Daling van aantal besmettingen maar ziekenhuis opnames lopen nog wel op.quote:Op maandag 2 november 2020 15:07 schreef PSVCL het volgende:
En weer een dalingmorgen dus eindelijk weer versoepelen
Typische Daily Mail ook.quote:Op maandag 2 november 2020 15:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
'I could have wept – it was so awful,' said one official present, as the Quad – joined by a total of 20 experts – heard that at the current rate of infections, hospitals would soon be overrun in every part of England, with the death toll hitting between 3,000 and 4,000 a day by Christmas.
'The PM was given hard facts about real people in hospital beds, and the debate was effectively over. He was told how many hospitalisations were already baked-in to the projections due to the steep rise in infections.'
Some of the detail was macabre: plans were being made to store dead bodies in municipal ice rinks if hospital mortuaries filled up.
The moment Boris lost his battle against lockdown: How PM was told dead bodies would be stored on ice rinks in second wave and NHS chief warned of 4,000 deaths a day - as aides say 'I could have wept, it was so awful'
We zullen zien. Ze doen maar..quote:Op maandag 2 november 2020 15:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Daling van aantal besmettingen maar ziekenhuis opnames lopen nog wel op.
Denk niet dat ze wat gaan aanpassen maar huidige regels nog wel even aan houden.
maar dat is maar een gokje.
Dat kunnen ze niet controleren, dat snapt elk weldenkend mens ook wel.quote:Op maandag 2 november 2020 15:37 schreef Tingo het volgende:
[..]
Typische Daily Mail ook.
Die bangmakerij blijft maar doorgaan.
Ik wil graag even naar t UK terug om familie en vrienden te bezoeken. Ik kan 'n vlucht heen en weer boeken, maar dat heeft toch geen nut omdat (wegens de maatregels) mag ik niet bij m'n (gezonde corona-sceptische) moeder, broers en/of vrienden logeren of gewoon op bezoek gaan.
Ik weet niet hoe ze gaan dat controleren.
Van 06:00 tot 0:00 lijkt me niet zo slecht, wat is het probleem?quote:Supermarket verkoop (inc. alcohol) 6am-midnight zijn.
Dat is niet meer dan logisch.quote:Even off-topic: Voor 't eerste keer in bijna 30jaar (wegens Brekshit) moet ik 'n verblijfsvergunning in NL hebben.
Illusions, zeg je dit altijd? "Het is jouw mening, dus niet per se waar". "Zo begrijp jij dat, maar dat is niet per se zo". Vrij nutteloze bijdragen imo.quote:Op maandag 2 november 2020 14:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, en zoals we allen weten is die lang niet altijd correct.
Ja, wel als iemand zijn mening presenteert als feit.quote:Op maandag 2 november 2020 15:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Illusions, zeg je dit altijd? "Het is jouw mening, dus niet per se waar". "Zo begrijp jij dat, maar dat is niet per se zo". Vrij nutteloze bijdragen imo.
Dat doe je zelf toch ook constant.quote:Op maandag 2 november 2020 15:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Ja, wel als iemand zijn mening presenteert als feit.
Maatregels dat 'ze' kunnen niet controleren niet zo 'weldenkend' zijn.imoquote:Op maandag 2 november 2020 15:50 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet controleren, dat snapt elk weldenkend mens ook wel.
Bedankt voor jouw visie hierop.quote:Op maandag 2 november 2020 15:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat doe je zelf toch ook constant.
Het is vanzelfsprekend dat als iemand een statement maakt, dat iemands persoonlijke visie is.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het vrij eenvoudig te bedenken is dat niet iedereen aan een enkelband gaat, hoewel ze dat in bijv. de UAE (meen ik, kan ook Saudi Arabië zijn) wel doen.quote:Op maandag 2 november 2020 15:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maatregels dat 'ze' kunnen niet controleren niet zo 'weldenkend' zijn.imo
Hoe (on)betrouwbaar is die test dan volgens jou?quote:Op maandag 2 november 2020 16:46 schreef Tingo het volgende:
https://patient.info/mental-health/psychosomatic-disorders
'Psychosomatic means mind (psyche) and body (soma). A psychosomatic disorder is a disease which involves both mind and body. Some physical diseases are thought to be particularly prone to being made worse by mental factors such as stress and anxiety. Your mental state can affect how bad a physical disease is at any given time.'
.......
Tsja....dan doe je 'n onbetrouwbare corona test en ineens ben je 'corona positief' gediagnoseerd?
Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.quote:Op maandag 2 november 2020 17:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe (on)betrouwbaar is die test dan volgens jou?
Oh, dan zie ik het heel positief in.quote:Op maandag 2 november 2020 18:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.
No surprises there then.quote:Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Oh, dan zie ik het heel positief in.
Wat een verrassing, daar heb je geen antwoord op.quote:Op maandag 2 november 2020 18:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Net zo onbetrouwbaar als jouwe 'wetenschaapelijke' mening en je maatjes op CoronaHysteria TV.
Ja hoor. Mag je 'n keer even met je ja-knikkerijen weggaan.quote:Op maandag 2 november 2020 18:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat een verrassing, daar heb je geen antwoord op.
Jammer wel, want je zou mogen verwachten dat als iemand beweert dat de tests onbetrouwbaar zijn, dat dit ergens op gebaseerd is. Helaas worden er hier weer loze claims de lucht in geslingerd, want er is al zo enorm veel informatie over de PCR tests gepost.quote:
Bewijs dat die dingen wél betrouwbaar zijn?quote:Op maandag 2 november 2020 18:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Oh, dan zie ik het heel positief in.
BTW, gaan we het weer over PCR betrouwbaarheid hebben? Er is letterlijk ZO VEEL bewijs gepost omtrent de betrouwbaarheid van die dingen, maar elke keer is het een kwestie van vingers in de oren en "LALALA" roepen.
Parels voor de zwijnen.
Het is geen waarheid omdat NOS het zegt, het is waarheid omdat het wordt ondersteund door wetenschap en de resultaten daarvan publiek zijn, het staat je ook compleet vrij om het ongelijk ervan te bewijzen. Met andere woorden: feiten, cijfers en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Uh, in de echte wereld wel - als dat in de jouwe niet zo is, moet je jezelf eens achter je oren krabben.quote:Op maandag 2 november 2020 21:11 schreef n__n het volgende:
[..]
Bewijs dat die dingen wél betrouwbaar zijn?
Ik heb het niet gezien, en als ik het al lees staan er talloze aannames in het artikel die neerkomen op 'neem het nou maar gewoon aan'. Maar ja, daar overtuig je mij niet mee. Ik wil feiten, cijfers, statistieken en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Waarom is het alleen 'waarheid' omdat een NOS en een NU.nl het roeptoeteren?
quote:Op maandag 2 november 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
Middels deze 'literatuur' kun je een beeld krijgen van ontwikkelingen die gaande zijn omtrent vaccin / coronavirus. En dan met name op het gebied van zogenoemde 'biosensoren' die moeten kunnen laten zien of iemand bijvoorbeeld drager van een/het coronavirus is.
In eerste onderstaande link wordt een bepaalde biosensor van Philips beschreven; dit is een biosensor die op de borstkas kan worden geplakt en zaken als ademhaling/hartslag/lichaamshouding kan monitoren en zulke gegevens middels een bluetooth-verbinding door kan sturen naar in dit voorbeeld een verpleegkundige. Deze biosensor is geaccepteerd om gebruikt te worden voor covid19-patiënten.
https://www.icthealth.nl/(...)atienten-op-afstand/
De volgende link gaat over nieuwe sneltests voor het coronavirus die beschikbaar worden gesteld door de WHO aan derdewereldlanden en in wereldwijd perspectief ''jan modaal-landen''
De partijen die hier in deel nemen zijn Abbott, SD Biosensor, 2 farmaceutisch/medisch/technologische bedrijven die samen met de Bill & Melinda Gates Foundation de samenwerking aan zijn gegaan om dit soort tests op de markt te brengen...
https://www.who.int/news/(...)dle-income-countries
In de volgende link (van het Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de federale overheid van de V.S.) worden de mogelijkheden/visies besproken over het constant monitoren van de gezondheidszorg door deze samen te voegen met het IoT (internet of things)/iomt (internet of medical things)
5G is nodig om bijvoorbeeld een op Crispr/Cas -gebaseerde biosensor die middels nanopartikelen (bijvoorbeeld goud of graniet die als transistor dienen van een constant middels AI (kunstmatige intelligentie) monitorende chip.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7276962/
Hieronder een andere link van hetzelfde Amerikaans nationaal centrum voor biotechnologische informatie, een onderdeel van de gezondheidsinstelling van de overheid van de VS. Dit artikel gaat specifiek over de mogelijkheden van biosensoren in aanpak van het coronavirus. De mogelijkheid om met een Crispr/Cas-biosensor wordt hier ook aangedragen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7417775/
Hieronder een link van een nieuwsblad dat wordt uitgegeven in naam van de universiteit van Cambridge dat logischerwijs gezien de trends het onderwerp ''biosensor i.c.m. coronavirus'' aanhaalt. In het artikel wordt tevens gemeld dat het bedrijf Moderna (momenteel het bedrijf dat voorop in de covid19-vaccin-race gaat) tevens nanopartikelen gebruikt voor het mRNA-vaccin dat ze ontwikkelen. Dit mRNA-vaccin wat al getest is, geldt als een vaccin op basis van nano-lipiden. Lipiden is geen vaste term voor een stof maar men gaat er meestal vanuit dat er vetachtige stoffen of substanties mee bedoelt worden.
Moderna stelt in zijn officiële proefvaccinatie-verklaringen dat er gebruik gemaakt is van 4 soorten lipiden. Wat deze lipiden dan precies zijn laat zich raden.
https://www.varsity.co.uk/science/19812
Nu volgt een link van de 'American Chemical Society' die een artikel hebben gepubliceerd over de mogelijkheden en uitdagingen mbt het toepassen van biosensoren en detectie-hulpmiddelen op nanobasis in de coronapandemie. Laat grofweg verschillende mogelijkheden zien die biosensoren kunnen bieden in tijden van een of deze pandemie.
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsnano.0c04421
Hieronder volgt een link van wat lijkt een Spaanse ''cowboy'' die eveneens een biosensor in ontwikkeling heeft die vaccinatie-monitoring op lange termijn mogelijk moet maken en dus makkelijk moet kunnen laten zien wie wel en wie niet gevaccineerd is, zomaar een voorbeeld van wat mogelijk is en/of lijkt;
https://www.changemakers.(...)s/vaccine-monitoring
Hieronder volgt een link waarin je terecht komt in een blog hoe verschillende bedrijven met elkaar de samenwerking aangaan en waarbij er gesproken wordt over het toedienen van een additief. Additieven worden vaak toegevoegd in vaccinaties maar in de huidige situatie is het belangrijk om te weten welk soort additief er kan worden toegediend en waarom dat gebeurt.
https://www.pharma-iq.com(...)ions-covid-19-relief
Hieronder een link waarin het min of meer 'interessant' wordt. In deze link worden biosensoren besproken die daadwerkelijk in het lichaam worden geïntegreerd en het onderzoek van die materie.
Als iets wat op een tatoeage lijkt en fluoresceert bij bepaalde triggers.
Dat fluoresceren gebeurt dan door luciferase; lichtgevende enzymen, die bijvoorbeeld steriel zijn ingebrachte dmv vaccinatie-additief dan wel een vette 'lipide'.
https://www.labiotech.eu/in-depth/biosensors-health-monitoring/
En met al deze informatie in het achterhoofd houdende lezen dat DARPA (de tak van de Amerikaanse defensie dat zich richt op militaire technologie)opnieuw een samenwerking is aangegaan met het bedrijf Profusa om daadwerkelijk een geïntegreerde biosensor te ontwikkelen in de strijd tegen het coronavirus zijn de zogenaamde complottheorieën die zijn ontstaan mijn inziens niet vreemd.
Link over samenwerking DARPA & Profusa hieronder.
https://www.defenseone.co(...)ic-detection/163497/
Je zou bepaalde complottheorieën in mijn ogen net zo goed vrij accurate voorspellingen kunnen noemen als je gewoon doodsimpel naar bepaalde ontwikkelingen kijkt.
Denk ook niet dat het veel helpt om maar te roepen dat 'complotdenkers' dom/gestoord/gek/raar zijn, maar om toch maar de dialoog aan te blijven gaan.
Niet om het één of ander in een complothoek te schuiven maar om de ontwikkelingen vanuit een zo breed mogelijk perspectief blijven te bekijken.
Je kunt ook, relatief simpel, geloofwaardig onderzoek laten uitvoeren met als uitkomst dat aardgas niet slecht is voor het milieu.quote:Op maandag 2 november 2020 21:38 schreef illusions het volgende:
[..]
Het is geen waarheid omdat NOS het zegt, het is waarheid omdat het wordt ondersteund door wetenschap en de resultaten daarvan publiek zijn, het staat je ook compleet vrij om het ongelijk ervan te bewijzen. Met andere woorden: feiten, cijfers en uitspraken van deskundigen die hier echt serieus en objectief onderzoek naar hebben gedaan. Waarom is dat geen vereiste meer? Uh, in de echte wereld wel - als dat in de jouwe niet zo is, moet je jezelf eens achter je oren krabben.
De informatie is hier meerdere malen door @:Isdatzo en @:TheFreshPrince gedeeld, als het echt je interesse heeft kun je het vrij eenvoudig terugvinden, ik meen dat het in de laatste 2 delen zeker nog wel staat. Kennelijk kijk je er dus moedwillig overheen en komt het je beter uit als het niet betrouwbaar is - dan blijft de conspiracy-bubbel intact en heb je tenminste nog wat om op te zeiken.
Dit zegt vrij weinig. Onderzoek dus maar negeren is je punt?quote:Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt ook, relatief simpel, geloofwaardig onderzoek laten uitvoeren met als uitkomst dat aardgas niet slecht is voor het milieu.
Je kunt allerlei uitkomsten verbinden aan onderzoek. Niet voor niets dat er vaak betaald wordt voor een bepaalde uitkomst. Onderzoek is nooit objectief.
Het is dan ook logisch dat de corona hoax middels allerlei onderzoek live wordt gehouden.
Negeren is een groot woord. Maar absolute waarheidsvinding is het ook niet.quote:Op maandag 2 november 2020 22:37 schreef illusions het volgende:
[..]
Dit zegt vrij weinig. Onderzoek dus maar negeren is je punt?
Ligt eraan hoe goed je zelf onderzoek kunt waarderen, en geloof me dat vrijwel alle peer-reviewed gepubliceerde papers gewoon uiterst zorgvuldig en goed in elkaar zitten. De wetenschappelijke methode volgen is vooralsnog verreweg de beste optie qua waarheidsbevinding, maar als je een betere suggestie hebt hou ik me aanbevolen.quote:Op maandag 2 november 2020 22:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Negeren is een groot woord. Maar absolute waarheidsvinding is het ook niet.
Je brengt het als enorme dooddoener. Als er iets aan te merken is op onderzoek x of onderzoek y beweert het tegendeel dan is dat allemaal mogelijk. Nuanceert alleen maar de interpretatie van een onderzoek.quote:Op maandag 2 november 2020 22:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe goed je zelf onderzoek kunt waarderen, en geloof me dat vrijwel alle peer-reviewed gepubliceerde papers gewoon uiterst zorgvuldig en goed in elkaar zitten. De wetenschappelijke methode volgen is vooralsnog verreweg de beste optie qua waarheidsbevinding, maar als je een betere suggestie hebt hou ik me aanbevolen.
Mja, het is ook wel heel makkelijk om te zeggen dat bepaalde onderzoeken nep kunnen zijn dus laten we maar onderzoek "negeren", want daar begon de discussie mee. Uiteraard is er niets mee met skeptisch blijven, dat is ook mijn hele punt - de meningen dat PCR tests niet betrouwbaar zijn, zijn veelal gebaseerd op stemmingmakerij van louche websites, het zou in dat geval lonen op kritischer te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je brengt het als enorme dooddoener. Als er iets aan te merken is op onderzoek x of onderzoek y beweert het tegendeel dan is dat allemaal mogelijk. Nuanceert alleen maar de interpretatie van een onderzoek.
Beetje skeptisch blijven is niks mis mee, ook al zijn er aanwijzingen die de andere kant op wijzen en ook al neem je die, totdat tegendeel is bewezen, aan voor waarheid.
Er zijn toch signalen dat je nog lang positief blijft testen nadat je symptomen weg zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 23:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Mja, het is ook wel heel makkelijk om te zeggen dat bepaalde onderzoeken nep kunnen zijn dus laten we maar onderzoek "negeren", want daar begon de discussie mee. Uiteraard is er niets mee met skeptisch blijven, dat is ook mijn hele punt - de meningen dat PCR tests niet betrouwbaar zijn, zijn veelal gebaseerd op stemmingmakerij van louche websites, het zou in dat geval lonen op kritischer te zijn.
Na de symptomen zeg je, simpele logica dicteert dat het in dat geval om een besmet persoon gaat.quote:Op maandag 2 november 2020 23:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn toch signalen dat je nog lang positief blijft testen nadat je symptomen weg zijn.
Je kan als viroloog natuurlijk ook gewoon twijfel wegnemen misschien als het allemaal niet klopt.
"weg zijn"quote:Op maandag 2 november 2020 23:48 schreef illusions het volgende:
[..]
Na de symptomen zeg je, simpele logica dicteert dat het in dat geval om een besmet persoon gaat.
Het voltooid deelwoord van besmetten is "besmet".quote:Op maandag 2 november 2020 23:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
"weg zijn"
Spreek je geen Nederlands?
En nu nog even de stap zetten naar de interpretatie van een positieve corona test. Die is namelijk nogal "je hebt het klinisch en je bent besmettelijk"quote:Op maandag 2 november 2020 23:53 schreef illusions het volgende:
Een besmet persoon, kan dus iemand zijn die besmet is geweest. We hebben het duidelijk niet over iemand die nooit met Corona besmet is geweest. Snap je dat?
Niemand beweert dat de PCR test 100% nauwkeurig is, maar zelfs in jouw voorbeeld heeft het succesvol een aangetoond dat er een besmetting was.quote:Op maandag 2 november 2020 23:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
En nu nog even de stap zetten naar de interpretatie van een positieve corona test. Die is namelijk nogal "je hebt het klinisch en je bent besmettelijk"
Maar jij als advocaat van de duivel hebt vast een andere mening.
Ja, dat heeft die.quote:Op maandag 2 november 2020 23:59 schreef illusions het volgende:
[..]
Niemand beweert dat de PCR test 100% nauwkeurig is, maar zelfs in jouw voorbeeld heeft het succesvol een aangetoond dat er een besmetting was.
Nogmaals, niemand zegt dat de test 100% nauwkeurig is.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, dat heeft die.
Alleen dat is niet waarvoor de pcr test wordt ingezet. Dat maakt dus voor zijn doel dat er wel vals positieven optreden.
Lul dan niet recht wat krom is.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:02 schreef illusions het volgende:
[..]
Nogmaals, niemand zegt dat de test 100% nauwkeurig is.
Hoewel een PCR test niet zo nauwkeurig is als een zwangerschapstest, is het nog steeds een erg handige tool die zeer geschikt is voor het doel waarop hij wordt ingezet. Degene die krom lult wat recht is, heeft een spiegel nodig.quote:
Leuke poging tot parafraseren maar je mist het punt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:10 schreef ludovico het volgende:
"echt tof dat de pcr test brokstukjes specifiek RNA kan aantonen"
Ja alleen wordt die gebruikt voor actieve besmettingen....
"ja dat ontken ik toch ook niet kan je niet lezen?"
Als weken nadat je besmettelijk was de pcr aangeeft dat je corona besmet bent en men dan aanneemt dat je besmettelijk bent. Dan ben je overduidelijke vals positieve aan het testen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:08 schreef illusions het volgende:
[..]
En hersencellen zo te lezen, want hoewel een PCR test niet zo nauwkeurig is als een zwangerschapstest, is het nog steeds een erg handige tool die zeer geschikt is voor het doel waarop hij wordt ingezet. Degene die krom lult wat recht is, heeft een spiegel nodig.
Je maakt geen punt, je begint te zwammen over dat de pcr een besmetting constateert terwijl de pcr test in de echte wereld wordt gebruikt om iets te zeggen over huidige besmetting / besmettelijk ja of neen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Leuke poging tot parafraseren maar je mist het punt.
Fijne avond verder, weinig nut om jou iets uit te leggen.
En dan herhaal ik nogmaals: klopt. En dan nemen we er nog even het gegeven bij dat positief testen voor een PCR-test niet gelijkstaat aan een besmetting met COVID-19, noch iets zegt over de klachten die jij ervaart en het verdere verloop ervan. Daarnaast maakt corona nu deel uit van de seizoensvirussen en dat zal ze blijven doen. Corona is prima om toe te voegen aan de griepprik, die ikzelf van m'n leven niet hoef.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:31 schreef illusions het volgende:
Nogmaals, je behoudt inderdaad een aantal vals positieven, dat maakt het minder nauwkeurig als een zwangerschapstest maar nog steeds geschikt voor zijn doel. Dat was de laatste herhaling, succes ermee verder.
Ik zou weleens echt objectief vastgesteld willen hebben wat er aan de hand is op de IC`'s ivm corona.quote:Op dinsdag 3 november 2020 00:53 schreef n__n het volgende:
[..]
En dan herhaal ik nogmaals: klopt. En dan nemen we er nog even het gegeven bij dat positief testen voor een PCR-test niet gelijkstaat aan een besmetting met COVID-19, noch iets zegt over de klachten die jij ervaart en het verdere verloop ervan. Daarnaast maakt corona nu deel uit van de seizoensvirussen en dat zal ze blijven doen. Corona is prima om toe te voegen aan de griepprik, die ikzelf van m'n leven niet hoef.
En nou snel die maatschappij weer volledig opengooien, want elke dag in deze onzin is er één te veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |