Dit. Pure leugens idd.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Volgens wij van WC eend wel ja.quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
In nieuwstaat, dus niet-defectquote:Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...quote:
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).quote:
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...quote:Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).
Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Dat is ook wel typisch. Stel een tv komt terug met meer dan 25 branduren dan moeten ze dat ding maar afprijzen zoals bij een showmodel. En de kosten (waardevermindering) verhalen op de koper die de tv retourneerde. Retour niet accepteren mag binnen de WKOA simpelweg niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Daar heb je gelijk in, sorryquote:Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...
Coolblue is ook niets meer kwa servicequote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:quote:Op zondag 8 november 2020 17:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?quote:Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijkquote:Op zondag 8 november 2020 17:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Coolblue is ook niets meer kwa service
Waar voldoet TS juridisch dan niet aan? Leg het me uitquote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Mediamarkt zit hier fout. Als ze klantvriendelijk waren had TS al het geld op zijn bankrening retour gehad.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Nou ja, mij lijkt dat er voor de beschadigde verpakking een waardevermindering gerekend mag worden. Hoewel je wel verweer kan voeren dat dit het gevolg is van de expliciete instructie inzake de cashback. Verkoper had de koper erop kunnen wijzen dat dit gevolgen kan hebben bij een retour. Want dat recht mag niet worden ingeperkt.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Dit slaat nergens op, hij heeft niks met dit topic te maken en de situatie die jij beschrijft is ook compleet anders dan de situatie die TS schetst.quote:Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Juist ja! Wat @:deBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel![]()
True. Blijkt maar weerquote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Dom commentaar. Het is letterlijk een instructie van Samsung. TS dacht gewoon een goede tv te hebben gekregen voor de komende jaren. Wat kan hij er aan doen dat hij kapot gaat?quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.
dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dit meen je niet serieus toch?quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.
dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dat denk ik ook. Die kneusjes bij de retouren afdeling hadddn het niet eens gecheckt denk ik.quote:Op zondag 8 november 2020 17:31 schreef Newone82 het volgende:
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Is actie van Samsung in samenwerking met de retailers lees ik. Ik zou ook als TS dit gelijk na ontvangst tv claimen voordat je het vergeet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:
[..]
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
2/4 weken vanwege coronaquote:Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Newone82 het volgende:
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
Ook nog het dure segment dus. Sterkte!quote:Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
2/4 weken vanwege corona. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
Ik wilde een wasmachine ruilen en geld bij leggen ding was net 2 maanden oud en manchet was al stuk.quote:Op zondag 8 november 2020 17:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terugquote:Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
2/4 weken vanwege corona. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
200% mee eens. Het moet ze zelf eens overkomenquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Denk dat ze daar niet zo van onder de indruk zijn als ik hun houding nu al zie.quote:Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef SOG het volgende:
[..]
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahahaquote:Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.
Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
Beetje ongelukkig ge-quote misschienquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.quote:Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
En er nog anno 2020 mee weg komen ook met deze “service”. En dat dan consumenten dit ook gewoon pikken.quote:Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Beetje ongelukkig ge-quote misschien, maar dit dus inderdaad.
Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan
Samsung tv van 2K zit in hoog segment. Wat is daar geen onderzoek aan?quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.quote:Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |