abonnement Unibet Coolblue
pi_196257156
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Daar hebben ze denk ik niet genoeg BOA/agenten capaciteit voor. Ik denk niet dat een beveiliger zo maar iemand kan vasthouden tot dat de politie komt als er niet gestolen is toch? Anders moeten ze het denk ik ook heel vaak gaan doen. En wat doen ze dan met mensen die kapje onder de kin of niet op de neus dragen?
Iemand vasthouden betekent de veel belangrijkere 1,5m regel 'overtreden'. Als het zo moet worden gehandhaafd streeft het wel heel erg zijn doel voorbij zeg. Lekker commotie gaan maken waarbij de kans op virusoverdracht gigantisch toeneemt.
Mensen zonder mondkapje gewoon laten lopen. Zo'n gamechanger is het niet. Als we daar zo moeilijk over gaan doen mogen we onszelf toch wel even achter de oren gaan krabben waar we in godsnaam mee bezig zijn.
I'll give you something to do
pi_196257252
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:10 schreef galantis het volgende:
Als het zo moet worden gehandhaafd streeft het wel heel erg zijn doel voorbij zeg. Lekker commotie gaan maken waarbij de kans op virusoverdracht gigantisch toeneemt.
Dat hele mondkapjesgedoe lijkt al lang niet meer te gaan om virusbestrijding. Staat nu symbool voor ons streven naar controle, volgzaamheid en deugen.
  zondag 15 november 2020 @ 16:16:52 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196257257
Of gewoon niet toelaten in de winkel, als ze al binnen zijn ben je te laat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196257324
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:16 schreef Leandra het volgende:
Of gewoon niet toelaten in de winkel, als ze al binnen zijn ben je te laat.
Ja zoiets. Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.

Ik weiger pertinent eentje te dragen dus voor mij zal er dan niet veel anders op zitten dan me niet meer te vertonen in ruimtes waar dit eventueel verplicht gaat worden.
I'll give you something to do
  zondag 15 november 2020 @ 16:23:51 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196257358
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja zoiets. Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.

Ik weiger pertinent eentje te dragen dus voor mij zal er dan niet veel anders op zitten dan me niet meer te vertonen in ruimtes waar dit eventueel verplicht gaat worden.
Lijkt me een goed idee ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196257473
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:22 schreef galantis het volgende:
Aan de andere kant is het ook wel voor de mondkapjeweigerende klant ook wel een beetje vragen om confrontatie/problemen als je tijdens een geldende plicht naar binnen probeert te komen zonder.
Het is toch echt de overheid die de confrontatie opzoekt bij het instellen van een plicht.
pi_196257558
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:32 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het is toch echt de overheid die de confrontatie opzoekt bij het instellen van een plicht.
Is ook wat voor te vinden. Ik vind dat een verplichting redelijk en te onderbouwen moet zijn. En ik vind dat dat hier niet het geval is.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 16:39:45 #158
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196257562
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat begint met aanspreken in de winkel. De toegang wordt gewoon geweigerd neem ik aan, zeker als de winkel ook een boete krijgt bij niet naleven. Groepsdruk inderdaad.

De bereidheid een kapje te dragen is best groot. Door het verplichten hoef je alleen nog maar het restantje onaangepaste over de streep te halen. De echte diehards even volgen en boete op boete geven.
Onaangepast? Het is gewoon ontzèttend ongepast om iets voor je neus en mond te hebben. Het helpt geen zier, dat zien we wel in het buitenland. Ook tests bewijzen dat het niet helpt. Ja, als iemand in je gezicht hoest, maar als je verkoudheidsklachten hebt en dus hoest moet je thuisblijven.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 15 november 2020 @ 16:47:32 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196257648
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 13:18 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Tot ze het straks toch wèl gaan verplichten -O-
Pcies wanneer de rede het verliest van redelijkheid.

Het niet mdedische mondkapje zelf is vooral een gedragsinstrument dat mensen bewust maakt van een situatie en indirect voorkomt dat mensen zich ergens langer dan strikt nodig zullen ophouden. Ik maak maar verder geen ongepaste vergelijkingen.

Ik blijf mij verbazen over de zelfkastijdende graagte om een niet functioneel werkend kapje te willen dragen.
Het is naast voorkomen van "kritiek" voor sommigen ook een statement om te deugen en voor anderen een ideaal middel hun "uitdrukking" te verbergen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196257669
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:39 schreef djkoelkast het volgende:

Onaangepast? Het is gewoon ontzèttend ongepast om iets voor je neus en mond te hebben. Het helpt geen zier, dat zien we wel in het buitenland. Ook tests bewijzen dat het niet helpt. Ja, als iemand in je gezicht hoest, maar als je verkoudheidsklachten hebt en dus hoest moet je thuisblijven.
Schijnveiligheid. Zoals mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hadden in het begin al zeiden. Nu heb ik een Spaans onderzoek gezien met verschil tussen wel mondkapjes en geen mondkapjes en het scheelde wel degelijk. Maar dan ipv dat er 8 mensen besmet werden van 1 persoon met covid in een ruimte, werden er 7 besmet. Op duizenden besmettingen per dag maakt dat wel uit. Maar de kans voor jou persoonlijk is nog steeds gewoon best hoog zelfs als jij en de virusverspreider een mondkapje dragen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196257739
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:39 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Onaangepast? Het is gewoon ontzèttend ongepast om iets voor je neus en mond te hebben. Het helpt geen zier, dat zien we wel in het buitenland. Ook tests bewijzen dat het niet helpt. Ja, als iemand in je gezicht hoest, maar als je verkoudheidsklachten hebt en dus hoest moet je thuisblijven.
Je kan het niet eens zijn met een wet maar dat wil niet zeggen dat ie niet voor jou geldt.

Ja, ik zie het gros van de mensen wel met een kapje lopen, dus het niet dragen ondanks een dringend verzoek is onaangepast.
  zondag 15 november 2020 @ 17:02:11 #162
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196257825
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Schijnveiligheid. Zoals mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hadden in het begin al zeiden. Nu heb ik een Spaans onderzoek gezien met verschil tussen wel mondkapjes en geen mondkapjes en het scheelde wel degelijk. Maar dan ipv dat er 8 mensen besmet werden van 1 persoon met covid in een ruimte, werden er 7 besmet. Op duizenden besmettingen per dag maakt dat wel uit. Maar de kans voor jou persoonlijk is nog steeds gewoon best hoog zelfs als jij en de virusverspreider een mondkapje dragen.
Dat best hoog zit vooral in de mediaal geprojecteerde waanzin van het (eigen?) overtuigde hoofd.

Dat Spaanse onderzoek (El Pais) met aannemelijk flitsende animaties was vooral gebaseerd op ventilatieberekeningen in een ruimte waar het lucht met daarin het virus zou kunnen komen. De onderliggende spreadsheet heeft een tabblad parameter waar de onderzoeker de effectiviteit van o.a. een masker van 0 tot 100% kan invullen.

Wanneer de werking van het masker op 0% wordt gesteld, heeft het ook in dat model-onderzoek geen effectieve werking.

Men "speelt" met halve waarheden. De toegevoegde waarde als bescherming van een niet medisch mondmasker in het publieke domein bovenop vooral sociaal- en afstandhouden, is minimaal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196258022
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf mij verbazen over de zelfkastijdende graagte om een niet functioneel werkend kapje te willen dragen.
Het is naast voorkomen van "kritiek" voor sommigen ook een statement om te deugen en voor anderen een ideaal middel hun "uitdrukking" te verbergen.
Dus ongeveer de hele wereld heeft het fout en jij weet het beter.

Ik geloof er best wel in dat het de verspreiding tegen gaat omdat lucht gewoon minder ver van je hoofd geblazen wordt. Of het jezelf helpt ben ik niet geheel van overtuigd maar als het helpt te voorkomen dat andere mensen besmet raken door mij dan is het dat ongemak wel waard vind ik.

Maar nogmaals, de consensus op de wereld is dat het wel helpt, dan pas ik me aan en doe mee.
pi_196258233
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 16:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Pcies wanneer de rede het verliest van redelijkheid.

Het niet mdedische mondkapje zelf is vooral een gedragsinstrument dat mensen bewust maakt van een situatie en indirect voorkomt dat mensen zich ergens langer dan strikt nodig zullen ophouden. Ik maak maar verder geen ongepaste vergelijkingen.

Ik blijf mij verbazen over de zelfkastijdende graagte om een niet functioneel werkend kapje te willen dragen.
Het is naast voorkomen van "kritiek" voor sommigen ook een statement om te deugen en voor anderen een ideaal middel hun "uitdrukking" te verbergen.
Een niet-medisch mondkapje verplichten is wat ze in het Engels noemen 'compelled speech'. Het dragen van een mondkapje is het afgeven van een signaal dat je achter de overheid staat en dat jij ook meedoet met het 'bestrijden' van een respiratoir virus met een extreem lage mortaliteit onder mensen die al ouder zijn dan de gemiddelde levensverwachting en/of met morbide obesitas. De overheid gaat straks verplichten dat iedereen zijn loyaliteit aan de overheid betuigt d.m.v. een niet-medisch mondkapje.

Heel raar inderdaad dat mensen zich daartegen blijven verzetten. :')
  zondag 15 november 2020 @ 17:30:56 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196258235
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus ongeveer de hele wereld heeft het fout en jij weet het beter.

Ik geloof er best wel in dat het de verspreiding tegen gaat omdat lucht gewoon minder ver van je hoofd geblazen wordt. Of het jezelf helpt ben ik niet geheel van overtuigd maar als het helpt te voorkomen dat andere mensen besmet raken door mij dan is het dat ongemak wel waard vind ik.

Maar nogmaals, de consensus op de wereld is dat het wel helpt, dan pas ik me aan en doe mee.
Je ventileert een zelf aangenomen overtuiging als mening dat moet dienen als argument om een feit in twijfel te kunnen trekken.
De aanname dat het helpt is en daarmee dus valide is, is wat we noemen een vals argument.

Wetenschap is niet gebaseerd op de meerderheid wat (makkelijk) beïnvloedbare mensen vinden maar vooral op onderbouwde feiten die dat aantonen. Ik schaar mij hier achter de stellingen die wetenschap hanteert en aangeeft toegevoegde waarde van een niet medisch mondkapje bovenop belangrijkere maatregelen, niet is aangetoond.
Er is geen overtuigend bewijs dat het significant en meetbaar bijdraagt.

Dat mensen een masker droegen was vooraleerst een keuze en onder invloed van "democratische" aangestichte waanzin, wordt het een verplichting om te dragen als bewijs van deugzaamheid. Niet op grond van feiten maar op grond van een in stand te houden geloof.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 november 2020 @ 17:33:36 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196258284
Dit was toch het "Hoe is het in jouw supermarkt" topic, en niet het "Jank hier dat mondkapjes toch nutteloos zijn" topic?

Is dat topic nou nog niet gemaakt of loopt het niet als het een circlejerk is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196258372
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Een niet-medisch mondkapje verplichten is wat ze in het Engels noemen 'compelled speech'. Het dragen van een mondkapje is het afgeven van een signaal dat je achter de overheid staat en dat jij ook meedoet met het 'bestrijden' van een respiratoir virus met een extreem lage mortaliteit onder mensen die al ouder zijn dan de gemiddelde levensverwachting en/of met morbide obesitas. De overheid gaat straks verplichten dat iedereen zijn loyaliteit aan de overheid betuigt d.m.v. een niet-medisch mondkapje.

Heel raar inderdaad dat mensen zich daartegen blijven verzetten. :')
Eens!
pi_196258517
quote:
18s.gif Op zondag 15 november 2020 17:30 schreef Vallon het volgende:
Wetenschap is niet gebaseerd op de meerderheid wat (makkelijk) beïnvloedbare mensen vinden maar vooral op onderbouwde feiten die dat aantonen. Ik schaar mij hier achter de stellingen die wetenschap hanteert en aangeeft toegevoegde waarde van een niet medisch mondkapje bovenop belangrijkere maatregelen, niet is aangetoond.
Er is geen overtuigend bewijs dat het significant en meetbaar bijdraagt.

Je moet toch echt met iets beters komen. Ongeveer in alle landen is er bij de wetenschappers consensus dat het wel helpt. Dan kan je wel blijven schermen met de inzichten van een paar nl wetenschappers van een half jaar terug. Dat maakt het nog geen waarheid, temeer daar die wetenschappers nu wel mondkapjes propageren.

NL was de grote uitzondering dit voorjaar.
pi_196258564
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:50 schreef qajariaq het volgende:
NL was de grote uitzondering dit voorjaar.
Nee hoor Fauci zei toen ook dat ze vrijwel nutteloos waren.
  zondag 15 november 2020 @ 18:01:26 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196258708
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je moet toch echt met iets beters komen. Ongeveer in alle landen is er bij de wetenschappers consensus dat het wel helpt. Dan kan je wel blijven schermen met de inzichten van een paar nl wetenschappers van een half jaar terug. Dat maakt het nog geen waarheid, temeer daar die wetenschappers nu wel mondkapjes propageren.

NL was de grote uitzondering dit voorjaar.
Consensus moet hier niet verward worden als dus een wetenschappelijke aangetoonde onderbouwing of werking.

Dat een wetenschapper zich schikt in een meerderheid, is vooral berekening omdat verzet geen toevoegende functie dient.
Ben benieuwd of iemand een eminente wetenschapper of geaccepteerd onderzoek kan vinden die het nut kan aantonen dat het dragen van een niet medisch mondkapje in de supermarkt (daarmee ontopic :P ), significant bijdraagt in het voorkomen van Covid19 besmettingen.

NB; Ik als tegenstander, draag waar desgevraagd een mondkapje,. Niet dat ik het daar dus mee eens ben maar omdat ik geen gezeik/discussie en op lokatie mijn tijd wil verdoen met mensen die overtuigd geloven in het nut.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 november 2020 @ 18:06:04 #171
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_196258815
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Schijnveiligheid. Zoals mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hadden in het begin al zeiden. Nu heb ik een Spaans onderzoek gezien met verschil tussen wel mondkapjes en geen mondkapjes en het scheelde wel degelijk. Maar dan ipv dat er 8 mensen besmet werden van 1 persoon met covid in een ruimte, werden er 7 besmet. Op duizenden besmettingen per dag maakt dat wel uit. Maar de kans voor jou persoonlijk is nog steeds gewoon best hoog zelfs als jij en de virusverspreider een mondkapje dragen.
Een gevalletje 8 tegen 7 lineair extrapoleren naar duizenden :')
pi_196258916
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:54 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Nee hoor Fauci zei toen ook dat ze vrijwel nutteloos waren.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)apjes-te-dragen.html

Denk je?
pi_196258960
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 18:01 schreef Vallon het volgende:
Dat een wetenschapper zich schikt in een meerderheid, is vooral berekening omdat verzet geen toevoegende functie dient.
Ben benieuwd of iemand een eminente wetenschapper of geaccepteerd onderzoek kan vinden die het nut kan aantonen dat het dragen van een niet medisch mondkapje in de supermarkt (daarmee ontopic ), significant bijdraagt in het voorkomen van Covid19 besmettingen.
Zolang er geen bewijs is voor de ene of de andere stelling dan is de consensus tussen mensen die er verstand van hebben in mijn ogen leidend. En niet de mening van een of andere Fok-user.
pi_196259088
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:50 schreef qajariaq het volgende:

NL was de grote uitzondering dit voorjaar.
Voor het aantal besmettingen maakte het niet uit, sterker nog de mondkaplanden hadden hogere cijfers.
pi_196259172
[quote]3s.gif Op zondag 15 november 2020 18:15 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Voor het aantal besmettingen maakte het niet uit, sterker nog de mondkaplanden hadden hogere cijfers.
Weet je het onderscheid tussen oorzaak er gevolg?

Daarnaast hadden diverse Aziatische landen de zaak redelijk vlot onder controle en dat zijn met name de mondkap dragende landen.
pi_196259265
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je moet toch echt met iets beters komen. Ongeveer in alle landen is er bij de wetenschappers consensus dat het wel helpt. Dan kan je wel blijven schermen met de inzichten van een paar nl wetenschappers van een half jaar terug. Dat maakt het nog geen waarheid, temeer daar die wetenschappers nu wel mondkapjes propageren.

NL was de grote uitzondering dit voorjaar.
Volgens mij is de consensus dat het kan helpen, wanneer goed gebruikt en bij voor de rest gelijkblijvend gedrag, en dan ook nog face to face. Feit is dat nergens is gebleken dat het invoeren van een mondkapjesplicht heeft geleid tot minder besmettingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 november 2020 @ 18:23:05 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196259268
quote:
Dat interview heb ik ook gezien en het was tenenkrommend hoe Fauci in de Eendenkooi werd gewerkt en met leidende vragen voor het NOS.NL karretje werd gespannen dat mondkapjes nut kunnen hebben.

Dat iemand zegt dat je vooral moet doen wat je niet kunt laten mits dat geen extra schade voor anderen geeft, is wat anders dan het rechtvaardigen. Genoeg wetenschappers het bestaan of werking van xyz niet zullen (kunnen) ontkennen, om zo dan hun andere ..abc.. werk ongestoord te kunnen voortzetten. Dat men daaraan een feitelijk (wetenschaps)waarde toekent is vooral politiek of religie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196259608
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik weiger pertinent eentje te dragen dus voor mij zal er dan niet veel anders op zitten dan me niet meer te vertonen in ruimtes waar dit eventueel verplicht gaat worden.
Dat. Ik kom dus ook niet meer in de supermarkt en winkel online. Verse dingen haal ik lokaal en voor een visje ga ik naar de viskraam. Als een masker straks echt niet anders kan dan zal ik wel moeten, maar vermijd gewoon de plekken waar het verplicht is.

Nadeel van online bestellen van de boodschappen is inderdaad wel dat je 2 weken vooruit moet plannen. Die tijdsvakken zitten snel vol.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_196259679
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:19 schreef qajariaq het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 15 november 2020 18:15 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Weet je het onderscheid tussen oorzaak er gevolg?

Daarnaast hadden diverse Aziatische landen de zaak redelijk vlot onder controle en dat zijn met name de mondkap dragende landen.
De oorzaak lag in China ja waar ze met draconische maatregelen kwamen.
Andere landen daar in de buurt deden het vooral door veel testen en quarantaine
pi_196259826
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2020 18:39 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

De oorzaak lag in China ja waar ze met draconische maatregelen kwamen.
Andere landen daar in de buurt deden het vooral door veel testen en quarantaine
Maar ook allemaal mondkapjes. Mag ik hieruit concluderen dat landen die het heel serieus nemen ook allemaal mondkapjes hanteren?
pi_196259890
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar ook allemaal mondkapjes. Mag ik hieruit concluderen dat landen die het heel serieus nemen ook allemaal mondkapjes hanteren?
Die mondkapjes dragen ze daar voor de hoeveelheid fijnstof in de lucht
  zondag 15 november 2020 @ 19:57:10 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196261374
Zal van de week weer eens gaan kijken in mijn supermarkt, maar verwacht eerlijk gezegd geen andere taferelen dan de voorbije 1,5 maand. Hier worden de mondmaskers al door 90 procent gedragen sinds Ruttes 'dringend advies'.

Andere fysieke winkels bezocht ik al amper en nu zeker niet.
pi_196261536
70 (niet)/ 30 (wel)

Stuk afgenomen hier iig.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196262269
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:46 schreef Tyr80 het volgende:
Met een mandje vlieg ik de winkel door, en is de blootstelling aan elkaar in ieder geval korter, en draag ik ook meer bij aan de verdunning van lokale viruswolken.

Jij bent niet in staat een kar even snel door een supermarkt te bewegen als een mandje?
pi_196264452
Draagplicht, boetes, bekkleppen, mondluiers, nog meer boetes, gvd, flikker toch op...
pi_196266179
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal van de week weer eens gaan kijken in mijn supermarkt, maar verwacht eerlijk gezegd geen andere taferelen dan de voorbije 1,5 maand. Hier worden de mondmaskers al door 90 procent gedragen sinds Ruttes 'dringend advies'.

Andere fysieke winkels bezocht ik al amper en nu zeker niet.
https://www.parool.nl/ned(...)o-invoeren~b11fb71e/

Mondkapjes worden zeer waarschijnlijk pas verplicht vanaf 1 december a.s., tot die tijd zul je altijd wel een (hopelijk klein) deel van de mensen zonder mondkapje in de supermarkt e.d. blijven zien.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 6 december 2020 @ 16:18:32 #187
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196582904
- situatie bij mijn lokale Boni-supermarkt: voor de winkel een rij met "schone" en "gebruikte" winkelwagentjes, maar zonder toezicht zodat iedereen ze alsnog lukraak door elkaar zet. :')
- situatie bij mijn lokale Jumbo-supermarkt: een "automaat" waar je je handen in kunt steken en die dan dat ontsmettingsmiddel op je handen spuit, maar waarbij je van de buitenkant niet kunt zien wat boven en onder is. Ergo: 9 van de 10 keer wordt het bovenop mijn hand gespoten i.p.v. op de palm van mijn hand. :')
pi_196582971
bij Lidl personeel zonder mondkapje......Terwijl het dar al verplicht is sinds de oproep van Rutte (voor personeel)

En van voorrang voor ouderen hebben de vakkenvullers niet gehoord blijkbaar.
pi_196583200
Nu een actie waar mensen een bekeuring krijgen voor het niet dragen.

Maar de supermarkt blijft open ????? Hoe dan
pi_196593936
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:35 schreef macca728 het volgende:
Nu een actie waar mensen een bekeuring krijgen voor het niet dragen.

Maar de supermarkt blijft open ????? Hoe dan
Omdat de supermarkt niet in overtreding is en die mensen wel. Graag gedaan.
pi_196594003
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:18 schreef beantherio het volgende:
- situatie bij mijn lokale Boni-supermarkt: voor de winkel een rij met "schone" en "gebruikte" winkelwagentjes, maar zonder toezicht zodat iedereen ze alsnog lukraak door elkaar zet. :')
- situatie bij mijn lokale Jumbo-supermarkt: een "automaat" waar je je handen in kunt steken en die dan dat ontsmettingsmiddel op je handen spuit, maar waarbij je van de buitenkant niet kunt zien wat boven en onder is. Ergo: 9 van de 10 keer wordt het bovenop mijn hand gespoten i.p.v. op de palm van mijn hand. :')
na 1x weet je dat toch wel :')
pi_196594026
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:35 schreef macca728 het volgende:
Nu een actie waar mensen een bekeuring krijgen voor het niet dragen.

Maar de supermarkt blijft open ????? Hoe dan
Supermarktpersoneel kan niet voor politie agentje spelen hè. Als klanten zo'n ding niet op willen snap ik heel goed dat ze dat op hun beloop laten aangezien het gros van de mensen tegenwoordig hondsbrutaal en asociaal doen als iets ze niet zint.
pi_196594705
Ik zag vanmorgen dat de AH hier naast handontsmettingsmiddel ook een doosje met mondkapjes heeft staan! Service hoor :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 12:42:22 #194
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196597289
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 16:22 schreef macca728 het volgende:
bij Lidl personeel zonder mondkapje......Terwijl het dar al verplicht is sinds de oproep van Rutte (voor personeel)

En van voorrang voor ouderen hebben de vakkenvullers niet gehoord blijkbaar.
In Duitsland zijn die lapjes al tijden verplicht, maar niet voor personeel. Vind ik ook veel logischer eigenlijk.
Al vind ik het nog steeds totale quatsch die hele lapjes.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_196598074
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 12:42 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

In Duitsland zijn die lapjes al tijden verplicht, maar niet voor personeel. Vind ik ook veel logischer eigenlijk.
Al vind ik het nog steeds totale quatsch die hele lapjes.
Hoezo logischer ? Dat personeel loopt heel de tijd dicht langs klanten juist.
pi_196598510
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoezo logischer ? Dat personeel loopt heel de tijd dicht langs klanten juist.
Dat mag ook met mondkapje niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 14:36:33 #197
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_196599199
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 13:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoezo logischer ? Dat personeel loopt heel de tijd dicht langs klanten juist.
Personeel achter de kassa o.a. zitten toch al achter plastic schermen, beetje overdreven allemaal.
Personeel dat rondloopt zou je wat van kunnen zeggen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 7 december 2020 @ 15:53:31 #198
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_196600663
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag vanmorgen dat de AH hier naast handontsmettingsmiddel ook een doosje met mondkapjes heeft staan! Service hoor :o
Bij elke AH voor zover je weet?
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 15:55:16 #199
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196600705
Toen ik zaterdag in de Etos was, liep er ook iemand zonder mondkapje binnen. Die zei meteen oh sorry ik ben mijn kapje thuis vergeten, die kreeg meteen wel gratis een blauw standaard kapje aangeboden van een winkelmedewerker. (is ook van ahold).
pi_196601360
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 15:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Bij elke AH voor zover je weet?
Nee, bij 1 zag het ook maar bij de ander niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')