Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan.
Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:
Beste JosMert,
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt
Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.
Wat zijn mijn rechten nu verder?!
Had me vertypt. Zie aangepaste op.quote:Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
Vertypt..op aangepastquote:Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.quote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Hoezo niet? Het product is toch terug?quote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.quote:Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.
Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
Coolblue zal ook denken hoe zit het met de cashback. Zou ik niet met 100% zekerheid zeggen aangezien er een stuk uit de verpakking is.quote:Op zondag 8 november 2020 16:31 schreef halfway het volgende:
[..]
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan wordenquote:Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking nietquote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Het product is in nieuwstaat, maar gebrekkig wat voor de verantwoordelijkheid valt van de verkoper.quote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Komt wel vaker voor hoor. Ik heb eens een cashback van Sony misgelopen omdat de doos al bij het oud papier was beland. Door dat geintje 50 euro misgelopen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Online via mediamarkt.nlquote:Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef Eix het volgende:
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.
Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Loopt nog jaquote:Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Chia het volgende:
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
Moet helaas jaquote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Ik kan hem niet vinden op hun site?quote:
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijdquote:
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.quote:Op zondag 8 november 2020 16:45 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...quote:Mag ik mijn aankoop uitpakken en uitproberen tijdens de bedenktijd?
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.
Mag ik de verpakking stukmaken?
Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.
Dat is geen geldige reden voor afwijzing.quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM.quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jouquote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!
Geef dan geen advies
Met name dit laatste wil nog wel eens het laatste zetje geven idd!quote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan stel je ze in gebreke. [b]En gelijk ook even melding maken bij de ACM.[b]
Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Dat staat in je eigen bron notabene!!quote:Op zondag 8 november 2020 16:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou
Ik heb 10 jaar terug in de detailhandel gewerkt. Eens een probleemtoestel, altijd een probleemtoestel....hoef die tv niet meer.quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Thanx hier kan ik wat meequote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM.
Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Is niet grijs hoor, toestel mag gewoon gerepareerd worden en weer teruggegeven aan de koper.quote:Op zondag 8 november 2020 16:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.quote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef exelletor het volgende:
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:
Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.
Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbijquote:Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.quote:
Juist ja! Wat @DeBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkelquote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?quote:Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.
Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.
Ik ga deze reactie reporten.quote:Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbijJe hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
Op eventuele kosten voor het aangetekend versturen van een ingebrekestelling na: ja.quote:Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijnquote:Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Dit. Pure leugens idd.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Volgens wij van WC eend wel ja.quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
In nieuwstaat, dus niet-defectquote:Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...quote:
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).quote:
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...quote:Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).
Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Dat is ook wel typisch. Stel een tv komt terug met meer dan 25 branduren dan moeten ze dat ding maar afprijzen zoals bij een showmodel. En de kosten (waardevermindering) verhalen op de koper die de tv retourneerde. Retour niet accepteren mag binnen de WKOA simpelweg niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Daar heb je gelijk in, sorryquote:Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...
Coolblue is ook niets meer kwa servicequote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:quote:Op zondag 8 november 2020 17:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?quote:Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijkquote:Op zondag 8 november 2020 17:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Coolblue is ook niets meer kwa service
Waar voldoet TS juridisch dan niet aan? Leg het me uitquote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Mediamarkt zit hier fout. Als ze klantvriendelijk waren had TS al het geld op zijn bankrening retour gehad.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Nou ja, mij lijkt dat er voor de beschadigde verpakking een waardevermindering gerekend mag worden. Hoewel je wel verweer kan voeren dat dit het gevolg is van de expliciete instructie inzake de cashback. Verkoper had de koper erop kunnen wijzen dat dit gevolgen kan hebben bij een retour. Want dat recht mag niet worden ingeperkt.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Dit slaat nergens op, hij heeft niks met dit topic te maken en de situatie die jij beschrijft is ook compleet anders dan de situatie die TS schetst.quote:Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Juist ja! Wat @:deBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel![]()
True. Blijkt maar weerquote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Dom commentaar. Het is letterlijk een instructie van Samsung. TS dacht gewoon een goede tv te hebben gekregen voor de komende jaren. Wat kan hij er aan doen dat hij kapot gaat?quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.
dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dit meen je niet serieus toch?quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.
dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dat denk ik ook. Die kneusjes bij de retouren afdeling hadddn het niet eens gecheckt denk ik.quote:Op zondag 8 november 2020 17:31 schreef Newone82 het volgende:
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Is actie van Samsung in samenwerking met de retailers lees ik. Ik zou ook als TS dit gelijk na ontvangst tv claimen voordat je het vergeet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:
[..]
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
2/4 weken vanwege coronaquote:Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Newone82 het volgende:
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
Ook nog het dure segment dus. Sterkte!quote:Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
2/4 weken vanwege corona. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
Ik wilde een wasmachine ruilen en geld bij leggen ding was net 2 maanden oud en manchet was al stuk.quote:Op zondag 8 november 2020 17:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terugquote:Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
2/4 weken vanwege corona. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
200% mee eens. Het moet ze zelf eens overkomenquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Denk dat ze daar niet zo van onder de indruk zijn als ik hun houding nu al zie.quote:Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef SOG het volgende:
[..]
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahahaquote:Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.
Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
Beetje ongelukkig ge-quote misschienquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.quote:Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
En er nog anno 2020 mee weg komen ook met deze “service”. En dat dan consumenten dit ook gewoon pikken.quote:Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Beetje ongelukkig ge-quote misschien, maar dit dus inderdaad.
Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan
Samsung tv van 2K zit in hoog segment. Wat is daar geen onderzoek aan?quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.quote:Op zondag 8 november 2020 18:04 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.
De wet koop op afstand behoeft geen reden voor retour. Binnen 14 dagen mag je een product retourneren zonder opgaaf van reden
Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.quote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?
https://www.mediamarkt.nl(...)5t-2020-1656868.html
Hoezo?quote:Op zondag 8 november 2020 18:06 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.quote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.
Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
En dan de wet maar negeren?quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.
Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
Geef je helemaal gelijk.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
Ahh zo. Excuses mijn foutquote:Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.
Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.quote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Dit is totaal onwaar. Wederom dezelfde leugens die verspreid worden.quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.
Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
Ok dan snap ik jequote:Op zondag 8 november 2020 18:09 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.
NOGMAALS. Ik vind het alleen jammer/raar dat je je vertrouwen in het product an sich kwijt bent. Zeker omdat je zelf stelt dat het over het algemeen gewoon goede recensies krijgt.
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.quote:Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.
Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.
MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.
Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.
MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
quote:Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.
TS heef helemaal geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.quote:Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
En gerepareerde spullen als nieuw verkopen in plaats van tweedekans zoals bij Coolbluequote:Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:
[..]
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.quote:Op zondag 8 november 2020 18:24 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
[..]
Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.
Ja goed, iemand stelt daar een vraag over en hij verduidelijkt dit. Het is in die zin wel on-topic, omdat dit inderdaad waarschijnlijk de reden is dat Mediamarkt zo moeilijk doet, zoals hij zelf al aangaf.quote:Op zondag 8 november 2020 18:27 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.
Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.quote:Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimem zonder factuur? Leg me dat eens uit. TS heef helemaa geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
TS heeft toch al de aanvraag geannuleerd? Dan is dat met 1 telefoontje te checken door MM naar Samsung en dus geen issue meerquote:Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.
De doos van een TV heeft een unieke streepjescode die gekoppeld is aan het serienummer van de TV. Je kan die TV dus niet in de verpakking van een andere TV zetten, omdat het serienummer dan niet meer matchet.
Zonder de oorspronkelijke doos + streepjescode kunnen ze die TV niet retour nemen en opnieuw verkopen.
Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen.
Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Sorry, wat?quote:Op zondag 8 november 2020 18:34 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af.
quote:Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden.
Dit ja. En dan ook nog TS onderzoeken voor fraude. Wat een bedrijf.quote:Op zondag 8 november 2020 18:33 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Inderdaad.
Al die users hier die dit goed proberen te praten.
Nu je het zegt. Mediamarkt en service😢quote:Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen.
D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meerquote:
Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde.quote:Op zondag 8 november 2020 18:43 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meer
Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.quote:Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.quote:Op zondag 8 november 2020 18:45 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde.
Ja, had niet gelezen dat het online gekocht was, ging uit van een mediamarkt winkel. Online is de casus al een stuk makkelijker en heeft TS gewoon recht om het te retourneren.quote:Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet
¤2000quote:Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk?
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaatquote:Heb je ondanks deze zekerheden toch een klacht? Meld het direct bij MediaMarkt.nl of dien een klacht in via www.thuiswinkel.org/klacht-indienen. Kom je samen niet tot een oplossing? Dan helpt Thuiswinkel.org jou gratis verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie. Thuiswinkel.org staat tot een bedrag van ¤ 10.000 per uitspraak garant voor nakoming van de uitspraken. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.
Topmodel QLed zag ik op de mediamarkt website. En dan zo’n schijtservice krijgen van MM. Medelijden met tsquote:Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk?
Ik reageerde inderdaad op de user in de quote boven mijn reactie, maar die heeft zijn post niet veranderd.quote:Op zondag 8 november 2020 18:50 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.
TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuurquote:Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.quote:Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
Wat heeft dat te maken met deze zaak?quote:Op zondag 8 november 2020 19:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuur![]()
WGR / Smartphone retour Bol.com niet aangekomen
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.quote:Op zondag 8 november 2020 18:47 schreef Eix het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.
Citaat van de website van de ACM:
Wat mag in ieder geval niet?
U mag consumenten niet vertellen dat ze geen bedenktijd hebben als ze het product onnodig hebben gebruikt. Ze houden recht op bedenktijd.
Lees het gerust ook even na op hun website. Dat kan hier: https://www.acm.nl/nl/bedenktijd
Ik heb nooit dit soort rare conflicten, TS heeft er twee in een paar maanden tijd. Kan dikke pech zijn, kan ook dat er wat meer achter het verhaal zit dan wij hier lezen.quote:Op zondag 8 november 2020 19:14 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met deze zaak?
Lijkt me meer toeval.quote:Op zondag 8 november 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik kijk dan ook alleen in de mediamarkt wat leuk is en koop het dan online elders.
Ik heb in 20 jaar nog nooit een goedwerkend product gekocht bij mediamarkt, wellicht heb ik bizarre pech, maar dit varieert van laptops tot airfryers tot botte scheerkoppen voor dure scheerapparaten die ook op hun beurt het niet deden.
Dit komt, zo leerde ik later van een insider, omdat mediamarkt producten verkoopt die net of soms net niet door de keuring zijn gekomen.
Het verklaard een hoop in ieder geval.
TS heeft al aangegeven dat het aantal branduren voldoet volgens hun retourvoorwaarden.quote:Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.
Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.
TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.
De retourafdeling keurt TS zijn retour af, omdat hij het product niet in de originele staat heeft geretourneerd. Het is aan TS om de situatie over de doos + cashback duidelijk te maken aan MM, zodat MM dit op de juiste manier kan afhandelen.
Als TS dit op een normale en duidelijke manier kan uitleggen, dan nemen ze dat in behandeling en gaan ze het verder uitzoeken.
Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.quote:Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.
Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.
TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.
Pardonquote:Op zondag 8 november 2020 19:13 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.
Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.quote:Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
? WKOA zegt je niks?quote:Op zondag 8 november 2020 19:51 schreef fespo het volgende:
[..]
Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.
waarom TS denkt recht te hebben op zijn geld terug in mij een raadsel.
- de doos is kapotquote:
Doe eens even rustig man. Je ging in dat andere topic ook al zo lekker.quote:Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
Je snapt de WKOA dus niet. Ok.quote:Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:
[..]
[..]
- de doos is kapot
- er is al een cashback gedaan
nogal logisch dat dit de koop op afstand dan niet meer geldig is.
Juridisch onjuist.quote:Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:
[..]
- de doos is kapot
- er is al een cashback gedaan
nogal logisch dat dit de koop op afstand dan niet meer geldig is.
Bron?quote:Op zondag 8 november 2020 19:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die is helaas alleen niet meer geldig.
De Implementatiewet Richtlijn Consumentenrecht heeft de wet koop op afstand in 2014 vervangen. De strekking is gelijk, er zijn alleen best wat verschillen in de uitvoering van de wetgevingquote:
Hmmm.... daar is de wet koop op afstand eigenlijk niet voor bedoelt. Je geeft hier duidelijk aan dat je het product hebt gebruikt en meer hebt gedaan dan alleen maar het noodzakelijke om te kijken of het product iets voor jou is (bijvoorbeeld dat je eigenlijk de kleuren helemaal niet mooi vindt). Volgens mij mag MM op basis hiervan het product ter reparatie aanbieden. Hoe vervelend ook en ik ben het eens met het feit dat ze je beter een andere TV hadden kunnen aanbieden en deze als 2e kans verkopen. Maar volgens mij is de wet koop op afstand niet echt van toepassing.quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan.
hier nog wat leesvoer:quote:Op zondag 8 november 2020 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zegt net "juridisch onjuist".
Beetje gek dat je een post lager om een bron vraagt.
Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.quote:Op zondag 8 november 2020 19:30 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.
Een tv met 50 branduren zal qua waarde overeenkomen met een showmodel.
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.quote:Op zondag 8 november 2020 20:51 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.
Als ze verplicht zijn om het product retour te nemen, dan kunnen ze altijd zeggen dat de verkoopwaarde 0 euro is en het dus geen zin heeft om het product retour te nemen. Van wat ik weet mag MM die TV niet in hun eigen doos zetten, wat je bv. wel ziet bij andere producten, zoals controllers of routers. De verkoopwaarde is in dit geval dus echt 0 euro, omdat de doos onbruikbaar is.
Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.quote:Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.quote:Als je op internet zoekt lees je dat MM dit heel vaak doet bij TV's, dus ik ga ervan uit dat ze juridisch gezien sterk staan.
Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.quote:Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:
[..]
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.
[..]
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.
[..]
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.
Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.
Nee, is actie van Samsung.quote:Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
Rechter: op welke manier heeft u het product uitgeprobeerd?quote:Op zondag 8 november 2020 22:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.
Wat een onzin.quote:Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:
[..]
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.
[..]
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.
[..]
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.
Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.
Als verkoper ermee adverteert dan is het onderdeel van de koop.quote:Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
Dit soort dingen hoor je steeds vaker. Ik hoop dat de reputatie MM uiteindelijk afstraftquote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
En dan nog mensen die dit gedrag goed praten van de Mediamarkt. 🤭quote:Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.
Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.
Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.
Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.quote:Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.
De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
Heb je het hier bij laten zitten?quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.
Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.
Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.
MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.
Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.
Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.
Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.
Je noemt wel wat pareltjes opquote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.quote:Op maandag 9 november 2020 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je noemt wel wat pareltjes opvooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
Nee, geen rechtsbijstandverzekeringquote:Op maandag 9 november 2020 07:43 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.
En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.
@:JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.quote:Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.
De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
Precies. Al die users die dit goed praten van de mediamarkt. Tot ze het zelf overkomt.....quote:Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.
Dwaling mij part.
Zou je kunnen proberen, ze moeten het wel in de voorwaarden zetten en duidelijk maken voor je het product online koopt volgens mij.quote:Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.
Dwaling mij part.
Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.quote:Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.
Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.
Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.
Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Een beschadigde verpakking is geen reden om een retour te weigerenquote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Nee hoor, CoolBlue heeft een bedrijfje overgenomen van PostNL dat bezorging en installatie ter plaatse doet. Tenminste, vorig jaar nog wel. Die gozer vertelde me dat ze eerst PostNL waren en toen zijn overgenomen door CoolBlue.quote:Op maandag 9 november 2020 08:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?
Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
Dat kan natuurlijk niet, ik wil Fok niet aam de consequenties van een dergelijk artikel blootstellen.quote:Op maandag 9 november 2020 08:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
Gewoon blijven hameren op je retourrecht bij MediaMarkt en ook wijzen op de site van consuwijzer. Je kan ook aankloppen bij het juridisch loket.quote:Op maandag 9 november 2020 07:57 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee, geen rechtsbijstandverzekering
Coolblue tot dusver fantastische ervaringen mee. Veel beter heb ik nog niet gezienquote:Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.quote:Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MMquote:Op maandag 9 november 2020 09:59 schreef Fer het volgende:
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
De leverancier is volgens de wet niet verplicht een nieuwe te leveren. Die mag hem gewoon repareren.quote:Op maandag 9 november 2020 11:25 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
Je hebt hier vast een bron bij?quote:Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Wat een experts hier zeg..
Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking.
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.quote:
Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).quote:Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:
[..]
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.
https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm
Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.
#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
De vraag waar hij op reageert ging ook puur over een defect binnen korte periode. Dat staat in principe los van de WKOA, want geldt natuurlijk ook voor producten die in de winkel gekocht zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 12:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).
quote:Waar heb ik recht op als een product niet goed is?
Is het product niet goed (ondeugdelijk), dan kunt u het volgende eisen:
Kosteloze reparatie of een nieuw product
U hebt recht op een gratis reparatie of een vervangend product. Dat moet binnen een bepaalde tijd gebeuren. Ook mag u er niet te veel last van hebben. Als de reparatie lang duurt, kan de verkoper u bijvoorbeeld een product te leen geven.
U mag zelf kiezen of u een reparatie of een vervangend product eist. Maar soms stelt de verkoper een andere oplossing voor. Hij moet daar wel een goede reden voor hebben. En u mag er niet te veel last van hebben. De verkoper wil u bijvoorbeeld een nieuw product geven, omdat dit voor hem een stuk goedkoper is dan reparatie. Of hij wil uw product juist alleen repareren, omdat er maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. Of hij heeft geen versie meer van uw product. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u eist.
Kiest de verkoper voor reparatie? Dan moet hij er wel voor zorgen dat hij het product goed repareert. Is reparatie geen goede oplossing in uw situatie? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Of omdat het product daarna nog niet goed is? Dan kunt u een nieuw product eisen.
Helpt de oplossing van de verkoper u niet? Of wil de verkoper u een tegoedbon geven? Dat hoeft u niet te accepteren. De verkoper moet het oplossen als hij een product verkocht dat niet goed is. Weigert de verkoper het op te lossen? Dan mag u het product door een ander laten repareren en de kosten aan de verkoper terugvragen. Laat dat wel eerst schriftelijk aan de verkoper weten. Een andere oplossing is om de koopovereenkomst beëindigen (zie punt 3). Let op: Neemt u een tegoedbon aan? Of accepteert u een minder goede oplossing? Dan is het lastig om er later op terug te komen.
En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?quote:Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:
[..]
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.
https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm
Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.
#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
Dat is verder niet helemaal mijn probleem toch?quote:Op maandag 9 november 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.
En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.quote:Op maandag 9 november 2020 12:44 schreef baskick het volgende:
[..]
En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:quote:Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef TryX het volgende:
[..]
Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.
"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
quote:Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie.
Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:
[..]
Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 9 november 2020 13:45 schreef TryX het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.
Snap je post dus niet zo goed.. Of ben jij zo'n user die erop kickt en doordramt om maar eigen gelijk te krijgen?
Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.
Wat een ontzettende faalhazen.Man, man. Mediamarkt🥲quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Dit mag helemaal nier wat ze doen volgens de wet. Hogerop zoeken, en wel nu TS!quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zettenquote:Op maandag 9 november 2020 17:08 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?
Vraag me af als ze nu zoiets ook lezen en tegen komen op het www het ze iets intereseert.quote:Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.
En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
Een vervang/omruil policy zul je vrijwel nooit in de voorwaarden vinden. Vaak is dat iets, wat geregeld is tussen winkel en fabrikant. Dus fabrikant kijkt het toestel na, constateert een defect of productiefout snel en geeft daarna toestemming aan de winkelier om het toestel te crediteren.quote:Op maandag 9 november 2020 16:39 schreef TryX het volgende:
[..]
Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.
Dit herinnert me wel weer waarom ik niet zo vaak meer op FOK! zitAltijd kans op een forum-held die zijn gelijk moet halen en kickt op het laatste woord hebben
Sam.sung vragen om een schriftelijke bevestiging?quote:Op maandag 9 november 2020 17:09 schreef JosMert het volgende:
Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zetten
En in diezelfde alinea staat ook het volgende:quote:Op maandag 9 november 2020 18:37 schreef bami_haar het volgende:
Van de site consuwijzer
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
Met het starten van de cashback actie zou je juridisch gezien zomaar de intentie kunnen hebben gehad om het artikel te houden en geldt niet de wkoa, maar het reguliere proces waarbij de tv stuk gaat binnen de garantietermijn.
Maar ja, ik ben geen jurist :-)
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?quote:Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)quote:Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.quote:Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Lijkt me ook dat dat niet onder product valt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.
En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 november 2020 23:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
[..]
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.quote:De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Hier in Amsterdam West bestaan ze nog omdat je er met contant geld kan betalen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.
De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.quote:Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen.
Daarvoor heeft MM de MediaMarkt Outlet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:
[..]
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
Ja, veel werk, maar verwerken van retouren is nu eenmaal een een risico dat gepaard gaat met een webshop uitbaten. Kosten voor retouren moeten in de verkoopprijzen verwerkt zitten. Het probleem met een eventuele volgende koper is op te lossen door de tv als 'tweedekans' te verkopen en in elk geval de niet meer aan te vragen cashback eventueel als waardevermindering door te berekenen aan TS.quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.
TS bezorgt beide partijen veel werk
Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
Hèquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:51 schreef JosMert het volgende:
We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.
Ja, dat denk ik dus ook dat ze bij TS hem dan gewoon ongerepareerd hadden terug gestuurt. Hahaquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:
[..]
HèZoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was
Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:
[..]
HèZoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was
quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:
[..]
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.
Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit
Ja eens. Maar het getuigt van weinig klantvriendelijkheid als je je reparatie om die reden on hold zet. Maar over klanttevredenheid bij MM zijn we het allemaal wel eens denk ikquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TS het niet als WKOA behandeltquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.
Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit
Dat is punt van discussie in dit topic, maar niet relevant voor mijn opmerkingquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TSMM het niet als WKOA behandelt
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanafquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:01 schreef dikke_donder het volgende:
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.
Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
Oeps...Nouja omwisselen en als nieuw verkopen met paar tientjes winst als dat kanquote:Op dinsdag 10 november 2020 21:49 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanaf
Helaas kun je het product niet retourneren.quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:
Beste JosMert,
Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt
Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.
Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat
Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstandquote:Op woensdag 11 november 2020 03:59 schreef Twintig het volgende:
[..]
Helaas kun je het product niet retourneren.
Je rechten zijn dat het product gratis gerepareerd wordt, dus geen onderzoekskosten en geen reparatiekosten, maar helemaal gratis of je krijgt een nieuwe. En je hebt een minimale garantie van 2 jaar.
Bron: https://europa.eu/youreur(...)lty-first-6-months-5
Precies. Users die maar wat neerkwakken en niks lezen voor ze iets posten 😅quote:Op woensdag 11 november 2020 07:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstand
Coolblue is ook maar net hoe de wind waait, het gaat meestal goed, maar ook vaak genoeg niet.quote:Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:45 schreef devlinmr het volgende:
Volgende bericht van MM gaat zijn dat het defect de schuld van TS is en of hij even 500¤wil lappen
Heb je dit al gedaan TS?quote:Op zondag 8 november 2020 18:53 schreef Heph844 het volgende:
Deze route dus:
[..]
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.quote:
Idd gang naar de rechter zou ik nu ook doenquote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Bottem line is, dat MediaMarkt volhoudt dat de
[..]
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.
Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.
Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.
De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
Nee, nee, neequote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Bottem line is, dat MediaMarkt volhoudt dat de
[..]
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.
Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.
Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.
De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepenquote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden.
Het is geen "omruiltijd", maar een (al dan niet wettelijk) recht de bestelling te herroepen, zonder dat opgave van reden verplicht is. TS had het apparaat gewoon in de doos kunnen stoppen en retourneren.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh?quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
Nou dan is het toch duidelijk, dan slaat het verhaal van mediamarkt nergens op dat knippen in de doos op advies van MM, effect heeft op herroepen.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:43 schreef baskick het volgende:
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepen Ook niet als ze dat zo melden.
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh?
Kan je dat nog enigszins hard maken?
Onzin. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht zonder opgave van reden. Intenties zijn niet hard te maken en volledig irrelevant in dit geval of in elk ander geval waarop beroep wordt gedaan op het herroepingsrecht.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
Ik zou er juist heel wat verschillende dingen op willen zien en testen. Dat kost me echt meer dan een uur of twee.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
TS had 10 branduren en mocht er zelfs 25 hebben. Tot zover je verhaalquote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
Dit. TS heeft zelfs binnen 3 dagen keurig herroepingsrecht aanspraak op gemaakt.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Onzin. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht zonder opgave van reden. Intenties zijn niet hard te maken en volledig irrelevant in dit geval of in elk ander geval waarop beroep wordt gedaan op het herroepingsrecht.
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis. Jij bent nu juist het hele topic bezig om te bepleiten dat de interne Mediamarkt-regels totaal irrelevant zijnquote:Op donderdag 12 november 2020 14:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
TS had 10 branduren en mocht er zelfs 25 hebben. Tot zover je verhaal
Je oma en moeder de vrouw moeten ook nog oordelen.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Zie je wel, je moeder wilt ook uittesten.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou er juist heel wat verschillende dingen op willen zien en testen. Dat kost me echt meer dan een uur of twee.
Echt niet te geloven deze manier van zaken doen inderdaad. Juridisch is de verpakking geen deel van het product, kan het retour dus niet geweigerd worden en kan een reparatie natuurlijk niet geweigerd worden...quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.
af en toe kom ik een TV tegen die duidelijk met een kletsnatte dweil schoongemaakt is. een lcd tv is allesbehalve waterbestendig. een druppeltje kan al genoeg zijn. zet dus ook geen plantenbak boven je tv, er komt een dag dat je met je gieter je TV om zeep helpt.
ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.
De eerste 6 maanden mag MM/Dynafix bewijzen dat de schuld bij TS ligt en dat is vrijwel onmogelijk
Zijn wel rechtzaken over geweest, en het is zoals ik zeg vrijwel onmogelijk te bewijzen dat de consument het product verkeerd heeft behandeld en daarmee de schade heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.
feit is dat Dynafix niets kosteloos gaat repareren zodra een vochtindicator uitslaat of corrosie aanwezig is.
dat is ook een van de redenen waarom Dynafix slechte reviews krijgt.
En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis.
Ook die kunnen er wat van de laatste tijd. Verdraaien van wet- en regelgeving is hen helaas ook niet meer vreemd.quote:Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.
En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
Het is beter om dit per email af te handelen. Gebruik de voorbeeld brief in deze link en communiceer alleen met MediaMarkt. Je hebt het product bij MediaMarkt gekocht, Samsung is geen partij in deze: https://www.consuwijzer.n(...)ondeugdelijk-productquote:Op donderdag 12 november 2020 10:59 schreef JosMert het volgende:
Update naar contact opgenomen met Samsung:
Beste,
We verwijzen u door naar de Mediamarkt klantenservice. Het aankooppunt is verantwoordelijk voor deze case.
Met vriendelijke groet,
Samsung
Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:39 schreef baskick het volgende:
[..]
En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.
De uitkomst zal wss sws niet gepost worden. In dat bol.com topic werd er ook niet meer gepost. Wel opvallend idd dat hij 2 topics heeft met grote aankopen en dan zijn geld niet terugkrijgt. Maar ja vind het sws irritant als mensen het einde van het verhaal niet meer updaten.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis. Jij bent nu juist het hele topic bezig om te bepleiten dat de interne Mediamarkt-regels totaal irrelevant zijn
Juridisch is het gewoon helder, TS mag retourneren, Mediamarkt mag kosten in rekening brengen voor de eventuele waardevermindering.
Tenzij er nog wat meer speelt, wat me ook niet zou verbazen gezien het eerdere Bol.com-verhaal van TS
Dat sloeg op de voorwaarden van maximaal 25 uur.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:42 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.
Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toen ik daar over begon in het bol.com-topic kwam er een hoop geschreeuw over dat het allemaal wettelijk verplicht is.
Stel dat TS een excessief aantal retouren heeft staan dan mag Mediamarkt weigeren. dan heet het rechtsmisbruik.
Heb 10 bestellingen in mijn account bij MM waarvan dit de 2de retour is. Andere was een hoesje van een telefoon die niet paste.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.
Dit is toch helemaal niet aan de hand bij TS. Zie zijn retour geschiedenis bij MMquote:Op donderdag 12 november 2020 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
het komt in de praktijk amper voor. je kunt je voorstellen dat als een webwinkel een klant heeft die systematisch wat besteld en weer retour stuurt, dat dit voor een webwinkel zuur is.
https://www.safeshops.be/nl/2019/06/27/retour-recht-last-of-lust/
overigens is er in 2015 vanuit webwinkels wel een vraag gekomen of er een "zwarte lijst" kan worden opgesteld van klanten met hoog retourgedrag. dit zou vanuit privacy oogpunt niet mogelijk zijn. Er zou toch gepoogd zijn om een "waarschuwingslijst" op te zetten.
https://www.textilia.nl/w(...)oor-slechte-klanten/
het opstellen van een waarschuwingslijst is niet verboden. het delen daarvan is aan strenge regels gebonden.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/zwarte-lijst
En, what happened?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Hoe is dit afgelopen?
Ik maak overigens iets soortgelijks mee bij bol.com. Pakket is zoek en eerst moet onderzoek afgerond zijn
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.quote:
Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?
Gelukkigquote:Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.
Ik lees overigens heel veel over slechte ervaringen met partnerbedrijven. Beter direct bij bol.com kopen. Tweede tip binnen dit topic!
Niet kopen bij mediamarkt en niet kopen bij partnerbedrijven
Edit: bol.com gaat nu bemiddelen. Zij vragen hier 3 tot 4 dagen geduld voor. En als dit niet lukt dan hebben ze misschien een andere ‘oplossing’. Dus dat biedt wat hoop
Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?quote:Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.
Update:quote:Op donderdag 19 november 2020 09:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?
[..]
Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:quote:Op donderdag 19 november 2020 12:27 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Update:
De termijn is nu geen punt meer ineens nu duidelijk is dat ik voldoe aan de voorwaarden. Echter vinden ze nu - omdat ik het product uitgeprobeerd heb - zij het niet meer kunnen verkopen. Het gaat dus om een stuk gereedschap. Hier is jurisprudentie over, namelijk dat je het product mag uitproberen, dus ik strijd gewoon door.
Bol.com bemiddelt in deze omdat de partner niet mee wil werken.
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo grootquote:De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Dank voor je bericht en het wetsartikel. Ga ik ze nog even extra op wijzen.quote:Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot
En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?quote:Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot
Artikel 6:230m lid 1 BW:quote:Op donderdag 19 november 2020 14:37 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?
quote:Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:
[...]
h. wanneer een recht van ontbinding van de overeenkomst bestaat, de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor de uitoefening van dat recht overeenkomstig artikel 230o, alsmede het modelformulier voor ontbinding opgenomen in bijlage I, deel B, van de richtlijn;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |