abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:29:30 #1
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195852871
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195852931
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:24 schreef Viesdik het volgende: [..] Dat zegt hij alleen om het publiek aan het lachen te krijgen. Ironie heet dat volgens mij. Dat mensen dit niet inzien, zegt meer over die mensen over Trump zelf :)
Wat is dan precies de grap?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195852943
Kan er in dit topic wat gedaan worden tegen dat gezuig en getroll?
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 19:33:49 #4
491163 Viesdik
pi_195852949
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dan precies de grap?
Over de nobelprices
  Overall beste user 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 19:35:09 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195852982
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dan precies de grap?
Hij doet alsof hij seniel is. Of zo. Tandenpoetsraketten! Star Trek: Prodent of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:39:09 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195853070
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:33 schreef Zwoerd het volgende:
Kan er in dit topic wat gedaan worden tegen dat gezuig en getroll?
Ik dacht dat ik al aardig aan het ruimen ben geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 19:39:39 #7
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195853081
Biden zit overigens niet in mijn straatje maar je hoeft geen (stabiel) genie te zijn om te zien dat hij een straatlengte meer capabel is dan Trump.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:41:33 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195853120
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef Puddington het volgende:
Biden zit overigens niet in mijn straatje maar je hoeft geen (stabiel) genie te zijn om te zien dat hij een straatlengte meer capabel is dan Trump.
Da's geen hoge lat ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:19 #9
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195853150
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's geen hoge lat ;)
Jij zegt 't, maar bij sommige heldere lichten in dit topic is did boodschap nog niet aangekomen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195853160
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:33 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Over de nobelprices
Roepen dat je een Nobelprijs hebt gewonnen om vervolgens jezelf te corrigeren is grappig bedoeld?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:50 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195853165
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:43 schreef Puddington het volgende:

[..]

Jij zegt 't, maar bij sommige heldere lichten in dit topic is did boodschap nog niet aangekomen.
Tja...you can lead a horse to water but you cant make it drink ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:44:48 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195853180
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Roepen dat je een Nobelprijs hebt gewonnen om vervolgens jezelf te corrigeren is grappig bedoeld?
Trump humor. Doet het goed bij Trumpanzees, geloof ik.

Die gaan ook dubbel als je mensen met een beperking belachelijk maakt of scheldnamen voor mensen verzint. Het is een type, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 19:55:11 #13
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195853345
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja...you can lead a horse to water but you cant make it drink ;)
Ik ben er achter gekomen dat dat spreekwoordelijke water bij Trump aanhangers volgens hen een fata Morgana is, eigenlijk pis is van een dertig meter lange Nancy Pelosi en dat wanneer je er van drinkt verandert in een rellende BLM-antifa demonstrant die geprogrammeerd is om op Bernie Sanders te stemmen. Totaal andere werkelijkheid.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195853399
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:33 schreef Zwoerd het volgende:
Kan er in dit topic wat gedaan worden tegen dat gezuig en getroll?
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien..! :s)
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 20:06:47 #15
491163 Viesdik
pi_195853620
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:39 schreef Puddington het volgende:
Biden zit overigens niet in mijn straatje maar je hoeft geen (stabiel) genie te zijn om te zien dat hij een straatlengte meer capabel is dan Trump.
Het enige waarin Biden zich onderscheidt met Trump is dat hij in zijn uiting een betere politicus is en een vriendelijkere uitstraling en spraak heeft. Maar Trump is dan ook geen politicus.
Maar zelfs een schurk die zich uit en verhuld in goede daden, is nog steeds een schurk.
Daarmee is ook eigenlijk alles gezegd.
Biden is een marionet die enkel een v ervolg geeft aan een onwenselijk uitgestippelde plan.
Neemt gewoon het stokje van Obama over en maakt Amerika opnieuw zwak.
Biden makes America Weak again :D
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:09:51 #16
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195853708
Wauw, twee users die beide zeggen dat Trump veel goeds gedaan heeft voor de VS en Obama alleen maar slecht was.

Maar voorbeelden geven van die goede dingen, ho maar.
  Overall beste user 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 20:12:01 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195853767
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:07 schreef Dibble het volgende:
De echte racisten zijn de anti racisten.
Ben jij anti-racist?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:12:06 #18
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_195853770
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En jij denkt dat Trump is gestopt met de drone aanvallen op moslims?
Nee niet geheel want dat beslisen grotendeels de generaals Zoals Mattis en Bolton. Maar gelukkig heeft Trump al dan wel laat ingezien dat het bullshitters en warmongers zijn en hun de laan uitgestuurd. Wat Pompeo nu doet is heel goed. Ook dat met Sudan gisteren. Maar helaas komt dit niet op CNN of Politico omdat Orange man bad. Oostgrens van Turkije begint ook te stabiliseren. Die man doet gewoon heel wat achter de schermen maar mensen geven tegenwoordig meer om karakter dan resultaat.

Mensen willen sterke en daadkrachtige leiders zien in deze tijden. Buiten Twitter en de mainstream om blijft er niks over van de echokamers die daar zijn gecreerd,
*Hosselcopter*
pi_195853777
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:07 schreef Dibble het volgende:
Ik ben Turks islamitisch en pro Trump. Fuck Obama en de hele democratische partij. Kijk alleen maar naar resultaten. Behalve dat er een oorlog aan kon komen na die raket aanval in Iran op die terroristen leider heeft Trump fucking veel goed gedaan. Binnen en buiten land.

Obama heeft veel moslims kapot gedroned, de Krim overhandigd aan Rusland en lopen schijten over het hele midden oosten. Hij kon goed spreken maar daat hield het ook mee of. Fuck hem. Dat de meesten hier zo nep verontwaardigd zijn omdat Trump Obama bij de naam Hussein noemt en daardoor racist zou zijn kan ik alleen maar om lachen.

Kan er zelf echt geen ene fuck om eerlijk gezegd en is ook wel grappig. Het is toch Barack Hussein Obama? De echte racisten zijn de anti racisten.
Rallycijfertjes?

En zoek de cijfertjes van drone strikes onder Trump voor de gein eens op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195853887
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Dibble het volgende:

[..]

Nee niet geheel want dat beslisen grotendeels de generaals Zoals Mattis en Bolton. Maar gelukkig heeft Trump al dan wel laat ingezien dat het bullshitters en warmongers zijn en hun de laan uitgestuurd. Wat Pompeo nu doet is heel goed. Ook dat met Sudan gisteren. Maar helaas komt dit niet op CNN of Politico omdat Orange man bad. Oostgrens van Turkije begint ook te stabiliseren. Die man doet gewoon heel wat achter de schermen maar mensen geven tegenwoordig meer om karakter dan resultaat.

Mensen willen sterke en daadkrachtige leiders zien in deze tijden. Buiten Twitter en de mainstream om blijft er niks over van de echokamers die daar zijn gecreerd,
Tsja, je weigert jezelf te informeren. Ik zal een tipje van de sluier oplichten: onder het bewind van Trump is het aantal drone-aanvallen opgevoerd.

Normaliter zoek ik meerdere bronnen voor je posten, maar ik denk dat jij die toch negeert, dus ik bespaar mezelf de moeite.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:16:43 #21
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_195853904
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Rallycijfertjes?

En zoek de cijfertjes van drone strikes onder Trump voor de gein eens op.
Daar zijn geen concrete cijfers van.
*Hosselcopter*
  Overall beste user 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 20:17:25 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195853923
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Dibble het volgende:

[..]

Nee niet geheel want dat beslisen grotendeels de generaals Zoals Mattis en Bolton. Maar gelukkig heeft Trump al dan wel laat ingezien
Heeft hij zijn mensen niet onder controle? Stelt hij waardeloze figuren aan? Dit is zwak leiderschap van Trump
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:18:08 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195853940
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Monolith het volgende:

En zoek de cijfertjes van drone strikes onder Trump voor de gein eens op.
Dat is lastig, want de transparantie is niet meer aanwezig door beleidsverandering onder Trump.
En dat is onderdeel van het probleem.

Trump revokes Obama rule on reporting drone strike deaths
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47480207

Maar over de eerste 2 jaar is wel data:

quote:
There have been 2,243 drone strikes in the first two years of the Trump presidency, compared with 1,878 in Mr Obama's eight years in office, according to the Bureau of Investigative Journalism, a UK-based think tank.
Drones is een woord dat gebruikt kan worden tegen Obama. Maar onder Trump kan je het negeren vanwege Law & Order, tough on terrorisme, etc.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195853981
Maar goed, situatie in het Midden-Oosten is stabieler dan vier jaar geleden. Nu zou ik daar niet de conclusie aan verbinden dat Trump het daar beter heeft gedaan dan Obama. Maar wel de conclusie dat Trump daar veel minder schade heeft aangericht dan door velen voorspeld.

De commentaren "en dat heeft toegang tot de rode knop" waren niet van de lucht.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:20:03 #25
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_195853985
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat is lastig, want de transparantie is niet meer aanwezig door beleidsverandering onder Trump.
En dat is onderdeel van het probleem.

Trump revokes Obama rule on reporting drone strike deaths
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47480207

Maar over de eerste 2 jaar is wel data:
[..]

Drones is een woord dat gebruikt kan worden tegen Obama. Maar onder Trump kan je het negeren vanwege Law & Order, tough on terrorisme, etc.
Kom met cijfers van de US gov ipv een BBC artikel.
*Hosselcopter*
pi_195854000
twitter

Ter land, ter zee of in de lucht.
Nee, saddle my horse 🇺🇸
pi_195854022
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Dibble het volgende:

[..]

Nee niet geheel want dat beslisen grotendeels de generaals Zoals Mattis en Bolton. Maar gelukkig heeft Trump al dan wel laat ingezien dat het bullshitters en warmongers zijn en hun de laan uitgestuurd. Wat Pompeo nu doet is heel goed. Ook dat met Sudan gisteren. Maar helaas komt dit niet op CNN of Politico omdat Orange man bad. Oostgrens van Turkije begint ook te stabiliseren. Die man doet gewoon heel wat achter de schermen maar mensen geven tegenwoordig meer om karakter dan resultaat.

Mensen willen sterke en daadkrachtige leiders zien in deze tijden. Buiten Twitter en de mainstream om blijft er niks over van de echokamers die daar zijn gecreerd,
:') Of toch wel:
https://edition.cnn.com/2(...)an-israel/index.html
https://www.politico.com/(...)n-terror-list-431644
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:24:13 #28
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_195854078
quote:
Ik heb je positieve artikelen laten opzoeken. Missie geslaagd :)
*Hosselcopter*
pi_195854085
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:20 schreef Dibble het volgende:

[..]

Kom met cijfers van de US gov ipv een BBC artikel.
Als je nou eens zou lezen en nadenken, dan zou je snappen dat dat lastig wordt als je transparantie afschaft zoals Trump deed. Dan ben je afhankelijk van onafhankelijke registratie zoals de cijfers waar men zich hier op beroept.

Overigens is dat ook gelijk het probleem met je eigen claim dat Trump niet verantwoordelijk is, want die heeft nu juist de civilian oversight afschaft en daarmee militairen de vrije hand gegeven.

Maar goed, je lijkt vooral heel veel stront tegen de muur aan het gooien te zijn in de hoop dat er wat blijft plakken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195854091
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:24 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik heb je positieve artikelen laten opzoeken. Missie geslaagd :)
:O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195854120
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:24 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik heb je positieve artikelen laten opzoeken. Missie geslaagd :)
Bizar slechte comeback zeg.
pi_195854132
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er ook veel minder school shootings, is de economie gigantisch hersteld, heeft afspraken met Noord Korea gemaakt, heeft kritiek geuit naar NAVO-landen m.b.t. gebrekkig financiële inbreng.
Gigantische Trump haatcampagnes vanuit Nederland die ook het moraal van NL verraadt.
Nooit verwacht dat ik mij zo zou schamen om dit land.
Bronnen zijn gewenst.

Dit vind ik over school shootings zo even snel:
https://edition.cnn.com/i(...)hool-shootings-trnd/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195854153
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er ook veel minder school shootings, is de economie gigantisch hersteld, heeft afspraken met Noord Korea gemaakt, heeft kritiek geuit naar NAVO-landen m.b.t. gebrekkig financiële inbreng.
Gigantische Trump haatcampagnes vanuit Nederland die ook het moraal van NL verraadt.
Nooit verwacht dat ik mij zo zou schamen om dit land.
Welke afspraken met Noord-Korea? En hoe is de economie 'gigantisch hersteld'?

Economisch gezien staat de VS er slechter voor dan vier jaar geleden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 20:28:46 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195854180
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:24 schreef Viesdik het volgende:

is de economie gigantisch hersteld,
Vergeleken met wanneer?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:30:02 #35
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_195854214
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je nou eens zou lezen en nadenken, dan zou je snappen dat dat lastig wordt als je transparantie afschaft zoals Trump deed. Dan ben je afhankelijk van onafhankelijke registratie zoals de cijfers waar men zich hier op beroept.

Overigens is dat ook gelijk het probleem met je eigen claim dat Trump niet verantwoordelijk is, want die heeft nu juist de civilian oversight afschaft en daarmee militairen de vrije hand gegeven.

Maar goed, je lijkt vooral heel veel stront tegen de muur aan het gooien te zijn in de hoop dat er wat blijft plakken.
Ik kan ook net als jou op google drone strikes + trump intypen en vervolgens cherrypicken wat ik wel of niet zal posten.

quote:
For instance, social media users widely shared a statistic that Obama ordered 542 drone strikes while president, resulting in the deaths of 3,797 people, including 542 civilians.
Dit is van snopes. Wat echter wel het geval is dat met Obama om de haverklap nieuwsberichten waren met dronestrikes en slachtoffers. Dit is sinds Trump afgenomen. Tranparentie act heeft er weinig te maken want zodra er dodelijke slachtoffers bij betrokken zijn komt het vaak toch in het nieuws. Amerika mag zelf bepalen welke informatie ze naar buiten brengen. Denk je dat je in NL alles van defensie hoort? Lekker naief.
*Hosselcopter*
pi_195854314
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:30 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik kan ook net als jou op google drone strikes + trump intypen en vervolgens cherrypicken wat ik wel of niet zal posten.
[..]

Dit is van snopes. Wat echter wel het geval is dat met Obama om de haverklap nieuwsberichten waren met dronestrikes en slachtoffers. Dit is sinds Trump afgenomen. Tranparentie act heeft er weinig te maken want zodra er dodelijke slachtoffers bij betrokken zijn komt het vaak toch in het nieuws. Amerika mag zelf bepalen welke informatie ze naar buiten brengen. Denk je dat je in NL alles van defensie hoort? Lekker naief.
Dat kan je inderdaad. Als je het stuk van de BBC daadwerkelijk had gelezen dan had je gezien dat er onder Obama zelfs nog veel meer drone strikes zijn uitgevoerd. Onder Trump echter nog weer veel meer.

Kijk ik snap dat je niet heel intelligent bent, maar het idee dat wanneer je twee dingen vergelijkt je ze er beide bij moeten pakken is toch geen hogere wiskunde? Dit is nou al de derde keer dat je niet lijkt te snappen dat A is hoger / lager dan B niet kunt bewijzen door enkel te komen met iets dat de waarde van A zou moeten aantonen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195854315
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:31 schreef Viesdik het volgende:


Hoe is de economie volgens jou dan 'gigantisch hersteld'?

Je weet dat Trump een economie erfde die draaide als een tierelier?

[ Bericht 10% gewijzigd door Tijger_m op 25-10-2020 20:48:48 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:36:25 #38
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195854399
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Hij erfde gigantische werkloosheid
In vergelijking met 2009, zeker ja. Er was een crisis, weet je nog? Wie heeft de VS daar ook al weer vrij succesvol uit getrokken?

Wat vergelijk jij eigenlijk mee? Kunnen we eens normaal discussiëren.
pi_195854408
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er ook veel minder school shootings, is de economie gigantisch hersteld, heeft afspraken met Noord Korea gemaakt, heeft kritiek geuit naar NAVO-landen m.b.t. gebrekkig financiële inbreng.
Gigantische Trump haatcampagnes vanuit Nederland die ook het moraal van NL verraadt.
Nooit verwacht dat ik mij zo zou schamen om dit land.
Eh, oké.
pi_195854410
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Hij erfde gigantische werkloosheid
Nee, niet echt.


Total unemployed, in thousands GRAPH COURTESY OF JOEL D. SHORE, U.S. BUREAU OF LABOR STATISTICS
pi_195854421
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Hij erfde gigantische werkloosheid
Nee, dat was Obama. In 2008, vlak voor zijn diens aantreden, belandde de wereld in een economische crisis. Vervolgens is de werkloosheid gedurende de twee termijn van Obama gestaag gedaald. Die daling zette zich voort tijdens de eerste Trump-jaren, om afgelopen voorjaar weer te exploderen.

Maar als je in 2008 nog een klein jochie was, is de crisis misschien langs je heengegaan. Dat zou een hoop verklaren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:38:16 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195854439
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:12 schreef Dibble het volgende:

[..]

Nee niet geheel want dat beslisen grotendeels de generaals Zoals Mattis en Bolton. Maar gelukkig heeft Trump al dan wel laat ingezien dat het bullshitters en warmongers zijn en hun de laan uitgestuurd. Wat Pompeo nu doet is heel goed. Ook dat met Sudan gisteren. Maar helaas komt dit niet op CNN of Politico omdat Orange man bad. Oostgrens van Turkije begint ook te stabiliseren. Die man doet gewoon heel wat achter de schermen maar mensen geven tegenwoordig meer om karakter dan resultaat.

Mensen willen sterke en daadkrachtige leiders zien in deze tijden. Buiten Twitter en de mainstream om blijft er niks over van de echokamers die daar zijn gecreerd,
Weer knap feitenvrij geleuter, zie ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195854463
Het is wel verbazingwekkend hoe goedgelovig en slecht geïnformeerd de laatste batch Trumplets is. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195854478
Nog een voorbeeldje waar de Biden aanhang dan wél is als niet op rallies.

twitter
pi_195854518
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:39 schreef Monolith het volgende:
Het is wel verbazingwekkend hoe goedgelovig en slecht geïnformeerd de laatste batch Trumplets is. :')
Dit is niet eens grappig meer. Dat dergelijke figuren zo slecht geïnformeerd zijn en vervolgens zo'n grote broek aantrekken, zal ik nooit begrijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:41:49 #46
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195854524
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:39 schreef Monolith het volgende:
Het is wel verbazingwekkend hoe goedgelovig en slecht geïnformeerd de laatste batch Trumplets is. :')
Moet je je voorstellen hoe erg het kan worden als Trump het voor elkaar krijgt om nog 4 jaar in het Witte Huis te zitten.

Ik denk dat je dan als Trump supporter alleen nog Het Woord Van Trump predikt, want alle andere meningen zijn godslastering en blijk van mentale ziekte.
pi_195854544
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Hij erfde gigantische werkloosheid
Nee hoor, die werkloosheid was onder Obama al ver teruggebracht:

pi_195854635
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik ga niet in minuscule details treden. Het is een alom gedeelde opvatting dat Trump tot vóór de corona de economie gigantisch heeft hersteld o.a. door weer veel in eigenlijk land te produceren.
Streep door handelsdeal met China. Nieuwe gunstigere handelsdeal met Canada en Mexico (volgens mij). Herstel werkloosheid. Tip top! Iedereen weer happy de peppie.
De economie lag niet in duigen toen Trump aantrad, beste jongen. Ook zijn Trumps claims over het terughalen van banen grotendeels onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195854681
Mijn god...hebben de nieuwe trumpenzee’s zich niet ingelezen?
in de voorgaande topics de afgelopen maanden.
Heel veel lof voor de mensen, _O_ die keer op keer geduldig toelichten hóe fout trump bezig is geweest.

Voor mij is het een soapdrama in reality, hopelijk een goed einde.
Wat valt er nog te discussiëren met iemand, die geen plan had en geen visie heeft, behalve geld.
En het wordt allemaal bedacht door zo’n griezel als Stephen Miller en consorten.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:07:10 #50
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195855145
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef AnneX het volgende:
Mijn god...hebben de nieuwe trumpenzee’s zich niet ingelezen?
in de voorgaande topics de afgelopen maanden.
Heel veel lof voor de mensen, _O_ die keer op keer geduldig toelichten hóe fout trump bezig is geweest.

Voor mij is het een soapdrama in reality, hopelijk een goed einde.
Wat valt er nog te discussiëren met iemand, die geen plan had en geen visie heeft, behalve geld.
En het wordt allemaal bedacht door zo’n griezel als Stephen Miller en consorten.
Trump supporters? Inlezen?

Moest lachen.
pi_195855168
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is niet eens grappig meer. Dat dergelijke figuren zo slecht geïnformeerd zijn en vervolgens zo'n grote broek aantrekken, zal ik nooit begrijpen.
Is dat niet gewoon de nieuwe strategie op rechts? Als je gewoon je eigen feiten creert heb je ook altijd gelijk. Daarbij verzekert deze strategie je ook dat er weinig mensen overlopen naar aanleiding van beleid immers dat is in elk geval geweldig.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:08:39 #52
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195855197
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef AnneX het volgende:
Mijn god...hebben de nieuwe trumpenzee’s zich niet ingelezen?
in de voorgaande topics de afgelopen maanden.
Heel veel lof voor de mensen, _O_ die keer op keer geduldig toelichten hóe fout trump bezig is geweest.

Voor mij is het een soapdrama in reality, hopelijk een goed einde.
Wat valt er nog te discussiëren met iemand, die geen plan had en geen visie heeft, behalve geld.
En het wordt allemaal bedacht door zo’n griezel als Stephen Miller en consorten.
sommige trumpanzees zijn gewoon een beetje verdwaald, sommigen zijn beyond repair. Zonder uitzondering combineren het laatste soort Trump-fandom met Brexit-gejuich en MSM-haat. Zonder uitzondering noemen ze zichzelf gematigd rechts en is iedereen die het niet met ze eens is extreem links. Zonder uitzondering gaat het bij dergelijke lieden eigenlijk nooit over de inhoud, maar altijd over incidenten, over onzinnige bijzaken (zoals de zoon van een presidentskandidaat) en over geweldige prestaties die in de nabije toekomst zullen plaatsvinden.
pi_195855238
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is niet eens grappig meer. Dat dergelijke figuren zo slecht geïnformeerd zijn en vervolgens zo'n grote broek aantrekken, zal ik nooit begrijpen.
Als je wel eens op /r/the_donald kwam of /r/conservative dan weet je wel een manier hoe dit kan. Mensen met een kritisch geluid werden gebanned ook al was het gewoon een simpele feitelijke correctie met bron. Ze hebben daar echt een letterlijke echokamer gecreeerd. Als je dacht dat bubbels problematisch konden zijn, ... dat is gewoon echt een hele andere wereld.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:10:19 #54
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_195855242
Democrats planning 30-hour 'digital filibuster' to try to stop Amy Coney Barrett being confirmed

Aangezien dit niet over wetgeving gaat, maar om de benoeming van een SC rechter is het puur symbolisch, en kan de filibuster technisch gezien door een stemming met simpele meerderheid weer beëindigd worden.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:11:47 #55
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195855286
Ja, als je Trump kon geloven dan was het werkloosheidspercentage 42% onder Obama. En op magische wijze was het plotseling weer goed in 2017 toen hij president was.



https://www.forbes.com/si(...)umbers/#63414b931ce2
Géén kloon van tvlxd!
pi_195855302
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef robdriessen het volgende:
Democrats planning 30-hour 'digital filibuster' to try to stop Amy Coney Barrett being confirmed

Aangezien dit niet over wetgeving gaat, maar om de benoeming van een SC rechter is het puur symbolisch, en kan de filibuster technisch gezien door een stemming met simpele meerderheid weer beëindigd worden.
Die "filibuster" is iets wat uitgezonden wordt. Hoeft geen stemming aan te pas te komen.
pi_195855305
Wat ik mij afvraag over een Biden presidentschap is welke maatregelen van de vorige administratie allemaal worden teruggedraaid en vooral, wat niet.

Trump heeft veel transparantie over de werking van de overheid laten verdwijnen. Zou Biden een terugkeer naar normaal zijn, of vindt zijn team dat eigenlijk ook wel prettig?

In hoeverre kan en zal de schade die is aangericht aan de EPA en FCC worden hersteld? Komt netneutraliteit terug? Worden de emissie-eisen weer aangescherpt, etc.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:20:08 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855540
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:12 schreef budha het volgende:
Wat ik mij afvraag over een Biden presidentschap is welke maatregelen van de vorige administratie allemaal worden teruggedraaid en vooral, wat niet.

Trump heeft veel transparantie over de werking van de overheid laten verdwijnen. Zou Biden een terugkeer naar normaal zijn, of vindt zijn team dat eigenlijk ook wel prettig?

In hoeverre kan en zal de schade die is aangericht aan de EPA en FCC worden hersteld? Komt netneutraliteit terug? Worden de emissie-eisen weer aangescherpt, etc.
Allemaal goede vragen, ik denk, grosso modo dat BIden het meeste terugdraait.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games zondag 25 oktober 2020 @ 21:32:19 #59
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195855914
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Allemaal goede vragen, ik denk, grosso modo dat BIden het meeste terugdraait.
Ik zou wel graag willen zien dat Biden doorpakt. Ik geloof dat het merendeel van de Democraten en independents het huidige kiessysteem en de verstrengeling van machten helemaal zat zijn. Dus een stop op gerrymandering, misschien zelfs het afschaffen van het electoral college.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:37:21 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856038
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:32 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik zou wel graag willen zien dat Biden doorpakt. Ik geloof dat het merendeel van de Democraten en independents het huidige kiessysteem en de verstrengeling van machten helemaal zat zijn. Dus een stop op gerrymandering, misschien zelfs het afschaffen van het electoral college.
Lastige, dat vereist dacht ik een grondwetswijziging.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856091
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lastige, dat vereist dacht ik een grondwetswijziging.
De EC sowieso. Hoe de districtsindeling precies wordt bepaald is volgens mij een lokale kwestie. Er zijn ook gewoon staten waarbij onafhankelijke commissies dat doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:40:10 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856115
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

De EC sowieso. Hoe de districtsindeling precies wordt bepaald is volgens mij een lokale kwestie. Er zijn ook gewoon staten waarbij onafhankelijke commissies dat doen.
Dat is correct, ja. Ik weet niet of er Federale wetgeving te maken is die gerrymandering tegen kan gaan maar ik betwijfel het.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856509
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is correct, ja. Ik weet niet of er Federale wetgeving te maken is die gerrymandering tegen kan gaan maar ik betwijfel het.
Indirect zou het wel moeten kunnen toch? Dat hebben ze op andere terreinen namelijk ook gedaan. Er is technisch gezien bijvoorbeeld ook geen manier voor de federale overheid om een minimumleeftijd voor het kopen van alcohol vast te stellen, dat hebben ze omzeild door het uitkeren van infrastructurenfondsen afhankelijk te maken van het bestaan van een leeftijdsgrens van 21.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:55:25 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856547
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Indirect zou het wel moeten kunnen toch? Dat hebben ze op andere terreinen namelijk ook gedaan. Er is technisch gezien bijvoorbeeld ook geen manier voor de federale overheid om een minimumleeftijd voor het kopen van alcohol vast te stellen, dat hebben ze omzeild door het uitkeren van infrastructurenfondsen afhankelijk te maken van het bestaan van een leeftijdsgrens van 21.
Ja, ik snap je insteek maar of dat kan met kies districten betwijfel ik. Want soms moeten die wel bijgesteld worden door demografische ontwikkelingen, natuurlijk en dat wil je niet vanuit Washington moeten doen, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 21:56:55 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195856585
NBC:

quote:
Harris to campaign in Texas, but Trump won't visit before election

Sen. Kamala Harris, D-Calif., is expected to campaign in Texas on Friday, likely making stops in Houston and in the Forth Worth area, a source familiar with the planning told NBC News.

Harris had originally planned to visit Texas last weekend but had to cancel after her communications director tested positive for Covid-19.

This news comes on the same day a Dallas Morning News/UT-Tyler poll shows Biden leading Trump in Texas 48% to 45% (within the margin of error).

Meanwhile, former Texas Gov. Rick Perry, who also served as Trump’s secretary of energy, told reporters on a campaign call that Trump would not be in Texas before Election Day.

Trump "will be in battleground states," Perry said. "Texas is not a battleground state."
Dat is een risky strategie van Trump. Texas is tossup. 43% van de kiesgerechtigden, zo'n 7,5 miljoen mensen, is al gaan stemmen, dat is bijna evenveel als in 2016 in totaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195856588
Het tekenen van de grenzen is wel een ding wat aan de staten gelaten wordt. Echter is bij wet bijvoorbeeld geregeld dat er 1 district is per Afgevaardigde, wat wellicht zou impliceren dat dit aangepast zou kunnen worden naar iets anders?

Een andere route om gerrymandering tegen te gaan, wat zeker legaal is, is het vergroten van de omvang van het Huis. Des te meer zetels, des te minder mogelijkheid tot gerrymandering. Dit zou ook het aantal electors verhogen, wat dacht ik niet bijster veel uit maakt vanwege het winner takes all systeem in bijna elke staat, maar wel een interessant bijproduct zou zijn. Als ze dat dan ook nog even oneven maken, zodat je geen split verkiezingen meer zou hebben ...
pi_195856615
Er is wel een plan om het EC effectief nutteloos te maken en toch binnen de wet te blijven. Het zal voor de komende verkiezingen niet meer baten, denk ik, maar ze zijn er in ieder geval mee bezig.

National Popular Vote Interstate Compact

pi_195856777
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ik snap je insteek maar of dat kan met kies districten betwijfel ik. Want soms moeten die wel bijgesteld worden door demografische ontwikkelingen, natuurlijk en dat wil je niet vanuit Washington moeten doen, lijkt mij.
En dat zal ook niet gebeuren, maar wat natuurlijk wel goed zou kunnen is dat de federale overheid eisen stelt aan hoe de staten precies die districten mogen bijstellen. Ofwel direct via wetgeving, zowel Washington als de staten hebben het recht om wetgeving op dat gebied te maken, of indirect op een soortgelijke manier als met de alcoholleeftijd.
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:26:32 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195857202
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:56 schreef Ulx het volgende:
NBC:
[..]

Dat is een risky strategie van Trump. Texas is tossup. 43% van de kiesgerechtigden, zo'n 7,5 miljoen mensen, is al gaan stemmen, dat is bijna evenveel als in 2016 in totaal.
Ach op zich een faire gok. Als hij Texas niet kan winnen dan kan hij de rest van de staten toch wel op zijn buik schrijven. Dus hij kan maar beter even doen of hij die peiling niet ziet en in de bekende battlestates door gaan.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 22:37:54 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195857470
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach op zich een faire gok. Als hij Texas niet kan winnen dan kan hij de rest van de staten toch wel op zijn buik schrijven. Dus hij kan maar beter even doen of hij die peiling niet ziet en in de bekende battlestates door gaan.
Het is ook nog goed mogelijk dat men informatie bij Trump weghoud omdat hij geen slecht nieuws wil horen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 oktober 2020 @ 22:39:11 #71
862 Arcee
Look closer
pi_195857503
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:21 schreef Dibble het volgende:
Agenda voor de geinteresseerden :)

President Trump Holds Make America Great Again Rally in Manchester, NH 10-25-20
President Trump Holds Make America Great Again Rally in Allentown, PA 10-26-20
President Trump Holds Make America Great Again Rally in Lititz, PA 10/26/20
President Trump Holds Make America Great Again Rally in Martinsburg, PA 10/26/20
President Trump Holds Make America Great Again Rally in Lansing, MI 10-27-20
President Trump Holds Make America Great Again Rally in West Salem, WI 10-27-20
Ja, hij voert eigenlijk nog steeds z'n 2016-campagne. Is-ie nooit mee opgehouden ook.
pi_195857560
Dit lijkt mij een goede film voor trump fans, duurt wel even.
https://www.2doc.nl/docum(...)of-donald-trump.html
Dan zijn ze gelijk helemaal bij en op de hoogte.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 22:51:19 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195857772
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:41 schreef AnneX het volgende:
Dit lijkt mij een goede film voor trump fans, duurt wel even.
https://www.2doc.nl/docum(...)of-donald-trump.html
Dan zijn ze gelijk helemaal bij en op de hoogte.
Als het langer is dan een Tweet gaan ze dat niet trekken :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195857835
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als het langer is dan een Tweet gaan ze dat niet trekken :)
Ach, geef de mens een kans.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 22:53:45 #75
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195857850
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:53 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ach, geef de mens een kans.
What can I say, ik ben cynisch geworden ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195858058
twitter


Interessante twist. Trump onder de bus nu het verloren lijkt?
pi_195858171
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Interessante twist. Trump onder de bus nu het verloren lijkt?
Ha, die kwam ik ook even plakken. https://www.reuters.com/a(...)-putin-idUSKBN27A0TA
You are fired.You are so fired.
pi_195858385
twitter

Tja, als ik hiervan uitga, komt het allemaal goed met donald.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 23:23:02 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195858440
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:19 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Tja, als ik hiervan uitga, komt het allemaal goed met donald.
Tja...zoals ik al zei, Trump krijgt alleen informatie te zien die hij wil zien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 23:24:11 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195858452
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Interessante twist. Trump onder de bus nu het verloren lijkt?
Of hij is gewoon aan het trollen.

Aan de andere kant, Putin kan best wel denken dat Trump een ramp is omdat hij onbetrouwbaar en onberekenbaar is en vrijwel altijd de verkeerde keuze maakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195858539
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of hij is gewoon aan het trollen.

Aan de andere kant, Putin kan best wel denken dat Trump een ramp is omdat hij onbetrouwbaar en onberekenbaar is en vrijwel altijd de verkeerde keuze maakt.
Denk trouwens dat Poetin in de zomer van 2018, tijdens de gezamenlijke persco met Trump in Helsinki, een van de mooiste momenten uit z'n loopbaan beleefde.

Een Amerikaanse president die ten overstaan van de gehele wereld zijn eigen inlichtingendiensten tegensprak en Poetin gelijk gaf. De genoegzame glimlach op het gezicht van Poetin was veelzeggend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 23:32:20 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195858554
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk trouwens dat Poetin in de zomer van 2018, tijdens de gezamenlijke persco met Trump in Helsinki, een van de mooiste momenten uit z'n loopbaan beleefde.

Een Amerikaanse president die ten overstaan van de gehele wereld zijn eigen inlichtingendiensten tegensprak en Poetin gelijk gaf. De genoegzame glimlach op het gezicht van Poetin was veelzeggend.
Oh, Putin ziet ook wel voordelen aan Trump, natuurlijk, hij is heel makkelijk te beinvloeden maar dat is tegelijk het nadeel van Trump, hij is door bijna iedereen te beinvloeden en zijn woord is geen ruk waard.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195858685
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:19 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Tja, als ik hiervan uitga, komt het allemaal goed met donald.
Dat andere lijstje kreeg hij vast niet :D
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 23:48:45 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195858705
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat andere lijstje kreeg hij vast niet :D
[ twitter ]
Holy shit....NC 63% Biden???
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195858721
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Holy shit....NC 63% Biden???
Van de mensen die tot nu toe gestemd hebben dus .....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 23:54:53 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195858752
quote:
6s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Van de mensen die tot nu toe gestemd hebben dus .....
Oh sorry...ik was te vroeg blij :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195858763
quote:
6s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Van de mensen die tot nu toe gestemd hebben dus .....
...”who have not voted yet ...” staat erboven.
Transparant hoor.Not for me.
pi_195858787
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh sorry...ik was te vroeg blij :D
Dacht ik al. Dat lijstje in Airforce One gaat over mensen die nog niet gestemd hebben ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 23:59:32 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195858802
quote:
6s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dacht ik al. Dat lijstje in Airforce One gaat over mensen die nog niet gestemd hebben ;)
Blaaaaaaaaah, :D

Eerlijk gezegd? Ik zal blij zijn als het voorbij is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 00:00:12 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_195858807
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Interessante twist. Trump onder de bus nu het verloren lijkt?


Putin is al aan het voorsorteren. Aan de andere kant weet hij ook dat zijn naam giftig is in de VS, dus dit creëert weer wat extra chaos.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Games maandag 26 oktober 2020 @ 00:21:22 #91
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195858947
twitter


Biden gelijk met Trump in Texas aldus fivethirtyeight.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195859576
twitter

Oh ja, dit was er ook nog in afgelopen weekend.

https://amp.cnn.com/cnn/2(...)tter_impression=true
Grote of kleine leugens, het blijft ongelooflijk ‘knap’ om het voor elkaar te krijgen.
Gelukkig is het allemaal niét waar...
pi_195859936
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Interessante twist. Trump onder de bus nu het verloren lijkt?
Die man denkt ook we hebben gelachen tijd om weer aan het werk te gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 oktober 2020 @ 07:36:00 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195860093
quote:
6s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Van de mensen die tot nu toe gestemd hebben dus .....
Op basis van exit polls of iets dergelijks? Ik mag aannemen dat de echte resultaten nog niet bekend zijn van die stemmen? :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195860141
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Interessante twist. Trump onder de bus nu het verloren lijkt?
Ja, positieve babbels van Poetin... dat lijkt me inderdaad een geweldige 'boost' voor Biden.

NOT.

Als je het hele stuk leest, zie je hoe link Vlad het allemaal formuleert. Menig Amerikaan kan nu denken: verdomme, die Bidens zijn dus toch flink geld aan het verdienen in die rotlanden daar, en die lul van een Poetin vindt dat blijkbaar prima.

“Yes, in Ukraine he (Hunter Biden) had or maybe still has a business, I don’t know. It doesn’t concern us. It concerns the Americans and the Ukrainians. [...] But well yes he had at least one company, which he practically headed up, and judging from everything he made good money. I don’t see anything criminal about this, at least we don’t know anything about this (being criminal).”

Mocht ik, als potentiële Biden-stemmer, dit lezen, dan zou ik (kunnen) denken: "Dit geeft te denken. Die Bidens zijn misschien wel net zo corrupt en geldbelust als Trump. Misschien blijf ik beter thuis op 3 november."

Het zou me niets verbazen dat Poetin op dergelijke sentimenten inspeelt. Sluw mannetje.
Ik doe het ff rustig aan.
  Overall beste user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 07:48:57 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195860183
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:42 schreef Toby56 het volgende:

Sluw mannetje.
Behalve dat 45% van de stemmers al de stem heeft uitgebracht. Naar schatting driekwart daarvan op Biden.

Voor een sluw mannetje is hij aardig langzaam.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195860271
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Behalve dat 45% van de stemmers al de stem heeft uitgebracht. Naar schatting driekwart daarvan op Biden.

Voor een sluw mannetje is hij aardig langzaam.
Beter laat dan nooit.
55% to go.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:09:23 #98
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195860339
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Op basis van exit polls of iets dergelijks? Ik mag aannemen dat de echte resultaten nog niet bekend zijn van die stemmen? :D
Op basis van een peiling. Daar waren de volgende uitkomsten:

FL Biden +2
NC Biden +4
GA Biden Trump gelijk

En in die peiling hebben ze dus ook gevraagd of je al hebt gestemd en meer van dat soort vragen. Dat geeft het beeld dat Democraten domineren in de early vote, en Republikeinen domineren bij mensen die aangeven op verkiezingsdag te gaan stemmen.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 08:09:52 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195860342
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit.
55% to go.
Al die superenthousiaste anti-trump stemmers gaan nu ineens thuisblijven omdat Poetin iets roept.

I seriously doubt it.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:18:47 #100
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195860407
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 00:21 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]

Biden gelijk met Trump in Texas aldus fivethirtyeight.
Maar hun voorspelling heeft Trump nog wel op een kleine voorsprong.

De komende 4 dagen zullen er nog veel peilingen komen, dus ik ben benieuwd naar de laatste wijzigingen als die er zijn.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 08:28:08 #101
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195860508
twitter


Weer een nieuw corrupt Trumpdingetje. De Potus is consultant van zijn eigen bedrijf?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195860813
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Weer een nieuw corrupt Trumpdingetje. De Potus is consultant van zijn eigen bedrijf?
NIet zijn 'eigen' bedrijf; hij is immers 'divested' van zijn bedrijven, welke nu door zijn zoons gerund wordt. Of zoals iemand het uitlegde in de replies:

quote:
The Trump company pays Trump for 'consulting', writes it off as a business expense, and then the money comes back to the Trump Company. Trump also gets paid, reports it as business income, and gets a major tax break that he, himself, created.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:02:59 #103
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195860978
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

NIet zijn 'eigen' bedrijf; hij is immers 'divested' van zijn bedrijven, welke nu door zijn zoons gerund wordt. Of zoals iemand het uitlegde in de replies:
[..]

Mag een Amerikaanse president eigenlijk bijklussen? Nee toch?
pi_195861066
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Mag een Amerikaanse president eigenlijk bijklussen? Nee toch?
Nope, waarom denk je dat het eerste dat Trump deed was de ethics commissie opheffen? ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195861481
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

NIet zijn 'eigen' bedrijf; hij is immers 'divested' van zijn bedrijven, welke nu door zijn zoons gerund wordt. Of zoals iemand het uitlegde in de replies:
[..]

Zijn zoons die ook ingehuurd worden
als politiek adviseurs voor het witte huis?
pi_195861558
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Weer een nieuw corrupt Trumpdingetje. De Potus is consultant van zijn eigen bedrijf?
Ja, maar drain the swamp. Corrupted Hillary, en hij maakt een einde aan de corrupte liberale elite.

Net als Mussolini, bevrijd het volk van die liberale onderdrukkers, met hun verschrikkelijk gelijkheidsbeginsels, feiten, wetenschappelijke inzichten en dat hun leiders toegeven dat je dingen niet weet en dat dingen veranderen, walgelijk.
  Overall beste user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 09:51:18 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195861634
twitter


Uiteraard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:59:39 #108
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_195861769
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:51 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Uiteraard.
In de hoop dat Leslie Stahl de lege bladzijdes zou vullen?

Die Barbie heeft toch een Harvard degree? WTF? Je kunt toch niet slapen na een dag liegen en bedriegen? Waar is je verstand?
Ik zal dat nooit snappen....
pi_195861976
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195862310
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja. En nu?
Nu moet je wel op de huidige president van de United Shursh stemmen natuurlijk.

  maandag 26 oktober 2020 @ 10:51:03 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_195862523
quote:


Ik moest even zoeken naar een meme waar hij allebei zijn handen gebruikt om te drinken, vanwege zijn verlamming door een reeks TIAs.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195862649
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja. En nu?
Naja, fair is fair...wij posten ook de domme versprekingen van Trump. Enige verschil is dat het bij Biden vaak te herleiden is tot zijn stotteren en het er bij Trump er een stuk meer zijn en te herleiden valt tot zijn basisschool-spraakniveau en gebrekkige kennis.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 11:09:33 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195862808
twitter


Het gaat hard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:30:07 #115
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195863154
quote:
Ik heb liever dat hij zich verspreekt dan liegt
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195863270
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 11:51:00 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195863606
quote:
Die karakterisering komt dan ook alleen uit een bepaalde hoek, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195863726
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die karakterisering komt dan ook alleen uit een bepaalde hoek, natuurlijk.
Het onderzoek is afkomstig van de universiteit van Gotheborg. Das al genoeg reden voor sommige mensen om het te negeren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 11:58:40 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195863739
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het onderzoek is afkomstig van de universiteit van Gotheborg. Das al genoeg reden voor sommige mensen om het te negeren.
Uiteraard, die zijn vast extreem-links ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195863768
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die karakterisering komt dan ook alleen uit een bepaalde hoek, natuurlijk.
Die karakterisering als extreem links ja, maar het idee dat beide partijen verantwoordelijk zijn voor de polarisatie en alle daaruit volgende ellende is vrij lang gemeengoed geweest in het land.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:04:52 #121
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_195863835
Pesterijen tussen aanhangers van beide kampen gaan vrolijk door. Trump's ster op de Walk of Fame is al verschillende malen vernield, in de nacht van za op zo moest de BLM mural bij Trump Tower er aan geloven. Busje dumpte lading teer.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_195864146
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uiteraard, die zijn vast extreem-links ;)
Alles wat van een universiteit afkomt toch, wat niet aansluit bij hun politieke agenda?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:24:33 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195864202
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Alles wat van een universiteit afkomt toch, wat niet aansluit bij hun politieke agenda?
Ik denk dat het laatste punt voor hun vooral relevant is. En alle kwalificaties worden steeds extremer, alles is nu extreem-links, lijkt het. Tja...hoe lang gaat het duren voor niemand het meer serieus gaat nemen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 oktober 2020 @ 12:30:41 #124
426493 crew  PippenScottie
pi_195864316
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat het laatste punt voor hun vooral relevant is. En alle kwalificaties worden steeds extremer, alles is nu extreem-links, lijkt het. Tja...hoe lang gaat het duren voor niemand het meer serieus gaat nemen?
Hoe lang duurt het in Hongarije? Of Polen?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:31:33 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195864334
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:30 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het in Hongarije? Of Polen?
Weet ik niet. Tot nu toe is het daar nog bezig. Het zou best kunnen dat er een generatie verandering nodig is.

En de VS stevent af, in de komende 20-30 jaar, op een flinke demografische verschuiving, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:31:44 #126
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_195864342
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Naja, fair is fair...wij posten ook de domme versprekingen van Trump. Enige verschil is dat het bij Biden vaak te herleiden is tot zijn stotteren en het er bij Trump er een stuk meer zijn en te herleiden valt tot zijn basisschool-spraakniveau en gebrekkige kennis.
Het werkt idd beide kanten op.
Ware het niet dat ik Biden nooit heb horen roepen: "I know words, I have the best words!"

Dan wordt je natuurlijk gepakt bij iedere domme verspreking!

  maandag 26 oktober 2020 @ 13:27:58 #127
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195865167
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:31 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Het werkt idd beide kanten op.
Ware het niet dat ik Biden nooit heb horen roepen: "I know words, I have the best words!"

Dan wordt je natuurlijk gepakt bij iedere domme verspreking!

Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:46:32 #128
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_195865524
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
  maandag 26 oktober 2020 @ 13:46:57 #129
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195865530
twitter
Was deze al gedeeld?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 13:54:47 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195865649
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:46 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Was deze al gedeeld?
Klinkt ook wel als een vreemd verhaal, eigenlijk, want Giuliani heeft die laptop schijf al heel lang in handen via de computer reparateur die hem de schijf bezorgd heeft zoals ik het verhaal begreep.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:00:00 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195865752
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klinkt ook wel als een vreemd verhaal, eigenlijk, want Giuliani heeft die laptop schijf al heel lang in handen via de computer reparateur die hem de schijf bezorgd heeft zoals ik het verhaal begreep.
Wellicht werkten ze op meerdere sporen?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 14:01:03 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195865773
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:00 schreef Szura het volgende:

[..]

Wellicht werkten ze op meerdere sporen?
Dat kan maar dit is de Trump campagne ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195865781
Gelukkig wordt er een nog wanhopiger verhaal gepust ddoor trumpcultists:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:05:11 #134
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195865836
Ik kan me ook goed indenken dat dit niks meer uitmaakt, de kiezer die zweeft is zeldzaam, en degene die voor Biden kiezen trekken zich denk ik niet meer zoveel aan van wat er in de media 'ineens' op komt duiken. De meesten willen Biden niet eens maar zijn helemaal klaar met dit circus.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:06:13 #135
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195865858
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan maar dit is de Trump campagne ;)
Tja :P

Overigens focust Eelco zich met z’n tweet op Giuliani, maar het ging me vooral om de noties die de auteur maakt over de ‘comeback’ van de poortwachtersfunctie van media en de geloofwaardigheidspositie ten opzichte van de rechtse online bubbel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:17:06 #136
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_195866081
Het pad voor Trump naar de overwinnig is:

1. Arizona, Florida en Pennsylvania winnen. Al ga ik er dan vanuit dat Trump sowieso, Texas, Georgia, North Carolina, Iowa en Ohio zal houden, aL staat hij ook wat achter in North Carolina momenteel.

2. Wanneer hij Arizona verliest, maar wel Florida en Pennsylvania wint, plus ME-2 en NE-2 wint, komt hij op 269 kiesmannen uit (gelijkspel), Dat stemt huis per staat en dan wint Trump hoogstwaarschijnlijk ook.

3. Via Supreme Court enkel poststemmen laten gelden die uiterlijk verkiezingsdag binnenkomen. Dan wint hij waarschijnlijk Wisconsin en Pennsylvania. Dan kan hij Arizona verliezen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 26 oktober 2020 @ 14:18:18 #137
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195866105
Nog een superspreader event bij het Witte Huis *O*
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_195866844
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig wordt er een nog wanhopiger verhaal gepust ddoor trumpcultists:
[ twitter ]
ik vind het wel echt diep respectloos hoe ze de kinderen van Joe Biden de hele tijd aanvallen. en ik denk ook niet dat het iets helpt voor Trumps herverkiezing. omdat het alleen maar meer laat zien wat voor een eikel het eigenlijk is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:06:37 #139
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195866982
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig wordt er een nog wanhopiger verhaal gepust ddoor trumpcultists:
[ twitter ]
Ik vraag me af of dit nog impact heeft om de verkiezingen te beïnvloeden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:08:52 #140
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195867011
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:17 schreef martijnde3de het volgende:
Het pad voor Trump naar de overwinnig is:

1. Arizona, Florida en Pennsylvania winnen. Al ga ik er dan vanuit dat Trump sowieso, Texas, Georgia, North Carolina, Iowa en Ohio zal houden, aL staat hij ook wat achter in North Carolina momenteel.

2. Wanneer hij Arizona verliest, maar wel Florida en Pennsylvania wint, plus ME-2 en NE-2 wint, komt hij op 269 kiesmannen uit (gelijkspel), Dat stemt huis per staat en dan wint Trump hoogstwaarschijnlijk ook.

3. Via Supreme Court enkel poststemmen laten gelden die uiterlijk verkiezingsdag binnenkomen. Dan wint hij waarschijnlijk Wisconsin en Pennsylvania. Dan kan hij Arizona verliezen.
Hoe democratisch. Drie staten winnen en dan heb je kans dat je het presidentschap wint. Ben jij niet van mening dat dit niet helemaal koosjer is?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 15:20:20 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195867184
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:17 schreef martijnde3de het volgende:
Het pad voor Trump naar de overwinnig is:


3. Via Supreme Court enkel poststemmen laten gelden die uiterlijk verkiezingsdag binnenkomen. Dan wint hij waarschijnlijk Wisconsin en Pennsylvania. Dan kan hij Arizona verliezen.
Mail-in loopt nu toch al aardig in die staten? En de Dem kiezer zijn op de hoogte van dit truukje.

Aangezien republikeinen vaak later stemmen zou zo'n actie best wel weer op een faliekante mislukking kunnen uitdraaien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:26:40 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_195867301
twitter


Voter suppression zou inderdaad best wel eens in de kont van Republikeinen kunnen bijten.

twitter


twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195867331
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:26 schreef speknek het volgende:
Voter suppression zou inderdaad best wel eens in de kont van Republikeinen kunnen bijten.
In welke zin? Bedoel je dat juist ook het lastig maken om op election day nog even snel te stemmen problematisch kan zijn omdat Republikeinse kiezers in veel minder grote mate aan early voting doen ofzo?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:56:26 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_195867725
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:28 schreef Monolith het volgende:
In welke zin? Bedoel je dat juist ook het lastig maken om op election day nog even snel te stemmen problematisch kan zijn omdat Republikeinse kiezers in veel minder grote mate aan early voting doen ofzo?
Ja trucjes bedenken om van nu af aan de opkomst te onderdrukken zal verhoudingsgewijs meer Republikeinen treffen.
Natuurlijk zijn voter suppression technieken zelden ongericht, maar toch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195868415
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:26 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Voter suppression zou inderdaad best wel eens in de kont van Republikeinen kunnen bijten.

[ twitter ]

[ twitter ]
😳 really?
pi_195868591
“Let the virus spread” Cuomo op zijn presser nu, cnn. over uitspraak Meadow gister.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:49:46 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195868603
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:49 schreef AnneX het volgende:
“Let the virus spread” Cuomo op zijn presser nu, cnn. over uitspraak Meadow gister.
Ja, daar krijg je Cuomo wel mee op de kast, vermoed ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:56:06 #148
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_195868707
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is niet eens grappig meer. Dat dergelijke figuren zo slecht geïnformeerd zijn en vervolgens zo'n grote broek aantrekken, zal ik nooit begrijpen.
Ik begrijp het ook niet.

Wel begrijp ik dat dit een verschrikkelijke vloek is, die de mensheid hardnekkig achtervolgt. Eerste strofe, laatste zin.

The Second Coming by Yeats

Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.

Surely some revelation is at hand;
Surely the Second Coming is at hand.
The Second Coming! Hardly are those words out
When a vast image out of Spiritus Mundi
Troubles my sight: somewhere in sands of the desert
A shape with lion body and the head of a man,
A gaze blank and pitiless as the sun,
Is moving its slow thighs, while all about it
Reel shadows of the indignant desert birds.
The darkness drops again; but now I know
That twenty centuries of stony sleep
Were vexed to nightmare by a rocking cradle,
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Op het scherp van de snede.
pi_195868859
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja trucjes bedenken om van nu af aan de opkomst te onderdrukken zal verhoudingsgewijs meer Republikeinen treffen.
Natuurlijk zijn voter suppression technieken zelden ongericht, maar toch.
Nou ja, ze kunnen in ieder geval aannemen dat de 'vroegere' postzakken vooral democratische stemmen bevatten en de 'latere' postzakken verhoudingsgewijs meer republikeinse stemmen. Kwestie van de laatsten als eerste gaan tellen tot het niet meer mag.

Dat deden ze ook in Florida in 2000. Zakken uit democratische gebieden achter in het opslaghok plaatsen en halverwege de telling de SCOTUS de telling laten stopzetten.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:16:53 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_195869037
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nou ja, ze kunnen in ieder geval aannemen dat de 'vroegere' postzakken vooral democratische stemmen bevatten en de 'latere' postzakken verhoudingsgewijs meer republikeinse stemmen. Kwestie van de laatsten als eerste gaan tellen tot het niet meer mag.

Dat deden ze ook in Florida in 2000. Zakken uit democratische gebieden achter in het opslaghok plaatsen en halverwege de telling de SCOTUS de telling laten stopzetten.
Ja da's natuurlijk waar, ze zijn geregistreerd maar zouden ook gewoon niet geteld kunnen worden.

Maar iets zegt me dat ze op dit trucje inmiddels wel beducht zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:17:39 #151
8369 speknek
Another day another slay
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:25:29 #152
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_195869191
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:46 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Was deze al gedeeld?
De Terugkeer van de Poortwachters. Hoog tijd, vrees ik.
Op het scherp van de snede.
pi_195869199
twitter


In sommige staten lijkt er sprake van een uitzonderlijk hoge opkomst. Ik ben benieuwd in hoeverre de polls hiermee rekening hebben gehouden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 oktober 2020 @ 17:33:47 #154
426493 crew  PippenScottie
pi_195869338
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:26 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

In sommige staten lijkt er sprake van een uitzonderlijk hoge opkomst. Ik ben benieuwd in hoeverre de polls hiermee rekening hebben gehouden.
Er zijn verschillende polls voor likely voters, registered voters en all.
pi_195869511
Nog eentje die het voor gezien houdt door Trump's beleid de overheid te politiseren:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:52:41 #156
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195869638
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:26 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

In sommige staten lijkt er sprake van een uitzonderlijk hoge opkomst. Ik ben benieuwd in hoeverre de polls hiermee rekening hebben gehouden.
Het meest waarschijnlijk lijkt mij een “hell no” beweging van normale Amerikanen die voor alles willen voorkomen dat de “moron in chief” herverkozen wordt. Nooit weer zo’n idioot leeft echt wel bij een groot deel van Amerika. De verdeling van normale Amerikanen versus idioten is de grootste uitdaging
pi_195869783
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Al die superenthousiaste anti-trump stemmers gaan nu ineens thuisblijven omdat Poetin iets roept.

I seriously doubt it.
Ik biecht maar op: ik vond vooral Poetins wijze van formuleren sluw... en ik vind het ook vermakelijk dat zijn opinie over de zaken van Hunter Biden (& wellicht familie) worden beschouwd als "slecht nieuws voor Trump, want Poetin is het niet helemaal met hem eens."

De echte inmenging met de Amerikaanse verkiezingen laat Vlad uiteraard aan enkele van zijn trawanten over.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_195869985
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:33 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Er zijn verschillende polls voor likely voters, registered voters en all.
Ik ben benieuwd of het dan overeenkomt met de verwachtingen.
pi_195870040
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het meest waarschijnlijk lijkt mij een “hell no” beweging van normale Amerikanen die voor alles willen voorkomen dat de “moron in chief” herverkozen wordt. Nooit weer zo’n idioot leeft echt wel bij een groot deel van Amerika. De verdeling van normale Amerikanen versus idioten is de grootste uitdaging
Misschien zijn er mensen die het anders niet zo uitmaakt wie president wordt, maar die er nu helemaal klaar mee zijn. Ik ben benieuwd!
pi_195870336
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien zijn er mensen die het anders niet zo uitmaakt wie president wordt, maar die er nu helemaal klaar mee zijn. Ik ben benieuwd!
Allemaal op Kanye gestemd. 8)7
Ik doe het ff rustig aan.
pi_195871033
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:26 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Allemaal op Kanye gestemd. 8)7
Staat ie in Georgia op de ballot? :P
https://www.politico.com/(...)black-turnout-432405
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 oktober 2020 @ 19:12:47 #163
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195871122
En waarschijnlijk maar weer eens de Hatch Act overtreden:
twitter


Niet dat iemand er ook maar een fuck om geeft
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 19:14:22 #164
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195871146
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:12 schreef Szura het volgende:
En waarschijnlijk maar weer eens de Hatch Act overtreden:
[ twitter ]

Niet dat iemand er ook maar een fuck om geeft
Senator Orrin Hatch, Republican. Toch?

Oh wacht, ik snap het, het is alleen een wet als het om Democraten gaat. Duh.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 19:16:06 #165
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195871183
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:12 schreef Szura het volgende:
En waarschijnlijk maar weer eens de Hatch Act overtreden:
[ twitter ]

Niet dat iemand er ook maar een fuck om geeft
Ze moeten het in de pers ook niet omschrijven als Hatch Act.

Gewoon zeggen dat er campagne wordt gevoerd op kosten van de belastingbetaler.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 oktober 2020 @ 20:20:53 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_195872676
Even een lekker filmpje tussendoor.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195872855
Ah het ligt aan de zwarte gemeenschap zelf. Ze willen niet succesvol zijn! zegt de man die zelf teert op nepotisme :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195873143
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195873183
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 20:20 schreef speknek het volgende:
Even een lekker filmpje tussendoor.

Als Trump weer wint kunnen die pollsters ander werk gaan zoeken. Die worden nooit meer serieus genomen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 20:50:29 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_195873357
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 20:43 schreef L_auteur het volgende:

[..]

Als Trump weer wint kunnen die pollsters ander werk gaan zoeken. Die worden nooit meer serieus genomen.
Ik geloof niet dat The Economist zelf pollt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195873491
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 20:43 schreef L_auteur het volgende:

[..]

Als Trump weer wint kunnen die pollsters ander werk gaan zoeken. Die worden nooit meer serieus genomen.
We zijn nu op hetzelfde punt als 4 jaar geleden toen Clinton begon te zakken in de peilingen. Bij Biden is daar vooralsnog geen sprake van:

twitter


En voor de zoveelste keer: de polls zaten er toen niet naast en de situatie nu is niet te vergelijken met die van 4 jaar geleden. Trump heeft nu 4 jaar wanbeleid achter de rug waarop hij afgerekend kan worden, Biden is lang niet zo impopulair als Clinton en veel kiezers zullen geleerd hebben van de fout om niet te gaan stemmen omdat Clinton toch wel ging winnen wat je nu al terugziet in de opkomst/ het animo bij early voting.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195873833
COVID-19 is wel weer handig om een rapport niet op tijd te leveren, dat dan weer wel ....

twitter


quote:
The FBI has failed to produce a legally required report detailing the scope of white supremacist and other domestic terrorism, despite mounting concerns that the upcoming election could spark far-right violence.

According to a key House committee chairman, that leaves the country in the dark about what the FBI concedes is America’s most urgent terrorist threat, as well as the resources the U.S. government is devoting to fight it.

In June, the bureau was supposed to release a report compiling a wealth of currently unavailable data on domestic terrorism, a category that includes white supremacist violence. The most recent National Defense Authorization Act (NDAA) requires the FBI, in accord with Department of Homeland Security and consultation with the Office of Director of National Intelligence, specify not only known acts of domestic terrorism, but “ideologies relating to domestic terrorism,” and what the FBI and its partners are doing to combat it all.

Yet the FBI is over four months late. While President Trump falsely portrays left-wing property damage as terrorism, suspicion is building that the FBI, whose director Christopher Wray is on the outs with Trump, will keep the public from seeing the scope of its premier terror threat before an election that may feature violence emerging from it.

“I would hate to think that they are reacting to President Trump’s machinations about his dislike for senior leadership in the FBI,” Rep. Bennie Thompson, the Mississippi Democrat who chairs the House Homeland Security Committee, told The Daily Beast. “This report probably would not be viewed favorably by this administration. That, I think, precipitates the report not being released by Nov. 3.”

The public, Thompson continued, “needs to know who the real, documented terrorists in this country, based on the FBI’s intelligence, really are. … I think [Wray] understands that if he wades too far in the water around this subject, he might drown, or get fired, to be honest.”

The FBI did not deny that the report will not be in time for the election.

“The report referenced is a joint product in coordination with ODNI and DHS. NDAA language breaks the report into two parts. Due to limitations caused by COVID-19, Part 1 of the report is in the interagency review process. Part 2 is still being drafted. The FBI is committed to continuing with ODNI and DHS on the report and meeting NDAA requirements,” an FBI official said in a statement to The Daily Beast.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:18:35 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195873969
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 20:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

We zijn nu op hetzelfde punt als 4 jaar geleden toen Clinton begon te zakken in de peilingen. Bij Biden is daar vooralsnog geen sprake van:
Klopt:
https://www.realclearpoli(...)battleground-states/

Vooral in de swing states was het duidelijk hoe Clinton 18 dagen voor de verkiezing van 5.4 voorsprong naar 1.1 op verkiezingsdag ging.

Maar voor Clinton was het vooral 1 week voor de verkiezingen dat het mis ging. Ik vermoed door het ontbreken van peilingen in het weekend en slechte peilingen in de week daarop door de Comey bombshell

Kortom, de peilingen van de komende 3 dagen zijn cruciaal of Biden de comfortabele voorsprong kan behouden, of dat het toch nog spannend gaat worden. PA is de belangrijkste staat en Biden staat daar nu op +5 met maar weinig undecideds.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195874026
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Klopt:
https://www.realclearpoli(...)battleground-states/

Vooral in de swing states was het duidelijk hoe Clinton 18 dagen voor de verkiezing van 5.4 voorsprong naar 1.1 op verkiezingsdag ging.

Maar voor Clinton was het vooral 1 week voor de verkiezingen dat het mis ging. Ik vermoed door het ontbreken van peilingen in het weekend en slechte peilingen in de week daarop door de Comey bombshell

Kortom, de peilingen van de komende 3 dagen zijn cruciaal of Biden de comfortabele voorsprong kan behouden, of dat het toch nog spannend gaat worden. PA is de belangrijkste staat en Biden staat daar nu op +5 met maar weinig undecideds.
Klopt. De Comey bombshell waar hij zich toe gedwongen zag omdat ze wisten dat het nieuws van de emails vlak voor de verkiezingen gelekt zou gaan worden. Door wie? Giuliani natuurlijk mbv Trumpgezinden bij de FBI-NY :')


Het onderzoek daarnaar is door Trump & Co onder het tapijt geveegd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 26-10-2020 21:34:29 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195875029
Ook nog een stuk over niet-stemmers bij FiveThirtyEight:
https://projects.fivethir(...)-poll-2020-election/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195875571
Artikel van Obama in de New Yorker:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195875577
Dit is ook niet heel sympathiek van de USDA:
https://www.politico.com/(...)emic-food-aid-432560
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195876156
Jullie hoeven niet te kijken, hoor naar de 3 optredens van de Clown-in-chief.
Wat ik begrijp, liegtie de hele boel bij elkaar.Alles wat er uit de strot komt.
En Pence is vast negatief getest, want die rent 100 meter heen vanuit vliegtuig naar podium en terug. Gelukkig maar voor hem.
pi_195876505
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:21 schreef AnneX het volgende:
Jullie hoeven niet te kijken, hoor naar de 3 optredens van de Clown-in-chief.
Wat ik begrijp, liegtie de hele boel bij elkaar.Alles wat er uit de strot komt.
En Pence is vast negatief getest, want die rent 100 meter heen vanuit vliegtuig naar podium en terug. Gelukkig maar voor hem.
Ik zie het allemaal voorbij komen adh van tweets :Y

Dit geeft wel mooi weer hoeveel hij liegt in een rally:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195876839
Mijn (Amerikaanse) vrouw en ik zijn het er wel over eens dat wanneer die shit stain herkozen wordt, we naar Canada of Europa verkassen. Dat zou de death stab zijn voor dit land, in elk geval voor liberaal democraten. Het gaat nu al decennia duren voordat alle schade van de administratie is gerepareerd.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:00:05 #181
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_195876852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:56 schreef Shivo het volgende:
Mijn (Amerikaanse) vrouw en ik zijn het er wel over eens dat wanneer die shit stain herkozen wordt, we naar Canada of Europa verkassen. Dat zou de death stab zijn voor dit land, in elk geval voor liberaal democraten. Het gaat nu al decennia duren voordat alle schade van de administratie is gerepareerd.
Je hebt in ieder geval meer keuze als de Trumpstemmers die willen verkassen als die verliest.
pi_195876885
M behandelde het vandaag eveneens. Wat vinden jullie/hoe is dat te verklaren?
pi_195876914
twitter
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:16:59 #185
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_195876940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Top, iemand met 3 jaar ervaring een baan voor het leven geven.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:18:35 #186
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_195876951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:06 schreef Tirza- het volgende:
M behandelde het vandaag eveneens. Wat vinden jullie/hoe is dat te verklaren?
De beste man is oud en staat al jaren bekend om zijn versprekingen. Heeft een goede als VP kanidaat gekozen, dus mocht het echt ernstig zijn dan kan hij het stokje doorgeven.
pi_195876984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:06 schreef Tirza- het volgende:
M behandelde het vandaag eveneens. Wat vinden jullie/hoe is dat te verklaren?
Af en toe niet op een woord kunnen komen is een heel normaal verschijnsel op zijn leeftijd. Komt bij dat Biden een stotterverleden heeft wat soms nog te merken is. Allemaal geen probleem zolang het niet aan de lopende band gebeurt. Een beetje triest dat sommige media dat uitvergroten om de indruk te wekken dat er geestelijk iets mis zou zijn met hem. Als hij werkelijk seniel/ dement zou zijn was hij natuurlijk nooit aan deze uitdaging begonnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2020 01:40:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:25:02 #188
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195876990
Pas als Biden met een viltstift een weerkaart gaat aanpassen, ga ik me zorgen maken.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195876992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:25 schreef monkyyy het volgende:
Pas als Biden met een viltstift een weerkaart gaat aanpassen, ga ik me zorgen maken.
_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:31:18 #190
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_195877015
Even tussendoor, de NOS laat de Amerikanen die mee gaan in de Hunter Biden e-mails gewoon aan het woord: https://nos.nl/video/2353(...)en-eigenlijk-is.html

Wat ze dus constant doen, belichten van twee kanten. Maar de dommertjes die maar naar 1 kant luisteren komen steeds met de MSM en de NOS aanzetten die er geen aandacht aan geeft.
pi_195877155
Terwijl Jaime Harrison vandaag de endorsement kreeg van South Carolina's oudste krant The State bedelt zijn tegenstander Lindsey Graham voor de vierde keer bij Fox News om donaties:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877171
Trump vindt nu dat het tellen van stemmen na 3 nov gestopt moet worden :')

twitter


[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2020 05:26:29 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877179
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Af en toe niet op een woord kunnen komen is een heel normaal verschijnsel op zijn leeftijd. Komt bij dat Biden een stotterverleden heeft wat soms nog te merken is. Allemaal geen probleem zolang het niet aan de lopende band gebeurt. Een beetje triest dat sommige media dat uitvergroten om de indruk te wekken dat er geestelijk iets mis zou zijn met hem. Als hij werkelijk seniel/ dement zou zijn was hij natuurlijk nooit aan deze uitdaging begonnen.
Het programma waar dit voorbij kwam was M, veel linkser dan dat ga je het niet krijgen.

Trump is van dezelfde generatie, waarom is er bij hem niets hiervan te merken?

En waar baseer je dat laatste op? Het weerhield Reagan er niet van.
pi_195877192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:18 schreef Tweek het volgende:

[..]

De beste man is oud en staat al jaren bekend om zijn versprekingen. Heeft een goede als VP kanidaat gekozen, dus mocht het echt ernstig zijn dan kan hij het stokje doorgeven.
Naar mijn idee maakt ie een heel andere indruk dan toen ie VP was, hij gaf Paul nog een figuurlijk pak slaag in '12.
pi_195877200
Hij kreeg destijds dezelfde verwijten als Trump kreeg mbt het eerste debat :P.
pi_195877220
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 02:24 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Het programma waar dit voorbij kwam was M, veel linkser dan dat ga je het niet krijgen.
Niet gezien en de politieke kleur van een programma is totaal niet relevant.

quote:
Trump is van dezelfde generatie, waarom is er bij hem niets hiervan te merken?
Niet iedereen is hetzelfde

quote:
En waar baseer je dat laatste op? Het weerhield Reagan er niet van.
Die werd pas 5 jaar na zijn presidentschap gediagnosticeerd met Alzheimer.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877221
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:06 schreef Tirza- het volgende:
M behandelde het vandaag eveneens. Wat vinden jullie/hoe is dat te verklaren?
Je wil niet weten hoe vaak ik namen door elkaar hussel. En veel mensen met mij.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 02:35:21 #199
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195877223
Ik zit Trump z'n Twitter feed even te bekijken.. die reacties eronder van zijn supporters wekt op je lachspieren, maar het is ook erg triest eigenlijk.

Wat bezielt je eigenlijk om zo'n man te supporten? Ik vind het echt heel bijzonder.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 02:36:13 #200
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_195877227
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 02:26 schreef Tirza- het volgende:

[..]

Naar mijn idee maakt ie een heel andere indruk dan toen ie VP was, hij gaf Paul nog een figuurlijk pak slaag in '12.
En hij heeft Trump nu een figurlijk pak slaag gegeven. Trump durfte niet eens te komen opdagen en had geen plan.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 02:42:05 #201
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195877236
Nu op CNN Tim Murtaugh van de Trump campagne. Voor een beetje comedy

Edit: Tim Murtaugh houdt een uitgeprint A4 omhoog van de gebroeders Cuomo die tijdens een uitzending een onderling grapje hadden en dus gingen lachen.

Volgens Murtaugh nam Cuomo daarom COVID in zijn staat niet serieus.

Je. Verzint. Het. Niet. _O-

[ Bericht 73% gewijzigd door DonDruiper op 27-10-2020 02:48:07 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 02:50:50 #202
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195877244
Wat een shitshow van een interview by the way _O-
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195877245
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 02:42 schreef DonDruiper het volgende:
Nu op CNN Tim Murtaugh van de Trump campagne. Voor een beetje comedy

Edit: Tim Murtaugh houdt een uitgeprint A4 omhoog van de gebroeders Cuomo die tijdens een uitzending een onderling grapje hadden en dus gingen lachen.

Volgens Murtaugh nam Cuomo daarom COVID in zijn staat niet serieus.

Je. Verzint. Het. Niet. _O-
Het wordt wel steeds wanhopiger.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877256
Fraai voorbeeld van de mentaliteit van een kontlikkende republikein onder Trump:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877272
Ted Cruz lult ook maar wat:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877323
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 02:42 schreef DonDruiper het volgende:
Nu op CNN Tim Murtaugh van de Trump campagne. Voor een beetje comedy

Edit: Tim Murtaugh houdt een uitgeprint A4 omhoog van de gebroeders Cuomo die tijdens een uitzending een onderling grapje hadden en dus gingen lachen.

Volgens Murtaugh nam Cuomo daarom COVID in zijn staat niet serieus.

Je. Verzint. Het. Niet. _O-
Maar Chris Cuomo nam COVID ook niet serieus. Toen hij positief getest was ging hij uit quarantine zonder masker. Toen hij daarop aan werd gesproken ging hij ruzie maken.
twitter

Zelf zei hij daar dit over
quote:
“I don’t want some jackass, loser, fat tire biker being able to pull over and get in my face and in my space and talk bullshit to me. I don’t want to hear it,”
Klinkt mij niet als het heel serieus nemen, wat mij betreft kun je daarna ook niet echt Trump de maat meer meten als hij hetzelfde doet.
Zo'n onderling grapje aanhalen om je punt te maken is verder wel sneu natuurlijk.
pi_195877327
Ow ja dat is waar ook, dit kan ook nog allemaal gaan gebeuren natuurlijk:

twitter


Houdt wel in dat het dan in wezen toch een schuldbekentenis is natuurlijk ...

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 27-10-2020 04:01:39 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877419
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:06 schreef Tirza- het volgende:
M behandelde het vandaag eveneens. Wat vinden jullie/hoe is dat te verklaren?
@Tirza et al

Crosspost:
En de verspreking van Biden over ‘George Bush’ is een trump campaign geknipte clip.
Als stotteraar wil hij de begonnen zin veranderen, en als tussenwerpsel spreekt hij de interviewer George aan. That’s it, folks

In de veelheid van miskleuns ben ik de link al weer kwijt en vind wel dat Tirza’s opmerking - en eigenlijk ook van de redactie stagiaire van M ! 8)7 - moet worden rechtgezet!
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 05:40:36 #209
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195877449
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 03:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar Chris Cuomo nam COVID ook niet serieus. Toen hij positief getest was ging hij uit quarantine zonder masker. Toen hij daarop aan werd gesproken ging hij ruzie maken. [ twitter ]
Zelf zei hij daar dit over
[..]

Klinkt mij niet als het heel serieus nemen, wat mij betreft kun je daarna ook niet echt Trump de maat meer meten als hij hetzelfde doet.
Zo'n onderling grapje aanhalen om je punt te maken is verder wel sneu natuurlijk.
Tim bedoelde zijn broer, Andrew.

Goed lezen hé.

Ik kan zelf ook niet zo goed over Chris hoor. Beetje cocky.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195877574
Mijn hemel, ongeneerd ook. Geen sprake meer van onafhankelijke rechtsspraak dus.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877593
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:06 schreef Kijkertje het volgende:
Mijn hemel, ongeneerd ook. Geen sprake meer van onafhankelijke rechtsspraak dus.

[ twitter ]
Dat dat zomaar kan ja :{

twitter
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_195877610
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:12 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat dat zomaar kan ja :{

[ twitter ]
Zonder mondkapjes ook ;(

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195877623
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zonder mondkapjes ook ;(

[ twitter ]
En gefixt dus ze kunnen wel op vakantie. De rest van het land kan stikken

twitter
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 06:42:35 #214
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195877732
8 dagen voor verkiezingsdag er door gedrukt terwijl tientallen miljoenen al hebben gestemd. Beschamend.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195877735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:18 schreef pullup het volgende:

[..]

En gefixt dus ze kunnen wel op vakantie. De rest van het land kan stikken

[ twitter ]
Zo triest en eigenlijk misdadig. Ik zag net bij Rachel Maddow waar het qua besmettingen allemaal uit de hand aan het lopen is en de gevolgen daarvan.

Video:

Hospitals bear brunt of Trump admin surrender to coronavirus
quote:
Rachel Maddow looks at hospitals in crisis around the United States, where ICU beds are full to capacity, and spillover capacity is being utilized but medical staffing is stretched too thin to extend care further.
En niet alleen de COVID-patienten zijn de dupe van dit beleid:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 06:46:49 #216
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195877751
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:42 schreef Montov het volgende:
8 dagen voor verkiezingsdag er door gedrukt terwijl tientallen miljoenen al hebben gestemd. Beschamend.
De GOP is een criminele organisatie geworden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:23:03 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_195877918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 02:24 schreef Tirza- het volgende:
Trump is van dezelfde generatie, waarom is er bij hem niets hiervan te merken?
Trump komt heel vaak niet uit zijn woorden?

United Shursh, covfefe, Yosemites?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195877995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Trump komt heel vaak niet uit zijn woorden?

United Shursh, covfefe, Yosemites?
Ondanks dat ze maar een paar jaar van elkaar geboren zijn, zijn ze in letterlijke zin ook niet van dezelfde generatie. Trump is een Baby Boomer en Biden is van de Silent Generation en zou, opvallend genoeg, de eerste (en, hopelijk laatste) president worden van die generatie.
pi_195878061
Op zich, wat ik over haar gelezen en gehoord heb, is Barrett een prima rechter voor het hooggerechtshof. Op de benoeming zelf valt denk ik weinig aan te merken (in tegenstelling tot de vorige keer). Het enige foute is dat de rechtspraak zo verschrikkelijk gepolitiseerd is...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:50:20 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_195878117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:44 schreef Hanca het volgende:
Op zich, wat ik over haar gelezen en gehoord heb, is Barrett een prima rechter voor het hooggerechtshof. Op de benoeming zelf valt denk ik weinig aan te merken (in tegenstelling tot de vorige keer). Het enige foute is dat de rechtspraak zo verschrikkelijk gepolitiseerd is...
Behalve dat ze echt maar drie jaar ervaring heeft, niet representatief voor de bevolking is, en ongeveer het grootste wapenfeit is dat ze de verkiezingen van 2000 heeft geholpen te stelen voor de Republikeinen.

Maar ze ziet er wel cute uit, dat wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195878125
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:44 schreef Hanca het volgende:
Op zich, wat ik over haar gelezen en gehoord heb, is Barrett een prima rechter voor het hooggerechtshof. Op de benoeming zelf valt denk ik weinig aan te merken (in tegenstelling tot de vorige keer). Het enige foute is dat de rechtspraak zo verschrikkelijk gepolitiseerd is...
De conservatieven in het Hooggerechtshof zijn nu ver in de meerderheid (helaas is de politieke kleur van rechter relevant in de VS), terwijl het land als geheel steeds progressiever wordt.

Lijkt mij vragen om moeilijkheden in de toekomst. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen Amerikaan ben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195878173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De conservatieven in het Hooggerechtshof zijn nu ver in de meerderheid (helaas is de politieke kleur van rechter relevant in de VS), terwijl het land als geheel steeds progressiever wordt.

Lijkt mij vragen om moeilijkheden in de toekomst. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen Amerikaan ben.
Ja, dat bedoel ik dus: ze is een prima rechter, als je de politiek weg denkt. De politieke kleur zou er niet toe moeten doen. Het probleem is niet het aantal conservatieven of progressieven in het SC, maar het feit dat dat een item is. Ik heb in Nederland geen idee, misschien stemmen alle leden van de Hoge Raad wel SGP of SP. Dat is hier gewoon geen item.


Ik ben ook blij dat ik geen Amerikaan ben. Als ik alle landen van de wereld op volgorde zou zetten van waar ik het liefste woon, zou de VS in de onderste helft vallen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 27-10-2020 08:01:38 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195878180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:31 schreef Tweek het volgende:
Even tussendoor, de NOS laat de Amerikanen die mee gaan in de Hunter Biden e-mails gewoon aan het woord: https://nos.nl/video/2353(...)en-eigenlijk-is.html

Wat ze dus constant doen, belichten van twee kanten. Maar de dommertjes die maar naar 1 kant luisteren komen steeds met de MSM en de NOS aanzetten die er geen aandacht aan geeft.
ik denk de mensen waar jij op doelt, vooral media over de nos kijken, ipv zelf 3 maanden de nos volgen.
pi_195878237
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus: ze is een prima rechter, als je de politiek weg denkt. De politieke kleur zou er niet toe moeten doen. Het probleem is niet het aantal conservatieven of progressieven in het SC, maar het feit dat dat een item is. Ik heb in Nederland geen idee, misschien stemmen alle leden van de Hoge Raad wel SGP of SP. Dat is hier gewoon geen item.


Ik ben ook blij dat ik geen Amerikaan ben. Als ik alle landen van de wereld op volgorde zou zetten van waar ik het liefste woon, zou de VS in de onderste helft vallen.
Het zou er inderdaad niet toe moeten doen, maar helaas doet dat het wel. En mij lijkt het persoonlijk niet gezond dat er zo'n grote discrepantie bestaat tussen de denkwijze van de SC en die van een steeds groter deel van de Amerikaanse bevolking.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195878249
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]

ik denk de mensen waar jij op doelt, vooral media over de nos kijken, ipv zelf 3 maanden de nos volgen.
Ja, laatst bij nieuwsuur ook een item waar naast bijvoorbeeld Bolton (die logischerwijs niet zo positief was over Trump) ook gewoon Bannon en een voormalig lid van z'n regering (even kwijt wie, zijn er ook zoveel) aan het woord kwamen en vrijelijk mochten oreren zonder kritische tegenvraag terwijl daar echt de meest baarlijke nonsens uitkwam, met name uit die dame.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195878359
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:56 schreef Hanca het volgende:
Ja, dat bedoel ik dus: ze is een prima rechter, als je de politiek weg denkt.
Moeilijk te doen. Ze is slechts een paar jaar rechter geweest. Een snellere carriere is moeilijk denkbaar, dus er zal een reden zijn waarom zij boven andere zeer gekwalificeerde rechters met het juist profiel verkozen is.

Hoewel ze natuurlijk ook wel rechtenprof was, wat wat mij betreft ook een valide kwalificatie is.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-10-2020 08:46:47 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:27:03 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_195878508
Het maakt toch allemaal niet uit. De Democraten kunnen nu pushen dat de Republikeinen schijt aan de bevolking te hebben zodat Bidens voordeel stand kan houden, ze de trifecta winnen, de court packen en daarna hervormingen doorvoeren. Deze phyrrische overwinning is doodsgereutel van de GOP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:31:25 #228
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_195878555
Vannacht waren er flinke rellen in Philadelphia. De Democraten moeten Pennsylvania winnen deze verkiezingen dus het komt op een ongelukkig moment.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_195878753
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:31 schreef Mike het volgende:
Vannacht waren er flinke rellen in Philadelphia. De Democraten moeten Pennsylvania winnen deze verkiezingen dus het komt op een ongelukkig moment.
Is de pliesie weer te trigger happy geweest?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195878874
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Is de pliesie weer te trigger happy geweest?
10 kogels in een verward persoon met een mes geschoten.
pi_195878915
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Moeilijk te doen. Ze is slechts een paar jaar rechter geweest. Een snellere carriere is moeilijk denkbaar, dus er zal een reden zijn waarom zij boven andere zeer gekwalificeerde rechters met het juist profiel verkozen is.

Hoewel ze natuurlijk ook wel rechtenprof was, wat wat mij betreft ook een valide kwalificatie is.
Ja, inderdaad. Mensen die haar iemand met 3 jaar ervaring noemen, die doen dat gewoon expres om haar neer te halen. In 1998 was ze al medewerker van Scalia in het hooggerechtshof. Daarna een aantal jaar advocaat (ik vind het op zich een pré als een rechter ook die kant van de rechtspraak heeft gezien), vanaf 2002 docent aan een rechtenfaculteit en vanaf 2010 hoogleraar. Vanaf 2017 rechter van het hof van beroep. Lijkt me een heel degelijke lijn om uiteindelijk bij het hooggerechtshof uit te komen.

In 2017 zei ze trouwens ook al wat ze nu ook zegt: dat persoonlijke overtuigingen van een rechter nooit mee moeten tellen. Als alle rechters die overtuiging nou hadden en uitvoerden, was de rechtspraak in de VS een stuk beter af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195879100
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:31 schreef Tweek het volgende:
Even tussendoor, de NOS laat de Amerikanen die mee gaan in de Hunter Biden e-mails gewoon aan het woord: https://nos.nl/video/2353(...)en-eigenlijk-is.html

Wat ze dus constant doen, belichten van twee kanten. Maar de dommertjes die maar naar 1 kant luisteren komen steeds met de MSM en de NOS aanzetten die er geen aandacht aan geeft.
Dat 2-kanten-belichten is de pest van de media geworden. De dommetjes net zoveel zendtijd geven als de experts. Zo is de hele klimaatdiscussie ontspoord. 9 van de 10 wetenschappers en feiten aan de ene kant, Truus van facebook aan de andere kant en beiden 50% zendtijd geven, want 'beide zijdes belichten' :r
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195879172
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat 2-kanten-belichten is de pest van de media geworden. De dommetjes net zoveel zendtijd geven als de experts. Zo is de hele klimaatdiscussie ontspoord. 9 van de 10 wetenschappers en feiten aan de ene kant, Truus van facebook aan de andere kant en beiden 50% zendtijd geven, want 'beide zijdes belichten' :r
Dat komt nauwelijks voor.

Bij de NOS is het vooral dat ze mensen zoeken die ze 'expert' kunnen noemen en tegen het overheidsbeleid zijn.
pi_195879197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat komt nauwelijks voor.

Bij de NOS is het vooral dat ze mensen zoeken die ze 'expert' kunnen noemen en tegen het overheidsbeleid zijn.
Dit leidt er dan vervolgens toe dat in veel gevallen PVV en FVD de helft van de aandacht opslokken, want het kritische geluid moet ook aandacht krijgen ... lastig dilemma blijft 't wel.
pi_195879217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit leidt er dan vervolgens toe dat in veel gevallen PVV en FVD de helft van de zendtijd opslokken, want het kritische geluid moet ook aandacht krijgen ... lastig dilemma blijft 't wel.
Valt mee hoor, bij een artikel over welke overheidsmaatregel dan ook krijgt de gehele oppositie de kans om er schande van te spreken.
pi_195879403
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Valt mee hoor, bij een artikel over welke overheidsmaatregel dan ook krijgt de gehele oppositie de kans om er schande van te spreken.
Wat velen niet doen, omdat ze het eens zijn, waarbij de tokkies die het overal zomaar oneens mee zijn overblijven.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:30:48 #237
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_195879418
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat 2-kanten-belichten is de pest van de media geworden. De dommetjes net zoveel zendtijd geven als de experts. Zo is de hele klimaatdiscussie ontspoord. 9 van de 10 wetenschappers en feiten aan de ene kant, Truus van facebook aan de andere kant en beiden 50% zendtijd geven, want 'beide zijdes belichten' :r
Precies, en dan al die pvv/fvd/trump tokkies die dan schreeuwen dat het belachelijk is dat al die wetenschappers en feiten überhaupt belicht worden. Want die willen enkel 'nieuws' horen dat hun achterlijke visie van de wereld bevestigd. :r kutvolk
nee, jij dan!
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:32:45 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_195880401
Die laten er geen gras over groeien, kijken of ze het snel erdoor kunnen krijgen voordat de court gepackt wordt:

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:36:16 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_195880456
Richard Dawkins waarschuwde twintig jaar geleden al in de discussie met creationisten ervoor dat het beter was uberhaupt geen discussie te voeren, omdat zelfs als je ze met de grond gelijk maakte, alleen al in een adem genoemd worden met een professor, winst was voor hun en ervoor zorgt dat hun ideeen legitimiteit krijgen. Je ziet hetzelfde met de alt-right, of nu de coronawappies, in een journalistiek idee dat beide kanten gehoord moeten worden. Iedereen ziet dat het troep is, maar als het maar lang genoeg in het nieuws genoemd wordt in dezelfde adem als experts, wordt het vanzelf een legitiem alternatief.

[ Bericht 9% gewijzigd door speknek op 27-10-2020 10:41:40 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195880887
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:36 schreef speknek het volgende:
Richard Dawkins waarschuwde twintig jaar geleden al in de discussie met creationisten ervoor dat het beter was uberhaupt geen discussie te voeren, omdat zelfs als je ze met de grond gelijk maakte, alleen al in een adem genoemd worden met een professor, winst was voor hun en ervoor zorgt dat hun ideeen legitimiteit krijgen. Je ziet hetzelfde met de alt-right, of nu de coronawappies, in een journalistiek idee dat beide kanten gehoord moeten worden. Iedereen ziet dat het troep is, maar als het maar lang genoeg in het nieuws genoemd wordt in dezelfde adem als experts, wordt het vanzelf een legitiem alternatief.
Ik moet ook zeggen dat ik die volkomen surrealistische waanbeelden die op gelijke voet met serieuze wetenschap werden geplaatst in de media destijds ook vooral een raar religieus fenomeen vond dat zich hoofdzakelijk leek te beperken tot de VS, maar zo langzamerhand heeft het zich niet alleen in de VS verspreid als een olievlek naar allerhande andere thema's, maar mogen ook hier antivaxxermafklappers aanschuiven tegenover serieuze wetenschappers en artsen, allerlei viruswaanzinnigen hun mening geven en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195881040
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik die volkomen surrealistische waanbeelden die op gelijke voet met serieuze wetenschap werden geplaatst in de media destijds ook vooral een raar religieus fenomeen vond dat zich hoofdzakelijk leek te beperken tot de VS, maar zo langzamerhand heeft het zich niet alleen in de VS verspreid als een olievlek naar allerhande andere thema's, maar mogen ook hier antivaxxermafklappers aanschuiven tegenover serieuze wetenschappers en artsen, allerlei viruswaanzinnigen hun mening geven en ga zo maar door.
Hadden daar laatst nog flink discussie over op onze redactie. Clubje Antivaxxers hield een bijeenkomst in Apeldoorn en of we daar iets mee moesten doen.

Uiteindelijk genegeerd omdat de meerderheid (waaronder ik) van mening was dat het nergens op slaat om die figuren een podium te bieden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195881076
Het blijft natuurijk ook bizar dat zulk soort gekkies bij de stembus evenveel te zeggen hebben als experts. Dat is echt een systeemfout. Groeit hun aantal te groot heb je letterlijk idiocracy.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:31:51 #243
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195881370
Ik vind het goed dat iedere stem even zwaar telt. Dat zouden ze in Amerika ook moeten doen met hun presidentsverkiezingen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195881496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:31 schreef Montov het volgende:
Ik vind het goed dat iedere stem even zwaar telt. Dat zouden ze in Amerika ook moeten doen met hun presidentsverkiezingen.
Gaat voor deze verkiezingen niet meer helpen, maarrr..

https://en.wikipedia.org/(...)e_Interstate_Compact *O*
pi_195881828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het blijft natuurijk ook bizar dat zulk soort gekkies bij de stembus evenveel te zeggen hebben als experts. Dat is echt een systeemfout. Groeit hun aantal te groot heb je letterlijk idiocracy.
Dat snap ik dan weer prima, want dat is nou net de essentie van democratie. Juist de VS kent een lange geschiedenis van dubieuze barrières voor wat betreft het stemrecht, die vooral specifieke groepen kiezers van het stemmen afhouden. Stemrecht is ook heel breed, ik zie niet in waarom een 'expert' op het gebied van vaccins meer stemrecht zou moeten hebben om te bepalen wie het land bestuurt en wetgeeft op legio vlakken van hypotheekrenteaftrek tot abortus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195882185
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hadden daar laatst nog flink discussie over op onze redactie. Clubje Antivaxxers hield een bijeenkomst in Apeldoorn en of we daar iets mee moesten doen.

Uiteindelijk genegeerd omdat de meerderheid (waaronder ik) van mening was dat het nergens op slaat om die figuren een podium te bieden.
Naar mijn mening moet er juist wel een podium geboden worden en vervolgens alle claims met feiten onderuit halen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:23:51 #247
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195882223
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Naar mijn mening moet er juist wel een podium geboden worden en vervolgens alle claims met feiten onderuit halen.
Het probleem is de groeiende groep mensen bij wie feiten er niet meer toe doen. Trump en Trump-aanhangers zijn sprekende voorbeelden van die groep.
pi_195882375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het probleem is de groeiende groep mensen bij wie feiten er niet meer toe doen. Trump en Trump-aanhangers zijn sprekende voorbeelden van die groep.
Juist daarom, als de media hen negeert zijn er andere bronnen zonder weerwoord en kan het fijn doorwoekeren.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195882690
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Juist daarom, als de media hen negeert zijn er andere bronnen zonder weerwoord en kan het fijn doorwoekeren.
Dit is ook mijn ideaalbeeld, maar vaak in de talkshows zijn de experts veel te lief. Behalve toen met Famke Louise enzo maar dat was meer een meelijwekkende vertoning dan dat er iets rechtgezet werd.
What Would Goku Do
  Redactie Games dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:07:39 #250
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195883288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:42 schreef viagraap het volgende:

[..]

Dit is ook mijn ideaalbeeld, maar vaak in de talkshows zijn de experts veel te lief. Behalve toen met Famke Louise enzo maar dat was meer een meelijwekkende vertoning dan dat er iets rechtgezet werd.
Dat vond ik juist een sterk optreden door de compassie die Gommers voor haar toonde. Ik zou het zelf niet kunnen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:27:33 #251
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195883607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hadden daar laatst nog flink discussie over op onze redactie. Clubje Antivaxxers hield een bijeenkomst in Apeldoorn en of we daar iets mee moesten doen.

Uiteindelijk genegeerd omdat de meerderheid (waaronder ik) van mening was dat het nergens op slaat om die figuren een podium te bieden.
Helemaal negeren moet je ze niet. Mij lijkt de beste methode om ze aan te horen en adrem debunken. Sommige mensen MOETEN publiek volledig in hun hemd gezet worden. Discussiëren met geïndoctrineerde betweters is zinloos. Zorg dat je feiten staan als een huis en ontdoe je van ze met harde bewijzen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:29:49 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_195883657
Dat werkt allemaal niet als het kamp van de argumenten bij voorbaat verdacht gemaakt is. Deplatformen is het enige dat helpt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195883795
Ik denk dat het meer een onderwijs kwestie is. Als mensen leren op een logische manier informatie te filteren, hebben ze veel minder kans om in een desinformatie konijnenhol getrokken te worden.
pi_195883897
Social media afschaffen zou al een hoop helpen om bubbels te doorbreken w/

Wat een aids is dat zeg, beide kanten op.
pi_195884084
@KoosVogels
Er zijn veel psychologische studies geweest hoe je het effectiefst misinformatie debunkt. Naast vaccinaties en COVID is ook al tijdens de tabaks- en klimaatoorlog veel over geleerd. Er zijn meerdere dingen waar je op moet letten maar het belangijkste punt: begin met de feiten.

Dit wordt in deze video helder uitgelegd. Met een gastoptreden van Kelly-Anne!


Er is van dezelfde auteur(s) ook een Debunking Handboek (PDF)

Uit een recente post op SkepticalScience:


[ Bericht 9% gewijzigd door cynicus op 27-10-2020 14:44:12 ]
pi_195884118
[dubbel]
pi_195884122
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:42 schreef BEFEM het volgende:
Social media afschaffen zou al een hoop helpen om bubbels te doorbreken w/

Wat een aids is dat zeg, beide kanten op.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Ik denk dat het meer een onderwijs kwestie is. Als mensen leren op een logische manier informatie te filteren, hebben ze veel minder kans om in een desinformatie konijnenhol getrokken te worden.
Hebben jullie The social dilemma gezien?
Echt een aanrader wat dat betreft.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:13:22 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195884400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:44 schreef Hanca het volgende:
Op zich, wat ik over haar gelezen en gehoord heb, is Barrett een prima rechter voor het hooggerechtshof. Op de benoeming zelf valt denk ik weinig aan te merken (in tegenstelling tot de vorige keer). Het enige foute is dat de rechtspraak zo verschrikkelijk gepolitiseerd is...
Waar baseer je dat op want ze heeft vrijwel geen enkel rechterlijke uitspraak achter haar naam.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195884589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op want ze heeft vrijwel geen enkel rechterlijke uitspraak achter haar naam.
Op allerlei interviews en bespiegelingen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik, zowel Nederlands als Engels, zowel links als rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:24:41 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195884634
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op allerlei interviews en bespiegelingen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik, zowel Nederlands als Engels, zowel links als rechts.
Maar niet gebaseerd op haar werk als rechter want daar heeft ze geen trackrecord. Dat is het punt. En meedoen aan een verkiezingsfeestje van Trump op het Witte Huis is ook niet echt een goed voorteken, vind je wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:26:00 #261
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195884655
Interessante vraag: in hoeverre heeft Biden een home advantage in Pennsylvania? Het is tenslotte zijn thuisstaat.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195884675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:07 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat vond ik juist een sterk optreden door de compassie die Gommers voor haar toonde. Ik zou het zelf niet kunnen.
Hmm misschien haal ik de publieke terechtstelling in (social) media en de daadwerkelijke talkshowtafel in dit geval doorelkaar ja.
What Would Goku Do
pi_195884685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar niet gebaseerd op haar werk als rechter want daar heeft ze geen trackrecord. Dat is het punt. En meedoen aan een verkiezingsfeestje van Trump op het Witte Huis is ook niet echt een goed voorteken, vind je wel?
Je hoeft geen echt trackrecord te hebben als rechter om in het hooggerechtshof te komen, een heel aantal jaar hoogleraar zijn is wat mij betreft minstens net zo'n goede voorwaarde (misschien wel beter, omdat een rechter toch in zijn dagelijkse praktijk weinig met het grote plaatje en de grondwet te maken heeft, een hoogleraar wel).

En ik vind de politieke kleur van een rechter niet zo relevant. Niet op komen dagen bij een feestje ter jouwer eer als je door de president op het Witte Huis wordt uitgenodigd wordt zou ik trouwens een heel slecht teken vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:48 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_195885066
Brett Kavanaugh Signals He’s Open to Stealing the Election for Trump

quote:
While referencing an earlier case, Kavanaugh dropped a bombshell in a footnote: He endorsed an argument that was too extreme for even the Bush v. Gore majority that decided the 2000 election, one that would give the Supreme Court the wholly new right to overrule state courts on their own election laws. In Bush v. Gore, three justices—William Rehnquist, joined by Antonin Scalia and Clarence Thomas—tried to overturn the Florida Supreme Court’s interpretation of the state’s own election law. As a rule, state Supreme Courts get final say over the meaning of their own state laws. But Rehnquist, Scalia, and Thomas argued that SCOTUS must review their decisions to ensure they comply with the “intent of the legislature.” In other words, the Supreme Court gets to be a Supreme Board of Elections that substitutes state courts’ interpretation of state law with its own subjective view of a legislature’s “intent.” Anthony Kennedy and Sandra Day O’Connor balked at this theory, refusing to sign onto it.

Yet Kavanaugh cited Rehnquist’s concurrence as if it were precedent. As Rehnquist “persuasively explained in Bush v. Gore,” Kavanaugh wrote, “the text of the Constitution requires federal courts to ensure that state courts do not rewrite state election laws.” It is surreal to read these words. Rehnquist’s concurrence garnered just three votes, so it is not precedent at all. Neither, for that matter, is the majority decision in Bush v. Gore, which warned future courts never to rely on it as precedent. To set a good example, SCOTUS itself has never cited any part of Bush v. Gore as precedent. Its opinions are ghosts that haunt modern constitutional law. Yet Kavanaugh just declared in a footnote that he not only agrees with Rehnquist but actually views his opinion as bona fide precedent.

Roberts distanced himself from Kavanaugh’s position on Monday, but Barrett’s confirmation renders his views largely irrelevant. We can probably expect Kavanaugh, along with Thomas, Alito, Gorsuch, and now Barrett, to smack down state Supreme Courts that try to expand voting rights, or even just count every ballot.
https://slate.com/news-an(...)ots-trump-fraud.html

I am Jack's complete lack of surprise. De politieke benoemingen staan klaar voor de quid pro quo in de nieuwe maffiastaat USA.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:30 #265
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195885239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:26 schreef Puddington het volgende:
Interessante vraag: in hoeverre heeft Biden een home advantage in Pennsylvania? Het is tenslotte zijn thuisstaat.
Nou ja, thuisstaat... Hij heeft er de eerste 10 jaar van zijn leven gewoond.
pi_195885363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 13:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Ik denk dat het meer een onderwijs kwestie is. Als mensen leren op een logische manier informatie te filteren, hebben ze veel minder kans om in een desinformatie konijnenhol getrokken te worden.
Als dat zo was, dan zou je mensen ook van hun geloof af kunnen helpen, maar zo werkt het niet.

Mensen bekeren naar een geloof (of ideologie) is heel wat makkelijker dan ze terughalen naar de realiteit. De realiteit biedt geen hoop, vijand, of herkansing.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:11:42 #267
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195885466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:49 schreef speknek het volgende:
Brett Kavanaugh Signals He’s Open to Stealing the Election for Trump
[..]

https://slate.com/news-an(...)ots-trump-fraud.html

I am Jack's complete lack of surprise. De politieke benoemingen staan klaar voor de quid pro quo in de nieuwe maffiastaat USA.
Ik vind dit niet zo spannend. Het lijkt mij toch logisch dat je federaal nog kan toetsen dat een rechter de regels van die staat toepast?
Géén kloon van tvlxd!
pi_195885699
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik vind dit niet zo spannend. Het lijkt mij toch logisch dat je federaal nog kan toetsen dat een rechter de regels van die staat toepast?
Dat is niet zozeer het punt. Hij heeft een aparte mening geschreven met een nogal duidelijk partijdige mening (volgens dit artikel).
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:31:36 #269
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195885718
twitter


Lijkt me ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:02:48 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_195886302
Well awkward dat de defense lawyer en rechter dezelfde achternaam hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:53 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vraag me sowieso af dat als je dan iemand gaat verkrachten waarom het Jean Carroll moet zijn. Wat een lelijk wijf is dat.
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:28:27 #271
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195886716
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:55 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Doe je hier nou een Bolsonarootje? :D
Ja sorry waarschijnlijk wel.
Het schoot me te binnen toen ik die foto zag. Alleen al daarom zou ik twijfelen aan haar verhaal.
Als je Trump bent kun je elk topmodel meekrijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195886755
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja sorry waarschijnlijk wel.
Het schoot me te binnen toen ik die foto zag. Alleen al daarom zou ik twijfelen aan haar verhaal.
Als je Trump bent kun je elk topmodel meekrijgen.
Vandaar dat 'ie playmates en pornosterren moet betalen om mee te gaan. Flinke charmeur wel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195886817
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]


Als je Trump bent kun je elk topmodel meekrijgen.
Mwoa, dat lijkt me nou ook weer niet.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:38:08 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195886887
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vandaar dat 'ie playmates en pornosterren moet betalen om mee te gaan. Flinke charmeur wel.
Vast niet allemaal.
Kijk bijvoorbeeld naar zijn vrouw. En dan zou hij dan The Mummy bij de pussy gegrabt hebben. Het lijkt me gewoon sterk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:38:19 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195886889
twitter


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:43:46 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195886998
Colorado en New Mexico lijken wel Democratische enclaves omringd door republikeinse staten.
Iemand een idee hoe dat komt?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:45:54 #277
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_195887026
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:38 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Pennsylvania is ook vrij close nog dus die staat is nog zeker niet veilig, ondanks dat ze het al blauw kleuren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:48:32 #278
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195887092
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 14:26 schreef Puddington het volgende:
Interessante vraag: in hoeverre heeft Biden een home advantage in Pennsylvania? Het is tenslotte zijn thuisstaat.
Geen idee, hij heeft dit dan wel mee, maar Trump heeft zijn zinnen gezet op die staat en zal niet aflaten. Vergeet niet wat er is gebeurd in 2018 toen de GOP zich stilletjes focusseerden op staten waar ze een senator konden consolideren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195887177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:43 schreef Harvest89 het volgende:
Colorado en New Mexico lijken wel Democratische enclaves omringd door republikeinse staten.
Iemand een idee hoe dat komt?
Latinos, en specifiek over Colorado veel College Educated.

Maar het is wel beetje aan het veranderen nu, Arizona is paars geworden en Texas gaat richting paars
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:56:05 #280
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195887275
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Vast niet allemaal.
Kijk bijvoorbeeld naar zijn vrouw. En dan zou hij dan The Mummy bij de pussy gegrabt hebben. Het lijkt me gewoon sterk.
Als je een smak geld hebt kun je makkelijk een "vrouw" uit het voormalige Oostblok importeren..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:56:36 #281
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195887281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als je een smak geld hebt kun je makkelijk een "vrouw" uit het voormalige Oostblok importeren..
Of haar ouders
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:58:04 #282
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195887312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:43 schreef Harvest89 het volgende:
Colorado en New Mexico lijken wel Democratische enclaves omringd door republikeinse staten.
Iemand een idee hoe dat komt?
Bevolkingssamenstelling. Stedelingen en Latino's stemmen relatief meer Democratisch dan blanken en plattelanders. New Mexico is 50% Latino, in Colorado groeit Denver de laatste decennia heel hard. Dit zijn dan hoogopgeleiden uit bv Californië.
Arizona trok in het verleden vooral blanke pensionado's uit het hele land, die stemmen dan weer eerder Republikeins. Maar daar zie je nu ook dat het richting de Democraten trekt. Voor wat betreft de staten om Colorado heen: Utah is mormoons, dat is sowieso een verhaal apart. Wyoming, Nebraska, Kansas en Oklahoma hebben vooral heel veel plattelandsbevolking, en weinig Latino's.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:58:09 #283
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195887317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:56 schreef Szura het volgende:

[..]

Of haar ouders
Die kreeg hij ook. Ik heb zo'n vermoeden dat die nu ergens in een van zijn hotels wc's schoonmaken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:03:14 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_195887418
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:43 schreef Harvest89 het volgende:
Colorado en New Mexico lijken wel Democratische enclaves omringd door republikeinse staten.
Iemand een idee hoe dat komt?
Ze zijn technisch allebei paars, maar voornamelijk omdat de staten stedelijker zijn dan je denkt. Vrijwel iedereen woont in een paar grote steden, met een paar bekende universiteiten. Met name Colorado is een van de verstedelijkste staten, en Boulder en Aspen trekken veel jonge rijke gezinnen aan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Urbanization_in_the_United_States

Utah en Arizona zijn vanuit dit optiek de odd states out (en de new england staten de andere kant op), maar die worden dan ook steeds blauwer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:06:29 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195887487
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Vast niet allemaal.
Kijk bijvoorbeeld naar zijn vrouw. En dan zou hij dan The Mummy bij de pussy gegrabt hebben. Het lijkt me gewoon sterk.
Ach, Trump kan natuurlijk gewoon DNA afstaan. Hij loopt tenslotte ook rond te bazuinen dat Hunter Biden zijn onschuld maar moet bewijzen in dat laptop verhaal, dan mag hij dat zelf ook doen in dit geval.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:16:09 #286
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195887708
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, Trump kan natuurlijk gewoon DNA afstaan. Hij loopt tenslotte ook rond te bazuinen dat Hunter Biden zijn onschuld maar moet bewijzen in dat laptop verhaal, dan mag hij dat zelf ook doen in dit geval.
Zijn insteek is dat Hunter Biden zijn onschuld wél moet bewijzen en hij zelf niet. Per slot van rekening is hij niet voor niets als een dolle tekeer gegaan in het juridische systeem.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195888307
Het was een genoegen om Obama te horen spreken en aanvuren in Orlando,Fl.
pi_195888417
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik die volkomen surrealistische waanbeelden die op gelijke voet met serieuze wetenschap werden geplaatst in de media destijds ook vooral een raar religieus fenomeen vond dat zich hoofdzakelijk leek te beperken tot de VS, maar zo langzamerhand heeft het zich niet alleen in de VS verspreid als een olievlek naar allerhande andere thema's, maar mogen ook hier antivaxxermafklappers aanschuiven tegenover serieuze wetenschappers en artsen, allerlei viruswaanzinnigen hun mening geven en ga zo maar door.
Die bewegingen worden wereldwijd ook gevoed met miljoenen aan donaties van schimmige clubjes, dus ergens is het wel logisch dat ze steeds meer aan zichtbaarheid en support krijgen. Iets met als je de boodschap maar vaak genoeg herhaalt...
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195888446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik die volkomen surrealistische waanbeelden die op gelijke voet met serieuze wetenschap werden geplaatst in de media destijds ook vooral een raar religieus fenomeen vond dat zich hoofdzakelijk leek te beperken tot de VS, maar zo langzamerhand heeft het zich niet alleen in de VS verspreid als een olievlek naar allerhande andere thema's, maar mogen ook hier antivaxxermafklappers aanschuiven tegenover serieuze wetenschappers en artsen, allerlei viruswaanzinnigen hun mening geven en ga zo maar door.
Die bewegingen worden wereldwijd ook gevoed met miljoenen aan donaties van schimmige clubjes, dus ergens is het wel logisch dat ze steeds meer aan zichtbaarheid en support krijgen. Iets met als je de boodschap maar vaak genoeg herhaalt...
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Naar mijn mening moet er juist wel een podium geboden worden en vervolgens alle claims met feiten onderuit halen.
Ook hier zie je dat het geen zin heeft. Als iemand de fabeltjesfuik is ingedoken, dan kom je daar vrijwel niet meer uit, ongeacht of je met feiten om de oren geslagen wordt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195888472
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat ik die volkomen surrealistische waanbeelden die op gelijke voet met serieuze wetenschap werden geplaatst in de media destijds ook vooral een raar religieus fenomeen vond dat zich hoofdzakelijk leek te beperken tot de VS, maar zo langzamerhand heeft het zich niet alleen in de VS verspreid als een olievlek naar allerhande andere thema's, maar mogen ook hier antivaxxermafklappers aanschuiven tegenover serieuze wetenschappers en artsen, allerlei viruswaanzinnigen hun mening geven en ga zo maar door.
Die bewegingen worden wereldwijd ook gevoed met miljoenen aan donaties van schimmige clubjes, dus ergens is het wel logisch dat ze steeds meer aan zichtbaarheid en support krijgen. Iets met als je de boodschap maar vaak genoeg herhaalt...
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:22 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Naar mijn mening moet er juist wel een podium geboden worden en vervolgens alle claims met feiten onderuit halen.
Ook hier zie je dat het geen zin heeft. Als iemand de fabeltjesfuik is ingedoken, dan kom je daar vrijwel niet meer uit, ongeacht of je met feiten om de oren geslagen wordt.
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 12:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Juist daarom, als de media hen negeert zijn er andere bronnen zonder weerwoord en kan het fijn doorwoekeren.
Die andere bronnen zonder weerwoord blijven er sowieso wel en als je ze aandacht geeft krijgen die bronnen dat ook. Met als gevolg nog meer mensen in de fuik.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195888525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die bewegingen worden wereldwijd ook gevoed met miljoenen aan donaties van schimmige clubjes, dus ergens is het wel logisch dat ze steeds meer aan zichtbaarheid en support krijgen. Iets met als je de boodschap maar vaak genoeg herhaalt...
Ik vind het allemaal ronduit gevaarlijk eigenlijk :@ Politici die evenveel gewicht geven aan pure quatsch als aan de bevindingen van wetenschappers en experts zijn gewoon verkeerd bezig imho.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:27:20 #292
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195888948
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_195889003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:58 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die bewegingen worden wereldwijd ook gevoed met miljoenen aan donaties van schimmige clubjes, dus ergens is het wel logisch dat ze steeds meer aan zichtbaarheid en support krijgen. Iets met als je de boodschap maar vaak genoeg herhaalt...
[..]

Ook hier zie je dat het geen zin heeft. Als iemand de fabeltjesfuik is ingedoken, dan kom je daar vrijwel niet meer uit, ongeacht of je met feiten om de oren geslagen wordt.
[..]

Die andere bronnen zonder weerwoord blijven er sowieso wel en als je ze aandacht geeft krijgen die bronnen dat ook. Met als gevolg nog meer mensen in de fuik.
Maar niets doen is geen optie, als je kunt voorkomen dat mensen in die fabeltjesfuik meegezogen worden is dat gewoon winst.
Links naar feitelijke info onder artikels op sociale media bijvoorbeeld, artikelen in de reguliere media waarin misvattingen of opzettelijke misinformatie weerlegd wordt.
Natuurlijk zijn er altijd die mensen waarbij de hersentjes tot niet meer ontwarren toe in de knoop liggen, laat dat geen rede zijn om er helemaal niets aan te doen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:32:59 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195889042
twitter


Trump is weer eens kwaad. Saai. En hij lult weer uit zijn nek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:36:39 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195889094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Trump is weer eens kwaad. Saai. En hij lult weer uit zijn nek.
Het staat de Trump show in de weg dat vervelende stemmen tellen :D
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195889135
twitter

Draadje met een aantal kanttekeningen bij de uitspraak/opinie van Kavanaugh. Echt onvoorstelbaar als je dat zo leest. Wat een prutswerk om te komen tot een partijdige vonnis.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:40:40 #297
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_195889162
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Trump is weer eens kwaad. Saai. En hij lult weer uit zijn nek.
Er zijn mensen die zeggen dat we dit zouden missen als Trump niet herkozen wordt. Dat het allemaal maar saai zal worden en zo. Maar voor zover Trump nog enige amusementswaarde had, is dat allang verdwenen.
Saai is het inderdaad. Zijn rallies trekken ook nauwelijks nog media-aandacht, lijkt het. Dat is voor hem waarschijnlijk heel pijnlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_195889302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zeggen dat we dit zouden missen als Trump niet herkozen wordt. Dat het allemaal maar saai zal worden en zo. Maar voor zover Trump nog enige amusementswaarde had, is dat allang verdwenen.
Saai is het inderdaad. Zijn rallies trekken ook nauwelijks nog media-aandacht, lijkt het. Dat is voor hem waarschijnlijk heel pijnlijk.
Ik vind Trump geen entertainment..eerder een vermoeiende shitshow die steeds herhaald wordt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:04:43 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195889607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind Trump geen entertainment..eerder een vermoeiende shitshow die steeds herhaald wordt.
Alsof je verplicht bent te kijken naar een of andere gare realityshow met onsympathieke karakters zonder dat de TV uit kan of je kunt zappen naar een ander kanaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195889691
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Alsof je verplicht bent te kijken naar een of andere gare realityshow met onsympathieke karakters zonder dat de TV uit kan of je kunt zappen naar een ander kanaal.
Big brother op repeat en kijken a la Clockwork Orange |:)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_195889769
Fin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')