abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196505026
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• B.ertha: C./smurf, eind december
• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, 5 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 05-12-2020 14:55:49 ]
pi_196505080
Nou slaapt A. sinds wat daagjes wat slechter en nu kom allemaal horrorverhalen tegen over de 4 maanden sprong. Is dat echt zo'n hel op aarde met heel weinig slaap? Ik weet er echt niks meer van van mijn oudste.
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:18:40 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_196505246
Tiny Love mobielen _O_
Making parents eat warm dinners since 2007 :P
disclaimer
pi_196505265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
Tiny Love mobielen _O_
:D
pi_196505569
Mogen wij ook in de op? Z., 28-11-2020.

Ik zag heeeeele leuke baby’s voorbij komen. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_196505804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou slaapt A. sinds wat daagjes wat slechter en nu kom allemaal horrorverhalen tegen over de 4 maanden sprong. Is dat echt zo'n hel op aarde met heel weinig slaap? Ik weet er echt niks meer van van mijn oudste.
Niks van gemerkt ^O^ Maar mijn kinderen doen dan ook niet aan sprongetjes :D
pi_196505817
Oh en leuk inderdaad die Tiny love! Had er deze keer ook eentje tweedehands gescoord *O*
pi_196506548
quote:
Tiny Love mobielen _O_
Onze oudste moest er niets van hebben, dus ik vond het allemaal maar overdreven..

Maar deze.. Ik denk dat ik gewoon aan alle kanten van de box zo'n ding vast maak. :D
pi_196506874
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geloof nooit zo in die sprongetjes theorie. Ik geloof wel dat ze sprongetjes maken in hun ontwikkeling, maar niet dat die op gezette momenten gebeuren en dat ze er op dezelfde manier 'last' van hebben. Elk kind is anders en ontwikkeld zich in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier. Kleine dondersteen is morgen 5 maanden, ik heb hier geen '4 maanden sprong' ontdekt. Ze heeft wel van alles geleerd, is een paar dagen heel huilerig geweest en nauwelijks geslapen (maar ja ze had koorts en kreeg 2 tandjes dus dat was niet zo gek). Dus ik zou me vooral niet gek laten maken door die horrorverhalen en niet al op voorhand in de stress schieten. :*
pi_196507809
Ik heb ook een tiny love besteld! Gelukkig gevonden in de sale, zijn best prijzig ja.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 00:30:47 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196509198
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen de huisarts bellen voor de zekerheid.

quote:
Tiny Love mobielen _O_
:D we hebben nog geen mobiel maar wel een babygym en daar kun je hem zo een half uur onder leggen _O_ Dat was ook mijn plan voor tijdens het eten maar op dat moment had meneer daar natuurlijk geen zin in :')

Verder zag ik weer schattige foto’s voorbij komen O+

Ik kende de bibs spenen niet maar wat zien die er leuk uit! Ik ga er ook een paar bestellen. En ook een speenkoord want we zitten steeds zijn speen te zoeken _O-

Over spenen gesproken: ik las dat je deze elke 6 weken moet vervangen. Komt dit echt zo nauw of is dit commercie?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 2 december 2020 @ 00:48:44 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196509285
Ik geloof wel in de sprongentheorie (Babies op Netflix wijdt daar nog aandacht aan) maar eens met @madam-april dat alle kinderen daar anders op reageren. Dus ik zou er jiet vanuit gaan dat het horror wordt, tenzij je van het 'ik ga van het ergste uit en dan kan het alleen meevallen' principe bent :P .

Ook benieuwd naar MaJo's vraag :@ , ik had het nog nooit gehoord dus Colin moet ook nieuwe Bibsen als het geen bakerpraatje is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 02-12-2020 00:58:03 ]
Resistance is futile.
  woensdag 2 december 2020 @ 01:08:40 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196509384
Gisteravond was Colin erg warm dus hij heeft in z'n luier bij ons in bed gelegen op de dekens terwijl we een filmpje keken. En niet lang daarna was hij ineens ontroostbaar en hij heeft 2 uur gekrijst. Ik vermoed dat hij kramp had, zo zielig..

Geniale foto gemaakt van mijn 2 mannen met hun blote buikjes samen op bed liggen, maar die kan ik niet delen.
Resistance is futile.
pi_196511353
Volgens mij is het elke 3 maanden of wanneer je scheuren ziet. Als je in een oude en nieuwe knijpt, voel je het verschil ook wel.
pi_196511476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef B.ertha het volgende:
Volgens mij is het elke 3 maanden of wanneer je scheuren ziet. Als je in een oude en nieuwe knijpt, voel je het verschil ook wel.
Bij bibs inderdaad om de drie maanden :Y
  woensdag 2 december 2020 @ 09:42:42 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_196511838
Je wordt daar wel makkelijker in. Mijn zoon van 3 drinkt graag nog een fles warme melk in de avond en ik denk dat ik toch al minstens 2 jaar geen nieuwe flesspenen heb gekocht :')
disclaimer
pi_196512054
Ik geloof niet dat ik ooit nieuwe flesspenen heb gekocht :@ :@
  woensdag 2 december 2020 @ 11:20:25 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_196513294
Als ze slapen lijken ze altijd kleiner O+

disclaimer
pi_196513383
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 11:20 schreef SQ het volgende:

[ afbeelding ]
O+
pi_196514019
quote:

[ afbeelding ]
Oh, echt weer een newborn zo O+
pi_196514119
Oh jongens, ik geniet zoooo hard. O+ Z. is echt een wolk van een baby. Alles is zo ontzettend fijn.

Ze groeit goed, ze is tevreden, navelstreng is er af, borstvoeding gaat goed, eerste upje in de draagdoek gehad, ze slaapt goed. O+ En met mij gaat ook alles heel goed.
Blijf weg, fokwet, deze kraamtijd mag echt nog wel even blijven.

Mijn grootste geluk. O+
pi_196514555
Wauw Duman, wat prachtig! O+
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:33:59 #23
382129 crew  Donna
pi_196515404
Ik zal mijn meisje ook even showen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196515926
Oooh Donna wat een poppetje. Hoe gaat het nu?
pi_196516350
Ah SQ, DUMAN en Donna, wat een prachtige poppetjes O+.

Die navelstreng is er snel af dan, DUMAN :P.

Bij Bubbles is haar navel trouwens nog steeds een beetje verkleurd, wat donkerbruin (beetje opgedroogd bloed kleur?). Zou dat kwaad kunnen? Het is verder wel schoon natuurlijk.
pi_196516602
Nou heeft die navelstreng er ook wel enige tijd aangezeten natuurlijk :') .
  woensdag 2 december 2020 @ 15:07:10 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_196516861
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:49 schreef Smart_ass het volgende:
Nou heeft die navelstreng er ook wel enige tijd aangezeten natuurlijk :') .
Ik wil net zeggen, ze was er ook aardig mee vergroeid :P
Het lijkt me niet zorgelijk hoor. Wordt vanzelf minder!

D.U.M.A.N, wat een mooie plaatjes en wat fijn dat alles nu zo lekker loopt!

Donna, ook al zo'n lief klein popje O+
disclaimer
pi_196519396
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:29 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb ook een tiny love besteld! Gelukkig gevonden in de sale, zijn best prijzig ja.
Hoop dat ze er bij jou ook gek van is!
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh jongens, ik geniet zoooo hard. O+ Z. is echt een wolk van een baby. Alles is zo ontzettend fijn.

Ze groeit goed, ze is tevreden, navelstreng is er af, borstvoeding gaat goed, eerste upje in de draagdoek gehad, ze slaapt goed. O+ En met mij gaat ook alles heel goed.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn grootste geluk. O+
O+ O+ O+
Vooral die foto samen, echt O+ !
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef Donna het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Foto thuis? O+
pi_196519827
Oh die pasgeboren baby's O+ ik smelt me een ongeluk.

Tiny love met drie maanden ook echt een succes en nu nog. En vier maanden sprong merk ik ook niks van en kan ik me niet herinneren idd van de eerste. Soms denk je achteraf wel van oh ja daarom had hij het moeilijk. Maar hoe ik eerst dacht van oh jee hebben we een huilbaby is die baby nu hij slaapt suuuuuper makkelijk. Drinkt rustig, slaapt, speelt, poept.

Oh ja snachts heeft die van ons het koud heb ik het idee. Slaapt in gewone slaapzak zonder mouwen maar als hij om 3/4/5 uur komt voor voeding, voel ik in zijn nekje en is die niet warm... Dus het kan ook gewoon kou zijn dat hij wat piept. Dan lekker tegen me aan en warme bv maar ik neig naar slaapzak met mouwen. Heb alleen nu maat 0-6 en eentje HEMA 68-80 ofzo. Dat wordt krap allemaal. Met mouwen heb ik in eerstvolgende maat in 100... Van terstal, valt wat kleiner dacht ik. Ik ga het maar gewoon eens passen. Hoofd is dik genoeg dus dat zal er niet in verdwijnen gok ik zo. Heb nu een vierdikkelaag hydrofiel deken over hem heen maar dat is vanaf buikhoogte.
  woensdag 2 december 2020 @ 19:11:56 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196520642
BFW O+
Resistance is futile.
pi_196522060
Heerlijke foto’s weer. O+

Tiny love doet het hier ook goed. Maar ook de babygym is geweldig. Wat niet eigenlijk, als ze maar iets te kijken heeft. :D

Deze week tante geworden. *O* Helaas moeten ze nog in het ziekenhuis blijven dus even voor ze duimen dat ze dit weekeinde thuis zijn.

Hilmo hier draagt ze sinds een weekje ook een gevoerde slaapzak met mouwen dat gaat prima. Wat ik me afvroeg zo’n puckababy 4 seizoenen slaapzak van 6 mnd tot 2,5 jaar. Is dat de investering waard of eigenlijk niet? Het is een hele smak geld, maar je zou hem dan ook lang kunnen gebruiken. Iemand ervaring ermee?
pi_196522791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:43 schreef Nolita het volgende:
Wat ik me afvroeg zo’n puckababy 4 seizoenen slaapzak van 6 mnd tot 2,5 jaar. Is dat de investering waard of eigenlijk niet? Het is een hele smak geld, maar je zou hem dan ook lang kunnen gebruiken. Iemand ervaring ermee?
Ja ik! Ik vind het fijne slaapzakken maar niet perfect. Hij heeft m sinds deze herfst aan (paste jammergenoeg niet eerder met zijn kleine hoofd). Wat een beetje jammer is, is dat van de dikke slaapzak de mouwen niet eraf kunnen (de uitleg van puckababy is dat het anders te dik zou worden met twee ritsen in de mouwen. Snap ik op zich wel). Dus ik heb ook nog een andere waarvan ik de mouwen af kan ritsen. Voor ons is het dus niet 1 slaapzak voor het hele jaar. Kwaliteit is wel prima, maar dat mag wel voor het geld.
Ik had mijn twijfels of hij wel zou kunnen rollen met die opgevouwen slaapzak maar dat lijkt geen enkele belemmering te zijn.
Tip: puckababy heeft regelmatig 20% korting in hun shop. En prenatal volgens mij ook wel. Blijft prijzig maar doet iets minder pijn.
  woensdag 2 december 2020 @ 23:57:49 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196525119
Gefeliciteerd @Nolita! Heb je een neefje of een nichtje erbij?
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2020 @ 00:00:26 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196525134
Wij hebben nog geen babygym maar ik vermoed dat er wel iets onder de kerstboom ligt (oma informeerde onlangs heel casual ;) ).

Van ons krijgt Colin zo'n gymnastiekmat van Ikea met kerst. Sinterklaas doen we (nog) niet aan.
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2020 @ 03:34:29 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_196525817
Ja wij ontkomen niet meer aan sinterklaas met een zeer zwaar religieuze zesjarige in huis _O- dus krijgt ons menneke kleren in maat 62, flesjes voor op de opvang straks, en wat reserve fiepjes. Verder geen speelgoed - lot van de derde :+

Nolita, gefeliciteerd!
disclaimer
pi_196526347
Thnx, het is een jongetje. Ben nu tante van 2 jongetjes en heb zelf 2 meisjes. Het is dus in balans binnen de familie. :+

Hier ook Sinterklaas zaterdag. Ze krijgt wel wat speelgoed. Paar dingetjes voor de langere termijn. Ook een badzitje, zodat ze dadelijk samen met peuter in bad kan.
pi_196528299
Zeg, is dit herkenbaar? Moe zijn overdag, maar gewoon geen zin hebben om even bij te slapen als je baby op bed ligt. Ik vind dat momenteel echt zonde van mijn tijd :@ Ik ga liever netflixen ofzo. Ik ga vanavond wel wat vroeger naar bed :P
pi_196528598
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zeg, is dit herkenbaar? Moe zijn overdag, maar gewoon geen zin hebben om even bij te slapen als je baby op bed ligt. Ik vind dat momenteel echt zonde van mijn tijd :@ Ik ga liever netflixen ofzo. Ik ga vanavond wel wat vroeger naar bed :P
Ha, zeker!
Ik had het vorige week nog, toen was m'n man een middagje weg met de kleine. Dat is eigenlijk weinig tot niet gebeurd in de 8,5 maand dat ze oud is. En wat deed ik? Ik viel in slaap en heb een paar uur geslapen. Het zal nodig zijn geweest maar ik baalde er zo van, die tijd had ik anders willen besteden! Aan niks belangrijks doen, maar toch :P
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:20:47 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196529029
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 01:08 schreef Seven. het volgende:
Gisteravond was Colin erg warm dus hij heeft in z'n luier bij ons in bed gelegen op de dekens terwijl we een filmpje keken. En niet lang daarna was hij ineens ontroostbaar en hij heeft 2 uur gekrijst. Ik vermoed dat hij kramp had, zo zielig..

Geniale foto gemaakt van mijn 2 mannen met hun blote buikjes samen op bed liggen, maar die kan ik niet delen.
Ik heb ook zo'n heerlijke foto van mijn 2 mannen op bed, jammer dat we deze niet kunnen delen -O-

Ik heb de bibs spenen besteld, ze zien er zo leuk uit :D

quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 01:08 schreef Seven. het volgende:

Ach gossie ;( Hoe gaat het nu met hem? Niet ziek hoop ik?

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:06 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb er gewoon nooit bij stilgestaan dat je zoiets zou moeten vervangen :@ Maar goed om dus in de gaten te houden!

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:42 schreef SQ het volgende:
Je wordt daar wel makkelijker in. Mijn zoon van 3 drinkt graag nog een fles warme melk in de avond en ik denk dat ik toch al minstens 2 jaar geen nieuwe flesspenen heb gekocht :')
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het bij ons ook zo zou gaan :')

quote:

[ afbeelding ]
Je kleine mannetje O+ Je bent wel heel blij met dit pakje hè? :D Snap ik wel want vosjes O+

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn grootste geluk. O+
Wat een beauty O+ Met name die foto met U., dan smelt je toch *; Fijn dat alles zo goed gaat, geniet nog maar even van je roze wolk :*

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:33 schreef Donna het volgende:

SPOILER
Wat een schatje ook O+ Heerlijk ook die newborn neus, die zijn in verhouding nog zo groot :D

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:43 schreef Nolita het volgende:
Heerlijke foto’s weer. O+

Tiny love doet het hier ook goed. Maar ook de babygym is geweldig. Wat niet eigenlijk, als ze maar iets te kijken heeft. :D

Deze week tante geworden. *O* Helaas moeten ze nog in het ziekenhuis blijven dus even voor ze duimen dat ze dit weekeinde thuis zijn.

Hilmo hier draagt ze sinds een weekje ook een gevoerde slaapzak met mouwen dat gaat prima. Wat ik me afvroeg zo’n puckababy 4 seizoenen slaapzak van 6 mnd tot 2,5 jaar. Is dat de investering waard of eigenlijk niet? Het is een hele smak geld, maar je zou hem dan ook lang kunnen gebruiken. Iemand ervaring ermee?
Ik ben even gaan googlen op die slaapzak, maarre 100 euro?! :o Dat vind ik wel erg duur :X

Wij hebben zelf 2 slaapzakken: een gewatteerde van de Prenatal en een fleece van de Hema. 1/4e van de prijs en ze werken prima ^O^

quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 00:00 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben nog geen babygym maar ik vermoed dat er wel iets onder de kerstboom ligt (oma informeerde onlangs heel casual ;) ).

Van ons krijgt Colin zo'n gymnastiekmat van Ikea met kerst. Sinterklaas doen we (nog) niet aan.
Ik had de babygym ook als kerstcadeau gekocht maar de doos kwam binnen en die was zo groot en de afbeelding stond op de verpakking :') Weg verrassing dus gelijk maar in gebruik genomen. Heel blij mee, zo is aapie toch al gauw 20/30 minuten zoet!

quote:
Yup! Ik ben zelfs zo eigenwijs dat ik 's avonds veel te laat opblijf omdat ik dan eindelijk even tijd heb om zelf wat dingen te doen. Ga meestal pas rond een uur of 1 slapen :@ Maar ik slaap dan ook makkelijk uit tot 11 uur :z Een middagtukkie heb ik al in geen tijden gedaan maar ga ik misschien toch maar weer eens inlassen, is altijd wel lekker!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 3 december 2020 @ 11:22:12 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_196529052
Ik heb niet zo veel pakjes MaJo, deze zijn dusdanig duur dat hij ze veel moet dragen :')
En het zijn tijgers O-)

Ik moest wel lachen om je "weg verrassing" opmerking :D voor wie moest het dan een verrassing zijn?
disclaimer
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:24:43 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196529101
Zojuist met de arts gesproken en omdat ik buikpijn heb en helderrood bloedverlies moet ik morgen komen voor een echo. In het ergste geval moet ik dan een curettage -O- Hopelijk valt het mee!

En in het kader van BFD nog wat foto's van aapie:

donderdag 3 december 2020 @ 11:25:27 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_196529111
Oh hij kijkt echt al lekker wakker zeg MaJo!
disclaimer
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:26:21 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196529133
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:22 schreef SQ het volgende:
Ik heb niet zo veel pakjes MaJo, deze zijn dusdanig duur dat hij ze veel moet dragen :')
En het zijn tijgers O-)

Ik moest wel lachen om je "weg verrassing" opmerking :D voor wie moest het dan een verrassing zijn?
Oh my wat gênant, ik heb er al die tijd vosjes in gezien :@ Zo zie je maar welke voorkeur ik heb qua diertjes :D

De verrassing voor aapie natuurlijk! Nee geintje, voor mijn man. We hebben afgesproken allebei wat te kopen voor aapie maar dit niet aan elkaar te vertellen. Jammerlijk mislukt dus :')
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:27:37 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196529159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Oh hij kijkt echt al lekker wakker zeg MaJo!
Ja hij is echt heel helder! Kijkt je ook echt aan en begint voorwerpen te volgen met zijn ogen. Wanneer gaan ze ook dingen vastpakken eigenlijk?

Naar aanleiding van jouw "ik zie ogen" opmerking gebruiken we dit nu om aan te duiden of hij wakker is. Man en ik vragen nu aan elkaar of we ogen zien _O-
  donderdag 3 december 2020 @ 11:29:40 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_196529186
Vastpakken duurt nog wel ff hoor. Hij gaat zich nu eerst focussen op communicatie: lachen en "praten" O+
disclaimer
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:35:56 #46
382129 crew  Donna
pi_196529286
quote:
Ik ben steeds precies moe als A. krampjes heeft of niet kan slapen. En als ze wel slaapt heb ik idd wel iets beters te doen, Netflix enzo ja. :+
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 11:36:55 #47
382129 crew  Donna
pi_196529303
Oh jakkes @MaJo hopelijk valt het mee!
pi_196529492
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben even gaan googlen op die slaapzak, maarre 100 euro?! :o Dat vind ik wel erg duur :X

Wij hebben zelf 2 slaapzakken: een gewatteerde van de Prenatal en een fleece van de Hema. 1/4e van de prijs en ze werken prima ^O^
[..]
Maar die slaapzakken kosten ook al snel 25 euro per stuk en als aapie groter wordt moeten er grotere komen en als het warmer wordt weer dunnere etc. De puckababy groeit mee omdat je deze in lengte en warmte kunt aanpassen. :)

Maar met 1 slaapzak red je het niet met wassen, nu heb ik al een verzameling van de oudste, maar als het de moeite waard is dan wil ik m ook meteen met 6 maanden gaan gebruiken. Maar ik ben nog niet overtuigd door de ene reactie van Bottoms.

Aapie is idd goed helder op die foto, leuk!
  donderdag 3 december 2020 @ 12:09:22 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196529855
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:24 schreef MaJo het volgende:
Zojuist met de arts gesproken en omdat ik buikpijn heb en helderrood bloedverlies moet ik morgen komen voor een echo. In het ergste geval moet ik dan een curettage -O- Hopelijk valt het mee!

En in het kader van BFD nog wat foto's van aapie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oei, da's minder...

Maar jullie Aapie is echt supercute O+
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:20:32 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196530031
BFD!

Lachen met Colin de clown :+

Resistance is futile.
pi_196531658
Haha Seven. wat een geweldige foto’s!

MaJo leuke fotootjes van aapie ook weer! Ik hoop dat er niets geks te zien is op de echo.

En ja, ik herken het ook van liever andere dingen willen doen dan slapen, netflixen bijvoorbeeld, maar vaak val ik dan tijdens het kijken alsnog in slaap :') .

Ben blij dat Bubbles het hier goed doet na de vaccinaties. Ze was de dag zelf een klein beetje huilerig en heeft sindsdien vrij veel geslapen, maar verder dan dat is ze helemaal zichzelf en gelukkig geen koorts gehad!
pi_196534245
quote:
17s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:07 schreef Smart_ass het volgende:

Ben blij dat Bubbles het hier goed doet na de vaccinaties. Ze was de dag zelf een klein beetje huilerig en heeft sindsdien vrij veel geslapen, maar verder dan dat is ze helemaal zichzelf en gelukkig geen koorts gehad!
Wat fijn! Hier is de kleine vanmorgen gevaccineerd. Ik wist niet dat hij zo hoog kon krijsen bij de prikjes :(

Na een knuffel weer zijn vrolijke zelf, tot vier uur na de vaccinatie... Ineens ontroostbaar! Een zetpil gegeven en toen dat was ingewerkt sliep hij als een blok... Ik hoop dat het ergste voorbij is!

Waren de bovenbeentjes bij Bubbles ook rood? Ik vind het er maar zielig uitzien. Twee pleisters en van die rode plekken!
pi_196534721
Bonus BFD. :D Foto's, altijd goed. O+
  donderdag 3 december 2020 @ 17:45:12 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196535181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:35 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik ben steeds precies moe als A. krampjes heeft of niet kan slapen. En als ze wel slaapt heb ik idd wel iets beters te doen, Netflix enzo ja. :+
Hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
pi_196535301
Oke wie heeft hier ervaring met een baby zonder stem?? Die van ons sliep vandaag veel, man voelde zich koortsig en vanavond hoor ik F wakker worden maar hij klinkt als een oude vent, en is duidelijk super schor en keelpijn. Hoest ook veel. En nu? Ik geef hem veel borst nu, dat smeert de keel hopelijk. Hij is wel vrolijk verder. Kan je niks aan doen verder zeker? Het klinkt zo heftig...
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 18:35:02 #56
382129 crew  Donna
pi_196535958
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe is het met jullie?
Goed! Maandag thuisgekomen uit het ziekenhuis. Waarschijnlijk een virus geweest. En nu gaat alles weer goed en is het echt weer volop genieten! *O*
pi_196536264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:50 schreef tpopml het volgende:

[..]

Wat fijn! Hier is de kleine vanmorgen gevaccineerd. Ik wist niet dat hij zo hoog kon krijsen bij de prikjes :(

Na een knuffel weer zijn vrolijke zelf, tot vier uur na de vaccinatie... Ineens ontroostbaar! Een zetpil gegeven en toen dat was ingewerkt sliep hij als een blok... Ik hoop dat het ergste voorbij is!

Waren de bovenbeentjes bij Bubbles ook rood? Ik vind het er maar zielig uitzien. Twee pleisters en van die rode plekken!
Ja dat krijsen is zo zielig he! Gelukkig maar van korte duur.

Ah ik hoop dat ie zich snel beter voelt! Hoe is ‘t nu?

Haar beentjes waren geloof ik niet heel rood (net even gecheckt, nu sowieso niet meer maar we zijn ook 2 dagen verder) maar ik kan me niet herinneren dat ze rood waren. Wel een beetje hard, maar dat is nu ook weer weg.
  donderdag 3 december 2020 @ 20:44:48 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_196538881
Wat een heerlijke bekkies, @Seven. O+
disclaimer
pi_196539036
Zo leuk al die verschillende baby's ook!

En majo vroeg van vastpakken, wanneer dat dat is. Die van ons begint er nu wat mee en is 18 weken vandaag. Eerst idd wat sq zegt, lachen en brabbelen. Dat brabbelen is bij ons ineens weer gestopt. Ook zo gek haha.
pi_196539178
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:50 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja dat krijsen is zo zielig he! Gelukkig maar van korte duur.

Ah ik hoop dat ie zich snel beter voelt! Hoe is ‘t nu?

Haar beentjes waren geloof ik niet heel rood (net even gecheckt, nu sowieso niet meer maar we zijn ook 2 dagen verder) maar ik kan me niet herinneren dat ze rood waren. Wel een beetje hard, maar dat is nu ook weer weg.
Het rode is hier inmiddels ook weer weg! Hij is hangerig en moe. En weinig eetlust :O dat gebeurt zelden... Nou ja, met zijn 7,7 kg en 12 weken zal het wel goed komen ;)
pi_196539383
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:51 schreef Hilmo het volgende:
Oke wie heeft hier ervaring met een baby zonder stem?? Die van ons sliep vandaag veel, man voelde zich koortsig en vanavond hoor ik F wakker worden maar hij klinkt als een oude vent, en is duidelijk super schor en keelpijn. Hoest ook veel. En nu? Ik geef hem veel borst nu, dat smeert de keel hopelijk. Hij is wel vrolijk verder. Kan je niks aan doen verder zeker? Het klinkt zo heftig...
Ik zou morgen als het dan nog van hetzelfde is de huisarts even bellen. Beterschap voor beer F!
  donderdag 3 december 2020 @ 21:11:12 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_196539407
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:59 schreef tpopml het volgende:

[..]

Het rode is hier inmiddels ook weer weg! Hij is hangerig en moe. En weinig eetlust :O dat gebeurt zelden... Nou ja, met zijn 7,7 kg en 12 weken zal het wel goed komen ;)
7,7 kilo, wauw _O-
disclaimer
  donderdag 3 december 2020 @ 21:11:37 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196539417
Mijn baby van een maand of 5 oud had destijds even geen stem. Klonk echt heel zielig en belachelijk en ook een beetje zorgwekkend. Was het niet, want hij dronk gewoon en speelde redelijk. Maar je bent dus niet de enige :) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 december 2020 @ 21:14:14 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196539482
quote:
Ik denk dat ik een keer of 4 overdag geslapen heb. Maar ik ga vervolgens niet vroeg naar bed :') wat gewoon heel dom is.
Resistance is futile.
pi_196539593
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een keer of 4 overdag geslapen heb. Maar ik ga vervolgens niet vroeg naar bed :') wat gewoon heel dom is.
Ik moet nu ook gewoon naar bed, maar ik blijf vast plakken op de bank.. En voor je het weet is het alweer half 11 ofzo :P
  donderdag 3 december 2020 @ 21:53:27 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_196540280
Mijn baby gaat in de avond echt alleen maar slapen als ik naast m lig. Ik ga dus noodgedwongen om half tien naar boven met hem en meestal slapen we dan tussen tien en half elf wel.
Dan 1 nachtvoeding en rond 7 uur weer wakker zorgt dat ik de 7-8 uur slaap wel haal. En dat heb ik ook wel nodig voor een leuk leven :')
disclaimer
  donderdag 3 december 2020 @ 21:56:23 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_196540343
Mijn baby leek trouwens wel bezeten vandaag joh. Elke keer als ie even sliep begon hij uit het niets te krijsen alsof hij met kokende olie werd overgoten ;( echt heel sneu. Hopelijk een acceptabele nacht :P

Edit - ah, het is de 8 weken sprong :D
(Ja, ik weet dat velen er niet in geloven maar bij al mijn babies is het altijd spot on geweest :'))

[ Bericht 30% gewijzigd door SQ op 03-12-2020 22:20:08 ]
disclaimer
pi_196541196
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:11 schreef SQ het volgende:

[..]

7,7 kilo, wauw _O-
Sst :'( het komt vast wel weer goed. Een voeding minderen zit er echt niet in, en het lijkt zich nu te stabiliseren als ik zijn curve bekijk :')
pi_196541716
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:59 schreef tpopml het volgende:

[..]

Fijn! Hier was ze ook wel een beetje huilerig en hangerig, maar dat was maar heel eventjes. En vooral moe. Hopelijk is dat daar ook snel voorbij. En das een flinke jongen, dan heeft ie wat reserves als ie eventjes wat minder eet :P.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:31:42 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542130
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:53 schreef SQ het volgende:
Mijn baby gaat in de avond echt alleen maar slapen als ik naast m lig. Ik ga dus noodgedwongen om half tien naar boven met hem en meestal slapen we dan tussen tien en half elf wel.
Dan 1 nachtvoeding en rond 7 uur weer wakker zorgt dat ik de 7-8 uur slaap wel haal. En dat heb ik ook wel nodig voor een leuk leven :')
1 voeding, dat lijkt me echt zo relaxt. Oh, super om zo'n chille baby te hebben O+ .
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:32:21 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542139
Hier nog steeds elke 2-3 uur ;( . Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of onze kleine man wil slapen zonder mij naast hem. Meestal tukt hij in zijn wipstoel of zijn nest, rond 10 uur laatste flesje, schone luier en dan liggen we er om 11 uur in. Ik moet dan nog 45 min kolven.. dus ik slaap rond middernacht. Rond 1-2 uur kleine voeding, rond 3-4 uur kleine voeding. Daarna neemt m'n man het over en slaap ik tot 8-9 uur.

SPOILER
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:33:36 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542160
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:41 schreef tpopml het volgende:

[..]

Sst :'( het komt vast wel weer goed. Een voeding minderen zit er echt niet in, en het lijkt zich nu te stabiliseren als ik zijn curve bekijk :')
Gewoon gezonde jongen met gezonde eetlust O+ :7 ^O^ :Y)
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 23:41:53 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196542252
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:29 schreef SQ het volgende:
Vastpakken duurt nog wel ff hoor. Hij gaat zich nu eerst focussen op communicatie: lachen en "praten" O+
Dat lijkt me ook een hele leuke fase! Hij maakt sinds een paar dagen wel een soort piepend geluid. Niet zeurderig maar meer als een kitten ofzo :D

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:36 schreef Donna het volgende:
Oh jakkes @:MaJo hopelijk valt het mee!
Ik hoop het ook! Ik zal het morgen wel even laten weten :)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:47 schreef Nolita het volgende:

[..]

Maar die slaapzakken kosten ook al snel 25 euro per stuk en als aapie groter wordt moeten er grotere komen en als het warmer wordt weer dunnere etc. De puckababy groeit mee omdat je deze in lengte en warmte kunt aanpassen. :)

Maar met 1 slaapzak red je het niet met wassen, nu heb ik al een verzameling van de oudste, maar als het de moeite waard is dan wil ik m ook meteen met 6 maanden gaan gebruiken. Maar ik ben nog niet overtuigd door de ene reactie van Bottoms.

Aapie is idd goed helder op die foto, leuk!
Daar heb je helemaal gelijk in. Wij hebben van vrienden heel veel slaapzakken gekregen in diverse maten dus wij zijn voorlopig voorzien :+ Alleen de newborn maat hadden we niet dus daar heb ik er nu 2 van omdat aapie veel spuugde.

De JBPM is fantastisch trouwens, hij spuugt een stuk minder! Alleen is het nadeel dat hij nu minder poept maar als hij poept zijn het gelijk van die explosies. Moet je zijn kleertjes alsnog verschonen _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oei, da's minder...

Maar jullie Aapie is echt supercute O+
Aw thanks O+

quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:20 schreef Seven. het volgende:
BFD!

Lachen met Colin de clown :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heerlijk al die gezichtsuitdrukkingen :D Ik heb van aapie ook allemaal van dat soort series.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:51 schreef Hilmo het volgende:
Aw wat sneu! Gelukkig is ie verder vrolijk maar ik hoop dat hij snel zijn stem weer heeft. Iets heel anders maar onze kat had dat ooit. Eerst vonden we het wel grappig dat ze zo schor was maar ze bleek uiteindelijk een keelontsteking te hebben dus dat was toch wel heel sneu :@

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:51 schreef Hilmo het volgende:
Zo leuk al die verschillende baby's ook!

En majo vroeg van vastpakken, wanneer dat dat is. Die van ons begint er nu wat mee en is 18 weken vandaag. Eerst idd wat sq zegt, lachen en brabbelen. Dat brabbelen is bij ons ineens weer gestopt. Ook zo gek haha.
Ah dan hebben we nog even :D Leuk wel al die verschillende fases! Ik merk wel dat ik dat leuker vind dan het echte newborn, dan kan je eigenlijk nog helemaal niks met je kind doen :@

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:56 schreef SQ het volgende:
Mijn baby leek trouwens wel bezeten vandaag joh. Elke keer als ie even sliep begon hij uit het niets te krijsen alsof hij met kokende olie werd overgoten ;( echt heel sneu. Hopelijk een acceptabele nacht :P

Edit - ah, het is de 8 weken sprong :D
(Ja, ik weet dat velen er niet in geloven maar bij al mijn babies is het altijd spot on geweest :'))
Ik denk dat aapie vandaag de 6 weken sprong had want bij ons ging het precies hetzelfde! Het gekke is dat hij de eerste helft van de dag bijna constant geslapen heeft maar vanaf 5 uur was hij huilerig en sliep steeds maar een minuut of 10 voordat hij weer gillend wakker werd :X Nu ligt hij alweer een uur te tukken, ik hoop dat dit een goed teken is voor de nacht!

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:32 schreef Seven. het volgende:
Hier nog steeds elke 2-3 uur ;( . Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of onze kleine man wil slapen zonder mij naast hem. Meestal tukt hij in zijn wipstoel of zijn nest, rond 10 uur laatste flesje, schone luier en dan liggen we er om 11 uur in. Ik moet dan nog 45 min kolven.. dus ik slaap rond middernacht. Rond 1-2 uur kleine voeding, rond 3-4 uur kleine voeding. Daarna neemt m'n man het over en slaap ik tot 8-9 uur.

SPOILER
Oef dat zijn wel heftige nachten, zeker met het kolven erbij! Hopelijk gaat hij snel wat langer slapen want ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend moe van wordt, letterlijk.

Aapie krijgt zijn laatste fles rond een uur of 12 en dan wordt hij pas rond 4 uur weer wakker. De volgende ronde is pas rond 8 uur/half negen dus we zijn wat dat betreft wel gezegend met zijn ritme. Toen ik stopte met borstvoeding kwam hij 's nachts wat vaker maar sinds 2 dagen zit hij weer in dit ritme.
pi_196542924
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:32 schreef Seven. het volgende:

SPOILER
Ah dat is wel aanpoten ja! Maar als je het hebt over ernaast slapen, dan bedoel je baby in de co-sleeper en jij in bed? Of samen in bed? Wel echt fijn dat je man het over neemt op een gegeven moment want anders zou het echt niet te doen zijn! Hopelijk tegen de tijd dat je 3 dagen per week naar kantoor zou gaan slaapt Colin wat langer door.
  vrijdag 4 december 2020 @ 02:51:38 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_196543149
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

1 voeding, dat lijkt me echt zo relaxt. Oh, super om zo'n chille baby te hebben O+ .
Ja we boffen wel echt met deze baby. Mijn tweede kind was echt heel anders, die was halve nachten wakker altijd, zo killing. Ik ben toen ook best afgegleden (waren meerdere omstandigheden, maar slaaptekort is niet bevorderlijk daarin). Pas dus goed op jezelf, want het ligt echt op de loer :*
disclaimer
  vrijdag 4 december 2020 @ 02:54:51 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_196543154
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:41 schreef tpopml het volgende:

[..]

Het kan weinig kwaad hoor, bij die kleintjes. En het zegt ook helemaal niks over de toekomst.
Mijn "mini" baby is nu ook de 6 kg al voorbij. Verdubbeld in 8 weken. Bijzonder wel. :')
disclaimer
pi_196543211
Ah, de Hollandse welvaart :D.

Ik dacht dat Y zwaar was maar dat valt met 5,5 kg dan best wel mee :P.
  vrijdag 4 december 2020 @ 05:22:42 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_196543647
Ah, een tweede nachtvoeding kado. Was te verwachten ;)
disclaimer
pi_196543796
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 05:22 schreef SQ het volgende:
Ah, een tweede nachtvoeding kado. Was te verwachten ;)
Hehe :P

Ik wil graag een voeding geven, maar mevrouw slaapt nog. :z
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 12:08:02 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196547395
Helaas, inderdaad placentaresten in mijn baarmoeder dus dinsdag currettage -O-
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:08:37 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_196547406
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef MaJo het volgende:
He jakkes MaJo, wat vervelend nou -O-
disclaimer
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:15:16 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196547512
Wat STOM MaJo! :( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196548078
Lekkere Hollandse welvaart inderdaad :D

He Majo wat vervelend -O-
pi_196548540
MaJo wat naar! Hopelijk is zo’n ingreep niet te pijnlijk.

Ik werd vannacht wakker zonder ploftieten! _O_
Hopelijk blijft dit zo :P.

Oh en vandaag wordt de tiny love afgeleverd, ben heel benieuwd wat Bubbles ervan vindt.
pi_196549854
Vanochtend gebeld met huisarts. Vond het vannacht toch wat spannend. Steeds van die schrik reacties in de ademhaling en super zwaar en piepend ademen. En links liggend voeden lukte hem niet om te aanhappen. Klaarwakker was hij op een gegeven moment en soms wel lachen. Nou ja, vanochtend 8 uur gebeld en assistente zei meteen kom maar. Ik had nog niet eens de symptomen verteld hahah. Man dus erheen om half 11, met briefje van mij. Had 37,6 graden dus viel mee. Dokter bekeek oren en longen en alles is goed, gewoon verkouden maar goed dat we even kwamen.

Trouwens, ik ging liggend voeden met baby rond 7 uur en daarna zelf ook slapen. Tot paar weken geleden gedaan. Sliep dan van 20.00 tot 6.00 uur ofzo. Aanrader hoor! Je hebt niks aan je avond maar wat maakt het uit. Dat komt later wel weer. Nu leg ik hem wakker op bed maar ja hij is dan ook 4 maanden. Ik zou dat echt aanraden aan jullie als je moe bent. Het is zo heerlijk. Donker is het toch wel buiten, dus nacht idee krijg je wel. Wij lagen allemaal dan.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hilmo op 04-12-2020 14:49:34 ]
pi_196549866
Shit Majo! Succes!!

Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado. Roomkaas is geen succes bij ons en appelstroop vind ik onnodig zoet. Laatst heb ik hummus geprobeerd en dat viel in de smaak, maar is te zout voor baby's.
Dus hierbij mijn recept voor baby hummus uit de diepvries

• 1 blikje kikkererwten (300 gram)
• 2 eetlepels tahin (https://www.ah.nl/product(...)hat-tahin-sesampasta)
• 1,5 el citroensap
• een ietsiepietsie komijnpoeder en paprikapoeder, maar komijn kun je ook weglaten
• scheut olijfolie

Alles in de foodprocessor, dan kleine beetjes water erbij tot het flink smeuïg* is. Met een boterhamzakje in je ijsblokjesvormpjes spuiten. Tadaa! 40 porties hummus :s)
Ik vind het echt ideaal.

*hoe schrijf je dat in vredesnaam? :')
pi_196549883
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend gebeld met huisarts. Vond het vannacht toch wat spannend. Steeds van die schrik reacties in de ademhaling en super zwaar en piepend ademen. En links liggend voeden lukte hem niet om te aanhappen. Klaarwakker was hij op een gegeven moment en soms wel lachen. Nou ja, vanochtend 8 uur gebeld en assistente zei meteen kom maar. Ik had nog niet eens de symptomen verteld hahah. Man dus erheen om half 11, met briefje van mij. Had 37,6 graden dus viel mee. Dokter bekeek oren en longen en alles is goed, gewoon verkouden maar goed dat we even kwamen.
Fijn dat het gewoon goed is. Het kan nooit kwaad om even zekerheid te hebben :)
pi_196549971
Mijn baby at ook graag geprakte banaan op z'n brood (soms met wat pindakaas er door) of wortelpompoenspread van de appie. Die laatste kun je vast ook wel zelf maken zonder zout :P
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:51:01 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196550023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Shit Majo! Succes!!

Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado. Roomkaas is geen succes bij ons en appelstroop vind ik onnodig zoet. Laatst heb ik hummus geprobeerd en dat viel in de smaak, maar is te zout voor baby's.
Dus hierbij mijn recept voor baby hummus uit de diepvries

• 1 blikje kikkererwten (300 gram)
• 2 eetlepels tahin (https://www.ah.nl/product(...)hat-tahin-sesampasta)
• 1,5 el citroensap
• een ietsiepietsie komijnpoeder en paprikapoeder, maar komijn kun je ook weglaten
• scheut olijfolie

Alles in de foodprocessor, dan kleine beetjes water erbij tot het flink smeuïg* is. Met een boterhamzakje in je ijsblokjesvormpjes spuiten. Tadaa! 40 porties hummus :s)
Ik vind het echt ideaal.

*hoe schrijf je dat in vredesnaam? :')
100% appelstroop, andere 100% notenpasta, 'jam' zonder toegevoegde suikers (fruitspread dus), kipfilet, alleen wat boter, gebakken ei, kindersmeerkaas, groentespread van zonnatura (gestoomde geprakte pompoen op brood is de easy zelfmaakversie), heel soms een klein likje smeerleverworst (maar da's niet echt gezond). Avocado komt er hier niet in vanwege 60 liter water per stuk nodig om ze te laten groeien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:56:08 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_196550100
Als je het dan echt zoutarm wil doen moet je zelf ff je kikkererwten koken :P
disclaimer
pi_196550511
Dat van waterverbruik van de avocado wist ik niet. Geef je om die reden ook geen vlees dan?

AH heeft zoutloze kikkererwten..
pi_196551893
Wat naar MaJo! ;(

Loempia had vandaag zijn tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heeft veel gehuild, weinig geslapen en gedronken ;(. Hij schrikt veel van de andere kinderen. Dinsdag gaat hij weer, ben benieuwd, hopelijk gaat het dan beter.
Ze houden daar een houdbaarheid van moedermelk aan van 3 dagen in de koelkast. Dat is toch echt kort? Ik dacht wat ik vandaag heb gekolfd kan ik dinsdag dan meegeven, maar nee dat is echt "te lang hoor".
pi_196551987
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
Wat naar MaJo! ;(

Loempia had vandaag zijn tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heeft veel gehuild, weinig geslapen en gedronken ;(. Hij schrikt veel van de andere kinderen. Dinsdag gaat hij weer, ben benieuwd, hopelijk gaat het dan beter.
Ze houden daar een houdbaarheid van moedermelk aan van 3 dagen in de koelkast. Dat is toch echt kort? Ik dacht wat ik vandaag heb gekolfd kan ik dinsdag dan meegeven, maar nee dat is echt "te lang hoor".
Precies wat we met A. hadden op de wendag bij de gastouder. Hoop dat het beter met onze kinders gaat!
pi_196552151
:z
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Precies wat we met A. hadden op de wendag bij de gastouder. Hoop dat het beter met onze kinders gaat!
Hoop het ook!
Afgelopen dinsdag was hij ook geweest, voor de eerste keer. Dat was voor 3 uur. Dat ging best prima, dus jammer dat het vandaag zo ging. Vind het dan zo zielig voor hem ;(
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:22:59 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196552284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:20 schreef B.ertha het volgende:
Dat van waterverbruik van de avocado wist ik niet. Geef je om die reden ook geen vlees dan?

AH heeft zoutloze kikkererwten..
We eten wel vlees, maar niet zo heel veel. Zeker 3 dagen per week niet. Die vergelijking vind ik ook wel lastig, want avocado is natuurlijk geen vlees en kost vooral veel meer water dan andere groente/fruit (wat is het eigenlijk?). Bovendien mag ik geen zuivel en als ik dan al het vlees weg laat, wordt het snel wat eentonig qua eten...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196552438
Ik denk vooral dat je dingen met mate zou moeten eten, want ook cacao en bepaalde noten zijn nogal waterslurpers. Wel interessant om je eens in te verdiepen :P

Maargoed, beetje offtopic :+
pi_196552784
Wat is er zo leuk aan de tinylove mobiel? :@ ik ken het niet!
pi_196552912
Goede zeg banaan op brood voor die etende baby's. Ik wist het ook nooit. Roomboter, pindakaas en appelstroop, verder kwam ik ook nooit omdat al die gezonde alternatieven wij zelf niet lusten en dan moeten we steeds dingen weggooien. Maar veel beleg soorten is nog niet echt van belang toch? En kaas? Later deden we ook vegetarische smeerworst maar heel gezond moet dat ook niet zijn...

Majo hoe gaat dat, zon behandeling? Wat moet ik erbij voorstellen?
pi_196552933
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:52 schreef tpopml het volgende:
Klassieke muziek vaak die wel aan te horen is voor langdurige tijd en kinderen zijn er wild van.
pi_196552994
quote:
Wat naar MaJo! ;(

Ja hier ook van die gekke standaarden. Slaat nergens op. Ben er ook achteraan gegaan. Gewoon andere datum opzetten. Geen Melk gaan weggooien ofzo hoor!
pi_196553445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 18:04 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ja hier ook van die gekke standaarden. Slaat nergens op. Ben er ook achteraan gegaan. Gewoon andere datum opzetten. Geen Melk gaan weggooien ofzo hoor!
Zo zou ik t ook doen ^O^
pi_196554473
Hier juist een baby die een lijntje onder gemiddeld zit op gewicht en lengte. Bij mijn eerste had ik het idee dat hij dat probeerde in te halen en dat heb ik bij Poffertje juist niet.
Waar Banaan altijd zijn mond open deed en ook 's nachts vaak dronk, houdt zij soms stijf haar mond dicht en drinkt hooguit drie keer 's nachts. Maar ze is verder tevreden dus het zal wel goed zijn. :)

Poffertje is sowieso nog een slaapkopje. Volgens mij heeft ze nog geen half uur per dag haar ogen open. Ze drinkt ook met haar ogen dicht, soms heb ik geen idee of ze dan wakker is of niet. :?

@Nolita wij hebben die Puckababy ook gebruikt met Banaan, ik was er altijd wel blij mee. Tweede heb ik wel tweedehands gekocht vanwege de prijs. En mijn waskunsten zijn toch niet zo goed dat die eerste er nog als nieuw uitziet. ;)

Wakker ziet er zo uit.
SPOILER
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196556692
Hoe is het met je kleintje, @tpopml? Bubbles lijkt vandaag erg moe, heeft ook hele kleine rode oogjes al de hele dag. Verder is ze wel gewoon beweeglijk in de box maar ik merk dat ze veel weg kijkt. Vermoeidheid komt vaak voor na vaccinaties las ik maar geen idee hoelang erna dat normaal is.

Ahh wat een poepie PKM, heerlijk pakje ook!
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:15:34 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557005
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 01:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah dat is wel aanpoten ja! Maar als je het hebt over ernaast slapen, dan bedoel je baby in de co-sleeper en jij in bed? Of samen in bed? Wel echt fijn dat je man het over neemt op een gegeven moment want anders zou het echt niet te doen zijn! Hopelijk tegen de tijd dat je 3 dagen per week naar kantoor zou gaan slaapt Colin wat langer door.
We hebben hier een co-sleeper. En ik hoop het ook want op deze manier is 3 dagen op kantoor domweg geen optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 04-12-2020 23:36:21 ]
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 23:17:31 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196557036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:59 schreef Hilmo het volgende:
Goede zeg banaan op brood voor die etende baby's. Ik wist het ook nooit. Roomboter, pindakaas en appelstroop, verder kwam ik ook nooit omdat al die gezonde alternatieven wij zelf niet lusten en dan moeten we steeds dingen weggooien. Maar veel beleg soorten is nog niet echt van belang toch? En kaas? Later deden we ook vegetarische smeerworst maar heel gezond moet dat ook niet zijn...

Majo hoe gaat dat, zon behandeling? Wat moet ik erbij voorstellen?
Ze gaan dan onder narcose de baarmoeder schoon maken. Het is een standaard procedure maar het blijft toch spannend. Het is trouwens verplaatst naar morgen dus ik ben er wel snel vanaf.

PKM wat een popje heb je daar O+ Hoe oud is ze? Aapie sliep in het begin ook bijna altijd maar is nu steeds meer wakker.

Leuk die gesprekken over eten, ik kan me daar echt nog niets bij voorstellen :D
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:30:05 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557194
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 02:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja we boffen wel echt met deze baby. Mijn tweede kind was echt heel anders, die was halve nachten wakker altijd, zo killing. Ik ben toen ook best afgegleden (waren meerdere omstandigheden, maar slaaptekort is niet bevorderlijk daarin). Pas dus goed op jezelf, want het ligt echt op de loer :*
Dankjewel :* . Ja, doe ik zeker. Ik ben ergens wel blij dat ik het aan zie komen, en ik herken blijkbaar m'n grenzen. Vandaag met Six. en m'n zus ook over gehad. We gaan kijken of we Colin een handje kunnen helpen met doorslapen. Het zou mooi zijn als hij 4-5 uurtjes doorslaapt. Of in ieder geval niet meer wakker wordt om 1 uur. Dan kan ik 2 x 3 uur slapen en dan is het ook goed te doen in combinatie met m'n werk.

Ik heb in principe aan 6 uur slaap echt genoeg, dus regelmatig maar 5 uurtjes lukt me wel. Regelmatig 3-4 uurtjes.. en dat gebeurt dus vaak op kantoordagen: dat is glad ijs. Een slecht nachtje is echt geen ramp maar na 3 of 4 slechte nachten krijg ik er echt last van. Dan huil ik echt verschillende keren om het verliezen van mijn kind in mijn hoofd, en dat is best wel traumatisch (en totaal onnodig natuurlijk, het is compleet irrationeel). Ik schreef die gedachten eerst toe aan kraamtranen, maar dat is het na 10 weken echt niet meer.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:32:09 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557221
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef MaJo het volgende:
-O-

Vervelend MaJo. Zie je er tegenop?
Resistance is futile.
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:37:42 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557281
@PKM O+ O+ O+ dan smelt je toch gewoon O+

@Hilmo fijn dat de huisarts er even naar gekeken heeft!
Resistance is futile.
pi_196557295
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:52 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe is het met je kleintje, @:tpopml? Bubbles lijkt vandaag erg moe, heeft ook hele kleine rode oogjes al de hele dag. Verder is ze wel gewoon beweeglijk in de box maar ik merk dat ze veel weg kijkt. Vermoeidheid komt vaak voor na vaccinaties las ik maar geen idee hoelang erna dat normaal is.
Alsof er niets gebeurd is...

Wel merk ik sinds deze week dat hij veel meer afgeleid is. Dat is niet zozeer gerelateerd aan de vaccinaties dus, maar het valt me wel op dat hij minder makkelijk in slaap valt in de woonkamer of als er visite is... Visite en borstvoeding is ook geen doen...

Slaapt Bubbles wel?
pi_196557364
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dankjewel :* . Ja, doe ik zeker. Ik ben ergens wel blij dat ik het aan zie komen, en ik herken blijkbaar m'n grenzen. Vandaag met Six. en m'n zus ook over gehad. We gaan kijken of we Colin een handje kunnen helpen met doorslapen. Het zou mooi zijn als hij 4-5 uurtjes doorslaapt. Of in ieder geval niet meer wakker wordt om 1 uur. Dan kan ik 2 x 3 uur slapen en dan is het ook goed te doen in combinatie met m'n werk.

Ik heb in principe aan 6 uur slaap echt genoeg, dus regelmatig maar 5 uurtjes lukt me wel. Regelmatig 3-4 uurtjes.. en dat gebeurt dus vaak op kantoordagen: dat is glad ijs. Een slecht nachtje is echt geen ramp maar na 3 of 4 slechte nachten krijg ik er echt last van. Dan huil ik echt verschillende keren om het verliezen van mijn kind in mijn hoofd, en dat is best wel traumatisch (en totaal onnodig natuurlijk, het is compleet irrationeel). Ik schreef die gedachten eerst toe aan kraamtranen, maar dat is het na 10 weken echt niet meer.
Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?

Kan je je kolfmoment niet zo puzzelen dat je zelf iets vroeger kan gaan slapen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:51:03 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557419
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:46 schreef tpopml het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?

Kan je je kolfmoment niet zo puzzelen dat je zelf iets vroeger kan gaan slapen?
Geen idee nog :D . Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.

Kolfritme ga ik naar kijken.
Resistance is futile.
pi_196557511
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen idee nog :D . Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.

:D ik houd me aanbevolen, al merk ik nu bij 12, bijna 13, weken dat er wel iets langere tijd tussenkomt... dus als je beetje mazzel hebt zit dat er voor jou ook aan te komen! Met een aanpassing in je kolfritme moet je dan wel richting de vier uur komen! Moet je vroeg opstaan voor werk?
pi_196557529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:38 schreef tpopml het volgende:

[..]

Alsof er niets gebeurd is...

Wel merk ik sinds deze week dat hij veel meer afgeleid is. Dat is niet zozeer gerelateerd aan de vaccinaties dus, maar het valt me wel op dat hij minder makkelijk in slaap valt in de woonkamer of als er visite is... Visite en borstvoeding is ook geen doen...

Slaapt Bubbles wel?
Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.

Ja als ze ouder worden gaan ze dingen bewuster meemaken dus raken ze ook sneller afgeleid denk ik? Er is natuurlijk zoveel te zien voor ze. En als je ‘m in zijn co-sleeper/ledikantje legt?

@Seven. inderdaad even uitvogelen wat handig is. Voor echte slaaptraining lijkt ie me nog wat te jong ja, maar zoals je zegt ga je dit icm werk ook niet lang volhouden.
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:04:40 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557541
Kwart voor 7 dus nog niet eens heel gek. Hopelijk heeft Colin het ook snel door. Eigenlijk zien we dat meneer gewoon 24 uur per dag kleine voedingen doet. 120ml ineens is tegenwoordig echt zeldzaam.

Truste :z
Resistance is futile.
pi_196557547
Ik helemaal blij met die tiny love, maar die moet je natuurlijk vast maken aan de spijlen en hier doen ze niet aan ‘echte’ boxen dus wij hebben zo’n unit:

Edit: oke ik heb het net geprobeerd, maar het past niet. Jammerrrrrr :'( .

[ Bericht 8% gewijzigd door Smart_ass op 05-12-2020 01:08:45 ]
  zaterdag 5 december 2020 @ 02:26:42 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196558435
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik helemaal blij met die tiny love, maar die moet je natuurlijk vast maken aan de spijlen en hier doen ze niet aan ‘echte’ boxen dus wij hebben zo’n unit:

[ afbeelding ]

Edit: oke ik heb het net geprobeerd, maar het past niet. Jammerrrrrr :'( .
-O- jammer..
Resistance is futile.
pi_196558551
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 december 2020 02:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

-O- jammer..
@Seven heb jij naast je megadrukke en belangrijke managementbaan een kind?
  zaterdag 5 december 2020 @ 04:14:48 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_196558605
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Inbakeren! :7
disclaimer
pi_196559702
Nou ik zal ook nooit meer zeggen dat Poffertje zo weinig wakker is. -O-

Tot twaalf uur deden we geen oog dicht, wel drie keer poep. :Z
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:39:00 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196560236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 03:25 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

@:Seven heb jij naast je megadrukke en belangrijke managementbaan een kind?
Ja, m'n zoontje is nu 10 weken.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:47:40 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196560346
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 04:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Inbakeren! :7
Ik dacht dat dat alleen voor huilbaby's en onrustige slapers is? Op zich, als meneer eenmaal ligt te tukken (en inslapen is ook geen probleem), dan is er weinig aan de hand.

We willen proberen om hem grotere voedingen te geven. Gisteren heeft hij rond 22:00 een fles van 120ml leeg gedronken. Om 23:30 in slaap gevallen want drukke dag gehad. En om 2:00 werd hij weer wakker.

Probleem 's nachts is dat hij slaperig is en dus niet veel drinkt. Daarna meldt hij zich dus binnen max. 2 uur weer.

Dus als we die voeding van 22:00 door kunnen schuiven naar middernacht, dan kan ik het kolven ook doen voor hij gaat slapen en tegelijk met hem gaan tukken. Dan om 4 uur voeden en kolven. En dan slapen van 5 tot kwart voor 7. Op die manier gaat het wel lukken met m'n 6 uur slaap.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:30:21 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196563614
:W vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK -O- Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst :X
pi_196564690
Succes MaJo!

@Seven. de laatste voeding wat groter klinkt logisch. Hopelijk zit ie dan wat langer vol en slaapt ie langer. Hij wordt wel echt telkens wakker van de honger? Dat vond ik hier het ‘probleem’ van de co-sleeper, ik haalde Bubbles er telkens uit wanneer ze wakker werd, terwijl ze nu ze in haar ledikantje ligt regelmatig even wakker is maar dan valt ze erna gewoon weer in slaap.

Inbakeren weet ik niet of ik nog aan zou beginnen met 10 weken, maar dat ligt er ook aan hoe beweeglijk Colin is. Wij zijn daar met Bubbles eigenlijk al vrij snel mee gestopt, maar dat komt ook doordat ik haar gewoon recht in haar ledikantje neerlegde maar haar er overdwars weer uit haalde, dus ik vertrouwde het niet meer :P.
pi_196564692
:W Houd vol en sterkte Majo!

Duurt de ingreep lang? Hopelijk ben je inmiddels aan de beurt en valt het mee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.

Ja als ze ouder worden gaan ze dingen bewuster meemaken dus raken ze ook sneller afgeleid denk ik? Er is natuurlijk zoveel te zien voor ze. En als je ‘m in zijn co-sleeper/ledikantje legt?

Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?

I stand corrected. Dag twee na dato begint met uitslapen O+ en na het opstaan lag hij binnen no time weer in zijn wipstoeltje te slapen. Dutjesdag!

Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt... }:|). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

We willen proberen om hem grotere voedingen te geven. Gisteren heeft hij rond 22:00 een fles van 120ml leeg gedronken. Om 23:30 in slaap gevallen want drukke dag gehad. En om 2:00 werd hij weer wakker.

Probleem 's nachts is dat hij slaperig is en dus niet veel drinkt. Daarna meldt hij zich dus binnen max. 2 uur weer.

Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog? :D) aan als hij binnen twee uur nog een keer komt. Maar misschien wel een idee om halverwege het flesje te verschonen?

Mag ik in de OP met koosnaampje "Mickey" van 7-sep?
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:39:31 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196564697
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
:W vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK -O- Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst :X
Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?
pi_196564878
Vervelend @MaJo , mag toch hopen dat je snel aan de beurt bent!

@SQ mag ik in de OP met Poffertje? Ze is er sinds 4 november.

@Seven. dat je het redt op zo weinig slaap. Voel je je ook niet beter bij acht uur slaap? Want als geen angstgedachten overdag je drempel is san ligt de lat misschien wat laag. ;)

Ik herken het trouwens wel een beetje. Als ik heel moe ben dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik iets stoms doe waardoor er wat met Poffertje gebeurd. Maar ik heb het nog nooit gekoppeld aan een specifiek aantal uur slaap.
pi_196568884
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:

Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?

I stand corrected. Dag twee na dato begint met uitslapen O+ en na het opstaan lag hij binnen no time weer in zijn wipstoeltje te slapen. Dutjesdag!

Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt... }:|). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.
[..]

Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggen :D.

Ah ja, zou fijn zijn als hij tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat gewend is. Hier ging de overgang heel makkelijk, hopelijk bij jullie ook!

@MaJo is alles goed gegaan?
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 19:30:28 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196569074
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?
Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolven ^O^

Uiteindelijk was ik om 2 uur aan de beurt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:19 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggen :D.

Ah ja, zou fijn zijn als hij tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat gewend is. Hier ging de overgang heel makkelijk, hopelijk bij jullie ook!

@:MaJo is alles goed gegaan?
Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.

Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en moet ik aan de ijzertabletten. Het verklaard wel de extreme vermoeidheid van de laatste weken :O
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:41:03 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572320
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Succes MaJo!

@:Seven. de laatste voeding wat groter klinkt logisch. Hopelijk zit ie dan wat langer vol en slaapt ie langer. Hij wordt wel echt telkens wakker van de honger? Dat vond ik hier het ‘probleem’ van de co-sleeper, ik haalde Bubbles er telkens uit wanneer ze wakker werd, terwijl ze nu ze in haar ledikantje ligt regelmatig even wakker is maar dan valt ze erna gewoon weer in slaap.

Inbakeren weet ik niet of ik nog aan zou beginnen met 10 weken, maar dat ligt er ook aan hoe beweeglijk Colin is. Wij zijn daar met Bubbles eigenlijk al vrij snel mee gestopt, maar dat komt ook doordat ik haar gewoon recht in haar ledikantje neerlegde maar haar er overdwars weer uit haalde, dus ik vertrouwde het niet meer :P.
Hah, hier halen we hem er nooit uit, eerst probeer ik de speen en als het huilen begint: flesje.

Eigenlijk komt het er op neer dat we hem op afroep voeden maar dan met de fles. Vandaag ging heel goed, meneer heeft steeds volledige voedingen gehad. Tot vandaag was het eigenlijk overdag al veel vaker kleine voedingen. En één keer kwam hij alsnog na 2 uurtjes maar hij kreeg wel weer een hele voeding weg. Alleen nog geen schijtluier gehad, die zal vannacht wel komen. Hij is net 15 minuten onder zeil, ik ga nu kolven en dan hopelijk trekt hij 'm door naar 2 of 3 uur.

Hij slaapt niet onrustig, sinds een weekje heeft hij een slaapzak en dat gaat prima. Hij ligt altijd alas een soort cactus :+ en als hij dan schrikt van een geluid, dan maaien zijn armpjes ff de licht in.

En LOL, dan sta je wel ff raar te kijken als je baby ineens over dwars ligt. Ik zou het ook niet vertrouwen :P .
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:50:07 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572463
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog? :D) aan als hij binnen twee uur nog een keer komt. Maar misschien wel een idee om halverwege het flesje te verschonen?

Mag ik in de OP met koosnaampje "Mickey" van 7-sep?
Succes met oefenen!

Tussendoor verschonen ben ik vrijwel altijd 's nachts te moe voor. Maar wie weet, als ik van tevoren een beetje slaap!
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:56:13 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572565
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:51 schreef PKM het volgende:
@:Seven. dat je het redt op zo weinig slaap. Voel je je ook niet beter bij acht uur slaap? Want als geen angstgedachten overdag je drempel is san ligt de lat misschien wat laag. ;)

Ik herken het trouwens wel een beetje. Als ik heel moe ben dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik iets stoms doe waardoor er wat met Poffertje gebeurd. Maar ik heb het nog nooit gekoppeld aan een specifiek aantal uur slaap.
Ik heb al sinds jaar en dag genoeg aan 6 uurtjes. Soms pakte ik wel eens 8 uurtjes mee maar het maakte eigenlijk geen verschil in mijn functioneren overdag.

Ik reken trouwens niet op de minuut nauwkeurig, maar ik weet wel aardig wat ik minimaal nodig heb om fatsoenlijk te functioneren. Eigenlijk is de hoeveelheid slaap die ik nodig heb niet veranderd, maar de gevolgen de dag erna dus wel.

Neemt niet weg dat je gewoon een goed punt hebt, ik moet naar 6 tot 8 uur toewerken, niet naar 4 uurtjes want dat is geen structurele oplossing.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:58:49 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572604
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolven ^O^

Uiteindelijk was ik om 2 uur aan de beurt.
[..]

Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.

Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en moet ik aan de ijzertabletten. Het verklaard wel de extreme vermoeidheid van de laatste weken :O
Fijn dat het goed gegaan is, nu proberen uit te rusten enzo. Had je iets van verdoving?

En jij Aapie maar de schuld geven van je vermoeidheid :P .
Resistance is futile.
pi_196573390
Mijn zoon van 1 jaar heeft tot voor een maand altijd elke nacht goed doorgeslapen. Steeds 10 à 11 uur maar sinds een maandje lukt dit niet meer.
Als we hem 's avonds in zijn bed stoppen ligt hij steeds te krijsen (deed hij nooit). We laten hem dan even krijsen maar soms is dat na een uur nog niet over. Als we hem dan uit zijn bed halen stopt hij onmiddellijk.
Van zodra je hem nog maar op zijn rug legt (waar dan ook) begint het krijsen opnieuw, zelfs als dat in ons bed is.

Nog iemand die ervaring? Wat zou het kunnen zijn?
Cindy De Vuyst
  zondag 6 december 2020 @ 01:30:27 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196574539
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:49 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zoon van 1 jaar heeft tot voor een maand altijd elke nacht goed doorgeslapen. Steeds 10 à 11 uur maar sinds een maandje lukt dit niet meer.
Als we hem 's avonds in zijn bed stoppen ligt hij steeds te krijsen (deed hij nooit). We laten hem dan even krijsen maar soms is dat na een uur nog niet over. Als we hem dan uit zijn bed halen stopt hij onmiddellijk.
Van zodra je hem nog maar op zijn rug legt (waar dan ook) begint het krijsen opnieuw, zelfs als dat in ons bed is.

Nog iemand die ervaring? Wat zou het kunnen zijn?
Verlatingsangst, vrij normaal voor een kindje vanaf 10-11 maanden geloof ik.

https://www.kijkopontwikk(...)men-verlatingsangst/
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 01:35:53 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196574577
Ff posten zodat ik het onthou: Colin begon om 21:30 aan zijn laatste voeding (ik sliep om 23:30), de eerste nachtvoeding om 00:50. Anders dan normaal: tussendoor verschoond, zijn fles ging bijna helemaal op. Ben benieuwd of hij zich nu ook weer om 3 uur gaat melden.

Lampen uit, oogjes dicht werkt gelukkig prima 's nachts.

:Z
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 04:24:27 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196574991
Nahh, gaat best goed hier :) . Hij is zich om 4 uur komen melden ipv 3 uur.

Nu kolven terwijl Six. de luier verschoont, en daarna hopelijk nog 2 uurtjes slaap meepakken.
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 05:13:55 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_196575131
Majo :* hopelijk is het nu echt gedaan met die bevalling ;)

Seven., toch best nog weer een pittig nachtje zo :*

Ik kreeg van mijn zoontje zijn eerste doorslaap kado juist :o van 23u tot 5u ongeveer :@
Edit: en hij slaapt alweer, na een kwartiertje lurken :o

[ Bericht 10% gewijzigd door SQ op 06-12-2020 05:19:06 ]
disclaimer
pi_196575170
Majo, gelukkig is het nu achter de rug. Hopelijk ben je nu ook snel van de vermoeidheid af!

Seven, dat Colin maar snel wat meer uurtjes slaap aan elkaar gaat plakken. Het is nog een maand tot januari, daarin kunnen ze heel wat stappen maken mbt slaap gelukkig. :*

Fijn @SQ een topcadeau. Die waardeer ik ook wel enorm. :D
Ik zag een verzoek tot toevoegen aan op. Je mag mij en L ook toevoegen op 15 juli.
pi_196577682
quote:
tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heef
Hm. Ik mis een heel deel van je quote zie ik.

Maar dit ging over het bewaren van de melk dacht ik. We houden hier een dag of 4-5 aan in de koelkast.
Ontdooide diepvries 24 uur uiteraard.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:52 schreef tpopml het volgende:
Ik snap het ook niet, maar de kleine dame is er helemaal gek van. :9
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:46 schreef PKM het volgende:
Hier juist een baby die een lijntje onder gemiddeld zit op gewicht en lengte. Bij mijn eerste had ik het idee dat hij dat probeerde in te halen en dat heb ik bij Poffertje juist niet.
Waar Banaan altijd zijn mond open deed en ook 's nachts vaak dronk, houdt zij soms stijf haar mond dicht en drinkt hooguit drie keer 's nachts. Maar ze is verder tevreden dus het zal wel goed zijn. :)

Poffertje is sowieso nog een slaapkopje. Volgens mij heeft ze nog geen half uur per dag haar ogen open. Ze drinkt ook met haar ogen dicht, soms heb ik geen idee of ze dan wakker is of niet. :?

@:nolita wij hebben die Puckababy ook gebruikt met Banaan, ik was er altijd wel blij mee. Tweede heb ik wel tweedehands gekocht vanwege de prijs. En mijn waskunsten zijn toch niet zo goed dat die eerste er nog als nieuw uitziet. ;)

Wakker ziet er zo uit.
SPOILER
Goed gelukt poffertje. O+

Dat van de ogen dicht hebben wij de eerste 4-6 weken gehad denk ik? Heel anders dan de eerste.. Ogen waren eigenlijk alleen open met het huilen. :s) Hier is het redelijk goed gekomen geloof ik.
pi_196577790
Ze is hier 's avonds/'s nachts behoorlijk aan het clusteren soms geloof ik. Voeding rond 21u, 23u, 00:30, 01:30..Maar soms ook ineens om 21u knock-out tot een uur of 2-3. Geen peil op te trekken op het moment!

As we speak is ze ook behoorlijk manisch. :+ Ze ligt heerlijk verliefd in onze armen te brabbelen, staren, glimlachen en ineens is daar een oprisping/boer/hik/.. en dan *credits naar @SQ voor de omschrijving* is het net alsof ze door hete olie overgoten wordt. Krijsen, schreeuwen, schoppen, overstrekken. Intens verdriet. Soms is de tiny love wel uitkomst, dan ligt ze daar intens de genieten, lachen, alles.

Hoop wel dat ze rond de feestdagen (topdrukte hier op het werk) iets meer slaap pakt. :@ *)
pi_196577815
Deze blik naast je in bed maakt wel veel goed hoor;
pi_196578617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
Beterschap :*
pi_196578924
Wat een lieverd, @NJ!

Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
pi_196579348
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!

Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
Hoe vond je het nu met de tweede, de kraamhulp?
Ik vond het moment van weggaan sowieso gek, dat je ineens 'alleen' bent met je gezin. :9

Voelt nog wel erg fris nu idd.
  zondag 6 december 2020 @ 12:55:01 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196579369
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze blik naast je in bed maakt wel veel goed hoor;
[ afbeelding ]
Haha, ik snap je precies! Lief klein draakje O+
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 12:57:15 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196579424
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!

3c, mij niet gezien :D
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 13:02:32 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_196579529
Ik hijs net Goud in z'n skipak, wij moeten echt even naar buiten _O-
disclaimer
pi_196579890
Ik denk dat ik ook maar voor een wolfleecepakje ga. Het wordt natuurlijk alleen maar kouder en we moeten ook wel een keer naar buiten. :+
Alhoewel ik denk dat het nu best mee zal vallen in m’n doek onder mn draagjas.

@Seven. Ik had deze keer gevraagd om een ervaren kz die onze keuzes (samen slapen, tandemvoeden etc) kon respecteren. En die kregen we gelukkig. In overleg kwam ze maar 3 uur per dag, maar in die 3 uur deed ze meer dan de vorige deed in 8 uur. En ze speelde ook zo ontzettend leuk met U, had ook echt aandacht voor hem.
Toen ze wegging, vroeg ze of ze mij een knuffel mocht geven. :D

Ik moet zeggen dat ik het alleen zijn met gezin ook wel op prijs stel. ;)
pi_196581029
@Seven. ik had rond die leeftijd het boek "Baby in een droomritme" gekocht omdat ik ook knettergek werd van haar slechte slaapritme.. of gebrek aan ritme zelfs. De wakkertijden die erin staan vond ik wel nuttig voor overdag vooral. Dat ik altijd moest zorgen dat ze binnen 90 (geloof ik) minuten weer in bed lag bijvoorbeeld, ook al leek ze niet moe. Dat hielp een eind. Maar to be honest: tijd deed het meest. Ze moest het gewoon nog leren kunnen, zeg maar.

Nu is ze 8,5 maand en slaapt ze al 1,5 week niet meer door maar is ze bijvoorbeeld vanaf 4:00 klaarwakker. Vond het zwaar ineens weer, dus even een nachtje naar opa en oma gebracht. Waar ze natuurlijk netjes de hele nacht geslapen heeft, de kleine rat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Shit Majo! Succes!!

Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado.
Ik ga van de week Hüttenkäse proberen! Zag ik bij kindjes van vrienden en heb ik regelmatig in huis omdat ik het zelf ook lekker vind met wat tomaat en kruiden. Ben benieuwd wat mevrouwtje ervan vindt, al eet die ook nog net zo graag gewoon bammetjes met margarine.
pi_196581235
@MaJo wat fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan, nu lekker uitrusten (voor zover dat kan met aapie natuurlijk).

NJ wat hebben jullie toch een super mooi meisje gemaakt! O+

Ik moet ook vaker naar buiten met de kleine dame :@. Heb ook wat hele leuke jasjes die Bubbles nog helemaal niet heeft aangehad, dus dat alleen al is een reden :P.

En ik moet echt even iets bedenken wat ik met haar haar ga doen; want het ziet er soms echt niet uit. Weet nu al niet wat ik ermee aan moet, dat wordt nog wat :') .
pi_196581372
Oh en ik lees trouwens over haaruitval bij baby’s. Dat ze voor 6 maanden hun ‘nesthaar’ verliezen en er ander haar voor terug groeit? Wat is jullie ervaring?
pi_196581387
quote:
7s.gif Op zondag 6 december 2020 12:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, ik snap je precies! Lief klein draakje O+
Zulke momenten weet je weer precies waarvoor je het doet. :D O+
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo wat fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan, nu lekker uitrusten (voor zover dat kan met aapie natuurlijk).

Ik moet ook vaker naar buiten met de kleine dame :@. Heb ook wat hele leuke jasjes die Bubbles nog helemaal niet heeft aangehad, dus dat alleen al is een reden :P.

En ik moet echt even iets bedenken wat ik met haar haar ga doen; want het ziet er soms echt niet uit. Weet nu al niet wat ik ermee aan moet, dat wordt nog wat :') .
O+

Als kleine baby is met het haar toch het belangrijkst dat het niet in de weg zit? :9 We proberen hier wel meer, maar zeker sinds dat ze zelf bij haar haar kan ik het al helemaal geen beginnen meer aan. :+ Dat laatste is over de oudste trouwens, de jongste kan er uiteraard nog niet zelf bij. :D
  zondag 6 december 2020 @ 14:39:31 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_196581408
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:37 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en ik lees trouwens over haaruitval bij baby’s. Dat ze voor 6 maanden hun ‘nesthaar’ verliezen en er ander haar voor terug groeit? Wat is jullie ervaring?
Klopt! Al valt het bij de mijne meestal rond de zes weken allemaal uit (voor zover ze haar hebben :')) en komt er dan weer haar terug op.
disclaimer
pi_196581417
quote:
We hebben er met de oudste niet echt problemen mee gehad.. Wel die kale plek van het op het hoofd liggen natuurlijk, maar echt het nesthaar verliezen viel volgens mij wel mee..
pi_196581451
Oh, en plaatje bij het praatje met de tiny love;

Met slechte zin uit bed gehaald, even voeden, rechtop houden en i.v.m. de lunch met de oudste even in de box bij de tiny love.

Resultaat;

O+ O+
  zondag 6 december 2020 @ 14:43:47 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_196581492
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 14:41 schreef NicolasJoy het volgende:

Met slechte zin uit bed gehaald, even voeden, rechtop houden en i.v.m. de lunch met de oudste even in de box bij de tiny love.

Resultaat;

[ afbeelding ]

O+ O+
:D blije!

@Smart_ass, ik zou als ik jou was sowieso eens een cursus volgen bij een afrokapper. Afrohaar is echt heel heel anders dan Europees haar.
disclaimer
pi_196581732
Ohh NJ houd op met me!! O+

@SQ nou ik dacht dus dat ze misschien kroeshaar zou hebben maar het lijkt gewoon op Europees haar qua structuur. Het is alleen best dik en het krult op als het nat wordt, maar dat is het ook wel. Ik bedoelde meer dat ik niet weet wat ik ermee aan moet als in: het is lang en krult op aan de uiteinden en ik krijg het niet goed plat en het ziet er soms gewoon zo enorm out-of-bed-look uit :D . Maar we zijn best gezegend met haar haar vind ik, tenzij het nu ineens allemaal uit gaat vallen en er kroeshaar voor terugkomt, dan moet ik wat vriendinnen maar eens om hulp vragen. Maar ik zie dat niet echt meer gebeuren. Plaatje bij het haarpraatje (dit is dus als het nat is):

SPOILER
pi_196582067
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 14:59 schreef Smart_ass het volgende:

@:SQ nou ik dacht dus dat ze misschien kroeshaar zou hebben maar het lijkt gewoon op Europees haar qua structuur. Het is alleen best dik en het krult op als het nat wordt, maar dat is het ook wel. Ik bedoelde meer dat ik niet weet wat ik ermee aan moet als in: het is lang en krult op aan de uiteinden en ik krijg het niet goed plat en het ziet er soms gewoon zo enorm out-of-bed-look uit :D . Maar we zijn best gezegend met haar haar vind ik, tenzij het nu ineens allemaal uit gaat vallen en er kroeshaar voor terugkomt, dan moet ik wat vriendinnen maar eens om hulp vragen. Maar ik zie dat niet echt meer gebeuren. Plaatje bij het haarpraatje (dit is dus als het nat is):

SPOILER
Wat een mooi ding heb je hoor! Ik vind het haar zo ook wel leuk.. :9 Maar snap dat je er misschien meer mee wil dan dit. :+
pi_196582360
Ik vind het zo ook leuk maar zo blijft het niet als het opdroogt :P. Maargoed maakt eigenlijk ook niet uit, ze is altijd mooi :D.
  zondag 6 december 2020 @ 15:44:25 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_196582421
Die bos haar O+
Zou wat haarolie voor baby's geen uitkomst bieden?

En ik denk dat haar haar nog wel stugger wordt als ze groter is. Wat op goud z'n hoofd groeit heeft ook nog weinig te maken met dat op het hoofd van z'n vader :P
disclaimer
pi_196582594
Haarolie ga ik proberen ja!

Haha ja het zal inderdaad ook nog wel veranderen ja, en stugger worden, maar ik zie het in ieder geval niet ineens kroeshaar meer worden ofzo. Ja ik weet niet wat voor haar je man heeft maar het lijkt me positief dat dat niet hetzelfde is als dat van Goud momenteel :P. Hoe gaat het met de kleine man? O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Smart_ass op 06-12-2020 16:05:17 ]
pi_196584121
Die haren O+ Strikje er in en klaar. :P
SPOILER
Ik hoop dat Z. ook krullen krijgt. Maar denk dat ze op d’r broer gaat lijken ipv op mama en papa qua haar. :')
  zondag 6 december 2020 @ 17:35:54 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_196584406
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Haarolie ga ik proberen ja!

Haha ja het zal inderdaad ook nog wel veranderen ja, en stugger worden, maar ik zie het in ieder geval niet ineens kroeshaar meer worden ofzo. Ja ik weet niet wat voor haar je man heeft maar het lijkt me positief dat dat niet hetzelfde is als dat van Goud momenteel :P. Hoe gaat het met de kleine man? O+
Kleine man gaat super! Hij slaapt de hele dag vandaag na zijn sprongetje en de sinterklaashysterie van gisteren :')

Dinsdag weer APK, ben benieuwd waar we op uitkomen.

O+
disclaimer
pi_196584877
DUMAN wat een popje heb je toch! Misschien moet ik ook maar eens zulke haarbandjes/strikjes aanschaffen, staat wel echt heel snoezig.

SQ O+ O+ O+

We hebben redelijk wat welvaren baby’s in dit topic, I’m all for it :D. Die lachjes zijn echt goud waard he. Veel leuke pakjes heeft hij ook!
  zondag 6 december 2020 @ 18:28:57 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196585687
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:30 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo wat fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan, nu lekker uitrusten (voor zover dat kan met aapie natuurlijk).

Begin maar vast met invlechten oefenen :+
Resistance is futile.
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 18:43:42 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196586113
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn dat het goed gegaan is, nu proberen uit te rusten enzo. Had je iets van verdoving?

En jij Aapie maar de schuld geven van je vermoeidheid :P .
Het was onder volledige narcose, lekker even slapen :z Vannacht 13 uur geslapen, met onderbreking van kolven en voeden maar dat was wel even fijn.

En feitelijk is het ook de schuld van aapie, zonder hem zat er geen restant van een vlies in mij ;)

quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 04:24 schreef Seven. het volgende:

Nu kolven terwijl Six. de luier verschoont, en daarna hopelijk nog 2 uurtjes slaap meepakken.
Dat is al winst! Misschien voortaan toch even tussendoor verschonen? Misschien is hij normaal te moe om een hele fles weg te drinken.

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 05:13 schreef SQ het volgende:
Majo :* hopelijk is het nu echt gedaan met die bevalling ;)

Seven., toch best nog weer een pittig nachtje zo :*

Ik kreeg van mijn zoontje zijn eerste doorslaap kado juist :o van 23u tot 5u ongeveer :@
Edit: en hij slaapt alweer, na een kwartiertje lurken :o
Dat hoop ik ook! Ik ben inmiddels wel klaar met alles rondom mijn foef :P Het goede nieuws is dat ik nu al minder vloei dan de afgelopen weken, dus het lijkt de goede kant op te gaan!

Yay voor eerste doorslaap *O* Dat is wanneer hij langer slaapt dan 6 uur toch?

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Beterschap :*
Dank je :* Hoe gaat het met jou, herstel je goed?

quote:
Daar ben ik wel benieuwd naar! Aapie heeft echt nog van dat pluizige nesthaar maar het is zo licht dat hij bijna kaal lijkt. Maar aan de achterkant is het wel weer lang, echt een soort mat :') Gelukkig zie je dit dus niet zo goed _O-

quote:

Resultaat;

[ afbeelding ]

O+ O+
Jeetje er is wel een max aan cuteness hoor O+

quote:

@:SQ nou ik dacht dus dat ze misschien kroeshaar zou hebben maar het lijkt gewoon op Europees haar qua structuur. Het is alleen best dik en het krult op als het nat wordt, maar dat is het ook wel. Ik bedoelde meer dat ik niet weet wat ik ermee aan moet als in: het is lang en krult op aan de uiteinden en ik krijg het niet goed plat en het ziet er soms gewoon zo enorm out-of-bed-look uit :D . Maar we zijn best gezegend met haar haar vind ik, tenzij het nu ineens allemaal uit gaat vallen en er kroeshaar voor terugkomt, dan moet ik wat vriendinnen maar eens om hulp vragen. Maar ik zie dat niet echt meer gebeuren. Plaatje bij het haarpraatje (dit is dus als het nat is):

SPOILER
Wat een bos krullen O+ Het zou inderdaad heel goed kunnen dat het haar nog gaat veranderen, ik ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet!

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
SPOILER
Ik hoop dat Z. ook krullen krijgt. Maar denk dat ze op d’r broer gaat lijken ipv op mama en papa qua haar. :')
Ook al zoveel haar! Prachtig O+

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Kleine man gaat super! Hij slaapt de hele dag vandaag na zijn sprongetje en de sinterklaashysterie van gisteren :')

O+
Schaapie O+ Ook al zo'n lekkere kale _O-

quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
DUMAN wat een popje heb je toch! Misschien moet ik ook maar eens zulke haarbandjes/strikjes aanschaffen, staat wel echt heel snoezig.

SQ O+ O+ O+

We hebben redelijk wat welvaren baby’s in dit topic, I’m all for it :D. Die lachjes zijn echt goud waard he. Veel leuke pakjes heeft hij ook!
Over welvaren gesproken: aapie maakt echt een groeispurt! Zo'n 250 gram aangekomen in een paar dagen, hij tikt nu de 5 kilo aan. Vind hem ook een stuk boller ineens :D
pi_196589285
Baby’s met haar. O+ Weinig baby’s met een tussenweg hier hè. Het is vaak of heel veel of bijna geen haar. :D
Bij mijn oudste is het vrijwel niet uitgevallen. L is al begonnen met veel minder / korter haar en achterop is ze ook nog eens helemaal kaal geworden. Als het op dit tempo doorgaat denk ik dat een speldje zelfs lastig wordt op dr eerste verjaardag. :')

Volgens mij heeft L net als goud wat sinterklaasprikkels te verwerken. Vanmiddag sliep ze al langer dan 45 min (moest ik haar wakker maken om weg te gaan :{ ) en nu ligt ze al sinds 17:45 te slapen. Ze mist tov normaal nog 1 voeding dus ben benieuwd hoelaat ze zich daarvoor gaat melden.

Ik geniet vooral heel erg veel van haar. Het is een heerlijk kind. O+
pi_196590097
Bij de mijne viel het haar wel aardig uit op een gegeven moment, toen het bij mezelf ook uit begon te vallen. Het internet vertelde me toen dat bepaalde hormonen dan ‘uitgewerkt’ zijn, vandaar dat het gelijk op ging.

Ik merkte het eigenlijk vooral als ik d’r in bad gedaan had, dan zweefden er daarna allemaal haartjes in het water.
  zondag 6 december 2020 @ 23:03:10 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196591442
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 14:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Klopt! Al valt het bij de mijne meestal rond de zes weken allemaal uit (voor zover ze haar hebben :')) en komt er dan weer haar terug op.
Colin is zijn haartjes ook kwijt. Maar dan alleen de bovenkant, de zij- en achterkant is nog steeds van die vlassige zachte rooie haartjes die enorm willen pluizen :') . Op de bovenkant groeit het nu weer terug, beduidend stugger en echt veel blonder.

Dus het ziet er niet uit maar dat vind ik dan wel weer cute :D O+ :+
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 23:04:54 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196591467
quote:

Resultaat;

[ afbeelding ]

O+ O+
Agossie O+
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 23:08:30 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196591519
quote:

SPOILER
Ohhh, raap me op O+ wat een scheetje.

Kan me niet voorstellen dat dit uit gaat vallen trouwens. Het is dan geen kroeshaar maar plat en glad wordt het niet dus dan beste vast, toch? En dan is invlechten en paar knotjes geen slecht plan.
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 23:10:57 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196591561
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
SPOILER
Ohhh, nog zo'n moppie. Als ik die strikjes zie, dan vind ik het stiekem wel jammer dat ik geen dochtertje heb.
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 23:13:04 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196591589
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 17:35 schreef SQ het volgende:

[..]

O+
Écht een jochie O+ wat een lekker bol koppie krijgt Goud al!
Resistance is futile.
pi_196592022
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 23:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Colin is zijn haartjes ook kwijt. Maar dan alleen de bovenkant, de zij- en achterkant is nog steeds van die vlassige zachte rooie haartjes die enorm willen pluizen :') . Op de bovenkant groeit het nu weer terug, beduidend stugger en echt veel blonder.

Dus het ziet er niet uit maar dat vind ik dan wel weer cute :D O+ :+
Die rooie haartjes zijn sowieso echt cute! O+ Maar grote kans dat het blond wordt dan ja. Ook niets mis mee natuurlijk :D.
quote:
17s.gif Op zondag 6 december 2020 23:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ohhh, raap me op O+ wat een scheetje.

Kan me niet voorstellen dat dit uit gaat vallen trouwens. Het is dan geen kroeshaar maar plat en glad wordt het niet dus dan beste vast, toch? En dan is invlechten en paar knotjes geen slecht plan.
Nee ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dit uit gaat vallen, het lijkt niet echt ‘nesthaar’ ofzo. Ik hoop dat het krullend blijft, vind ik wel mooi! Maar we gaan het allemaal wel zien.
pi_196597475
quote:

Resultaat;

[ afbeelding ]

O+ O+
Nu wil ik er ook één }:| O+ O+ O+
pi_196597568
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2020 04:24 schreef Seven. het volgende:

Wat fijn! Was nacht twee ook succesvol in je experiment?

Mickey heeft vannacht de hele nacht aan de borst gehangen (22.30-23.30, 01.30, 03.00, 04.30, 06.00 maar in bed bij me genomen). Volgens mij had ie wat te verwerken met Sint zaterdag en zondag visite :X
pi_196599512
Zijn er hier dames die een baby in stuitligging hadden en die een draaipoging hebben ondergaan?
Willen die mij een pm sturen? Mijn schoonzus zit in die situatie (37 weken) en wilde graag wat ervaringen. :)
Alvast bedankt!
pi_196599565
@D.U.M.A.N. Wat heb je weer een mooie baby afgebakken. Dat haar. O+
Weet je nog toen je zoon en mijn dochter broer en zus hadden kunnen zijn? Nu lijkt je dochter ook op mijn dochter toen ze er net was.
Zo lief.
  maandag 7 december 2020 @ 18:38:54 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196604173
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 14:56 schreef vencodark het volgende:
Zijn er hier dames die een baby in stuitligging hadden en die een draaipoging hebben ondergaan?
Willen die mij een pm sturen? Mijn schoonzus zit in die situatie (37 weken) en wilde graag wat ervaringen. :)
Alvast bedankt!
Zelf gedaan na een echo (hij lag over dwars). Moxa therapie maakte hem zeer beweeglijk dus ik heb z'n kontje gelift van mijn heupbot naar mijn ribbenkast. De afspraak voor de draaipoging kon ik afzeggen bij de volgende poging.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:57:38 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_196615671
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:57 schreef tpopml het volgende:

[..]

Wat fijn! Was nacht twee ook succesvol in je experiment?

Mickey heeft vannacht de hele nacht aan de borst gehangen (22.30-23.30, 01.30, 03.00, 04.30, 06.00 maar in bed bij me genomen). Volgens mij had ie wat te verwerken met Sint zaterdag en zondag visite :X
Oh wat heftig! Ging afgelopen nacht beter?

Ik ging met Goud door de apk vanmorgen en het is wel echt een streber hoor :') thuis altijd met zijn gezicht tegen het kleed janken als ik hem op zijn buik leg, maar daar ging hij echt met zijn kop zo ver omhoog dat het een pushup leek _O-
En lachen, lachen lachen en kraaien. Heerlijk O+
Hij is trouwens nog net geen 6 kilo. Precies anderhalve kilo erbij in een maand nu. Helemaal keurig O+

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 08-12-2020 13:44:11 ]
disclaimer
pi_196616229
SQ, goed nieuws! De mijnes is ook altijd heppiedepeppie, totdat hij op het blauwe kussen gelegd wordt. Dan ist steevast jenken ;( :')
pi_196619104
Hier ook 'n apk gehad. Waar we met drie maanden bij de oudste te horen kregen dat ze wel een beetje kort voor haar gewicht was vinden ze dat de curve hier een beetje afbuigt.

3 maanden + een beetje. 5,4 kilo, 59 cm.
Vaccinaties gehad als een bikkel, even schrikken, huilen en vervolgens vrij snel weer vrolijk. Grote zus was trouwens iets minder vrolijk, die moest mee, want de oppas kon niet, maar werd helemaal boos op de dame dat ze haar zusje pijn deed. :9 In elk geval; ze zou dus eigenlijk wat meer mogen aankomen, zeker gezien de borstvoeding. Direct wat extra testjes gedaan en daaruit bleek dat ze qua ontwikkeling eerder voor dan achter loopt, dus hoeven (voor nu) geen extra controles.

Huidige conclusie is dat we de schuld geven aan het spugen, ze geeft nog erg veel voeding terug en het vele huilen.. Kost ook energie natuurlijk. Gisteren ook weer zo'n avond dat ze tussen 19u en 02u ontroostbaar heeft zitten krijsen. Vervolgens bijna elk uur daarna nog voor een voeding.

Dus ja, apk met aantekening? :+
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:31:27 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_196619193
Ja joh NJ, ik vind dat ook zeker nog niet zorgelijk klinken eigenlijk, ik zou me eerder focussen op het vele huilen en de onrust dan op het gewicht. Zodra ze rust in haar lijfje vindt komt dat gewicht ook wel goed.

Misschien een gekke vraag, maar hebben jullie al eens een allergenentest gedaan?
disclaimer
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:32:23 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_196619209
Goud valt trouwens van de "gewicht naar lengte ratio" curve af. Aan de bovenkant. Die is dus ook te kort voor zijn gewicht :')
disclaimer
pi_196619301
Wat fijn van de goede apk’s! En inderdaad NJ, haar gewicht is op het moment niet zorgelijk toch, en je weet waar het aan ligt. Hopelijk gaat dat vele spugen snel minder worden. En fijn dat ze direct na de vaccinaties weer vrolijk was O+.

Waar boog de curve precies af? Is gewicht/lengte verhouding niet goed dan? Vraag dit ook even voor mezelf want Bubbles loopt vrijwel gelijk op, zij was 5,45 kilo en 58 centimeter. Wel een maandje jonger natuurlijk.
pi_196619308
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:31 schreef SQ het volgende:
Ja joh NJ, ik vind dat ook zeker nog niet zorgelijk klinken eigenlijk, ik zou me eerder focussen op het vele huilen en de onrust dan op het gewicht. Zodra ze rust in haar lijfje vindt komt dat gewicht ook wel goed.

Misschien een gekke vraag, maar hebben jullie al eens een allergenentest gedaan?
Ik was vooraf juist heel trots dat deze dan niet te zwaar was. :') Maar zo zie je maar dat ze waarschijnlijk altijd wel iets te melden hebben m.b.t. het gewicht. *)

Hebben aan het begin het e.e.a. laten testen bij de kinderarts, ook i.v.m. eventuele melk intolerantie ofzo. Maar kwam toen niks uit..

Bij de oudste was het eigenlijk net zo, dat is ook goedgekomen, dus daar houden we ons aan vast. Hoop alleen wel wat op meer goede dagen, want merk dat we allebei af en toe wel een beetje aan onze tax zitten wat we aan kunnen qua vermoeidheid/ergernis. :@
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:32 schreef SQ het volgende:
Goud valt trouwens van de "gewicht naar lengte ratio" curve af. Aan de bovenkant. Die is dus ook te kort voor zijn gewicht :')
:+

Ik vond het wel een creatieve manier om anders te zeggen dat ze ons kind te dik vonden van ze. :9
pi_196619313
Oh en bfd, laat de foto’s maar doorkomen.
pi_196619423
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wat heftig! Ging afgelopen nacht beter?

Niet echt, helaas... Hij slaapt enorm licht, en is hangerig. Ik vermoed een sprong, hij is nu 13wkn (vanaf uitgerekende datum 15wkn) dus dat moet best kunnen toch?

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:57 schreef SQ het volgende:

Ik ging met Goud door de apk vanmorgen en het is wel echt een streber hoor :') thuis altijd met zijn gezicht tegen het kleed janken als ik hem op zijn buik leg, maar daar ging hij echt met zijn kop zo ver omhoog dat het een pushup leek _O-
En lachen, lachen lachen en kraaien. Heerlijk O+
Hij is trouwens nog net geen 6 kilo. Precies anderhalve kilo erbij in een maand nu. Helemaal keurig O+
_O- Slimme jongen, pieken als je pieken moet!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:24 schreef NicolasJoy het volgende:

Huidige conclusie is dat we de schuld geven aan het spugen, ze geeft nog erg veel voeding terug en het vele huilen.. Kost ook energie natuurlijk. Gisteren ook weer zo'n avond dat ze tussen 19u en 02u ontroostbaar heeft zitten krijsen. Vervolgens bijna elk uur daarna nog voor een voeding.

Dus ja, apk met aantekening? :+
Zusterliefde O+
Wat zeiden ze over het vele huilen? Zijn jullie naar een osteopaat geweest?
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:32 schreef SQ het volgende:
Staat die curve ook in het GGD portaal? :@
pi_196619445
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:39 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn van de goede apk’s! En inderdaad NJ, haar gewicht is op het moment niet zorgelijk toch, en je weet waar het aan ligt. Hopelijk gaat dat vele spugen snel minder worden. En fijn dat ze direct na de vaccinaties weer vrolijk was O+.

Waar boog de curve precies af? Is gewicht/lengte verhouding niet goed dan? Vraag dit ook even voor mezelf want Bubbles loopt vrijwel gelijk op, zij was 5,45 kilo en 58 centimeter. Wel een maandje jonger natuurlijk.
Ten opzichte van de vorige metingen.

Ze zou nu eigenlijk eerder een stijgende lijn moeten maken naar boven, schijnt dat borstvoedingsbaby's nu gemiddeld een sprong omhoog maken, flink aankomen. In plaats daarvan buigt ze af;

Gewicht:
Nu ~ 350 gram erbij in een maand, waar het de vorige keer een kilo was.

Lengte:
Één cm erbij, waar het de vorige keer 3,5 cm was.

En het had dus juist wel meer dan de vorige keer mogen zijn. Maar goed, afgebogen van haar eigen lijntje, maar niet zorgwekkend.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:47:44 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_196619448
Baby's op deze leeftijd kunnen gelukkig alleen maar te dun zijn, en niet te dik.
Het enige vervelende aan zo'n jabba is dat ik regelmatig een huidplooi vergeet schoon te maken en dat is dan binnen no time zo'n gore kazige smetplek.

Mijn huidige koosnaampje voor mijn baby is dan ook "kaasnek". Het was in het begin "soepkip" maar die gaat niet meer op :P
disclaimer
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:49:30 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_196619468
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:47 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ten opzichte van de vorige metingen.

Ze zou nu eigenlijk eerder een stijgende lijn moeten maken naar boven, schijnt dat borstvoedingsbaby's nu gemiddeld een sprong omhoog maken, flink aankomen. In plaats daarvan buigt ze af;

Gewicht:
Nu ~ 350 gram erbij in een maand, waar het de vorige keer een kilo was.
[ afbeelding ]

Lengte:
Één cm erbij, waar het de vorige keer 3,5 cm was.
[ afbeelding ]

En het had dus juist wel meer dan de vorige keer mogen zijn. Maar goed, afgebogen van haar eigen lijntje, maar niet zorgwekkend.
Nee joh, op 1 meeting trekken ze ook echt geen conclusies. Het kan zijn dat ze vorige keer met volle blaas is gewogen en dit keer met een lege. Pas als het echt af blijft nemen moet je er iets mee. Ziet er keurig uit!

En die curve staat in de app "groeigids" :)
disclaimer
pi_196619478
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:46 schreef tpopml het volgende:
[..]

Zusterliefde O+
Wat zeiden ze over het vele huilen? Zijn jullie naar een osteopaat geweest?
[..]

Staat die curve ook in het GGD portaal? :@
Nu al haar kleine zusje beschermen. O+

Het huilen noemen zij 'temperament'. Zeker omdat grote zus dus ook (heel) veel huilde vinden ze het niet heel erg bijzonder.
Osteopaat lopen/liepen we. Laatste keer zag alles er eigenlijk goed uit, dus hebben we nu de afspraak om het aan te kijken en wel/niet nog weer een (laatste) afspraak te maken. Ik neig naar wel, m'n vriendin neigt naar niet. :9

Balen dat bij jullie de afgelopen nacht nog weer niet echt liep. :{
pi_196619500
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee joh, op 1 meeting trekken ze ook echt geen conclusies. Het kan zijn dat ze vorige keer met volle blaas is gewogen en dit keer met een lege. Pas als het echt af blijft nemen moet je er iets mee. Ziet er keurig uit!

Ik zei thuis ook al dat ze die poepluier van vanochtend vast het verschil is geweest. :9 Ze zat tot aan haar nek vol, dat had gewoon die kilo goedgemaakt. *)
pi_196619518
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:39 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en bfd, laat de foto’s maar doorkomen.
Zo te zien had ik mijn foto's van de week al ingezet. :@ :+

Heb wel een nieuwe van vandaag! Weinig spectaculaire foto, maar ik zie gewoon een onderkin!! :9

pi_196619520
Ah oke ik snap ‘m NJ. Maar lengte-gewicht lijkt dan we gewoon in verhouding te zijn tot elkaar toch? Wie weet maakt ze volgende maand die sprong juist wel. In ieder geval niet zorgwekkend nu gelukkig.

Haha SQ, same here. Lag haar net te voeden en ik dacht wat is dat nou weer voor viezigheid tussen die drie nekplooien :') .
Met die heerlijke jabba’s doen we ook aan redelijk wat krachttraining zo gedurende de dag bedacht ik me.
Kaasnek :D .
pi_196619595
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke ik snap ‘m NJ. Maar lengte-gewicht lijkt dan we gewoon in verhouding te zijn tot elkaar toch? Wie weet maakt ze volgende maand die sprong juist wel. In ieder geval niet zorgwekkend nu gelukkig.

Haha SQ, same here. Lag haar net te voeden en ik dacht wat is dat nou weer voor viezigheid tussen die drie nekplooien :') .
Met die heerlijke jabba’s doen we ook aan redelijk wat krachttraining zo gedurende de dag bedacht ik me.
Kaasnek :D .
Klopt! Ik zou me om de lengte-gewicht bij jou dus ook absoluut geen zorgen maken, die zitten gewoon helemaal op het gemiddelde. Het was hier simpelweg dat ze bij wijze van op +1 zat en nu op 0 is afgebogen. Nou ja, prima. Als ze de volgende keer maar niet naar '-1' gaat. :+

Die plooien helpt hier de oudste wel mee. Die weet alles precies aan te wijzen wat je nu vergeet. :D En ze heeft dus misschien wel iets minder plooien dan de bedoeling nu, win-win situatie dan! :+
pi_196622673
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:50 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Nu al haar kleine zusje beschermen. O+

Het huilen noemen zij 'temperament'. Zeker omdat grote zus dus ook (heel) veel huilde vinden ze het niet heel erg bijzonder.
Osteopaat lopen/liepen we. Laatste keer zag alles er eigenlijk goed uit, dus hebben we nu de afspraak om het aan te kijken en wel/niet nog weer een (laatste) afspraak te maken. Ik neig naar wel, m'n vriendin neigt naar niet. :9

Balen dat bij jullie de afgelopen nacht nog weer niet echt liep. :{
Ik heb nog verlof (/vakantie), dus dat scheelt enigszins! Vannacht hopelijk een iets betere nacht voor ons beiden. :s)

Heeft het wel geholpen de osteopaat? En wie gaat wie overtuigen denk je :+
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Thanks! Daar zit hij nog heul mooi binnen de +2!
pi_196623648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:47 schreef tpopml het volgende:

[..]

Ik heb nog verlof (/vakantie), dus dat scheelt enigszins! Vannacht hopelijk een iets betere nacht voor ons beiden. :s)

Heeft het wel geholpen de osteopaat? En wie gaat wie overtuigen denk je :+
[..]

Thanks! Daar zit hij nog heul mooi binnen de +2!
Toch zou je je verlof/vakantie beter willen besteden. :9 Ik ga hier naar de topdrukte, de kerstdagen, dus hoop dat de nachten iets beter gaan worden.. Maar ja, zoals ze nu zijn, kan het alleen maar beter toch? :+

De osteopaat bood wisselende resultaten.. Behandeling gehad dat ze de dag(en) erna echt heel veel rustiger was, veel minder huilen. Maar ook wel een behandeling gehad dat ze juist heel erg onrustig was de rest van de dag. Al met al is ze er sowieso wel minder gespannen van geworden. Minder overstrekken, minder krijsen. De laatste dagen zijn dus alleen weer ruk. Vooral 's avonds na 17u.
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:52:11 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_196627904
Nieuwe mijlpaal unlocked: huilen met tranen! Extra zielig :P
disclaimer
pi_196628615
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Z huilt al vanaf dag 2 met tranen. :o Heel raar. Gelukkig huilt ze niet veel. :+
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:33:40 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_196628752
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Z huilt al vanaf dag 2 met tranen. :o Heel raar. Gelukkig huilt ze niet veel. :+
Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!

Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend O+

Het broertje denkt er het zijne van :')
disclaimer
pi_196628886
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend O+

[ afbeelding ]

O+ wat een lieve foto
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:41:53 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_196628939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

O+ wat een lieve foto
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."

Hopelijk niet over 10 jaar bij 4 handen op 1 buik :7
disclaimer
pi_196628982
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ahw wat lief O+

Hahaha laten we hopen van niet nee _O-
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:41:05 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196630048
Aww leuke BFD foto's O+

Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen :* .
Resistance is futile.
pi_196641138
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, het is nog bfd toch?

[ afbeelding ]

Die blik van goud is goud. *)
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, dat gaat vast over. :9 Heb je het gezien gisteren? :o
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's O+

Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen :* .
:*
We lezen vanzelf weer meer als het weer lukt! O+
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 18:47:09 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196641247
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Sneu is dat he? Aapie doet dat al een paar weken, dikke tranen ;(

Aapie heeft ook een nieuwe feature: zijn eerste lach O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's O+

Ik heb precies hetzelfde :Y Ik voel me nog erg zwak dus heb vaak geen puf om te reageren maar ik lees wel alles mee :)
pi_196641350
Hahahah dieblik van goud _O- wel heel lief ja. Hier hebben we ook continu zulke lieve broertjes foto's. Echt zo leuk!

Tranen huilen? Ik heb erover gelezen maar die van ons doet dat niet. Is dat gek met 4 maanden?

Jaa die plooien in nek mijn hemel. Ruikt ook vaak naar kaas ja :@ er komt geen einde aan die plooien haha. Heeft nu ook een pus plek op het oor }:| onze viesnek. :+

Vandaag moest ik 3x F uit bed plukken en wakker maken. Zo naar is dat. Het is niet anders maar hij zal wel kapot zijn. Het slapen gaat hier nu ineens weer goed snachts. Hij duimt nu ook bewust en pakt dingen vast, zo leuk O+
pi_196649540
Vandaag voor het eerst weer aan het werk... Ik ben gewoon zenuwachtig :')
  donderdag 10 december 2020 @ 08:43:48 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_196649595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?
Waar is de kleine man?
disclaimer
pi_196649739
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?
Waar is de kleine man?
Zeker, ik heb er ook zin in :)
A. is thuis, gastouder is ziek... Fe is nu thuis aan het werk, voor zover dat gaat met een baby :P
  donderdag 10 december 2020 @ 09:14:38 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_196649791
Oh wat een onfortuinlijke timing :D
Nou ja, ergens ook wel fijn dat hij lekker bij papa is ;)
Veel plezier dan!
disclaimer
pi_196654185
quote:
Succes!

Voor wie het interessant vindt: hoe een geboorte verloopt met dummies
SPOILER
pi_196655680
Hoi! Ik bedacht me dat ik hier al even niet meer gepost heb. Alles gaat goed hier! Ootje wordt lekker mollig, slaapt goed ‘s nachts, is alleen soms een beetje een kreng met voeden; ineens niet tot amper willen drinken maar wel moord en brand gillen als je stopt met voeden? En dan een paar uur of een dag later weer helemaal chill en alle flesjes in 1x weggieten. Raar kind.
pi_196656822
quote:
Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.
Ik vind het nu ff pittig met werken. Het vraagt veel van me op het moment en vind F belangrijker die gaat zo snel en ben bang dat ik straks vooral met werk en andere onbelangrijke zaken bezig ben geweest.
pi_196657996
Succes Sun! Viel het mee of tegen?

Lukt het niet om goed te kaderen dan Hilmo? Ik heb mijn werk ook nog niet af, maar heb nu weekend en met kindjes thuis kan ik niks en in de avonden ben ik te moe. Maandag herkansing dan maar, ook al voelt dat ook niet helemaal oké. Het is nu eenmaal even zo. Door het kolven en andere afspraken heb ik weinig blokken waarin ik echt even 2 uur tempo kan maken. Daar loop ik wel tegenaan. Ik heb met mezelf afgesproken over een maand van 3 naar 2x kolven te gaan.

Ik kreeg een foto van de opvang, mijn baby verfde vandaag ballen op een kerstboom met dr vingers. :D

Wat voeden betreft, ze is bijna 5 maanden en is sinds deze week enorm afgeleid door alles om haar heen, bij iedere kik van peuter laat ze los en dat is dus continu. :+ ik had daardoor een mooie kolfopbrengst vanochtend...
pi_196661572
Heeel herkenbaar die afgeleide baby verhalen. Hier drinkt ze eigenlijk alleen nog maar liggend op bed voor d’r slaapjes en s nachts. Ik kan t tussendoor wel proberen maar dat heeft letterlijk 2 seconde nut :P sinds ze 9 maanden is ook geen kolf recht meer ;( dus nu nog maar 1 keer tussen de middag of ergens onderweg kolven en ja hoor direct ook maar weer ongesteld geworden. Ik meen dat dat bij de eerste precies zo was }:|

Mijn baby deed iets heel raars vandaag, ze zat in d’r bedje te spelen nog even (die staat naast ons bed op de hoge stand nog) trekt ze zich op tot staan :o mijn kleine baby :'( stop de tijd!
Maar ook O+ Ze is zo wijs en zo ontzettend vrolijk, ze was vanochtend ook bijzonder trots op zichzelf :D e we hebben t nog gefilmd ook *O* alle familie en vrienden app groepen direct vol gespamd 8-)
  donderdag 10 december 2020 @ 21:03:20 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196662167
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Zo-is-dat het volgende:

Mijn baby deed iets heel raars vandaag, ze zat in d’r bedje te spelen nog even (die staat naast ons bed op de hoge stand nog) trekt ze zich op tot staan :o mijn kleine baby :'( stop de tijd!
Maar ook O+ Ze is zo wijs en zo ontzettend vrolijk, ze was vanochtend ook bijzonder trots op zichzelf :D e we hebben t nog gefilmd ook *O* alle familie en vrienden app groepen direct vol gespamd 8-)
Awww, wat goed! Kunnen jullie allemaal trots op zijn *)
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:05:33 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196662225
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:59 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Succes!

Voor wie het interessant vindt: hoe een geboorte verloopt met dummies
SPOILER
Haha, zo'n filmpje heb ik mijn stiefdochter van 12 ook laten zien toen ik op knappen stond. Vond ze heel raar :D .
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:06:48 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196662247
quote:
Spannend, maar ook leuk (hoop ik). Hoe was het?
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:36:15 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.
Ik vind het nu ff pittig met werken. Het vraagt veel van me op het moment en vind F belangrijker die gaat zo snel en ben bang dat ik straks vooral met werk en andere onbelangrijke zaken bezig ben geweest.
Het is ook pittig. Is je werkgever een beetje flexibel?
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:40:28 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi! Ik bedacht me dat ik hier al even niet meer gepost heb. Alles gaat goed hier! Ootje wordt lekker mollig, slaapt goed ‘s nachts, is alleen soms een beetje een kreng met voeden; ineens niet tot amper willen drinken maar wel moord en brand gillen als je stopt met voeden? En dan een paar uur of een dag later weer helemaal chill en alle flesjes in 1x weggieten. Raar kind.
Herkenbaar, hier ook wisselend succes. Ik merk ook een verschil tussen mij en m'n man. Bij hem is het vaak onderbreken, en vaak gaat de fles ook niet op. Bij mij gaat de fles altijd zo goed als leeg op gestaag tempo. Kan ook samenhangen met de timing: ik geef vaak 's avonds en 's nachts de fles. Merk jij een patroon bij Ootje of is het totaal willekeurig?
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:49:51 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663388
We zijn van de week met Colin op de weegschaal gaan staan. Hij tikt bijna de 6,5kg aan, dus hij komt perfect aan en blijft daarmee precies in het midden van de WHO curve. Ik kolf een liter per dag en dat gaat standaard op, kunstvoeding hebben we al weken niet meer nodig gehad.

Wat me wel opvalt is dat hij met morgen 11 weken, nog steeds zo'n 8 tot 10 voedingen per dag krijgt.. de ene dag wat vaker dan de andere. We doen nog steeds 120ml in de fles. Dus ik ging een beetje googelen. Met 3 maanden boven 6kg, is 4x 225ml ook geen probleem blijkbaar :+.

Morgen gaan we maar eens flesspeen maat M proberen en kijken of hij meer dan 120ml aankan :P . Hij is nu bijna klaar met 140ml, eens kijken hoeveel hij terug geeft na zijn boertje.
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:54:12 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663471
Jezus man! Grote fles, grote boer :7.

Maar weinig terug gegeven ^O^.
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:10:30 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_196663757
Ik vind het soberso altijd indrukwekkend hoe hard die mini baby's kunnen boeren en ruften, ongelooflijk :')
4x225 bij drie maanden? Dat klinkt me echt als een extreme uitzondering hoor. Mijn kinderen konden zulke hoeveelheden pas kwijt toen ze al anderhalf jaar ofzo waren. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een lagere frequentie hebt overigens, maar dan zou ik eerst maar eens op 6-7 voedingen gaan richten.
disclaimer
pi_196664188
Vier voedingen op een dag klinkt wel heel erg weinig, ook al zijn het grote voedingen!

Zes-zeven voedingen vind ik al mooi klinken, Mickey vindt 8 ook nog wel erg lekker :9

Hij gaat nu zich afzetten op het aankleedkusen, ligt ie zo een stuk hoger *)... Dat wordt extra opletten!

Max 90 minuten wakker heeft ie ook maling aan...
  donderdag 10 december 2020 @ 22:35:51 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_196664348
Ik heb nog steeds geen idee hoeveel voeding ik geef :') ik moest een intakeformulier invullen van het kdv. Met voedertijden en hoeveelheden en huuu :') dat weet ik toch allemaal niet. Doe maar gewoon wat. :D

90 minuten wakker doet Goud ook niet, maar die kan wel middagdutjes van 3-4 uur doen dus dan maakt het ook niet uit :P
Ik heb me nu wel eindelijk aan mijn voornemen gehouden om deze baby niet structureel in slaap te voeden maar in bed te leggen als hij wakker en nog relatief vrolijk is en het werkt ook nog _O_ eten is dus bij wakker worden, niet bij slapen gaan (behalve voor de nacht, dan tank ik m altijd nog goed af ;))
disclaimer
pi_196664500
Ik zou geen 4 voedingen doen, @Seven., en al helemaal niet op die leeftijd. Wij eten/drinken ook niet maar 4 keer per dag, toch? :P Je kan beter vaker kleinere flesjes geven dan minder vaak grote flessen.

@SQ Wat een dropje, wat een blik O+ Heerlijk.

Hoe was je eerste werkdag, Sun?

[ Bericht 7% gewijzigd door arvensis op 10-12-2020 23:01:03 ]
pi_196665003
Ik hou het bij in een app omdat ik anders niet meer weet welke kant ik de volgende voeding 'moet' beginnen :')

Wegleggen kon hier in de box/wipstoel, maar probeer sinds deze week in zijn bed! We moeten nog even verder proberen, maar misschien moet ik hem ook wat eerder erin leggen. Het is het proberen waard!

's Avonds wordt hij hier ook afgetopt! *)
pi_196665090
Hier zijn is de oudste nooit meer dan 150 ml gaan drinken en de jongste vooralsnog dat nog niet eens en toch drinkt ze nu overdag maar twee keer en dan ochtend, avond en wisselend in de nacht.

Ging allemaal vanzelf O+ Ik zou op verzoek blijven voeden en ook de hoeveelheden :9

En herkenbaar SQ, ik zou ook geen idee hebben wat in te vullen met die leeftijd. Ondertussen is t vrij duidelijk wat d’r ritme zo ongeveer is maar op 3 maanden, echt nog geen idee. Ik deed ook zomaar wat :P
  donderdag 10 december 2020 @ 23:16:54 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665259
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:10 schreef SQ het volgende:
Ik vind het soberso altijd indrukwekkend hoe hard die mini baby's kunnen boeren en ruften, ongelooflijk :')
4x225 bij drie maanden? Dat klinkt me echt als een extreme uitzondering hoor. Mijn kinderen konden zulke hoeveelheden pas kwijt toen ze al anderhalf jaar ofzo waren. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een lagere frequentie hebt overigens, maar dan zou ik eerst maar eens op 6-7 voedingen gaan richten.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef tpopml het volgende:
Vier voedingen op een dag klinkt wel heel erg weinig, ook al zijn het grote voedingen!

Zes-zeven voedingen vind ik al mooi klinken, Mickey vindt 8 ook nog wel erg lekker :9

Hij gaat nu zich afzetten op het aankleedkusen, ligt ie zo een stuk hoger *)... Dat wordt extra opletten!

Max 90 minuten wakker heeft ie ook maling aan...
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou geen 4 voedingen doen, @:Seven., en al helemaal niet op die leeftijd. Wij eten/drinken ook niet maar 4 keer per dag, toch? Je kan beter vaker kleinere flesjes geven dan minder vaak grote flessen.

@:SQ Wat een dropje, wat een blik O+ Heerlijk.

Hoe was je eerste werkdag, Sun?
Ik vond het al verdacht klinken. 6 of 7 voedingen klinkt voor mij al hemels want nu is het vaker 10 dan 8 :P . Dus 150-160ml per keer proberen, langzaam opbouwen.

Verder zijn we vandaag begonnen met meneer in zijn wieg laten slapen vanaf half 7, half 8. Om half 10 zat hij weer gezellig bij ons op de bank :+ , om 11 uur is hij weer in slaap gevallen 5 minuten nadat ik hem in zijn wieg gelegd heb. Vanaf morgen doen we er een ritueeltje bij (boekje lezen, luier, naar bed).

Het blijkt namelijk dat onze vent best 5 uur kan slapen achter elkaar. Maar dan wel verdag, samen met mijn man, met de verduisterende gordijnen strak dicht getrokken.. dus het licht/donker gebeuren werkt echt wel voor Colin, wij hebben het alleen nog niet goed toegepast.
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 23:19:46 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665313
@Zo-is-dat op verzoek vind ik op zich geen probleem maar Colin meldt zich voor 2 nachtvoedingen en dat hou ik niet meer vol. Zolang wij het op 100-120ml blijven houden, blijven we ook bezig met 10 voedingen.

Edit: dat zeg ik wel zo stellig, maar laten we hopen dat die theorie klopt en dat ik dus over niet al te lange tijd 4 onafgebroken uren kan slapen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Seven. op 10-12-2020 23:37:32 ]
Resistance is futile.
pi_196665478
Donker maken werkt hier ook echt het beste overdag, maar we hebben dan ook een hele lichte slaapkamer met 1 kant over de breedte ramen en aan de andere kant nog een klein raam. Dat kleine raam maak ik niet altijd donker, dan heeft ze nog een beetje het idee dat het dag is.

Herkenbaar van de opvang. ‘Willen jullie in het schriftje het schema schrijven’. Uuuh ja. Ze is steeds 1,5 uur wakker en ze meldt zich om de 2 a 3 uur...
Sinds de opvang is ze wel van 7 naar 6 voedingen gegaan en haalt ze de 3 uur tegenwoordig wel goed. Kwa hoeveelheid krijgt ze op de opvang sinds start 3x 130 en dat is prima. Ik voed haar in de avond nog 1x (heel soms 2x), 1x nacht en 1x ochtend.
  donderdag 10 december 2020 @ 23:35:20 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665540
Overdag slaapt Colin vaak in de wipstoel of in z'n nest, maar zelden lang. Was wel opvallend dat hij dat vandaag dus wel deed, ben benieuwd of dat ook nog invloed heeft op zijn nachtrust. Want dan weet ik wel waar hij morgenmiddag zijn dutje gaat doen :P .
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 23:51:28 #235
382129 crew  Donna
pi_196665706
A. slaapt helemaal niet in haar wiegje. Alleen bij of op ons.
Overdag wil ze wel in haar babynestje/box, maar ook dat blieft ze snachts niet.
Eigen willetje zeker...

Ik heb wel sinds vandaag een buidelshirt zodat ik theoretisch gezien nog een wasje kan doen als ze niet in de box wil slapen.

Ach ze is pas 3 weken, het komt vast goed. Vannacht sliep ze wel 6 uren aan 1 stuk, dus moe ben ik niet.
  vrijdag 11 december 2020 @ 00:04:28 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665795
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:51 schreef Donna het volgende:
A. slaapt helemaal niet in haar wiegje. Alleen bij of op ons.
Overdag wil ze wel in haar babynestje/box, maar ook dat blieft ze snachts niet.
Eigen willetje zeker...

Ik heb wel sinds vandaag een buidelshirt zodat ik theoretisch gezien nog een wasje kan doen als ze niet in de box wil slapen.

Ach ze is pas 3 weken, het komt vast goed. Vannacht sliep ze wel 6 uren aan 1 stuk, dus moe ben ik niet.
Lekker, zo'n nachtje O+
En het is ook wel gezellig, zo'n hummel tegen je aangeplakt. Is ze helemaal goedgekeurd?

Colin lag met 3 weken ook wel veel bij ons te slapen. Maar dat lijkt alweer heel lang geleden.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 00:05:15 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196665798
Aapie krijgt nu flessen van 150ml, soms iets meer of iets minder, afhankelijk van wat ik kolf. Hij zit nu op 7 voedingen per dag en slaapt ‘s nachts 2x 4 uur. Gisteren zat er 5,5 uur tussen de laatste voeding en de eerste van de nacht :o ik denk dat de eerste doorslaap eraan zit te komen.

Ik heb ook ontdekt dat hij overdag veel langer slaapt in een donkere en stille ruimte maar ik wil ook dat hij leert om wel te slapen met licht en geluid. Dat kan hij ook maar dan zijn de tukkies wel korter :)
  vrijdag 11 december 2020 @ 00:09:59 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665818
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 00:05 schreef MaJo het volgende:
Aapie krijgt nu flessen van 150ml, soms iets meer of iets minder, afhankelijk van wat ik kolf. Hij zit nu op 7 voedingen per dag en slaapt ‘s nachts 2x 4 uur. Gisteren zat er 5,5 uur tussen de laatste voeding en de eerste van de nacht :o ik denk dat de eerste doorslaap eraan zit te komen.

Ik heb ook ontdekt dat hij overdag veel langer slaapt in een donkere en stille ruimte maar ik wil ook dat hij leert om wel te slapen met licht en geluid. Dat kan hij ook maar dan zijn de tukkies wel korter :)
Ik hoop het voor je, zoveel beter voor moeders :P . 5,5 uur, heerlijk!

Ik las ergens dat je overdag de gordijnen eigenlijk niet meer dicht moet doen overdag na 3 maanden. Maar er staat zoveel op internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 11-12-2020 01:08:36 ]
Resistance is futile.
pi_196666641
Ik vind het ook altijd lastig hoor, die hoeveelheid voedingen. Ik houd het verder niet bij maar voor mijn gevoel drinkt Bubbles niet bijzonder vaak, ik geloof niet meer dan 6x per dag. Ik kreeg de laatste keer bij de pediatrician nog zo’n formulier mee waarop stond dat wanneer een baby 2 maanden is je nog minimaal 8 keer per dag zou moeten voeden (bij bv dan). Eh, van wie mòet dat? Als je op verzoek voedt waarom wordt er dan een aantal aan gekoppeld?

Seven. ik snap wel dat 8-10 voedingen per dag je gaat opbreken ja, vooral met 2 nachtvoedingen en weer aan het werk. Bubbles komt ‘s nachts 1x en dan drinkt ze ook goed door dus zijn we binnen een halfuurtje vaak wel klaar, alleen duurt het vaak wel weer een uur ofzo voordat ik zelf dan weer in slaap val haha.

Vanmiddag heeft ze een hele tijd op bed gelegen en ik heb toen beneden op de bank geslapen, maar volgens mijn vriend sliep ze niet (hij had meegekeken op de camera bij haar bed). Ze heeft heel lang lekker druk liggen trappelen. Tevreden meisje O+.
pi_196666659
Oh en de tiny love is hier ook een succes! Heb een soort mobiele versie besteld die wel op de ‘box’ hier past. Ze leek wel gehypnotiseerd!
pi_196667645
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:02 schreef tpopml het volgende:
Ik hou het bij in een app omdat ik anders niet meer weet welke kant ik de volgende voeding 'moet' beginnen :')

Wegleggen kon hier in de box/wipstoel, maar probeer sinds deze week in zijn bed! We moeten nog even verder proberen, maar misschien moet ik hem ook wat eerder erin leggen. Het is het proberen waard!

's Avonds wordt hij hier ook afgetopt! *)
Haarelastiekje om de pols waar je mee geëindigd bent ;)

Ik heb de hoeveelheden van flesvoeding ook nooit begrepen. Ik gaf nog 8 of 10 keer borstvoeding en met flesjes had ie op die leeftijd inderdaad 4x mogen drinken...
pi_196668006
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..

Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
pi_196668068
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannacht O-) Het was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.

Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkig :) Ik had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij :D

Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.

A. heeft trouwens het zelf zitten een beetje ontdekt:

Speelkleed vindt ie ook tof:

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-12-2020 11:02:44 ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:05:59 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196671193
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 03:36 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en de tiny love is hier ook een succes! Heb een soort mobiele versie besteld die wel op de ‘box’ hier past. Ze leek wel gehypnotiseerd!
Colin krijgt de vloerversie voor kerst. ^O^

En ik slaap zelf ook niet makkelijk in na een nachtvoeding. Vaak slaap ik niet tussen de 2 voedingen, best wel slopend :P .

Ik kan de hele wereld aan, als ok m'n 6 uurtjes slaap krijg. En dat hoeft niet in 1 ruk te zijn. Maar beter wel want er is niet zoiets als inslaapgarantie.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:13:41 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196671295
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..

Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
Gezonde eetlust heeft ze! :D
Water drinken heb ik helaas geen tips voor.

Ik heb Colin net in zijn co-sleeper gelegd in een pikdonkere kamer. Eerst boekje gelezen, schone luier en na 2 keer speentje opnieuw indoen, bleef het stil. Dat schept goede hoop voor de toekomst.

Verder ook gemerkt vannacht: 140ml = 3 uur slapen. Minder drinken is max 2 uurtjes. Dit is prima zo, hier gaan we voorlopig eventjes mee door want dan zouden we 7 voedingen doen om aan zijn litertje per dag te komen. Hij houdt het goed binnen. We kijken over een weekje of zo wel weer verder of 150ml en 6x per dag voor hem werkt. Zo niet, ook geen probleem.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:17:05 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196671359
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannacht O-) Het was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.

Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkig :) Ik had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij :D

Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Fijn dat je dat weer overleefd hebt ^O^ . En wat een prachtige ogen heeft A. O+ .

En jaaaah, consultatiebureau geeft je wel op je kop als je meer dan een liter kv geeft ;) . Fijn dat jullie daarin een modus hebben gevonden.
Resistance is futile.
pi_196671978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:

Wij vinden de munchkin hier een groot succes! Nu hij bijna 1 is, haal ik af en toe de antilek eruit zodat hij ook leert kantelen+drinken in plaats van aanzuigen, maar door de munchkin heeft hij al wel de mondtechniek.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Knapperd O+ Hij is er vroeg bij!
Fijn dat het werken goed ging :)
pi_196673898
Z. is uit maat 50 gegroeid en bij sommige kleertjes ook uit 56. :o
Vanochtend gewogen door de vpk van het cb: 4090gr O+ 650gr meer dan haar laagste gewicht op dag 3.

@sunshine1983 wat een prachtige ogen, zeg! O+

@SQ Die blik! :D Heerlijk. O+

@QuattroF Wij gebruiken ook de 360-beker. Op een gegeven moment hebben ze vanzelf door hoe ze eruit kunnen drinken. 🤗
pi_196674042
Groeit goed Duman!

De oudste dronk meestal uit een open beker of een rietjesbeker QuattroF. Loempia zit voorlopig nog wel aan de fles/borst :P

Overdag slaapt hij meestal op mij. Ik leg hem ook weleens weg als ik bezig ben met de oudste, huishouden e.d., maar dan slaapt hij minder goed. In de nacht heeft hij besloten om weer 3 uur er tussen te laten, het was af en toe 5 uur :9 Komt wel weer. Gisteravond bleef hij maar aan de borst hangen, ik dacht nog bij mezelf, gaat dat wel goed? En ja hoor, alles kwam er weer uit. Kon het meeste opvangen in een hydrofiel gelukkig. En daarna zat hij mij lachend aan te kijken :P Gek kind.
En de Tiny Love is ook onderweg naar mij :@ Tijdens het avondeten is hij vaak chagrijnig en het zou wel fijn zijn als we rustig kunnen eten, dus ben benieuwd!
Maandag weer werken ;(. Vandaag weer een dagje opvang, nog niet gebeld dat ik hem eerder moet ophalen dus so far so good. Hij drinkt wel minder daar, vorige keer 60-80cc per keer. Hij haalt het wel weer in wanneer hij bij mij is, maar vond het zo opvallend. Niet dat ik precies weet wat hij aan kan uit de fles, maar mijn man geeft wel eens 100/120cc wanneer ik aan het sporten ben. We zien wel hoe het gaat.
pi_196677299
Poeh veel gelezen. Sun fijn van het werken en wat een mooie foto's! En hij zit al stevig zeg!

Drinken, jeetje bv flessen van meer dan 200 ml had zelfs R niet en die dronk nogal wat. F had wel eens een fles laatst van 200 ml maar dat was lastig en spugen. Het is zeer onduidelijk wat hij nou het liefst wil. Laatste tijd flessen van 140 ml gemiddeld, soms richting 170 maar dat gaat prima. Wil ook niet meer teveel meegeven, al vaak gehad dat volledige fles terug kwam en weg moest want ontdooid. Maar op een werkdag drinkt hij maar twee flessen eigenlijk. Ik tank nog ff af om 7/8 uur, dan opvang, daar rond 10/11 uur fles en rond 3 uur een fles. En dan kom ik om half 5 weer hem halen. Hij slaapt nu ook zoveel. 1,5 uur wakker is haast nooit. Thuis is het voeden, even rechtop, wat spelen soms samen of knuffelen , en soms meteen weer op bed. :? Alsof hij maanden aan het inhalen is. En snachts ook nog eens prima slapen. Heel gek. Wel pikdonker in de kamer. En hydrofiel dekentje over hem heen (met slaapzak) want anders te koud. Snachts nu in maat 4 luiers want anders doorlek. Onze beer :@

En over werken, ja heb op zich super werkgever, en kan mijn eigen tijd wel wat indelen, op vergaderingen na. Maar nu soort reorganisatie en allemaal extra taken en dan loop ik leeg. Hebben vandaag onder werk ook snel F even gedoucht en ik helpen met afdrogen. Dat soort dingen kan op rustige dagen wel. Gelukkig nu twee weken vakantie *O* kan niet goed tegen veranderingen en dat F zo ontzettend snel gaat, helpt niet mee. En ik wil dan gewoon nog een baby, ik vind deze periode gewoon zo ontzettend geweldig O+ nu ook wat schaterlachen bij gek doen en dingen zo mooi vastpakken en besabbelen. Geniet daar zo van :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 11-12-2020 19:39:50 ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:48:14 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_196677654
Echt he, Hilmo. Ik ben ook wel echt een kleine baby mama hoor. Veel mensen vinden hun kinderen pas echt leuk als ze groter worden maar ik geniet echt zó hard van zo'n baby :')
disclaimer
pi_196677897
Zijn hier ouders waarvan hun babytje corona heeft gehad? Hoe manifesteerde zich dat?

Mijn zoon is 10 maanden oud, is besmet met het coronavirus en hij ziet daar best wel van af!
- Minder eetlust
- Minder zin om te spelen
- Zeer veel hoesten (met slijmpjes)
- 'Gerochel' in zijn keeltje
- Kan geen volume steken in het huilen (huilt zeer stil net alsof het hem vermoeid)
- Stemmetje klinkt hees

Sinds deze avond komt daar nog eens bij dat hij momenteel 37,9°C koorts heeft (normale temperatuur is tussen 36°C en 36,6°C.
Hij heeft deze avond 2x over gegeven.

Dokter is vanmiddag op huisbezoek geweest omdat wij (mijn vrouw en ik) het huis niet mogen verlaten omwille van een coronabesmetting. Wij zitten er al een week mee, dus hij heeft het sowieso via ons.
De dokter vond niets abnormaals en verliet onze woning met de woorden 'een baby ervaart dit eerder als een verkoudheid'. Maar daar heb ik toch mijn twijfels bij, ik heb mijn zoon nog nooit zo gezien!

Iemand anders ervaringen?
(Ik had de vraag al eens in een FB-groep gepost maar werd daar verweten alsof ik een slechte vader zou zijn om mijn kind bloot te stellen aan covid. De post heb ik daar maar weggehaald. Misschien vind ik hier meer begrip?)
Cindy De Vuyst
pi_196678173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:58 schreef einzeinz het volgende:
Zijn hier ouders waarvan hun babytje corona heeft gehad? Hoe manifesteerde zich dat?

Mijn zoon is 10 maanden oud, is besmet met het coronavirus en hij ziet daar best wel van af!
- Minder eetlust
- Kan geen volume steken in het huilen (huilt zeer stil net alsof het hem vermoeid)
- Stemmetje klinkt hees

Sinds deze avond komt daar nog eens bij dat hij momenteel 37,9°C koorts heeft (normale temperatuur is tussen 36°C en 36,6°C.

Dokter is vanmiddag op huisbezoek geweest omdat wij (mijn vrouw en ik) het huis niet mogen verlaten omwille van een coronabesmetting. Wij zitten er al een week mee, dus hij heeft het sowieso via ons.
De dokter vond niets abnormaals en verliet onze woning met de woorden 'een baby ervaart dit eerder als een verkoudheid'. Maar daar heb ik toch mijn twijfels bij, ik heb mijn zoon nog nooit zo gezien!

(Ik had de vraag al eens in een FB-groep gepost maar werd daar verweten alsof ik een slechte vader zou zijn om mijn kind bloot te stellen aan covid. De post heb ik daar maar weggehaald. Misschien vind ik hier meer begrip?)
Wat naar dat hij covid heeft. Ik heb zelf geen ervaring met covid, maar wel met verkouden/zieke kindjes en dat is gewoon heel erg naar en zielig. Drinkt hij nog wel goed en heeft hij nog genoeg plasluiers?
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:18:44 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_196678371
quote:

- Minder eetlust
- Stemmetje klinkt hees

37,9 is geen koorts gelukkig. Verder lijkt het zoals jij het omschrijft op een stevige verkoudheid. Als je baby dat nooit eerder heeft gehad (wat niet zo gek is, bij 10 maanden) dan is het ook niet vreemd dat je je kind nog niet eerder zo hebt gezien.

Ik zou me dus echt geen grote zorgen maken. Pas als de koorts hevig opvlamt, het kind slap wordt of slecht reageert wordt het zorgelijk.
Maar het is natuurlijk nooit fijn om je kindje ziek te zien.
Beterschap! Hopelijk knapt iedereen snel op :*
disclaimer
pi_196678707
Wat vervelend zeg! Zieke kindjes zijn heel zielig om te zien. Helaas kun je vaak niet zoveel voor hen doen en als je dokter hem gezien heeft en geen reden ziet tot opname, zou ik hem gewoon veel knuffelen, goed laten slapen en kijken wat hij nodig heeft.
Geen idee of het helpt bij corona, maar bij verkoudheid vind ik Luuf goed helpen en kun je het bed schuin zetten.
pi_196679442
Had ik weleens gezegd dat mijn meiden op elkaar en op mij lijken? :+

SPOILER
pi_196679460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:06 schreef madam-april het volgende:

SPOILER
Wat een heerlijke meiden O+
pi_196679816
quote:

SPOILER
Wauw die lijken echt erg ja! Wat grappig!

Sun wat een mooie foto’s van A ook weer, echt mooie ogen heeft ie!

Hier vind ik nog steeds dat Bubbles er vanuit elke hoek anders uitziet. Als ik van boven naar haar kijk lijkt ze wel wat op mij als baby, maar als ik haar na het voeden laat boeren en ik bekijk haar vanaf de zijkant lijkt ze op mijn vriend.

Heb trouwens blaren op mijn tepel en het doet best wel pijn :@ ;( . Heeft iemand tips? Het zijn geen melkbaren, hoewel ik die ook weleens heb. Het is doorzichtig..
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:29:22 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196679902
quote:

SPOILER
Leuk om te zien zo ^O^
Ik wou een dochter die op mij lijkt maar onze zoon heeft echt de trekken van z'n donor. Mogelijk wel mijn ogen, ik had ook permanente wallen als baby :')

Wij horen met enige regelmaat hoeveel Colin op m'n man lijkt :D . Hij lijkt wel meer op m'n man dan op mij :P .
Resistance is futile.
pi_196680042
Haha Seven grappig is dat he. Mijn moeder heeft ook regelmatig gehoord hoe erg mijn stiefbroer en ik op elkaar leken vroeger.. |:(
pi_196680888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat naar dat hij covid heeft. Ik heb zelf geen ervaring met covid, maar wel met verkouden/zieke kindjes en dat is gewoon heel erg naar en zielig. Drinkt hij nog wel goed en heeft hij nog genoeg plasluiers?
Het drinken blijft eigenlijk dezelfde regelmaat als andere dagen. Bij het ontwaken 240ml melk, in de namiddag slokjes water uit een beker en bij het slapen gaan (omstreeks 20u00) ook nog eens 240ml melk. Uiteraard zit er in zijn voeding ook nog water enz.
Dat is eigenlijk hetzelfde gebleven. Maar omdat hij braakt, geven we hem extra water (geen melk). Zijn boterhammetjes van 18u00 waren er ook bij.

Plassen is geen probleem, dat doet hij nog steeds.
Cindy De Vuyst
pi_196680952
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:18 schreef SQ het volgende:

[..]

37,9 is geen koorts gelukkig. Verder lijkt het zoals jij het omschrijft op een stevige verkoudheid. Als je baby dat nooit eerder heeft gehad (wat niet zo gek is, bij 10 maanden) dan is het ook niet vreemd dat je je kind nog niet eerder zo hebt gezien.

Ik zou me dus echt geen grote zorgen maken. Pas als de koorts hevig opvlamt, het kind slap wordt of slecht reageert wordt het zorgelijk.
Maar het is natuurlijk nooit fijn om je kindje ziek te zien.
Beterschap! Hopelijk knapt iedereen snel op :*
Deze avond was zijn temperatuur opgelopen tot 38,4°C. Ik weet dat hij van wandelen houdt, dus ben ik met hem buiten gaan wandelen in de straat (ondanks dat dit eigenlijk verboden is omdat ik zelf ook Covid heb op dit moment, maar mijn zoon gaat nu toch even voor).
Hij is daarna op mijn borst in slaap gevallen en heb ik nog een uurtje televisie gekeken. De mama lag ondertussen ook al te slapen want die is er ook niet zo goed aan toe.

Hij ligt nu (sinds 22u20) in zijn bedje. Hij huilt maar z'n temperatuur is gedaald naar 37,5°C. Gelukkig.

Het is vervelend om hem zo te zien. Normaal is het een energiek kindje die zeer goed eet, zeer goed slaapt (11u. per nacht). Heel flink alleen kan spelen. Hij kent ook niets beter omdat we geen volk ontvangen hier.
Cindy De Vuyst
pi_196681019
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:33 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Het drinken blijft eigenlijk dezelfde regelmaat als andere dagen. Bij het ontwaken 240ml melk, in de namiddag slokjes water uit een beker en bij het slapen gaan (omstreeks 20u00) ook nog eens 240ml melk. Uiteraard zit er in zijn voeding ook nog water enz.
Dat is eigenlijk hetzelfde gebleven. Maar omdat hij braakt, geven we hem extra water (geen melk). Zijn boterhammetjes van 18u00 waren er ook bij.

Plassen is geen probleem, dat doet hij nog steeds.
Dat klinkt prima. :) Het is heel erg naar als ze ziek zijn en ik snap dat je je zorgen maakt, maar wat jij beschrijft klinkt mij niet extreem zorgelijk in de oren. Lekker veel laten drinken en lekker laten slapen/rusten. Je zou hem paracetamol kunnen geven, daar knappen ze vaak wel wat van op.
  vrijdag 11 december 2020 @ 23:20:08 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196681705
quote:

- Minder eetlust
- Stemmetje klinkt hees

Klinkt heftig! Helaas heb ik geen advies voor je, mijn kind heeft zelfs nog geen verkoudheid gehad. Heel veel beterschap! En negeer de Gerda's op Facebook, alsof iemand zijn kind bewust met covid injecteert of zo :') .
Resistance is futile.
pi_196711986
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @einzeinz

Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat :P.

Krulletjes O+
pi_196712244
Ohhh krullen O+ Wat voor olie gebruik je dan? Ik hooooop dat het beetje slag/Krul wat ze begint te krijgen echte krullen worden *O*
  zondag 13 december 2020 @ 19:33:17 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_196712262
Prachtig, Smart_ass!
disclaimer
pi_196712362
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @:einzeinz

Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @:SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat :P.

Krulletjes O+
[ afbeelding ]
O+ wat een schatje O+
pi_196712432
Na geklooi met de medicijnen (maagzuurremmers) lijken we nu een modus te hebben gevonden van het moment van geven, de hoeveelheid en de juiste aanlevering (na het gepruts van de apotheek...)

Resultaat;

Uiteraard is ze niet hele dagen zo - helaas - , maar wel veel, veel, veel vaker en meer. O+
pi_196712510
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohhh krullen O+ Wat voor olie gebruik je dan? Ik hooooop dat het beetje slag/Krul wat ze begint te krijgen echte krullen worden *O*
Ik hoop het ook! Gewoon een klein beetje ‘normale’ babyolie :@ :') .

Ahhh NJ hoopgevend! Ze ziet er goedgemutst uit! O+
pi_196713943
Krulletjes O+ Prachtig! @Smart_ass

Wat een vrolijkerd, NJ! O+ Hopen dat ze goed blijft reageren op de medicijnen!

Dan gooi ik er even een serieuzerd in ;)

SPOILER
pi_196714746
Wat een poppetje @D.U.M.A.N. , hele schattige kleertjes ook!
  zondag 13 december 2020 @ 22:49:54 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196715638
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 21:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Krulletjes O+ Prachtig! @:smart_ass

Wat een vrolijkerd, NJ! O+ Hopen dat ze goed blijft reageren op de medicijnen!

Dan gooi ik er even een serieuzerd in ;)

SPOILER
Aww, daarom leek een meisje me zo leuk. Strikjes en jurkjes en frutseltjes O+ . Wat een scheetje ^O^
Resistance is futile.
  zondag 13 december 2020 @ 22:50:46 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196715657
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Na geklooi met de medicijnen (maagzuurremmers) lijken we nu een modus te hebben gevonden van het moment van geven, de hoeveelheid en de juiste aanlevering (na het gepruts van de apotheek...)

Resultaat;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Uiteraard is ze niet hele dagen zo - helaas - , maar wel veel, veel, veel vaker en meer. O+
Hahaha, wat ontzettend lief!!
Resistance is futile.
  zondag 13 december 2020 @ 22:52:52 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196715685
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @:einzeinz

Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @:SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat :P.

Krulletjes O+
[ afbeelding ]
Heeej, dat ziet er goed uit! Kokosolie? Want dat ruikt ook nog eens lekker. Palmers is goed, die komt uitgehard in een por en dan steeds kleine beetjes uitwrijven in je handen, gebruik je nooit teveel.
Resistance is futile.
  zondag 13 december 2020 @ 23:09:33 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196715972
Onze beer was een beetje van slag de laatste 3 dagen. Best wel veel overgeven ineens, overstuur tijdens het eten enzo. Was voorheen nooit een probleem. Dus vanmiddag maar eens JBPM gehaald. Dat vond hij wel fijn, geloof ik. Meneer had nog wat in te halen dus hij heeft behoorlijk wat verstouwd :@ .

Morgen vroeg op, 3 daagse cursus. Hele intensieve cursus over leiderschap, maar dan zo een setting waarbij veel gespiegeld wordt en waarbij mensen schijnbaar in huilen uitbarsten enzo :+ . Ik kolf nog ff tussen mijn lieve mannen in en dan ga ik slapen op de kamer van m'n stiefdochter. Op zo'n gebeuren wil je wel uitgerust verschijnen :P .

Vannacht heb ik trouwens 3 uur achter elkaar geslapen O+ en ik kolf 's nachts niet meer (dus nu 4x per etmaal). Dus het gaat weer iets beter met de nachtrust.
Resistance is futile.
  zondag 13 december 2020 @ 23:11:38 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196716007
Oh, alvast m'n bijdrage voor BFD:

Colin is het er NIET mee eens. }:|

Of toch wel?

[ Bericht 27% gewijzigd door Seven. op 13-12-2020 23:20:13 ]
Resistance is futile.
pi_196716651
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 22:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heeej, dat ziet er goed uit! Kokosolie? Want dat ruikt ook nog eens lekker. Palmers is goed, die komt uitgehard in een por en dan steeds kleine beetjes uitwrijven in je handen, gebruik je nooit teveel.
Heb er nu wat normale babyolie ingedaan.
Vorige keer heb ik er kokosolie ingedaan (inderdaad van die verharde, extra virgin) maar ik kreeg het dus voor elkaar veel te veel te gebruiken :P.

quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 23:09 schreef Seven. het volgende:
Onze beer was een beetje van slag de laatste 3 dagen. Best wel veel overgeven ineens, overstuur tijdens het eten enzo. Was voorheen nooit een probleem. Dus vanmiddag maar eens JBPM gehaald. Dat vond hij wel fijn, geloof ik. Meneer had nog wat in te halen dus hij heeft behoorlijk wat verstouwd :@ .

Morgen vroeg op, 3 daagse cursus. Hele intensieve cursus over leiderschap, maar dan zo een setting waarbij veel gespiegeld wordt en waarbij mensen schijnbaar in huilen uitbarsten enzo :+ . Ik kolf nog ff tussen mijn lieve mannen in en dan ga ik slapen op de kamer van m'n stiefdochter. Op zo'n gebeuren wil je wel uitgerust verschijnen :P .

Vannacht heb ik trouwens 3 uur achter elkaar geslapen O+ en ik kolf 's nachts niet meer (dus nu 4x per etmaal). Dus het gaat weer iets beter met de nachtrust.
Wat is JBPM? :@ Denk je dat het te maken heeft met dat hij nu weer voeding krijgt per keer, of niet?
Vraagje over kolven: ik dacht dat je telkens moest kolven wanneer je anders bv zou geven, maar dat hoeft dus niet? Aangezien je 4x per 24u kolft?

Succes met de cursus morgen!

quote:
18s.gif Op zondag 13 december 2020 23:11 schreef Seven. het volgende:
Oh, alvast m'n bijdrage voor BFD:

[ afbeelding ]

Colin is het er NIET mee eens. }:|

Of toch wel?

[ afbeelding ]
Heerlijk ventje! Hij kijkt echt zo van: wat doe jij nou?! :D
  maandag 14 december 2020 @ 00:28:09 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196716906
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 23:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb er nu wat normale babyolie ingedaan.
Vorige keer heb ik er kokosolie ingedaan (inderdaad van die verharde, extra virgin) maar ik kreeg het dus voor elkaar veel te veel te gebruiken :P.
[..]

Wat is JBPM? :@ Denk je dat het te maken heeft met dat hij nu weer voeding krijgt per keer, of niet?
Vraagje over kolven: ik dacht dat je telkens moest kolven wanneer je anders bv zou geven, maar dat hoeft dus niet? Aangezien je 4x per 24u kolft?

Succes met de cursus morgen!
[..]

Heerlijk ventje! Hij kijkt echt zo van: wat doe jij nou?! :D
In het begin moet je echt kolven op het moment dat je een voeding overslaat, vooral om je productie op te krikken. Na een tijdje word je productie wat betrouwbaarder. Ik zat al weken op een liter bij 5x 45 minuten, en het steeg zelfs langzaam. Soms zelfs over 1100ml. Maar 4x is niet genoeg om Colin bij te houden. Na weken zonder kunstvoeding, kwam vandaag het moment dat hij me inhaalde. Ik kolf nu iets meer dan 900ml met 4x 45 minuten. De laatste keer dat ik 5x kolfde (afgelopen woensdag), kolfde ik 1130ml.

Oh ja! Jij en ik kunnen komende weken nog regeldagen verwachten, onze kleintjes zijn bijna 3 maanden! Zul je zien, net met kerst :+ . Daarna drinkt Colin mogelijk nóg meer, nu al ruim een liter per dag :') .

JBPM is johannesbroodpitmeel ^O^ .
Resistance is futile.
pi_196717214
Ah oke! Dat wist ik niet. Wel fijn, anders zou je in jouw geval nogal vaak moeten kolven waarvan 2 keer ‘s nachts, dat lijkt me wel heftig!

Oh god ik houd mijn hart vast :D.
  maandag 14 december 2020 @ 08:41:48 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196718345
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 01:29 schreef Smart_ass het volgende:
Ah oke! Dat wist ik niet. Wel fijn, anders zou je in jouw geval nogal vaak moeten kolven waarvan 2 keer ‘s nachts, dat lijkt me wel heftig!

Oh god ik houd mijn hart vast :D.
Het is heel persoonlijk ook hoor. Seven heeft geluk dat ze het redt met 4 keer of 5 keer. Ik heb bijvoorbeeld nooit meer dan 100 ml per kolfbeurt gekolfd, dus zou wel echt voor elk voedingsmoment moeten kolven. Ook niet erg hoor, maar er is geen standaard ofzo.
  maandag 14 december 2020 @ 08:47:54 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_196718391
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:

Resultaat;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

ik ken echt geen enkele baby die hele dagen zo is, dus dat lijkt me sowieso niet de juiste verwachting ;)

Maar wat fijn dat ze zoveel beter in haar vel zit! Wat een heerlijke foto's O+
disclaimer
  maandag 14 december 2020 @ 08:50:39 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_196718412
Succes met je cursus, Seven! Ik heb zoiets gedaan toen ik 22 weken zwanger was van Noud en nu weer toen ik 7 weken zwanger was van Goud. Geen doen met die hormonen joh :') hopelijk gaat het jou beter af :P

Verder hartjes voor Colin en Z. O+
disclaimer
  maandag 14 december 2020 @ 08:53:02 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_196718429
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 08:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het is heel persoonlijk ook hoor. Seven heeft geluk dat ze het redt met 4 keer of 5 keer. Ik heb bijvoorbeeld nooit meer dan 100 ml per kolfbeurt gekolfd, dus zou wel echt voor elk voedingsmoment moeten kolven. Ook niet erg hoor, maar er is geen standaard ofzo.
Het is met exclusief kolven wel anders hoor, dan heb je vraag en aanbod zelf in de hand. Mits de opslagcapaciteit van je borsten dat toelaat kun je dus zelf aansturen op 4x250 ml.
Omdat jij en ik onze baby's ook gewoon live voedden, regelde baby vraag en aanbod. Als baby nooit meer dan 100cc per keer drinkt is de kans dus ook groter dat je nooit grote hoeveelheden kolft.
disclaimer
pi_196719465
Toen ik met de oudste fulltime kolfde had ik ook meer opbrengst per kolfbeurt dan nu. Overigens heb ik bij haar nooit wat gemerkt van regeldagen en is ze nooit meer dan ongeveer een liter per dag gaan drinken :P

Vandaag mijn eerste werkdag ;(

Succes met de cursus Seven! Leuke foto's O+

Wat schattig Duman, leuke kleertjes inderdaad O+

Blij ei NJ O+ Fijn dat het steeds beter gaat!

Wat een haar Smart_ass! Super schattig O+ Had ik loempia maar nooit geschoren :+ haha

Ik doe ook mee met de foto's:
SPOILER
pi_196723145
@Seven. ja, zo leuk. O+ Kan niet wachten op de zomer. Dikke spekbeentjes in een bloomer. O+
Wat een popje, die puppyogen! O+ Succes met je cursus!

@Miezziej ohh die wimpers! O+ Wauw.
  maandag 14 december 2020 @ 14:10:05 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_196724987
Wimpers O+!! Ik wil ook! Mijn wimpers zijn de laatste jaren nagenoeg verdwenen :')
disclaimer
pi_196726066
Ahh ja wat een wimpers heeft Loempia! O+ En echt goed knijpbare wangetjes.

Mijn wimpers zijn ook verdwenen. Laatst voor het eerst in maanden weer gepoogd mascara op te doen maar het was maar een sneue bedoening. Treurig ;(.
pi_196726168
Ha, wimpers heb ik ook niet, althans geen mooie lange. Mijn zus is van de wimperextensions, maar ik vind echt toch wel het mooiste hoor.

Oohh Duman O+ Prachtige kleertjes inderdaad!

Seven, ik heb zo'n vermoeden dat de jouwe erg ondeugend gaat zijn, lekker ondeugend bekkie O+ :D

Eens in de zoveel tijd heb je een voltreffer met je baby op de foto. Zo'n voltreffer had ik net ( vind ik dan :P )

Geen idee hoe hij zo vrolijk blijft, want hij heeft vandaag een heuse haat-aan-slapendag ;(
pi_196729231
Aaawww zo groot lijkt hij al sun!! En heerlijk blij koppie!

Ik vind het echt pittig , het vooruitzicht met 6 jarige en baby en man thuis te zitten komende tijd :'( ik had expres week vrij genomen voor de vakantie zodat ik lekker met baby zelf thuis ben en bij kan komen van hard werken. En het huis wat in orde kan brengen. Maar nee, helaas. En ik voel me nu zó opgejaagd en gestresst.Gelukkig vandaag wel enorm gepoetst, voor het eerst sinds zwangerschap ofzo :P maar het knapt wel op. Morgen F nog even naar opvang.
pi_196736040
Herkenbaar Hilmo. Mijn verlof liep precies gelijk met de eerste lock down en naast het waardevolle van papa die heel veel tijd met z’n dochter heeft gehad betekende dat wel dat ik met peuter beneden zat en hij met haar in de doek boven.
Ik heb echt significant minder tijd met haar als mini baby gehad ;( ik heb de ochtendjes peuterspeelzaal, de dag opa en oma en de dag gastouder van hem en dus de 1 op 1 tijd met m’n kleine meisje erg gemist :{

9,5 maand zitten we alweer met Corona, precies even oud als ons meisje is :o
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 21:34:56 #292
382129 crew  Donna
pi_196736333
Ik ben wel een beetje treurig.

De vorige periode zonder KDV zat ik kotsend pril zwanger thuis te werken met peuter en later in de ziektewet omdat het niet te combineren was allemaal.
En nu heb ik verlof en kleine baby en kan peuter weer niet naar het KDV. Kan die 3 dagen rust per week zo goed gebruiken :'(
pi_196737245
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:34 schreef Donna het volgende:
Ik ben wel een beetje treurig.

De vorige periode zonder KDV zat ik kotsend pril zwanger thuis te werken met peuter en later in de ziektewet omdat het niet te combineren was allemaal.
En nu heb ik verlof en kleine baby en kan peuter weer niet naar het KDV. Kan die 3 dagen rust per week zo goed gebruiken :'(
Nou, precies dit...
man gaat vanaf morgen ook weer werken. :'(
pi_196738469
Ik vind het ook best heftig. De eerste lockdown was echt overleven en ik kon eigenlijk niet meer. Zwanger, verbouwen en beiden gewoon werken met peuter thuis, niets lukte goed genoeg eigenlijk.
Ik zie er dan ook erg tegenop en denk dat ik het nu helemaal niet ga trekken. We hebben voor nu besloten om 2 weken in onze eigen bubbel te zijn (wat ook moet natuurlijk) en daarna de kindjes wel weer naar opa en oma te brengen zodat we over 2 weken weer ‘gewoon’ aan het werk kunnen. Dit maakt het te overzien, maar zie wel erg op tegen de komende twee weken.

Ik val in herhaling maar die groei van mijn baby. :o Ze had afgelopen week kleding aan die peuter met 9mnd-1 jaar droeg (maat 62, maar valt als 68) Jeetje, loopt ze even 4 maanden voor kwa groei. Aan de andere kant ook wel een reality check dat peuter echt een mini was/is. Ben benieuwd wanneer ze peuter voorbij groeit. :+
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 23:52:36 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196738684
Al die baby foto’s, smelt O+

Ik loop weer eens een paar dagen achter met posten, het lukt me slecht om aan te haken :@

Alles gaat goed hier, aapie is zo vrolijk de laatste dagen O+ Hij groeit opeens als een malle, sinds een week past hij in maat 56 maar groeit er ook alweer bijna uit :o Verder slaapt hij heel goed, hij heeft nu sinds een paar dagen dat hij in de vooravond een uur of 3 slaapt. Precies tijdens het koken/avondeten dus perfecte timing!

Oh en hij rolde op z’n zij en terug vandaag, dat is best vroeg toch? :o

Qua eten zijn we weer terug naar flesjes van rond de 100ml. De flessen van 150ml dronk hij opeens niet meer :?

Hoe is het verder met iedereen?
  dinsdag 15 december 2020 @ 07:01:17 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196739794
Ja, da's heel vroeg. Colin doet dat nog niet in ieder geval (bijna 12 weken).

Colin slaapt beter op de JPBM! *O*
Hij kwam vannacht om 1:00 en 5:00 volgens mijn vriend.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 december 2020 @ 07:03:23 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196739799
@SQ was dat bij De Baak? Gisteren al wet wat tranen gezien :+ .
Resistance is futile.
  dinsdag 15 december 2020 @ 07:14:48 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_196739825
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:03 schreef Seven. het volgende:
@:SQ was dat bij De Baak? Gisteren al wet wat tranen gezien :+ .
Nee, interne trainingen van de 2 grote zuidoostbrabantse technologiebedrijven alhier ;)
Gaat het goed?
disclaimer
pi_196741101
Ik heb het geluk dat vriend in de kerstvakantie vrij is, maar ik moet wel gaan werken. Gelukkig maar 3 (halve) dagen in de week. Ik vind het vooral ruk voor mijn oudste, die is erg gebaat bij contact met vriendjes. Ik hoop maar dat dit enigzins een gewenst effect kan geven, maar ik vrees dat we op de langere termijn weer terug bij af zijn.

Succes iedereen die deze periode
moeilijk vindt :*
pi_196744790
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:03 schreef Seven. het volgende:
@:SQ was dat bij De Baak? Gisteren al wet wat tranen gezien :+ .
Ik heb ongeveer alleen maar gehuild bij de Baak :') Was wel zwanger, laten we het daar op gooien.

quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 23:35 schreef Nolita het volgende:
Ik val in herhaling maar die groei van mijn baby. :o Ze had afgelopen week kleding aan die peuter met 9mnd-1 jaar droeg (maat 62, maar valt als 68) Jeetje, loopt ze even 4 maanden voor kwa groei. Aan de andere kant ook wel een reality check dat peuter echt een mini was/is. Ben benieuwd wanneer ze peuter voorbij groeit. :+
De mijne is 9 maanden en draagt maat 80... iedereen zegt ook dat ze lang is. Zo vreemd, wij zijn dat namelijk niet. Volgende week eindelijk (na een paar maanden) weer eens een afspraak op het CB, dan zullen we eens kijken of en hoe ze tussen de lijntjes past.

Ik vind het zo jammer dat mini niet meer naar de opvang mag na vandaag. We redden ons wel met hulp van opa's en oma's en wat vrije dagen opnemen.. maar ze vindt het zo leuk bij de juffies en kindjes ;(
pi_196753039
Bijzonder hè, wij zijn ook maar klein. Morgen cb, ben ook eens benieuwd.

Ik vind het ook jammer voor de kindjes mbt de opvang. Vooral voor peuter die het nu heel bewust echt mist. Ze vraagt naar de andere kindjes, maar ook om te zwemmen en om naar opa en oma te gaan en dat kan nu even allemaal niet. Voor L vind ik het vooral onhandig dat ze net gewend is en nu bijna net zo lang niet kan gaan, als dat ze geweest is. Ik hoop dat de herstart straks weer soepel verloopt voor haar.

Ze is 5 maanden vandaag, weer een mijlpaal en ze lijkt hier de nachtvoeding niet meer nodig te hebben. *O*
Maar even van genieten want bij peuter kwam die 1 tot 2 maanden later weer terug om met 15 maanden pas weer te stoppen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')