abonnement Unibet Coolblue
pi_196097809
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196097828
fipo

Wanneer kroegen weer open?

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2020 15:03:59 ]
pi_196097829
IMO moest ik deze nieuwe thread openen?
pi_196097841
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:03 schreef Za het volgende:
IMO moest ik deze nieuwe thread openen?
Als je dan tussendoor gaat poepen niet meer..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196097847
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:03 schreef Za het volgende:
IMO moest ik deze nieuwe thread openen?
Dat hoort dan wel dezelfde dag te gebeuren volgens mij. :+
pi_196097854
quote]0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:57 schreef Elan het volgende:

[..]

:)
Het is een bijdrage aan het dalen van de cijfers, geen oplossing tegen Corona.
[/quote]

Maar wat schiet je op met die bijdrage, als je daarna weer opnieuw kan beginnen?

Maatregelen voor 2 weken zijn fopmaatregelen.
- verwijderd door admin -
pi_196097855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:

Als je dan tussendoor gaat poepen niet meer..
Ik was me aan het beraden op een perfecte TT.
pi_196097857
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:03 schreef Leonos het volgende:
fipo

Wanneer kroegen weer open?
Ik mag aannemen volgende week.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196097899
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:05 schreef groenen het volgende:
quote][ afbeelding ] Op vrijdag 6 november 2020 14:57 schreef Elan het volgende:

[..]

:)
Het is een bijdrage aan het dalen van de cijfers, geen oplossing tegen Corona.
Maar wat schiet je op met die bijdrage, als je daarna weer opnieuw kan beginnen?

Maatregelen voor 2 weken zijn fopmaatregelen.
[/quote]

Die van afgelopen dinsdag ook?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:09:46 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196097928
Hoe zit het met het percentage positieve testen? Waarom melden we dat eigenlijk niet overal in de media, is toch veel belangrijker? Of bekt dat soms niet zo lekker als "weer meer dan 7000 besmettingen!!"?
pi_196097936
Ook in NL nu discussie over de covid mutatie bij nertsen die hier in Nederland heeft plaatsgevonden.

De Jonge zegt dat het virus in nertsen hier ander is gemuteerd dan in Denemarken, terwijl in Denemarken nog niet eens vaststaat precies hoe en wat.

https://www.dutchnews.nl/(...)us-found-in-denmark/

Zelfs staat niet vast HOE 68 fokkerijen hier besmet zijn geraakt, en kan een natuurlijk reservoir niet uitgesloten worden, gezien het steeds die nerts gemuteerde variant betrof (2 a 3 varianten).

[ Bericht 3% gewijzigd door Za op 06-11-2020 16:06:55 ]
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:10:58 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196097946
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:09 schreef leolinedance het volgende:
Hoe zit het met het percentage positieve testen? Waarom melden we dat eigenlijk niet overal in de media, is toch veel belangrijker? Of bekt dat soms niet zo lekker als "weer meer dan 7000 besmettingen!!"?
Dat komt elke dinsdag naar buiten; ook in de media.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196097999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:09 schreef leolinedance het volgende:
Hoe zit het met het percentage positieve testen? Waarom melden we dat eigenlijk niet overal in de media, is toch veel belangrijker? Of bekt dat soms niet zo lekker als "weer meer dan 7000 besmettingen!!"?
Wordt in ieder geval elke dinsdag bekend gemaakt.
pi_196098000
ITS HAPPENING JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:14:01 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196098004
Volgende wereldmaatregel hier : Kinderen tot 18 jaar verboden om zonder begeleiding in de malls te zijn _O_

Flopshow :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196098013
hopelijk dinsdag extra maatregelen
pi_196098015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar wat schiet je op met die bijdrage, als je daarna weer opnieuw kan beginnen?

Maatregelen voor 2 weken zijn fopmaatregelen.
Het idee is dat als je sneller daalt met je besmettingen er minder besmettelijke mensen rondlopen en je dus ook eerder kunt versoepelen.
Daar kan een tweeweekse zeer strenge lockdown zeer substantieel aan bijdragen, meer dan 3 maanden fopmaatregelen.
blablablabla
pi_196098035
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:14 schreef KingRoland het volgende:
hopelijk dinsdag extra maatregelen
Zijn nog steeds gewoon mensen op kantoor bij big 4
blablablabla
pi_196098052
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn nog steeds gewoon mensen op kantoor bij big 4
Klopt dit? ex-pwc @monkyyy
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 15:17:21 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196098072
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:14 schreef Dven het volgende:
Volgende wereldmaatregel hier : Kinderen tot 18 jaar verboden om zonder begeleiding in de malls te zijn _O_

Flopshow :')
Moet wel zeggen hier dat de laatste 2 keer dat ik hier in het winkelcentrum was er wel allemaal pubers aan het hangen waren binnen.
pi_196098073
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Het idee is dat als je sneller daalt met je besmettingen er minder besmettelijke mensen rondlopen en je dus ook eerder kunt versoepelen.
Daar kan een tweeweekse zeer strenge lockdown zeer substantieel aan bijdragen, meer dan 3 maanden fopmaatregelen.
Ik betwijfel dat, denk dat mensen veel meer van hun vrijheden gaan genieten/misbruiken na een strenge lockdown, waardoor besmettingscijfers sneller oplopen. Frankrijk en België kunnen je hier meer over vertellen.

Die snellere versoepeling komt dus als een boemerang terug.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:19:34 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196098112
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat komt elke dinsdag naar buiten; ook in de media.
Aha oke :) wel voorbaring om dan conclusies te trekken uit het dagelijkse besmettingencijfer
pi_196098144
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:17 schreef groenen het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat, denk dat mensen veel meer van hun vrijheden gaan genieten/misbruiken na een strenge lockdown, waardoor besmettingscijfers sneller oplopen. Frankrijk en België kunnen je hier meer over vertellen.

Die snellere versoepeling komt dus als een boemerang terug.
Als er amper besmettelijken rondlopen kun je ook gewoon 'misbruik' maken van je vrijheden want dan besmetten mensen elkaar amper. Dat is nu juist de hele moraal van het verhaal.

Volgens mij hebben we dat in het voorjaar ook gezien, maar dan moet je mensen dus wel echt thuis zien te houden. En dat lukt nu gewoon nog onvoldoende.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:21:24 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196098153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha oke :) wel voorbaring om dan conclusies te trekken uit het dagelijkse besmettingencijfer
Waar worden er conclusies gelegd? Ze benoemen gewoon de feiten van de dag. Iedereen die de cijfers een beetje heeft gevolgd de afgelopen maanden weet ondertussen hopelijk wel dat het weinig zin heeft om conclusies te trekken op basis van één dag. Gaat om de trends.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196098206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Als er amper besmettelijken rondlopen kun je ook gewoon 'misbruik' maken van je vrijheden want dan besmetten mensen elkaar amper. Dat is nu juist de hele moraal van het verhaal.

Volgens mij hebben we dat in het voorjaar ook gezien, maar dan moet je mensen dus wel echt thuis zien te houden. En dat lukt nu gewoon nog onvoldoende.
Misbruik leidt heel snel tot exponentiële groei, volgens mij hebben we dat al eerder gezien.

Dus dan zit je op zeer korte termijn weer op een hoger niveau, ofwel struikelen van lockdown naar lockdown.
- verwijderd door admin -
pi_196098229
Update van 6 November (Vrijdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9705 besmettingen. (mutaties : 15) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9573, mutaties 17) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 echt de piekdag te worden.
Hierna wordt de daling overduidelijk ingezet.

Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (104 stuks over heel september)
Dag met grootste mutatie : 5-11, 1482
Oudste mutatie : 23-8

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4987 van de afgelopen 5 dagen, 1618 van de 5 dagen daarvoor, en de overige 518 nog ouder. De datavertraging lijkt minder te worden, wat inherent is aan minder besmettingen.

Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196098308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:23 schreef groenen het volgende:

[..]

Misbruik leidt heel snel tot exponentiële groei, volgens mij hebben we dat al eerder gezien.

Dus dan zit je op zeer korte termijn weer op een hoger niveau, ofwel struikelen van lockdown naar lockdown.
Ja eigenlijk direct al, maar als je echt laag zit hoeft dat niet perse heel snel problematisch te zijn. Vergeet niet dat we er de hele zomer er over gedaan hebben om de ziekenhuizen weer vol te krijgen waarbij de kroegen gewoon open waren en er amper beperkingen waren.

Met 15.000 besmettelijken zit je niet binnen een maand weer met overbelaste zorg
blablablabla
pi_196098407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja eigenlijk direct al, maar als je echt laag zit hoeft dat niet perse heel snel problematisch te zijn. Vergeet niet dat we er de hele zomer er over gedaan hebben om de ziekenhuizen weer vol te krijgen waarbij de kroegen gewoon open waren en er amper beperkingen waren.

Met 15.000 besmettelijken zit je niet binnen een maand weer met overbelastte zorg
Denk dat het weer daarbij een grote rol speelde, zowel met het terugdringen van de besmettingen als met de tragere groei. Twee weken scholen sluiten gaat dat echt niet realiseren. Zeker aangezien jongeren elkaar toch wel opzoeken.
- verwijderd door admin -
pi_196098495
Ik lees her en der dat er ook weer veel oudere positieve testen tussen zitten. Is ergens te zien hoeveel van de 7k daadwerkelijk gevallen van de laatste 24 uur zijn?
pi_196098522
Zo, Overijssel heeft even een inhaalslagje gemaakt. Geven vandaag nog even 117 besmettingen door van tussen 8 en 15 oktober.... Een beetje het Nevada van de GGD zeg maar...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:39:35 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196098533
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waar worden er conclusies gelegd? Ze benoemen gewoon de feiten van de dag. Iedereen die de cijfers een beetje heeft gevolgd de afgelopen maanden weet ondertussen hopelijk wel dat het weinig zin heeft om conclusies te trekken op basis van één dag. Gaat om de trends.
Hier bijvoorbeeld. Of in de media.
pi_196098543
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:33 schreef groenen het volgende:

[..]

Denk dat het weer daarbij een grote rol speelde, zowel met het terugdringen van de besmettingen als met de tragere groei. Twee weken scholen sluiten gaat dat echt niet realiseren. Zeker aangezien jongeren elkaar toch wel opzoeken.
Het weer heeft geen aantoonbare invloed op Covid-19.
Scholen dicht of open als losstaande maatregel niet, maar wel als onderdeel van een strenge(re) lockdown. Het gaat uiteindelijk om het aan banden leggen van de mobiliteit. Het is en blijft gewoon te druk en mensen blijven elkaar opzoeken, omdat dat ook gewoon is toegestaan en zelfs min of meer word gefaciliteerd door allerlei voorzieningen open te laten (winkels, scholen. kantoren etc).

Men blijft steeds weer voor talrijke uitzonderingen kiezen op de regel, dus zal het virus door kieren en naden gewoon zich blijven verspreiden achter de voordeuren en op werkplekken.
blablablabla
pi_196098555
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:37 schreef Questular het volgende:
Ik lees her en der dat er ook weer veel oudere positieve testen tussen zitten. Is ergens te zien hoeveel van de 7k daadwerkelijk gevallen van de laatste 24 uur zijn?
www.pletdecurve.nl

Alles tussen haakjes zijn nieuw toegevoegde positieve tests
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196098567
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn nog steeds gewoon mensen op kantoor bij big 4
Thuiswerken is nog altijd een advies, geen verplichting. Zolang het niet in de wet is opgenomen, mag elke werkgever aan zijn medewerkers vragen om naar kantoor te komen.

Ongeacht of het een big 4 is of de kleine ondernemer met 3 medewerkers om de hoek.
pi_196098597
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:40 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Thuiswerken is nog altijd een advies, geen verplichting. Zolang het in de wet niet is opgenomen, mag elke werkgever aan zijn medewerkers om naar kantoor te komen.

Ongeacht of het een big 4 is of de kleine ondernemer met 3 medewerkers om de hoek.
Correct neemt niet weg dat het ongewenst is, Rutte claimt dat hij gereedschappen paraat heeft om het thuiswerken af te dwingen. Zal mij benieuwen.
blablablabla
pi_196098616
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Correct neemt niet weg dat het ongewenst is, Rutte claimt dat hij gereedschappen paraat heeft om het thuiswerken af te dwingen. Zal mij benieuwen.
Ik ben daar ook benieuwd naar ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196098646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Het weer heeft geen aantoonbare invloed op Covid-19.


Jawel, want ik zie mensen nu binnen elkaars gezelschap opzoeken en niet meer op het strand.

Leuk verhaal verder over kieren enzo, die kieren worden na een lockdown grote gaten.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:47:08 #38
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196098695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Correct neemt niet weg dat het ongewenst is, Rutte claimt dat hij gereedschappen paraat heeft om het thuiswerken af te dwingen. Zal mij benieuwen.
Dat roept hij ook al weken, toch? Hoe vaak is hij ondertussen al wel niet in gesprek gegaan met werkgevers e.d.? Ging in het voorjaar echt stukken beter in ieder geval.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196098725
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat roept hij ook al weken, toch? Hoe vaak is hij ondertussen al wel niet in gesprek gegaan met werkgevers e.d.? Ging in het voorjaar echt stukken beter in ieder geval.
Nee, die claim is eigenlijk pas van afgelopen week.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196098739
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat roept hij ook al weken, toch? Hoe vaak is hij ondertussen al wel niet in gesprek gegaan met werkgevers e.d.? Ging in het voorjaar echt stukken beter in ieder geval.
Ik zie Rutte zelf steeds op locaties werken, dus misschien gaat hij zichzelf eens wat beperkingen opleggen.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:51:01 #41
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196098763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, die claim is eigenlijk pas van afgelopen week.
Oh, ik meen me te herinneren dat hij de afgelopen 2/3 persconferenties telkens benoemde dat hij ''in gesprek zou gaan met werkgevers''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196098768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, die claim is eigenlijk pas van afgelopen week.
Helemaal niet hij gaf aan tijdens de persco van 13 oktober al in conclaaf te zijn met werkgevers en vakbonden aangaande thuiswerken.
blablablabla
pi_196098796
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:16 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Klopt dit? ex-pwc @:monkyyy
Nee, de mensen van Big 4’s die ik ken zitten allemaal thuis.
- verwijderd door admin -
pi_196098802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:44 schreef groenen het volgende:

[..]

Jawel, want ik zie mensen nu binnen elkaars gezelschap opzoeken en niet meer op het strand.

Zwaarst getroffen gebieden denk aan Brazilië leven de mensen grotendeels buiten dus het klimaat heeft er minder mee te maken dan wij hier doen voorkomen.

quote:
Leuk verhaal verder over kieren enzo, die kieren worden na een lockdown grote gaten.
Dat kan je je dus ook permitteren als er drie mensen en een cavia besmet zijn leg ik je net uit.
blablablabla
pi_196098824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:53 schreef Elan het volgende:

[..]


[..]

Dat kan je je dus ook permitteren als er drie mensen en een cavia besmet zijn leg ik je net uit.
Zo hebben we ook de tweede golf voorkomen, genot.
- verwijderd door admin -
pi_196098827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Helemaal niet hij gaf aan tijdens de persco van 13 oktober al in conclaaf te zijn met werkgevers en vakbonden aangaande thuiswerken.
Maar pas afgelopen week is er zoiets gezegd als "we hebben andere middelen achter de hand om het af te dwingen.."
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196098853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Zwaarst getroffen gebieden denk aan Brazilië leven de mensen grotendeels buiten dus het klimaat heeft er minder mee te maken dan wij hier doen voorkomen.
[..]

Bron?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196098861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow gottogot! Moest het opzoeken maar FOK! heeft het echt! Allround zijn ze toch ook he?! :D
Voor ieder wat wils hier ;)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196098888
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bron?
Ontkenners dat COVID een seizoenspatroon heeft ga ik niet eens meer op in.
- verwijderd door admin -
pi_196098959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:53 schreef groenen het volgende:

[..]

Nee, de mensen van Big 4’s die ik ken zitten allemaal thuis.
@Elan zit gewoon te liegen

vieze vuile leugenaar
pi_196098977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:40 schreef Multatilu het volgende:

[..]

www.pletdecurve.nl

Alles tussen haakjes zijn nieuw toegevoegde positieve tests
Er is dus echt een fors dalende trend te zien. Wat mij betreft kan alles weer opengesteld worden volgende week met natuurlijk de basisregels in acht nemende en een max. aantal bezoekers.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196098989
Vraagje aan iedereen

kan ik zondag wel gewoon naar de kerk?
pi_196099005
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:03 schreef KingRoland het volgende:
Vraagje aan iedereen

kan ik zondag wel gewoon naar de kerk?
Alleen God kan dat voor je bepalen.
pi_196099013
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:03 schreef KingRoland het volgende:
Vraagje aan iedereen

kan ik zondag wel gewoon naar de kerk?
Als je maar wel naar een kerkbijeenkomst boven de 200 man gaat komt dat wel goed :Y
Twiddel
  Spellchecker vrijdag 6 november 2020 @ 16:04:49 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196099014
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:03 schreef KingRoland het volgende:
Vraagje aan iedereen

kan ik zondag wel gewoon naar de kerk?
Moet jij weten.
pi_196099024
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:04 schreef maily het volgende:

[..]

Moet jij weten.
Ik stuur je per PM mijn scriptie over paar weken kan je deze dan checken op spelfouten? :)
  Spellchecker vrijdag 6 november 2020 @ 16:05:58 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196099033
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:05 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ik stuur je per PM mijn scriptie over paar weken kan je deze dan checken op spelfouten? :)
:D
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:06:26 #58
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196099042
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er is dus echt een fors dalende trend te zien. Wat mij betreft kan alles weer opengesteld worden volgende week met natuurlijk de basisregels in acht nemende en een max. aantal bezoekers.
Dan zit je over twee weken weer met dezelfde problemen. Ik wil ook het liefst dat alles z.s.m weer open kan, maar dat moet wel veilig gebeuren....en zinvol vooral. Niet dat je twee weken later alweer maatregelen moet treffen.

Je moet zo ver dalen dat je ze bij de GGD de kans geeft om weer betrouwbaar snel te kunnen testen (met een goed BCO onderzoek). Ik hoop wel oprecht dat het kabinet die tijd gebruikt om een betere inschatting te maken van welke maatregelen nou echt wat toevoegen en welke niet. Niet weer zo'n opeenstapeling van wat we nu zien. Sowieso zou het zinvol zijn om te horen hoe ze gaan voorkomen dat we over een paar maanden weer een nieuwe golf te verwerken krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196099052
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:58 schreef groenen het volgende:

[..]

Ontkenners dat COVID een seizoenspatroon heeft ga ik niet eens meer op in.
Jouw claim van daarstraks ging niet over een seizoenspatroon je had het over het weer, dat is wel ff wat anders grote vriend.
blablablabla
pi_196099059
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:40 schreef Multatilu het volgende:

[..]

www.pletdecurve.nl

Alles tussen haakjes zijn nieuw toegevoegde positieve tests mutaties
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196099087
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

arggg.... :)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196099141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bron?
Bron voor wat? Je woont in een krottenwijk en het is buiten elke dag een aangename 25 graden, ga je dan de hele dag in je krot zitten of ga je lekker naar buiten?
Het is trouwens ook onzin dat wij hier ineens de hele zomer buiten zitten, ten eerste hebben we half juli een periode gehad met volop regen, ten tweede als het twee weken 35 graden kiezen de meeste mensen ook eieren voor hun geld en blijven lekker binnen (periode na half juli tot half augustus dus). En ten derde hebben de meeste mensen gewoon werk moeten doen, en anders waren ze wel op vakantie of op de camping of de hort op met anderen.
blablablabla
pi_196099179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Bron voor wat? Je woont in een krottenwijk en het is buiten elke dag een aangename 25 graden, ga je dan de hele dag in je krot zitten of ga je lekker naar buiten?
Het is trouwens ook onzin dat wij hier ineens de hele zomer buiten zitten, ten eerste hebben we half juli een periode gehad met volop regen, ten tweede als het twee weken 35 graden kiezen de meeste mensen ook eieren voor hun geld en blijven lekker binnen. En ten derde hebben de meeste mensen gewoon werk moeten doen, en anders waren ze wel op vakantie of op de camping of de hort op met anderen.
Niet heel Brazilië woont in een favela en is altijd buiten > en juist in die favela's lijkt me de kans op besmetting groter (want meer armoede, vuiligheid en meer mensen op elkaar in kleine krotjes).

Je claimt dat het gros van Brazilië 'buiten leeft" maar dat is natuurlijk bullshit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196099288
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet heel Brazilië woont in een favela en is altijd buiten > en juist in die favela's lijkt me de kans op besmetting groter (want meer armoede, vuiligheid en meer mensen op elkaar in kleine krotjes).

Je claimt dat het gros van Brazilië 'buiten leeft" maar dat is natuurlijk bullshit.
In Australie heb je geen favela's is het het hele jaar bloedheet en die hebben ook een behoorlijke tweede golf gehad. Heeft gewoon niks met het weer te maken maar alles met het aantal besmettelijken en je reproductiegetal..

Als je dat kunt decimeren tot een fractie van wat het nu is kun je gewoon weer een tijd vooruit voor het weer uit de klauwen loopt.
blablablabla
pi_196099290
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:11 schreef Elan het volgende:

[..]

ten eerste hebben we half juli een periode gehad met volop regen.
Met als resultaat meer besmettingen en ziekenhuisopname begin augustus, die daarna weer terugliepen.
- verwijderd door admin -
pi_196099317
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]

In Australie heb je geen favela's is het het hele jaar bloedheet
Ook gewoon weer niet waar (vwb het weer).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196099362
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:19 schreef groenen het volgende:

[..]

Met als resultaat meer besmettingen en ziekenhuisopname begin augustus, die daarna weer terugliepen.
Wel raar dan vooral jongeren elkaar besmetten in die periode. Het zou natuurlijk ook iets te maken kunnen hebben met de horeca die sinds 1 juli weer open was en mensen die (besmet) terugkwamen van vakantie.
blablablabla
pi_196099412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel raar dan vooral jongeren elkaar besmetten in die periode. Het zou natuurlijk ook iets te maken kunnen hebben met de horeca die sinds 1 juli weer open was en mensen die (besmet) terugkwamen van vakantie.
Was dit een poging om de terugloop eind augustus te verklaren? Want die verklaring faalt behoorlijk
- verwijderd door admin -
pi_196099457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:25 schreef groenen het volgende:

[..]

Was dit een poging om de terugloop eind augustus te verklaren? Want die verklaring faalt behoorlijk
Hint:
blablablabla
pi_196099484
[ALS JIJ HET NORMAAL VINDT - DEEL 4]

Als jij het normaal vindt dat we komende winter voor iedere snottebel getest moeten worden en 10 dagen thuis opgesloten worden. En dan ook meteen iedereen die bij je in de buurt is geweest zodat onze economie en ons land nog verder naar de klote gaat.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat er telkens weer strengere maatregelen worden genomen.
Terwijl allang gebleken is dat de maatregelen helemaal niet bijdragen aan een oplossing.
Want hoe kan het dat in de landen waar ze al maandenlang een strenge lockdown hebben en een niet-werkende mondkapjes plicht dat daar de besmettingen net als hier blijven oplopen.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat er weer wordt gedaan alsof we het even moeten volhouden en dat als iedereen maar braaf mee doet, dat het dan weer snel over is. En we daardoor elkaar gaan aanspreken en zelfs elkaar erbij gaan lappen en verraden, klinkt dat je niet bekend in de oren.
Ik vind dat niet normaal…

Als jij het normaal vindt dat er de afgelopen maanden door onze overheid niets is gedaan om voor extra IC bedden en personeel te zorgen om een nieuwe crisis te voorkomen?
Waar zijn die extra IC ziekenhuizen in Ahoy Rotterdam en het MECC in Maastricht gebleven die ons 14 miljoen hebben gekost.
Ik vind dat niet normaal…

Als jij het normaal vindt dat er met een meerderheid een motie wordt aangenomen voor een salarisverhoging voor de zorg en dat Rutte zegt: ik heb mij er niet aan te houden.
En dat terwijl de spoedwet waarbij de kamers buiten werking worden gezet nog niet eens is ingegaan….
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat mensen nu al gedwongen worden om in winkels en publieke ruimten of door de sociale druk zich gedwongen voelen een mondkapje te dragen terwijl dit wettelijk nog niet geregeld is en de Universele Rechten van de Mens schenden.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat medische zorg wordt geweigerd als jij weigert om een niet-werkend mondkapje op te zetten.
Terwijl dit nog niet verplicht gesteld is...
Ik vind dat niet normaal....

Als jij het normaal vindt dat we thuis moeten blijven, daar waar de meeste besmettingen plaatsvinden, zodat we vrijwel geen sociale contacten meer hebben of onze eigen familie en vrienden kunnen ontmoeten?
Ik vind dat niet normaal.....

Als jij het normaal vindt dat je in jouw eigen huis, waar jij de huur of hypotheek voor betaald, niet meer dan 2 mensen over de hele dag verspreid mag ontvangen?
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat je met je eigen kinderen, die niet meer bij jou onder 1 dak wonen, buitenshuis niet meer samen een wandeling mag maken omdat dit als samenscholing wordt gezien en dus strafbaar is.
Ik vind dat niet normaal.....

Als jij het normaal vindt dat een blad met een gezond tegengeluid zoals Gezond Verstand door onze eigen overheid wordt weggezet als desinformatie en dat kamerleden dit willen laten verbieden. Waar is de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting gebleven?
Ik vind dat niet normaal……

Als jij het normaal vindt dat ieder kanaal op Youtube wat een tegengeluid geeft zoals Lange Frans of Cafe Weltschmertz wordt geblokkeerd of zelfs verwijderd.
In andere landen noemen we dit censuur.
Ik vind dat niet normaal…..

Als jij het normaal vindt dat ons kabinet ineens een oude slapende wet van stal wil halen om regionaal een avondklok in te gaan voeren. De vorige avondklok was tijdens de Tweede Wereldoorlog ingesteld als extra strafmaatregel door de Duitsers.
Ik vind dat niet normaal…..

Als jij het normaal vindt dat er voor hondenbezitters geen uitzondering op die avondklok kan worden gemaakt, dus dat zij allemaal nog even voor 22.00 de hond gaan uitlaten waardoor er juist een spitsuur gaat ontstaan buiten. Normaal kom je geen hond tegen het laatste rondje. Gezellig hoor maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat demonstranten zoals jij en ik worden neergezet als terroristen en lid van een militante beweging in Opsporing Verzocht waar later een rectificatie voor wordt gemaakt, maar het is wel eerst gezegd zodat wij alweer door de media geframed worden?
Ik vind dat niet normaal….

Ik vind dit allemaal niet normaal……
En als jij dit allemaal wel normaal vindt.
Dan ik hou echt met alle liefde een flinke afstand van jou.

Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik ook besmet kan raken met het Ik-kan-niet-meer-zelf-nadenken-virus……

Een tekst die ik wel toepasselijk vind. Ben het niet met alles eens, maar zou er graag over willen discussiëren.
pi_196099489
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook gewoon weer niet waar (vwb het weer).
Melbourne staat nu niet echt bekend om haar koude winters, maar vooruit dan Florida en Texas, zwaarst getroffen staten in de VS na NYC.
blablablabla
pi_196099497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:29 schreef mir1986 het volgende:
[ALS JIJ HET NORMAAL VINDT - DEEL 4]

Als jij het normaal vindt dat we komende winter voor iedere snottebel getest moeten worden en 10 dagen thuis opgesloten worden. En dan ook meteen iedereen die bij je in de buurt is geweest zodat onze economie en ons land nog verder naar de klote gaat.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat er telkens weer strengere maatregelen worden genomen.
Terwijl allang gebleken is dat de maatregelen helemaal niet bijdragen aan een oplossing.
Want hoe kan het dat in de landen waar ze al maandenlang een strenge lockdown hebben en een niet-werkende mondkapjes plicht dat daar de besmettingen net als hier blijven oplopen.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat er weer wordt gedaan alsof we het even moeten volhouden en dat als iedereen maar braaf mee doet, dat het dan weer snel over is. En we daardoor elkaar gaan aanspreken en zelfs elkaar erbij gaan lappen en verraden, klinkt dat je niet bekend in de oren.
Ik vind dat niet normaal…

Als jij het normaal vindt dat er de afgelopen maanden door onze overheid niets is gedaan om voor extra IC bedden en personeel te zorgen om een nieuwe crisis te voorkomen?
Waar zijn die extra IC ziekenhuizen in Ahoy Rotterdam en het MECC in Maastricht gebleven die ons 14 miljoen hebben gekost.
Ik vind dat niet normaal…

Als jij het normaal vindt dat er met een meerderheid een motie wordt aangenomen voor een salarisverhoging voor de zorg en dat Rutte zegt: ik heb mij er niet aan te houden.
En dat terwijl de spoedwet waarbij de kamers buiten werking worden gezet nog niet eens is ingegaan….
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat mensen nu al gedwongen worden om in winkels en publieke ruimten of door de sociale druk zich gedwongen voelen een mondkapje te dragen terwijl dit wettelijk nog niet geregeld is en de Universele Rechten van de Mens schenden.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat medische zorg wordt geweigerd als jij weigert om een niet-werkend mondkapje op te zetten.
Terwijl dit nog niet verplicht gesteld is...
Ik vind dat niet normaal....

Als jij het normaal vindt dat we thuis moeten blijven, daar waar de meeste besmettingen plaatsvinden, zodat we vrijwel geen sociale contacten meer hebben of onze eigen familie en vrienden kunnen ontmoeten?
Ik vind dat niet normaal.....

Als jij het normaal vindt dat je in jouw eigen huis, waar jij de huur of hypotheek voor betaald, niet meer dan 2 mensen over de hele dag verspreid mag ontvangen?
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat je met je eigen kinderen, die niet meer bij jou onder 1 dak wonen, buitenshuis niet meer samen een wandeling mag maken omdat dit als samenscholing wordt gezien en dus strafbaar is.
Ik vind dat niet normaal.....

Als jij het normaal vindt dat een blad met een gezond tegengeluid zoals Gezond Verstand door onze eigen overheid wordt weggezet als desinformatie en dat kamerleden dit willen laten verbieden. Waar is de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting gebleven?
Ik vind dat niet normaal……

Als jij het normaal vindt dat ieder kanaal op Youtube wat een tegengeluid geeft zoals Lange Frans of Cafe Weltschmertz wordt geblokkeerd of zelfs verwijderd.
In andere landen noemen we dit censuur.
Ik vind dat niet normaal…..

Als jij het normaal vindt dat ons kabinet ineens een oude slapende wet van stal wil halen om regionaal een avondklok in te gaan voeren. De vorige avondklok was tijdens de Tweede Wereldoorlog ingesteld als extra strafmaatregel door de Duitsers.
Ik vind dat niet normaal…..

Als jij het normaal vindt dat er voor hondenbezitters geen uitzondering op die avondklok kan worden gemaakt, dus dat zij allemaal nog even voor 22.00 de hond gaan uitlaten waardoor er juist een spitsuur gaat ontstaan buiten. Normaal kom je geen hond tegen het laatste rondje. Gezellig hoor maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat demonstranten zoals jij en ik worden neergezet als terroristen en lid van een militante beweging in Opsporing Verzocht waar later een rectificatie voor wordt gemaakt, maar het is wel eerst gezegd zodat wij alweer door de media geframed worden?
Ik vind dat niet normaal….

Ik vind dit allemaal niet normaal……
En als jij dit allemaal wel normaal vindt.
Dan ik hou echt met alle liefde een flinke afstand van jou.

Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik ook besmet kan raken met het Ik-kan-niet-meer-zelf-nadenken-virus……

Een tekst die ik wel toepasselijk vind. Ben het niet met alles eens, maar zou er graag over willen discussiëren.
TL:DR op dit opstel?
Twiddel
pi_196099499
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Hint:

Een persco 18 augustus heeft geen enkele impact op besmettingen en ziekenhuisopname in augustus, dus probeer nog eens een hint.
- verwijderd door admin -
pi_196099570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:30 schreef groenen het volgende:

[..]

Een persco 18 augustus heeft geen enkele impact op besmettingen en ziekenhuisopname in augustus, dus probeer nog eens een hint.
Jij hebt het in je verhaaltje over de regen in juli en over een daling in de ziekenhuizen eind augustus. Dat is letterlijk twee weken na deze persconferentie en aangekondigde maatregelen.

It's all about the weather yeah
blablablabla
pi_196099589
Oef... jongens, ik ben echt een huismus, houd van rust & hoef niet zo nodig een grote sociale kring, maar na zo'n 9 maanden van afstand houden, mijn ouders niet mogen vasthouden & zo ongeveer bang moeten zijn voor andere mensen, begin zelfs ik het beu te worden... :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196099609
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:34 schreef Natalie het volgende:
Oef... jongens, ik ben echt een huismus, houd van rust & hoef niet zo nodig een grote sociale kring, maar na zo'n 9 maanden van afstand houden, mijn ouders niet mogen vasthouden & zo ongeveer bang moeten zijn voor andere mensen, begin zelfs ik het beu te worden... :{
Heel herkenbaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 november 2020 @ 16:38:58 #77
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196099674
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:34 schreef Natalie het volgende:
Oef... jongens, ik ben echt een huismus, houd van rust & hoef niet zo nodig een grote sociale kring, maar na zo'n 9 maanden van afstand houden, mijn ouders niet mogen vasthouden & zo ongeveer bang moeten zijn voor andere mensen, begin zelfs ik het beu te worden... :{
Ik ben wel blij met de Amerikaanse verkiezingen nu, gewoon even hele dagen geneuzel om andere cijfertjes dan besmettingscijfers :@
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196099682
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.
Wat denk je? Zullen we even in onze achtertuin/op het balkon gaan staan & het eens even van ons afschreeuwen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196099690
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:34 schreef Natalie het volgende:
Oef... jongens, ik ben echt een huismus, houd van rust & hoef niet zo nodig een grote sociale kring, maar na zo'n 9 maanden van afstand houden, mijn ouders niet mogen vasthouden & zo ongeveer bang moeten zijn voor andere mensen, begin zelfs ik het beu te worden... :{
Hear, hear. Introvert eerste klas hiero.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:40:20 #80
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196099692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:29 schreef mir1986 het volgende:
[ALS JIJ HET NORMAAL VINDT - DEEL 4]

Als jij het normaal vindt dat we komende winter voor iedere snottebel getest moeten worden en 10 dagen thuis opgesloten worden. En dan ook meteen iedereen die bij je in de buurt is geweest zodat onze economie en ons land nog verder naar de klote gaat.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat er telkens weer strengere maatregelen worden genomen.
Terwijl allang gebleken is dat de maatregelen helemaal niet bijdragen aan een oplossing.
Want hoe kan het dat in de landen waar ze al maandenlang een strenge lockdown hebben en een niet-werkende mondkapjes plicht dat daar de besmettingen net als hier blijven oplopen.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat er weer wordt gedaan alsof we het even moeten volhouden en dat als iedereen maar braaf mee doet, dat het dan weer snel over is. En we daardoor elkaar gaan aanspreken en zelfs elkaar erbij gaan lappen en verraden, klinkt dat je niet bekend in de oren.
Ik vind dat niet normaal…

Als jij het normaal vindt dat er de afgelopen maanden door onze overheid niets is gedaan om voor extra IC bedden en personeel te zorgen om een nieuwe crisis te voorkomen?
Waar zijn die extra IC ziekenhuizen in Ahoy Rotterdam en het MECC in Maastricht gebleven die ons 14 miljoen hebben gekost.
Ik vind dat niet normaal…

Als jij het normaal vindt dat er met een meerderheid een motie wordt aangenomen voor een salarisverhoging voor de zorg en dat Rutte zegt: ik heb mij er niet aan te houden.
En dat terwijl de spoedwet waarbij de kamers buiten werking worden gezet nog niet eens is ingegaan….
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat mensen nu al gedwongen worden om in winkels en publieke ruimten of door de sociale druk zich gedwongen voelen een mondkapje te dragen terwijl dit wettelijk nog niet geregeld is en de Universele Rechten van de Mens schenden.
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat medische zorg wordt geweigerd als jij weigert om een niet-werkend mondkapje op te zetten.
Terwijl dit nog niet verplicht gesteld is...
Ik vind dat niet normaal....

Als jij het normaal vindt dat we thuis moeten blijven, daar waar de meeste besmettingen plaatsvinden, zodat we vrijwel geen sociale contacten meer hebben of onze eigen familie en vrienden kunnen ontmoeten?
Ik vind dat niet normaal.....

Als jij het normaal vindt dat je in jouw eigen huis, waar jij de huur of hypotheek voor betaald, niet meer dan 2 mensen over de hele dag verspreid mag ontvangen?
Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat je met je eigen kinderen, die niet meer bij jou onder 1 dak wonen, buitenshuis niet meer samen een wandeling mag maken omdat dit als samenscholing wordt gezien en dus strafbaar is.
Ik vind dat niet normaal.....

Als jij het normaal vindt dat een blad met een gezond tegengeluid zoals Gezond Verstand door onze eigen overheid wordt weggezet als desinformatie en dat kamerleden dit willen laten verbieden. Waar is de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting gebleven?
Ik vind dat niet normaal……

Als jij het normaal vindt dat ieder kanaal op Youtube wat een tegengeluid geeft zoals Lange Frans of Cafe Weltschmertz wordt geblokkeerd of zelfs verwijderd.
In andere landen noemen we dit censuur.
Ik vind dat niet normaal…..

Als jij het normaal vindt dat ons kabinet ineens een oude slapende wet van stal wil halen om regionaal een avondklok in te gaan voeren. De vorige avondklok was tijdens de Tweede Wereldoorlog ingesteld als extra strafmaatregel door de Duitsers.
Ik vind dat niet normaal…..

Als jij het normaal vindt dat er voor hondenbezitters geen uitzondering op die avondklok kan worden gemaakt, dus dat zij allemaal nog even voor 22.00 de hond gaan uitlaten waardoor er juist een spitsuur gaat ontstaan buiten. Normaal kom je geen hond tegen het laatste rondje. Gezellig hoor maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik vind dat niet normaal….

Als jij het normaal vindt dat demonstranten zoals jij en ik worden neergezet als terroristen en lid van een militante beweging in Opsporing Verzocht waar later een rectificatie voor wordt gemaakt, maar het is wel eerst gezegd zodat wij alweer door de media geframed worden?
Ik vind dat niet normaal….

Ik vind dit allemaal niet normaal……
En als jij dit allemaal wel normaal vindt.
Dan ik hou echt met alle liefde een flinke afstand van jou.

Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik ook besmet kan raken met het Ik-kan-niet-meer-zelf-nadenken-virus……

Een tekst die ik wel toepasselijk vind. Ben het niet met alles eens, maar zou er graag over willen discussiëren.
Sommige punten inderdaad wat zwart/wit en niet met alle punten eens, maar grotendeels wel mee eens.

Maar ja, of het nou ''normaal'' is of niet, het is ook ''niet normaal'' om de zorg te overspoelen. Dus zolang het kabinet daar niks mee doet (hogere capaciteit, alternatieve manieren van behandelingen, etc, etc) zitten we gewoon vast aan maatregelen. Daar lopen dit soort discussies altijd op vast. De ziekenhuizen.

quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:34 schreef Natalie het volgende:
Oef... jongens, ik ben echt een huismus, houd van rust & hoef niet zo nodig een grote sociale kring, maar na zo'n 9 maanden van afstand houden, mijn ouders niet mogen vasthouden & zo ongeveer bang moeten zijn voor andere mensen, begin zelfs ik het beu te worden... :{
:*

Ik ben het ook wel echt zat. Dat hele corona gebeuren. En met alle maatregelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196099718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik ben wel blij met de Amerikaanse verkiezingen nu, gewoon even hele dagen geneuzel om andere cijfertjes dan besmettingscijfers :@
Nou idd.
Trump het Witte Huis uit, dat zou een fijn lichtpuntje zijn in dit - anderzijds - hopeloze jaar. :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196099757
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij hebt het in je verhaaltje over de regen in juli en over een daling in de ziekenhuizen eind augustus. Dat is letterlijk twee weken na deze persconferentie en aangekondigde maatregelen.

It's all about the weather yeah
O ja, jij vindt het zo geinig om mensen op woordjes te pakken. Twee weken na 18 augustus is geen eind augustus.

Flauw he? Zo discussiëren.
- verwijderd door admin -
pi_196099806
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

:*

Ik ben het ook wel echt zat. Dat hele corona gebeuren. En met alle maatregelen.
Sweet :)

Het is niet dat ik die maatregelen niet begrijp. Ik sta er zelfs achter, maar kom op... als zelfs huismussen het er moeilijk mee hebben, dan moeten we ons eens achter de oren gaan krabbelen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:47:07 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196099812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.
Laten we hopen dat het snel verandert want ik zal eerlijk zijn, het vooruitzicht van nog een heel jaar o.i.d. deze shit is zelfs voor mij - als iemand die zeer goed op z'n eentje kan zijn - iets waar ik echt niet aan moet denken.
pi_196099822
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:34 schreef Natalie het volgende:
Oef... jongens, ik ben echt een huismus, houd van rust & hoef niet zo nodig een grote sociale kring, maar na zo'n 9 maanden van afstand houden, mijn ouders niet mogen vasthouden & zo ongeveer bang moeten zijn voor andere mensen, begin zelfs ik het beu te worden... :{
"Accepteren" ^O^
pi_196099828
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:44 schreef groenen het volgende:

[..]

O ja, jij vindt het zo geinig om mensen op woordjes te pakken. Twee weken na 18 augustus is geen eind augustus.

Flauw he? Zo discussiëren.
Joh, niet zo happen. Gaat 't gesprek niet leuker van worden, voor niemand.
Sta erboven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196099865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het snel verandert want ik zal eerlijk zijn, het vooruitzicht van nog een heel jaar o.i.d. deze shit is zelfs voor mij - als iemand die zeer goed op z'n eentje kan zijn - iets waar ik echt niet aan moet denken.
Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe 't is om naast iemand te staan. Laat staan iemand die je niet kent... zomaar, in de supermarkt, zonder mondkapje of mandje, bij de fruitafdeling.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196099895
Engeland: vorige week had naar schatting 1.1% van de bevolking covid-19.
quote:
The ONS said an estimated 618,700 people in England – one in 90 – had Covid-19 between 25 and 31 October; up from 568,100 the week before. But, while the infection rate has increased in recent weeks, the “rate of increase is less steep compared with previous weeks”, the ONS said.
https://www.theguardian.c(...)-covid-testing-trial
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196099899
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

"Accepteren" ^O^
Ik ben té netjes om me niet aan de regels te houden, dus ik accepteer 't, maar er begint wat te borrelen in me wat er eerder niet was. Een zekere onrust, boosheid & ook verdriet. Dat vind ik niet prettig.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:53:56 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196099923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het snel verandert want ik zal eerlijk zijn, het vooruitzicht van nog een heel jaar o.i.d. deze shit is zelfs voor mij - als iemand die zeer goed op z'n eentje kan zijn - iets waar ik echt niet aan moet denken.
Het vervelende is dat het allemaal heel geleidelijk gaat. Ze hebben het telkens over ''een paar weken maatregelen'', of ''nog enkele maanden tot een vaccin'', maar het schuift telkens op. Ik denk oprecht dat we over een jaar nog steeds leven met maatregelen. Denk ook dat ze dat hogerop prima weten, maar dat communiceren ze niet. Als ze nu gaan roepen dat we volgend jaar nog steeds met maatregelen zitten houd niemand het vol en dan komt er dus wel echt fel tegengeluid, en dat willen ze natuurlijk niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196099946
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Melbourne staat nu niet echt bekend om haar koude winters, maar vooruit dan Florida en Texas, zwaarst getroffen staten in de VS na NYC.
Want Melbourne is geheel Australië? Geen idee waarom je er ineens de VS bij haalt trouwens.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:55:35 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196099951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:52 schreef crystal_meth het volgende:
Engeland: vorige week had naar schatting 1.1% van de bevolking covid-19.
[..]

https://www.theguardian.c(...)-covid-testing-trial
Op naar herd immunity!

pi_196099991
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe 't is om naast iemand te staan. Laat staan iemand die je niet kent... zomaar, in de supermarkt, zonder mondkapje of mandje, bij de fruitafdeling.
De hele dag op kantoor een mondkapje dragen en dan op het perron en in de trein ook overal die kappen.
Zelfs op straat heel veel mensen met kappen. Looplijnen, spatschermen, grote reclames met afstand houden, politie die controleert of iedereen zich netjes gedraagt etc.

Alles dat maar iets met gezelligheid of spontaniteit te doen heeft is verboden. Het is niet alleen verboden, het is een grote schande.

Meestal valt het me al niet eens meer op, maar soms bekruipt me een kort moment; wat een dystopische samenleving hebben we in een tijdsbestek van minder dan een jaar gecreëerd, niet te geloven.
pi_196100063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De hele dag op kantoor een mondkapje dragen en dan op het perron en in de trein ook overal die kappen.
Zelfs op straat heel veel mensen met kappen. Looplijnen, spatschermen, grote reclames met afstand houden, politie die controleert of iedereen zich netjes gedraagt etc.

Alles dat maar iets met gezelligheid of spontaniteit te doen heeft is verboden. Het is niet alleen verboden, het is een grote schande.

Meestal valt het me al niet eens meer op, maar soms bekruipt me een kort moment; wat een dystopische samenleving hebben we in een tijdsbestek van minder dan een jaar gecreëerd, niet te geloven.
kort moment? ik heb het vrijwel continue als ik op straat kom.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196100065
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het vervelende is dat het allemaal heel geleidelijk gaat. Ze hebben het telkens over ''een paar weken maatregelen'', of ''nog enkele maanden tot een vaccin'', maar het schuift telkens op. Ik denk oprecht dat we over een jaar nog steeds leven met maatregelen. Denk ook dat ze dat hogerop prima weten, maar dat communiceren ze niet. Als ze nu gaan roepen dat we volgend jaar nog steeds met maatregelen zitten houd niemand het vol en dan komt er dus wel echt fel tegengeluid, en dat willen ze natuurlijk niet.
Dat laatste willen ze zo lang mogelijk uitstellen.
Dit virus gaat nooit weg zijn. Het gaat onder ons blijven en we kunnen hopen op een vaccin en dat het leven dan weer wat normaler wordt, maar als dat vaccin niet of niet voldoende werkt, dan zullen we toch aan iets anders moeten denken. Wat idd, we kunnen zo niet door.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:04:12 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196100100
Het is allemaal de schuld van die kut-Chinezen.

En van de Rabobank.
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:04:25 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196100103
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:02 schreef Natalie het volgende:
dan zullen we toch aan iets anders moeten denken.
Voorlopig is er niets wat erop wijst dat dat gebeurt. Het is een vaccin of een waslijst aan verboden, meer smaken kennen we niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196100104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

kort moment? ik heb het vrijwel continue als ik op straat kom.
Als ik er constant aan zou denken word ik gek. 8)7
Voor mijn eigen gemoedstoestand cijfer ik het weg. :M
pi_196100174
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:02 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat laatste willen ze zo lang mogelijk uitstellen.
Dit virus gaat nooit weg zijn. Het gaat onder ons blijven en we kunnen hopen op een vaccin en dat het leven dan weer wat normaler wordt, maar als dat vaccin niet of niet voldoende werkt, dan zullen we toch aan iets anders moeten denken. Wat idd, we kunnen zo niet door.
Afweer tegen een virus ontstaat altijd. Je hoeft echt niet te denken dat corona ons leven blijvend gaat beïnvloeden. Ja mensen zullen nog steeds besmet raken maar als ze niet in het ziekenhuis komen en de zorg belasten is er niets aan de hand. Vaccins gaan sowieso voor afweer zorgen, maar besmetting tegengaan is nog maar de vraag inderdaad.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196100181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De hele dag op kantoor een mondkapje dragen en dan op het perron en in de trein ook overal die kappen.
Zelfs op straat heel veel mensen met kappen. Looplijnen, spatschermen, grote reclames met afstand houden, politie die controleert of iedereen zich netjes gedraagt etc.

Alles dat maar iets met gezelligheid of spontaniteit te doen heeft is verboden. Het is niet alleen verboden, het is een grote schande.

Meestal valt het me al niet eens meer op, maar soms bekruipt me een kort moment; wat een dystopische samenleving hebben we in een tijdsbestek van minder dan een jaar gecreëerd, niet te geloven.
Ik heb hier eigenlijk weinig aan toe te voegen. Wat een schrikbeeld.

Soms wou ik zelfs dat ik, ten tijde van het ontstaan van deze ellende, met m'n ouders in één huis had gewoond (lekker schrikbeeld voor m'n man :') ), maar dan waren we één huishouden geweest en hadden we dus normaal een kopje thee kunnen drinken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:08:56 #101
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196100188
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:02 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat laatste willen ze zo lang mogelijk uitstellen.
Dit virus gaat nooit weg zijn. Het gaat onder ons blijven en we kunnen hopen op een vaccin en dat het leven dan weer wat normaler wordt, maar als dat vaccin niet of niet voldoende werkt, dan zullen we toch aan iets anders moeten denken. Wat idd, we kunnen zo niet door.
Het jammere dat elke discussie die een beetje die kant op gaat (dat er meer acceptatie moet komen/dat we wat anders moeten verzinnen dan lockdown na lockdown/maatregelen) meteen word gecounterd met ''ja, maar de ziekenhuizen!'' of een ''dus jij vind het prima als je oma dood gaat?''. En dan valt de discussie stil, want iedereen weet dat de ziekenhuizen inderdaad belangrijk zijn.

Maar het is tegelijkertijd wel de ''makkelijke'' oplossing/counter natuurlijk. Je mag toch verwachten dat er verder word nagedacht. Dit is voor niemand goed. Helemaal niet als het nog maanden/jaren duurt. Heb soms het idee dat het kabinet wat te afwachtend is en tunnelvisie heeft met betrekking tot een vaccin. We willen als bevolking juist zo graag weten wat er gebeurd als het vaccin niet goed (genoeg) werkt. Wat dan? Of wat als het vaccin wel goed werkt, maar het nog maanden duurt om het te verspreiden? Want dat verspreiden is ook niet binnen een week gebeurd. Het ''maar de ziekenhuizen'' argument begint me ondertussen wel wat te irriteren. We weten blijkbaar waar het probleem ligt - verzin er dan wat op i.p.v. telkens terug te vallen op die simpele counter.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196100194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voorlopig is er niets wat erop wijst dat dat gebeurt. Het is een vaccin of een waslijst aan verboden, meer smaken kennen we niet.
Ja, daar heb je - helaas - gelijk in.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196100198
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het vervelende is dat het allemaal heel geleidelijk gaat. Ze hebben het telkens over ''een paar weken maatregelen'', of ''nog enkele maanden tot een vaccin'', maar het schuift telkens op. Ik denk oprecht dat we over een jaar nog steeds leven met maatregelen. Denk ook dat ze dat hogerop prima weten, maar dat communiceren ze niet. Als ze nu gaan roepen dat we volgend jaar nog steeds met maatregelen zitten houd niemand het vol en dan komt er dus wel echt fel tegengeluid, en dat willen ze natuurlijk niet.
Je was er toch ook bij begin dit jaar toen na een aantal weken strenge maatregelen de cijfers omlaag gingen en we daarna weer steeds meer konden tot aan vorige maand? Het is nu weer precies hetzelfde... de cijfers zijn weer aan het dalen en in december of januari kunnen we weer meer stapsgewijs.

Nee, 100% terug naar normaal zit er voorlopig nog niet in door het gebrek aan vaccin en de tijd die het nodig heeft om mensen te vaccineren maar als je het nieuws volgt wordt er allang niet meer gesproken over jaren maar zit het er nu echt aan te komen (december/januari).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196100234
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Afweer tegen een virus ontstaat altijd. Je hoeft echt niet te denken dat corona ons leven blijvend gaat beïnvloeden. Ja mensen zullen nog steeds besmet raken maar als ze niet in het ziekenhuis komen en de zorg belasten is er niets aan de hand. Vaccins gaan sowieso voor afweer zorgen, maar besmetting tegengaan is nog maar de vraag inderdaad.
Ik hoop dat het virus op z'n manier gaat muteren dat het een ongevaarlijk soort-van verkoudheidsvirus wordt ofzo. Veel mensen met een snotterige neus en hoesten, maar verder weinig schade.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196100306
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik hoop dat het virus op z'n manier gaat muteren dat het een ongevaarlijk soort-van verkoudheidsvirus wordt ofzo. Veel mensen met een snotterige neus en hoesten, maar verder weinig schade.
Dat is het voor de meeste al. :M
Jammer dat een kleine groep wel maximaal aan kapot gaat.
pi_196100344
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik hoop dat het virus op z'n manier gaat muteren dat het een ongevaarlijk soort-van verkoudheidsvirus wordt ofzo. Veel mensen met een snotterige neus en hoesten, maar verder weinig schade.
D.m.v. vaccins kan hetzelfde resultaat bewerkstelligd worden. Het zal misschien geen besmetting voorkomen (hopelijk wel, mooi meegenomen) maar wel voor afweer. Hoe vaker jij in aanraking komt met een virus hoe milder je klachten door die afweer. Vaccins kunnen hier dus een rol in gaan spelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:18:44 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196100364
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is het voor de meeste al. :M
Jammer dat een kleine groep wel maximaal aan kapot gaat.
Inderdaad. Kijk naar al die voetballers die een week later weer lachend op het trainingsveld staan.

Alleen is 1 procent of zelfs 0.5 procent van de besmettingen die wel ernstige problemen opleveren in absolute zin nog steeds een groot probleem voor de ziekenhuizen.
pi_196100386
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is het voor de meeste al. :M
Jammer dat een kleine groep wel maximaal aan kapot gaat.
Al is die kleine groep nog steeds procentueel erg klein in vergelijking met de rest van de bevolking.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 17:31:25 #109
5428 crew  miss_sly
pi_196100557
Deze al gepost? Ik was even met andere dingen bezig vanmiddag, dus indien dubbel: so sorry :)





Ik wilde ze nog even plaatsen, want ik vind ze er toch wel echt heel goed uitzien. Fijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196100812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:31 schreef miss_sly het volgende:
Deze al gepost? Ik was even met andere dingen bezig vanmiddag, dus indien dubbel: so sorry :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik wilde ze nog even plaatsen, want ik vind ze er toch wel echt heel goed uitzien. Fijn!
Snel een lockdown, want we moeten toch echt naar de 0 opnames.
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:47:03 #111
22565 asco
Los in deze tent
pi_196100846
Ik heb dit 3 dagen niet gevolgd.
Het gaat dus eigenlijk nog steeds hopeloos waardeloos en in andere landen nog veel erger?
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 17:50:08 #112
5428 crew  miss_sly
pi_196100898
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Snel een lockdown, want we moeten toch echt naar de 0 opnames.
Goh, wat vervelend dat je zo in paniek bent. Niet nodig hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196101033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:47 schreef asco het volgende:
Ik heb dit 3 dagen niet gevolgd.
Het gaat dus eigenlijk nog steeds hopeloos waardeloos en in andere landen nog veel erger?
Ik ook niet, Jongens hoe stan we ervoor? kan iemand een korte uitleg geven?
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:01:08 #114
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196101075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:58 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ik ook niet, Jongens hoe stan we ervoor? kan iemand een korte uitleg geven?
Afgelopen dagen waren er dalingen geweest tot en met 7242 gevallen vandaag, maar vandaag is er weer gestegen. Met de opnames beginnen al te dalen wat voor de zorgmedewerkers meer ademlucht krijgt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196101150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die mogelijkheid wordt vooral 'bedacht' door mensen die graag doen alsof de huidige maatregelen niet genoeg zijn en het allemaal aan de scholen ligt. Zelf leveren ze daarbij 0 onderbouwingen, het is gewoon een permanente herhaling van het idee. Zoals Trump ook al maanden herhaalde dat stemmen per post fraudegevoelig ging zijn en dat nu nog steeds doet. De overeenkomsten zijn tekenend.
Van Dissel noemde nota bene in de technische briefing zelf de mogelijkheid van een herfstvakantie-effect.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196101194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Want Melbourne is geheel Australië? Geen idee waarom je er ineens de VS bij haalt trouwens.
Ik kwam je tegemoet. Victoria heeft een behoorlijke tweede golf gehad en daar is het klimaat mild, nog niet vergelijkbaar met hier maar wel relatief koel.

Florida en met name Miami is gewoon tropisch te noemen en heeft desondanks bijna een miljoen besmettingen en bijna 17k doden. Dus nee, het weer heeft geen reet met Covid te maken.
blablablabla
pi_196101258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:47 schreef asco het volgende:
Ik heb dit 3 dagen niet gevolgd.
Het gaat dus eigenlijk nog steeds hopeloos waardeloos en in andere landen nog veel erger?
Neu. Er is een hoopgevende, lichte daling van het aantal positieve testen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196101263
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:44 schreef groenen het volgende:

[..]

O ja, jij vindt het zo geinig om mensen op woordjes te pakken. Twee weken na 18 augustus is geen eind augustus.

Flauw he? Zo discussiëren.
Ja want die ene dag maakt een wezenlijk verschil.
Mijn god, je snapt zelf hopelijk wel het causale verband tussen die maatregelen half augustus aangaande groepsgrootte en de sterk dalende ziekenhuiscijfers 13 dagen later. Aangezien het gemiddeld tien dagen duurt voor je effect ziet....
blablablabla
pi_196101668
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

D.m.v. vaccins kan hetzelfde resultaat bewerkstelligd worden. Het zal misschien geen besmetting voorkomen (hopelijk wel, mooi meegenomen) maar wel voor afweer. Hoe vaker jij in aanraking komt met een virus hoe milder je klachten door die afweer. Vaccins kunnen hier dus een rol in gaan spelen.
Ik hoop het echt.
Dat we dit jaar maar zo snel mogelijk achter ons kunnen laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 06-11-2020 18:59:13 (Spelling) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 18:40:16 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196101721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik hoop het echt.
Dat we die jaar maar zo snel mogelijk achter ons kunnen laten.
Nou ja, je kan veel over 2020 zeggen maar niet dat het saai was :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196101738
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:09 schreef Elan het volgende:

Dus nee, het weer heeft geen reet met Covid te maken.
Lekker toontje weer. In feite is het zo dat wetenschappers er nog niet uit zijn (zie bijvoorbeeld hier). Luchtvochtigheid lijkt bijvoorbeeld invloed te hebben op verspreiding van het virus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196101845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lekker toontje weer. In feite is het zo dat wetenschappers er nog niet uit zijn (zie bijvoorbeeld hier). Luchtvochtigheid lijkt bijvoorbeeld invloed te hebben op verspreiding van het virus.
quote:
"De stelling dat een lage luchtvochtigheid ook een rol speelt bij de verspreiding van het coronavirus, daar moet je voorzichtiger mee zijn", zegt Coen Berends van het RIVM.

Over het algemeen geldt inderdaad dat virussen meer rondgaan bij een lage luchtvochtigheid, vertelt hij, maar of dat ook bij het coronavirus het geval is, kunnen we nog niet zo hard zeggen. "Dat komt omdat je eerder dit jaar ook verspreiding van het coronavirus zag in landen die niet in in de winter zaten. Ook in de zomerperiode hier in Nederland zag je toch nog wel verspreiding. We moeten dus een slag om de arm houden."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)htigheid-droge-lucht
Gebieden met een hele hoge of hele lage luchtvochtigheid hebben ook niet ineens meer of minder besmettingen.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:49:27 #123
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196101898
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het jammere dat elke discussie die een beetje die kant op gaat (dat er meer acceptatie moet komen/dat we wat anders moeten verzinnen dan lockdown na lockdown/maatregelen) meteen word gecounterd met ''ja, maar de ziekenhuizen!'' of een ''dus jij vind het prima als je oma dood gaat?''. En dan valt de discussie stil, want iedereen weet dat de ziekenhuizen inderdaad belangrijk zijn.

Maar het is tegelijkertijd wel de ''makkelijke'' oplossing/counter natuurlijk. Je mag toch verwachten dat er verder word nagedacht. Dit is voor niemand goed. Helemaal niet als het nog maanden/jaren duurt. Heb soms het idee dat het kabinet wat te afwachtend is en tunnelvisie heeft met betrekking tot een vaccin. We willen als bevolking juist zo graag weten wat er gebeurd als het vaccin niet goed (genoeg) werkt. Wat dan? Of wat als het vaccin wel goed werkt, maar het nog maanden duurt om het te verspreiden? Want dat verspreiden is ook niet binnen een week gebeurd. Het ''maar de ziekenhuizen'' argument begint me ondertussen wel wat te irriteren. We weten blijkbaar waar het probleem ligt - verzin er dan wat op i.p.v. telkens terug te vallen op die simpele counter.
Je lijkt te willen zeggen dat daar dan ook maar een oplossing voor is en dat dit allemaal zeer maakbaar is. Dat is helaas niet het geval. De zorg / ziekenhuizen is gewoon een heel terecht argument en ook een probleem. Daar kun je dan nog heel lang over nadenken, maar daarmee los je het probleem van te weinig capaciteit niet op. Bekwaam personeel opleiden duurt minimaal 3 tot 4 jaar. Maar mogelijk zie jij daar - met wat nadenken en verzinnen - dan een oplossing voor.
pi_196101942
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:46 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Gebieden met een hele hoge of hele lage luchtvochtigheid hebben ook niet ineens meer of minder besmettingen.
Neem vooral de boodschap van het bericht ter harte: wees voorzichtig met stellige uitspraken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 6 november 2020 @ 18:53:37 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196101966
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Neem vooral de boodschap van het bericht ter harte: wees voorzichtig met stellige uitspraken.
Ik vind dit nogal een boude uitspraak van je hoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 18:54:29 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196101988
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal een boude uitspraak van je hoor
Ja, erg stellig wel ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196101996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:46 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Gebieden met een hele hoge of hele lage luchtvochtigheid hebben ook niet ineens meer of minder besmettingen.
Het SARS-CoV virus overleefde veel beter bij lage luchtvochtigheid.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3457514/ Table 1.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2020 @ 18:55:58 #128
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196102012
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:31 schreef miss_sly het volgende:
Deze al gepost? Ik was even met andere dingen bezig vanmiddag, dus indien dubbel: so sorry :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik wilde ze nog even plaatsen, want ik vind ze er toch wel echt heel goed uitzien. Fijn!
Piek lijkt bereikt, nu is vooral de vraag hoe snel/langzaam het allemaal weer gaat dalen. Ik vind het een beetje verontrustend dat wij na 3.5 week nog geen echte daling zien.

Sorry for being Negative Nancy :P
pi_196102027
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Nober op 06-11-2020 18:56:50 ]
pi_196102212
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het SARS-CoV virus overleefde veel beter bij lage luchtvochtigheid.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3457514/ Table 1.
Ja fijn zeg, in een gesimuleerde situatie met een luchtvochtigheid die over een periode langer dan 24 uur lager is dan 10%. Hoe vaak komt dat voor in de praktijk denk je?
blablablabla
pi_196102326
Wat waren op 13 oktober de dagelijkse besmettingen? Weet iemand dat zo even snel?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196102362
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:11 schreef Luke83 het volgende:
Wat waren op 13 oktober de dagelijkse besmettingen? Weet iemand dat zo even snel?
7378

https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederland
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196102407
twitter

Goed nieuws vaccins en groepsimmuniteit werken gewoon.
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:16:48 #134
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196102418
Er is een gigantische ruzie in het kabinet over een avondklok en andere maatregelen volgens de AD. We weten dat sommige ministers niet mee eens zijn met avondklok..... en andere maatregelen, kabinetscrisis??????
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196102426
quote:
De premier erkent dat een avondklok waarschijnlijk niet direct bijdraagt aan een daling van het aantal infecties. Maar het kan wel zorgen voor een betere naleving van de gedragsregels en vergemakkelijkt de handhaving. Rutte wijst erop dat thuisfeestjes nog altijd een bron van veel besmettingen zijn. „Achter de voordeur mogen wij niet handhaven”, zegt hij. „Maar wat je hiermee doet is dat je voor de voordeur wel kunt handhaven.”
Slappe hap zeg weer van Rutte en zijn kornuiten ):O
blablablabla
pi_196102467
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:16 schreef Ven1972 het volgende:
Er is een gigantische ruzie in het kabinet over een avondklok en andere maatregelen volgens de AD. We weten dat sommige ministers niet mee eens zijn met avondklok..... en andere maatregelen, kabinetscrisis??????
Sluiten van scholen, winkels,avondklok? Waren geloof ik ook al discussiepunten aan begin vd week
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:21:04 #137
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196102494
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:19 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Sluiten van scholen, winkels,avondklok? Waren geloof ik ook al discussiepunten aan begin vd week
Ook dat, maar dat wringt aan alles wat waarmee ze niet mee eens zijn.... echter in deze crisis moeten we ook echt niet hebben dat ze een kabinetscrisis riskeren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196102549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:16 schreef Ven1972 het volgende:
Er is een gigantische ruzie in het kabinet over een avondklok en andere maatregelen volgens de AD. We weten dat sommige ministers niet mee eens zijn met avondklok..... en andere maatregelen, kabinetscrisis??????
Eindelijk wat weerstand tegen al die waanzin.
pi_196102574
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja fijn zeg, in een gesimuleerde situatie met een luchtvochtigheid die over een periode langer dan 24 uur lager is dan 10%. Hoe vaak komt dat voor in de praktijk denk je?
10%? De laagste RV vermeld in de SARS-CoV studie is 40%...
quote:
Inactivation on surfaces, done with droplets; stable at 40–50% RH and more rapidly inactivated at higher RH
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196102628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Slappe hap zeg weer van Rutte en zijn kornuiten ):O
Beter trappen ze de deur in met een arrestatieteam, afvoeren en in een quarantainekamp zetten.
pi_196102650
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:16 schreef Ven1972 het volgende:
Er is een gigantische ruzie in het kabinet over een avondklok en andere maatregelen volgens de AD. We weten dat sommige ministers niet mee eens zijn met avondklok..... en andere maatregelen, kabinetscrisis??????
Ach, prikken ze eindelijk door Hugo's goedkopen Engelstalige oneliners heen die veel onkunde moeten verbloemen.
pi_196102672
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ook dat, maar dat wringt aan alles wat waarmee ze niet mee eens zijn.... echter in deze crisis moeten we ook echt niet hebben dat ze een kabinetscrisis riskeren.
Een kabinetscrisis van een maand of 3 overleven we wel hoor. Elections are coming
  vrijdag 6 november 2020 @ 19:37:41 #143
22565 asco
Los in deze tent
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 19:40:51 #144
5428 crew  miss_sly
pi_196102877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 18:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Piek lijkt bereikt, nu is vooral de vraag hoe snel/langzaam het allemaal weer gaat dalen. Ik vind het een beetje verontrustend dat wij na 3.5 week nog geen echte daling zien.

Sorry for being Negative Nancy :P
Haha, ik heb geen probleem met jouw ‘negativiteit’ :)
Ik vind het er erg goed uitzien, maar dat neemt niet weg dat er nog veel ruimte voor verbetering is en dat ik die graag snel wil zien :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196103050
Ken je dat? Je hebt iets af en dan gaat het niet door. Dat had ik dus met mij carnavalshit, daarom wil ik het graag met jullie delen:

------------
Hugo waar is de teststraat, Hugo waar is de straat
Waar is de teststraat gebleven
Ik moet er passeren als ik naar een feesie ga
Ik zag 'm laatst nog staan op schi schi schi schiphol
Hugo waar is de teststraat, Hugo waar is de straat
Waar is de teststraat gebleven

Een overspannen bakker, een brave man uit Tiel
Ging naar een psychiater met een splinter in z'n ziel
Maar zie de psychiater, was ook niet al te fris
Die riep opeens "M'n hemel, nou weet ik wat ik mis
De straat, de straat, Hugo waar is de straat"

Hugo waar is de teststraat, Hugo waar is de straat
Waar is de teststraat gebleven
Ik moet er passeren als ik naar een feesie ga
Ik zag 'm laatst nog staan op schi schi schi schiphol
Hugo waar is de teststraat, Hugo waar is de straat
Waar is de teststraat gebleven

Hij was 'n grote boxer, een superzwaargewicht
Hij danste langs de touwen en in het witte licht
Maar hij kreeg opeens een loeier en vijftienhonderd piek
En na die laatste poeier, toen zeitie laconiek
"De straat, de straat, Hugo waar is de straat"

Hugo waar is de teststraat, Hugo waar is de straat
Waar is de teststraat gebleven
Ik moet er passeren als ik naar een feesie ga
Ik zag 'm net nog staan op schi schi schi schiphol
Hugo waar is de teststraat, Hugo waar is de straat
Waar is de teststraat gebleven

Hij was een excellentie, hij leidde het debat
Maar ook een excellentie, die wil nog wel eens wat
En in de eerste kamer, kreeg ie opeens zo'n dorst
Toen greep ie naar de hamer en zong uit volle borst
"De straat, de straat, Hugo waar is de straat
pi_196103272
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ook dat, maar dat wringt aan alles wat waarmee ze niet mee eens zijn.... echter in deze crisis moeten we ook echt niet hebben dat ze een kabinetscrisis riskeren.
Boeiuh, bij 'vervroegde verkiezingen' kom je ook niet op veel eerder dan maart 2021 uit. :')
pi_196103429
twitter


In Frankrijk gaat het niet best :{
  vrijdag 6 november 2020 @ 20:12:00 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196103503
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196103522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 19:19 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Sluiten van scholen, winkels,avondklok? Waren geloof ik ook al discussiepunten aan begin vd week
Prima dat daar discussie over is.
Het zijn maatregelen die enorm veel geld kosten, de toekomst van onze eigen kinderen op het spel zetten of mensen opsluit als criminelen in hun eigen huis.
  vrijdag 6 november 2020 @ 20:13:51 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196103551
Respect to the man with the vaccine plan ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 6 november 2020 @ 20:24:30 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196103826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

In Frankrijk gaat het niet best :{
Toch valt dat aantal nieuwe opnames mee in vergelijking met vorige dagen geloof ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 6 november 2020 @ 20:31:54 #152
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196104005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

In Frankrijk gaat het niet best :{
Volgens mij kunnen ze daar niet meer maatregelen nemen dan ze nu al hebben gedaan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196104286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:31 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze daar niet meer maatregelen nemen dan ze nu al hebben gedaan
Zijn de huidige maatregelen daar al lang van kracht? Hopelijk moet het effect dan nog komen.
  vrijdag 6 november 2020 @ 20:45:29 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196104385
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zijn de huidige maatregelen daar al lang van kracht? Hopelijk moet het effect dan nog komen.
Huidige sinds 30/10
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196105263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:47 schreef asco het volgende:
Ik heb dit 3 dagen niet gevolgd.
Het gaat dus eigenlijk nog steeds hopeloos waardeloos en in andere landen nog veel erger?
Ook door the Amerikaanse verkiezingen? Volgens mij hebben veel mensen hetzelfde :')
pi_196105343
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

In Frankrijk gaat het niet best :{
Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.
blablablabla
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 21:25:44 #157
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196105665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.
Aangezien je zelfs mensen hebt die een negatieve test vervalst kopen denk ik idd dat er niet echt aan te ontkomen valt
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196107149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Aangezien je zelfs mensen hebt die een negatieve test vervalst kopen denk ik idd dat er niet echt aan te ontkomen valt
Nou het golft ook op en neer tussen landen, bijvoorbeeld straks hier gaat het relatief goed door maatregelen en in Zuid Spanje of Bulgarije slecht en vice versa.
Reislustige Nederlanders zullen ook voor genoeg clusters in andere landen hebben gezorgd :X
blablablabla
pi_196107233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 21:12 schreef wpor het volgende:

[..]

Ook door the Amerikaanse verkiezingen? Volgens mij hebben veel mensen hetzelfde :')
Het was hier wel rustig ja! :Y
pi_196107259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Aangezien je zelfs mensen hebt die een negatieve test vervalst kopen denk ik idd dat er niet echt aan te ontkomen valt
Hoe triest is dat dan? :N
pi_196107534
twitter


Toch wel een interessante theorie. Denken we ook niet te veel in 2 mogelijkheden wat betreft groepsimmuniteit? of het is bereikt, of (nog) niet?

Mij lijkt het meer een continuüm. Je zou denken dat als inmiddels 20% van de bevolking van een bepaalde regio Covid heeft gehad, de besmettingscijfers bij gelijke omstandigheden minder snel zullen stijgen dan in een regio waar dat percentage bijvoorbeeld 10% is.
pi_196107670
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Toch wel een interessante theorie. Denken we ook niet te veel in 2 mogelijkheden wat betreft groepsimmuniteit? of het is bereikt, of (nog) niet?

Mij lijkt het meer een continuüm. Je zou denken dat als inmiddels 20% van de bevolking van een bepaalde regio Covid heeft gehad, de besmettingscijfers bij gelijke omstandigheden minder snel zullen stijgen dan in een regio waar dat percentage bijvoorbeeld 10% is.
Klinkt wel voor de hand liggend inderdaad. Als je immuun bent, zal je het (naar ik aanneem) niet meer verspreiden ook. Dus die gevallen daarvan heb je dan al minder.
Anderzijds heeft het in Noord-Brabant in sommige plaatsen nu wel voor een 2e keer ongenadig hard toegeslagen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 6 november 2020 @ 22:58:00 #163
408813 crew  trein2000
pi_196108100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.
Wat ga je doen? Nederlanders de toegang tot Nederland ontzeggen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196108295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat ga je doen? Nederlanders de toegang tot Nederland ontzeggen?
Met alleen dringende adviezen kan je inderdaad niets.
pi_196108684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:09 schreef leolinedance het volgende:
Hoe zit het met het percentage positieve testen? Waarom melden we dat eigenlijk niet overal in de media, is toch veel belangrijker? Of bekt dat soms niet zo lekker als "weer meer dan 7000 besmettingen!!"?
Besmettingen boezemen angst in maar zeggen feitelijk geen bal.
Het geeft niet aan hoeveel mensen er naar een ziekenhuis moeten en al helemaal niet hoeveel mensen er nog eens zullen sterven. Voor hetzelfde geld zijn alle mensen in NL die een Corona niet konden overleven inmiddels gestorven en kunnen we net zo goed gedurende het normale leven automatische als samenleving onze groep immuniteit realiseren.

Je kunt er, net als bij de betrouwbaarheid van de testen, geen peil op trekken.
pi_196108849
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Klinkt wel voor de hand liggend inderdaad. Als je immuun bent, zal je het (naar ik aanneem) niet meer verspreiden ook. Dus die gevallen daarvan heb je dan al minder.
Anderzijds heeft het in Noord-Brabant in sommige plaatsen nu wel voor een 2e keer ongenadig hard toegeslagen.
Ongenadig hard toegeslagen, wat zeg je dan eigenlijk?
Er liggen weer mensen in het ziekenhuis, meer mensen dan normaal moeten niezen, veel doden gevallen of je hebt gehoord dat het zo is dus is het zo of......?

En in het geval van overlijdens, zijn het er dan meer of zijn het er dan minder dan bij een griep infectie ook het geval had kunnen zijn denk je?
pi_196108951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.
En supermarkten, overheidsgebouwen, bedrijven, scholen en steden.....allemaal dicht gvd!
Hoe moeten we deze verschrikkelijke pandemie anders overleven?!!
  Spellchecker vrijdag 6 november 2020 @ 23:42:46 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196109039
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.
pi_196109293
quote:
Ik vind deze een stuk leuker en een stuk gezelliger dan die ouwe verzuurde knar:
pi_196109391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe triest is dat dan? :N
WoW! Mensen die hun negatieve test verkopen, hoe briljant is dat dan?

Creëer een maatschappij waar niets meer mag, waar bedrijven omvallen en waar waarde wordt gehecht aan een negatieve Corona test en voilá.... het nieuwe normaal is geboren. :s)
pi_196109412
Het is hier niet meer zo druk. Jullie weten wat dat betekent, hè? De besmettingen gaan omlaag. *O*

Blijf vooral weg, mensen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:04:56 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196109436
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier niet meer zo druk. Jullie weten wat dat betekent, hè? De besmettingen gaan omlaag. *O*

Blijf vooral weg, mensen!
Hm, covid verspreid zich via FOK!? Ik wed dat het via de 5G gaat ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196109450
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:02 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

WoW! Mensen die hun negatieve test verkopen, hoe briljant is dat dan?

Creëer een maatschappij waar niets meer mag, waar bedrijven omvallen en waar waarde wordt gehecht aan een negatieve Corona test en voilá.... het nieuwe normaal is geboren. :s)
Ja, je boodschap is duidelijk.
Na 9 maanden heb ik wel geleerd het kaf van het koren te scheiden en is het me een stuk duidelijker in wie nog wel energie te steken om ze wijzer te maken en in wie niet. Jij behoort duidelijk tot de laatste categorie en daar ga ik mijn zonnige vrijdagavondhumeurtje niet aan verspillen. :W
pi_196109466
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier niet meer zo druk. Jullie weten wat dat betekent, hè? De besmettingen gaan omlaag. *O*

Blijf vooral weg, mensen!
Jaaaaaah, gaat goed! *O* :D
pi_196109482
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, covid verspreid zich via FOK!? Ik wed dat het via de 5G gaat ;)
:o Dus toch.....
pi_196109484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, covid verspreid zich via FOK!? Ik wed dat het via de 5G gaat ;)
Ik denk dat je het meer moet zien als een pandemie van cynisme dat zich (bij uitstek via dit topic) verspreidt en mensen ziek maakt. Bescherm jezelf en anderen, blijf weg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:08:49 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196109498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Toch wel een interessante theorie. Denken we ook niet te veel in 2 mogelijkheden wat betreft groepsimmuniteit? of het is bereikt, of (nog) niet?

Mij lijkt het meer een continuüm. Je zou denken dat als inmiddels 20% van de bevolking van een bepaalde regio Covid heeft gehad, de besmettingscijfers bij gelijke omstandigheden minder snel zullen stijgen dan in een regio waar dat percentage bijvoorbeeld 10% is.
Als onder die 20% ook veel mensen zijn die toen en nu veel contacten hebben met mensen en een grote kans hebben op besmetting....
pi_196109499
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat je het meer moet zien als een pandemie van cynisme dat zich (bij uitstek via dit topic) verspreidt en mensen ziek maakt. Bescherm jezelf en anderen, blijf weg.
Bestrijden met een flinke dosis optimisme toch? :)
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:09:24 #180
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196109581
quote:
:D
Had ik eens moeten plaatsen. Had ik meteen de tijd ingefluisterd gekregen door @Kyran :{
pi_196109627
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bestrijden met een flinke dosis optimisme toch? :)
Nu we toch slechte muziek aan het delen zijn:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196109652
https://www.ad.nl/wonen/k(...)e-ontlopen~ab0ba5e7/

Mensen die nu al een kerstboom kopen. Rare effecten geeft dit virus.
pi_196109683
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nu we toch slechte muziek aan het delen zijn:

LOL _O-
Damn, die is slecht zeg! :D
pi_196109700
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:17 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/k(...)e-ontlopen~ab0ba5e7/

Mensen die nu al een kerstboom kopen. Rare effecten geeft dit virus.
Tof man! Kan je al naalden vegen voor Sinterklaastijd en heb je nog ruim de tijd om een nieuwe te halen! :D
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:21:11 #186
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196109703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:17 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/k(...)e-ontlopen~ab0ba5e7/

Mensen die nu al een kerstboom kopen. Rare effecten geeft dit virus.
_O-

Ze snappen wel dat die boom op kerstavond alleen nog een stammetje is met lege takken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196109734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat ga je doen? Nederlanders de toegang tot Nederland ontzeggen?
Natuurlijk niet, maar je kan wel beginnen met niet essentiële reizen aan banden leggen. Las vandaag alweer dat reisorganisaties gewoon reizen naar gele gebieden willen aanbieden, ondanks het dringende verzoek van Rutte dat niet te doen:

https://www.ad.nl/economi(...)t-mogelijk~ae13cf99/

Sommige mensen zullen dat verbieden te ver vinden gaan maar er zijn ook gewoon landen waar je met alleen nog met een vodje de straat op mag (Frankrijk) of waar je duizenden euro's boetes riskeert als je toch in je binnenlandse vakantiehuisje gaat zitten in plaats van de eigen woning (Noorwegen)
blablablabla
pi_196109736
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-

Ze snappen wel dat die boom op kerstavond alleen nog een stammetje is met lege takken?
Onder het motto het wordt een bruine kerst dit jaar.
pi_196109740
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-

Ze snappen wel dat die boom op kerstavond alleen nog een stammetje is met lege takken?
Zie je ook meteen de ballen die aan de achterkant van de boom hangen! :Y
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:24:39 #190
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196109744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar je kan wel beginnen met niet essentiële reizen aan banden leggen. Las vandaag alweer dat reisorganisaties gewoon reizen naar gele gebieden willen aanbieden, ondanks het dringende verzoek van Rutte dat niet te doen:

https://www.ad.nl/economi(...)t-mogelijk~ae13cf99/

Sommige mensen zullen dat verbieden te ver vinden gaan maar er zijn ook gewoon landen waar je met alleen nog met een vodje de straat op mag (Frankrijk) of waar je duizenden euro's boetes riskeert als je toch in je binnenlandse vakantiehuisje gaat zitten in plaats van de eigen woning (Noorwegen)
Ik ga volgende week. *O*
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:25:11 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196109748
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zie je ook meteen de ballen die aan de achterkant van de boom hangen! :Y
Jij hangt ballen aan de achterkant? Tsk, tsk, tsk...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196109765
Nou ja, waarschijnlijk liggen ze anders een tijd te wachten om in de winkels te koop te worden gezet? Er staat in het artikel ook bij dat het advies is om ze niet meteen binnen te halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196109790
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij hangt ballen aan de achterkant? Tsk, tsk, tsk...
Mjaaa.... voor als je vanaf de zijkant kijkt. :{ :@
Jij toch ook?! :{w
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:28:50 #194
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196109795
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mjaaa.... voor als je vanaf de zijkant kijkt. :{ :@
En voor het geval de naalden er allemaal af vallen, natuurlijk...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196109825
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, waarschijnlijk liggen ze anders een tijd te wachten om in de winkels te koop te worden gezet? Er staat in het artikel ook bij dat het advies is om ze niet meteen binnen te halen.
Lijkt me toch dat ze ook buiten niet de kerst halen!
Tenminste... die zonder kluit niet.
pi_196109831
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, waarschijnlijk liggen ze anders een tijd te wachten om in de winkels te koop te worden gezet? Er staat in het artikel ook bij dat het advies is om ze niet meteen binnen te halen.
Geen idee hoelang die dingen opgeslagen worden normaal gesproken. Maar als halve wegen december de groene beits in eens hard verkoopt weten we in iedere geval dat het veel mensen niet gelukt is om het een tijdje buiten te laten staan.
pi_196109836
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En voor het geval de naalden er allemaal af vallen, natuurlijk...
Dat doen ze toch altijd? }:|
Gooi ieder jaar een kale weg. En als ie dat niet al was, dan wordt ie dat onderweg naar buiten wel. }:|
pi_196109847
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Geen idee hoelang die dingen opgeslagen worden normaal gesproken. Maar als halve wegen december de groene beits in eens hard verkoopt weten we in iedere geval dat het veel mensen niet gelukt is om het een tijdje buiten te laten staan.
:D
En busjes dennengeur! Vast wel bij de Action verkrijgbaar. :)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 7 november 2020 @ 00:33:25 #199
408813 crew  trein2000
pi_196109852
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar je kan wel beginnen met niet essentiële reizen aan banden leggen. Las vandaag alweer dat reisorganisaties gewoon reizen naar gele gebieden willen aanbieden, ondanks het dringende verzoek van Rutte dat niet te doen:

https://www.ad.nl/economi(...)t-mogelijk~ae13cf99/

Sommige mensen zullen dat verbieden te ver vinden gaan maar er zijn ook gewoon landen waar je met alleen nog met een vodje de straat op mag (Frankrijk) of waar je duizenden euro's boetes riskeert als je toch in je binnenlandse vakantiehuisje gaat zitten in plaats van de eigen woning (Noorwegen)
Het recht om het land te verlaten staat niet voor niets in de grondwet. Is een belangrijk recht waar je niet lichtzinnig mee moet omgaan. Kan je dus ook niet zomaar even bij verordening beperken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:33:36 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196109856
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat doen ze toch altijd? }:|
Gooi ieder jaar een kale weg. En als ie dat niet al was, dan wordt ie dat onderweg naar buiten wel. }:|
Mwah, als we in Wales zijn valt het mee. Scheelt wel dat de boer waarvan we het huis huren er zelf een omhakt voor ons in het bos en dezelfde dag aflevert :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196109914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het recht om het land te verlaten staat niet voor niets in de grondwet. Is een belangrijk recht waar je niet lichtzinnig mee moet omgaan. Kan je dus ook niet zomaar even bij verordening beperken.
Nee zeker niet, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat ze een negatief reisadvies uitvaardigen, maar tegelijk landen op geel laten staan. Dus men doet echt niets verkeerd als ze naar een geel land reizen (behalve als je de koning bent natuurlijk)

Heb dan ballen, en knal alles wat je niet zint op rood. (en niet een week geleden van oranje op geel)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196109915
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mwah, als we in Wales zijn valt het mee. Scheelt wel dat de boer waarvan we het huis huren er zelf een omhakt voor ons in het bos en dezelfde dag aflevert :D
Doe maar weer gek!! :s)
Versiert hij hem ook nog voor je of moet je dat helemaal zelf doen? :P
pi_196109921
Oké, dit wordt mijn lijflied.


Je weet dat je in coronatijden leeft als je je vrijdagavond doorbrengt met het luisteren naar liedjes op YouTube over 's werelds bekendste virus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:40:25 #204
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196109928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Doe maar weer gek!! :s)
Versiert hij hem ook nog voor je of moet je dat helemaal zelf doen? :P
Nee, dat doen wij zelf uiteraard, dat laat je niet aan iemand anders over. Dat zou gek zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196109953
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, dit wordt mijn lijflied.


Je weet dat je in coronatijden leeft als je je vrijdagavond doorbrengt met het luisteren naar liedjes op YouTube over 's werelds bekendste virus.
Ja, echt wel! Best een nieuw dieptepuntje! :D
Helemaal in jouw stijl:
pi_196109962
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, echt wel! Best een nieuw dieptepuntje! :D
Helemaal in jouw stijl:
Die had ik al gezien - zo kwam ik erop! Die van mij is toepasselijker - voor mij. :7

Vooral hilarisch is dat onweergehoest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 7 november 2020 @ 00:46:53 #207
408813 crew  trein2000
pi_196109985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat ze een negatief reisadvies uitvaardigen, maar tegelijk landen op geel laten staan. Dus men doet echt niets verkeerd als ze naar een geel land reizen (behalve als je de koning bent natuurlijk)

Heb dan ballen, en knal alles wat je niet zint op rood. (en niet een week geleden van oranje op geel)
Rood is voor oorlogssituaties, zie je bijna niet. Gebruik dan gewoon oranje. Verder wel eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196110006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat doen wij zelf uiteraard, dat laat je niet aan iemand anders over. Dat zou gek zijn.
Ja, stel je voor dat hij zomaar ballen aan de achterkant hangt ofzo. :D
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:49:07 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196110015
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat hij zomaar ballen aan de achterkant hangt ofzo. :D
Precies :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196110053
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die had ik al gezien - zo kwam ik erop! Die van mij is toepasselijker - voor mij. :7

Vooral hilarisch is dat onweergehoest.
Deze desperate voor de melancholieke momenten ook al gezien?
:D
Die 'actual home footage' ook! _O-
pi_196110105
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Deze desperate voor de melancholieke momenten ook al gezien?
:D
Die 'actual home footage' ook! _O-
Da's wel een toepasselijker lijflied voor de meesten hier. :D

Ik besefte laatst ineens dat ik al sinds maart geen hoge hakken meer aan heb. Voor de vorm doe ik bij Teams-meetings nog wel m'n werkoutfitjes aan, maar de schoenen laat ik achterwege.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196110183
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's wel een toepasselijker lijflied voor de meesten hier. :D

Ik besefte laatst ineens dat ik al sinds maart geen hoge hakken meer aan heb. Voor de vorm doe ik bij Teams-meetings nog wel m'n werkoutfitjes aan, maar de schoenen laat ik achterwege.
O gelukkig.... dan ben ik niet de enige! :D
En gottt wat zitten joggingsbroeken lekker ook! ^O^ :@

Nog even een nieuw dieptepuntje wat je niet gemist mag hebben! Tranen met tuiten van het lachen hier!
pi_196110275
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O gelukkig.... dan ben ik niet de enige! :D
En gottt wat zitten joggingsbroeken lekker ook! ^O^ :@

Nog even een nieuw dieptepuntje wat je niet gemist mag hebben! Tranen met tuiten van het lachen hier!
Jemig, da's gewoon best goed. Maar waarom heeft-ie geen gebit? :'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196110292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het recht om het land te verlaten staat niet voor niets in de grondwet. Is een belangrijk recht waar je niet lichtzinnig mee moet omgaan. Kan je dus ook niet zomaar even bij verordening beperken.
Tijdens de initiële uitbraak waren de grenzen toch ook gesloten? In elk gev voor niet essentiële reizen.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 7 november 2020 @ 01:17:03 #215
408813 crew  trein2000
pi_196110296
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Tijdens de initiële uitbraak waren de grenzen toch ook gesloten? In elk gev voor niet essentiële reizen.
Nooit dwingend. Was een advies.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 01:17:45 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196110300
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Tijdens de initiële uitbraak waren de grenzen toch ook gesloten? In elk gev voor niet essentiële reizen.
Nederland heeft, voor zover ik weet, nooit de grenzen gesloten. In of uitgaand.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196110319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederland heeft, voor zover ik weet, nooit de grenzen gesloten. In of uitgaand.
Klopt België had de grens met Nederland gesloten. Maar dat heeft echt een bak ellende gegeven. Duitsland heeft het een tijdje overwogen maar die zagen gelukkig snel genoeg dat hun dan zelf ook in de problemen kwamen.
pi_196110325
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jemig, da's gewoon best goed. Maar waarom heeft-ie geen gebit? :'(
Tja, het is een verbeten strijd he? :{
pi_196110329
@Mammietje, "Bismillah, No! We will not wash our hands!"

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196110341
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederland heeft, voor zover ik weet, nooit de grenzen gesloten. In of uitgaand.
https://www.rijksoverheid(...)%20tegen%20te%20gaan.

Dat gold destijds weliswaar niet voor EU burgers, maar zou een begin kunnen zijn.

Kan me nog wel herinneren dat er in maart en april echt amper gevlogen werd, ook niet binnen de EU. Pas in mei en juni kwam dat weer enigszins op gang.
blablablabla
pi_196110351
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:23 schreef Claudia_x het volgende:
@:Mammietje, "Bismillah, No! We will not wash our hands!"

Ow, die is nog echt goed ook! _O-
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 01:30:25 #222
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196110363
Ow, corona heeft wel onverwachte effecten, bij Tesco's mag je online niet meer dan 95 artikelen bestellen...en je mag niet EN WC papier EN Keukenrol bestellen. De dingen die je leert in 2020... _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 7 november 2020 @ 01:32:12 #223
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196110388
quote:
De Pandemic Special was erg vermakelijk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196110402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
Ow, corona heeft wel onverwachte effecten, bij Tesco's mag je online niet meer dan 95 artikelen bestellen...en je mag niet EN WC papier EN Keukenrol bestellen. De dingen die je leert in 2020... _O-
Ja, het is een wondere wereld op het moment! :s)
Stond vanmiddag op een matje van de opticien te wachten, omdat er een levensgroot bord stond dat dat moest. Staan er 2 medewerkers mij vanaf een afstandje aan te gapen. }:| Heb het maar op de proef gesteld en ben terug gaan staan loeren. :+
Zij hielden langer vol dan ik. }:|

En wat mensen niet allemaal verzinnen uit verveling! Hilarisch!
pi_196110415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, het is een wondere wereld op het moment! :s)
Stond vanmiddag op een matje van de opticien te wachten, omdat er een levensgroot bord stond dat dat moest. Staan er 2 medewerkers mij vanaf een afstandje aan te gapen. }:| Heb het maar op de proef gesteld en ben terug gaan staan loeren. :+
Zij hielden langer vol dan ik. }:|

En wat mensen niet allemaal verzinnen uit verveling! Hilarisch!
Opvallend veel is in maart gemaakt. We hebben geen goeie zin meer, hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196110431
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Opvallend veel is in maart gemaakt. We hebben geen goeie zin meer, hè?
Nee, dat is er wel vanaf bij de meeste ja! -O-
Toch wel jammer. Gaf meer saamhorigheidsgevoel dan nu.
pi_196110464
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Opvallend veel is in maart gemaakt. We hebben geen goeie zin meer, hè?
Toch nog een uitzondering op de regel gevonden (in België nog wel):

Het zijn sowieso de Belgen die de moed erin houden, geloof ik....
pi_196110510
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Toch nog een uitzondering op de regel gevonden (in België nog wel):

Het zijn sowieso de Belgen die de moed erin houden, geloof ik....

Ai-ai, met dit soort parodieën gaan ze er niet doorheen komen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196110548
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 november 2020 02:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ai-ai, met dit soort parodieën gaan ze er niet doorheen komen!
Ik vind het wel bewonderenswaardig dat ze de moed er zo in houden! ^O^
De moed laten zakken helpt ook niet. :N
pi_196110587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 02:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vind het wel bewonderenswaardig dat ze de moed er zo in houden! ^O^
De moed laten zakken helpt ook niet. :N

Nu kan ik er weer even tegenaan. Welterusten. :W
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196110595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 02:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]


Nu kan ik er weer even tegenaan. Welterusten. :W
_O-
Slaap lekker! :W
pi_196110693
Nah... nog eentje speciaal voor de Groningers die thuis werken dan:
pi_196110720
Deze prachtige collectie bestemd ter vermaak tijdens deze collectieve moeilijke periode, werd geheel vrijwillig verzorgd door @Claudia_x en ondergetekende.
Plaats hieronder uw tvp voor uw eventueel aanstaande quarantaine of avondklok.
Bedankjes zijn uiteraard geheel op z'n plaats. :+
pi_196110747
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's wel een toepasselijker lijflied voor de meesten hier. :D

Ik besefte laatst ineens dat ik al sinds maart geen hoge hakken meer aan heb. Voor de vorm doe ik bij Teams-meetings nog wel m'n werkoutfitjes aan, maar de schoenen laat ik achterwege.
Erg gelachen om al jullie leuke - en soms zelfs verbazend goed gemaakte en gezongen - filmpjes. :Y

Bismillah, nooo!
Hello (from the inside). ^O^

Veel likes gegeven hier en daar.

Dit was mijn tweede post hier van "vandaag". Dat die lekker inhoudelijk is geeft misschien aan dat het weer wat de goede kant op gaat.

Verder herkenbaar. Waarom nog douchen en netjes aankleden. :')
Alleen met twee sollicitatiegesprekken die ik digitaal heb gevoerd heb ik er echt verzorgd uitgezien.
Rest van de tijd was vooral zorgen dat je er een beetje toonbaar uitziet qua bovenkant/gezicht voor MS Teams, gezicht wassen, leuk hemd of t-shirt aan en voor de rest ongedoucht in een oude joggingbroek de hele week rondlopen met de kat op schoot (of op je laptop).

Anyway, bedankt voor de leuke filmpjes iedereen. En keep the spirit up zeg ik ook een beetje tegen mezelf of iig zou ik wat vaker tegen mezelf moeten zeggen. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 07-11-2020 10:04:03 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196110769
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 03:03 schreef Salina het volgende:

[..]

Erg gelachen om al jullie leuke - en soms zelfs verbazend goed gemaakte en gezongen - filmpjes. :Y

Bismilla, nooo!
Hello (from the inside). ^O^

Veel likes gegeven hier en daar.

Dit was mijn tweede post hier van "vandaag". Dat die lekker inhoudelijk is geeft misschien aan dat het weer wat de goede kant op gaat.

Verder herkenbaar. Waarom nog douchen en netjes aankleden. :')
Alleen met twee sollicitatiegesprekken die ik digitaal heb gevoerd heb ik er echt verzorgd uitgezien.
Rest van de tijd was vooral zorgen dat je er een beetje toonbaar uitziet qua bovenkant/gezicht voor MS Teams, gezicht wassen, leuk hemd of t-shirt aan en voor de rest ongedoucht in een oude joggingbroek de hele week rondlopen met de kat op schoot (of op je laptop).

Anyway, bedankt voor de leuke filmpjes iedereen. En keep the spirit up zeg ik ook een beetje tegen mezelf of iig zou ik wat vaker tegen mezelf moeten zeggen. ^O^
Elke dag als het nodig is. :Y En anders wil ik het ook best tegen je zeggen, hoor! ;)

Dus het koppie is nog toonbaar. ^O^
En dat breed worden is ook gelukt? :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Mammietje op 07-11-2020 03:32:09 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 november 2020 @ 03:32:39 #238
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196110838
Jullie zijn maf.
pi_196110842
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 03:32 schreef Kyran het volgende:
Jullie zijn maf.
Ieder zijn kwaliteiten, he?! :D
pi_196111645
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:17 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/k(...)e-ontlopen~ab0ba5e7/

Mensen die nu al een kerstboom kopen. Rare effecten geeft dit virus.
Ik zeg ik de buurt verderop ook al de eerste kerstversieringen hangen.

Zal wel een gevoels kwestie zijn
pi_196111654
Ik zag een week of 3 geleden al her en der complete kerstbomen met verlichting in huiskamers staan.
Paar huizen verderop staat de hele tuin en vol.

Toegegeven, het heeft wel iets.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196111676
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 november 2020 01:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Opvallend veel is in maart gemaakt. We hebben geen goeie zin meer, hè?
Ik heb áltijd goede zin *O*
Ongeacht wat, ik ben nooit chagrijnig *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196111684
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat ze een negatief reisadvies uitvaardigen, maar tegelijk landen op geel laten staan. Dus men doet echt niets verkeerd als ze naar een geel land reizen (behalve als je de koning bent natuurlijk)

Heb dan ballen, en knal alles wat je niet zint op rood. (en niet een week geleden van oranje op geel)
Dat laatste kan toch niet meer maar werd toch Europees geregeld?

Van mij mogen ze ook gaan.
Misschien moeten we het eens omdraaien dat plezier wel mag maar zakenreizen niet, kan toch allemaal via skype.

Wij hebben toevallig over 2 weken nog een weekend Landal staan in Nederland (uitgesteld van april) en ik zou me niet anders gedragen/veiliger voelen dan een weekend in de Ardennen of Duitsland
pi_196111742
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat laatste kan toch niet meer maar werd toch Europees geregeld?

Van mij mogen ze ook gaan.
Misschien moeten we het eens omdraaien dat plezier wel mag maar zakenreizen niet, kan toch allemaal via skype.

Wij hebben toevallig over 2 weken nog een weekend Landal staan in Nederland (uitgesteld van april) en ik zou me niet anders gedragen/veiliger voelen dan een weekend in de Ardennen of Duitsland
Is dat niet saai dan als letterlijk alles dicht is? Of ga je stiekem met een paar vrienden/familie.
blablablabla
pi_196111749
Telegraaf maakt weer sensatie "nieuwe pandemie dreigt door gemuteerd Coronavirus in Denemarken"

:')
blablablabla
pi_196111815
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat niet saai dan als letterlijk alles dicht is? Of ga je stiekem met een paar vrienden/familie.
Met het gezin.
Ik hoop maar het zwembad/binnenspeeltuin wel open is anders zou het wel retesaai zijn ja.

Normaal gesproken zou ik het dan ook uitstellen, maar ik merk aan mezelf dat het nodig is om eens weg te gaan ipv maar thuis te zitten.
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:59:43 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196111943
Burgemeesters Oost-Nederland roepen op om niet te gaan funshoppen dit weekend. Heb er een hard hoofd in. Al het andere is dicht en het is mooi weer.
pi_196111961
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Met het gezin.
Ik hoop maar het zwembad/binnenspeeltuin wel open is anders zou het wel retesaai zijn ja.

Normaal gesproken zou ik het dan ook uitstellen, maar ik merk aan mezelf dat het nodig is om eens weg te gaan ipv maar thuis te zitten.
Zwembad open is idd een wereld van verschil.
Wij zijn in juni naar Landal geweest met m'n zus en zwager (Land van Bartje) was wel goed geregeld op zich, zwembad was ook open maar wel een gedoe. Je mocht niet douchen en wc's waren dicht. Aangezien ons huisje aan de andere kant van het park zat en die gasten moesten plassen ongeveer zodra ze het water zagen moest je maar bij de receptie naar de wc :') Man wat een gedoe, want je mocht ook niet omkleden daar. Gelukkig was het toen warm dus liep je in je zwemkleding er ff heen, hopelijk is dat nu beter geregeld.

Al die activiteiten rondom die beer waren ook geschrapt, vroeg de oudste nog of Bollo misschien Corona had :') Voor die kinderen is het ook wat hoor, al passen zij zich een stuk makkelijker aan dan wij over het algemeen.
blablablabla
pi_196111973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:59 schreef Qarrad het volgende:
Burgemeesters Oost-Nederland roepen op om niet te gaan funshoppen dit weekend. Heb er een hard hoofd in. Al het andere is dicht en het is mooi weer.
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.

Simpelweg omdat daar waar mensen naartoe kunnen en mogen gaan, mensen dat dan ook zullen doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 november 2020 @ 09:05:51 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196111990
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:02 schreef Elan het volgende:

[..]
...

Al die activiteiten rondom die beer waren ook geschrapt, vroeg de oudste nog of Bollo misschien Corona had :') Voor die kinderen is het ook wat hoor, al passen zij zich een stuk makkelijker aan dan wij over het algemeen.
_O-
  zaterdag 7 november 2020 @ 09:06:28 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196111996
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.

Simpelweg omdat daar waar mensen naartoe kunnen en mogen gaan, mensen dat dan ook zullen doen.
Precies, mensen nemen de ruimte die ze krijgen.
pi_196112607
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag een week of 3 geleden al her en der complete kerstbomen met verlichting in huiskamers staan.
Paar huizen verderop staat de hele tuin en vol.

Toegegeven, het heeft wel iets.
Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.

Misschien iets voor komende persco. :P
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:27:13 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196112912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.

Misschien iets voor komende persco. :P
Ik zie ze er nog wel voor aan ook.
pi_196112966
twitter
pi_196112970
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.

Simpelweg omdat daar waar mensen naartoe kunnen en mogen gaan, mensen dat dan ook zullen doen.
Het is een beetje een wanhoopsdaad. Als 10% gek genoeg is om naar al die talloze adviezen te luisteren is dat mooi meegenomen. Maar gewone mensen gaan zich echt niet een middagje uit laten ontnemen door een advies dat op nos.nl staat. Die fase zijn wij allang voorbij.
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:34:51 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196112977
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.

Misschien iets voor komende persco. :P
Verbod op gourmetpakketten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196113064
Uit het liveblog:
quote:
één uur geleden
VNO-NCW: met 'testsamenleving' terug naar vrijwel normaal leven
Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196113071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Melk in de koffie :') :') :')
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:52:53 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113114
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Melk in de koffie :') :') :')
Is het geen thee?
So we just called him Fred
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:54:38 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ik mis het excuus dat hij niet het voorbeeld kon zijn voor zijn gemeente en hij niet in staat was de richtlijnen van de overheid op te volgen om zo een besmetting te voorkomen.
So we just called him Fred
pi_196113147
Ja jongens, dat zijn wel de dingen die je uit die brief moet halen inderdaad, melk in de koffie en geen excuus. Niet het vrij aangrijpende verslag hoe hij die IC opname heeft beleeft natuurlijk, dat zou veel te mensenlijk zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2020 10:57:17 ]
pi_196113233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Zwembad open is idd een wereld van verschil.
Wij zijn in juni naar Landal geweest met m'n zus en zwager (Land van Bartje) was wel goed geregeld op zich, zwembad was ook open maar wel een gedoe. Je mocht niet douchen en wc's waren dicht. Aangezien ons huisje aan de andere kant van het park zat en die gasten moesten plassen ongeveer zodra ze het water zagen moest je maar bij de receptie naar de wc :') Man wat een gedoe, want je mocht ook niet omkleden daar. Gelukkig was het toen warm dus liep je in je zwemkleding er ff heen, hopelijk is dat nu beter geregeld.

Al die activiteiten rondom die beer waren ook geschrapt, vroeg de oudste nog of Bollo misschien Corona had :') Voor die kinderen is het ook wat hoor, al passen zij zich een stuk makkelijker aan dan wij over het algemeen.
Wij zijn in augustus een midweekje geweest, net toen die hittegolf er was. Man, wat was ik blij dat we juist die week gingen. Je zou 2 weken later gegaan zijn dat je in je natte zwemkledij met 20 graden terug naar je huisje moest :X

Dan had ik 3 kinderen met trillende, blauwe lipjes gehad denk ik

Toen liep Bollo met zo'n 1,5 meter plank rond waarop kinderen dan een high 5 konden geven.

Ik was onlangs even bij een andere Landal vlakbij mijn woonplaats om kets af te geven. Daar liep Bollo gewoon vrij rond en konden de kindjes gewoon met hem knuffelen enzo.
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:14:55 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196113386
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]

Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Hoe haalbaar het is zal moeten blijken, maar het is goed dat er tenminste ook eens in andere richtingen gedacht wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 11:33:39 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196113598
twitter


Grrr :(

Tokkies met zwaar illegaal vuurwerk.
pi_196113653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Grrr :(

Tokkies met zwaar illegaal vuurwerk.
Gewone straattokkies of van die complot wappies?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 11:39:09 #266
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196113669
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gewone straattokkies of van die complot wappies?
Die 2 gaan toch vaak samen?
  Spellchecker zaterdag 7 november 2020 @ 11:40:03 #267
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196113682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Grrr :(

Tokkies met zwaar illegaal vuurwerk.
Niet te geloven -O-
pi_196113713
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Die 2 gaan toch vaak samen?
Het standaard straattuig zijn vaak gewoon jongeren, terwijl zich onder die complot mafklappers voornamelijk volwassenen bevinden.

Voor zover je dat volwassen kan noemen...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196113760
Nou weet je ook meteen waar dit (deels) vandaan komt:

'Brabant wil versneld vuurwerkverbod om run op België te voorkomen’
BREDA/DEN BOSCH - Het kabinet moet snel beslissen over een vuurwerkverbod, om een run op vuurwerkshops in België en Duitsland te voorkomen. Dat stellen de Brabantse veiligheidsregio’s. De vuurwerkoverlast is groter dan ooit. De politie in Nederland nam tot nu toe 25 procent meer illegaal vuurwerk in beslag dan vorig jaar in dezelfde periode.

Overal in het land regent het klachten over vuurwerk. Een paar voorbeelden: In Breda zijn dat er in september en oktober al 201 (vorig jaar in die maanden in zes weken 31) en in Helmond steeg het aantal vuurwerkklachten van drie in september 2019 tot 62 in september van dit jaar.

Run vuurwerkshops
De 25 Nederlandse veiligheidsregio’s hebben het kabinet maandag gevraagd om een totaalverbod op vuurwerk dit jaar, om de druk op de ziekenhuizen tijdens de jaarwisseling niet te vergroten. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven lijkt daar wel wat voor te voelen. Volgende week is hierover overleg.

Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch (voorzitter van de veiligheidsregio Brabant-Noord) dringt aan op extra aandacht voor de grensprovincies. In België en Duitsland mag het hele jaar door vuurwerk worden verkocht, en is zwaarder spul toegestaan dan in Nederland. Dat is al jaren een probleem maar een totaalverbod vraagt helemaal om zorgvuldig beleid. Het gevaar op een run naar vuurwerkshops net over de grens, is reeël, waarschuwt Mikkers.

Lockdown
Daarom zien hij en zijn Brabantse collega’s John Jorritsma (veiligheidsregio Brabant-Zuidoost) en Theo Weterings (veiligheidsregio Midden- en West-Brabant) een totaalverbod het liefst al maandag ingaan. ,,Er is nu een lockdown in België maar het lijkt erop dat op 1 december de winkels daar weer opengaan. We moeten ons hier aan de grens goed kunnen voorbereiden op de handhaving van een verbod. Anders gaat in de Belgische vuurwerkshops veel worden ingekocht door Nederlanders. Dat zag je al vlak voor de lockdown in Baarle-Hertog, waar het toen in de vuurwerkwinkels heel druk was.” Ook in Hamont-Achel bij Eindhoven is veel vuurwerktoerisme.

Grenscontroles
De politie heeft extra, steeksproefsgewijze grenscontroles aangekondigd maar permanente grensbewaking is onmogelijk. Mikkers: ,,Ik ga niet over de aard van de oplossing, maar het zou al helpen als er snel duidelijkheid is.” Zou het wenselijk zijn tot een verbod van vuurwerkverkoop aan Nederlanders te komen, in Belgie en Duitsland? Net zoals bijvoorbeeld Belgen in Bredase coffeeshops geen softdrugs mogen kopen? Mikkers: ,,Als inspanning van het kabinet kan leiden tot zo’n afspraak waarbij vuurwerkkopers in België hun paspoort of rijbewijs moeten laten zien, zou ik dat prima vinden.”
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 11:53:12 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196113812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:46 schreef Salina het volgende:
Nou weet je ook meteen waar dit (deels) vandaan komt:

'Brabant wil versneld vuurwerkverbod om run op België te voorkomen’
BREDA/DEN BOSCH - Het kabinet moet snel beslissen over een vuurwerkverbod, om een run op vuurwerkshops in België en Duitsland te voorkomen. Dat stellen de Brabantse veiligheidsregio’s. De vuurwerkoverlast is groter dan ooit. De politie in Nederland nam tot nu toe 25 procent meer illegaal vuurwerk in beslag dan vorig jaar in dezelfde periode.

Overal in het land regent het klachten over vuurwerk. Een paar voorbeelden: In Breda zijn dat er in september en oktober al 201 (vorig jaar in die maanden in zes weken 31) en in Helmond steeg het aantal vuurwerkklachten van drie in september 2019 tot 62 in september van dit jaar.

Run vuurwerkshops
De 25 Nederlandse veiligheidsregio’s hebben het kabinet maandag gevraagd om een totaalverbod op vuurwerk dit jaar, om de druk op de ziekenhuizen tijdens de jaarwisseling niet te vergroten. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven lijkt daar wel wat voor te voelen. Volgende week is hierover overleg.

Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch (voorzitter van de veiligheidsregio Brabant-Noord) dringt aan op extra aandacht voor de grensprovincies. In België en Duitsland mag het hele jaar door vuurwerk worden verkocht, en is zwaarder spul toegestaan dan in Nederland. Dat is al jaren een probleem maar een totaalverbod vraagt helemaal om zorgvuldig beleid. Het gevaar op een run naar vuurwerkshops net over de grens, is reeël, waarschuwt Mikkers.

Lockdown
Daarom zien hij en zijn Brabantse collega’s John Jorritsma (veiligheidsregio Brabant-Zuidoost) en Theo Weterings (veiligheidsregio Midden- en West-Brabant) een totaalverbod het liefst al maandag ingaan. ,,Er is nu een lockdown in België maar het lijkt erop dat op 1 december de winkels daar weer opengaan. We moeten ons hier aan de grens goed kunnen voorbereiden op de handhaving van een verbod. Anders gaat in de Belgische vuurwerkshops veel worden ingekocht door Nederlanders. Dat zag je al vlak voor de lockdown in Baarle-Hertog, waar het toen in de vuurwerkwinkels heel druk was.” Ook in Hamont-Achel bij Eindhoven is veel vuurwerktoerisme.

Grenscontroles
De politie heeft extra, steeksproefsgewijze grenscontroles aangekondigd maar permanente grensbewaking is onmogelijk. Mikkers: ,,Ik ga niet over de aard van de oplossing, maar het zou al helpen als er snel duidelijkheid is.” Zou het wenselijk zijn tot een verbod van vuurwerkverkoop aan Nederlanders te komen, in Belgie en Duitsland? Net zoals bijvoorbeeld Belgen in Bredase coffeeshops geen softdrugs mogen kopen? Mikkers: ,,Als inspanning van het kabinet kan leiden tot zo’n afspraak waarbij vuurwerkkopers in België hun paspoort of rijbewijs moeten laten zien, zou ik dat prima vinden.”

Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:04:33 #271
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.
Niet tussen 31-12 10:00 en 01-01 02:00 en ik gok zomaar dat bij een totaalverbod dát window óók komt te vervallen.
So we just called him Fred
pi_196113929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.
Klopt ook wel weer. Het gaat hier in dit artikel (en het idee van de veiligheidsregio's) alleen meer om voorkomen van overlast, voorkomen van "vuurwerktoerisme" (wat hier in het zuiden een reëel ding is) en voorkomen van extra opnamen in de ziekenhuizen. Iets breder dan alleen handhaven van een bestaand verbod (je mag inderdaad nog lang geen vuurwerk afsteken). Of dit de juiste weg is, weet ik niet.

Ik sta hier best neutraal in. Heb zelf helemaal niets met vuurwerk.
Overigens hoor ik de laatste weken alweer regelmatig vuurwerk hier. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196114052
twitter


Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:26:57 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196114178
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Alles voor de clicks.
pi_196114186
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
De vraag is hoe is het ziekte verloop bij een herbesmetting? Erger of minder erg dan bij de eerste besmetting?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196114206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Angst ... propaganda ..

Zelfde als dat ik een artikel las van een iemand met linkse trekjes, die waarschijnlijk voor het eerst VVD gaat stemmen. Echt propaganda van de hoogste plank als je het mij vraagt. Maar datmag niet gezegd worden want datis niet waar en dan ben je meteen een complotdenker.

Moet je nagaan dat ik al 17 jaar trouw VVD stem.

Mensen zouden voor de gein eens, zonder oordeel, objectief naar nieuwsverspreiding moeten kijken EN de moeite moeten nemen voor eigen verdergaandend onderzoek moeten doen om vervolgens tot de conclusie te komen dat zaken soms net even wat genuanceerder liggen als de huidige media ons doet geloven.

Zonder dat je dat gelijk een complotgek maakt. Maar blijf zelf nadenken en zelf onderzoek doen en neem niet alles voor waar aan.
pi_196114224
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Het werkelijke aantal besmettingen is een veelvoud van de 375.000. Maar zal wel weer goed doen bij de mensen die al 24/7 bang zijn voor corona :')
pi_196114229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Angst ... propaganda ..

Zelfde als dat ik een artikel las van een iemand met linkse trekjes, die waarschijnlijk voor het eerst VVD gaat stemmen. Echt propaganda van de hoogste plank als je het mij vraagt. Maar datmag niet gezegd worden want datis niet waar en dan ben je meteen een complotdenker.

Moet je nagaan dat ik al 17 jaar trouw VVD stem.

Mensen zouden voor de gein eens, zonder oordeel, objectief naar nieuwsverspreiding moeten kijken EN de moeite moeten nemen voor eigen verdergaandend onderzoek moeten doen om vervolgens tot de conclusie te komen dat zaken soms net even wat genuanceerder liggen als de huidige media ons doet geloven.

Zonder dat je dat gelijk een complotgek maakt. Maar blijf zelf nadenken en zelf onderzoek doen en neem niet alles voor waar aan.
Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:37:56 #279
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196114346
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
In principe is de kop niet onwaar in de zin dat er steeds meer herbesmettingen worden geteld. Eerst waren het er namelijk 0, nu alweer 10. Dat gezegd hebbende, heeft de NOS volgens mij geen wetenschapsredactie. Ze hebben dus geen mensen in dienst die een (natuur)wetenschappelijke opleiding hebben gedaan en zulk soort nieuws kunnen duiden in de juiste context. Wat dat betreft is het dus verstandig om de claims van de NOS niet al te serieus te nemen op wetenschappelijk gebied.

Edit: Vond nog een interviewtje op het internet met wat wetenschapsjournalisten wat betreft Corona van uit dit voorjaar: https://www.villamedia.nl(...)na/33187088-a0d51006

[ Bericht 5% gewijzigd door Viltje op 07-11-2020 12:44:44 ]
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 12:48:28 #280
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196114490
Al is herbesmetting zeker een ding en wel relevant bij een tweede golf. Een titel als dat breng natuurlijk meer kliks als "sommige mensen kunnen voor de tweede keer besmet worden", zeker de telegraaf is daar niet vies van, maar ook de NOS niet.
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 12:57:30 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196114595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Angst ... propaganda ..

Zelfde als dat ik een artikel las van een iemand met linkse trekjes, die waarschijnlijk voor het eerst VVD gaat stemmen. Echt propaganda van de hoogste plank als je het mij vraagt. Maar datmag niet gezegd worden want datis niet waar en dan ben je meteen een complotdenker.

Moet je nagaan dat ik al 17 jaar trouw VVD stem.

Mensen zouden voor de gein eens, zonder oordeel, objectief naar nieuwsverspreiding moeten kijken EN de moeite moeten nemen voor eigen verdergaandend onderzoek moeten doen om vervolgens tot de conclusie te komen dat zaken soms net even wat genuanceerder liggen als de huidige media ons doet geloven.

Zonder dat je dat gelijk een complotgek maakt. Maar blijf zelf nadenken en zelf onderzoek doen en neem niet alles voor waar aan.
Propaganda mwah ... NOS wil gewoon dat mensen hun website lezen en naar hun journaal kijken. Nuance maakt het artikel complex en mensen willen een simpele waarheid van A en B. Het protocol is dat het op havo-4 niveau te lezen moet zijn dacht ik. Dus daarom krijgen we ook altijd van die kneuterige stukjes van de NOS #werkenbijdenos

Zelf "onderzoek doen", vind ik ook wel een term die je de laatste tijd veel langs ziet komen. Waar haalt de gemiddelde Nederlander dan hun informatie vandaan over een onderwerp als dit? Dan kom je ook snel in een van de kampen uit (corona stelt niks voor versus paniek). Die gaan niet zo snel een peer-reviewed artikel lezen in het Engels.
pi_196114619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.
Daar loop ik in de praktijk ook tegenaan :Y
pi_196114738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]

Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Massaal sneltesten i.c.m. blaastesten (daar verwacht ik persoonlijk heel veel van, zeker als die blaastesten nog meer eruit halen dan 75%)

Zeker de investering in blaastesten gaat zich snel terugverdienen als deze echt zo goed blijkt te zijn.

De overheid sluit nu alleen contracten met sneltest leveranciers als deze een minimale hoeveelheid van 1 miljoen per maand kunnen leveren, met daarbovenop dikke boetes van 5-10% van de hele omzet als ze het niet halen.

Ik ben benieuwd, heel benieuwd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196114814
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Mag ik 10 bewezen herbesmettingen in Nederland best veel vinden?
We werden amper getest in de eerste golf, dan moest je sowieso al behoorlijk klachten hebben en er werd nog veel minder genetisch onderzoek gedaan. En dan moet je de tweede keer dus opnieuw klachten hebben. De kans op een bewezen herbesmetting lijkt me hier dus ook akelig klein.
Lijkt me wel iets voor onderzoekers om daar (ook hier) eens wat meer in te duiken.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:27:16 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196114927
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen :)
pi_196114932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen :)
Goed nieuws.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:27:57 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196114936
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Toch is het wel iets om in de gaten te houden.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:28:18 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196114941
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]

Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Jezelf kunnen testen lijkt mij ook belangrijker dan een vaccin.

Het op grote schaal testen mogelijk maken is daarbij de sleutel, wat iets anders is dan dat verplichten, lijkt mij een zet in de goede richting. Goed zou zijn dat iedereen dit zelf individueel thuis of tenminste anoniem kan doen ZONDER dat anderen daar consequenties aan kunnen verbinden.

Ik hoop nog steeds dat de sneltest straks voor zeg 10ct te koop is bij de Etos of zo. Die test hoeft niet eens super betrouwbaar te zijn want 60/70% is ruim voldoende om een totaal effect te hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorkomen moet worden dat we "elkaar" (blijven of gaan) verdenken van een besmettelijkheid en dit oplossen door elkaar de maat te nemen in gedrag (of mening).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196114952
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Toch is het wel iets om in de gaten te houden.
Jawel maar het is niet dat het onbekend was dat.
Daarom zal een vaccin waarschijnlijk ook herhaald moeten worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:29:12 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196114958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.
Nuance is hier niet gewenst. Be gone, Satan!
pi_196114973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen :)
Klinkt goed! ^O^
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:30:46 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196114975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Massaal sneltesten i.c.m. blaastesten (daar verwacht ik persoonlijk heel veel van, zeker als die blaastesten nog meer eruit halen dan 75%)

Zeker de investering in blaastesten gaat zich snel terugverdienen als deze echt zo goed blijkt te zijn.

De overheid sluit nu alleen contracten met sneltest leveranciers als deze een minimale hoeveelheid van 1 miljoen per maand kunnen leveren, met daarbovenop dikke boetes van 5-10% van de hele omzet als ze het niet halen.

Ik ben benieuwd, heel benieuwd.
Straks wordt elke locatie uitgerust met een over de top ventilatie systeem dat gelijk ook een biochemische analyse doet van de uitgeademde/uitgedampte stoffen.
Er gaat dan een rode lamp branden dat de locatie ontruimd moet worden omdat er Covid19 of zeg fijnstofdeeltjes zijn aangetroffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 07-11-2020 13:46:00 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196115011
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jezelf kunnen testen lijkt mij ook belangrijker dan een vaccin.

Het op grote schaal testen mogelijk maken is daarbij de sleutel, wat iets anders is dan dat verplichten, lijkt mij een zet in de goede richting. Goed zou zijn dat iedereen dit zelf individueel thuis of tenminste anoniem kan doen ZONDER dat anderen daar consequenties aan kunnen verbinden.

Ik hoop nog steeds dat de sneltest straks voor zeg 10ct te koop is bij de Etos of zo. Die test hoeft niet eens super betrouwbaar te zijn want 60/70% is ruim voldoende om een totaal effect te hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorkomen moet worden dat we "elkaar" (blijven of gaan) verdenken van een besmettelijkheid en dit oplossen door elkaar de maat te nemen in gedrag (of mening).
Hou dat maar lekker bij de (snel)teststraten.
Die eigen verantwoording heb ik niet zoveel meer mee op en al zeker niet waarop deze test uitgevoerd moet worden.
pi_196115014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
_O- "Ook in Nederland zijn er ongeveer tien bekend." Zou zo een Speld bericht kunnen zijn.

Verder geen bangmakerij van de staatsmedia. :')
pi_196115037
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

_O- "Ook in Nederland zijn er ongeveer tien bekend." Zou zo een Speld bericht kunnen zijn.

Verder geen bangmakerij van de staatsmedia. :')
Wat word jij toch altijd snel bang van de media zeg.... :s)
pi_196115085
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen :)
Als ± 5% van de besmettingen wordt opgenomen in het ziekenhuis :
bij ~10K besmettingen per dag ~ 70K per week = 3500 opnames per week
bij ~7K besmettingen per dag = 49K per week = 2450 opnames per week

Die aantallen hebben we natuurlijk niet gehaald, omdat er veel jongeren besmet waren, maar het geeft wel aan dat de opnames natuurlijk flink omlaag gaan als de besmettingen met 25% dalen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196115092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Het wappiegehalte is hoog in de reacties onder die tweet.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:44:00 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196115123
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hou dat maar lekker bij de (snel)teststraten.
Die eigen verantwoording heb ik niet zoveel meer mee op en al zeker niet waarop deze test uitgevoerd moet worden.
Het recht op de eigen lichamelijke integriteit dat uitgaat van onschuld vind ik belangrijker dan dat afdwingen of zonder toestemming controleren.
Ik wil geen samenleving waar we constant moeten opletten of iemand zelfs moet bewijzen dat die voldoet aan een maatstaf.
Dit, ik weet: ver, doorgedacht hangt ook samen met het principe dat iemand onschuldig is totdat dit als aannemelijke verdachte anders bewezen wordt.

Ik wil nog in het midden laten of dat ook voor Covid19 geldt, als pandemie gedurende een crisis. Dit omdat niet iedereen zich even bewust kan zijn van de aandoening, situatie en gevolgen. Je moet dan onwetende mensen tegen zichzelf beschermen.
Op het moment dat je testen of daaraan verbonden vaccineren verplicht gaat stellen voor wat dan ook, ontstaat er imo een hellend vlak dat een ongewenste weg opent voor andere overwegingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196115224
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het recht op de eigen lichamelijke integriteit dat uitgaat van onschuld vind ik belangrijker dan dat afdwingen of zonder toestemming controleren.
Ik wil geen samenleving waar we constant moeten opletten of iemand zelfs moet bewijzen dat die voldoet aan een maatstaf.
Dit, ik weet: ver, doorgedacht hangt ook samen met het principe dat iemand onschuldig is totdat dit als aannemelijke verdachte anders bewezen wordt.

Ik wil nog in het midden laten of dat ook voor Covid19 geldt, als pandemie gedurende een crisis. Dit omdat niet iedereen zich even bewust kan zijn van de aandoening, situatie en gevolgen. Je moet dan onwetende mensen tegen zichzelf beschermen.
Op het moment dat je testen of daaraan verbonden vaccineren verplicht gaat stellen voor wat dan ook, ontstaat er imo een hellend vlak dat een ongewenste weg opent voor andere overwegingen.
En zoals zo vaak kan ik jouw gedachtengang totaal niet volgen, denk ik bij iedere zin: "Huh? Waar heb jij het over?" Afdwingen, zonder toestemming controleren, voldoen aan de maatstaaf, onschuldig, etc.. :?
Zoals een wijs man hier eens zei; je zal het wel goed bedoelen. :)
pi_196115248
Ah de hotspot in twente is bekend :

Vleesproducent dicht vanwege coronabesmettingen
Vleesproducent Zwanenberg in Almelo is tijdelijk dicht. Deze week bleek dat 39 medewerkers besmet waren met het coronavirus. Daarop stuurde het bedrijf alle 250 medewerkers naar huis, meldt RTV Oost. Zwanenberg hervat de productie op 16 november.

Volgens het bedrijf is het uitgesloten dat het personeel op de werkvloer besmet is geraakt. "Vanaf maart hanteren we een streng coronaprotocol, gebaseerd op de RIVM-voorschriften. Gezien het beperkte aantal coronagevallen heeft dit tot medio oktober ook gewerkt."

Zwanenberg zegt dat alle medewerkers twee keer zijn getest nadat de regio Twente zich de afgelopen weken had ontwikkeld tot een 'coronahotspot'. Van de 39 mensen die positief bleken, vertoonde het overgrote deel geen symptomen, zegt een woordvoerder.

De twee andere locaties in Nederland waar Zwanenberg vleesproducten maakt, zijn gewoon open.

Bron : Nos liveblog
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196115265
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Kom op, het gaat om tien bewezen gevallen. Ik wil best geloven dat een herbesmetting een relatieve zeldzaamheid is, maar in het artikel wordt duidelijk uitgelegd waarom het maar in een beperkt aantal gevallen vaststaat dat het om een herbesmetting gaat.

We hebben inmiddels ook al onze eerste Fok!-herbesmetting gehad, hè? Het gaat om de vriendin van een user.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')