Dat komt ervan. Alles wat 'tijdelijk' is wordt al snel langdurig of zelfs permanent. Ik weet nog toen we begonnen met 2 weken om de druk op de zorg te verminderen....quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
We komen er niet zomaar vanaf.
Wat ik niet begrijp, we zijn inmiddels 9 maanden verder.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:02 schreef Vallon het volgende: Wat is er nieuw... er was al eerder bekend dat onduidelijk is wat nu precies de bijdrage (niet) is van "Horeca" anders dan een ongefundeerd en selectief vermoeden. De gedachte van de pandemie aanpak, is stelselmatig afkomstig van een algemeen aanpak uit 1954 die stelt dat bij een epidemie met onbekende ziekte/oorzaak en verloop, o.a. samenkomsten moet worden voorkomen. Helaas stoppen deskundigen vervolgens met zelfstandig lezen wanneer wel bekend is wat een ziekte of aandoening voor wie dan gevolgen heeft. Dat stoppen met lezen is vooral omdat men niet in staat (meer) is de complexiteit van op elkaar interacterende maatregelen, nog te kunnen onderbouwen. Dat begint al met de volgordelijkheid van gestapelde maatregelen die geen rekening houdt met lokaliteiten of een routekaart die wel van links maar niet van rechts werkt.
Wat dacht jij: als ik een beetje een denigrerende toon opzet, lijkt het nog wat?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ach meid, het is wat. Waarom behoren diplomaten niet tot de Europese elite? Dergelijk kortzichtige slecht onderbouwde stellingen belichten jouw beperkte kennis. Top diplomaten zijn een van de belangrijkste figuren in de top van Europa. Wie regelt de Brexit? Die europarlementariër die gewoon meestemt met de fractiediscipline of de diplomaten? Wie regelt de overeenkomsten met de farmaceuten voor de vaccins? Die europarlementariër die gewoon meestemt met de fractiediscipline of de diplomaten? Diplomaten staan niet in de spotlight maar hebben een enorme invloed.
Onzettend naïef inderdaad. We doen het ook allemaal zelf. Indien er een vaccin is zul je ook altijd gekkies blijven houden die dit steunen, kleine moeite, baat het niet schaadt het nietquote:Op dinsdag 1 december 2020 13:54 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Dat komt ervan. Alles wat 'tijdelijk' is wordt al snel langdurig of zelfs permanent. Ik weet nog toen we begonnen met 2 weken om de druk op de zorg te verminderen....
Niet bepaald een verrassing nee; van bepaalde maatregelen komen we de komende jaren niet af. Misschien in de zomermaanden, maar dan word alles weer actief bij het griepseizoen. Niet alle maatregelen, maar mondkapje en 1,5 meter zie ik langer actief blijven.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Ik denk niet dat veel landen staan te springen om echt te experimenteren daarmee. Als in, maar 1 maatregel nemen als het allemaal ruk gaat en er echt stappen ondernomen moeten worden.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:55 schreef Za het volgende:
Een samenwerking tussen verschillende Europese landen had allang uitkomsten kunnen genereren. In het ene land alle scholen dicht voor een paar maanden, in het andere het virus laten rondgaan zonder maatregelen, in het andere alleen ouderen thuisarrest geven voor de duur van de uitbraak en iedereen onder de 50 vrij laten leven, in het andere grote groepen vaccineren met het BCG vaccin, in een ander alle horeca dicht, in weer een andere mensen alleen laten bewegen binnen wooncirkels, in andere slechts een sociale quarantaine voor 3 weken maar wel wandelen in de buitenlucht, in een andere iedereen overal mondkapjes etc.
Het is werkelijkwaar niet te geloven dit. Dan zal het weer zo gekneed gaan worden dat heel veel mensen het voor zoete koek slikken en er geen tegengeluid is.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet bepaald een verrassing nee; van bepaalde maatregelen komen we de komende jaren niet af. Misschien in de zomermaanden, maar dan word alles weer actief bij het griepseizoen. Niet alle maatregelen, maar mondkapje en 1,5 meter zie ik langer actief blijven.
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet bepaald een verrassing nee; van bepaalde maatregelen komen we de komende jaren niet af. Misschien in de zomermaanden, maar dan word alles weer actief bij het griepseizoen. Niet alle maatregelen, maar mondkapje en 1,5 meter zie ik langer actief blijven.
Ik hoop heel erg dat je gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Zodra er een vaccin is dat breed ingezet kan worden verdwijnen al die maatregelen als sneeuw voor de zon.
Niemand heeft toch belang bij mondkapjes en spastisch afstand houden.
Het is ondertussen door best wel wat mensen benoemd. Iemand binnen de regering van Engeland (die voorstander was om maatregelen ook te behouden in normale griepseizoenen); nu dus in Spanje ook. WHO gaf ook aan dat het niet zo snel zal gaan als dat er word geschetst. Etc.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Zodra er een vaccin is dat breed ingezet kan worden verdwijnen al die maatregelen als sneeuw voor de zon.
Niemand heeft toch belang bij mondkapjes en spastisch afstand houden.
Ik ga er vanuit dat de Nederlandse overheid dit voorbeeld niet volgt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Ik ga ervan uit dat dit niet eens daadwerkelijk zo zal gaan in Spanjequote:Op dinsdag 1 december 2020 14:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de Nederlandse overheid dit voorbeeld niet volgt.
Zou geen reden kunnen bedenken om het in stand te houden na Corona. Het is lastig, irritant, vergt handhaving en je kunt er toch verder ook niks mee als overheid in de zin van een groter plan?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik hoop heel erg dat je gelijk krijgt.
Ik hoop het van hartequote:Op dinsdag 1 december 2020 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat dit niet eens daadwerkelijk zo zal gaan in Spanje
We wonen ook niet in Spanje.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
We zitten in een pandemie, we hebben de kans om samen te werken of desnoods regionale maatregelen te nemen om te ontdekken wat effectief is en wat niet. Dat is misschien niet leuk en eerlijk, maar zit je niet na 9 maanden je nog steeds af te vragen wat je nu eigenlijk het beste kunt doen, en dat wereldwijd.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:58 schreef Cue_ het volgende:
Ik denk niet dat veel landen staan te springen om echt te experimenteren daarmee. Als in, maar 1 maatregel nemen als het allemaal ruk gaat en er echt stappen ondernomen moeten worden.
en in veel gevallen als het niet echt meer hoeft, wnat weinig besmettingen, staan ze ook niet te springen om zaken perse dicht te doen lijk t me.
Zie het al gebeuren, ja in Duitsland sluiten ze de ouderen op, maar wij moeten de horeca dicht doen, nu eenmaal zo geloot door de Europese Commissie (of wie dan ook).
Denk niet perse dat we dan nu de antwoorden hadden gehad.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:06 schreef Za het volgende:
We zitten in een pandemie, we hebben de kans om samen te werken of desnoods regionale maatregelen te nemen om te ontdekken wat effectief is en wat niet. Dat is misschien niet leuk en eerlijk, maar zit je niet na 9 maanden je nog steeds af te vragen wat je nu eigenlijk het beste kunt doen, en dat wereldwijd.
Die antwoorden hadden er kunnen zijn.
Nu moet men de gezonde jonge bevolking zonder covid risico gaan overhalen zich te laten vaccineren om de ouderen te beschermen, en zelfs dan blijven er maatregelen want de overdracht van het virus verdwijnt niet met een vaccin.
Mwa in de zomer al hebben we toch redelijk snel weer versoepelingen gezien, geloof niet zo dat als er eenmaal gevaccineerd is overheden die onzin waarvan ze zelf ook weten dat het niet zoveel doet in stand willen houden.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ondertussen door best wel wat mensen benoemd. Iemand binnen de regering van Engeland (die voorstander was om maatregelen ook te behouden in normale griepseizoenen); nu dus in Spanje ook. WHO gaf ook aan dat het niet zo snel zal gaan als dat er word geschetst. Etc.
Maar zoals ik vanochtend al zei; ik ga liever uit van de pessimistische voorspellingen zodat ik wat minder verrast ben als het inderdaad die kant op gaat. Kan het alleen maar mee vallen. Ik hoop oprecht dat we eind volgend jaar van de maatregelen af zijn.
Maar noem mij 1 reden waarom mondkapjes verplicht zou worden als het niet nodig zou zijn. Wat heeft men eraan om het te verplichten. Of is dit ook een stap naar de zogenaamde great Reset?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ondertussen door best wel wat mensen benoemd. Iemand binnen de regering van Engeland (die voorstander was om maatregelen ook te behouden in normale griepseizoenen); nu dus in Spanje ook. WHO gaf ook aan dat het niet zo snel zal gaan als dat er word geschetst. Etc.
Maar zoals ik vanochtend al zei; ik ga liever uit van de pessimistische voorspellingen zodat ik wat minder verrast ben als het inderdaad die kant op gaat. Kan het alleen maar mee vallen. Ik hoop oprecht dat we eind volgend jaar van de maatregelen af zijn.
Er word natuurlijk niet voor niets geroepen dat ze ook de normale griep willen gaan bestrijden met bepaalde maatregelen die nu ook gelden. Dat was natuurlijk maar één persoon binnen de Engelse regering, maar dan nog. Ik kan het verder ook niet onderbouwen; het zijn gewoon onderbuikgevoelens. Ben de eerste die dat toegeeftquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa in de zomer al hebben we toch redelijk snel weer versoepelingen gezien, geloof niet zo dat als er eenmaal gevaccineerd is overheden die onzin waarvan ze zelf ook weten dat het niet zoveel doet in stand willen houden.
Is dan ook helemaal geen draagvlak voor, in Azië is het wel meer ingeburgerd maar die hebben daar al langer en meer last van potentieel dodelijke virussen, ook vogelgriep en zo.
Het aantal griepmeldingen blijkt opeens een stuk lager, andere ziektes zijn minder zichtbaar, etc.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar noem mij 1 reden waarom mondkapjes verplicht zou worden als het niet nodig zou zijn. Wat heeft men eraan om het te verplichten. Of is dit ook een stap naar de zogenaamde great Reset?
Snap best de zorgen over onze vrijheden, alleen hier wint niemand iets mee lijkt me.
Alleen al hierom gaan wij dus nooit van die "onschuldige" maatregelen afkomen. Het argument van de zorg niet overbelasten is al lang achterhaald en hier doelt de regering ook niet meer op lijkt het. Ze willen 0 transmissie, dus zitten we voor altijd vast in deze cirkel. En anders worden de maatregelen wel in stand gehouden "voor het geval dat" of om "angst voor". Hierop worden nu ook al heel veel maatregelen gebasseerd.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:06 schreef Za het volgende:
[..]
Nu moet men de gezonde jonge bevolking zonder covid risico gaan overhalen zich te laten vaccineren om de ouderen te beschermen, en zelfs dan blijven er maatregelen want de overdracht van het virus verdwijnt niet met een vaccin.
Waarom zouden ze dat doen? Ik hoor zo veel mensen roepen dat de overheid van alles doet om het in stand te houden, alleen lees ik nooit waarom ze dat dan doen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen al hierom gaan wij dus nooit van die "onschuldige" maatregelen afkomen. Het argument van de zorg niet overbelasten is al lang achterhaald en hier doelt de regering ook niet meer op lijkt het. Ze willen 0 transmissie, dus zitten we voor altijd vast in deze cirkel. En anders worden de maatregelen wel in stand gehouden "voor het geval dat" of om "angst voor". Hierop worden nu ook al heel veel maatregelen gebasseerd.
Wellicht heeft geen enkele maatregel zin, wellicht werken ze fantastisch en hadden we zonder nu op 50.000 besmettingen pd gezeten, niemand die het weet.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:09 schreef Cue_ het volgende:
Denk niet perse dat we dan nu de antwoorden hadden gehad.
Alle maatregelen die er nu zijn, zouden ook moeten werken (zelfde als Maart pakket zowat), enkel werkt het niet omdat mensen zich er minder aan houden. Het wordt minder streng opgevolgd, er zijn illegale feestjes, etc etc etc.
Als er per land gekeken zou worden wat er zou werken, zou nu we een totaalpakket hebben van diverse maatregelen, het helemaal moeten werken.
zeer dicht bij BNW hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen al hierom gaan wij dus nooit van die "onschuldige" maatregelen afkomen. Het argument van de zorg niet overbelasten is al lang achterhaald en hier doelt de regering ook niet meer op lijkt het. Ze willen 0 transmissie, dus zitten we voor altijd vast in deze cirkel. En anders worden de maatregelen wel in stand gehouden "voor het geval dat" of om "angst voor". Hierop worden nu ook al heel veel maatregelen gebasseerd.
Een lagere dinsdag weer; komt beetje overeen met vorige weken. Morgen dan weer boven de 5000.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4045 nieuwe positieve testen
187 nieuwe ziekenhuisopnames
20 nieuwe IC-opnames
62 nieuwe overlijdens
Met die rode stip die eerder in 't vorige topic genoemd werd om personen te identificeren is dat wel een toepasselijke ja.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4045 nieuwe positieve testen
187 nieuwe ziekenhuisopnames
20 nieuwe IC-opnames
62 nieuwe overlijdens
Je hebt niet liever een rode ster? Oppassen waar en aan wie je dat vraagt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met die rode stip die eerder in 't vorige topic genoemd werd om personen te identificeren is dat wel een toepasselijke ja.
Even teruglezenquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hebt niet liever een rode ster? Oppassen waar en aan wie je dat vraagt.
Het is helemaal niet mijn insteek, mocht het zo overkomen dat ik "BNW" dingen post. Het is gewoon hun doel om 0 transmissie te hebben, waarom moet iedereen dan gevaccinneerd worden, of krijgt iedereen een oproep? Ik ben totaal pro-vaccinatie, heb alle prikjes maar ik zie de noodzaak niet om een nieuw ontwikkeld vaccin te nemen voor een ziekte waar ik toch geen last van krijg. Als die kwetsbaren gevaccineerd worden, hebben zij niets meer te vrezen. Vandaar dus mijn standpunt dat het ze niet meer gaat om de zorg niet te overbelasten maar naar 0 transmissie willen, en dat gaat niet gebeuren. Ik maak mij oprecht zorgen of wij onze vrijheden en oude leven wel echt terug gaan krijgen want ze schromen niet om maatregelen te nemen. En ook niet om maatregelen in stand te houden na vaccinatie.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeer dicht bij BNW hoor.
we gaan gewoon terug naar vanouds als deze pandemie voorbij is.
misschien gaan de mensen wel eens beter nadenken tijdens het griep seizoen om niet ziek naar kantoor te komen maar zelfs dat betwijfel ik.
Ze willen helemaal niet 0 transmissie. Sterker nog 1200 besmettingen per dag is akkoord en san houd je alleen de basis over. Ik ben we met je eens dat de basismaatregelen te lang gaan gelden maar dat is uit angst voor verkeerd besluit. Mensen houden zich daar dan toch niet aan dus onder sociale druk verdwijnt dat dan.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien is thuiswerken voor velen een blijvertje. Minder drukte op kantoor en in het OV.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
zeer dicht bij BNW hoor.
we gaan gewoon terug naar vanouds als deze pandemie voorbij is.
misschien gaan de mensen wel eens beter nadenken tijdens het griep seizoen om niet ziek naar kantoor te komen maar zelfs dat betwijfel ik.
Om de mensen te beschermen natuurlijk, niks complotachtigs aan. De vraag is of het middel dan niet erger is dan de kwaal.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Ik hoor zo veel mensen roepen dat de overheid van alles doet om het in stand te houden, alleen lees ik nooit waarom ze dat dan doen.
Oh. Niet de subfora waar ik verder kom. Maar zal vast heel grappig zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:23 schreef Benny het volgende:
[..]
Heeft het inderdaad mee te maken... 40-45 grapjes zijn forumbreed blijkbaar een ding
Urkquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:26 schreef BillDauterive het volgende:
Ik mis het kaartje vandaag... [ afbeelding ]
Raad eens welke gemeente het roodst is
Hebben ze al groepsimmuniteit daar in Snurk?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:26 schreef BillDauterive het volgende:
Ik mis het kaartje vandaag... [ afbeelding ]
Raad eens welke gemeente het roodst is
Dus gewoon 0 dusquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wanneer er niemand meer besmet raakt/dood gaat aan een besmettelijke ziekte.
26 is minder dan de afgelopen week en hierdoor kleurt de rest van Nederland ook weer wat roder.quote:
Bunschoten valt inderdaad op... Consequent gewoon ruim 20 besmettingen, opeens maar 4quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
26 is minder dan de afgelopen week en hierdoor kleurt de rest van Nederland ook weer wat roder.
Een andere opvallende gemeente is Bunschoten met slechts 4 besmettingen, dat zal morgen wel weer 'goed gemaakt' worden, vrees ik.
Hand van God.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:31 schreef Benny het volgende:
[..]
Bunschoten valt inderdaad op... Consequent gewoon ruim 20 besmettingen, opeens maar 4
Hier ook al wekenlang rond de 10-15 per dag en nu opeens maar 4, wel opvallend.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:31 schreef Benny het volgende:
[..]
Bunschoten valt inderdaad op... Consequent gewoon ruim 20 besmettingen, opeens maar 4
Wanneer de cijfers weer in het niveau 'waakzaam' zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:27 schreef Gunner het volgende:
De experts zijn nooit tevreden met de cijfers. wanneer zullen ze dat eigenlijk wel zijn?
Laat Urk maar weer een eiland worden.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik had tot vorige week trouwens geen flauw idee waar Urk lag.
Die gemeente zet zich wel even op de kaart. Urk
Bovenste kaart is het aantal positieve testen over de afgelopen 7 dagen. Hoe donkerder, hoe meer besmettingen gemeten per 100.000 inwoners.quote:
Kont van God?quote:
En wat is het verband tussen die twee?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:36 schreef Benny het volgende:
[..]
Bovenste kaart is het aantal positieve testen over de afgelopen 7 dagen. Hoe donkerder, hoe meer besmettingen gemeten per 100.000 inwoners.
Tweede kaart is de bible belt. Streng gelovig Nederland naar gemeente
Ik zou ook wel eens de correlatie tussen biblebelt en ziekenhuisopnames/ic/doden willen zien. Aangezien er op Urk nog niet zoveel doden waren, begreep ik althans de laatste keer. Misschien toch voordelen aan veel vis eten, god vrezen, en de familie en kerk in ere houden?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:33 schreef Benny het volgende:
[..]
Daarover gesproken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op wat uitzonderlijke gebieden, is er wel veel gelijkenis in het aantal besmettingen per 100.000 inwoners en de kerkgaande gemeentenquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:37 schreef Adames het volgende:
[..]
En wat is het verband tussen die twee?
Doel je op dat plaatje in de OP? daar staan geen eens getallen bij over wat dat dan is.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Wanneer de cijfers weer in het niveau 'waakzaam' zijn.
Sorry, maar dat patroon zie ik echt niet erin. Verre van zelfs.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
[..]
Op wat uitzonderlijke gebieden, is er wel veel gelijkenis in het aantal besmettingen per 100.000 inwoners en de kerkgaande gemeenten
Jep. De routekaart is nooit van kracht geweest en omdat-ie niet van rechts naar links gelezen kan worden (en dus alleen relevant is bij oplopende aantallen besmettingen), wordt-ie waarschijnlijk voorlopig ook niet van kracht.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
was dat plaatje niet die duffe routekaart waar niemand echt wat mee doet?
Ik zie dus precies 0 correlatie. Of is dat je punt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:33 schreef Benny het volgende:
[..]
Daarover gesproken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij wil gewoon zien of het nut heeft je gebedjes te doen!quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens de correlatie tussen biblebelt en ziekenhuisopnames/ic/doden willen zien. Aangezien er op Urk nog niet zoveel doden waren, begreep ik althans de laatste keer. Misschien toch voordelen aan veel vis eten, god vrezen, en de familie en kerk in ere houden?
quote:Minister De Jonge: als het meezit rond 4 januari starten met vaccineren
Minister De Jonge (Volksgezondheid) laat op Twitter weten dat "als het meezit" er in Nederland op 4 januari gestart kan worden met vaccineren.
En als de besmettingen op Urk de pan uit rijzen maar niemand echt ziek wordt, wil ik ook wel een lijntje coke na het eten en een nachtelijk relletje tegen de politie aan mijn dieet toevoegen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij wil gewoon zien of het nut heeft je gebedjes te doen!![]()
quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En als de besmettingen op Urk de pan uit rijzen maar niemand echt ziek wordt, wil ik ook wel een lijntje coke na het eten en een nachtelijk relletje tegen de politie aan mijn dieet toevoegen.
Dat komt wel heel erg uit left field opeensquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
"Minister De Jonge: als het meezit rond 4 januari starten met vaccineren"
Dat is wel een hele specifieke datum opeens....
Zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
"Minister De Jonge: als het meezit rond 4 januari starten met vaccineren"
Dat is wel een hele specifieke datum opeens....
Ik zie eerder een soort van omgedraaide belt erin van Den Helder naar Limburg toe. Maar gewoon echt niet dat de bible belt zwaarder getroffen isquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
[..]
Op wat uitzonderlijke gebieden, is er wel veel gelijkenis in het aantal besmettingen per 100.000 inwoners en de kerkgaande gemeenten
8 december, precies over een week zou zo maar kunnen, helemaal los met kerstquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:42 schreef groenen het volgende:
Volgende week zitten we gewoon aan de genoemde 3600.
De reacties op die Tweet. Sommige mensen zouden echt een internetverbod moeten krijgen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
4 januari is de dag die je wist dat zou komen in Nederland
De kans dat je zelf mag kiezen welk vaccin je van de overheid krijgt lijkt me echt 0,0quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:44 schreef OProg het volgende:
Ik hoop wel van de menukaart te kunnen bestellen
eigenlijk zegt dat getal natuurlijk niets. Het gaat hoe hoog dat percentage is in vergelijking met het aantal getesten. getesten. Als je 3700 mensen test en 3600 zijn er positief is dat een groot probleem.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:42 schreef groenen het volgende:
Volgende week zitten we gewoon aan de genoemde 3600.
Ga er serieus op in ofzo.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
De kans dat je zelf mag kiezen welk vaccin je van de overheid krijgt lijkt me echt 0,0
Dat is forum niet anders.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De reacties op die Tweet. Sommige mensen zouden echt een internetverbod moeten krijgen.
En er is op zich niets mis met zo'n houding. Alle niet populaire meningen onder 'BNW' willen schuiven is wat flauw en eenvoudig.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is helemaal niet mijn insteek, mocht het zo overkomen dat ik "BNW" dingen post. Het is gewoon hun doel om 0 transmissie te hebben, waarom moet iedereen dan gevaccinneerd worden, of krijgt iedereen een oproep? Ik ben totaal pro-vaccinatie, heb alle prikjes maar ik zie de noodzaak niet om een nieuw ontwikkeld vaccin te nemen voor een ziekte waar ik toch geen last van krijg. Als die kwetsbaren gevaccineerd worden, hebben zij niets meer te vrezen. Vandaar dus mijn standpunt dat het ze niet meer gaat om de zorg niet te overbelasten maar naar 0 transmissie willen, en dat gaat niet gebeuren. Ik maak mij oprecht zorgen of wij onze vrijheden en oude leven wel echt terug gaan krijgen want ze schromen niet om maatregelen te nemen. En ook niet om maatregelen in stand te houden na vaccinatie.
Ja hallo, ik snap ook wel dat dat van die Sputnik een grapje isquote:
Oh maar is Twitter niet sowieso een online afvoerputje van alle complotgekkies en andere pipo's die vinden dat ze hun "mening" non stop moeten rond-tweetenquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De reacties op die Tweet. Sommige mensen zouden echt een internetverbod moeten krijgen.
De besmettingen moesten omlaag, en het is niet meer dan normaal dat men naar het verwachte effect van een maatregel kijkt, dat dat effect deels psychologisch is maakt niet uit, het is het resultaat dat telt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lekker hardwerkende ondernemers opofferen voor een schokeffect. Het is een schande. Werken voor de overheid lijk mij eigenlijk wel mooi. Gewoon naar hartenlust die meest idiote dingen doen zonder daarvan de consequenties te dragen.
Vind ik ook best storend. Mensen hebben nou eenmaal andere meningen; niet alles is meteen BNW. Makkelijke manier om een discussie mee te beëindigen. Je moet het ze nageven; veel van de uitspraken die gedaan zijn door bv Virus waarheid zijn in de loop der maanden wel deels of helemaal uitgekomen. Maar die weten toen wel naar BNW doorverwezen. Ik zou dus niet te snel bepaalde meningen af doen als BNW.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En er is op zich niets mis met zo'n houding. Alle niet populaire meningen onder 'BNW' willen schuiven is wat flauw en eenvoudig.
Doen wij hier gelukkig niet; onze mening non stop posten in deze reeksquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh maar is Twitter niet sowieso een online afvoerputje van alle complotgekkies en andere pipo's die vinden dat ze hun "mening" non stop moeten rond-tweeten
Ok. Misschien is mijn beeld van wat mensen net wat beter hier op dat gebied..quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hallo, ik snap ook wel dat dat van die Sputnik een grapje isMaar er zijn natuurlijk wel allerlei vergelijkingen gaande tussen bv de vaccins van Moderna, Pfizer en Oxford, waardoor er ook wel mensen zullen zijn die een voorkeur hebben voor de een of de ander.
Nee hoor ik denk dat 21 december al kan maar ja, kerstvakantie he... geintje natuurlijk. Kan me niet snel genoeg gaan.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou mooi zijn.
Al dekt hij zichzelf prima in met z'n ''als alles mee zit''. Met zijn track-record ga ik uit van een paar weken later
Haha ik zat oprecht te denken om een spoiler onderaan die post te doen:quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doen wij hier gelukkig niet; onze mening non stop posten in deze reeks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gemiste kans![]()
Daarom haal ik al m'n nieuws liever uit comments op YouTubequote:Op dinsdag 1 december 2020 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh maar is Twitter niet sowieso een online afvoerputje van alle complotgekkies en andere pipo's die vinden dat ze hun "mening" non stop moeten rond-tweeten
quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha ik zat oprecht te denken om een spoiler onderaan die post te doen:Hij was dan ook wel heel makkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gemiste kans![]()
Precies, het is makkelijk en zeer effectief om iemand als gek te bestempelen en daarmee ongeloofwaardig te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind ik ook best storend. Mensen hebben nou eenmaal andere meningen; niet alles is meteen BNW. Makkelijke manier om een discussie mee te beëindigen. Je moet het ze nageven; veel van de uitspraken die gedaan zijn door bv Virus waarheid zijn in de loop der maanden wel deels of helemaal uitgekomen. Maar die weten toen wel naar BNW doorverwezen. Ik zou dus niet te snel bepaalde meningen af doen als BNW.
Dat valt me dan heel erg mee, netjes.quote:De logistieke operatie is er in ieder geval op gericht om in de week van 4 januari te beginnen met de vaccinatie. Het RIVM, GGD's, de huisartsen en de artsen in verpleeghuizen en instellingen werken hierin samen.
Heeft Lange Frans ook al gereageerd?quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
valt nog mee.....voor nederlandse begrippenquote:
Ik wil Fok! wel op een hoger niveau plaatsen dan Twitter wat dat betreft. Ik zie op Twitter vooral ongefundeerde rommel die in die paar tekens gesmeten wordt, of ik zie longreads met 'een draadje, volg me eventjes'. In beide gevallen is het een mening, maar gepresenteerd als een feit. Andere meningen doen er niet toe.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doen wij hier gelukkig niet; onze mening non stop posten in deze reeks
Ik heb geen account op Twitter (en ook niet op Facebook) omdat inderdaad in, laten we zeggen 7 van de 10 gevallen, het commentaar van de users daar van zo'n intens bedroevend, dom en kortzichtig niveau is dat het mij oprecht doet wanhopen voor de toekomst van de mensch....quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil Fok! wel op een hoger niveau plaatsen dan Twitter wat dat betreft. Ik zie op Twitter vooral ongefundeerde rommel die in die paar tekens gesmeten wordt, of ik zie longreads met 'een draadje, volg me eventjes'. In beide gevallen is het een mening, maar gepresenteerd als een feit. Andere meningen doen er niet toe.
Wat betreft is 't in dit topic wel beter. Er zijn veel meningen en evenveel andere meningen, maar over 't algemeen doen ze er allemaal toe. Dan is 't soms idd flauw dat er gezegd wordt: "Schopje naar BNW" als iemand een mening heeft die niet overeen komt. Gelukkig lijkt dat wel de minderheid te zijn
Ik heb wel feestboek... en kan dit beamen!quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb geen account op Twitter (en ook niet op Facebook) omdat inderdaad in, laten we zeggen 7 van de 10 gevallen, het commentaar van de users daar van zo'n intens bedroevend, dom en kortzichtig niveau is dat het mij oprecht doet wanhopen voor de toekomst van de mensch....
met het rellen of de coke ?quote:
hij zal wel moeten....andere landen beginnen half dec....3 weken later vind ik eigenlijk al flinkquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou mooi zijn.
Al dekt hij zichzelf prima in met z'n ''als alles mee zit''. Met zijn track-record ga ik uit van een paar weken later
Twitter is toch niet te vergelijken met Facebook, van twitter kan je best nog weleens wat interessants halen, Facebook is gewoon 1 brok ellende.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb geen account op Twitter (en ook niet op Facebook) omdat inderdaad in, laten we zeggen 7 van de 10 gevallen, het commentaar van de users daar van zo'n intens bedroevend, dom en kortzichtig niveau is dat het mij oprecht doet wanhopen voor de toekomst van de mensch....
als alles meezit.....quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat valt me dan heel erg mee, netjes.
Zonder goedkeuring kan geen elk land beginnen hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hij zal wel moeten....andere landen beginnen half dec....3 weken later vind ik eigenlijk al flink
of die er niet komtquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zonder goedkeuring kan geen elk land beginnen hoor.
Twitter vind ik sowieso een raar platform; omdat het moeilijk is om een genuanceerde mening te posten met maar zo weinig tekens. Los daarvan lees ik niet genoeg op twitter om te oordelen of we het hier zoveel beter doen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil Fok! wel op een hoger niveau plaatsen dan Twitter wat dat betreft. Ik zie op Twitter vooral ongefundeerde rommel die in die paar tekens gesmeten wordt, of ik zie longreads met 'een draadje, volg me eventjes'. In beide gevallen is het een mening, maar gepresenteerd als een feit. Andere meningen doen er niet toe.
Wat betreft is 't in dit topic wel beter. Er zijn veel meningen en evenveel andere meningen, maar over 't algemeen doen ze er allemaal toe. Dan is 't soms idd flauw dat er gezegd wordt: "Schopje naar BNW" als iemand een mening heeft die niet overeen komt. Gelukkig lijkt dat wel de minderheid te zijn
Andere landen willen half december beginnen. Zolang de EMA nog niet goedgekeurd heeft gaan ze echt niet beginnen (as in, europese landen natuurlijk).quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hij zal wel moeten....andere landen beginnen half dec....3 weken later vind ik eigenlijk al flink
Een 'Mammietje' zonder feestboek is ook bijna onmogelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb wel feestboek... en kan dit beamen!![]()
De aanvragen liggen er maar er is nog niks goedgekeurd. Je zag het met het Oxford vaccin dat er meer onderzoek nodig is naar die 1,5 dosis in plaats van 2 voor er een goedkeuring komt. In normale landen zijn die keuring organisaties gewoon een onafhankelijk orgaan. Dus als die goedkeuring om wat voor reden er niet komt dan kan de politiek roepen wat ze willen maar dan kunnen ze niks.quote:
Ik hoop vooral dat, als het licht op groen springt, De Jonge alle voorbereidingen in gang heeft gezet om ook inderdaad met vaccineren te kunnen beginnen. Tot nu toe liep de regering vooral achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Andere landen willen half december beginnen. Zolang de EMA nog niet goedgekeurd heeft gaan ze echt niet beginnen (as in, europese landen natuurlijk).
Edit: Spuit 11, @:ipa84 was me voor.
ja ja dat weten we nu wel... vandaar dat ze ook gewoon publiceren hoeveel % positieve testen er warenquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
eigenlijk zegt dat getal natuurlijk niets. Het gaat hoe hoog dat percentage is in vergelijking met het aantal getesten. getesten. Als je 3700 mensen test en 3600 zijn er positief is dat een groot probleem.
Test je 37000 en het zijn er 3600 is dat al een stuk anders.
quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een 'Mammietje' zonder feestboek is ook bijna onmogelijk natuurlijk.
Hij zei toch net dat ze klaarstonden om 4 januari te beginnen? Paar posts eerder. Lijkt me wel danquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat, als het licht op groen springt, De Jonge alle voorbereidingen in gang heeft gezet om ook inderdaad met vaccineren te kunnen beginnen. Tot nu toe liep de regering vooral achter de feiten aan.
Zit je in whatsapp groepen? Want ook daarin zie ik vaak zat dingen voorbij komen waarvan ik echt wel van ineen moet krimpen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet de illusie hebben dat we vanaf januari allemaal massaal aan de beurt komen. Zal echt mondjesmaat gaan.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:14 schreef Nielsch het volgende:
nou kom maar door met die prikken vanaf 4 januari...! lekker in april, mei dan naar de eerste feesten en festivals toe!
zou leuk zijn maar rollator volk eerstquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:14 schreef Nielsch het volgende:
nou kom maar door met die prikken vanaf 4 januari...! lekker in april, mei dan naar de eerste feesten en festivals toe!
is er ook een FOK!whatsapp groep?quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zit je in whatsapp groepen? Want ook daarin zie ik vaak zat dingen voorbij komen waarvan ik echt wel van ineen moet krimpen.
Als je het artikel leest, kunnen we in het eerste kwartaal 1,2 miljoen Nederlanders vaccineren met Moderna en Pfizer. Dat is nog geen 10% van de bevolking.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:14 schreef Nielsch het volgende:
Ja, een speciale Corona groep met alle vaste users hier. Waar we alles herhalen wat we ook in deze reeks posten.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
is er ook een FOK!whatsapp groep?
Het zet wel een sneeuwbal-effect in werking natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet de illusie hebben dat we vanaf januari allemaal massaal aan de beurt komen. Zal echt mondjesmaat gaan.
Das rap. Ik ben gister om 15.30uur getest, maar nog geen uitslag.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:16 schreef RedFever007 het volgende:
Negatief
1 uur getest, 2 uur later al uitslag
Officiële GGD locatie trouwens
Daarom heeft feesboek 't toch ook gekocht?quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zit je in whatsapp groepen? Want ook daarin zie ik vaak zat dingen voorbij komen waarvan ik echt wel van ineen moet krimpen.
Prima, dan kan ook alles open wat mij betreft.. het is met name het rollatorvolk dat druk legt op de zorg. Zodra dat klaar is kan de rest gewoon weer door met leven.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou leuk zijn maar rollator volk eerst
Niveau 'Waakzaam' (basismaatregelen) en hopelijk komt het niet meer tot een niveau hoger. Dat betekent dat het vanaf maart net zo zal gaan als afgelopen zomer. Wat onhandig, geen evenementen maar wel prima te doen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het zet wel een sneeuwbal-effect in werking natuurlijk.
We zullen de eerste maanden weer langzaam wat maatregelen los kunnen laten maar naarmate de ziekenhuisopnames afnemen is het niet meer vol te houden om maatregelen nog langer in stand te houden.
Overigens is dit mijn visie en ik heb zomaar het idee dat het kabinet er heel anders over denkt.
Ik denk dat men waakzaal zal blijven hanteren tot medio oktober/november.
Ik verwacht wel dat men met evenementen zal experimenteren omdat hier perspectief voor moet komen en mondkapjesplicht wat eerder stopt. Hoewel mondkapjes in de zomer eigenlijk minder irritatie opleveren dan in de winter merk ik nu![]()
misschien in je spamboxquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Das rap. Ik ben gister om 15.30uur getest, maar nog geen uitslag.
GGDquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:16 schreef RedFever007 het volgende:
Negatief
1 uur getest, 2 uur later al uitslag
Officiële GGD locatie trouwens
Nou wat mij betreft is het leven toch saai zonder evenementen en dat achteloze 1,5 meter gedoe.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:20 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niveau 'Waakzaam' (basismaatregelen) en hopelijk komt het niet meer tot een niveau hoger. Dat betekent dat het vanaf maart net zo zal gaan als afgelopen zomer. Wat onhandig, geen evenementen maar wel prima te doen.
Grotendeels ja. Al was ik wel verbaasd om te horen dat een collega bij mij op werk die bijna met pensioen gaat, dik in de 60 (en met redelijk overgewicht) zijn covid besmetting met wat lichte klachtjes doorstaan had.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima, dan kan ook alles open wat mij betreft.. het is met name het rollatorvolk dat druk legt op de zorg. Zodra dat klaar is kan de rest gewoon weer door met leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is het verbazingwekkend dat het reproductiegetal drie weken geleden boven de 1 was en we nu een licht-dalende trend zien?quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel frappant dat het reproductiegetal al een tijdje op en boven de 1 ligt (6-13 november) maar het aantal besmettingen steeds een licht dalende lijn is.
Moeten we het maar aanpassen naar Mrs.Sandman.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Had die naam ook nooit moeten kiezen... .![]()
Dekt de lading niet.![]()
Maakt echter wel meteen duidelijk dat je ook over de knie kan, Mr.Sandman!![]()
AstraZeneca moet meer onderzoek doen had de Amerikaanse gezondheidsorganisatie al gezegd. Ik weet niet hoe de EMA er instaat. J&J heeft nog geen cijfers bekent gemaakt maar hun doel was ook om een goedkeuring te hebben aan het eind van dit jaar begin volgend jaar dus die zullen binnenkort wel komen hoop ik.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, kunnen we in het eerste kwartaal 1,2 miljoen Nederlanders vaccineren met Moderna en Pfizer. Dat is nog geen 10% van de bevolking.
Tweede kwartaal gaan we dan natuurlijk verder en waarschijnlijk komt AstraZeneca er nog ergens bij (misschien maart?) en J&J misschien in het derde kwartaal, maar het is nog wel even doorbijten hoor.
ik weet niet of ze dat zo gaan doen, ze zullen toch wel een minimaal % immuniteit willen voor alles weer normaal is.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima, dan kan ook alles open wat mij betreft.. het is met name het rollatorvolk dat druk legt op de zorg. Zodra dat klaar is kan de rest gewoon weer door met leven.
Nope. Ik check af en toe Coronatest.nl maar daar staat dat de uitslag nog niet binnen is. Even wachten dus..quote:
Helemaal mee eens. Een aantal voorjaars-evenementen zullen dit jaar weer niet zijn vrees ik. Ik mis het ook ontzettend. Al is het maar een avondje ongedwongen naar de kroeg.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou wat mij betreft is het leven toch saai zonder evenementen en dat achteloze 1,5 meter gedoe.
Goed, dat is maar een wens.
Laten we gewoon hopen dat er deze zomer meer mogelijk is dan afgelopen zomer en dat we weer gewoon normaal kunnen gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |