abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:33:40 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_196628752
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Z huilt al vanaf dag 2 met tranen. :o Heel raar. Gelukkig huilt ze niet veel. :+
Oh dat is wel vroeg ja! Bijzonder!

Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend O+

Het broertje denkt er het zijne van :')
disclaimer
pi_196628886
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, het is nog bfd toch?
Hier wilde mijn zesjarige graag "lief' op de foto met haar broertje. De adoratie is zó hartverwarmend O+

[ afbeelding ]

O+ wat een lieve foto
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:41:53 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_196628939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

O+ wat een lieve foto
Ze verzuchtte vanavond ook "ik wou dat hij míjn baby was..."

Hopelijk niet over 10 jaar bij 4 handen op 1 buik :7
disclaimer
pi_196628982
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ahw wat lief O+

Hahaha laten we hopen van niet nee _O-
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:41:05 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196630048
Aww leuke BFD foto's O+

Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen :* .
Resistance is futile.
pi_196641138
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, het is nog bfd toch?

[ afbeelding ]

Die blik van goud is goud. *)
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, dat gaat vast over. :9 Heb je het gezien gisteren? :o
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's O+

Ik heb de laatste tijd wat moeite om dit topic bij te houden, beetje meelezen lukt nog wel. Komt wel weer. Ik geloof dat het met alle baby's goed gaat, alle zieken weer opgeknapt, fijn om te lezen :* .
:*
We lezen vanzelf weer meer als het weer lukt! O+
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 18:47:09 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196641247
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Nieuwe mijlpaal unlocked: huilen met tranen! Extra zielig :P
Sneu is dat he? Aapie doet dat al een paar weken, dikke tranen ;(

Aapie heeft ook een nieuwe feature: zijn eerste lach O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:41 schreef Seven. het volgende:
Aww leuke BFD foto's O+

Ik heb precies hetzelfde :Y Ik voel me nog erg zwak dus heb vaak geen puf om te reageren maar ik lees wel alles mee :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196641350
Hahahah dieblik van goud _O- wel heel lief ja. Hier hebben we ook continu zulke lieve broertjes foto's. Echt zo leuk!

Tranen huilen? Ik heb erover gelezen maar die van ons doet dat niet. Is dat gek met 4 maanden?

Jaa die plooien in nek mijn hemel. Ruikt ook vaak naar kaas ja :@ er komt geen einde aan die plooien haha. Heeft nu ook een pus plek op het oor }:| onze viesnek. :+

Vandaag moest ik 3x F uit bed plukken en wakker maken. Zo naar is dat. Het is niet anders maar hij zal wel kapot zijn. Het slapen gaat hier nu ineens weer goed snachts. Hij duimt nu ook bewust en pakt dingen vast, zo leuk O+
pi_196649540
Vandaag voor het eerst weer aan het werk... Ik ben gewoon zenuwachtig :')
  donderdag 10 december 2020 @ 08:43:48 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_196649595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?
Waar is de kleine man?
disclaimer
pi_196649739
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Ooh maar ook wel fijn toch, weer even iets anders doen?
Waar is de kleine man?
Zeker, ik heb er ook zin in :)
A. is thuis, gastouder is ziek... Fe is nu thuis aan het werk, voor zover dat gaat met een baby :P
  donderdag 10 december 2020 @ 09:14:38 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_196649791
Oh wat een onfortuinlijke timing :D
Nou ja, ergens ook wel fijn dat hij lekker bij papa is ;)
Veel plezier dan!
disclaimer
pi_196654185
quote:
Succes!

Voor wie het interessant vindt: hoe een geboorte verloopt met dummies
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196655680
Hoi! Ik bedacht me dat ik hier al even niet meer gepost heb. Alles gaat goed hier! Ootje wordt lekker mollig, slaapt goed ‘s nachts, is alleen soms een beetje een kreng met voeden; ineens niet tot amper willen drinken maar wel moord en brand gillen als je stopt met voeden? En dan een paar uur of een dag later weer helemaal chill en alle flesjes in 1x weggieten. Raar kind.
pi_196656822
quote:
Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.
Ik vind het nu ff pittig met werken. Het vraagt veel van me op het moment en vind F belangrijker die gaat zo snel en ben bang dat ik straks vooral met werk en andere onbelangrijke zaken bezig ben geweest.
pi_196657996
Succes Sun! Viel het mee of tegen?

Lukt het niet om goed te kaderen dan Hilmo? Ik heb mijn werk ook nog niet af, maar heb nu weekend en met kindjes thuis kan ik niks en in de avonden ben ik te moe. Maandag herkansing dan maar, ook al voelt dat ook niet helemaal oké. Het is nu eenmaal even zo. Door het kolven en andere afspraken heb ik weinig blokken waarin ik echt even 2 uur tempo kan maken. Daar loop ik wel tegenaan. Ik heb met mezelf afgesproken over een maand van 3 naar 2x kolven te gaan.

Ik kreeg een foto van de opvang, mijn baby verfde vandaag ballen op een kerstboom met dr vingers. :D

Wat voeden betreft, ze is bijna 5 maanden en is sinds deze week enorm afgeleid door alles om haar heen, bij iedere kik van peuter laat ze los en dat is dus continu. :+ ik had daardoor een mooie kolfopbrengst vanochtend...
pi_196661572
Heeel herkenbaar die afgeleide baby verhalen. Hier drinkt ze eigenlijk alleen nog maar liggend op bed voor d’r slaapjes en s nachts. Ik kan t tussendoor wel proberen maar dat heeft letterlijk 2 seconde nut :P sinds ze 9 maanden is ook geen kolf recht meer ;( dus nu nog maar 1 keer tussen de middag of ergens onderweg kolven en ja hoor direct ook maar weer ongesteld geworden. Ik meen dat dat bij de eerste precies zo was }:|

Mijn baby deed iets heel raars vandaag, ze zat in d’r bedje te spelen nog even (die staat naast ons bed op de hoge stand nog) trekt ze zich op tot staan :o mijn kleine baby :'( stop de tijd!
Maar ook O+ Ze is zo wijs en zo ontzettend vrolijk, ze was vanochtend ook bijzonder trots op zichzelf :D e we hebben t nog gefilmd ook *O* alle familie en vrienden app groepen direct vol gespamd 8-)
  donderdag 10 december 2020 @ 21:03:20 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196662167
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Zo-is-dat het volgende:

Mijn baby deed iets heel raars vandaag, ze zat in d’r bedje te spelen nog even (die staat naast ons bed op de hoge stand nog) trekt ze zich op tot staan :o mijn kleine baby :'( stop de tijd!
Maar ook O+ Ze is zo wijs en zo ontzettend vrolijk, ze was vanochtend ook bijzonder trots op zichzelf :D e we hebben t nog gefilmd ook *O* alle familie en vrienden app groepen direct vol gespamd 8-)
Awww, wat goed! Kunnen jullie allemaal trots op zijn *)
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:05:33 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196662225
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:59 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Succes!

Voor wie het interessant vindt: hoe een geboorte verloopt met dummies
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, zo'n filmpje heb ik mijn stiefdochter van 12 ook laten zien toen ik op knappen stond. Vond ze heel raar :D .
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:06:48 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196662247
quote:
Spannend, maar ook leuk (hoop ik). Hoe was het?
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:36:15 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:06 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Hoe ging het?? Ik was ook zenuwachtig maar hoefde niet weg haha.
Ik vind het nu ff pittig met werken. Het vraagt veel van me op het moment en vind F belangrijker die gaat zo snel en ben bang dat ik straks vooral met werk en andere onbelangrijke zaken bezig ben geweest.
Het is ook pittig. Is je werkgever een beetje flexibel?
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:40:28 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:12 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi! Ik bedacht me dat ik hier al even niet meer gepost heb. Alles gaat goed hier! Ootje wordt lekker mollig, slaapt goed ‘s nachts, is alleen soms een beetje een kreng met voeden; ineens niet tot amper willen drinken maar wel moord en brand gillen als je stopt met voeden? En dan een paar uur of een dag later weer helemaal chill en alle flesjes in 1x weggieten. Raar kind.
Herkenbaar, hier ook wisselend succes. Ik merk ook een verschil tussen mij en m'n man. Bij hem is het vaak onderbreken, en vaak gaat de fles ook niet op. Bij mij gaat de fles altijd zo goed als leeg op gestaag tempo. Kan ook samenhangen met de timing: ik geef vaak 's avonds en 's nachts de fles. Merk jij een patroon bij Ootje of is het totaal willekeurig?
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:49:51 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663388
We zijn van de week met Colin op de weegschaal gaan staan. Hij tikt bijna de 6,5kg aan, dus hij komt perfect aan en blijft daarmee precies in het midden van de WHO curve. Ik kolf een liter per dag en dat gaat standaard op, kunstvoeding hebben we al weken niet meer nodig gehad.

Wat me wel opvalt is dat hij met morgen 11 weken, nog steeds zo'n 8 tot 10 voedingen per dag krijgt.. de ene dag wat vaker dan de andere. We doen nog steeds 120ml in de fles. Dus ik ging een beetje googelen. Met 3 maanden boven 6kg, is 4x 225ml ook geen probleem blijkbaar :+.

Morgen gaan we maar eens flesspeen maat M proberen en kijken of hij meer dan 120ml aankan :P . Hij is nu bijna klaar met 140ml, eens kijken hoeveel hij terug geeft na zijn boertje.
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 21:54:12 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196663471
Jezus man! Grote fles, grote boer :7.

Maar weinig terug gegeven ^O^.
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:10:30 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_196663757
Ik vind het soberso altijd indrukwekkend hoe hard die mini baby's kunnen boeren en ruften, ongelooflijk :')
4x225 bij drie maanden? Dat klinkt me echt als een extreme uitzondering hoor. Mijn kinderen konden zulke hoeveelheden pas kwijt toen ze al anderhalf jaar ofzo waren. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een lagere frequentie hebt overigens, maar dan zou ik eerst maar eens op 6-7 voedingen gaan richten.
disclaimer
pi_196664188
Vier voedingen op een dag klinkt wel heel erg weinig, ook al zijn het grote voedingen!

Zes-zeven voedingen vind ik al mooi klinken, Mickey vindt 8 ook nog wel erg lekker :9

Hij gaat nu zich afzetten op het aankleedkusen, ligt ie zo een stuk hoger *)... Dat wordt extra opletten!

Max 90 minuten wakker heeft ie ook maling aan...
  donderdag 10 december 2020 @ 22:35:51 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_196664348
Ik heb nog steeds geen idee hoeveel voeding ik geef :') ik moest een intakeformulier invullen van het kdv. Met voedertijden en hoeveelheden en huuu :') dat weet ik toch allemaal niet. Doe maar gewoon wat. :D

90 minuten wakker doet Goud ook niet, maar die kan wel middagdutjes van 3-4 uur doen dus dan maakt het ook niet uit :P
Ik heb me nu wel eindelijk aan mijn voornemen gehouden om deze baby niet structureel in slaap te voeden maar in bed te leggen als hij wakker en nog relatief vrolijk is en het werkt ook nog _O_ eten is dus bij wakker worden, niet bij slapen gaan (behalve voor de nacht, dan tank ik m altijd nog goed af ;))
disclaimer
pi_196664500
Ik zou geen 4 voedingen doen, @Seven., en al helemaal niet op die leeftijd. Wij eten/drinken ook niet maar 4 keer per dag, toch? :P Je kan beter vaker kleinere flesjes geven dan minder vaak grote flessen.

@SQ Wat een dropje, wat een blik O+ Heerlijk.

Hoe was je eerste werkdag, Sun?

[ Bericht 7% gewijzigd door arvensis op 10-12-2020 23:01:03 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_196665003
Ik hou het bij in een app omdat ik anders niet meer weet welke kant ik de volgende voeding 'moet' beginnen :')

Wegleggen kon hier in de box/wipstoel, maar probeer sinds deze week in zijn bed! We moeten nog even verder proberen, maar misschien moet ik hem ook wat eerder erin leggen. Het is het proberen waard!

's Avonds wordt hij hier ook afgetopt! *)
pi_196665090
Hier zijn is de oudste nooit meer dan 150 ml gaan drinken en de jongste vooralsnog dat nog niet eens en toch drinkt ze nu overdag maar twee keer en dan ochtend, avond en wisselend in de nacht.

Ging allemaal vanzelf O+ Ik zou op verzoek blijven voeden en ook de hoeveelheden :9

En herkenbaar SQ, ik zou ook geen idee hebben wat in te vullen met die leeftijd. Ondertussen is t vrij duidelijk wat d’r ritme zo ongeveer is maar op 3 maanden, echt nog geen idee. Ik deed ook zomaar wat :P
  donderdag 10 december 2020 @ 23:16:54 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665259
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:10 schreef SQ het volgende:
Ik vind het soberso altijd indrukwekkend hoe hard die mini baby's kunnen boeren en ruften, ongelooflijk :')
4x225 bij drie maanden? Dat klinkt me echt als een extreme uitzondering hoor. Mijn kinderen konden zulke hoeveelheden pas kwijt toen ze al anderhalf jaar ofzo waren. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een lagere frequentie hebt overigens, maar dan zou ik eerst maar eens op 6-7 voedingen gaan richten.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef tpopml het volgende:
Vier voedingen op een dag klinkt wel heel erg weinig, ook al zijn het grote voedingen!

Zes-zeven voedingen vind ik al mooi klinken, Mickey vindt 8 ook nog wel erg lekker :9

Hij gaat nu zich afzetten op het aankleedkusen, ligt ie zo een stuk hoger *)... Dat wordt extra opletten!

Max 90 minuten wakker heeft ie ook maling aan...
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou geen 4 voedingen doen, @:Seven., en al helemaal niet op die leeftijd. Wij eten/drinken ook niet maar 4 keer per dag, toch? Je kan beter vaker kleinere flesjes geven dan minder vaak grote flessen.

@:SQ Wat een dropje, wat een blik O+ Heerlijk.

Hoe was je eerste werkdag, Sun?
Ik vond het al verdacht klinken. 6 of 7 voedingen klinkt voor mij al hemels want nu is het vaker 10 dan 8 :P . Dus 150-160ml per keer proberen, langzaam opbouwen.

Verder zijn we vandaag begonnen met meneer in zijn wieg laten slapen vanaf half 7, half 8. Om half 10 zat hij weer gezellig bij ons op de bank :+ , om 11 uur is hij weer in slaap gevallen 5 minuten nadat ik hem in zijn wieg gelegd heb. Vanaf morgen doen we er een ritueeltje bij (boekje lezen, luier, naar bed).

Het blijkt namelijk dat onze vent best 5 uur kan slapen achter elkaar. Maar dan wel verdag, samen met mijn man, met de verduisterende gordijnen strak dicht getrokken.. dus het licht/donker gebeuren werkt echt wel voor Colin, wij hebben het alleen nog niet goed toegepast.
Resistance is futile.
  donderdag 10 december 2020 @ 23:19:46 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665313
@Zo-is-dat op verzoek vind ik op zich geen probleem maar Colin meldt zich voor 2 nachtvoedingen en dat hou ik niet meer vol. Zolang wij het op 100-120ml blijven houden, blijven we ook bezig met 10 voedingen.

Edit: dat zeg ik wel zo stellig, maar laten we hopen dat die theorie klopt en dat ik dus over niet al te lange tijd 4 onafgebroken uren kan slapen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Seven. op 10-12-2020 23:37:32 ]
Resistance is futile.
pi_196665478
Donker maken werkt hier ook echt het beste overdag, maar we hebben dan ook een hele lichte slaapkamer met 1 kant over de breedte ramen en aan de andere kant nog een klein raam. Dat kleine raam maak ik niet altijd donker, dan heeft ze nog een beetje het idee dat het dag is.

Herkenbaar van de opvang. ‘Willen jullie in het schriftje het schema schrijven’. Uuuh ja. Ze is steeds 1,5 uur wakker en ze meldt zich om de 2 a 3 uur...
Sinds de opvang is ze wel van 7 naar 6 voedingen gegaan en haalt ze de 3 uur tegenwoordig wel goed. Kwa hoeveelheid krijgt ze op de opvang sinds start 3x 130 en dat is prima. Ik voed haar in de avond nog 1x (heel soms 2x), 1x nacht en 1x ochtend.
  donderdag 10 december 2020 @ 23:35:20 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665540
Overdag slaapt Colin vaak in de wipstoel of in z'n nest, maar zelden lang. Was wel opvallend dat hij dat vandaag dus wel deed, ben benieuwd of dat ook nog invloed heeft op zijn nachtrust. Want dan weet ik wel waar hij morgenmiddag zijn dutje gaat doen :P .
Resistance is futile.
  Moderator/colorchick donderdag 10 december 2020 @ 23:51:28 #235
382129 crew  Donna
pi_196665706
A. slaapt helemaal niet in haar wiegje. Alleen bij of op ons.
Overdag wil ze wel in haar babynestje/box, maar ook dat blieft ze snachts niet.
Eigen willetje zeker...

Ik heb wel sinds vandaag een buidelshirt zodat ik theoretisch gezien nog een wasje kan doen als ze niet in de box wil slapen.

Ach ze is pas 3 weken, het komt vast goed. Vannacht sliep ze wel 6 uren aan 1 stuk, dus moe ben ik niet.
  vrijdag 11 december 2020 @ 00:04:28 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665795
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:51 schreef Donna het volgende:
A. slaapt helemaal niet in haar wiegje. Alleen bij of op ons.
Overdag wil ze wel in haar babynestje/box, maar ook dat blieft ze snachts niet.
Eigen willetje zeker...

Ik heb wel sinds vandaag een buidelshirt zodat ik theoretisch gezien nog een wasje kan doen als ze niet in de box wil slapen.

Ach ze is pas 3 weken, het komt vast goed. Vannacht sliep ze wel 6 uren aan 1 stuk, dus moe ben ik niet.
Lekker, zo'n nachtje O+
En het is ook wel gezellig, zo'n hummel tegen je aangeplakt. Is ze helemaal goedgekeurd?

Colin lag met 3 weken ook wel veel bij ons te slapen. Maar dat lijkt alweer heel lang geleden.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 00:05:15 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196665798
Aapie krijgt nu flessen van 150ml, soms iets meer of iets minder, afhankelijk van wat ik kolf. Hij zit nu op 7 voedingen per dag en slaapt ‘s nachts 2x 4 uur. Gisteren zat er 5,5 uur tussen de laatste voeding en de eerste van de nacht :o ik denk dat de eerste doorslaap eraan zit te komen.

Ik heb ook ontdekt dat hij overdag veel langer slaapt in een donkere en stille ruimte maar ik wil ook dat hij leert om wel te slapen met licht en geluid. Dat kan hij ook maar dan zijn de tukkies wel korter :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 11 december 2020 @ 00:09:59 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196665818
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 00:05 schreef MaJo het volgende:
Aapie krijgt nu flessen van 150ml, soms iets meer of iets minder, afhankelijk van wat ik kolf. Hij zit nu op 7 voedingen per dag en slaapt ‘s nachts 2x 4 uur. Gisteren zat er 5,5 uur tussen de laatste voeding en de eerste van de nacht :o ik denk dat de eerste doorslaap eraan zit te komen.

Ik heb ook ontdekt dat hij overdag veel langer slaapt in een donkere en stille ruimte maar ik wil ook dat hij leert om wel te slapen met licht en geluid. Dat kan hij ook maar dan zijn de tukkies wel korter :)
Ik hoop het voor je, zoveel beter voor moeders :P . 5,5 uur, heerlijk!

Ik las ergens dat je overdag de gordijnen eigenlijk niet meer dicht moet doen overdag na 3 maanden. Maar er staat zoveel op internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 11-12-2020 01:08:36 ]
Resistance is futile.
pi_196666641
Ik vind het ook altijd lastig hoor, die hoeveelheid voedingen. Ik houd het verder niet bij maar voor mijn gevoel drinkt Bubbles niet bijzonder vaak, ik geloof niet meer dan 6x per dag. Ik kreeg de laatste keer bij de pediatrician nog zo’n formulier mee waarop stond dat wanneer een baby 2 maanden is je nog minimaal 8 keer per dag zou moeten voeden (bij bv dan). Eh, van wie mòet dat? Als je op verzoek voedt waarom wordt er dan een aantal aan gekoppeld?

Seven. ik snap wel dat 8-10 voedingen per dag je gaat opbreken ja, vooral met 2 nachtvoedingen en weer aan het werk. Bubbles komt ‘s nachts 1x en dan drinkt ze ook goed door dus zijn we binnen een halfuurtje vaak wel klaar, alleen duurt het vaak wel weer een uur ofzo voordat ik zelf dan weer in slaap val haha.

Vanmiddag heeft ze een hele tijd op bed gelegen en ik heb toen beneden op de bank geslapen, maar volgens mijn vriend sliep ze niet (hij had meegekeken op de camera bij haar bed). Ze heeft heel lang lekker druk liggen trappelen. Tevreden meisje O+.
pi_196666659
Oh en de tiny love is hier ook een succes! Heb een soort mobiele versie besteld die wel op de ‘box’ hier past. Ze leek wel gehypnotiseerd!
pi_196667645
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:02 schreef tpopml het volgende:
Ik hou het bij in een app omdat ik anders niet meer weet welke kant ik de volgende voeding 'moet' beginnen :')

Wegleggen kon hier in de box/wipstoel, maar probeer sinds deze week in zijn bed! We moeten nog even verder proberen, maar misschien moet ik hem ook wat eerder erin leggen. Het is het proberen waard!

's Avonds wordt hij hier ook afgetopt! *)
Haarelastiekje om de pols waar je mee geëindigd bent ;)

Ik heb de hoeveelheden van flesvoeding ook nooit begrepen. Ik gaf nog 8 of 10 keer borstvoeding en met flesjes had ie op die leeftijd inderdaad 4x mogen drinken...
pi_196668006
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..

Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
pi_196668068
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannacht O-) Het was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.

Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkig :) Ik had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij :D

Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.

A. heeft trouwens het zelf zitten een beetje ontdekt:

Speelkleed vindt ie ook tof:

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-12-2020 11:02:44 ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:05:59 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196671193
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 03:36 schreef Smart_ass het volgende:
Oh en de tiny love is hier ook een succes! Heb een soort mobiele versie besteld die wel op de ‘box’ hier past. Ze leek wel gehypnotiseerd!
Colin krijgt de vloerversie voor kerst. ^O^

En ik slaap zelf ook niet makkelijk in na een nachtvoeding. Vaak slaap ik niet tussen de 2 voedingen, best wel slopend :P .

Ik kan de hele wereld aan, als ok m'n 6 uurtjes slaap krijg. En dat hoeft niet in 1 ruk te zijn. Maar beter wel want er is niet zoiets als inslaapgarantie.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:13:41 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196671295
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:
Hier ook altijd overdag de rolluiken dicht hoor. Frum slaapt ‘s nachts fantastisch (12 uur) maar overdag is het drama. Dus alles wat ze meepakt ben ik blij mee, dan maar met de rolluiken dicht. Qua voedingen, ik geloof dat Frum met 3 maanden op 7 voedingen per dag zat. Lijkt me een stuk normaler dan 4 op die leeftijd..

Frum is nu 8 maanden maar ze eet al bijna volledig mee.. Bij het wakker worden krijgt ze een fles, 210 (gaat meestal op). Dan rond tien een fruithap (1 tot 1,5 stuks fruit), tussen de middag eet mevrouw 2 boterhammen zonder korstjes, dan rond drie een fles (210+7, gaat vaak 2/3 op) en rond 17.45 avondeten en voor het slapen rond 19.00 uur nog een 210 fles, daar blijft vaak 50 van over. Ze drinkt verder water maar dat gaat soms nog best moeizaam. Ik ben een beetje zoekende in hoe ik het haar geef. Ik heb haar fles, een tuitbeker, zo’n 360-beker en een open bekertje geprobeerd. Haar fles gaat logisch gezien het beste, maar het is toch beter als ze uit bekers leert drinken? Hoe doen jullie dat? Het wordt 1 grote bende en ze krijgt eigenlijk niets binnen dan.
Gezonde eetlust heeft ze! :D
Water drinken heb ik helaas geen tips voor.

Ik heb Colin net in zijn co-sleeper gelegd in een pikdonkere kamer. Eerst boekje gelezen, schone luier en na 2 keer speentje opnieuw indoen, bleef het stil. Dat schept goede hoop voor de toekomst.

Verder ook gemerkt vannacht: 140ml = 3 uur slapen. Minder drinken is max 2 uurtjes. Dit is prima zo, hier gaan we voorlopig eventjes mee door want dan zouden we 7 voedingen doen om aan zijn litertje per dag te komen. Hij houdt het goed binnen. We kijken over een weekje of zo wel weer verder of 150ml en 6x per dag voor hem werkt. Zo niet, ook geen probleem.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:17:05 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196671359
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, eerste werkdag overleefd! Ik heb heerlijk geslapen vannacht O-) Het was wennen, maar wel weer leuk om wat voor jezelf te hebben.

Wat betreft voeding zorg ik ervoor dat hij net onder de liter blijft op een dag. Overdag 5 flesjes 180/6 en snachts 1 flesje 90/3. Werkt goed gelukkig :) Ik had best wel stress in de periode toen hij hongerig was en toch wel met regelmaat boven de liter uitkwam. Maar dit gaat nu alweer ruim een week goed, dus ik ben blij :D

Wat betreft slapen overdag, hij slaapt meestal in zijn eigen bedje. In zijn kamer is af en toe wat herrie van de kachel en voorbij rijdende auto's, maar ik geloof niet dat hij er last van heeft. Wel doe ik het rolgordijnaltijd ietsje omhoog zodat het niet helemaal donker is. Snachts doe ik 'm wel helemaal naar beneden, maar het is nooit echt heel donker op zijn Kamer. Grote zus is bang van monsters en spoken, dus het ganglicht staat snachts altijd aan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Fijn dat je dat weer overleefd hebt ^O^ . En wat een prachtige ogen heeft A. O+ .

En jaaaah, consultatiebureau geeft je wel op je kop als je meer dan een liter kv geeft ;) . Fijn dat jullie daarin een modus hebben gevonden.
Resistance is futile.
pi_196671978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:13 schreef QuattroF het volgende:

Wij vinden de munchkin hier een groot succes! Nu hij bijna 1 is, haal ik af en toe de antilek eruit zodat hij ook leert kantelen+drinken in plaats van aanzuigen, maar door de munchkin heeft hij al wel de mondtechniek.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Knapperd O+ Hij is er vroeg bij!
Fijn dat het werken goed ging :)
pi_196673898
Z. is uit maat 50 gegroeid en bij sommige kleertjes ook uit 56. :o
Vanochtend gewogen door de vpk van het cb: 4090gr O+ 650gr meer dan haar laagste gewicht op dag 3.

@sunshine1983 wat een prachtige ogen, zeg! O+

@SQ Die blik! :D Heerlijk. O+

@QuattroF Wij gebruiken ook de 360-beker. Op een gegeven moment hebben ze vanzelf door hoe ze eruit kunnen drinken. 🤗
Protège moi de mes désirs.
pi_196674042
Groeit goed Duman!

De oudste dronk meestal uit een open beker of een rietjesbeker QuattroF. Loempia zit voorlopig nog wel aan de fles/borst :P

Overdag slaapt hij meestal op mij. Ik leg hem ook weleens weg als ik bezig ben met de oudste, huishouden e.d., maar dan slaapt hij minder goed. In de nacht heeft hij besloten om weer 3 uur er tussen te laten, het was af en toe 5 uur :9 Komt wel weer. Gisteravond bleef hij maar aan de borst hangen, ik dacht nog bij mezelf, gaat dat wel goed? En ja hoor, alles kwam er weer uit. Kon het meeste opvangen in een hydrofiel gelukkig. En daarna zat hij mij lachend aan te kijken :P Gek kind.
En de Tiny Love is ook onderweg naar mij :@ Tijdens het avondeten is hij vaak chagrijnig en het zou wel fijn zijn als we rustig kunnen eten, dus ben benieuwd!
Maandag weer werken ;(. Vandaag weer een dagje opvang, nog niet gebeld dat ik hem eerder moet ophalen dus so far so good. Hij drinkt wel minder daar, vorige keer 60-80cc per keer. Hij haalt het wel weer in wanneer hij bij mij is, maar vond het zo opvallend. Niet dat ik precies weet wat hij aan kan uit de fles, maar mijn man geeft wel eens 100/120cc wanneer ik aan het sporten ben. We zien wel hoe het gaat.
pi_196677299
Poeh veel gelezen. Sun fijn van het werken en wat een mooie foto's! En hij zit al stevig zeg!

Drinken, jeetje bv flessen van meer dan 200 ml had zelfs R niet en die dronk nogal wat. F had wel eens een fles laatst van 200 ml maar dat was lastig en spugen. Het is zeer onduidelijk wat hij nou het liefst wil. Laatste tijd flessen van 140 ml gemiddeld, soms richting 170 maar dat gaat prima. Wil ook niet meer teveel meegeven, al vaak gehad dat volledige fles terug kwam en weg moest want ontdooid. Maar op een werkdag drinkt hij maar twee flessen eigenlijk. Ik tank nog ff af om 7/8 uur, dan opvang, daar rond 10/11 uur fles en rond 3 uur een fles. En dan kom ik om half 5 weer hem halen. Hij slaapt nu ook zoveel. 1,5 uur wakker is haast nooit. Thuis is het voeden, even rechtop, wat spelen soms samen of knuffelen , en soms meteen weer op bed. :? Alsof hij maanden aan het inhalen is. En snachts ook nog eens prima slapen. Heel gek. Wel pikdonker in de kamer. En hydrofiel dekentje over hem heen (met slaapzak) want anders te koud. Snachts nu in maat 4 luiers want anders doorlek. Onze beer :@

En over werken, ja heb op zich super werkgever, en kan mijn eigen tijd wel wat indelen, op vergaderingen na. Maar nu soort reorganisatie en allemaal extra taken en dan loop ik leeg. Hebben vandaag onder werk ook snel F even gedoucht en ik helpen met afdrogen. Dat soort dingen kan op rustige dagen wel. Gelukkig nu twee weken vakantie *O* kan niet goed tegen veranderingen en dat F zo ontzettend snel gaat, helpt niet mee. En ik wil dan gewoon nog een baby, ik vind deze periode gewoon zo ontzettend geweldig O+ nu ook wat schaterlachen bij gek doen en dingen zo mooi vastpakken en besabbelen. Geniet daar zo van :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 11-12-2020 19:39:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')