abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196136462
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt

Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat

[ Bericht 1% gewijzigd door JosMert op 08-11-2020 16:21:41 ]
pi_196136481
Ai. Ze verdenken je misschien ook van fraude met cashback?

Misschien dat eens vragen?
pi_196136523
Vervelend TS.Mediamarkt zal dit gewoon moeten accepteren de retour.Maar een uitgeknipt serienummer van een doos maakt het er niet makkelijker op.
pi_196136542
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
  zondag 8 november 2020 @ 16:19:55 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196136544
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt

Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?!
Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
pi_196136579
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
pi_196136588
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
Vertypt..op aangepast
pi_196136603
Heb nog eens even gekeken op het www. Maar je hebt gewoon recht op je geld terug. Alhoewel mediamarkt denkt misschien dat je het voor de cashback doet?
pi_196136684
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
pi_196136692
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
pi_196136695
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
pi_196136707
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
pi_196136709
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Hoezo niet? Het product is toch terug?
pi_196136719
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196136729
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
pi_196136755
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:31 schreef halfway het volgende:

[..]

Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Coolblue zal ook denken hoe zit het met de cashback. Zou ik niet met 100% zekerheid zeggen aangezien er een stuk uit de verpakking is.
pi_196136756
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
pi_196136779
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet ;)
  zondag 8 november 2020 @ 16:36:26 #19
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196136784
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136825
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het product is in nieuwstaat, maar gebrekkig wat voor de verantwoordelijkheid valt van de verkoper.
  zondag 8 november 2020 @ 16:39:15 #21
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_196136828
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_196136847
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
  zondag 8 november 2020 @ 16:41:42 #23
106942 Eix
pi_196136866
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Komt wel vaker voor hoor. Ik heb eens een cashback van Sony misgelopen omdat de doos al bij het oud papier was beland. Door dat geintje 50 euro misgelopen. 8)7
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136881
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef Eix het volgende:
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Online via mediamarkt.nl
pi_196136886
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Chia het volgende:
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
Loopt nog ja
pi_196136892
quote:
Moet helaas ja :(

Dan scrollen naar qled tv cashback geld terug

Edit, juiste link https://www.samsung.com/nl/promo/
pi_196136903
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Loopt nog ja
Ik kan hem niet vinden op hun site?

Hier zouden de huidige moeten staan: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
En hier de oude: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
  zondag 8 november 2020 @ 16:45:43 #28
106942 Eix
pi_196136923
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Online via mediamarkt.nl
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136957
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:45 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
pi_196136975
Het lijkt me heel sterk dat MediaMarkt de retour zo makkelijk kan afwimpelen aangezien de beschadigingen aan de doos zijn veroorzaakt door hun eigen actie.

Als dat conflicteert met het retouren hadden zij die actie maar anders moeten opzetten? Ook met allerlei actievoorwaarden kun je niet op deze manier het recht van de consument inperken lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 16:49:11 ]
  zondag 8 november 2020 @ 16:53:01 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137046
Wat is het probleem? Zet die nieuwe tv in de opengeknipte doos? Of denk ik te moeilijk. Zou dar aan de MM voorstellen.

Dan wel even naar een lokale winkel gaan
pi_196137054
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
quote:
Mag ik mijn aankoop uitpakken en uitproberen tijdens de bedenktijd?

Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.

Mag ik de verpakking stukmaken?

Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
pi_196137074
quote:

[..]

Dat is geen geldige reden voor afwijzing.

Overigens moet je dit via de mail gaan regelen. Dossier opbouwen. Niet meer gaan bellen dus.
pi_196137092
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
pi_196137095
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
  zondag 8 november 2020 @ 16:55:53 #36
106942 Eix
pi_196137101
quote:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137120
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
pi_196137122
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. [b]En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s) [b]

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Met name dit laatste wil nog wel eens het laatste zetje geven idd! :s)
pi_196137141
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
Dat staat in je eigen bron notabene!! _O- :')

Met je “reageer inhoudelijk”, alsjeblieft zeg
pi_196137144
quote:

[..]

[..]

Ik heb 10 jaar terug in de detailhandel gewerkt. Eens een probleemtoestel, altijd een probleemtoestel....hoef die tv niet meer.
pi_196137151
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Thanx hier kan ik wat mee
pi_196137168
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:32 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
Is niet grijs hoor, toestel mag gewoon gerepareerd worden en weer teruggegeven aan de koper.

Het is geen service en ook geen stijl, maar niet verboden. Zo kennen we MM dan ook.
.
  zondag 8 november 2020 @ 16:59:08 #43
106942 Eix
pi_196137169
quote:

[..]

[..]

Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137177
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef exelletor het volgende:
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
pi_196137189
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:

[..]

Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
pi_196137192
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:57 schreef JosMert het volgende:

[..]

Thanx hier kan ik wat mee
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 17:00:56 ]
  zondag 8 november 2020 @ 17:01:08 #47
142400 RedFever007
pi_196137204
quote:

[..]

[..]

Juist ja! Wat @DeBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel :(

Je zou maar de volgende koper zijn en een tweedehands product kopen. In geval van TS gaat het om een defect product. Dit kan inderdaad ook gerepareerd worden
pi_196137214
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
pi_196137226
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
pi_196137232
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
Op eventuele kosten voor het aangetekend versturen van een ingebrekestelling na: ja.
pi_196137234
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
pi_196137245
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit. Pure leugens idd.
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:11 #53
106942 Eix
pi_196137258
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet. :P
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:13 #54
142400 RedFever007
pi_196137260
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
pi_196137294
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
Volgens wij van WC eend wel ja.

Volgens de wet koop op afstand niet.
pi_196137315
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

quote:
Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
In nieuwstaat, dus niet-defect :P
pi_196137337
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:03 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dit. Pure leugens idd.
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
pi_196137364
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 17:06 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

In nieuwstaat, dus niet-defect :P
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).

Alles daarbuiten is niet wettelijk vastgelegd en dus compleet afhankelijk van de grieven van de verkoper.
pi_196137373
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
pi_196137409
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
pi_196137410
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?
pi_196137434
quote:
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.

Ik hoop alleen voor je dat je deze correspondentie zwart op wit hebt staan.
pi_196137445
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen... :W
  zondag 8 november 2020 @ 17:14:15 #64
106942 Eix
pi_196137449
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.

Persoonlijk vind ik de consumentenbescherming daarmee redelijk doorgeschoten. Maar dat maakt niet dat je dan kan zeggen dat door het uitknippen van de barcode de bedenktermijn ten einde is gekomen. Hoezeer ik zelf ook vind dat het zo zou moeten werken.
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 17:16:49 #65
106942 Eix
pi_196137479
quote:
Dat is ook wel typisch. Stel een tv komt terug met meer dan 25 branduren dan moeten ze dat ding maar afprijzen zoals bij een showmodel. En de kosten (waardevermindering) verhalen op de koper die de tv retourneerde. Retour niet accepteren mag binnen de WKOA simpelweg niet.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137488
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen... :W
Daar heb je gelijk in, sorry

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 17:18:05 ]
pi_196137497
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Coolblue is ook niets meer kwa service -O-
pi_196137503
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
pi_196137541
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

[..]

- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.

TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
pi_196137551
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
pi_196137553
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:22 schreef Newone82 het volgende:

[..]

TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk :D
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar ;)
pi_196137569
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Coolblue is ook niets meer kwa service -O-
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
pi_196137575
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Waar voldoet TS juridisch dan niet aan? Leg het me uit ;)
pi_196137616
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Mediamarkt zit hier fout. Als ze klantvriendelijk waren had TS al het geld op zijn bankrening retour gehad.
  zondag 8 november 2020 @ 17:29:53 #75
106942 Eix
pi_196137651
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou ja, mij lijkt dat er voor de beschadigde verpakking een waardevermindering gerekend mag worden. Hoewel je wel verweer kan voeren dat dit het gevolg is van de expliciete instructie inzake de cashback. Verkoper had de koper erop kunnen wijzen dat dit gevolgen kan hebben bij een retour. Want dat recht mag niet worden ingeperkt.

Tweede punt: bij defecten geldt dat de verkoper de eerste zes maanden moet bewijzen dat de koper het defect heeft veroorzaakt. Het product is dus niet conform (non-conformiteit). Hoe zich dit verhoudt tot de WKOA weet ik ook niet precies. Maar het zou wel vreemd zijn indien een product defect gaat in de 14-dagen bedenktermijn er geen recht meer is op het uitoefenen van die rechten.

Kortom, mijn inschatting is dat TS in zijn recht staat. Maar ik ben geen jurist.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137653
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Hallo
pi_196137654
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.

dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.

al denk ik dat veel winkels niet zo happig zijn op een cashback die al is ge-int is weer retour te nemen :P
pi_196137659
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Juist ja! Wat @:deBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel :(
Dit slaat nergens op, hij heeft niks met dit topic te maken en de situatie die jij beschrijft is ook compleet anders dan de situatie die TS schetst.
pi_196137671
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
pi_196137678
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
True. Blijkt maar weer
pi_196137693
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".

dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dom commentaar. Het is letterlijk een instructie van Samsung. TS dacht gewoon een goede tv te hebben gekregen voor de komende jaren. Wat kan hij er aan doen dat hij kapot gaat?
pi_196137695
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:

Dit meen je niet serieus toch?
pi_196137702
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:31 schreef Newone82 het volgende:
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
Dat denk ik ook. Die kneusjes bij de retouren afdeling hadddn het niet eens gecheckt denk ik.
pi_196137706
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:33 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit meen je niet serieus toch?
Volgens mij meent hij het echt....
pi_196137707
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
pi_196137761
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:

[..]

En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
Is actie van Samsung in samenwerking met de retailers lees ik. Ik zou ook als TS dit gelijk na ontvangst tv claimen voordat je het vergeet.
pi_196137782
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
pi_196137795
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Newone82 het volgende:
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
2/4 weken vanwege corona :(. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
pi_196137810
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ook nog het dure segment dus. Sterkte!
pi_196137862
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
Ik wilde een wasmachine ruilen en geld bij leggen ding was net 2 maanden oud en manchet was al stuk.

Achja zal ook wel hygiëne zijn gok ik zo...
pi_196137933
Benieuwd hoe dit afloopt :)
pi_196138006
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
pi_196138027
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
pi_196138058
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:

[..]

TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
200% mee eens. Het moet ze zelf eens overkomen ;). Piepen ze wel anders.

Service heeft de MM anno 2020 nog steeds niet van gehoord. En dat in tijden van Amazon. RIP mediamarkt.
pi_196138159
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef SOG het volgende:

[..]

Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
Denk dat ze daar niet zo van onder de indruk zijn als ik hun houding nu al zie.
pi_196138165
quote:

[..]

Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.

Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
pi_196138192
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.

Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
pi_196138208
quote:

[..]

Beetje ongelukkig ge-quote misschien :P , maar dit dus inderdaad.

Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan :')
pi_196138224
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
pi_196138237
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Beetje ongelukkig ge-quote misschien :P , maar dit dus inderdaad.

Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan :')
En er nog anno 2020 mee weg komen ook met deze “service”. En dat dan consumenten dit ook gewoon pikken.
pi_196138251
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.

Samsung tv van 2K zit in hoog segment. Wat is daar geen onderzoek aan?
pi_196138263
quote:

[..]

Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.

De wet koop op afstand behoeft geen reden voor retour. Binnen 14 dagen mag je een product retourneren zonder opgaaf van reden
pi_196138264
Wat ik wel frappant vind is dat dit topic zo hard gaat.

Meestal geen goed teken (voor MM).
pi_196138281
quote:

[..]

Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?
https://www.mediamarkt.nl(...)5t-2020-1656868.html

Cashback actie geld nog steeds zie ik
pi_196138285
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:04 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.

De wet koop op afstand behoeft geen reden voor retour. Binnen 14 dagen mag je een product retourneren zonder opgaaf van reden
Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.

Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
pi_196138297
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dit is het model. Het duurste model van 55 inch. Overal goede recensies. En dan doe ik geen onderzoek?
https://www.mediamarkt.nl(...)5t-2020-1656868.html
Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.
pi_196138308
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:06 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Precies, je bevestigt dus wat ik bedoel.
Hoezo?
pi_196138314
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.

Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
pi_196138318
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ja maar daar zeg ik toch ook helemaal niets over? In mijn ogen moet TS gewoon zijn geld terug krijgen, klaar.

Ik vind het alleen raar dat hij door deze ervaring (wat erg jammer is natuurlijk) meteen zijn vertrouwen in het product kwijt is. Dat vind ik wat kort door de bocht.
Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
pi_196138326
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef bmp80 het volgende:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden. Bovendien moet je hem in nieuwstaat teruggeven en hij is kapot.

Je hebt wel recht op een werkend product. Je moet akkoord gaan met het repareren van de tv.
En dan de wet maar negeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 08-11-2020 19:50:46 ]
pi_196138344
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja ik ben het vertrouwen in het product kwijt en wil geen gerapareerd product na 10 uur gebruik.
Geef je helemaal gelijk.
pi_196138350
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:07 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.

NOGMAALS. Ik vind het alleen jammer/raar dat je je vertrouwen in het product an sich kwijt bent. Zeker omdat je zelf stelt dat het over het algemeen gewoon goede recensies krijgt.
pi_196138365
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ahh zo. Excuses mijn fout
pi_196138379
quote:
Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.

Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.

MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
pi_196138382
quote:

Dit is totaal onwaar. Wederom dezelfde leugens die verspreid worden.

Ook deze post gereport.
pi_196138395
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:09 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik volledig, te meer omdat je in mijn ogen gewoon recht hebt op een nieuw product.

NOGMAALS. Ik vind het alleen jammer/raar dat je je vertrouwen in het product an sich kwijt bent. Zeker omdat je zelf stelt dat het over het algemeen gewoon goede recensies krijgt.
Ok dan snap ik je ;)
pi_196138464
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Dat is normaal hoor. Het dient als 'bewijs' dat je het product daadwerkelijk in je bezit hebt. Anders kan je in de winkel foto's maken van de serienummers en die gebruiken voor de cashback, terwijl het product gewoon in de schappen ligt. Degene die het product koopt kan dan geen gebruik meer maken van de actie.

Ik denk niet dat MM een probleem maakt van een beschadigde doos. Het probleem is dat de streepjescode/serienummer op de doos ontbreekt en die heb je nodig om het product retour te nemen en opnieuw te verkopen. Bovendien maak je het fraudeurs wel erg gemakkelijk als je dit soort producten retour neemt.

MM zal met Samsung moeten regelen dat er op deze streepjescode/serienummer geen claim meer is voor een cashback. Tevens moeten ze deze TV opnieuw kunnen verkopen in een doos met matchende streepjescode/serienummer. Het lijkt me niet dat MM die TV in een MM doos mag zetten en dan zelf het serienummer erop schrijft.
Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.

TS heef helemaal geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
pi_196138494
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:12 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
pi_196138556
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Nog nooit zoveel flauwekul gelezen als bovenstaande info. TS hoeft hiet helemaal niet mee bezig te zijn. Dat is iets tussen samsung en mm en hoeft ts niet de dupe van te zijn.
Inderdaad.
pi_196138580
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimen zonder factuur? Leg me dat eens uit.

TS heef helemaal geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Dat ze het maar regelen administratief met achter de schermen om, daar hoeft de koper geen last van te ondervinden.
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.
pi_196138623
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:

[..]

En gerepareerde spullen als nieuw verkopen in plaats van tweedekans zoals bij Coolblue
Hallo
pi_196138630
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:24 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

[..]

Wat hij bedoeld te zeggen is waarom de cashback actie op die manier werkt. Hij heeft het niet inhoudelijk over de situatie van TS.
Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.
pi_196138669
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Maar daar heeft TS niks aan. Enige wat moet gebeuren is dat TS zijn geld terug krijgt. Al het andere lijkt me bijzaak.
Ja goed, iemand stelt daar een vraag over en hij verduidelijkt dit. Het is in die zin wel on-topic, omdat dit inderdaad waarschijnlijk de reden is dat Mediamarkt zo moeilijk doet, zoals hij zelf al aangaf.

Maar dat is inderdaad, zoals hijzelf ook al zei, totaal iets tussen MM en Samsung

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:30:45 ]
pi_196138682
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin. Hoe wil je een foto maken van een product en het claimem zonder factuur? Leg me dat eens uit. TS heef helemaa geen boodschap aan de cashback correspondentie tussen MM en Samsung aangezien hij onder de WKOA zijn geld terug dient te krijgen. Dat Mediamarkt dan zo klantonvriendelijk is, daar kan TS kan niks aan doen.
Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.

De doos van een TV heeft een unieke streepjescode die gekoppeld is aan het serienummer van de TV. Je kan die TV dus niet in de verpakking van een andere TV zetten, omdat het serienummer dan niet meer matchet.

Zonder de oorspronkelijke doos + streepjescode kunnen ze die TV niet retour nemen en opnieuw verkopen.

Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
pi_196138684
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen. :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196138698
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Vroeger kon je makkelijk frauderen bij cashback-acties, omdat ze niet om fysiek bewijs vroegen, zoals een foto van het aankoopbewijs en de streepjescode van de doos. Tegenwoordig doen ze dit bijna overal.

De doos van een TV heeft een unieke streepjescode die gekoppeld is aan het serienummer van de TV. Je kan die TV dus niet in de verpakking van een andere TV zetten, omdat het serienummer dan niet meer matchet.

Zonder de oorspronkelijke doos + streepjescode kunnen ze die TV niet retour nemen en opnieuw verkopen.

Lekker makkelijk om te denken dat ze gebruikte producten verplicht moeten accepteren. Zo werkt dat niet.
TS heeft toch al de aanvraag geannuleerd? Dan is dat met 1 telefoontje te checken door MM naar Samsung en dus geen issue meer
pi_196138700
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
De reactie van Mediamarkt wekt de suggestie dat ze een defecte TV als nieuw willen verkopen, of een lege doos als nieuw verkopen. :')
Inderdaad.

Al die users hier die dit goed proberen te praten. :')
  Redactie Frontpage zondag 8 november 2020 @ 18:34:57 #128
38148 crew  Innisdemon
pi_196138717
quote:

[..]

Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af. :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_196138778
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:34 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, hij vraagt het zich af. :')
Sorry, wat?

quote:
Wet Koop Op Afstand is niet van toepassing omdat je niet alleen getest hebt maar ook hebt zitten knippen. Dan heb je hem schijnbaar goed gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:39:02 ]
pi_196138799
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:33 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Inderdaad.

Al die users hier die dit goed proberen te praten. :')
Dit ja. En dan ook nog TS onderzoeken voor fraude. Wat een bedrijf.
pi_196138828
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nu je het zegt. Mediamarkt en service😢
  Redactie Frontpage zondag 8 november 2020 @ 18:43:29 #132
38148 crew  Innisdemon
pi_196138859
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:38 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Sorry, wat?
[..]

D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meer :D
pi_196138898
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

D'r zijn nogal wat reacties aangepast zie ik, waaronder de jouwe. Dan snijdt mijn opmerking ook geen hout meer :D
Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde. :P
  zondag 8 november 2020 @ 18:47:14 #134
106942 Eix
pi_196138932
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:31 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.

Citaat van de website van de ACM:
Wat mag in ieder geval niet?
U mag consumenten niet vertellen dat ze geen bedenktijd hebben als ze het product onnodig hebben gebruikt. Ze houden recht op bedenktijd
.

Lees het gerust ook even na op hun website. Dat kan hier: https://www.acm.nl/nl/bedenktijd
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 18:48:54 #135
142400 RedFever007
  Redactie Frontpage zondag 8 november 2020 @ 18:50:39 #136
38148 crew  Innisdemon
pi_196138986
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:45 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Lol fair enough. Ik dacht dat het je ging om de post waarop ik reageerde. :P
Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.
pi_196138998
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet ;)
Ja, had niet gelezen dat het online gekocht was, ging uit van een mediamarkt winkel. Online is de casus al een stuk makkelijker en heeft TS gewoon recht om het te retourneren.

Recht hebben en recht krijgen zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk. Vaak kan je een zaak wel via een geschillencommissie van het thuiswinkelkeurmerk of iets dergelijks aanbrengen, dan hoef je niet direct over te gaan op juridische procedures. Plus dan verhuist je casus van eerstelijn-klantenservice naar de juridische afdeling en dat scheelt waarschijnlijk al een hele hoop
pi_196139016
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk? :D
¤2000
pi_196139031
Deze route dus:
quote:
Heb je ondanks deze zekerheden toch een klacht? Meld het direct bij MediaMarkt.nl of dien een klacht in via www.thuiswinkel.org/klacht-indienen. Kom je samen niet tot een oplossing? Dan helpt Thuiswinkel.org jou gratis verder met klachtenbemiddeling. Als je hierna nog niet tevreden bent, kun je een geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie. Thuiswinkel.org staat tot een bedrag van ¤ 10.000 per uitspraak garant voor nakoming van de uitspraken. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.

https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:54:22 ]
pi_196139038
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:48 schreef RedFever007 het volgende:
Om hoeveel euro gaat het nu eigenlijk? :D
Topmodel QLed zag ik op de mediamarkt website. En dan zo’n schijtservice krijgen van MM. Medelijden met ts
pi_196139143
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:50 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Nou, ja het leek erop dat je reageerde op een vraag van die user, maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien.
Ik reageerde inderdaad op de user in de quote boven mijn reactie, maar die heeft zijn post niet veranderd.
pi_196139177
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
pi_196139214
Welke winkel het is doet niet ter zaken en de winkel kan zich hier niet tegen verdedigen
pi_196139244
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
TS vind de TV prima (cashback claimen) maar nu de tv defect is geraakt is een reparatie of vervangend exemplaar ineens ongewenst. Dat roept vraagtekens op
TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuur :')

WGR / Smartphone retour Bol.com niet aangekomen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 19:06:41 ]
pi_196139454
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.
pi_196139472
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]

TS heeft sowieso nogal wat pech met retour sturen van (gebruikte) apparatuur :')

WGR / Smartphone retour Bol.com niet aangekomen
Wat heeft dat te maken met deze zaak?
pi_196139569
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:47 schreef Eix het volgende:

[..]

Zo werkt dat dus wel. Als het maar binnen de bedenktermijn valt.

Citaat van de website van de ACM:
Wat mag in ieder geval niet?
U mag consumenten niet vertellen dat ze geen bedenktijd hebben als ze het product onnodig hebben gebruikt. Ze houden recht op bedenktijd
.

Lees het gerust ook even na op hun website. Dat kan hier: https://www.acm.nl/nl/bedenktijd
Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.

Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.

TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.

De retourafdeling keurt TS zijn retour af, omdat hij het product niet in de originele staat heeft geretourneerd. Het is aan TS om de situatie over de doos + cashback duidelijk te maken aan MM, zodat MM dit op de juiste manier kan afhandelen.

Als TS dit op een normale en duidelijke manier kan uitleggen, dan nemen ze dat in behandeling en gaan ze het verder uitzoeken.
pi_196139670
Ik kijk dan ook alleen in de mediamarkt wat leuk is en koop het dan online elders.

Ik heb in 20 jaar nog nooit een goedwerkend product gekocht bij mediamarkt, wellicht heb ik bizarre pech, maar dit varieert van laptops tot airfryers tot botte scheerkoppen voor dure scheerapparaten die ook op hun beurt het niet deden.

Dit komt, zo leerde ik later van een insider, omdat mediamarkt producten verkoopt die net of soms net niet door de keuring zijn gekomen.
Het verklaard een hoop in ieder geval.
pi_196139680
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:14 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met deze zaak?
Ik heb nooit dit soort rare conflicten, TS heeft er twee in een paar maanden tijd. Kan dikke pech zijn, kan ook dat er wat meer achter het verhaal zit dan wij hier lezen.
pi_196139710
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik kijk dan ook alleen in de mediamarkt wat leuk is en koop het dan online elders.

Ik heb in 20 jaar nog nooit een goedwerkend product gekocht bij mediamarkt, wellicht heb ik bizarre pech, maar dit varieert van laptops tot airfryers tot botte scheerkoppen voor dure scheerapparaten die ook op hun beurt het niet deden.

Dit komt, zo leerde ik later van een insider, omdat mediamarkt producten verkoopt die net of soms net niet door de keuring zijn gekomen.
Het verklaard een hoop in ieder geval.
Lijkt me meer toeval.
pi_196139725
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Zo zwart/wit is dat niet. Bij een TV kijken ze ook naar het aantal branduren. Je mag een TV testen en uitproberen, maar daar heb je bv. geen 50 uur voor nodig. Bij te veel branduren accepteren ze je TV niet als retour.

Anders krijg je mensen die het product volop gaan gebruiken en vlak voor het verstrijken van de retourtermijn het product terugsturen.

TS moet eens in de retourvoorwaarden/algemene voorwaarden kijken wat er voor zijn TV geldt.

De retourafdeling keurt TS zijn retour af, omdat hij het product niet in de originele staat heeft geretourneerd. Het is aan TS om de situatie over de doos + cashback duidelijk te maken aan MM, zodat MM dit op de juiste manier kan afhandelen.

Als TS dit op een normale en duidelijke manier kan uitleggen, dan nemen ze dat in behandeling en gaan ze het verder uitzoeken.
TS heeft al aangegeven dat het aantal branduren voldoet volgens hun retourvoorwaarden.
  zondag 8 november 2020 @ 19:30:20 #152
106942 Eix
pi_196139733
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:20 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.

Een tv met 50 branduren zal qua waarde overeenkomen met een showmodel.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196139865
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:13 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Heeft mediamarkt een vervangend exemplaar aangeboden? Nou dan.
Pardon
pi_196139881
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Pardon
Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
pi_196140061
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Mediamarkt heeft helemaal geen vervangend exemplaar aangeboden aan TS. Dus je verzint zaken.
Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.

waarom TS denkt recht te hebben op zijn geld terug in mij een raadsel.
pi_196140074
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:51 schreef fespo het volgende:

[..]

Mediamarkt zal zorgen voor een vervangend exemplaar of een reparatie, conform de garantie voorwaarden.

waarom TS denkt recht te hebben op zijn geld terug in mij een raadsel.
? WKOA zegt je niks?
pi_196140115
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:52 schreef Newone82 het volgende:

[..]

? WKOA zegt je niks?
Die is helaas alleen niet meer geldig.
pi_196140160
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:52 schreef Newone82 het volgende:

[..]

? WKOA zegt je niks?
- de doos is kapot
- er is al een cashback gedaan

nogal logisch dat dit de koop op afstand dan niet meer geldig is.
pi_196140182
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Doe eens even rustig man. Je ging in dat andere topic ook al zo lekker.
En hoe weet je dat zo zeker eigenlijk, horen jullie twee echt bij elkaar?!
pi_196140188
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:

[..]

[..]

- de doos is kapot

Je snapt de WKOA dus niet. Ok.
pi_196140209
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:57 schreef fespo het volgende:

[..]

- de doos is kapot

Juridisch onjuist.
pi_196140217
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Die is helaas alleen niet meer geldig.
Bron?
pi_196140252
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:59 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Bron?
Je zegt net "juridisch onjuist".
Beetje gek dat je een post lager om een bron vraagt.
pi_196140277
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:59 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Bron?
De Implementatiewet Richtlijn Consumentenrecht heeft de wet koop op afstand in 2014 vervangen. De strekking is gelijk, er zijn alleen best wat verschillen in de uitvoering van de wetgeving :)
pi_196140430
quote:
Hi,

Hmmm.... daar is de wet koop op afstand eigenlijk niet voor bedoelt. Je geeft hier duidelijk aan dat je het product hebt gebruikt en meer hebt gedaan dan alleen maar het noodzakelijke om te kijken of het product iets voor jou is (bijvoorbeeld dat je eigenlijk de kleuren helemaal niet mooi vindt). Volgens mij mag MM op basis hiervan het product ter reparatie aanbieden. Hoe vervelend ook en ik ben het eens met het feit dat ze je beter een andere TV hadden kunnen aanbieden en deze als 2e kans verkopen. Maar volgens mij is de wet koop op afstand niet echt van toepassing.
pi_196140545
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 20:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je zegt net "juridisch onjuist".
Beetje gek dat je een post lager om een bron vraagt.
hier nog wat leesvoer:
https://www.consumentenbo(...)elefonische-aankopen

https://wetten.overheid.n(...)ragraaf3_Artikel230s

[ Bericht 7% gewijzigd door noodgang op 09-11-2020 10:36:07 ]
pi_196141119
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 19:30 schreef Eix het volgende:

[..]

Het is al eerder benoemd in dit topic, maar wat je schrijft klopt niet. De wet gaat boven de algemene voorwaarden van een winkel. En bij excessen die verder voeren dan het product testen biedt de wet de mogelijkheid voor de winkelier om waardevermindering in rekening te brengen. Een retour weigeren mag echter niet.

Een tv met 50 branduren zal qua waarde overeenkomen met een showmodel.
Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.

Als ze verplicht zijn om het product retour te nemen, dan kunnen ze altijd zeggen dat de verkoopwaarde 0 euro is en het dus geen zin heeft om het product retour te nemen. Van wat ik weet mag MM die TV niet in hun eigen doos zetten, wat je bv. wel ziet bij andere producten, zoals controllers of routers. De verkoopwaarde is in dit geval dus echt 0 euro, omdat de doos onbruikbaar is.

Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.

Als je op internet zoekt lees je dat MM dit heel vaak doet bij TV's, dus ik ga ervan uit dat ze juridisch gezien sterk staan.
  zondag 8 november 2020 @ 21:22:35 #168
106942 Eix
pi_196141814
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 20:51 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Volgens TS voldeed zijn TV aan de voorwaarden wat betreft het aantal branduren, maar werd zijn retour afgekeurd omdat hij de streepjescode uit de doos had geknipt voor de cashback.

Als ze verplicht zijn om het product retour te nemen, dan kunnen ze altijd zeggen dat de verkoopwaarde 0 euro is en het dus geen zin heeft om het product retour te nemen. Van wat ik weet mag MM die TV niet in hun eigen doos zetten, wat je bv. wel ziet bij andere producten, zoals controllers of routers. De verkoopwaarde is in dit geval dus echt 0 euro, omdat de doos onbruikbaar is.

Bovendien gaat het MM veel geld kosten als ze dit soort TV's met korting moeten verkopen, omdat de verpakking niet meer in orde is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze voor TV's andere regels hanteren.
Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.

quote:
Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.

quote:
Als je op internet zoekt lees je dat MM dit heel vaak doet bij TV's, dus ik ga ervan uit dat ze juridisch gezien sterk staan.
Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.

Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 08-11-2020 21:38:31 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196143189
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:

[..]

Een verkoopwaarde van ¤0,- omdat een stukje karton van de doos stuk is houdt voor een rechter echt geen stand hoor. Zeker niet als dit onderdeel was van een actie van verkoper. Een verkoper moet zich aan de wet houden, een rechter zal gehakt maken van listige verkoop-trucs waarbij verkoper enerzijds wil dat de doos wordt vernaggeld en anderzijds dit als argument hanteert om niet aan de koop-op-afstand wetgeving te voldoen.
[..]

Het is niet aan de verkoper om zelf regels te bepalen als de wetgever dat al gedaan heeft.
[..]

Mijn inschatting is dat ze buitengewoon zwak staan. Rechters oordelen in de regel in het voordeel van de consument. Nu is waardevermindering vanwege het overschrijden van een arbitrair gekozen aantal branduren al lastig te onderbouwen. Schade aan een stuk karton relateren aan waardevermindering van het product is nog lastiger. Laat staan als de verpakking op expliciete aanwijzing van de verkoper is beschadigd.

Overigens vind ik de situatie van TS nogal dubbel. Althans, de wet vind ik vaak nogal doorslaan ten gunste van de consument. Een retour weigeren zou gewoon moeten kunnen. Maar, als je een TV koopt van ¤2000,- wil je ook dat'ie het doet. De verkoper zou zich hier wel wat meer mogen inspannen om de koopovereenkomst na te komen. In plaats van TS af te schepen met een reparatietraject. Als hun processen zoiets als een uitgeknipte barcode van een doos niet kunnen verwerken dan moeten ze maar eens naar dat cashback-proces kijken. Als consument heb je niks te maken met dit soort bedrijfsinterne processen.
Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.
pi_196143467
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
pi_196143555
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Heeft Mediamarkt iets te maken met de casback? Dit is toch een actie van de fabrikant (Samsung)?
Nee, is actie van Samsung.
pi_196144308
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. De rechter zal gehakt maken van Mediamarkt zijn werkwijze in dit geval mocht TS hier verder mee gaan, wat ik hoop.
Rechter: op welke manier heeft u het product uitgeprobeerd?
TS / kol: ik heb de doos vernield en mee gedaan aan een cash back. en daarna wil ik mijn geld terug.
Rechter: en op welke manier heeft dit bijgedragen aan het product uitproberen?
TS / kol: JA
Rechter:

pi_196145433
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 21:22 schreef Eix het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat een onzin.

TS heeft lang genoeg gehad om de tv te beoordelen en te besluiten of hij deze wil houden of niet. Door de barcode uit te knippen heeft hij die keuze gemaakt. TS wilde die tv houden en wat erna gebeurt heeft niks met koop op afstand meer te maken.

Tv is nu defect en hebben we het over garantie. MediaMarkt mag de tv repareren of vervangen. Meestal heeft de fabrikant een doa regeling hiervoor als hij in de eerste periode na de koop defect gaat.
.
  maandag 9 november 2020 @ 06:39:22 #174
106942 Eix
pi_196145443
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:57 schreef exelletor het volgende:
Als verkoper ermee adverteert dan is het onderdeel van de koop.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196145472
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.
Ik kan niets vinden dat de doos niet langer noodzakelijk is voor een retour.

De doos is alleen niet nodig voor reparatie.
Voor geld terug heb je echt de verpakking nodig ook bij koop op afstand.
  maandag 9 november 2020 @ 07:07:28 #176
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_196145564
Aan een ieder die dit goedpraat van MediaMarkt over de kapotte verpakking...

De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.

Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.

Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.

MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.

Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.

Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.

Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.

Bottom Line: MediaMarkt moet je wegblijven
pi_196145693
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 07:07 schreef Holy_Goat het volgende:

De volgende enorme braak actie van media markt is exemplarisch en de reden dat ik er nooit meer wat zal kopen.

Mijn buurman en ik kochten tegelijk bij MediaMarkt een nieuwe droger. Deze werd op dezelfde dag afgeleverd door de bezorg dienst. De 'verpakking' bestond uit 4 piepschuim stoot blokjes op de onderkant en kartonnen hoek beschermers, bij elkaar gehouden door van die plastic sjorbanden.

Zodra je de sjorband doorknipt viel alles uit elkaar qua 'verpakking'. Droger geïnstalleerd en bij zowel mij als mijn buurman werkte de droger totaal niet.

MediaMarkt gebeld en aangegeven dat de droger het niet deed. Wij kregen de vraag of de verpakking nog heel was. Nee, natuurlijk niet, het is geen doos ofzo en je moet de 'verpakking' wel open knippen om de droger te gaan gebruiken.

Helaas pindakaas na bellen en mailen was 'het enige dat de MediaMarkt kon doen een monteur van LG sturen'. Enfin, ik was nog wat nat achter de oren dus maar geaccepteerd. Zou ik nu nooit hebben gedaan.

Monteur komt en binnen een halve minuut begint ie te vloeken. Wat is er meneer? Ja, tijdens transport (dynalogic, don't even start about it...) hebben ze de droger heel hard op de grond gezet waardoor de trommel door de steunpunten is gebroken. Bij beide drogers was dit het geval. De monteur gaf aan dit deze week al 10 keer eerder te hebben meegemaakt.

Uiteindelijk moest de monteur zelf de klantenservice van de MediaMarkt bellen (ik ben een monteur, nee de stekker eruit en erin heeft niet geholpen) en ern omruil aangevraagd. Retour en geld terug ging echt niet gebeuren.

Dit soort dingen hoor je steeds vaker. Ik hoop dat de reputatie MM uiteindelijk afstraft
Hallo
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 07:33:54 #178
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196145723
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.

Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.

Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.

Zo, hopelijk vindt google deze post nu beter.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196145754
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:
Om deze reden, en 100 andere, koop ik nooit wat bij de MediaMarkt. Het is een bedrijf dat de consument op allerlei manier uitmelkt en frustreert.

Kort gezegd: ja, je hebt recht op je geld retour of een nieuwe TV. Mochten ze niet willen dat je je streepjescode uitknipt en opstuurt dan moeten ze de cashback niet aanbieden.

Weer typische pesterij van de MediaMarkt. Koop nooit bij MediaMarkt mensen, nooit van je leven. Wat MediaMarkt doet raakt de definitie van oplichting.

En dan nog mensen die dit gedrag goed praten van de Mediamarkt. 🤭
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 07:43:11 #180
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196145785
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bij dit soort gevallen hoeft de winkel inderdaad niet langer het product retour te nemen.

Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.

En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.

@JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196145810
quote:

Heb je het hier bij laten zitten?
pi_196145816
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je noemt wel wat pareltjes op :') vooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 07:53:38 #183
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196145845
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je noemt wel wat pareltjes op :') vooral amazon heeft al zijn best gedaan voor een matige reputatie.
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196145873
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wet koop op afstand zegt hier niets over. Garantie = Garantie, bedenktijd = bedenktijd. Je mag zelf weten of je binnen je bedenktijd je geld terug wilt of een reparatie/vervanging onder de garantie wilt.

En hoe moet je dan je cashback claimen trouwens? Leg me dat eens uit.

@:JosMert heb je een rechtsbijstandsverzekering? MediaMarkt heeft geen poot om op te staan, dus via een verzekering heb je je geld binnen een dag terug. Wat ze doen is gewoon consumentje pesten met kapotte apparatuur, daar staat de MediaMarkt bekend om.
Nee, geen rechtsbijstandverzekering
pi_196145895
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.

Dwaling mij part.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145903
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is een inperking van je recht dan door de voorwaarden van de cash back, wat niet duidelijk is vermeld, cq mediamarkt nalatig.

Dwaling mij part.
Precies. Al die users die dit goed praten van de mediamarkt. Tot ze het zelf overkomt.....
pi_196145909
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dwaling mij part.
Zou je kunnen proberen, ze moeten het wel in de voorwaarden zetten en duidelijk maken voor je het product online koopt volgens mij.

Een kapotte doos hoort ook naar mijn mening geen excuus te zijn een product retour te weigeren.
pi_196145914
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:33 schreef JeMoeder het volgende:

Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145954
Ik heb laatst een koffiemachine gekocht. Zag dat er bij Mediamarkt een actie was die 100 euro scheelde, maar gewoon ergens anders gehaald.

Dat is hoe erg ik de Mediamarkt vermijd na al die horrorverhalen over service, onder retouren uitkomen en dat soort praktijken.

Voordeel is ook nog dat die andere partij on site service biedt, terwijl MM hem zelf opstuurt en je 4 weken zonder zit en met een beetje pech het apparaat bekrast terugkrijgt.
pi_196146054
quote:

Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?

Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
.
pi_196146246
quote:
Een beschadigde verpakking is geen reden om een retour te weigeren :N Een retour mag (wettelijke uitzonderingen uitgezonderd) niet geweigerd worden, hoogstens mag de waardevermindering in rekening gebracht worden.

Dus je tv gaat na 3 dagen gebruiken kapot en jij maakt daar melding van? Waarom zou dat onder WKOA retour moeten dan? Gebruiken en uitproberen zijn 2 m.i. verschillende dingen. Als jij melding maakt van een defect, lijkt het mij logisch dat zij gaan repareren wegens non-conformiteit. Natuurlijk, voor een klant is omruilen fijner (sneller, 'nieuw', enz).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 08:53:26 #192
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196146317
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 08:23 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien moet LG dan transport schroeven gebruiken in de wasdrogers van ze. Zijn ze soms van kroepoek gemaakt?

Overigens gebruikt Coolblue ook gewoon Dynalohic.
Nee hoor, CoolBlue heeft een bedrijfje overgenomen van PostNL dat bezorging en installatie ter plaatse doet. Tenminste, vorig jaar nog wel. Die gozer vertelde me dat ze eerst PostNL waren en toen zijn overgenomen door CoolBlue.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage maandag 9 november 2020 @ 08:54:12 #193
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196146324
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schrijf ff een artikel op de FP =) kut oplichters.
Dat kan natuurlijk niet, ik wil Fok niet aam de consequenties van een dergelijk artikel blootstellen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:57 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee, geen rechtsbijstandverzekering
Gewoon blijven hameren op je retourrecht bij MediaMarkt en ook wijzen op de site van consuwijzer. Je kan ook aankloppen bij het juridisch loket.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196146415
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
Coolblue tot dusver fantastische ervaringen mee. Veel beter heb ik nog niet gezien
Hallo
  maandag 9 november 2020 @ 09:34:46 #195
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196146817
Samengevat: Mediamarkt is kut (volledig mee eens), maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat het hier om een garantie issue gaat en niet over een wet kopen op afstand.

En ja, voor TS is dat kut. Persoonlijk koop ik nooit iets bij de MM wat duurder is dan pakweg 5 tientjes. Voor de zaken waar ik in geïnteresseerd ben (fotografie) is het meestal ook overjarige zooi wat veel te veel moet kosten overigens.
pi_196146861
Nou, Het kan zijn dat er bij de gegevens van TS een opmerking staat in de computer van Mediamarkt.
Dit is namelijk niet het eerste topic over retourneren.
  maandag 9 november 2020 @ 09:51:07 #197
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_196146954
quote:

Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.

En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Don't let my username fool you...
pi_196147034
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
.
pi_196148294
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 09:59 schreef Fer het volgende:
Ts kan het beste even met Samsung contact opnemen, meestal is er wel een doa regeling, waarbij na controle door de reparateur, de verkoper (MM) een nieuw toestel kan leveren aan TS.
Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
pi_196148403
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:25 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Samsung heeft ts niks van doen, maar de leverancier. Is MM
De leverancier is volgens de wet niet verplicht een nieuwe te leveren. Die mag hem gewoon repareren.

Samsung kan een mogelijkheid bieden, zodat de leverancier hem kan vervangen voor een nieuw toestel.
.
pi_196148612
Wat een experts hier zeg..

Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. (Indien in voorwaarden betreffende winkel) Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking. Het is pure onzin dat ze verplicht zijn het terug te nemen minus restocking kosten. Dat is een keuze die kan MM maken, maar zeker geen wettelijke verplichting.

Los van de juridische kans is het natuurlijk best vreemd. Wanneer jij aangeeft een nieuw exemplaar te willen krijg je een nieuwe in verpakking inclusief doos natuurlijk. En deze kan dan weer retour omdat die wel in nieuw staat verkeerd. (klein maasje in deze wet) Echter vanwege de cashback actie kan MM ook de label die je moet tonen voor cashback eruit knippen om te zorgen dat je niet tweemaal de cashback claimt.. :-)

[ Bericht 3% gewijzigd door TryX op 09-11-2020 13:50:13 ]
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196148828
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Wat een experts hier zeg..

Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking.
Je hebt hier vast een bron bij?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196148956
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt hier vast een bron bij?
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.

https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm

Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.

#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door TryX op 09-11-2020 12:10:18 ]
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196149356
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:

[..]

Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.

Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.

#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 12:20:37 ]
pi_196149409
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 12:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).
De vraag waar hij op reageert ging ook puur over een defect binnen korte periode. Dat staat in principe los van de WKOA, want geldt natuurlijk ook voor producten die in de winkel gekocht zijn.

Consuwijzer geeft het iets genuanceerder:
quote:
Waar heb ik recht op als een product niet goed is?

Is het product niet goed (ondeugdelijk), dan kunt u het volgende eisen:
Kosteloze reparatie of een nieuw product

U hebt recht op een gratis reparatie of een vervangend product. Dat moet binnen een bepaalde tijd gebeuren. Ook mag u er niet te veel last van hebben. Als de reparatie lang duurt, kan de verkoper u bijvoorbeeld een product te leen geven.

U mag zelf kiezen of u een reparatie of een vervangend product eist. Maar soms stelt de verkoper een andere oplossing voor. Hij moet daar wel een goede reden voor hebben. En u mag er niet te veel last van hebben. De verkoper wil u bijvoorbeeld een nieuw product geven, omdat dit voor hem een stuk goedkoper is dan reparatie. Of hij wil uw product juist alleen repareren, omdat er maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. Of hij heeft geen versie meer van uw product. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u eist.

Kiest de verkoper voor reparatie? Dan moet hij er wel voor zorgen dat hij het product goed repareert. Is reparatie geen goede oplossing in uw situatie? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Of omdat het product daarna nog niet goed is? Dan kunt u een nieuw product eisen.

Helpt de oplossing van de verkoper u niet? Of wil de verkoper u een tegoedbon geven? Dat hoeft u niet te accepteren. De verkoper moet het oplossen als hij een product verkocht dat niet goed is. Weigert de verkoper het op te lossen? Dan mag u het product door een ander laten repareren en de kosten aan de verkoper terugvragen. Laat dat wel eerst schriftelijk aan de verkoper weten. Een andere oplossing is om de koopovereenkomst beëindigen (zie punt 3). Let op: Neemt u een tegoedbon aan? Of accepteert u een minder goede oplossing? Dan is het lastig om er later op terug te komen.
pi_196149780
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:

[..]

En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
  maandag 9 november 2020 @ 13:02:43 #207
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_196150083
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.

En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Dat is verder niet helemaal mijn probleem toch?
pi_196150420
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:44 schreef baskick het volgende:

[..]

En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.

"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
pi_196150787
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef TryX het volgende:

[..]

Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.

"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie.
pi_196150838
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:
[..]

Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.

Snap je post dus niet zo goed.. Of ben jij zo'n user die erop kickt en doordramt om maar eigen gelijk te krijgen? :')
pi_196151852
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:45 schreef TryX het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.

Snap je post dus niet zo goed.. Of ben jij zo'n user die erop kickt en doordramt om maar eigen gelijk te krijgen? :')
Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.
pi_196153792
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.
Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.

Dit herinnert me wel weer waarom ik niet zo vaak meer op FOK! zit :') Altijd kans op een forum-held die zijn gelijk moet halen en kickt op het laatste woord hebben :')
pi_196153825
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

Zo ontzettend boos op die prutsers man.
pi_196153843
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

Wat een ontzettende faalhazen.Man, man. Mediamarkt🥲
pi_196153911
quote:

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

Dit mag helemaal nier wat ze doen volgens de wet. Hogerop zoeken, en wel nu TS!
pi_196154228
quote:

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?
pi_196154243
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:08 schreef bami_haar het volgende:

[..]

Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?
Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zetten
pi_196154560
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.

En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
pi_196155026
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.

En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
Vraag me af als ze nu zoiets ook lezen en tegen komen op het www het ze iets intereseert.
pi_196155145
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:39 schreef TryX het volgende:

[..]

Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.

Dit herinnert me wel weer waarom ik niet zo vaak meer op FOK! zit :') Altijd kans op een forum-held die zijn gelijk moet halen en kickt op het laatste woord hebben :')
Een vervang/omruil policy zul je vrijwel nooit in de voorwaarden vinden. Vaak is dat iets, wat geregeld is tussen winkel en fabrikant. Dus fabrikant kijkt het toestel na, constateert een defect of productiefout snel en geeft daarna toestemming aan de winkelier om het toestel te crediteren.

Winkelier kan de klant daarna een nieuw toestel leveren.
.
pi_196155865
Van de site consuwijzer

Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.

Met het starten van de cashback actie zou je juridisch gezien zomaar de intentie kunnen hebben gehad om het artikel te houden en geldt niet de wkoa, maar het reguliere proces waarbij de tv stuk gaat binnen de garantietermijn.

Maar ja, ik ben geen jurist :-)
pi_196157017
Ik snap niet zo goed wat die doos ermee te maken heeft? Sommige beweren hier dat wkoa niet geldt omdat de doos stuk is maar je koopt toch een tv, geen kartonnen doos?

In theorie zou ts alvast de doos kunnen hebben geknipt om aan de actie te voldoen en pas later erachter komen dat het beeld/geluid hem toch niet bevalt.
En wat als je doos per ongeluk stuk maakt mag je dan ook niet meer retourneren?

Mediamarkt mag dan natuurlijk wel kosten in rekening brengen om die doos te vervangen.
No bitch to me
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 november 2020 @ 19:32:44 #223
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196157069
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:09 schreef JosMert het volgende:

Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zetten
Sam.sung vragen om een schriftelijke bevestiging?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 november 2020 @ 19:45:16 #224
106942 Eix
pi_196157394
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:37 schreef bami_haar het volgende:
Van de site consuwijzer

Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.

Met het starten van de cashback actie zou je juridisch gezien zomaar de intentie kunnen hebben gehad om het artikel te houden en geldt niet de wkoa, maar het reguliere proces waarbij de tv stuk gaat binnen de garantietermijn.

Maar ja, ik ben geen jurist :-)
En in diezelfde alinea staat ook het volgende:

Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.

Waarbij je in dit geval nog kan beargumenteren dat de verkoper - die adverteert met de cashback-actie van fabrikant - dit probleem zelf op de hals heeft gehaald. Anders wordt zo'n cashback-actie een listige truc om retouren te voorkomen.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196161311
quote:
Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
pi_196161799
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
pi_196164268
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
pi_196164344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook dat dat niet onder product valt.
pi_196164483
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.

En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Hallo
pi_196164613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.

En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
pi_196164866
quote:

[..]

Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
pi_196164871
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:02 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
quote:

[..]

pi_196165392
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

[..]

Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
quote:
De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.

De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
pi_196165524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
Hier in Amsterdam West bestaan ze nog omdat je er met contant geld kan betalen. ;)
.
pi_196165543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]

Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.

De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.

TS bezorgt beide partijen veel werk

Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
pi_196165590
@TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
pi_196167358
quote:
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen.
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
pi_196167553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
Daarvoor heeft MM de MediaMarkt Outlet.
Daar staan producten in met als kenmerk Nieuw, beschadigd of showroommodel.

Heb ooit een nieuwe SmartTV gekocht die in de winkel was omgevallen. Voor de helft van de prijs gekocht, ook in een outlet store. Slechts de rand van de behuizing had een breuk en een bandkabeltje van de Ambilight was losgekomen. opnieuw aangesloten en de tv werkte zo goed als nieuw. 9 jaar plezier van gehad.
pi_196167760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
_O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.

TS bezorgt beide partijen veel werk

Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
Ja, veel werk, maar verwerken van retouren is nu eenmaal een een risico dat gepaard gaat met een webshop uitbaten. Kosten voor retouren moeten in de verkoopprijzen verwerkt zitten. Het probleem met een eventuele volgende koper is op te lossen door de tv als 'tweedekans' te verkopen en in elk geval de niet meer aan te vragen cashback eventueel als waardevermindering door te berekenen aan TS.
pi_196168440
Update Mediamarkt:

Beste,

We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt
pi_196168474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:51 schreef JosMert het volgende:
We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.
:') Zoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was :|W
pi_196168516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:

[..]

:') Zoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was :|W
Ja, dat denk ik dus ook dat ze bij TS hem dan gewoon ongerepareerd hadden terug gestuurt. Haha
pi_196169515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:

quote:

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

pi_196169787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:
[..]

Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.

Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit :?
pi_196170524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.

Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit :?
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
pi_196170559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
Ja eens. Maar het getuigt van weinig klantvriendelijkheid als je je reparatie om die reden on hold zet. Maar over klanttevredenheid bij MM zijn we het allemaal wel eens denk ik :D
pi_196171257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TS het niet als WKOA behandelt
pi_196172117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TSMM het niet als WKOA behandelt
Dat is punt van discussie in dit topic, maar niet relevant voor mijn opmerking :P
pi_196174367
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.

Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
pi_196177991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:01 schreef dikke_donder het volgende:
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.

Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanaf :P
pi_196178968
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:49 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanaf :P
Oeps...Nouja omwisselen en als nieuw verkopen met paar tientjes winst als dat kan
pi_196179158
Volgende bericht van MM gaat zijn dat het defect de schuld van TS is en of hij even 500¤wil lappen
pi_196181040
quote:
Hi,

Beste JosMert,

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt

Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat
Helaas kun je het product niet retourneren.

Je rechten zijn dat het product gratis gerepareerd wordt, dus geen onderzoekskosten en geen reparatiekosten, maar helemaal gratis of je krijgt een nieuwe. En je hebt een minimale garantie van 2 jaar.

Bron: https://europa.eu/youreur(...)lty-first-6-months-5
pi_196181625
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 03:59 schreef Twintig het volgende:

[..]

Helaas kun je het product niet retourneren.

Je rechten zijn dat het product gratis gerepareerd wordt, dus geen onderzoekskosten en geen reparatiekosten, maar helemaal gratis of je krijgt een nieuwe. En je hebt een minimale garantie van 2 jaar.

Bron: https://europa.eu/youreur(...)lty-first-6-months-5
Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstand
pi_196181693
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstand
Precies. Users die maar wat neerkwakken en niks lezen voor ze iets posten 😅
pi_196200404
Update naar contact opgenomen met Samsung:

Beste,

We verwijzen u door naar de Mediamarkt klantenservice. Het aankooppunt is verantwoordelijk voor deze case.

Met vriendelijke groet,

Samsung
pi_196200723
Zo kom je ook niet verder TS :(
pi_196201031
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Coolblue is ook maar net hoe de wind waait, het gaat meestal goed, maar ook vaak genoeg niet.
Ken een paar verhalen waarbij aan de deur om betaling voor aflevering werd geëist, terwijl vooruitbetaald was.
Eentje die ik zelf te zot voor woorden vind en zelf meegemaakt, dat bij annulering vanwege niet geleverd op afgesproken dag ze wachten tot product terug is van koeriersdienst voordat geld word teruggestort.
Reden: ze moeten controleren of product in goede staat terug is, zo niet krijg je niet volledige aankoopbedrag terug. Voor een product wat je nooit gezien hebt.
pi_196202221
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:45 schreef devlinmr het volgende:
Volgende bericht van MM gaat zijn dat het defect de schuld van TS is en of hij even 500¤wil lappen
zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.

af en toe kom ik een TV tegen die duidelijk met een kletsnatte dweil schoongemaakt is. een lcd tv is allesbehalve waterbestendig. een druppeltje kan al genoeg zijn. zet dus ook geen plantenbak boven je tv, er komt een dag dat je met je gieter je TV om zeep helpt.
pi_196202412
quote:
Heb je dit al gedaan TS?
pi_196202729
Bottem line is, dat MediaMarkt volhoudt dat de
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:38 schreef devlinmr het volgende:
de wet koop op afstand
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.

Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.

Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.

De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
pi_196203035
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
[..]

Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.

Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.

Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.

De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
Idd gang naar de rechter zou ik nu ook doen
pi_196203088
quote:
[..]

Nee, nee, nee

14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.

TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
.
pi_196203315
quote:
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden.
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepen :N Ook niet als ze dat zo melden.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, nee, nee

14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.

Het is geen "omruiltijd", maar een (al dan niet wettelijk) recht de bestelling te herroepen, zonder dat opgave van reden verplicht is. TS had het apparaat gewoon in de doos kunnen stoppen en retourneren.

Intenties zijn wel wat lastig hard te maken.
pi_196203362
quote:

[..]

Nee, nee, nee

Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh? :')
Kan je dat nog enigszins hard maken?
pi_196203392
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:43 schreef baskick het volgende:
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepen Ook niet als ze dat zo melden.
Nou dan is het toch duidelijk, dan slaat het verhaal van mediamarkt nergens op dat knippen in de doos op advies van MM, effect heeft op herroepen.
pi_196203526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh? :')
Kan je dat nog enigszins hard maken?
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
  Redactie Frontpage donderdag 12 november 2020 @ 14:12:45 #268
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196203825
quote:

[..]

Nee, nee, nee

Onzin. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht zonder opgave van reden. Intenties zijn niet hard te maken en volledig irrelevant in dit geval of in elk ander geval waarop beroep wordt gedaan op het herroepingsrecht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 12 november 2020 @ 14:13:20 #269
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196203836
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:

[..]

De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
Ik zou er juist heel wat verschillende dingen op willen zien en testen. Dat kost me echt meer dan een uur of twee.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196203847
quote:

[..]

TS had 10 branduren en mocht er zelfs 25 hebben. Tot zover je verhaal
pi_196203856
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:12 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Onzin. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht zonder opgave van reden. Intenties zijn niet hard te maken en volledig irrelevant in dit geval of in elk ander geval waarop beroep wordt gedaan op het herroepingsrecht.
Dit. TS heeft zelfs binnen 3 dagen keurig herroepingsrecht aanspraak op gemaakt.
pi_196203914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:14 schreef Newone82 het volgende:

[..]

TS had 10 branduren en mocht er zelfs 25 hebben. Tot zover je verhaal
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis. Jij bent nu juist het hele topic bezig om te bepleiten dat de interne Mediamarkt-regels totaal irrelevant zijn :')

Juridisch is het gewoon helder, TS mag retourneren, Mediamarkt mag kosten in rekening brengen voor de eventuele waardevermindering.

Tenzij er nog wat meer speelt, wat me ook niet zou verbazen gezien het eerdere Bol.com-verhaal van TS

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2020 14:21:44 ]
pi_196204536
quote:

[..]

Je oma en moeder de vrouw moeten ook nog oordelen.
pi_196204548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:13 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou er juist heel wat verschillende dingen op willen zien en testen. Dat kost me echt meer dan een uur of twee.
Zie je wel, je moeder wilt ook uittesten. :7
  donderdag 12 november 2020 @ 15:56:35 #275
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_196205879
quote:

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

Echt niet te geloven deze manier van zaken doen inderdaad. Juridisch is de verpakking geen deel van het product, kan het retour dus niet geweigerd worden en kan een reparatie natuurlijk niet geweigerd worden...
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_196205977
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.

af en toe kom ik een TV tegen die duidelijk met een kletsnatte dweil schoongemaakt is. een lcd tv is allesbehalve waterbestendig. een druppeltje kan al genoeg zijn. zet dus ook geen plantenbak boven je tv, er komt een dag dat je met je gieter je TV om zeep helpt.
Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.
De eerste 6 maanden mag MM/Dynafix bewijzen dat de schuld bij TS ligt en dat is vrijwel onmogelijk
pi_196206102
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.
De eerste 6 maanden mag MM/Dynafix bewijzen dat de schuld bij TS ligt en dat is vrijwel onmogelijk
ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.
feit is dat Dynafix niets kosteloos gaat repareren zodra een vochtindicator uitslaat of corrosie aanwezig is.
dat is ook een van de redenen waarom Dynafix slechte reviews krijgt.
pi_196206229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.
feit is dat Dynafix niets kosteloos gaat repareren zodra een vochtindicator uitslaat of corrosie aanwezig is.
dat is ook een van de redenen waarom Dynafix slechte reviews krijgt.
Zijn wel rechtzaken over geweest, en het is zoals ik zeg vrijwel onmogelijk te bewijzen dat de consument het product verkeerd heeft behandeld en daarmee de schade heeft veroorzaakt.
pi_196206773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis.
En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.
pi_196207109
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:

Ook die kunnen er wat van de laatste tijd. Verdraaien van wet- en regelgeving is hen helaas ook niet meer vreemd.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:59 schreef JosMert het volgende:
Update naar contact opgenomen met Samsung:

Beste,

We verwijzen u door naar de Mediamarkt klantenservice. Het aankooppunt is verantwoordelijk voor deze case.

Met vriendelijke groet,

Samsung
Het is beter om dit per email af te handelen. Gebruik de voorbeeld brief in deze link en communiceer alleen met MediaMarkt. Je hebt het product bij MediaMarkt gekocht, Samsung is geen partij in deze: https://www.consuwijzer.n(...)ondeugdelijk-product

Stel hierbij een termijn van twee weken. Haalt MediaMarkt dat niet, dan ontbind je op basis van die brief de koopovereenkomst of de brief in de volgende link: https://www.consuwijzer.n(...)reenkomst-beeindigen
pi_196207938
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:39 schreef baskick het volgende:

[..]

En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.
Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.
pi_196208041
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis. Jij bent nu juist het hele topic bezig om te bepleiten dat de interne Mediamarkt-regels totaal irrelevant zijn :')

Juridisch is het gewoon helder, TS mag retourneren, Mediamarkt mag kosten in rekening brengen voor de eventuele waardevermindering.

Tenzij er nog wat meer speelt, wat me ook niet zou verbazen gezien het eerdere Bol.com-verhaal van TS
De uitkomst zal wss sws niet gepost worden. In dat bol.com topic werd er ook niet meer gepost. Wel opvallend idd dat hij 2 topics heeft met grote aankopen en dan zijn geld niet terugkrijgt. Maar ja vind het sws irritant als mensen het einde van het verhaal niet meer updaten.
pi_196208556
Toen ik daar over begon in het bol.com-topic kwam er een hoop geschreeuw over dat het allemaal wettelijk verplicht is.
Stel dat TS een excessief aantal retouren heeft staan dan mag Mediamarkt weigeren. dan heet het rechtsmisbruik.
pi_196208698
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:42 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.
Dat sloeg op de voorwaarden van maximaal 25 uur.
pi_196208718
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toen ik daar over begon in het bol.com-topic kwam er een hoop geschreeuw over dat het allemaal wettelijk verplicht is.
Stel dat TS een excessief aantal retouren heeft staan dan mag Mediamarkt weigeren. dan heet het rechtsmisbruik.
Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.
pi_196208767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.
Heb 10 bestellingen in mijn account bij MM waarvan dit de 2de retour is. Andere was een hoesje van een telefoon die niet paste.
pi_196208856
het komt in de praktijk amper voor. je kunt je voorstellen dat als een webwinkel een klant heeft die systematisch wat besteld en weer retour stuurt, dat dit voor een webwinkel zuur is.

https://www.safeshops.be/nl/2019/06/27/retour-recht-last-of-lust/

overigens is er in 2015 vanuit webwinkels wel een vraag gekomen of er een "zwarte lijst" kan worden opgesteld van klanten met hoog retourgedrag. dit zou vanuit privacy oogpunt niet mogelijk zijn. Er zou toch gepoogd zijn om een "waarschuwingslijst" op te zetten.

https://www.textilia.nl/w(...)oor-slechte-klanten/

het opstellen van een waarschuwingslijst is niet verboden. het delen daarvan is aan strenge regels gebonden.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/zwarte-lijst

[ Bericht 25% gewijzigd door spectrumanalyser op 12-11-2020 18:40:33 ]
pi_196209452
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
het komt in de praktijk amper voor. je kunt je voorstellen dat als een webwinkel een klant heeft die systematisch wat besteld en weer retour stuurt, dat dit voor een webwinkel zuur is.

https://www.safeshops.be/nl/2019/06/27/retour-recht-last-of-lust/

overigens is er in 2015 vanuit webwinkels wel een vraag gekomen of er een "zwarte lijst" kan worden opgesteld van klanten met hoog retourgedrag. dit zou vanuit privacy oogpunt niet mogelijk zijn. Er zou toch gepoogd zijn om een "waarschuwingslijst" op te zetten.

https://www.textilia.nl/w(...)oor-slechte-klanten/

het opstellen van een waarschuwingslijst is niet verboden. het delen daarvan is aan strenge regels gebonden.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/zwarte-lijst
Dit is toch helemaal niet aan de hand bij TS. Zie zijn retour geschiedenis bij MM
pi_196292688
Hoe is dit afgelopen?

Ik maak overigens iets soortgelijks mee bij bol.com. Pakket is zoek en eerst moet onderzoek afgerond zijn
Hallo
pi_196304023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Hoe is dit afgelopen?

Ik maak overigens iets soortgelijks mee bij bol.com. Pakket is zoek en eerst moet onderzoek afgerond zijn
En, what happened?
pi_196304784
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En, what happened?
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Hallo
pi_196304860
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?
pi_196305077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.

Ik lees overigens heel veel over slechte ervaringen met partnerbedrijven. Beter direct bij bol.com kopen. Tweede tip binnen dit topic!

Niet kopen bij mediamarkt en niet kopen bij partnerbedrijven

Edit: bol.com gaat nu bemiddelen. Zij vragen hier 3 tot 4 dagen geduld voor. En als dit niet lukt dan hebben ze misschien een andere ‘oplossing’. Dus dat biedt wat hoop
Hallo
pi_196306941
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.

Ik lees overigens heel veel over slechte ervaringen met partnerbedrijven. Beter direct bij bol.com kopen. Tweede tip binnen dit topic!

Niet kopen bij mediamarkt en niet kopen bij partnerbedrijven

Edit: bol.com gaat nu bemiddelen. Zij vragen hier 3 tot 4 dagen geduld voor. En als dit niet lukt dan hebben ze misschien een andere ‘oplossing’. Dus dat biedt wat hoop
Gelukkig :)
pi_196316325
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?

quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:
Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?
pi_196318275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?
[..]

Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?
Update:

De termijn is nu geen punt meer ineens nu duidelijk is dat ik voldoe aan de voorwaarden. Echter vinden ze nu - omdat ik het product uitgeprobeerd heb - zij het niet meer kunnen verkopen. Het gaat dus om een stuk gereedschap. Hier is jurisprudentie over, namelijk dat je het product mag uitproberen, dus ik strijd gewoon door.

Bol.com bemiddelt in deze omdat de partner niet mee wil werken.
Hallo
pi_196319295
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:27 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Update:

De termijn is nu geen punt meer ineens nu duidelijk is dat ik voldoe aan de voorwaarden. Echter vinden ze nu - omdat ik het product uitgeprobeerd heb - zij het niet meer kunnen verkopen. Het gaat dus om een stuk gereedschap. Hier is jurisprudentie over, namelijk dat je het product mag uitproberen, dus ik strijd gewoon door.

Bol.com bemiddelt in deze omdat de partner niet mee wil werken.
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
quote:
De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot :N
pi_196320032
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot :N
Dank voor je bericht en het wetsartikel. Ga ik ze nog even extra op wijzen.
Hallo
pi_196320089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?
Hallo
pi_196320201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:37 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?
Artikel 6:230m lid 1 BW:
quote:
Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:

[...]

h. wanneer een recht van ontbinding van de overeenkomst bestaat, de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor de uitoefening van dat recht overeenkomstig artikel 230o, alsmede het modelformulier voor ontbinding opgenomen in bijlage I, deel B, van de richtlijn;
  donderdag 19 november 2020 @ 15:15:40 #301
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196320597
Je moet alleen bij de MM kopen als het spullen zijn onder de pakweg 100 euro en als de kans klein is dat je met aftersales te maken krijgt.

Mijn mening he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')