Het aantal griepmeldingen blijkt opeens een stuk lager, andere ziektes zijn minder zichtbaar, etc.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar noem mij 1 reden waarom mondkapjes verplicht zou worden als het niet nodig zou zijn. Wat heeft men eraan om het te verplichten. Of is dit ook een stap naar de zogenaamde great Reset?
Snap best de zorgen over onze vrijheden, alleen hier wint niemand iets mee lijkt me.
Alleen al hierom gaan wij dus nooit van die "onschuldige" maatregelen afkomen. Het argument van de zorg niet overbelasten is al lang achterhaald en hier doelt de regering ook niet meer op lijkt het. Ze willen 0 transmissie, dus zitten we voor altijd vast in deze cirkel. En anders worden de maatregelen wel in stand gehouden "voor het geval dat" of om "angst voor". Hierop worden nu ook al heel veel maatregelen gebasseerd.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:06 schreef Za het volgende:
[..]
Nu moet men de gezonde jonge bevolking zonder covid risico gaan overhalen zich te laten vaccineren om de ouderen te beschermen, en zelfs dan blijven er maatregelen want de overdracht van het virus verdwijnt niet met een vaccin.
Waarom zouden ze dat doen? Ik hoor zo veel mensen roepen dat de overheid van alles doet om het in stand te houden, alleen lees ik nooit waarom ze dat dan doen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen al hierom gaan wij dus nooit van die "onschuldige" maatregelen afkomen. Het argument van de zorg niet overbelasten is al lang achterhaald en hier doelt de regering ook niet meer op lijkt het. Ze willen 0 transmissie, dus zitten we voor altijd vast in deze cirkel. En anders worden de maatregelen wel in stand gehouden "voor het geval dat" of om "angst voor". Hierop worden nu ook al heel veel maatregelen gebasseerd.
Wellicht heeft geen enkele maatregel zin, wellicht werken ze fantastisch en hadden we zonder nu op 50.000 besmettingen pd gezeten, niemand die het weet.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:09 schreef Cue_ het volgende:
Denk niet perse dat we dan nu de antwoorden hadden gehad.
Alle maatregelen die er nu zijn, zouden ook moeten werken (zelfde als Maart pakket zowat), enkel werkt het niet omdat mensen zich er minder aan houden. Het wordt minder streng opgevolgd, er zijn illegale feestjes, etc etc etc.
Als er per land gekeken zou worden wat er zou werken, zou nu we een totaalpakket hebben van diverse maatregelen, het helemaal moeten werken.
zeer dicht bij BNW hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen al hierom gaan wij dus nooit van die "onschuldige" maatregelen afkomen. Het argument van de zorg niet overbelasten is al lang achterhaald en hier doelt de regering ook niet meer op lijkt het. Ze willen 0 transmissie, dus zitten we voor altijd vast in deze cirkel. En anders worden de maatregelen wel in stand gehouden "voor het geval dat" of om "angst voor". Hierop worden nu ook al heel veel maatregelen gebasseerd.
Een lagere dinsdag weer; komt beetje overeen met vorige weken. Morgen dan weer boven de 5000.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4045 nieuwe positieve testen
187 nieuwe ziekenhuisopnames
20 nieuwe IC-opnames
62 nieuwe overlijdens
Met die rode stip die eerder in 't vorige topic genoemd werd om personen te identificeren is dat wel een toepasselijke ja.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4045 nieuwe positieve testen
187 nieuwe ziekenhuisopnames
20 nieuwe IC-opnames
62 nieuwe overlijdens
Je hebt niet liever een rode ster? Oppassen waar en aan wie je dat vraagt.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met die rode stip die eerder in 't vorige topic genoemd werd om personen te identificeren is dat wel een toepasselijke ja.
Even teruglezenquote:Op dinsdag 1 december 2020 14:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hebt niet liever een rode ster? Oppassen waar en aan wie je dat vraagt.
Het is helemaal niet mijn insteek, mocht het zo overkomen dat ik "BNW" dingen post. Het is gewoon hun doel om 0 transmissie te hebben, waarom moet iedereen dan gevaccinneerd worden, of krijgt iedereen een oproep? Ik ben totaal pro-vaccinatie, heb alle prikjes maar ik zie de noodzaak niet om een nieuw ontwikkeld vaccin te nemen voor een ziekte waar ik toch geen last van krijg. Als die kwetsbaren gevaccineerd worden, hebben zij niets meer te vrezen. Vandaar dus mijn standpunt dat het ze niet meer gaat om de zorg niet te overbelasten maar naar 0 transmissie willen, en dat gaat niet gebeuren. Ik maak mij oprecht zorgen of wij onze vrijheden en oude leven wel echt terug gaan krijgen want ze schromen niet om maatregelen te nemen. En ook niet om maatregelen in stand te houden na vaccinatie.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeer dicht bij BNW hoor.
we gaan gewoon terug naar vanouds als deze pandemie voorbij is.
misschien gaan de mensen wel eens beter nadenken tijdens het griep seizoen om niet ziek naar kantoor te komen maar zelfs dat betwijfel ik.
Ze willen helemaal niet 0 transmissie. Sterker nog 1200 besmettingen per dag is akkoord en san houd je alleen de basis over. Ik ben we met je eens dat de basismaatregelen te lang gaan gelden maar dat is uit angst voor verkeerd besluit. Mensen houden zich daar dan toch niet aan dus onder sociale druk verdwijnt dat dan.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien is thuiswerken voor velen een blijvertje. Minder drukte op kantoor en in het OV.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
zeer dicht bij BNW hoor.
we gaan gewoon terug naar vanouds als deze pandemie voorbij is.
misschien gaan de mensen wel eens beter nadenken tijdens het griep seizoen om niet ziek naar kantoor te komen maar zelfs dat betwijfel ik.
Om de mensen te beschermen natuurlijk, niks complotachtigs aan. De vraag is of het middel dan niet erger is dan de kwaal.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Ik hoor zo veel mensen roepen dat de overheid van alles doet om het in stand te houden, alleen lees ik nooit waarom ze dat dan doen.
Oh. Niet de subfora waar ik verder kom. Maar zal vast heel grappig zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2020 14:23 schreef Benny het volgende:
[..]
Heeft het inderdaad mee te maken... 40-45 grapjes zijn forumbreed blijkbaar een ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |