abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:44:37 #251
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196497249
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maatwerk werkt alleen als mensen ook mee willen in maatwerk. Maar mensen willen niet mee mensen willen de grens opzoeken. Als dat mag bij A dan mag het ook bij B want je moet wel consequent zijn. Als je tegen mensen zegt je mag per dag maar 1x mensen op bezoek hebben dan zeggen de mensen oh dan gaan wij toch bij alle vrienden langs dan hebben die allemaal maar 1x iemand op bezoek gehad. En dat dan met een soort van "zie ons dan slim zijn we hebben een loophole gevonden"-voldaanheid. Zo zitten mensen in elkaar dus als je "maatwerk" toelaat moet je ook "nietzo maatwerk" toelaten en kun je uiteindelijk niets handhaven want bij pietje op de hoek zit ik ook zo, en bij de appie zit ik ook zoveel minuten dit.
Daar hebben ze gedragsexperts voor bij het RIVM. Als je winkels van 7 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds open gooit met de nodige steun, gratis parkeren voor 15 minuten en dat soort dingen, moet je eens zien hoe snel mensen binnen komen lopen en weer weg zijn.

Tuurlijk zullen mensen de grens op zoeken, daarom wil je de grens ook niet leggen bij wat voor de volksgezondheid de grens is, maar wil je een buffer. Kun je veilig 30 mensen in je horecazaak hebben? Dan zeg je dat er max 25 mogen binnen zijn, zulk soort dingen. Ik ben er wel van overtuigd dat er meer mogelijk is dan nu.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196497269
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wél maatwerk willen toepassen op één plek, terwijl je al maandenlang de gehele horeca sector zonder perspectief opzij schuift (met lachwekkende compensaties) is gewoon niet te rijmen. Niet een kwestie van ''het is nooit goed''. Ze roepen continue dat we met z'n allen tegen Corona moeten vechten. Dan moeten de lasten ook gewoon eerlijk verspreid worden. Zo'n drukke winkelstraat is veel drukker dan een restaurant waar je voornamelijk stil zit aan een tafel. Ze kunnen dus best maatwerk leveren, maar dat weigeren ze bij de horeca gewoon.
Iets met doorstroomlocaties en langer dan een kwartier binnen 1,5 m. ;)
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:45:43 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196497270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

WACHT!

We hebben een ander briljant idee! Laten we de openingstijden met een paar uur verkleinen zodat alle mensen in nog minder uren hun inkopen.... oh wacht..
Ja of mensen kunnen gewoon zelf nadenken en geen boodschappen gaan doen als er maar weinig tijd voor is. Je gaat niet dood zonder nieuwe schoenen of zonder een schoencadeautje... etc.

Mensen zoeken de grenzen op... en dat blijven ze doen welke maatregel je ook instelt. En dat komt gewoon omdat je gemiddeld gezien niet dood gaat aan corona. Het zou wel iets anders zijn als het een ebola was. Of als er snipers in het winkelcentrum lagen die mensen zouden schieten, dan zouden ze wel een andere keer gaan winkelen of helemaal niet.

Kortom door een hele grote groep mensen wordt corona niet als bedreigend genoeg gezien om zelf hun gedrag aan te passen, voor anderen wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:46:12 #254
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196497279
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maatwerk werkt alleen als mensen ook mee willen in maatwerk. Maar mensen willen niet mee mensen willen de grens opzoeken. Als dat mag bij A dan mag het ook bij B want je moet wel consequent zijn. Als je tegen mensen zegt je mag per dag maar 1x mensen op bezoek hebben dan zeggen de mensen oh dan gaan wij toch bij alle vrienden langs dan hebben die allemaal maar 1x iemand op bezoek gehad. En dat dan met een soort van "zie ons dan slim zijn we hebben een loophole gevonden"-voldaanheid. Zo zitten mensen in elkaar dus als je "maatwerk" toelaat moet je ook "nietzo maatwerk" toelaten en kun je uiteindelijk niets handhaven want bij pietje op de hoek zit ik ook zo, en bij de appie zit ik ook zoveel minuten dit.
Snap ik. Maar ze kunnen het blijkbaar wel. Want nu kan het wel. Nu is ''maatwerk'' een excuus om de winkels wel gewoon open te houden. Daar kunnen mensen ook gewoon misbruik van maken. Ondertussen komt de horeca met idee naar idee blijkbaar, en er word niks mee gedaan. Dat is natuurlijk gewoon niet eerlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:47:00 #255
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196497292
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:43 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dat is geen goede reden om dan maar te promoten naar de winkels te komen.
Dat is het ook niet. Als ik hier in de buurt kijk zie ik regelmatig advertenties van de gemeente met: "In onze gemeente kun je veilig winkelen"

Als mensen dat dan doen moet je niet verrast zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:47:48 #256
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196497304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Wanneer maakt men er dan een potje van? En wie maken er een potje van? Wij, kabinet, etc?
Ik bedoel vooral het missen van alle signalen in juli en augustus, waardoor er te laat en te slap werd ingegrepen. Dat was echt een grote tegenvaller vond ik, en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig vertrouwen meer heb in hoe de verantwoordelijke personen en organisaties samen deze pandemie te lijf gaan.
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:48:14 #257
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:49:18 #258
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196497340
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is het ook niet. Als ik hier in de buurt kijk zie ik regelmatig advertenties van de gemeente met: "In onze gemeente kun je veilig winkelen"

Als mensen dat dan doen moet je niet verrast zijn.
Niet op vakantie geweest dit jaar?
Steun dan de lokale ondernemer maar!
Samen komen we hier uit!


Dit staat zo'n beetje in elke winkel hier in het centrum op het raam geplakt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:50:07 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196497364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar hebben ze gedragsexperts voor bij het RIVM. Als je winkels van 7 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds open gooit met de nodige steun, gratis parkeren voor 15 minuten en dat soort dingen, moet je eens zien hoe snel mensen binnen komen lopen en weer weg zijn.

Tuurlijk zullen mensen de grens op zoeken, daarom wil je de grens ook niet leggen bij wat voor de volksgezondheid de grens is, maar wil je een buffer. Kun je veilig 30 mensen in je horecazaak hebben? Dan zeg je dat er max 25 mogen binnen zijn, zulk soort dingen. Ik ben er wel van overtuigd dat er meer mogelijk is dan nu.
Ja maar bij pizza hut A mogen er 25 binnen en bij pizza hut B 21, maareh als we een raam open zetten dan mag toch ook wel 25. En deze meneer zegt dat hij een gezin samen met 5 volwassen mannen die de hele tijd "vo" tegen elkaar roepen, dan moeten we die toch ook maar een tafeltje aanbieden etc. etc. Horeca dicht is veel duidelijker en makkelijker te handhaven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196497369
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laten we eerst die idiote mondkapjesplicht maar eens stoppen. Goed om te zien dat vele lolale ondernemers zich ertegen verzetten. Creatieve initiatieven zie ik voorbij komen!
Ik had het hier laatst al over al die mannen die nukkig op hun vrouw staan te wachten voor een winkel. Tegenwoordig staan die met mondkapje en zie je aan de frons boven het mondkapje dat ze zich nog meer ergeren dan voorheen! _O- Tegenwoordig groet ik ze altijd ff voor de zekerheid.... "Hé Leo!" O+ :D
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:00 #261
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196497389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik jouw vaccinatie best uit wil voeren. :Y :P
Ik denk dat ik dan even oversla.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:01 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196497390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:53 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, zoals ik gisteren ook al zei: de ondernemer als handhaver is natuurlijk niks nieuws. De bezoeker mag niet roken in een horecagelegenheid, maar doet dat hij het toch dan krijgt de uitbater van de zaak een torenhoge boete.
Er is wel een verschil... dat roken anderen (aantoonbaar) overlast bezorgd wat even zozeer geldt voor alle andere zaken waar een ondernemer huishoudelijk op moet toezien.
//--//

Waar nu een grens wordt overschreden dat de ondernemer als handhaver moet optreden voor gewenst gedrag dat door de overheid zonder dat het een doel dient, is opgelegd. Dat accepterend is een grens die straks, ook andere zaken kan worden toegepast: gewoon roepen dat het helpt tegen of voor ..vulin.. en klaar.
Dit (ik zie het denken liggen:) BNW, vermoeiend of ongeloofwaardig vinden is maar ´s een jaar terug in de tijd verplaatsen en dat wat nu wel lijfelijk plaatsvindt, en het nog eens met droge ogen te ontkennen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:03 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196497392
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Iets met doorstroomlocaties en langer dan een kwartier binnen 1,5 m. ;)
Afgelopen zomer best vaak uit eten geweest en als je stil aan tafel zat (wat vrijwel iedereen deed - muv mensen die binnen kwamen of vertrokken) had je eigenlijk enkel contact met de serveerder. Die 1,5 meter zat wel goed. Dus ook daar zat je niet langer dan een kwartier binnen 1,5 meter van anderen (vreemden dan). Wellicht bij sommige restaurants wel, en hoogstwaarschijnlijk is dat moeilijker te realiseren binnen een kroeg, maar dat is de definitie van maatwerk natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:30 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196497399
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snap ik. Maar ze kunnen het blijkbaar wel. Want nu kan het wel. Nu is ''maatwerk'' een excuus om de winkels wel gewoon open te houden. Daar kunnen mensen ook gewoon misbruik van maken. Ondertussen komt de horeca met idee naar idee blijkbaar, en er word niks mee gedaan. Dat is natuurlijk gewoon niet eerlijk.
Als je de winkels dicht wil doen moet je eerst gaan beslissen wat essentiele winkels zijn en dan alleen die dicht doe, en dat is ook weer een can of worms waar ze niet aan willen beginnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:51:51 #265
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196497403
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja maar bij pizza hut A mogen er 25 binnen en bij pizza hut B 21, maareh als we een raam open zetten dan mag toch ook wel 25. En deze meneer zegt dat hij een gezin samen met 5 volwassen mannen die de hele tijd "vo" tegen elkaar roepen, dan moeten we die toch ook maar een tafeltje aanbieden etc. etc. Horeca dicht is veel duidelijker en makkelijker te handhaven.
Een vriend van me die eigenaar van een restaurant hier in de omgeving is had met de gemeente geregeld dat hij de hele winter het terras kon gebruiken, met terrasheaters. Desnoods sluit je alles wat binnen is, en laat je mensen alleen op het terras zitten met 'doorwaaimogelijkheden'
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196497408
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja of mensen kunnen gewoon zelf nadenken en geen boodschappen gaan doen als er maar weinig tijd voor is. Je gaat niet dood zonder nieuwe schoenen of zonder een schoencadeautje... etc.

Mensen zoeken de grenzen op... en dat blijven ze doen welke maatregel je ook instelt. En dat komt gewoon omdat je gemiddeld gezien niet dood gaat aan corona. Het zou wel iets anders zijn als het een ebola was. Of als er snipers in het winkelcentrum lagen die mensen zouden schieten, dan zouden ze wel een andere keer gaan winkelen of helemaal niet.

Kortom door een hele grote groep mensen wordt corona niet als bedreigend genoeg gezien om zelf hun gedrag aan te passen, voor anderen wel.
In de basis is het ook helemaal niet erg als mensen voor zichzelf het risico willen nemen. Dat doen we ons hele leven al aan de lopende band.
Het wringt nu slechts met dat de zorg het zich niet kan veroorloven. Mocht corona even dodelijk zijn als nu het geval is, maar zelfs met grote aantallen lang niet zo'n druk op de ziekenhuizen geven, dan had iedereen het gewoon mooi voor zichzelf uit mogen zoeken, wat mij betreft.
I'll give you something to do
pi_196497436
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral het missen van alle signalen in juli en augustus, waardoor er te laat en te slap werd ingegrepen. Dat was echt een grote tegenvaller vond ik, en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig vertrouwen meer heb in hoe de verantwoordelijke personen en organisaties samen deze pandemie te lijf gaan.
Deels mee eens. Aan de andere kant. Als kabinet had gezegd begin augustus we gooien het slot weer op de deur en men mag niet op vakantie dan was het volk inclusief oppositie ook weer in opstand gekomen. Men leeft in het nu en kijkt niet naar de toekomst of men wil niet kijken naar de toekomst. Vandaar ook de bezuinigingen op de zorg, de klimaatproblemen etc. We weten het wel, maar willen niet investeren.
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:53:57 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196497443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

WACHT!

We hebben een ander briljant idee! Laten we de openingstijden met een paar uur verkleinen zodat alle mensen in nog minder uren hun inkopen.... oh wacht..
Haha dat dus. Geniaal! Net als geen alcohol verkopen na 20u. En niet op vakantie gaan, behálve naar Caribisch Nederland :')
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:55:40 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196497479
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha dat dus. Geniaal! Net als geen alcohol verkopen na 20u. En niet op vakantie gaan, behálve naar Caribisch Nederland :')
Ja of de NS die nu minder treinen inzet omdat het minder druk is als normaal. Waardoor de treinen weer bomvol zitten :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:56:26 #270
5428 crew  miss_sly
pi_196497491
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:43 schreef maan_man het volgende:
En de Europese elite neuk er lekker op los:
[..]

Eén Europarlementslid, en dus "neukt de Europese elite er lustig op los".

8)7
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:56:36 #271
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196497498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Deels mee eens. Aan de andere kant. Als kabinet had gezegd begin augustus we gooien het slot weer op de deur en men mag niet op vakantie dan was het volk inclusief oppositie ook weer in opstand gekomen. Men leeft in het nu en kijkt niet naar de toekomst of men wil niet kijken naar de toekomst. Vandaar ook de bezuinigingen op de zorg, de klimaatproblemen etc. We weten het wel, maar willen niet investeren.
Nu kwamen mensen ook in opstand. Mede omdat er te laat werd ingegrepen. Ja, er waren protesten geweest als ze al in augustus hadden doorgepakt, maar het is ook weer niet zo dat diezelfde protesten er nu niet waren. Er zijn altijd mensen die vinden dat het ''te vroeg'' is om in te grijpen. Of vinden dat het onnodig is om in te grijpen. Als ze vroeger hadden ingegrepen (al was het maar regionaal...) dan hadden ze tenminste veel minder last gehad van de protesten van mensen die nu wel gingen protesteren; omdat het allemaal te laat was.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:57:45 #272
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196497523
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eén Europarlementslid, en dus "neukt de Europese elite er lustig op los".

8)7
Forum zit toch ook in het Europeees Parlement? Of zou 't toch Sophie in 't Veld zijn? Of onze ouwe snoepert Timmermans? Vragen, vragen...
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:58:05 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196497531
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja of de NS die nu minder treinen inzet omdat het minder druk is als normaal. Waardoor de treinen weer bomvol zitten :')
Je krijgt het niet bedacht hè :')

Wel zin in de Intratuin kerstshow! :D
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:58:40 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196497540
Kunnen we dat corana virus niet zo aanpassen dat iedereen die besmettelijk is een grote rode stip op zijn of haar voorhoofd krijgt. Dat maakt alles een stuk eenvoudiger. Het is gewoon erg lastig om een onzichtbare besmettelijke pathogeen in omloop te hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 december 2020 @ 12:59:11 #275
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196497553
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kunnen we dat corana virus niet zo aanpassen dat iedereen die besmettelijk is een grote rode stip op zijn of haar voorhoofd krijgt. Dat maakt alles een stuk eenvoudiger. Het is gewoon erg lastig om een onzichtbare besmettelijke pathogeen in omloop te hebben.
Dan is in India iedereen besmet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:59:19 #276
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196497556
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kunnen we dat corana virus niet zo aanpassen dat iedereen die besmettelijk is een grote rode stip op zijn of haar voorhoofd krijgt. Dat maakt alles een stuk eenvoudiger. Het is gewoon erg lastig om een onzichtbare besmettelijke pathogeen in omloop te hebben.
Houdt zich in geen grappen over sterren te maken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196497583
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nu kwamen mensen ook in opstand. Mede omdat er te laat werd ingegrepen. Ja, er waren protesten geweest als ze al in augustus hadden doorgepakt, maar het is ook weer niet zo dat diezelfde protesten er nu niet waren. Er zijn altijd mensen die vinden dat het ''te vroeg'' is om in te grijpen. Of vinden dat het onnodig is om in te grijpen. Als ze vroeger hadden ingegrepen (al was het maar regionaal...) dan hadden ze tenminste veel minder last gehad van de protesten van mensen die nu wel gingen protesteren; omdat het allemaal te laat was.
Klopt, ze doen het nooit goed. Maar ik weet wel zeker dat als ze in het augustus hadden gedaan, het veelal dezelfde mensen waren geweest die zouden klagen als de mensen die nu klagen dat het te laat is. Wat dat betreft is het net de oppositie.
pi_196497588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eén Europarlementslid, en dus "neukt de Europese elite er lustig op los".

8)7
En diverse diplomaten. Daarnaast is de hyperbool een mooi stijlfiguur.
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:02:39 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196497602
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:06 schreef crystal_meth het volgende:
Verontwaardiging in België over de uitspraak van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke, die zei dat het sluiten van de winkels vooral voor een psychologisch schokeffect moest zorgen, en winkelen op zich geen groot risico vormt wanneer dat goed gecontroleerd kan verlopen.

Bart De Wever. “Wij gingen ervan uit dat de premier en de minister van Volksgezondheid zich baseerden op ratio en wetenschap. Niet dus”, schreef hij op Twitter. “Als je middenstanders te gronde wil richten en het draagvlak voor maatregelen wil wegslaan, dan moet je het zo aanpakken.”
De Franstalige liberalen (die in de regering zitten): "een gebrek aan respect voor de handelaars".

Ze moeten niet zeiken, de rampzalige situatie van de voorbije twee maanden was veroorzaakt door de incompetentie van hun partijgenoten, die de maatregelen versoepelden op het moment dat de experts net aandrongen op strengere maatregelen. Vandenbroecke is misschien eerlijker dan goed voor hem is, maar de maatregelen hadden het gewenste effect: in de voorbije maand zijn de dagelijkse besmettingen (7-dagen gemiddelde) gedaald van 15847 naar 2390, dagelijkse ziekenhuisopnames van 648 naar 229.
Wat is er nieuw... er was al eerder bekend dat onduidelijk is wat nu precies de bijdrage (niet) is van "Horeca" anders dan een ongefundeerd en selectief vermoeden. De gedachte van de pandemie aanpak, is stelselmatig afkomstig van een algemeen aanpak uit 1954 die stelt dat bij een epidemie met onbekende ziekte/oorzaak en verloop, o.a. samenkomsten moet worden voorkomen.

Helaas stoppen deskundigen vervolgens met zelfstandig lezen wanneer wel bekend is wat een ziekte of aandoening voor wie dan gevolgen heeft. Dat stoppen met lezen is vooral omdat men niet in staat (meer) is de complexiteit van op elkaar interacterende maatregelen, nog te kunnen onderbouwen.
Dat begint al met de volgordelijkheid van gestapelde maatregelen die geen rekening houdt met lokaliteiten of een routekaart die wel van links maar niet van rechts werkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:02:48 #280
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196497604
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:00 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Klopt, ze doen het nooit goed. Maar ik weet wel zeker dat als ze in het augustus hadden gedaan, het veelal dezelfde mensen waren geweest die zouden klagen als de mensen die nu klagen dat het te laat is. Wat dat betreft is het net de oppositie.
Mwah, als ik een beetje uitga van de vaste posters in deze reeks; de mensen (zo uit m'n hoofd bv Kyran, Elan, Tijn, Predator en wat anderen) die rond augustus lieten weten dat ze meer maatregelen wel verstandig zouden vinden zijn nu ook de mensen die commentaar leveren dat er te laat is ingegrepen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:06:10 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196497664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel eens. Helemaal als je hoort dat een land als Slowakije het voor elkaar krijgt om vrijwel de gehele bevolking te testen binnen een paar dagen. Ik had toch ergens wel het vermoeden dat ze het hier in NL beter voor elkaar zouden hebben dan dat soort landjes.
Is ook bekend wat dat daar heeft opgeleverd.... ik krijg niet de indruk dat deze knappe prestatie iets heeft gedaan met of voor de bestrijding.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196497711
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:06 schreef crystal_meth het volgende:
Verontwaardiging in België over de uitspraak van minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke, die zei dat het sluiten van de winkels vooral voor een psychologisch schokeffect moest zorgen, en winkelen op zich geen groot risico vormt wanneer dat goed gecontroleerd kan verlopen.

Bart De Wever. “Wij gingen ervan uit dat de premier en de minister van Volksgezondheid zich baseerden op ratio en wetenschap. Niet dus”, schreef hij op Twitter. “Als je middenstanders te gronde wil richten en het draagvlak voor maatregelen wil wegslaan, dan moet je het zo aanpakken.”
De Franstalige liberalen (die in de regering zitten): "een gebrek aan respect voor de handelaars".

Ze moeten niet zeiken, de rampzalige situatie van de voorbije twee maanden was veroorzaakt door de incompetentie van hun partijgenoten, die de maatregelen versoepelden op het moment dat de experts net aandrongen op strengere maatregelen. Vandenbroecke is misschien eerlijker dan goed voor hem is, maar de maatregelen hadden het gewenste effect: in de voorbije maand zijn de dagelijkse besmettingen (7-dagen gemiddelde) gedaald van 15847 naar 2390, dagelijkse ziekenhuisopnames van 648 naar 229.
Lekker hardwerkende ondernemers opofferen voor een schokeffect. Het is een schande. Werken voor de overheid lijk mij eigenlijk wel mooi. Gewoon naar hartenlust die meest idiote dingen doen zonder daarvan de consequenties te dragen.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:10:35 #283
5428 crew  miss_sly
pi_196497730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Forum zit toch ook in het Europeees Parlement? Of zou 't toch Sophie in 't Veld zijn? Of onze ouwe snoepert Timmermans? Vragen, vragen...
Interesseert me echt werkelijk geen h*l.

Ik vind het zulk stom geneuzel dat geroep over 'alles' en 'iedereen' terwijl het dan over een enkeling of een klein groepje gaat. Ieder gesprek wordt erdoor verziekt, want je zit er helemaal niet zuiver in. Rete-irritant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:11:07 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196497741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dan moet je voor de gein de Op1 van gisteren terug kijken. Daar zat de burgermeester van Eindhoven en binnen 3 minuten had ik al een hekel aan die man.
Ik zag een persoon die praatte voor eigen mening/parochie en dat waren niet zijn burgers...... voor wie hij - ook - pal moet staan. Helaas, zijn er wel meer types die zich als een soort krijgsheer naar voren werpen als machthebbers.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:13:32 #285
5428 crew  miss_sly
pi_196497778
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:01 schreef maan_man het volgende:

[..]

En diverse diplomaten. Daarnaast is de hyperbool een mooi stijlfiguur.
Diplomaten zijn geen Europarlementsleden. Noch 'de Europese elite'.
Het waren totaal 25 mensen, dus we kunnen gevoeglijk concluderen dat het grootste deel van de Europarlementsleden en de diplomaten er níet bij aanwezig waren.

Het is in deze discussies absoluut geen mooie stijlfiguur, maar een manier om een discussie volledig uit zijn voegen te rukken en ongeldig te verklaren.

Veel mensen zouden eens wat zorgvuldiger woorden kunnen zoeken om duidelijk te maken wat het is dat ze bedoelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196497898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gisteren had je John Jorritsma in één of ander interview. Hij riep op tot iets wat leek op een 'complete lockdown'.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)landelijk-doorpakken
[..]

In datzelfde interview ging het over de vraag om een verbod op Black Friday. John Jorritsma: "Black Friday is wat mij betreft een verwerfelijk instituut wat overgewaaid is uit de Verenigde Staten"

Geen slimme opmerking, geeft het gevoel dat hij een additionele agenda heeft achter Black Friday. Ik geloof niet dat het zo is, maar op dit soort momenten wil je elke vorm van 'partijdigheid' voorkomen.
Haha ja, die beste man zag zijn kans schoon om eens even van achter de kansel het verderfelijke internationale grootkapitaal aan te pakken. Hetzelfde kapitaal waardoor zijn regio van wingewest tot kampioen industrie en innovatie evolueerde, maar dat geheel terzijde.

Een VVD'er nog wel die dit zegt. Zou hij het oké vinden als het niet uit Amerika was overgewaaid? Als we het gewoon een week verplaatsen naar de laatste vrijdag voor Sinterklaas, het 'Zwarte Vrijdag' noemen, met overal in de retalages Zwarte Pieten (ooooeeeehhh) die 50% korting aanbieden?

Ik vind het ook onzin en doe er niet aan mee, maar dat is voor beleid totaal niet interessant. Winkeltje open, winkeltje dicht, daar gaat het om. Wat je van een reclamecampagne vindt is totaal niet boeiend behalve het effect dat het eventueel zou hebben op reisbewegingen en te weinig ruimte om afstand te houden.

We hebben in Nederland veel te veel plaatselijke bestuurdertjes die van hun eigen hersenscheten beleid proberen te maken. Zoals die letters van 'I Amsterdam' die weg zouden moeten omdat ze massatoerisme promoten en individualisme symboliseren. Die mensen hebben dus echt niks beters te doen.
pi_196497934
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Diplomaten zijn geen Europarlementsleden. Noch 'de Europese elite'.
Het waren totaal 25 mensen, dus we kunnen gevoeglijk concluderen dat het grootste deel van de Europarlementsleden en de diplomaten er níet bij aanwezig waren.

Het is in deze discussies absoluut geen mooie stijlfiguur, maar een manier om een discussie volledig uit zijn voegen te rukken en ongeldig te verklaren.

Veel mensen zouden eens wat zorgvuldiger woorden kunnen zoeken om duidelijk te maken wat het is dat ze bedoelen.
Waarom behoren diplomaten niet tot de Europese elite? . Top diplomaten zijn een van de belangrijkste figuren in de top van Europa. Wie regelt de Brexit? Die europarlementariër die gewoon meestemt met de fractiediscipline of de diplomaten? Wie regelt de overeenkomsten met de farmaceuten voor de vaccins? Die europarlementariër die gewoon meestemt met de fractiediscipline of de diplomaten? Diplomaten staan niet in de spotlight maar hebben een enorme invloed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evenstar op 01-12-2020 18:17:17 ]
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:25:35 #288
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196497991
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:17 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

ALLES OPEN

HET IS VOORBIJ

[ afbeelding ]
_O-

@Cue ik heb het overleefd :D i.t.t. paar maanden geleden deden ze nu maar 1 neusgat + keel. Vond het meevallen en heb er nu al geen last meer van :) uurtje geleden laten testen
pi_196498019
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:25 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

_O-

@:Cue ik heb het overleefd :D i.t.t. paar maanden geleden deden ze nu maar 1 neusgat + keel. Vond het meevallen en heb er nu al geen last meer van :) uurtje geleden laten testen
Deden ze vorige keer beide neusgaten dan? :s)
Moesten ze zeker nog oefenen! :D
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:27:35 #290
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196498033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Interesseert me echt werkelijk geen h*l.

Ik vind het zulk stom geneuzel dat geroep over 'alles' en 'iedereen' terwijl het dan over een enkeling of een klein groepje gaat. Ieder gesprek wordt erdoor verziekt, want je zit er helemaal niet zuiver in. Rete-irritant.
Ik maakte maar een grapje hè :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:28:49 #291
5428 crew  miss_sly
pi_196498067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik maakte maar een grapje hè :)
Sorry :@ my bad.
Ik kan daar zo slecht tegen, dat geroeptoeter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:31:09 #292
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196498115
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sorry :@ my bad.
Ik kan daar zo slecht tegen, dat geroeptoeter.
Het grapje was misschien slecht, dat kan.

Ik bedoelde meer: Forum is overal aan 't imploderen, misschien daar ook wel. Als je dan toch moet gaan, dan maar met een feestje waar je zelf ook nog plezier hebt :P

Maar ik snap wel wat je bedoelt, het aanzetten van berichten op die manier is vaak onnodig.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:31:25 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196498123
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maatwerk werkt alleen als mensen ook mee willen in maatwerk. Maar mensen willen niet mee mensen willen de grens opzoeken. Als dat mag bij A dan mag het ook bij B want je moet wel consequent zijn. Als je tegen mensen zegt je mag per dag maar 1x mensen op bezoek hebben dan zeggen de mensen oh dan gaan wij toch bij alle vrienden langs dan hebben die allemaal maar 1x iemand op bezoek gehad. En dat dan met een soort van "zie ons dan slim zijn we hebben een loophole gevonden"-voldaanheid. Zo zitten mensen in elkaar dus als je "maatwerk" toelaat moet je ook "nietzo maatwerk" toelaten en kun je uiteindelijk niets handhaven want bij pietje op de hoek zit ik ook zo, en bij de appie zit ik ook zoveel minuten dit.
Daarom moet men ook stoppen bij geven van onderbouwde informatie/educatie zodat mensen zelf hun keuze in hun situatie kunnen gaan afwegen. Dat die keuze niet gewenst kan zijn, is de consequentie van een keuze.
Hierbij moet men alleen zorgen dat de groep die daarbij hulp behoeft of zich(zelf) wil beschermen, dat dan ook kan (ver)krijgen. Iemand die zich wil beschermen tegen onheil moet daartoe in staat worden gesteld.

Zodra men gaat ingrijpen op iemands gedrag of handelen en de keuze daarin gaat miskennen, dat die persoon wel nodig acht; gaat die immers een uitweg zoeken. Dat is een goed recht, vooral als het ingrijpen geen ander doel heeft dan (over)macht uitoefenen.

Dat er dan een groep is bij wie iets niet doordringt wat anderen wel (nodig) vinden, moet je in een vrije samenleving accepteren. Alleen daar waar dit dan direct gevaar geeft voor andere individuen, is men gerechtigd op vrijheid in te grijpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196498232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:13 schreef Kyran het volgende:
Ik had gewoon meer verwacht van Nederland met alle aanwezige kennis en kunde.en het valt mij gewoon tegen dat wij er zo met de pet naar gooien, zowel als regering als bevolking.

Nu gaan er vast weer users zijn die zeggen "ja, maar andere landen doen het ook slecht", maar dat boeit mij niet zo. Ik had meer verwacht van Nederland en Nederlanders. Dat het dan ook kut gaat in Duitsland verandert daar niks aan.
Het is maar wat je ziet als "met de pet naar gooien". Ik denk ook dat onze volksaard niet meewerkt. Nederlanders gaan niet zo snel de bres op om te protesteren, maar in deze collectieve strijd tegen het virus kun je beter een kleine groep querulanten hebben dan een grote groep die half meewerkt. Nederlanders stemmen met hun voeten zeg maar. Door alsnog naar kantoor, naar dat drukke winkelcentrum en die ene verjaardag te gaan.

Ergens vind ik het wel een gezonde houding, en fijn dat de regering zoveel verantwoordelijkheid bij de burger zelf neerlegt. Dan kun je voor jezelf bepalen of je dat ene dagje op kantoor belangrijk vindt of niet. Dat dit voor anderen het signaal is om iedereen full-time naar kantoor te halen, so be it.

Ik moet zeggen dat ik ook meer verwacht had, maar het poldermodel in Nederland en de sterke decentralisatie hebben een keerzijde die tijdens die soort acute problemen naar boven komen. Zowel regering als bevolking gaan liever aan de kant zitten van 'niet te hard op de rem' dan 'liever te hard dan te zacht ingegrepen'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196498351
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de uitrol langzaam gaat dan dat men zich niet wil laten vaccineren.
Gezien het track record van het kabinet is dat wel het meest waarschijnlijk.
pi_196498354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vergeet niet PostNL en dergelijken die aangeven het niet meer aan te kunnen.
We moeten sowieso af van dat 'vanavond voor 23.59 besteld, morgen in huis'. Dat zou voor iedereen beter zijn. Of laat mensen betalen voor een hele snelle bezorging, moet je eens zien hoeveel mensen prima een weekje kunnen wachten op die nieuwe jurk als de bezorging dan gratis is. Maar dat even terzijde.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:44:35 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196498392
https://www.nu.nl/coronav(...)es-uit-te-delen.html

Is maar goed dat ze goed voorbereid waren :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:46:19 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196498425
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

We moeten sowieso af van dat 'vanavond voor 23.59 besteld, morgen in huis'. Dat zou voor iedereen beter zijn. Of laat mensen betalen voor een hele snelle bezorging, moet je eens zien hoeveel mensen prima een weekje kunnen wachten op die nieuwe jurk als de bezorging dan gratis is. Maar dat even terzijde.
Ik heb dat Select bij Bol, kan kiezen voor vandaag bezorgd, of voor de volgende dag tussen 8 en 22. Ik merk dat ik vrijwel altijd onbewust kies voor 'nou, doe maar over 2/3 dagen, dat komt mij beter uit. Zelfde bij Amazon. Als het binnen een week geleverd is ben ik positief verrast :)

Maar eens. Voor de meeste dingen is 't nergens voor nodig om binnen 24u geleverd te krijgen. Sommige dingen kan 't wel degelijk belangrijk zijn, als er iets kapot is, maar dat lijken me uitzonderingen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196498429
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)es-uit-te-delen.html

Is maar goed dat ze goed voorbereid waren :D
Sjeesuss.... :D :N
pi_196498431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laten we eerst die idiote mondkapjesplicht maar eens stoppen. Goed om te zien dat vele lolale ondernemers zich ertegen verzetten. Creatieve initiatieven zie ik voorbij komen!
Wat voor initiatieven bedoel je precies
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')