die mensen die toch gaan vliegen? Die kunnen ook reguliere test aanvragen of moeten die voor een duurdere commerciële test dokken?
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..quote:Op zondag 6 december 2020 14:36 schreef kol7680 het volgende:
Persconferentie dinsdag:
Jongens, we lassen kerst af. Tot volgend jaar! 😂
Duurdere omdat de reguliere test in veel landen niet erkend wordt dacht ik.quote:Op zondag 6 december 2020 14:38 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe zit het met die mensen die toch gaan vliegen? Die kunnen ook reguliere test aanvragen of moeten die voor een duurdere commerciële test dokken?
Och ja. Hier gewoon met hele familie kerst vierenquote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..
Dat is bewezen onzin. Het helpt wel degelijk marginaal.quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaan
Wat ook weinig kansen biedt op versoepelingen in januariquote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..
Nee, als user op FOK! ervanuit gaan dat het sluiten van de horeca geen effect heeft omdat wat cijfers sinds kort stijgen (en niet wetende hoe hoog de cijfers met geopende horeca waren geweest) is natuurlijk logischer dan experts die zeggen dat horeca voor meer besmettingen zorgtquote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Of het zorgde voor een schrikeffect bij de mensen dat ze zich weer meer aan de regels gingen houden, en heeft de horeca er 0.0 aan bijgedragen.
Er van uitgaan dat een sluiting van horeca er aan bijdraagt dat je 5000 minder besmettingen hebtdat is gewoon compleet iets anders geweest wat tot die cijfers heeft geleid. Je kon maar met 30 man daar naar binnen.
beterschap voor je vriendin.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Ja. Dat maakt me ook extra nieuwsgierig naar het percentage positief getesten.quote:Op zondag 6 december 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
In ieder geval meer positieve besmettingen de afgelopen week dan de drie weken daarvoor.
Jaaa! Feest compleetquote:Op zondag 6 december 2020 14:42 schreef Haags het volgende:
Nou, kondig dinsdag even een avondklok aan voor eind december. Hup hup. Feestje compleet
Maar dat weten we dus niet helemaal zeker. En al is het zo; dan nog zullen er meerdere oorzaken mee hebben gespeeld. Er was weer iets meer ''schrik'' dan nu toen de horeca sloot en er ook andere maatregelen ingevoerd werden.quote:Op zondag 6 december 2020 14:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is dan wel een hele kortzichtige conclusie. Door de sluiting van de horeca ging de R namelijk omlaag.
Beterschap voor je vriendin en ook sterkte voor jou!quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
In de richtlijnen van het RIVM voor medisch personeel worden FFP2 maskers enkel voorgeschreven voor procedures die aerosols genereren (inbrengen van een hoeheethet in de luchtpijp, tracheotomie, dat soort zaken), bij alle andere contacten met covid-patienten is de aanbeveling:quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaan
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.quote:Op zondag 6 december 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu wel duidelijk dat er een stijgende lijn is in ieder geval. En de feestdagen cijfers moeten nog komen. Niet al te best.
Krijgen we nou maandag of dinsdag de week cijfers van de testen?quote:Op zondag 6 december 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.
Laten we ons aub niet gekker maken dan we al zijn.
Benieuwd naar die weekcijfers dan dinsdag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.
Laten we ons aub niet gekker maken dan we al zijn.
Dinsdag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijgen we nou maandag of dinsdag de week cijfers van de testen?
Ik vraag het me af.quote:Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Als we een harde lockdown van 3 weken hadden gehad waren we veel verder dan dit gekloot van 8 weken.
O joh, dat is niet fijn.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Het is inderdaad positief dat het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt langzaamaan afneemt. De vraag is of dat zo blijft als het aantal positieve tests weer toeneemt. Maar juist daarom zou het fijn zijn als we het percentage positieve tests zouden weten.quote:Op zondag 6 december 2020 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie wel de IC-besmettingen nog steeds heel gestaag afnemen. Vooralsnog lijkt het wat mij betreft nog redelijk te gaan. Of zie ik het verkeerd?
Pssst pas niet in de angstmedia/ samenleving waarin we leven. We kijken alleen nog in de media/journaal naar aantal besmettingenquote:Op zondag 6 december 2020 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie wel de IC-besmettingen nog steeds heel gestaag afnemen. Vooralsnog lijkt het wat mij betreft nog redelijk te gaan. Of zie ik het verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |