Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Z huilt al vanaf dag 2 met tranen.Heel raar. Gelukkig huilt ze niet veel.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!
Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend
[ afbeelding ]
Het broertje denkt er het zijne van
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."quote:
Ahw wat liefquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."
Hopelijk niet over 10 jaar bij 4 handen op 1 buik
Die blik van goud is goud.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!
Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend
[ afbeelding ]
Het broertje denkt er het zijne van
Haha, dat gaat vast over.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."
Hopelijk niet over 10 jaar bij 4 handen op 1 buik
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's![]()
Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen.
Sneu is dat he? Aapie doet dat al een paar weken, dikke tranenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Nieuwe mijlpaal unlocked: huilen met tranen! Extra zielig
Ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's![]()
Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen.
Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag voor het eerst weer aan het werk... Ik ben gewoon zenuwachtig
Zeker, ik heb er ook zin inquote:Op donderdag 10 december 2020 08:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?
Waar is de kleine man?
Succes!quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Awww, wat goed! Kunnen jullie allemaal trots op zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
Mijn baby deed iets heel raars vandaag, ze zat in d’r bedje te spelen nog even (die staat naast ons bed op de hoge stand nog) trekt ze zich op tot staanmijn kleine baby
stop de tijd!
Maar ookZe is zo wijs en zo ontzettend vrolijk, ze was vanochtend ook bijzonder trots op zichzelf
e we hebben t nog gefilmd ook
alle familie en vrienden app groepen direct vol gespamd
quote:Op donderdag 10 december 2020 13:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Succes!
Voor wie het interessant vindt: hoe een geboorte verloopt met dummiesHaha, zo'n filmpje heb ik mijn stiefdochter van 12 ook laten zien toen ik op knappen stond. Vond ze heel raarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Resistance is futile.
Spannend, maar ook leuk (hoop ik). Hoe was het?quote:Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is ook pittig. Is je werkgever een beetje flexibel?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.
Ik vind het nu ff pittig met werken. Het vraagt veel van me op het moment en vind F belangrijker die gaat zo snel en ben bang dat ik straks vooral met werk en andere onbelangrijke zaken bezig ben geweest.
Herkenbaar, hier ook wisselend succes. Ik merk ook een verschil tussen mij en m'n man. Bij hem is het vaak onderbreken, en vaak gaat de fles ook niet op. Bij mij gaat de fles altijd zo goed als leeg op gestaag tempo. Kan ook samenhangen met de timing: ik geef vaak 's avonds en 's nachts de fles. Merk jij een patroon bij Ootje of is het totaal willekeurig?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi! Ik bedacht me dat ik hier al even niet meer gepost heb. Alles gaat goed hier! Ootje wordt lekker mollig, slaapt goed ‘s nachts, is alleen soms een beetje een kreng met voeden; ineens niet tot amper willen drinken maar wel moord en brand gillen als je stopt met voeden? En dan een paar uur of een dag later weer helemaal chill en alle flesjes in 1x weggieten. Raar kind.
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:10 schreef SQ het volgende:
Ik vind het soberso altijd indrukwekkend hoe hard die mini baby's kunnen boeren en ruften, ongelooflijk
4x225 bij drie maanden? Dat klinkt me echt als een extreme uitzondering hoor. Mijn kinderen konden zulke hoeveelheden pas kwijt toen ze al anderhalf jaar ofzo waren. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een lagere frequentie hebt overigens, maar dan zou ik eerst maar eens op 6-7 voedingen gaan richten.
quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef tpopml het volgende:
Vier voedingen op een dag klinkt wel heel erg weinig, ook al zijn het grote voedingen!
Zes-zeven voedingen vind ik al mooi klinken, Mickey vindt 8 ook nog wel erg lekker![]()
Hij gaat nu zich afzetten op het aankleedkusen, ligt ie zo een stuk hoger... Dat wordt extra opletten!
Max 90 minuten wakker heeft ie ook maling aan...
Ik vond het al verdacht klinken. 6 of 7 voedingen klinkt voor mij al hemels want nu is het vaker 10 dan 8quote:Op donderdag 10 december 2020 22:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou geen 4 voedingen doen, @:Seven., en al helemaal niet op die leeftijd. Wij eten/drinken ook niet maar 4 keer per dag, toch? Je kan beter vaker kleinere flesjes geven dan minder vaak grote flessen.
@:SQ Wat een dropje, wat een blikHeerlijk.
Hoe was je eerste werkdag, Sun?
Lekker, zo'n nachtjequote:Op donderdag 10 december 2020 23:51 schreef Donna het volgende:
A. slaapt helemaal niet in haar wiegje. Alleen bij of op ons.
Overdag wil ze wel in haar babynestje/box, maar ook dat blieft ze snachts niet.
Eigen willetje zeker...
Ik heb wel sinds vandaag een buidelshirt zodat ik theoretisch gezien nog een wasje kan doen als ze niet in de box wil slapen.
Ach ze is pas 3 weken, het komt vast goed. Vannacht sliep ze wel 6 uren aan 1 stuk, dus moe ben ik niet.
Ik hoop het voor je, zoveel beter voor moedersquote:Op vrijdag 11 december 2020 00:05 schreef MaJo het volgende:
Aapie krijgt nu flessen van 150ml, soms iets meer of iets minder, afhankelijk van wat ik kolf. Hij zit nu op 7 voedingen per dag en slaapt ‘s nachts 2x 4 uur. Gisteren zat er 5,5 uur tussen de laatste voeding en de eerste van de nachtik denk dat de eerste doorslaap eraan zit te komen.
Ik heb ook ontdekt dat hij overdag veel langer slaapt in een donkere en stille ruimte maar ik wil ook dat hij leert om wel te slapen met licht en geluid. Dat kan hij ook maar dan zijn de tukkies wel korter
Haarelastiekje om de pols waar je mee geëindigd bentquote:Op donderdag 10 december 2020 23:02 schreef tpopml het volgende:
Ik hou het bij in een app omdat ik anders niet meer weet welke kant ik de volgende voeding 'moet' beginnen![]()
Wegleggen kon hier in de box/wipstoel, maar probeer sinds deze week in zijn bed! We moeten nog even verder proberen, maar misschien moet ik hem ook wat eerder erin leggen. Het is het proberen waard!
's Avonds wordt hij hier ook afgetopt!
Colin krijgt de vloerversie voor kerst.quote:Op vrijdag 11 december 2020 03:36 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en de tiny love is hier ook een succes! Heb een soort mobiele versie besteld die wel op de ‘box’ hier past. Ze leek wel gehypnotiseerd!
Gezonde eetlust heeft ze!quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..
Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
Fijn dat je dat weer overleefd hebtquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannachtHet was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.
Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkigIk had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij
![]()
Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.
A. heeft trouwens het zelf zitten een beetje ontdekt:
[ afbeelding ]
Speelkleed vindt ie ook tof:
[ afbeelding ]
Wij vinden de munchkin hier een groot succes! Nu hij bijna 1 is, haal ik af en toe de antilek eruit zodat hij ook leert kantelen+drinken in plaats van aanzuigen, maar door de munchkin heeft hij al wel de mondtechniek.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..
Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
Knapperdquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannachtHet was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.
Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkigIk had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij
![]()
Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.
A. heeft trouwens het zelf zitten een beetje ontdekt:
[ afbeelding ]
Speelkleed vindt ie ook tof:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |