abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196114206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Angst ... propaganda ..

Zelfde als dat ik een artikel las van een iemand met linkse trekjes, die waarschijnlijk voor het eerst VVD gaat stemmen. Echt propaganda van de hoogste plank als je het mij vraagt. Maar datmag niet gezegd worden want datis niet waar en dan ben je meteen een complotdenker.

Moet je nagaan dat ik al 17 jaar trouw VVD stem.

Mensen zouden voor de gein eens, zonder oordeel, objectief naar nieuwsverspreiding moeten kijken EN de moeite moeten nemen voor eigen verdergaandend onderzoek moeten doen om vervolgens tot de conclusie te komen dat zaken soms net even wat genuanceerder liggen als de huidige media ons doet geloven.

Zonder dat je dat gelijk een complotgek maakt. Maar blijf zelf nadenken en zelf onderzoek doen en neem niet alles voor waar aan.
pi_196114224
quote:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Het werkelijke aantal besmettingen is een veelvoud van de 375.000. Maar zal wel weer goed doen bij de mensen die al 24/7 bang zijn voor corona :')
pi_196114229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Angst ... propaganda ..

Zelfde als dat ik een artikel las van een iemand met linkse trekjes, die waarschijnlijk voor het eerst VVD gaat stemmen. Echt propaganda van de hoogste plank als je het mij vraagt. Maar datmag niet gezegd worden want datis niet waar en dan ben je meteen een complotdenker.

Mensen zouden voor de gein eens, zonder oordeel, objectief naar nieuwsverspreiding moeten kijken EN de moeite moeten nemen voor eigen verdergaandend onderzoek moeten doen om vervolgens tot de conclusie te komen dat zaken soms net even wat genuanceerder liggen als de huidige media ons doet geloven.

Zonder dat je dat gelijk een complotgek maakt. Maar blijf zelf nadenken en zelf onderzoek doen en neem niet alles voor waar aan.
Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:37:56 #279
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196114346
quote:
[ twitter ]

In principe is de kop niet onwaar in de zin dat er steeds meer herbesmettingen worden geteld. Eerst waren het er namelijk 0, nu alweer 10. Dat gezegd hebbende, heeft de NOS volgens mij geen wetenschapsredactie. Ze hebben dus geen mensen in dienst die een (natuur)wetenschappelijke opleiding hebben gedaan en zulk soort nieuws kunnen duiden in de juiste context. Wat dat betreft is het dus verstandig om de claims van de NOS niet al te serieus te nemen op wetenschappelijk gebied.

Edit: Vond nog een interviewtje op het internet met wat wetenschapsjournalisten wat betreft Corona van uit dit voorjaar: https://www.villamedia.nl(...)na/33187088-a0d51006

[ Bericht 5% gewijzigd door Viltje op 07-11-2020 12:44:44 ]
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:48:28 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196114490
Al is herbesmetting zeker een ding en wel relevant bij een tweede golf. Een titel als dat breng natuurlijk meer kliks als "sommige mensen kunnen voor de tweede keer besmet worden", zeker de telegraaf is daar niet vies van, maar ook de NOS niet.
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:57:30 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196114595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Angst ... propaganda ..

Propaganda mwah ... NOS wil gewoon dat mensen hun website lezen en naar hun journaal kijken. Nuance maakt het artikel complex en mensen willen een simpele waarheid van A en B. Het protocol is dat het op havo-4 niveau te lezen moet zijn dacht ik. Dus daarom krijgen we ook altijd van die kneuterige stukjes van de NOS #werkenbijdenos

Zelf "onderzoek doen", vind ik ook wel een term die je de laatste tijd veel langs ziet komen. Waar haalt de gemiddelde Nederlander dan hun informatie vandaan over een onderwerp als dit? Dan kom je ook snel in een van de kampen uit (corona stelt niks voor versus paniek). Die gaan niet zo snel een peer-reviewed artikel lezen in het Engels.
pi_196114619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.
Daar loop ik in de praktijk ook tegenaan :Y
pi_196114738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]

Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Massaal sneltesten i.c.m. blaastesten (daar verwacht ik persoonlijk heel veel van, zeker als die blaastesten nog meer eruit halen dan 75%)

Zeker de investering in blaastesten gaat zich snel terugverdienen als deze echt zo goed blijkt te zijn.

De overheid sluit nu alleen contracten met sneltest leveranciers als deze een minimale hoeveelheid van 1 miljoen per maand kunnen leveren, met daarbovenop dikke boetes van 5-10% van de hele omzet als ze het niet halen.

Ik ben benieuwd, heel benieuwd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196114814
quote:
[ twitter ]

Mag ik 10 bewezen herbesmettingen in Nederland best veel vinden?
We werden amper getest in de eerste golf, dan moest je sowieso al behoorlijk klachten hebben en er werd nog veel minder genetisch onderzoek gedaan. En dan moet je de tweede keer dus opnieuw klachten hebben. De kans op een bewezen herbesmetting lijkt me hier dus ook akelig klein.
Lijkt me wel iets voor onderzoekers om daar (ook hier) eens wat meer in te duiken.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:27:16 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196114927
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen :)
Antifa
pi_196114932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen :)
Goed nieuws.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:27:57 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196114936
quote:
[ twitter ]

Toch is het wel iets om in de gaten te houden.
Antifa
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:28:18 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196114941
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]

Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Jezelf kunnen testen lijkt mij ook belangrijker dan een vaccin.

Het op grote schaal testen mogelijk maken is daarbij de sleutel, wat iets anders is dan dat verplichten, lijkt mij een zet in de goede richting. Goed zou zijn dat iedereen dit zelf individueel thuis of tenminste anoniem kan doen ZONDER dat anderen daar consequenties aan kunnen verbinden.

Ik hoop nog steeds dat de sneltest straks voor zeg 10ct te koop is bij de Etos of zo. Die test hoeft niet eens super betrouwbaar te zijn want 60/70% is ruim voldoende om een totaal effect te hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorkomen moet worden dat we "elkaar" (blijven of gaan) verdenken van een besmettelijkheid en dit oplossen door elkaar de maat te nemen in gedrag (of mening).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196114952
quote:

[..]

Toch is het wel iets om in de gaten te houden.
Jawel maar het is niet dat het onbekend was dat.
Daarom zal een vaccin waarschijnlijk ook herhaald moeten worden.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:29:12 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196114958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Nuance is hier niet gewenst. Be gone, Satan!
pi_196114973
quote:
Klinkt goed! ^O^
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:30:46 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196114975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Massaal sneltesten i.c.m. blaastesten (daar verwacht ik persoonlijk heel veel van, zeker als die blaastesten nog meer eruit halen dan 75%)

Zeker de investering in blaastesten gaat zich snel terugverdienen als deze echt zo goed blijkt te zijn.

De overheid sluit nu alleen contracten met sneltest leveranciers als deze een minimale hoeveelheid van 1 miljoen per maand kunnen leveren, met daarbovenop dikke boetes van 5-10% van de hele omzet als ze het niet halen.

Ik ben benieuwd, heel benieuwd.
Straks wordt elke locatie uitgerust met een over de top ventilatie systeem dat gelijk ook een biochemische analyse doet van de uitgeademde/uitgedampte stoffen.
Er gaat dan een rode lamp branden dat de locatie ontruimd moet worden omdat er Covid19 of zeg fijnstofdeeltjes zijn aangetroffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 07-11-2020 13:46:00 ]
pi_196115011
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jezelf kunnen testen lijkt mij ook belangrijker dan een vaccin.

Het op grote schaal testen mogelijk maken is daarbij de sleutel, wat iets anders is dan dat verplichten, lijkt mij een zet in de goede richting. Goed zou zijn dat iedereen dit zelf individueel thuis of tenminste anoniem kan doen ZONDER dat anderen daar consequenties aan kunnen verbinden.

Ik hoop nog steeds dat de sneltest straks voor zeg 10ct te koop is bij de Etos of zo. Die test hoeft niet eens super betrouwbaar te zijn want 60/70% is ruim voldoende om een totaal effect te hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorkomen moet worden dat we "elkaar" (blijven of gaan) verdenken van een besmettelijkheid en dit oplossen door elkaar de maat te nemen in gedrag (of mening).
Hou dat maar lekker bij de (snel)teststraten.
Die eigen verantwoording heb ik niet zoveel meer mee op en al zeker niet waarop deze test uitgevoerd moet worden.
pi_196115014
quote:
[ twitter ]

_O- "Ook in Nederland zijn er ongeveer tien bekend." Zou zo een Speld bericht kunnen zijn.

Verder geen bangmakerij van de staatsmedia. :')
pi_196115037
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

_O- "Ook in Nederland zijn er ongeveer tien bekend." Zou zo een Speld bericht kunnen zijn.

Verder geen bangmakerij van de staatsmedia. :')
Wat word jij toch altijd snel bang van de media zeg.... :s)
pi_196115085
quote:
Als ± 5% van de besmettingen wordt opgenomen in het ziekenhuis :
bij ~10K besmettingen per dag ~ 70K per week = 3500 opnames per week
bij ~7K besmettingen per dag = 49K per week = 2450 opnames per week

Die aantallen hebben we natuurlijk niet gehaald, omdat er veel jongeren besmet waren, maar het geeft wel aan dat de opnames natuurlijk flink omlaag gaan als de besmettingen met 25% dalen.
pi_196115092
quote:
[ twitter ]

Het wappiegehalte is hoog in de reacties onder die tweet.
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:44:00 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196115123
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hou dat maar lekker bij de (snel)teststraten.
Die eigen verantwoording heb ik niet zoveel meer mee op en al zeker niet waarop deze test uitgevoerd moet worden.
Het recht op de eigen lichamelijke integriteit dat uitgaat van onschuld vind ik belangrijker dan dat afdwingen of zonder toestemming controleren.
Ik wil geen samenleving waar we constant moeten opletten of iemand zelfs moet bewijzen dat die voldoet aan een maatstaf.
Dit, ik weet: ver, doorgedacht hangt ook samen met het principe dat iemand onschuldig is totdat dit als aannemelijke verdachte anders bewezen wordt.

Ik wil nog in het midden laten of dat ook voor Covid19 geldt, als pandemie gedurende een crisis. Dit omdat niet iedereen zich even bewust kan zijn van de aandoening, situatie en gevolgen. Je moet dan onwetende mensen tegen zichzelf beschermen.
Op het moment dat je testen of daaraan verbonden vaccineren verplicht gaat stellen voor wat dan ook, ontstaat er imo een hellend vlak dat een ongewenste weg opent voor andere overwegingen.
pi_196115224
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 november 2020 13:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het recht op de eigen lichamelijke integriteit dat uitgaat van onschuld vind ik belangrijker dan dat afdwingen of zonder toestemming controleren.
Ik wil geen samenleving waar we constant moeten opletten of iemand zelfs moet bewijzen dat die voldoet aan een maatstaf.
Dit, ik weet: ver, doorgedacht hangt ook samen met het principe dat iemand onschuldig is totdat dit als aannemelijke verdachte anders bewezen wordt.

Ik wil nog in het midden laten of dat ook voor Covid19 geldt, als pandemie gedurende een crisis. Dit omdat niet iedereen zich even bewust kan zijn van de aandoening, situatie en gevolgen. Je moet dan onwetende mensen tegen zichzelf beschermen.
Op het moment dat je testen of daaraan verbonden vaccineren verplicht gaat stellen voor wat dan ook, ontstaat er imo een hellend vlak dat een ongewenste weg opent voor andere overwegingen.
En zoals zo vaak kan ik jouw gedachtengang totaal niet volgen, denk ik bij iedere zin: "Huh? Waar heb jij het over?" Afdwingen, zonder toestemming controleren, voldoen aan de maatstaaf, onschuldig, etc.. :?
Zoals een wijs man hier eens zei; je zal het wel goed bedoelen. :)
pi_196115248
Ah de hotspot in twente is bekend :

Vleesproducent dicht vanwege coronabesmettingen
Vleesproducent Zwanenberg in Almelo is tijdelijk dicht. Deze week bleek dat 39 medewerkers besmet waren met het coronavirus. Daarop stuurde het bedrijf alle 250 medewerkers naar huis, meldt RTV Oost. Zwanenberg hervat de productie op 16 november.

Volgens het bedrijf is het uitgesloten dat het personeel op de werkvloer besmet is geraakt. "Vanaf maart hanteren we een streng coronaprotocol, gebaseerd op de RIVM-voorschriften. Gezien het beperkte aantal coronagevallen heeft dit tot medio oktober ook gewerkt."

Zwanenberg zegt dat alle medewerkers twee keer zijn getest nadat de regio Twente zich de afgelopen weken had ontwikkeld tot een 'coronahotspot'. Van de 39 mensen die positief bleken, vertoonde het overgrote deel geen symptomen, zegt een woordvoerder.

De twee andere locaties in Nederland waar Zwanenberg vleesproducten maakt, zijn gewoon open.

Bron : Nos liveblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')