Nee zeker niet, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat ze een negatief reisadvies uitvaardigen, maar tegelijk landen op geel laten staan. Dus men doet echt niets verkeerd als ze naar een geel land reizen (behalve als je de koning bent natuurlijk)quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het recht om het land te verlaten staat niet voor niets in de grondwet. Is een belangrijk recht waar je niet lichtzinnig mee moet omgaan. Kan je dus ook niet zomaar even bij verordening beperken.
Doe maar weer gek!!quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, als we in Wales zijn valt het mee. Scheelt wel dat de boer waarvan we het huis huren er zelf een omhakt voor ons in het bos en dezelfde dag aflevert
Nee, dat doen wij zelf uiteraard, dat laat je niet aan iemand anders over. Dat zou gek zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doe maar weer gek!!![]()
Versiert hij hem ook nog voor je of moet je dat helemaal zelf doen?
Ja, echt wel! Best een nieuw dieptepuntje!quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, dit wordt mijn lijflied.
Je weet dat je in coronatijden leeft als je je vrijdagavond doorbrengt met het luisteren naar liedjes op YouTube over 's werelds bekendste virus.
Die had ik al gezien - zo kwam ik erop! Die van mij is toepasselijker - voor mij.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, echt wel! Best een nieuw dieptepuntje!![]()
Helemaal in jouw stijl:
Rood is voor oorlogssituaties, zie je bijna niet. Gebruik dan gewoon oranje. Verder wel eens.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat ze een negatief reisadvies uitvaardigen, maar tegelijk landen op geel laten staan. Dus men doet echt niets verkeerd als ze naar een geel land reizen (behalve als je de koning bent natuurlijk)
Heb dan ballen, en knal alles wat je niet zint op rood. (en niet een week geleden van oranje op geel)
Ja, stel je voor dat hij zomaar ballen aan de achterkant hangt ofzo.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat doen wij zelf uiteraard, dat laat je niet aan iemand anders over. Dat zou gek zijn.
Preciesquote:Op zaterdag 7 november 2020 00:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat hij zomaar ballen aan de achterkant hangt ofzo.
Deze desperate voor de melancholieke momenten ook al gezien?quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die had ik al gezien - zo kwam ik erop! Die van mij is toepasselijker - voor mij.![]()
Vooral hilarisch is dat onweergehoest.
Da's wel een toepasselijker lijflied voor de meesten hier.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze desperate voor de melancholieke momenten ook al gezien?
![]()
Die 'actual home footage' ook!![]()
O gelukkig.... dan ben ik niet de enige!quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's wel een toepasselijker lijflied voor de meesten hier.
Ik besefte laatst ineens dat ik al sinds maart geen hoge hakken meer aan heb. Voor de vorm doe ik bij Teams-meetings nog wel m'n werkoutfitjes aan, maar de schoenen laat ik achterwege.
Jemig, da's gewoon best goed. Maar waarom heeft-ie geen gebit?quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O gelukkig.... dan ben ik niet de enige!![]()
En gottt wat zitten joggingsbroeken lekker ook!![]()
![]()
Nog even een nieuw dieptepuntje wat je niet gemist mag hebben! Tranen met tuiten van het lachen hier!
Tijdens de initiële uitbraak waren de grenzen toch ook gesloten? In elk gev voor niet essentiële reizen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het recht om het land te verlaten staat niet voor niets in de grondwet. Is een belangrijk recht waar je niet lichtzinnig mee moet omgaan. Kan je dus ook niet zomaar even bij verordening beperken.
Nooit dwingend. Was een advies.quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijdens de initiële uitbraak waren de grenzen toch ook gesloten? In elk gev voor niet essentiële reizen.
Nederland heeft, voor zover ik weet, nooit de grenzen gesloten. In of uitgaand.quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijdens de initiële uitbraak waren de grenzen toch ook gesloten? In elk gev voor niet essentiële reizen.
Klopt België had de grens met Nederland gesloten. Maar dat heeft echt een bak ellende gegeven. Duitsland heeft het een tijdje overwogen maar die zagen gelukkig snel genoeg dat hun dan zelf ook in de problemen kwamen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft, voor zover ik weet, nooit de grenzen gesloten. In of uitgaand.
Tja, het is een verbeten strijd he?quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jemig, da's gewoon best goed. Maar waarom heeft-ie geen gebit?
https://www.rijksoverheid(...)%20tegen%20te%20gaan.quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft, voor zover ik weet, nooit de grenzen gesloten. In of uitgaand.
Ow, die is nog echt goed ook!quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:23 schreef Claudia_x het volgende:
@:Mammietje, "Bismillah, No! We will not wash our hands!"
De Pandemic Special was erg vermakelijk!quote:
Ja, het is een wondere wereld op het moment!quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
Ow, corona heeft wel onverwachte effecten, bij Tesco's mag je online niet meer dan 95 artikelen bestellen...en je mag niet EN WC papier EN Keukenrol bestellen. De dingen die je leert in 2020...
Opvallend veel is in maart gemaakt. We hebben geen goeie zin meer, hè?quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, het is een wondere wereld op het moment!![]()
Stond vanmiddag op een matje van de opticien te wachten, omdat er een levensgroot bord stond dat dat moest. Staan er 2 medewerkers mij vanaf een afstandje aan te gapen.Heb het maar op de proef gesteld en ben terug gaan staan loeren.
![]()
Zij hielden langer vol dan ik.![]()
En wat mensen niet allemaal verzinnen uit verveling! Hilarisch!
Nee, dat is er wel vanaf bij de meeste ja!quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opvallend veel is in maart gemaakt. We hebben geen goeie zin meer, hè?
Toch nog een uitzondering op de regel gevonden (in België nog wel):quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ai-ai, met dit soort parodieën gaan ze er niet doorheen komen!quote:Op zaterdag 7 november 2020 01:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch nog een uitzondering op de regel gevonden (in België nog wel):
Het zijn sowieso de Belgen die de moed erin houden, geloof ik....
Ik vind het wel bewonderenswaardig dat ze de moed er zo in houden!quote:Op zaterdag 7 november 2020 02:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ai-ai, met dit soort parodieën gaan ze er niet doorheen komen!
quote:Op zaterdag 7 november 2020 02:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het wel bewonderenswaardig dat ze de moed er zo in houden!![]()
De moed laten zakken helpt ook niet.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 02:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu kan ik er weer even tegenaan. Welterusten.
Erg gelachen om al jullie leuke - en soms zelfs verbazend goed gemaakte en gezongen - filmpjes.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's wel een toepasselijker lijflied voor de meesten hier.
Ik besefte laatst ineens dat ik al sinds maart geen hoge hakken meer aan heb. Voor de vorm doe ik bij Teams-meetings nog wel m'n werkoutfitjes aan, maar de schoenen laat ik achterwege.
Elke dag als het nodig is.quote:Op zaterdag 7 november 2020 03:03 schreef Salina het volgende:
[..]
Erg gelachen om al jullie leuke - en soms zelfs verbazend goed gemaakte en gezongen - filmpjes.![]()
Bismilla, nooo!
Hello (from the inside).![]()
Veel likes gegeven hier en daar.
Dit was mijn tweede post hier van "vandaag". Dat die lekker inhoudelijk is geeft misschien aan dat het weer wat de goede kant op gaat.
Verder herkenbaar. Waarom nog douchen en netjes aankleden.![]()
Alleen met twee sollicitatiegesprekken die ik digitaal heb gevoerd heb ik er echt verzorgd uitgezien.
Rest van de tijd was vooral zorgen dat je er een beetje toonbaar uitziet qua bovenkant/gezicht voor MS Teams, gezicht wassen, leuk hemd of t-shirt aan en voor de rest ongedoucht in een oude joggingbroek de hele week rondlopen met de kat op schoot (of op je laptop).
Anyway, bedankt voor de leuke filmpjes iedereen. En keep the spirit up zeg ik ook een beetje tegen mezelf of iig zou ik wat vaker tegen mezelf moeten zeggen.
Ik zeg ik de buurt verderop ook al de eerste kerstversieringen hangen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:17 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/k(...)e-ontlopen~ab0ba5e7/
Mensen die nu al een kerstboom kopen. Rare effecten geeft dit virus.
Ik heb áltijd goede zinquote:Op zaterdag 7 november 2020 01:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat laatste kan toch niet meer maar werd toch Europees geregeld?quote:Op zaterdag 7 november 2020 00:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar het is natuurlijk wel belachelijk dat ze een negatief reisadvies uitvaardigen, maar tegelijk landen op geel laten staan. Dus men doet echt niets verkeerd als ze naar een geel land reizen (behalve als je de koning bent natuurlijk)
Heb dan ballen, en knal alles wat je niet zint op rood. (en niet een week geleden van oranje op geel)
Is dat niet saai dan als letterlijk alles dicht is? Of ga je stiekem met een paar vrienden/familie.quote:Op zaterdag 7 november 2020 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat laatste kan toch niet meer maar werd toch Europees geregeld?
Van mij mogen ze ook gaan.
Misschien moeten we het eens omdraaien dat plezier wel mag maar zakenreizen niet, kan toch allemaal via skype.
Wij hebben toevallig over 2 weken nog een weekend Landal staan in Nederland (uitgesteld van april) en ik zou me niet anders gedragen/veiliger voelen dan een weekend in de Ardennen of Duitsland
Met het gezin.quote:Op zaterdag 7 november 2020 08:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat niet saai dan als letterlijk alles dicht is? Of ga je stiekem met een paar vrienden/familie.
Zwembad open is idd een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 7 november 2020 08:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Met het gezin.
Ik hoop maar het zwembad/binnenspeeltuin wel open is anders zou het wel retesaai zijn ja.
Normaal gesproken zou ik het dan ook uitstellen, maar ik merk aan mezelf dat het nodig is om eens weg te gaan ipv maar thuis te zitten.
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 08:59 schreef Qarrad het volgende:
Burgemeesters Oost-Nederland roepen op om niet te gaan funshoppen dit weekend. Heb er een hard hoofd in. Al het andere is dicht en het is mooi weer.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:02 schreef Elan het volgende:
[..]
...
Al die activiteiten rondom die beer waren ook geschrapt, vroeg de oudste nog of Bollo misschien Corona hadVoor die kinderen is het ook wat hoor, al passen zij zich een stuk makkelijker aan dan wij over het algemeen.
Precies, mensen nemen de ruimte die ze krijgen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.
Simpelweg omdat daar waar mensen naartoe kunnen en mogen gaan, mensen dat dan ook zullen doen.
Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.quote:Op zaterdag 7 november 2020 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag een week of 3 geleden al her en der complete kerstbomen met verlichting in huiskamers staan.
Paar huizen verderop staat de hele tuin en vol.
Toegegeven, het heeft wel iets.
Ik zie ze er nog wel voor aan ook.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.
Misschien iets voor komende persco.
Het is een beetje een wanhoopsdaad. Als 10% gek genoeg is om naar al die talloze adviezen te luisteren is dat mooi meegenomen. Maar gewone mensen gaan zich echt niet een middagje uit laten ontnemen door een advies dat op nos.nl staat. Die fase zijn wij allang voorbij.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.
Simpelweg omdat daar waar mensen naartoe kunnen en mogen gaan, mensen dat dan ook zullen doen.
Verbod op gourmetpakketten.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.
Misschien iets voor komende persco.
Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.quote:één uur geleden
VNO-NCW: met 'testsamenleving' terug naar vrijwel normaal leven
Ik mis het excuus dat hij niet het voorbeeld kon zijn voor zijn gemeente en hij niet in staat was de richtlijnen van de overheid op te volgen om zo een besmetting te voorkomen.quote:
Wij zijn in augustus een midweekje geweest, net toen die hittegolf er was. Man, wat was ik blij dat we juist die week gingen. Je zou 2 weken later gegaan zijn dat je in je natte zwemkledij met 20 graden terug naar je huisje moestquote:Op zaterdag 7 november 2020 09:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Zwembad open is idd een wereld van verschil.
Wij zijn in juni naar Landal geweest met m'n zus en zwager (Land van Bartje) was wel goed geregeld op zich, zwembad was ook open maar wel een gedoe. Je mocht niet douchen en wc's waren dicht. Aangezien ons huisje aan de andere kant van het park zat en die gasten moesten plassen ongeveer zodra ze het water zagen moest je maar bij de receptie naar de wcMan wat een gedoe, want je mocht ook niet omkleden daar. Gelukkig was het toen warm dus liep je in je zwemkleding er ff heen, hopelijk is dat nu beter geregeld.
Al die activiteiten rondom die beer waren ook geschrapt, vroeg de oudste nog of Bollo misschien Corona hadVoor die kinderen is het ook wat hoor, al passen zij zich een stuk makkelijker aan dan wij over het algemeen.
Hoe haalbaar het is zal moeten blijken, maar het is goed dat er tenminste ook eens in andere richtingen gedacht wordt.quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]
Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.
Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Gewone straattokkies of van die complot wappies?quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Grrr![]()
Tokkies met zwaar illegaal vuurwerk.
Die 2 gaan toch vaak samen?quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewone straattokkies of van die complot wappies?
Niet te gelovenquote:Op zaterdag 7 november 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Grrr![]()
Tokkies met zwaar illegaal vuurwerk.
Het standaard straattuig zijn vaak gewoon jongeren, terwijl zich onder die complot mafklappers voornamelijk volwassenen bevinden.quote:
Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:46 schreef Salina het volgende:
Nou weet je ook meteen waar dit (deels) vandaan komt:
'Brabant wil versneld vuurwerkverbod om run op België te voorkomen’
BREDA/DEN BOSCH - Het kabinet moet snel beslissen over een vuurwerkverbod, om een run op vuurwerkshops in België en Duitsland te voorkomen. Dat stellen de Brabantse veiligheidsregio’s. De vuurwerkoverlast is groter dan ooit. De politie in Nederland nam tot nu toe 25 procent meer illegaal vuurwerk in beslag dan vorig jaar in dezelfde periode.
Overal in het land regent het klachten over vuurwerk. Een paar voorbeelden: In Breda zijn dat er in september en oktober al 201 (vorig jaar in die maanden in zes weken 31) en in Helmond steeg het aantal vuurwerkklachten van drie in september 2019 tot 62 in september van dit jaar.
Run vuurwerkshops
De 25 Nederlandse veiligheidsregio’s hebben het kabinet maandag gevraagd om een totaalverbod op vuurwerk dit jaar, om de druk op de ziekenhuizen tijdens de jaarwisseling niet te vergroten. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven lijkt daar wel wat voor te voelen. Volgende week is hierover overleg.
Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch (voorzitter van de veiligheidsregio Brabant-Noord) dringt aan op extra aandacht voor de grensprovincies. In België en Duitsland mag het hele jaar door vuurwerk worden verkocht, en is zwaarder spul toegestaan dan in Nederland. Dat is al jaren een probleem maar een totaalverbod vraagt helemaal om zorgvuldig beleid. Het gevaar op een run naar vuurwerkshops net over de grens, is reeël, waarschuwt Mikkers.
Lockdown
Daarom zien hij en zijn Brabantse collega’s John Jorritsma (veiligheidsregio Brabant-Zuidoost) en Theo Weterings (veiligheidsregio Midden- en West-Brabant) een totaalverbod het liefst al maandag ingaan. ,,Er is nu een lockdown in België maar het lijkt erop dat op 1 december de winkels daar weer opengaan. We moeten ons hier aan de grens goed kunnen voorbereiden op de handhaving van een verbod. Anders gaat in de Belgische vuurwerkshops veel worden ingekocht door Nederlanders. Dat zag je al vlak voor de lockdown in Baarle-Hertog, waar het toen in de vuurwerkwinkels heel druk was.” Ook in Hamont-Achel bij Eindhoven is veel vuurwerktoerisme.
Grenscontroles
De politie heeft extra, steeksproefsgewijze grenscontroles aangekondigd maar permanente grensbewaking is onmogelijk. Mikkers: ,,Ik ga niet over de aard van de oplossing, maar het zou al helpen als er snel duidelijkheid is.” Zou het wenselijk zijn tot een verbod van vuurwerkverkoop aan Nederlanders te komen, in Belgie en Duitsland? Net zoals bijvoorbeeld Belgen in Bredase coffeeshops geen softdrugs mogen kopen? Mikkers: ,,Als inspanning van het kabinet kan leiden tot zo’n afspraak waarbij vuurwerkkopers in België hun paspoort of rijbewijs moeten laten zien, zou ik dat prima vinden.”
Niet tussen 31-12 10:00 en 01-01 02:00 en ik gok zomaar dat bij een totaalverbod dát window óók komt te vervallen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.
Klopt ook wel weer. Het gaat hier in dit artikel (en het idee van de veiligheidsregio's) alleen meer om voorkomen van overlast, voorkomen van "vuurwerktoerisme" (wat hier in het zuiden een reëel ding is) en voorkomen van extra opnamen in de ziekenhuizen. Iets breder dan alleen handhaven van een bestaand verbod (je mag inderdaad nog lang geen vuurwerk afsteken). Of dit de juiste weg is, weet ik niet.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.
Alles voor de clicks.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.
10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet
De vraag is hoe is het ziekte verloop bij een herbesmetting? Erger of minder erg dan bij de eerste besmetting?quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.
10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet
Angst ... propaganda ..quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Het werkelijke aantal besmettingen is een veelvoud van de 375.000. Maar zal wel weer goed doen bij de mensen die al 24/7 bang zijn voor coronaquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Angst ... propaganda ..
Zelfde als dat ik een artikel las van een iemand met linkse trekjes, die waarschijnlijk voor het eerst VVD gaat stemmen. Echt propaganda van de hoogste plank als je het mij vraagt. Maar datmag niet gezegd worden want datis niet waar en dan ben je meteen een complotdenker.
Moet je nagaan dat ik al 17 jaar trouw VVD stem.
Mensen zouden voor de gein eens, zonder oordeel, objectief naar nieuwsverspreiding moeten kijken EN de moeite moeten nemen voor eigen verdergaandend onderzoek moeten doen om vervolgens tot de conclusie te komen dat zaken soms net even wat genuanceerder liggen als de huidige media ons doet geloven.
Zonder dat je dat gelijk een complotgek maakt. Maar blijf zelf nadenken en zelf onderzoek doen en neem niet alles voor waar aan.
In principe is de kop niet onwaar in de zin dat er steeds meer herbesmettingen worden geteld. Eerst waren het er namelijk 0, nu alweer 10. Dat gezegd hebbende, heeft de NOS volgens mij geen wetenschapsredactie. Ze hebben dus geen mensen in dienst die een (natuur)wetenschappelijke opleiding hebben gedaan en zulk soort nieuws kunnen duiden in de juiste context. Wat dat betreft is het dus verstandig om de claims van de NOS niet al te serieus te nemen op wetenschappelijk gebied.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Propaganda mwah ... NOS wil gewoon dat mensen hun website lezen en naar hun journaal kijken. Nuance maakt het artikel complex en mensen willen een simpele waarheid van A en B. Het protocol is dat het op havo-4 niveau te lezen moet zijn dacht ik. Dus daarom krijgen we ook altijd van die kneuterige stukjes van de NOS #werkenbijdenosquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Angst ... propaganda ..
Zelfde als dat ik een artikel las van een iemand met linkse trekjes, die waarschijnlijk voor het eerst VVD gaat stemmen. Echt propaganda van de hoogste plank als je het mij vraagt. Maar datmag niet gezegd worden want datis niet waar en dan ben je meteen een complotdenker.
Moet je nagaan dat ik al 17 jaar trouw VVD stem.
Mensen zouden voor de gein eens, zonder oordeel, objectief naar nieuwsverspreiding moeten kijken EN de moeite moeten nemen voor eigen verdergaandend onderzoek moeten doen om vervolgens tot de conclusie te komen dat zaken soms net even wat genuanceerder liggen als de huidige media ons doet geloven.
Zonder dat je dat gelijk een complotgek maakt. Maar blijf zelf nadenken en zelf onderzoek doen en neem niet alles voor waar aan.
Daar loop ik in de praktijk ook tegenaanquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.
Massaal sneltesten i.c.m. blaastesten (daar verwacht ik persoonlijk heel veel van, zeker als die blaastesten nog meer eruit halen dan 75%)quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]
Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.
Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Mag ik 10 bewezen herbesmettingen in Nederland best veel vinden?quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws.quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen
Toch is het wel iets om in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Jezelf kunnen testen lijkt mij ook belangrijker dan een vaccin.quote:Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorkomen moet worden dat we "elkaar" (blijven of gaan) verdenken van een besmettelijkheid en dit oplossen door elkaar de maat te nemen in gedrag (of mening)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Jawel maar het is niet dat het onbekend was dat.quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch is het wel iets om in de gaten te houden.
Nuance is hier niet gewenst. Be gone, Satan!quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Alleen willen mensen geen nuance meer. Je ben voor kamp1 of voor kamp2. Je kan niet voor beide zijn.
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
Het aantal mensen in het ziekenhuis met corona is sinds de piek al met meer dan 10% afgenomen
Straks wordt elke locatie uitgerust met een over de top ventilatie systeem dat gelijk ook een biochemische analyse doet van de uitgeademde/uitgedampte stoffen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Massaal sneltesten i.c.m. blaastesten (daar verwacht ik persoonlijk heel veel van, zeker als die blaastesten nog meer eruit halen dan 75%)
Zeker de investering in blaastesten gaat zich snel terugverdienen als deze echt zo goed blijkt te zijn.
De overheid sluit nu alleen contracten met sneltest leveranciers als deze een minimale hoeveelheid van 1 miljoen per maand kunnen leveren, met daarbovenop dikke boetes van 5-10% van de hele omzet als ze het niet halen.
Ik ben benieuwd, heel benieuwd.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jezelf kunnen testen lijkt mij ook belangrijker dan een vaccin.
Het op grote schaal testen mogelijk maken is daarbij de sleutel, wat iets anders is dan dat verplichten, lijkt mij een zet in de goede richting. Goed zou zijn dat iedereen dit zelf individueel thuis of tenminste anoniem kan doen ZONDER dat anderen daar consequenties aan kunnen verbinden.
Ik hoop nog steeds dat de sneltest straks voor zeg 10ct te koop is bij de Etos of zo. Die test hoeft niet eens super betrouwbaar te zijn want 60/70% is ruim voldoende om een totaal effect te hebben.Hou dat maar lekker bij de (snel)teststraten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorkomen moet worden dat we "elkaar" (blijven of gaan) verdenken van een besmettelijkheid en dit oplossen door elkaar de maat te nemen in gedrag (of mening).
Die eigen verantwoording heb ik niet zoveel meer mee op en al zeker niet waarop deze test uitgevoerd moet worden.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Wat word jij toch altijd snel bang van de media zeg....quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]"Ook in Nederland zijn er ongeveer tien bekend." Zou zo een Speld bericht kunnen zijn.
Verder geen bangmakerij van de staatsmedia.
Als ± 5% van de besmettingen wordt opgenomen in het ziekenhuis :quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:
Het wappiegehalte is hoog in de reacties onder die tweet.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]
Het recht op de eigen lichamelijke integriteit dat uitgaat van onschuld vind ik belangrijker dan dat afdwingen of zonder toestemming controleren.quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hou dat maar lekker bij de (snel)teststraten.
Die eigen verantwoording heb ik niet zoveel meer mee op en al zeker niet waarop deze test uitgevoerd moet worden.
En zoals zo vaak kan ik jouw gedachtengang totaal niet volgen, denk ik bij iedere zin: "Huh? Waar heb jij het over?" Afdwingen, zonder toestemming controleren, voldoen aan de maatstaaf, onschuldig, etc..quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het recht op de eigen lichamelijke integriteit dat uitgaat van onschuld vind ik belangrijker dan dat afdwingen of zonder toestemming controleren.
Ik wil geen samenleving waar we constant moeten opletten of iemand zelfs moet bewijzen dat die voldoet aan een maatstaf.
Dit, ik weet: ver, doorgedacht hangt ook samen met het principe dat iemand onschuldig is totdat dit als aannemelijke verdachte anders bewezen wordt.
Ik wil nog in het midden laten of dat ook voor Covid19 geldt, als pandemie gedurende een crisis. Dit omdat niet iedereen zich even bewust kan zijn van de aandoening, situatie en gevolgen. Je moet dan onwetende mensen tegen zichzelf beschermen.
Op het moment dat je testen of daaraan verbonden vaccineren verplicht gaat stellen voor wat dan ook, ontstaat er imo een hellend vlak dat een ongewenste weg opent voor andere overwegingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |