abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196205977
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.

af en toe kom ik een TV tegen die duidelijk met een kletsnatte dweil schoongemaakt is. een lcd tv is allesbehalve waterbestendig. een druppeltje kan al genoeg zijn. zet dus ook geen plantenbak boven je tv, er komt een dag dat je met je gieter je TV om zeep helpt.
Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.
De eerste 6 maanden mag MM/Dynafix bewijzen dat de schuld bij TS ligt en dat is vrijwel onmogelijk
pi_196206102
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.
De eerste 6 maanden mag MM/Dynafix bewijzen dat de schuld bij TS ligt en dat is vrijwel onmogelijk
ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.
feit is dat Dynafix niets kosteloos gaat repareren zodra een vochtindicator uitslaat of corrosie aanwezig is.
dat is ook een van de redenen waarom Dynafix slechte reviews krijgt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196206229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.
feit is dat Dynafix niets kosteloos gaat repareren zodra een vochtindicator uitslaat of corrosie aanwezig is.
dat is ook een van de redenen waarom Dynafix slechte reviews krijgt.
Zijn wel rechtzaken over geweest, en het is zoals ik zeg vrijwel onmogelijk te bewijzen dat de consument het product verkeerd heeft behandeld en daarmee de schade heeft veroorzaakt.
pi_196206773
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis.
En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196207109
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.

En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
Ook die kunnen er wat van de laatste tijd. Verdraaien van wet- en regelgeving is hen helaas ook niet meer vreemd.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:59 schreef JosMert het volgende:
Update naar contact opgenomen met Samsung:

Beste,

We verwijzen u door naar de Mediamarkt klantenservice. Het aankooppunt is verantwoordelijk voor deze case.


Met vriendelijke groet,

Samsung
Het is beter om dit per email af te handelen. Gebruik de voorbeeld brief in deze link en communiceer alleen met MediaMarkt. Je hebt het product bij MediaMarkt gekocht, Samsung is geen partij in deze: https://www.consuwijzer.n(...)ondeugdelijk-product

Stel hierbij een termijn van twee weken. Haalt MediaMarkt dat niet, dan ontbind je op basis van die brief de koopovereenkomst of de brief in de volgende link: https://www.consuwijzer.n(...)reenkomst-beeindigen
pi_196207938
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 16:39 schreef baskick het volgende:

[..]

En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.
Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.
pi_196208041
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis. Jij bent nu juist het hele topic bezig om te bepleiten dat de interne Mediamarkt-regels totaal irrelevant zijn :')

Juridisch is het gewoon helder, TS mag retourneren, Mediamarkt mag kosten in rekening brengen voor de eventuele waardevermindering.

Tenzij er nog wat meer speelt, wat me ook niet zou verbazen gezien het eerdere Bol.com-verhaal van TS
De uitkomst zal wss sws niet gepost worden. In dat bol.com topic werd er ook niet meer gepost. Wel opvallend idd dat hij 2 topics heeft met grote aankopen en dan zijn geld niet terugkrijgt. Maar ja vind het sws irritant als mensen het einde van het verhaal niet meer updaten.
pi_196208556
Toen ik daar over begon in het bol.com-topic kwam er een hoop geschreeuw over dat het allemaal wettelijk verplicht is.
Stel dat TS een excessief aantal retouren heeft staan dan mag Mediamarkt weigeren. dan heet het rechtsmisbruik.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196208698
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:42 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.
Dat sloeg op de voorwaarden van maximaal 25 uur.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196208718
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toen ik daar over begon in het bol.com-topic kwam er een hoop geschreeuw over dat het allemaal wettelijk verplicht is.
Stel dat TS een excessief aantal retouren heeft staan dan mag Mediamarkt weigeren. dan heet het rechtsmisbruik.
Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196208767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.
Heb 10 bestellingen in mijn account bij MM waarvan dit de 2de retour is. Andere was een hoesje van een telefoon die niet paste.
pi_196208856
het komt in de praktijk amper voor. je kunt je voorstellen dat als een webwinkel een klant heeft die systematisch wat besteld en weer retour stuurt, dat dit voor een webwinkel zuur is.

https://www.safeshops.be/nl/2019/06/27/retour-recht-last-of-lust/

overigens is er in 2015 vanuit webwinkels wel een vraag gekomen of er een "zwarte lijst" kan worden opgesteld van klanten met hoog retourgedrag. dit zou vanuit privacy oogpunt niet mogelijk zijn. Er zou toch gepoogd zijn om een "waarschuwingslijst" op te zetten.

https://www.textilia.nl/w(...)oor-slechte-klanten/

het opstellen van een waarschuwingslijst is niet verboden. het delen daarvan is aan strenge regels gebonden.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/zwarte-lijst

[ Bericht 25% gewijzigd door spectrumanalyser op 12-11-2020 18:40:33 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196209452
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
het komt in de praktijk amper voor. je kunt je voorstellen dat als een webwinkel een klant heeft die systematisch wat besteld en weer retour stuurt, dat dit voor een webwinkel zuur is.

https://www.safeshops.be/nl/2019/06/27/retour-recht-last-of-lust/

overigens is er in 2015 vanuit webwinkels wel een vraag gekomen of er een "zwarte lijst" kan worden opgesteld van klanten met hoog retourgedrag. dit zou vanuit privacy oogpunt niet mogelijk zijn. Er zou toch gepoogd zijn om een "waarschuwingslijst" op te zetten.

https://www.textilia.nl/w(...)oor-slechte-klanten/

het opstellen van een waarschuwingslijst is niet verboden. het delen daarvan is aan strenge regels gebonden.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/zwarte-lijst
Dit is toch helemaal niet aan de hand bij TS. Zie zijn retour geschiedenis bij MM
pi_196292688
Hoe is dit afgelopen?

Ik maak overigens iets soortgelijks mee bij bol.com. Pakket is zoek en eerst moet onderzoek afgerond zijn
Hallo
pi_196304023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Hoe is dit afgelopen?

Ik maak overigens iets soortgelijks mee bij bol.com. Pakket is zoek en eerst moet onderzoek afgerond zijn
En, what happened?
pi_196304784
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En, what happened?
Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Hallo
pi_196304860
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?
pi_196305077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Geen rechtsbijstandverzekering? Hoe was de zending? Door hun betaald gefaciliteerd en gekozen?
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.

Ik lees overigens heel veel over slechte ervaringen met partnerbedrijven. Beter direct bij bol.com kopen. Tweede tip binnen dit topic!

Niet kopen bij mediamarkt en niet kopen bij partnerbedrijven

Edit: bol.com gaat nu bemiddelen. Zij vragen hier 3 tot 4 dagen geduld voor. En als dit niet lukt dan hebben ze misschien een andere ‘oplossing’. Dus dat biedt wat hoop
Hallo
pi_196306941
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.

Ik lees overigens heel veel over slechte ervaringen met partnerbedrijven. Beter direct bij bol.com kopen. Tweede tip binnen dit topic!

Niet kopen bij mediamarkt en niet kopen bij partnerbedrijven

Edit: bol.com gaat nu bemiddelen. Zij vragen hier 3 tot 4 dagen geduld voor. En als dit niet lukt dan hebben ze misschien een andere ‘oplossing’. Dus dat biedt wat hoop
Gelukkig :)
pi_196316325
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:16 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Pakket is gevonden, maar retour is nu geweigerd door partnerverkoper want inmiddels buiten de 30 dagen omdat pakket 2 weken bij innamepunt heeft gelegen. Ik ben nu in de weer met bol.com om dit op te lossen.
Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?

quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:38 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik ben op dit moment nog aan het chatten met bol.com over een oplossing. Op dit moment willen ze vooral afschuiven naar de partner. Maar ik ga daar niet mee akkoord. Het gaat om een bedrag van ca. 90 euro.
Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196318275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt toch een innamebewijs met de juiste datum?
[..]

Je hebt toch ook een koopovereenkomst met de externe partner en niet met Bol?
Update:

De termijn is nu geen punt meer ineens nu duidelijk is dat ik voldoe aan de voorwaarden. Echter vinden ze nu - omdat ik het product uitgeprobeerd heb - zij het niet meer kunnen verkopen. Het gaat dus om een stuk gereedschap. Hier is jurisprudentie over, namelijk dat je het product mag uitproberen, dus ik strijd gewoon door.

Bol.com bemiddelt in deze omdat de partner niet mee wil werken.
Hallo
pi_196319295
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:27 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Update:

De termijn is nu geen punt meer ineens nu duidelijk is dat ik voldoe aan de voorwaarden. Echter vinden ze nu - omdat ik het product uitgeprobeerd heb - zij het niet meer kunnen verkopen. Het gaat dus om een stuk gereedschap. Hier is jurisprudentie over, namelijk dat je het product mag uitproberen, dus ik strijd gewoon door.

Bol.com bemiddelt in deze omdat de partner niet mee wil werken.
Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
quote:
De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196320032
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]

Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot :N
Dank voor je bericht en het wetsartikel. Ga ik ze nog even extra op wijzen.
Hallo
pi_196320089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, maar met mate. Artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]

Dit mag niet leiden tot weigering, maar wel tot het rekenen van waardevermindering. De winkelier moet dus aantonen dat de restwaarde 0 is. Die kans acht ik niet zo groot :N
En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?
Hallo
pi_196320201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:37 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

En ze hebben geen aanvullende voorwaarden verstrekt over eventueel weigeren bij gebruik/uitproberen. Dus dan hebben ze ook verzaakt?
Artikel 6:230m lid 1 BW:
quote:
Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:

[...]

h. wanneer een recht van ontbinding van de overeenkomst bestaat, de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor de uitoefening van dat recht overeenkomstig artikel 230o, alsmede het modelformulier voor ontbinding opgenomen in bijlage I, deel B, van de richtlijn;
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')