Coolblue is ook maar net hoe de wind waait, het gaat meestal goed, maar ook vaak genoeg niet.quote:Op maandag 9 november 2020 07:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
CoolBlue heb ik echter wel heel goede ervaring mee, maar wellicht is dat persoonlijk. Voorbeeld is een vaatwasser in onze verkochte woning die kapot ging, die hebben ze netjes laten vervangen.
zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:45 schreef devlinmr het volgende:
Volgende bericht van MM gaat zijn dat het defect de schuld van TS is en of hij even 500¤wil lappen
Heb je dit al gedaan TS?quote:Op zondag 8 november 2020 18:53 schreef Heph844 het volgende:
Deze route dus:
[..]
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.quote:
Idd gang naar de rechter zou ik nu ook doenquote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Bottem line is, dat MediaMarkt volhoudt dat de
[..]
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.
Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.
Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.
De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
Nee, nee, neequote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Bottem line is, dat MediaMarkt volhoudt dat de
[..]
Alleen geldt voor producten in nieuwstaat cq die alleen uitgeprobeerd zijn en niks nada schade heeft.
Je zou echter kunnen stellen dat in de uitprobeerfase het product al stuk is gegaan, die uitprobeerfase is namelijk 14 dagen en dit was gebeurt op dag 3.
Dan werpt Mediamarkt nog op dat TS in de doos heeft zitten knippen, dit is echter op instructie van de MediaMarkt zelf.
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden. Nu geeft Mediamarkt een instructie die negatieve juridische gevolgen heeft voor de consument zonder de consument op die negatieve gevolgen te wijzen.
De consument wordt wel beschermd hoor in NL. TS maakt alle kans in een rechtzaak.
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepenquote:Op donderdag 12 november 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
Als dat invloed zou hebben op je rechten als consument zou je daarop gewezen moeten worden.
Het is geen "omruiltijd", maar een (al dan niet wettelijk) recht de bestelling te herroepen, zonder dat opgave van reden verplicht is. TS had het apparaat gewoon in de doos kunnen stoppen en retourneren.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh?quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
Nou dan is het toch duidelijk, dan slaat het verhaal van mediamarkt nergens op dat knippen in de doos op advies van MM, effect heeft op herroepen.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:43 schreef baskick het volgende:
Dat kán geen invloed hebben op het recht te herroepen Ook niet als ze dat zo melden.
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Binnen 3 dagen duidelijk intentie om de TV te houden? Ojajoh?
Kan je dat nog enigszins hard maken?
Onzin. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht zonder opgave van reden. Intenties zijn niet hard te maken en volledig irrelevant in dit geval of in elk ander geval waarop beroep wordt gedaan op het herroepingsrecht.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, nee, nee
14-30-100 dagen omruiltijd betekend niet dat je er die hele periode van gebruik mag kijken om het te proberen. Het is meer bedoeld, voor situaties waardoor je er niet aan toe bent gekomen om het gekijk te proberen, of niet gelijk kunt retourneren.
TS heeft duidelijk de intentie gehad de tv te houden. Hij ging alleen kapot.
Ik zou er juist heel wat verschillende dingen op willen zien en testen. Dat kost me echt meer dan een uur of twee.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
TS had 10 branduren en mocht er zelfs 25 hebben. Tot zover je verhaalquote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
Dit. TS heeft zelfs binnen 3 dagen keurig herroepingsrecht aanspraak op gemaakt.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Onzin. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht zonder opgave van reden. Intenties zijn niet hard te maken en volledig irrelevant in dit geval of in elk ander geval waarop beroep wordt gedaan op het herroepingsrecht.
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis. Jij bent nu juist het hele topic bezig om te bepleiten dat de interne Mediamarkt-regels totaal irrelevant zijnquote:Op donderdag 12 november 2020 14:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
TS had 10 branduren en mocht er zelfs 25 hebben. Tot zover je verhaal
Je oma en moeder de vrouw moeten ook nog oordelen.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De enige harde indicator die je hebt is het aantal brand-uren. Ik zou zelf zeggen dat je voor enkel het 'uitproberen' van een tv 1 of 2 uur nodig hebt.
Zie je wel, je moeder wilt ook uittesten.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou er juist heel wat verschillende dingen op willen zien en testen. Dat kost me echt meer dan een uur of twee.
Echt niet te geloven deze manier van zaken doen inderdaad. Juridisch is de verpakking geen deel van het product, kan het retour dus niet geweigerd worden en kan een reparatie natuurlijk niet geweigerd worden...quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zou zomaar kunnen. Dynafix kijkt als eerste naar vochtindicatoren. zodra deze verkleurd zijn of er elders sporen van corrosie worden aangetroffen dan komen ze met die claim. Soms terecht, soms onterecht.
af en toe kom ik een TV tegen die duidelijk met een kletsnatte dweil schoongemaakt is. een lcd tv is allesbehalve waterbestendig. een druppeltje kan al genoeg zijn. zet dus ook geen plantenbak boven je tv, er komt een dag dat je met je gieter je TV om zeep helpt.
ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan nog valt het onder garantie tenzij Dynafix video of foto's heeft van TS die water in zijn tv giet.
De eerste 6 maanden mag MM/Dynafix bewijzen dat de schuld bij TS ligt en dat is vrijwel onmogelijk
Zijn wel rechtzaken over geweest, en het is zoals ik zeg vrijwel onmogelijk te bewijzen dat de consument het product verkeerd heeft behandeld en daarmee de schade heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ik ben benieuwd hoe dat juridisch uitpakt. zou iemand er al een zaak van hebben gemaakt? gaat altijd om consumentenelektronica.
feit is dat Dynafix niets kosteloos gaat repareren zodra een vochtindicator uitslaat of corrosie aanwezig is.
dat is ook een van de redenen waarom Dynafix slechte reviews krijgt.
En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis.
Ook die kunnen er wat van de laatste tijd. Verdraaien van wet- en regelgeving is hen helaas ook niet meer vreemd.quote:Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.
En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
Het is beter om dit per email af te handelen. Gebruik de voorbeeld brief in deze link en communiceer alleen met MediaMarkt. Je hebt het product bij MediaMarkt gekocht, Samsung is geen partij in deze: https://www.consuwijzer.n(...)ondeugdelijk-productquote:Op donderdag 12 november 2020 10:59 schreef JosMert het volgende:
Update naar contact opgenomen met Samsung:
Beste,
We verwijzen u door naar de Mediamarkt klantenservice. Het aankooppunt is verantwoordelijk voor deze case.
Met vriendelijke groet,
Samsung
Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:39 schreef baskick het volgende:
[..]
En dat houdt geen stand als TS kan onderbouwen dat 'ie in de wettelijke herroepingstermijn meer dan 25 branduren nodig had om de aard, de kenmerken en de werking van de TV vast te stellen.
De uitkomst zal wss sws niet gepost worden. In dat bol.com topic werd er ook niet meer gepost. Wel opvallend idd dat hij 2 topics heeft met grote aankopen en dan zijn geld niet terugkrijgt. Maar ja vind het sws irritant als mensen het einde van het verhaal niet meer updaten.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die 25 uur is geen wettelijke eis in het kader van de WKOA, maar een interne mediamarkt-eis. Jij bent nu juist het hele topic bezig om te bepleiten dat de interne Mediamarkt-regels totaal irrelevant zijn
Juridisch is het gewoon helder, TS mag retourneren, Mediamarkt mag kosten in rekening brengen voor de eventuele waardevermindering.
Tenzij er nog wat meer speelt, wat me ook niet zou verbazen gezien het eerdere Bol.com-verhaal van TS
Dat sloeg op de voorwaarden van maximaal 25 uur.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:42 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hij heeft maar 10 uur gebruikt dus valt er ruim onder.
Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toen ik daar over begon in het bol.com-topic kwam er een hoop geschreeuw over dat het allemaal wettelijk verplicht is.
Stel dat TS een excessief aantal retouren heeft staan dan mag Mediamarkt weigeren. dan heet het rechtsmisbruik.
Heb 10 bestellingen in mijn account bij MM waarvan dit de 2de retour is. Andere was een hoesje van een telefoon die niet paste.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Bron? Ze mogen wellicht weigeren nog te verkopen, maar retouren weigeren 8s nieuw voor me.
Dit is toch helemaal niet aan de hand bij TS. Zie zijn retour geschiedenis bij MMquote:Op donderdag 12 november 2020 18:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
het komt in de praktijk amper voor. je kunt je voorstellen dat als een webwinkel een klant heeft die systematisch wat besteld en weer retour stuurt, dat dit voor een webwinkel zuur is.
https://www.safeshops.be/nl/2019/06/27/retour-recht-last-of-lust/
overigens is er in 2015 vanuit webwinkels wel een vraag gekomen of er een "zwarte lijst" kan worden opgesteld van klanten met hoog retourgedrag. dit zou vanuit privacy oogpunt niet mogelijk zijn. Er zou toch gepoogd zijn om een "waarschuwingslijst" op te zetten.
https://www.textilia.nl/w(...)oor-slechte-klanten/
het opstellen van een waarschuwingslijst is niet verboden. het delen daarvan is aan strenge regels gebonden.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/zwarte-lijst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |