abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2020 @ 09:06:28 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196111996
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.

Simpelweg omdat daar waar mensen naartoe kunnen en mogen gaan, mensen dat dan ook zullen doen.
Precies, mensen nemen de ruimte die ze krijgen.
pi_196112607
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag een week of 3 geleden al her en der complete kerstbomen met verlichting in huiskamers staan.
Paar huizen verderop staat de hele tuin en vol.

Toegegeven, het heeft wel iets.
Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.

Misschien iets voor komende persco. :P
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:27:13 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196112912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ze zouden eigenlijk een verbod op verkoop kerstspullen moeten afvaardigen, om zo de gezelligheid te onderdrukken.

Ik zie ze er nog wel voor aan ook.
pi_196112966
twitter
pi_196112970
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je kunt er de klok op gelijk zetten dat een hoop mensen tóch lekker gewoon gaan funshoppen.

Simpelweg omdat daar waar mensen naartoe kunnen en mogen gaan, mensen dat dan ook zullen doen.
Het is een beetje een wanhoopsdaad. Als 10% gek genoeg is om naar al die talloze adviezen te luisteren is dat mooi meegenomen. Maar gewone mensen gaan zich echt niet een middagje uit laten ontnemen door een advies dat op nos.nl staat. Die fase zijn wij allang voorbij.
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:34:51 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196112977
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Verbod op gourmetpakketten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196113064
Uit het liveblog:
quote:
één uur geleden
VNO-NCW: met 'testsamenleving' terug naar vrijwel normaal leven
Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
pi_196113071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Melk in de koffie :') :') :')
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:52:53 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113114
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Melk in de koffie :') :') :')
Is het geen thee?
So we just called him Fred
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:54:38 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ik mis het excuus dat hij niet het voorbeeld kon zijn voor zijn gemeente en hij niet in staat was de richtlijnen van de overheid op te volgen om zo een besmetting te voorkomen.
pi_196113147
Ja jongens, dat zijn wel de dingen die je uit die brief moet halen inderdaad, melk in de koffie en geen excuus. Niet het vrij aangrijpende verslag hoe hij die IC opname heeft beleeft natuurlijk, dat zou veel te mensenlijk zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2020 10:57:17 ]
pi_196113233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Zwembad open is idd een wereld van verschil.
Wij zijn in juni naar Landal geweest met m'n zus en zwager (Land van Bartje) was wel goed geregeld op zich, zwembad was ook open maar wel een gedoe. Je mocht niet douchen en wc's waren dicht. Aangezien ons huisje aan de andere kant van het park zat en die gasten moesten plassen ongeveer zodra ze het water zagen moest je maar bij de receptie naar de wc :') Man wat een gedoe, want je mocht ook niet omkleden daar. Gelukkig was het toen warm dus liep je in je zwemkleding er ff heen, hopelijk is dat nu beter geregeld.

Al die activiteiten rondom die beer waren ook geschrapt, vroeg de oudste nog of Bollo misschien Corona had :') Voor die kinderen is het ook wat hoor, al passen zij zich een stuk makkelijker aan dan wij over het algemeen.
Wij zijn in augustus een midweekje geweest, net toen die hittegolf er was. Man, wat was ik blij dat we juist die week gingen. Je zou 2 weken later gegaan zijn dat je in je natte zwemkledij met 20 graden terug naar je huisje moest :X

Dan had ik 3 kinderen met trillende, blauwe lipjes gehad denk ik

Toen liep Bollo met zo'n 1,5 meter plank rond waarop kinderen dan een high 5 konden geven.

Ik was onlangs even bij een andere Landal vlakbij mijn woonplaats om kets af te geven. Daar liep Bollo gewoon vrij rond en konden de kindjes gewoon met hem knuffelen enzo.
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:14:55 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196113386
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het liveblog:
[..]

Ik vind het wel een intrigerende gedachte. Ik denk ook dat het testen belangrijker wordt dan het vaccin. Zeker in het begin.

Zouden we in Nederland uiteindelijk ook in één week(end) de hele bevolking gaan testen zoals in Slowakije?
Hoe haalbaar het is zal moeten blijken, maar het is goed dat er tenminste ook eens in andere richtingen gedacht wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:33:39 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196113598
twitter

Grrr :(

Tokkies met zwaar illegaal vuurwerk.
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:38:05 #265
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196113653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Gewone straattokkies of van die complot wappies?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:39:09 #266
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196113669
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gewone straattokkies of van die complot wappies?
Die 2 gaan toch vaak samen?
  Spellchecker zaterdag 7 november 2020 @ 11:40:03 #267
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196113682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Niet te geloven -O-
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:42:36 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196113713
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Die 2 gaan toch vaak samen?
Het standaard straattuig zijn vaak gewoon jongeren, terwijl zich onder die complot mafklappers voornamelijk volwassenen bevinden.

Voor zover je dat volwassen kan noemen...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196113760
Nou weet je ook meteen waar dit (deels) vandaan komt:

'Brabant wil versneld vuurwerkverbod om run op België te voorkomen’
BREDA/DEN BOSCH - Het kabinet moet snel beslissen over een vuurwerkverbod, om een run op vuurwerkshops in België en Duitsland te voorkomen. Dat stellen de Brabantse veiligheidsregio’s. De vuurwerkoverlast is groter dan ooit. De politie in Nederland nam tot nu toe 25 procent meer illegaal vuurwerk in beslag dan vorig jaar in dezelfde periode.

Overal in het land regent het klachten over vuurwerk. Een paar voorbeelden: In Breda zijn dat er in september en oktober al 201 (vorig jaar in die maanden in zes weken 31) en in Helmond steeg het aantal vuurwerkklachten van drie in september 2019 tot 62 in september van dit jaar.

Run vuurwerkshops
De 25 Nederlandse veiligheidsregio’s hebben het kabinet maandag gevraagd om een totaalverbod op vuurwerk dit jaar, om de druk op de ziekenhuizen tijdens de jaarwisseling niet te vergroten. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven lijkt daar wel wat voor te voelen. Volgende week is hierover overleg.

Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch (voorzitter van de veiligheidsregio Brabant-Noord) dringt aan op extra aandacht voor de grensprovincies. In België en Duitsland mag het hele jaar door vuurwerk worden verkocht, en is zwaarder spul toegestaan dan in Nederland. Dat is al jaren een probleem maar een totaalverbod vraagt helemaal om zorgvuldig beleid. Het gevaar op een run naar vuurwerkshops net over de grens, is reeël, waarschuwt Mikkers.

Lockdown
Daarom zien hij en zijn Brabantse collega’s John Jorritsma (veiligheidsregio Brabant-Zuidoost) en Theo Weterings (veiligheidsregio Midden- en West-Brabant) een totaalverbod het liefst al maandag ingaan. ,,Er is nu een lockdown in België maar het lijkt erop dat op 1 december de winkels daar weer opengaan. We moeten ons hier aan de grens goed kunnen voorbereiden op de handhaving van een verbod. Anders gaat in de Belgische vuurwerkshops veel worden ingekocht door Nederlanders. Dat zag je al vlak voor de lockdown in Baarle-Hertog, waar het toen in de vuurwerkwinkels heel druk was.” Ook in Hamont-Achel bij Eindhoven is veel vuurwerktoerisme.

Grenscontroles
De politie heeft extra, steeksproefsgewijze grenscontroles aangekondigd maar permanente grensbewaking is onmogelijk. Mikkers: ,,Ik ga niet over de aard van de oplossing, maar het zou al helpen als er snel duidelijkheid is.” Zou het wenselijk zijn tot een verbod van vuurwerkverkoop aan Nederlanders te komen, in Belgie en Duitsland? Net zoals bijvoorbeeld Belgen in Bredase coffeeshops geen softdrugs mogen kopen? Mikkers: ,,Als inspanning van het kabinet kan leiden tot zo’n afspraak waarbij vuurwerkkopers in België hun paspoort of rijbewijs moeten laten zien, zou ik dat prima vinden.”
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:53:12 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196113812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:46 schreef Salina het volgende:
Nou weet je ook meteen waar dit (deels) vandaan komt:

'Brabant wil versneld vuurwerkverbod om run op België te voorkomen’
BREDA/DEN BOSCH - Het kabinet moet snel beslissen over een vuurwerkverbod, om een run op vuurwerkshops in België en Duitsland te voorkomen. Dat stellen de Brabantse veiligheidsregio’s. De vuurwerkoverlast is groter dan ooit. De politie in Nederland nam tot nu toe 25 procent meer illegaal vuurwerk in beslag dan vorig jaar in dezelfde periode.

Overal in het land regent het klachten over vuurwerk. Een paar voorbeelden: In Breda zijn dat er in september en oktober al 201 (vorig jaar in die maanden in zes weken 31) en in Helmond steeg het aantal vuurwerkklachten van drie in september 2019 tot 62 in september van dit jaar.

Run vuurwerkshops
De 25 Nederlandse veiligheidsregio’s hebben het kabinet maandag gevraagd om een totaalverbod op vuurwerk dit jaar, om de druk op de ziekenhuizen tijdens de jaarwisseling niet te vergroten. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven lijkt daar wel wat voor te voelen. Volgende week is hierover overleg.

Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch (voorzitter van de veiligheidsregio Brabant-Noord) dringt aan op extra aandacht voor de grensprovincies. In België en Duitsland mag het hele jaar door vuurwerk worden verkocht, en is zwaarder spul toegestaan dan in Nederland. Dat is al jaren een probleem maar een totaalverbod vraagt helemaal om zorgvuldig beleid. Het gevaar op een run naar vuurwerkshops net over de grens, is reeël, waarschuwt Mikkers.

Lockdown
Daarom zien hij en zijn Brabantse collega’s John Jorritsma (veiligheidsregio Brabant-Zuidoost) en Theo Weterings (veiligheidsregio Midden- en West-Brabant) een totaalverbod het liefst al maandag ingaan. ,,Er is nu een lockdown in België maar het lijkt erop dat op 1 december de winkels daar weer opengaan. We moeten ons hier aan de grens goed kunnen voorbereiden op de handhaving van een verbod. Anders gaat in de Belgische vuurwerkshops veel worden ingekocht door Nederlanders. Dat zag je al vlak voor de lockdown in Baarle-Hertog, waar het toen in de vuurwerkwinkels heel druk was.” Ook in Hamont-Achel bij Eindhoven is veel vuurwerktoerisme.

Grenscontroles
De politie heeft extra, steeksproefsgewijze grenscontroles aangekondigd maar permanente grensbewaking is onmogelijk. Mikkers: ,,Ik ga niet over de aard van de oplossing, maar het zou al helpen als er snel duidelijkheid is.” Zou het wenselijk zijn tot een verbod van vuurwerkverkoop aan Nederlanders te komen, in Belgie en Duitsland? Net zoals bijvoorbeeld Belgen in Bredase coffeeshops geen softdrugs mogen kopen? Mikkers: ,,Als inspanning van het kabinet kan leiden tot zo’n afspraak waarbij vuurwerkkopers in België hun paspoort of rijbewijs moeten laten zien, zou ik dat prima vinden.”

Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:04:33 #271
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel verbied je dan iets wat al verboden is. Het nu ook al verboden om vuurwerk af te steken.
Niet tussen 31-12 10:00 en 01-01 02:00 en ik gok zomaar dat bij een totaalverbod dát window óók komt te vervallen.
pi_196113929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Klopt ook wel weer. Het gaat hier in dit artikel (en het idee van de veiligheidsregio's) alleen meer om voorkomen van overlast, voorkomen van "vuurwerktoerisme" (wat hier in het zuiden een reëel ding is) en voorkomen van extra opnamen in de ziekenhuizen. Iets breder dan alleen handhaven van een bestaand verbod (je mag inderdaad nog lang geen vuurwerk afsteken). Of dit de juiste weg is, weet ik niet.

Ik sta hier best neutraal in. Heb zelf helemaal niets met vuurwerk.
Overigens hoor ik de laatste weken alweer regelmatig vuurwerk hier. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196114052
twitter

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:26:57 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196114178
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

Herbesmettingen met het coronavirus en, erger, het opnieuw doormaken van covid-19 komen vaker voor dan aanvankelijk gedacht. Er zijn steeds meer mensen die voor de tweede keer ziek worden door SARS-CoV-2, het coronavirus dat covid-19 kan veroorzaken.

10 herbesmettingen in Nederland, meer dan 375.000 besmettingen in totaal. De kans dat je voor de tweede keer corona krijgt, is dus bijzonder klein. Toch komt de NOS met deze tweet :')
Alles voor de clicks.
pi_196114186
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:17 schreef BillDauterive het volgende:
[ twitter ]

De vraag is hoe is het ziekte verloop bij een herbesmetting? Erger of minder erg dan bij de eerste besmetting?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')