abonnement Unibet Coolblue
pi_195899540
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:33:31 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899552
OMT en open deuren _O-
pi_195899571
Het dispuut tussen Ab Osterhaus en Maurice de Hond

Wat pleit voor Osterhaus is het feit dat tijdens de 1e golf Groningen en ook de stad Groningen nauwelijks besmettingen had. Er waren toen enorme regionale verschillen.
Dus met een goed testbeleid en de mogelijkheid tot een korte snelle regionale lockdown kun je toch het virus wegdrukken.
Maar ja, dan moeten de Nederlanders daar wel toe bereid zijn. Dat niet een cafébaas uit Hoogeveen zegt. "Waarom mag het café van Wormerveer wel open?"
"Dansen met het virus" nadat "De hamer" zijn werk heeft gedaan...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195899584
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Oef ik schrik van de huidige riooleringswaarden :X

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Ik had gehoopt op een dip of afvlakking dit meetpunt.
Woerden 30.000
Nieuw-Vossemeer(West-Brabant) 21.000
Blaricum 13.000
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:38:57 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal zo hè, die lopen ook achter:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/rioolwater
[..]

De meetmethode is veranderd, en de hoeveelheid PCR cycli zijn september veranderd. Zonder correctie kunnen we dus niet één op één zeggen of het meer wordt of niet.
[..]

De cijfers hebben niet dezelfde trend als de andere cijfers op dit moment, maar het lijkt me ontzettend lastig om hier wat over te zeggen. Paar vragen die zomaar opkomen:
- Stel je bent ziek geweest, hoe lang na ziekte worden er nog deeltjes afgescheiden?
- Stel je bent asymptomatisch, worden er dan ook deeltjes afgescheiden?
- Hoeveel virusresten (dood virus) ten opzichte van levend virus wordt er gevonden?

Zoals met alle cijfers die we van het RIVM krijgen is dit aan interpretatie onderhevig. Wat we nodig hebben voor de interpretatie is alleen niet beschikbaar.
Zoals ik het lees hebben ze de meting geautomatiseerd maar wel terug gecorrigeerd naar de oude waarden. Soweiso doe je real-time PCR altijd met de nodige controles ik weet niet wat ze in riool gebruiken maar bij normale pcr neem je altijd een household gene mee als interne controle. Daarnaast blijft dit de enige meting die we hebben die onafhankelijk is van sampling bias. Dat wil niet zeggen dat het geen haken en ogen heeft, regenwater correctie, eventueele dierlijke corona die we meten, sowieso is sampling bij riool denk ik ook wel een issue dat is toch ook een moment opname, etc.

Kortom 1 van de metingen maar wel een vrij onafhankelijke.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:39:14 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195899633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:52 schreef Kyran het volgende:
Denk dat veel mensen nu wel in zouden zijn voor 3-4 weken harde lockdown,
(beetje laat misschien)
Maar ik vraag me dit eigenlijk af.
Denk dat ze het idee van een lockdown eerder zien zitten dan echt de uitvoering ervan.

Opzich kan nu iedereen ook in een lockdown zelf gaan zitten, maar dat doen ze niet. Ze gaan nog altijd op pad en op zaterdag de markt + winkelstraten in om lekker te shoppen.

De mensen die zich nu al afzonderen, die hebben geen problemen met de lockdown, maar de anderen gaan het echt niet leuk vinden. Al denken ze wss dat ze het geen probleem gaan vinden.
En de mensen die nu feestjes geven, zullen dat nog steeds proberen te doen, want schijt aan de regels hebben ze nu ook al.

(niet zeggende dat we het niet evt kunnen/moeten proberen, als het echt een (tijdelijke) oplossing zou zijn)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:39:50 #7
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195899642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het dispuut tussen Ab Osterhaus en Maurice de Hond

Wat pleit voor Osterhaus is het feit dat tijdens de 1e golf Groningen en ook de stad Groningen nauwelijks besmettingen had. Er waren toen enorme regionale verschillen.
Dus met een goed testbeleid en de mogelijkheid tot een korte snelle regionale lockdown kun je toch het virus wegdrukken.
Maar ja, dan moeten de Nederlanders daar wel toe bereid zijn. Dat niet een cafébaas uit Hoogeveen zegt. "Waarom mag het café van Wormerveer wel open?"
"Dansen met het virus" nadat "De hamer" zijn werk heeft gedaan...
Ja, die regionale aanpak die je zou kunnen hebben gaat stuiten op een golf van verontwaardiging van het plaatselijke volk. Helaas.
pi_195899648
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

(beetje laat misschien)
Maar ik vraag me dit eigenlijk af.
Denk dat ze het idee van een lockdown eerder zien zitten dan echt de uitvoering ervan.

Opzich kan nu iedereen ook in een lockdown zelf gaan zitten, maar dat doen ze niet. Ze gaan nog altijd op pad en op zaterdag de markt + winkelstraten in om lekker te shoppen.

De mensen die zich nu al afzonderen, die hebben geen problemen met de lockdown, maar de anderen gaan het echt niet leuk vinden. Al denken ze wss dat ze het geen probleem gaan vinden.
En de mensen die nu feestjes geven, zullen dat nog steeds proberen te doen, want schijt aan de regels hebben ze nu ook al.

(niet zeggende dat we het niet evt kunnen/moeten proberen, als het echt een (tijdelijke) oplossing zou zijn)
Je vergeet dat veel mensen nog op pad MOETEN door werk gerelateerde verplichtingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195899655
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe kon je ooit zonder hè :D
Aliexpress.com 😍
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:41:45 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899662
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

(beetje laat misschien)
Maar ik vraag me dit eigenlijk af.
Denk dat ze het idee van een lockdown eerder zien zitten dan echt de uitvoering ervan.

Opzich kan nu iedereen ook in een lockdown zelf gaan zitten, maar dat doen ze niet. Ze gaan nog altijd op pad en op zaterdag de markt + winkelstraten in om lekker te shoppen.

De mensen die zich nu al afzonderen, die hebben geen problemen met de lockdown, maar de anderen gaan het echt niet leuk vinden. Al denken ze wss dat ze het geen probleem gaan vinden.
En de mensen die nu feestjes geven, zullen dat nog steeds proberen te doen, want schijt aan de regels hebben ze nu ook al.

(niet zeggende dat we het niet evt kunnen/moeten proberen, als het echt een (tijdelijke) oplossing zou zijn)
Nou ja, ik ga ook nog even naar een bouwmarkt of tuincetrum om snel iets te halen. Als die dicht zouden zijn heb ik weinig te willen. Niemand vind het leuk, ik ook niet, maar ik denk gewoon dat het zowel mentaal als economisch gewoon veel beter is. Dit eeuwige gekabbel zonder perspectief lijkt mij veel erger.

quote:
Kabinet wil 25 extra sneltestlocaties
Het kabinet komt met 25 extra testlocaties, waar sneltesten kunnen worden afgenomen. De eerste worden eind november geopend, schrijft minister De Jonge in een brief aan de Tweede Kamer. Er wordt gebruikgemaakt van antigeentesten, waarmee de aanwezigheid van het virus wordt vastgesteld op basis van eiwitten in plaats van genetisch materiaal.

De komende weken worden ook zeven extra grote testlocaties opgetuigd. Het kabinet is daarover in gesprek met onder meer Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Groningen en Eindhoven. Volgens De Telegraaf krijgt ook Schiphol een 'megateststraat', waar zowel reizigers als mensen uit de omgeving terechtkunne
Dit klintk trouwens goed.

Alleen snap ik niet waarom dit nu pas opgezet wordt? Waarom niet in de zomer al gedaan, zodat het men nu al kon gebruiken?
pi_195899674
Ik heb een beetje een onbestemd gevoel vandaag. Enerzijds hoop ik natuurlijk dat de effecten van de maatregelen 13 oktober aangekondigd zijn, de komende dagen echt te zien zijn. Anderzijds heb ik een gevoel van: we laten het nu eerst nog weer meer uit de hand lopen, doe iets! Blij dat ik geen beslissingen hoef te nemen iig.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:43:16 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195899678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Je vergeet dat veel mensen nog op pad MOETEN door werk gerelateerde verplichtingen.
Essentieel verkeer zal gewoon doorgaan natuurlijk.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:43:26 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh, goede context!

dag 7 meeste virus, 1x per 24 uur sample per rioolwaterinstallatie, gekoeld vervoeren, testen en wachten op uitkomst. Ofwel, het is best aannemelijk dat deze ook een dag of 10 op de daadwerkelijke waarde achterloopt.

Indien we even simpel gezegd aannemen dat deze overeenkomt met zo rond 12-10 zou ie bij de volgende metingen moeten gaan dalen. Dan kunnen we ze over elkaar leggen. 12-10 is tot nu toe de dag waarop de meeste mensen aangegeven hebben dat hun klachten gestart zijn.

Die mensen pieken dus zo rond 19-10/20-10 op basis van productie virus. Tel daarbij de vertragingen in het systeem op en zo ver zit je er niet naast. Cruciaal is wel of het dan nu af gaat nemen.
Sorry had ik fout geintrepeteerd dag 1 na onset van symptomen is de hoogste virus load, maar je weet dus niet hoever daarvoor men besmet is.

De artikelen die ik gelezen heb over de rioolmeting laten zien dat de curve ongeveer een week voorliep op die van de tests, dus een week vertraging zou kunnen indien de testdata twee weken achter lopen.

Maar ik had gehoopt nu al een dip te zien en die zien we dus helemaal niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:44:33 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195899696
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

(beetje laat misschien)
Maar ik vraag me dit eigenlijk af.
Denk dat ze het idee van een lockdown eerder zien zitten dan echt de uitvoering ervan.

Opzich kan nu iedereen ook in een lockdown zelf gaan zitten, maar dat doen ze niet. Ze gaan nog altijd op pad en op zaterdag de markt + winkelstraten in om lekker te shoppen.

De mensen die zich nu al afzonderen, die hebben geen problemen met de lockdown, maar de anderen gaan het echt niet leuk vinden. Al denken ze wss dat ze het geen probleem gaan vinden.
En de mensen die nu feestjes geven, zullen dat nog steeds proberen te doen, want schijt aan de regels hebben ze nu ook al.

(niet zeggende dat we het niet evt kunnen/moeten proberen, als het echt een (tijdelijke) oplossing zou zijn)
Mijn man en ik gedragen ons al min of meer alsof we in lockdown zitten en dat gaat prima. Alleen voor mijn werk zou ik me dan zorgen maken, omdat ik sommige dingen echt op het werk moet doen (ben software tester, maar niet alles kan remote). En ik zou het hardlopen gaan missen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:46:15 #15
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195899710
Wat zit iedereen opeens gestresst te doen over rioolwaardes? Ja, ze kunnen een indicatie zijn van verhoogde aantallen besmettingen. Maar zoals uit die grafiekjes van @Bosbeetle al blijkt, is dat helemaal niet zo eenduidig. Kijk ook naar de regionale metingen: Gooi & Vechtstreek heeft een enorm hoge waarde, terwijl het er qua corona helemaal niet zo slecht gaat. Er is niet echt een peil te trekken op de waardes per regio en het aantal besmettingen per hoofd. Ook in de eerste golf ging het gemiddelde in de 3e week van april nog fors omhoog (*1,5, voor wat het waard is), terwijl het aantal ziekenhuisopnames en het geschatte aantal besmettingen alleen maar daalde.

Het is een mooi ding voor zaken als vroegsignalering (zo heet het ook), maar om het voor meer dan dat te gebruiken is volgens mij helemaal niet zo makkelijk als kijken naar 2 gemiddeldes.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:46:59 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195899717
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:44 schreef SEMTEX het volgende:

Mijn man en ik gedragen ons al min of meer alsof we in lockdown zitten en dat gaat prima. Alleen voor mijn werk zou ik me dan zorgen maken, omdat ik sommige dingen echt op het werk moet doen (ben software tester, maar niet alles kan remote). En ik zou het hardlopen gaan missen.
Iedereen mooi een briefje van het werk mee dat ze essentieel verkeer zijn :+

Ik heb geen idee hoe ze dat willen gaan controleren. want ook de mensen van de zorg en alles moeten gewoon hun werk kunnen doen.
pi_195899736
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Essentieel verkeer zal gewoon doorgaan natuurlijk.
Maar kan nog een stuk minder worden als je daar strenger in bent. Het is en blijft te vrijblijvend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 oktober 2020 @ 09:50:35 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195899756
Duitsland gaat vanaf 4 november in lockdown, in de hoop dat rond kerst de maatregelen dan wat versoepeld kunnen worden.

https://www.spiegel.de/po(...)1f-aed4-aa5db6b87c70
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:51:01 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195899764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:

Maar kan nog een stuk minder worden als je daar strenger in bent. Het is en blijft te vrijblijvend.
Momenteel is het te vrijblijvend ja.
Als je echt wilt dat mensen thuis blijven, zal je alle winkels moeten sluiten. Denk dat dat stap 1 is.
Plus strengere controles bij bedrijven
pi_195899773
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:50 schreef Rewimo het volgende:
Duitsland gaat vanaf 4 november in lockdown, in de hoop dat rond kerst de maatregelen dan wat versoepeld kunnen worden.

https://www.spiegel.de/po(...)1f-aed4-aa5db6b87c70
Als ik het zo lees is die lockdown niet veel anders dan hier. Winkels blijven wel gewoon open enzo.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_195899797
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Als ik het zo lees is die lockdown niet veel anders dan hier. Winkels blijven wel gewoon open enzo.
Zou Nederland Duitsland gaan volgen qua 'lockdown'?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:55:03 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:46 schreef VoMy het volgende:
Wat zit iedereen opeens gestresst te doen over rioolwaardes? Ja, ze kunnen een indicatie zijn van verhoogde aantallen besmettingen. Maar zoals uit die grafiekjes van @:Bosbeetle al blijkt, is dat helemaal niet zo eenduidig. Kijk ook naar de regionale metingen: Gooi & Vechtstreek heeft een enorm hoge waarde, terwijl het er qua corona helemaal niet zo slecht gaat. Er is niet echt een peil te trekken op de waardes per regio en het aantal besmettingen per hoofd. Ook in de eerste golf ging het gemiddelde in de 3e week van april nog fors omhoog (*1,5, voor wat het waard is), terwijl het aantal ziekenhuisopnames en het geschatte aantal besmettingen alleen maar daalde.

Het is een mooi ding voor zaken als vroegsignalering (zo heet het ook), maar om het voor meer dan dat te gebruiken is volgens mij helemaal niet zo makkelijk als kijken naar 2 gemiddeldes.
Juist die gemiddelden geven een hele fijne indicatie van hoeveel virus er landelijk is. Inderdaad als per riool installatie gaat kijken lijken het nogal flucturerende getallen maar gemiddeld geeft het een duidelijke trend. Ik loop er niet panisch over te doen maar wil gewoon aangeven dat dit de enige meting die we hebben die niet afhankelijk is van wie zich wanneer laat testen en waarom, daarnaast is het de waarde met de minste vertraging. En het is de enige waarde die dankzij deze eigenschappen ons in een inzicht geeft in de ernst ten opzichte van de eerste golf. Alle andere waarden testen, mensen op ICs, doden zijn afhankelijk van ons veranderde inzicht.

We weten bijvoorbeeld dat er veel meer getest wordt en dat daarom de piek nu hoger is, maar dat zegt dus nog niet of de piek hoger is dan de eerste als je naar daadwerkelijke getallen. We weten ook dat de ICs nu andere behandelingen doen en dat mensen misschien minder snel op een IC terecht komen, dus ook dit nummer zegt niets over hoeveel corona er nu is. Het aantal doden is heel afhankelijk van welke groepen geinfecteerd zijn een uitbraak op een verzorgingstehuis kan dat aantal enorm ophogen terwijl de totale hoeveelheid corona niet hoger hoeft te zijn.

Uiteindelijk is het aantal doden en de aantal blijvend zieken of longCovid patienten natuurlijk het belangrijkst maar je kunt het succes van behandeling pas meten met een goede achtergrond meting. Als we met meer corona minder doden hebben dan zijn we goed bezig. Als we met veel minder corona minder doden hebben maar relatief weer meer doen we het niet goed. Daarom zijn deze waarden zo belangrijk en essentieel naast die andere meting in een specifieke subset.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 oktober 2020 @ 09:55:08 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195899821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Als ik het zo lees is die lockdown niet veel anders dan hier. Winkels blijven wel gewoon open enzo.
Heel veel bedrijven die nu nog open zijn, moeten dicht. Denk aan restaurants, hotels, tattooshops, zwembaden, vrijwel alles behalve levensmiddelenwinkels. Wat open mag blijven, alleen met strenge hygiënemaatregelen. Wel blijven de scholen (nog) open.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:55:20 #24
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899822
Hoe zitten de Duitsers nu qua besmettingen per 100.000?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:55:56 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195899832
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou Nederland Duitsland gaan volgen qua 'lockdown'?
Duitsland volgt nu Nederland toch?
pi_195899838
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:55 schreef Kyran het volgende:
Hoe zitten de Duitsers nu qua besmettingen per 100.000?
Vanochtend melden ze bijna 15.000 nieuwe gevallen, dus per 100.000 een stuk minder dan Nederland.

  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 oktober 2020 @ 09:56:37 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195899841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

Zou Nederland Duitsland gaan volgen qua 'lockdown'?
Als je bedenkt dat Duitsland qua besmettingen op ongeveer hetzelfde absolute aantal zat als NL de afgelopen dagen, is DLD dus wel veel sneller met ingrijpen. Want relatief gezien ligt het aantal lager, met 81 miljoen inwoners.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:56:48 #28
408813 crew  trein2000
pi_195899843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:50 schreef Rewimo het volgende:
Duitsland gaat vanaf 4 november in lockdown, in de hoop dat rond kerst de maatregelen dan wat versoepeld kunnen worden.

https://www.spiegel.de/po(...)1f-aed4-aa5db6b87c70
Ik heb toch mijn ernstige twijfels over dat gehamer op kerst overal. Op deze manier wordt dat een superspreader event dat zn weerga niet kent volgens mij.

Dit onder het motto: “Ja met kerst mocht het weer dus dan gaan we er ook voor”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195899844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Duitsland volgt nu Nederland toch?
Qua maatregelen ja, qua doorpakken niet zo lijkt het.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Games woensdag 28 oktober 2020 @ 09:58:23 #30
181272 crew  Noppie2000
pi_195899858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb toch mijn ernstige twijfels over dat gehamer op kerst overal. Op deze manier wordt dat een superspreader event dat zn weerga niet kent volgens mij.

Dit onder het motto: “Ja met kerst mocht het weer dus dan gaan we er ook voor”
Kerst gaat sowieso gevierd worden, men gaat dat echt niet aan zich voorbij laten gaan. Dan kun je er beter voor zorgen dat de waardes tegen die tijd flink zijn gedaald, zodat een eventuele piek niet bovenop de huidige situatie komt.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:58:29 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb toch mijn ernstige twijfels over dat gehamer op kerst overal. Op deze manier wordt dat een superspreader event dat zn weerga niet kent volgens mij.

Dit onder het motto: “Ja met kerst mocht het weer dus dan gaan we er ook voor”
Komt wel goed joh.

Kerst wordt in kleine kring gevierd!

:P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 oktober 2020 @ 09:58:56 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195899867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:55 schreef Kyran het volgende:
Hoe zitten de Duitsers nu qua besmettingen per 100.000?
https://experience.arcgis(...)480e823b17327b2bf1d4

Dit is het Duitse dashboard. Ik kan zo snel niet vinden hoe het voor heel DLD is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:59:06 #33
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Vanochtend melden ze bijna 15.000 nieuwe gevallen, dus per 100.000 een stuk minder dan Nederland.

[ afbeelding ]
En toch grijpen zij dus veel eerder in i.p.v. constant maar blijven aankijken (als het waar is van die lockdown natuurlijk).
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:59:07 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195899872
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:56 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb toch mijn ernstige twijfels over dat gehamer op kerst overal.
Ik snap het vooral niet. Ja er zullen veel mensen zijn die het kut vinden als ze niet kerst als normaal kunnen vieren.
Maar om daar nu van alles voor te regelen om een normale kerstweek :X Nee joh, zorg gewoon voor de benodigde maatregelen die nodig zijn voor de zorg en om het virus in te kampen. Of daar nu kerst tussendoor komt of niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:59:14 #35
408813 crew  trein2000
pi_195899873
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Komt wel goed joh.

Kerst wordt in kleine kring gevierd!

:P
Ha Jaap! Alles goed? Hoe bevalt het mondkapje?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195899887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

En toch grijpen zij dus veel eerder in i.p.v. constant maar blijven aankijken (als het waar is van die lockdown natuurlijk).
Maar Duitsland was een gidsland als het ging om testen en bco, maar daar lijkt het nu ook te falen hé. Het is dus niks anders dan een lapmiddel.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195899888
Technische Briefing begint nu.

Eerst Ernst Kuipers en daarna Jaap van Dissel.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:00:19 #38
408813 crew  trein2000
pi_195899890
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:58 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Kerst gaat sowieso gevierd worden, men gaat dat echt niet aan zich voorbij laten gaan. Dan kun je er beter voor zorgen dat de waardes tegen die tijd flink zijn gedaald, zodat een eventuele piek niet bovenop de huidige situatie komt.
Dat is natuurlijk de keerzijde maar of je dat dan zo moet benadrukken? Het wordt bijna aanmoedigen zo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 oktober 2020 @ 10:00:19 #39
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195899891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:56 schreef trein2000 het volgende:

Ik heb toch mijn ernstige twijfels over dat gehamer op kerst overal. Op deze manier wordt dat een superspreader event dat zn weerga niet kent volgens mij.

Dit onder het motto: “Ja met kerst mocht het weer dus dan gaan we er ook voor”
Nou nee, zo wordt het hier in DLD in elk geval niet gebracht. Ze hopen dat het dan met kerst wat versoepeld kan worden maar of dat kan hangt uiteraard van de cijfers af.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:00:24 #40
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ha Jaap! Alles goed? Hoe bevalt het mondkapje?
_O-
  Redactie Games woensdag 28 oktober 2020 @ 10:01:27 #41
181272 crew  Noppie2000
pi_195899903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de keerzijde maar of je dat dan zo moet benadrukken? Het wordt bijna aanmoedigen zo.
Maar dat is het feitelijk ook, zie het als motivering voor de mensen om zich nog beter aan de maatregelen te houden. 'Gedraag je nu, zodat we een relatief normaal feestseizoen kunnen hebben'. Op zich niet zoveel mis met die boodschap, vind ik.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:01:29 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ha Jaap! Alles goed? Hoe bevalt het mondkapje?
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:01:51 #43
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195899908
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

En toch grijpen zij dus veel eerder in i.p.v. constant maar blijven aankijken (als het waar is van die lockdown natuurlijk).
Maar ze grijpen pas over een paar dagen in. En Nederland heeft al 2 weken geleden ingegrepen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:02:28 #44
408813 crew  trein2000
pi_195899916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:01 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Maar dat is het feitelijk ook, zie het als motivering voor de mensen om zich nog beter aan de maatregelen te houden. 'Gedraag je nu, zodat we een relatief normaal feestseizoen kunnen hebben'. Op zich niet zoveel mis met die boodschap, vind ik.
Ik hoop natuurlijk dat het werkt. Maar ik vrees dat het als een boemerang terug gaat komen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195899919
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar ze grijpen pas over een paar dagen in. En Nederland heeft al 2 weken geleden ingegrepen.
Kijkend naar de besmettingen per miljoen inwoners grijpen ze natuurlijk wel vrij 'vroeg' in..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:03:19 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899924
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik snap het vooral niet. Ja er zullen veel mensen zijn die het kut vinden als ze niet kerst als normaal kunnen vieren.
Maar om daar nu van alles voor te regelen om een normale kerstweek :X Nee joh, zorg gewoon voor de benodigde maatregelen die nodig zijn voor de zorg en om het virus in te kampen. Of daar nu kerst tussendoor komt of niet.
Het is meer dat mensen kerst samen mogen vieren en dat ook zullen gaan doen. Dat hou je dus niet tegen.

Dan is het fijn als je voor die tijd de boel wat onder controle kunt hebben. Daar komt dat gehamer vandaan denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195899930
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195899976




Gaat super goed! :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:07:37 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195899979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kijkend naar de besmettingen per miljoen inwoners grijpen ze natuurlijk wel vrij 'vroeg' in..
Wanneer gaan de maatregelen ook alweer in? Ik las 4 november.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:09:10 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:01 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Maar dat is het feitelijk ook, zie het als motivering voor de mensen om zich nog beter aan de maatregelen te houden. 'Gedraag je nu, zodat we een relatief normaal feestseizoen kunnen hebben'. Op zich niet zoveel mis met die boodschap, vind ik.
Waarom niet gewoon als motivering gedraag je nu dan krijgen minder mensen een kutziekte... waarom moet er altijd eigen gewin bij zitten om mensen te motiveren. Wil men zo weinig voor anderen doen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195900006
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wanneer gaan de maatregelen ook alweer in? Ik las 4 november.
Jep.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:09:46 #52
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900010
Als de huidige maatregelen niet effectief blijken te zijn zijn wij wel echt fucked als je naar die grafieken kijkt.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:10:42 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195900019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
1 op de 4! van mensen die zich uberhaupt laten testen en dus klachten hebben) Je zou kunnen zeggen dat ze zich in groningen veel te vaak onnodig laten testen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195900030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wanneer gaan de maatregelen ook alweer in? Ik las 4 november.
Waarom nog wachten, er moet nú ingegrepen worden :(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:11:41 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900033
Gaat er nou serieus een minuut lang een bel _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 oktober 2020 @ 10:11:57 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_195900038
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:07 schreef VoMy het volgende:

Wanneer gaan de maatregelen ook alweer in? Ik las 4 november.
Klopt. Waarom niet eerder, is me niet duidelijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_195900052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:09 schreef Kyran het volgende:
Als de huidige maatregelen niet effectief blijken te zijn zijn wij wel echt fucked als je naar die grafieken kijkt.
Lockdown van 3 maanden.
Ff serieus zouden mensen het pikken, nog meer maatregelen?
blablablabla
pi_195900063
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Lockdown van 3 maanden.
Ff serieus zouden mensen het pikken, nog meer maatregelen?
3 maanden? Waar baseer je dat op?
En ja, ik denk dat het gros van de bevolking in ziet hoe slecht het gaat en extra maatregelen dus nodig zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:13:55 #59
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Lockdown van 3 maanden.
Ff serieus zouden mensen het pikken, nog meer maatregelen?
Lockdown van 3 maanden? Nope, maar dat is dan ook niet nodig.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:14:21 #60
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gaat super goed! :N
En de capaciteit knapt nu al...
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:14:34 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195900077
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom niet gewoon als motivering gedraag je nu dan krijgen minder mensen een kutziekte... waarom moet er altijd eigen gewin bij zitten om mensen te motiveren. Wil men zo weinig voor anderen doen....
Ze willen best wel wat voor anderen doen, maar in veel gevallen niet ten koste van zichzelf.
Dusja, als je men wilt motiveren, zal je het wss persoonlijk moeten maken.

In die zin kan kerst best wel een motivator zijn voor veel mensen. (voor mijzelf dan weer niet)
pi_195900081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

3 maanden? Waar baseer je dat op?
De horeca moest ook een maand dicht we weten toch hoe het gaat met die maatregelen.
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:00 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900083
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jep.
Het aantal gemelde besmettingen steeg in Duitsland met 90% tussen 20 en 27 oktober (1 week) tot een 7-daagsgemiddelde van bijna 12.000. Stel dat het nog een week zo doorstijgt tot het 4 november is. Dan zijn er meer dan 20.000 gemelde besmettingen per dag op het moment van ingrijpen. Dat komt in Nederland overeen met zo'n 4300 besmettingen gemiddeld over 7 dagen. Dat had Nederland ergens rond 7-8 oktober, 1 week voor de maatregelen hier van kracht werden - maar Nederland had niet de 90% groei op dat moment, maar zo'n 70%.

Alle berekeningen hierboven houden nergens rekening mee, zoals testcapaciteit etcetera, en het resultaat is dus niet bruikbaar. Maar het geeft wel aan dat Duitsland helemaal niet zo heel veel eerder is dan Nederland met ingrijpen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:32 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900089
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:14 schreef Elan het volgende:

[..]

De horeca moest ook een maand dicht we weten toch hoe het gaat met die maatregelen.
Tenminste een maand, tenminste.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:41 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900093
pi_195900096
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Lockdown van 3 maanden? Nope, maar dat is dan ook niet nodig.
Dat denk jij maar.
blablablabla
pi_195900098


Het piept en kraakt..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:16:04 #68
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900101
Damn, als deze trend zich voortzet dan wordt 76% van reguliere zorg afgeschaald ..... (op 30 nov)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:16:45 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900106
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat denk jij maar.
Nee, gewoon logisch nadenken.

Lockdown van een maand zou al voor dusdanige daling zorgen dat je weer kan versoepelen. Wat voor nut heeft het om mensen drie maanden binnen te houden? Totale onzin.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:17:39 #70
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900118
Conclusie voor mij (ja, nu al) is vooral dat de regering een hele hele hele grote gok aan het nemen is op dit moment. Als ze ook maar een tiende er naast zitten qua R dan komen er al flinke problemen.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:17:47 #71
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900119
Maar zelfs met veel strengere regels je moet maar zien of de R onder de 1 komt. Als mensen elkaar toch opzoeken en afspreken en kinderen naar school gaan of je laat ze met elkaar spelen als de scholen dicht zouden gaan. Mensen komen toch nog over de vloer bij familie en goede vrienden...
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:18:23 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900128
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:17 schreef Momo het volgende:
Maar zelfs met veel strengere regels je moet maar zien of de R onder de 1 komt. Als mensen elkaar toch opzoeken en afspreken en kinderen naar school gaan of je laat ze met elkaar spelen als de scholen dicht zouden gaan. Mensen komen toch nog over de vloer bij familie en goede vrienden...
Maar dan heb je wel strenge regels, en dat is ook wat waard :P
pi_195900129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:17 schreef Momo het volgende:
Maar zelfs met veel strengere regels je moet maar zien of de R onder de 1 komt. Als mensen elkaar toch opzoeken en afspreken en kinderen naar school gaan of je laat ze met elkaar spelen als de scholen dicht zouden gaan. Mensen komen toch nog over de vloer bij familie en goede vrienden...
Ja en veel secotren gaan ook gewoon door, groothandel, bouw, productie, assemblage. Dit zijn wel ongeveer de grenzen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:18:37 #74
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195900130
De grote vraag is dus vooral, hoe zorg je ervoor dat mensen ook daadwerkelijk thuisblijven.. en toch zo min mogelijk de economie raak.
pi_195900133
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel strenge regels, en dat is ook wat waard :P
We moeten meer repressieve maatregelen nemen!!!!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195900136
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:18 schreef Cue_ het volgende:
De grote vraag is dus vooral, hoe zorg je ervoor dat mensen ook daadwerkelijk thuisblijven.. en toch zo min mogelijk de economie raak.
Dat niemand daar eerder over nagedacht heeft !
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195900144
quote:
5s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:18 schreef Cue_ het volgende:
De grote vraag is dus vooral, hoe zorg je ervoor dat mensen ook daadwerkelijk thuisblijven.. en toch zo min mogelijk de economie raak.
Dat was dus een strenge en korte lockdown geweest.

Alleen dwing je daarmee niet af dat iedereen thuisblijft. Als alle niet essentiële winkels gesloten zijn dan ga je de beweging van de meeste mensen wel flink beperken.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:20:14 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195900148
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
Dat niemand daar eerder over nagedacht heeft !
Nadenken is leuk, maar wat is het antwoord! :o
pi_195900154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:17 schreef Kyran het volgende:
Conclusie voor mij (ja, nu al) is vooral dat de regering een hele hele hele grote gok aan het nemen is op dit moment. Als ze ook maar een tiende er naast zitten qua R dan komen er al flinke problemen.
Deze rapportage is toch helder eigenlijk? Het is nu al zeer nijpend in de ziekenhuizen. Als je zo door blijft aanmodderen heb je over 2-4 weken een mogelijk rampscenario te pakken. Ingrijpen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195900156
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:58 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Kerst gaat sowieso gevierd worden, men gaat dat echt niet aan zich voorbij laten gaan. Dan kun je er beter voor zorgen dat de waardes tegen die tijd flink zijn gedaald, zodat een eventuele piek niet bovenop de huidige situatie komt.
Ik moest ineens denken aan al die jankende mensen die liepen te klagen dat het suikerfeest na de ramadan gevierd werd. Diezelfde mensen gaan natuurlijk wel gewoon zelf kerst vieren met de hele familie :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900157
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Tenminste een maand, tenminste.
Punt is dat het in principe allemaal tijdelijke maatregelen zijn maar in de realiteit is al maanden niks versoepeld. Nu is dat op zich logisch omdat de cijfers daar totaal geen aanleiding voor geven, maar wie zegt dat als Rutte volgende week nog meer sancties oplegt het dan opeens wel beter gaat in het land.

Die maatregelen worden genomen op basis van rekenmodellen om de R te drukken, maar dan alleen in ideale omstandigheden en daarbij kennelijk totaal geen rekening houden met het menselijk gedrag. Waardoor ze eigenlijk waardeloos zijn.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:21:38 #82
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900164
Het valt mij wel steeds op dat de urgentie tijdens een briefing veel beter overkomt. Tijdens een persconferentie wordt het op één of andere manier toch weer afgezwakt. Zij zouden dit soort plaatjes ook tijdens een persconferentie moeten laten zien. Zo'n Kuipers legt het echt op Jip en Janneke niveau uit, prima te begrijpen.
pi_195900165
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, gewoon logisch nadenken.

Lockdown van een maand zou al voor dusdanige daling zorgen dat je weer kan versoepelen. Wat voor nut heeft het om mensen drie maanden binnen te houden? Totale onzin.
Net als al die andere maatregelen effect zouden hebben zeker volgens de berekeningen.

Neem lekker iemand anders in de maling.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:22:09 #84
408813 crew  trein2000
pi_195900167
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:22:31 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Deze rapportage is toch helder eigenlijk? Het is nu al zeer nijpend in de ziekenhuizen. Als je zo door blijft aanmodderen heb je over 2-4 weken een mogelijk rampscenario te pakken. Ingrijpen.
Enige manier dat dit goed zou gaan is dat de R nu al onder de 1 is en dat is dus de gok die ze nu nemen.
pi_195900178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Net als al die andere maatregelen effect zouden hebben zeker volgens de berekeningen.

Neem lekker iemand anders in de maling.
Die andere maatregelen kun je niet vergelijken met een potentiële volledige lockdown, want die hebben we nog altijd niet gehad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:23:06 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195900180
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
Ja onderwijs dat hield toch veel mensen thuis... maar eigenlijk is dat het enige verschil...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:23:11 #88
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900181
Wie was net aan het woord? Goede vraag.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:23:40 #89
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
In maart was er nog een schokeffect en bewustzijn. Ik zag lege straten na de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven.

Dat is helemaal weg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:01 #90
408813 crew  trein2000
pi_195900192
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja onderwijs dat hield toch veel mensen thuis... maar eigenlijk is dat het enige verschil...
En is volgens mij ook nog de enige plek waar structureel samenkomsten plaatsvinden...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195900195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Enige manier dat dit goed zou gaan is dat de R nu al onder de 1 is en dat is dus de gok die ze nu nemen.
Ik neem aan dat als De Jonge gisteren zegt dat de huidige R 0,88 is, dat dat niet op zijn grote duim is gebaseerd toch? :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:23 #92
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900201
Kuipers legt het echt goed uit hoor _O_
pi_195900202
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In maart was er nog een schokeffect en bewustzijn. Ik zag lege straten na de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven.

Dat is helemaal weg.
Niet helemaal, maar wel een stuk minder.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:28 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195900204
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja onderwijs dat hield toch veel mensen thuis... maar eigenlijk is dat het enige verschil...
Mensen waren in het algemeen voorzichtiger. Voorbeeld: ik deed in maart maar 1 keer per week boodschappen en had ook best veel ingeslagen aan het begin. Nu haal ik elke dag een croissant in de AH. Wel met masker, maar toch.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195900205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die andere maatregelen kun je niet vergelijken met een potentiële volledige lockdown, want die hebben we nog altijd niet gehad.
Volledige lockdown gaat niet komen want de winkels, ook niet essentiële winkels blijven open net als het OV en in principe ook de scholen (als ze daar niet anders over zijn gaan denken).
blablablabla
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:38 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195900207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En is volgens mij ook nog de enige plek waar structureel samenkomsten plaatsvinden...
Ik denk dat dat het nog niet eens is maar eerder dat ouders ook thuis blijven als kinderen niet naar school gaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:25:16 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als De Jonge gisteren zegt dat de huidige R 0,88 is, dat dat niet op zijn grote duim is gebaseerd toch? :o
Nou ja als ik Kuipers zo hoor heeft hij er niet heel veel vertrouwen in.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:25:18 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195900221
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
Volgens mij was het vooral door angst. Dat men meer thuisbleef dan nu.

Bezoekjes naar familie waren een stuk minder. Nu hoor je bv zelden meer verhalen over dat de kleinkinderen hun grootouders nog altijd niet zien / enkel door de ruiten.
Nu gaan ze gewoon langs.
De stad is niet meer zo erg uitgestorven, want die boodschap kan wel weer.
dat soort dingen vermoed ik.
pi_195900223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Volledige lockdown gaat niet komen want de winkels, ook niet essentiële winkels blijven open net als het OV en in principe ook de scholen (als ze daar niet anders over zijn gaan denken).
Dan nog ben je rijkelijk aan het overdrijven met je 3 maanden wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195900226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
De angst bij mensen voor hun eigen gezondheid is een stuk minder nu dan toen. Ons personeel heeft bijvoorbeeld zelf gevraagd om verruiming van het aantal plekken op kantoor; een klein deel zit echt nog opgesloten thuis, maar de rest wordt nu gillend gek. En de solidariteitskaart kan je ook maar beperkt spelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195900231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:23 schreef Kyran het volgende:
Wie was net aan het woord? Goede vraag.
Dat was Maarten Hijink van de SP.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:26:18 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900235
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
De saamhorigheid is ook gewoon weg toch? Meer mensen zijn buiten.
Overigens denk ik net als het RIVM dat de R wel degelijk onder de 1 is momenteel, dus in dat opzicht zou het ook weer niet zo slecht gaan. We zitten gewoon nog steeds vooral te kijken naar data die afhankleijk is van gedrag van voor de gedeeltelijke lockdown.
pi_195900238
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens mij was het vooral door angst. Dat men meer thuisbleef dan nu.

Bezoekjes naar familie waren een stuk minder. Nu hoor je bv zelden meer verhalen over dat de kleinkinderen hun grootouders nog altijd niet zien / enkel door de ruiten.
Nu gaan ze gewoon langs.
De stad is niet meer zo erg uitgestorven, want die boodschap kan wel weer.
dat soort dingen vermoed ik.
Precies, en die angst van toen krijg je gewoon niet meer terug. Dus het is maatregel op maatregel stapelen terwijl men achter de voordeur gewoon de regels aan de laars lapt.
blablablabla
pi_195900244
Waar kijken we naar? :P
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:06 #105
408813 crew  trein2000
pi_195900248
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In maart was er nog een schokeffect en bewustzijn. Ik zag lege straten na de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven.

Dat is helemaal weg.
Dat is ok zo natuurlijk. Ik kan me nog herinneren dat ik in die dagen dat Brabant strengere maatregelen had dan de rest van het land iemand sprak uit Brabant. Die vertelde mij toen dat alles uitgestorven was daar. Dat was toen voor mij lastig voorstelbaar.
Een week later was het werkelijkheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:06 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900249
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat was Maarten Hijink van de SP.
^O^

Was een prima en terechte vraag. Hopen dat die vanmiddag ook komt tijdens de debatten.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:07 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900250
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het nog niet eens is maar eerder dat ouders ook thuis blijven als kinderen niet naar school gaan.
Oeh, ja, dat is een mooi neveneffect.
pi_195900251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja als ik Kuipers zo hoor heeft hij er niet heel veel vertrouwen in.
Met alle respect voor Kuipers want ik heb die man hoog zitten, maar die roept af en toe ook net iets teveel gebaseerd op emoties dan op harde feiten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:27:54 #109
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195900262
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
Sportclubs, zwembaden en sauna's dicht
Contactberoepen dicht
Plus de oproep zo veel mogelijk thuis te blijven. (nu is het advies alleen om thuis te blijven als je klachten hebt)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195900266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan nog ben je rijkelijk aan het overdrijven met je 3 maanden wat mij betreft.
Prima, zolang mensen elkaar achter de voordeur lekker blijven zien kan je zoveel sluiten dat helpt dan gewoon geen kloot.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:29:17 #111
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900286
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Prima, zolang mensen elkaar achter de voordeur lekker blijven zien kan je zoveel sluiten dat helpt dan gewoon geen kloot.
Tuurlijk wel.

Op een gegeven moment dooft het uit, want je raakt niet meer besmet buiten de deur. Als je niet meer besmet kan raken op het werk, in een winkel, op een school, in een zwembad, in een sportschool etc dan dooft het gewoon uit, want je kan het niet meer importeren.
pi_195900291
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:27 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Sportclubs, zwembaden en sauna's dicht
Contactberoepen dicht
Plus de oproep zo veel mogelijk thuis te blijven.
.
Die oproep is al 100x gedaan zonder resultaat.

Als je iets wil bereiken zal je ook achter de voordeur moeten gaan handhaven want daar gaat het vooral mis, niet in de horeca waar 4% van alle besmettingen naar te herleiden zijn.
blablablabla
pi_195900300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:29 schreef Elan het volgende:

[..]

.
Die oproep is al 100x gedaan zonder resultaat.

Als je iets wil bereiken zal je ook achter de voordeur moeten gaan handhaven want daar gaat het vooral mis, niet in de horeca waar 4% van alle besmettingen naar te herleiden zijn.
Achter de voordeur handhaven kan niet en ten tweede is helemaal niet zeker of daadwerkelijk de meeste besmettingen thuis opgelopen worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:30:49 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900307
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:29 schreef Elan het volgende:

[..]

.
Die oproep is al 100x gedaan zonder resultaat.

Als je iets wil bereiken zal je ook achter de voordeur moeten gaan handhaven want daar gaat het vooral mis, niet in de horeca waar 4% van alle besmettingen naar te herleiden zijn.
Maar dat kan dus niet (meer), dus zul je alternatieven moeten zoeken.

Wellicht avondklok.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:32:31 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900331
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:29 schreef Elan het volgende:

[..]

.
Die oproep is al 100x gedaan zonder resultaat.

Als je iets wil bereiken zal je ook achter de voordeur moeten gaan handhaven want daar gaat het vooral mis, niet in de horeca waar 4% van alle besmettingen naar te herleiden zijn.
Het is niet zo gek dat de meeste besmettingen thuis zijn.

Stel dat ik besmet raak in een sportschool. Ik kom dan thuis en besmet mijn vrouw en kind. In ons geval zou dan 33% buiten de deur besmet zijn geraakt en 66% achter de voordeur.

Terwijl ik dan de veroorzaker ben geweest. Haal je mijn besmetting weg dan zou niemand in mijn huishouden besmet zijn geraakt.

Snap niet hoe ik het nog makkelijker kan uitleggen.
pi_195900350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

Op een gegeven moment dooft het uit, want je raakt niet meer besmet buiten de deur. Als je niet meer besmet kan raken op het werk, in een winkel, op een school, in een zwembad, in een sportschool etc dan dooft het gewoon uit, want je kan het niet meer importeren.
Volgens mij wilden ze de scholen en de winkels openhouden, daarom ben ik ook zo sceptisch over de termijn. Bovendien is wat je zegt niet per se waar want als mensen gewoon socialiseren met anderen buiten hun bubbel (dus vrienden, familie etc blijven zien) kan het virus zich prima reproduceren.

Een volledige lockdown zou wel degelijk resultaat hebben maar dan moet je hele vergaande maatregelen nemen om mensen ook daadwerkelijk aan huis te kluisteren.

Tijdens de intelligente lockdown was het besef gewoon anders dan nu, mensen bleven thuis en beperkten echt hun sociale contacten.
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:34:37 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195900364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:16 schreef Kyran het volgende:
Damn, als deze trend zich voortzet dan wordt 76% van reguliere zorg afgeschaald ..... (op 30 nov)
Ja dat kán natuurlijk echt gewoon niet. Zou niet weten hoe iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:35:22 #118
5428 crew  miss_sly
pi_195900377
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:24 schreef Kyran het volgende:
Kuipers legt het echt goed uit hoor _O_
Hij legt het heel goed uit, en ik vind dat hij altijd zo goed de ernst (harhar) van de situatie kan laten doordringen, zonder daarvoor grote woorden te gebruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195900394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:16 schreef Kyran het volgende:
Damn, als deze trend zich voortzet dan wordt 76% van reguliere zorg afgeschaald ..... (op 30 nov)
Hoe kan dat nou.. er was een motie van de pvv aangenomen dat dat niet meer mocht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:36:16 #120
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195900396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is niet zo gek dat de meeste besmettingen thuis zijn.

Stel dat ik besmet raak in een sportschool. Ik kom dan thuis en besmet mijn vrouw en kind. In ons geval zou dan 33% buiten de deur besmet zijn geraakt en 66% achter de voordeur.

Terwijl ik dan de veroorzaker ben geweest. Haal je mijn besmetting weg dan zou niemand in mijn huishouden besmet zijn geraakt.

Snap niet hoe ik het nog makkelijker kan uitleggen.
Idd, Thuis besmet raken kan enkel wanneer iemand het van buitenhuis heeft meegenomen.

Snap ook niet waarom veel mensen daaromheen gaan ofzo.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:36:44 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900402
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij legt het heel goed uit, en ik vind dat hij altijd zo goed de ernst (harhar) van de situatie kan laten doordringen, zonder daarvoor grote woorden te gebruiken.
_O-

Zou ook veel beter zijn om zo'n persoon even voor de camera te gooien tijdens een persconferentie, inclusief een paar duidelijke sheets. Hamer dit, plat slaan zus werkt toch niet man.

Daarmee komt de ernst echt niet over.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:37:28 #122
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195900411
Hoe kan de R0 onder de 1 zitten als het aantal besmettingen net zo hoog blijft.

Daar klopt iets niet. En ik geloof ook niet dat die R0 rekent houdt met de gevallen bij de commerciële bedrijven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195900412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is niet zo gek dat de meeste besmettingen thuis zijn.

Stel dat ik besmet raak in een sportschool. Ik kom dan thuis en besmet mijn vrouw en kind. In ons geval zou dan 33% buiten de deur besmet zijn geraakt en 66% achter de voordeur.

Terwijl ik dan de veroorzaker ben geweest. Haal je mijn besmetting weg dan zou niemand in mijn huishouden besmet zijn geraakt.

Snap niet hoe ik het nog makkelijker kan uitleggen.
Hoeveel clusters in sportscholen kun je hier weerleggen?

Volgens mij gaat het gewoon mis omdat mensen elkaar blijven opzoeken in de privésfeer. Jij steekt je neef aan, ik werk met jouw neef, hij steekt mij aan, ik steek mijn broer aan en hij mijn vader en moeder die op de IC belanden.

Wat denk je van alle opa's en oma's die gewoon hun kleinkinderen blijven zien of oppassen? Dat was in maart en april ondenkbaar.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:39:00 #124
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900431
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd, Thuis besmet raken kan enkel wanneer iemand het van buitenhuis heeft meegenomen.

Snap ook niet waarom veel mensen daaromheen gaan ofzo.
Dit is ook een zoveelste keer dat ik dit probeer uit te leggen (en met mij een paar anderen), maar het wordt gewoon genegeerd. Dit is juist de basis waarop een lockdown is gebaseerd. Je blijft binnen, dus je kan geen virus meer importeren in je huishouden, dus het dooft uit.
pi_195900434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is niet zo gek dat de meeste besmettingen thuis zijn.

Stel dat ik besmet raak in een sportschool. Ik kom dan thuis en besmet mijn vrouw en kind. In ons geval zou dan 33% buiten de deur besmet zijn geraakt en 66% achter de voordeur.

Terwijl ik dan de veroorzaker ben geweest. Haal je mijn besmetting weg dan zou niemand in mijn huishouden besmet zijn geraakt.

Snap niet hoe ik het nog makkelijker kan uitleggen.
Gelukkig snappen beleidmakers dit wel...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195900446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
Hoe kan de R0 onder de 1 zitten als het aantal besmettingen net zo hoog blijft.

Daar klopt iets niet. En ik geloof ook niet dat die R0 rekent houdt met de gevallen bij de commerciële bedrijven.
Omdat het aantal besmettingen wat je per dag door krijgt een verzameling is van besmettingen over een aantal dagen. Uiteindelijk moet je kijken naar hoeveel besmettingen er echt per dag worden geregistreerd en dat lijkt wel af te vlakken.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:41:00 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195900456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:37 schreef Elan het volgende:
ik werk met jouw neef
Of jij sport met die neef
of jij ging een hapje eten met die neef

als je de sport en restaurants sluit, iedereen thuiswerkt. Krijg je dus die overdracht tussen families niet meer. en stopte het bij de ander user zijn familie.
Maar doordat alles open blijft vindt de besmetting buitenshuis plaats (veelal) en daarna besmet je iedereen binnen de familie binnenshuis.

Dan is het % binnenshuis wel groter, maar de oorzaak lag erbuiten.
pi_195900459
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als De Jonge gisteren zegt dat de huidige R 0,88 is, dat dat niet op zijn grote duim is gebaseerd toch? :o
De huidige R is helemaal geen 0,88, dat is waar het pakket op gemodelleerd is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:41:42 #129
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoeveel clusters in sportscholen kun je hier weerleggen?

Volgens mij gaat het gewoon mis omdat mensen elkaar blijven opzoeken in de privésfeer. Jij steekt je neef aan, ik werk met jouw neef, hij steekt mij aan, ik steek mijn broer aan en hij mijn vader en moeder die op de IC belanden.

Wat denk je van alle opa's en oma's die gewoon hun kleinkinderen blijven zien of oppassen? Dat was in maart en april ondenkbaar.
Je snapt het nog niet.

Het gaat niet om een cluster in een sportschool.

Persoon A steekt persoon B aan in een sportschool en daar blijft het misschien wel bij. Dat is inderdaad geen cluster!

Persoon B gaat wel naar huis, en steekt daar vrouw en twee kinderen aan. Kinderen gaan naar school en steken meer kinderen aan. Vrouw gaat naar werk en steekt collega's aan.

Haal de mogelijkheid weg dat persoon A en B elkaar tegenkomen en je voorkomt tientallen besmettingen.
pi_195900467
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gelukkig snappen beleidmakers dit wel...
Ja daarom zijn al hun maatregelen zo effectief. Groepsgrootte inperken, horeca sluiten, transport aan banden. En kijk waar we staan, aan de vooravond van nieuwe maatregelen.

Zolang ik zonder verplichting tot quarantaine naar een corona hotspot kan reizen en daarna bij de buren een biertje kan gaan drinken is dat virus nog wel even onder ons.
blablablabla
pi_195900479
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:42 schreef Elan het volgende:
Zolang ik zonder verplichting tot quarantaine naar een corona hotspot kan reizen en daarna bij de buren een biertje kan gaan drinken is dat virus nog wel even onder ons.
Volgens jou is iedere vorm waarbij mensen niet met zware repressie gedwongen worden thuis te blijven dus gedoemd tot mislukken?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:44:11 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja daarom zijn al hun maatregelen zo effectief. Groepsgrootte inperken, horeca sluiten, transport aan banden. En kijk waar we staan, aan de vooravond van nieuwe maatregelen.

Zolang ik zonder verplichting tot quarantaine naar een corona hotspot kan reizen en daarna bij de buren een biertje kan gaan drinken is dat virus nog wel even onder ons.
Ja, daarom moet je dus zorgen dat je niet naar een plek kan gaan waar je besmet kan raken (horeca, vakantie, winkels). Je zorgt er dan meteen voor dat je wel een biertje kan drinken met je buurman, want als het goed is raakt niemand meer besmet buiten de deur, want iedereen zit thuis.

(even heel kort door de bocht natuurlijk)
pi_195900504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:
Het is niet zo gek dat de meeste besmettingen thuis zijn
Dat heeft m.i. mee te maken dat deze door BCO het makkelijkst vast te stellen zijn. Andere mensen die je wellicht hebt besmet in Horeca, OV, winkels etc zijn veel lastiger vast te stellen via het BCO. Vandaar.
pi_195900508
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:17 schreef Kyran het volgende:
Conclusie voor mij (ja, nu al) is vooral dat de regering een hele hele hele grote gok aan het nemen is op dit moment. Als ze ook maar een tiende er naast zitten qua R dan komen er al flinke problemen.
En als ze goed zitten is de piek volgende week al.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195900511
Wat vroeg Hiddema nou aan Kuipers?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:46:08 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900528
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen

Kijk eens hoe leuk. In de Bible-belt gaan ze op zondag niet naar de teststraat, dus worden er op maandag telkens een stuk minder mensen positief gemeld.
pi_195900530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je snapt het nog niet.

Het gaat niet om een cluster in een sportschool.

Persoon A steekt persoon B aan in een sportschool en daar blijft het misschien wel bij. Dat is inderdaad geen cluster!

Persoon B gaat wel naar huis, en steekt daar vrouw en twee kinderen aan. Kinderen gaan naar school en steken meer kinderen aan. Vrouw gaat naar werk en steekt collega's aan.

Haal de mogelijkheid weg dat persoon A en B elkaar tegenkomen en je voorkomt tientallen besmettingen.
Waarom is jouw theorie zo blind gefocust op die externe contacten? Waarom kan tante Hilda niet gewoon ome Pietje aansteken op een verjaardag? Eigenlijk wil je gewoon dat we zo min mogelijk mensen zien, alleen doet niemand dat (meer).
blablablabla
pi_195900544
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Als ik kijk naar de afgelopen week is de netto stijging 'slechts' 150 patiënten (van 1551 precies één week gelden, naar 1705 nu). Dat lijkt me vrij gunstig.

De stijging van 15-10 naar 22-10 was bv. 266.

Gisteren daalde het zelfs met 90 ondanks dat er bijna 300 bij kwamen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195900568
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:46 schreef VoMy het volgende:
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen

Kijk eens hoe leuk. In de Bible-belt gaan ze op zondag niet naar de teststraat, dus worden er op maandag telkens een stuk minder mensen positief gemeld.
In de biblebelt gaan er ook veel mensen niet naar een teststraat. Want de mens wikt en God beschikt.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:50:24 #141
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900577

De laatste 2 weken, Twente ook lekker rood...
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:50:37 #142
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Als ik kijk naar de afgelopen week is de netto stijging 'slechts' 150 patiënten (van 1551 precies één week gelden, naar 1705 nu). Dat lijkt me vrij gunstig.

De stijging van 15-10 naar 22-10 was bv. 266.

Gisteren daalde het zelfs met 90 ondanks dat er bijna 300 bij kwamen.
Er is sowieso iets geks met die opnamecijfers, de LCPS is nu heel anders dan de NICE. Ik had er iets over gezegd in het statistiektopic.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:50:44 #143
5428 crew  miss_sly
pi_195900586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom is jouw theorie zo blind gefocust op die externe contacten? Waarom kan tante Hilda niet gewoon ome Pietje aansteken op een verjaardag? Eigenlijk wil je gewoon dat we zo min mogelijk mensen zien, alleen doet niemand dat (meer).
Waar heeft tante Hilda het opgelopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:51:27 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900597
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:50 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De laatste 2 weken, Twente ook lekker rood...
Effect van de herfstvakantie.
pi_195900600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je snapt het nog niet.

Het gaat niet om een cluster in een sportschool.

Persoon A steekt persoon B aan in een sportschool en daar blijft het misschien wel bij. Dat is inderdaad geen cluster!

Persoon B gaat wel naar huis, en steekt daar vrouw en twee kinderen aan. Kinderen gaan naar school en steken meer kinderen aan. Vrouw gaat naar werk en steekt collega's aan.

Haal de mogelijkheid weg dat persoon A en B elkaar tegenkomen en je voorkomt tientallen besmettingen.
Mijn sportschool heeft juist net het volgende gemaild:

quote:
Uit onderzoek blijkt dat er bij 0,00002% van de sportscholen - die deelnamen aan het onderzoek - er een registratie van een besmet lid was.
Deze ene persoon heeft ongeveer 1,2 anderen aangestoken.
pi_195900608
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Effect van de herfstvakantie.
Effect van de herfstvakantie moet toch vrij makkelijk te analyseren zijn, aangezien die niet overal tegelijk was?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:52:39 #147
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900611
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mijn sportschool heeft juist net het volgende gemaild:
[..]

Deze ene persoon heeft ongeveer 1,2 anderen aangestoken.
Ik neem aan dat dat mailtje niet serieus was?
pi_195900613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:37 schreef Elan het volgende:

Wat denk je van alle opa's en oma's die gewoon hun kleinkinderen blijven zien of oppassen? Dat was in maart en april ondenkbaar.
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik zie het in mijn eigen omgeving ook. Opa's en oma's passen gewoon weer op de kids alsof er geen corona meer bestaat, terwijl in maart/april de kids daar werden weggehouden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens jou is iedere vorm waarbij mensen niet met zware repressie gedwongen worden thuis te blijven dus gedoemd tot mislukken?
Zolang mensen schijt blijven houden aan de basisregels wel. En blijkbaar is dat het geval. Voor wat we hebben aan maatregelen vind ik het effect tot nu toe zeer marginaal hoor. Het is dan wel geen totale lockdown maar het land ligt aardig plat, in elk geval in theorie. Waar al die mensen dan naar toe gaan, geen idee, weet jij het?
blablablabla
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 10:53:10 #150
5428 crew  miss_sly
pi_195900626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Als ik kijk naar de afgelopen week is de netto stijging 'slechts' 150 patiënten (van 1551 precies één week gelden, naar 1705 nu). Dat lijkt me vrij gunstig.

De stijging van 15-10 naar 22-10 was bv. 266.

Gisteren daalde het zelfs met 90 ondanks dat er bijna 300 bij kwamen.
Klopt.
Kuipers vertelde net dat de signaalwaarde van 40 ziekenhuisopnames per dag momenteel behoorlijk overschreden wordt, aangezien het er ongeveer 200 per dag zijn. Klinisch. Dus de ligduur is nog steeds vrij kort, maar de hoeveelheid dagelijkse opnames is echt veel te hoog.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:53:31 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom is jouw theorie zo blind gefocust op die externe contacten? Waarom kan tante Hilda niet gewoon ome Pietje aansteken op een verjaardag? Eigenlijk wil je gewoon dat we zo min mogelijk mensen zien, alleen doet niemand dat (meer).
Omdat tante Hilda het ook ergens opgelopen moet hebben en anders wel diegene die tante Hilda heeft besmet etc. Virus komt niet door je schoorsteen naar binnen.

Verder heb je gelijk dat men zo weinig mogelijk sociale contacten moet hebben hoor, maar het begint met het ergens oplopen. Als iedereen binnen gaat blijven is de kans vele malen kleiner dat men het ergens gaat oplopen en is de kans dat je elkaar achter de deur besmet ook meteen kleiner.
pi_195900652
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat tante Hilda het ook ergens opgelopen moet hebben en anders wel diegene die tante Hilda heeft besmet etc. Virus komt niet door je schoorsteen naar binnen.
Heel interessant
pi_195900654
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar heeft tante Hilda het opgelopen?
Van een nichtje die naar Frankrijk is geweest en niet in quarantaine wilde.

Of van een vriendin van de klaverjasclub, who cares, feit blijft dat mensen elkaar toch wel zien ookal sluit je allerlei voorzieningen. Spreken ze gewoon thuis af.
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:55:20 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900657
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Effect van de herfstvakantie moet toch vrij makkelijk te analyseren zijn, aangezien die niet overal tegelijk was?
Ja, inderdaad. En dan zou je in de regio's met herfstvakantie een afname moeten zien in de besmettingen onder kinderen. Vooralsnog zie je in Twente en Amsterdam dat het slecht gaat. Met herfstvakantie.
Net zoals je bij het einde van de zomervakantie dan een regionaal gespreide extra toename zou moeten zien in de besmettingen onder kinderen, die zich daarna zou moeten verspreiden naar de andere leeftijdsgroepen. Dat was ook niet terug te zien.

Maar het is wel een makkelijk idee, herfstvakantie, dus het wordt veelvuldig opgevoerd als effect.
pi_195900661
Misschien kunnen we een nationale spelshow creëren, degenen die als langste met het eigen gezin binnen weet te blijven wint een miljoen euro.... misschien geeft dat wat meer motivatie :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:56:07 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat tante Hilda het ook ergens opgelopen moet hebben en anders wel diegene die tante Hilda heeft besmet etc. Virus komt niet door je schoorsteen naar binnen.

Wel rond sinterklaas.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:56:36 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Misschien kunnen we een nationale spelshow creëren, degenen die als langste met het eigen gezin binnen weet te blijven wint een miljoen euro.... misschien geeft dat wat meer motivatie :+
Gouden Kooi.
pi_195900677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:55 schreef TheVulture het volgende:
Misschien kunnen we een nationale spelshow creëren, degenen die als langste met het eigen gezin binnen weet te blijven wint een miljoen euro.... misschien geeft dat wat meer motivatie :+
Dat heet Big Brother, die volgend jaar op tv komt.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_195900679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Kuipers vertelde net dat de signaalwaarde van 40 ziekenhuisopnames per dag momenteel behoorlijk overschreden wordt, aangezien het er ongeveer 200 per dag zijn. Klinisch. Dus de ligduur is nog steeds vrij kort, maar de hoeveelheid dagelijkse opnames is echt veel te hoog.
Oh, absoluut, maar vanuit statistisch perspectief zie ik vooralsnog geen reden om te vermoeden dat het er opeens 4000 gaan worden over een aantal weken. Maar goed, dat kan ik hier natuurlijk makkelijk roepen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195900682
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Of jij sport met die neef
of jij ging een hapje eten met die neef

als je de sport en restaurants sluit, iedereen thuiswerkt. Krijg je dus die overdracht tussen families niet meer. en stopte het bij de ander user zijn familie.
Maar doordat alles open blijft vindt de besmetting buitenshuis plaats (veelal) en daarna besmet je iedereen binnen de familie binnenshuis.

Dan is het % binnenshuis wel groter, maar de oorzaak lag erbuiten.
Maar dat is toch gedaan? Waarom daalt die R inmiddels niet als een gek dan?
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:57:04 #161
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Van een nichtje die naar Frankrijk is geweest en niet in quarantaine wilde.

Of van een vriendin van de klaverjasclub, who cares, feit blijft dat mensen elkaar toch wel zien ookal sluit je allerlei voorzieningen. Spreken ze gewoon thuis af.
En als je verbiedt dat ze op vakantie gaan (of verplicht in quarantaine) en de klaverjasclubjes dicht gaat gooien dan is het toch ook opgelost? Je haalt je bron weg en dan kan je thuis gewoon afspreken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:57:22 #162
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900687
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wel rond sinterklaas.
_O-
pi_195900689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:56 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat heet Big Brother, die volgend jaar op tv komt.
Ja maar dan iedereen vanuit zijn eigen huis he :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900690
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat mailtje niet serieus was?
Toch wel :'). Dat percentage komt volgens mij van het aantal reisbewegingen (5 miljoen) van en naar de onderzochte sportscholen. Maar goed, vrij hallucinant mailtje was het.

https://www.nlactief.nl/a(...)id=&utm_medium=email
pi_195900697
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195900708
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dat is toch gedaan? Waarom daalt die R inmiddels niet als een gek dan?
Omdat er nog steeds honderdduizenden mensen die wel thuis zouden kunnen werken dat niet doen, al dan niet in opdracht van hun baas. Daar mag je als kabinet wel eens een keer iets van zeggen ipv dringend advies in mijn ogen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:58:48 #167
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900716
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dat is toch gedaan? Waarom daalt die R inmiddels niet als een gek dan?
Ze beweren dat de R wel daalt.

Als die niet daalt moet je dus kijken waar men alsnog besmet raakt en waar men het buiten de deur oploopt. Scholen? Werk? Winkels?
pi_195900719
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. En dan zou je in de regio's met herfstvakantie een afname moeten zien in de besmettingen onder kinderen. Vooralsnog zie je in Twente en Amsterdam dat het slecht gaat. Met herfstvakantie.
Net zoals je bij het einde van de zomervakantie dan een regionaal gespreide extra toename zou moeten zien in de besmettingen onder kinderen, die zich daarna zou moeten verspreiden naar de andere leeftijdsgroepen. Dat was ook niet terug te zien.

Maar het is wel een makkelijk idee, herfstvakantie, dus het wordt veelvuldig opgevoerd als effect.
Ja, face validity, een belangrijk concept.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:59:10 #169
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195900722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ik denk echt dat deze optie uitgebreid is besproken binnen het OMT. Kan niet missen.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Het leger is denk ik niet volledig inzetbaar als IC bemanning..
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:34 schreef wpor het volgende:
Maar denk je nou serieus dat wanneer je dit bij het OMT en het kabinet neer zou leggen dat ze zeggen: Ooeehhh ja. Dat we daar niet aan gedacht hebben. We halen de medici uit het leger erbij en het probleem is opgelost!

Nee, tuurlijk niet. Tuurlijk hebben ze daar aan gedacht.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:13 schreef Mammietje het volgende:
Is geen optie. Hoeveel medisch personeel denk je dat ons legertje heeft? Aangezien er veel ziekenhuispersoneel ziek is, kunnen ze die plaatsen opvullen en iets extra opschalen. Aan bedden en apparatuur (nog) geen tekort.
Het leger wordt overigens al ingezet:
https://www.hartvannederl(...)fdeling-umc-utrecht/
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:50 schreef eragon2890 het volgende:
Het probleem is dat defensie ook naar de tyfus is bezuinigd, dus die hebben bijna niemand.

Herrinner je je het "pang pang" roepen bij oefeningen nog omdat er geen geld is voor kogels? Dat dus...
Ik ben maar even gaan zoeken of er iets over te vinden is, en wat blijkt, in maart zijn er noodhospitalen ingericht, maar niet gebruikt en dat is natuurlijk ontaard in een ordinaire geld ruzie tussen de verzekeraars :{
quote:
Niemand weet wie de ongebruikte corona-ziekenhuizen in Ahoy en Mecc moet betalen


De noodziekenhuizen in het Rotterdamse Ahoy en Maastrichtse MECC zijn zonder overleg of goedkeuring van instanties opgebouwd. Wie gaat de rekening van 14 miljoen euro betalen?
Trouw: https://www.trouw.nl/nieu(...)et-betalen~b80284ac/
En ik blijk niet de enige te zijn dit het idee van noodhospitalen aanstaat, al lijkt de overheid er geen trek in te hebben...
quote:
Kankerfederatie luidt noodklok: ‘Richt noodhospitalen voor coronapatiënten op’

De overheid moet noodhospitalen inrichten voor de zorg aan coronapatiënten. Daarvoor pleit de Nederlandse Federatie Kankerpatiënten organisaties (NFK), die zegt dat zorg aan patiënten met een levensbedreigende ziekte tijdens de tweede coronagolf in de knel komt.
[...]
NFK roept de overheid dringend op om rigoureus in te grijpen: “Richt Covid-hospitalen in en coördineer de zorg nationaal.” Het leger en het Rode Kruis zouden daarbij kunnen helpen, aldus de belangenorganisatie. “Beide partijen hebben de expertise om snel te handelen en om in crisissituaties de benodigde logistiek goed te organiseren en te coördineren.”
Parool;https://www.parool.nl/ned(...)tienten-op~b00ed672/
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:59:10 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900723
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
Kijk _O_ dat is wel netjes.
pi_195900728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
Jij was al positief getest toch :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 10:59:31 #172
274204 crew  Mexicanobakker
pi_195900731
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds honderdduizenden mensen die wel thuis zouden kunnen werken dat niet doen, al dan niet in opdracht van hun baas. Daar mag je als kabinet wel eens een keer iets van zeggen ipv dringend advies in mijn ogen.
Maar het enige wat je dan zou moeten doen is handhaven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_195900740
R = 1,16 zegt nu van Dissel op Npo1
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:00:42 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900747
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar het enige wat je dan zou moeten doen is handhaven.
Een advies handhaven?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:00:50 #175
5428 crew  miss_sly
pi_195900750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
Hoe voel je je inmiddels? Ik hoop dat je wederom negatief test en dat je geen longontsteking krijgt!
Beterschap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195900752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
_O_

Dat is mooi.

Dat kan twee dingen betekenen; de afvlakking bestaat dus echt en het begint minder druk te worden bij de teststraten, of de capaciteit gaat echt heel erg omhoog en er komt meer ruimte.
pi_195900753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

En als je verbiedt dat ze op vakantie gaan (of verplicht in quarantaine) en de klaverjasclubjes dicht gaat gooien dan is het toch ook opgelost? Je haalt je bron weg en dan kan je thuis gewoon afspreken.
Correct.
Alleen heb ik daar nog niks over gehoord vanuit het kabinet dus dat is op de muziek vooruit lopen.

Alle scenario's liggen op tafel maarrrrrr

-scholen moeten open blijven
-economie mag niet te zwaar lijden
-er is geen juridische grondslag om achter de voordeur te handhaven
-verplichte quarantaine doen we vooralsnog niet
-werk zoveel mogelijk thuis zie maar wat je met je koters doet.

Dus ja, ik hoop dat je gelijk hebt en men door durft te pakken bij een eventuele vervolgstap, maar ik ben gewoon heel erg sceptisch.
blablablabla
pi_195900755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:00 schreef Adrie072 het volgende:
R = 1,16 zegt nu van Dissel op Npo1
Dat waren toch gegevens van begin oktober :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:01:05 #179
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900757
The Hammer
The Dance

_O-
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:01:29 #180
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900766
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Update van het coronatestfront: om 9 uur een test aangevraagd en ik had om 11.30 uur al terecht gekund. Da's heel netjes!
Dit gaat ook steeds beter. GGDGoden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:01:29 #181
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900767
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Correct.
Alleen heb ik daar nog niks over gehoord vanuit het kabinet dus dat is op de muziek vooruit lopen.

Alle scenario's liggen op tafel maarrrrrr

-scholen moeten open blijven
-economie mag niet te zwaar lijden
-er is geen juridische grondslag om achter de voordeur te handhaven
-verplichte quarantaine doen we vooralsnog niet
-werk zoveel mogelijk thuis zie maar wat je met je koters doet.

Dus ja, ik hoop dat je gelijk hebt en men door durft te pakken bij een eventuele vervolgstap, maar ik ben gewoon heel erg sceptisch.
Daar zijn wij het dan ook over eens :D
pi_195900769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ze beweren dat de R wel daalt.

Als die niet daalt moet je dus kijken waar men alsnog besmet raakt en waar men het buiten de deur oploopt. Scholen? Werk? Winkels?
Afgelopen week:
12.5% werksituatie
3.1% school
(Van de bekende settings)

Winkels lijkt mij onmogelijk te onderzoeken
pi_195900770
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Jij was al positief getest toch :?
Nee, ik was al negatief getest twee weken geleden. Ik ben weer ziek aan het worden en had de huisarts vanochtend gebeld. De assistente zei dat ze in de praktijk vaker mensen zien die negatief testen en toch corona blijken te hebben. Ze adviseerde me om toch weer een test te laten doen, al gaf ze er ook bij aan dat ze dacht dat er een grote kans was dat die weer negatief zou zijn. Ik heb er niet op doorgevraagd, dus ik weet niet precies hoe het zit.

En de huisarts heeft dus geen plek voor me. Alleen de meest acute gevallen worden gezien. Da's een van de consequenties van het virus maar laten gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:01:37 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900772

Ze denken dat ongeveer evenveel mensen besmet zijn nu als in maart.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:01:40 #185
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900773
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:00 schreef Adrie072 het volgende:
R = 1,16 zegt nu van Dissel op Npo1
Dat was op 9 oktober toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195900775
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar voor mijn gevoel zitten we qua maatregelen helemaal niet meer zo heel ver van maart af.

Waar zit hem dan het verschil? Is dat het onderwijs (in brede zin) of wat?
Voor mijn gevoel juist niet. Hier in de buurt merk ik echt niks van de huidige maatregelen.

In vergelijking met maart was het hier echt heel rustig, nu volop drukte, ook 's avonds.
pi_195900782
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat was op 9 oktober toch?
Yep.
pi_195900783
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds honderdduizenden mensen die wel thuis zouden kunnen werken dat niet doen, al dan niet in opdracht van hun baas. Daar mag je als kabinet wel eens een keer iets van zeggen ipv dringend advies in mijn ogen.
Rutte zou daarover in conclaaf treden met werkgevers en vakbonden. Nog niks over gehoord.
blablablabla
pi_195900787
Zit er achter het aanvragen van zo'n test trouwens een algoritme op basis van de antwoorden die je geeft? Kun je bijvoorbeeld sneller terecht als je aangeeft meerdere klachten te hebben en werk verricht waarbij je moeilijk 1,5 meter afstand kan houden (zoals kapper)?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195900789
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ik was al negatief getest twee weken geleden. Ik ben weer ziek aan het worden en had de huisarts vanochtend gebeld. De assistente zei dat ze in de praktijk vaker mensen zien die negatief testen en toch corona blijken te hebben. Ze adviseerde me om toch weer een test te laten doen, al gaf ze er ook bij aan dat ze dacht dat er een grote kans was dat die weer negatief zou zijn. Ik heb er niet op doorgevraagd, dus ik weet niet precies hoe het zit.

En de huisarts heeft dus geen plek voor me. Alleen de meest acute gevallen worden gezien. Da's een van de consequenties van het virus maar laten gaan.
Ah ok, my bad. Beterschap :*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe voel je je inmiddels? Ik hoop dat je wederom negatief test en dat je geen longontsteking krijgt!
Beterschap.
Niet zo lekker. Ik ben weer in mijn oude topic gaan posten: LIF / Onverklaard ziektebeeld deel 2. Dan kan ik mijn eigen sores hier weghouden. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:02:57 #192
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900797
3 tot 6 procent heeft antilichamen nu ongeveer
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:03:08 #193
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900803
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Afgelopen week:
12.5% werksituatie
3.1% school
(Van de bekende settings)

Winkels lijkt mij onmogelijk te onderzoeken
Ja, sowieso richt het BCO zich dacht ik alleen op nauw contact, wat volgens mij ">15 minuten kort op elkaar" betekent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:03:11 #194
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900804
Toch vraag ik mij af of ik ook bij die 6% van Utrecht zit :P Jammer dat ze dat niet per persoon kunnen terugkoppelen (wel begrijpelijk natuurlijk).
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:03:23 #195
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900806
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:
Zit er achter het aanvragen van zo'n test trouwens een algoritme op basis van de antwoorden die je geeft? Kun je bijvoorbeeld sneller terecht als je aangeeft meerdere klachten te hebben en werk verricht waarbij je moeilijk 1,5 meter afstand kan houden (zoals kapper)?
Lijkt me niet, dat zou de antwoorden en statistiek beïnvloeden als mensen erachter komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195900809
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:
Zit er achter het aanvragen van zo'n test trouwens een algoritme op basis van de antwoorden die je geeft? Kun je bijvoorbeeld sneller terecht als je aangeeft meerdere klachten te hebben en werk verricht waarbij je moeilijk 1,5 meter afstand kan houden (zoals kapper)?
Ik denk het niet. Ik heb nu maar één klacht aangevinkt ('hoesten'). Dat lijkt me niet genoeg om iemand voorrang te geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195900815
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Rutte zou daarover in conclaaf treden met werkgevers en vakbonden. Nog niks over gehoord.
Ik klap ondertussen in mijn handen met mijn baas, toch ook een van de grootste werkgevers van het land. Die hebben iedereen al sinds maart thuis zitten met uitzondering een kleine groep skeleton-staf _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900818
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:00 schreef Adrie072 het volgende:
R = 1,16 zegt nu van Dissel op Npo1
Dat stond ook al in de meest recente pdf van het RIVM. Dit is van 9 oktober. Het lijkt (voor wat het waard is) na de gedeeltelijke lockdown onder de 1 te zijn gegaan.
pi_195900821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds honderdduizenden mensen die wel thuis zouden kunnen werken dat niet doen, al dan niet in opdracht van hun baas. Daar mag je als kabinet wel eens een keer iets van zeggen ipv dringend advies in mijn ogen.
Het is voor politici blijkbaar veel makkelijker om schande te spreken van een groepje jongeren dat staat te feesten in een tent in Den Haag dan eens al die werkgevers aan te spreken die de regels dagelijks aan hun laars lappen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195900822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:00 schreef Adrie072 het volgende:
R = 1,16 zegt nu van Dissel op Npo1
Op 9 oktober.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:04:22 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195900823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Zolang mensen schijt blijven houden aan de basisregels wel. En blijkbaar is dat het geval. Voor wat we hebben aan maatregelen vind ik het effect tot nu toe zeer marginaal hoor. Het is dan wel geen totale lockdown maar het land ligt aardig plat, in elk geval in theorie. Waar al die mensen dan naar toe gaan, geen idee, weet jij het?
Zolang we blijven denken dat een mondkapje van de Kruidvat een alternatief is voor thuisblijven behalve voor een essentiële boodschap gaat het gewoon niks worden.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:04:27 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195900824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet zo lekker. Ik ben weer in mijn oude topic gaan posten: LIF / Onverklaard ziektebeeld deel 2. Dan kan ik mijn eigen sores hier weghouden. :+
Mocht je positief testen - en ik hoop het niet natuurlijk - dan kom je in de cijfers terecht als DOO met een waarde ergens rond 12 oktober (wanneer je je voor het eerst ziek voelde) en dan zou je morgen bijdragen aan het gevoel 'waarom zijn de cijfers nog zo hoog'. Terwijl je dus een zieke bent van meer dan 2 weken geleden.
pi_195900827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:02 schreef Momo het volgende:
3 tot 6 procent heeft antilichamen nu ongeveer
Da's nog steeds bizar laag als je ziet hoeveel mensen er ondertussen corona hebben gehad
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ze denken dat ongeveer evenveel mensen besmet zijn nu als in maart.
Besmettelijk*

Uiteraard zijn er sinds maart veel meer mensen besmet. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195900835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daar zijn wij het dan ook over eens :D
Ik zie heus ook wel in dat een hele zware lockdown effectief gaat zijn. Echter durft of wil men daar gewoon niet aan. Er worden elke keer mitsen en maren aangedragen waardoor een op zich prima pakket maatregelen maar een heel beperkt effect sorteert.

Vandaar mijn opmerking dat het wel eens drie maanden kan duren.
blablablabla
  Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:05:24 #206
274204 crew  Mexicanobakker
pi_195900842
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een advies handhaven?
Ja, en het advies verplicht stellen natuurlijk. Maar als je vervolgens niet handhaaft is het slechts symbolisch.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:05:57 #207
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Da's nog steeds bizar laag als je ziet hoeveel mensen er ondertussen corona hebben gehad
Het kan goed zijn dat de mensen met lichte klachten in het voorjaar nu geen aantoonbare antilichamen heeft.
pi_195900850
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Da's nog steeds bizar laag als je ziet hoeveel mensen er ondertussen corona hebben gehad
Niet perse als die antilichamen snel verdwijnen. Dat zegt niks dan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:06:04 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik zie heus ook wel in dat een hele zware lockdown effectief gaat zijn. Echter durft of wil men daar gewoon niet aan. Er worden elke keer mitsen en maren aangedragen waardoor een op zich prima pakket maatregelen maar een heel beperkt effect sorteert.

Vandaar mijn opmerking dat het wel eens drie maanden kan duren.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Een echte lockdown hoeft namelijk niet zo lang te duren, maar dit gekabbel kan wel maanden duren ja, want het is het allemaal net niet.
pi_195900854
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Kyran het volgende:
The Hammer
The Dance

_O-
"we hebben de hamer uit de gereedschapskist gepakt" :Z
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:06:16 #211
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Besmettelijk*

Uiteraard zijn er sinds maart veel meer mensen besmet. ;)
Ja dat bedoel ik ook
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:06:48 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, en het advies verplicht stellen natuurlijk. Maar als je vervolgens niet handhaaft is het slechts symbolisch.
Ja precies.
Maar het lijkt me nogal complex om dat te verplichten aangezien er genoeg werkzaamheden zijn die niet thuis gedaan kunnen worden. Wie gaat die afwegingen maken en gebaseerd op wat?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195900872
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik zie heus ook wel in dat een hele zware lockdown effectief gaat zijn. Echter durft of wil men daar gewoon niet aan. Er worden elke keer mitsen en maren aangedragen waardoor een op zich prima pakket maatregelen maar een heel beperkt effect sorteert.

Vandaar mijn opmerking dat het wel eens drie maanden kan duren.
En dan weer 3 weekjes dansen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:07:13 #214
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900873
pi_195900876
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zolang we blijven denken dat een mondkapje van de Kruidvat een alternatief is voor thuisblijven behalve voor een essentiële boodschap gaat het gewoon niks worden.
Ja het zit primair in ons gedrag dat die maatregelen amper effect hebben dat is ook gewoon door OMT aangegeven.

Daarom ben ik zo septisch over verzwaringen, je zal niet alleen dingen moeten sluiten maar ook sancties durven koppelen aan de steeds groter groeiende groep die gewoon maling heeft aan het praatje van Rutte.
blablablabla
pi_195900883
Als een huisgenoot positief is, mag de rest nog boodschappen doen enzo? :P
pi_195900884
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"we hebben de hamer uit de gereedschapskist gepakt" :Z
Fisher Price :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:07:55 #218
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900886
quote:
4s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:07 schreef Leonos het volgende:
Als een huisgenoot positief is, mag de rest nog boodschappen doen enzo? :P
Iemand anders vragen boodschappen voor de deur te zetten
pi_195900888
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Niet perse als die antilichamen snel verdwijnen. Dat zegt niks dan.
Oh ja, ik was in de war met die T-cellen die hopelijk geactiveerd worden als je opnieuw besmet zou raken....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900892
quote:
4s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:07 schreef Leonos het volgende:
Als een huisgenoot positief is, mag de rest nog boodschappen doen enzo? :P
nope
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195900895
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nope
:(
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:08:31 #222
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195900896
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ze denken dat ongeveer evenveel mensen besmet zijn nu als in maart.
Tijdens kerst lekker in mijn eentje The Little Drummer Hammer Boy luisteren met de familie op Zoom
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:08:31 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900897
quote:
4s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:07 schreef Leonos het volgende:
Als een huisgenoot positief is, mag de rest nog boodschappen doen enzo? :P
Nee
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:08:51 #224
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195900905
pi_195900908
quote:
4s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:07 schreef Leonos het volgende:
Als een huisgenoot positief is, mag de rest nog boodschappen doen enzo? :P
Nope, al kreeg een vriend van mij vorige week iets anders te horen. Gelukkig is zijn vriendin zo verstandig om ook binnen te blijven :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195900918
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"we hebben de hamer uit de gereedschapskist gepakt" :Z
Hebben wel een gif met Jaap als mc Hammer?
pi_195900928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja het zit primair in ons gedrag dat die maatregelen amper effect hebben dat is ook gewoon door OMT aangegeven.

Daarom ben ik zo septisch over verzwaringen, je zal niet alleen dingen moeten sluiten maar ook sancties durven koppelen aan de steeds groter groeiende groep die gewoon maling heeft aan het praatje van Rutte.
Boa's die steeksproefgewijs huizen binnenvallen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195900931
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zoals ik het lees hebben ze de meting geautomatiseerd maar wel terug gecorrigeerd naar de oude waarden. Soweiso doe je real-time PCR altijd met de nodige controles ik weet niet wat ze in riool gebruiken maar bij normale pcr neem je altijd een household gene mee als interne controle. Daarnaast blijft dit de enige meting die we hebben die onafhankelijk is van sampling bias. Dat wil niet zeggen dat het geen haken en ogen heeft, regenwater correctie, eventueele dierlijke corona die we meten, sowieso is sampling bij riool denk ik ook wel een issue dat is toch ook een moment opname, etc.

Kortom 1 van de metingen maar wel een vrij onafhankelijke.
Duidelijke posting, @Bosbeetle! Zo heb ik het ook begrepen (althans de strekking ervan).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195900934
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:08 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk wel die grafieken.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195900944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Een echte lockdown hoeft namelijk niet zo lang te duren, maar dit gekabbel kan wel maanden duren ja, want het is het allemaal net niet.
Dat heb je goed. Dit pakket zou echter ook voldoende moeten zijn, net als het vorige pakket ;). Men neemt die maatregelen op basis van rekenmodellen, niet op wat ze op enig moment leuk lijkt om te proberen.

Als die pakketten dan vervolgens zo hard falen mag je concluderen dat je van de samenleving niet zoveel meer hoeft te verwachten en dus repressie het enige is dat resteert, alleen gaan de dat aandurven zo net voor de verkiezingen?

Ben erg bang dat het weer blijft bij een wassen neus dus zwembaden en pretparken dicht, groepsgrootte op papier terug naar 2 etc
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:11:33 #231
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195900946
Dus ze zeggen "werk zoveel mogelijk thuis" en dan zien ze dat men nu net zoveel thuis werkt als in juni en dat vindt men dan goed?

Snap ik het nu goed?
pi_195900950
Begin wel steeds meer respect te krijgen voor corona, onuitroeibaar zo lijkt het.
pi_195900966
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:11 schreef skrn het volgende:
Begin wel steeds meer respect te krijgen voor corona, onuitroeibaar zo lijkt het.
Je geeft het snel op
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195900969
Aanname dat maatregelen oktober werken!

Tis wel een goed nieuws show terwijl de boel in de fik staat.....
pi_195900982
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:11 schreef Kyran het volgende:
Dus ze zeggen "werk zoveel mogelijk thuis" en dan zien ze dat men nu net zoveel thuis werkt als in juni en dat vindt men dan goed?

Snap ik het nu goed?
ze kunnen er toch weinig aan doen verder.......!?
dat dreigement van rutte dat ze dan 2 weken een bedrijf kunnen sluiten is BS, weer een loos dreigement.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195901006
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:11 schreef Kyran het volgende:
Dus ze zeggen "werk zoveel mogelijk thuis" en dan zien ze dat men nu net zoveel thuis werkt als in juni en dat vindt men dan goed?

Snap ik het nu goed?
Wie is ze en hoe weet he dat ze zien dat er net zoveel thuis gewerkt wordt als in juni.
In juni gold ook trouwens, werk zoveel mogelijk thuis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195901011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze kunnen er toch weinig aan doen verder.......!?
dat dreigement van rutte dat ze dan 2 weken een bedrijf kunnen sluiten is BS, weer een loos dreigement.
Hij zou daarover in conclaaf treden met werkgevers want dat ging inderdaad niet goed volgens hem, maar je moet met maatregelen komen, niet praten.
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:15:11 #238
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195901016
Britten voorspellen slecht nieuws over vaccin

Nog meer slecht nieuws over het vaccin.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:15:24 #239
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195901020
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:11 schreef Kyran het volgende:
Dus ze zeggen "werk zoveel mogelijk thuis" en dan zien ze dat men nu net zoveel thuis werkt als in juni en dat vindt men dan goed?

Snap ik het nu goed?
En met de potentiele invoering van de BIK worden ze nog beloond ook
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_195901028
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:13 schreef Adrie072 het volgende:
Aanname dat maatregelen oktober werken!

Tis wel een goed nieuws show terwijl de boel in de fik staat.....
Als een brand onder controle lijkt te zijn is dat toch goed nieuws?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195901040
quote:
19s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:15 schreef Gunner het volgende:
Britten voorspellen slecht nieuws over vaccin

Nog meer slecht nieuws over het vaccin.
Betaalmuur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195901045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij zou daarover in conclaaf treden met werkgevers want dat ging inderdaad niet goed volgens hem, maar je moet met maatregelen komen, niet praten.
wanneer gaat hij in conclaaf met werkgevers dan ? volgend jaar ?
na de verkiezingen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:17:02 #243
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195901058
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Betaalmuur
sorry heb daar een abo op :@

in het kort;

quote:
LONDEN - De eerste coronavaccins die binnenkort op de markt zullen komen, zijn reden voor al te veel optimisme is dat niet. Integendeel. Dat schrijft de Britse voorzitter van het Vaccin Taskforce, Kate Bingham, in het toonaangevende medische tijdschrift The Lancet.
Bij bloedbank Sanquin werd bij 5,5% van de donoren antistoffen aangetroffen tegen Covid-19. Britse onderzoekers vrezen dat immuniteit na besmetting of door vaccins maar zeer tijdelijk zal zijn wat inhoudt dat we nooit van het virus af zullen komen.

Bij bloedbank Sanquin werd bij 5,5% van de donoren antistoffen aangetroffen tegen Covid-19. Britse onderzoekers vrezen dat immuniteit na besmetting of door vaccins maar zeer tijdelijk zal zijn wat inhoudt dat we nooit van het virus af zullen komen.

In het blad waarschuwt ze tegen te veel optimisme en zelfgenoegzaamheid en wijst ze erop dat niet duidelijk is of er ooit een goed werkend vaccin zal zijn. „De eerste generatie vaccins zal niet perfect zijn, en we zullen ons er op moeten voorbereiden dat zij een besmetting niet kunnen verhinderen, maar slechts de symptomen ervan verminderen en zelfs dát zal niet voor iedereen en voor langere tijd gelden”.
pi_195901060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als een brand onder controle lijkt te zijn is dat toch goed nieuws?
Tot nu toe volg je ook precies de blauwe lijn, uitkomsten ovb zoiets.....
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:17:06 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195901062
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij zou daarover in conclaaf treden met werkgevers want dat ging inderdaad niet goed volgens hem, maar je moet met maatregelen komen, niet praten.
Dit zijn gewoon complexe zaken om wetgeving voor te maken. Zeker als bedrijven zich gewoon goed aan de anderhalve meter regels etc houden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195901065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als een brand onder controle lijkt te zijn is dat toch goed nieuws?
Gecontroleerd uitfikken?
pi_195901067
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195901081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wanneer gaat hij in conclaaf met werkgevers dan ? volgend jaar ?
na de verkiezingen ?
Rutte heeft dat op de vorige persconferentie aangekaart, althans die daarvoor niet gisteren. Maar ze lullen zoveel man, lokale aanpak, regionale aanpak, verplichte quarantaine, werkgevers aanspreken blablabla ondertussen geeft Covid overal huisfeestjes.
blablablabla
pi_195901089
quote:
4s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:07 schreef Leonos het volgende:
Als een huisgenoot positief is, mag de rest nog boodschappen doen enzo? :P
Nee dan moeten jullie allemaal in quarantaine.
pi_195901095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Goed. Dat betekent dus dat ruim 40% van de kwetsbaren gewoon in de leeftijd is dat men werkt... Daar gaat je plan.
Iemand met ernstige onderliggende problemen zal waarschijnlijk niet werken. Daarnaast is het percentage altijd lager dan het percentage wanneer iedereen thuis moet zitten.
pi_195901099
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:17 schreef skrn het volgende:

[..]

Gecontroleerd uitfikken?
Ik vind het meer een veenbrand dan....
pi_195901114
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

ondertussen geeft Covid overal huisfeestjes.
Covid heet mij nog nooit uitgenodigd.. -O- ;(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195901115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Betaalmuur
Gelukkig hebben wij ook een plan B.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195901120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon complexe zaken om wetgeving voor te maken. Zeker als bedrijven zich gewoon goed aan de anderhalve meter regels etc houden.
Dat kan wel zijn maar dan kom je met een noodverordening, of een noodwet. Coronawet is er nu toch ook door?
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:20:14 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195901132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn maar dan kom je met een noodverordening, of een noodwet. Coronawet is er nu toch ook door?
Ik bedoel meer dat het lastig is wat de inhoud van zo een wet moet worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:20:17 #256
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195901134
Goede nieuws van laatste sheet is dat het eind februari / begin maart alles weer onder controle is en ik lekker op vakantie gang.

Lichtpuntje!
pi_195901138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Covid heet mij nog nooit uitgenodigd.. -O- ;(
Alleen gezellige mensen zijn welkom. Grapje, ik heb ook geen honderd vrienden gelukkig, dat handjevol lijkt redelijk gespaard te blijven.
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:21:31 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195901155
Polen bijna 19000 cases, 236 doden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:22:22 #259
5428 crew  miss_sly
pi_195901171
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:23:11 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195901189
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.

Hm? Dit is nu juist de grote vraag toch? Een piek kan ook een plateau zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195901191
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
En toch:

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195901192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:20 schreef Kyran het volgende:
Goede nieuws van laatste sheet is dat het eind februari / begin maart alles weer onder controle is en ik lekker op vakantie gang.

Lichtpuntje!
vergeet het maar......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195901195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
De hamvraag is, wat doe je daarna, hoe hou je het onder controle.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:23:51 #264
5428 crew  miss_sly
pi_195901200
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hm? Dit is nu juist de grote vraag toch? Een piek kan ook een plateau zijn.
Volgens zijn grafieken dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195901204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
ik moet het eerst nog zien.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195901217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik moet het eerst nog zien.
Het RIVM/kabinet ook.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:24:56 #267
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195901218
Ik vind de verschillen tussen de verschillende pakketten wel heel klein. Interessant.

Met deze maatregelen komen wij dus ongeveer op 0.88 uit en is er absoluut geen ruimte om te versoepelen.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:24:58 #268
5428 crew  miss_sly
pi_195901219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

De hamvraag is, wat doe je daarna, hoe hou je het onder controle.
Ik vond het verhaal van Thomas Peyo bij Nieuwsuur erg goed en ik zou hopen dat we het op die manier onder controle gaan houden.

Ik vrees echter weer een beleid dat niet lang genoeg sterk is, en een bevolking die veel te snel veel te veel versoepelingen wil, want het gaat toch allemaal prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195901220
quote:
Zou dit ook gaan over het oxford vaccin?

Maar daar hoorde je ook vanuit overheden alleen maar hoesanna verhalen over toch? Worden wij collectief bedonderd ofzo?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195901222
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

De hamvraag is, wat doe je daarna, hoe hou je het onder controle.
Niet.

Zo gaat het overal zo. Je kunt beter maatregelen kiezen die vol te houden zijn dan "hollen en stil staan".
pi_195901228
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

De hamvraag is, wat doe je daarna, hoe hou je het onder controle.
Brandjes blussen 🧯 lokaal!
( riep Hugo eerst ook heel enthousiast, maar ja kijk hoe de vlag er NU bijhangt)
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:25:51 #272
5428 crew  miss_sly
pi_195901231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:24 schreef Kyran het volgende:
Ik vind de verschillen tussen de verschillende pakketten wel heel klein. Interessant.

Met deze maatregelen komen wij dus ongeveer op 0.88 uit en is er absoluut geen ruimte om te versoepelen.
Ik vind ook dat de maximale mogelijkheid naar 0,74 eigenlijk wat tegenvalt, als je ziet wat daarvoor nodig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195901240
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:24 schreef Kyran het volgende:
Ik vind de verschillen tussen de verschillende pakketten wel heel klein. Interessant.

Met deze maatregelen komen wij dus ongeveer op 0.88 uit en is er absoluut geen ruimte om te versoepelen.
De vraag is ook of die 0.88 wel klopt he......dat verwachten ze namelijk

ze hadden ook onder de 1 verwacht met het eerste pakket maatregelen maar hun rekenmachine was stuk en het kwam uiteindelijk op 1.16 uit.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195901242
Ik was wel blij met het bericht vanochtend dat Hugo testcapaciteit wederom gaat uitbreiden met grote teststraten, sneltesten, etc, vanaf december ongeveer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:26:40 #275
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195901244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind ook dat de maximale mogelijkheid naar 0,74 eigenlijk wat tegenvalt, als je ziet wat daarvoor nodig is.
Yup, niet echt iets om positief over te zijn :(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:27:26 #276
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195901251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De vraag is ook of die 0.88 wel klopt he......dat verwachten ze namelijk

ze hadden ook onder de 1 verwacht met het eerste pakket maatregelen maar hun rekenmachine was stuk en het kwam uiteindelijk op 1.16 uit.
Nou ja, stel dat ze dat halen of zelfs iets lager .... dan nog vind ik het behoorlijk hoog. Je hebt nauwelijks ruimte om te versoepelen want voordat je het weet zit je weer op 1.
  Redactie Games woensdag 28 oktober 2020 @ 11:27:32 #277
181272 crew  Noppie2000
pi_195901252
quote:
19s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

sorry heb daar een abo op :@

in het kort;
[..]

Ik lees hier niets nieuws eigenlijk.
pi_195901258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:
Ik was wel blij met het bericht vanochtend dat Hugo testcapaciteit wederom gaat uitbreiden met grote teststraten, sneltesten, etc, vanaf december ongeveer.
Ja, beter laat dan nooit natuurlijk, maar dit had hij in de zomer al lang en breed geregeld moeten hebben.
pi_195901274
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, beter laat dan nooit natuurlijk, maar dit had hij in de zomer al lang en breed geregeld moeten hebben.
Uiteraard, dat is mijn voornaamste kritiek ook. Maar het lijkt er in elk geval op dat ze het nu wat beter aanpakken.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:28:51 #280
5428 crew  miss_sly
pi_195901279
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vond het verhaal van Thomas Peyo bij Nieuwsuur erg goed en ik zou hopen dat we het op die manier onder controle gaan houden.

Ik vrees echter weer een beleid dat niet lang genoeg sterk is, en een bevolking die veel te snel veel te veel versoepelingen wil, want het gaat toch allemaal prima.
Dit verhaal dus, Thomas Pueyo:
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1321194792957681665
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195901281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, beter laat dan nooit natuurlijk, maar dit had hij in de zomer al lang en breed geregeld moeten hebben.
Ja maar toen wilde hij het nog mooi klein houden ( Lubach)
pi_195901287
de rioolwater cijfers van vorige week laten nog lang niet zien dat het onder de 1 zat trouwens.
zolang die cijfers niet dalen zit het niet onder de 1 imo
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:29:34 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195901289
Dankje PVV, maar Maurice de Hond heeft gezegd..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:29:48 #284
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195901292
Kuipers: "Ziekenhuisopnames zitten op de lijn van het slechtste scenario", dit is dus gebaseerd op echte cijfers.

van Dissel: Presenteert allemaal mooie grafiekjes waar ze aannemen dat de maatregelen volledig gaan werken en geeft ook gewoon toe dat dit allemaal gebaseerd is op aannames en speelt redelijk mooi weer.

Ik word er wel een beetje wanhopig van.
pi_195901298
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Momo het volgende:
Dankje PVV, maar Maurice de Hond heeft gezegd..
Refererend naar een onderzoek natuurlijk, maar vooral alleen op de hond focussen :)
pi_195901299
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, stel dat ze dat halen of zelfs iets lager .... dan nog vind ik het behoorlijk hoog. Je hebt nauwelijks ruimte om te versoepelen want voordat je het weet zit je weer op 1.
ik vermoed dat er niet word versoepeld tot maart dit jaar
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:30:17 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195901306
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Momo het volgende:
Dankje PVV, maar Maurice de Hond heeft gezegd..
Maurice hep het over Frettuh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195901313
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, beter laat dan nooit natuurlijk, maar dit had hij in de zomer al lang en breed geregeld moeten hebben.
Het is nou niet alsof er vaart achter dingen moet zitten in deze crisis. _O-
pi_195901315
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
Ik hoop dat ik het terug kan kijken, want ik ben benieuwd naar de redenering erachter. Ik kan me er wat bij voorstellen dat we de hoogte van de piek nu nauwelijks beïnvloeden met strengere maatregelen, maar het lijkt me dat dat wel vanuit de veronderstelling is dat de afvlakking doorzet en in een afname zal resulteren. Dan moet Van Dissel dus wel behoorlijk zeker ervan zijn dat er bijv. geen of een beperkt herfstvakantie-effect is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:31:16 #290
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195901319
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de presentatie van Van Dissel erg positief. Ze gaan er met hun grafieken echt vanuit dat de piek bijna bereikt is en dat de daling op zeer korte termijn wordt ingezet.
En de grafiek waarin hij duidt dat de piek niet heel veel minder groot wordt met strengere maatregelen a la maart (met scholen open/dicht) rechtvaardigt de keuze om in ieder geval nu nog niet naar strengere maatregelen te treffen. Wel dat de daling dan dus veel sneller zal gaan.
Het begint hier zowaar op het positiviteitstopic te lijken.
De aanname dat de piek in gemiddelde dagelijkse opnames zowat bereikt is, is niet zo gek. Vanaf dat moment duurt het niet lang meer voordat de piek in bezetting bereikt is.
  Redactie Games woensdag 28 oktober 2020 @ 11:31:24 #291
181272 crew  Noppie2000
pi_195901320
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Kyran het volgende:
Kuipers: "Ziekenhuisopnames zitten op de lijn van het slechtste scenario", dit is dus gebaseerd op echte cijfers.

van Dissel: Presenteert allemaal mooie grafiekjes waar ze aannemen dat de maatregelen volledig gaan werken en geeft ook gewoon toe dat dit allemaal gebaseerd is op aannames en speelt redelijk mooi weer.

Ik word er wel een beetje wanhopig van.
Als je er wanhopig van wordt, is het tijd een stapje terug te zetten :Y De twee spreken elkaar ook niet tegen, want je ziet de huidige effecten nog niet eens terug in de besmettingen, laat staan in het aantal ziekenhuisopnames. Daar gaat nog meer tijd inzitten.

Het is ook niet allemaal gebaseerd op aannames, maar op berekeningen, signalen die ze zien, data die ze verzamelen. Wel een beetje objectief blijven ;)
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:31:27 #292
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195901321
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Refererend naar een onderzoek natuurlijk, maar vooral alleen op de hond focussen :)
De werkelijkheid is natuurlijk ook genuanceerder dan dat die transmissie bestaat wel of niet.
pi_195901323
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Kyran het volgende:
Kuipers: "Ziekenhuisopnames zitten op de lijn van het slechtste scenario", dit is dus gebaseerd op echte cijfers.

van Dissel: Presenteert allemaal mooie grafiekjes waar ze aannemen dat de maatregelen volledig gaan werken en geeft ook gewoon toe dat dit allemaal gebaseerd is op aannames en speelt redelijk mooi weer.

Ik word er wel een beetje wanhopig van.
Stuitend ja..

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195901330
Wat ik vooral merk is dat mensen in een hele andere modus zitten, in April dit jaar was het echt rustig op straat, nu zie je dat het gewoon weer kneiter druk is en men doet alsof er niets aan de hand is. Kortom je moet gewoon zwaarder ingrijpen om het zelfde effect te bereiken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:31:57 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195901333
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind ook dat de maximale mogelijkheid naar 0,74 eigenlijk wat tegenvalt, als je ziet wat daarvoor nodig is.
Maar het Red Team beloofde ons nog wel 0,5. :P
pi_195901335
Ik geloof er geen reet van!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:32:09 #297
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195901339
Ik vond de presentatie van van Dissel vooral een soort van verdediging van gevolgd beleid. Vooral proberen te laten zien dat dit echt het allerbeste is, want alle andere mogelijkheden doen niet heel veel anders.

... en dan met zijn laatste zin even alles onderuit halen door te zeggen dat het allemaal gebaseerd is op aanname dat de maatregelen werken.

Tsja.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 11:32:39 #298
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195901347
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:31 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Als je er wanhopig van wordt, is het tijd een stapje terug te zetten :Y De twee spreken elkaar ook niet tegen, want je ziet de huidige effecten nog niet eens terug in de besmettingen, laat staan in het aantal ziekenhuisopnames. Daar gaat nog meer tijd inzitten.

Het is ook niet allemaal gebaseerd op aannames, maar op berekeningen, signalen die ze zien, data die ze verzamelen. Wel een beetje objectief blijven ;)
Aanname was letterlijk wat van Dissel zei hoor.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:32:51 #299
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195901349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:31 schreef raptorix het volgende:
Wat ik vooral merk is dat mensen in een hele andere modus zitten, in April dit jaar was het echt rustig op straat, nu zie je dat het gewoon weer kneiter druk is en men doet alsof er niets aan de hand is. Kortom je moet gewoon zwaarder ingrijpen om het zelfde effect te bereiken.
Al zou je de non-essentiële winkels dicht doen en de scholen ook dicht, mensen kunnen nog steeds zelf andere mensen opzoeken.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 11:33:36 #300
5428 crew  miss_sly
pi_195901363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:29 schreef Kyran het volgende:
Kuipers: "Ziekenhuisopnames zitten op de lijn van het slechtste scenario", dit is dus gebaseerd op echte cijfers.

van Dissel: Presenteert allemaal mooie grafiekjes waar ze aannemen dat de maatregelen volledig gaan werken en geeft ook gewoon toe dat dit allemaal gebaseerd is op aannames en speelt redelijk mooi weer.

Ik word er wel een beetje wanhopig van.
Ik zie een duidelijk verschil tussen de wetenschapper en de medicus in de praktijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:33:46 #301
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195901367
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:32 schreef quirina het volgende:
Ik geloof er geen reet van!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')