Och ja. Hier gewoon met hele familie kerst vierenquote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..
Dat is bewezen onzin. Het helpt wel degelijk marginaal.quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaan
Wat ook weinig kansen biedt op versoepelingen in januariquote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De komende weken geven wat dat betreft weinig positief perspectief. Dit weekend veel mensen bij elkaar over de vloer, over 3 en 4 weken nog eens dunnetjes over..
Nee, als user op FOK! ervanuit gaan dat het sluiten van de horeca geen effect heeft omdat wat cijfers sinds kort stijgen (en niet wetende hoe hoog de cijfers met geopende horeca waren geweest) is natuurlijk logischer dan experts die zeggen dat horeca voor meer besmettingen zorgtquote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef BraboBoy56789 het volgende:
[..]
Of het zorgde voor een schrikeffect bij de mensen dat ze zich weer meer aan de regels gingen houden, en heeft de horeca er 0.0 aan bijgedragen.
Er van uitgaan dat een sluiting van horeca er aan bijdraagt dat je 5000 minder besmettingen hebtdat is gewoon compleet iets anders geweest wat tot die cijfers heeft geleid. Je kon maar met 30 man daar naar binnen.
beterschap voor je vriendin.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Vriendin zojuist uitslag binnen, positief.
Nu maar eens lezen wat er allemaal moet en mag.
Ja. Dat maakt me ook extra nieuwsgierig naar het percentage positief getesten.quote:Op zondag 6 december 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
In ieder geval meer positieve besmettingen de afgelopen week dan de drie weken daarvoor.
Jaaa! Feest compleetquote:Op zondag 6 december 2020 14:42 schreef Haags het volgende:
Nou, kondig dinsdag even een avondklok aan voor eind december. Hup hup. Feestje compleet
Maar dat weten we dus niet helemaal zeker. En al is het zo; dan nog zullen er meerdere oorzaken mee hebben gespeeld. Er was weer iets meer ''schrik'' dan nu toen de horeca sloot en er ook andere maatregelen ingevoerd werden.quote:Op zondag 6 december 2020 14:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is dan wel een hele kortzichtige conclusie. Door de sluiting van de horeca ging de R namelijk omlaag.
Beterschap voor je vriendin en ook sterkte voor jou!quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
In de richtlijnen van het RIVM voor medisch personeel worden FFP2 maskers enkel voorgeschreven voor procedures die aerosols genereren (inbrengen van een hoeheethet in de luchtpijp, tracheotomie, dat soort zaken), bij alle andere contacten met covid-patienten is de aanbeveling:quote:Op zondag 6 december 2020 14:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen FFP2 maskers bieden afdoende bescherming tegen virussen. Alle andere maskers hebben geen enkele toegevoegde waarde en bieden nul bescherming tegen virussen. Het enige wat het doet is de schijnveiligheid vergroten, basisregels (waar ik het eens mee ben)1.5 meter niezen in elleboog en bij klachten thuis blijven schijnen niet meer te bestaan
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.quote:Op zondag 6 december 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu wel duidelijk dat er een stijgende lijn is in ieder geval. En de feestdagen cijfers moeten nog komen. Niet al te best.
Krijgen we nou maandag of dinsdag de week cijfers van de testen?quote:Op zondag 6 december 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.
Laten we ons aub niet gekker maken dan we al zijn.
Benieuwd naar die weekcijfers dan dinsdag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk hebben weer een situatie gecreëerd (veranderd en zeer verruimd testbeleid) waardoor extra besmettingen in beeld komen, en deze situatie niet te vergelijken is met 7 dagen geleden, feitelijk is de situatie onveranderd, want die besmettingen waren er voorheen ook, het is naar mijn idee niet zo ineens gigantisch omhoog gaan.
Laten we ons aub niet gekker maken dan we al zijn.
Dinsdag.quote:Op zondag 6 december 2020 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijgen we nou maandag of dinsdag de week cijfers van de testen?
Ik vraag het me af.quote:Op zondag 6 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Als we een harde lockdown van 3 weken hadden gehad waren we veel verder dan dit gekloot van 8 weken.
O joh, dat is niet fijn.quote:Op zondag 6 december 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
Het is inderdaad positief dat het aantal mensen dat in het ziekenhuis ligt langzaamaan afneemt. De vraag is of dat zo blijft als het aantal positieve tests weer toeneemt. Maar juist daarom zou het fijn zijn als we het percentage positieve tests zouden weten.quote:Op zondag 6 december 2020 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie wel de IC-besmettingen nog steeds heel gestaag afnemen. Vooralsnog lijkt het wat mij betreft nog redelijk te gaan. Of zie ik het verkeerd?
Pssst pas niet in de angstmedia/ samenleving waarin we leven. We kijken alleen nog in de media/journaal naar aantal besmettingenquote:Op zondag 6 december 2020 14:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie wel de IC-besmettingen nog steeds heel gestaag afnemen. Vooralsnog lijkt het wat mij betreft nog redelijk te gaan. Of zie ik het verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |