——————————————————————quote:The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.
It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]
http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html
Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken
Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdfquote:Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
omdat je dan meer keus hebt of er voor kiezen dat je helemaal geen verzekering neemt. als jij verplicht elk jaar een nieuwe telefoon moet kopen van de overheid dan kunnen die telefoonboeren elke prijs vragen die ze willen, het wordt toch wel verkocht.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Was jij niet tegen marktwerking un de zorg?
Maakt ook niet uit, leg maar eens uit waarom het dan goedkoper zou worden. En neem de USA eens als voorbeeld
Nee. Is gelukkig gefixt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:48 schreef PSVCL het volgende:
Klopt het dat door de coronawet het parlement buitenspel is gezet,
Nee.quote:en mensen die de coronaregels overtreden straks zonder proces kunnen worden vastgezet ?
Oprechte vraag
Lekkere vergelijking ook weer.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
omdat je dan meer keus hebt of er voor kiezen dat je helemaal geen verzekering neemt. als jij verplicht elk jaar een nieuwe telefoon moet kopen van de overheid dan kunnen die telefoonboeren elke prijs vragen die ze willen, het wordt toch wel verkocht.
het heeft iedergeval niks met vrije markt te maken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking ook weer.
Je weet dat het niet de verzekeraar is die de rekenpremie bepaald?
Nee gelukkig niet, maar je weet het dus niet. Je bent gewoon tegen om tegen te zijn? Vertel waarom is het in de USA, het enige "ontwikkelde" land zonder sociale ziektewet, beter?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:41 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het heeft iedergeval niks met vrije markt te maken.
Gemiddelde zorgkosten zijn daar een factor 4 van die in Nederland. Met de toevoeging: als je in de VS niet verzekerd bent dan is het het wilde westen en dan word je compleet uitgeknepen. Voor een behandeling betaal je zomaar het tienvoudige van wat de verzekering voor dezelfde behandeling zou betalen. Perfect voorbeeld van wat marktwerking met de zorg zorgt doet.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet, maar je weet het dus niet. Je bent gewoon tegen om tegen te zijn? Vertel waarom is het in de USA, het enige "ontwikkelde" land zonder sociale ziektewet, beter?
Hoe dan ? Zag gister een video van the blue tiger studio .. daar wisten ze het zeker dat het kabinet geen bevoegdheid meer heeftquote:
Mooi staaltje bangmakerij dan, want dat is pertinent niet het geval. De wet is aangepast zodat ook de ministeriële regelingen langs het parlement moeten. De Kamer krijgt ien bekrachtigingsrecht: in principe vooraf, maar anders achteraf in het geval maatregelen met spoed genomen moeten worden. Immers: soms laat de situatie geen tijd om rustig te debatteren en te wachten op instemming van de Kamer. In dat geval kan de kamer achteraf, na instelling van de maatregelen, besluiten erover te debatteren (en stemmen).quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Hoe dan ? Zag gister een video van the blue tiger studio .. daar wisten ze het zeker dat het kabinet geen bevoegdheid meer heeft
Je mag het ergens niet mee eens zijn. Maar volgens mij ben je prima in staat dat beter te verwoordenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja maar gelukkig ....en de rest is door mij, FS weg.
Uh, ik was het er juist wel mee eens.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je mag het ergens niet mee eens zijn. Maar volgens mij ben je prima in staat dat beter te verwoorden
Je gooit momenteel vaccinaties op 1 bult.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat ook. De effectiviteit van vaccinaties en het leed dat daardoor bespaard is gebleven in twijfel trekken is echt een gepasseerd station hoor.
Zo'n vaccin voldoet aan dezelfde eisen als waaraan elk ander vaccin moet voldoen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Je gooit momenteel vaccinaties op 1 bult.
Je zegt hetzelfde als iemand die momenteel zegt dat coronavirus vanuit het verleden bekeken niet gevaarlijk is en we er dus niet meer naar om te hoeven kijken.
Het gaat hier om een totaal nieuw type vaccin dat ook nog eens in bijzonder ongekende hoge snelheid door de verschillende proeffases heen dendert.
Is de effectiviteit van vaccins in twijfel trekken dan nog steeds een gepasseerd station?
Dacht het niet.
Bewijs dat maar eens...quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:49 schreef Isdatzo het volgende:
En het gaat niet om een totaal nieuw type vaccin. De vaccins die nu in ontwikkeling zijn berusten op principes die al lang en breed toegepast worden.
Niet alles is op DNA/RNA gebaseerd toch? Ik zag iets van Astra Zeneca (?) wat ergens anders op gebaseerd is toch? Kan er niet meer opkomen, maar was iets anders.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:54 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Bewijs dat maar eens...
Nee flauw; een gezegde dat ik hier vaker hoor.
Vaak uit dezelfde hoek grappig genoeg.
DNA/RNA- vaccins zijn niet op reguliere wijze dusdanig toegepast op breed publiek dat we hier van principes kunnen spreken die al lang en breed worden toegepast.
Daarnaast is zelfs de beoogde wijze van toediening zoals die nu in de testfase staat en wat je op een zelfde type site na kunt lezen (wetenschappelijk onderlegd met bronvermelding) totaal anders dan iets wat al lang en breed toegepast worden...
Wie is hier nou de complotdenker? Gij of ik?
Goddank is niet alles daarop gebaseerd, echter;quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niet alles is op DNA/RNA gebaseerd toch? Ik zag iets van Astra Zeneca (?) wat ergens anders op gebaseerd is toch? Kan er niet meer opkomen, maar was iets anders.
quote:
quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:51 schreef HetDonkertAan het volgende:
My god, je kunt zelf gewoon opzoeken op internet
Wie zegt dat het een vaccin wordt dat op dat principe berust? Er zijn vele tientallen (of misschien wel meer dan 100) vaccins in ontwikkeling, waarvan verreweg de meeste op reeds beproefde principes berusten.quote:Nee flauw; een gezegde dat ik hier vaker hoor.
Vaak uit dezelfde hoek grappig genoeg.
DNA/RNA- vaccins zijn niet op reguliere wijze dusdanig toegepast op breed publiek dat we hier van principes kunnen spreken die al lang en breed worden toegepast.
quote:Daarnaast is zelfs de beoogde wijze van toediening zoals die nu in de testfase staat en wat je op een zelfde type site na kunt lezen (wetenschappelijk onderlegd met bronvermelding) totaal anders dan iets wat al lang en breed toegepast worden...
Dat lijkt me duidelijk. Ik ga pas oordelen over een vaccin als het er is, en niet bij voorbaat al m'n conclusies trekken op basis van onvolledige nul informatie.quote:Wie is hier nou de complotdenker? Gij of ik?
Dat sowieso.quote:Op zondag 1 november 2020 00:01 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Goddank is niet alles daarop gebaseerd, echter;
https://www.rijksoverheid(...)voor-europa-afgerond
Leven we in bizar vreemde tijden momenteel.
Marktwerking in je facequote:Op zondag 1 november 2020 00:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
Momenteel wordt er een soort racespelletje gepresenteerd waarin verscheidene producenten meedoen om de titel wie als eerst het goedgekeurde vaccin op de markt zal brengen.
Wie zegt dat dat niet zo is? Ik vind het een ontwikkeling waarbij het logisch is dat mensen zich er niet geheel fijn en relaxed onder voelen.quote:Op zondag 1 november 2020 00:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wie zegt dat het een vaccin wordt dat op dat principe berust? Er zijn vele tientallen (of misschien wel meer dan 100) vaccins in ontwikkeling, waarvan verreweg de meeste op reeds beproefde principes berusten.
[..]
[..]
Dat lijkt me duidelijk. Ik ga pas oordelen over een vaccin als het er is, en niet bij voorbaat al m'n conclusies trekken op basis van onvolledige nul informatie.
Tjah, kan het bespreken waard zijn.quote:
Zit je op de goeie plek tochquote:Op zondag 1 november 2020 00:15 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet zo is? Ik vind het een ontwikkeling waarbij het logisch is dat mensen zich er niet geheel fijn en relaxed onder voelen.
Daarbij zijn er punten (zoals het document op de site van de rijksoverheid) die de optie van inderdaad nieuw vaccin op zijn minst open laten, om het zo maar even te zeggen
Reactie op poppetje met vraagteken.... Zit mobiel dus kan even niet zo goed quoten.....
Reactie nogmaals... :
De beoogde toediening waar ik over spreek (let wel op dat dit ook een scenario is) die wordt besproken op een zelfde soort sites (sites van producenten, medische vakbladen of artikelen die wetenschappelijke observatie bieden, gaat over een toediening middels (een soort van) pleisters waarbij miniscule naaldjes de huid zullen perforeren waarna het vaccin dus inderdaad is toegediend.
Of het allemaal echt zo gaat weet ik ook niet, echter als je de trends een beetje volgt en een klein beetje (gezonde) fantasie hebt kun je volgens mij inzien dat wat als reinste complotterie werd gezien daadwerkelijk kan gebeuren ongeacht of dat goed/slecht of daadwerkelijk per definitie een complot genoemd kan worden....
Maar we zullen het allemaal ook wel zien wat er gaat gebeuren.
By the way; het minste wat ik wil is argwaan, irreëele angst of ongegronde paranoïde creëeren door dit te posten.
Ik wil het er gewoon vrijuit over kunnen hebben.
Ja dat zou zeker fijn zijn! Dat we vrijuit spreken!quote:Op zondag 1 november 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zit je op de goeie plek toch![]()
Om het even idd, stel de "complotters" krijgen gelijk, chips, bier enzo"We" kunnen er weinig tegen beginnen, "we" zullen meegaan in de meerderheid maar ik vermoed een hoop gejank. Hadden "we" het maar geweten
Tsja
En vrijuit spreken blijft hopelijk het grootste goed in de Westerse wereld
want?quote:Op zondag 1 november 2020 01:00 schreef n__n het volgende:
Realiseerde me vandaag hoe de waarschijnlijk de maarderheid van ons land niet (goed) kan rekenen, laat staan cijfers en statistieken op juiste interpreteren.
Ik werd er niet zo blij van.
Ik ga het niet als feit verkondigen, maar ik herinnerde me ineens hoe bij vmbo-t en later op het VAVO (Havo) wiskunde en rekenen de 'beruchte' vakken waren, en dat er destijds in de media veel ophef was over de in dat schooljaar (2012) ingevoerde rekentoets en dat veel mensen die 'te moeilijk' zouden vinden. Ikzelf haalde met veel gemak een 7, maar heb dan ook geen moeite met rekenen. Toch vraag ik me af of er een relatie is met vertrouwen in deskundigheid, omdat de kans reëel is dat er veel mensen zijn die niet in staat zijn de cijfers en statistieken mbt corona correct te kunnen interpreteren. Men gaat uiteraard niet toegeven dat ze iets niet kunnen, maar ik merk dat men constant wijst naar deskundigen ipv dat men zelf zou proberen de cijfers te interpreteren. En wellicht is dit daarvoor de verklaring.quote:
om diezelfde reden doet een groot deel van de bevolking mee aan loterijen. de kans om iets te winnen is zo verwaarloosbaar klein dat je net zo goed niet mee kan doen.quote:Op zondag 1 november 2020 01:11 schreef n__n het volgende:
[..]
Ik ga het niet als feit verkondigen, maar ik herinnerde me ineens hoe bij vmbo-t en later op het VAVO (Havo) wiskunde en rekenen de 'beruchte' vakken waren, en dat er destijds in de media veel ophef was over de in dat schooljaar (2012) ingevoerde rekentoets en dat veel mensen die 'te moeilijk' zouden vinden. Ikzelf haalde met veel gemak een 7, maar heb dan ook geen moeite met rekenen. Toch vraag ik me af of er een relatie is met vertrouwen in deskundigheid, omdat de kans reëel is dat er veel mensen zijn die niet in staat zijn de cijfers en statistieken mbt corona correct te kunnen interpreteren. Ik dus wel, maar veel mensen niet. En mensen gaan uiteraard niet toegeven dat ze iets niet kunnen, maar ik merk dat men constant wijst naar deskundigen ipv dat men zelf zou proberen de cijfers te interpreteren. En wellicht is dit daarvoor de verklaring.
Dat is een mogelijkheid. Ik vind het vooral zonde van m'n geld...quote:Op zondag 1 november 2020 01:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
om diezelfde reden doet een groot deel van de bevolking mee aan loterijen. de kans om iets te winnen is zo verwaarloosbaar klein dat je net zo goed niet mee kan doen.
Zlatan ook,zou het kunnen dat daar iets speelt? Ik bedoel maar dat de uefa er misschien een vinger in de pap heeft.Zijn die 2 al geïnjecteerd met het nieuwe anti virus vaccin zodat ze het schapenvolk kunnen blijven amuseren en de aandacht afleiden?quote:Op zondag 1 november 2020 17:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Ronaldo is weer hersteld van corona, was alleen positief getest verder mankeerde er niks. net als 90% van de positief geteste mensen.
Yes,sla ze om de oren met de feiten,kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op zondag 1 november 2020 19:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]
proefpersonen niet vaak genoeg besmet![]()
je zou toch denken dat ze genoeg mensen kunnen vinden die vaak genoeg besmet zijn.
Wtf denken ze wel,met plaatjes,gare video's en idiote beschuldigingen krijgen we ze er wel onder.quote:Op zondag 1 november 2020 19:21 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
Yes,sla ze om de oren met de feiten,kan ik alleen maar toejuichen.![]()
Ja dat is dus niet hoe het werkt...quote:Op zondag 1 november 2020 19:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]
je zou toch denken dat ze genoeg mensen kunnen vinden die vaak genoeg besmet zijn.
The show must go onquote:Op zondag 1 november 2020 19:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]
Kom jij nog eens met goede onderbouwingen of is het nog steeds samen met consorten 2 vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen en voor de rest wat geroeptoeter,one liners en ongefundeerde crap neertypen?quote:
Ik bedoel niks negatiefs naar je persoonlijk,laat dat duidelijk zijn,het geblaat en nalullen wat je her en der leest en hoort en dan hier neerflikkeren,daar heb ik iets meer moeite mee.quote:
Zolang ik niet net als jij de msm nablaat , I'm goodquote:Op zondag 1 november 2020 20:34 schreef Alpha74 het volgende:
[..]
Ik bedoel niks negatiefs naar je persoonlijk,laat dat duidelijk zijn,het geblaat en nalullen wat je her en der leest en hoort en dan hier neerflikkeren,daar heb ik iets meer moeite mee.
Ze doen maar , drain the swamp ook hier zou ik zeggenquote:Op zondag 1 november 2020 21:20 schreef PSVCL het volgende:
Dinsdag een lockdownie aankondigen zou echt zwaar ongeloofwaardig zijn nu de cijfers dalen (doe effe mee met de show)
Ergens hoop ik wel dat het gebeurt zodat nog meer mensen doorkrijgen dat er helemaal niks meer van klopt
Ben benieuwd
Yup..ga me er ook niet meer over opwinden.quote:Op zondag 1 november 2020 21:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Ze doen maar , drain the swamp ook hier zou ik zeggen
quote:Op zondag 1 november 2020 21:39 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Yup..ga me er ook niet meer over opwinden.
Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.quote:Op zondag 1 november 2020 01:11 schreef n__n het volgende:
[..]
Ik ga het niet als feit verkondigen, maar ik herinnerde me ineens hoe bij vmbo-t en later op het VAVO (Havo) wiskunde en rekenen de 'beruchte' vakken waren, en dat er destijds in de media veel ophef was over de in dat schooljaar (2012) ingevoerde rekentoets en dat veel mensen die 'te moeilijk' zouden vinden. Ikzelf haalde met veel gemak een 7, maar heb dan ook geen moeite met rekenen. Toch vraag ik me af of er een relatie is met vertrouwen in deskundigheid, omdat de kans reëel is dat er veel mensen zijn die niet in staat zijn de cijfers en statistieken mbt corona correct te kunnen interpreteren. Men gaat uiteraard niet toegeven dat ze iets niet kunnen, maar ik merk dat men constant wijst naar deskundigen ipv dat men zelf zou proberen de cijfers te interpreteren. En wellicht is dit daarvoor de verklaring.
stel je voor dat de bevolking gaat nadenken..quote:Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.
Ja stel je voor? Het is niet alsof de cijfers geheim zijn ofzo, maar je gaat het volk geen beleid laten bepalen, dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op zondag 1 november 2020 22:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
stel je voor dat de bevolking gaat nadenken..
het zou de overheid sieren als ze de slachtoffers van corona en de slachtoffers van de lockdown naast elkaar zou zetten, dan heeft de bevolking een beetje een beeld wat de gevolgen zijn. het gaat tenslotte ook om de levens van de hele bevolking.
dus als de overheid zegt dat we de komende 2 jaar met niemand meer mogen afspreken (want dat zorgt voor covidbesmettingen) dan moeten we dat gewoon accepteren?quote:Op zondag 1 november 2020 23:00 schreef illusions het volgende:
[..]
Ja stel je voor? Het is niet alsof de cijfers geheim zijn ofzo, maar je gaat het volk geen beleid laten bepalen, dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op zondag 1 november 2020 23:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
dus als de overheid zegt dat we de komende 2 jaar met niemand meer mogen afspreken (want dat zorgt voor covidbesmettingen) dan moeten we dat gewoon accepteren?
Zoals Hugo en Mark?quote:Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.
Dat zeg ik ook niet.quote:
Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?quote:Op zondag 1 november 2020 23:51 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Nogmaals:
Het maakt simpelweg geen fuck uit of het volk nu wel of niet de cijfers goed interpreteert, want het volk is niet de beleidsmaker, en dat is maar goed ook. Straks krijg je van die meme-papegaaien die het wel even gaan bepalen.
Dat ontkent ook niemand.quote:Op zondag 1 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?
Dus? Neemt nog steeds niet weg dat het niet uitmaakt of het volk goed is in wiskunde en de cijfers wel of niet kan interpreteren. Het maakt geen enkel verschil.quote:Op zondag 1 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?
Onvrede is iets wat niet echt prettig is in de samenleving.. Als je het volk achter je wilt hebben moet je wel iets beter doen dan op een elitaire wijze je wil doordrukken.
Hmm, nou, blijft allicht een mening maar naar mijn interpretatie gaat het volk op in ofwel angst modus ofwel berserk modus tegenin.quote:Op zondag 1 november 2020 23:56 schreef illusions het volgende:
[..]
Dus? Neemt nog steeds niet weg dat het niet uitmaakt of het volk goed is in wiskunde en de cijfers wel of niet kan interpreteren. Het maakt geen enkel verschil.
Natuurlijk dient het volk voorgelicht te worden, maar gelukkig is beleid nog altijd gebaseerd op feiten en niet afhankelijk van of Henk en Ingrid wel of niet goed zijn in wiskunde.quote:Op maandag 2 november 2020 00:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, nou, blijft allicht een mening maar naar mijn interpretatie gaat het volk op in ofwel angst modus ofwel berserk modus tegenin.
Gematigd negatief over het gevoerde beleid zie je alleen terug bij zeer beperkt zichtbare (media geeft ze geen podium) hogeropgeleiden, naar mijn indruk.
En dat gaat ook gepaard met demoniseren. Het vrije debat krijgt echt een dolk in de rug.
Heerlijk he die idioterie.. En al die lock down terwijl de ziekte om op te lopen net zo vervelend is als de griep voor de gros van de mensen. Maar besmet raken mag echt niet!!quote:Op maandag 2 november 2020 00:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In Frankrijk draait de clownshow op volle toeren.
Winkeliers klaagden dat er sprake was van oneerlijke concurrentie: terwijl bijv. een boekenwinkel of fleurist moest sluiten (want niet essentieel), konden grote supermarkten dat soort artikelen wel blijven verkopen.
Dus wat is de oplossing? Alle winkels open?
Nee nee, we verbieden de verkoop van niet-essentiele producten ook in grote supermarkten.
Dan krijg je dus zoiets als in Wales:
De wereld verandert in een open gesticht.
Ze varen in de mist... Ik ben van mening dat er meer feiten op tafel moeten en daarop gestuurd..quote:Op maandag 2 november 2020 10:36 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik kan de logica niet meer volgen. Sportscholen waren een beetje het kind van de rekening in maart/april. Ze waren 1 van de laatste clusters die weer open mochten.
Nu gaan er geruchten dat musea, pretparken en bibliotheken dicht zouden moeten (https://www.ad.nl/politie(...)a-is-optie~ab7b1af3/).
Zijn er zoveel besmettingen in een bibliotheek? En de sportscholen mogen nu wel openblijven?
Dit begrijpt toch niemand meer?!
Als je wel gaat sturen in de mist, is de kans even groot dat je iets raakt dan wanneer je koers blijft houden.quote:Op maandag 2 november 2020 10:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze varen in de mist... Ik ben van mening dat er meer feiten op tafel moeten en daarop gestuurd..
Klopt maar ehh, als het dezelfde route is steeds kun je afleiden aan de uitkomst dat er op route x minder weerstand is dan route y bijv.quote:Op maandag 2 november 2020 10:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als je wel gaat sturen in de mist, is de kans even groot dat je iets raakt dan wanneer je koers blijft houden.
Ook dat je niets raakt overigens![]()
En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.quote:Op maandag 2 november 2020 10:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt maar ehh, als het dezelfde route is steeds kun je afleiden aan de uitkomst dat er op route x minder weerstand is dan route y bijv.
In dat optiek moeten we gewoon zuid Holland en Noord Holland anders gaan behandelen bijv puur om te zien of het überhaupt zin heeft..
Social distancing in het openbaar is prima maar max 2 mensen in je huis of 4... Heeft het veel zin?
Het streven is 'gelijkheid'.quote:Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat een bibliotheek nou de besmettingsbron is of veel invloed heeft op reisbewegingen, om maar wat te noemen.
Thuissituatie staat dik bovenaan..quote:Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat een bibliotheek nou de besmettingsbron is of veel invloed heeft op reisbewegingen, om maar wat te noemen.
Ja thuissituatie is ook zoiets. Ergens moet je toch die besmetting oplopen. Dat je hem vervolgens thuis overdraagt snap ik wel.quote:Op maandag 2 november 2020 10:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Thuissituatie staat dik bovenaan..
Zou mijn advies toch worden dat er een corona hotel is als mensen in een huis wonen met een kwetsbaar persoon.
Tis een virus. Helemaal uitsluiten gaat niet. Illusie.quote:Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja thuissituatie is ook zoiets. Ergens moet je toch die besmetting oplopen. Dat je hem vervolgens thuis overdraagt snap ik wel.
Dat is ook nooit het doel geweest. Doel was/is om de zorg niet te laten overspoelen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis een virus. Helemaal uitsluiten gaat niet. Illusie.
Maar keb er een hard hoofd in dat die besmettingen voor het gros komen van mensen zonder symptomen.
En zeker niet omdat er een halve tel geen 1.5 meter wordt gehouden.
Immuniteit / maximaal openstellen van maatschappij lieten ze snel varen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is ook nooit het doel geweest. Doel was/is om de zorg niet te laten overspoelen.
We gaan terug naar de middeleeuwen.quote:Op maandag 2 november 2020 10:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het streven is 'gelijkheid'.
Aangezien het niet goed is als iedereen gelijk is op het niveau van een westerling (want CO2, overconsumptie etc.), moet iedereen gelijk worden op het niveau van een arme sloeber. Dat is 'sociale gelijkheid' opgelegd door de overheid.
Dus de middenklasse moet verdwijnen (MKB).
Producten die we niet echt nodig hebben kunnen we niet meer consumeren. Want het is niet eerlijk als je niet-essentiële producten kunt consumeren, terwijl elders op de wereld mensen geen toegang hebben tot essentiële producten.
Een armoedige bevolking is afhankelijk van wat de overheid toestaat en geeft.
Dus uiteindelijk gaat het om controle via armoede en beperkingen.
Dus wat houd je uiteindelijk over: eten, drinken, dak boven je hoofd.
Scholen mogen door blijven gaan, want de bevolking moet later kunnen werken.
Ook mag je blijven werken, want je wordt in wezen een slaaf.
Dit alles verkocht onder het mom van 'sociale gelijkheid', 'zorg voor het milieu', 'bestrijding van het virus', etc. Allemaal doeleinden die de sympathie van de bevolking moeten opwekken (puur marketing en propaganda).
Ja. Max Keiser noemt het 'neofeodalisme'.quote:Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
We gaan terug naar de middeleeuwen.
nu je het zegt..quote:Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
We gaan terug naar de middeleeuwen.
quote:Op maandag 2 november 2020 11:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja. Max Keiser noemt het 'neofeodalisme'.
Alle werkelijke eigendommen (land, huizen, gebouwen etc.) komen in handen van megacorporaties, terwijl de gewone man te arm wordt om nog iets te bezitten, of dat recht wordt ontnomen.
De landheer is vervangen door de corporatie.
quote:Op maandag 2 november 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De propagandamachine draait al op volle toeren.
dankje, ik ga ff kijken.quote:
quote:Op maandag 2 november 2020 11:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
En als ik het niet vergis is er vanmiddag een live ophanging voor het stadhuis!
Klopt.quote:Op maandag 2 november 2020 11:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Immuniteit / maximaal openstellen van maatschappij lieten ze snel varen.
Kan natuurlijk nog steeds je insteek zijn met zo min mogelijk doden als streven.quote:
En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.quote:Op maandag 2 november 2020 00:22 schreef illusions het volgende:
[..]
Natuurlijk dient het volk voorgelicht te worden, maar gelukkig is beleid nog altijd gebaseerd op feiten en niet afhankelijk van of Henk en Ingrid wel of niet goed zijn in wiskunde.
En vooral niet voorgelicht wat de gevolgen van een lockdown zijn. Misschien zijn die gevolgen wel veel groter, we weten het niet.quote:Op maandag 2 november 2020 14:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.
Inderdaad.quote:Op maandag 2 november 2020 14:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En vooral niet voorgelicht wat de gevolgen van een lockdown zijn. Misschien zijn die gevolgen wel veel groter, we weten het niet.
Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf.quote:Op maandag 2 november 2020 14:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Inderdaad.
Tijdelijk spoed rechtbanken in UK..Ik hoor dat er veel meer repossession orders zijn. Kunnen ze die lege ziekenhuizen gebruiken.
https://www.gov.uk/guidan(...)k-nightingale-courts
'HMCTS is using additional venues to provide increased estates capacity in response to the coronavirus outbreak. These venues have been referred to as ‘Nightingale courts’. They will be used on a temporary basis to ensure as many hearings as possible can continue to take place during the coronavirus outbreak.'
Maar wacht eens even, het was toch zo rustig in de ziekenhuizen? Er ging toch niemand dood?quote:Op maandag 2 november 2020 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf.
is dat bij de 1e golf ook gebeurd?quote:Op maandag 2 november 2020 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf.
wat is er zo onduidelijk aan de regels?quote:Op maandag 2 november 2020 14:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.
nee, gewoon net als Australie, geen coronabesmettingen meer maar wel lockdown in Victoria. just in casequote:Op maandag 2 november 2020 15:07 schreef PSVCL het volgende:
En weer een dalingmorgen dus eindelijk weer versoepelen
'I could have wept – it was so awful,' said one official present, as the Quad – joined by a total of 20 experts – heard that at the current rate of infections, hospitals would soon be overrun in every part of England, with the death toll hitting between 3,000 and 4,000 a day by Christmas.quote:Op maandag 2 november 2020 15:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
is dat bij de 1e golf ook gebeurd?
Daling van aantal besmettingen maar ziekenhuis opnames lopen nog wel op.quote:Op maandag 2 november 2020 15:07 schreef PSVCL het volgende:
En weer een dalingmorgen dus eindelijk weer versoepelen
Typische Daily Mail ook.quote:Op maandag 2 november 2020 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
'I could have wept – it was so awful,' said one official present, as the Quad – joined by a total of 20 experts – heard that at the current rate of infections, hospitals would soon be overrun in every part of England, with the death toll hitting between 3,000 and 4,000 a day by Christmas.
'The PM was given hard facts about real people in hospital beds, and the debate was effectively over. He was told how many hospitalisations were already baked-in to the projections due to the steep rise in infections.'
Some of the detail was macabre: plans were being made to store dead bodies in municipal ice rinks if hospital mortuaries filled up.
The moment Boris lost his battle against lockdown: How PM was told dead bodies would be stored on ice rinks in second wave and NHS chief warned of 4,000 deaths a day - as aides say 'I could have wept, it was so awful'
We zullen zien. Ze doen maar..quote:Op maandag 2 november 2020 15:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Daling van aantal besmettingen maar ziekenhuis opnames lopen nog wel op.
Denk niet dat ze wat gaan aanpassen maar huidige regels nog wel even aan houden.
maar dat is maar een gokje.
Dat kunnen ze niet controleren, dat snapt elk weldenkend mens ook wel.quote:Op maandag 2 november 2020 15:37 schreef Tingo het volgende:
[..]
Typische Daily Mail ook.
Die bangmakerij blijft maar doorgaan.
Ik wil graag even naar t UK terug om familie en vrienden te bezoeken. Ik kan 'n vlucht heen en weer boeken, maar dat heeft toch geen nut omdat (wegens de maatregels) mag ik niet bij m'n (gezonde corona-sceptische) moeder, broers en/of vrienden logeren of gewoon op bezoek gaan.
Ik weet niet hoe ze gaan dat controleren.
Van 06:00 tot 0:00 lijkt me niet zo slecht, wat is het probleem?quote:Supermarket verkoop (inc. alcohol) 6am-midnight zijn.
Dat is niet meer dan logisch.quote:Even off-topic: Voor 't eerste keer in bijna 30jaar (wegens Brekshit) moet ik 'n verblijfsvergunning in NL hebben.
Illusions, zeg je dit altijd? "Het is jouw mening, dus niet per se waar". "Zo begrijp jij dat, maar dat is niet per se zo". Vrij nutteloze bijdragen imo.quote:Op maandag 2 november 2020 14:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, en zoals we allen weten is die lang niet altijd correct.
Ja, wel als iemand zijn mening presenteert als feit.quote:Op maandag 2 november 2020 15:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Illusions, zeg je dit altijd? "Het is jouw mening, dus niet per se waar". "Zo begrijp jij dat, maar dat is niet per se zo". Vrij nutteloze bijdragen imo.
Dat doe je zelf toch ook constant.quote:Op maandag 2 november 2020 15:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Ja, wel als iemand zijn mening presenteert als feit.
Maatregels dat 'ze' kunnen niet controleren niet zo 'weldenkend' zijn.imoquote:Op maandag 2 november 2020 15:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet controleren, dat snapt elk weldenkend mens ook wel.
Bedankt voor jouw visie hierop.quote:Op maandag 2 november 2020 15:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat doe je zelf toch ook constant.
Het is vanzelfsprekend dat als iemand een statement maakt, dat iemands persoonlijke visie is.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het vrij eenvoudig te bedenken is dat niet iedereen aan een enkelband gaat, hoewel ze dat in bijv. de UAE (meen ik, kan ook Saudi Arabië zijn) wel doen.quote:Op maandag 2 november 2020 15:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maatregels dat 'ze' kunnen niet controleren niet zo 'weldenkend' zijn.imo
Hoe (on)betrouwbaar is die test dan volgens jou?quote:Op maandag 2 november 2020 16:46 schreef Tingo het volgende:
https://patient.info/mental-health/psychosomatic-disorders
'Psychosomatic means mind (psyche) and body (soma). A psychosomatic disorder is a disease which involves both mind and body. Some physical diseases are thought to be particularly prone to being made worse by mental factors such as stress and anxiety. Your mental state can affect how bad a physical disease is at any given time.'
.......
Tsja....dan doe je 'n onbetrouwbare corona test en ineens ben je 'corona positief' gediagnoseerd?
Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.quote:Op maandag 2 november 2020 17:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe (on)betrouwbaar is die test dan volgens jou?
Oh, dan zie ik het heel positief in.quote:Op maandag 2 november 2020 18:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.
No surprises there then.quote:Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Oh, dan zie ik het heel positief in.
Wat een verrassing, daar heb je geen antwoord op.quote:Op maandag 2 november 2020 18:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.
Ja hoor. Mag je 'n keer even met je ja-knikkerijen weggaan.quote:Op maandag 2 november 2020 18:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat een verrassing, daar heb je geen antwoord op.
Jammer wel, want je zou mogen verwachten dat als iemand beweert dat de tests onbetrouwbaar zijn, dat dit ergens op gebaseerd is. Helaas worden er hier weer loze claims de lucht in geslingerd, want er is al zo enorm veel informatie over de PCR tests gepost.quote:
Bewijs dat die dingen wél betrouwbaar zijn?quote:Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Oh, dan zie ik het heel positief in.
BTW, gaan we het weer over PCR betrouwbaarheid hebben? Er is letterlijk ZO VEEL bewijs gepost omtrent de betrouwbaarheid van die dingen, maar elke keer is het een kwestie van vingers in de oren en "LALALA" roepen.
Parels voor de zwijnen.
Het is geen waarheid omdat NOS het zegt, het is waarheid omdat het wordt ondersteund door wetenschap en de resultaten daarvan publiek zijn, het staat je ook compleet vrij om het ongelijk ervan te bewijzen. Met andere woorden: feiten, cijfers en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Uh, in de echte wereld wel - als dat in de jouwe niet zo is, moet je jezelf eens achter je oren krabben.quote:Op maandag 2 november 2020 21:11 schreef n__n het volgende:
[..]
Bewijs dat die dingen wél betrouwbaar zijn?
Ik heb het niet gezien, en als ik het al lees staan er talloze aannames in het artikel die neerkomen op 'neem het nou maar gewoon aan'. Maar ja, daar overtuig je mij niet mee. Ik wil feiten, cijfers, statistieken en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Waarom is het alleen 'waarheid' omdat een NOS en een NU.nl het roeptoeteren?
quote:Op maandag 2 november 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
Middels deze 'literatuur' kun je een beeld krijgen van ontwikkelingen die gaande zijn omtrent vaccin / coronavirus. En dan met name op het gebied van zogenoemde 'biosensoren' die moeten kunnen laten zien of iemand bijvoorbeeld drager van een/het coronavirus is.
In eerste onderstaande link wordt een bepaalde biosensor van Philips beschreven; dit is een biosensor die op de borstkas kan worden geplakt en zaken als ademhaling/hartslag/lichaamshouding kan monitoren en zulke gegevens middels een bluetooth-verbinding door kan sturen naar in dit voorbeeld een verpleegkundige. Deze biosensor is geaccepteerd om gebruikt te worden voor covid19-patiënten.
https://www.icthealth.nl/(...)atienten-op-afstand/
De volgende link gaat over nieuwe sneltests voor het coronavirus die beschikbaar worden gesteld door de WHO aan derdewereldlanden en in wereldwijd perspectief ''jan modaal-landen''
De partijen die hier in deel nemen zijn Abbott, SD Biosensor, 2 farmaceutisch/medisch/technologische bedrijven die samen met de Bill & Melinda Gates Foundation de samenwerking aan zijn gegaan om dit soort tests op de markt te brengen...
https://www.who.int/news/(...)dle-income-countries
In de volgende link (van het Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de federale overheid van de V.S.) worden de mogelijkheden/visies besproken over het constant monitoren van de gezondheidszorg door deze samen te voegen met het IoT (internet of things)/iomt (internet of medical things)
5G is nodig om bijvoorbeeld een op Crispr/Cas -gebaseerde biosensor die middels nanopartikelen (bijvoorbeeld goud of graniet die als transistor dienen van een constant middels AI (kunstmatige intelligentie) monitorende chip.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7276962/
Hieronder een andere link van hetzelfde Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de overheid van de VS. Dit artikel gaat specifiek over de mogelijkheden van biosensoren in aanpak van het coronavirus. De mogelijkheid om met een Crispr/Cas-biosensor wordt hier ook aangedragen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7417775/
Hieronder een link van een nieuwsblad dat wordt uitgegeven in naam van de universiteit van Cambridge dat logischerwijs gezien de trends het onderwerp ''biosensor i.c.m. coronavirus'' aanhaalt. In het artikel wordt tevens gemeld dat het bedrijf Moderna (momenteel het bedrijf dat voorop in de covid19-vaccin-race gaat) tevens nanopartikelen gebruikt voor het mRNA-vaccin dat ze ontwikkelen. Dit mRNA-vaccin wat al getest is, geldt als een vaccin op basis van nano-lipiden. Lipiden is geen vaste term voor een stof maar men gaat er meestal vanuit dat er vetachtige stoffen of substanties mee bedoelt worden.
Moderna stelt in zijn officiële proefvaccinatie-verklaringen dat er gebruik gemaakt is van 4 soorten lipiden. Wat deze lipiden dan precies zijn laat zich raden.
https://www.varsity.co.uk/science/19812
Nu volgt een link van de 'American Chemical Society' die een artikel hebben gepubliceerd over de mogelijkheden en uitdagingen mbt het toepassen van biosensoren en detectie-hulpmiddelen op nanobasis in de coronapandemie. Laat grofweg verschillende mogelijkheden zien die biosensoren kunnen bieden in tijden van een of deze pandemie.
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsnano.0c04421
Hieronder volgt een link van wat lijkt een Spaanse ''cowboy'' die eveneens een biosensor in ontwikkeling heeft die vaccinatie-monitoring op lange termijn mogelijk moet maken en dus makkelijk moet kunnen laten zien wie wel en wie niet gevaccineerd is, zomaar een voorbeeld van wat mogelijk is en/of lijkt;
https://www.changemakers.(...)s/vaccine-monitoring
Hieronder volgt een link waarin je terecht komt in een blog hoe verschillende bedrijven met elkaar de samenwerking aangaan en waarbij er gesproken wordt over het toedienen van een additief. Additieven worden vaak toegevoegd in vaccinaties maar in de huidige situatie is het belangrijk om te weten welk soort additief er kan worden toegediend en waarom dat gebeurt.
https://www.pharma-iq.com(...)ions-covid-19-relief
Hieronder een link waarin het min of meer 'interessant' wordt. In deze link worden biosensoren besproken die daadwerkelijk in het lichaam worden geïntegreerd en het onderzoek van die materie.
Als iets wat op een tatoeage lijkt en fluoresceert bij bepaalde triggers.
Dat fluoresceren gebeurt dan door luciferase; lichtgevende enzymen, die bijvoorbeeld steriel zijn ingebrachte dmv vaccinatie-additief dan wel een vette 'lipide'.
https://www.labiotech.eu/in-depth/biosensors-health-monitoring/
En met al deze informatie in het achterhoofd houdende lezen dat DARPA (de tak van de Amerikaanse defensie dat zich richt op militaire technologie)opnieuw een samenwerking is aangegaan met het bedrijf Profusa om daadwerkelijk een geïntegreerde biosensor te ontwikkelen in de strijd tegen het coronavirus zijn de zogenaamde complottheorieën die zijn ontstaan mijn inziens niet vreemd.
Link over samenwerking DARPA & Profusa hieronder.
https://www.defenseone.co(...)ic-detection/163497/
Je zou bepaalde complottheorieën in mijn ogen net zo goed vrij accurate voorspellingen kunnen noemen als je gewoon doodsimpel naar bepaalde ontwikkelingen kijkt.
Denk ook niet dat het veel helpt om maar te roepen dat 'complotdenkers' dom/gestoord/gek/raar zijn, maar om toch maar de dialoog aan te blijven gaan.
Niet om het één of ander in een complothoek te schuiven maar om de ontwikkelingen vanuit een zo breed mogelijk perspectief blijven te bekijken.
Je kunt ook, relatief simpel, geloofwaardig onderzoek laten uitvoeren met als uitkomst dat aardgas niet slecht is voor het milieu.quote:Op maandag 2 november 2020 21:38 schreef illusions het volgende:
[..]
Het is geen waarheid omdat NOS het zegt, het is waarheid omdat het wordt ondersteund door wetenschap en de resultaten daarvan publiek zijn, het staat je ook compleet vrij om het ongelijk ervan te bewijzen. Met andere woorden: feiten, cijfers en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Uh, in de echte wereld wel - als dat in de jouwe niet zo is, moet je jezelf eens achter je oren krabben.
De informatie is hier meerdere malen door @:Isdatzo en @:TheFreshPrince gedeeld, als het echt je interesse heeft kun je het vrij eenvoudig terugvinden, ik meen dat het in de laatste 2 delen zeker nog wel staat. Kennelijk kijk je er dus moedwillig overheen en komt het je beter uit als het niet betrouwbaar is - dan blijft de conspiracy-bubbel intact en heb je tenminste nog wat om op te zeiken.
Dit zegt vrij weinig. Onderzoek dus maar negeren is je punt?quote:Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt ook, relatief simpel, geloofwaardig onderzoek laten uitvoeren met als uitkomst dat aardgas niet slecht is voor het milieu.
Je kunt allerlei uitkomsten verbinden aan onderzoek. Niet voor niets dat er vaak betaald wordt voor een bepaalde uitkomst. Onderzoek is nooit objectief.
Het is dan ook logisch dat de corona hoax middels allerlei onderzoek live wordt gehouden.
Negeren is een groot woord. Maar absolute waarheidsvinding is het ook niet.quote:Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef illusions het volgende:
[..]
Dit zegt vrij weinig. Onderzoek dus maar negeren is je punt?
Ligt eraan hoe goed je zelf onderzoek kunt waarderen, en geloof me dat vrijwel alle peer-reviewed gepubliceerde papers gewoon uiterst zorgvuldig en goed in elkaar zitten. De wetenschappelijke methode volgen is vooralsnog verreweg de beste optie qua waarheidsbevinding, maar als je een betere suggestie hebt hou ik me aanbevolen.quote:Op maandag 2 november 2020 22:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Negeren is een groot woord. Maar absolute waarheidsvinding is het ook niet.
Je brengt het als enorme dooddoener. Als er iets aan te merken is op onderzoek x of onderzoek y beweert het tegendeel dan is dat allemaal mogelijk. Nuanceert alleen maar de interpretatie van een onderzoek.quote:Op maandag 2 november 2020 22:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe goed je zelf onderzoek kunt waarderen, en geloof me dat vrijwel alle peer-reviewed gepubliceerde papers gewoon uiterst zorgvuldig en goed in elkaar zitten. De wetenschappelijke methode volgen is vooralsnog verreweg de beste optie qua waarheidsbevinding, maar als je een betere suggestie hebt hou ik me aanbevolen.
Mja, het is ook wel heel makkelijk om te zeggen dat bepaalde onderzoeken nep kunnen zijn dus laten we maar onderzoek "negeren", want daar begon de discussie mee. Uiteraard is er niets mee met skeptisch blijven, dat is ook mijn hele punt - de meningen dat PCR tests niet betrouwbaar zijn, zijn veelal gebaseerd op stemmingmakerij van louche websites, het zou in dat geval lonen op kritischer te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je brengt het als enorme dooddoener. Als er iets aan te merken is op onderzoek x of onderzoek y beweert het tegendeel dan is dat allemaal mogelijk. Nuanceert alleen maar de interpretatie van een onderzoek.
Beetje skeptisch blijven is niks mis mee, ook al zijn er aanwijzingen die de andere kant op wijzen en ook al neem je die, totdat tegendeel is bewezen, aan voor waarheid.
Er zijn toch signalen dat je nog lang positief blijft testen nadat je symptomen weg zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 23:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Mja, het is ook wel heel makkelijk om te zeggen dat bepaalde onderzoeken nep kunnen zijn dus laten we maar onderzoek "negeren", want daar begon de discussie mee. Uiteraard is er niets mee met skeptisch blijven, dat is ook mijn hele punt - de meningen dat PCR tests niet betrouwbaar zijn, zijn veelal gebaseerd op stemmingmakerij van louche websites, het zou in dat geval lonen op kritischer te zijn.
Na de symptomen zeg je, simpele logica dicteert dat het in dat geval om een besmet persoon gaat.quote:Op maandag 2 november 2020 23:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn toch signalen dat je nog lang positief blijft testen nadat je symptomen weg zijn.
Je kan als viroloog natuurlijk ook gewoon twijfel wegnemen misschien als het allemaal niet klopt.
"weg zijn"quote:Op maandag 2 november 2020 23:48 schreef illusions het volgende:
[..]
Na de symptomen zeg je, simpele logica dicteert dat het in dat geval om een besmet persoon gaat.
Het voltooid deelwoord van besmetten is "besmet".quote:Op maandag 2 november 2020 23:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
"weg zijn"
Spreek je geen Nederlands?
En nu nog even de stap zetten naar de interpretatie van een positieve corona test. Die is namelijk nogal "je hebt het klinisch en je bent besmettelijk"quote:Op maandag 2 november 2020 23:53 schreef illusions het volgende:
Een besmet persoon, kan dus iemand zijn die besmet is geweest. We hebben het duidelijk niet over iemand die nooit met Corona besmet is geweest. Snap je dat?
Niemand beweert dat de PCR test 100% nauwkeurig is, maar zelfs in jouw voorbeeld heeft het succesvol een aangetoond dat er een besmetting was.quote:Op maandag 2 november 2020 23:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
En nu nog even de stap zetten naar de interpretatie van een positieve corona test. Die is namelijk nogal "je hebt het klinisch en je bent besmettelijk"
Maar jij als advocaat van de duivel hebt vast een andere mening.
Ja, dat heeft die.quote:Op maandag 2 november 2020 23:59 schreef illusions het volgende:
[..]
Niemand beweert dat de PCR test 100% nauwkeurig is, maar zelfs in jouw voorbeeld heeft het succesvol een aangetoond dat er een besmetting was.
Nogmaals, niemand zegt dat de test 100% nauwkeurig is.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, dat heeft die.
Alleen dat is niet waarvoor de pcr test wordt ingezet. Dat maakt dus voor zijn doel dat er wel vals positieven optreden.
Lul dan niet recht wat krom is.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:02 schreef illusions het volgende:
[..]
Nogmaals, niemand zegt dat de test 100% nauwkeurig is.
Hoewel een PCR test niet zo nauwkeurig is als een zwangerschapstest, is het nog steeds een erg handige tool die zeer geschikt is voor het doel waarop hij wordt ingezet. Degene die krom lult wat recht is, heeft een spiegel nodig.quote:
Leuke poging tot parafraseren maar je mist het punt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:10 schreef ludovico het volgende:
"echt tof dat de pcr test brokstukjes specifiek RNA kan aantonen"
Ja alleen wordt die gebruikt voor actieve besmettingen....
"ja dat ontken ik toch ook niet kan je niet lezen?"
Als weken nadat je besmettelijk was de pcr aangeeft dat je corona besmet bent en men dan aanneemt dat je besmettelijk bent. Dan ben je overduidelijke vals positieve aan het testen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:08 schreef illusions het volgende:
[..]
En hersencellen zo te lezen, want hoewel een PCR test niet zo nauwkeurig is als een zwangerschapstest, is het nog steeds een erg handige tool die zeer geschikt is voor het doel waarop hij wordt ingezet. Degene die krom lult wat recht is, heeft een spiegel nodig.
Je maakt geen punt, je begint te zwammen over dat de pcr een besmetting constateert terwijl de pcr test in de echte wereld wordt gebruikt om iets te zeggen over huidige besmetting / besmettelijk ja of neen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Leuke poging tot parafraseren maar je mist het punt.
Fijne avond verder, weinig nut om jou iets uit te leggen.
En dan herhaal ik nogmaals: klopt. En dan nemen we er nog even het gegeven bij dat positief testen voor een PCR-test niet gelijkstaat aan een besmetting met COVID-19, noch iets zegt over de klachten die jij ervaart en het verdere verloop ervan. Daarnaast maakt corona nu deel uit van de seizoensvirussen en dat zal ze blijven doen. Corona is prima om toe te voegen aan de griepprik, die ikzelf van m'n leven niet hoef.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:31 schreef illusions het volgende:
Nogmaals, je behoudt inderdaad een aantal vals positieven, dat maakt het minder nauwkeurig als een zwangerschapstest maar nog steeds geschikt voor zijn doel. Dat was de laatste herhaling, succes ermee verder.
Ik zou weleens echt objectief vastgesteld willen hebben wat er aan de hand is op de IC`'s ivm corona.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:53 schreef n__n het volgende:
[..]
En dan herhaal ik nogmaals: klopt. En dan nemen we er nog even het gegeven bij dat positief testen voor een PCR-test niet gelijkstaat aan een besmetting met COVID-19, noch iets zegt over de klachten die jij ervaart en het verdere verloop ervan. Daarnaast maakt corona nu deel uit van de seizoensvirussen en dat zal ze blijven doen. Corona is prima om toe te voegen aan de griepprik, die ikzelf van m'n leven niet hoef.
En nou snel die maatschappij weer volledig opengooien, want elke dag in deze onzin is er één te veel.
nja er werd hier al wel eens op geopperd niets te doen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou weleens echt objectief vastgesteld willen hebben wat er aan de hand is op de IC`'s ivm corona.
Ze zeggen dat 1 covid patiënt meer capaciteit vergt. Is dat nodig. Kunnen we daar iets tegen doen?
En bij welke aantallen moeten we ons druk maken.
Dat Italië en Spanje knettergek zijn is me duidelijk. Zweden lijkt me een nuchtere opstelling te hebben.
En ik neem de huidige stelling niet eens kwalijk van het kabinet. Het gebrek aan openheid en inzichten in cijfers en onderzoeken betreurd me enorm.
Volgens deze studie duurt dat gemiddeld net geen 3 weken voor de mensen met symptomen, minder als je geen symptomen had:quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als weken nadat je besmettelijk was de pcr aangeeft dat je corona besmet bent en men dan aanneemt dat je besmettelijk bent. Dan ben je overduidelijke vals positieve aan het testen.
De grote vraag is hoelang het lichaam erover doet om weer negatief te gaan testen middels pcr test.
Dat is niet mijn vraag.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
nja er werd hier al wel eens op geopperd niets te doen.
het virus bestaat immers niet en ook al bestaat het wel... wat maken die paar oudjes uit.
geen grapje zie vorige delen.
Maar heb je ooit op de IC gelegen, of misschien een bekende die er gelegen heeft?
Het is geen camping bedje, er staat heel veel apparatuur om een persoon in leven te kunnen houden.
[ afbeelding ]
Vrij lullig voor Ronaldo.quote:Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens deze studie duurt dat gemiddeld net geen 3 weken voor de mensen met symptomen, minder als je geen symptomen had:
https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2769235
zie plaatje volledige linkerkant naast het bed is super belangrijk de beademing apparatuur.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is niet mijn vraag.
Ik heb ergens signalen ontvangen dat een covid patient, vanwege specifieke omstandigheden met COVID. De IC meer belast dan een Influenza zieke.
Als Covid 19, vanwege minder herkenbaar in de samenleving cq minder antistoffen... toch wel het gros van de besmettingen zal opleveren tov andere corona virussen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:27 schreef weetjewel5 het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)paniek-pieter-borger
Genormeerde data bewijzen: er is geen reden tot paniek.
In geval van False positief word de persoon geïsoleerd voor 10 dagen en dan weer getest.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als Covid 19, vanwege minder herkenbaar in de samenleving cq minder antistoffen... toch wel het gros van de besmettingen zal opleveren tov andere corona virussen.
Blijft de test prima in staat om grote veranderingen tijdig op te merken.
Eerlijk gezegd is dat aantal besmette mensen ook totaal niet interessant voor het overheidsbeleid m.b.t. de IC's.
Het enige wat je wel expliciet doet met deze methode is vals positieven voor lief nemen. En de vraag is of een vals positieve geen nevenschade heeft.... En of die niet meegewogen moet worden... En of die vals positieve vermijden niet minder kostbaar is dan een extra vals positieve... Zeker als dat niet gepaard gaat met extra vals negatieven.
Cq, als je de specificiteit (volgens mij gebruik ik de term dan goed, weet het niet 100% zeker) van de test kan verhogen zonder negatieve bij effecten behalve een beetje kosten.... (maar er was tekort werd al gezegd.... Nou, slechte zaak.......)
Dan kun je je sterk af gaan vragen of zaken wel goed in perspectief worden gezien.
Dat opnieuw testen heeft geen zin heb ik vernomen... Virusdeeltjes blijven detecteerbaar ook al ben je niet klinisch besmettelijk.quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:02 schreef theguyver het volgende:
In geval van False positief word de persoon geïsoleerd voor 10 dagen en dan weer getest.
Dat weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat opnieuw testen heeft geen zin heb ik vernomen... Virusdeeltjes blijven detecteerbaar ook al ben je niet klinisch besmettelijk.
Tjah die vals negatieve zal niet zoveel voorkomen verwacht ik. Maar who knows.
Je moet alleen met symptomen testen anders heeft het weinig zin, wordt wel vaker gezegd.quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet.
Ouders van collega van me worden morgen opnieuw getest een er van was behoorlijk ziek geweest de ander had niet zo veel last, maar ze waren beide positief getest.
En de laatste test was 10 dagen geleden, mijn collega zit uit voorzorg dus ook thuis en als zijn ouders negatief worden getest moet hij ook nog eens getest worden maar 4 dagen later.
Dat staat niet op de agendaquote:Op dinsdag 3 november 2020 14:29 schreef PSVCL het volgende:
Tussen maandagochtend en dinsdagochtend kwamen er bij het instituut 7776 meldingen binnen van positieve tests. Op maandag waren dat er 8305.
Back to life binnenkortkan niet anders
Ben nu wel eens benieuwd hoe ze het gaan presenteren vanavond.quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:29 schreef PSVCL het volgende:
Tussen maandagochtend en dinsdagochtend kwamen er bij het instituut 7776 meldingen binnen van positieve tests. Op maandag waren dat er 8305.
Back to life binnenkortkan niet anders
Het virus ligt op de loer, besmetting hier en uitbraak daar, het is nog lang niet voorbij jongens, de zorg en uitpuilende ic's, meer maatregelen nodig en vooral blijven testen. Dat was weer een aflevering van de fabeltjeskrant. Zoiets?quote:Op dinsdag 3 november 2020 15:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ben nu wel eens benieuwd hoe ze het gaan presenteren vanavond.
We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons moet je niet vergetenquote:Op dinsdag 3 november 2020 16:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het virus ligt op de loer, besmetting hier en uitbraak daar, het is nog lang niet voorbij jongens, de zorg en uitpuilende ic's, meer maatregelen nodig en vooral blijven testen. Dat was weer een aflevering van de fabeltjeskrant. Zoiets?
quote:Op dinsdag 3 november 2020 16:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons moet je niet vergeten
Maar het enige wat ik me enigzins kan voorstellen is dat ze het proces willen versnellen.
Maar weegt dat echt op tegen alle andere nevenschades ?
Ik beeld me de gesloten vuist met dat duimpje an Hugo erbovenuit erbij in als ik dit lees.quote:
Ze maken er een grote amusementshow van met een uit het stof geklopte Rolf Wouters!quote:Op dinsdag 3 november 2020 15:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ben nu wel eens benieuwd hoe ze het gaan presenteren vanavond.
Bij Ajax werden gisteren in het eerste 4 spelers positief getest en dan ook nog de eerste 2 keepers en 2 andere basisspelers. Vandaag zijn er vanwege de Champions League wedstrijd van straks herstesten geweest en daaruit bleek dat de helft vals positief was. Die spelers doen straks dus gewoon mee.quote:Op dinsdag 3 november 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat opnieuw testen heeft geen zin heb ik vernomen... Virusdeeltjes blijven detecteerbaar ook al ben je niet klinisch besmettelijk.
Tjah die vals negatieve zal niet zoveel voorkomen verwacht ik. Maar who knows.
Ja, maar waar zijn die dan? Volgens mij ben je me kwijt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Betrouwbare sneltesten hebben dus zeker wel zin.
Dat weet alleen Marc Overmars. Als jij niet de volgende dag in de Sjampot Liek moet spelen dan is zo'n betrouwbare sneltest ook geen optie.quote:Op dinsdag 3 november 2020 17:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, maar waar zijn die dan? Volgens mij ben je me kwijt.
Au !quote:
Vorige week of zo was er een of ander klootzak die over hameren en dansjes had.quote:
Je hebt groot gelijk, ik kijk ook niet meer, slecht voor je humeur die 2 live in actie met hun stalen gezicht en uitgestreken tronies. Heb het grotendeels al gelezen waar ze mee aankomen alleen niet over die dieren. Ik lees het allemaal later wel.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:12 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Au !Ze gaan nog meer recreatie sluiten las ik zojuist, het virus is blijkbaar niet meer bang voor waten en ook de dieren zijn besmettelijk
![]()
Ik ga lekker voetbal kijken om 19h,kan die rotkoppen van peppie en kokkie niet meer uitstaan
Voetbal zonder publiek (met opnamen van toeschouwers) vind ik vreselijk steriel. De passie gewoon weg is.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:12 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Au !Ze gaan nog meer recreatie sluiten las ik zojuist, het virus is blijkbaar niet meer bang voor waten en ook de dieren zijn besmettelijk
![]()
Ik ga lekker voetbal kijken om 19h,kan die rotkoppen van peppie en kokkie niet meer uitstaan
Dan zou ik nu tickets kopen want die zijn zo uitverkocht.quote:
Bij PSV liegen ze dus ook? Halve ploeg is besmet...quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:12 schreef PSVCL het volgende:
[..]
![]()
Klopt,voetbal=emotie..quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Voetbal zonder publiek (met opnamen van toeschouwers) vind ik vreselijk steriel. De passie gewoon weg is.
Strijdsterquote:Op dinsdag 3 november 2020 18:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk, ik kijk ook niet meer, slecht voor je humeur die 2 live in actie met hun stalen gezicht en uitgestreken tronies. Heb het grotendeels al gelezen waar ze mee aankomen alleen niet over die dieren. Ik lees het allemaal later wel.
Maar niemand had ergens last van...quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bij PSV liegen ze dus ook? Halve ploeg is besmet...
Waarom ben je daar blij mee? vreemdquote:Op dinsdag 3 november 2020 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mondkapjesplicht zo snel als mogelijk is![]()
Voor lelijke mensen is zo'n vod een uitkomst..quote:
Ik ben Rotterdammer.Daar is het hard nodig.quote:
Waarom? Ook iedereen een hoofddoek?quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mondkapjesplicht zo snel als mogelijk is![]()
Zeker,nu kunnen ze eindelijk met een geldige reden die rotkop verbergen...voor ons knappe koppen is het wel fuckt up.quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:42 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Voor lelijke mensen is zo'n vod een uitkomst..
Is dat wel halalquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:27 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zeker,nu kunnen ze eindelijk met een geldige reden die rotkop verbergen...voor ons knappe koppen is het wel fuckt up.
Beetje oogcontact maken en flirten met de vrouwtjes is altijd wel leuk.
,,Er zijn zoveel manieren om te flirten, ook met het houden van afstand en het dragen van een mondkapje. Dat je iemands lach niet kunt zien, is jammer. Maar uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en moet de vonk er zijn. Als je enorme lol hebt met iemand, of je raakt verwikkeld in een boeiend gesprek, dan maakt dat mondkapje niet uit."quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:27 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zeker,nu kunnen ze eindelijk met een geldige reden die rotkop verbergen...voor ons knappe koppen is het wel fuckt up.
Beetje oogcontact maken en flirten met de vrouwtjes is altijd wel leuk.
Tja, zo kan je alles wel normaliseren.. wat een gekke joh.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
,,Er zijn zoveel manieren om te flirten, ook met het houden van afstand en het dragen van een mondkapje. Dat je iemands lach niet kunt zien, is jammer. Maar uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en moet de vonk er zijn. Als je enorme lol hebt met iemand, of je raakt verwikkeld in een boeiend gesprek, dan maakt dat mondkapje niet uit."
[ afbeelding ]
Het mondkapje kan daarbij juist een goed aanknopingspunt zijn. ,,Je kunt zeggen dat iemand een leuk mondkapje op heeft en dat het goed kleurt bij hun ogen, bijvoorbeeld”,.
Uit een cursus flirten met een mondvod.
Gewoon cijfers van shoarmazaken opvragen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:08 schreef ludovico het volgende:
De grote test hoeveel schaap de bevolking in zich heeft.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Tja, zo kan je alles wel normaliseren.. wat een gekke joh.
En na afloop doet hij/zij het mondvodje af en dan je wtf,wat een kutkop.
quote:
OMGquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
,,Er zijn zoveel manieren om te flirten, ook met het houden van afstand en het dragen van een mondkapje. Dat je iemands lach niet kunt zien, is jammer. Maar uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en moet de vonk er zijn. Als je enorme lol hebt met iemand, of je raakt verwikkeld in een boeiend gesprek, dan maakt dat mondkapje niet uit."
[ afbeelding ]
Het mondkapje kan daarbij juist een goed aanknopingspunt zijn. ,,Je kunt zeggen dat iemand een leuk mondkapje op heeft en dat het goed kleurt bij hun ogen, bijvoorbeeld”,.
Uit een cursus flirten met een mondvod.
Ergens is het ook wel humoristisch, zo absurd.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:39 schreef Orwell het volgende:
[..]
OMG
WTF!!!!????
fuck iedereen die deze nieuwe z.g. normaal propageert en/of aanmoedigt.
Echt...Fok jou, als je meegaat in deze complete krankzinnigheid.
Bij de Erasmus kreeg ik in een gebouw de opmerking dat die op moest, nog niet binnen 20 meter van iemand gekomen zo leeg was het.quote:Op woensdag 4 november 2020 01:39 schreef Orwell het volgende:
[..]
OMG
WTF!!!!????
fuck iedereen die deze nieuwe z.g. normaal propageert en/of aanmoedigt.
Echt...Fok jou, als je meegaat in deze complete krankzinnigheid.
Volgens mij wel ja.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:54 schreef PSVCL het volgende:
Riskeer ik een boete wanneer ik met mn ma en pa op pad ga??
Woon alleen.
Oke, best een creepy maatregel.Een boete omdat je een wandeling maakt met je oudersquote:Op woensdag 4 november 2020 17:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja.
Althans dat zijn meer dan 2 personen.
Stop de waanzinquote:Op woensdag 4 november 2020 17:17 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Oke, best een creepy maatregel.Een boete omdat je een wandeling maakt met je ouders![]()
Maar gelukkig kunnen ze dat niet handhaven.
En hoeveel boetes hebben jij en iedereen die je kent al gekregen, Summers?quote:
Geenquote:Op woensdag 4 november 2020 17:51 schreef Quotidien het volgende:
[..]
En hoeveel boetes hebben jij en iedereen die je kent al gekregen, Summers?
Niet omdat je die wandeling maakt.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:17 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Oke, best een creepy maatregel.Een boete omdat je een wandeling maakt met je ouders![]()
Maar gelukkig kunnen ze dat niet handhaven.
PSVCL kan even niet antwoorden las ik.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:59 schreef illusions het volgende:
[..]
Niet omdat je die wandeling maakt.
Maar zie niet in waarom het niet zou mogen. Je mag toch ook op bezoek?
Dan mag ie toch gewoon wandelen met z'n ouders?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
PSVCL kan even niet antwoorden las ik.
Maar het RIVM zegt:
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen of 1 huishouden in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.
Moet je niet minimaal 16 zijn hierquote:Op woensdag 4 november 2020 18:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan mag ie toch gewoon wandelen met z'n ouders?
quote:Op woensdag 4 november 2020 18:53 schreef illusions het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 november 2020 18:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Vreselijk, dan zijn er nog bruikbare idioten die er niks mis in zien en het een goed idee vinden.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:39 schreef Sponsje88 het volgende:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201105_92891359
Ze hebben nog niet genoeg vrijheden afgenomen. Binnenkort de avondklok.
Het normaal vandaag de dag en wie dat doorbreekt is de gekkiequote:
Hoeveel mensen liggen er nu op onze 1500 IC bedden? 400?quote:
quote:Op woensdag 4 november 2020 18:44 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar het RIVM zegt:
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen of 1 huishouden in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.
Minister Hugo de Jonge liet eerder weten dat daarvoor een ministeriële regeling komt onder de coronawet. Iedereen van 13 jaar en ouder moet straks in publieke binnenruimten een mondkapje dragen. Er zijn wel uitzonderingen, zoals voor sekswerkers en sporters.quote:Op donderdag 5 november 2020 17:50 schreef Sponsje88 het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)-verplicht~b98087a3/
Mogelijk al 23 november een verplichting...
We leven in rare tijden. Ben benieuwd of bus chauffeurs nu wel een kapje moeten dragen.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Minister Hugo de Jonge liet eerder weten dat daarvoor een ministeriële regeling komt onder de coronawet. Iedereen van 13 jaar en ouder moet straks in publieke binnenruimten een mondkapje dragen. Er zijn wel uitzonderingen, zoals voor sekswerkers en sporters.
Sekswerkers en sporters hoeven geen vod te dragen .. in publieke binnenruimten? Waarom niet?![]()
Wat een waanzin..
quote:Op donderdag 5 november 2020 17:50 schreef Sponsje88 het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)-verplicht~b98087a3/
Mogelijk al 23 november een verplichting...
Lekker positief zijn ze daar zeg. Als ik hierdoor een bacteriële infectie oploop, dan klaag ik de staat aan.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
COR / Mondkapjesplicht vanaf maandag 23 november
![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 november 2020 18:48 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Lekker positief zijn ze daar zeg. Als ik hierdoor een bacteriële infectie oploop, dan klaag ik de staat aan.
Bacteriële infecties zijn een verzinsel van de elite. Je kan ook prima de openbare binnenruimtes vermijden.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:48 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Lekker positief zijn ze daar zeg. Als ik hierdoor een bacteriële infectie oploop, dan klaag ik de staat aan.
Kan gewoon ja. Ik heb een collega die wekelijks tussen Nederland en Dubai pendelt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:18 schreef SuperHartje het volgende:
Collega van mij zei gister heel overtuigd ‘we mogen echt niet vliegen tot half januari’. Wel toch... heb ik weer wat gemist??
Onzin.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:18 schreef SuperHartje het volgende:
Collega van mij zei gister heel overtuigd ‘we mogen echt niet vliegen tot half januari’. Wel toch... heb ik weer wat gemist??
moet je bewijs hebben dat je negatief bent of quarantaine?quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Onzin.
Ik vlieg deze maand naar Spanje en volgende maand naar Zweden. Kan gewoon.
Geen van beiden. Formuliertje invullen met 5 vragen ("heb je een loopneus?"), die ze vervolgens nergens checken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
moet je bewijs hebben dat je negatief bent of quarantaine?
Dit is dus gewoon onzin.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:05 schreef illusions het volgende:
[..]
Geen van beiden. Formuliertje invullen met 5 vragen ("heb je een loopneus?"), die ze vervolgens nergens checken.
Je kletst weer eens uit je nek.quote:Op zondag 8 november 2020 11:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is dus gewoon onzin.
In veel landen heb je een negatieve test nodig en bij aankomst in quarantaine.
Bij terugkomst in NL in bijna alle gevallen ook.
Ik spreek toch overduidelijk in het algemeenquote:Op zondag 8 november 2020 11:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Je kletst weer eens uit je nek.
Voor Spanje heb je geen test nodig, alleen voor Tenerife. Ik woon in Spanje, maar jij zal het vast beter weten.![]()
![]()
Lul toch niet zo slap.quote:Op zondag 8 november 2020 15:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik spreek toch overduidelijk in het algemeen
Er zijn landen waar je gewoon een negatieve test voor moet hebben.
En daarnaast moet je bij komst in Nederland vanuit o.a. Spanje en bijna alle landen in quarantaine.
Travel requirements voor verschillende landen net zo onduidelijk als de corona tests en methoden/programs/procedures in verschillende landen zijn.quote:Op zondag 8 november 2020 15:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik spreek toch overduidelijk in het algemeen
Er zijn landen waar je gewoon een negatieve test voor moet hebben.
En daarnaast moet je bij komst in Nederland vanuit o.a. Spanje en bijna alle landen in quarantaine.
Hoe zit het met het percentage aan positieve tests die toeneemt?quote:Op zondag 8 november 2020 18:06 schreef Tingo het volgende:
https://off-guardian.org/(...)and-the-second-wave/
'If you increase the number of tests you run, you will increase the number of infections you find. That is not a disease spreading.
In the spring the UK was testing 10,000s of people per day. As of last week, they claim to be testing half a million. From estimated false positive rates alone, that’s between 4000 and 20,000 “new cases” per day.'
An analogy:
'If you move a piece of furniture in your living room and find a spider underneath it on Saturday, and then the next day you move twenty items of furniture, and find 10 spiders it would be absolutely crazy to say there was 900% daily increase in spiders or that spiders are “increasing exponentially”.
Those spiders were probably there yesterday. You just weren’t looking for them.
…and if you hadn’t gone out of your way to find them, would you ever have known they were even there?'
Ssst, alleen dingen opnoemen die z'n argument helpen, nu haal je het namelijk onderuit.quote:Op zondag 8 november 2020 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe zit het met het percentage aan positieve tests die toeneemt?
Nee jij kletst zoals altijd uit je nek omdat je doet alsof je overal gewoon vrij heen kunt reizen.quote:Op zondag 8 november 2020 15:48 schreef illusions het volgende:
[..]
Lul toch niet zo slap.
Ik ga naar Spanje en Zweden, en iemand vraagt of ik geen test nodig heb dat ik negatief ben of aldaar in quarantaine moet.
Ik zeg geen van beiden, wat klopt. Jij zegt dat het onzin is.
Ergo, je lult uit je nek, kan je lekker proberen goed te praten maar dat lukt niet meer.Tuurlijk zijn er landen waar je een test voor nodig hebt, dat ontkent toch ook geen mens? Daar heeft ook helemaal niemand het over.
Gast, zwam toch niet zo. Iemand vroeg mij of ik een test nodig had en in quarantaine moest.quote:Op zondag 8 november 2020 21:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee jij kletst zoals altijd uit je nek omdat je doet alsof je overal gewoon vrij heen kunt reizen.
Dat is gewoon onzin. En nu kom je er ineens mee dat je toch niet overal vrij kunt reizen omdat je klem zit![]()
Zeker als je naar Nederland wil dan moet je praktisch in alle gevallen in quarantaine.
En voor jouw informatie: Bijna iedereen hier vliegt uiteindelijk naar Nederland.
Dat is dus gewoon onzin.quote:Op zondag 8 november 2020 16:44 schreef Tingo het volgende:
[..]
Travel requirements voor verschillende landen net zo onduidelijk als de corona tests en methoden/programs/procedures in verschillende landen zijn.
Dat het meer wordt zegt bij gelijke test dat je vaker raak prikt. Lijkt me logisch.quote:Op zondag 8 november 2020 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe zit het met het percentage aan positieve tests die toeneemt?
Toont natuurlijk wel hun eigen hypocrisie aan. Afgezien van dat de cijfers aardig opgeklopt worden en dit probleem slecht gemanaged lijkt te worden.quote:Op zaterdag 7 november 2020 16:57 schreef ems. het volgende:
Interessant hoe de overheidscijfers opeens leidend zijn als het een daling betreft maar onjuist als het om een stijging gaat
Tingo blijkbaar welquote:Op zondag 8 november 2020 23:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat het meer wordt zegt bij gelijke test dat je vaker raak prikt. Lijkt me logisch.
Het virus zal ook zeker meer rondcirculeren nu, niemand die dat ontkent ook.
Dat wil ik ook wel weten eigenlijk? En hoe weten ze dat? En dan? Is dat wettelijk vastgelegd? Spoedwetquote:Op zondag 8 november 2020 23:42 schreef ludovico het volgende:
Wat gebeurt er als GGD Haaglanden je belt ivm corona? Ik hoor van mensen 10 dagen quarantaine en dat ze controleren ook.
Zelf ervaren want broertje was raak getest.quote:Op zondag 8 november 2020 23:52 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten eigenlijk? En hoe weten ze dat?
Moest je binnen blijven en hoe wisten ze dat dan? En hoe gaan ze jou binnenhouden? Wie?quote:Op zondag 8 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelf ervaren want broertje was raak getest.
Ik kan me alleen de kapper voorstellen..
Goede vraag.quote:Op zondag 8 november 2020 23:55 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Moest je binnen blijven en hoe wisten ze dat dan? En hoe gaan ze jou binnenhouden? Wie?
Zover is het nog niet gelukkig. Go with the flow, het houdt een keer op, zeker als er een "vaccin" is.quote:Op zondag 8 november 2020 23:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goede vraag.
Anyhow, met meer dan 2 mensen buiten lopen is een overdreding. 1 december mag je allicht niet meer de supermarkt in zonder mondsluier. En zonder ziekte verschijnselen moet je 10 dagen in quarantaine, en er zou nog gecontroleerd worden ook.
Dit gaat mij echt veel te ver.
Dan beging het net. Buitengesloten worden van activiteiten als je niet corona hebt staan in je inentingen paspoort.quote:Op maandag 9 november 2020 00:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zover is het nog niet gelukkig. Go with the flow, het houdt een keer op, zeker als er een "vaccin" is.
Of je SMedia-paspoort. Voor mij maakt het weinig uit, hoop alleen dat iedereen -die er nu laconiek over denken- er net zo over denken als het zover is.quote:Op maandag 9 november 2020 00:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan beging het net. Buitengesloten worden van activiteiten als je niet corona hebt staan in je inentingen paspoort.
Voor hen, niet voor mezelf.quote:Op maandag 9 november 2020 00:14 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Of je SMedia-paspoort. Voor mij maakt het weinig uit, hoop alleen dat iedereen -die er nu laconiek over denken- er net zo over denken als het zover is.
Maar die 'controle', is dat niet gewoon een telefoontje na een paar dagen om te vragen waar je bent/hoe het is?quote:Op zondag 8 november 2020 23:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goede vraag.
Anyhow, met meer dan 2 mensen buiten lopen is een overdreding. 1 december mag je allicht niet meer de supermarkt in zonder mondsluier. En zonder ziekte verschijnselen moet je 10 dagen in quarantaine, en er zou nog gecontroleerd worden ook.
Dit gaat mij echt veel te ver.
Nou, geef het goede voorbeeld en check alle linkse kutmedia niet meer of ze wel of niet dingen veroordelen want zo geef je ze hits. Het kan allemaal zo eenvoudig zijnquote:Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef CopyOK het volgende:
Dat gefeest van die linkse tjappies in newyork vanwege Biden. Geen enkele linkse kutmedia hier die dat veroordeelt. Als het Trump supporters waren geweest nou zet je dan maar schrap.
De mainstream media hebben een reset nodig. Als je financiele prikkels bij ze wegneemt dan lopen die kakkerlakken vast allemaal weg.
Ja, dat hoor ik ook.quote:Op maandag 9 november 2020 07:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar die 'controle', is dat niet gewoon een telefoontje na een paar dagen om te vragen waar je bent/hoe het is?
Ik kan hem voor je inscannen hoor.quote:Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja, dat hoor ik ook.
Ik ken niemand die heeft 'n covid boete gekregen. It doesn't seem as if the corona laws(however vague they may be) are not being strictly enforced.Yet.
Edit: Could be used to quell dissentent voices.
Ik ken jij niet. Thank heavens for small mercys.quote:Op maandag 9 november 2020 21:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik kan hem voor je inscannen hoor.
Nee, bezwaar aangetekend.quote:Op maandag 9 november 2020 22:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik ken jij niet. Thank heavens for small mercys.
Scan hoeft niet hoor. Heb je de boete betaald?
OK. Goed zo en success ermee.quote:
Ja dat kan natuurlijk nietquote:Op zondag 8 november 2020 18:37 schreef illusions het volgende:
[..]
Ssst, alleen dingen opnoemen die z'n argument helpen, nu haal je het namelijk onderuit.
Alleen honden hebben een "inentingen paspoort."quote:Op maandag 9 november 2020 00:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan beging het net. Buitengesloten worden van activiteiten als je niet corona hebt staan in je inentingen paspoort.
Gezien de grote toename in cases is dat allang achterhaald.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Official data is 'exaggerating' the risk of Covid and talk of a second wave is 'misleading', 500 academics tell Boris Johnson in open letter attacking lockdown
Official data is 'exaggerating' the risk of Covid-19 and talk of a second wave is 'misleading', nearly 500 academics told Boris Johnson in open letter attacking lockdown.
The doctors and scientists said the Government's response to the coronavirus pandemic has become 'disproportionate' and that mass testing has distorted the risk of the virus.
They said tests are likely to be producing high numbers of 'false positive' results and the Government must do more to put infection and death rates within the context of normal seasonal rates.
The letter criticised the Government's handling of coronavirus for 'causing more harm than good'.
Idem voor NL.
Er is geen toename alleen wat ze je vertellen maw wijs proberen te maken. In mijn omgeving merk, hoor en zie ik er niets van.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gezien de grote toename in cases is dat allang achterhaald.
En meerdere users hier zien dat wel in hun omgeving, dus wat hebben we daar nou precies aan?quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er is geen toename alleen wat ze je vertellen maw wijs proberen te maken. In mijn omgeving merk, hoor en zie ik er niets van.
En ik maar denken dat Twente het zo goed doet in de competitie..quote:Op maandag 9 november 2020 20:27 schreef Haushofer het volgende:
Er is maar 1 ding verwerpelijker dan kinderporno. En dat is de MSM.
Gelukkig bestaat er YouTube en Google met hun uitermate objectieve zoekalgoritmes, waarmee de gemiddelde burger zijn natuurlijke neiging tot onderbuikredenatie en confirmation bias kan omzeilen om zo tot een betrouwbaar beeld van de werkelijkheid te komen.
Wees blijquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er is geen toename alleen wat ze je vertellen maw wijs proberen te maken. In mijn omgeving merk, hoor en zie ik er niets van.
quote:
quote:[b]Minister De Jonge: ‘Bepaalde regels gelden wellicht langer voor mensen zonder vaccinatie’[/b]
Het is niet uitgesloten dat mensen die een coronavaccin nemen, straks voordelen hebben ten opzichte van niet-gevaccineerden. Dat zegt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in antwoord op vragen van het AD
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/
Ongeacht de negatieve gevolgen die de overheid dan bij jou invoert?quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:18 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Steek die mRNA vaccin maar in je reet. Ik sla hem lekker over.
Maar fijn dat er vrijwilligers zijn om de aapjes , muizen en ratten te ontzienquote:Op dinsdag 10 november 2020 20:18 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Steek die mRNA vaccin maar in je reet. Ik sla hem lekker over.
Jep. Desnoods kom ik niet meer buiten. Ik accepteer het gewoon niet. Ik bepaal zelf wat ik in mijn lichaam spuit. Geen enkel ander persoon/instantie die dat voor mij bepaald. Daarnaast is het niet bekend wat het doet op de lange termijn. Ook niet als je kinderen verwekt en wat dat met hen doet. Ik sla over.quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ongeacht de negatieve gevolgen die de overheid dan bij jou invoert?
Waarom zou het iets doen met je toekomstige kinderen?quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Jep. Desnoods kom ik niet meer buiten. Ik accepteer het gewoon niet. Ik bepaal zelf wat ik in mijn lichaam spuit. Geen enkel ander persoon/instantie die dat voor mij bepaald. Daarnaast is het niet bekend wat het doet op de lange termijn. Ook niet als je kinderen verwekt en wat dat met hen doet. Ik sla over.
Geen idee. We hebben daar geen resultaten van. Misschien dat ik me na 15 jaar laat inenten. Ik kijk wel wat er om me heen gebeurd. Dit soort type vaccin is nog niet eerder gemaakt. Lijkt me sterk dat er geen bijwerkingen zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zou het iets doen met je toekomstige kinderen?
Ben ik met je eens. Ik vind ook dat je dat helemaal zelf moet kunnen bepalen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Jep. Desnoods kom ik niet meer buiten. Ik accepteer het gewoon niet. Ik bepaal zelf wat ik in mijn lichaam spuit. Geen enkel ander persoon/instantie die dat voor mij bepaald. Daarnaast is het niet bekend wat het doet op de lange termijn. Ook niet als je kinderen verwekt en wat dat met hen doet. Ik sla over.
Dat zijn meer dan pressiemiddelen.. En dat lijkt me ongezond. Misschien wel onwettig. Als de 1e kamer goed functioneerd maken ze er pap van.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Ik vind ook dat je dat helemaal zelf moet kunnen bepalen.
De vraag is echter in hoeverre je nog een keuze hebt als je bijvoorbeeld niet meer naar je werk zou kunnen.
Ik ben overigens geen anti-vaccer.
Precies. Ongezond weet ik niet, maar vooral ongewenst.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn meer dan pressiemiddelen.. En dat lijkt me ongezond. Misschien wel onwettig. Als de 1e kamer goed functioneerd maken ze er pap van.
En gooit de 2e kamer er ook stront overheen.
.. Nee, volstrekt logisch dat in een griep seizoen danwel corona seizoen de besmettingen eerst toenemen en dat in NL zelfs de IC's overvol raken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gezien de grote toename in cases is dat allang achterhaald.
De Eerste Kamer gaat niet meer over coronamaatregelen. Die zijn via de nieuwe coronawet buitenspel gezet.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn meer dan pressiemiddelen.. En dat lijkt me ongezond. Misschien wel onwettig. Als de 1e kamer goed functioneerd maken ze er pap van.
En gooit de 2e kamer er ook stront overheen.
Ongewenst.. Nouja het heeft nogal neveneffecten en een gezonde maatschappij kan je in zeggen en doen wat je wilt. Het creëert een ongezonde maatschappij in mijn ogen dus ongezond.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Precies. Ongezond weet ik niet, maar vooral ongewenst.
Ik kan je link niet openen...quote:Op woensdag 11 november 2020 09:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Eerste Kamer gaat niet meer over coronamaatregelen. Die zijn via de nieuwe coronawet buitenspel gezet.
COR / De nieuwe coronawet
Ok.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan je link niet openen... .
Dan mag het wel eerst noodtoestand zijn en dat moet dat wel gewoon teruggedraaid kunnen worden door allerlei instanties als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok.
Er staat o.a. dat in de nieuwe coronawet elke nieuwe maatregel versneld ingevoerd kan worden en niet getoetst kan worden door de Eerste Kamer. In de Tweede Kamer hoeft er ook niet gestemd of vergaderd te worden, maar dat zal doorgaans met nieuwe maatregelen mbt corona wel gebeuren.
De nieuwe coronawet is er juist gekomen om de noodwet te vervangen. Met deze nieuwe wet kan je snel en zonder allerlei procedures te doorlopen extra maatregelen toevoegen.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan mag het wel eerst noodtoestand zijn en dat moet dat wel gewoon teruggedraaid kunnen worden door allerlei instanties als je het mij vraagt.
Maarja ik vind dat ze sowieso aardig ver gaan.
Het is pure chantage. Nog enger zijn de burgers die zulke praktijken toejuichen.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan mag het wel eerst noodtoestand zijn en dat moet dat wel gewoon teruggedraaid kunnen worden door allerlei instanties als je het mij vraagt.
Maarja ik vind dat ze sowieso aardig ver gaan.
In maart kan jij gaan stemmen op een partij die niet achter de coronawet staat. Ik geloof dat je dan alleen maar keuze hebt tussen de PVV en het FvDquote:Op woensdag 11 november 2020 09:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het is pure chantage. Nog enger zijn de burgers die zulke praktijken toejuichen.
Dus de rechter moet gaan toetsen of iets wel wettelijk gezien mag? Oid? Wat is dit voorn raar gedoe. Natuurlijk moet beleid getoetst worden aan de wet, en wel door de eerste kamer.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De nieuwe coronawet is er juist gekomen om de noodwet te vervangen. Met deze nieuwe wet kan je snel en zonder allerlei procedures te doorlopen extra maatregelen toevoegen.
Elke 3 maanden moet de coronawet verlengt worden en als dat niet gebeurd dan vervallen alle maatregelen die vallen onder de coronawet. Dat zou dus ook gelden voor negatieve gevolgen als je je niet laat vaccineren.
Er is geen limiet aan hoe vaak de coronawet verlengt kan worden, maar je zal altijd een meerderheid in de Tweede Kamer moeten hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |