abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196161799
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
pi_196164268
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 22:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Een cashback starten valt misschien onder 'meer dan nodig' ?
Valt de doos onder 'het product'? Je koopt een tv, niet de verpakking.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196164344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook dat dat niet onder product valt.
pi_196164483
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.

En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Hallo
pi_196164613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
Heel veel leergeld, maar een les voor alle users.

En heel erg dom van mediamarkt. Want een negatieve ervaring wordt ca. 20 keer doorverteld. En dan nog alle lezers hier op fok! Dus dit is uiteindelijk hun nagel aan de doodskist
Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
pi_196164866
quote:

[..]

Akkoord. Maar is het nodig om cashback te activeren om het product te testen?
pi_196164871
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:02 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik zou zoiets ook doen gelijk na aanschaf voordat je het vergeet ( daarom doen bedrijven cashbaks, mensen vergeten het)
quote:

[..]

pi_196165392
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

[..]

Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
quote:
De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.

De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196165524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Yes. Snap ook niet dat ze met deze praktijken nog zoveel klanten over hebben.
Hier in Amsterdam West bestaan ze nog omdat je er met contant geld kan betalen. ;)
.
pi_196165543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Cashback aanvragen is niet nodig om het product te testen, nee. Maar artikel 6:230s lid 3 BW:
[..]

Ik lees 'de zaak' hier als het gekochte product, zijnde de tv. In hoeverre is uitknippen van een specifiek deel van de doos (voor de cashback) anders dan het openscheuren van de doos? In beide gevallen is de verpakking beschadigd. Theoretisch gezien kan TS de tv ook zonder de originele doos retourneren onder WKOA. Alleen: de verkoper mag waardevermindering in rekening brengen.

De cashback is (afhankelijk van hoe die is opgezet) een overeenkomst tussen de fabrikant en TS waar de verkoper buiten staat. Dat TS die in gang heeft gezet en pas daarna zou willen herroepen, staat daar m.i. los van. TS heeft deze stopgezet (maar daar geen bewijs van). Gezond verstand zegt me dat die cashback ook ongedaan gemaakt moet worden als TS het artikel retourneert.
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.

TS bezorgt beide partijen veel werk

Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
pi_196165590
@TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196167358
quote:
Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen.
Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
pi_196167553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Veel partijen stoten al de teruggekomen retouren af voor een fractie van de prijs. Vandaar dat op vele veilingsites hele karren te koop staan.
Ik weet niet of MM dat doet, maar het argument dat de verkoper opnieuw moet of wil verkopen, doet niks af aan de rechten van de consument (even algemene opmerking, niet nav jouw quote).
Daarvoor heeft MM de MediaMarkt Outlet.
Daar staan producten in met als kenmerk Nieuw, beschadigd of showroommodel.

Heb ooit een nieuwe SmartTV gekocht die in de winkel was omgevallen. Voor de helft van de prijs gekocht, ook in een outlet store. Slechts de rand van de behuizing had een breuk en een bandkabeltje van de Ambilight was losgekomen. opnieuw aangesloten en de tv werkte zo goed als nieuw. 9 jaar plezier van gehad.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196167760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:TS Volgende topic moet gaan over retourneren bij AliExpress oké?
_O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 09:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen verkoper wil die televisie straks opnieuw verkopen. Verkoper krijgt een boze nieuwe klant als de cashback van die tv niet geclaimd kan worden omdat die code al geactiveerd is.
Op dat moment heeft verkoper wel een probleem, ook al is het de fabrikant die moet leveren.

TS bezorgt beide partijen veel werk

Ik poog niet te stellen dat TS geen recht op volledig teruggave heeft. Dit is meer bedoeld als een beetje sympathie voor verkoper
Ja, veel werk, maar verwerken van retouren is nu eenmaal een een risico dat gepaard gaat met een webshop uitbaten. Kosten voor retouren moeten in de verkoopprijzen verwerkt zitten. Het probleem met een eventuele volgende koper is op te lossen door de tv als 'tweedekans' te verkopen en in elk geval de niet meer aan te vragen cashback eventueel als waardevermindering door te berekenen aan TS.
pi_196168440
Update Mediamarkt:

Beste,

We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt
pi_196168474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:51 schreef JosMert het volgende:
We hebben contact opgenomen met Samsung en de cashbackaanvraag is gelukkig niet meer actief.
Dus de Samsung tv gaat richting onze reparatieafdeling voor het vervolg van de procedure.
:') Zoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was :|W
pi_196168516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:

[..]

:') Zoals het er nu staat zouden ze de tv dus niet eens gaan repareren, als de cashback nog actief was :|W
Ja, dat denk ik dus ook dat ze bij TS hem dan gewoon ongerepareerd hadden terug gestuurt. Haha
pi_196169515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:

quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:
Update Mediamarkt net via twitter contact gehad ja het verhaal wordt steeds mooier:

“Aangezien we kunnen zien dat u de cashback heeft geclaimd in samenwerking met Samsung, zullen we dit ook administratief moeten onderzoeken voordat we hem gaan repareren. Dit kan 10 tot 15 werkdagen in beslag nemen. Hopende op uw begrip. “

Met vriendelijke groet,

Mediamarkt.

Zo ontzettend boos op die prutsers man.
pi_196169787
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, nee, de reparatie was 10-15 dagen on hold gezet:
[..]

Ja, das toch raar...? Ik zie nog steeds 2 scenario's:
- WKOA > binnen bedenktijd dus zonder opgaaf van reden retour en geld terug
- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.

Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit :?
pi_196170524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

- Geen WKOA (want cashback is al gedaan en/of doos is stuk), dan recht op een goed product dus reparatie of vervanging.

Ik zie niet hoe de cashback een reparatie kan vertragen, als MM op het 2e scenario zit :?
Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
pi_196170559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Maar er zit een verschil tussen 'nog niet repareren' (on hold, om welke reden dan ook) en 'niet repareren'.
Ja eens. Maar het getuigt van weinig klantvriendelijkheid als je je reparatie om die reden on hold zet. Maar over klanttevredenheid bij MM zijn we het allemaal wel eens denk ik :D
pi_196171257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TS het niet als WKOA behandelt
pi_196172117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Het is toch geen WKOA. TS kan er niks aan doen dat TSMM het niet als WKOA behandelt
Dat is punt van discussie in dit topic, maar niet relevant voor mijn opmerking :P
pi_196174367
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.

Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
pi_196177991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:01 schreef dikke_donder het volgende:
Heb ik eerder gehad met Mediamarkt maar dan met waterkoker van 50euro. 2e keer aanzetten en deed het niet meer, maar is gebruikt dus deden direct extreem moeilijk en met eigen regels gooien. Bericht verzonden naar merk en kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd, moest alleen serienummer doorgeven en daarna werd het omgeruild.

Dus mijn advies, probeer het direct bij Samsung. Mogelijk dat ze je tv om willen ruilen
Hij wil dat ding niet omruilen hij wil er vanaf :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')