abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196531658
Haha Seven. wat een geweldige foto’s!

MaJo leuke fotootjes van aapie ook weer! Ik hoop dat er niets geks te zien is op de echo.

En ja, ik herken het ook van liever andere dingen willen doen dan slapen, netflixen bijvoorbeeld, maar vaak val ik dan tijdens het kijken alsnog in slaap :') .

Ben blij dat Bubbles het hier goed doet na de vaccinaties. Ze was de dag zelf een klein beetje huilerig en heeft sindsdien vrij veel geslapen, maar verder dan dat is ze helemaal zichzelf en gelukkig geen koorts gehad!
pi_196534245
quote:
17s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:07 schreef Smart_ass het volgende:

Ben blij dat Bubbles het hier goed doet na de vaccinaties. Ze was de dag zelf een klein beetje huilerig en heeft sindsdien vrij veel geslapen, maar verder dan dat is ze helemaal zichzelf en gelukkig geen koorts gehad!
Wat fijn! Hier is de kleine vanmorgen gevaccineerd. Ik wist niet dat hij zo hoog kon krijsen bij de prikjes :(

Na een knuffel weer zijn vrolijke zelf, tot vier uur na de vaccinatie... Ineens ontroostbaar! Een zetpil gegeven en toen dat was ingewerkt sliep hij als een blok... Ik hoop dat het ergste voorbij is!

Waren de bovenbeentjes bij Bubbles ook rood? Ik vind het er maar zielig uitzien. Twee pleisters en van die rode plekken!
pi_196534721
Bonus BFD. :D Foto's, altijd goed. O+
  donderdag 3 december 2020 @ 17:45:12 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196535181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:35 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik ben steeds precies moe als A. krampjes heeft of niet kan slapen. En als ze wel slaapt heb ik idd wel iets beters te doen, Netflix enzo ja. :+
Hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
pi_196535301
Oke wie heeft hier ervaring met een baby zonder stem?? Die van ons sliep vandaag veel, man voelde zich koortsig en vanavond hoor ik F wakker worden maar hij klinkt als een oude vent, en is duidelijk super schor en keelpijn. Hoest ook veel. En nu? Ik geef hem veel borst nu, dat smeert de keel hopelijk. Hij is wel vrolijk verder. Kan je niks aan doen verder zeker? Het klinkt zo heftig...
  Moderator/colorchick donderdag 3 december 2020 @ 18:35:02 #56
382129 crew  Donna
pi_196535958
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe is het met jullie?
Goed! Maandag thuisgekomen uit het ziekenhuis. Waarschijnlijk een virus geweest. En nu gaat alles weer goed en is het echt weer volop genieten! *O*
pi_196536264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:50 schreef tpopml het volgende:

[..]

Wat fijn! Hier is de kleine vanmorgen gevaccineerd. Ik wist niet dat hij zo hoog kon krijsen bij de prikjes :(

Na een knuffel weer zijn vrolijke zelf, tot vier uur na de vaccinatie... Ineens ontroostbaar! Een zetpil gegeven en toen dat was ingewerkt sliep hij als een blok... Ik hoop dat het ergste voorbij is!

Waren de bovenbeentjes bij Bubbles ook rood? Ik vind het er maar zielig uitzien. Twee pleisters en van die rode plekken!
Ja dat krijsen is zo zielig he! Gelukkig maar van korte duur.

Ah ik hoop dat ie zich snel beter voelt! Hoe is ‘t nu?

Haar beentjes waren geloof ik niet heel rood (net even gecheckt, nu sowieso niet meer maar we zijn ook 2 dagen verder) maar ik kan me niet herinneren dat ze rood waren. Wel een beetje hard, maar dat is nu ook weer weg.
  donderdag 3 december 2020 @ 20:44:48 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_196538881
Wat een heerlijke bekkies, @Seven. O+
disclaimer
pi_196539036
Zo leuk al die verschillende baby's ook!

En majo vroeg van vastpakken, wanneer dat dat is. Die van ons begint er nu wat mee en is 18 weken vandaag. Eerst idd wat sq zegt, lachen en brabbelen. Dat brabbelen is bij ons ineens weer gestopt. Ook zo gek haha.
pi_196539178
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:50 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja dat krijsen is zo zielig he! Gelukkig maar van korte duur.

Ah ik hoop dat ie zich snel beter voelt! Hoe is ‘t nu?

Haar beentjes waren geloof ik niet heel rood (net even gecheckt, nu sowieso niet meer maar we zijn ook 2 dagen verder) maar ik kan me niet herinneren dat ze rood waren. Wel een beetje hard, maar dat is nu ook weer weg.
Het rode is hier inmiddels ook weer weg! Hij is hangerig en moe. En weinig eetlust :O dat gebeurt zelden... Nou ja, met zijn 7,7 kg en 12 weken zal het wel goed komen ;)
pi_196539383
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:51 schreef Hilmo het volgende:
Oke wie heeft hier ervaring met een baby zonder stem?? Die van ons sliep vandaag veel, man voelde zich koortsig en vanavond hoor ik F wakker worden maar hij klinkt als een oude vent, en is duidelijk super schor en keelpijn. Hoest ook veel. En nu? Ik geef hem veel borst nu, dat smeert de keel hopelijk. Hij is wel vrolijk verder. Kan je niks aan doen verder zeker? Het klinkt zo heftig...
Ik zou morgen als het dan nog van hetzelfde is de huisarts even bellen. Beterschap voor beer F!
  donderdag 3 december 2020 @ 21:11:12 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_196539407
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:59 schreef tpopml het volgende:

[..]

Het rode is hier inmiddels ook weer weg! Hij is hangerig en moe. En weinig eetlust :O dat gebeurt zelden... Nou ja, met zijn 7,7 kg en 12 weken zal het wel goed komen ;)
7,7 kilo, wauw _O-
disclaimer
  donderdag 3 december 2020 @ 21:11:37 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196539417
Mijn baby van een maand of 5 oud had destijds even geen stem. Klonk echt heel zielig en belachelijk en ook een beetje zorgwekkend. Was het niet, want hij dronk gewoon en speelde redelijk. Maar je bent dus niet de enige :) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 3 december 2020 @ 21:14:14 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196539482
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zeg, is dit herkenbaar? Moe zijn overdag, maar gewoon geen zin hebben om even bij te slapen als je baby op bed ligt. Ik vind dat momenteel echt zonde van mijn tijd :@ Ik ga liever netflixen ofzo. Ik ga vanavond wel wat vroeger naar bed :P
Ik denk dat ik een keer of 4 overdag geslapen heb. Maar ik ga vervolgens niet vroeg naar bed :') wat gewoon heel dom is.
Resistance is futile.
pi_196539593
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een keer of 4 overdag geslapen heb. Maar ik ga vervolgens niet vroeg naar bed :') wat gewoon heel dom is.
Ik moet nu ook gewoon naar bed, maar ik blijf vast plakken op de bank.. En voor je het weet is het alweer half 11 ofzo :P
  donderdag 3 december 2020 @ 21:53:27 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_196540280
Mijn baby gaat in de avond echt alleen maar slapen als ik naast m lig. Ik ga dus noodgedwongen om half tien naar boven met hem en meestal slapen we dan tussen tien en half elf wel.
Dan 1 nachtvoeding en rond 7 uur weer wakker zorgt dat ik de 7-8 uur slaap wel haal. En dat heb ik ook wel nodig voor een leuk leven :')
disclaimer
  donderdag 3 december 2020 @ 21:56:23 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_196540343
Mijn baby leek trouwens wel bezeten vandaag joh. Elke keer als ie even sliep begon hij uit het niets te krijsen alsof hij met kokende olie werd overgoten ;( echt heel sneu. Hopelijk een acceptabele nacht :P

Edit - ah, het is de 8 weken sprong :D
(Ja, ik weet dat velen er niet in geloven maar bij al mijn babies is het altijd spot on geweest :'))

[ Bericht 30% gewijzigd door SQ op 03-12-2020 22:20:08 ]
disclaimer
pi_196541196
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:11 schreef SQ het volgende:

[..]

7,7 kilo, wauw _O-
Sst :'( het komt vast wel weer goed. Een voeding minderen zit er echt niet in, en het lijkt zich nu te stabiliseren als ik zijn curve bekijk :')
pi_196541716
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:59 schreef tpopml het volgende:

[..]

Fijn! Hier was ze ook wel een beetje huilerig en hangerig, maar dat was maar heel eventjes. En vooral moe. Hopelijk is dat daar ook snel voorbij. En das een flinke jongen, dan heeft ie wat reserves als ie eventjes wat minder eet :P.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:31:42 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542130
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:53 schreef SQ het volgende:
Mijn baby gaat in de avond echt alleen maar slapen als ik naast m lig. Ik ga dus noodgedwongen om half tien naar boven met hem en meestal slapen we dan tussen tien en half elf wel.
Dan 1 nachtvoeding en rond 7 uur weer wakker zorgt dat ik de 7-8 uur slaap wel haal. En dat heb ik ook wel nodig voor een leuk leven :')
1 voeding, dat lijkt me echt zo relaxt. Oh, super om zo'n chille baby te hebben O+ .
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:32:21 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542139
Hier nog steeds elke 2-3 uur ;( . Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of onze kleine man wil slapen zonder mij naast hem. Meestal tukt hij in zijn wipstoel of zijn nest, rond 10 uur laatste flesje, schone luier en dan liggen we er om 11 uur in. Ik moet dan nog 45 min kolven.. dus ik slaap rond middernacht. Rond 1-2 uur kleine voeding, rond 3-4 uur kleine voeding. Daarna neemt m'n man het over en slaap ik tot 8-9 uur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
  donderdag 3 december 2020 @ 23:33:36 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196542160
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:41 schreef tpopml het volgende:

[..]

Sst :'( het komt vast wel weer goed. Een voeding minderen zit er echt niet in, en het lijkt zich nu te stabiliseren als ik zijn curve bekijk :')
Gewoon gezonde jongen met gezonde eetlust O+ :7 ^O^ :Y)
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 3 december 2020 @ 23:41:53 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196542252
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:29 schreef SQ het volgende:
Vastpakken duurt nog wel ff hoor. Hij gaat zich nu eerst focussen op communicatie: lachen en "praten" O+
Dat lijkt me ook een hele leuke fase! Hij maakt sinds een paar dagen wel een soort piepend geluid. Niet zeurderig maar meer als een kitten ofzo :D

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:36 schreef Donna het volgende:
Oh jakkes @:MaJo hopelijk valt het mee!
Ik hoop het ook! Ik zal het morgen wel even laten weten :)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:47 schreef Nolita het volgende:

[..]

Maar die slaapzakken kosten ook al snel 25 euro per stuk en als aapie groter wordt moeten er grotere komen en als het warmer wordt weer dunnere etc. De puckababy groeit mee omdat je deze in lengte en warmte kunt aanpassen. :)

Maar met 1 slaapzak red je het niet met wassen, nu heb ik al een verzameling van de oudste, maar als het de moeite waard is dan wil ik m ook meteen met 6 maanden gaan gebruiken. Maar ik ben nog niet overtuigd door de ene reactie van Bottoms.

Aapie is idd goed helder op die foto, leuk!
Daar heb je helemaal gelijk in. Wij hebben van vrienden heel veel slaapzakken gekregen in diverse maten dus wij zijn voorlopig voorzien :+ Alleen de newborn maat hadden we niet dus daar heb ik er nu 2 van omdat aapie veel spuugde.

De JBPM is fantastisch trouwens, hij spuugt een stuk minder! Alleen is het nadeel dat hij nu minder poept maar als hij poept zijn het gelijk van die explosies. Moet je zijn kleertjes alsnog verschonen _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oei, da's minder...

Maar jullie Aapie is echt supercute O+
Aw thanks O+

quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:20 schreef Seven. het volgende:
BFD!

Lachen met Colin de clown :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heerlijk al die gezichtsuitdrukkingen :D Ik heb van aapie ook allemaal van dat soort series.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 17:51 schreef Hilmo het volgende:
Aw wat sneu! Gelukkig is ie verder vrolijk maar ik hoop dat hij snel zijn stem weer heeft. Iets heel anders maar onze kat had dat ooit. Eerst vonden we het wel grappig dat ze zo schor was maar ze bleek uiteindelijk een keelontsteking te hebben dus dat was toch wel heel sneu :@

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:51 schreef Hilmo het volgende:
Zo leuk al die verschillende baby's ook!

En majo vroeg van vastpakken, wanneer dat dat is. Die van ons begint er nu wat mee en is 18 weken vandaag. Eerst idd wat sq zegt, lachen en brabbelen. Dat brabbelen is bij ons ineens weer gestopt. Ook zo gek haha.
Ah dan hebben we nog even :D Leuk wel al die verschillende fases! Ik merk wel dat ik dat leuker vind dan het echte newborn, dan kan je eigenlijk nog helemaal niks met je kind doen :@

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:56 schreef SQ het volgende:
Mijn baby leek trouwens wel bezeten vandaag joh. Elke keer als ie even sliep begon hij uit het niets te krijsen alsof hij met kokende olie werd overgoten ;( echt heel sneu. Hopelijk een acceptabele nacht :P

Edit - ah, het is de 8 weken sprong :D
(Ja, ik weet dat velen er niet in geloven maar bij al mijn babies is het altijd spot on geweest :'))
Ik denk dat aapie vandaag de 6 weken sprong had want bij ons ging het precies hetzelfde! Het gekke is dat hij de eerste helft van de dag bijna constant geslapen heeft maar vanaf 5 uur was hij huilerig en sliep steeds maar een minuut of 10 voordat hij weer gillend wakker werd :X Nu ligt hij alweer een uur te tukken, ik hoop dat dit een goed teken is voor de nacht!

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:32 schreef Seven. het volgende:
Hier nog steeds elke 2-3 uur ;( . Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd of onze kleine man wil slapen zonder mij naast hem. Meestal tukt hij in zijn wipstoel of zijn nest, rond 10 uur laatste flesje, schone luier en dan liggen we er om 11 uur in. Ik moet dan nog 45 min kolven.. dus ik slaap rond middernacht. Rond 1-2 uur kleine voeding, rond 3-4 uur kleine voeding. Daarna neemt m'n man het over en slaap ik tot 8-9 uur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oef dat zijn wel heftige nachten, zeker met het kolven erbij! Hopelijk gaat hij snel wat langer slapen want ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend moe van wordt, letterlijk.

Aapie krijgt zijn laatste fles rond een uur of 12 en dan wordt hij pas rond 4 uur weer wakker. De volgende ronde is pas rond 8 uur/half negen dus we zijn wat dat betreft wel gezegend met zijn ritme. Toen ik stopte met borstvoeding kwam hij 's nachts wat vaker maar sinds 2 dagen zit hij weer in dit ritme.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196542924
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:32 schreef Seven. het volgende:

SPOILER
Ah dat is wel aanpoten ja! Maar als je het hebt over ernaast slapen, dan bedoel je baby in de co-sleeper en jij in bed? Of samen in bed? Wel echt fijn dat je man het over neemt op een gegeven moment want anders zou het echt niet te doen zijn! Hopelijk tegen de tijd dat je 3 dagen per week naar kantoor zou gaan slaapt Colin wat langer door.
  vrijdag 4 december 2020 @ 02:51:38 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_196543149
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2020 23:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

1 voeding, dat lijkt me echt zo relaxt. Oh, super om zo'n chille baby te hebben O+ .
Ja we boffen wel echt met deze baby. Mijn tweede kind was echt heel anders, die was halve nachten wakker altijd, zo killing. Ik ben toen ook best afgegleden (waren meerdere omstandigheden, maar slaaptekort is niet bevorderlijk daarin). Pas dus goed op jezelf, want het ligt echt op de loer :*
disclaimer
  vrijdag 4 december 2020 @ 02:54:51 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_196543154
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 22:41 schreef tpopml het volgende:

[..]

Het kan weinig kwaad hoor, bij die kleintjes. En het zegt ook helemaal niks over de toekomst.
Mijn "mini" baby is nu ook de 6 kg al voorbij. Verdubbeld in 8 weken. Bijzonder wel. :')
disclaimer
pi_196543211
Ah, de Hollandse welvaart :D.

Ik dacht dat Y zwaar was maar dat valt met 5,5 kg dan best wel mee :P.
  vrijdag 4 december 2020 @ 05:22:42 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_196543647
Ah, een tweede nachtvoeding kado. Was te verwachten ;)
disclaimer
pi_196543796
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 05:22 schreef SQ het volgende:
Ah, een tweede nachtvoeding kado. Was te verwachten ;)
Hehe :P

Ik wil graag een voeding geven, maar mevrouw slaapt nog. :z
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 12:08:02 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196547395
Helaas, inderdaad placentaresten in mijn baarmoeder dus dinsdag currettage -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:08:37 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_196547406
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef MaJo het volgende:
Helaas, inderdaad placentaresten in mijn baarmoeder dus dinsdag currettage -O-
He jakkes MaJo, wat vervelend nou -O-
disclaimer
  vrijdag 4 december 2020 @ 12:15:16 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196547512
Wat STOM MaJo! :( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196548078
Lekkere Hollandse welvaart inderdaad :D

He Majo wat vervelend -O-
pi_196548540
MaJo wat naar! Hopelijk is zo’n ingreep niet te pijnlijk.

Ik werd vannacht wakker zonder ploftieten! _O_
Hopelijk blijft dit zo :P.

Oh en vandaag wordt de tiny love afgeleverd, ben heel benieuwd wat Bubbles ervan vindt.
pi_196549854
Vanochtend gebeld met huisarts. Vond het vannacht toch wat spannend. Steeds van die schrik reacties in de ademhaling en super zwaar en piepend ademen. En links liggend voeden lukte hem niet om te aanhappen. Klaarwakker was hij op een gegeven moment en soms wel lachen. Nou ja, vanochtend 8 uur gebeld en assistente zei meteen kom maar. Ik had nog niet eens de symptomen verteld hahah. Man dus erheen om half 11, met briefje van mij. Had 37,6 graden dus viel mee. Dokter bekeek oren en longen en alles is goed, gewoon verkouden maar goed dat we even kwamen.

Trouwens, ik ging liggend voeden met baby rond 7 uur en daarna zelf ook slapen. Tot paar weken geleden gedaan. Sliep dan van 20.00 tot 6.00 uur ofzo. Aanrader hoor! Je hebt niks aan je avond maar wat maakt het uit. Dat komt later wel weer. Nu leg ik hem wakker op bed maar ja hij is dan ook 4 maanden. Ik zou dat echt aanraden aan jullie als je moe bent. Het is zo heerlijk. Donker is het toch wel buiten, dus nacht idee krijg je wel. Wij lagen allemaal dan.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hilmo op 04-12-2020 14:49:34 ]
pi_196549866
Shit Majo! Succes!!

Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado. Roomkaas is geen succes bij ons en appelstroop vind ik onnodig zoet. Laatst heb ik hummus geprobeerd en dat viel in de smaak, maar is te zout voor baby's.
Dus hierbij mijn recept voor baby hummus uit de diepvries

• 1 blikje kikkererwten (300 gram)
• 2 eetlepels tahin (https://www.ah.nl/product(...)hat-tahin-sesampasta)
• 1,5 el citroensap
• een ietsiepietsie komijnpoeder en paprikapoeder, maar komijn kun je ook weglaten
• scheut olijfolie

Alles in de foodprocessor, dan kleine beetjes water erbij tot het flink smeuïg* is. Met een boterhamzakje in je ijsblokjesvormpjes spuiten. Tadaa! 40 porties hummus :s)
Ik vind het echt ideaal.

*hoe schrijf je dat in vredesnaam? :')
pi_196549883
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend gebeld met huisarts. Vond het vannacht toch wat spannend. Steeds van die schrik reacties in de ademhaling en super zwaar en piepend ademen. En links liggend voeden lukte hem niet om te aanhappen. Klaarwakker was hij op een gegeven moment en soms wel lachen. Nou ja, vanochtend 8 uur gebeld en assistente zei meteen kom maar. Ik had nog niet eens de symptomen verteld hahah. Man dus erheen om half 11, met briefje van mij. Had 37,6 graden dus viel mee. Dokter bekeek oren en longen en alles is goed, gewoon verkouden maar goed dat we even kwamen.
Fijn dat het gewoon goed is. Het kan nooit kwaad om even zekerheid te hebben :)
pi_196549971
Mijn baby at ook graag geprakte banaan op z'n brood (soms met wat pindakaas er door) of wortelpompoenspread van de appie. Die laatste kun je vast ook wel zelf maken zonder zout :P
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:51:01 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196550023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Shit Majo! Succes!!

Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado. Roomkaas is geen succes bij ons en appelstroop vind ik onnodig zoet. Laatst heb ik hummus geprobeerd en dat viel in de smaak, maar is te zout voor baby's.
Dus hierbij mijn recept voor baby hummus uit de diepvries

• 1 blikje kikkererwten (300 gram)
• 2 eetlepels tahin (https://www.ah.nl/product(...)hat-tahin-sesampasta)
• 1,5 el citroensap
• een ietsiepietsie komijnpoeder en paprikapoeder, maar komijn kun je ook weglaten
• scheut olijfolie

Alles in de foodprocessor, dan kleine beetjes water erbij tot het flink smeuïg* is. Met een boterhamzakje in je ijsblokjesvormpjes spuiten. Tadaa! 40 porties hummus :s)
Ik vind het echt ideaal.

*hoe schrijf je dat in vredesnaam? :')
100% appelstroop, andere 100% notenpasta, 'jam' zonder toegevoegde suikers (fruitspread dus), kipfilet, alleen wat boter, gebakken ei, kindersmeerkaas, groentespread van zonnatura (gestoomde geprakte pompoen op brood is de easy zelfmaakversie), heel soms een klein likje smeerleverworst (maar da's niet echt gezond). Avocado komt er hier niet in vanwege 60 liter water per stuk nodig om ze te laten groeien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 december 2020 @ 14:56:08 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_196550100
Als je het dan echt zoutarm wil doen moet je zelf ff je kikkererwten koken :P
disclaimer
pi_196550511
Dat van waterverbruik van de avocado wist ik niet. Geef je om die reden ook geen vlees dan?

AH heeft zoutloze kikkererwten..
pi_196551893
Wat naar MaJo! ;(

Loempia had vandaag zijn tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heeft veel gehuild, weinig geslapen en gedronken ;(. Hij schrikt veel van de andere kinderen. Dinsdag gaat hij weer, ben benieuwd, hopelijk gaat het dan beter.
Ze houden daar een houdbaarheid van moedermelk aan van 3 dagen in de koelkast. Dat is toch echt kort? Ik dacht wat ik vandaag heb gekolfd kan ik dinsdag dan meegeven, maar nee dat is echt "te lang hoor".
pi_196551987
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
Wat naar MaJo! ;(

Loempia had vandaag zijn tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heeft veel gehuild, weinig geslapen en gedronken ;(. Hij schrikt veel van de andere kinderen. Dinsdag gaat hij weer, ben benieuwd, hopelijk gaat het dan beter.
Ze houden daar een houdbaarheid van moedermelk aan van 3 dagen in de koelkast. Dat is toch echt kort? Ik dacht wat ik vandaag heb gekolfd kan ik dinsdag dan meegeven, maar nee dat is echt "te lang hoor".
Precies wat we met A. hadden op de wendag bij de gastouder. Hoop dat het beter met onze kinders gaat!
pi_196552151
:z
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Precies wat we met A. hadden op de wendag bij de gastouder. Hoop dat het beter met onze kinders gaat!
Hoop het ook!
Afgelopen dinsdag was hij ook geweest, voor de eerste keer. Dat was voor 3 uur. Dat ging best prima, dus jammer dat het vandaag zo ging. Vind het dan zo zielig voor hem ;(
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:22:59 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196552284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 15:20 schreef B.ertha het volgende:
Dat van waterverbruik van de avocado wist ik niet. Geef je om die reden ook geen vlees dan?

AH heeft zoutloze kikkererwten..
We eten wel vlees, maar niet zo heel veel. Zeker 3 dagen per week niet. Die vergelijking vind ik ook wel lastig, want avocado is natuurlijk geen vlees en kost vooral veel meer water dan andere groente/fruit (wat is het eigenlijk?). Bovendien mag ik geen zuivel en als ik dan al het vlees weg laat, wordt het snel wat eentonig qua eten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196552438
Ik denk vooral dat je dingen met mate zou moeten eten, want ook cacao en bepaalde noten zijn nogal waterslurpers. Wel interessant om je eens in te verdiepen :P

Maargoed, beetje offtopic :+
pi_196552784
Wat is er zo leuk aan de tinylove mobiel? :@ ik ken het niet!
pi_196552912
Goede zeg banaan op brood voor die etende baby's. Ik wist het ook nooit. Roomboter, pindakaas en appelstroop, verder kwam ik ook nooit omdat al die gezonde alternatieven wij zelf niet lusten en dan moeten we steeds dingen weggooien. Maar veel beleg soorten is nog niet echt van belang toch? En kaas? Later deden we ook vegetarische smeerworst maar heel gezond moet dat ook niet zijn...

Majo hoe gaat dat, zon behandeling? Wat moet ik erbij voorstellen?
pi_196552933
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:52 schreef tpopml het volgende:
Wat is er zo leuk aan de tinylove mobiel? :@ ik ken het niet!
Klassieke muziek vaak die wel aan te horen is voor langdurige tijd en kinderen zijn er wild van.
pi_196552994
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
Wat naar MaJo! ;(

Ja hier ook van die gekke standaarden. Slaat nergens op. Ben er ook achteraan gegaan. Gewoon andere datum opzetten. Geen Melk gaan weggooien ofzo hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')