abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196257252
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:10 schreef galantis het volgende:
Als het zo moet worden gehandhaafd streeft het wel heel erg zijn doel voorbij zeg. Lekker commotie gaan maken waarbij de kans op virusoverdracht gigantisch toeneemt.
Dat hele mondkapjesgedoe lijkt al lang niet meer te gaan om virusbestrijding. Staat nu symbool voor ons streven naar controle, volgzaamheid en deugen.
  zondag 15 november 2020 @ 16:16:52 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196257257
Of gewoon niet toelaten in de winkel, als ze al binnen zijn ben je te laat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196257324
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:16 schreef Leandra het volgende:
Of gewoon niet toelaten in de winkel, als ze al binnen zijn ben je te laat.
Ja zoiets. Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.

Ik weiger pertinent eentje te dragen dus voor mij zal er dan niet veel anders op zitten dan me niet meer te vertonen in ruimtes waar dit eventueel verplicht gaat worden.
I'll give you something to do
  zondag 15 november 2020 @ 16:23:51 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196257358
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja zoiets. Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.

Ik weiger pertinent eentje te dragen dus voor mij zal er dan niet veel anders op zitten dan me niet meer te vertonen in ruimtes waar dit eventueel verplicht gaat worden.
Lijkt me een goed idee ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196257473
quote:
Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.
Het is toch echt de overheid die de confrontatie opzoekt bij het instellen van een plicht.
pi_196257558
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:32 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het is toch echt de overheid die de confrontatie opzoekt bij het instellen van een plicht.
Is ook wat voor te vinden. Ik vind dat een verplichting redelijk en te onderbouwen moet zijn. En ik vind dat dat hier niet het geval is.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 16:39:45 #158
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196257562
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat begint met aanspreken in de winkel. De toegang wordt gewoon geweigerd neem ik aan, zeker als de winkel ook een boete krijgt bij niet naleven. Groepsdruk inderdaad.

De bereidheid een kapje te dragen is best groot. Door het verplichten hoef je alleen nog maar het restantje onaangepaste over de streep te halen. De echte diehards even volgen en boete op boete geven.
Onaangepast? Het is gewoon ontzèttend ongepast om iets voor je neus en mond te hebben. Het helpt geen zier, dat zien we wel in het buitenland. Ook tests bewijzen dat het niet helpt. Ja, als iemand in je gezicht hoest, maar als je verkoudheidsklachten hebt en dus hoest moet je thuisblijven.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 15 november 2020 @ 16:47:32 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196257648
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:18 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Tot ze het straks toch wèl gaan verplichten -O-
Pcies wanneer de rede het verliest van redelijkheid.

Het niet mdedische mondkapje zelf is vooral een gedragsinstrument dat mensen bewust maakt van een situatie en indirect voorkomt dat mensen zich ergens langer dan strikt nodig zullen ophouden. Ik maak maar verder geen ongepaste vergelijkingen.

Ik blijf mij verbazen over de zelfkastijdende graagte om een niet functioneel werkend kapje te willen dragen.
Het is naast voorkomen van "kritiek" voor sommigen ook een statement om te deugen en voor anderen een ideaal middel hun "uitdrukking" te verbergen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196257669
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:39 schreef djkoelkast het volgende:

Onaangepast? Het is gewoon ontzèttend ongepast om iets voor je neus en mond te hebben. Het helpt geen zier, dat zien we wel in het buitenland. Ook tests bewijzen dat het niet helpt. Ja, als iemand in je gezicht hoest, maar als je verkoudheidsklachten hebt en dus hoest moet je thuisblijven.
Schijnveiligheid. Zoals mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hadden in het begin al zeiden. Nu heb ik een Spaans onderzoek gezien met verschil tussen wel mondkapjes en geen mondkapjes en het scheelde wel degelijk. Maar dan ipv dat er 8 mensen besmet werden van 1 persoon met covid in een ruimte, werden er 7 besmet. Op duizenden besmettingen per dag maakt dat wel uit. Maar de kans voor jou persoonlijk is nog steeds gewoon best hoog zelfs als jij en de virusverspreider een mondkapje dragen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196257739
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:39 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je kan het niet eens zijn met een wet maar dat wil niet zeggen dat ie niet voor jou geldt.

Ja, ik zie het gros van de mensen wel met een kapje lopen, dus het niet dragen ondanks een dringend verzoek is onaangepast.
  zondag 15 november 2020 @ 17:02:11 #162
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196257825
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Schijnveiligheid. Zoals mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hadden in het begin al zeiden. Nu heb ik een Spaans onderzoek gezien met verschil tussen wel mondkapjes en geen mondkapjes en het scheelde wel degelijk. Maar dan ipv dat er 8 mensen besmet werden van 1 persoon met covid in een ruimte, werden er 7 besmet. Op duizenden besmettingen per dag maakt dat wel uit. Maar de kans voor jou persoonlijk is nog steeds gewoon best hoog zelfs als jij en de virusverspreider een mondkapje dragen.
Dat best hoog zit vooral in de mediaal geprojecteerde waanzin van het (eigen?) overtuigde hoofd.

Dat Spaanse onderzoek (El Pais) met aannemelijk flitsende animaties was vooral gebaseerd op ventilatieberekeningen in een ruimte waar het lucht met daarin het virus zou kunnen komen. De onderliggende spreadsheet heeft een tabblad parameter waar de onderzoeker de effectiviteit van o.a. een masker van 0 tot 100% kan invullen.

Wanneer de werking van het masker op 0% wordt gesteld, heeft het ook in dat model-onderzoek geen effectieve werking.

Men "speelt" met halve waarheden. De toegevoegde waarde als bescherming van een niet medisch mondmasker in het publieke domein bovenop vooral sociaal- en afstandhouden, is minimaal.
pi_196258022
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf mij verbazen over de zelfkastijdende graagte om een niet functioneel werkend kapje te willen dragen.
Het is naast voorkomen van "kritiek" voor sommigen ook een statement om te deugen en voor anderen een ideaal middel hun "uitdrukking" te verbergen.
Dus ongeveer de hele wereld heeft het fout en jij weet het beter.

Ik geloof er best wel in dat het de verspreiding tegen gaat omdat lucht gewoon minder ver van je hoofd geblazen wordt. Of het jezelf helpt ben ik niet geheel van overtuigd maar als het helpt te voorkomen dat andere mensen besmet raken door mij dan is het dat ongemak wel waard vind ik.

Maar nogmaals, de consensus op de wereld is dat het wel helpt, dan pas ik me aan en doe mee.
pi_196258233
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Pcies wanneer de rede het verliest van redelijkheid.

Het niet mdedische mondkapje zelf is vooral een gedragsinstrument dat mensen bewust maakt van een situatie en indirect voorkomt dat mensen zich ergens langer dan strikt nodig zullen ophouden. Ik maak maar verder geen ongepaste vergelijkingen.

Een niet-medisch mondkapje verplichten is wat ze in het Engels noemen 'compelled speech'. Het dragen van een mondkapje is het afgeven van een signaal dat je achter de overheid staat en dat jij ook meedoet met het 'bestrijden' van een respiratoir virus met een extreem lage mortaliteit onder mensen die al ouder zijn dan de gemiddelde levensverwachting en/of met morbide obesitas. De overheid gaat straks verplichten dat iedereen zijn loyaliteit aan de overheid betuigt d.m.v. een niet-medisch mondkapje.

Heel raar inderdaad dat mensen zich daartegen blijven verzetten. :')
  zondag 15 november 2020 @ 17:30:56 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196258235
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus ongeveer de hele wereld heeft het fout en jij weet het beter.

Ik geloof er best wel in dat het de verspreiding tegen gaat omdat lucht gewoon minder ver van je hoofd geblazen wordt. Of het jezelf helpt ben ik niet geheel van overtuigd maar als het helpt te voorkomen dat andere mensen besmet raken door mij dan is het dat ongemak wel waard vind ik.

Maar nogmaals, de consensus op de wereld is dat het wel helpt, dan pas ik me aan en doe mee.
Je ventileert een zelf aangenomen overtuiging als mening dat moet dienen als argument om een feit in twijfel te kunnen trekken.
De aanname dat het helpt is en daarmee dus valide is, is wat we noemen een vals argument.

Wetenschap is niet gebaseerd op de meerderheid wat (makkelijk) beïnvloedbare mensen vinden maar vooral op onderbouwde feiten die dat aantonen. Ik schaar mij hier achter de stellingen die wetenschap hanteert en aangeeft toegevoegde waarde van een niet medisch mondkapje bovenop belangrijkere maatregelen, niet is aangetoond.
Er is geen overtuigend bewijs dat het significant en meetbaar bijdraagt.

Dat mensen een masker droegen was vooraleerst een keuze en onder invloed van "democratische" aangestichte waanzin, wordt het een verplichting om te dragen als bewijs van deugzaamheid. Niet op grond van feiten maar op grond van een in stand te houden geloof.
  zondag 15 november 2020 @ 17:33:36 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196258284
Dit was toch het "Hoe is het in jouw supermarkt" topic, en niet het "Jank hier dat mondkapjes toch nutteloos zijn" topic?

Is dat topic nou nog niet gemaakt of loopt het niet als het een circlejerk is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196258372
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Een niet-medisch mondkapje verplichten is wat ze in het Engels noemen 'compelled speech'. Het dragen van een mondkapje is het afgeven van een signaal dat je achter de overheid staat en dat jij ook meedoet met het 'bestrijden' van een respiratoir virus met een extreem lage mortaliteit onder mensen die al ouder zijn dan de gemiddelde levensverwachting en/of met morbide obesitas. De overheid gaat straks verplichten dat iedereen zijn loyaliteit aan de overheid betuigt d.m.v. een niet-medisch mondkapje.

Heel raar inderdaad dat mensen zich daartegen blijven verzetten. :')
Eens!
pi_196258517
quote:
18s.gif Op zondag 15 november 2020 17:30 schreef Vallon het volgende:
Wetenschap is niet gebaseerd op de meerderheid wat (makkelijk) beïnvloedbare mensen vinden maar vooral op onderbouwde feiten die dat aantonen. Ik schaar mij hier achter de stellingen die wetenschap hanteert en aangeeft toegevoegde waarde van een niet medisch mondkapje bovenop belangrijkere maatregelen, niet is aangetoond.
Er is geen overtuigend bewijs dat het significant en meetbaar bijdraagt.

Je moet toch echt met iets beters komen. Ongeveer in alle landen is er bij de wetenschappers consensus dat het wel helpt. Dan kan je wel blijven schermen met de inzichten van een paar nl wetenschappers van een half jaar terug. Dat maakt het nog geen waarheid, temeer daar die wetenschappers nu wel mondkapjes propageren.

NL was de grote uitzondering dit voorjaar.
pi_196258564
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:50 schreef qajariaq het volgende:
Nee hoor Fauci zei toen ook dat ze vrijwel nutteloos waren.
  zondag 15 november 2020 @ 18:01:26 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196258708
quote:

[..]

Je moet toch echt met iets beters komen. Ongeveer in alle landen is er bij de wetenschappers consensus dat het wel helpt. Dan kan je wel blijven schermen met de inzichten van een paar nl wetenschappers van een half jaar terug. Dat maakt het nog geen waarheid, temeer daar die wetenschappers nu wel mondkapjes propageren.

Consensus moet hier niet verward worden als dus een wetenschappelijke aangetoonde onderbouwing of werking.

Dat een wetenschapper zich schikt in een meerderheid, is vooral berekening omdat verzet geen toevoegende functie dient.
Ben benieuwd of iemand een eminente wetenschapper of geaccepteerd onderzoek kan vinden die het nut kan aantonen dat het dragen van een niet medisch mondkapje in de supermarkt (daarmee ontopic :P ), significant bijdraagt in het voorkomen van Covid19 besmettingen.

NB; Ik als tegenstander, draag waar desgevraagd een mondkapje,. Niet dat ik het daar dus mee eens ben maar omdat ik geen gezeik/discussie en op lokatie mijn tijd wil verdoen met mensen die overtuigd geloven in het nut.
  zondag 15 november 2020 @ 18:06:04 #171
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_196258815
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een gevalletje 8 tegen 7 lineair extrapoleren naar duizenden :')
pi_196258916
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:54 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Nee hoor Fauci zei toen ook dat ze vrijwel nutteloos waren.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)apjes-te-dragen.html

Denk je?
pi_196258960
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 18:01 schreef Vallon het volgende:
Dat een wetenschapper zich schikt in een meerderheid, is vooral berekening omdat verzet geen toevoegende functie dient.
Ben benieuwd of iemand een eminente wetenschapper of geaccepteerd onderzoek kan vinden die het nut kan aantonen dat het dragen van een niet medisch mondkapje in de supermarkt (daarmee ontopic ), significant bijdraagt in het voorkomen van Covid19 besmettingen.
Zolang er geen bewijs is voor de ene of de andere stelling dan is de consensus tussen mensen die er verstand van hebben in mijn ogen leidend. En niet de mening van een of andere Fok-user.
pi_196259088
quote:

Voor het aantal besmettingen maakte het niet uit, sterker nog de mondkaplanden hadden hogere cijfers.
pi_196259172
[quote]3s.gif Op zondag 15 november 2020 18:15 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Voor het aantal besmettingen maakte het niet uit, sterker nog de mondkaplanden hadden hogere cijfers.
Weet je het onderscheid tussen oorzaak er gevolg?

Daarnaast hadden diverse Aziatische landen de zaak redelijk vlot onder controle en dat zijn met name de mondkap dragende landen.
pi_196259265
quote:

[..]

Volgens mij is de consensus dat het kan helpen, wanneer goed gebruikt en bij voor de rest gelijkblijvend gedrag, en dan ook nog face to face. Feit is dat nergens is gebleken dat het invoeren van een mondkapjesplicht heeft geleid tot minder besmettingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 november 2020 @ 18:23:05 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196259268
quote:
Dat interview heb ik ook gezien en het was tenenkrommend hoe Fauci in de Eendenkooi werd gewerkt en met leidende vragen voor het NOS.NL karretje werd gespannen dat mondkapjes nut kunnen hebben.

Dat iemand zegt dat je vooral moet doen wat je niet kunt laten mits dat geen extra schade voor anderen geeft, is wat anders dan het rechtvaardigen. Genoeg wetenschappers het bestaan of werking van xyz niet zullen (kunnen) ontkennen, om zo dan hun andere ..abc.. werk ongestoord te kunnen voortzetten. Dat men daaraan een feitelijk (wetenschaps)waarde toekent is vooral politiek of religie.
pi_196259608
quote:

[..]

Dat. Ik kom dus ook niet meer in de supermarkt en winkel online. Verse dingen haal ik lokaal en voor een visje ga ik naar de viskraam. Als een masker straks echt niet anders kan dan zal ik wel moeten, maar vermijd gewoon de plekken waar het verplicht is.

Nadeel van online bestellen van de boodschappen is inderdaad wel dat je 2 weken vooruit moet plannen. Die tijdsvakken zitten snel vol.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_196259679
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:19 schreef qajariaq het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 15 november 2020 18:15 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Weet je het onderscheid tussen oorzaak er gevolg?

Daarnaast hadden diverse Aziatische landen de zaak redelijk vlot onder controle en dat zijn met name de mondkap dragende landen.
De oorzaak lag in China ja waar ze met draconische maatregelen kwamen.
Andere landen daar in de buurt deden het vooral door veel testen en quarantaine
pi_196259826
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2020 18:39 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

De oorzaak lag in China ja waar ze met draconische maatregelen kwamen.
Andere landen daar in de buurt deden het vooral door veel testen en quarantaine
Maar ook allemaal mondkapjes. Mag ik hieruit concluderen dat landen die het heel serieus nemen ook allemaal mondkapjes hanteren?
pi_196259890
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar ook allemaal mondkapjes. Mag ik hieruit concluderen dat landen die het heel serieus nemen ook allemaal mondkapjes hanteren?
Die mondkapjes dragen ze daar voor de hoeveelheid fijnstof in de lucht
  zondag 15 november 2020 @ 19:57:10 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196261374
Zal van de week weer eens gaan kijken in mijn supermarkt, maar verwacht eerlijk gezegd geen andere taferelen dan de voorbije 1,5 maand. Hier worden de mondmaskers al door 90 procent gedragen sinds Ruttes 'dringend advies'.

Andere fysieke winkels bezocht ik al amper en nu zeker niet.
pi_196261536
70 (niet)/ 30 (wel)

Stuk afgenomen hier iig.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196262269
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Met een mandje vlieg ik de winkel door, en is de blootstelling aan elkaar in ieder geval korter, en draag ik ook meer bij aan de verdunning van lokale viruswolken.

Jij bent niet in staat een kar even snel door een supermarkt te bewegen als een mandje?
pi_196264452
Draagplicht, boetes, bekkleppen, mondluiers, nog meer boetes, gvd, flikker toch op...
pi_196266179
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal van de week weer eens gaan kijken in mijn supermarkt, maar verwacht eerlijk gezegd geen andere taferelen dan de voorbije 1,5 maand. Hier worden de mondmaskers al door 90 procent gedragen sinds Ruttes 'dringend advies'.

Andere fysieke winkels bezocht ik al amper en nu zeker niet.
https://www.parool.nl/ned(...)o-invoeren~b11fb71e/

Mondkapjes worden zeer waarschijnlijk pas verplicht vanaf 1 december a.s., tot die tijd zul je altijd wel een (hopelijk klein) deel van de mensen zonder mondkapje in de supermarkt e.d. blijven zien.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 6 december 2020 @ 16:18:32 #187
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196582904
- situatie bij mijn lokale Boni-supermarkt: voor de winkel een rij met "schone" en "gebruikte" winkelwagentjes, maar zonder toezicht zodat iedereen ze alsnog lukraak door elkaar zet. :')
- situatie bij mijn lokale Jumbo-supermarkt: een "automaat" waar je je handen in kunt steken en die dan dat ontsmettingsmiddel op je handen spuit, maar waarbij je van de buitenkant niet kunt zien wat boven en onder is. Ergo: 9 van de 10 keer wordt het bovenop mijn hand gespoten i.p.v. op de palm van mijn hand. :')
pi_196582971
bij Lidl personeel zonder mondkapje......Terwijl het dar al verplicht is sinds de oproep van Rutte (voor personeel)

En van voorrang voor ouderen hebben de vakkenvullers niet gehoord blijkbaar.
pi_196583200
Nu een actie waar mensen een bekeuring krijgen voor het niet dragen.

Maar de supermarkt blijft open ????? Hoe dan
pi_196593936
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:35 schreef macca728 het volgende:

Omdat de supermarkt niet in overtreding is en die mensen wel. Graag gedaan.
pi_196594003
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:18 schreef beantherio het volgende:
- situatie bij mijn lokale Boni-supermarkt: voor de winkel een rij met "schone" en "gebruikte" winkelwagentjes, maar zonder toezicht zodat iedereen ze alsnog lukraak door elkaar zet. :')
- situatie bij mijn lokale Jumbo-supermarkt: een "automaat" waar je je handen in kunt steken en die dan dat ontsmettingsmiddel op je handen spuit, maar waarbij je van de buitenkant niet kunt zien wat boven en onder is. Ergo: 9 van de 10 keer wordt het bovenop mijn hand gespoten i.p.v. op de palm van mijn hand. :')
na 1x weet je dat toch wel :')
pi_196594026
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:35 schreef macca728 het volgende:

Supermarktpersoneel kan niet voor politie agentje spelen hè. Als klanten zo'n ding niet op willen snap ik heel goed dat ze dat op hun beloop laten aangezien het gros van de mensen tegenwoordig hondsbrutaal en asociaal doen als iets ze niet zint.
pi_196594705
Ik zag vanmorgen dat de AH hier naast handontsmettingsmiddel ook een doosje met mondkapjes heeft staan! Service hoor :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:42:22 #194
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196597289
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:22 schreef macca728 het volgende:
bij Lidl personeel zonder mondkapje......Terwijl het dar al verplicht is sinds de oproep van Rutte (voor personeel)

En van voorrang voor ouderen hebben de vakkenvullers niet gehoord blijkbaar.
In Duitsland zijn die lapjes al tijden verplicht, maar niet voor personeel. Vind ik ook veel logischer eigenlijk.
Al vind ik het nog steeds totale quatsch die hele lapjes.
pi_196598074
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:42 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

In Duitsland zijn die lapjes al tijden verplicht, maar niet voor personeel. Vind ik ook veel logischer eigenlijk.
Al vind ik het nog steeds totale quatsch die hele lapjes.
Hoezo logischer ? Dat personeel loopt heel de tijd dicht langs klanten juist.
pi_196598510
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat mag ook met mondkapje niet.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 14:36:33 #197
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196599199
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Personeel achter de kassa o.a. zitten toch al achter plastic schermen, beetje overdreven allemaal.
Personeel dat rondloopt zou je wat van kunnen zeggen.
  maandag 7 december 2020 @ 15:53:31 #198
65846 Bocaj
47th President.
pi_196600663
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag vanmorgen dat de AH hier naast handontsmettingsmiddel ook een doosje met mondkapjes heeft staan! Service hoor :o
Bij elke AH voor zover je weet?
  maandag 7 december 2020 @ 15:55:16 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196600705
Toen ik zaterdag in de Etos was, liep er ook iemand zonder mondkapje binnen. Die zei meteen oh sorry ik ben mijn kapje thuis vergeten, die kreeg meteen wel gratis een blauw standaard kapje aangeboden van een winkelmedewerker. (is ook van ahold).
pi_196601360
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nee, bij 1 zag het ook maar bij de ander niet.
  maandag 7 december 2020 @ 16:35:40 #201
65846 Bocaj
47th President.
pi_196601394
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:33 schreef Magica het volgende:

[..]

Nee, bij 1 zag het ook maar bij de ander niet.
Geeft ook niet. Ben tot de tanden toe bewapend met mijn 50 pack Mouth Masks! :Y)
pi_196601540
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Geeft ook niet. Ben tot de tanden toe bewapend met mijn 50 pack Mouth Masks! :Y)
Dan komt het vast goed ;)
  maandag 7 december 2020 @ 20:52:05 #203
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196607213
Een pluim voor de lokale Appie omtrent het beleid voor medische uitzonderingen ^O^ Nadat ik bij de ingang aangaf dat ik eronder viel werd via de oortjes die alle medewerkers op hebben meteen doorgegeven dat er iemand liep zonder mondkapje i.v.m. medische redenen. Zo heb ik rustig mijn boodschappen kunnen doen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196609045
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nee
pi_196612048
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 20:52 schreef ACT-F het volgende:
Een pluim voor de lokale Appie omtrent het beleid voor medische uitzonderingen ^O^ Nadat ik bij de ingang aangaf dat ik eronder viel werd via de oortjes die alle medewerkers op hebben meteen doorgegeven dat er iemand liep zonder mondkapje i.v.m. medische redenen. Zo heb ik rustig mijn boodschappen kunnen doen.
Moest je hiervoor ook een vorm van bewijs voorleggen? Bijv. een inhaler (bij astma)? Of een medische verklaring van je (huis)arts?
Indien niet, hoe goed de bedoeling ook, is/wordt dit toch echt een zwakke plek.

Jij hebt dan wel een aandoening, waardoor je niet een mondkapje op kan, maar menig persoon die niets onder de leden heeft, zullen hierover gaan liegen (en ja, die mensen bestaan echt, en helaas met grote aantallen).
Dus ik vind dit niet echt een pluim waard, tenzij je dus een bewijs moest laten zien dat je een medische aandoening hebt (dit kan ook het tonen van je inhaler zijn).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_196612128
Je hoeft geen bewijs aan te voeren ivm privacy. Een supermarkt hoef je geen inzicht te geven in je medische gegevens.
Tot dat er iets komt als een pasje waarmee je aan kan tonen dat je zonder mondkapje mag. En dat is er nu niet.
Daarom kunnen ze er nu ook nog niet op handhaven.
pi_196612394
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:13 schreef quirina het volgende:
Je hoeft geen bewijs aan te voeren ivm privacy. Een supermarkt hoef je geen inzicht te geven in je medische gegevens.
Tot dat er iets komt als een pasje waarmee je aan kan tonen dat je zonder mondkapje mag. En dat is er nu niet.
Daarom kunnen ze er nu ook nog niet op handhaven.
Ausweise bitte
pi_196612441
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2020 20:52 schreef ACT-F het volgende:
wat is dat voor 25ste eeuw AH, medewerkers met oortjes :')
pi_196612557
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ausweise bitte
:')
pi_196613324
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 08:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ausweise bitte
Je kan er gelijk wel een Godwin van maken maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat je kan aantonen dat je niet aan de wet hoeft te houden. Het zou fijn zijn als daar een soort van pasje voor komt, uitgegeven door de gemeente of zo. Gewoon de text dat het niet hoeft, verder geen details waarom. Het moeten uitleggen bij en overtuigen van elke boa lijkt me voor de privacy erg ongewenst.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 09:37:59 #211
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196613425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je kan er gelijk wel een Godwin van maken maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat je kan aantonen dat je niet aan de wet hoeft te houden. Het zou fijn zijn als daar een soort van pasje voor komt, uitgegeven door de gemeente of zo. Gewoon de text dat het niet hoeft, verder geen details waarom. Het moeten uitleggen bij en overtuigen van elke boa lijkt me voor de privacy erg ongewenst.
Dat is er toch al, je moet het alleen zelf printen en iedereen kan het doen.

https://www.vilans.nl/vil(...)kaart-mondkapjes.pdf

Ze adviseren om dan maar voor lul te lopen met een faceshield, mag eigenlijk ook niet, maar dan doe je nog je best. :')
pi_196613496
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is er toch al, je moet het alleen zelf printen en iedereen kan het doen.

https://www.vilans.nl/vil(...)kaart-mondkapjes.pdf

Ze adviseren om dan maar voor lul te lopen met een faceshield, mag eigenlijk ook niet, maar dan doe je nog je best. :')
Dit heeft natuurlijk geen wettelijke status. Bovendien zal er geen enkele zichzelf respecterende behandelaar info geven. Sterker nog dat is zelfs verboden voor die behandelaar.

Daarom iets regelen vanuit de gemeente.
pi_196613558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dit heeft natuurlijk geen wettelijke status. Bovendien zal er geen enkele zichzelf respecterende behandelaar info geven. Sterker nog dat is zelfs verboden voor die behandelaar.

Alsof de GGD daar tijd voor heeft nu...
dag
pi_196615257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niet degene die er een godwin van 'maakt'. Het is jammer genoeg gewoon heel goed te vergelijken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:53:29 #215
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196615606
Telt een grote neus als geaccepteerde beperking?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196615969
quote:
86s.gif Op dinsdag 8 december 2020 11:53 schreef Tyr80 het volgende:
Telt een grote neus als geaccepteerde beperking?
Alleen wanneer het een medische beperking is.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 12:16:38 #217
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196615976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dit heeft wèl status, want dit is wat de rijksoverheid zèlf aangeeft dat je moet gebruiken hoor:

https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte

midden van de pagina
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 14:10:18 #218
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_196617872
Zaterdagavond even de jumbo bezocht, zonder mondkapje. Had het wel bij me voor het geval mij verzocht werd een op te doen. Maar niemand zei er wat van. Mooi. B-)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_196618377
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zaterdagavond even de jumbo bezocht, zonder mondkapje. Had het wel bij me voor het geval mij verzocht werd een op te doen. Maar niemand zei er wat van. Mooi. B-)
Nou, jouw week kan zeker niet meer stuk? :')
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 14:47:56 #220
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_196618522
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:38 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Nou, jouw week kan zeker niet meer stuk? :')
Jazeker, ik voelde me helemaal het mannetje als enige in de winkel zonder mondkapje.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_196618553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:47 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Jazeker, ik voelde me helemaal het mannetje als enige in de winkel zonder mondkapje.
Molenaar
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196618557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:27 schreef trein2000 het volgende:
Maar ik merk uit alles dat dit hun opstelling is.
Dit onderzoek heeft echt alles in zich van een 'wij van wc-eend'... Sowieso zijn er twee mogelijkheden:
1) RTL Nieuws rapporteert te kort door de bocht
2) Bij EZ hebben ze geen idee hoe correlatie en causaliteit werken.

Ik hoop van ganse hart dat het om het eerste gaat. Ik vrees het tweede.

Dat gezegd hebbende ben ik een voorstander van het openen van restaurants onder strenge voorwaarden. Iets wat het OMT overigens al heel lang geleden geadviseerd heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196619806
quote:
Over een tijdje zijn er veel meer dat zinloze ding zat.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:17:43 #224
65846 Bocaj
47th President.
pi_196619961
quote:
^O^ Ga ik ook maar eens testen!
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:07 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Over een tijdje zijn er veel meer dat zinloze ding zat.
Als je langer dan een kwartiertje er mee rondloopt begin je al behoorlijk 'nat' te worden onder het kapje...
Nat van je ademlucht die je uitblaast....
Nu snap ik ook wel dat mensen puistjes of uitslag krijgen... vochtige huid en dat voor lange tijd....
pi_196620112
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Als je langer dan een kwartiertje er mee rondloopt begin je al behoorlijk 'nat' te worden onder het kapje...
Nu snap ik ook wel dat mensen puistjes of uitslag krijgen... vochtige huid en dat voor lange tijd....
Dan neem je toch een föhn mee?
pi_196620129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Toen ik een paar weken terug over maskacne een artikel postte, werd dat nog weg gezet als BNW. Fijn dat meer mensen dit zien.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:32:16 #227
65846 Bocaj
47th President.
pi_196620173
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:29 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Dan neem je toch een föhn mee?
En aan de brood-dame vragen of ze hem even erin wil insteken? :')
pi_196620386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:32 schreef Bocaj het volgende:

[..]

En aan de brood-dame vragen of ze hem even erin wil insteken? :')
Zo van: Wil je hem er in steken, want ik ben een beetje nat?
pi_196620439
Ik vind het wel wat met die mondkapjes. Ik ben niet vies van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid als ik iets onrechtvaardig vindt of het er echt niet mee eens ben. Ik ben zeker geen regels-zijn-regels-type. Dus ook met die mondkapjes niet. Afijn, de redenen dat we er tegen zijn, zijn algemeen bekend.

Maar als je dat uit of laat merken wordt je nu meteen beoordeeld alsof je een anticoronawappie-pvvstemmer bent. Terwijl ik dat helemaal niet ben. Ik besef heus wel wat er aan de hand is en ik let echt heel goed op, het hele jaar al. Maar ik leef wel mijn leven en ben echt tegen mondkapjes.
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:50:11 #230
65846 Bocaj
47th President.
pi_196620499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het wel wat met die mondkapjes. Ik ben niet vies van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid als ik iets onrechtvaardig vindt of het er echt niet mee eens ben. Ik ben zeker geen regels-zijn-regels-type. Dus ook met die mondkapjes niet. Afijn, de redenen dat we er tegen zijn, zijn algemeen bekend.

Maar als je dat uit of laat merken wordt je nu meteen beoordeeld alsof je een anticoronawappie-pvvstemmer bent. Terwijl ik dat helemaal niet ben. Ik besef heus wel wat er aan de hand is en ik let echt heel goed op, het hele jaar al. Maar ik leef wel mijn leven en ben echt tegen mondkapjes.
Nee hoor, ikzelf heb ook een schijthekel aan die dingen... wil geen bekeuring want dat is zo zonde geld...
Ik zou mijzelf voor de kop slaan...
Dus ik draag hem wel... uit protest dan! Misschien moet ik 'Protest' op het kapje schrijven! :D
pi_196620568
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nee hoor, ikzelf heb ook een schijthekel aan die dingen... wil geen bekeuring want dat is zo zonde geld...
Dus ik draag hem wel... uit protest dan! Misschien moet ik 'Protest' op het kapje schrijven! :D
Die zijn gewoon te koop, maar al uitverkocht. _O-
https://www.spreadshirt.n(...)Ls85XDky3bR-1456-216
pi_196620929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Met grote rode letters "Besmettelijk" erop geeft wel een leuk effect.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:12:14 #233
65846 Bocaj
47th President.
pi_196620963
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:10 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Met grote rode letters "Besmettelijk" erop geeft wel een leuk effect.
Dan mag je vast overal even voor! :Y
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:16:48 #234
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196621051
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 06:24 schreef KillerBee4ever het volgende:
Moest je hiervoor ook een vorm van bewijs voorleggen? Bijv. een inhaler (bij astma)? Of een medische verklaring van je (huis)arts?
Indien niet, hoe goed de bedoeling ook, is/wordt dit toch echt een zwakke plek.
Nee, helemaal niets, maar voor het geval dat heb ik wel het kaartje uitgeprint met daarop mijn gegevens en die van mijn huisarts zodat handhavers eventueel kunnen bellen dat het verhaal klopt. In juridische zin voel ik me ook onbeschermd omdat je geen officieel document hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196726132
Net bij de AH; veel lege schappen. Deels door de boeren, deels door het gehamster.
Gáán we weer.. :N
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 15:05:29 #236
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_196726483
Bizar druk voor een maandagmiddag.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_196726619
Het enige irritante vind ik dat je voor een diepvriespizza de halve winkel door moet met een winkelwagen :')
pi_196726647
Totale anarchie net
pi_196726871
pi_196726883
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 14:50 schreef Declan-Harp het volgende:
Net bij de AH; veel lege schappen. Deels door de boeren, deels door het gehamster.
Gáán we weer.. :N
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 15:05 schreef Rabieluh het volgende:
Bizar druk voor een maandagmiddag.
quote:
9s.gif Op maandag 14 december 2020 15:12 schreef rosalinde93 het volgende:
Totale anarchie net
En dat terwijl de supermarkten gewoon open blijven, en iedereen weet dat. Ik kan het gedrag niet verklaren...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196726904
Ik bestel mijn boodschappen wel. :')
pi_196726912
H
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 15:25 schreef aloa het volgende:
HOE dan? Eerste bezorgmogelijkheid hier is 28 december -O-
pi_196726958
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 15:25 schreef Declan-Harp het volgende:
H
[..]

Niet in een kut dorp gaan wonen
pi_196726966
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 15:27 schreef Leonos het volgende:

[..]

Niet in een kut dorp gaan wonen
Ik woon in het grootste dorp van Fryslân man
pi_196726972
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 15:28 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dat bedoel ik :D
pi_196726984
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 15:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat bedoel ik :D
Stad zonder stadsrechten dan :+
  maandag 14 december 2020 @ 15:28:59 #247
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_196726992
quote:
Veel beter. Gelukkig heb ik sinds een paar maanden Picnic.
pi_196726996
quote:

[..]

Stad zonder stadsrechten dan :+
Het was al duidelijk :)
pi_196726998
quote:

[..]

Drachten ? hoorde dat overal files staan rondom het centrum
pi_196727006
quote:
Waarom dan? Supermarkten blijven gewoon open.
pi_196727012
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:29 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Drachten ? hoorde dat overal files staan rondom het centrum
Yup. Van files geen idee, vanmorgen was het al wel smorend druk bij de woonboulevard.
pi_196727016
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 15:25 schreef Declan-Harp het volgende:
H
[..]

Ik bestel al langer.
pi_196727034
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 15:30 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik bestel al langer.
Ik haal altijd weekboodschappen op maandagochtend, dus zeik verder niet ;)
Maar vanaf maart zit het hier zo'n beetje vol.
pi_196727036
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom dan? Supermarkten blijven gewoon open.
Ik bestel online en haal ze dan op. Hoef ik die winkel niet in.
  maandag 14 december 2020 @ 15:31:09 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196727037
quote:
Ik vermoed niet dat de supermarkten (na vandaag/morgen) echt veel drukker zullen zijn dan normaal.
Nu even hamsteren en daarna weer normaal (mag ik hopen)
pi_196727038
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 15:29 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Yup. Van files geen idee, vanmorgen was het al wel smorend druk bij de woonboulevard.
Drachten wil je mee maken _O- _O_ moet eigenlijk na werk nog even naar kpn winkel maar dat skip ik wel even
pi_196727054
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Ah oke, ik dacht aan bezorging. Zo te zien anderen in dit topic ook.
pi_196727065
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Drachten wil je mee maken _O- _O_ moet eigenlijk na werk nog even naar kpn winkel maar dat skip ik wel even
Tot 20 januari? Lol
pi_196727069
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Drachten O+ ___!!!

Vanmorgen om half 9 stond ik al in de uitgestorven Hema om koffie in te slaan :') Uurtje later bij de Lidl voor de boodschappen. Ik hoef het centrum niet meer in.
pi_196727070
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vermoed niet dat de supermarkten (na vandaag/morgen) echt veel drukker zullen zijn dan normaal.
Nu even hamsteren en daarna weer normaal (mag ik hopen)
En het wordt nog kerst. December is sowieso drukker dan normaal.
pi_196727090
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ah oke, ik dacht aan bezorging. Zo te zien anderen in dit topic ook.
Heb ik wel laten doen tijdens quarantaine. Is wel 6 euro bezorgkosten.
pi_196727097
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:32 schreef Nober het volgende:

[..]

Tot 20 januari? Lol
ja dan online de boel maar regelen ;) geen zin om in de rij te staan
pi_196727101
Gelukkig blijft Marktplaats gewoon open.
pi_196727103
Geen brood en pasta meer. Veel lege vakken en geen wc papier
  maandag 14 december 2020 @ 15:34:53 #265
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196727111
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 15:32 schreef aloa het volgende:

En het wordt nog kerst. December is sowieso drukker dan normaal.
Natuurlijk, maar dat zal echt niet zo heel veel drukker zijn dan normaal met kerst
Het zou officieel juist minder druk moeten zijn dan met voorgaande kerststsstss
pi_196727114
quote:
3s.gif Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Hoe werkt dit? Moet je je dan melden bij de klantenservice ofzo?
  maandag 14 december 2020 @ 15:39:11 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196727212
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 15:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

https://www.ah.nl/over-ah/gemak/pick-up-points

https://www.jumbo.com/service/online-boodschappen/pick-up-points
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 december 2020 @ 15:40:18 #268
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  maandag 14 december 2020 @ 15:40:33 #269
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196727240
Woon tegenover AH. Complete verkeersopstopping hier.
Praat over de hel en je komt er.
pi_196727256
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:40 schreef Scheepskok het volgende:
Woon tegenover AH. Complete verkeersopstopping hier.
En dat voor een -al- half lege winkel want; boeren :')
pi_196727264
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 15:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

Je rijd met je auto naar het pick up gedeelte en dan laad je de boel in. Zit bij de Jumbo in kratten en het gekoelde/bevroren spul in zakken, je rekent af (pinnen) en dan rij je naar huis. 5 minuten werk.
  maandag 14 december 2020 @ 15:44:20 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196727327
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 15:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

En de AH gaat sowieso niet dicht lijkt me?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196727457
Geen enkele supermarkt gaat dicht, mensen die gaan hamsteren :')
  maandag 14 december 2020 @ 15:50:18 #275
491050 Scheepskok
pi_196727467
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 15:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Het is niet nodig eigenlijk. Boel blijft gewoon open.
pi_196727524
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

En de AH gaat sowieso niet dicht lijkt me?
Nee ''natuurlijk'' niet, maar mensen zijn in paniek blijkbaar :')
March 2020 all over again..
pi_196727553
Wie had het over files in Drachten?

https://www.112drachten.n(...)NOkfYJXbdS1qqb9rHnuY
  maandag 14 december 2020 @ 15:55:39 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196727601
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:49 schreef BeriBeri het volgende:
Geen enkele supermarkt gaat dicht, mensen die gaan hamsteren :')
Haha jij zit straks zonder toiletpapier.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196727678
De supermarkt doet het goed dit jaar.
  maandag 14 december 2020 @ 15:58:46 #280
491050 Scheepskok
pi_196727683
quote:
9s.gif Op maandag 14 december 2020 15:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Haha jij zit straks zonder toiletpapier.
Ik heb nog een voorraad van maart.
  maandag 14 december 2020 @ 16:02:20 #281
491050 Scheepskok
pi_196727759
Ik kan schijten tot maart 2021.
pi_196727852
In de rij voor de fucking Primark! :') _O-
Dit soort mensen hebben voor die lockdown gezorgd.

pi_196728081
Kansloos, hier het hele dorp vol met mensen .... :')
  maandag 14 december 2020 @ 16:16:53 #284
491050 Scheepskok
pi_196728111
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 16:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[ afbeelding ]
Is dat nu?
pi_196728161
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:16 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Is dat nu?
Ja
pi_196728176
quote:

[ afbeelding ]
Die mensen gaan het zwaar krijgen...heerlijk.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 16:19:47 #287
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196728179
quote:

[ afbeelding ]
Wat hebben we toch een berg aan totaalidioten in dit land.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 14 december 2020 @ 16:24:31 #288
38496 Perrin
pi_196728279
quote:
9s.gif Op maandag 14 december 2020 16:19 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wat hebben we toch een berg aan totaalidioten in dit land.
De helft van de Nederlanders is dommer dan gemiddeld..
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 16:24:54 #289
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196728288
quote:
9s.gif Op maandag 14 december 2020 16:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

De helft van de Nederlanders is dommer dan gemiddeld..
Moest lachen. Like gegeven.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 14 december 2020 @ 16:27:16 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196728343
quote:

[ afbeelding ]
Teringjantje nog an toe zeg..... waarom? :?
Ik snap het echt niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196728364
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet.
Het is maar goed dat WIJ het niet snappen ;)
pi_196728382
quote:

[ afbeelding ]
Wat verkoopt die gast in gele jas?
  maandag 14 december 2020 @ 16:30:00 #293
38496 Perrin
pi_196728397
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet.
Nog even zo'n leuke opblaaskerstman voor in de voortuin regelen.
pi_196728410
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Wat verkoopt die gast in gele jas?
Niks ''essentieels'' anders hadden ze wel bij hem in de rij gestaan :')
pi_196728415
alle wc papier op hier _O-
lol
  maandag 14 december 2020 @ 16:34:06 #296
38496 Perrin
pi_196728494
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:
alle wc papier op hier _O-
Toch een mooie traditie geworden bij zo'n lockdown.
  maandag 14 december 2020 @ 17:06:28 #297
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196729253
quote:

[ afbeelding ]
Je moet wel kunnen shinen met nieuwe kleertjes op al die illegale kerst- en nieuwjaarsfeestjes.
  maandag 14 december 2020 @ 17:42:02 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196729980
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2020 17:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je moet wel kunnen shinen met nieuwe kleertjes op al die illegale kerst- en nieuwjaarsfeestjes.
Ik zat me zo te verheugen op een **Very Happy Merry Joggingbroek Christmas** ~:)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196730009
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zat me zo te verheugen op een very happy merry joggingbroek Christmas ~:)
Ik heb net een nieuwe joggingbroek gehad van Sinterklaas dus ik ben nu zwaar teleurgesteld.
pi_196730033
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zat me zo te verheugen op een **Very Happy Merry Joggingbroek Christmas** ~:)
Niet gewoon een foute polyester kersttrui bij de Aldi halen :{w
  maandag 14 december 2020 @ 17:44:35 #301
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196730063
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 17:43 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Niet gewoon een foute polyester kersttrui bij de Aldi halen :{w
Mogen ze die nog verkopen dan?
So we just called him Fred