abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196137245
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
Dit. Pure leugens idd.
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:11 #53
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137258
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet. :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:13 #54
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137260
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
pi_196137294
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
Volgens wij van WC eend wel ja.

Volgens de wet koop op afstand niet.
pi_196137315
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

quote:
Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
In nieuwstaat, dus niet-defect :P
pi_196137337
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:03 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dit. Pure leugens idd.
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
pi_196137364
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 17:06 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

In nieuwstaat, dus niet-defect :P
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).

Alles daarbuiten is niet wettelijk vastgelegd en dus compleet afhankelijk van de grieven van de verkoper.
pi_196137373
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
pi_196137409
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
pi_196137410
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?
pi_196137434
quote:
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.

Ik hoop alleen voor je dat je deze correspondentie zwart op wit hebt staan.
pi_196137445
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen... :W
  zondag 8 november 2020 @ 17:14:15 #64
106942 Eix
pi_196137449
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.

Persoonlijk vind ik de consumentenbescherming daarmee redelijk doorgeschoten. Maar dat maakt niet dat je dan kan zeggen dat door het uitknippen van de barcode de bedenktermijn ten einde is gekomen. Hoezeer ik zelf ook vind dat het zo zou moeten werken.
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 17:16:49 #65
106942 Eix
pi_196137479
quote:
Dat is ook wel typisch. Stel een tv komt terug met meer dan 25 branduren dan moeten ze dat ding maar afprijzen zoals bij een showmodel. En de kosten (waardevermindering) verhalen op de koper die de tv retourneerde. Retour niet accepteren mag binnen de WKOA simpelweg niet.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137488
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen... :W
Daar heb je gelijk in, sorry

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 17:18:05 ]
pi_196137497
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Coolblue is ook niets meer kwa service -O-
pi_196137503
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
pi_196137541
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

[..]

- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.

TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
pi_196137551
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
pi_196137553
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:22 schreef Newone82 het volgende:

[..]

TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk :D
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar ;)
pi_196137569
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Coolblue is ook niets meer kwa service -O-
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
pi_196137575
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Waar voldoet TS juridisch dan niet aan? Leg het me uit ;)
pi_196137616
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Mediamarkt zit hier fout. Als ze klantvriendelijk waren had TS al het geld op zijn bankrening retour gehad.
  zondag 8 november 2020 @ 17:29:53 #75
106942 Eix
pi_196137651
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou ja, mij lijkt dat er voor de beschadigde verpakking een waardevermindering gerekend mag worden. Hoewel je wel verweer kan voeren dat dit het gevolg is van de expliciete instructie inzake de cashback. Verkoper had de koper erop kunnen wijzen dat dit gevolgen kan hebben bij een retour. Want dat recht mag niet worden ingeperkt.

Tweede punt: bij defecten geldt dat de verkoper de eerste zes maanden moet bewijzen dat de koper het defect heeft veroorzaakt. Het product is dus niet conform (non-conformiteit). Hoe zich dit verhoudt tot de WKOA weet ik ook niet precies. Maar het zou wel vreemd zijn indien een product defect gaat in de 14-dagen bedenktermijn er geen recht meer is op het uitoefenen van die rechten.

Kortom, mijn inschatting is dat TS in zijn recht staat. Maar ik ben geen jurist.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137653
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Hallo
pi_196137654
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.

dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.

al denk ik dat veel winkels niet zo happig zijn op een cashback die al is ge-int is weer retour te nemen :P
pi_196137659
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Juist ja! Wat @:deBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel :(
Dit slaat nergens op, hij heeft niks met dit topic te maken en de situatie die jij beschrijft is ook compleet anders dan de situatie die TS schetst.
pi_196137671
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
pi_196137678
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
True. Blijkt maar weer
pi_196137693
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".

dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dom commentaar. Het is letterlijk een instructie van Samsung. TS dacht gewoon een goede tv te hebben gekregen voor de komende jaren. Wat kan hij er aan doen dat hij kapot gaat?
pi_196137695
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:

Dit meen je niet serieus toch?
pi_196137702
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:31 schreef Newone82 het volgende:
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
Dat denk ik ook. Die kneusjes bij de retouren afdeling hadddn het niet eens gecheckt denk ik.
pi_196137706
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:33 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit meen je niet serieus toch?
Volgens mij meent hij het echt....
pi_196137707
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
pi_196137761
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:

[..]

En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
Is actie van Samsung in samenwerking met de retailers lees ik. Ik zou ook als TS dit gelijk na ontvangst tv claimen voordat je het vergeet.
pi_196137782
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
pi_196137795
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Newone82 het volgende:
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
2/4 weken vanwege corona :(. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
pi_196137810
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ook nog het dure segment dus. Sterkte!
pi_196137862
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
Ik wilde een wasmachine ruilen en geld bij leggen ding was net 2 maanden oud en manchet was al stuk.

Achja zal ook wel hygiëne zijn gok ik zo...
pi_196137933
Benieuwd hoe dit afloopt :)
pi_196138006
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
pi_196138027
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
pi_196138058
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:

[..]

TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
200% mee eens. Het moet ze zelf eens overkomen ;). Piepen ze wel anders.

Service heeft de MM anno 2020 nog steeds niet van gehoord. En dat in tijden van Amazon. RIP mediamarkt.
pi_196138159
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef SOG het volgende:

[..]

Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
Denk dat ze daar niet zo van onder de indruk zijn als ik hun houding nu al zie.
pi_196138165
quote:

[..]

Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.

Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
pi_196138192
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.

Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
pi_196138208
quote:

[..]

Beetje ongelukkig ge-quote misschien :P , maar dit dus inderdaad.

Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan :')
pi_196138224
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
pi_196138237
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Beetje ongelukkig ge-quote misschien :P , maar dit dus inderdaad.

Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan :')
En er nog anno 2020 mee weg komen ook met deze “service”. En dat dan consumenten dit ook gewoon pikken.
pi_196138251
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.

Samsung tv van 2K zit in hoog segment. Wat is daar geen onderzoek aan?
pi_196138263
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Het is wel een goed punt dat je maakt, maar het is niet relevant in deze casus.

De wet koop op afstand behoeft geen reden voor retour. Binnen 14 dagen mag je een product retourneren zonder opgaaf van reden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')