Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.quote:Op zondag 1 november 2020 01:11 schreef n__n het volgende:
[..]
Ik ga het niet als feit verkondigen, maar ik herinnerde me ineens hoe bij vmbo-t en later op het VAVO (Havo) wiskunde en rekenen de 'beruchte' vakken waren, en dat er destijds in de media veel ophef was over de in dat schooljaar (2012) ingevoerde rekentoets en dat veel mensen die 'te moeilijk' zouden vinden. Ikzelf haalde met veel gemak een 7, maar heb dan ook geen moeite met rekenen. Toch vraag ik me af of er een relatie is met vertrouwen in deskundigheid, omdat de kans reëel is dat er veel mensen zijn die niet in staat zijn de cijfers en statistieken mbt corona correct te kunnen interpreteren. Men gaat uiteraard niet toegeven dat ze iets niet kunnen, maar ik merk dat men constant wijst naar deskundigen ipv dat men zelf zou proberen de cijfers te interpreteren. En wellicht is dit daarvoor de verklaring.
stel je voor dat de bevolking gaat nadenken..quote:Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.
Ja stel je voor? Het is niet alsof de cijfers geheim zijn ofzo, maar je gaat het volk geen beleid laten bepalen, dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op zondag 1 november 2020 22:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
stel je voor dat de bevolking gaat nadenken..
het zou de overheid sieren als ze de slachtoffers van corona en de slachtoffers van de lockdown naast elkaar zou zetten, dan heeft de bevolking een beetje een beeld wat de gevolgen zijn. het gaat tenslotte ook om de levens van de hele bevolking.
dus als de overheid zegt dat we de komende 2 jaar met niemand meer mogen afspreken (want dat zorgt voor covidbesmettingen) dan moeten we dat gewoon accepteren?quote:Op zondag 1 november 2020 23:00 schreef illusions het volgende:
[..]
Ja stel je voor? Het is niet alsof de cijfers geheim zijn ofzo, maar je gaat het volk geen beleid laten bepalen, dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op zondag 1 november 2020 23:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
dus als de overheid zegt dat we de komende 2 jaar met niemand meer mogen afspreken (want dat zorgt voor covidbesmettingen) dan moeten we dat gewoon accepteren?
Zoals Hugo en Mark?quote:Op zondag 1 november 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie hier niet van, het maakt helemaal geen moer uit of het volk de cijfers juist kan interpreteren, dat is een taak voor professionals met verstand van zaken.
Dat zeg ik ook niet.quote:
Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?quote:Op zondag 1 november 2020 23:51 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Nogmaals:
Het maakt simpelweg geen fuck uit of het volk nu wel of niet de cijfers goed interpreteert, want het volk is niet de beleidsmaker, en dat is maar goed ook. Straks krijg je van die meme-papegaaien die het wel even gaan bepalen.
Dat ontkent ook niemand.quote:Op zondag 1 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?
Dus? Neemt nog steeds niet weg dat het niet uitmaakt of het volk goed is in wiskunde en de cijfers wel of niet kan interpreteren. Het maakt geen enkel verschil.quote:Op zondag 1 november 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik dacht dat Hugo en Mark nogal een vinger in de pap hadden van het beleid in NL? Maar ik ben verkeerd geïnformeerd?
Onvrede is iets wat niet echt prettig is in de samenleving.. Als je het volk achter je wilt hebben moet je wel iets beter doen dan op een elitaire wijze je wil doordrukken.
Hmm, nou, blijft allicht een mening maar naar mijn interpretatie gaat het volk op in ofwel angst modus ofwel berserk modus tegenin.quote:Op zondag 1 november 2020 23:56 schreef illusions het volgende:
[..]
Dus? Neemt nog steeds niet weg dat het niet uitmaakt of het volk goed is in wiskunde en de cijfers wel of niet kan interpreteren. Het maakt geen enkel verschil.
Natuurlijk dient het volk voorgelicht te worden, maar gelukkig is beleid nog altijd gebaseerd op feiten en niet afhankelijk van of Henk en Ingrid wel of niet goed zijn in wiskunde.quote:Op maandag 2 november 2020 00:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, nou, blijft allicht een mening maar naar mijn interpretatie gaat het volk op in ofwel angst modus ofwel berserk modus tegenin.
Gematigd negatief over het gevoerde beleid zie je alleen terug bij zeer beperkt zichtbare (media geeft ze geen podium) hogeropgeleiden, naar mijn indruk.
En dat gaat ook gepaard met demoniseren. Het vrije debat krijgt echt een dolk in de rug.
Heerlijk he die idioterie.. En al die lock down terwijl de ziekte om op te lopen net zo vervelend is als de griep voor de gros van de mensen. Maar besmet raken mag echt niet!!quote:Op maandag 2 november 2020 00:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In Frankrijk draait de clownshow op volle toeren.
Winkeliers klaagden dat er sprake was van oneerlijke concurrentie: terwijl bijv. een boekenwinkel of fleurist moest sluiten (want niet essentieel), konden grote supermarkten dat soort artikelen wel blijven verkopen.
Dus wat is de oplossing? Alle winkels open?
Nee nee, we verbieden de verkoop van niet-essentiele producten ook in grote supermarkten.
Dan krijg je dus zoiets als in Wales:
De wereld verandert in een open gesticht.
Ze varen in de mist... Ik ben van mening dat er meer feiten op tafel moeten en daarop gestuurd..quote:Op maandag 2 november 2020 10:36 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik kan de logica niet meer volgen. Sportscholen waren een beetje het kind van de rekening in maart/april. Ze waren 1 van de laatste clusters die weer open mochten.
Nu gaan er geruchten dat musea, pretparken en bibliotheken dicht zouden moeten (https://www.ad.nl/politie(...)a-is-optie~ab7b1af3/).
Zijn er zoveel besmettingen in een bibliotheek? En de sportscholen mogen nu wel openblijven?
Dit begrijpt toch niemand meer?!
Als je wel gaat sturen in de mist, is de kans even groot dat je iets raakt dan wanneer je koers blijft houden.quote:Op maandag 2 november 2020 10:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze varen in de mist... Ik ben van mening dat er meer feiten op tafel moeten en daarop gestuurd..
Klopt maar ehh, als het dezelfde route is steeds kun je afleiden aan de uitkomst dat er op route x minder weerstand is dan route y bijv.quote:Op maandag 2 november 2020 10:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als je wel gaat sturen in de mist, is de kans even groot dat je iets raakt dan wanneer je koers blijft houden.
Ook dat je niets raakt overigens![]()
En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.quote:Op maandag 2 november 2020 10:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt maar ehh, als het dezelfde route is steeds kun je afleiden aan de uitkomst dat er op route x minder weerstand is dan route y bijv.
In dat optiek moeten we gewoon zuid Holland en Noord Holland anders gaan behandelen bijv puur om te zien of het überhaupt zin heeft..
Social distancing in het openbaar is prima maar max 2 mensen in je huis of 4... Heeft het veel zin?
Het streven is 'gelijkheid'.quote:Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat een bibliotheek nou de besmettingsbron is of veel invloed heeft op reisbewegingen, om maar wat te noemen.
Thuissituatie staat dik bovenaan..quote:Op maandag 2 november 2020 10:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En het buitenland ook. Maar los daarvan vraag ik me inderdaad echt af wat sommige maatregelen voor zin hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat een bibliotheek nou de besmettingsbron is of veel invloed heeft op reisbewegingen, om maar wat te noemen.
Ja thuissituatie is ook zoiets. Ergens moet je toch die besmetting oplopen. Dat je hem vervolgens thuis overdraagt snap ik wel.quote:Op maandag 2 november 2020 10:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Thuissituatie staat dik bovenaan..
Zou mijn advies toch worden dat er een corona hotel is als mensen in een huis wonen met een kwetsbaar persoon.
Tis een virus. Helemaal uitsluiten gaat niet. Illusie.quote:Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja thuissituatie is ook zoiets. Ergens moet je toch die besmetting oplopen. Dat je hem vervolgens thuis overdraagt snap ik wel.
Dat is ook nooit het doel geweest. Doel was/is om de zorg niet te laten overspoelen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis een virus. Helemaal uitsluiten gaat niet. Illusie.
Maar keb er een hard hoofd in dat die besmettingen voor het gros komen van mensen zonder symptomen.
En zeker niet omdat er een halve tel geen 1.5 meter wordt gehouden.
Immuniteit / maximaal openstellen van maatschappij lieten ze snel varen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is ook nooit het doel geweest. Doel was/is om de zorg niet te laten overspoelen.
We gaan terug naar de middeleeuwen.quote:Op maandag 2 november 2020 10:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het streven is 'gelijkheid'.
Aangezien het niet goed is als iedereen gelijk is op het niveau van een westerling (want CO2, overconsumptie etc.), moet iedereen gelijk worden op het niveau van een arme sloeber. Dat is 'sociale gelijkheid' opgelegd door de overheid.
Dus de middenklasse moet verdwijnen (MKB).
Producten die we niet echt nodig hebben kunnen we niet meer consumeren. Want het is niet eerlijk als je niet-essentiële producten kunt consumeren, terwijl elders op de wereld mensen geen toegang hebben tot essentiële producten.
Een armoedige bevolking is afhankelijk van wat de overheid toestaat en geeft.
Dus uiteindelijk gaat het om controle via armoede en beperkingen.
Dus wat houd je uiteindelijk over: eten, drinken, dak boven je hoofd.
Scholen mogen door blijven gaan, want de bevolking moet later kunnen werken.
Ook mag je blijven werken, want je wordt in wezen een slaaf.
Dit alles verkocht onder het mom van 'sociale gelijkheid', 'zorg voor het milieu', 'bestrijding van het virus', etc. Allemaal doeleinden die de sympathie van de bevolking moeten opwekken (puur marketing en propaganda).
Ja. Max Keiser noemt het 'neofeodalisme'.quote:Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
We gaan terug naar de middeleeuwen.
nu je het zegt..quote:Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
We gaan terug naar de middeleeuwen.
quote:Op maandag 2 november 2020 11:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja. Max Keiser noemt het 'neofeodalisme'.
Alle werkelijke eigendommen (land, huizen, gebouwen etc.) komen in handen van megacorporaties, terwijl de gewone man te arm wordt om nog iets te bezitten, of dat recht wordt ontnomen.
De landheer is vervangen door de corporatie.
quote:Op maandag 2 november 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De propagandamachine draait al op volle toeren.
dankje, ik ga ff kijken.quote:
quote:Op maandag 2 november 2020 11:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
En als ik het niet vergis is er vanmiddag een live ophanging voor het stadhuis!
Klopt.quote:Op maandag 2 november 2020 11:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Immuniteit / maximaal openstellen van maatschappij lieten ze snel varen.
Kan natuurlijk nog steeds je insteek zijn met zo min mogelijk doden als streven.quote:
En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.quote:Op maandag 2 november 2020 00:22 schreef illusions het volgende:
[..]
Natuurlijk dient het volk voorgelicht te worden, maar gelukkig is beleid nog altijd gebaseerd op feiten en niet afhankelijk van of Henk en Ingrid wel of niet goed zijn in wiskunde.
En vooral niet voorgelicht wat de gevolgen van een lockdown zijn. Misschien zijn die gevolgen wel veel groter, we weten het niet.quote:Op maandag 2 november 2020 14:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.
Inderdaad.quote:Op maandag 2 november 2020 14:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En vooral niet voorgelicht wat de gevolgen van een lockdown zijn. Misschien zijn die gevolgen wel veel groter, we weten het niet.
Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf.quote:Op maandag 2 november 2020 14:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Inderdaad.
Tijdelijk spoed rechtbanken in UK..Ik hoor dat er veel meer repossession orders zijn. Kunnen ze die lege ziekenhuizen gebruiken.
https://www.gov.uk/guidan(...)k-nightingale-courts
'HMCTS is using additional venues to provide increased estates capacity in response to the coronavirus outbreak. These venues have been referred to as ‘Nightingale courts’. They will be used on a temporary basis to ensure as many hearings as possible can continue to take place during the coronavirus outbreak.'
Maar wacht eens even, het was toch zo rustig in de ziekenhuizen? Er ging toch niemand dood?quote:Op maandag 2 november 2020 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf.
is dat bij de 1e golf ook gebeurd?quote:Op maandag 2 november 2020 14:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Deze dagen las ik op de Daily Mail dat er plannen zijn gemaakt in the UK om lijken te bewaren op schaatsbanen omdat mortuaria het binnenkort niet meer aan zouden kunnen nu met de 2e golf.
wat is er zo onduidelijk aan de regels?quote:Op maandag 2 november 2020 14:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dat is niet gebeurt. Het volk zijn voor de laatste 8 maanden met angstzaaiende propaganda,halftruths,idiotische,onduidelijke maatregels en bangmakerij gebombardeerd.
nee, gewoon net als Australie, geen coronabesmettingen meer maar wel lockdown in Victoria. just in casequote:Op maandag 2 november 2020 15:07 schreef PSVCL het volgende:
En weer een dalingmorgen dus eindelijk weer versoepelen
'I could have wept – it was so awful,' said one official present, as the Quad – joined by a total of 20 experts – heard that at the current rate of infections, hospitals would soon be overrun in every part of England, with the death toll hitting between 3,000 and 4,000 a day by Christmas.quote:Op maandag 2 november 2020 15:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
is dat bij de 1e golf ook gebeurd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |