abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196148612
Wat een experts hier zeg..

Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. (Indien in voorwaarden betreffende winkel) Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking. Het is pure onzin dat ze verplicht zijn het terug te nemen minus restocking kosten. Dat is een keuze die kan MM maken, maar zeker geen wettelijke verplichting.

Los van de juridische kans is het natuurlijk best vreemd. Wanneer jij aangeeft een nieuw exemplaar te willen krijg je een nieuwe in verpakking inclusief doos natuurlijk. En deze kan dan weer retour omdat die wel in nieuw staat verkeerd. (klein maasje in deze wet) Echter vanwege de cashback actie kan MM ook de label die je moet tonen voor cashback eruit knippen om te zorgen dat je niet tweemaal de cashback claimt.. :-)

[ Bericht 3% gewijzigd door TryX op 09-11-2020 13:50:13 ]
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196148828
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Wat een experts hier zeg..

Los of het goede service is of niet. Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie. Wanneer jij ervoor kiest om toch geld terug te vragen, mogen zij deze weer weigeren ivm beschadigingen aan de verpakking.
Je hebt hier vast een bron bij?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196148956
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt hier vast een bron bij?
Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.

https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm

Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.

#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door TryX op 09-11-2020 12:10:18 ]
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196149356
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:

[..]

Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.

https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm

Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.

#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 12:20:37 ]
pi_196149409
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 12:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dit is Europese regelgeving over garantiebepalingen. Nederland stelt aanvullende eisen aan webshops via de Wet Koop op Afstand (of eigenlijk de opvolger van die wet).
De vraag waar hij op reageert ging ook puur over een defect binnen korte periode. Dat staat in principe los van de WKOA, want geldt natuurlijk ook voor producten die in de winkel gekocht zijn.

Consuwijzer geeft het iets genuanceerder:
quote:
Waar heb ik recht op als een product niet goed is?

Is het product niet goed (ondeugdelijk), dan kunt u het volgende eisen:
Kosteloze reparatie of een nieuw product

U hebt recht op een gratis reparatie of een vervangend product. Dat moet binnen een bepaalde tijd gebeuren. Ook mag u er niet te veel last van hebben. Als de reparatie lang duurt, kan de verkoper u bijvoorbeeld een product te leen geven.

U mag zelf kiezen of u een reparatie of een vervangend product eist. Maar soms stelt de verkoper een andere oplossing voor. Hij moet daar wel een goede reden voor hebben. En u mag er niet te veel last van hebben. De verkoper wil u bijvoorbeeld een nieuw product geven, omdat dit voor hem een stuk goedkoper is dan reparatie. Of hij wil uw product juist alleen repareren, omdat er maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. Of hij heeft geen versie meer van uw product. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u eist.

Kiest de verkoper voor reparatie? Dan moet hij er wel voor zorgen dat hij het product goed repareert. Is reparatie geen goede oplossing in uw situatie? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Of omdat het product daarna nog niet goed is? Dan kunt u een nieuw product eisen.

Helpt de oplossing van de verkoper u niet? Of wil de verkoper u een tegoedbon geven? Dat hoeft u niet te accepteren. De verkoper moet het oplossen als hij een product verkocht dat niet goed is. Weigert de verkoper het op te lossen? Dan mag u het product door een ander laten repareren en de kosten aan de verkoper terugvragen. Laat dat wel eerst schriftelijk aan de verkoper weten. Een andere oplossing is om de koopovereenkomst beëindigen (zie punt 3). Let op: Neemt u een tegoedbon aan? Of accepteert u een minder goede oplossing? Dan is het lastig om er later op terug te komen.
pi_196149780
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:56 schreef TryX het volgende:

[..]

Wat ervaring uit eigen research. Je kan veel informatie hierover terugvinden op onderstaande website.

https://europa.eu/youreur(...)rns/faq/index_nl.htm

Uiteraard mag hier geen schade door eigen toedoen zijn aan het product. Ook niet aan andere onderdelen dan welke daadwerkelijk defect zijn.

#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn.
En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 9 november 2020 @ 13:02:43 #207
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_196150083
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Oftewel: MediaMarkt heeft daar niets mee te doen gehad, maar Dynalogic heeft het veroorzaakt.

En als een monteur dat in één week al 10 keer heeft meegemaakt, dan mag LG zich ook wel eens achter de oren krabben wat betreft hun transportbeveiligingen... Ik zie eigenlijk niet zo in waarom MediaMarkt precies de schuldige was. Wat hadden ze moeten doen? Een nieuwe sturen waar Dynalogic weer opnieuw mee kan gooien?
Dat is verder niet helemaal mijn probleem toch?
pi_196150420
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:44 schreef baskick het volgende:

[..]

En hoe blijkt hieruit dat de winkel niet mag repareren en direct moet vervangen?
Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.

"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196150787
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef TryX het volgende:

[..]

Zie wat letterlijk in mijn edit (in jouw quote) staat.

"#Edit. Bij veel webshops staat die overigens aangegeven in hun eigen algemene voorwaarden. Vanaf dat moment zijn zij verplicht dat ook daadwerkelijk te hanteren. Echter zie ik hierover niets op de website van mediamarkt. In dat geval zit je vast aan de kosteloze reparatie of vervanging binnen aanzienlijke termijn."
Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:39 schreef TryX het volgende:
Bij een defect binnen korte periode zijn zij verplicht deze direct te vervangen, je mag hierbij afzien van reparatie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196150838
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, oke, dus je eerdere stelling was 'gewoon' onjuist:
[..]

Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.

Snap je post dus niet zo goed.. Of ben jij zo'n user die erop kickt en doordramt om maar eigen gelijk te krijgen? :')
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196151852
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:45 schreef TryX het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wat ik net aangaf toch? Ik ging er voor het gemak vanuit dat alle grote partijen dit wel in hun algemene voorwaarden hebben staan, aanvullend op de wettelijke voorwaarden. Echter gaf ik in de andere post aan dat MM dat dus niet heeft.

Snap je post dus niet zo goed.. Of ben jij zo'n user die erop kickt en doordramt om maar eigen gelijk te krijgen? :')
Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196153792
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Je start je post een sarcastische introductie richting mensen die hier goed en goedbedoeld advies geven en roeptoetert vervolgens iets wat onwaar is (om er later op terug te komen, dat je wat aannam, enz). Dat viel me op. Niets meer, niets minder.
Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.

Dit herinnert me wel weer waarom ik niet zo vaak meer op FOK! zit :') Altijd kans op een forum-held die zijn gelijk moet halen en kickt op het laatste woord hebben :')
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_196153825
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.


Zo ontzettend boos op die prutsers man.
pi_196153843
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.


Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Wat een ontzettende faalhazen.Man, man. Mediamarkt🥲
pi_196153911
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.


Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Dit mag helemaal nier wat ze doen volgens de wet. Hogerop zoeken, en wel nu TS!
pi_196154228
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.


Zo ontzettend boos op die prutsers man.
Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?
pi_196154243
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:08 schreef bami_haar het volgende:

[..]

Heb je ook bewijs dat je contact hebt gehad met Samsung dat de cashback stil gezet moet worden? Of is dit alleen telefonisch geweest?
Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zetten
pi_196154560
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.

En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
pi_196155026
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:26 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Dit is precies de reden waarom ik duurdere aankopen liever koop bij Coolblue, geweldige service en ze schakelen snel als er onverhoopt iets misgaat. Je bent er iets duurder uit, maar dat heb ik qua service al een aantal keren terugverdiend.

En wettelijk gezien, het apparaat voldoet niet aan de conformiteitseisen, dus retour is 100% terecht en is niet gebonden aan de staat van de verpakking. Ook al vindt MM kennelijk dat een defecte, gerepareerde tv terug het circuit in moet....
Vraag me af als ze nu zoiets ook lezen en tegen komen op het www het ze iets intereseert.
pi_196155145
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:39 schreef TryX het volgende:

[..]

Veel (web)winkels hebben dergelijke policy's in hun algemene voorwaarden staan. Zeker de grotere partijen. Na mijn post heb ik het nog even bij MM grondig doorgespit en tot mijn verbazing hebben zij dat niet. Uiteraard dit direct hier laten weten. Ik was dus iets te voorbarig met mijn aanname waarop ik gewoon netjes ben teruggekomen.

Dit herinnert me wel weer waarom ik niet zo vaak meer op FOK! zit :') Altijd kans op een forum-held die zijn gelijk moet halen en kickt op het laatste woord hebben :')
Een vervang/omruil policy zul je vrijwel nooit in de voorwaarden vinden. Vaak is dat iets, wat geregeld is tussen winkel en fabrikant. Dus fabrikant kijkt het toestel na, constateert een defect of productiefout snel en geeft daarna toestemming aan de winkelier om het toestel te crediteren.

Winkelier kan de klant daarna een nieuw toestel leveren.
.
pi_196155865
Van de site consuwijzer

Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.

Met het starten van de cashback actie zou je juridisch gezien zomaar de intentie kunnen hebben gehad om het artikel te houden en geldt niet de wkoa, maar het reguliere proces waarbij de tv stuk gaat binnen de garantietermijn.

Maar ja, ik ben geen jurist :-)
pi_196157017
Ik snap niet zo goed wat die doos ermee te maken heeft? Sommige beweren hier dat wkoa niet geldt omdat de doos stuk is maar je koopt toch een tv, geen kartonnen doos?

In theorie zou ts alvast de doos kunnen hebben geknipt om aan de actie te voldoen en pas later erachter komen dat het beeld/geluid hem toch niet bevalt.
En wat als je doos per ongeluk stuk maakt mag je dan ook niet meer retourneren?

Mediamarkt mag dan natuurlijk wel kosten in rekening brengen om die doos te vervangen.
No bitch to me
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 november 2020 @ 19:32:44 #223
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_196157069
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 17:09 schreef JosMert het volgende:

Telefonisch en die medewerker zou de cashback stop zetten
Sam.sung vragen om een schriftelijke bevestiging?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 november 2020 @ 19:45:16 #224
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196157394
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:37 schreef bami_haar het volgende:
Van de site consuwijzer

Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.

Met het starten van de cashback actie zou je juridisch gezien zomaar de intentie kunnen hebben gehad om het artikel te houden en geldt niet de wkoa, maar het reguliere proces waarbij de tv stuk gaat binnen de garantietermijn.

Maar ja, ik ben geen jurist :-)
En in diezelfde alinea staat ook het volgende:

Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.


Waarbij je in dit geval nog kan beargumenteren dat de verkoper - die adverteert met de cashback-actie van fabrikant - dit probleem zelf op de hals heeft gehaald. Anders wordt zo'n cashback-actie een listige truc om retouren te voorkomen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196161311
quote:
Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
pi_196161799
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
pi_196164268
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196164344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Lijkt me ook dat dat niet onder product valt.
pi_196164483
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.

En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Hallo
pi_196164613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.

En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
pi_196164866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
pi_196164871
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:02 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
pi_196165392
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

[..]

Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
quote:
De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.

De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196165524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
Hier in Amsterdam West bestaan ze nog omdat je er met contant geld kan betalen. ;)
.
pi_196165543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]

Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.

De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.

TS bezorgt beide partijen veel werk

Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
pi_196165590
@TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196167358
quote:
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen.
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
pi_196167553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
Daarvoor heeft MM de MediaMarkt Outlet.
Daar staan producten in met als kenmerk Nieuw, beschadigd of showroommodel.

Heb ooit een nieuwe SmartTV gekocht die in de winkel was omgevallen. Voor de helft van de prijs gekocht, ook in een outlet store. Slechts de rand van de behuizing had een breuk en een bandkabeltje van de Ambilight was losgekomen. opnieuw aangesloten en de tv werkte zo goed als nieuw. 9 jaar plezier van gehad.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196167760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
_O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.

TS bezorgt beide partijen veel werk

Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
Ja, veel werk, maar verwerken van retouren is nu eenmaal een een risico dat gepaard gaat met een webshop uitbaten. Kosten voor retouren moeten in de verkoopprijzen verwerkt zitten. Het probleem met een eventuele volgende koper is op te lossen door de tv als 'tweedekans' te verkopen en in elk geval de niet meer aan te vragen cashback eventueel als waardevermindering door te berekenen aan TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196168440
Update Mediamarkt:

Beste,

We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt
pi_196168474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:51 schreef JosMert het volgende:
We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.
:') Zoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was :|W
pi_196168516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:

[..]

:') Zoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was :|W
Ja, dat denk ik dus ook dat ze bij TS hem dan gewoon ongerepareerd hadden terug gestuurt. Haha
pi_196169515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:

[..]

:') Zoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was :|W
Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:

quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

Zo ontzettend boos op die prutsers man.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196169787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:
[..]

Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.

Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit :?
pi_196170524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.

Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit :?
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196170559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
Ja eens. Maar het getuigt van weinig klantvriendelijkheid als je je reparatie om die reden on hold zet. Maar over klanttevredenheid bij MM zijn we het allemaal wel eens denk ik :D
pi_196171257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.

Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit :?
Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TS het niet als WKOA behandelt
pi_196172117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TSMM het niet als WKOA behandelt
Dat is punt van discussie in dit topic, maar niet relevant voor mijn opmerking :P
pi_196174367
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.

Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
pi_196177991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:01 schreef dikke_donder het volgende:
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.

Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanaf :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')