Zo zou ik t ook doenquote:Op vrijdag 4 december 2020 18:04 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ja hier ook van die gekke standaarden. Slaat nergens op. Ben er ook achteraan gegaan. Gewoon andere datum opzetten. Geen Melk gaan weggooien ofzo hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
We hebben hier een co-sleeper. En ik hoop het ook want op deze manier is 3 dagen op kantoor domweg geen optie.quote:Op vrijdag 4 december 2020 01:34 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah dat is wel aanpoten ja! Maar als je het hebt over ernaast slapen, dan bedoel je baby in de co-sleeper en jij in bed? Of samen in bed? Wel echt fijn dat je man het over neemt op een gegeven moment want anders zou het echt niet te doen zijn! Hopelijk tegen de tijd dat je 3 dagen per week naar kantoor zou gaan slaapt Colin wat langer door.
Ze gaan dan onder narcose de baarmoeder schoon maken. Het is een standaard procedure maar het blijft toch spannend. Het is trouwens verplaatst naar morgen dus ik ben er wel snel vanaf.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:59 schreef Hilmo het volgende:
Goede zeg banaan op brood voor die etende baby's. Ik wist het ook nooit. Roomboter, pindakaas en appelstroop, verder kwam ik ook nooit omdat al die gezonde alternatieven wij zelf niet lusten en dan moeten we steeds dingen weggooien. Maar veel beleg soorten is nog niet echt van belang toch? En kaas? Later deden we ook vegetarische smeerworst maar heel gezond moet dat ook niet zijn...
Majo hoe gaat dat, zon behandeling? Wat moet ik erbij voorstellen?
Dankjewelquote:Op vrijdag 4 december 2020 02:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja we boffen wel echt met deze baby. Mijn tweede kind was echt heel anders, die was halve nachten wakker altijd, zo killing. Ik ben toen ook best afgegleden (waren meerdere omstandigheden, maar slaaptekort is niet bevorderlijk daarin). Pas dus goed op jezelf, want het ligt echt op de loer
quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef MaJo het volgende:
Helaas, inderdaad placentaresten in mijn baarmoeder dus dinsdag currettage
Alsof er niets gebeurd is...quote:Op vrijdag 4 december 2020 22:52 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe is het met je kleintje, @:tpopml? Bubbles lijkt vandaag erg moe, heeft ook hele kleine rode oogjes al de hele dag. Verder is ze wel gewoon beweeglijk in de box maar ik merk dat ze veel weg kijkt. Vermoeidheid komt vaak voor na vaccinaties las ik maar geen idee hoelang erna dat normaal is.
Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dankjewel. Ja, doe ik zeker. Ik ben ergens wel blij dat ik het aan zie komen, en ik herken blijkbaar m'n grenzen. Vandaag met Six. en m'n zus ook over gehad. We gaan kijken of we Colin een handje kunnen helpen met doorslapen. Het zou mooi zijn als hij 4-5 uurtjes doorslaapt. Of in ieder geval niet meer wakker wordt om 1 uur. Dan kan ik 2 x 3 uur slapen en dan is het ook goed te doen in combinatie met m'n werk.
Ik heb in principe aan 6 uur slaap echt genoeg, dus regelmatig maar 5 uurtjes lukt me wel. Regelmatig 3-4 uurtjes.. en dat gebeurt dus vaak op kantoordagen: dat is glad ijs. Een slecht nachtje is echt geen ramp maar na 3 of 4 slechte nachten krijg ik er echt last van. Dan huil ik echt verschillende keren om het verliezen van mijn kind in mijn hoofd, en dat is best wel traumatisch (en totaal onnodig natuurlijk, het is compleet irrationeel). Ik schreef die gedachten eerst toe aan kraamtranen, maar dat is het na 10 weken echt niet meer.
Geen idee nogquote:Op vrijdag 4 december 2020 23:46 schreef tpopml het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?
Kan je je kolfmoment niet zo puzzelen dat je zelf iets vroeger kan gaan slapen?
quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee nog. Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.
Kolfritme ga ik naar kijken.
Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:38 schreef tpopml het volgende:
[..]
Alsof er niets gebeurd is...
Wel merk ik sinds deze week dat hij veel meer afgeleid is. Dat is niet zozeer gerelateerd aan de vaccinaties dus, maar het valt me wel op dat hij minder makkelijk in slaap valt in de woonkamer of als er visite is... Visite en borstvoeding is ook geen doen...
Slaapt Bubbles wel?
quote:Op zaterdag 5 december 2020 00:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik helemaal blij met die tiny love, maar die moet je natuurlijk vast maken aan de spijlen en hier doen ze niet aan ‘echte’ boxen dus wij hebben zo’n unit:
[ afbeelding ]
Edit: oke ik heb het net geprobeerd, maar het past niet. Jammerrrrrr.
Inbakeren!quote:Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee nog. Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.
Kolfritme ga ik naar kijken.
Ja, m'n zoontje is nu 10 weken.quote:Op zaterdag 5 december 2020 03:25 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
@:Seven heb jij naast je megadrukke en belangrijke managementbaan een kind?
Ik dacht dat dat alleen voor huilbaby's en onrustige slapers is? Op zich, als meneer eenmaal ligt te tukken (en inslapen is ook geen probleem), dan is er weinig aan de hand.quote:
Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?quote:Op zaterdag 5 december 2020 00:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.
Ja als ze ouder worden gaan ze dingen bewuster meemaken dus raken ze ook sneller afgeleid denk ik? Er is natuurlijk zoveel te zien voor ze. En als je ‘m in zijn co-sleeper/ledikantje legt?
Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog?quote:Op zaterdag 5 december 2020 09:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
We willen proberen om hem grotere voedingen te geven. Gisteren heeft hij rond 22:00 een fles van 120ml leeg gedronken. Om 23:30 in slaap gevallen want drukke dag gehad. En om 2:00 werd hij weer wakker.
Probleem 's nachts is dat hij slaperig is en dus niet veel drinkt. Daarna meldt hij zich dus binnen max. 2 uur weer.
Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?quote:Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK
Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst
Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggenquote:Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:
Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?
I stand corrected. Dag twee na dato begint met uitslapenen na het opstaan lag hij binnen no time weer in zijn wipstoeltje te slapen. Dutjesdag!
Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt...). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.
[..]
Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolvenquote:Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?
Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 19:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggen.
Ah ja, zou fijn zijn als hij tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat gewend is. Hier ging de overgang heel makkelijk, hopelijk bij jullie ook!
@:MaJo is alles goed gegaan?
Hah, hier halen we hem er nooit uit, eerst probeer ik de speen en als het huilen begint: flesje.quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Succes MaJo!
@:Seven. de laatste voeding wat groter klinkt logisch. Hopelijk zit ie dan wat langer vol en slaapt ie langer. Hij wordt wel echt telkens wakker van de honger? Dat vond ik hier het ‘probleem’ van de co-sleeper, ik haalde Bubbles er telkens uit wanneer ze wakker werd, terwijl ze nu ze in haar ledikantje ligt regelmatig even wakker is maar dan valt ze erna gewoon weer in slaap.
Inbakeren weet ik niet of ik nog aan zou beginnen met 10 weken, maar dat ligt er ook aan hoe beweeglijk Colin is. Wij zijn daar met Bubbles eigenlijk al vrij snel mee gestopt, maar dat komt ook doordat ik haar gewoon recht in haar ledikantje neerlegde maar haar er overdwars weer uit haalde, dus ik vertrouwde het niet meer.
Succes met oefenen!quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:
Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt...). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.
[..]
Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog?) aan als hij binnen twee uur nog een keer komt. Maar misschien wel een idee om halverwege het flesje te verschonen?
Mag ik in de OP met koosnaampje "Mickey" van 7-sep?
Ik heb al sinds jaar en dag genoeg aan 6 uurtjes. Soms pakte ik wel eens 8 uurtjes mee maar het maakte eigenlijk geen verschil in mijn functioneren overdag.quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:51 schreef PKM het volgende:
@:Seven. dat je het redt op zo weinig slaap. Voel je je ook niet beter bij acht uur slaap? Want als geen angstgedachten overdag je drempel is san ligt de lat misschien wat laag.![]()
Ik herken het trouwens wel een beetje. Als ik heel moe ben dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik iets stoms doe waardoor er wat met Poffertje gebeurd. Maar ik heb het nog nooit gekoppeld aan een specifiek aantal uur slaap.
Fijn dat het goed gegaan is, nu proberen uit te rusten enzo. Had je iets van verdoving?quote:Op zaterdag 5 december 2020 19:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolven![]()
Uiteindelijk was ik om 2 uur aan de beurt.
[..]
Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.
Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en moet ik aan de ijzertabletten. Het verklaard wel de extreme vermoeidheid van de laatste weken
Verlatingsangst, vrij normaal voor een kindje vanaf 10-11 maanden geloof ik.quote:Op zaterdag 5 december 2020 23:49 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zoon van 1 jaar heeft tot voor een maand altijd elke nacht goed doorgeslapen. Steeds 10 à 11 uur maar sinds een maandje lukt dit niet meer.
Als we hem 's avonds in zijn bed stoppen ligt hij steeds te krijsen (deed hij nooit). We laten hem dan even krijsen maar soms is dat na een uur nog niet over. Als we hem dan uit zijn bed halen stopt hij onmiddellijk.
Van zodra je hem nog maar op zijn rug legt (waar dan ook) begint het krijsen opnieuw, zelfs als dat in ons bed is.
Nog iemand die ervaring? Wat zou het kunnen zijn?
Hm. Ik mis een heel deel van je quote zie ik.quote:Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heef
Ik snap het ook niet, maar de kleine dame is er helemaal gek van.quote:Op vrijdag 4 december 2020 17:52 schreef tpopml het volgende:
Wat is er zo leuk aan de tinylove mobiel?ik ken het niet!
quote:Op vrijdag 4 december 2020 20:46 schreef PKM het volgende:
Hier juist een baby die een lijntje onder gemiddeld zit op gewicht en lengte. Bij mijn eerste had ik het idee dat hij dat probeerde in te halen en dat heb ik bij Poffertje juist niet.
Waar Banaan altijd zijn mond open deed en ook 's nachts vaak dronk, houdt zij soms stijf haar mond dicht en drinkt hooguit drie keer 's nachts. Maar ze is verder tevreden dus het zal wel goed zijn.![]()
Poffertje is sowieso nog een slaapkopje. Volgens mij heeft ze nog geen half uur per dag haar ogen open. Ze drinkt ook met haar ogen dicht, soms heb ik geen idee of ze dan wakker is of niet.![]()
@:nolita wij hebben die Puckababy ook gebruikt met Banaan, ik was er altijd wel blij mee. Tweede heb ik wel tweedehands gekocht vanwege de prijs. En mijn waskunsten zijn toch niet zo goed dat die eerste er nog als nieuw uitziet.![]()
Wakker ziet er zo uit.Goed gelukt poffertje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat van de ogen dicht hebben wij de eerste 4-6 weken gehad denk ik? Heel anders dan de eerste.. Ogen waren eigenlijk alleen open met het huilen.Hier is het redelijk goed gekomen geloof ik.
Beterschapquote:Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK
Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst
Hoe vond je het nu met de tweede, de kraamhulp?quote:Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!
Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
Haha, ik snap je precies! Lief klein draakjequote:Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze blik naast je in bed maakt wel veel goed hoor;
[ afbeelding ]
3c, mij niet gezienquote:Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!
Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
Ik ga van de week Hüttenkäse proberen! Zag ik bij kindjes van vrienden en heb ik regelmatig in huis omdat ik het zelf ook lekker vind met wat tomaat en kruiden. Ben benieuwd wat mevrouwtje ervan vindt, al eet die ook nog net zo graag gewoon bammetjes met margarine.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Shit Majo! Succes!!
Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |