quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
Tiny Love mobielen
Making parents eat warm dinners since 2007
Niks van gemerktquote:Op dinsdag 1 december 2020 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou slaapt A. sinds wat daagjes wat slechter en nu kom allemaal horrorverhalen tegen over de 4 maanden sprong. Is dat echt zo'n hel op aarde met heel weinig slaap? Ik weet er echt niks meer van van mijn oudste.
Onze oudste moest er niets van hebben, dus ik vond het allemaal maar overdreven..quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
Tiny Love mobielen
Ik geloof nooit zo in die sprongetjes theorie. Ik geloof wel dat ze sprongetjes maken in hun ontwikkeling, maar niet dat die op gezette momenten gebeuren en dat ze er op dezelfde manier 'last' van hebben. Elk kind is anders en ontwikkeld zich in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier. Kleine dondersteen is morgen 5 maanden, ik heb hier geen '4 maanden sprong' ontdekt. Ze heeft wel van alles geleerd, is een paar dagen heel huilerig geweest en nauwelijks geslapen (maar ja ze had koorts en kreeg 2 tandjes dus dat was niet zo gek). Dus ik zou me vooral niet gek laten maken door die horrorverhalen en niet al op voorhand in de stress schieten.quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou slaapt A. sinds wat daagjes wat slechter en nu kom allemaal horrorverhalen tegen over de 4 maanden sprong. Is dat echt zo'n hel op aarde met heel weinig slaap? Ik weet er echt niks meer van van mijn oudste.
quote:Op dinsdag 1 december 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
Tiny Love mobielen
Bij bibs inderdaad om de drie maandenquote:Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef B.ertha het volgende:
Volgens mij is het elke 3 maanden of wanneer je scheuren ziet. Als je in een oude en nieuwe knijpt, voel je het verschil ook wel.
quote:Op woensdag 2 december 2020 11:20 schreef SQ het volgende:
Als ze slapen lijken ze altijd kleiner
[ afbeelding ]
Oh, echt weer een newborn zoquote:Op woensdag 2 december 2020 11:20 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil net zeggen, ze was er ook aardig mee vergroeidquote:Op woensdag 2 december 2020 14:49 schreef Smart_ass het volgende:
Nou heeft die navelstreng er ook wel enige tijd aangezeten natuurlijk.
Hoop dat ze er bij jou ook gek van is!quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:29 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb ook een tiny love besteld! Gelukkig gevonden in de sale, zijn best prijzig ja.
quote:Op woensdag 2 december 2020 12:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh jongens, ik geniet zoooo hard.Z. is echt een wolk van een baby. Alles is zo ontzettend fijn.
Ze groeit goed, ze is tevreden, navelstreng is er af, borstvoeding gaat goed, eerste upje in de draagdoek gehad, ze slaapt goed.En met mij gaat ook alles heel goed.
Blijf weg, fokwet, deze kraamtijd mag echt nog wel even blijven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn grootste geluk.
quote:Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef Donna het volgende:
Ik zal mijn meisje ook even showen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto thuis?
![]()
Ja ik! Ik vind het fijne slaapzakken maar niet perfect. Hij heeft m sinds deze herfst aan (paste jammergenoeg niet eerder met zijn kleine hoofd). Wat een beetje jammer is, is dat van de dikke slaapzak de mouwen niet eraf kunnen (de uitleg van puckababy is dat het anders te dik zou worden met twee ritsen in de mouwen. Snap ik op zich wel). Dus ik heb ook nog een andere waarvan ik de mouwen af kan ritsen. Voor ons is het dus niet 1 slaapzak voor het hele jaar. Kwaliteit is wel prima, maar dat mag wel voor het geld.quote:Op woensdag 2 december 2020 20:43 schreef Nolita het volgende:
Wat ik me afvroeg zo’n puckababy 4 seizoenen slaapzak van 6 mnd tot 2,5 jaar. Is dat de investering waard of eigenlijk niet? Het is een hele smak geld, maar je zou hem dan ook lang kunnen gebruiken. Iemand ervaring ermee?
Ha, zeker!quote:Op donderdag 3 december 2020 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zeg, is dit herkenbaar? Moe zijn overdag, maar gewoon geen zin hebben om even bij te slapen als je baby op bed ligt. Ik vind dat momenteel echt zonde van mijn tijdIk ga liever netflixen ofzo. Ik ga vanavond wel wat vroeger naar bed
Ik heb ook zo'n heerlijke foto van mijn 2 mannen op bed, jammer dat we deze niet kunnen delenquote:Op woensdag 2 december 2020 01:08 schreef Seven. het volgende:
Gisteravond was Colin erg warm dus hij heeft in z'n luier bij ons in bed gelegen op de dekens terwijl we een filmpje keken. En niet lang daarna was hij ineens ontroostbaar en hij heeft 2 uur gekrijst. Ik vermoed dat hij kramp had, zo zielig..
Geniale foto gemaakt van mijn 2 mannen met hun blote buikjes samen op bed liggen, maar die kan ik niet delen.
Ach gossiequote:Op woensdag 2 december 2020 01:08 schreef Seven. het volgende:
Gisteravond was Colin erg warm dus hij heeft in z'n luier bij ons in bed gelegen op de dekens terwijl we een filmpje keken. En niet lang daarna was hij ineens ontroostbaar en hij heeft 2 uur gekrijst. Ik vermoed dat hij kramp had, zo zielig..
Geniale foto gemaakt van mijn 2 mannen met hun blote buikjes samen op bed liggen, maar die kan ik niet delen.
Ik heb er gewoon nooit bij stilgestaan dat je zoiets zou moeten vervangenquote:Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef B.ertha het volgende:
Volgens mij is het elke 3 maanden of wanneer je scheuren ziet. Als je in een oude en nieuwe knijpt, voel je het verschil ook wel.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het bij ons ook zo zou gaanquote:Op woensdag 2 december 2020 09:42 schreef SQ het volgende:
Je wordt daar wel makkelijker in. Mijn zoon van 3 drinkt graag nog een fles warme melk in de avond en ik denk dat ik toch al minstens 2 jaar geen nieuwe flesspenen heb gekocht
Je kleine mannetjequote:Op woensdag 2 december 2020 11:20 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een beautyquote:Op woensdag 2 december 2020 12:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh jongens, ik geniet zoooo hard.Z. is echt een wolk van een baby. Alles is zo ontzettend fijn.
Ze groeit goed, ze is tevreden, navelstreng is er af, borstvoeding gaat goed, eerste upje in de draagdoek gehad, ze slaapt goed.En met mij gaat ook alles heel goed.
Blijf weg, fokwet, deze kraamtijd mag echt nog wel even blijven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn grootste geluk.
quote:Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef Donna het volgende:
Ik zal mijn meisje ook even showen!Wat een schatje ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk ook die newborn neus, die zijn in verhouding nog zo groot
Ik ben even gaan googlen op die slaapzak, maarre 100 euro?!quote:Op woensdag 2 december 2020 20:43 schreef Nolita het volgende:
Heerlijke foto’s weer.![]()
Tiny love doet het hier ook goed. Maar ook de babygym is geweldig. Wat niet eigenlijk, als ze maar iets te kijken heeft.![]()
Deze week tante geworden.Helaas moeten ze nog in het ziekenhuis blijven dus even voor ze duimen dat ze dit weekeinde thuis zijn.
Hilmo hier draagt ze sinds een weekje ook een gevoerde slaapzak met mouwen dat gaat prima. Wat ik me afvroeg zo’n puckababy 4 seizoenen slaapzak van 6 mnd tot 2,5 jaar. Is dat de investering waard of eigenlijk niet? Het is een hele smak geld, maar je zou hem dan ook lang kunnen gebruiken. Iemand ervaring ermee?Dat vind ik wel erg duur
Wij hebben zelf 2 slaapzakken: een gewatteerde van de Prenatal en een fleece van de Hema. 1/4e van de prijs en ze werken primaIk had de babygym ook als kerstcadeau gekocht maar de doos kwam binnen en die was zo groot en de afbeelding stond op de verpakkingquote:Op donderdag 3 december 2020 00:00 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben nog geen babygym maar ik vermoed dat er wel iets onder de kerstboom ligt (oma informeerde onlangs heel casual).
Van ons krijgt Colin zo'n gymnastiekmat van Ikea met kerst. Sinterklaas doen we (nog) niet aan.Weg verrassing dus gelijk maar in gebruik genomen. Heel blij mee, zo is aapie toch al gauw 20/30 minuten zoet!
Yup! Ik ben zelfs zo eigenwijs dat ik 's avonds veel te laat opblijf omdat ik dan eindelijk even tijd heb om zelf wat dingen te doen. Ga meestal pas rond een uur of 1 slapenquote:Op donderdag 3 december 2020 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zeg, is dit herkenbaar? Moe zijn overdag, maar gewoon geen zin hebben om even bij te slapen als je baby op bed ligt. Ik vind dat momenteel echt zonde van mijn tijdIk ga liever netflixen ofzo. Ik ga vanavond wel wat vroeger naar bed
Maar ik slaap dan ook makkelijk uit tot 11 uur
Een middagtukkie heb ik al in geen tijden gedaan maar ga ik misschien toch maar weer eens inlassen, is altijd wel lekker!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Oh my wat gênant, ik heb er al die tijd vosjes in gezienquote:Op donderdag 3 december 2020 11:22 schreef SQ het volgende:
Ik heb niet zo veel pakjes MaJo, deze zijn dusdanig duur dat hij ze veel moet dragen
En het zijn tijgers
Ik moest wel lachen om je "weg verrassing" opmerkingvoor wie moest het dan een verrassing zijn?
Ja hij is echt heel helder! Kijkt je ook echt aan en begint voorwerpen te volgen met zijn ogen. Wanneer gaan ze ook dingen vastpakken eigenlijk?quote:Op donderdag 3 december 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Oh hij kijkt echt al lekker wakker zeg MaJo!
Ik ben steeds precies moe als A. krampjes heeft of niet kan slapen. En als ze wel slaapt heb ik idd wel iets beters te doen, Netflix enzo ja.quote:Op donderdag 3 december 2020 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar die slaapzakken kosten ook al snel 25 euro per stuk en als aapie groter wordt moeten er grotere komen en als het warmer wordt weer dunnere etc. De puckababy groeit mee omdat je deze in lengte en warmte kunt aanpassen.quote:Op donderdag 3 december 2020 11:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben even gaan googlen op die slaapzak, maarre 100 euro?!Dat vind ik wel erg duur
Wij hebben zelf 2 slaapzakken: een gewatteerde van de Prenatal en een fleece van de Hema. 1/4e van de prijs en ze werken prima
[..]
Oei, da's minder...quote:Op donderdag 3 december 2020 11:24 schreef MaJo het volgende:
Zojuist met de arts gesproken en omdat ik buikpijn heb en helderrood bloedverlies moet ik morgen komen voor een echo. In het ergste geval moet ik dan een curettageHopelijk valt het mee!
En in het kader van BFD nog wat foto's van aapie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat fijn! Hier is de kleine vanmorgen gevaccineerd. Ik wist niet dat hij zo hoog kon krijsen bij de prikjesquote:Op donderdag 3 december 2020 14:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ben blij dat Bubbles het hier goed doet na de vaccinaties. Ze was de dag zelf een klein beetje huilerig en heeft sindsdien vrij veel geslapen, maar verder dan dat is ze helemaal zichzelf en gelukkig geen koorts gehad!
Hoe is het met jullie?quote:Op donderdag 3 december 2020 11:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben steeds precies moe als A. krampjes heeft of niet kan slapen. En als ze wel slaapt heb ik idd wel iets beters te doen, Netflix enzo ja.
Goed! Maandag thuisgekomen uit het ziekenhuis. Waarschijnlijk een virus geweest. En nu gaat alles weer goed en is het echt weer volop genieten!quote:
Ja dat krijsen is zo zielig he! Gelukkig maar van korte duur.quote:Op donderdag 3 december 2020 16:50 schreef tpopml het volgende:
[..]
Wat fijn! Hier is de kleine vanmorgen gevaccineerd. Ik wist niet dat hij zo hoog kon krijsen bij de prikjes
Na een knuffel weer zijn vrolijke zelf, tot vier uur na de vaccinatie... Ineens ontroostbaar! Een zetpil gegeven en toen dat was ingewerkt sliep hij als een blok... Ik hoop dat het ergste voorbij is!
Waren de bovenbeentjes bij Bubbles ook rood? Ik vind het er maar zielig uitzien. Twee pleisters en van die rode plekken!
Het rode is hier inmiddels ook weer weg! Hij is hangerig en moe. En weinig eetlustquote:Op donderdag 3 december 2020 18:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja dat krijsen is zo zielig he! Gelukkig maar van korte duur.
Ah ik hoop dat ie zich snel beter voelt! Hoe is ‘t nu?
Haar beentjes waren geloof ik niet heel rood (net even gecheckt, nu sowieso niet meer maar we zijn ook 2 dagen verder) maar ik kan me niet herinneren dat ze rood waren. Wel een beetje hard, maar dat is nu ook weer weg.
Ik zou morgen als het dan nog van hetzelfde is de huisarts even bellen. Beterschap voor beer F!quote:Op donderdag 3 december 2020 17:51 schreef Hilmo het volgende:
Oke wie heeft hier ervaring met een baby zonder stem?? Die van ons sliep vandaag veel, man voelde zich koortsig en vanavond hoor ik F wakker worden maar hij klinkt als een oude vent, en is duidelijk super schor en keelpijn. Hoest ook veel. En nu? Ik geef hem veel borst nu, dat smeert de keel hopelijk. Hij is wel vrolijk verder. Kan je niks aan doen verder zeker? Het klinkt zo heftig...
7,7 kilo, wauwquote:Op donderdag 3 december 2020 20:59 schreef tpopml het volgende:
[..]
Het rode is hier inmiddels ook weer weg! Hij is hangerig en moe. En weinig eetlustdat gebeurt zelden... Nou ja, met zijn 7,7 kg en 12 weken zal het wel goed komen
Ik denk dat ik een keer of 4 overdag geslapen heb. Maar ik ga vervolgens niet vroeg naar bedquote:Op donderdag 3 december 2020 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet nu ook gewoon naar bed, maar ik blijf vast plakken op de bank.. En voor je het weet is het alweer half 11 ofzoquote:Op donderdag 3 december 2020 21:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een keer of 4 overdag geslapen heb. Maar ik ga vervolgens niet vroeg naar bedwat gewoon heel dom is.
Sstquote:
Fijn! Hier was ze ook wel een beetje huilerig en hangerig, maar dat was maar heel eventjes. En vooral moe. Hopelijk is dat daar ook snel voorbij. En das een flinke jongen, dan heeft ie wat reserves als ie eventjes wat minder eetquote:Op donderdag 3 december 2020 20:59 schreef tpopml het volgende:
[..]
Het rode is hier inmiddels ook weer weg! Hij is hangerig en moe. En weinig eetlustdat gebeurt zelden... Nou ja, met zijn 7,7 kg en 12 weken zal het wel goed komen
1 voeding, dat lijkt me echt zo relaxt. Oh, super om zo'n chille baby te hebbenquote:Op donderdag 3 december 2020 21:53 schreef SQ het volgende:
Mijn baby gaat in de avond echt alleen maar slapen als ik naast m lig. Ik ga dus noodgedwongen om half tien naar boven met hem en meestal slapen we dan tussen tien en half elf wel.
Dan 1 nachtvoeding en rond 7 uur weer wakker zorgt dat ik de 7-8 uur slaap wel haal. En dat heb ik ook wel nodig voor een leuk leven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Gewoon gezonde jongen met gezonde eetlustquote:Op donderdag 3 december 2020 22:41 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ssthet komt vast wel weer goed. Een voeding minderen zit er echt niet in, en het lijkt zich nu te stabiliseren als ik zijn curve bekijk
Dat lijkt me ook een hele leuke fase! Hij maakt sinds een paar dagen wel een soort piepend geluid. Niet zeurderig maar meer als een kitten ofzoquote:Op donderdag 3 december 2020 11:29 schreef SQ het volgende:
Vastpakken duurt nog wel ff hoor. Hij gaat zich nu eerst focussen op communicatie: lachen en "praten"
Ik hoop het ook! Ik zal het morgen wel even laten wetenquote:Op donderdag 3 december 2020 11:36 schreef Donna het volgende:
Oh jakkes @:MaJo hopelijk valt het mee!
Daar heb je helemaal gelijk in. Wij hebben van vrienden heel veel slaapzakken gekregen in diverse maten dus wij zijn voorlopig voorzienquote:Op donderdag 3 december 2020 11:47 schreef Nolita het volgende:
[..]
Maar die slaapzakken kosten ook al snel 25 euro per stuk en als aapie groter wordt moeten er grotere komen en als het warmer wordt weer dunnere etc. De puckababy groeit mee omdat je deze in lengte en warmte kunt aanpassen.![]()
Maar met 1 slaapzak red je het niet met wassen, nu heb ik al een verzameling van de oudste, maar als het de moeite waard is dan wil ik m ook meteen met 6 maanden gaan gebruiken. Maar ik ben nog niet overtuigd door de ene reactie van Bottoms.
Aapie is idd goed helder op die foto, leuk!
Aw thanksquote:Op donderdag 3 december 2020 12:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oei, da's minder...
Maar jullie Aapie is echt supercute
Heerlijk al die gezichtsuitdrukkingenquote:Op donderdag 3 december 2020 12:20 schreef Seven. het volgende:
BFD!
Lachen met Colin de clown![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aw wat sneu! Gelukkig is ie verder vrolijk maar ik hoop dat hij snel zijn stem weer heeft. Iets heel anders maar onze kat had dat ooit. Eerst vonden we het wel grappig dat ze zo schor was maar ze bleek uiteindelijk een keelontsteking te hebben dus dat was toch wel heel sneuquote:Op donderdag 3 december 2020 17:51 schreef Hilmo het volgende:
Oke wie heeft hier ervaring met een baby zonder stem?? Die van ons sliep vandaag veel, man voelde zich koortsig en vanavond hoor ik F wakker worden maar hij klinkt als een oude vent, en is duidelijk super schor en keelpijn. Hoest ook veel. En nu? Ik geef hem veel borst nu, dat smeert de keel hopelijk. Hij is wel vrolijk verder. Kan je niks aan doen verder zeker? Het klinkt zo heftig...
Ah dan hebben we nog evenquote:Op donderdag 3 december 2020 20:51 schreef Hilmo het volgende:
Zo leuk al die verschillende baby's ook!
En majo vroeg van vastpakken, wanneer dat dat is. Die van ons begint er nu wat mee en is 18 weken vandaag. Eerst idd wat sq zegt, lachen en brabbelen. Dat brabbelen is bij ons ineens weer gestopt. Ook zo gek haha.
Ik denk dat aapie vandaag de 6 weken sprong had want bij ons ging het precies hetzelfde! Het gekke is dat hij de eerste helft van de dag bijna constant geslapen heeft maar vanaf 5 uur was hij huilerig en sliep steeds maar een minuut of 10 voordat hij weer gillend wakker werdquote:Op donderdag 3 december 2020 21:56 schreef SQ het volgende:
Mijn baby leek trouwens wel bezeten vandaag joh. Elke keer als ie even sliep begon hij uit het niets te krijsen alsof hij met kokende olie werd overgotenecht heel sneu. Hopelijk een acceptabele nacht
![]()
Edit - ah, het is de 8 weken sprong
(Ja, ik weet dat velen er niet in geloven maar bij al mijn babies is het altijd spot on geweest)
quote:Op donderdag 3 december 2020 23:32 schreef Seven. het volgende:
Hier nog steeds elke 2-3 uur. Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of onze kleine man wil slapen zonder mij naast hem. Meestal tukt hij in zijn wipstoel of zijn nest, rond 10 uur laatste flesje, schone luier en dan liggen we er om 11 uur in. Ik moet dan nog 45 min kolven.. dus ik slaap rond middernacht. Rond 1-2 uur kleine voeding, rond 3-4 uur kleine voeding. Daarna neemt m'n man het over en slaap ik tot 8-9 uur.
Oef dat zijn wel heftige nachten, zeker met het kolven erbij! Hopelijk gaat hij snel wat langer slapen want ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend moe van wordt, letterlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aapie krijgt zijn laatste fles rond een uur of 12 en dan wordt hij pas rond 4 uur weer wakker. De volgende ronde is pas rond 8 uur/half negen dus we zijn wat dat betreft wel gezegend met zijn ritme. Toen ik stopte met borstvoeding kwam hij 's nachts wat vaker maar sinds 2 dagen zit hij weer in dit ritme.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op donderdag 3 december 2020 23:32 schreef Seven. het volgende:
Hier nog steeds elke 2-3 uur. Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of onze kleine man wil slapen zonder mij naast hem. Meestal tukt hij in zijn wipstoel of zijn nest, rond 10 uur laatste flesje, schone luier en dan liggen we er om 11 uur in. Ik moet dan nog 45 min kolven.. dus ik slaap rond middernacht. Rond 1-2 uur kleine voeding, rond 3-4 uur kleine voeding. Daarna neemt m'n man het over en slaap ik tot 8-9 uur.
Ah dat is wel aanpoten ja! Maar als je het hebt over ernaast slapen, dan bedoel je baby in de co-sleeper en jij in bed? Of samen in bed? Wel echt fijn dat je man het over neemt op een gegeven moment want anders zou het echt niet te doen zijn! Hopelijk tegen de tijd dat je 3 dagen per week naar kantoor zou gaan slaapt Colin wat langer door.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja we boffen wel echt met deze baby. Mijn tweede kind was echt heel anders, die was halve nachten wakker altijd, zo killing. Ik ben toen ook best afgegleden (waren meerdere omstandigheden, maar slaaptekort is niet bevorderlijk daarin). Pas dus goed op jezelf, want het ligt echt op de loerquote:Op donderdag 3 december 2020 23:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 voeding, dat lijkt me echt zo relaxt. Oh, super om zo'n chille baby te hebben.
Het kan weinig kwaad hoor, bij die kleintjes. En het zegt ook helemaal niks over de toekomst.quote:Op donderdag 3 december 2020 22:41 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ssthet komt vast wel weer goed. Een voeding minderen zit er echt niet in, en het lijkt zich nu te stabiliseren als ik zijn curve bekijk
Hehequote:Op vrijdag 4 december 2020 05:22 schreef SQ het volgende:
Ah, een tweede nachtvoeding kado. Was te verwachten
He jakkes MaJo, wat vervelend nouquote:Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef MaJo het volgende:
Helaas, inderdaad placentaresten in mijn baarmoeder dus dinsdag currettage
Fijn dat het gewoon goed is. Het kan nooit kwaad om even zekerheid te hebbenquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend gebeld met huisarts. Vond het vannacht toch wat spannend. Steeds van die schrik reacties in de ademhaling en super zwaar en piepend ademen. En links liggend voeden lukte hem niet om te aanhappen. Klaarwakker was hij op een gegeven moment en soms wel lachen. Nou ja, vanochtend 8 uur gebeld en assistente zei meteen kom maar. Ik had nog niet eens de symptomen verteld hahah. Man dus erheen om half 11, met briefje van mij. Had 37,6 graden dus viel mee. Dokter bekeek oren en longen en alles is goed, gewoon verkouden maar goed dat we even kwamen.
100% appelstroop, andere 100% notenpasta, 'jam' zonder toegevoegde suikers (fruitspread dus), kipfilet, alleen wat boter, gebakken ei, kindersmeerkaas, groentespread van zonnatura (gestoomde geprakte pompoen op brood is de easy zelfmaakversie), heel soms een klein likje smeerleverworst (maar da's niet echt gezond). Avocado komt er hier niet in vanwege 60 liter water per stuk nodig om ze te laten groeien.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Shit Majo! Succes!!
Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado. Roomkaas is geen succes bij ons en appelstroop vind ik onnodig zoet. Laatst heb ik hummus geprobeerd en dat viel in de smaak, maar is te zout voor baby's.
Dus hierbij mijn recept voor baby hummus uit de diepvries
• 1 blikje kikkererwten (300 gram)
• 2 eetlepels tahin (https://www.ah.nl/product(...)hat-tahin-sesampasta)
• 1,5 el citroensap
• een ietsiepietsie komijnpoeder en paprikapoeder, maar komijn kun je ook weglaten
• scheut olijfolie
Alles in de foodprocessor, dan kleine beetjes water erbij tot het flink smeuïg* is. Met een boterhamzakje in je ijsblokjesvormpjes spuiten. Tadaa! 40 porties hummus
Ik vind het echt ideaal.
*hoe schrijf je dat in vredesnaam?
Precies wat we met A. hadden op de wendag bij de gastouder. Hoop dat het beter met onze kinders gaat!quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
Wat naar MaJo!
Loempia had vandaag zijn tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heeft veel gehuild, weinig geslapen en gedronken. Hij schrikt veel van de andere kinderen. Dinsdag gaat hij weer, ben benieuwd, hopelijk gaat het dan beter.
Ze houden daar een houdbaarheid van moedermelk aan van 3 dagen in de koelkast. Dat is toch echt kort? Ik dacht wat ik vandaag heb gekolfd kan ik dinsdag dan meegeven, maar nee dat is echt "te lang hoor".
Hoop het ook!quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies wat we met A. hadden op de wendag bij de gastouder. Hoop dat het beter met onze kinders gaat!
We eten wel vlees, maar niet zo heel veel. Zeker 3 dagen per week niet. Die vergelijking vind ik ook wel lastig, want avocado is natuurlijk geen vlees en kost vooral veel meer water dan andere groente/fruit (wat is het eigenlijk?). Bovendien mag ik geen zuivel en als ik dan al het vlees weg laat, wordt het snel wat eentonig qua eten...quote:Op vrijdag 4 december 2020 15:20 schreef B.ertha het volgende:
Dat van waterverbruik van de avocado wist ik niet. Geef je om die reden ook geen vlees dan?
AH heeft zoutloze kikkererwten..
Klassieke muziek vaak die wel aan te horen is voor langdurige tijd en kinderen zijn er wild van.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:52 schreef tpopml het volgende:
Wat is er zo leuk aan de tinylove mobiel?ik ken het niet!
Ja hier ook van die gekke standaarden. Slaat nergens op. Ben er ook achteraan gegaan. Gewoon andere datum opzetten. Geen Melk gaan weggooien ofzo hoor!quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
Wat naar MaJo!
Loempia had vandaag zijn tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heeft veel gehuild, weinig geslapen en gedronken. Hij schrikt veel van de andere kinderen. Dinsdag gaat hij weer, ben benieuwd, hopelijk gaat het dan beter.
Ze houden daar een houdbaarheid van moedermelk aan van 3 dagen in de koelkast. Dat is toch echt kort? Ik dacht wat ik vandaag heb gekolfd kan ik dinsdag dan meegeven, maar nee dat is echt "te lang hoor".
Zo zou ik t ook doenquote:Op vrijdag 4 december 2020 18:04 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ja hier ook van die gekke standaarden. Slaat nergens op. Ben er ook achteraan gegaan. Gewoon andere datum opzetten. Geen Melk gaan weggooien ofzo hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
We hebben hier een co-sleeper. En ik hoop het ook want op deze manier is 3 dagen op kantoor domweg geen optie.quote:Op vrijdag 4 december 2020 01:34 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah dat is wel aanpoten ja! Maar als je het hebt over ernaast slapen, dan bedoel je baby in de co-sleeper en jij in bed? Of samen in bed? Wel echt fijn dat je man het over neemt op een gegeven moment want anders zou het echt niet te doen zijn! Hopelijk tegen de tijd dat je 3 dagen per week naar kantoor zou gaan slaapt Colin wat langer door.
Ze gaan dan onder narcose de baarmoeder schoon maken. Het is een standaard procedure maar het blijft toch spannend. Het is trouwens verplaatst naar morgen dus ik ben er wel snel vanaf.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:59 schreef Hilmo het volgende:
Goede zeg banaan op brood voor die etende baby's. Ik wist het ook nooit. Roomboter, pindakaas en appelstroop, verder kwam ik ook nooit omdat al die gezonde alternatieven wij zelf niet lusten en dan moeten we steeds dingen weggooien. Maar veel beleg soorten is nog niet echt van belang toch? En kaas? Later deden we ook vegetarische smeerworst maar heel gezond moet dat ook niet zijn...
Majo hoe gaat dat, zon behandeling? Wat moet ik erbij voorstellen?
Dankjewelquote:Op vrijdag 4 december 2020 02:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja we boffen wel echt met deze baby. Mijn tweede kind was echt heel anders, die was halve nachten wakker altijd, zo killing. Ik ben toen ook best afgegleden (waren meerdere omstandigheden, maar slaaptekort is niet bevorderlijk daarin). Pas dus goed op jezelf, want het ligt echt op de loer
quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef MaJo het volgende:
Helaas, inderdaad placentaresten in mijn baarmoeder dus dinsdag currettage
Alsof er niets gebeurd is...quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:52 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe is het met je kleintje, @:tpopml? Bubbles lijkt vandaag erg moe, heeft ook hele kleine rode oogjes al de hele dag. Verder is ze wel gewoon beweeglijk in de box maar ik merk dat ze veel weg kijkt. Vermoeidheid komt vaak voor na vaccinaties las ik maar geen idee hoelang erna dat normaal is.
Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dankjewel. Ja, doe ik zeker. Ik ben ergens wel blij dat ik het aan zie komen, en ik herken blijkbaar m'n grenzen. Vandaag met Six. en m'n zus ook over gehad. We gaan kijken of we Colin een handje kunnen helpen met doorslapen. Het zou mooi zijn als hij 4-5 uurtjes doorslaapt. Of in ieder geval niet meer wakker wordt om 1 uur. Dan kan ik 2 x 3 uur slapen en dan is het ook goed te doen in combinatie met m'n werk.
Ik heb in principe aan 6 uur slaap echt genoeg, dus regelmatig maar 5 uurtjes lukt me wel. Regelmatig 3-4 uurtjes.. en dat gebeurt dus vaak op kantoordagen: dat is glad ijs. Een slecht nachtje is echt geen ramp maar na 3 of 4 slechte nachten krijg ik er echt last van. Dan huil ik echt verschillende keren om het verliezen van mijn kind in mijn hoofd, en dat is best wel traumatisch (en totaal onnodig natuurlijk, het is compleet irrationeel). Ik schreef die gedachten eerst toe aan kraamtranen, maar dat is het na 10 weken echt niet meer.
Geen idee nogquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:46 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?
Kan je je kolfmoment niet zo puzzelen dat je zelf iets vroeger kan gaan slapen?
quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee nog. Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.
Kolfritme ga ik naar kijken.
Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:38 schreef tpopml het volgende:
[..]
Alsof er niets gebeurd is...
Wel merk ik sinds deze week dat hij veel meer afgeleid is. Dat is niet zozeer gerelateerd aan de vaccinaties dus, maar het valt me wel op dat hij minder makkelijk in slaap valt in de woonkamer of als er visite is... Visite en borstvoeding is ook geen doen...
Slaapt Bubbles wel?
quote:Op zaterdag 5 december 2020 00:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik helemaal blij met die tiny love, maar die moet je natuurlijk vast maken aan de spijlen en hier doen ze niet aan ‘echte’ boxen dus wij hebben zo’n unit:
[ afbeelding ]
Edit: oke ik heb het net geprobeerd, maar het past niet. Jammerrrrrr.
Inbakeren!quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee nog. Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.
Kolfritme ga ik naar kijken.
Ja, m'n zoontje is nu 10 weken.quote:Op zaterdag 5 december 2020 03:25 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
@:Seven heb jij naast je megadrukke en belangrijke managementbaan een kind?
Ik dacht dat dat alleen voor huilbaby's en onrustige slapers is? Op zich, als meneer eenmaal ligt te tukken (en inslapen is ook geen probleem), dan is er weinig aan de hand.quote:
Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?quote:Op zaterdag 5 december 2020 00:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.
Ja als ze ouder worden gaan ze dingen bewuster meemaken dus raken ze ook sneller afgeleid denk ik? Er is natuurlijk zoveel te zien voor ze. En als je ‘m in zijn co-sleeper/ledikantje legt?
Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog?quote:Op zaterdag 5 december 2020 09:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
We willen proberen om hem grotere voedingen te geven. Gisteren heeft hij rond 22:00 een fles van 120ml leeg gedronken. Om 23:30 in slaap gevallen want drukke dag gehad. En om 2:00 werd hij weer wakker.
Probleem 's nachts is dat hij slaperig is en dus niet veel drinkt. Daarna meldt hij zich dus binnen max. 2 uur weer.
Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?quote:Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK
Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst
Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggenquote:Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:
Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?
I stand corrected. Dag twee na dato begint met uitslapenen na het opstaan lag hij binnen no time weer in zijn wipstoeltje te slapen. Dutjesdag!
Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt...). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.
[..]
Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolvenquote:Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?
Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 19:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggen.
Ah ja, zou fijn zijn als hij tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat gewend is. Hier ging de overgang heel makkelijk, hopelijk bij jullie ook!
@:MaJo is alles goed gegaan?
Hah, hier halen we hem er nooit uit, eerst probeer ik de speen en als het huilen begint: flesje.quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Succes MaJo!
@:Seven. de laatste voeding wat groter klinkt logisch. Hopelijk zit ie dan wat langer vol en slaapt ie langer. Hij wordt wel echt telkens wakker van de honger? Dat vond ik hier het ‘probleem’ van de co-sleeper, ik haalde Bubbles er telkens uit wanneer ze wakker werd, terwijl ze nu ze in haar ledikantje ligt regelmatig even wakker is maar dan valt ze erna gewoon weer in slaap.
Inbakeren weet ik niet of ik nog aan zou beginnen met 10 weken, maar dat ligt er ook aan hoe beweeglijk Colin is. Wij zijn daar met Bubbles eigenlijk al vrij snel mee gestopt, maar dat komt ook doordat ik haar gewoon recht in haar ledikantje neerlegde maar haar er overdwars weer uit haalde, dus ik vertrouwde het niet meer.
Succes met oefenen!quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:
Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt...). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.
[..]
Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog?) aan als hij binnen twee uur nog een keer komt. Maar misschien wel een idee om halverwege het flesje te verschonen?
Mag ik in de OP met koosnaampje "Mickey" van 7-sep?
Ik heb al sinds jaar en dag genoeg aan 6 uurtjes. Soms pakte ik wel eens 8 uurtjes mee maar het maakte eigenlijk geen verschil in mijn functioneren overdag.quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:51 schreef PKM het volgende:
@:Seven. dat je het redt op zo weinig slaap. Voel je je ook niet beter bij acht uur slaap? Want als geen angstgedachten overdag je drempel is san ligt de lat misschien wat laag.![]()
Ik herken het trouwens wel een beetje. Als ik heel moe ben dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik iets stoms doe waardoor er wat met Poffertje gebeurd. Maar ik heb het nog nooit gekoppeld aan een specifiek aantal uur slaap.
Fijn dat het goed gegaan is, nu proberen uit te rusten enzo. Had je iets van verdoving?quote:Op zaterdag 5 december 2020 19:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolven![]()
Uiteindelijk was ik om 2 uur aan de beurt.
[..]
Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.
Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en moet ik aan de ijzertabletten. Het verklaard wel de extreme vermoeidheid van de laatste weken
Verlatingsangst, vrij normaal voor een kindje vanaf 10-11 maanden geloof ik.quote:Op zaterdag 5 december 2020 23:49 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zoon van 1 jaar heeft tot voor een maand altijd elke nacht goed doorgeslapen. Steeds 10 à 11 uur maar sinds een maandje lukt dit niet meer.
Als we hem 's avonds in zijn bed stoppen ligt hij steeds te krijsen (deed hij nooit). We laten hem dan even krijsen maar soms is dat na een uur nog niet over. Als we hem dan uit zijn bed halen stopt hij onmiddellijk.
Van zodra je hem nog maar op zijn rug legt (waar dan ook) begint het krijsen opnieuw, zelfs als dat in ons bed is.
Nog iemand die ervaring? Wat zou het kunnen zijn?
Hm. Ik mis een heel deel van je quote zie ik.quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heef
Ik snap het ook niet, maar de kleine dame is er helemaal gek van.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:52 schreef tpopml het volgende:
Wat is er zo leuk aan de tinylove mobiel?ik ken het niet!
quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:46 schreef PKM het volgende:
Hier juist een baby die een lijntje onder gemiddeld zit op gewicht en lengte. Bij mijn eerste had ik het idee dat hij dat probeerde in te halen en dat heb ik bij Poffertje juist niet.
Waar Banaan altijd zijn mond open deed en ook 's nachts vaak dronk, houdt zij soms stijf haar mond dicht en drinkt hooguit drie keer 's nachts. Maar ze is verder tevreden dus het zal wel goed zijn.![]()
Poffertje is sowieso nog een slaapkopje. Volgens mij heeft ze nog geen half uur per dag haar ogen open. Ze drinkt ook met haar ogen dicht, soms heb ik geen idee of ze dan wakker is of niet.![]()
@:nolita wij hebben die Puckababy ook gebruikt met Banaan, ik was er altijd wel blij mee. Tweede heb ik wel tweedehands gekocht vanwege de prijs. En mijn waskunsten zijn toch niet zo goed dat die eerste er nog als nieuw uitziet.![]()
Wakker ziet er zo uit.Goed gelukt poffertje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat van de ogen dicht hebben wij de eerste 4-6 weken gehad denk ik? Heel anders dan de eerste.. Ogen waren eigenlijk alleen open met het huilen.Hier is het redelijk goed gekomen geloof ik.
Beterschapquote:Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK
Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst
Hoe vond je het nu met de tweede, de kraamhulp?quote:Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!
Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
Haha, ik snap je precies! Lief klein draakjequote:Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze blik naast je in bed maakt wel veel goed hoor;
[ afbeelding ]
3c, mij niet gezienquote:Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!
Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
Ik ga van de week Hüttenkäse proberen! Zag ik bij kindjes van vrienden en heb ik regelmatig in huis omdat ik het zelf ook lekker vind met wat tomaat en kruiden. Ben benieuwd wat mevrouwtje ervan vindt, al eet die ook nog net zo graag gewoon bammetjes met margarine.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Shit Majo! Succes!!
Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado.
Zulke momenten weet je weer precies waarvoor je het doet.quote:Op zondag 6 december 2020 12:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, ik snap je precies! Lief klein draakje
quote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo wat fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan, nu lekker uitrusten (voor zover dat kan met aapie natuurlijk).
NJ wat hebben jullie toch een super mooi meisje gemaakt!
Ik moet ook vaker naar buiten met de kleine dame. Heb ook wat hele leuke jasjes die Bubbles nog helemaal niet heeft aangehad, dus dat alleen al is een reden
.
En ik moet echt even iets bedenken wat ik met haar haar ga doen; want het ziet er soms echt niet uit. Weet nu al niet wat ik ermee aan moet, dat wordt nog wat.
Klopt! Al valt het bij de mijne meestal rond de zes weken allemaal uit (voor zover ze haar hebbenquote:Op zondag 6 december 2020 14:37 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en ik lees trouwens over haaruitval bij baby’s. Dat ze voor 6 maanden hun ‘nesthaar’ verliezen en er ander haar voor terug groeit? Wat is jullie ervaring?
We hebben er met de oudste niet echt problemen mee gehad.. Wel die kale plek van het op het hoofd liggen natuurlijk, maar echt het nesthaar verliezen viel volgens mij wel mee..quote:Op zondag 6 december 2020 14:37 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en ik lees trouwens over haaruitval bij baby’s. Dat ze voor 6 maanden hun ‘nesthaar’ verliezen en er ander haar voor terug groeit? Wat is jullie ervaring?
quote:Op zondag 6 december 2020 14:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Oh, en plaatje bij het praatje met de tiny love;
Met slechte zin uit bed gehaald, even voeden, rechtop houden en i.v.m. de lunch met de oudste even in de box bij de tiny love.
Resultaat;
[ afbeelding ]
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 december 2020 14:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh NJ houd op met me!!
@:SQ nou ik dacht dus dat ze misschien kroeshaar zou hebben maar het lijkt gewoon op Europees haar qua structuur. Het is alleen best dik en het krult op als het nat wordt, maar dat is het ook wel. Ik bedoelde meer dat ik niet weet wat ik ermee aan moet als in: het is lang en krult op aan de uiteinden en ik krijg het niet goed plat en het ziet er soms gewoon zo enorm out-of-bed-look uit. Maar we zijn best gezegend met haar haar vind ik, tenzij het nu ineens allemaal uit gaat vallen en er kroeshaar voor terugkomt, dan moet ik wat vriendinnen maar eens om hulp vragen. Maar ik zie dat niet echt meer gebeuren. Plaatje bij het haarpraatje (dit is dus als het nat is):
Wat een mooi ding heb je hoor! Ik vind het haar zo ook wel leuk..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar snap dat je er misschien meer mee wil dan dit.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat Z. ook krullen krijgt. Maar denk dat ze op d’r broer gaat lijken ipv op mama en papa qua haar.
Protège moi de mes désirs.
Kleine man gaat super! Hij slaapt de hele dag vandaag na zijn sprongetje en de sinterklaashysterie van gisterenquote:Op zondag 6 december 2020 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Haarolie ga ik proberen ja!
Haha ja het zal inderdaad ook nog wel veranderen ja, en stugger worden, maar ik zie het in ieder geval niet ineens kroeshaar meer worden ofzo. Ja ik weet niet wat voor haar je man heeft maar het lijkt me positief dat dat niet hetzelfde is als dat van Goud momenteel. Hoe gaat het met de kleine man?
Begin maar vast met invlechten oefenenquote:Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo wat fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan, nu lekker uitrusten (voor zover dat kan met aapie natuurlijk).
NJ wat hebben jullie toch een super mooi meisje gemaakt!
Ik moet ook vaker naar buiten met de kleine dame. Heb ook wat hele leuke jasjes die Bubbles nog helemaal niet heeft aangehad, dus dat alleen al is een reden
.
En ik moet echt even iets bedenken wat ik met haar haar ga doen; want het ziet er soms echt niet uit. Weet nu al niet wat ik ermee aan moet, dat wordt nog wat.
Het was onder volledige narcose, lekker even slapenquote:Op zaterdag 5 december 2020 22:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gegaan is, nu proberen uit te rusten enzo. Had je iets van verdoving?
En jij Aapie maar de schuld geven van je vermoeidheid.
Dat is al winst! Misschien voortaan toch even tussendoor verschonen? Misschien is hij normaal te moe om een hele fles weg te drinken.quote:Op zondag 6 december 2020 04:24 schreef Seven. het volgende:
Nahh, gaat best goed hier. Hij is zich om 4 uur komen melden ipv 3 uur.
Nu kolven terwijl Six. de luier verschoont, en daarna hopelijk nog 2 uurtjes slaap meepakken.
Dat hoop ik ook! Ik ben inmiddels wel klaar met alles rondom mijn foefquote:Op zondag 6 december 2020 05:13 schreef SQ het volgende:
Majohopelijk is het nu echt gedaan met die bevalling
Seven., toch best nog weer een pittig nachtje zo
Ik kreeg van mijn zoontje zijn eerste doorslaap kado juistvan 23u tot 5u ongeveer
Edit: en hij slaapt alweer, na een kwartiertje lurken
Dank jequote:
Daar ben ik wel benieuwd naar! Aapie heeft echt nog van dat pluizige nesthaar maar het is zo licht dat hij bijna kaal lijkt. Maar aan de achterkant is het wel weer lang, echt een soort matquote:Op zondag 6 december 2020 14:37 schreef Smart_ass het volgende:
Jeetje er is wel een max aan cuteness hoorquote:Op zondag 6 december 2020 14:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Met slechte zin uit bed gehaald, even voeden, rechtop houden en i.v.m. de lunch met de oudste even in de box bij de tiny love.
Resultaat;
[ afbeelding ]
![]()
Ohh NJ houd op met me!!
@:SQ nou ik dacht dus dat ze misschien kroeshaar zou hebben maar het lijkt gewoon op Europees haar qua structuur. Het is alleen best dik en het krult op als het nat wordt, maar dat is het ook wel. Ik bedoelde meer dat ik niet weet wat ik ermee aan moet als in: het is lang en krult op aan de uiteinden en ik krijg het niet goed plat en het ziet er soms gewoon zo enorm out-of-bed-look uit. Maar we zijn best gezegend met haar haar vind ik, tenzij het nu ineens allemaal uit gaat vallen en er kroeshaar voor terugkomt, dan moet ik wat vriendinnen maar eens om hulp vragen. Maar ik zie dat niet echt meer gebeuren. Plaatje bij het haarpraatje (dit is dus als het nat is):
Wat een bos krullenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou inderdaad heel goed kunnen dat het haar nog gaat veranderen, ik ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet!
quote:Op zondag 6 december 2020 17:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Die harenStrikje er in en klaar.
Ook al zoveel haar! PrachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat Z. ook krullen krijgt. Maar denk dat ze op d’r broer gaat lijken ipv op mama en papa qua haar.Schaapiequote:Op zondag 6 december 2020 17:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Kleine man gaat super! Hij slaapt de hele dag vandaag na zijn sprongetje en de sinterklaashysterie van gisteren
Dinsdag weer APK, ben benieuwd waar we op uitkomen.Ook al zo'n lekkere kale
Over welvaren gesproken: aapie maakt echt een groeispurt! Zo'n 250 gram aangekomen in een paar dagen, hij tikt nu de 5 kilo aan. Vind hem ook een stuk boller ineensquote:Op zondag 6 december 2020 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
DUMAN wat een popje heb je toch! Misschien moet ik ook maar eens zulke haarbandjes/strikjes aanschaffen, staat wel echt heel snoezig.
SQ![]()
![]()
We hebben redelijk wat welvaren baby’s in dit topic, I’m all for it. Die lachjes zijn echt goud waard he. Veel leuke pakjes heeft hij ook!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Colin is zijn haartjes ook kwijt. Maar dan alleen de bovenkant, de zij- en achterkant is nog steeds van die vlassige zachte rooie haartjes die enorm willen pluizenquote:Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt! Al valt het bij de mijne meestal rond de zes weken allemaal uit (voor zover ze haar hebben) en komt er dan weer haar terug op.
Agossiequote:Op zondag 6 december 2020 14:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Resultaat;
[ afbeelding ]
![]()
Ohh NJ houd op met me!!
Ohhh, raap me opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een scheetje.
Kan me niet voorstellen dat dit uit gaat vallen trouwens. Het is dan geen kroeshaar maar plat en glad wordt het niet dus dan beste vast, toch? En dan is invlechten en paar knotjes geen slecht plan.Resistance is futile.
quote:Op zondag 6 december 2020 17:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Die harenStrikje er in en klaar.
Ohhh, nog zo'n moppie. Als ik die strikjes zie, dan vind ik het stiekem wel jammer dat ik geen dochtertje heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat Z. ook krullen krijgt. Maar denk dat ze op d’r broer gaat lijken ipv op mama en papa qua haar.Resistance is futile.
Écht een jochiequote:Op zondag 6 december 2020 17:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Kleine man gaat super! Hij slaapt de hele dag vandaag na zijn sprongetje en de sinterklaashysterie van gisteren
Dinsdag weer APK, ben benieuwd waar we op uitkomen.
Die rooie haartjes zijn sowieso echt cute!quote:Op zondag 6 december 2020 23:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Colin is zijn haartjes ook kwijt. Maar dan alleen de bovenkant, de zij- en achterkant is nog steeds van die vlassige zachte rooie haartjes die enorm willen pluizen. Op de bovenkant groeit het nu weer terug, beduidend stugger en echt veel blonder.
Dus het ziet er niet uit maar dat vind ik dan wel weer cute![]()
![]()
Nee ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dit uit gaat vallen, het lijkt niet echt ‘nesthaar’ ofzo. Ik hoop dat het krullend blijft, vind ik wel mooi! Maar we gaan het allemaal wel zien.quote:Op zondag 6 december 2020 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ohhh, raap me opwat een scheetje.
Kan me niet voorstellen dat dit uit gaat vallen trouwens. Het is dan geen kroeshaar maar plat en glad wordt het niet dus dan beste vast, toch? En dan is invlechten en paar knotjes geen slecht plan.
Nu wil ik er ook éénquote:Op zondag 6 december 2020 14:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Resultaat;
[ afbeelding ]
![]()
Wat fijn! Was nacht twee ook succesvol in je experiment?quote:Op zondag 6 december 2020 04:24 schreef Seven. het volgende:
Nahh, gaat best goed hier. Hij is zich om 4 uur komen melden ipv 3 uur.
Nu kolven terwijl Six. de luier verschoont, en daarna hopelijk nog 2 uurtjes slaap meepakken.
Zelf gedaan na een echo (hij lag over dwars). Moxa therapie maakte hem zeer beweeglijk dus ik heb z'n kontje gelift van mijn heupbot naar mijn ribbenkast. De afspraak voor de draaipoging kon ik afzeggen bij de volgende poging.quote:Op maandag 7 december 2020 14:56 schreef vencodark het volgende:
Zijn er hier dames die een baby in stuitligging hadden en die een draaipoging hebben ondergaan?
Willen die mij een pm sturen? Mijn schoonzus zit in die situatie (37 weken) en wilde graag wat ervaringen.![]()
Alvast bedankt!
Oh wat heftig! Ging afgelopen nacht beter?quote:Op maandag 7 december 2020 12:57 schreef tpopml het volgende:
[..]
Wat fijn! Was nacht twee ook succesvol in je experiment?
Mickey heeft vannacht de hele nacht aan de borst gehangen (22.30-23.30, 01.30, 03.00, 04.30, 06.00 maar in bed bij me genomen). Volgens mij had ie wat te verwerken met Sint zaterdag en zondag visite
Ik was vooraf juist heel trots dat deze dan niet te zwaar was.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:31 schreef SQ het volgende:
Ja joh NJ, ik vind dat ook zeker nog niet zorgelijk klinken eigenlijk, ik zou me eerder focussen op het vele huilen en de onrust dan op het gewicht. Zodra ze rust in haar lijfje vindt komt dat gewicht ook wel goed.
Misschien een gekke vraag, maar hebben jullie al eens een allergenentest gedaan?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:32 schreef SQ het volgende:
Goud valt trouwens van de "gewicht naar lengte ratio" curve af. Aan de bovenkant. Die is dus ook te kort voor zijn gewicht
Niet echt, helaas... Hij slaapt enorm licht, en is hangerig. Ik vermoed een sprong, hij is nu 13wkn (vanaf uitgerekende datum 15wkn) dus dat moet best kunnen toch?quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh wat heftig! Ging afgelopen nacht beter?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:57 schreef SQ het volgende:
Ik ging met Goud door de apk vanmorgen en het is wel echt een streber hoorthuis altijd met zijn gezicht tegen het kleed janken als ik hem op zijn buik leg, maar daar ging hij echt met zijn kop zo ver omhoog dat het een pushup leek
En lachen, lachen lachen en kraaien. Heerlijk
Hij is trouwens nog net geen 6 kilo. Precies anderhalve kilo erbij in een maand nu. Helemaal keurig
Zusterliefdequote:Op dinsdag 8 december 2020 15:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Huidige conclusie is dat we de schuld geven aan het spugen, ze geeft nog erg veel voeding terug en het vele huilen.. Kost ook energie natuurlijk. Gisteren ook weer zo'n avond dat ze tussen 19u en 02u ontroostbaar heeft zitten krijsen. Vervolgens bijna elk uur daarna nog voor een voeding.
Dus ja, apk met aantekening?
Staat die curve ook in het GGD portaal?quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:32 schreef SQ het volgende:
Goud valt trouwens van de "gewicht naar lengte ratio" curve af. Aan de bovenkant. Die is dus ook te kort voor zijn gewicht
Ten opzichte van de vorige metingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:39 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn van de goede apk’s! En inderdaad NJ, haar gewicht is op het moment niet zorgelijk toch, en je weet waar het aan ligt. Hopelijk gaat dat vele spugen snel minder worden. En fijn dat ze direct na de vaccinaties weer vrolijk was.
Waar boog de curve precies af? Is gewicht/lengte verhouding niet goed dan? Vraag dit ook even voor mezelf want Bubbles loopt vrijwel gelijk op, zij was 5,45 kilo en 58 centimeter. Wel een maandje jonger natuurlijk.
Nee joh, op 1 meeting trekken ze ook echt geen conclusies. Het kan zijn dat ze vorige keer met volle blaas is gewogen en dit keer met een lege. Pas als het echt af blijft nemen moet je er iets mee. Ziet er keurig uit!quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:47 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ten opzichte van de vorige metingen.
Ze zou nu eigenlijk eerder een stijgende lijn moeten maken naar boven, schijnt dat borstvoedingsbaby's nu gemiddeld een sprong omhoog maken, flink aankomen. In plaats daarvan buigt ze af;
Gewicht:
Nu ~ 350 gram erbij in een maand, waar het de vorige keer een kilo was.
[ afbeelding ]
Lengte:
Één cm erbij, waar het de vorige keer 3,5 cm was.
[ afbeelding ]
En het had dus juist wel meer dan de vorige keer mogen zijn. Maar goed, afgebogen van haar eigen lijntje, maar niet zorgwekkend.
Nu al haar kleine zusje beschermen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:46 schreef tpopml het volgende:
[..]
Zusterliefde![]()
Wat zeiden ze over het vele huilen? Zijn jullie naar een osteopaat geweest?
[..]
Staat die curve ook in het GGD portaal?
Ik zei thuis ook al dat ze die poepluier van vanochtend vast het verschil is geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, op 1 meeting trekken ze ook echt geen conclusies. Het kan zijn dat ze vorige keer met volle blaas is gewogen en dit keer met een lege. Pas als het echt af blijft nemen moet je er iets mee. Ziet er keurig uit!
En die curve staat in de app "groeigids"
Zo te zien had ik mijn foto's van de week al ingezet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:39 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en bfd, laat de foto’s maar doorkomen.
Klopt! Ik zou me om de lengte-gewicht bij jou dus ook absoluut geen zorgen maken, die zitten gewoon helemaal op het gemiddelde. Het was hier simpelweg dat ze bij wijze van op +1 zat en nu op 0 is afgebogen. Nou ja, prima. Als ze de volgende keer maar niet naar '-1' gaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke ik snap ‘m NJ. Maar lengte-gewicht lijkt dan we gewoon in verhouding te zijn tot elkaar toch? Wie weet maakt ze volgende maand die sprong juist wel. In ieder geval niet zorgwekkend nu gelukkig.
Haha SQ, same here. Lag haar net te voeden en ik dacht wat is dat nou weer voor viezigheid tussen die drie nekplooien.
Met die heerlijke jabba’s doen we ook aan redelijk wat krachttraining zo gedurende de dag bedacht ik me.
Kaasnek.
Ik heb nog verlof (/vakantie), dus dat scheelt enigszins! Vannacht hopelijk een iets betere nacht voor ons beiden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:50 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Nu al haar kleine zusje beschermen.![]()
Het huilen noemen zij 'temperament'. Zeker omdat grote zus dus ook (heel) veel huilde vinden ze het niet heel erg bijzonder.
Osteopaat lopen/liepen we. Laatste keer zag alles er eigenlijk goed uit, dus hebben we nu de afspraak om het aan te kijken en wel/niet nog weer een (laatste) afspraak te maken. Ik neig naar wel, m'n vriendin neigt naar niet.
Balen dat bij jullie de afgelopen nacht nog weer niet echt liep.
Thanks! Daar zit hij nog heul mooi binnen de +2!quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:49 schreef SQ het volgende:
[..]
En die curve staat in de app "groeigids"
Toch zou je je verlof/vakantie beter willen besteden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:47 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ik heb nog verlof (/vakantie), dus dat scheelt enigszins! Vannacht hopelijk een iets betere nacht voor ons beiden.![]()
Heeft het wel geholpen de osteopaat? En wie gaat wie overtuigen denk je
[..]
Thanks! Daar zit hij nog heul mooi binnen de +2!
Z huilt al vanaf dag 2 met tranen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Nieuwe mijlpaal unlocked: huilen met tranen! Extra zielig
Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Z huilt al vanaf dag 2 met tranen.Heel raar. Gelukkig huilt ze niet veel.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!
Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend
[ afbeelding ]
Het broertje denkt er het zijne van
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."quote:
Ahw wat liefquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."
Hopelijk niet over 10 jaar bij 4 handen op 1 buik
Die blik van goud is goud.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!
Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend
[ afbeelding ]
Het broertje denkt er het zijne van
Haha, dat gaat vast over.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."
Hopelijk niet over 10 jaar bij 4 handen op 1 buik
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's![]()
Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen.
Sneu is dat he? Aapie doet dat al een paar weken, dikke tranenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Nieuwe mijlpaal unlocked: huilen met tranen! Extra zielig
Ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's![]()
Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen.
Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag voor het eerst weer aan het werk... Ik ben gewoon zenuwachtig
Zeker, ik heb er ook zin inquote:Op donderdag 10 december 2020 08:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?
Waar is de kleine man?
Succes!quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Awww, wat goed! Kunnen jullie allemaal trots op zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
Mijn baby deed iets heel raars vandaag, ze zat in d’r bedje te spelen nog even (die staat naast ons bed op de hoge stand nog) trekt ze zich op tot staanmijn kleine baby
stop de tijd!
Maar ookZe is zo wijs en zo ontzettend vrolijk, ze was vanochtend ook bijzonder trots op zichzelf
e we hebben t nog gefilmd ook
alle familie en vrienden app groepen direct vol gespamd
quote:Op donderdag 10 december 2020 13:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Succes!
Voor wie het interessant vindt: hoe een geboorte verloopt met dummiesHaha, zo'n filmpje heb ik mijn stiefdochter van 12 ook laten zien toen ik op knappen stond. Vond ze heel raarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Resistance is futile.
Spannend, maar ook leuk (hoop ik). Hoe was het?quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is ook pittig. Is je werkgever een beetje flexibel?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.
Ik vind het nu ff pittig met werken. Het vraagt veel van me op het moment en vind F belangrijker die gaat zo snel en ben bang dat ik straks vooral met werk en andere onbelangrijke zaken bezig ben geweest.
Herkenbaar, hier ook wisselend succes. Ik merk ook een verschil tussen mij en m'n man. Bij hem is het vaak onderbreken, en vaak gaat de fles ook niet op. Bij mij gaat de fles altijd zo goed als leeg op gestaag tempo. Kan ook samenhangen met de timing: ik geef vaak 's avonds en 's nachts de fles. Merk jij een patroon bij Ootje of is het totaal willekeurig?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi! Ik bedacht me dat ik hier al even niet meer gepost heb. Alles gaat goed hier! Ootje wordt lekker mollig, slaapt goed ‘s nachts, is alleen soms een beetje een kreng met voeden; ineens niet tot amper willen drinken maar wel moord en brand gillen als je stopt met voeden? En dan een paar uur of een dag later weer helemaal chill en alle flesjes in 1x weggieten. Raar kind.
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:10 schreef SQ het volgende:
Ik vind het soberso altijd indrukwekkend hoe hard die mini baby's kunnen boeren en ruften, ongelooflijk
4x225 bij drie maanden? Dat klinkt me echt als een extreme uitzondering hoor. Mijn kinderen konden zulke hoeveelheden pas kwijt toen ze al anderhalf jaar ofzo waren. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een lagere frequentie hebt overigens, maar dan zou ik eerst maar eens op 6-7 voedingen gaan richten.
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef tpopml het volgende:
Vier voedingen op een dag klinkt wel heel erg weinig, ook al zijn het grote voedingen!
Zes-zeven voedingen vind ik al mooi klinken, Mickey vindt 8 ook nog wel erg lekker![]()
Hij gaat nu zich afzetten op het aankleedkusen, ligt ie zo een stuk hoger... Dat wordt extra opletten!
Max 90 minuten wakker heeft ie ook maling aan...
Ik vond het al verdacht klinken. 6 of 7 voedingen klinkt voor mij al hemels want nu is het vaker 10 dan 8quote:Op donderdag 10 december 2020 22:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou geen 4 voedingen doen, @:Seven., en al helemaal niet op die leeftijd. Wij eten/drinken ook niet maar 4 keer per dag, toch? Je kan beter vaker kleinere flesjes geven dan minder vaak grote flessen.
@:SQ Wat een dropje, wat een blikHeerlijk.
Hoe was je eerste werkdag, Sun?
Lekker, zo'n nachtjequote:Op donderdag 10 december 2020 23:51 schreef Donna het volgende:
A. slaapt helemaal niet in haar wiegje. Alleen bij of op ons.
Overdag wil ze wel in haar babynestje/box, maar ook dat blieft ze snachts niet.
Eigen willetje zeker...
Ik heb wel sinds vandaag een buidelshirt zodat ik theoretisch gezien nog een wasje kan doen als ze niet in de box wil slapen.
Ach ze is pas 3 weken, het komt vast goed. Vannacht sliep ze wel 6 uren aan 1 stuk, dus moe ben ik niet.
Ik hoop het voor je, zoveel beter voor moedersquote:Op vrijdag 11 december 2020 00:05 schreef MaJo het volgende:
Aapie krijgt nu flessen van 150ml, soms iets meer of iets minder, afhankelijk van wat ik kolf. Hij zit nu op 7 voedingen per dag en slaapt ‘s nachts 2x 4 uur. Gisteren zat er 5,5 uur tussen de laatste voeding en de eerste van de nachtik denk dat de eerste doorslaap eraan zit te komen.
Ik heb ook ontdekt dat hij overdag veel langer slaapt in een donkere en stille ruimte maar ik wil ook dat hij leert om wel te slapen met licht en geluid. Dat kan hij ook maar dan zijn de tukkies wel korter
Haarelastiekje om de pols waar je mee geëindigd bentquote:Op donderdag 10 december 2020 23:02 schreef tpopml het volgende:
Ik hou het bij in een app omdat ik anders niet meer weet welke kant ik de volgende voeding 'moet' beginnen![]()
Wegleggen kon hier in de box/wipstoel, maar probeer sinds deze week in zijn bed! We moeten nog even verder proberen, maar misschien moet ik hem ook wat eerder erin leggen. Het is het proberen waard!
's Avonds wordt hij hier ook afgetopt!
Colin krijgt de vloerversie voor kerst.quote:Op vrijdag 11 december 2020 03:36 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en de tiny love is hier ook een succes! Heb een soort mobiele versie besteld die wel op de ‘box’ hier past. Ze leek wel gehypnotiseerd!
Gezonde eetlust heeft ze!quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..
Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
Fijn dat je dat weer overleefd hebtquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannachtHet was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.
Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkigIk had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij
![]()
Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.
A. heeft trouwens het zelf zitten een beetje ontdekt:
[ afbeelding ]
Speelkleed vindt ie ook tof:
[ afbeelding ]
Wij vinden de munchkin hier een groot succes! Nu hij bijna 1 is, haal ik af en toe de antilek eruit zodat hij ook leert kantelen+drinken in plaats van aanzuigen, maar door de munchkin heeft hij al wel de mondtechniek.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..
Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
Knapperdquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannachtHet was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.
Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkigIk had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij
![]()
Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.
A. heeft trouwens het zelf zitten een beetje ontdekt:
[ afbeelding ]
Speelkleed vindt ie ook tof:
[ afbeelding ]
Wat naar dat hij covid heeft. Ik heb zelf geen ervaring met covid, maar wel met verkouden/zieke kindjes en dat is gewoon heel erg naar en zielig. Drinkt hij nog wel goed en heeft hij nog genoeg plasluiers?quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:58 schreef einzeinz het volgende:
Zijn hier ouders waarvan hun babytje corona heeft gehad? Hoe manifesteerde zich dat?
Mijn zoon is 10 maanden oud, is besmet met het coronavirus en hij ziet daar best wel van af!
- Minder eetlust
- Minder zin om te spelen
- Zeer veel hoesten (met slijmpjes)
- 'Gerochel' in zijn keeltje
- Kan geen volume steken in het huilen (huilt zeer stil net alsof het hem vermoeid)
- Stemmetje klinkt hees
Sinds deze avond komt daar nog eens bij dat hij momenteel 37,9°C koorts heeft (normale temperatuur is tussen 36°C en 36,6°C.
Hij heeft deze avond 2x over gegeven.
Dokter is vanmiddag op huisbezoek geweest omdat wij (mijn vrouw en ik) het huis niet mogen verlaten omwille van een coronabesmetting. Wij zitten er al een week mee, dus hij heeft het sowieso via ons.
De dokter vond niets abnormaals en verliet onze woning met de woorden 'een baby ervaart dit eerder als een verkoudheid'. Maar daar heb ik toch mijn twijfels bij, ik heb mijn zoon nog nooit zo gezien!
Iemand anders ervaringen?
(Ik had de vraag al eens in een FB-groep gepost maar werd daar verweten alsof ik een slechte vader zou zijn om mijn kind bloot te stellen aan covid. De post heb ik daar maar weggehaald. Misschien vind ik hier meer begrip?)
37,9 is geen koorts gelukkig. Verder lijkt het zoals jij het omschrijft op een stevige verkoudheid. Als je baby dat nooit eerder heeft gehad (wat niet zo gek is, bij 10 maanden) dan is het ook niet vreemd dat je je kind nog niet eerder zo hebt gezien.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:58 schreef einzeinz het volgende:
Zijn hier ouders waarvan hun babytje corona heeft gehad? Hoe manifesteerde zich dat?
Mijn zoon is 10 maanden oud, is besmet met het coronavirus en hij ziet daar best wel van af!
- Minder eetlust
- Kan geen volume steken in het huilen (huilt zeer stil net alsof het hem vermoeid)
- Stemmetje klinkt hees
Sinds deze avond komt daar nog eens bij dat hij momenteel 37,9°C koorts heeft (normale temperatuur is tussen 36°C en 36,6°C.
Dokter is vanmiddag op huisbezoek geweest omdat wij (mijn vrouw en ik) het huis niet mogen verlaten omwille van een coronabesmetting. Wij zitten er al een week mee, dus hij heeft het sowieso via ons.
De dokter vond niets abnormaals en verliet onze woning met de woorden 'een baby ervaart dit eerder als een verkoudheid'. Maar daar heb ik toch mijn twijfels bij, ik heb mijn zoon nog nooit zo gezien!
(Ik had de vraag al eens in een FB-groep gepost maar werd daar verweten alsof ik een slechte vader zou zijn om mijn kind bloot te stellen aan covid. De post heb ik daar maar weggehaald. Misschien vind ik hier meer begrip?)
quote:Op vrijdag 11 december 2020 21:06 schreef madam-april het volgende:
Had ik weleens gezegd dat mijn meiden op elkaar en op mij lijken?Wat een heerlijke meidenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Had ik weleens gezegd dat mijn meiden op elkaar en op mij lijken?Wauw die lijken echt erg ja! Wat grappig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sun wat een mooie foto’s van A ook weer, echt mooie ogen heeft ie!
Hier vind ik nog steeds dat Bubbles er vanuit elke hoek anders uitziet. Als ik van boven naar haar kijk lijkt ze wel wat op mij als baby, maar als ik haar na het voeden laat boeren en ik bekijk haar vanaf de zijkant lijkt ze op mijn vriend.
Heb trouwens blaren op mijn tepel en het doet best wel pijn![]()
. Heeft iemand tips? Het zijn geen melkbaren, hoewel ik die ook weleens heb. Het is doorzichtig..
Had ik weleens gezegd dat mijn meiden op elkaar en op mij lijken?Leuk om te zien zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik wou een dochter die op mij lijkt maar onze zoon heeft echt de trekken van z'n donor. Mogelijk wel mijn ogen, ik had ook permanente wallen als baby
Wij horen met enige regelmaat hoeveel Colin op m'n man lijkt. Hij lijkt wel meer op m'n man dan op mij
.
Resistance is futile.
Het drinken blijft eigenlijk dezelfde regelmaat als andere dagen. Bij het ontwaken 240ml melk, in de namiddag slokjes water uit een beker en bij het slapen gaan (omstreeks 20u00) ook nog eens 240ml melk. Uiteraard zit er in zijn voeding ook nog water enz.quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat naar dat hij covid heeft. Ik heb zelf geen ervaring met covid, maar wel met verkouden/zieke kindjes en dat is gewoon heel erg naar en zielig. Drinkt hij nog wel goed en heeft hij nog genoeg plasluiers?
Deze avond was zijn temperatuur opgelopen tot 38,4°C. Ik weet dat hij van wandelen houdt, dus ben ik met hem buiten gaan wandelen in de straat (ondanks dat dit eigenlijk verboden is omdat ik zelf ook Covid heb op dit moment, maar mijn zoon gaat nu toch even voor).quote:Op vrijdag 11 december 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
[..]
37,9 is geen koorts gelukkig. Verder lijkt het zoals jij het omschrijft op een stevige verkoudheid. Als je baby dat nooit eerder heeft gehad (wat niet zo gek is, bij 10 maanden) dan is het ook niet vreemd dat je je kind nog niet eerder zo hebt gezien.
Ik zou me dus echt geen grote zorgen maken. Pas als de koorts hevig opvlamt, het kind slap wordt of slecht reageert wordt het zorgelijk.
Maar het is natuurlijk nooit fijn om je kindje ziek te zien.
Beterschap! Hopelijk knapt iedereen snel op
Dat klinkt prima.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:33 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Het drinken blijft eigenlijk dezelfde regelmaat als andere dagen. Bij het ontwaken 240ml melk, in de namiddag slokjes water uit een beker en bij het slapen gaan (omstreeks 20u00) ook nog eens 240ml melk. Uiteraard zit er in zijn voeding ook nog water enz.
Dat is eigenlijk hetzelfde gebleven. Maar omdat hij braakt, geven we hem extra water (geen melk). Zijn boterhammetjes van 18u00 waren er ook bij.
Plassen is geen probleem, dat doet hij nog steeds.
Klinkt heftig! Helaas heb ik geen advies voor je, mijn kind heeft zelfs nog geen verkoudheid gehad. Heel veel beterschap! En negeer de Gerda's op Facebook, alsof iemand zijn kind bewust met covid injecteert of zoquote:Op vrijdag 11 december 2020 19:58 schreef einzeinz het volgende:
- Minder eetlust
- Stemmetje klinkt hees
quote:Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @:einzeinz
Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @:SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat.
Krulletjes![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop het ook! Gewoon een klein beetje ‘normale’ babyoliequote:Op zondag 13 december 2020 19:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohhh krullenWat voor olie gebruik je dan? Ik hooooop dat het beetje slag/Krul wat ze begint te krijgen echte krullen worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zondag 13 december 2020 21:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
KrulletjesPrachtig! @:smart_ass
Wat een vrolijkerd, NJ!Hopen dat ze goed blijft reageren op de medicijnen!
Dan gooi ik er even een serieuzerd inAww, daarom leek een meisje me zo leuk. Strikjes en jurkjes en frutseltjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Wat een scheetje
Resistance is futile.
Hahaha, wat ontzettend lief!!quote:Op zondag 13 december 2020 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Na geklooi met de medicijnen (maagzuurremmers) lijken we nu een modus te hebben gevonden van het moment van geven, de hoeveelheid en de juiste aanlevering (na het gepruts van de apotheek...)
Resultaat;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteraard is ze niet hele dagen zo - helaas - , maar wel veel, veel, veel vaker en meer.
Heeej, dat ziet er goed uit! Kokosolie? Want dat ruikt ook nog eens lekker. Palmers is goed, die komt uitgehard in een por en dan steeds kleine beetjes uitwrijven in je handen, gebruik je nooit teveel.quote:Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @:einzeinz
Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @:SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat.
Krulletjes![]()
[ afbeelding ]
Heb er nu wat normale babyolie ingedaan.quote:Op zondag 13 december 2020 22:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heeej, dat ziet er goed uit! Kokosolie? Want dat ruikt ook nog eens lekker. Palmers is goed, die komt uitgehard in een por en dan steeds kleine beetjes uitwrijven in je handen, gebruik je nooit teveel.
Wat is JBPM?quote:Op zondag 13 december 2020 23:09 schreef Seven. het volgende:
Onze beer was een beetje van slag de laatste 3 dagen. Best wel veel overgeven ineens, overstuur tijdens het eten enzo. Was voorheen nooit een probleem. Dus vanmiddag maar eens JBPM gehaald. Dat vond hij wel fijn, geloof ik. Meneer had nog wat in te halen dus hij heeft behoorlijk wat verstouwd.
Morgen vroeg op, 3 daagse cursus. Hele intensieve cursus over leiderschap, maar dan zo een setting waarbij veel gespiegeld wordt en waarbij mensen schijnbaar in huilen uitbarsten enzo. Ik kolf nog ff tussen mijn lieve mannen in en dan ga ik slapen op de kamer van m'n stiefdochter. Op zo'n gebeuren wil je wel uitgerust verschijnen
.
Vannacht heb ik trouwens 3 uur achter elkaar geslapenen ik kolf 's nachts niet meer (dus nu 4x per etmaal). Dus het gaat weer iets beter met de nachtrust.
Heerlijk ventje! Hij kijkt echt zo van: wat doe jij nou?!quote:Op zondag 13 december 2020 23:11 schreef Seven. het volgende:
Oh, alvast m'n bijdrage voor BFD:
[ afbeelding ]
Colin is het er NIET mee eens.![]()
Of toch wel?
[ afbeelding ]
In het begin moet je echt kolven op het moment dat je een voeding overslaat, vooral om je productie op te krikken. Na een tijdje word je productie wat betrouwbaarder. Ik zat al weken op een liter bij 5x 45 minuten, en het steeg zelfs langzaam. Soms zelfs over 1100ml. Maar 4x is niet genoeg om Colin bij te houden. Na weken zonder kunstvoeding, kwam vandaag het moment dat hij me inhaalde. Ik kolf nu iets meer dan 900ml met 4x 45 minuten. De laatste keer dat ik 5x kolfde (afgelopen woensdag), kolfde ik 1130ml.quote:Op zondag 13 december 2020 23:59 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heb er nu wat normale babyolie ingedaan.
Vorige keer heb ik er kokosolie ingedaan (inderdaad van die verharde, extra virgin) maar ik kreeg het dus voor elkaar veel te veel te gebruiken.
[..]
Wat is JBPM?Denk je dat het te maken heeft met dat hij nu weer voeding krijgt per keer, of niet?
Vraagje over kolven: ik dacht dat je telkens moest kolven wanneer je anders bv zou geven, maar dat hoeft dus niet? Aangezien je 4x per 24u kolft?
Succes met de cursus morgen!
[..]
Heerlijk ventje! Hij kijkt echt zo van: wat doe jij nou?!
Het is heel persoonlijk ook hoor. Seven heeft geluk dat ze het redt met 4 keer of 5 keer. Ik heb bijvoorbeeld nooit meer dan 100 ml per kolfbeurt gekolfd, dus zou wel echt voor elk voedingsmoment moeten kolven. Ook niet erg hoor, maar er is geen standaard ofzo.quote:Op maandag 14 december 2020 01:29 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke! Dat wist ik niet. Wel fijn, anders zou je in jouw geval nogal vaak moeten kolven waarvan 2 keer ‘s nachts, dat lijkt me wel heftig!
Oh god ik houd mijn hart vast.
ik ken echt geen enkele baby die hele dagen zo is, dus dat lijkt me sowieso niet de juiste verwachtingquote:Op zondag 13 december 2020 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Na geklooi met de medicijnen (maagzuurremmers) lijken we nu een modus te hebben gevonden van het moment van geven, de hoeveelheid en de juiste aanlevering (na het gepruts van de apotheek...)
Resultaat;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteraard is ze niet hele dagen zo - helaas - , maar wel veel, veel, veel vaker en meer.
Het is met exclusief kolven wel anders hoor, dan heb je vraag en aanbod zelf in de hand. Mits de opslagcapaciteit van je borsten dat toelaat kun je dus zelf aansturen op 4x250 ml.quote:Op maandag 14 december 2020 08:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is heel persoonlijk ook hoor. Seven heeft geluk dat ze het redt met 4 keer of 5 keer. Ik heb bijvoorbeeld nooit meer dan 100 ml per kolfbeurt gekolfd, dus zou wel echt voor elk voedingsmoment moeten kolven. Ook niet erg hoor, maar er is geen standaard ofzo.
Nou, precies dit...quote:Op maandag 14 december 2020 21:34 schreef Donna het volgende:
Ik ben wel een beetje treurig.
De vorige periode zonder KDV zat ik kotsend pril zwanger thuis te werken met peuter en later in de ziektewet omdat het niet te combineren was allemaal.
En nu heb ik verlof en kleine baby en kan peuter weer niet naar het KDV. Kan die 3 dagen rust per week zo goed gebruiken
Nee, interne trainingen van de 2 grote zuidoostbrabantse technologiebedrijven alhierquote:Op dinsdag 15 december 2020 07:03 schreef Seven. het volgende:
@:SQ was dat bij De Baak? Gisteren al wet wat tranen gezien.
Ik heb ongeveer alleen maar gehuild bij de Baakquote:Op dinsdag 15 december 2020 07:03 schreef Seven. het volgende:
@:SQ was dat bij De Baak? Gisteren al wet wat tranen gezien.
De mijne is 9 maanden en draagt maat 80... iedereen zegt ook dat ze lang is. Zo vreemd, wij zijn dat namelijk niet. Volgende week eindelijk (na een paar maanden) weer eens een afspraak op het CB, dan zullen we eens kijken of en hoe ze tussen de lijntjes past.quote:Op maandag 14 december 2020 23:35 schreef Nolita het volgende:
Ik val in herhaling maar die groei van mijn baby.Ze had afgelopen week kleding aan die peuter met 9mnd-1 jaar droeg (maat 62, maar valt als 68) Jeetje, loopt ze even 4 maanden voor kwa groei. Aan de andere kant ook wel een reality check dat peuter echt een mini was/is. Ben benieuwd wanneer ze peuter voorbij groeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |