quote:President Trump has failed the test of leadership. His bid for reelection is foundering. And his only solution has been to launch an all-out, multimillion-dollar effort to disenfranchise voters — first by seeking to block state laws to ease voting during the pandemic, and now, in the final stages of the campaign, by challenging the ballots of individual voters unlikely to support him.
This is as un-American as it gets. It returns the Republican Party to the bad old days of “voter suppression” that landed it under a court order to stop such tactics — an order lifted before this election. It puts the party on the wrong side of demographic changes in this country that threaten to make the GOP a permanent minority.
These are painful words for me to write. I spent four decades in the Republican trenches, representing GOP presidential and congressional campaigns, working on Election Day operations, recounts, redistricting and other issues, including trying to lift the consent decree.
The truth is that over all those years Republicans found only isolated incidents of fraud. Proof of systematic fraud has become the Loch Ness Monster of the Republican Party. People have spent a lot of time looking for it, but it doesn’t exist.
As he confronts losing, Trump has devoted his campaign and the Republican Party to this myth of voter fraud. Absent being able to articulate a cogent plan for a second term or find an attack against Joe Biden that will stick, disenfranchising enough voters has become key to his reelection strategy.
Perhaps this was the plan all along. The president’s unsubstantiated talk about “rigged” elections caused by absentee ballot “fraud” and “cheating” has been around since 2016; it’s just increased in recent weeks.
Trump has enlisted a compliant Republican Party in this shameful effort. The Trump campaign and Republican entities engaged in more than 40 voting and ballot court cases around the country this year. In exactly none — zero — are they trying to make it easier for citizens to vote. In many, they are seeking to erect barriers.
All of the suits include the mythical fraud claim. Many are efforts to disqualify absentee ballots, which have surged in the pandemic. The grounds range from supposedly inadequate signature matches to burdensome witness requirements. Others concern excluding absentee ballots postmarked on Election Day but received later, as permitted under state deadlines. Voter-convenience devices such as drop boxes and curbside voting have been attacked.
Texas Republicans even thought it was a good idea to challenge 100,000 ballots already cast at a Harris County drive-through voting center that they want retroactively declared illegal. Perhaps they forgot the Republican expressions of outrage in Florida in 2000 when Democrats sought unsuccessfully to exclude 25,000 absentee ballots in GOP counties because of administrative error, not voter fault.
I was there, and I haven’t.
The GOP lawyers managing these lawsuits may have tactical reasons for bringing each. But taken as a whole, they shout the unmistakable message that an expanded electorate means Trump loses.
This attempted disenfranchisement of voters cannot be justified by the unproven Republican dogma about widespread fraud. Challenging voters at the polls or disputing the legitimacy of mail-in ballots isn’t about fraud. Rather than producing conservative policies that appeal to suburban women, young voters or racial minorities, Republicans are trying to exclude their votes.
“We have volunteers, attorneys and staff in place to ensure that election officials are following the law and counting every lawful ballot,” Justin Riemer, chief counsel for the Republican National Committee, said Friday.
That’s not precisely true. The Republican challenging effort is focused almost exclusively in heavily Democratic areas. Signature mismatches will go unheeded by Trump forces in friendly precincts. This is not about finding fraud and irregularities. It’s about suppressing the number of votes not cast for Trump.
Maybe the president foreshadowed his real purpose at a Pennsylvania rally Saturday night, predicting “bedlam” if the results aren’t known Nov. 3. In fact, challenged ballots aren’t reviewed until days later. So in a tight race, Trump’s demands for a quick result could cause the very bedlam he rails against. Or allow him to claim a false election night victory based on bad-faith challenges.
How sad it is to recall that just seven years ago the Grand Old Party conducted an “autopsy” that emphasized the urgency of building a big tent to reach communities of color, women and young voters. Now it is erecting voting barriers for those very groups. Instead of enlarging the tent, the party has taken a chain saw to its center pole.
My party is destroying itself on the Altar of Trump. Republican elected officials, party leaders and voters must recognize how harmful this is to the party’s long-term prospects.
My fellow Republicans, look what we’ve become. It is we who must fix this. Trump should not be reelected. Vote, but not for him.
Wow thanks!!quote:Op zondag 1 november 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De eerste staten sluiten hun stembussen om 1900 ET, wat 1:00 bij ons is. Een aantal daarna om onze tijd 1:30. Tot dit moment is er nog niet echt veel over te zeggen waarschijnlijk. Om 2 uur is een grote reeks staten die hun stemlokalen sluit en vanaf dat moment kan het interessant worden.
Florida en North Carolina zitten hierbij en zij hebben hun stemmen al geteld die zijn uitgebracht en de meeste andere stemmen zullen daar snel op volgen (hoewel niet 100%). Als 1 van deze staten voor Biden is, is de facto bekend dat hij wint. Als beide staten voor Trump zijn of heel lang too close to call blijven kan het goed zijn dat de duidelijkheid nog een tijdje op zich laat wachten.
Kortom, het meest interessante moment om te kijken is waarschijnlijk zo rond 2 tot 3 uur onze tijd en als er geen
"directe" duidelijkheid is over Florida en North Carolina, kun je rond 5 uur nog eens checken.
Gezien de hoeveelheid stemmen per post is het nog maar de vraag of je daar al gelijk antwoord op hebt.quote:Op maandag 2 november 2020 08:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wow thanks!!
Nou dat wordt het niet waard om live te volgen. Moet de volgende dag gewoon werken... Wel beetje anti-climax om dan de volgende dag gelijk de winnaar te checken maar goed
Georgia ook ja? Ik dacht dat dat een typische republikeinse staat was.quote:Op maandag 2 november 2020 00:16 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ach 1 uur na Florida kan het al duidelijk zijn of het schaakmat is voor Trump. In principe bepaalt Florida (en ook NC en GA) of het een korte avpnd wordt of een lange nacht of zelfs week
Dat was het ook, maar Georgia is n van de staten die meer richting de Democraten schuift de laatste decennia, net zoals bijvoorbeeld Ohio juist richting de Republikeinen opschuift.quote:Op maandag 2 november 2020 08:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Georgia ook ja? Ik dacht dat dat een typische republikeinse staat was.
Laatste pol geeft Trump +2. Voor de rest lijken de polls wel een nek aan nek aan te geven. De strijd tussen Perdue (R) en Ossoff (D) is daar ook heel close nu.quote:Op maandag 2 november 2020 08:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Georgia ook ja? Ik dacht dat dat een typische republikeinse staat was.
Exact.quote:Op zondag 1 november 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kortom, het meest interessante moment om te kijken is waarschijnlijk zo rond 2 tot 3 uur onze tijd
Trumpashenko. Zou hij ook weer ordetroepen los laten gaan op vreedzame demonstranten?quote:Op maandag 2 november 2020 08:54 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Klinkt als de actie van een populaire president. Zelfs Lincoln deed dat niet tijdens de burgeroorlog.
[ afbeelding ]
Dat is er wel n van InsiderAdvantage, samen met Trafalgar een duidelijke outlier in het voordeel van Trump. Hoewel dat in Georgia wel gewoon meevalt, want dat is redelijk toss-up.quote:Op maandag 2 november 2020 08:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Laatste pol geeft Trump +2. Voor de rest lijken de polls wel een nek aan nek aan te geven. De strijd tussen Perdue (R) en Ossoff (D) is daar ook heel close nu.
En betrouwbare exit polls? Kan me herinneren dat ik vier jaar geleden niet extreem laat naar bed ging, maar dat het op dat moment al wel duidelijk was dat het spannend ging worden (bedremmelde reacties op CNN op resultaten uit Florida die binnendruppelde).quote:Op zondag 1 november 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De eerste staten sluiten hun stembussen om 1900 ET, wat 1:00 bij ons is. Een aantal daarna om onze tijd 1:30. Tot dit moment is er nog niet echt veel over te zeggen waarschijnlijk. Om 2 uur is een grote reeks staten die hun stemlokalen sluit en vanaf dat moment kan het interessant worden.
Florida en North Carolina zitten hierbij en zij hebben hun stemmen al geteld die zijn uitgebracht en de meeste andere stemmen zullen daar snel op volgen (hoewel niet 100%). Als 1 van deze staten voor Biden is, is de facto bekend dat hij wint. Als beide staten voor Trump zijn of heel lang too close to call blijven kan het goed zijn dat de duidelijkheid nog een tijdje op zich laat wachten.
Kortom, het meest interessante moment om te kijken is waarschijnlijk zo rond 2 tot 3 uur onze tijd en als er geen
"directe" duidelijkheid is over Florida en North Carolina, kun je rond 5 uur nog eens checken.
Pijnlijk als je 40 jaar voor een organisatie hebt gewerkt en je nu zo de alarmbellen moet luiden over dezelfde organisatie waar je je altijd voor hebt ingezet.quote:Op maandag 2 november 2020 05:51 schreef Kijkertje het volgende:
Ben Ginsberg (Republikein) met een op-ed in de WP:
[ twitter ]
Benjamin L. Ginsberg practiced election law for 38 years. He co-chaired the bipartisan 2013 Presidential Commission on Election Administration.
[..]
Zoiets herinner ik mij ook. De resultaten waren slechter dan verwacht en het besef begon door te dringen dat het misschien toch erg lastig ging worden voor Clinton. Toen ben ik naar bed gegaan en de volgende dag bleek inderdaad dat Trump gewonnen had. Volgens mij kun je tussen 2 en 3 uur een redelijk indruk krijgen van de richting waarheen het gaat. Tot 2 uur opblijven gaat mij wel lukken, maar rond 3 uur begin ik waarschijnlijk toch kleine oogjes te krijgenquote:Op maandag 2 november 2020 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En betrouwbare exit polls? Kan me herinneren dat ik vier jaar geleden niet extreem laat naar bed ging, maar dat het op dat moment al wel duidelijk was dat het spannend ging worden (bedremmelde reacties op CNN op resultaten uit Florida die binnendruppelde).
Dat waar ik te betwijfelen. Sowieso gaat het deze keer langer duren voordat alles binnen is en je kunt er donder op zeggen dat Trump dan al de winst gaat uitroepen. Dat heeft ie tussen neus en lippen door al regelmatig gedaan en hij gaat zich dan echt niet gewonnen geven.quote:Op zondag 1 november 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou een ramp zijnquote:Op maandag 2 november 2020 11:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat waar ik te betwijfelen. Sowieso gaat het deze keer langer duren voordat alles binnen is en je kunt er donder op zeggen dat Trump dan al de winst gaat uitroepen. Dat heeft ie tussen neus en lippen door al regelmatig gedaan en hij gaat zich dan echt niet gewonnen geven.
Tegelijkertijd gaan we dan de nacht in, wat traditioneel gezien natuurlijk primetime is voor het uitbreken van gewelddadige rellen.
Wat overdramatisch wellicht, maar als je om 3 uur naar bed gaat zou je wel eens het uitbreken van de Tweede Burgeroorlog kunnen missen.
Florida is wel lichtelijk een outlier.quote:Op maandag 2 november 2020 11:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Florida en Pennsylvania N en margin....
Als statisticus word je hier wel blij van dat er zoveel waarde wordt gehecht aan sample size.quote:Op maandag 2 november 2020 11:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ja klopt, ik vond z'n argumenten wat weinig datagedreven en meer leunend op een onderbuikgevoel. Of hij nou zelf heel groot Trumpfan is of niet boeit me daarbij verder niet zo, maar hij is zich hier op z'n minst flink aan het indekken. Dat kenden we natuurlijk al van politici, maar van pollsters is dat een nieuw excuus natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef Hamlapjes het volgende:
Volgens mij was het @:Monolith die laatst een interview plaatste met die gast van Trafalgar en hem daar al als een pundit over vond komen. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat hij een Trump fanboy is en we Trafalgar ietsje minder serieus hoeven te nemen
[ twitter ]
Is dat dat filmpje waar je net het begin niet ziet en de witte auto eerst naar rechts gaat?quote:
Jazeker, maar die toestand kan zich die nacht wel gaan afspelen natuurlijkquote:Op maandag 2 november 2020 11:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou een ramp zijnIk gok zo dat de Nationale Garde dan door de gouverneurs wordt ingezet en zo wordt onrust hopelijk in de kiem gesmoord.
Ja gezien de N dacht ik dat het toch wel de moeite was (en ze zijn in lijn met Monmouth), maar ik zag daarna pas dat het een online poll was, dus dat is toch een beetje tricky.quote:Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Florida is wel lichtelijk een outlier.
Ik begrijp juist altijd dat die geen last hebben van shy Trump voters.quote:Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja gezien de N dacht ik dat het toch wel de moeite was (en ze zijn in lijn met Monmouth), maar ik zag daarna pas dat het een online poll was, dus dat is toch een beetje tricky.
Biden is nu "clearly favored", wat betekent dat het meer dan 90% winkans is.quote:Op maandag 2 november 2020 12:48 schreef Puddington het volgende:
Lijkt iets mis te zijn gegaan bij fivethirtyeight:
[ afbeelding ]
Gedurfde voorspelling, dat wel.
quote:The avian culprit was the cause of several hijinks at the voting site, such as stealing pens from every booth and scattering voter rolls across the floor. The goose was also able to cut through a loose wire with its beak, shutting down the site’s sole vote counting machine before rogue Republican poll workers could.
quote:“I simply don’t see this goose as a menace to election security,” said Republican Senator Mitch McConnell. “If anything, it is doing a great service to our state. I’ve heard that it managed to get a hold of a local drop-off box and drag it into a nearby pond, and frankly that saved us a lot of time and kerosene.”
Nancy's zijn natuurlijk allemaal vernoemd naar mevrouw Reagan.quote:Op maandag 2 november 2020 15:18 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Wat een onverwachte redemption arc voor de Karens. De Dicks staan natuurlijk wel bovenaan.
| 1 2 | Trump Biden Trump margin 35% 54% -19 |
Mijn voornaam is niet eens te vinden in die lijst, zelfs niet als ik hem verbaster naar de gangbare Engelse vertalingenquote:Op maandag 2 november 2020 15:27 schreef speknek het volgende:
Mijn naam is winning:
[ code verwijderd ]
Vind jouw score hier: https://www.nytimes.com/2(...)uiz-to-find-out.html
Nee, zie datum van de tweet.quote:Op maandag 2 november 2020 16:09 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Is dit het vervolg op de uitspraak van (eer?)gisteren?
Ik las dit als "Kansans are backing Biden 60 to 40%".quote:Op maandag 2 november 2020 15:18 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Wat een onverwachte redemption arc voor de Karens. De Dicks staan natuurlijk wel bovenaan.
11% pro-Trump voor de naam die het dichtst in de buurt komt.quote:Op maandag 2 november 2020 15:27 schreef speknek het volgende:
Mijn naam is winning:
[ code verwijderd ]
Als ik de filmpjes in de twitterberichten bekijk, krijg ik de indruk dat die tweede Burgeroorlog al zo'n beetje begonnen is, met auto's als wapens ipv geweren (hoewel ze ook geweren bij zich schenen te hebben).quote:Op maandag 2 november 2020 11:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat waar ik te betwijfelen. Sowieso gaat het deze keer langer duren voordat alles binnen is en je kunt er donder op zeggen dat Trump dan al de winst gaat uitroepen. Dat heeft ie tussen neus en lippen door al regelmatig gedaan en hij gaat zich dan echt niet gewonnen geven.
Tegelijkertijd gaan we dan de nacht in, wat traditioneel gezien natuurlijk primetime is voor het uitbreken van gewelddadige rellen.
Wat overdramatisch wellicht, maar als je om 3 uur naar bed gaat zou je wel eens het uitbreken van de Tweede Burgeroorlog kunnen missen.
quote:
Mijn naam vinden ze niet.quote:Op maandag 2 november 2020 15:27 schreef speknek het volgende:
Mijn naam is winning:
[ code verwijderd ]
Wat een groep krankzinnigen zeg.quote:Op maandag 2 november 2020 16:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als ik de filmpjes in de twitterberichten bekijk, krijg ik de indruk dat die tweede Burgeroorlog al zo'n beetje begonnen is, met auto's als wapens ipv geweren (hoewel ze ook geweren bij zich schenen te hebben).
Een aantal Trump-fans is echt compleet doorgedraaid
[..]
[ twitter ]
Ja. AR-02 zou R+7 moeten zijn, TX-10 en TX-24 beide R+9. Niet bepaald districten die als Toss Up of zelfs Leans D ingeschat zouden moeten worden.quote:Op maandag 2 november 2020 15:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Cook political met de laatste Huis ratingchanges voor deze ronde.
[ afbeelding ]
De Republikeinse incumbent van AR-02 waarschuwde dat zijn opponent onderdeel zou worden van de Black Caucus in het Huis, alsof dat erg zou zijn. Als je hem het voordeel van de twijfel geeft is dat op zijn zachtst gezegd nogal onhandig. Ik heb het niet allemaal na gelopen, Maar misschien dat zulke dingen ook gelden voor de andere kandidaten, dat ze gemankeerd zijn?quote:Op maandag 2 november 2020 17:04 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. AR-02 zou R+7 moeten zijn, TX-10 en TX-24 beide R+9. Niet bepaald districten die als Toss Up of zelfs Leans D ingeschat zouden moeten worden.
Als je gevoelig bent voor herfstdepressiesquote:Op maandag 2 november 2020 12:48 schreef Puddington het volgende:
Lijkt iets mis te zijn gegaan bij fivethirtyeight:
[ afbeelding ]
Gedurfde voorspelling, dat wel.
Texas naar Biden zou wel hilarisch zijnquote:Op maandag 2 november 2020 11:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Bijzondere analyse wel.quote:Op maandag 2 november 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
Mijn analyse: ik denk dat veel Amerikanen bang zijn voor rellen door de enorme polarisatie en dat ze voor de zekerheid voor Trump gaan omdat ze niet weten wat er gebeurt als Biden wint.
Ik neem het met een korrel zout omdat het door Keith Koffler geschreven is: https://www.google.com/am(...)s-keith-koffler/amp/quote:Op maandag 2 november 2020 18:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als je gevoelig bent voor herfstdepressies...
https://www.nbcnews.com/t(...)e-repeat-ncna1245282
Geen idee. Arkansas is niet echt een staat die ik op de voet volg. Ben wel benieuwd wat de opkomst daar gaat doen. Trump wint de staat wel, en voor de Senaatszetel is er geen Democratische tegenkandidaat voor Tom Cotton.quote:Op maandag 2 november 2020 17:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De Republikeinse incumbent van AR-02 waarschuwde dat zijn opponent onderdeel zou worden van de Black Caucus in het Huis, alsof dat erg zou zijn. Als je hem het voordeel van de twijfel geeft is dat op zijn zachtst gezegd nogal onhandig. Ik heb het niet allemaal na gelopen, Maar misschien dat zulke dingen ook gelden voor de andere kandidaten, dat ze gemankeerd zijn?
Goed zo. Niet gevoelig voor herfstdepressies dus.quote:Op maandag 2 november 2020 18:38 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik neem het met een korrel zout omdat het door Keith Koffler geschreven is: https://www.google.com/am(...)s-keith-koffler/amp/
Realist dus.quote:Op maandag 2 november 2020 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Goed zo. Niet gevoelig voor herfstdepressies dus.
Nee, statistiek gestudeerd 😉quote:Op maandag 2 november 2020 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Goed zo. Niet gevoelig voor herfstdepressies dus.
En dat de opkomst vermoedelijk een stuk hoger gaat zijnquote:Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef klappernootopreis het volgende:
De verwachtingen bij de democraten zijn net zo hoog als die van de republikeinen. Polls kunnen bedrieglijk zijn. Voor beide partijen. De enige zekerheid is dat de polls mbt tot Biden een stuk stabieler zijn dan die van Hillary Clinton.
Ja, want onder Trumps bewind waren er geen rellen...oh...wacht even...quote:Op maandag 2 november 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
Mijn analyse: ik denk dat veel Amerikanen bang zijn voor rellen door de enorme polarisatie en dat ze voor de zekerheid voor Trump gaan omdat ze niet weten wat er gebeurt als Biden wint.
Ja, ze zijn gewoon teringdom.quote:Op maandag 2 november 2020 19:02 schreef Montov het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn weer trots op hun onwetendheid.
En dat het verschil in de peilingen zo groot is dat als de afwijking even groot is als in 2016 (wat al onwaarschijnlijk is, peilingbureau's zijn aan de lopende band hun modellen aan het verbeteren) Biden alsnog zou winnen.quote:Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef klappernootopreis het volgende:
De verwachtingen bij de democraten zijn net zo hoog als die van de republikeinen. Polls kunnen bedrieglijk zijn. Voor beide partijen. De enige zekerheid is dat de polls mbt tot Biden een stuk stabieler zijn dan die van Hillary Clinton.
Ook als iedereen precies hetzelfde stemt als toen wint Biden aangezien er al een hoop Trump-bejaarden zijn omgevallen.quote:Op maandag 2 november 2020 19:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat het verschil in de peilingen zo groot is dat als de afwijking even groot is als in 2016 (wat al onwaarschijnlijk is, peilingbureau's zijn aan de lopende band hun modellen aan het verbeteren) Biden alsnog zou winnen.
Ik niet en al die polling results zijn soms abracadabra voor mequote:
Die waren bij 538 vrij accuraat:quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef freako het volgende:
Sloegen de peilingen bij de midterms in 2018 eigenlijk nog ergens op?
https://fivethirtyeight.c(...)dterm-forecasts-did/quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef freako het volgende:
quote:the election we wound up with was one where everything was quite … dare I say it? … predictable. Polls and forecasts, including FiveThirtyEight’s forecast, were highly accurate and did about as well as you could expect. So let’s go through how our forecast, in particular, performed: I’ll brag about what it got right, along with suggesting some areas where — despite our good top-line numbers — there’s potentially room to improve in 2020.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
Jawel.quote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef freako het volgende:
Voor het Huis in het algemeen wel, specifieke senat/governor races zaten er een paar naast geloof zoals Florida, Missouri en Indiana als ik snel herineerquote:Op maandag 2 november 2020 19:15 schreef freako het volgende:
Waar ik mij vooral aan stoor is dat heel veel mensen (met name republikeinen) zeggen dat polls niet accuraat zijn en je ze niet moet geloven. Er zit heel wat verschil in kwaliteit voor polls, maar als onderzoeker zou ik tekenen voor een sample size zoals die van Quinnipiac of Morning Consult. Iedereen en z'n moeder denkt het nu beter te weten dan peilers, en in plaats van in de verdediging te schieten zijn veel pollster bij zichzelf ten rade gegaan wat er mis is gegaan en hebben zich daar nu voor ingecalculeerd. Waarvan akte.quote:Op maandag 2 november 2020 19:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet en al die polling results zijn soms abracadabra voor me
Het was een significant onderdeel van mijn studie 😛 wil niet beweren dat ik alles weet maar ben er wel mee doodgegooid. Professor liet ons alles uit het hoofd doen, geen formulekaarten enzo.quote:
Snap ik hoor.quote:Op maandag 2 november 2020 19:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Het was een significant onderdeel van mijn studie 😛 wil niet beweren dat ik alles weet maar ben er wel mee doodgegooid. Professor liet ons alles uit het hoofd doen, geen formulekaarten enzo.
Ligt eraan. Het is toch een ondergeschoven kindje bij rechten, heb ik het ideequote:Op maandag 2 november 2020 19:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Snap ik hoor.
Ik mag overigens hopen dat statistiek een significant onderdeel is van elke universitaire studie, want een beetje fatsoenlijke kennis van statistiek is essentieel voor empirisch onderzoek.
Ik ben zelf wel doodgegooid met wiskunde, al was de hoeveelheid statistiek beperkt, maar dat was dan ook iets in de exacte hoek.
En de gevolgen zie je terug in de rechtszaal.quote:Op maandag 2 november 2020 19:44 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ligt eraan. Het is toch een ondergeschoven kindje bij rechten, heb ik het idee
Klopt, maar je hebt wel een stuk minder zwevende kiezers dan bij Clinton, maakt het weer een stukje betrouwbaarder. Waar polarisatie al niet goed voor is.quote:Op maandag 2 november 2020 19:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de gevolgen zie je terug in de rechtszaal.
Maar goed, dat is hier verder offtopic.
Overigens betekent een grotere N natuurlijk niet per definitie dat een steekproef die uiteindelijk een meta-indicator toetst betrouwbaarder is. Je peilt immers wat mensen zeggen te gaan stemmen, wat niet hoeft te zijn wat ze uiteindelijk ook daadwerkelijk stemmen, en vaak heb je bij dat soort peilingen ook te maken met meer of minder bereikbare groepen waarvoor dan vaak weer weging wordt toegepast.
Bij rechten komt statistiek berhaupt niet aan de orde.quote:Op maandag 2 november 2020 19:44 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ligt eraan. Het is toch een ondergeschoven kindje bij rechten, heb ik het idee
Inderdaad, ik denk dat je in 2016 ook niet zozeer met massaal liegende genquteerden van doen hebt gehad, maar eerder met die grote onzekerheid en wat last minute slecht nieuws voor Clinton.quote:Op maandag 2 november 2020 19:49 schreef Puddington het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt wel een stuk minder zwevende kiezers dan bij Clinton, maakt het weer een stukje betrouwbaarder. Waar polarisatie al niet goed voor is.
Tel daar nog verdere demografische veranderingen in het nadeel van de republikeinen bij opquote:Op maandag 2 november 2020 19:56 schreef DonDruiper het volgende:
In 2016 had Trump de meeste electoral votes, maar per saldo Clinton de meeste stemmen.
Clinton.. 1 van de meest gehate vrouwen van de USA.
En iedereen dacht dat Trump voor een ommezwaai zou zorgen in de VS. Niet je typische politicus, maar misschien eindelijk een verbinder.
Veel zwevende kiezers hebben toen op Trump gestemd.
Achteraf gezien blijkt het gewoon een psychopaat te zijn geweest die voor enkel en alleen verdeling heeft gezorgd.
Hij haat de helft van zijn bevolking want Democraat. Zijn achterban vind het fantastisch en begint ISIS-achtige vormen aan te nemen.
Die zwevende kiezer is Trump kwijt plus ook de luie democraat die dit jaar voor de verandering wl gaat stemmen, puur voor het landsbelang.
Leuk al die MAGA rallies, maar dat zijn dan ook de fundamentalisten die daarop afkomen.
Waar Trump in 2016 the silent vote nog voor zich had, heeft hij hem nu tegen.
We zullen het zien!
De Trumpetters zijn anders wel zo luid op diverse sites dat je het beeld krijgt dat ze gaan winnen. Alsof je een topic met 20 riazop's hebt die elkaar willen overklassen met zuigende reactiesquote:Op maandag 2 november 2020 19:56 schreef DonDruiper het volgende:
In 2016 had Trump de meeste electoral votes, maar per saldo Clinton de meeste stemmen.
En iedereen dacht dat Trump voor een ommezwaai zou zorgen in de VS. Niet je typische politicus, maar misschien eindelijk een verbinder.
Achteraf gezien blijkt het gewoon een psychopaat te zijn geweest die voor enkel en alleen verdeling heeft gezorgd.
Hij haat de helft van zijn bevolking want Democraat. Zijn achterban vind het fantastisch en begint ISIS-achtige vormen aan te nemen.
Die zwevende kiezer is Trump kwijt plus ook de luie democraat die dit jaar voor de verandering wl gaat stemmen, puur voor het landsbelang.
Leuk al die MAGA rallies, maar dat zijn dan ook de fundamentalisten die daarop afkomen.
We zullen het zien!
Dat je op televisie vooral de, laten we zeggen, meer vocale Trump supporters ziet wil niet zeggen dat zijn complete achterban in een redneck-cultus zit.quote:Op maandag 2 november 2020 19:56 schreef DonDruiper het volgende:
We zullen het zien!
Precies. Ik denk dat heel veel ouderen die in 2016 op Trump hebben gestemd nu op Biden zullen stemmen vanwege Trump zijn covid aanpak.quote:Op maandag 2 november 2020 19:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tel daar nog verdere demografische veranderingen in het nadeel van de republikeinen bij op
Ik heb het rare vooroordeel dat post stemmen in meerderheid democratisch zijn. Als Trump verloren heeft op verkiezingsavond zal dat hem niet meer redden.quote:Op maandag 2 november 2020 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
Kunnen de kiezers die hebben gestemd per post nog voor significante schommelingen zorgen n 3 november, of zullen de meeste stemmen per post wel verwerkt/geteld zijn?
Er is een kans op een "red mirage" dat het lijkt alsof Trump Pennsylvania heeft gewonnen, maar uiteindelijk door de stemmen per post uiteindelijk gaat naar Biden.quote:Op maandag 2 november 2020 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
Kunnen de kiezers die hebben gestemd per post nog voor significante schommelingen zorgen n 3 november, of zullen de meeste stemmen per post wel verwerkt/geteld zijn?
Nog beter gezegd, compleet ontkend.quote:Op maandag 2 november 2020 20:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat heel veel ouderen die in 2016 op Trump hebben gestemd nu op Biden zullen stemmen vanwege Trump zijn covid aanpak.
Of beter gezegd; gebrek aan aanpak. Nog beter gezegd; het totaal negeren van een pandemie.
Ik waardeer dit, zegtie, en hij (Fauci) heeft het vaak verkeerd gehad...quote:Op maandag 2 november 2020 19:02 schreef Montov het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn weer trots op hun onwetendheid.
Omdat De Grote Leider een fittie met hem heeft.quote:Op maandag 2 november 2020 20:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ik waardeer dit, zegtie, en hij (Fauci) heeft het vaak verkeerd gehad...![]()
![]()
En waarom in hemelsnaam willen ze nu inenen Fauci ontslaan?
Omdat het geen slaafse jaknikker is... Fauci lijkt zacht en meegaand, maar blijkt over meer ruggengraat te beschikken dan veel republikeinen.quote:Op maandag 2 november 2020 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat De Grote Leider een fittie met hem heeft.
Nederland is 6 uur later, toch?quote:Op maandag 2 november 2020 20:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een redelijk waarschijnlijk scenario met tijdstippen:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/jwcraig/status/1323338553863081986
Die angst voor rellen leidt tot een stijging in de wapenverkoop.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |