Het jammere dat elke discussie die een beetje die kant op gaat (dat er meer acceptatie moet komen/dat we wat anders moeten verzinnen dan lockdown na lockdown/maatregelen) meteen word gecounterd met ''ja, maar de ziekenhuizen!'' of een ''dus jij vind het prima als je oma dood gaat?''. En dan valt de discussie stil, want iedereen weet dat de ziekenhuizen inderdaad belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:02 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat laatste willen ze zo lang mogelijk uitstellen.
Dit virus gaat nooit weg zijn. Het gaat onder ons blijven en we kunnen hopen op een vaccin en dat het leven dan weer wat normaler wordt, maar als dat vaccin niet of niet voldoende werkt, dan zullen we toch aan iets anders moeten denken. Wat idd, we kunnen zo niet door.
Ja, daar heb je - helaas - gelijk in.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voorlopig is er niets wat erop wijst dat dat gebeurt. Het is een vaccin of een waslijst aan verboden, meer smaken kennen we niet.
Je was er toch ook bij begin dit jaar toen na een aantal weken strenge maatregelen de cijfers omlaag gingen en we daarna weer steeds meer konden tot aan vorige maand? Het is nu weer precies hetzelfde... de cijfers zijn weer aan het dalen en in december of januari kunnen we weer meer stapsgewijs.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het vervelende is dat het allemaal heel geleidelijk gaat. Ze hebben het telkens over ''een paar weken maatregelen'', of ''nog enkele maanden tot een vaccin'', maar het schuift telkens op. Ik denk oprecht dat we over een jaar nog steeds leven met maatregelen. Denk ook dat ze dat hogerop prima weten, maar dat communiceren ze niet. Als ze nu gaan roepen dat we volgend jaar nog steeds met maatregelen zitten houd niemand het vol en dan komt er dus wel echt fel tegengeluid, en dat willen ze natuurlijk niet.
Ik hoop dat het virus op z'n manier gaat muteren dat het een ongevaarlijk soort-van verkoudheidsvirus wordt ofzo. Veel mensen met een snotterige neus en hoesten, maar verder weinig schade.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Afweer tegen een virus ontstaat altijd. Je hoeft echt niet te denken dat corona ons leven blijvend gaat beïnvloeden. Ja mensen zullen nog steeds besmet raken maar als ze niet in het ziekenhuis komen en de zorg belasten is er niets aan de hand. Vaccins gaan sowieso voor afweer zorgen, maar besmetting tegengaan is nog maar de vraag inderdaad.
Dat is het voor de meeste al.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik hoop dat het virus op z'n manier gaat muteren dat het een ongevaarlijk soort-van verkoudheidsvirus wordt ofzo. Veel mensen met een snotterige neus en hoesten, maar verder weinig schade.
D.m.v. vaccins kan hetzelfde resultaat bewerkstelligd worden. Het zal misschien geen besmetting voorkomen (hopelijk wel, mooi meegenomen) maar wel voor afweer. Hoe vaker jij in aanraking komt met een virus hoe milder je klachten door die afweer. Vaccins kunnen hier dus een rol in gaan spelen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik hoop dat het virus op z'n manier gaat muteren dat het een ongevaarlijk soort-van verkoudheidsvirus wordt ofzo. Veel mensen met een snotterige neus en hoesten, maar verder weinig schade.
Inderdaad. Kijk naar al die voetballers die een week later weer lachend op het trainingsveld staan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat is het voor de meeste al.![]()
Jammer dat een kleine groep wel maximaal aan kapot gaat.
Al is die kleine groep nog steeds procentueel erg klein in vergelijking met de rest van de bevolking.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat is het voor de meeste al.![]()
Jammer dat een kleine groep wel maximaal aan kapot gaat.
Snel een lockdown, want we moeten toch echt naar de 0 opnames.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:31 schreef miss_sly het volgende:
Deze al gepost? Ik was even met andere dingen bezig vanmiddag, dus indien dubbel: so sorry
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wilde ze nog even plaatsen, want ik vind ze er toch wel echt heel goed uitzien. Fijn!
Goh, wat vervelend dat je zo in paniek bent. Niet nodig hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Snel een lockdown, want we moeten toch echt naar de 0 opnames.
Ik ook niet, Jongens hoe stan we ervoor? kan iemand een korte uitleg geven?quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:47 schreef asco het volgende:
Ik heb dit 3 dagen niet gevolgd.
Het gaat dus eigenlijk nog steeds hopeloos waardeloos en in andere landen nog veel erger?
Afgelopen dagen waren er dalingen geweest tot en met 7242 gevallen vandaag, maar vandaag is er weer gestegen. Met de opnames beginnen al te dalen wat voor de zorgmedewerkers meer ademlucht krijgt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:58 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik ook niet, Jongens hoe stan we ervoor? kan iemand een korte uitleg geven?
Van Dissel noemde nota bene in de technische briefing zelf de mogelijkheid van een herfstvakantie-effect.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die mogelijkheid wordt vooral 'bedacht' door mensen die graag doen alsof de huidige maatregelen niet genoeg zijn en het allemaal aan de scholen ligt. Zelf leveren ze daarbij 0 onderbouwingen, het is gewoon een permanente herhaling van het idee. Zoals Trump ook al maanden herhaalde dat stemmen per post fraudegevoelig ging zijn en dat nu nog steeds doet. De overeenkomsten zijn tekenend.
Ik kwam je tegemoet. Victoria heeft een behoorlijke tweede golf gehad en daar is het klimaat mild, nog niet vergelijkbaar met hier maar wel relatief koel.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want Melbourne is geheel Australië? Geen idee waarom je er ineens de VS bij haalt trouwens.
Neu. Er is een hoopgevende, lichte daling van het aantal positieve testen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:47 schreef asco het volgende:
Het gaat dus eigenlijk nog steeds hopeloos waardeloos en in andere landen nog veel erger?
Ja want die ene dag maakt een wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:44 schreef groenen het volgende:
[..]
O ja, jij vindt het zo geinig om mensen op woordjes te pakken. Twee weken na 18 augustus is geen eind augustus.
Flauw he? Zo discussiëren.
Ik hoop het echt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
D.m.v. vaccins kan hetzelfde resultaat bewerkstelligd worden. Het zal misschien geen besmetting voorkomen (hopelijk wel, mooi meegenomen) maar wel voor afweer. Hoe vaker jij in aanraking komt met een virus hoe milder je klachten door die afweer. Vaccins kunnen hier dus een rol in gaan spelen.
Nou ja, je kan veel over 2020 zeggen maar niet dat het saai wasquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik hoop het echt.
Dat we die jaar maar zo snel mogelijk achter ons kunnen laten.
Lekker toontje weer. In feite is het zo dat wetenschappers er nog niet uit zijn (zie bijvoorbeeld hier). Luchtvochtigheid lijkt bijvoorbeeld invloed te hebben op verspreiding van het virus.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:09 schreef Elan het volgende:
Dus nee, het weer heeft geen reet met Covid te maken.
quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lekker toontje weer. In feite is het zo dat wetenschappers er nog niet uit zijn (zie bijvoorbeeld hier). Luchtvochtigheid lijkt bijvoorbeeld invloed te hebben op verspreiding van het virus.
Gebieden met een hele hoge of hele lage luchtvochtigheid hebben ook niet ineens meer of minder besmettingen.quote:"De stelling dat een lage luchtvochtigheid ook een rol speelt bij de verspreiding van het coronavirus, daar moet je voorzichtiger mee zijn", zegt Coen Berends van het RIVM.
Over het algemeen geldt inderdaad dat virussen meer rondgaan bij een lage luchtvochtigheid, vertelt hij, maar of dat ook bij het coronavirus het geval is, kunnen we nog niet zo hard zeggen. "Dat komt omdat je eerder dit jaar ook verspreiding van het coronavirus zag in landen die niet in in de winter zaten. Ook in de zomerperiode hier in Nederland zag je toch nog wel verspreiding. We moeten dus een slag om de arm houden."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)htigheid-droge-lucht
Je lijkt te willen zeggen dat daar dan ook maar een oplossing voor is en dat dit allemaal zeer maakbaar is. Dat is helaas niet het geval. De zorg / ziekenhuizen is gewoon een heel terecht argument en ook een probleem. Daar kun je dan nog heel lang over nadenken, maar daarmee los je het probleem van te weinig capaciteit niet op. Bekwaam personeel opleiden duurt minimaal 3 tot 4 jaar. Maar mogelijk zie jij daar - met wat nadenken en verzinnen - dan een oplossing voor.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het jammere dat elke discussie die een beetje die kant op gaat (dat er meer acceptatie moet komen/dat we wat anders moeten verzinnen dan lockdown na lockdown/maatregelen) meteen word gecounterd met ''ja, maar de ziekenhuizen!'' of een ''dus jij vind het prima als je oma dood gaat?''. En dan valt de discussie stil, want iedereen weet dat de ziekenhuizen inderdaad belangrijk zijn.
Maar het is tegelijkertijd wel de ''makkelijke'' oplossing/counter natuurlijk. Je mag toch verwachten dat er verder word nagedacht. Dit is voor niemand goed. Helemaal niet als het nog maanden/jaren duurt. Heb soms het idee dat het kabinet wat te afwachtend is en tunnelvisie heeft met betrekking tot een vaccin. We willen als bevolking juist zo graag weten wat er gebeurd als het vaccin niet goed (genoeg) werkt. Wat dan? Of wat als het vaccin wel goed werkt, maar het nog maanden duurt om het te verspreiden? Want dat verspreiden is ook niet binnen een week gebeurd. Het ''maar de ziekenhuizen'' argument begint me ondertussen wel wat te irriteren. We weten blijkbaar waar het probleem ligt - verzin er dan wat op i.p.v. telkens terug te vallen op die simpele counter.
Neem vooral de boodschap van het bericht ter harte: wees voorzichtig met stellige uitspraken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:46 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Gebieden met een hele hoge of hele lage luchtvochtigheid hebben ook niet ineens meer of minder besmettingen.
Ik vind dit nogal een boude uitspraak van je hoorquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neem vooral de boodschap van het bericht ter harte: wees voorzichtig met stellige uitspraken.
Ja, erg stellig welquote:Op vrijdag 6 november 2020 18:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal een boude uitspraak van je hoor
Het SARS-CoV virus overleefde veel beter bij lage luchtvochtigheid.quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:46 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Gebieden met een hele hoge of hele lage luchtvochtigheid hebben ook niet ineens meer of minder besmettingen.
Piek lijkt bereikt, nu is vooral de vraag hoe snel/langzaam het allemaal weer gaat dalen. Ik vind het een beetje verontrustend dat wij na 3.5 week nog geen echte daling zien.quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:31 schreef miss_sly het volgende:
Deze al gepost? Ik was even met andere dingen bezig vanmiddag, dus indien dubbel: so sorry
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wilde ze nog even plaatsen, want ik vind ze er toch wel echt heel goed uitzien. Fijn!
Ja fijn zeg, in een gesimuleerde situatie met een luchtvochtigheid die over een periode langer dan 24 uur lager is dan 10%. Hoe vaak komt dat voor in de praktijk denk je?quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het SARS-CoV virus overleefde veel beter bij lage luchtvochtigheid.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3457514/ Table 1.
7378quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:11 schreef Luke83 het volgende:
Wat waren op 13 oktober de dagelijkse besmettingen? Weet iemand dat zo even snel?
Slappe hap zeg weer van Rutte en zijn kornuitenquote:De premier erkent dat een avondklok waarschijnlijk niet direct bijdraagt aan een daling van het aantal infecties. Maar het kan wel zorgen voor een betere naleving van de gedragsregels en vergemakkelijkt de handhaving. Rutte wijst erop dat thuisfeestjes nog altijd een bron van veel besmettingen zijn. „Achter de voordeur mogen wij niet handhaven”, zegt hij. „Maar wat je hiermee doet is dat je voor de voordeur wel kunt handhaven.”
Sluiten van scholen, winkels,avondklok? Waren geloof ik ook al discussiepunten aan begin vd weekquote:Op vrijdag 6 november 2020 19:16 schreef Ven1972 het volgende:
Er is een gigantische ruzie in het kabinet over een avondklok en andere maatregelen volgens de AD. We weten dat sommige ministers niet mee eens zijn met avondklok..... en andere maatregelen, kabinetscrisis??????
Ook dat, maar dat wringt aan alles wat waarmee ze niet mee eens zijn.... echter in deze crisis moeten we ook echt niet hebben dat ze een kabinetscrisis riskeren.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:19 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Sluiten van scholen, winkels,avondklok? Waren geloof ik ook al discussiepunten aan begin vd week
Eindelijk wat weerstand tegen al die waanzin.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:16 schreef Ven1972 het volgende:
Er is een gigantische ruzie in het kabinet over een avondklok en andere maatregelen volgens de AD. We weten dat sommige ministers niet mee eens zijn met avondklok..... en andere maatregelen, kabinetscrisis??????
10%? De laagste RV vermeld in de SARS-CoV studie is 40%...quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja fijn zeg, in een gesimuleerde situatie met een luchtvochtigheid die over een periode langer dan 24 uur lager is dan 10%. Hoe vaak komt dat voor in de praktijk denk je?
quote:Inactivation on surfaces, done with droplets; stable at 40–50% RH and more rapidly inactivated at higher RH
Beter trappen ze de deur in met een arrestatieteam, afvoeren en in een quarantainekamp zetten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Slappe hap zeg weer van Rutte en zijn kornuiten
Ach, prikken ze eindelijk door Hugo's goedkopen Engelstalige oneliners heen die veel onkunde moeten verbloemen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:16 schreef Ven1972 het volgende:
Een kabinetscrisis van een maand of 3 overleven we wel hoor. Elections are comingquote:Op vrijdag 6 november 2020 19:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ook dat, maar dat wringt aan alles wat waarmee ze niet mee eens zijn.... echter in deze crisis moeten we ook echt niet hebben dat ze een kabinetscrisis riskeren.
Haha, ik heb geen probleem met jouw ‘negativiteit’quote:Op vrijdag 6 november 2020 18:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Piek lijkt bereikt, nu is vooral de vraag hoe snel/langzaam het allemaal weer gaat dalen. Ik vind het een beetje verontrustend dat wij na 3.5 week nog geen echte daling zien.
Sorry for being Negative Nancy
Boeiuh, bij 'vervroegde verkiezingen' kom je ook niet op veel eerder dan maart 2021 uit.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ook dat, maar dat wringt aan alles wat waarmee ze niet mee eens zijn.... echter in deze crisis moeten we ook echt niet hebben dat ze een kabinetscrisis riskeren.
Prima dat daar discussie over is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:19 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Sluiten van scholen, winkels,avondklok? Waren geloof ik ook al discussiepunten aan begin vd week
Toch valt dat aantal nieuwe opnames mee in vergelijking met vorige dagen geloof ik.quote:Op vrijdag 6 november 2020 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
In Frankrijk gaat het niet best
Volgens mij kunnen ze daar niet meer maatregelen nemen dan ze nu al hebben gedaanquote:Op vrijdag 6 november 2020 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Zijn de huidige maatregelen daar al lang van kracht? Hopelijk moet het effect dan nog komen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 20:31 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze daar niet meer maatregelen nemen dan ze nu al hebben gedaan
Huidige sinds 30/10quote:Op vrijdag 6 november 2020 20:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zijn de huidige maatregelen daar al lang van kracht? Hopelijk moet het effect dan nog komen.
Ook door the Amerikaanse verkiezingen? Volgens mij hebben veel mensen hetzelfdequote:Op vrijdag 6 november 2020 17:47 schreef asco het volgende:
Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.quote:Op vrijdag 6 november 2020 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Aangezien je zelfs mensen hebt die een negatieve test vervalst kopen denk ik idd dat er niet echt aan te ontkomen valtquote:Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.
Nou het golft ook op en neer tussen landen, bijvoorbeeld straks hier gaat het relatief goed door maatregelen en in Zuid Spanje of Bulgarije slecht en vice versa.quote:Op vrijdag 6 november 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien je zelfs mensen hebt die een negatieve test vervalst kopen denk ik idd dat er niet echt aan te ontkomen valt
Het was hier wel rustig ja!quote:Op vrijdag 6 november 2020 21:12 schreef wpor het volgende:
[..]
Ook door the Amerikaanse verkiezingen? Volgens mij hebben veel mensen hetzelfde
Hoe triest is dat dan?quote:Op vrijdag 6 november 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien je zelfs mensen hebt die een negatieve test vervalst kopen denk ik idd dat er niet echt aan te ontkomen valt
Klinkt wel voor de hand liggend inderdaad. Als je immuun bent, zal je het (naar ik aanneem) niet meer verspreiden ook. Dus die gevallen daarvan heb je dan al minder.quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Toch wel een interessante theorie. Denken we ook niet te veel in 2 mogelijkheden wat betreft groepsimmuniteit? of het is bereikt, of (nog) niet?
Mij lijkt het meer een continuüm. Je zou denken dat als inmiddels 20% van de bevolking van een bepaalde regio Covid heeft gehad, de besmettingscijfers bij gelijke omstandigheden minder snel zullen stijgen dan in een regio waar dat percentage bijvoorbeeld 10% is.
Wat ga je doen? Nederlanders de toegang tot Nederland ontzeggen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Grenzen dicht godverdomme, je hebt nog steeds van die idioten die per se op vakantie willen tijdens een pandemie.
Met alleen dringende adviezen kan je inderdaad niets.quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ga je doen? Nederlanders de toegang tot Nederland ontzeggen?
Besmettingen boezemen angst in maar zeggen feitelijk geen bal.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:09 schreef leolinedance het volgende:
Hoe zit het met het percentage positieve testen? Waarom melden we dat eigenlijk niet overal in de media, is toch veel belangrijker? Of bekt dat soms niet zo lekker als "weer meer dan 7000 besmettingen!!"?
Ongenadig hard toegeslagen, wat zeg je dan eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klinkt wel voor de hand liggend inderdaad. Als je immuun bent, zal je het (naar ik aanneem) niet meer verspreiden ook. Dus die gevallen daarvan heb je dan al minder.
Anderzijds heeft het in Noord-Brabant in sommige plaatsen nu wel voor een 2e keer ongenadig hard toegeslagen.
En supermarkten, overheidsgebouwen, bedrijven, scholen en steden.....allemaal dicht gvd!quote:Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
WoW! Mensen die hun negatieve test verkopen, hoe briljant is dat dan?quote:
Hm, covid verspreid zich via FOK!? Ik wed dat het via de 5G gaatquote:Op zaterdag 7 november 2020 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier niet meer zo druk. Jullie weten wat dat betekent, hè? De besmettingen gaan omlaag.
Blijf vooral weg, mensen!
Ja, je boodschap is duidelijk.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:02 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
WoW! Mensen die hun negatieve test verkopen, hoe briljant is dat dan?
Creëer een maatschappij waar niets meer mag, waar bedrijven omvallen en waar waarde wordt gehecht aan een negatieve Corona test en voilá.... het nieuwe normaal is geboren.
Jaaaaaah, gaat goed!quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier niet meer zo druk. Jullie weten wat dat betekent, hè? De besmettingen gaan omlaag.
Blijf vooral weg, mensen!
quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, covid verspreid zich via FOK!? Ik wed dat het via de 5G gaat
Ik denk dat je het meer moet zien als een pandemie van cynisme dat zich (bij uitstek via dit topic) verspreidt en mensen ziek maakt. Bescherm jezelf en anderen, blijf weg.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, covid verspreid zich via FOK!? Ik wed dat het via de 5G gaat
Als onder die 20% ook veel mensen zijn die toen en nu veel contacten hebben met mensen en een grote kans hebben op besmetting....quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Toch wel een interessante theorie. Denken we ook niet te veel in 2 mogelijkheden wat betreft groepsimmuniteit? of het is bereikt, of (nog) niet?
Mij lijkt het meer een continuüm. Je zou denken dat als inmiddels 20% van de bevolking van een bepaalde regio Covid heeft gehad, de besmettingscijfers bij gelijke omstandigheden minder snel zullen stijgen dan in een regio waar dat percentage bijvoorbeeld 10% is.
Bestrijden met een flinke dosis optimisme toch?quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat je het meer moet zien als een pandemie van cynisme dat zich (bij uitstek via dit topic) verspreidt en mensen ziek maakt. Bescherm jezelf en anderen, blijf weg.
quote:
Nu we toch slechte muziek aan het delen zijn:quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bestrijden met een flinke dosis optimisme toch?
LOLquote:Op zaterdag 7 november 2020 00:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu we toch slechte muziek aan het delen zijn:
Tof man! Kan je al naalden vegen voor Sinterklaastijd en heb je nog ruim de tijd om een nieuwe te halen!quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:17 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/k(...)e-ontlopen~ab0ba5e7/
Mensen die nu al een kerstboom kopen. Rare effecten geeft dit virus.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:17 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/k(...)e-ontlopen~ab0ba5e7/
Mensen die nu al een kerstboom kopen. Rare effecten geeft dit virus.
Natuurlijk niet, maar je kan wel beginnen met niet essentiële reizen aan banden leggen. Las vandaag alweer dat reisorganisaties gewoon reizen naar gele gebieden willen aanbieden, ondanks het dringende verzoek van Rutte dat niet te doen:quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ga je doen? Nederlanders de toegang tot Nederland ontzeggen?
Onder het motto het wordt een bruine kerst dit jaar.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]![]()
Ze snappen wel dat die boom op kerstavond alleen nog een stammetje is met lege takken?
Zie je ook meteen de ballen die aan de achterkant van de boom hangen!quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]![]()
Ze snappen wel dat die boom op kerstavond alleen nog een stammetje is met lege takken?
Ik ga volgende week.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar je kan wel beginnen met niet essentiële reizen aan banden leggen. Las vandaag alweer dat reisorganisaties gewoon reizen naar gele gebieden willen aanbieden, ondanks het dringende verzoek van Rutte dat niet te doen:
https://www.ad.nl/economi(...)t-mogelijk~ae13cf99/
Sommige mensen zullen dat verbieden te ver vinden gaan maar er zijn ook gewoon landen waar je met alleen nog met een vodje de straat op mag (Frankrijk) of waar je duizenden euro's boetes riskeert als je toch in je binnenlandse vakantiehuisje gaat zitten in plaats van de eigen woning (Noorwegen)
Jij hangt ballen aan de achterkant? Tsk, tsk, tsk...quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zie je ook meteen de ballen die aan de achterkant van de boom hangen!
Mjaaa.... voor als je vanaf de zijkant kijkt.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij hangt ballen aan de achterkant? Tsk, tsk, tsk...
En voor het geval de naalden er allemaal af vallen, natuurlijk...quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mjaaa.... voor als je vanaf de zijkant kijkt.![]()
Lijkt me toch dat ze ook buiten niet de kerst halen!quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, waarschijnlijk liggen ze anders een tijd te wachten om in de winkels te koop te worden gezet? Er staat in het artikel ook bij dat het advies is om ze niet meteen binnen te halen.
Geen idee hoelang die dingen opgeslagen worden normaal gesproken. Maar als halve wegen december de groene beits in eens hard verkoopt weten we in iedere geval dat het veel mensen niet gelukt is om het een tijdje buiten te laten staan.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, waarschijnlijk liggen ze anders een tijd te wachten om in de winkels te koop te worden gezet? Er staat in het artikel ook bij dat het advies is om ze niet meteen binnen te halen.
Dat doen ze toch altijd?quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En voor het geval de naalden er allemaal af vallen, natuurlijk...
quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee hoelang die dingen opgeslagen worden normaal gesproken. Maar als halve wegen december de groene beits in eens hard verkoopt weten we in iedere geval dat het veel mensen niet gelukt is om het een tijdje buiten te laten staan.
Het recht om het land te verlaten staat niet voor niets in de grondwet. Is een belangrijk recht waar je niet lichtzinnig mee moet omgaan. Kan je dus ook niet zomaar even bij verordening beperken.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar je kan wel beginnen met niet essentiële reizen aan banden leggen. Las vandaag alweer dat reisorganisaties gewoon reizen naar gele gebieden willen aanbieden, ondanks het dringende verzoek van Rutte dat niet te doen:
https://www.ad.nl/economi(...)t-mogelijk~ae13cf99/
Sommige mensen zullen dat verbieden te ver vinden gaan maar er zijn ook gewoon landen waar je met alleen nog met een vodje de straat op mag (Frankrijk) of waar je duizenden euro's boetes riskeert als je toch in je binnenlandse vakantiehuisje gaat zitten in plaats van de eigen woning (Noorwegen)
Mwah, als we in Wales zijn valt het mee. Scheelt wel dat de boer waarvan we het huis huren er zelf een omhakt voor ons in het bos en dezelfde dag aflevertquote:Op zaterdag 7 november 2020 00:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat doen ze toch altijd?![]()
Gooi ieder jaar een kale weg. En als ie dat niet al was, dan wordt ie dat onderweg naar buiten wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |