Dat is toch een commerciële aanbieder?quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nope. Ik check af en toe Coronatest.nl maar daar staat dat de uitslag nog niet binnen is. Even wachten dus..
Dit ziet er positief uit. Laten we duimen dat alles goed gaat.quote:Ministerie: levering miljoen Pfizer-vaccindoses deze maand verwacht
BioNTech/Pfizer verwacht in de loop van december al een miljoen doses van z'n vaccin aan Nederland te kunnen leveren. Dat staat in een bericht van het ministerie van Volksgezondheid. Daarmee kunnen 450.000 mensen worden gevaccineerd. De vroege levering betekent dat er kort na groen licht van de Europese Commissie gestart kan worden met vaccineren.
Ze hebben de afgelopen maanden telkens volgehouden dat we de maatregelen enkel hebben om de zorg te ontzien. Als de druk op de ziekenhuizen weg valt omdat de grootste groep die er terecht komt gevaccineerd is, is er geen enkele reden meer om toch vast te houden aan de maatregelen. Je zal het nooit helemaal uitroeien. Je draagvlak is dan ook opeens weg als je de maatregelen toch aanhoudt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of ze dat zo gaan doen, ze zullen toch wel een minimaal % immuniteit willen voor alles weer normaal is.
Volgens mij zijn ziekenhuisopnames en in mindere mate het aantal overledenen een betere parameter om op te sturen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of ze dat zo gaan doen, ze zullen toch wel een minimaal % immuniteit willen voor alles weer normaal is.
Weet nou niet of dat een goed idee is....quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Moeten we het maar aanpassen naar Mrs.Sandman.
Dus zullen ze de drukmiddelen om mensen toch aan de vaccinatie te krijgen niet zo snel laten varen neem ik aan, als ze alles opengooien is die druk weg en heb je dus alleen maar ingeënte oudjes.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben de afgelopen maanden telkens volgehouden dat we de maatregelen enkel hebben om de zorg te ontzien. Als de druk op de ziekenhuizen weg valt omdat de grootste groep die er terecht komt gevaccineerd is, is er geen enkele reden meer om toch vast te houden aan de maatregelen. Je zal het nooit helemaal uitroeien.
Sandmammietjes?quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weet nou niet of dat een goed idee is....![]()
Met een achtergrond als Mammietje wordt het hier straks overlopen door Sandmannetjes!
Het is nog geen 23:00.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Weet nou niet of dat een goed idee is....![]()
Met een achtergrond als Mammietje wordt het hier straks overlopen door Sandmannetjes!
Van dat soort dingen... Ik kan mijn behoeften prima uitstellen maar ik wil wel graag weten tot wanneerquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:32 schreef Nielsch het volgende:
ik wil ook echt graag weer naar een mooi feest of een festival, maar het allerliefste wil ik gewoon weer (team)sporten en eind juni met wat vrienden naar Edinburgh voor een rugbywedstrijd... ik acht de kans niet heel groot maar kan nu wel een beetje hopen...
Dat geeft dan vooral aan dat ze de afgelopen maanden goed gelogen hebben. In dat geval hebben we de maatregelen niet alleen maar om de risico groepen te beschermen en om de zorg te ontzien. Dat is de grootste reden waarom mensen de maatregelen volgen natuurlijk; om vooral de groepen te beschermen die het snelst in de ziekenhuizen terecht komen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus zullen ze de drukmiddelen om mensen toch aan de vaccinatie te krijgen niet zo snel laten varen neem ik aan, als ze alles opengooien is die druk weg en heb je dus alleen maar ingeënte oudjes.
Hoe stel jij je het dan voor? Ze kopen vaccins voor de gehele bevolking maar als er geen druk achter staat kom je nooit aan het nodige %.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat geeft dan vooral aan dat ze de afgelopen maanden goed gelogen hebben. In dat geval hebben we de maatregelen niet alleen maar om de risico groepen te beschermen en om de zorg te ontzien. Dat is de grootste reden waarom mensen de maatregelen volgen natuurlijk; om vooral de groepen te beschermen die het snelst in de ziekenhuizen terecht komen.
De overheid slaat geen goed figuur als ze dan nu opeens gaan roepen dat we pas weer dingen mogen als er groep immuniteit is. Het zou niet uit hoeven te maken dat het virus nog steeds rondgaat onder het grootste gedeelte van de bevolking. Dan is het nog steeds een naar virus, maar de ziekenhuizen stromen niet meer over.
Nu gaan er enorm veel bedrijven (en personen) failliet...en nu hebben ze tenminste nog het gevoel dat ze het doen om ervoor te zorgen dat iedereen een kans heeft op zorg. Mensen gaan het echt niet pikken als die maatregelen (die bakken met geld kosten) blijven omdat de overheid nu opeens probeert om elke besmetting/dood te voorkomen.
Vaccineer de risico groepen. De mensen die het willen. Zorg ervoor dat de ziekenhuizen hun normale zorg weer op kunnen pakken. Dan de maatschappij gewoon weer openen. Helemaal geen reden om druk te zetten op mensen die niet in risico groepen vallen. Geef ze de optie; laat ze zelf kiezen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe stel jij je het dan voor? Ze kopen vaccins voor de gehele bevolking maar als er geen druk achter staat kom je nooit aan het nodige %.
Nee. GGDquote:Op dinsdag 1 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is toch een commerciële aanbieder?
Yup. Geef ze de kans, maar als ze het zelf weigeren....tja. Dan nemen ze het risico zelf. Niet nodig om dan de maatschappij dicht te laten. Mits er genoeg ouderen wél gevaccineerd zijn; dat de ziekenhuizen ook de normale zorg weer op kunnen starten dan natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:46 schreef Nielsch het volgende:
bejaarden kunnen echt de tyfus krijgen als ze die vaccinatie aan zich voorbij laten gaan... we krijgen al bijna een jaar lang te horen dat we ons toch echt aan de maatregelen moeten houden omdat het anders asociaal is voor de bejaarden omdat die er echt dood aan kunnen gaan... en dan hebben die nu zoiets van: 'ik weet het niet hoor... is het allemaal geen onzin?'
om te kotsen
Helemaal mee eens. Als er bejaarden zijn die weigeren is het echt pech gehad voor ze. Ik wil met elk persoon meedenken en de zwakkeren echt beschermen, maar als ze gaan lopen kutten is het klaar hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:46 schreef Nielsch het volgende:
bejaarden kunnen echt de tyfus krijgen als ze die vaccinatie aan zich voorbij laten gaan... we krijgen al bijna een jaar lang te horen dat we ons toch echt aan de maatregelen moeten houden omdat het anders asociaal is voor de bejaarden omdat die er echt dood aan kunnen gaan... en dan hebben die nu zoiets van: 'ik weet het niet hoor... is het allemaal geen onzin?'
om te kotsen
Volledig eens met de rest van je post. Maar ergens heb ik toch het gevoel dat wij hier op het forum toch kritischer tegen de regering en hun maatregelen kijken dan de gemiddelde Nederlander. Jij kent ook die ene user die hier telkens begon over het in stand houden van maatregelen toen het allemaal wel weer wat losser kon. Die werd op het laatst ook weg gezet als een troll (ook door mij overigens).quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat geeft dan vooral aan dat ze de afgelopen maanden goed gelogen hebben. In dat geval hebben we de maatregelen niet alleen maar om de risico groepen te beschermen en om de zorg te ontzien. Dat is de grootste reden waarom mensen de maatregelen volgen natuurlijk; om vooral de groepen te beschermen die het snelst in de ziekenhuizen terecht komen.
De overheid slaat geen goed figuur als ze dan nu opeens gaan roepen dat we pas weer dingen mogen als er groep immuniteit is. Het zou niet uit hoeven te maken dat het virus nog steeds rondgaat onder het grootste gedeelte van de bevolking. Dan is het nog steeds een naar virus, maar de ziekenhuizen stromen niet meer over.
Nu gaan er enorm veel bedrijven (en personen) failliet...en nu hebben ze tenminste nog het gevoel dat ze het doen om ervoor te zorgen dat iedereen een kans heeft op zorg. Mensen gaan het echt niet pikken als die maatregelen (die bakken met geld kosten) blijven omdat de overheid nu opeens probeert om elke besmetting/dood te voorkomen.
Dat is wel zo ja.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volledig eens met de rest van je post. Maar ergens heb ik toch het gevoel dat wij hier op het forum toch kritischer tegen de regering en hun maatregelen kijken dan de gemiddelde Nederlander. Jij kent ook die ene user die hier telkens begon over het in stand houden van maatregelen toen het allemaal wel weer wat losser kon. Die werd op het laatst ook weg gezet als een troll (ook door mij overigens).
Ik ben me echter wel gaan beseffen dat er een hele, hele grote groep mensen is die we niet op dit forum of social media zien die oprecht bang zijn voor het virus en het liefst de maatregelen een maand verlengen dan verkorten. Zo’n mondkapjesplicht is daar wel het bewijs van; “ baat het niet dan schaadt het niet”.
Hugo is dus volledig in verkiezingsmodus, daarom dat hij de Tweet ook zelf stuurde.quote:Op dinsdag 1 december 2020 15:35 schreef Momo het volgende:
Hugo is live op Instagram en je kan je vragen stellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |