abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2020 @ 19:48:14 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_196677654
Echt he, Hilmo. Ik ben ook wel echt een kleine baby mama hoor. Veel mensen vinden hun kinderen pas echt leuk als ze groter worden maar ik geniet echt zó hard van zo'n baby :')
disclaimer
pi_196677897
Zijn hier ouders waarvan hun babytje corona heeft gehad? Hoe manifesteerde zich dat?

Mijn zoon is 10 maanden oud, is besmet met het coronavirus en hij ziet daar best wel van af!
- Minder eetlust
- Minder zin om te spelen
- Zeer veel hoesten (met slijmpjes)
- 'Gerochel' in zijn keeltje
- Kan geen volume steken in het huilen (huilt zeer stil net alsof het hem vermoeid)
- Stemmetje klinkt hees

Sinds deze avond komt daar nog eens bij dat hij momenteel 37,9°C koorts heeft (normale temperatuur is tussen 36°C en 36,6°C.
Hij heeft deze avond 2x over gegeven.

Dokter is vanmiddag op huisbezoek geweest omdat wij (mijn vrouw en ik) het huis niet mogen verlaten omwille van een coronabesmetting. Wij zitten er al een week mee, dus hij heeft het sowieso via ons.
De dokter vond niets abnormaals en verliet onze woning met de woorden 'een baby ervaart dit eerder als een verkoudheid'. Maar daar heb ik toch mijn twijfels bij, ik heb mijn zoon nog nooit zo gezien!

Iemand anders ervaringen?
(Ik had de vraag al eens in een FB-groep gepost maar werd daar verweten alsof ik een slechte vader zou zijn om mijn kind bloot te stellen aan covid. De post heb ik daar maar weggehaald. Misschien vind ik hier meer begrip?)
Cindy De Vuyst
pi_196678173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 19:58 schreef einzeinz het volgende:
Zijn hier ouders waarvan hun babytje corona heeft gehad? Hoe manifesteerde zich dat?

Mijn zoon is 10 maanden oud, is besmet met het coronavirus en hij ziet daar best wel van af!
- Minder eetlust
- Kan geen volume steken in het huilen (huilt zeer stil net alsof het hem vermoeid)
- Stemmetje klinkt hees

Sinds deze avond komt daar nog eens bij dat hij momenteel 37,9°C koorts heeft (normale temperatuur is tussen 36°C en 36,6°C.

Dokter is vanmiddag op huisbezoek geweest omdat wij (mijn vrouw en ik) het huis niet mogen verlaten omwille van een coronabesmetting. Wij zitten er al een week mee, dus hij heeft het sowieso via ons.
De dokter vond niets abnormaals en verliet onze woning met de woorden 'een baby ervaart dit eerder als een verkoudheid'. Maar daar heb ik toch mijn twijfels bij, ik heb mijn zoon nog nooit zo gezien!

(Ik had de vraag al eens in een FB-groep gepost maar werd daar verweten alsof ik een slechte vader zou zijn om mijn kind bloot te stellen aan covid. De post heb ik daar maar weggehaald. Misschien vind ik hier meer begrip?)
Wat naar dat hij covid heeft. Ik heb zelf geen ervaring met covid, maar wel met verkouden/zieke kindjes en dat is gewoon heel erg naar en zielig. Drinkt hij nog wel goed en heeft hij nog genoeg plasluiers?
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:18:44 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_196678371
quote:

- Minder eetlust
- Stemmetje klinkt hees

37,9 is geen koorts gelukkig. Verder lijkt het zoals jij het omschrijft op een stevige verkoudheid. Als je baby dat nooit eerder heeft gehad (wat niet zo gek is, bij 10 maanden) dan is het ook niet vreemd dat je je kind nog niet eerder zo hebt gezien.

Ik zou me dus echt geen grote zorgen maken. Pas als de koorts hevig opvlamt, het kind slap wordt of slecht reageert wordt het zorgelijk.
Maar het is natuurlijk nooit fijn om je kindje ziek te zien.
Beterschap! Hopelijk knapt iedereen snel op :*
disclaimer
pi_196678707
Wat vervelend zeg! Zieke kindjes zijn heel zielig om te zien. Helaas kun je vaak niet zoveel voor hen doen en als je dokter hem gezien heeft en geen reden ziet tot opname, zou ik hem gewoon veel knuffelen, goed laten slapen en kijken wat hij nodig heeft.
Geen idee of het helpt bij corona, maar bij verkoudheid vind ik Luuf goed helpen en kun je het bed schuin zetten.
pi_196679442
Had ik weleens gezegd dat mijn meiden op elkaar en op mij lijken? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196679460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:06 schreef madam-april het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijke meiden O+
pi_196679816
quote:

SPOILER
Wauw die lijken echt erg ja! Wat grappig!

Sun wat een mooie foto’s van A ook weer, echt mooie ogen heeft ie!

Hier vind ik nog steeds dat Bubbles er vanuit elke hoek anders uitziet. Als ik van boven naar haar kijk lijkt ze wel wat op mij als baby, maar als ik haar na het voeden laat boeren en ik bekijk haar vanaf de zijkant lijkt ze op mijn vriend.

Heb trouwens blaren op mijn tepel en het doet best wel pijn :@ ;( . Heeft iemand tips? Het zijn geen melkbaren, hoewel ik die ook weleens heb. Het is doorzichtig..
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:29:22 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196679902
quote:

SPOILER
Leuk om te zien zo ^O^
Ik wou een dochter die op mij lijkt maar onze zoon heeft echt de trekken van z'n donor. Mogelijk wel mijn ogen, ik had ook permanente wallen als baby :')

Wij horen met enige regelmaat hoeveel Colin op m'n man lijkt :D . Hij lijkt wel meer op m'n man dan op mij :P .
Resistance is futile.
pi_196680042
Haha Seven grappig is dat he. Mijn moeder heeft ook regelmatig gehoord hoe erg mijn stiefbroer en ik op elkaar leken vroeger.. |:(
pi_196680888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat naar dat hij covid heeft. Ik heb zelf geen ervaring met covid, maar wel met verkouden/zieke kindjes en dat is gewoon heel erg naar en zielig. Drinkt hij nog wel goed en heeft hij nog genoeg plasluiers?
Het drinken blijft eigenlijk dezelfde regelmaat als andere dagen. Bij het ontwaken 240ml melk, in de namiddag slokjes water uit een beker en bij het slapen gaan (omstreeks 20u00) ook nog eens 240ml melk. Uiteraard zit er in zijn voeding ook nog water enz.
Dat is eigenlijk hetzelfde gebleven. Maar omdat hij braakt, geven we hem extra water (geen melk). Zijn boterhammetjes van 18u00 waren er ook bij.

Plassen is geen probleem, dat doet hij nog steeds.
Cindy De Vuyst
pi_196680952
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:18 schreef SQ het volgende:

[..]

37,9 is geen koorts gelukkig. Verder lijkt het zoals jij het omschrijft op een stevige verkoudheid. Als je baby dat nooit eerder heeft gehad (wat niet zo gek is, bij 10 maanden) dan is het ook niet vreemd dat je je kind nog niet eerder zo hebt gezien.

Ik zou me dus echt geen grote zorgen maken. Pas als de koorts hevig opvlamt, het kind slap wordt of slecht reageert wordt het zorgelijk.
Maar het is natuurlijk nooit fijn om je kindje ziek te zien.
Beterschap! Hopelijk knapt iedereen snel op :*
Deze avond was zijn temperatuur opgelopen tot 38,4°C. Ik weet dat hij van wandelen houdt, dus ben ik met hem buiten gaan wandelen in de straat (ondanks dat dit eigenlijk verboden is omdat ik zelf ook Covid heb op dit moment, maar mijn zoon gaat nu toch even voor).
Hij is daarna op mijn borst in slaap gevallen en heb ik nog een uurtje televisie gekeken. De mama lag ondertussen ook al te slapen want die is er ook niet zo goed aan toe.

Hij ligt nu (sinds 22u20) in zijn bedje. Hij huilt maar z'n temperatuur is gedaald naar 37,5°C. Gelukkig.

Het is vervelend om hem zo te zien. Normaal is het een energiek kindje die zeer goed eet, zeer goed slaapt (11u. per nacht). Heel flink alleen kan spelen. Hij kent ook niets beter omdat we geen volk ontvangen hier.
Cindy De Vuyst
pi_196681019
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:33 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Het drinken blijft eigenlijk dezelfde regelmaat als andere dagen. Bij het ontwaken 240ml melk, in de namiddag slokjes water uit een beker en bij het slapen gaan (omstreeks 20u00) ook nog eens 240ml melk. Uiteraard zit er in zijn voeding ook nog water enz.
Dat is eigenlijk hetzelfde gebleven. Maar omdat hij braakt, geven we hem extra water (geen melk). Zijn boterhammetjes van 18u00 waren er ook bij.

Plassen is geen probleem, dat doet hij nog steeds.
Dat klinkt prima. :) Het is heel erg naar als ze ziek zijn en ik snap dat je je zorgen maakt, maar wat jij beschrijft klinkt mij niet extreem zorgelijk in de oren. Lekker veel laten drinken en lekker laten slapen/rusten. Je zou hem paracetamol kunnen geven, daar knappen ze vaak wel wat van op.
  vrijdag 11 december 2020 @ 23:20:08 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196681705
quote:

- Minder eetlust
- Stemmetje klinkt hees

Klinkt heftig! Helaas heb ik geen advies voor je, mijn kind heeft zelfs nog geen verkoudheid gehad. Heel veel beterschap! En negeer de Gerda's op Facebook, alsof iemand zijn kind bewust met covid injecteert of zo :') .
Resistance is futile.
pi_196711986
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @einzeinz

Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat :P.

Krulletjes O+
pi_196712244
Ohhh krullen O+ Wat voor olie gebruik je dan? Ik hooooop dat het beetje slag/Krul wat ze begint te krijgen echte krullen worden *O*
  zondag 13 december 2020 @ 19:33:17 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_196712262
Prachtig, Smart_ass!
disclaimer
pi_196712362
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @:einzeinz

Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @:SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat :P.

Krulletjes O+
[ afbeelding ]
O+ wat een schatje O+
pi_196712432
Na geklooi met de medicijnen (maagzuurremmers) lijken we nu een modus te hebben gevonden van het moment van geven, de hoeveelheid en de juiste aanlevering (na het gepruts van de apotheek...)

Resultaat;

Uiteraard is ze niet hele dagen zo - helaas - , maar wel veel, veel, veel vaker en meer. O+
pi_196712510
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohhh krullen O+ Wat voor olie gebruik je dan? Ik hooooop dat het beetje slag/Krul wat ze begint te krijgen echte krullen worden *O*
Ik hoop het ook! Gewoon een klein beetje ‘normale’ babyolie :@ :') .

Ahhh NJ hoopgevend! Ze ziet er goedgemutst uit! O+
pi_196713943
Krulletjes O+ Prachtig! @Smart_ass

Wat een vrolijkerd, NJ! O+ Hopen dat ze goed blijft reageren op de medicijnen!

Dan gooi ik er even een serieuzerd in ;)

SPOILER
Protège moi de mes désirs.
pi_196714746
Wat een poppetje @D.U.M.A.N. , hele schattige kleertjes ook!
  zondag 13 december 2020 @ 22:49:54 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196715638
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 21:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Krulletjes O+ Prachtig! @:smart_ass

Wat een vrolijkerd, NJ! O+ Hopen dat ze goed blijft reageren op de medicijnen!

Dan gooi ik er even een serieuzerd in ;)

SPOILER
Aww, daarom leek een meisje me zo leuk. Strikjes en jurkjes en frutseltjes O+ . Wat een scheetje ^O^
Resistance is futile.
  zondag 13 december 2020 @ 22:50:46 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196715657
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Na geklooi met de medicijnen (maagzuurremmers) lijken we nu een modus te hebben gevonden van het moment van geven, de hoeveelheid en de juiste aanlevering (na het gepruts van de apotheek...)

Resultaat;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Uiteraard is ze niet hele dagen zo - helaas - , maar wel veel, veel, veel vaker en meer. O+
Hahaha, wat ontzettend lief!!
Resistance is futile.
  zondag 13 december 2020 @ 22:52:52 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196715685
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat met de kleine, @:einzeinz

Ik heb een beetje olie in Bubbles’ haar gedaan en dat werkt best goed voor haar krullen nu! Thanks voor de tip @:SQ Vorige keer had ik er volgens mij teveel olie ingedaan dus was het uiteindelijk alsnog plat :P.

Krulletjes O+
[ afbeelding ]
Heeej, dat ziet er goed uit! Kokosolie? Want dat ruikt ook nog eens lekker. Palmers is goed, die komt uitgehard in een por en dan steeds kleine beetjes uitwrijven in je handen, gebruik je nooit teveel.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')