Midden in een midlife crisis? Moet je die nog krijgen of ben je die al voorbij? Hier kun je je ei kwijt over ouder worden en herinneringen aan vervlogen tijden.
Ja, in de 40+ SC hebben we het idee opgepakt om met elkaar wat biertjes te gaan proeven, en, naast er van te genieten, deze ook te beoordelen.
Hoe gaat het in zijn werk?
We stellen een lijstje met verschillende biertjes samen, iedereen die mee wil doen schaft deze aan, en op een afgesproken moment trekken we allemaal hetzelfde flesje/blikje open.
Een afgesproken moment?
Na overleg hebben we besloten iedere vrijdagavond in november 2 biertjes te proeven. Biertje 1 om 20:30u Biertje 2 om 21:15u
Leuk?
LIjkt ons wel
Mij ook wel, kan ik meedoen?
Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Mooi! Hoe nu verder?
Allereerst zou ik zeggen, meld jezelf even in dit topic.
Daarnaast moet er natuurlijk een gevarieerd bierlijstje worden samengesteld. Iedereen die mee wil doen mag ook één of twee biertjes nomineren.
Hoe nomineer ik, en welk biertje kies ik daarvoor?
Om het overzichtelijk te houden graag jouw nominatie even via DM naar mij. Zo is het uiteindelijke lijstje ook een verrassing, wel zo leuk.
Welk biertje je kiest is aan jou. Het lekkerste biertje wat je kent, het biertje wat je getipt kreeg van iemand anders, of die met dat leuke etiket, het flesje wat al even bovenaan jouw verlanglijstje stond...
Jouw nominatie, jouw reden
Enige 'eis' is dat het wel te koop moet zijn bij de meeste bierspeciaalzaken, en als maximale prijs houden we 4 euro aan.
En dan?
Met alle verzamelde nominaties ga ik in overleg met enkele andere bierdrinkers een gevarieerd en interessant lijstje maken. Dit zal dan z.s.m. bekend gemaakt worden, zodat iedereen voldoende tijd heeft deze biertjes aan te schaffen.
Zoals al aangegeven gaat het om 4 vrijdagavonden in november. Totaal 8 biertjes dus.
Ik zal ook de 'programmering' bekend maken, zodat je weet wanneer welk biertje gedronken zal worden, da's ook handig voor hen die om welke reden dan ook niet alle 4 de avonden van de partij kunnen/willen zijn.
Verder nog iets?
Ja. Mocht jouw biertje geproefd worden, dan mag je, als je de behoefte voelt, wat 'omstandigheden' toevoegen.
Heb je er een verhaal of herinnering bij? Adviseer je begeleidende muziek? Een snack-tip wellicht?
Aan jou om iets toe te voegen, en aan anderen of ze er iets mee willen doen.
Bedankt iedereen voor de nominaties!
Dit is het lijstje geworden!
6 november
Biertje 1: Leffe Rituel 9°
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Biertje 2: Jopen Johannieter Vintage 2017
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13 november
Biertje 1: Corona Extra
SPOILER
Biertje 2: Het Anker Gouden Carolus Classic
SPOILER
20 november
Biertje 1: Kaapse Maria
SPOILER
Biertje 2: Westmalle Trappist Tripel
SPOILER
27 november
Biertje 1: De Leckere Gulden Craen
SPOILER
Bierje 2: Kees Caramel Fudge Stout Blik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kun je dat nog even samenvatten, voor het boodschappenlijstje?
Natuurlijk!
Leffe Rituel 9° Jopen Johannieter Corona Extra Gouden Carolus Classic Kaapse Maria Vermont Pale Ale Westmalle Trappist Tripel Gulden Craen De Leckere KEES Caramel Fudge Stout
Als er nog iets mist en/of onduidelijk is zal ik deze OP nog aanpassen
Op vrijdag 13 november 2020 22:18 schreef BasEnAad het volgende: Ik zou nu graag die Johannieter nog eens proeven, nu ik achteraf hoor dat velen die zo slecht vonden...
Op vrijdag 13 november 2020 22:18 schreef BasEnAad het volgende: Ik zou nu graag die Johannieter nog eens proeven, nu ik achteraf hoor dat velen die zo slecht vonden...
Als je van het ergste uitgaat kan het alleen maar meevallen natuurlijk
Die top 10, is dat nou gebaseerd op 1 biertje per etmaal of waarvan jullie een krat zou kunnen drinken? De gouden carolus heeft wel wat maar daar kan ik geen 24 van drinken, ritual is stuk beter en lijkt mij heerlijk op een terrasje in de zomer maar Corona is tot nu toe de enige waar ik zo 24 van zou kunnen drinken.
Op vrijdag 13 november 2020 22:25 schreef chufi het volgende: Maar nog ff over de Johannieter.. Ik heb daar ook ouwe versie van voorbij zien komen .. misschien lag het daar aan
Op vrijdag 13 november 2020 22:25 schreef chufi het volgende: Maar nog ff over de Johannieter.. Ik heb daar ook ouwe versie van voorbij zien komen .. misschien lag het daar aan
Op vrijdag 13 november 2020 22:25 schreef blackmirror het volgende: Die top 10, is dat nou gebaseerd op 1 biertje per etmaal of waarvan jullie een krat zou kunnen drinken? De gouden carolus heeft wel wat maar daar kan ik geen 24 van drinken, ritual is stuk beter en lijkt mij heerlijk op een terrasje in de zomer maar Corona is tot nu toe de enige waar ik zo 24 van zou kunnen drinken.
Ik denk gewoon wat je er in de totaliteit van vind.
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Op vrijdag 13 november 2020 22:25 schreef blackmirror het volgende: Die top 10, is dat nou gebaseerd op 1 biertje per etmaal of waarvan jullie een krat zou kunnen drinken? De gouden carolus heeft wel wat maar daar kan ik geen 24 van drinken, ritual is stuk beter en lijkt mij heerlijk op een terrasje in de zomer maar Corona is tot nu toe de enige waar ik zo 24 van zou kunnen drinken.
Het etiket was bij mij anders dan in de OP, maar zou het uitmaken?
het gaat om de smaak toch. Niemand kan een kratje speciaalbier drinken.
Gluhwein ken ik wel maar Gluhkriek? Warm bier uit de tap, ergens klinkt dat niet smakelijk?
Het klinkt inderdaad niet smakelijk, maar is wel erg lekker. Maar eentje is ook wel genoeg. Het is ook de beleving. Lekker koud buiten en dan zo'n heerlijk glas Gluhkriek.
Wel jammer dat ze het laatste jaar (ofzo) geen menukaart meer hadden. Je kon daar ook lekker eten. Maar ook vaak wel alle leeftijden hoor, wat daar rondhangt.
Op vrijdag 13 november 2020 23:10 schreef blackmirror het volgende: Jongens, ik denk dat jullie de Houblon Chouffe ook zouden moeten uitproberen. Verrassend lekker.
Op vrijdag 13 november 2020 23:10 schreef blackmirror het volgende: Jongens, ik denk dat jullie de Houblon Chouffe ook zouden moeten uitproberen. Verrassend lekker.
Ik weet niet wat Houblon Chouffe is, maar een gewone Chouffe is
IPA zegt me niks, inmiddels gegoogeld. Indian Pale ale of zo?
quote:
India Pale Ale is een bierstijl binnen de categorie Pale ale. Het is een extra hoppig en extra bitter bier en werd voor het eerst gebrouwen in Engeland in de 19e eeuw en was bestemd voor de Londense markt.
Nou het was extra hoppig zodat het geschikt was om te vervoeren op schepen over langere afstanden zonder dat het 'over de datum ging'.
Oke, ik vind het verrassend lekker. Nooit eerder dit gedronken, was op zoek naar kriek bier en nam deze 2 en desperados mee. (en ja desperados drink ik graag met mijn beste vriend dus die kende ik al).
Oke, ik vind het verrassend lekker. Nooit eerder dit gedronken, was op zoek naar kriek bier en nam deze 2 en desperados mee. (en ja desperados drink ik graag met mijn beste vriend dus die kende ik al).
Ik vind alle bieren wel tot op zekere hoogte lekker, maar er is maar 1 biersoort die ik echt lekker vind, dat is geuze. Geuze is een beetje zuur, die smaak mis ik eigenlijk altijd in een biertje.
Ik vind alle bieren wel tot op zekere hoogte lekker, maar er is maar 1 biersoort die ik echt lekker vind, dat is geuze. Geuze is een beetje zuur, die smaak mis ik eigenlijk altijd in een biertje.
Jammer dat je de johanieter niet geprobeerd hebt, dan kon ik meer vertrouwen op je smaak. Maar ik ga Geuze proboren, noem eens een voorbeeld wat zo in de buurtsuper te koop is?
Jammer dat je de johanieter niet geprobeerd hebt, dan kon ik meer vertrouwen op je smaak. Maar ik ga Geuze proboren, noem eens een voorbeeld wat zo in de buurtsuper te koop is?
In bierspeciaalzaken en grotere supermarkten hebben ze het wel, het is een combinatie van jonge en oude kriek. Dat maakt het zuur en fris. Ik zou zo niet een merknaam kunnen opnoemen.
Grotere supers hebben vaak wel geuze in het assortiment, maar vaak ook niet. Ik zou zo geen merknaam weten.
yep. Het leek minder snel te gaan misschien omdat wat minder mensen posten. Maar we posten ook iets eerder met de bieropeners en we postten wat langer door.
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
yep. Het leek minder snel te gaan misschien omdat wat minder mensen posten. Maar we posten ook iets eerder met de bieropeners en we postten wat langer door.
Ja dat is waar. Om half 8 begon de voorpret al. Ik ga eens uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen voor de volgende keer.
Ik had al zitten zoeken, alle afbeeldingen staan natuurlijk boven in een topic, maar vroeger stond erbij door wie de afbeelding geplaatst was, maar nu niet meer.
Ow ik schrok een beetje van het eerste gedeelte van die zin
Hiervan had ik best nog een flesje gewild, iemand stelde voor dat we alle 8 opnieuw achter elkaar zouden drinken aan het einde van de maand, dat vond ik prima klinken maar de johanieter gaat nooit meer mijn mond in. Dan maar een infuus of zo.
Ik had al zitten zoeken, alle afbeeldingen staan natuurlijk boven in een topic, maar vroeger stond erbij door wie de afbeelding geplaatst was, maar nu niet meer.
Ja uploadsite. Volgens mij werd al imgur genoemd. Maar moet je dan een account hebben of kan het ook zonder?
Kan zonder. Ik heb geen account iig. En het gemene is dat het niet erg duidelijk is hoe je dat plaatje gebruiksklaar op FOK krijgt, de makkelijkste manier was op het plaatje rechtermuisknop adres van afbeelding te doen ipv 1 van de linkjes wat allemaal niet werkt op FOK. Wat ook werkt is via de 3 dotjes en dan kopieer BBcode. Dat is iets meer werk maar werkt ook prima.
Hiervan had ik best nog een flesje gewild, iemand stelde voor dat we alle 8 opnieuw achter elkaar zouden drinken aan het einde van de maand, dat vond ik prima klinken maar de johanieter gaat nooit meer mijn mond in. Dan maar een infuus of zo.
Dat word een dolle boel
Ik ben wel heel benieuwd naar mijn eigen inbreng, die is volgende week aan de beurt.
Kan zonder. Ik heb geen account iig. En het gemene is dat het niet erg duidelijk is hoe je dat plaatje gebruiksklaar op FOK krijgt, de makkelijkste manier was op het plaatje rechtermuisknop adres van afbeelding te doen ipv 1 van de linkjes wat allemaal niet werkt op FOK. Wat ook werkt is via de 3 dotjes en dan kopieer BBcode. Dat is iets meer werk maar werkt ook prima.
Ik dacht dat Shiitake haar eigen gemaakte foto's bedoelde.
Op zaterdag 14 november 2020 13:23 schreef blackmirror het volgende: Sorrie maar ik snap jullie even niet meer, wat is er dan mis met mijn uitleg, die kan ze gewoon posten volgens hoe ik het uitleg?
Mij lukt het niet om mobiel de linkjes van Imgur te posten, nou ja dat lukt me wel, maar dan zijn de foto's niet te zien.
Ja dat was het gemene wat ik omschreef, je moet met je muis erop rechtermuisknop en dan adres kopieren of via die 3 dotjes de BBcode pakken. Maar dit is dus via pc. Via mobiel geen idee joh.