Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?quote:Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)quote:Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.quote:Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Lijkt me ook dat dat niet onder product valt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.
En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
quote:Op maandag 9 november 2020 23:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
[..]
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.quote:De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Hier in Amsterdam West bestaan ze nog omdat je er met contant geld kan betalen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 08:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.
De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.quote:Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen.
Daarvoor heeft MM de MediaMarkt Outlet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:
[..]
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
Ja, veel werk, maar verwerken van retouren is nu eenmaal een een risico dat gepaard gaat met een webshop uitbaten. Kosten voor retouren moeten in de verkoopprijzen verwerkt zitten. Het probleem met een eventuele volgende koper is op te lossen door de tv als 'tweedekans' te verkopen en in elk geval de niet meer aan te vragen cashback eventueel als waardevermindering door te berekenen aan TS.quote:Op dinsdag 10 november 2020 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.
TS bezorgt beide partijen veel werk
Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
Hèquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:51 schreef JosMert het volgende:
We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.
Ja, dat denk ik dus ook dat ze bij TS hem dan gewoon ongerepareerd hadden terug gestuurt. Hahaquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:
[..]
HèZoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was
Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:
[..]
HèZoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was
quote:Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:
“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt.
Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:
[..]
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.
Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit
Ja eens. Maar het getuigt van weinig klantvriendelijkheid als je je reparatie om die reden on hold zet. Maar over klanttevredenheid bij MM zijn we het allemaal wel eens denk ikquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TS het niet als WKOA behandeltquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.
Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit
Dat is punt van discussie in dit topic, maar niet relevant voor mijn opmerkingquote:Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TSMM het niet als WKOA behandelt
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanafquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:01 schreef dikke_donder het volgende:
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.
Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
Oeps...Nouja omwisselen en als nieuw verkopen met paar tientjes winst als dat kanquote:Op dinsdag 10 november 2020 21:49 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanaf
Helaas kun je het product niet retourneren.quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan.
Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:
Beste JosMert,
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt
Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.
Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat
Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstandquote:Op woensdag 11 november 2020 03:59 schreef Twintig het volgende:
[..]
Helaas kun je het product niet retourneren.
Je rechten zijn dat het product gratis gerepareerd wordt, dus geen onderzoekskosten en geen reparatiekosten, maar helemaal gratis of je krijgt een nieuwe. En je hebt een minimale garantie van 2 jaar.
Bron: https://europa.eu/youreur(...)lty-first-6-months-5
Precies. Users die maar wat neerkwakken en niks lezen voor ze iets posten 😅quote:Op woensdag 11 november 2020 07:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Lees anders het hele topic. Hij kan zich beroepen op de wet koop op afstand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |