abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195964921
En hier verder:

Originele OP:

(bron:RIVM)

IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%

quote:
The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.

Video waarin het document wordt bekeken(kon niks anders vinden):
Vanaf 4.44

Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pi_195964958
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Was jij niet tegen marktwerking un de zorg?
Maakt ook niet uit, leg maar eens uit waarom het dan goedkoper zou worden. En neem de USA eens als voorbeeld
omdat je dan meer keus hebt of er voor kiezen dat je helemaal geen verzekering neemt. als jij verplicht elk jaar een nieuwe telefoon moet kopen van de overheid dan kunnen die telefoonboeren elke prijs vragen die ze willen, het wordt toch wel verkocht.
pi_195965716
Klopt het dat door de coronawet het parlement buitenspel is gezet, en mensen die de coronaregels overtreden straks zonder proces kunnen worden vastgezet ?

Oprechte vraag
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:07:18 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195965980
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:48 schreef PSVCL het volgende:
Klopt het dat door de coronawet het parlement buitenspel is gezet,
Nee. Is gelukkig gefixt.
quote:
en mensen die de coronaregels overtreden straks zonder proces kunnen worden vastgezet ?

Oprechte vraag
Nee.
Huilen dan.
pi_195966010
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:59 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

omdat je dan meer keus hebt of er voor kiezen dat je helemaal geen verzekering neemt. als jij verplicht elk jaar een nieuwe telefoon moet kopen van de overheid dan kunnen die telefoonboeren elke prijs vragen die ze willen, het wordt toch wel verkocht.
Lekkere vergelijking ook weer. |:(

Je weet dat het niet de verzekeraar is die de rekenpremie bepaald?
pi_195966485
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lekkere vergelijking ook weer. |:(

Je weet dat het niet de verzekeraar is die de rekenpremie bepaald?
het heeft iedergeval niks met vrije markt te maken.
pi_195966627
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:41 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

het heeft iedergeval niks met vrije markt te maken.
Nee gelukkig niet, maar je weet het dus niet. Je bent gewoon tegen om tegen te zijn? Vertel waarom is het in de USA, het enige "ontwikkelde" land zonder sociale ziektewet, beter?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:00:30 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195966786
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet, maar je weet het dus niet. Je bent gewoon tegen om tegen te zijn? Vertel waarom is het in de USA, het enige "ontwikkelde" land zonder sociale ziektewet, beter?
Gemiddelde zorgkosten zijn daar een factor 4 van die in Nederland. Met de toevoeging: als je in de VS niet verzekerd bent dan is het het wilde westen en dan word je compleet uitgeknepen. Voor een behandeling betaal je zomaar het tienvoudige van wat de verzekering voor dezelfde behandeling zou betalen. Perfect voorbeeld van wat marktwerking met de zorg zorgt doet.

Laat het nu ook zo zijn dat Trump er recent voor heeft gezorgd dat staten het recht op een zorgverzekering hebben kunnen koppelen aan het hebben van een baan. Dus nu kan het zomaar zijn dat je je baan kwijtraakt en daarmee ook je zorgverzekering, waardoor je én geen inkomen meer hebt én volledig uitgemolken wordt wanneer je zorg nodig hebt.

Hebben we het al gehad over de miljoenen mensen zonder zorgverzekering? Ja, het gaat daar geweldig :Y .
Huilen dan.
pi_195968058
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee. Is gelukkig gefixt.
[..]

Nee.
Hoe dan ? Zag gister een video van the blue tiger studio .. daar wisten ze het zeker dat het kabinet geen bevoegdheid meer heeft
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:42:17 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195968681
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Hoe dan ? Zag gister een video van the blue tiger studio .. daar wisten ze het zeker dat het kabinet geen bevoegdheid meer heeft
Mooi staaltje bangmakerij dan, want dat is pertinent niet het geval. De wet is aangepast zodat ook de ministeriële regelingen langs het parlement moeten. De Kamer krijgt ien bekrachtigingsrecht: in principe vooraf, maar anders achteraf in het geval maatregelen met spoed genomen moeten worden. Immers: soms laat de situatie geen tijd om rustig te debatteren en te wachten op instemming van de Kamer. In dat geval kan de kamer achteraf, na instelling van de maatregelen, besluiten erover te debatteren (en stemmen).
Huilen dan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:49:25 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195968838
Interessante podcast over die coronawet: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-noodwet-a4010858

Is inmiddels wel een beetje achterhaald nu met alle aanpassingen (waarop ook vooruitgeblikt werd), maar zeker de moeite van het luisteren waard. Veel van de gehoorde kritiek wordt ook behandeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Isdatzo op 31-10-2020 21:07:50 ]
Huilen dan.
pi_195968884
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja maar gelukkig ....en de rest is door mij, FS weg.

Je mag het ergens niet mee eens zijn. Maar volgens mij ben je prima in staat dat beter te verwoorden ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 21:03:02 ]
pi_195970264
quote:
80s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je mag het ergens niet mee eens zijn. Maar volgens mij ben je prima in staat dat beter te verwoorden ;)
Uh, ik was het er juist wel mee eens.

Maar goed, het voegde verder inderdaad niet zoveel toe buiten een provocatie wellicht ;)
pi_195971916
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat ook. De effectiviteit van vaccinaties en het leed dat daardoor bespaard is gebleven in twijfel trekken is echt een gepasseerd station hoor.
Je gooit momenteel vaccinaties op 1 bult.
Je zegt hetzelfde als iemand die momenteel zegt dat coronavirus vanuit het verleden bekeken niet gevaarlijk is en we er dus niet meer naar om te hoeven kijken.
Het gaat hier om een totaal nieuw type vaccin dat ook nog eens in bijzonder ongekende hoge snelheid door de verschillende proeffases heen dendert.

Is de effectiviteit van vaccins in twijfel trekken dan nog steeds een gepasseerd station?
Dacht het niet.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:48:52 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195972296
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:29 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Je gooit momenteel vaccinaties op 1 bult.
Je zegt hetzelfde als iemand die momenteel zegt dat coronavirus vanuit het verleden bekeken niet gevaarlijk is en we er dus niet meer naar om te hoeven kijken.
Het gaat hier om een totaal nieuw type vaccin dat ook nog eens in bijzonder ongekende hoge snelheid door de verschillende proeffases heen dendert.

Is de effectiviteit van vaccins in twijfel trekken dan nog steeds een gepasseerd station?
Dacht het niet.
Zo'n vaccin voldoet aan dezelfde eisen als waaraan elk ander vaccin moet voldoen.
Huilen dan.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:49:15 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195972302
En het gaat niet om een totaal nieuw type vaccin. De vaccins die nu in ontwikkeling zijn berusten op principes die al lang en breed toegepast worden.
Huilen dan.
pi_195972340
My god, je kunt zelf gewoon opzoeken op internet waar het vaccin het meest ver in de testfase is, welke extra componenten ze willen toevoegen waardoor de vroegere toediening gedetecteerd en geverifieerd zou moeten worden en wat voor een type dit vaccin in wezen is.

En dat kun je allemaal op sites lezen die wetenschappelijk onderlegd zijn volgens de reguliere maatstaven.

En dan het lef of volledige dwaasheid ergens vandaan toveren door te zeggen dat mensen onterecht huiverig zijn.

Of is het werkelijk zo bij het gros hier op FOK! dat inderdaad alles wat wetenschappelijk onderlegt is ook daadwerkelijk goed is.

Dat wanneer we door wetenschappelijke onderleggingen onzelf de verdoemenis in zouden helpen we kunnen zeggen, potverdomme, maar we hebben het toch wetenschappelijk gedaan!? Hoe kon dat nou verkeerd gaan.

Nou ja, hoop doet leven en aan hoop ontbreekt het de meesten hier niet die vertrouwen hebben in de huidige gang van zaken mbt het vaccin, ik zal met jullie meehopen. Maar doe het in godsnaam wel met enig verstand.
pi_195972401
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:49 schreef Isdatzo het volgende:
En het gaat niet om een totaal nieuw type vaccin. De vaccins die nu in ontwikkeling zijn berusten op principes die al lang en breed toegepast worden.
Bewijs dat maar eens...
Nee flauw; een gezegde dat ik hier vaker hoor.
Vaak uit dezelfde hoek grappig genoeg.
DNA/RNA- vaccins zijn niet op reguliere wijze dusdanig toegepast op breed publiek dat we hier van principes kunnen spreken die al lang en breed worden toegepast.
Daarnaast is zelfs de beoogde wijze van toediening zoals die nu in de testfase staat en wat je op een zelfde type site na kunt lezen (wetenschappelijk onderlegd met bronvermelding) totaal anders dan iets wat al lang en breed toegepast worden...
Wie is hier nou de complotdenker? Gij of ik?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:59:08 #19
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195972466
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:54 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens...
DNA/RNA- vaccins zijn niet op reguliere wijze dusdanig toegepast op breed publiek dat we hier van principes kunnen spreken die al lang en breed worden toegepast.
Daarnaast is zelfs de beoogde wijze van toediening zoals die nu in de testfase staat en wat je op een zelfde type site na kunt lezen (wetenschappelijk onderlegd met bronvermelding) totaal anders dan iets wat al lang en breed toegepast worden...
Niet alles is op DNA/RNA gebaseerd toch? Ik zag iets van Astra Zeneca (?) wat ergens anders op gebaseerd is toch? Kan er niet meer opkomen, maar was iets anders.
pi_195972505
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:59 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Niet alles is op DNA/RNA gebaseerd toch? Ik zag iets van Astra Zeneca (?) wat ergens anders op gebaseerd is toch? Kan er niet meer opkomen, maar was iets anders.
Goddank is niet alles daarop gebaseerd, echter;
https://www.rijksoverheid(...)voor-europa-afgerond

Leven we in bizar vreemde tijden momenteel.
  zondag 1 november 2020 @ 00:01:16 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195972509
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:54 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens...
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:51 schreef HetDonkertAan het volgende:
My god, je kunt zelf gewoon opzoeken op internet
:7

quote:
Wie zegt dat het een vaccin wordt dat op dat principe berust? Er zijn vele tientallen (of misschien wel meer dan 100) vaccins in ontwikkeling, waarvan verreweg de meeste op reeds beproefde principes berusten.
quote:
:?
quote:
Dat lijkt me duidelijk. Ik ga pas oordelen over een vaccin als het er is, en niet bij voorbaat al m'n conclusies trekken op basis van onvolledige nul informatie.
Huilen dan.
  zondag 1 november 2020 @ 00:04:58 #22
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195972561
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 00:01 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Goddank is niet alles daarop gebaseerd, echter;
https://www.rijksoverheid(...)voor-europa-afgerond

Leven we in bizar vreemde tijden momenteel.
Dat sowieso.
pi_195972570
Momenteel wordt er een soort racespelletje gepresenteerd waarin verscheidene producenten meedoen om de titel wie als eerst het goedgekeurde vaccin op de markt zal brengen.
  zondag 1 november 2020 @ 00:05:58 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195972580
Ok. En nu?
Huilen dan.
  zondag 1 november 2020 @ 00:10:15 #25
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195972636
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 00:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
Momenteel wordt er een soort racespelletje gepresenteerd waarin verscheidene producenten meedoen om de titel wie als eerst het goedgekeurde vaccin op de markt zal brengen.
Marktwerking in je face :P
pi_195972708
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 00:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

:7
[..]

Wie zegt dat het een vaccin wordt dat op dat principe berust? Er zijn vele tientallen (of misschien wel meer dan 100) vaccins in ontwikkeling, waarvan verreweg de meeste op reeds beproefde principes berusten.
[..]

:?
[..]

Dat lijkt me duidelijk. Ik ga pas oordelen over een vaccin als het er is, en niet bij voorbaat al m'n conclusies trekken op basis van onvolledige nul informatie.
Wie zegt dat dat niet zo is? Ik vind het een ontwikkeling waarbij het logisch is dat mensen zich er niet geheel fijn en relaxed onder voelen.
Daarbij zijn er punten (zoals het document op de site van de rijksoverheid) die de optie van inderdaad nieuw vaccin op zijn minst open laten, om het zo maar even te zeggen :P

Reactie op poppetje met vraagteken.... Zit mobiel dus kan even niet zo goed quoten.....
Reactie nogmaals... :
De beoogde toediening waar ik over spreek (let wel op dat dit ook een scenario is) die wordt besproken op een zelfde soort sites (sites van producenten, medische vakbladen of artikelen die wetenschappelijke observatie bieden, gaat over een toediening middels (een soort van) pleisters waarbij miniscule naaldjes de huid zullen perforeren waarna het vaccin dus inderdaad is toegediend.

Of het allemaal echt zo gaat weet ik ook niet, echter als je de trends een beetje volgt en een klein beetje (gezonde) fantasie hebt kun je volgens mij inzien dat wat als reinste complotterie werd gezien daadwerkelijk kan gebeuren ongeacht of dat goed/slecht of daadwerkelijk per definitie een complot genoemd kan worden....

Maar we zullen het allemaal ook wel zien wat er gaat gebeuren.
By the way; het minste wat ik wil is argwaan, irreëele angst of ongegronde paranoïde creëeren door dit te posten.
Ik wil het er gewoon vrijuit over kunnen hebben.
pi_195972754
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 00:05 schreef Isdatzo het volgende:
Ok. En nu?
Tjah, kan het bespreken waard zijn.
Is dat goed of slecht?
Doet zo'n race een vaccin ten goede?

Kritisch praten over vaccins lijkt natuurlijk een gevaarlijke ondertoon te hebben, snap ik enigzins.
Ik houd liever alles bespreekbaar; niet vanuit ongegrond criticisme maar vanuit gewoon helder verstand.
De scheidingslijn tussen helder verstand en ongegrond criticisme is dan ook weer iets wat soms op 1 hoop ligt.
Het gaat mij ook niet om zomaar kritiek te hebben op wat dan ook. Ik vind het zelf ook erg interessant en wil graag meer leren en daarin delen wat ik zie en hoe ik dat ervaar.
  zondag 1 november 2020 @ 00:23:31 #28
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195972810
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 00:15 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet zo is? Ik vind het een ontwikkeling waarbij het logisch is dat mensen zich er niet geheel fijn en relaxed onder voelen.
Daarbij zijn er punten (zoals het document op de site van de rijksoverheid) die de optie van inderdaad nieuw vaccin op zijn minst open laten, om het zo maar even te zeggen :P

Reactie op poppetje met vraagteken.... Zit mobiel dus kan even niet zo goed quoten.....
Reactie nogmaals... :
De beoogde toediening waar ik over spreek (let wel op dat dit ook een scenario is) die wordt besproken op een zelfde soort sites (sites van producenten, medische vakbladen of artikelen die wetenschappelijke observatie bieden, gaat over een toediening middels (een soort van) pleisters waarbij miniscule naaldjes de huid zullen perforeren waarna het vaccin dus inderdaad is toegediend.

Of het allemaal echt zo gaat weet ik ook niet, echter als je de trends een beetje volgt en een klein beetje (gezonde) fantasie hebt kun je volgens mij inzien dat wat als reinste complotterie werd gezien daadwerkelijk kan gebeuren ongeacht of dat goed/slecht of daadwerkelijk per definitie een complot genoemd kan worden....

Maar we zullen het allemaal ook wel zien wat er gaat gebeuren.
By the way; het minste wat ik wil is argwaan, irreëele angst of ongegronde paranoïde creëeren door dit te posten.
Ik wil het er gewoon vrijuit over kunnen hebben.
Zit je op de goeie plek toch ^O^

Om het even idd, stel de "complotters" krijgen gelijk, chips, bier enzo :D "We" kunnen er weinig tegen beginnen, "we" zullen meegaan in de meerderheid maar ik vermoed een hoop gejank. Hadden "we" het maar geweten ;( Tsja ;) En vrijuit spreken blijft hopelijk het grootste goed in de Westerse wereld ^O^
pi_195973079
quote:
14s.gif Op zondag 1 november 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zit je op de goeie plek toch ^O^

Om het even idd, stel de "complotters" krijgen gelijk, chips, bier enzo :D "We" kunnen er weinig tegen beginnen, "we" zullen meegaan in de meerderheid maar ik vermoed een hoop gejank. Hadden "we" het maar geweten ;( Tsja ;) En vrijuit spreken blijft hopelijk het grootste goed in de Westerse wereld ^O^
Ja dat zou zeker fijn zijn! Dat we vrijuit spreken!
Wie of wat gelijk krijgt of heeft maakt mij niets uit!
Ik hoop en vertrouw vanuit liefde en god dat het goed is en goed komt.
Mijn god is niet religieus maar wel goed :P
pi_195973299
Realiseerde me vandaag hoe de waarschijnlijk de maarderheid van ons land niet (goed) kan rekenen, laat staan cijfers en statistieken op juiste interpreteren.

Ik werd er niet zo blij van.
pi_195973340
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:00 schreef n__n het volgende:
Realiseerde me vandaag hoe de waarschijnlijk de maarderheid van ons land niet (goed) kan rekenen, laat staan cijfers en statistieken op juiste interpreteren.

Ik werd er niet zo blij van.
want?
pi_195973418
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:04 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

want?
Ik ga het niet als feit verkondigen, maar ik herinnerde me ineens hoe bij vmbo-t en later op het VAVO (Havo) wiskunde en rekenen de 'beruchte' vakken waren, en dat er destijds in de media veel ophef was over de in dat schooljaar (2012) ingevoerde rekentoets en dat veel mensen die 'te moeilijk' zouden vinden. Ikzelf haalde met veel gemak een 7, maar heb dan ook geen moeite met rekenen. Toch vraag ik me af of er een relatie is met vertrouwen in deskundigheid, omdat de kans reëel is dat er veel mensen zijn die niet in staat zijn de cijfers en statistieken mbt corona correct te kunnen interpreteren. Men gaat uiteraard niet toegeven dat ze iets niet kunnen, maar ik merk dat men constant wijst naar deskundigen ipv dat men zelf zou proberen de cijfers te interpreteren. En wellicht is dit daarvoor de verklaring.
pi_195973447
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:11 schreef n__n het volgende:

[..]

Ik ga het niet als feit verkondigen, maar ik herinnerde me ineens hoe bij vmbo-t en later op het VAVO (Havo) wiskunde en rekenen de 'beruchte' vakken waren, en dat er destijds in de media veel ophef was over de in dat schooljaar (2012) ingevoerde rekentoets en dat veel mensen die 'te moeilijk' zouden vinden. Ikzelf haalde met veel gemak een 7, maar heb dan ook geen moeite met rekenen. Toch vraag ik me af of er een relatie is met vertrouwen in deskundigheid, omdat de kans reëel is dat er veel mensen zijn die niet in staat zijn de cijfers en statistieken mbt corona correct te kunnen interpreteren. Ik dus wel, maar veel mensen niet. En mensen gaan uiteraard niet toegeven dat ze iets niet kunnen, maar ik merk dat men constant wijst naar deskundigen ipv dat men zelf zou proberen de cijfers te interpreteren. En wellicht is dit daarvoor de verklaring.
om diezelfde reden doet een groot deel van de bevolking mee aan loterijen. de kans om iets te winnen is zo verwaarloosbaar klein dat je net zo goed niet mee kan doen.
pi_195973461
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:14 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

om diezelfde reden doet een groot deel van de bevolking mee aan loterijen. de kans om iets te winnen is zo verwaarloosbaar klein dat je net zo goed niet mee kan doen.
Dat is een mogelijkheid. Ik vind het vooral zonde van m'n geld...
pi_195986096
twitter

Ronaldo is weer hersteld van corona, was alleen positief getest verder mankeerde er niks. net als 90% van de positief geteste mensen.
pi_195986255
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 17:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]

Ronaldo is weer hersteld van corona, was alleen positief getest verder mankeerde er niks. net als 90% van de positief geteste mensen.
Zlatan ook,zou het kunnen dat daar iets speelt? Ik bedoel maar dat de uefa er misschien een vinger in de pap heeft.Zijn die 2 al geïnjecteerd met het nieuwe anti virus vaccin zodat ze het schapenvolk kunnen blijven amuseren en de aandacht afleiden?
pi_195986292
Ik ben echt serieus,ik vraag dit echt voor een vriend.
pi_195987724

proefpersonen niet vaak genoeg besmet ;(
je zou toch denken dat ze genoeg mensen kunnen vinden die vaak genoeg besmet zijn.
pi_195988028
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]

je zou toch denken dat ze genoeg mensen kunnen vinden die vaak genoeg besmet zijn.
Yes,sla ze om de oren met de feiten,kan ik alleen maar toejuichen. _O_ :')
pi_195988113
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:21 schreef Alpha74 het volgende:

[..]

Yes,sla ze om de oren met de feiten,kan ik alleen maar toejuichen. _O_ :')
Wtf denken ze wel,met plaatjes,gare video's en idiote beschuldigingen krijgen we ze er wel onder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2020 19:29:53 (Dat laatste is niet nodig.) ]
  zondag 1 november 2020 @ 19:31:03 #41
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_195988197
quote:
[ afbeelding ]

Ja dat is dus niet hoe het werkt...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 1 november 2020 @ 19:56:37 #42
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195988671
quote:
[ afbeelding ]

The show must go on :+
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_195989343
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Kom jij nog eens met goede onderbouwingen of is het nog steeds samen met consorten 2 vingers in de oren en heel hard LALALALA roepen en voor de rest wat geroeptoeter,one liners en ongefundeerde crap neertypen?
Het is een eerlijke vraag,ik bedoel er verder ook niks mee.
pi_195989441
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik bedoel niks negatiefs naar je persoonlijk,laat dat duidelijk zijn,het geblaat en nalullen wat je her en der leest en hoort en dan hier neerflikkeren,daar heb ik iets meer moeite mee.
  zondag 1 november 2020 @ 21:18:12 #45
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195990309
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 20:34 schreef Alpha74 het volgende:

[..]

Ik bedoel niks negatiefs naar je persoonlijk,laat dat duidelijk zijn,het geblaat en nalullen wat je her en der leest en hoort en dan hier neerflikkeren,daar heb ik iets meer moeite mee.
Zolang ik niet net als jij de msm nablaat , I'm good ^O^
pi_195990344
Dinsdag een lockdownie aankondigen zou echt zwaar ongeloofwaardig zijn nu de cijfers dalen (doe effe mee met de show)
Ergens hoop ik wel dat het gebeurt zodat nog meer mensen doorkrijgen dat er helemaal niks meer van klopt

Ben benieuwd
  zondag 1 november 2020 @ 21:22:29 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195990379
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2020 21:20 schreef PSVCL het volgende:
Dinsdag een lockdownie aankondigen zou echt zwaar ongeloofwaardig zijn nu de cijfers dalen (doe effe mee met de show)
Ergens hoop ik wel dat het gebeurt zodat nog meer mensen doorkrijgen dat er helemaal niks meer van klopt

Ben benieuwd
Ze doen maar , drain the swamp ook hier zou ik zeggen ;)
pi_195990685
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:22 schreef Summers het volgende:

[..]

Ze doen maar , drain the swamp ook hier zou ik zeggen ;)
Yup..ga me er ook niet meer over opwinden.
pi_195990732
Draining the swamp vanuit facebook 8-)
Conscience do cost.
  zondag 1 november 2020 @ 21:55:47 #50
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_195990939
quote:
6s.gif Op zondag 1 november 2020 21:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Yup..ga me er ook niet meer over opwinden.
^O^
pi_195991621
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 01:11 schreef n__n het volgende:

[..]

Ik ga het niet als feit verkondigen, maar ik herinnerde me ineens hoe bij vmbo-t en later op het VAVO (Havo) wiskunde en rekenen de 'beruchte' vakken waren, en dat er destijds in de media veel ophef was over de in dat schooljaar (2012) ingevoerde rekentoets en dat veel mensen die 'te moeilijk' zouden vinden. Ikzelf haalde met veel gemak een 7, maar heb dan ook geen moeite met rekenen. Toch vraag ik me af of er een relatie is met vertrouwen in deskundigheid, omdat de kans reëel is dat er veel mensen zijn die niet in staat zijn de cijfers en statistieken mbt corona correct te kunnen interpreteren. Men gaat uiteraard niet toegeven dat ze iets niet kunnen, maar ik merk dat men constant wijst naar deskundigen ipv dat men zelf zou proberen de cijfers te interpreteren. En wellicht is dit daarvoor de verklaring.
Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.
pi_195991723
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.
stel je voor dat de bevolking gaat nadenken..
het zou de overheid sieren als ze de slachtoffers van corona en de slachtoffers van de lockdown naast elkaar zou zetten, dan heeft de bevolking een beetje een beeld wat de gevolgen zijn. het gaat tenslotte ook om de levens van de hele bevolking.
pi_195991912
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

stel je voor dat de bevolking gaat nadenken..
het zou de overheid sieren als ze de slachtoffers van corona en de slachtoffers van de lockdown naast elkaar zou zetten, dan heeft de bevolking een beetje een beeld wat de gevolgen zijn. het gaat tenslotte ook om de levens van de hele bevolking.
Ja stel je voor? Het is niet alsof de cijfers geheim zijn ofzo, maar je gaat het volk geen beleid laten bepalen, dat lijkt me niet meer dan logisch. :')
pi_195992012
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:00 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja stel je voor? Het is niet alsof de cijfers geheim zijn ofzo, maar je gaat het volk geen beleid laten bepalen, dat lijkt me niet meer dan logisch. :')
dus als de overheid zegt dat we de komende 2 jaar met niemand meer mogen afspreken (want dat zorgt voor covidbesmettingen) dan moeten we dat gewoon accepteren?
pi_195992139
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

dus als de overheid zegt dat we de komende 2 jaar met niemand meer mogen afspreken (want dat zorgt voor covidbesmettingen) dan moeten we dat gewoon accepteren?
Dat zeg ik toch helemaal niet?

Het maakt simpelweg geen fuck uit of het volk nu wel of niet de cijfers goed interpreteert, want het volk is niet de beleidsmaker, en dat is maar goed ook. Straks krijg je van die meme-papegaaien die het wel even gaan bepalen.
pi_195992759
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef illusions het volgende:

[..]

Zoals Hugo en Mark?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195992784
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoals Hugo en Mark?
Dat zeg ik ook niet.

Nogmaals:

Het maakt simpelweg geen fuck uit of het volk nu wel of niet de cijfers goed interpreteert, want het volk is niet de beleidsmaker, en dat is maar goed ook. Straks krijg je van die meme-papegaaien die het wel even gaan bepalen.
pi_195992849
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:51 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Nogmaals:

Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?

Onvrede is iets wat niet echt prettig is in de samenleving.. Als je het volk achter je wilt hebben moet je wel iets beter doen dan op een elitaire wijze je wil doordrukken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195992860
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?
Dat ontkent ook niemand. :')
pi_195992879
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Onvrede is iets wat niet echt prettig is in de samenleving.. Als je het volk achter je wilt hebben moet je wel iets beter doen dan op een elitaire wijze je wil doordrukken.
Dus? Neemt nog steeds niet weg dat het niet uitmaakt of het volk goed is in wiskunde en de cijfers wel of niet kan interpreteren. Het maakt geen enkel verschil.
pi_195992920
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 23:56 schreef illusions het volgende:

[..]

Dus? Neemt nog steeds niet weg dat het niet uitmaakt of het volk goed is in wiskunde en de cijfers wel of niet kan interpreteren. Het maakt geen enkel verschil.
Hmm, nou, blijft allicht een mening maar naar mijn interpretatie gaat het volk op in ofwel angst modus ofwel berserk modus tegenin.

Gematigd negatief over het gevoerde beleid zie je alleen terug bij zeer beperkt zichtbare (media geeft ze geen podium) hogeropgeleiden, naar mijn indruk.

En dat gaat ook gepaard met demoniseren. Het vrije debat krijgt echt een dolk in de rug.
pi_195993180
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 00:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hmm, nou, blijft allicht een mening maar naar mijn interpretatie gaat het volk op in ofwel angst modus ofwel berserk modus tegenin.

Gematigd negatief over het gevoerde beleid zie je alleen terug bij zeer beperkt zichtbare (media geeft ze geen podium) hogeropgeleiden, naar mijn indruk.

En dat gaat ook gepaard met demoniseren. Het vrije debat krijgt echt een dolk in de rug.
Natuurlijk dient het volk voorgelicht te worden, maar gelukkig is beleid nog altijd gebaseerd op feiten en niet afhankelijk van of Henk en Ingrid wel of niet goed zijn in wiskunde.
pi_195993245
In Frankrijk draait de clownshow op volle toeren.

Winkeliers klaagden dat er sprake was van oneerlijke concurrentie: terwijl bijv. een boekenwinkel of fleurist moest sluiten (want niet essentieel), konden grote supermarkten dat soort artikelen wel blijven verkopen.

Dus wat is de oplossing? Alle winkels open?

Nee nee, we verbieden de verkoop van niet-essentiele producten ook in grote supermarkten.

Dan krijg je dus zoiets als in Wales:

De wereld verandert in een open gesticht.
pi_195993324
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 00:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In Frankrijk draait de clownshow op volle toeren.

Winkeliers klaagden dat er sprake was van oneerlijke concurrentie: terwijl bijv. een boekenwinkel of fleurist moest sluiten (want niet essentieel), konden grote supermarkten dat soort artikelen wel blijven verkopen.

Dus wat is de oplossing? Alle winkels open?

Nee nee, we verbieden de verkoop van niet-essentiele producten ook in grote supermarkten.

Dan krijg je dus zoiets als in Wales:

De wereld verandert in een open gesticht.
Heerlijk he die idioterie.. En al die lock down terwijl de ziekte om op te lopen net zo vervelend is als de griep voor de gros van de mensen. Maar besmet raken mag echt niet!!

Tjah...

Richt hotels in voor covid besmette mensen, haal besmette mensen uit dezelfde woning als risicogroepen, allemaal vrijwillig.. Gooi de capaciteit omhoog van de zorg. Ondersteun risicogroepen meer met boodschappen als ze daar behoefte aan hebben..

Geef risicogroepen medische mondkapjes?
pi_195997079
Ik kan de logica niet meer volgen. Sportscholen waren een beetje het kind van de rekening in maart/april. Ze waren 1 van de laatste clusters die weer open mochten.

Nu gaan er geruchten dat musea, pretparken en bibliotheken dicht zouden moeten (https://www.ad.nl/politie(...)a-is-optie~ab7b1af3/).

Zijn er zoveel besmettingen in een bibliotheek? En de sportscholen mogen nu wel openblijven?
Dit begrijpt toch niemand meer?!
pi_195997141
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 10:36 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik kan de logica niet meer volgen. Sportscholen waren een beetje het kind van de rekening in maart/april. Ze waren 1 van de laatste clusters die weer open mochten.

Nu gaan er geruchten dat musea, pretparken en bibliotheken dicht zouden moeten (https://www.ad.nl/politie(...)a-is-optie~ab7b1af3/).

Zijn er zoveel besmettingen in een bibliotheek? En de sportscholen mogen nu wel openblijven?
Dit begrijpt toch niemand meer?!
Ze varen in de mist... Ik ben van mening dat er meer feiten op tafel moeten en daarop gestuurd..
pi_195997154
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze varen in de mist... Ik ben van mening dat er meer feiten op tafel moeten en daarop gestuurd..
Als je wel gaat sturen in de mist, is de kans even groot dat je iets raakt dan wanneer je koers blijft houden.
Ook dat je niets raakt overigens :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 10:43:08 ]
pi_195997213
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 10:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als je wel gaat sturen in de mist, is de kans even groot dat je iets raakt dan wanneer je koers blijft houden.
Ook dat je niets raakt overigens :D
Klopt maar ehh, als het dezelfde route is steeds kun je afleiden aan de uitkomst dat er op route x minder weerstand is dan route y bijv.

In dat optiek moeten we gewoon zuid Holland en Noord Holland anders gaan behandelen bijv puur om te zien of het überhaupt zin heeft..

Social distancing in het openbaar is prima maar max 2 mensen in je huis of 4... Heeft het veel zin?
pi_195997262
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Klopt maar ehh, als het dezelfde route is steeds kun je afleiden aan de uitkomst dat er op route x minder weerstand is dan route y bijv.

In dat optiek moeten we gewoon zuid Holland en Noord Holland anders gaan behandelen bijv puur om te zien of het überhaupt zin heeft..

Social distancing in het openbaar is prima maar max 2 mensen in je huis of 4... Heeft het veel zin?
En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat een bibliotheek nou de besmettingsbron is of veel invloed heeft op reisbewegingen, om maar wat te noemen.
pi_195997328
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat een bibliotheek nou de besmettingsbron is of veel invloed heeft op reisbewegingen, om maar wat te noemen.
Het streven is 'gelijkheid'.

Aangezien het niet goed is als iedereen gelijk is op het niveau van een westerling (want CO2, overconsumptie etc.), moet iedereen gelijk worden op het niveau van een arme sloeber. Dat is 'sociale gelijkheid' opgelegd door de overheid.

Dus de middenklasse moet verdwijnen (MKB).
Producten die we niet echt nodig hebben kunnen we niet meer consumeren. Want het is niet eerlijk als je niet-essentiële producten kunt consumeren, terwijl elders op de wereld mensen geen toegang hebben tot essentiële producten.

Een armoedige bevolking is afhankelijk van wat de overheid toestaat en geeft.

Dus uiteindelijk gaat het om controle via armoede en beperkingen.

Dus wat houd je uiteindelijk over: eten, drinken, dak boven je hoofd.

Scholen mogen door blijven gaan, want de bevolking moet later kunnen werken.

Ook mag je blijven werken, want je wordt in wezen een slaaf.

Dit alles verkocht onder het mom van 'sociale gelijkheid', 'zorg voor het milieu', 'bestrijding van het virus', etc. Allemaal doeleinden die de sympathie van de bevolking moeten opwekken (puur marketing en propaganda).
pi_195997347
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Thuissituatie staat dik bovenaan..

Zou mijn advies toch worden dat er een corona hotel komt als mensen in een huis wonen met een kwetsbaar persoon.

Dat reguliere ziekenhuizen meer IC bedden verliezen per covid patiënt dan 1.. Tjah...

Richt dan covid hospitaal op dat daar geen last van heeft als dat kan..

Keb de indruk dat er maar een beetje wordt aangemodderd.
pi_195997361
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Thuissituatie staat dik bovenaan..

Zou mijn advies toch worden dat er een corona hotel is als mensen in een huis wonen met een kwetsbaar persoon.
Ja thuissituatie is ook zoiets. Ergens moet je toch die besmetting oplopen. Dat je hem vervolgens thuis overdraagt snap ik wel.
pi_195997424
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja thuissituatie is ook zoiets. Ergens moet je toch die besmetting oplopen. Dat je hem vervolgens thuis overdraagt snap ik wel.
Tis een virus. Helemaal uitsluiten gaat niet. Illusie.

Maar keb er een hard hoofd in dat die besmettingen voor het gros komen van mensen zonder symptomen.

En zeker niet omdat er een halve tel geen 1.5 meter wordt gehouden.
pi_195997499
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis een virus. Helemaal uitsluiten gaat niet. Illusie.

Maar keb er een hard hoofd in dat die besmettingen voor het gros komen van mensen zonder symptomen.

En zeker niet omdat er een halve tel geen 1.5 meter wordt gehouden.
Dat is ook nooit het doel geweest. Doel was/is om de zorg niet te laten overspoelen.
pi_195997589
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 11:08 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is ook nooit het doel geweest. Doel was/is om de zorg niet te laten overspoelen.
Immuniteit / maximaal openstellen van maatschappij lieten ze snel varen.
pi_195997764
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het streven is 'gelijkheid'.

Aangezien het niet goed is als iedereen gelijk is op het niveau van een westerling (want CO2, overconsumptie etc.), moet iedereen gelijk worden op het niveau van een arme sloeber. Dat is 'sociale gelijkheid' opgelegd door de overheid.

Dus de middenklasse moet verdwijnen (MKB).
Producten die we niet echt nodig hebben kunnen we niet meer consumeren. Want het is niet eerlijk als je niet-essentiële producten kunt consumeren, terwijl elders op de wereld mensen geen toegang hebben tot essentiële producten.

Een armoedige bevolking is afhankelijk van wat de overheid toestaat en geeft.

Dus uiteindelijk gaat het om controle via armoede en beperkingen.

Dus wat houd je uiteindelijk over: eten, drinken, dak boven je hoofd.

Scholen mogen door blijven gaan, want de bevolking moet later kunnen werken.

Ook mag je blijven werken, want je wordt in wezen een slaaf.

Dit alles verkocht onder het mom van 'sociale gelijkheid', 'zorg voor het milieu', 'bestrijding van het virus', etc. Allemaal doeleinden die de sympathie van de bevolking moeten opwekken (puur marketing en propaganda).
We gaan terug naar de middeleeuwen.
pi_195997830
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Ja. Max Keiser noemt het 'neofeodalisme'.

Alle werkelijke eigendommen (land, huizen, gebouwen etc.) komen in handen van megacorporaties, terwijl de gewone man te arm wordt om nog iets te bezitten, of dat recht wordt ontnomen.

De landheer is vervangen door de corporatie.

maandag 2 november 2020 @ 11:27:07 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195997846
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

nu je het zegt..
merk dat de oude stadsmuur weer bemand word met soldaten met pijl en buig kruisboog etc.
We weer een open riool hebben.
Lijken aan de kant van de straat worden neer gelegd en er hier ook weer een wonder dokter gespot is met de laatste kwik drankjes.
En als ik het niet vergis is er vanmiddag een live ophanging voor het stadhuis! *O*
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195997848
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja. Max Keiser noemt het 'neofeodalisme'.

Alle werkelijke eigendommen (land, huizen, gebouwen etc.) komen in handen van megacorporaties, terwijl de gewone man te arm wordt om nog iets te bezitten, of dat recht wordt ontnomen.

De landheer is vervangen door de corporatie.

De propagandamachine draait al op volle toeren.
pi_195997854
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De propagandamachine draait al op volle toeren.
pi_195997867
quote:
dankje, ik ga ff kijken.
pi_195997977
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

En als ik het niet vergis is er vanmiddag een live ophanging voor het stadhuis! *O*
*O*
pi_195998011
US is back to feudalism, with government treating ‘Americans like peasants’ – RT’s Keiser Report
23 Jun, 2020 12:51

US is back to feudalism, with government treating ‘Americans like peasants’ – RT’s Keiser Report
Peasants reaping the harvest under the supervision of the Lord's official, c1300-c1325 © Global Look Press /

The US Federal Reserve currently owns roughly 30 percent of America’s GDP and is on track to own 100 percent, Max Keiser says.

“How is that different than feudal lords of the middle ages, who owned a 100 percent of the economy, and everyone living there was basically peasants?”

Max talks to investor Michael Pento of PentoPort.com about the state of the Fed’s balance sheet and the current economic situation.

The Covid-19 virus exacerbated every problem and every gap there was, Pento says, pointing out that the middle class is disappearing, the gap between very rich and very poor is getting wider, Wall Street is approaching all-time record highs, and yet there are millions of people collecting unemployment insurance.

https://www.rt.com/busine(...)-americans-peasants/
pi_195998015
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Immuniteit / maximaal openstellen van maatschappij lieten ze snel varen.
Klopt.
pi_195998296
quote:
80s.gif Op maandag 2 november 2020 11:39 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Klopt.
Kan natuurlijk nog steeds je insteek zijn met zo min mogelijk doden als streven.
pi_195998297
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Ali_Kannibali op 02-11-2020 12:11:49 ]
pi_196000852
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 00:22 schreef illusions het volgende:

[..]

Natuurlijk dient het volk voorgelicht te worden, maar gelukkig is beleid nog altijd gebaseerd op feiten en niet afhankelijk van of Henk en Ingrid wel of niet goed zijn in wiskunde.
En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196000883
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:26 schreef Tingo het volgende:
En dat is niet gebeurt.
Dat is jouw mening, en zoals we allen weten is die lang niet altijd correct.
pi_196000909
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196000984
Voor die laatste UK lockdown vermelding van Zaterdag avond:

'Millions face hardship' as government support ends'
https://www.bbc.com/news/business-54753885

Paar stukjes...

'It will leave a fifth of mortgage holders - around 1.6 million households - worried about paying their mortgage over the next three months, according to the Joseph Rowntree Foundation.'
'The poverty campaign charity said: "There is a real risk that mortgage-holders on low incomes will be pulled into poverty and hardship."'

'People renting their home are more likely to have fallen behind with their housing costs than mortgagers, according to the Resolution Foundation, which campaigns on living standards.

Its research suggests nearly one-in-eight private renters and more than one-in-six social renters are currently unable to cover their housing costs in full.'

"They are much more likely to have lost their jobs and significant numbers are only managing by cutting other expenditures, drawing down on savings or getting into debt in order to meet their rent."

'The National Residential Landlords Association warned that 300,000 renters could be at risk of losing their jobs as the furlough scheme closes.'
pi_196001106
quote:

[..]

En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.
En vooral niet voorgelicht wat de gevolgen van een lockdown zijn. Misschien zijn die gevolgen wel veel groter, we weten het niet.
pi_196001203
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:42 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

En vooral niet voorgelicht wat de gevolgen van een lockdown zijn. Misschien zijn die gevolgen wel veel groter, we weten het niet.
Inderdaad.
Tijdelijk spoed rechtbanken in UK..Ik hoor dat er veel meer repossession orders zijn. Kunnen ze die lege ziekenhuizen gebruiken.

https://www.gov.uk/guidan(...)k-nightingale-courts

'HMCTS is using additional venues to provide increased estates capacity in response to the coronavirus outbreak. These venues have been referred to as ‘Nightingale courts’. They will be used on a temporary basis to ensure as many hearings as possible can continue to take place during the coronavirus outbreak.'
  maandag 2 november 2020 @ 14:57:29 #94
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196001433
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Inderdaad.
Tijdelijk spoed rechtbanken in UK..Ik hoor dat er veel meer repossession orders zijn. Kunnen ze die lege ziekenhuizen gebruiken.

https://www.gov.uk/guidan(...)k-nightingale-courts

'HMCTS is using additional venues to provide increased estates capacity in response to the coronavirus outbreak. These venues have been referred to as ‘Nightingale courts’. They will be used on a temporary basis to ensure as many hearings as possible can continue to take place during the coronavirus outbreak.'
Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf. :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196001474
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf. :{
Maar wacht eens even, het was toch zo rustig in de ziekenhuizen? Er ging toch niemand dood?
pi_196001548
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

is dat bij de 1e golf ook gebeurd?
  maandag 2 november 2020 @ 15:06:27 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196001572
quote:

[..]

wat is er zo onduidelijk aan de regels?
pi_196001588
En weer een daling :) morgen dus eindelijk weer versoepelen
pi_196001612
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:07 schreef PSVCL het volgende:
nee, gewoon net als Australie, geen coronabesmettingen meer maar wel lockdown in Victoria. just in case
  maandag 2 november 2020 @ 15:11:53 #100
189978 controlaltdelete
pi_196001636
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:04 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is dat bij de 1e golf ook gebeurd?
'I could have wept – it was so awful,' said one official present, as the Quad – joined by a total of 20 experts – heard that at the current rate of infections, hospitals would soon be overrun in every part of England, with the death toll hitting between 3,000 and 4,000 a day by Christmas.

'The PM was given hard facts about real people in hospital beds, and the debate was effectively over. He was told how many hospitalisations were already baked-in to the projections due to the steep rise in infections.'

Some of the detail was macabre: plans were being made to store dead bodies in municipal ice rinks if hospital mortuaries filled up.

The moment Boris lost his battle against lockdown: How PM was told dead bodies would be stored on ice rinks in second wave and NHS chief warned of 4,000 deaths a day - as aides say 'I could have wept, it was so awful'
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 2 november 2020 @ 15:17:19 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196001705
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:07 schreef PSVCL het volgende:
Daling van aantal besmettingen maar ziekenhuis opnames lopen nog wel op.
Denk niet dat ze wat gaan aanpassen maar huidige regels nog wel even aan houden.

maar dat is maar een gokje.
pi_196002035
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

'I could have wept – it was so awful,' said one official present, as the Quad – joined by a total of 20 experts – heard that at the current rate of infections, hospitals would soon be overrun in every part of England, with the death toll hitting between 3,000 and 4,000 a day by Christmas.

'The PM was given hard facts about real people in hospital beds, and the debate was effectively over. He was told how many hospitalisations were already baked-in to the projections due to the steep rise in infections.'

Some of the detail was macabre: plans were being made to store dead bodies in municipal ice rinks if hospital mortuaries filled up.

The moment Boris lost his battle against lockdown: How PM was told dead bodies would be stored on ice rinks in second wave and NHS chief warned of 4,000 deaths a day - as aides say 'I could have wept, it was so awful'
Typische Daily Mail ook.
Die bangmakerij blijft maar doorgaan.

Ik wil graag even naar t UK terug om familie en vrienden te bezoeken. Ik kan 'n vlucht heen en weer boeken, maar dat heeft toch geen nut omdat (wegens de maatregels) mag ik niet bij m'n (gezonde corona-sceptische) moeder, broers en/of vrienden logeren of gewoon op bezoek gaan.
Ik weet niet hoe ze gaan dat controleren.
Maar ja, I feel sorry for the many people who are worse off than myself.

Supermarket verkoop (inc. alcohol) 6am-midnight zijn.

Even off-topic: Voor 't eerste keer in bijna 30jaar (wegens Brekshit) moet ik 'n verblijfsvergunning in NL hebben.
pi_196002157
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

Daling van aantal besmettingen maar ziekenhuis opnames lopen nog wel op.
Denk niet dat ze wat gaan aanpassen maar huidige regels nog wel even aan houden.

maar dat is maar een gokje.
We zullen zien. Ze doen maar..
pi_196002314
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:37 schreef Tingo het volgende:

[..]

Typische Daily Mail ook.
Die bangmakerij blijft maar doorgaan.

Ik wil graag even naar t UK terug om familie en vrienden te bezoeken. Ik kan 'n vlucht heen en weer boeken, maar dat heeft toch geen nut omdat (wegens de maatregels) mag ik niet bij m'n (gezonde corona-sceptische) moeder, broers en/of vrienden logeren of gewoon op bezoek gaan.
Ik weet niet hoe ze gaan dat controleren.
Dat kunnen ze niet controleren, dat snapt elk weldenkend mens ook wel.

quote:
Supermarket verkoop (inc. alcohol) 6am-midnight zijn.
Van 06:00 tot 0:00 lijkt me niet zo slecht, wat is het probleem?

quote:
Even off-topic: Voor 't eerste keer in bijna 30jaar (wegens Brekshit) moet ik 'n verblijfsvergunning in NL hebben.
Dat is niet meer dan logisch.
pi_196002365
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:28 schreef illusions het volgende:

[..]

Illusions, zeg je dit altijd? "Het is jouw mening, dus niet per se waar". "Zo begrijp jij dat, maar dat is niet per se zo". Vrij nutteloze bijdragen imo.
pi_196002396
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Illusions, zeg je dit altijd? "Het is jouw mening, dus niet per se waar". "Zo begrijp jij dat, maar dat is niet per se zo". Vrij nutteloze bijdragen imo.
Ja, wel als iemand zijn mening presenteert als feit. ^O^
pi_196002474
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:54 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, wel als iemand zijn mening presenteert als feit. ^O^
Dat doe je zelf toch ook constant.

Het is vanzelfsprekend dat als iemand een statement maakt, dat iemands persoonlijke visie is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 17:20:50 (Modden doen wij ;)) ]
pi_196002493
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:50 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet controleren, dat snapt elk weldenkend mens ook wel.

Maatregels dat 'ze' kunnen niet controleren niet zo 'weldenkend' zijn.imo
pi_196002505
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat doe je zelf toch ook constant.

Het is vanzelfsprekend dat als iemand een statement maakt, dat iemands persoonlijke visie is.
Bedankt voor jouw visie hierop.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 17:21:42 (Quote aangepast ) ]
pi_196002521
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maatregels dat 'ze' kunnen niet controleren niet zo 'weldenkend' zijn.imo
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het vrij eenvoudig te bedenken is dat niet iedereen aan een enkelband gaat, hoewel ze dat in bijv. de UAE (meen ik, kan ook Saudi Arabië zijn) wel doen.
pi_196003405
https://patient.info/mental-health/psychosomatic-disorders

'Psychosomatic means mind (psyche) and body (soma). A psychosomatic disorder is a disease which involves both mind and body. Some physical diseases are thought to be particularly prone to being made worse by mental factors such as stress and anxiety. Your mental state can affect how bad a physical disease is at any given time.'
.......

Tsja....dan doe je 'n onbetrouwbare corona test en ineens ben je 'corona positief' gediagnoseerd?
  maandag 2 november 2020 @ 17:05:12 #112
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196003674
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:46 schreef Tingo het volgende:
https://patient.info/mental-health/psychosomatic-disorders

'Psychosomatic means mind (psyche) and body (soma). A psychosomatic disorder is a disease which involves both mind and body. Some physical diseases are thought to be particularly prone to being made worse by mental factors such as stress and anxiety. Your mental state can affect how bad a physical disease is at any given time.'
.......

Tsja....dan doe je 'n onbetrouwbare corona test en ineens ben je 'corona positief' gediagnoseerd?
Hoe (on)betrouwbaar is die test dan volgens jou?
Onikaan ni ov dovah
pi_196004010
Veel mensen thuiszitten.Meer alcohol/drug gebruik thuis. Meer huiselijk geweld/abuse. Depression.
Meer thuisfeestjes kan of zou meer overlast/ruzie in de buurt veroorzaken.enz.enz.enz.
Als je thuis kan werken tenminst heb je wat/iets te doen en je je hele salaris nog steeds krijgt.
Heel veel meer zorgen over banen. Meer bankruptcies en werkloosheid te komen vanaf de financiele subsidies/steun weg zijn.
We are all isolated in this together folks. :)
Fijne digitale/virtuele kerst/oude-nieuw allemaal.

We wish you a digital christmas,
And a virtual New Year...
:)
pi_196004725
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe (on)betrouwbaar is die test dan volgens jou?
Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.
pi_196005399
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:07 schreef Tingo het volgende:

[..]

Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.
Oh, dan zie ik het heel positief in. :D

BTW, gaan we het weer over PCR betrouwbaarheid hebben? Er is letterlijk ZO VEEL bewijs gepost omtrent de betrouwbaarheid van die dingen, maar elke keer is het een kwestie van vingers in de oren en "LALALA" roepen.

Parels voor de zwijnen.
pi_196005551
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef illusions het volgende:

[..]

No surprises there then.
  maandag 2 november 2020 @ 18:53:42 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196005685
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:07 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat een verrassing, daar heb je geen antwoord op.
Onikaan ni ov dovah
pi_196006263
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat een verrassing, daar heb je geen antwoord op.
Ja hoor. Mag je 'n keer even met je ja-knikkerijen weggaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 19:19:37 (Netjes gemaakt) ]
pi_196006312
Lieve mensen, speel de bal, niet de persoon. Dat geldt voor iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 19:21:05 ]
pi_196006384
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:47 schreef Tingo het volgende:

[..]

No surprises there then.
Jammer wel, want je zou mogen verwachten dat als iemand beweert dat de tests onbetrouwbaar zijn, dat dit ergens op gebaseerd is. Helaas worden er hier weer loze claims de lucht in geslingerd, want er is al zo enorm veel informatie over de PCR tests gepost.
pi_196009094
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef illusions het volgende:

[..]

BTW, gaan we het weer over PCR betrouwbaarheid hebben? Er is letterlijk ZO VEEL bewijs gepost omtrent de betrouwbaarheid van die dingen, maar elke keer is het een kwestie van vingers in de oren en "LALALA" roepen.

Parels voor de zwijnen.
Bewijs dat die dingen wél betrouwbaar zijn? :')
Ik heb het niet gezien, en als ik het al lees staan er talloze aannames in het artikel die neerkomen op 'neem het nou maar gewoon aan'. Maar ja, daar overtuig je mij niet mee. Ik wil feiten, cijfers, statistieken en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Waarom is het alleen 'waarheid' omdat een NOS en een NU.nl het roeptoeteren?
pi_196009809
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:11 schreef n__n het volgende:

[..]

Bewijs dat die dingen wél betrouwbaar zijn? :')
Ik heb het niet gezien, en als ik het al lees staan er talloze aannames in het artikel die neerkomen op 'neem het nou maar gewoon aan'. Maar ja, daar overtuig je mij niet mee. Ik wil feiten, cijfers, statistieken en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Waarom is het alleen 'waarheid' omdat een NOS en een NU.nl het roeptoeteren?
Het is geen waarheid omdat NOS het zegt, het is waarheid omdat het wordt ondersteund door wetenschap en de resultaten daarvan publiek zijn, het staat je ook compleet vrij om het ongelijk ervan te bewijzen. Met andere woorden: feiten, cijfers en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Uh, in de echte wereld wel - als dat in de jouwe niet zo is, moet je jezelf eens achter je oren krabben.

De informatie is hier meerdere malen door @Isdatzo en @TheFreshPrince gedeeld, als het echt je interesse heeft kun je het vrij eenvoudig terugvinden, ik meen dat het in de laatste 2 delen zeker nog wel staat. Kennelijk kijk je er dus moedwillig overheen en komt het je beter uit als het niet betrouwbaar is - dan blijft de conspiracy-bubbel intact en heb je tenminste nog wat om op te zeiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 07:21:58 (Onnodig gebash verwijdert) ]
pi_196010787
Middels deze 'literatuur' kun je een beeld krijgen van ontwikkelingen die gaande zijn omtrent vaccin / coronavirus. En dan met name op het gebied van zogenoemde 'biosensoren' die moeten kunnen laten zien of iemand bijvoorbeeld drager van een/het coronavirus is.

In eerste onderstaande link wordt een bepaalde biosensor van Philips beschreven; dit is een biosensor die op de borstkas kan worden geplakt en zaken als ademhaling/hartslag/lichaamshouding kan monitoren en zulke gegevens middels een bluetooth-verbinding door kan sturen naar in dit voorbeeld een verpleegkundige. Deze biosensor is geaccepteerd om gebruikt te worden voor covid19-patiënten.

https://www.icthealth.nl/(...)atienten-op-afstand/

De volgende link gaat over nieuwe sneltests voor het coronavirus die beschikbaar worden gesteld door de WHO aan derdewereldlanden en in wereldwijd perspectief ''jan modaal-landen''
De partijen die hier in deel nemen zijn Abbott, SD Biosensor, 2 farmaceutisch/medisch/technologische bedrijven die samen met de Bill & Melinda Gates Foundation de samenwerking aan zijn gegaan om dit soort tests op de markt te brengen...

https://www.who.int/news/(...)dle-income-countries

In de volgende link (van het Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de federale overheid van de V.S.) worden de mogelijkheden/visies besproken over het constant monitoren van de gezondheidszorg door deze samen te voegen met het IoT (internet of things)/iomt (internet of medical things)
5G is nodig om bijvoorbeeld een op Crispr/Cas -gebaseerde biosensor die middels nanopartikelen (bijvoorbeeld goud of graniet die als transistor dienen van een constant middels AI (kunstmatige intelligentie) monitorende chip.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7276962/

Hieronder een andere link van hetzelfde Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de overheid van de VS. Dit artikel gaat specifiek over de mogelijkheden van biosensoren in aanpak van het coronavirus. De mogelijkheid om met een Crispr/Cas-biosensor wordt hier ook aangedragen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7417775/

Hieronder een link van een nieuwsblad dat wordt uitgegeven in naam van de universiteit van Cambridge dat logischerwijs gezien de trends het onderwerp ''biosensor i.c.m. coronavirus'' aanhaalt. In het artikel wordt tevens gemeld dat het bedrijf Moderna (momenteel het bedrijf dat voorop in de covid19-vaccin-race gaat) tevens nanopartikelen gebruikt voor het mRNA-vaccin dat ze ontwikkelen. Dit mRNA-vaccin wat al getest is, geldt als een vaccin op basis van nano-lipiden. Lipiden is geen vaste term voor een stof maar men gaat er meestal vanuit dat er vetachtige stoffen of substanties mee bedoelt worden.
Moderna stelt in zijn officiële proefvaccinatie-verklaringen dat er gebruik gemaakt is van 4 soorten lipiden. Wat deze lipiden dan precies zijn laat zich raden.

https://www.varsity.co.uk/science/19812

Nu volgt een link van de 'American Chemical Society' die een artikel hebben gepubliceerd over de mogelijkheden en uitdagingen mbt het toepassen van biosensoren en detectie-hulpmiddelen op nanobasis in de coronapandemie. Laat grofweg verschillende mogelijkheden zien die biosensoren kunnen bieden in tijden van een of deze pandemie.

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsnano.0c04421

Hieronder volgt een link van wat lijkt een Spaanse ''cowboy'' die eveneens een biosensor in ontwikkeling heeft die vaccinatie-monitoring op lange termijn mogelijk moet maken en dus makkelijk moet kunnen laten zien wie wel en wie niet gevaccineerd is, zomaar een voorbeeld van wat mogelijk is en/of lijkt;

https://www.changemakers.(...)s/vaccine-monitoring

Hieronder volgt een link waarin je terecht komt in een blog hoe verschillende bedrijven met elkaar de samenwerking aangaan en waarbij er gesproken wordt over het toedienen van een additief. Additieven worden vaak toegevoegd in vaccinaties maar in de huidige situatie is het belangrijk om te weten welk soort additief er kan worden toegediend en waarom dat gebeurt.
https://www.pharma-iq.com(...)ions-covid-19-relief

Hieronder een link waarin het min of meer 'interessant' wordt. In deze link worden biosensoren besproken die daadwerkelijk in het lichaam worden geïntegreerd en het onderzoek van die materie.
Als iets wat op een tatoeage lijkt en fluoresceert bij bepaalde triggers.
Dat fluoresceren gebeurt dan door luciferase; lichtgevende enzymen, die bijvoorbeeld steriel zijn ingebrachte dmv vaccinatie-additief dan wel een vette 'lipide'.

https://www.labiotech.eu/in-depth/biosensors-health-monitoring/

En met al deze informatie in het achterhoofd houdende lezen dat DARPA (de tak van de Amerikaanse defensie dat zich richt op militaire technologie)opnieuw een samenwerking is aangegaan met het bedrijf Profusa om daadwerkelijk een geïntegreerde biosensor te ontwikkelen in de strijd tegen het coronavirus zijn de zogenaamde complottheorieën die zijn ontstaan mijn inziens niet vreemd.
Link over samenwerking DARPA & Profusa hieronder.
https://www.defenseone.co(...)ic-detection/163497/

Je zou bepaalde complottheorieën in mijn ogen net zo goed vrij accurate voorspellingen kunnen noemen als je gewoon doodsimpel naar bepaalde ontwikkelingen kijkt. :)

Denk ook niet dat het veel helpt om maar te roepen dat 'complotdenkers' dom/gestoord/gek/raar zijn, maar om toch maar de dialoog aan te blijven gaan.
Niet om het één of ander in een complothoek te schuiven maar om de ontwikkelingen vanuit een zo breed mogelijk perspectief blijven te bekijken.
pi_196010918
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
Middels deze 'literatuur' kun je een beeld krijgen van ontwikkelingen die gaande zijn omtrent vaccin / coronavirus. En dan met name op het gebied van zogenoemde 'biosensoren' die moeten kunnen laten zien of iemand bijvoorbeeld drager van een/het coronavirus is.

In eerste onderstaande link wordt een bepaalde biosensor van Philips beschreven; dit is een biosensor die op de borstkas kan worden geplakt en zaken als ademhaling/hartslag/lichaamshouding kan monitoren en zulke gegevens middels een bluetooth-verbinding door kan sturen naar in dit voorbeeld een verpleegkundige. Deze biosensor is geaccepteerd om gebruikt te worden voor covid19-patiënten.

https://www.icthealth.nl/(...)atienten-op-afstand/

De volgende link gaat over nieuwe sneltests voor het coronavirus die beschikbaar worden gesteld door de WHO aan derdewereldlanden en in wereldwijd perspectief ''jan modaal-landen''
De partijen die hier in deel nemen zijn Abbott, SD Biosensor, 2 farmaceutisch/medisch/technologische bedrijven die samen met de Bill & Melinda Gates Foundation de samenwerking aan zijn gegaan om dit soort tests op de markt te brengen...

https://www.who.int/news/(...)dle-income-countries

In de volgende link (van het Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de federale overheid van de V.S.) worden de mogelijkheden/visies besproken over het constant monitoren van de gezondheidszorg door deze samen te voegen met het IoT (internet of things)/iomt (internet of medical things)
5G is nodig om bijvoorbeeld een op Crispr/Cas -gebaseerde biosensor die middels nanopartikelen (bijvoorbeeld goud of graniet die als transistor dienen van een constant middels AI (kunstmatige intelligentie) monitorende chip.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7276962/

Hieronder een andere link van hetzelfde Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de overheid van de VS. Dit artikel gaat specifiek over de mogelijkheden van biosensoren in aanpak van het coronavirus. De mogelijkheid om met een Crispr/Cas-biosensor wordt hier ook aangedragen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7417775/

Hieronder een link van een nieuwsblad dat wordt uitgegeven in naam van de universiteit van Cambridge dat logischerwijs gezien de trends het onderwerp ''biosensor i.c.m. coronavirus'' aanhaalt. In het artikel wordt tevens gemeld dat het bedrijf Moderna (momenteel het bedrijf dat voorop in de covid19-vaccin-race gaat) tevens nanopartikelen gebruikt voor het mRNA-vaccin dat ze ontwikkelen. Dit mRNA-vaccin wat al getest is, geldt als een vaccin op basis van nano-lipiden. Lipiden is geen vaste term voor een stof maar men gaat er meestal vanuit dat er vetachtige stoffen of substanties mee bedoelt worden.
Moderna stelt in zijn officiële proefvaccinatie-verklaringen dat er gebruik gemaakt is van 4 soorten lipiden. Wat deze lipiden dan precies zijn laat zich raden.

https://www.varsity.co.uk/science/19812

Nu volgt een link van de 'American Chemical Society' die een artikel hebben gepubliceerd over de mogelijkheden en uitdagingen mbt het toepassen van biosensoren en detectie-hulpmiddelen op nanobasis in de coronapandemie. Laat grofweg verschillende mogelijkheden zien die biosensoren kunnen bieden in tijden van een of deze pandemie.

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsnano.0c04421

Hieronder volgt een link van wat lijkt een Spaanse ''cowboy'' die eveneens een biosensor in ontwikkeling heeft die vaccinatie-monitoring op lange termijn mogelijk moet maken en dus makkelijk moet kunnen laten zien wie wel en wie niet gevaccineerd is, zomaar een voorbeeld van wat mogelijk is en/of lijkt;

https://www.changemakers.(...)s/vaccine-monitoring

Hieronder volgt een link waarin je terecht komt in een blog hoe verschillende bedrijven met elkaar de samenwerking aangaan en waarbij er gesproken wordt over het toedienen van een additief. Additieven worden vaak toegevoegd in vaccinaties maar in de huidige situatie is het belangrijk om te weten welk soort additief er kan worden toegediend en waarom dat gebeurt.
https://www.pharma-iq.com(...)ions-covid-19-relief

Hieronder een link waarin het min of meer 'interessant' wordt. In deze link worden biosensoren besproken die daadwerkelijk in het lichaam worden geïntegreerd en het onderzoek van die materie.
Als iets wat op een tatoeage lijkt en fluoresceert bij bepaalde triggers.
Dat fluoresceren gebeurt dan door luciferase; lichtgevende enzymen, die bijvoorbeeld steriel zijn ingebrachte dmv vaccinatie-additief dan wel een vette 'lipide'.

https://www.labiotech.eu/in-depth/biosensors-health-monitoring/

En met al deze informatie in het achterhoofd houdende lezen dat DARPA (de tak van de Amerikaanse defensie dat zich richt op militaire technologie)opnieuw een samenwerking is aangegaan met het bedrijf Profusa om daadwerkelijk een geïntegreerde biosensor te ontwikkelen in de strijd tegen het coronavirus zijn de zogenaamde complottheorieën die zijn ontstaan mijn inziens niet vreemd.
Link over samenwerking DARPA & Profusa hieronder.
https://www.defenseone.co(...)ic-detection/163497/

Je zou bepaalde complottheorieën in mijn ogen net zo goed vrij accurate voorspellingen kunnen noemen als je gewoon doodsimpel naar bepaalde ontwikkelingen kijkt. :)

Denk ook niet dat het veel helpt om maar te roepen dat 'complotdenkers' dom/gestoord/gek/raar zijn, maar om toch maar de dialoog aan te blijven gaan.
Niet om het één of ander in een complothoek te schuiven maar om de ontwikkelingen vanuit een zo breed mogelijk perspectief blijven te bekijken.
_O_
pi_196010956
Goede ontwikkeingen uit Spanje - Melilla en Asturias hebben een "home confinement lockdown" aangevraagd, het Ministerie van Volksgezondheid heeft dit geweigerd. Lijkt op een teken dat de centrale regernig niet uit is om dit weer te herhalen.
  maandag 2 november 2020 @ 22:37:06 #126
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196010959
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Het is geen waarheid omdat NOS het zegt, het is waarheid omdat het wordt ondersteund door wetenschap en de resultaten daarvan publiek zijn, het staat je ook compleet vrij om het ongelijk ervan te bewijzen. Met andere woorden: feiten, cijfers en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Uh, in de echte wereld wel - als dat in de jouwe niet zo is, moet je jezelf eens achter je oren krabben.

De informatie is hier meerdere malen door @:Isdatzo en @:TheFreshPrince gedeeld, als het echt je interesse heeft kun je het vrij eenvoudig terugvinden, ik meen dat het in de laatste 2 delen zeker nog wel staat. Kennelijk kijk je er dus moedwillig overheen en komt het je beter uit als het niet betrouwbaar is - dan blijft de conspiracy-bubbel intact en heb je tenminste nog wat om op te zeiken.
Je kunt ook, relatief simpel, geloofwaardig onderzoek laten uitvoeren met als uitkomst dat aardgas niet slecht is voor het milieu.

Je kunt allerlei uitkomsten verbinden aan onderzoek. Niet voor niets dat er vaak betaald wordt voor een bepaalde uitkomst. Onderzoek is nooit objectief.

Het is dan ook logisch dat de corona hoax middels allerlei onderzoek live wordt gehouden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 07:23:14 (Bash in quote verwijdert) ]
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196010971
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Je kunt ook, relatief simpel, geloofwaardig onderzoek laten uitvoeren met als uitkomst dat aardgas niet slecht is voor het milieu.

Je kunt allerlei uitkomsten verbinden aan onderzoek. Niet voor niets dat er vaak betaald wordt voor een bepaalde uitkomst. Onderzoek is nooit objectief.

Het is dan ook logisch dat de corona hoax middels allerlei onderzoek live wordt gehouden.
Dit zegt vrij weinig. Onderzoek dus maar negeren is je punt?
  maandag 2 november 2020 @ 22:42:48 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196011076
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Dit zegt vrij weinig. Onderzoek dus maar negeren is je punt?
Negeren is een groot woord. Maar absolute waarheidsvinding is het ook niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196011300
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Negeren is een groot woord. Maar absolute waarheidsvinding is het ook niet.
Ligt eraan hoe goed je zelf onderzoek kunt waarderen, en geloof me dat vrijwel alle peer-reviewed gepubliceerde papers gewoon uiterst zorgvuldig en goed in elkaar zitten. De wetenschappelijke methode volgen is vooralsnog verreweg de beste optie qua waarheidsbevinding, maar als je een betere suggestie hebt hou ik me aanbevolen.
pi_196012018
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe goed je zelf onderzoek kunt waarderen, en geloof me dat vrijwel alle peer-reviewed gepubliceerde papers gewoon uiterst zorgvuldig en goed in elkaar zitten. De wetenschappelijke methode volgen is vooralsnog verreweg de beste optie qua waarheidsbevinding, maar als je een betere suggestie hebt hou ik me aanbevolen.
Je brengt het als enorme dooddoener. Als er iets aan te merken is op onderzoek x of onderzoek y beweert het tegendeel dan is dat allemaal mogelijk. Nuanceert alleen maar de interpretatie van een onderzoek.

Beetje skeptisch blijven is niks mis mee, ook al zijn er aanwijzingen die de andere kant op wijzen en ook al neem je die, totdat tegendeel is bewezen, aan voor waarheid.
pi_196012183
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je brengt het als enorme dooddoener. Als er iets aan te merken is op onderzoek x of onderzoek y beweert het tegendeel dan is dat allemaal mogelijk. Nuanceert alleen maar de interpretatie van een onderzoek.

Beetje skeptisch blijven is niks mis mee, ook al zijn er aanwijzingen die de andere kant op wijzen en ook al neem je die, totdat tegendeel is bewezen, aan voor waarheid.
Mja, het is ook wel heel makkelijk om te zeggen dat bepaalde onderzoeken nep kunnen zijn dus laten we maar onderzoek "negeren", want daar begon de discussie mee. Uiteraard is er niets mee met skeptisch blijven, dat is ook mijn hele punt - de meningen dat PCR tests niet betrouwbaar zijn, zijn veelal gebaseerd op stemmingmakerij van louche websites, het zou in dat geval lonen op kritischer te zijn.
pi_196012233
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Mja, het is ook wel heel makkelijk om te zeggen dat bepaalde onderzoeken nep kunnen zijn dus laten we maar onderzoek "negeren", want daar begon de discussie mee. Uiteraard is er niets mee met skeptisch blijven, dat is ook mijn hele punt - de meningen dat PCR tests niet betrouwbaar zijn, zijn veelal gebaseerd op stemmingmakerij van louche websites, het zou in dat geval lonen op kritischer te zijn.
Er zijn toch signalen dat je nog lang positief blijft testen nadat je symptomen weg zijn.

Je kan als viroloog natuurlijk ook gewoon twijfel wegnemen misschien als het allemaal niet klopt.
pi_196012273
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zijn toch signalen dat je nog lang positief blijft testen nadat je symptomen weg zijn.

Je kan als viroloog natuurlijk ook gewoon twijfel wegnemen misschien als het allemaal niet klopt.
Na de symptomen zeg je, simpele logica dicteert dat het in dat geval om een besmet persoon gaat. ^O^
pi_196012313
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:48 schreef illusions het volgende:

[..]

Na de symptomen zeg je, simpele logica dicteert dat het in dat geval om een besmet persoon gaat. ^O^
"weg zijn"
Spreek je geen Nederlands?
pi_196012331
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

"weg zijn"
Spreek je geen Nederlands?
Het voltooid deelwoord van besmetten is "besmet".

Je taalkennis laat te wensen over.
pi_196012342
Een besmet persoon, kan dus iemand zijn die besmet is geweest. We hebben het duidelijk niet over iemand die nooit met Corona besmet is geweest. Snap je dat?
pi_196012389
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:53 schreef illusions het volgende:
Een besmet persoon, kan dus iemand zijn die besmet is geweest. We hebben het duidelijk niet over iemand die nooit met Corona besmet is geweest. Snap je dat?
En nu nog even de stap zetten naar de interpretatie van een positieve corona test. Die is namelijk nogal "je hebt het klinisch en je bent besmettelijk"

Maar jij als advocaat van de duivel hebt vast een andere mening.
pi_196012402
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

En nu nog even de stap zetten naar de interpretatie van een positieve corona test. Die is namelijk nogal "je hebt het klinisch en je bent besmettelijk"

Maar jij als advocaat van de duivel hebt vast een andere mening.
Niemand beweert dat de PCR test 100% nauwkeurig is, maar zelfs in jouw voorbeeld heeft het succesvol een aangetoond dat er een besmetting was.
pi_196012427
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 23:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Niemand beweert dat de PCR test 100% nauwkeurig is, maar zelfs in jouw voorbeeld heeft het succesvol een aangetoond dat er een besmetting was.
Ja, dat heeft die.

Alleen dat is niet waarvoor de pcr test wordt ingezet. Dat maakt dus voor zijn doel dat er wel vals positieven optreden.
pi_196012447
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, dat heeft die.

Alleen dat is niet waarvoor de pcr test wordt ingezet. Dat maakt dus voor zijn doel dat er wel vals positieven optreden.
Nogmaals, niemand zegt dat de test 100% nauwkeurig is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 07:25:16 (Niet nodig) ]
pi_196012482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:02 schreef illusions het volgende:

[..]

Nogmaals, niemand zegt dat de test 100% nauwkeurig is.

Lul dan niet recht wat krom is.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 07:25:41 (Niet nodig) ]
pi_196012508
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lul dan niet recht wat krom is.

Hoewel een PCR test niet zo nauwkeurig is als een zwangerschapstest, is het nog steeds een erg handige tool die zeer geschikt is voor het doel waarop hij wordt ingezet. Degene die krom lult wat recht is, heeft een spiegel nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 07:26:20 ]
pi_196012535
"echt tof dat de pcr test brokstukjes specifiek RNA kan aantonen"

Ja alleen wordt die gebruikt voor actieve besmettingen....

"ja dat ontken ik toch ook niet kan je niet lezen?"
pi_196012575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:10 schreef ludovico het volgende:
"echt tof dat de pcr test brokstukjes specifiek RNA kan aantonen"

Ja alleen wordt die gebruikt voor actieve besmettingen....

"ja dat ontken ik toch ook niet kan je niet lezen?"
Leuke poging tot parafraseren maar je mist het punt.

Fijne avond verder, weinig nut om jou iets uit te leggen.
pi_196012589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:08 schreef illusions het volgende:

[..]

En hersencellen zo te lezen, want hoewel een PCR test niet zo nauwkeurig is als een zwangerschapstest, is het nog steeds een erg handige tool die zeer geschikt is voor het doel waarop hij wordt ingezet. Degene die krom lult wat recht is, heeft een spiegel nodig.
Als weken nadat je besmettelijk was de pcr aangeeft dat je corona besmet bent en men dan aanneemt dat je besmettelijk bent. Dan ben je overduidelijke vals positieve aan het testen.

De grote vraag is hoelang het lichaam erover doet om weer negatief te gaan testen middels pcr test.
pi_196012638
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:13 schreef illusions het volgende:

[..]

Leuke poging tot parafraseren maar je mist het punt.

Fijne avond verder, weinig nut om jou iets uit te leggen.
Je maakt geen punt, je begint te zwammen over dat de pcr een besmetting constateert terwijl de pcr test in de echte wereld wordt gebruikt om iets te zeggen over huidige besmetting / besmettelijk ja of neen.

Dat is afleiden van terechte kritiek op de pcr test en zijn vals positieven. Beetje drogredenaties opvoeren dus.
pi_196012752
Nogmaals, je behoudt inderdaad een aantal vals positieven, dat maakt het minder nauwkeurig als een zwangerschapstest maar nog steeds geschikt voor zijn doel. Dat was de laatste herhaling, succes ermee verder. ^O^
pi_196012915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:31 schreef illusions het volgende:
Nogmaals, je behoudt inderdaad een aantal vals positieven, dat maakt het minder nauwkeurig als een zwangerschapstest maar nog steeds geschikt voor zijn doel. Dat was de laatste herhaling, succes ermee verder. ^O^
En dan herhaal ik nogmaals: klopt. En dan nemen we er nog even het gegeven bij dat positief testen voor een PCR-test niet gelijkstaat aan een besmetting met COVID-19, noch iets zegt over de klachten die jij ervaart en het verdere verloop ervan. Daarnaast maakt corona nu deel uit van de seizoensvirussen en dat zal ze blijven doen. Corona is prima om toe te voegen aan de griepprik, die ikzelf van m'n leven niet hoef.

En nou snel die maatschappij weer volledig opengooien, want elke dag in deze onzin is er één te veel.
pi_196014571
En nu weer verder zónder persoonlijk te worden aub :) heb her en der wat onnodig gebash verwijderd in jullie posts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 07:30:34 ]
pi_196015295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:53 schreef n__n het volgende:

[..]

En dan herhaal ik nogmaals: klopt. En dan nemen we er nog even het gegeven bij dat positief testen voor een PCR-test niet gelijkstaat aan een besmetting met COVID-19, noch iets zegt over de klachten die jij ervaart en het verdere verloop ervan. Daarnaast maakt corona nu deel uit van de seizoensvirussen en dat zal ze blijven doen. Corona is prima om toe te voegen aan de griepprik, die ikzelf van m'n leven niet hoef.

En nou snel die maatschappij weer volledig opengooien, want elke dag in deze onzin is er één te veel.
Ik zou weleens echt objectief vastgesteld willen hebben wat er aan de hand is op de IC`'s ivm corona.

Ze zeggen dat 1 covid patiënt meer capaciteit vergt. Is dat nodig. Kunnen we daar iets tegen doen?

En bij welke aantallen moeten we ons druk maken.

Dat Italië en Spanje knettergek zijn is me duidelijk. Zweden lijkt me een nuchtere opstelling te hebben.

En ik neem de huidige stelling niet eens kwalijk van het kabinet. Het gebrek aan openheid en inzichten in cijfers en onderzoeken betreurd me enorm.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:54:47 #151
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196015381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zou weleens echt objectief vastgesteld willen hebben wat er aan de hand is op de IC`'s ivm corona.

Ze zeggen dat 1 covid patiënt meer capaciteit vergt. Is dat nodig. Kunnen we daar iets tegen doen?

En bij welke aantallen moeten we ons druk maken.

Dat Italië en Spanje knettergek zijn is me duidelijk. Zweden lijkt me een nuchtere opstelling te hebben.

En ik neem de huidige stelling niet eens kwalijk van het kabinet. Het gebrek aan openheid en inzichten in cijfers en onderzoeken betreurd me enorm.
nja er werd hier al wel eens op geopperd niets te doen.
het virus bestaat immers niet en ook al bestaat het wel... wat maken die paar oudjes uit.
geen grapje zie vorige delen.

Maar heb je ooit op de IC gelegen, of misschien een bekende die er gelegen heeft?
Het is geen camping bedje, er staat heel veel apparatuur om een persoon in leven te kunnen houden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:40:21 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196016061
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 00:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als weken nadat je besmettelijk was de pcr aangeeft dat je corona besmet bent en men dan aanneemt dat je besmettelijk bent. Dan ben je overduidelijke vals positieve aan het testen.

De grote vraag is hoelang het lichaam erover doet om weer negatief te gaan testen middels pcr test.
Volgens deze studie duurt dat gemiddeld net geen 3 weken voor de mensen met symptomen, minder als je geen symptomen had:
https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2769235
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:40:43 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196016071
Volgens deze studie duurt dat gemiddeld net geen 3 weken voor de mensen met symptomen, minder als je geen symptomen had:

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 14:02:47 (Terug gezet, post was al gequote) ]
Onikaan ni ov dovah
pi_196017845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

nja er werd hier al wel eens op geopperd niets te doen.
het virus bestaat immers niet en ook al bestaat het wel... wat maken die paar oudjes uit.
geen grapje zie vorige delen.

Maar heb je ooit op de IC gelegen, of misschien een bekende die er gelegen heeft?
Het is geen camping bedje, er staat heel veel apparatuur om een persoon in leven te kunnen houden.
[ afbeelding ]
Dat is niet mijn vraag.

Ik heb ergens signalen ontvangen dat een covid patient, vanwege specifieke omstandigheden met COVID. De IC meer belast dan een Influenza zieke.
pi_196017882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Vrij lullig voor Ronaldo.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:34:20 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196017947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is niet mijn vraag.

Ik heb ergens signalen ontvangen dat een covid patient, vanwege specifieke omstandigheden met COVID. De IC meer belast dan een Influenza zieke.
zie plaatje volledige linkerkant naast het bed is super belangrijk de beademing apparatuur.
pi_196018032
twitter

No impact assessment of the cost of the second lockdown 8)7
pi_196020116
https://www.linkedin.com/(...)paniek-pieter-borger

Genormeerde data bewijzen: er is geen reden tot paniek.
pi_196020725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:27 schreef weetjewel5 het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)paniek-pieter-borger

Genormeerde data bewijzen: er is geen reden tot paniek.
Als Covid 19, vanwege minder herkenbaar in de samenleving cq minder antistoffen... toch wel het gros van de besmettingen zal opleveren tov andere corona virussen.

Blijft de test prima in staat om grote veranderingen tijdig op te merken.

Eerlijk gezegd is dat aantal besmette mensen ook totaal niet interessant voor het overheidsbeleid m.b.t. de IC's.

Het enige wat je wel expliciet doet met deze methode is vals positieven voor lief nemen. En de vraag is of een vals positieve geen nevenschade heeft.... En of die niet meegewogen moet worden... En of die vals positieve vermijden niet minder kostbaar is dan een extra vals positieve... Zeker als dat niet gepaard gaat met extra vals negatieven.

Cq, als je de specificiteit (volgens mij gebruik ik de term dan goed, weet het niet 100% zeker) van de test kan verhogen zonder negatieve bij effecten behalve een beetje kosten.... (maar er was tekort werd al gezegd.... Nou, slechte zaak.......)

Dan kun je je sterk af gaan vragen of zaken wel goed in perspectief worden gezien.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:02:37 #160
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196020855
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als Covid 19, vanwege minder herkenbaar in de samenleving cq minder antistoffen... toch wel het gros van de besmettingen zal opleveren tov andere corona virussen.

Blijft de test prima in staat om grote veranderingen tijdig op te merken.

Eerlijk gezegd is dat aantal besmette mensen ook totaal niet interessant voor het overheidsbeleid m.b.t. de IC's.

Het enige wat je wel expliciet doet met deze methode is vals positieven voor lief nemen. En de vraag is of een vals positieve geen nevenschade heeft.... En of die niet meegewogen moet worden... En of die vals positieve vermijden niet minder kostbaar is dan een extra vals positieve... Zeker als dat niet gepaard gaat met extra vals negatieven.

Cq, als je de specificiteit (volgens mij gebruik ik de term dan goed, weet het niet 100% zeker) van de test kan verhogen zonder negatieve bij effecten behalve een beetje kosten.... (maar er was tekort werd al gezegd.... Nou, slechte zaak.......)

Dan kun je je sterk af gaan vragen of zaken wel goed in perspectief worden gezien.
In geval van False positief word de persoon geïsoleerd voor 10 dagen en dan weer getest.

In geval van False negatief kan de persoon zonder te beseffen dus andere mensen aansteken en kan virus zich weer verder verspreiden.
pi_196020906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:02 schreef theguyver het volgende:
In geval van False positief word de persoon geïsoleerd voor 10 dagen en dan weer getest.
Dat opnieuw testen heeft geen zin heb ik vernomen... Virusdeeltjes blijven detecteerbaar ook al ben je niet klinisch besmettelijk.
Tjah die vals negatieve zal niet zoveel voorkomen verwacht ik. Maar who knows.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:28:02 #162
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196021510
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat opnieuw testen heeft geen zin heb ik vernomen... Virusdeeltjes blijven detecteerbaar ook al ben je niet klinisch besmettelijk.
Dat weet ik zo niet.

Ouders van collega van me worden morgen opnieuw getest een er van was behoorlijk ziek geweest de ander had niet zo veel last, maar ze waren beide positief getest.
En de laatste test was 10 dagen geleden, mijn collega zit uit voorzorg dus ook thuis en als zijn ouders negatief worden getest moet hij ook nog eens getest worden maar 4 dagen later.
pi_196021557
Tussen maandagochtend en dinsdagochtend kwamen er bij het instituut 7776 meldingen binnen van positieve tests. Op maandag waren dat er 8305.

Back to life binnenkort :) kan niet anders
pi_196022877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat weet ik zo niet.

Ouders van collega van me worden morgen opnieuw getest een er van was behoorlijk ziek geweest de ander had niet zo veel last, maar ze waren beide positief getest.
En de laatste test was 10 dagen geleden, mijn collega zit uit voorzorg dus ook thuis en als zijn ouders negatief worden getest moet hij ook nog eens getest worden maar 4 dagen later.
Je moet alleen met symptomen testen anders heeft het weinig zin, wordt wel vaker gezegd.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:50:06 #165
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196023157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:29 schreef PSVCL het volgende:
Tussen maandagochtend en dinsdagochtend kwamen er bij het instituut 7776 meldingen binnen van positieve tests. Op maandag waren dat er 8305.

Dat staat niet op de agenda o|O
pi_196023262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:29 schreef PSVCL het volgende:

Ben nu wel eens benieuwd hoe ze het gaan presenteren vanavond.
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:13:14 #167
189978 controlaltdelete
pi_196023606
quote:
80s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het virus ligt op de loer, besmetting hier en uitbraak daar, het is nog lang niet voorbij jongens, de zorg en uitpuilende ic's, meer maatregelen nodig en vooral blijven testen. Dat was weer een aflevering van de fabeltjeskrant. Zoiets?
pi_196023678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het virus ligt op de loer, besmetting hier en uitbraak daar, het is nog lang niet voorbij jongens, de zorg en uitpuilende ic's, meer maatregelen nodig en vooral blijven testen. Dat was weer een aflevering van de fabeltjeskrant. Zoiets?
We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons moet je niet vergeten ;)

Maar het enige wat ik me enigzins kan voorstellen is dat ze het proces willen versnellen.
Maar weegt dat echt op tegen alle andere nevenschades ?
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:23:38 #169
189978 controlaltdelete
pi_196023849
quote:
80s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons moet je niet vergeten ;)

Maar het enige wat ik me enigzins kan voorstellen is dat ze het proces willen versnellen.
Maar weegt dat echt op tegen alle andere nevenschades ?

:{
pi_196023873
quote:
Ik beeld me de gesloten vuist met dat duimpje an Hugo erbovenuit erbij in als ik dit lees.

Maar dit is overigens wel de eerste keer dat er vrijwel niks is (bewust) uitgelekt wat ze gaan vertellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 16:25:33 ]
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:31:34 #171
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196024032
quote:
80s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ze maken er een grote amusementshow van met een uit het stof geklopte Rolf Wouters!
pi_196025653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bij Ajax werden gisteren in het eerste 4 spelers positief getest en dan ook nog de eerste 2 keepers en 2 andere basisspelers. Vandaag zijn er vanwege de Champions League wedstrijd van straks herstesten geweest en daaruit bleek dat de helft vals positief was. Die spelers doen straks dus gewoon mee.

Betrouwbare sneltesten hebben dus zeker wel zin. Helaas is het voor burgers onmogelijk om zulke testen af te nemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196025887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Betrouwbare sneltesten hebben dus zeker wel zin.
Ja, maar waar zijn die dan? Volgens mij ben je me kwijt.
pi_196025923
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, maar waar zijn die dan? Volgens mij ben je me kwijt.
Dat weet alleen Marc Overmars. Als jij niet de volgende dag in de Sjampot Liek moet spelen dan is zo'n betrouwbare sneltest ook geen optie.
pi_196026379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:50 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat staat niet op de agenda o|O
Au ! :D Ze gaan nog meer recreatie sluiten las ik zojuist, het virus is blijkbaar niet meer bang voor waten en ook de dieren zijn besmettelijk _O-

Ik ga lekker voetbal kijken om 19h,kan die rotkoppen van peppie en kokkie niet meer uitstaan
pi_196026703
quote:
Vorige week of zo was er een of ander klootzak die over hameren en dansjes had.
Corona - The Musical. :)
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:31:03 #177
189978 controlaltdelete
pi_196026782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:12 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Au ! :D Ze gaan nog meer recreatie sluiten las ik zojuist, het virus is blijkbaar niet meer bang voor waten en ook de dieren zijn besmettelijk _O-

Ik ga lekker voetbal kijken om 19h,kan die rotkoppen van peppie en kokkie niet meer uitstaan
Je hebt groot gelijk, ik kijk ook niet meer, slecht voor je humeur die 2 live in actie met hun stalen gezicht en uitgestreken tronies. Heb het grotendeels al gelezen waar ze mee aankomen alleen niet over die dieren. Ik lees het allemaal later wel.
pi_196026879
quote:

[..]

Voetbal zonder publiek (met opnamen van toeschouwers) vind ik vreselijk steriel. De passie gewoon weg is.
pi_196027662
Mooi... Met Kerst naar Aruba
pi_196027793
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:06 schreef devlinmr het volgende:
Mooi... Met Kerst naar Aruba
Dan zou ik nu tickets kopen want die zijn zo uitverkocht.
pi_196028163
quote:

[..]

Bij PSV liegen ze dus ook? Halve ploeg is besmet...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_196028308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Voetbal zonder publiek (met opnamen van toeschouwers) vind ik vreselijk steriel. De passie gewoon weg is.
Klopt,voetbal=emotie..
In het begin waren we blij dat het voetbal na maanden weer terug was,beter dan niks was het toen,vervolgens deden we alsof het wel ging wennen zo zonder publiek..maar na verloop van tijd begin je het wel te missen idd,het lijken net pre season wedstrijden.

In Rusland en Frankrijk is wel gewoon publiek aanwezig, alleen volgt niemand buiten die landen de Franse/Russische competitie.
pi_196028325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk, ik kijk ook niet meer, slecht voor je humeur die 2 live in actie met hun stalen gezicht en uitgestreken tronies. Heb het grotendeels al gelezen waar ze mee aankomen alleen niet over die dieren. Ik lees het allemaal later wel.
Strijdster :7
pi_196028342
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Bij PSV liegen ze dus ook? Halve ploeg is besmet...
Maar niemand had ergens last van...
pi_196028866
Mondkapjesplicht zo snel als mogelijk is _O_ :M
pi_196029119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom ben je daar blij mee? vreemd
  dinsdag 3 november 2020 @ 19:42:37 #187
189978 controlaltdelete
pi_196029209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:40 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Voor lelijke mensen is zo'n vod een uitkomst.. :D
pi_196029225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:40 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ik ben Rotterdammer.Daar is het hard nodig.
pi_196030302
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom? Ook iedereen een hoofddoek?
pi_196030771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:42 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Voor lelijke mensen is zo'n vod een uitkomst.. :D
Zeker,nu kunnen ze eindelijk met een geldige reden die rotkop verbergen...voor ons knappe koppen is het wel fuckt up.
Beetje oogcontact maken en flirten met de vrouwtjes is altijd wel leuk.
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:41:27 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196031176
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:27 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zeker,nu kunnen ze eindelijk met een geldige reden die rotkop verbergen...voor ons knappe koppen is het wel fuckt up.
Is dat wel halal
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196031349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is dat wel halal
Ben ook maar een mens
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:50:22 #193
189978 controlaltdelete
pi_196031387
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:27 schreef PSVCL het volgende:

[..]

,,Er zijn zoveel manieren om te flirten, ook met het houden van afstand en het dragen van een mondkapje. Dat je iemands lach niet kunt zien, is jammer. Maar uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en moet de vonk er zijn. Als je enorme lol hebt met iemand, of je raakt verwikkeld in een boeiend gesprek, dan maakt dat mondkapje niet uit."

Het mondkapje kan daarbij juist een goed aanknopingspunt zijn. ,,Je kunt zeggen dat iemand een leuk mondkapje op heeft en dat het goed kleurt bij hun ogen, bijvoorbeeld”,.

Uit een cursus flirten met een mondvod.
pi_196031879
De grote test hoeveel schaap de bevolking in zich heeft.
pi_196032287
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

,,Er zijn zoveel manieren om te flirten, ook met het houden van afstand en het dragen van een mondkapje. Dat je iemands lach niet kunt zien, is jammer. Maar uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en moet de vonk er zijn. Als je enorme lol hebt met iemand, of je raakt verwikkeld in een boeiend gesprek, dan maakt dat mondkapje niet uit."

[ afbeelding ]

Het mondkapje kan daarbij juist een goed aanknopingspunt zijn. ,,Je kunt zeggen dat iemand een leuk mondkapje op heeft en dat het goed kleurt bij hun ogen, bijvoorbeeld”,.

Tja, zo kan je alles wel normaliseren.. wat een gekke joh.

En na afloop doet hij/zij het mondvodje af en dan je wtf,wat een kutkop.
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:23:44 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196032314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:08 schreef ludovico het volgende:
De grote test hoeveel schaap de bevolking in zich heeft.
Gewoon cijfers van shoarmazaken opvragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:34:53 #197
189978 controlaltdelete
pi_196032593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Tja, zo kan je alles wel normaliseren.. wat een gekke joh.

En na afloop doet hij/zij het mondvodje af en dan je wtf,wat een kutkop.

:o
pi_196033130
quote:
_O- Lul je er dan maar onderuit nadat je haar hebt ingepakt.

Krijg een dringend telefoontje,ben zo terug
  woensdag 4 november 2020 @ 01:39:05 #199
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_196038135
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

OMG
WTF!!!!????
fuck iedereen die deze nieuwe z.g. normaal propageert en/of aanmoedigt.
Echt...Fok jou, als je meegaat in deze complete krankzinnigheid.
Huig
pi_196038236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 01:39 schreef Orwell het volgende:

[..]

OMG
WTF!!!!????
Ergens is het ook wel humoristisch, zo absurd.
pi_196043086
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 01:39 schreef Orwell het volgende:

[..]

OMG
WTF!!!!????
Bij de Erasmus kreeg ik in een gebouw de opmerking dat die op moest, nog niet binnen 20 meter van iemand gekomen zo leeg was het.
pi_196054673
Riskeer ik een boete wanneer ik met mn ma en pa op pad ga??
Woon alleen.
pi_196055034
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:54 schreef PSVCL het volgende:
Riskeer ik een boete wanneer ik met mn ma en pa op pad ga??
Woon alleen.
Volgens mij wel ja.
Althans dat zijn meer dan 2 personen.
pi_196055257
quote:
80s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:08 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja.
Althans dat zijn meer dan 2 personen.
Oke, best een creepy maatregel.Een boete omdat je een wandeling maakt met je ouders ;(
Maar gelukkig kunnen ze dat niet handhaven.
  woensdag 4 november 2020 @ 17:45:26 #205
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196055887
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:17 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Oke, best een creepy maatregel.Een boete omdat je een wandeling maakt met je ouders ;(
Stop de waanzin ;(
  woensdag 4 november 2020 @ 17:51:22 #206
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_196056005
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:45 schreef Summers het volgende:

[..]

Stop de waanzin ;(
En hoeveel boetes hebben jij en iedereen die je kent al gekregen, Summers?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 4 november 2020 @ 17:52:56 #207
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196056026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:51 schreef Quotidien het volgende:

[..]

En hoeveel boetes hebben jij en iedereen die je kent al gekregen, Summers?
Geen
pi_196056130
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:17 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Niet omdat je die wandeling maakt.

Maar zie niet in waarom het niet zou mogen. Je mag toch ook op bezoek?
pi_196056985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Niet omdat je die wandeling maakt.

Maar zie niet in waarom het niet zou mogen. Je mag toch ook op bezoek?
PSVCL kan even niet antwoorden las ik.

Maar het RIVM zegt:
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen of 1 huishouden in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.
pi_196057187
quote:
80s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

PSVCL kan even niet antwoorden las ik.

Maar het RIVM zegt:
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen of 1 huishouden in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.
Dan mag ie toch gewoon wandelen met z'n ouders? :P
pi_196057270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Moet je niet minimaal 16 zijn hier :P ?!
  woensdag 4 november 2020 @ 19:20:04 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196057823
quote:

[..]

_O-
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 5 november 2020 @ 08:55:36 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196066510
quote:

[..]

:D
pi_196069369
twitter
pi_196071557
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201105_92891359

Ze hebben nog niet genoeg vrijheden afgenomen. Binnenkort de avondklok.
  donderdag 5 november 2020 @ 15:09:50 #217
189978 controlaltdelete
pi_196073490
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:39 schreef Sponsje88 het volgende:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201105_92891359

Ze hebben nog niet genoeg vrijheden afgenomen. Binnenkort de avondklok.
Vreselijk, dan zijn er nog bruikbare idioten die er niks mis in zien en het een goed idee vinden.
  donderdag 5 november 2020 @ 15:26:05 #218
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196073793
quote:
Het normaal vandaag de dag en wie dat doorbreekt is de gekkie :o
pi_196074081
quote:
Hoeveel mensen liggen er nu op onze 1500 IC bedden? 400?
pi_196074186
quote:
80s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:44 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar het RIVM zegt:
:') :')

Rare dictatuur hier.
Waren het nou corona besmette mensen die een rondje verpleeghuis willen doen snap ik het nog ergens, maar dit..
pi_196076674
https://www.parool.nl/ned(...)-verplicht~b98087a3/

Mogelijk al 23 november een verplichting... -O-
  donderdag 5 november 2020 @ 18:34:02 #222
189978 controlaltdelete
pi_196077767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:50 schreef Sponsje88 het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)-verplicht~b98087a3/

Mogelijk al 23 november een verplichting... -O-
Minister Hugo de Jonge liet eerder weten dat daarvoor een ministeriële regeling komt onder de coronawet. Iedereen van 13 jaar en ouder moet straks in publieke binnenruimten een mondkapje dragen. Er zijn wel uitzonderingen, zoals voor sekswerkers en sporters.

Sekswerkers en sporters hoeven geen vod te dragen .. in publieke binnenruimten? Waarom niet? :o

Wat een waanzin..
pi_196077921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Minister Hugo de Jonge liet eerder weten dat daarvoor een ministeriële regeling komt onder de coronawet. Iedereen van 13 jaar en ouder moet straks in publieke binnenruimten een mondkapje dragen. Er zijn wel uitzonderingen, zoals voor sekswerkers en sporters.

Sekswerkers en sporters hoeven geen vod te dragen .. in publieke binnenruimten? Waarom niet? :o

Wat een waanzin..
We leven in rare tijden. Ben benieuwd of bus chauffeurs nu wel een kapje moeten dragen.
pi_196078116
quote:
Lekker positief zijn ze daar zeg. Als ik hierdoor een bacteriële infectie oploop, dan klaag ik de staat aan.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:14:58 #226
189978 controlaltdelete
pi_196078701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:48 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Lekker positief zijn ze daar zeg. Als ik hierdoor een bacteriële infectie oploop, dan klaag ik de staat aan.

De mondvoddenfanclub met leuke patroontjes en slogans op de lap, op weg naar krentenbaard en flaporen :) Waarom naar dat topic verwezen moest worden is mij een raadsel.
pi_196085383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:48 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Bacteriële infecties zijn een verzinsel van de elite. Je kan ook prima de openbare binnenruimtes vermijden.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 07:18:16 #228
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_196090287
Collega van mij zei gister heel overtuigd ‘we mogen echt niet vliegen tot half januari’. Wel toch... heb ik weer wat gemist??
A child is born with no state of mind.
pi_196090346
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:18 schreef SuperHartje het volgende:
Collega van mij zei gister heel overtuigd ‘we mogen echt niet vliegen tot half januari’. Wel toch... heb ik weer wat gemist??
Kan gewoon ja. Ik heb een collega die wekelijks tussen Nederland en Dubai pendelt.
pi_196090467
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:18 schreef SuperHartje het volgende:
Onzin.

Ik vlieg deze maand naar Spanje en volgende maand naar Zweden. Kan gewoon.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 07:52:49 #231
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_196090567
Ok dacht ik al! Thanks you guys :)
A child is born with no state of mind.
pi_196091308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Onzin.

Ik vlieg deze maand naar Spanje en volgende maand naar Zweden. Kan gewoon.
moet je bewijs hebben dat je negatief bent of quarantaine?
pi_196091368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

moet je bewijs hebben dat je negatief bent of quarantaine?
Geen van beiden. Formuliertje invullen met 5 vragen ("heb je een loopneus?"), die ze vervolgens nergens checken.
pi_196117828
En weer een daling _O_ tijd voor een avondklok en mondkapjesplicht!
pi_196117871
Interessant hoe de overheidscijfers opeens leidend zijn als het een daling betreft maar onjuist als het om een stijging gaat 8-)
Conscience do cost.
pi_196131957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:05 schreef illusions het volgende:

[..]

Geen van beiden. Formuliertje invullen met 5 vragen ("heb je een loopneus?"), die ze vervolgens nergens checken.
Dit is dus gewoon onzin.
In veel landen heb je een negatieve test nodig en bij aankomst in quarantaine.
Bij terugkomst in NL in bijna alle gevallen ook.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 11:56:51 (Onnodig) ]
pi_196132095
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit is dus gewoon onzin.
In veel landen heb je een negatieve test nodig en bij aankomst in quarantaine.
Bij terugkomst in NL in bijna alle gevallen ook.
Je kletst weer eens uit je nek.

Voor Spanje heb je geen test nodig, alleen voor Tenerife. Ik woon in Spanje, maar jij zal het vast beter weten. :') :') :')
pi_196136068
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Je kletst weer eens uit je nek.

Voor Spanje heb je geen test nodig, alleen voor Tenerife. Ik woon in Spanje, maar jij zal het vast beter weten. :') :') :')
Ik spreek toch overduidelijk in het algemeen :')
Er zijn landen waar je gewoon een negatieve test voor moet hebben.
En daarnaast moet je bij komst in Nederland vanuit o.a. Spanje en bijna alle landen in quarantaine.
pi_196136082
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 15:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En daarnaast moet je bij komst in Nederland vanuit o.a. Spanje en bijna alle landen in quarantaine.
Lul toch niet zo slap.

Ik ga naar Spanje en Zweden, en iemand vraagt of ik geen test nodig heb dat ik negatief ben of aldaar in quarantaine moet.

Ik zeg geen van beiden, wat klopt. Jij zegt dat het onzin is.

Ergo, je lult uit je nek, kan je lekker proberen goed te praten maar dat lukt niet meer. _O- Tuurlijk zijn er landen waar je een test voor nodig hebt, dat ontkent toch ook geen mens? Daar heeft ook helemaal niemand het over. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door illusions op 08-11-2020 15:58:12 ]
pi_196136901
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 15:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Travel requirements voor verschillende landen net zo onduidelijk als de corona tests en methoden/programs/procedures in verschillende landen zijn.

https://www.britishairway(...)s/entry-requirements
Additional entry requirements have been introduced due to Covid-19. The requirements differ from country to country and may be subject to change with very little notice.

Your responsibility
Each passenger is responsible for checking and conforming with the entry and exit requirements at their arrival and return destinations. Requirements may include temperature checks, proof of negative PCR Covid-19 tests or completion of forms. Please be aware that if you fail to comply with these requirements you may not be able to travel or be allowed to enter your destination.
pi_196138289
https://off-guardian.org/(...)and-the-second-wave/

"New daily cases" and the second wave The media are renewing panic thanks to a "second wave", but are we really seeing one? And what does "daily cases" actually mean?

'If you increase the number of tests you run, you will increase the number of infections you find. That is not a disease spreading.
In the spring the UK was testing 10,000s of people per day. As of last week, they claim to be testing half a million. From estimated false positive rates alone, that’s between 4000 and 20,000 “new cases” per day.'

An analogy:
'If you move a piece of furniture in your living room and find a spider underneath it on Saturday, and then the next day you move twenty items of furniture, and find 10 spiders it would be absolutely crazy to say there was 900% daily increase in spiders or that spiders are “increasing exponentially”.
Those spiders were probably there yesterday. You just weren’t looking for them.
…and if you hadn’t gone out of your way to find them, would you ever have known they were even there?'

[ Bericht 5% gewijzigd door Tingo op 08-11-2020 18:19:19 (Added uitleg) ]
  zondag 8 november 2020 @ 18:16:26 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196138477
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:06 schreef Tingo het volgende:
https://off-guardian.org/(...)and-the-second-wave/

'If you increase the number of tests you run, you will increase the number of infections you find. That is not a disease spreading.
In the spring the UK was testing 10,000s of people per day. As of last week, they claim to be testing half a million. From estimated false positive rates alone, that’s between 4000 and 20,000 “new cases” per day.'

An analogy:
'If you move a piece of furniture in your living room and find a spider underneath it on Saturday, and then the next day you move twenty items of furniture, and find 10 spiders it would be absolutely crazy to say there was 900% daily increase in spiders or that spiders are “increasing exponentially”.
Those spiders were probably there yesterday. You just weren’t looking for them.
…and if you hadn’t gone out of your way to find them, would you ever have known they were even there?'
Hoe zit het met het percentage aan positieve tests die toeneemt?
Onikaan ni ov dovah
pi_196138757
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ssst, alleen dingen opnoemen die z'n argument helpen, nu haal je het namelijk onderuit. :+
pi_196141688
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 15:48 schreef illusions het volgende:

[..]

Lul toch niet zo slap.

Ik ga naar Spanje en Zweden, en iemand vraagt of ik geen test nodig heb dat ik negatief ben of aldaar in quarantaine moet.

Ik zeg geen van beiden, wat klopt. Jij zegt dat het onzin is.

Ergo, je lult uit je nek, kan je lekker proberen goed te praten maar dat lukt niet meer. _O- Tuurlijk zijn er landen waar je een test voor nodig hebt, dat ontkent toch ook geen mens? Daar heeft ook helemaal niemand het over. :')
Nee jij kletst zoals altijd uit je nek omdat je doet alsof je overal gewoon vrij heen kunt reizen.
Dat is gewoon onzin. En nu kom je er ineens mee dat je toch niet overal vrij kunt reizen omdat je klem zit _O-

Zeker als je naar Nederland wil dan moet je praktisch in alle gevallen in quarantaine.
En voor jouw informatie: Bijna iedereen hier vliegt uiteindelijk naar Nederland.
pi_196141748
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee jij kletst zoals altijd uit je nek omdat je doet alsof je overal gewoon vrij heen kunt reizen.
Dat is gewoon onzin. En nu kom je er ineens mee dat je toch niet overal vrij kunt reizen omdat je klem zit _O-

Zeker als je naar Nederland wil dan moet je praktisch in alle gevallen in quarantaine.
En voor jouw informatie: Bijna iedereen hier vliegt uiteindelijk naar Nederland.
Gast, zwam toch niet zo. Iemand vroeg mij of ik een test nodig had en in quarantaine moest.

Dat is voor zowel Spanje als Tenerife NIET zo, en dat is precies wat ik zei, niets anders.

Kansloos. :')
pi_196141749
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:44 schreef Tingo het volgende:

[..]

Travel requirements voor verschillende landen net zo onduidelijk als de corona tests en methoden/programs/procedures in verschillende landen zijn.

Dat is dus gewoon onzin.
Corona gedoe is duidelijk genoeg en de reis benodigdheden ook. Die kun je met gemak opzoeken.
Alu hoedjes zijn alleen nooit zo goed in feiten opzoeken, daar zit het probleem.

Dat reismaatregelen snel kunnen veranderen is een ander probleem.
Dat is gewoon een risico die je neemt.
Ik ben zelf kort geleden ook nog tijdje in Italië geweest, ik heb voor de zekerheid gewoon een Corona test laten doen zodat ik zeker wist dat ik binnen kon komen. Want dat kan zo ineens veranderen (uiteindelijk is dat iets later ook een eis geworden).
pi_196141879
Onduidelijk niet, tegenstrijdig wel.
pi_196141931
Onduidelijk trouwens ook wel een beetje hoor, die "routekaart Coronamaatregelen" waar Lubach het nu over heeft, klopt niet met de genomen maatregelen.
pi_196144092
Wat gebeurt er als GGD Haaglanden je belt ivm corona? Ik hoor van mensen 10 dagen quarantaine en dat ze controleren ook.
pi_196144148
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat het meer wordt zegt bij gelijke test dat je vaker raak prikt. Lijkt me logisch.

Het virus zal ook zeker meer rondcirculeren nu, niemand die dat ontkent ook.
pi_196144178
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 16:57 schreef ems. het volgende:
Interessant hoe de overheidscijfers opeens leidend zijn als het een daling betreft maar onjuist als het om een stijging gaat 8-)
Toont natuurlijk wel hun eigen hypocrisie aan. Afgezien van dat de cijfers aardig opgeklopt worden en dit probleem slecht gemanaged lijkt te worden.
  zondag 8 november 2020 @ 23:50:23 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196144201
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat het meer wordt zegt bij gelijke test dat je vaker raak prikt. Lijkt me logisch.

Het virus zal ook zeker meer rondcirculeren nu, niemand die dat ontkent ook.
Tingo blijkbaar wel ;)
Onikaan ni ov dovah
  zondag 8 november 2020 @ 23:52:16 #254
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196144228
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:42 schreef ludovico het volgende:
Wat gebeurt er als GGD Haaglanden je belt ivm corona? Ik hoor van mensen 10 dagen quarantaine en dat ze controleren ook.
Dat wil ik ook wel weten eigenlijk? En hoe weten ze dat? En dan? Is dat wettelijk vastgelegd? Spoedwet :X
pi_196144243
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2020 23:52 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat wil ik ook wel weten eigenlijk? En hoe weten ze dat?
Zelf ervaren want broertje was raak getest.

Ik kan me alleen de kapper voorstellen..
  zondag 8 november 2020 @ 23:55:52 #256
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196144249
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelf ervaren want broertje was raak getest.

Ik kan me alleen de kapper voorstellen..
Moest je binnen blijven en hoe wisten ze dat dan? En hoe gaan ze jou binnenhouden? Wie?
pi_196144273
quote:
11s.gif Op zondag 8 november 2020 23:55 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Moest je binnen blijven en hoe wisten ze dat dan? En hoe gaan ze jou binnenhouden? Wie?
Goede vraag.

Anyhow, met meer dan 2 mensen buiten lopen is een overdreding. 1 december mag je allicht niet meer de supermarkt in zonder mondsluier. En zonder ziekte verschijnselen moet je 10 dagen in quarantaine, en er zou nog gecontroleerd worden ook.

Dit gaat mij echt veel te ver.
  maandag 9 november 2020 @ 00:03:56 #258
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196144312
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Goede vraag.

Anyhow, met meer dan 2 mensen buiten lopen is een overdreding. 1 december mag je allicht niet meer de supermarkt in zonder mondsluier. En zonder ziekte verschijnselen moet je 10 dagen in quarantaine, en er zou nog gecontroleerd worden ook.

Zover is het nog niet gelukkig. Go with the flow, het houdt een keer op, zeker als er een "vaccin" is. :P
pi_196144355
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 00:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zover is het nog niet gelukkig. Go with the flow, het houdt een keer op, zeker als er een "vaccin" is. :P
Dan beging het net. Buitengesloten worden van activiteiten als je niet corona hebt staan in je inentingen paspoort.
  maandag 9 november 2020 @ 00:14:56 #260
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196144381
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 00:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan beging het net. Buitengesloten worden van activiteiten als je niet corona hebt staan in je inentingen paspoort.
Of je SMedia-paspoort. Voor mij maakt het weinig uit, hoop alleen dat iedereen -die er nu laconiek over denken- er net zo over denken als het zover is.
pi_196145613
quote:
12s.gif Op maandag 9 november 2020 00:14 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Of je SMedia-paspoort. Voor mij maakt het weinig uit, hoop alleen dat iedereen -die er nu laconiek over denken- er net zo over denken als het zover is.
Voor hen, niet voor mezelf.
pi_196145824
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Goede vraag.

Maar die 'controle', is dat niet gewoon een telefoontje na een paar dagen om te vragen waar je bent/hoe het is?
pi_196151650
Dat gefeest van die linkse tjappies in newyork vanwege Biden. Geen enkele linkse kutmedia hier die dat veroordeelt. Als het Trump supporters waren geweest nou zet je dan maar schrap.

De mainstream media hebben een reset nodig. Als je financiele prikkels bij ze wegneemt dan lopen die kakkerlakken vast allemaal weg.
pi_196156440
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 14:32 schreef CopyOK het volgende:
Dat gefeest van die linkse tjappies in newyork vanwege Biden. Geen enkele linkse kutmedia hier die dat veroordeelt. Als het Trump supporters waren geweest nou zet je dan maar schrap.

De mainstream media hebben een reset nodig. Als je financiele prikkels bij ze wegneemt dan lopen die kakkerlakken vast allemaal weg.
Nou, geef het goede voorbeeld en check alle linkse kutmedia niet meer of ze wel of niet dingen veroordelen want zo geef je ze hits. Het kan allemaal zo eenvoudig zijn :)
Conscience do cost.
pi_196158465
Er is maar 1 ding verwerpelijker dan kinderporno. En dat is de MSM. :Y

Gelukkig bestaat er YouTube en Google met hun uitermate objectieve zoekalgoritmes, waarmee de gemiddelde burger zijn natuurlijke neiging tot onderbuikredenatie en confirmation bias kan omzeilen om zo tot een betrouwbaar beeld van de werkelijkheid te komen. :Y
pi_196158875
quote:
80s.gif Op maandag 9 november 2020 07:50 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar die 'controle', is dat niet gewoon een telefoontje na een paar dagen om te vragen waar je bent/hoe het is?
Ja, dat hoor ik ook.
Ik ken niemand die heeft 'n covid boete gekregen. It doesn't seem as if the corona laws(however vague they may be) are not being strictly enforced.Yet.
Edit: Could be used to quell dissident voices.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tingo op 09-11-2020 22:53:18 (spelfout) ]
pi_196159898
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja, dat hoor ik ook.
Ik ken niemand die heeft 'n covid boete gekregen. It doesn't seem as if the corona laws(however vague they may be) are not being strictly enforced.Yet.
Edit: Could be used to quell dissentent voices.
Ik kan hem voor je inscannen hoor.
pi_196160781
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:28 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik kan hem voor je inscannen hoor.
Ik ken jij niet. Thank heavens for small mercys.

Scan hoeft niet hoor. Heb je de boete betaald?
pi_196160797
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ken jij niet. Thank heavens for small mercys.

Scan hoeft niet hoor. Heb je de boete betaald?
Nee, bezwaar aangetekend.
pi_196160814
Vond ¤400 net iets te gortig.
pi_196160880
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 22:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Nee, bezwaar aangetekend.
OK. Goed zo en success ermee.
However...imo It doesn't seem as if the corona laws/fines(however vague they may be) are not being strictly enforced.Yet.
Er zijn zeker stats ergens te vinden over hoeveel geld van boetes binnengehaald is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tingo op 09-11-2020 22:56:41 ]
  maandag 9 november 2020 @ 22:17:59 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196160917
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Ssst, alleen dingen opnoemen die z'n argument helpen, nu haal je het namelijk onderuit. :+
Ja dat kan natuurlijk niet ;) Er op ingaan blijkbaar ook niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_196164827
twitter

Als het waar is bevestigt het wel een beetje het gevoel dat ik krijg. Random wat zaken sluiten als symboolpolitiek.
  dinsdag 10 november 2020 @ 09:07:46 #274
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196164872
Hoor net dat vader van mijn collega in Turkije is overleden.
Was maar 68 en had verder eigenlijk niks onder de leden, het was puur corona wat m de das om deed.
Zijn moeder ligt nog op de IC in turkije .. R.I.P.
pi_196164911
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 00:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alleen honden hebben een "inentingen paspoort."

Edit
Ah sorry lees nu dat de EU een vaccinatie paspoort wil invoeren... Staat op Facebook

https://www-nu-nl.cdn.amp(...)rt-ongefundeerd.html
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:50:22 #276
189978 controlaltdelete
pi_196167316
Official data is 'exaggerating' the risk of Covid and talk of a second wave is 'misleading', 500 academics tell Boris Johnson in open letter attacking lockdown

Official data is 'exaggerating' the risk of Covid-19 and talk of a second wave is 'misleading', nearly 500 academics told Boris Johnson in open letter attacking lockdown.

The doctors and scientists said the Government's response to the coronavirus pandemic has become 'disproportionate' and that mass testing has distorted the risk of the virus.

They said tests are likely to be producing high numbers of 'false positive' results and the Government must do more to put infection and death rates within the context of normal seasonal rates.

The letter criticised the Government's handling of coronavirus for 'causing more harm than good'.

Idem voor NL.
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:19:36 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196167889
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Official data is 'exaggerating' the risk of Covid and talk of a second wave is 'misleading', 500 academics tell Boris Johnson in open letter attacking lockdown

Official data is 'exaggerating' the risk of Covid-19 and talk of a second wave is 'misleading', nearly 500 academics told Boris Johnson in open letter attacking lockdown.

The doctors and scientists said the Government's response to the coronavirus pandemic has become 'disproportionate' and that mass testing has distorted the risk of the virus.

They said tests are likely to be producing high numbers of 'false positive' results and the Government must do more to put infection and death rates within the context of normal seasonal rates.

The letter criticised the Government's handling of coronavirus for 'causing more harm than good'.

Idem voor NL.
Gezien de grote toename in cases is dat allang achterhaald.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:26:32 #278
189978 controlaltdelete
pi_196168039
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er is geen toename alleen wat ze je vertellen maw wijs proberen te maken. In mijn omgeving merk, hoor en zie ik er niets van.
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:51:09 #279
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196168427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Er is geen toename alleen wat ze je vertellen maw wijs proberen te maken. In mijn omgeving merk, hoor en zie ik er niets van.
En meerdere users hier zien dat wel in hun omgeving, dus wat hebben we daar nou precies aan?
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:53:03 #280
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196168460
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:27 schreef Haushofer het volgende:
Er is maar 1 ding verwerpelijker dan kinderporno. En dat is de MSM. :Y

Gelukkig bestaat er YouTube en Google met hun uitermate objectieve zoekalgoritmes, waarmee de gemiddelde burger zijn natuurlijke neiging tot onderbuikredenatie en confirmation bias kan omzeilen om zo tot een betrouwbaar beeld van de werkelijkheid te komen. :Y
En ik maar denken dat Twente het zo goed doet in de competitie.. ;(
Ben wel van mening dat MSM hun politieke standpunt op neutraal mogen zetten, in de Nederlandse politiek merk ik dat gelukkig meer dan over buitenlandse politiek.
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:04:56 #281
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196168609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wees blij :)
pi_196175957
quote:
quote:
[b]Minister De Jonge: ‘Bepaalde regels gelden wellicht langer voor mensen zonder vaccinatie’[/b]
Het is niet uitgesloten dat mensen die een coronavaccin nemen, straks voordelen hebben ten opzichte van niet-gevaccineerden. Dat zegt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) in antwoord op vragen van het AD
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/
_O_ w/
pi_196176175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

_O_ w/
Steek die mRNA vaccin maar in je reet. Ik sla hem lekker over.
pi_196176264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:18 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ongeacht de negatieve gevolgen die de overheid dan bij jou invoert?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:23:44 #285
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196176278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:18 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Maar fijn dat er vrijwilligers zijn om de aapjes , muizen en ratten te ontzien ^O^ ^O^ *O*
pi_196176371
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ongeacht de negatieve gevolgen die de overheid dan bij jou invoert?
Jep. Desnoods kom ik niet meer buiten. Ik accepteer het gewoon niet. Ik bepaal zelf wat ik in mijn lichaam spuit. Geen enkel ander persoon/instantie die dat voor mij bepaald. Daarnaast is het niet bekend wat het doet op de lange termijn. Ook niet als je kinderen verwekt en wat dat met hen doet. Ik sla over.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:21:14 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196179799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Jep. Desnoods kom ik niet meer buiten. Ik accepteer het gewoon niet. Ik bepaal zelf wat ik in mijn lichaam spuit. Geen enkel ander persoon/instantie die dat voor mij bepaald. Daarnaast is het niet bekend wat het doet op de lange termijn. Ook niet als je kinderen verwekt en wat dat met hen doet. Ik sla over.
Waarom zou het iets doen met je toekomstige kinderen? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_196181826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom zou het iets doen met je toekomstige kinderen? :?
Geen idee. We hebben daar geen resultaten van. Misschien dat ik me na 15 jaar laat inenten. Ik kijk wel wat er om me heen gebeurd. Dit soort type vaccin is nog niet eerder gemaakt. Lijkt me sterk dat er geen bijwerkingen zijn.
pi_196181878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:27 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Ik vind ook dat je dat helemaal zelf moet kunnen bepalen.

De vraag is echter in hoeverre je nog een keuze hebt als je bijvoorbeeld niet meer naar je werk zou kunnen.

Ik ben overigens geen anti-vaccer.
pi_196182026
quote:
80s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Ik vind ook dat je dat helemaal zelf moet kunnen bepalen.

De vraag is echter in hoeverre je nog een keuze hebt als je bijvoorbeeld niet meer naar je werk zou kunnen.

Ik ben overigens geen anti-vaccer.
Dat zijn meer dan pressiemiddelen.. En dat lijkt me ongezond. Misschien wel onwettig. Als de 1e kamer goed functioneerd maken ze er pap van.

En gooit de 2e kamer er ook stront overheen.
pi_196182057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat zijn meer dan pressiemiddelen.. En dat lijkt me ongezond. Misschien wel onwettig. Als de 1e kamer goed functioneerd maken ze er pap van.

Precies. Ongezond weet ik niet, maar vooral ongewenst.
pi_196182076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

.. Nee, volstrekt logisch dat in een griep seizoen danwel corona seizoen de besmettingen eerst toenemen en dat in NL zelfs de IC's overvol raken.

Dat is hoe wij de zorg hie rhebben ingericht. Waarom denkt men dan dat we hele rare dingen zien?
pi_196182100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

De Eerste Kamer gaat niet meer over coronamaatregelen. Die zijn via de nieuwe coronawet buitenspel gezet.
COR / De nieuwe coronawet
pi_196182139
quote:
80s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. Ongezond weet ik niet, maar vooral ongewenst.
Ongewenst.. Nouja het heeft nogal neveneffecten en een gezonde maatschappij kan je in zeggen en doen wat je wilt. Het creëert een ongezonde maatschappij in mijn ogen dus ongezond.

Keb het idd niet over je eigen fysieke of mentale toestand.
pi_196182148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Eerste Kamer gaat niet meer over coronamaatregelen. Die zijn via de nieuwe coronawet buitenspel gezet.
COR / De nieuwe coronawet
Ik kan je link niet openen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 09:20:30 (Niet nodig) ]
pi_196182197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan je link niet openen... .
Ok.

Er staat o.a. dat in de nieuwe coronawet elke nieuwe maatregel versneld ingevoerd kan worden en niet getoetst kan worden door de Eerste Kamer. In de Tweede Kamer hoeft er ook niet gestemd of vergaderd te worden, maar dat zal doorgaans met nieuwe maatregelen mbt corona wel gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 09:20:39 ]
pi_196182291
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ok.

Er staat o.a. dat in de nieuwe coronawet elke nieuwe maatregel versneld ingevoerd kan worden en niet getoetst kan worden door de Eerste Kamer. In de Tweede Kamer hoeft er ook niet gestemd of vergaderd te worden, maar dat zal doorgaans met nieuwe maatregelen mbt corona wel gebeuren.
Dan mag het wel eerst noodtoestand zijn en dat moet dat wel gewoon teruggedraaid kunnen worden door allerlei instanties als je het mij vraagt.

Maarja ik vind dat ze sowieso aardig ver gaan.
pi_196182373
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan mag het wel eerst noodtoestand zijn en dat moet dat wel gewoon teruggedraaid kunnen worden door allerlei instanties als je het mij vraagt.

De nieuwe coronawet is er juist gekomen om de noodwet te vervangen. Met deze nieuwe wet kan je snel en zonder allerlei procedures te doorlopen extra maatregelen toevoegen.

Elke 3 maanden moet de coronawet verlengt worden en als dat niet gebeurd dan vervallen alle maatregelen die vallen onder de coronawet. Dat zou dus ook gelden voor negatieve gevolgen als je je niet laat vaccineren.
Er is geen limiet aan hoe vaak de coronawet verlengt kan worden, maar je zal altijd een meerderheid in de Tweede Kamer moeten hebben.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:26:07 #299
189978 controlaltdelete
pi_196182379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is pure chantage. Nog enger zijn de burgers die zulke praktijken toejuichen.
pi_196182392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het is pure chantage. Nog enger zijn de burgers die zulke praktijken toejuichen.
In maart kan jij gaan stemmen op een partij die niet achter de coronawet staat. Ik geloof dat je dan alleen maar keuze hebt tussen de PVV en het FvD
pi_196182457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De nieuwe coronawet is er juist gekomen om de noodwet te vervangen. Met deze nieuwe wet kan je snel en zonder allerlei procedures te doorlopen extra maatregelen toevoegen.

Elke 3 maanden moet de coronawet verlengt worden en als dat niet gebeurd dan vervallen alle maatregelen die vallen onder de coronawet. Dat zou dus ook gelden voor negatieve gevolgen als je je niet laat vaccineren.
Er is geen limiet aan hoe vaak de coronawet verlengt kan worden, maar je zal altijd een meerderheid in de Tweede Kamer moeten hebben.
Dus de rechter moet gaan toetsen of iets wel wettelijk gezien mag? Oid? Wat is dit voorn raar gedoe. Natuurlijk moet beleid getoetst worden aan de wet, en wel door de eerste kamer.

Vanwege nood allicht prima dat de wetgeving vooruit loopt op de controle van de wet naar de overige wetten. Maar die controle hoort er te zijn.

Keb de indruk dat de vork anders in de steel steekt maar okay. Krijg wel steeds een gekker gevoel in dit land... Met die religieuze mondkapjes en max 2personen samen buiten. Pure onderbuik politiek.

Gekkenwerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')