abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196553445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 18:04 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ja hier ook van die gekke standaarden. Slaat nergens op. Ben er ook achteraan gegaan. Gewoon andere datum opzetten. Geen Melk gaan weggooien ofzo hoor!
Zo zou ik t ook doen ^O^
pi_196554473
Hier juist een baby die een lijntje onder gemiddeld zit op gewicht en lengte. Bij mijn eerste had ik het idee dat hij dat probeerde in te halen en dat heb ik bij Poffertje juist niet.
Waar Banaan altijd zijn mond open deed en ook 's nachts vaak dronk, houdt zij soms stijf haar mond dicht en drinkt hooguit drie keer 's nachts. Maar ze is verder tevreden dus het zal wel goed zijn. :)

Poffertje is sowieso nog een slaapkopje. Volgens mij heeft ze nog geen half uur per dag haar ogen open. Ze drinkt ook met haar ogen dicht, soms heb ik geen idee of ze dan wakker is of niet. :?

@Nolita wij hebben die Puckababy ook gebruikt met Banaan, ik was er altijd wel blij mee. Tweede heb ik wel tweedehands gekocht vanwege de prijs. En mijn waskunsten zijn toch niet zo goed dat die eerste er nog als nieuw uitziet. ;)

Wakker ziet er zo uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196556692
Hoe is het met je kleintje, @tpopml? Bubbles lijkt vandaag erg moe, heeft ook hele kleine rode oogjes al de hele dag. Verder is ze wel gewoon beweeglijk in de box maar ik merk dat ze veel weg kijkt. Vermoeidheid komt vaak voor na vaccinaties las ik maar geen idee hoelang erna dat normaal is.

Ahh wat een poepie PKM, heerlijk pakje ook!
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:15:34 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557005
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 01:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah dat is wel aanpoten ja! Maar als je het hebt over ernaast slapen, dan bedoel je baby in de co-sleeper en jij in bed? Of samen in bed? Wel echt fijn dat je man het over neemt op een gegeven moment want anders zou het echt niet te doen zijn! Hopelijk tegen de tijd dat je 3 dagen per week naar kantoor zou gaan slaapt Colin wat langer door.
We hebben hier een co-sleeper. En ik hoop het ook want op deze manier is 3 dagen op kantoor domweg geen optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 04-12-2020 23:36:21 ]
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 4 december 2020 @ 23:17:31 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196557036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:59 schreef Hilmo het volgende:
Goede zeg banaan op brood voor die etende baby's. Ik wist het ook nooit. Roomboter, pindakaas en appelstroop, verder kwam ik ook nooit omdat al die gezonde alternatieven wij zelf niet lusten en dan moeten we steeds dingen weggooien. Maar veel beleg soorten is nog niet echt van belang toch? En kaas? Later deden we ook vegetarische smeerworst maar heel gezond moet dat ook niet zijn...

Majo hoe gaat dat, zon behandeling? Wat moet ik erbij voorstellen?
Ze gaan dan onder narcose de baarmoeder schoon maken. Het is een standaard procedure maar het blijft toch spannend. Het is trouwens verplaatst naar morgen dus ik ben er wel snel vanaf.

PKM wat een popje heb je daar O+ Hoe oud is ze? Aapie sliep in het begin ook bijna altijd maar is nu steeds meer wakker.

Leuk die gesprekken over eten, ik kan me daar echt nog niets bij voorstellen :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:30:05 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557194
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 02:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja we boffen wel echt met deze baby. Mijn tweede kind was echt heel anders, die was halve nachten wakker altijd, zo killing. Ik ben toen ook best afgegleden (waren meerdere omstandigheden, maar slaaptekort is niet bevorderlijk daarin). Pas dus goed op jezelf, want het ligt echt op de loer :*
Dankjewel :* . Ja, doe ik zeker. Ik ben ergens wel blij dat ik het aan zie komen, en ik herken blijkbaar m'n grenzen. Vandaag met Six. en m'n zus ook over gehad. We gaan kijken of we Colin een handje kunnen helpen met doorslapen. Het zou mooi zijn als hij 4-5 uurtjes doorslaapt. Of in ieder geval niet meer wakker wordt om 1 uur. Dan kan ik 2 x 3 uur slapen en dan is het ook goed te doen in combinatie met m'n werk.

Ik heb in principe aan 6 uur slaap echt genoeg, dus regelmatig maar 5 uurtjes lukt me wel. Regelmatig 3-4 uurtjes.. en dat gebeurt dus vaak op kantoordagen: dat is glad ijs. Een slecht nachtje is echt geen ramp maar na 3 of 4 slechte nachten krijg ik er echt last van. Dan huil ik echt verschillende keren om het verliezen van mijn kind in mijn hoofd, en dat is best wel traumatisch (en totaal onnodig natuurlijk, het is compleet irrationeel). Ik schreef die gedachten eerst toe aan kraamtranen, maar dat is het na 10 weken echt niet meer.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:32:09 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557221
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 12:08 schreef MaJo het volgende:
Helaas, inderdaad placentaresten in mijn baarmoeder dus dinsdag currettage -O-
-O-

Vervelend MaJo. Zie je er tegenop?
Resistance is futile.
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:37:42 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557281
@PKM O+ O+ O+ dan smelt je toch gewoon O+

@Hilmo fijn dat de huisarts er even naar gekeken heeft!
Resistance is futile.
pi_196557295
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:52 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe is het met je kleintje, @:tpopml? Bubbles lijkt vandaag erg moe, heeft ook hele kleine rode oogjes al de hele dag. Verder is ze wel gewoon beweeglijk in de box maar ik merk dat ze veel weg kijkt. Vermoeidheid komt vaak voor na vaccinaties las ik maar geen idee hoelang erna dat normaal is.
Alsof er niets gebeurd is...

Wel merk ik sinds deze week dat hij veel meer afgeleid is. Dat is niet zozeer gerelateerd aan de vaccinaties dus, maar het valt me wel op dat hij minder makkelijk in slaap valt in de woonkamer of als er visite is... Visite en borstvoeding is ook geen doen...

Slaapt Bubbles wel?
pi_196557364
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dankjewel :* . Ja, doe ik zeker. Ik ben ergens wel blij dat ik het aan zie komen, en ik herken blijkbaar m'n grenzen. Vandaag met Six. en m'n zus ook over gehad. We gaan kijken of we Colin een handje kunnen helpen met doorslapen. Het zou mooi zijn als hij 4-5 uurtjes doorslaapt. Of in ieder geval niet meer wakker wordt om 1 uur. Dan kan ik 2 x 3 uur slapen en dan is het ook goed te doen in combinatie met m'n werk.

Ik heb in principe aan 6 uur slaap echt genoeg, dus regelmatig maar 5 uurtjes lukt me wel. Regelmatig 3-4 uurtjes.. en dat gebeurt dus vaak op kantoordagen: dat is glad ijs. Een slecht nachtje is echt geen ramp maar na 3 of 4 slechte nachten krijg ik er echt last van. Dan huil ik echt verschillende keren om het verliezen van mijn kind in mijn hoofd, en dat is best wel traumatisch (en totaal onnodig natuurlijk, het is compleet irrationeel). Ik schreef die gedachten eerst toe aan kraamtranen, maar dat is het na 10 weken echt niet meer.
Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?

Kan je je kolfmoment niet zo puzzelen dat je zelf iets vroeger kan gaan slapen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:51:03 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557419
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:46 schreef tpopml het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd: hoe willen jullie hem helpen doorslapen?

Kan je je kolfmoment niet zo puzzelen dat je zelf iets vroeger kan gaan slapen?
Geen idee nog :D . Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.

Kolfritme ga ik naar kijken.
Resistance is futile.
pi_196557511
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen idee nog :D . Ik google nu maar eigenlijk is slaapcoachen pas zinvol vanaf 6 maanden, tot die tijd kunnen baby's zichzelf helemaal niet troosten. Hij reageert wel op licht/donker. En we hebben verduisterende gordijnen.

:D ik houd me aanbevolen, al merk ik nu bij 12, bijna 13, weken dat er wel iets langere tijd tussenkomt... dus als je beetje mazzel hebt zit dat er voor jou ook aan te komen! Met een aanpassing in je kolfritme moet je dan wel richting de vier uur komen! Moet je vroeg opstaan voor werk?
pi_196557529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:38 schreef tpopml het volgende:

[..]

Alsof er niets gebeurd is...

Wel merk ik sinds deze week dat hij veel meer afgeleid is. Dat is niet zozeer gerelateerd aan de vaccinaties dus, maar het valt me wel op dat hij minder makkelijk in slaap valt in de woonkamer of als er visite is... Visite en borstvoeding is ook geen doen...

Slaapt Bubbles wel?
Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.

Ja als ze ouder worden gaan ze dingen bewuster meemaken dus raken ze ook sneller afgeleid denk ik? Er is natuurlijk zoveel te zien voor ze. En als je ‘m in zijn co-sleeper/ledikantje legt?

@Seven. inderdaad even uitvogelen wat handig is. Voor echte slaaptraining lijkt ie me nog wat te jong ja, maar zoals je zegt ga je dit icm werk ook niet lang volhouden.
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:04:40 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196557541
Kwart voor 7 dus nog niet eens heel gek. Hopelijk heeft Colin het ook snel door. Eigenlijk zien we dat meneer gewoon 24 uur per dag kleine voedingen doet. 120ml ineens is tegenwoordig echt zeldzaam.

Truste :z
Resistance is futile.
pi_196557547
Ik helemaal blij met die tiny love, maar die moet je natuurlijk vast maken aan de spijlen en hier doen ze niet aan ‘echte’ boxen dus wij hebben zo’n unit:

Edit: oke ik heb het net geprobeerd, maar het past niet. Jammerrrrrr :'( .

[ Bericht 8% gewijzigd door Smart_ass op 05-12-2020 01:08:45 ]
  zaterdag 5 december 2020 @ 02:26:42 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196558435
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik helemaal blij met die tiny love, maar die moet je natuurlijk vast maken aan de spijlen en hier doen ze niet aan ‘echte’ boxen dus wij hebben zo’n unit:

[ afbeelding ]

Edit: oke ik heb het net geprobeerd, maar het past niet. Jammerrrrrr :'( .
-O- jammer..
Resistance is futile.
pi_196558551
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 december 2020 02:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

-O- jammer..
@Seven heb jij naast je megadrukke en belangrijke managementbaan een kind?
  zaterdag 5 december 2020 @ 04:14:48 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_196558605
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Inbakeren! :7
disclaimer
pi_196559702
Nou ik zal ook nooit meer zeggen dat Poffertje zo weinig wakker is. -O-

Tot twaalf uur deden we geen oog dicht, wel drie keer poep. :Z
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:39:00 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196560236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 03:25 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

@:Seven heb jij naast je megadrukke en belangrijke managementbaan een kind?
Ja, m'n zoontje is nu 10 weken.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:47:40 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196560346
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 04:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Inbakeren! :7
Ik dacht dat dat alleen voor huilbaby's en onrustige slapers is? Op zich, als meneer eenmaal ligt te tukken (en inslapen is ook geen probleem), dan is er weinig aan de hand.

We willen proberen om hem grotere voedingen te geven. Gisteren heeft hij rond 22:00 een fles van 120ml leeg gedronken. Om 23:30 in slaap gevallen want drukke dag gehad. En om 2:00 werd hij weer wakker.

Probleem 's nachts is dat hij slaperig is en dus niet veel drinkt. Daarna meldt hij zich dus binnen max. 2 uur weer.

Dus als we die voeding van 22:00 door kunnen schuiven naar middernacht, dan kan ik het kolven ook doen voor hij gaat slapen en tegelijk met hem gaan tukken. Dan om 4 uur voeden en kolven. En dan slapen van 5 tot kwart voor 7. Op die manier gaat het wel lukken met m'n 6 uur slaap.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 13:30:21 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196563614
:W vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK -O- Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196564690
Succes MaJo!

@Seven. de laatste voeding wat groter klinkt logisch. Hopelijk zit ie dan wat langer vol en slaapt ie langer. Hij wordt wel echt telkens wakker van de honger? Dat vond ik hier het ‘probleem’ van de co-sleeper, ik haalde Bubbles er telkens uit wanneer ze wakker werd, terwijl ze nu ze in haar ledikantje ligt regelmatig even wakker is maar dan valt ze erna gewoon weer in slaap.

Inbakeren weet ik niet of ik nog aan zou beginnen met 10 weken, maar dat ligt er ook aan hoe beweeglijk Colin is. Wij zijn daar met Bubbles eigenlijk al vrij snel mee gestopt, maar dat komt ook doordat ik haar gewoon recht in haar ledikantje neerlegde maar haar er overdwars weer uit haalde, dus ik vertrouwde het niet meer :P.
pi_196564692
:W Houd vol en sterkte Majo!

Duurt de ingreep lang? Hopelijk ben je inmiddels aan de beurt en valt het mee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Fijn! Ja, ze slaapt goed. Hopelijk is ‘t morgen weer beter, vind haar er maar wat zielig uitzien vandaag zo met die rode vlekken om haar kleine oogjes.

Ja als ze ouder worden gaan ze dingen bewuster meemaken dus raken ze ook sneller afgeleid denk ik? Er is natuurlijk zoveel te zien voor ze. En als je ‘m in zijn co-sleeper/ledikantje legt?

Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?

I stand corrected. Dag twee na dato begint met uitslapen O+ en na het opstaan lag hij binnen no time weer in zijn wipstoeltje te slapen. Dutjesdag!

Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt... }:|). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 09:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

We willen proberen om hem grotere voedingen te geven. Gisteren heeft hij rond 22:00 een fles van 120ml leeg gedronken. Om 23:30 in slaap gevallen want drukke dag gehad. En om 2:00 werd hij weer wakker.

Probleem 's nachts is dat hij slaperig is en dus niet veel drinkt. Daarna meldt hij zich dus binnen max. 2 uur weer.

Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog? :D) aan als hij binnen twee uur nog een keer komt. Maar misschien wel een idee om halverwege het flesje te verschonen?

Mag ik in de OP met koosnaampje "Mickey" van 7-sep?
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:39:31 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196564697
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
:W vanuit het ziekenhuis. Ben hier sinds half 9 maar nog geen zicht op een plekje op de OK -O- Hopelijk ben ik nu snel aan de beurt want ik heb inmiddels aardig honger en dorst :X
Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196564878
Vervelend @MaJo , mag toch hopen dat je snel aan de beurt bent!

@SQ mag ik in de OP met Poffertje? Ze is er sinds 4 november.

@Seven. dat je het redt op zo weinig slaap. Voel je je ook niet beter bij acht uur slaap? Want als geen angstgedachten overdag je drempel is san ligt de lat misschien wat laag. ;)

Ik herken het trouwens wel een beetje. Als ik heel moe ben dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik iets stoms doe waardoor er wat met Poffertje gebeurd. Maar ik heb het nog nooit gekoppeld aan een specifiek aantal uur slaap.
pi_196568884
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:

Agos, is het inmiddels een beetje weggetrokken?

I stand corrected. Dag twee na dato begint met uitslapen O+ en na het opstaan lag hij binnen no time weer in zijn wipstoeltje te slapen. Dutjesdag!

Ik wil komende week gaan oefenen met wat meer in zijn ledikantje slapen. 's Nachts slaapt hij bij ons in zijn wiegje (waar hij bijna te groot voor wordt... }:|). Zijn ledikantje is dus nieuw qua slaapplek. Over een maand ga ik weer werken dus wel handig als hij dan ook in zijn ledikantje kan slapen.
[..]

Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggen :D.

Ah ja, zou fijn zijn als hij tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat gewend is. Hier ging de overgang heel makkelijk, hopelijk bij jullie ook!

@MaJo is alles goed gegaan?
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 19:30:28 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196569074
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat moet je lang wachten zeg. Je bent natuurlijk geen keiharde spoed, maar je ligt daar ook niet voor niks. Heb je je baby in de buurt of kom je ook nog in de knoei met kolven en je melk bij de baby brengen enzo?
Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolven ^O^

Uiteindelijk was ik om 2 uur aan de beurt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:19 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Lijkt inderdaad weggetrokken nu! Bubbles was ook wel echt een paar dagen moe erna, geniet ervan zou ik zeggen :D.

Ah ja, zou fijn zijn als hij tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat gewend is. Hier ging de overgang heel makkelijk, hopelijk bij jullie ook!

@:MaJo is alles goed gegaan?
Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.

Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en moet ik aan de ijzertabletten. Het verklaard wel de extreme vermoeidheid van de laatste weken :O
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:41:03 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572320
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Succes MaJo!

@:Seven. de laatste voeding wat groter klinkt logisch. Hopelijk zit ie dan wat langer vol en slaapt ie langer. Hij wordt wel echt telkens wakker van de honger? Dat vond ik hier het ‘probleem’ van de co-sleeper, ik haalde Bubbles er telkens uit wanneer ze wakker werd, terwijl ze nu ze in haar ledikantje ligt regelmatig even wakker is maar dan valt ze erna gewoon weer in slaap.

Inbakeren weet ik niet of ik nog aan zou beginnen met 10 weken, maar dat ligt er ook aan hoe beweeglijk Colin is. Wij zijn daar met Bubbles eigenlijk al vrij snel mee gestopt, maar dat komt ook doordat ik haar gewoon recht in haar ledikantje neerlegde maar haar er overdwars weer uit haalde, dus ik vertrouwde het niet meer :P.
Hah, hier halen we hem er nooit uit, eerst probeer ik de speen en als het huilen begint: flesje.

Eigenlijk komt het er op neer dat we hem op afroep voeden maar dan met de fles. Vandaag ging heel goed, meneer heeft steeds volledige voedingen gehad. Tot vandaag was het eigenlijk overdag al veel vaker kleine voedingen. En één keer kwam hij alsnog na 2 uurtjes maar hij kreeg wel weer een hele voeding weg. Alleen nog geen schijtluier gehad, die zal vannacht wel komen. Hij is net 15 minuten onder zeil, ik ga nu kolven en dan hopelijk trekt hij 'm door naar 2 of 3 uur.

Hij slaapt niet onrustig, sinds een weekje heeft hij een slaapzak en dat gaat prima. Hij ligt altijd alas een soort cactus :+ en als hij dan schrikt van een geluid, dan maaien zijn armpjes ff de licht in.

En LOL, dan sta je wel ff raar te kijken als je baby ineens over dwars ligt. Ik zou het ook niet vertrouwen :P .
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:50:07 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572463
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:39 schreef tpopml het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wij deden tussen de borsten nog wel eens luier verschonen, dan komt hij later. Maar ik ben er nu te lui voor en ik kan het (nog? :D) aan als hij binnen twee uur nog een keer komt. Maar misschien wel een idee om halverwege het flesje te verschonen?

Mag ik in de OP met koosnaampje "Mickey" van 7-sep?
Succes met oefenen!

Tussendoor verschonen ben ik vrijwel altijd 's nachts te moe voor. Maar wie weet, als ik van tevoren een beetje slaap!
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:56:13 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572565
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:51 schreef PKM het volgende:
@:Seven. dat je het redt op zo weinig slaap. Voel je je ook niet beter bij acht uur slaap? Want als geen angstgedachten overdag je drempel is san ligt de lat misschien wat laag. ;)

Ik herken het trouwens wel een beetje. Als ik heel moe ben dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik iets stoms doe waardoor er wat met Poffertje gebeurd. Maar ik heb het nog nooit gekoppeld aan een specifiek aantal uur slaap.
Ik heb al sinds jaar en dag genoeg aan 6 uurtjes. Soms pakte ik wel eens 8 uurtjes mee maar het maakte eigenlijk geen verschil in mijn functioneren overdag.

Ik reken trouwens niet op de minuut nauwkeurig, maar ik weet wel aardig wat ik minimaal nodig heb om fatsoenlijk te functioneren. Eigenlijk is de hoeveelheid slaap die ik nodig heb niet veranderd, maar de gevolgen de dag erna dus wel.

Neemt niet weg dat je gewoon een goed punt hebt, ik moet naar 6 tot 8 uur toewerken, niet naar 4 uurtjes want dat is geen structurele oplossing.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 december 2020 @ 22:58:49 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196572604
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn moeder was mee ter afleiding. Ze hadden weggooi kolfsets dus ik heb 2x kunnen kolven ^O^

Uiteindelijk was ik om 2 uur aan de beurt.
[..]

Alles is goed gegaan! Er bleek nog een stukje vlies achtergebleven te zijn. Ik ben nog erg moe dus ik moet rustig aan doen en veel slapen.

Door het wekenlange bloedverlies heb ik bloedarmoede en moet ik aan de ijzertabletten. Het verklaard wel de extreme vermoeidheid van de laatste weken :O
Fijn dat het goed gegaan is, nu proberen uit te rusten enzo. Had je iets van verdoving?

En jij Aapie maar de schuld geven van je vermoeidheid :P .
Resistance is futile.
pi_196573390
Mijn zoon van 1 jaar heeft tot voor een maand altijd elke nacht goed doorgeslapen. Steeds 10 à 11 uur maar sinds een maandje lukt dit niet meer.
Als we hem 's avonds in zijn bed stoppen ligt hij steeds te krijsen (deed hij nooit). We laten hem dan even krijsen maar soms is dat na een uur nog niet over. Als we hem dan uit zijn bed halen stopt hij onmiddellijk.
Van zodra je hem nog maar op zijn rug legt (waar dan ook) begint het krijsen opnieuw, zelfs als dat in ons bed is.

Nog iemand die ervaring? Wat zou het kunnen zijn?
Cindy De Vuyst
  zondag 6 december 2020 @ 01:30:27 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196574539
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 23:49 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zoon van 1 jaar heeft tot voor een maand altijd elke nacht goed doorgeslapen. Steeds 10 à 11 uur maar sinds een maandje lukt dit niet meer.
Als we hem 's avonds in zijn bed stoppen ligt hij steeds te krijsen (deed hij nooit). We laten hem dan even krijsen maar soms is dat na een uur nog niet over. Als we hem dan uit zijn bed halen stopt hij onmiddellijk.
Van zodra je hem nog maar op zijn rug legt (waar dan ook) begint het krijsen opnieuw, zelfs als dat in ons bed is.

Nog iemand die ervaring? Wat zou het kunnen zijn?
Verlatingsangst, vrij normaal voor een kindje vanaf 10-11 maanden geloof ik.

https://www.kijkopontwikk(...)men-verlatingsangst/
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 01:35:53 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196574577
Ff posten zodat ik het onthou: Colin begon om 21:30 aan zijn laatste voeding (ik sliep om 23:30), de eerste nachtvoeding om 00:50. Anders dan normaal: tussendoor verschoond, zijn fles ging bijna helemaal op. Ben benieuwd of hij zich nu ook weer om 3 uur gaat melden.

Lampen uit, oogjes dicht werkt gelukkig prima 's nachts.

:Z
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 04:24:27 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196574991
Nahh, gaat best goed hier :) . Hij is zich om 4 uur komen melden ipv 3 uur.

Nu kolven terwijl Six. de luier verschoont, en daarna hopelijk nog 2 uurtjes slaap meepakken.
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 05:13:55 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_196575131
Majo :* hopelijk is het nu echt gedaan met die bevalling ;)

Seven., toch best nog weer een pittig nachtje zo :*

Ik kreeg van mijn zoontje zijn eerste doorslaap kado juist :o van 23u tot 5u ongeveer :@
Edit: en hij slaapt alweer, na een kwartiertje lurken :o

[ Bericht 10% gewijzigd door SQ op 06-12-2020 05:19:06 ]
disclaimer
pi_196575170
Majo, gelukkig is het nu achter de rug. Hopelijk ben je nu ook snel van de vermoeidheid af!

Seven, dat Colin maar snel wat meer uurtjes slaap aan elkaar gaat plakken. Het is nog een maand tot januari, daarin kunnen ze heel wat stappen maken mbt slaap gelukkig. :*

Fijn @SQ een topcadeau. Die waardeer ik ook wel enorm. :D
Ik zag een verzoek tot toevoegen aan op. Je mag mij en L ook toevoegen op 15 juli.
pi_196577682
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 16:49 schreef Miezziej het volgende:
tweede wendag op de opvang. 5 uur in totaal. Hij heef
Hm. Ik mis een heel deel van je quote zie ik.

Maar dit ging over het bewaren van de melk dacht ik. We houden hier een dag of 4-5 aan in de koelkast.
Ontdooide diepvries 24 uur uiteraard.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:52 schreef tpopml het volgende:
Wat is er zo leuk aan de tinylove mobiel? :@ ik ken het niet!
Ik snap het ook niet, maar de kleine dame is er helemaal gek van. :9
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:46 schreef PKM het volgende:
Hier juist een baby die een lijntje onder gemiddeld zit op gewicht en lengte. Bij mijn eerste had ik het idee dat hij dat probeerde in te halen en dat heb ik bij Poffertje juist niet.
Waar Banaan altijd zijn mond open deed en ook 's nachts vaak dronk, houdt zij soms stijf haar mond dicht en drinkt hooguit drie keer 's nachts. Maar ze is verder tevreden dus het zal wel goed zijn. :)

Poffertje is sowieso nog een slaapkopje. Volgens mij heeft ze nog geen half uur per dag haar ogen open. Ze drinkt ook met haar ogen dicht, soms heb ik geen idee of ze dan wakker is of niet. :?

@:nolita wij hebben die Puckababy ook gebruikt met Banaan, ik was er altijd wel blij mee. Tweede heb ik wel tweedehands gekocht vanwege de prijs. En mijn waskunsten zijn toch niet zo goed dat die eerste er nog als nieuw uitziet. ;)

Wakker ziet er zo uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gelukt poffertje. O+

Dat van de ogen dicht hebben wij de eerste 4-6 weken gehad denk ik? Heel anders dan de eerste.. Ogen waren eigenlijk alleen open met het huilen. :s) Hier is het redelijk goed gekomen geloof ik.
pi_196577790
Ze is hier 's avonds/'s nachts behoorlijk aan het clusteren soms geloof ik. Voeding rond 21u, 23u, 00:30, 01:30..Maar soms ook ineens om 21u knock-out tot een uur of 2-3. Geen peil op te trekken op het moment!

As we speak is ze ook behoorlijk manisch. :+ Ze ligt heerlijk verliefd in onze armen te brabbelen, staren, glimlachen en ineens is daar een oprisping/boer/hik/.. en dan *credits naar @SQ voor de omschrijving* is het net alsof ze door hete olie overgoten wordt. Krijsen, schreeuwen, schoppen, overstrekken. Intens verdriet. Soms is de tiny love wel uitkomst, dan ligt ze daar intens de genieten, lachen, alles.

Hoop wel dat ze rond de feestdagen (topdrukte hier op het werk) iets meer slaap pakt. :@ *)
pi_196577815
Deze blik naast je in bed maakt wel veel goed hoor;
pi_196578617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:
Beterschap :*
Protège moi de mes désirs.
pi_196578924
Wat een lieverd, @NJ!

Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
pi_196579348
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!

Wij hebben gister onze fijne kraamverzorgster uitgezwaaid. Nu heerlijk genieten van ons gezinnetje van 4. En daarna zal er langzaam aan kraambezoek komen.
Had vandaag gehoopt op wat beter weer zodat we naar buiten konden, maar volgens mij is het toch we wat fris..
Hoe vond je het nu met de tweede, de kraamhulp?
Ik vond het moment van weggaan sowieso gek, dat je ineens 'alleen' bent met je gezin. :9

Voelt nog wel erg fris nu idd.
  zondag 6 december 2020 @ 12:55:01 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196579369
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 11:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze blik naast je in bed maakt wel veel goed hoor;
[ afbeelding ]
Haha, ik snap je precies! Lief klein draakje O+
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 12:57:15 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196579424
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een lieverd, @:NJ!

3c, mij niet gezien :D
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2020 @ 13:02:32 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_196579529
Ik hijs net Goud in z'n skipak, wij moeten echt even naar buiten _O-
disclaimer
pi_196579890
Ik denk dat ik ook maar voor een wolfleecepakje ga. Het wordt natuurlijk alleen maar kouder en we moeten ook wel een keer naar buiten. :+
Alhoewel ik denk dat het nu best mee zal vallen in m’n doek onder mn draagjas.

@Seven. Ik had deze keer gevraagd om een ervaren kz die onze keuzes (samen slapen, tandemvoeden etc) kon respecteren. En die kregen we gelukkig. In overleg kwam ze maar 3 uur per dag, maar in die 3 uur deed ze meer dan de vorige deed in 8 uur. En ze speelde ook zo ontzettend leuk met U, had ook echt aandacht voor hem.
Toen ze wegging, vroeg ze of ze mij een knuffel mocht geven. :D

Ik moet zeggen dat ik het alleen zijn met gezin ook wel op prijs stel. ;)
pi_196581029
@Seven. ik had rond die leeftijd het boek "Baby in een droomritme" gekocht omdat ik ook knettergek werd van haar slechte slaapritme.. of gebrek aan ritme zelfs. De wakkertijden die erin staan vond ik wel nuttig voor overdag vooral. Dat ik altijd moest zorgen dat ze binnen 90 (geloof ik) minuten weer in bed lag bijvoorbeeld, ook al leek ze niet moe. Dat hielp een eind. Maar to be honest: tijd deed het meest. Ze moest het gewoon nog leren kunnen, zeg maar.

Nu is ze 8,5 maand en slaapt ze al 1,5 week niet meer door maar is ze bijvoorbeeld vanaf 4:00 klaarwakker. Vond het zwaar ineens weer, dus even een nachtje naar opa en oma gebracht. Waar ze natuurlijk netjes de hele nacht geslapen heeft, de kleine rat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 14:42 schreef B.ertha het volgende:
Shit Majo! Succes!!

Meer ouders hier die dubben over wat op een boterham te smeren? Naast pindakaas en avocado.
Ik ga van de week Hüttenkäse proberen! Zag ik bij kindjes van vrienden en heb ik regelmatig in huis omdat ik het zelf ook lekker vind met wat tomaat en kruiden. Ben benieuwd wat mevrouwtje ervan vindt, al eet die ook nog net zo graag gewoon bammetjes met margarine.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_196581235
@MaJo wat fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan, nu lekker uitrusten (voor zover dat kan met aapie natuurlijk).

NJ wat hebben jullie toch een super mooi meisje gemaakt! O+

Ik moet ook vaker naar buiten met de kleine dame :@. Heb ook wat hele leuke jasjes die Bubbles nog helemaal niet heeft aangehad, dus dat alleen al is een reden :P.

En ik moet echt even iets bedenken wat ik met haar haar ga doen; want het ziet er soms echt niet uit. Weet nu al niet wat ik ermee aan moet, dat wordt nog wat :') .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')