mensen moet juist bang zijn voor dit virus anders lappen ze de regels aan hun laarsquote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want? Ik heb liever dat we met ratio op dingen reageren. Emoties zitten alleen maar in de weg bij dit soort dingen.
Tel nog een keer top 10 en denk er dan nog een keer over na. Deze twee zorgeconomen bij Op1 snijden echt hout.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, het is een onzin punt.
Wellicht kunnen @Tijger_m en @Gretzl met het OMT Skypen om na te vragen of we nu niet toch écht al te laat zijn met extra maatregelen nemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou het gecoördineerd zijn?
https://nos.nl/artikel/23(...)n-op-dagkoersen.html
[..]
Ze hoeven ook niet binnen te komen. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen niet moedwillig de regels overtreden. Soms is er even een buitenstaander nodig om men even met de neus op de feiten drukken. En dan komt een politie wel met enige autoriteit aanbellen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van mij mogen ze best aanbellen hoor, maar ze komen echt niet verder dan tot voor de drempel.
(niet dat ik momenteel bezoek ontvang, maar toch)
Enige moment dat de politie wel mag binnenkomen is bij melding van geluidsoverlast, dan mogen ze ook handhaven op corona
In jouw opinie. Mijn opinie is dat het een onzin verhaal is. Natuurlijk schaal je onnodige zorg ook af als je alle zorg afschaalt. Duh.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tel nog een keer top 10 en denk er dan nog een keer over na. Deze twee zorgeconomen bij Op1 snijden echt hout.
Wat heb ik daar nou weer mee te maken? Wat is dit nu weer?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wellicht kunnen @:Tijger_m en @:Gretzl met het OMT Skypen om na te vragen of we nu niet toch écht al te laat zijn met extra maatregelen nemen.
Dat is dan ook volledig bezijden het punt. Het punt is dat ziekenhuizen nu gedwongen worden om serieus na te denken over de zorg die daadwerkelijk nodig is. Iets wat jarenlang nagelaten is (al dan niet binnen de context van ons zorgsysteem, met alle perverse prikkels van zorgverzekaars).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In jouw opinie. Mijn opinie is dat het een onzin verhaal is. Natuurlijk schaal je onnodige zorg ook af als je alle zorg afschaalt. Duh.
Dat bestrijd ik. Ik heb het die nationaal commandant ook horen zeggen hoor. Maar nog niemand heeft mij kunnen vertellen waar dat dan staat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:56 schreef _serial_ het volgende:
Enige moment dat de politie wel mag binnenkomen is bij melding van geluidsoverlast, dan mogen ze ook handhaven op corona
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:07 schreef capricia het volgende:
[Info]
Mensen, voor de nachtploeg, kan eventuele slowchat hier:
COR / COV-SC #1 Corona meet
Ter info.
[/info]
Je gaf enkele topics geleden aan dat er nú sprake is van een acuut probleem en wekte de indruk dat we ons niet kunnen permitteren om te wachten met het nemen van nieuwe maatregelen. Het OMT laat weten wel te willen wachten en raadt impliciet af te veel te focussen op dagcijfers. Ik wilde je hierop attenderen en ben benieuwd of je nog steeds de mening bent toegedaan van enkele topics geleden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heb ik daar nou weer mee te maken? Wat is dit nu weer?
Volgens mij verzin je dat. Ik heb nergens iets gezegd over nieuwe maatregelen. Ik heb alleen gezegd dat er nu een actuut probleem is wat zo is, 2000 ziekenhuis opnames is een acuut probleem en een stijgend probleem.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:11 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je gaf enkele topics geleden aan dat er nú sprake is van een acuut probleem en wekte de indruk dat we ons niet kunnen permitteren om te wachten met het nemen van nieuwe maatregelen. Het OMT laat weten wel te willen wachten en raadt impliciet af te veel te focussen op dagcijfers. Ik wilde je hierop attenderen en ben benieuwd of je nog steeds de mening bent toegedaan van enkele topics geleden.
Ik heb liever dat de buren dan even een appje sturenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hoeven ook niet binnen te komen. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen niet moedwillig de regels overtreden. Soms is er even een buitenstaander nodig om men even met de neus op de feiten drukken. En dan komt een politie wel met enige autoriteit aanbellen.
Grappig dat je dat zegt, ik heb zaterdag 112 gebeld vanwege de (achter) burenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de buren dan even een appje sturen![]()
We hebben hiereen goede band met elkaar, als zal dat niet altijd overal zo zijn.
Ik ken ook mensen waar jaarlijks de politie op de stoep staat voor een melding geluidsoverlast (om vervolgens lekker gezellig mee te doen met de frikandellen en de toastjes) van de bovenburen om 21:30.
Veelal is dat in de APV opgenomen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik. Ik heb het die nationaal commandant ook horen zeggen hoor. Maar nog niemand heeft mij kunnen vertellen waar dat dan staat.
De opmerking over het acute probleem was geplaatst in een discussie over conclusies trekken op basis van dagcijfers en al dan niet wachten met nieuwe maatregelen, vandaar mijn associatie. Ik ben in ieder geval positief verrast door de uitspraken van het OMT vandaag, die (voor mij) ook wat zeggen over de acute component van het probleem.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij verzin je dat. Ik heb nergens iets gezegd over nieuwe maatregelen. Ik heb alleen gezegd dat er nu een actuut probleem is wat zo is, 2000 ziekenhuis opnames is een acuut probleem en een stijgend probleem.
En ik zie geen enkele reden waarom ik van gedachten veranderd zou zijn.
PS: Ik bepaal mijn eigen mening.
Sterker nog, maar volgens mij zijn wij het daar wel over eens, bij alle bepalingen staat op huppeldepup plaatsen, niet zijnde een woning, mag dit en dat niet.... Dus in een woning is iets niet verboden, maar je kunt het wel handhaven omdat er geluidsoverlast is. Ik vind het heel bijzonder hoe zo'n misverstand zo wijd verspreid kan raken. En hoe mensen zo'n rare gedachtenkronkel in hun hoofd krijgen dat je iets kunt handhaven dat niet verboden is.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik. Ik heb het die nationaal commandant ook horen zeggen hoor. Maar nog niemand heeft mij kunnen vertellen waar dat dan staat.
Wat? Handhaven op Corona? Dacht het niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Veelal is dat in de APV opgenomen.
ja maar ja maar andere landen doen het veel beter!!11quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wellicht kunnen @:Tijger_m en @:Gretzl met het OMT Skypen om na te vragen of we nu niet toch écht al te laat zijn met extra maatregelen nemen.
Nee geluidsoverlast.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat? Handhaven op Corona? Dacht het niet.
daar is toch 8844 voor ???? of ging er iemand dood daar ?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, ik heb zaterdag 112 gebeld vanwege de (achter) buren
Ik denk dat in veel grote steden (en daar zijn de grootste problemen) anders ligt. Zeker wanneer je in een appartementencomplex woont.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:19 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb liever dat de buren dan even een appje sturen
We hebben hiereen goede band met elkaar, als zal dat niet altijd overal zo zijn.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar is toch 8844 voor ???? of ging er iemand dood daar ?
Toon maar aan. Laat maar een onderzoek zien. Hoe groot is het percentage mensen dat de regels aan hun laars lapt en wat is de invloed daarvan op het aantal besmettingen? Hoe groot is dat effect? Ik weet het niet hoor. Kan ook wel makkelijk altijd met een vingertje wijzen naar 'ze'.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen moet juist bang zijn voor dit virus anders lappen ze de regels aan hun laars
Dagelijks.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat vinden jullie wel of niet dagelijks melden?
Ik vind dat het wel belangrijk is om over zo iets belangrijks als corona dagelijks te updaten. Ze hoeven ziet eens een verslag te schrijven en grafieken te maken zelf. Dat doen andere data analisten al op twitter bijvoorbeeld.
Ja joh dat bestrijd ik ook niet. Maar de coronaregels gelden niet in woningen. Dus kun je ook als je wegens overlast binnen bent niet handhaven op Corona.quote:
Dagelijks melden is prima, maar dan wel met goede cijfers zonder enige vertraging of plotseling een GGD die er even 2 dagen 500 extra induwt zonder duiding.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dat het wel belangrijk is om over zo iets belangrijks als corona dagelijks te updaten. Ze hoeven ziet eens een verslag te schrijven en grafieken te maken zelf. Dat doen andere data analisten al op twitter bijvoorbeeld.
Dagelijks maar met context. Gewoon de ether in smijten: "ITS OVER 9000@!!$" wordt niemand wijzer van.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Da's natuurlijk niet waar, angst is een hele goede emotie die ook nog eens een uitstekende motivator is.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toon maar aan. Laat maar een onderzoek zien. Hoe groot is het percentage mensen dat de regels aan hun laars lapt en wat is de invloed daarvan op het aantal besmettingen? Hoe groot is dat effect? Ik weet het niet hoor. Kan ook wel makkelijk altijd met een vingertje wijzen naar 'ze'.
En angst is nooit een goede emotie.
Heel goed punt idd. Ze snijden echt hout.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook volledig bezijden het punt. Het punt is dat ziekenhuizen nu gedwongen worden om serieus na te denken over de zorg die daadwerkelijk nodig is. Iets wat jarenlang nagelaten is (al dan niet binnen de context van ons zorgsysteem, met alle perverse prikkels van zorgverzekaars).
Iets wat volgens één van die zorgeconomen overigens een besparing van 20-40% zou kunnen opleveren. Laat dat nou toevallig de hoeveelheid zijn waarmee nu afgeschaald wordt.
Die 20-40% klinkt mij rijkelijk hoog in de oren. Aan de andere kant, ik ben geen zorgeconoom en gebaseerd op mijn ervaring met andere organisaties kan ik me best voorstellen dat dergelijke percentages niet overdreven zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heel goed punt idd. Ze snijden echt hout.
Ja. Als je exact weet wat dan onnodige zorg is, natuurlijk. Want wie en hoe definieeren ze dat dan?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heel goed punt idd. Ze snijden echt hout.
Absoluut wel melden. Transparantie is de enige manier om die levensgevaarlijke complotwappies de wind uit de zeilen te nemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
In ieder geval kappen met het continu melden van die dagcijfers op het nieuws en de radio. Rete irritant en tegenstrijdig als wat. We melden toch ook niet iedere dag alle griepdoden, kankerdoden etc.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zou het geweldig vinden, minder paniekposts hier en geen huisgenoot die na het kijken van het 20:00u journaal elke dag (al een maand lang) naar me toe komt om te melden dAt hET nU eCHt uIt dE haND bEgINt te lopen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik woon in een middelgrote stad en zie om mij heen de laatste weken bijna iedereen met een mondkapje op en bewust even afstand houden wanneer dat nodig is.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen moet juist bang zijn voor dit virus anders lappen ze de regels aan hun laars
Dus op het RIVM dashboard bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In ieder geval kappen met het continu melden van die dagcijfers op het nieuws en de radio. Rete irritant en tegenstrijdig als wat. We melden toch ook niet iedere dag alle griepdoden, kankerdoden etc.
Mensen die de cijfers toch willen blijven volgen moet je wel de gelegenheid geven om het blijven in te zien ergens op internet.
Ik zal het eens even aan een agent vragen in de familie hoe het zit. Ik meende dat als de politie ergens al binnen is, dat een ander verhaal is. maar dat antwoord zal ik je even schuldig blijven.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja joh dat bestrijd ik ook niet. Maar de coronaregels gelden niet in woningen. Dus kun je ook als je wegens overlast binnen bent niet handhaven op Corona.
Waarom zou het niet meer dagelijks melden van die aantallen niet transparant zijn? Uiteindelijk wordt alles gemeld, maar dan gebundeld per zeven dagen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Absoluut wel melden. Transparantie is de enige manier om die levensgevaarlijke complotwappies de wind uit de zeilen te nemen.
Nu wordt het al alleen dagelijks verwerkt in het RIVM database dat op de website staat. Iets na 2 uur springen daar een aantal data analisten op af en maken de cijfers, en die neemt de media ook over. RIVM publiceert zelf eigenlijk niks dagelijks.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus op het RIVM dashboard bijvoorbeeld?
Nou, blijkbaar niet. We zitten nog steeds op 8500 per dag en er is niks veranderd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dagelijks.
Waarom? Geeft de urgentie aan.
Ik zie geen enkele toegevoegde waarde om die cijfers slechts een keer per week te geven maar dat is slechts mijn mening. In before iemand weer gaat roepen dat ik het OMT moet bellen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu wordt het al alleen dagelijks verwerkt in het RIVM database dat op de website staat. Iets na 2 uur springen daar een aantal data analisten op af en maken de cijfers, en die neemt de media ook over. RIVM publiceert zelf eigenlijk niks dagelijks.
Voor jou misschien niet. Voor veel anderen wel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar niet. We zitten nog steeds op 8500 per dag en er is niks veranderd.
Zoiets ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus op het RIVM dashboard bijvoorbeeld?
De politie vind dat inderdaad. Maar dat is mijns inziens niet juist. In de noodverordening staat steeds “niet zijnde een woning” daarmee is er dus geen overtreding en valt er niks te handhaven.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zal het eens even aan een agent vragen in de familie hoe het zit. Ik meende dat als de politie ergens al binnen is, dat een ander verhaal is. maar dat antwoord zal ik je even schuldig blijven.
Mwa, daar kun je van mening over verschillen. Ik zie niet in hoe angst iets positiefs is. Gemotiveerd worden door angst is echt niet goed hoor.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's natuurlijk niet waar, angst is een hele goede emotie die ook nog eens een uitstekende motivator is.
“Zie je wel, ze houden informatie achter! Ze willen het volk dom houden!” Dat ga je dan krijgen. Terwijl het een kleine moeite is om het gewoon te publiceren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zou het niet meer dagelijks melden van die aantallen niet transparant zijn? Uiteindelijk wordt alles gemeld, maar dan gebundeld per zeven dagen.
Persoonlijk maakt het mij niet veel uit maar ik heb veel meer het gevoel dat bij wekelijkse rapportage we weer het eeuwige geneuzel van 'Het valt allemaal wel mee hoor!" gaan krijgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:
Misschien het dagelijks of wekelijks vastkoppelen aan het risiconiveau...
Met welke redenatie?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Persoonlijk maakt het mij niet veel uit maar ik heb veel meer het gevoel dat bij wekelijkse rapportage we weer het eeuwige geneuzel van 'Het valt allemaal wel mee hoor!" gaan krijgen.
Angst is een overlevingsinstinct van het menselijke ras (en niet alleen van mensen), vervult een hele nuttige rol, niet alle emoties zijn of hoeven positief te zijn. Zeker niet in de huidige situatie, alles is nu eenmaal niet positief te spinnen nu.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, daar kun je van mening over verschillen. Ik zie niet in hoe angst iets positiefs is. Gemotiveerd worden door angst is echt niet goed hoor.
Ik zie die gevolgtrekking echt niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Zie je wel, ze houden informatie achter! Ze willen het volk dom houden!” Dat ga je dan krijgen. Terwijl het een kleine moeite is om het gewoon te publiceren.
Ook prima. Hoeft ook niet, volgens mij.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie die gevolgtrekking echt niet.
Ook is positieve tests heel wat anders dan besmettelijk of ziek zijn. Zie Jaap Goudsmit in de NRC van laatst.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Het zou in ieder geval al schelen als de cijfers gerapporteerd worden met de nodige nuances. Waarom worden die getallen niet gelijk uitgesplitst naar de betreffende datum, bv.?
Al vanaf maart worden de getallen gepresenteerd alsof de mensen gisteren besmet zijn. Bij het aantal overlijdens wordt in ieder geval altijd gemeld dat er vertraging in zit.
Ja. Dat denk ik ook. Daarom bij serieuze dreiging ook dagelijks melden. Maak inzichtelijk wat er gebeurt. Maar in juli had het misschien niet gehoeven en hadden geïnteresseerden het op coronadashboard op kunnen zoeken. Ook om corona-moeheid te voorkomen. Maar transparantie is altijd belangrijk, dus ik zou de dagelijkse cijfers sowieso toegankelijk houden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Persoonlijk maakt het mij niet veel uit maar ik heb veel meer het gevoel dat bij wekelijkse rapportage we weer het eeuwige geneuzel van 'Het valt allemaal wel mee hoor!" gaan krijgen.
Probleem is natuurlijk dat de media alleen geinteresseeerd zijn in kijkcijfers, reuring, van welke soort dan ook, brengen kijkcijfers dus daar ga je niet onderuit komen. In sommige landen kan de overheid nog wel ingrijpen bij wat er op TV komt maar daar is in Nederland volgens mij geen optie voor.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:41 schreef maan_man het volgende:
Cijfers melden vind ik op zich prima. Ik heb alleen een beetje moeite met jan en alleman die naar de studio wordt gehaald om de cijfers te duiden of wordt gebeld voor een quotetje in de geschreven media.
Als je niks interessant te melden hebt, bellen ze je niet op. Dus ze buitelen over elkaar heen als de ene vandaag voor een lockdown van 2 weken pleit, dan wil de andere morgen ook weer met een quote in het nieuws en pleit voor een lockdown van 4 weken.
Gisteren in de regionale media: "Als de cijfers niet gaan dalen, is lockdown onontkoombaar". Vandaag de volgende deskundige: "Alles dicht wat niet nodig is om te blijven leven".
En zo zijn er 10'tallen lokale, regionale en landelijke media die gevuld moeten worden. En de kijker en lezer ziet door de meningen het bos niet meer.
Of het gebrek aan kennis van de gemiddelde burger?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
De dagcijfers zijn het probleem niet. Het gebrek aan goede communicatie is het probleem, evenals luie journalisten.
Noem eens een aspect van de huidige situatie waarvoor angst een goed doel heeft? En kun je dat doel niet gewoon bereiken door goed geïnformeerd te zijn of rationeel dingen te overzien?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Angst is een overlevingsinstinct van het menselijke ras (en niet alleen van mensen), vervult een hele nuttige rol, niet alle emoties zijn of hoeven positief te zijn. Zeker niet in de huidige situatie, alles is nu eenmaal niet positief te spinnen nu.
Inderdaad, meningenincontinentie is een probleem. Laat ze liever een forum zoeken om hun ei kwijt te kunnen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:41 schreef maan_man het volgende:
Cijfers melden vind ik op zich prima. Ik heb alleen een beetje moeite met jan en alleman die naar de studio wordt gehaald om de cijfers te duiden of wordt gebeld voor een quotetje in de geschreven media.
Als je niks interessant te melden hebt, bellen ze je niet op. Dus ze buitelen over elkaar heen als de ene vandaag voor een lockdown van 2 weken pleit, dan wil de andere morgen ook weer met een quote in het nieuws en pleit voor een lockdown van 4 weken.
Gisteren in de regionale media: "Als de cijfers niet gaan dalen, is lockdown onontkoombaar". Vandaag de volgende deskundige: "Alles dicht wat niet nodig is om te blijven leven".
En zo zijn er 10'tallen lokale, regionale en landelijke media die gevuld moeten worden. En de kijker en lezer ziet door de meningen het bos niet meer.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook prima. Hoeft ook niet, volgens mij.
Ik zou je bijna gelijk gaan geven, ware het niet dat velen zich 'goed laten informeren' door feesboek en rationeel overzien is ook niet iedereen gegeven. Als er iets duidelijk is geworden dit jaar....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Noem eens een aspect van de huidige situatie waarvoor angst een goed doel heeft? En kun je dat doel niet gewoon bereiken door goed geïnformeerd te zijn of rationeel dingen te overzien?
Terugdringen van ongewenst gedrag, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Noem eens een aspect van de huidige situatie waarvoor angst een goed doel heeft? En kun je dat doel niet gewoon bereiken door goed geïnformeerd te zijn of rationeel dingen te overzien?
True...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou je bijna gelijk gaan geven, ware het niet dat velen zich 'goed laten informeren' door feesboek en rationeel overzien is ook niet iedereen gegeven. Als er iets duidelijk is geworden dit jaar....
Discussie heeft alleen zin als je een mogelijkheid ziet tot elkaar te komen. In dit geval zie ik dat niet dus voer ik die discussie niet. Soit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]Lekker discussiëren zo...
Je presenteert exact dezelfde data, alleen bundel je deze per zeven dagen. Je kunt het prima per dag uitsplitsen. Alleen je presenteert het als geheel. En bent daardoor veel beter in staat een daadwerkelijke trend te duiden. En geen getallen die onderhevig zijn aan allerhande fluctuaties.
Gedeeltelijk mee eens. Vanuit de overheid is de media terecht lastig tot niet te sturen. Van de andere kant hebben veel mensen die als deskundige verschijnen op een of andere manier een functie bij de overheid, OMT, GGD, RIVM,... Vanuit die kant kun je als werkgever zeggen: "jongens voor de duidelijkheid bij het volk praten alleen Jan en Piet nog met de media.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat de media alleen geinteresseeerd zijn in kijkcijfers, reuring, van welke soort dan ook, brengen kijkcijfers dus daar ga je niet onderuit komen. In sommige landen kan de overheid nog wel ingrijpen bij wat er op TV komt maar daar is in Nederland volgens mij geen optie voor.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Discussie heeft alleen zin als je een mogelijkheid ziet tot elkaar te komen. In dit geval zie ik dat niet dus voer ik die discussie niet. Soit.
Ik denk dat velen achteruit gaan hangen gedurende de week en we zien het wel weer volgende dinsdag. Terwijl als het wel ineens omhoog schiet OF er komt ineens naar voren dat er wel heel veel besmettingen ineens in je eigen gemeente zijn, je toch ff alerter wordt. Dat zie ik als groot voordeel ten tijde dat het niet goed gaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]Lekker discussiëren zo...
Je presenteert exact dezelfde data, alleen bundel je deze per zeven dagen. Je kunt het prima per dag uitsplitsen. Alleen je presenteert het als geheel. En bent daardoor veel beter in staat een daadwerkelijke trend te duiden. En geen getallen die onderhevig zijn aan allerhande fluctuaties.
Dat zou dan juist betekenen dat je iedere dinsdag een wake-up call krijgt. Dan zie je het opeens fors oplopen i.p.v. iedere dag een beetje.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat velen achteruit gaan hangen gedurende de week en we zien het wel weer volgende dinsdag. Terwijl als het wel ineens omhoog schiet OF er komt ineens naar voren dat er wel heel veel besmettingen ineens in je eigen gemeente zijn, je toch ff alerter wordt. Dat zie ik als groot voordeel ten tijde dat het niet goed gaat.
Alleen OMTers zijn niet in dienst van de overheid. Dus dat ligt heel lastig.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Vanuit de overheid is de media terecht lastig tot niet te sturen. Van de andere kant hebben veel mensen die als deskundige verschijnen op een of andere manier een functie bij de overheid, OMT, GGD, RIVM,... Vanuit die kant kun je als werkgever zeggen: "jongens voor de duidelijkheid bij het volk praten alleen Jan en Piet nog met de media.
Het is helaas niet bepaald een nieuw fenomeen. @Jane liet me deze video zien, over hoe Facebook misbruikt werd in 2016 toen de Britten voor brexit stemdenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou je bijna gelijk gaan geven, ware het niet dat velen zich 'goed laten informeren' door feesboek en rationeel overzien is ook niet iedereen gegeven. Als er iets duidelijk is geworden dit jaar....
Mja, maar wij weten allebei dat er met dit virus wel heel veel in 1 week kan gebeuren en dat een paar dagen eerder ingrijpen het verschil kan maken. Dit bereidt ons ook voor op eventuele komende maatregelen. Vraag me af hoe die ontvangen worden als je maar eens per week een update krijgt. Krijg je het 1 keer niet mee, zit je 2 weken verder. "Huh? Lockdown? Maar het ging toch goed?"quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou dan juist betekenen dat je iedere dinsdag een wake-up call krijgt. Dan zie je het opeens fors oplopen i.p.v. iedere dag een beetje.
Denk aan het idee van de kikker in de langzaam opwarmende pan.
Ik denk zelf dat in algemene zin transparantie een goede zaak is. Daar wek je meer vertrouwen mee dan informatie achter de hand houden omdat je denkt dat men er niet mee om kan gaan. Uit dat laatste spreekt trouwens ook minachting. Er is juist een behoorlijk levendige gemeenschap van personen die op basis van hun eigen data-expertise de gegevens interpreteren (ook hier). Fantastisch juist, betrokken burgers.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat velen achteruit gaan hangen gedurende de week en we zien het wel weer volgende dinsdag. Terwijl als het wel ineens omhoog schiet OF er komt ineens naar voren dat er wel heel veel besmettingen ineens in je eigen gemeente zijn, je toch ff alerter wordt. Dat zie ik als groot voordeel ten tijde dat het niet goed gaat.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:54 schreef trein2000 het volgende:
Bovendien, de grootste onruststokers van allemaal zijn ook niet vanuit Den Haag te temmen. De burgemeesters.
Zoals ik in het vorige topic ook al zei: waarschijnlijk omdat de Ct van 35 als afkapwaarde in de meeste labs al gebruikt werd en richtlijn is van de WHO. Zie voor detail dit stuk van Marc Bonten van het UMC Utrecht:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ook is positieve tests heel wat anders dan besmettelijk of ziek zijn. Zie Jaap Goudsmit in de NRC van laatst.
En dat opschuiven van Ct waardes van 30 naar 35 voor een positieve PCR test vind ik ook erg vreemd. Iemand die dat kan uitleggen? Ik werk zelf ook met PCR en 35 is extreem hoog en nou niet bepaald heel betrouwbaar.
quote:De ‘cycle threshold’(Ct)-waarde is het aantal amplificatiecycli dat nodig is voor een positief signaal, gemeten als een curve die boven een drempel uitkomt. Analisten zijn getraind in het beoordelen van deze curves om de beoordeling zo uniform mogelijk te maken. Als er na 45 cycli nog steeds niks geamplificeerd is, is de testuitslag negatief.
Een positieve uitslag
Wanneer vinden wij in het UMC Utrecht de testuitslag positief? Hebben alle targets een Ct-waarde < 35 en worden er goede curves gezien, dan is er geen discussie: de testuitslag is positief.
Zit wat in. Hoewel je nu het tegenovergetselde effect krijgt: je ziet het dagelijks oplopen en toch hoor je eerst 'we zien het pas over twee weken'.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja, maar wij weten allebei dat er met dit virus wel heel veel in 1 week kan gebeuren en dat een paar dagen eerder ingrijpen het verschil kan maken. Dit bereidt ons ook voor op eventuele komende maatregelen. Vraag me af hoe die ontvangen worden als je maar eens per week een update krijgt. Krijg je het 1 keer niet mee, zit je 2 weken verder. "Huh? Lockdown? Maar het ging toch goed?"
Eens. Dat had ik ook al ergens vermeld ja. Transparantie is heel belangrijik. Zeker met de hoeveelheid viruswappies die we -helaas- hebben. En ben het ook volledig met je eens dat de overheid wel iets meer zou kunnen doen aan informatieverstrekking. Probeer die monotone woordenbrij van van Dissel in begrijpelijke taal over te brengen ofzo. Wekelijks praatje (geen persco) zou wat mij betreft in deze tijden ook geen kwaad kunnen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat meer in algemene zin transparantie een goede zaak is. Daar wek je meer vertrouwen mee dan informatie achter de hand houden omdat je denkt dat men er niet mee om kan gaan. Uit dat laatste spreekt trouwens ook minachting. Er is juist een behoorlijk levendige gemeenschap van personen die op basis van hun eigen data-expertise de gegevens interpreteren (ook hier). Fantastisch juist, betrokken burgers.
Ik snap de zorgen over het verkeerd interpreteren natuurlijk wel. Dat gebeurt voortdurend. Maar de overheid en het RIVM zouden daar best meer tegen kunnen doen. Alleen al in de wijze waarop je een figuur opmaakt kun je helpen met interpretatie. Laat ze liever daarnaar kijken.
Dat zijn sowieso alleskunners. 7 maanden geleden waren het nog crimefighters. De georganiseerde misdaad aanpakken, pandjes sluiten waar een plantage was gevonden, grote woorden op tv en nu zijn het volleerde virologen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien, de grootste onruststokers van allemaal zijn ook niet vanuit Den Haag te temmen. De burgemeesters.
Ik snap dit argument nog steeds niet. Er wordt niets achtergehouden, alleen later gerapporteerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk zelf dat in algemene zin transparantie een goede zaak is. Daar wek je meer vertrouwen mee dan informatie achter de hand houden omdat je denkt dat men er niet mee om kan gaan.
Ja man, damn, 2 weken duren wel lang nu, dat klopt!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zit wat in. Hoewel je nu het tegenovergetselde effect krijgt: je ziet het dagelijks oplopen en toch hoor je eerst 'we zien het pas over twee weken'.
En die update kun je dan moeilijk missen lijkt me.
Inderdaad. Ik vind die technische briefings van Van Dissel best een aardig voorbeeld van hoe je bovendien het duiden van cijfers zou kunnen koppelen aan een wekelijks persmoment. Ik moet dan denken aan de verdediging van een proefschrift: die verdediging is zelf vaak nauwelijks inhoudelijk te volgen en daarom geven promovendi eraan voorafgaand doorgaans een lekenpraatje voor familie en vrienden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Dat had ik ook al ergens vermeld ja. Transparantie is heel belangrijik. Zeker met de hoeveelheid viruswappies die we -helaas- hebben. En ben het ook volledig met je eens dat de overheid wel iets meer zou kunnen doen aan informatieverstrekking. Probeer die monotone woordenbrij van van Dissel in begrijpelijke taal over te brengen ofzo. Wekelijks praatje (geen persco) zou wat mij betreft in deze tijden ook geen kwaad kunnen.
Ik snap dat van Dissel op dat podium is geplaatst maar eigenlijk had hij daar zelf niet moeten staan, hij is niet geschoold in de communicatie techniek die je nodig hebt voor zo'n rol wat ook heel logisch is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind die technische briefings van Van Dissel best een aardig voorbeeld van hoe je bovendien het duiden van cijfers zou kunnen koppelen aan een wekelijks persmoment. Ik moet dan denken aan de verdediging van een proefschrift: die verdediging is zelf vaak nauwelijks inhoudelijk te volgen en daarom geven promovendi eraan voorafgaand doorgaans een lekenpraatje voor familie en vrienden.
Er moet dan wel iemand even flink door die Powerpointslides van Van Dissel gaan.Als een van mijn teamleden met zo'n presentatie komt, dan mag-ie terug naar de tekentafel.
Of een "Beetje dom" mischien?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:09 schreef Tijn het volgende:
Maar eh... het WHO wil toch dat landen dagelijks rapporteren? Wil die kerel van het OMT dat we dan gewoon naast ons neerleggen ofzo? "Een beetje stout" weer zeker?
Ik vind die technische briefings prima te volgens. Niets mis met zijn communicatie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap dat van Dissel op dat podium is geplaatst maar eigenlijk had hij daar zelf niet moeten staan, hij is niet geschoold in de communicatie techniek die je nodig hebt voor zo'n rol wat ook heel logisch is.
De WHO wil ook dat het aantal positieve testen < 5% blijft. Hebben we ook niet naar geluisterd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:09 schreef Tijn het volgende:
Maar eh... het WHO wil toch dat landen dagelijks rapporteren? Wil die kerel van het OMT dat we dan gewoon naast ons neerleggen ofzo? "Een beetje stout" weer zeker?
Ik ben hem meestal na 2 zinnen 'kwijt' en vooral door die monotone stem van die man. En dan ook nog het charisma van een gemiddelde winterpeen...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap dat van Dissel op dat podium is geplaatst maar eigenlijk had hij daar zelf niet moeten staan, hij is niet geschoold in de communicatie techniek die je nodig hebt voor zo'n rol wat ook heel logisch is.
Voor die technische briefings van de Tweede Kamer vind ik hem wel geschikt. Hij laat alleen erg veel figuren zien met verschillende soorten opmaak die niet altijd snel en eenvoudig te interpreteren zijn. Daar kom je mee weg bij een groep welwillende, hoogopgeleide mensen die zich hebben kunnen voorbereiden, maar het is niet geschikt voor het bijpraten van een breed publiek.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als de WHO ons nou ook nog vertelt had HOE dat te bewerkstelligen waren we mischien ergens gekomen met de WHOquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De WHO wil ook dat het aantal positieve testen < 5% blijft. Hebben we ook niet naar geluisterd.
Da's een beetje het probleem, het word naar een breed publiek verspreid terwijl het daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Maar goed, dat is weer het communicatie probleem, natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor die technische briefings van de Tweede Kamer vind ik hem wel geschikt. Hij laat alleen erg veel figuren zien met verschillende soorten opmaak die niet altijd snel en eenvoudig te interpreteren zijn. Daar kom je mee weg bij een groep welwillende, hoogopgeleide mensen die zich hebben kunnen voorbereiden, maar het is niet geschikt voor het bijpraten van een breed publiek.
Haha, dat heb ik helemaal niet. Ik vind zijn rust fijn en ik bewonder de kalme manier waarop hij zijn tijd blijft nemen om iets uit te leggen. Ik ben wel een fan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben hem meestal na 2 zinnen 'kwijt' en vooral door die monotone stem van die man. En dan ook nog het charisma van een gemiddelde winterpeen...
Daar is het dan ook helemaal niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor die technische briefings van de Tweede Kamer vind ik hem wel geschikt. Hij laat alleen erg veel figuren zien met verschillende soorten opmaak die niet altijd snel en eenvoudig te interpreteren zijn. Daar kom je mee weg bij een groep welwillende, hoogopgeleide mensen die zich hebben kunnen voorbereiden, maar het is niet geschikt voor het bijpraten van een breed publiek.
Ik vraag me af hoeveel mensen naar die briefings kijken...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's een beetje het probleem, het word naar een breed publiek verspreid terwijl het daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Maar goed, dat is weer het communicatie probleem, natuurlijk.
De WHO kun je prima naast je neerleggen als westers land. Voegen voor ons niks toe. Klinkt arrogant, maar is gewoon zo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:09 schreef Tijn het volgende:
Alleen al op YouTube tussen de 50k en 100k. En dan wordt het ook nog vaak live op NPO1 uitgezonden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen naar die briefings kijken...
Ik denk dat het in internationaal perspectief wel wordt gewaardeerd dat landen transparant zijn over hun cijfers en die snel delen. Misschien zou je dat ook wel in het geheim kunnen doen, wie weet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De WHO kun je prima naast je neerleggen als westers land. Voegen voor ons niks toe. Klinkt arrogant, maar is gewoon zo.
Ik vind het toch jammer dat er geen unlike-knop is in dit geval.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat heb ik helemaal niet. Ik vind zijn rust fijn en ik bewonder de kalme manier waarop hij zijn tijd blijft nemen om iets uit te leggen. Ik ben wel een fan.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het toch jammer dat er geen unlike-knop is in dit geval.![]()
Ik denk niet dat de bevolking dat gaat pikken eerlijk gezegd, “iedereen mag het weten behalve wij”. Hoeveel munitie wil je Engel cs geven?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat het in internationaal perspectief wel wordt gewaardeerd dat landen transparant zijn over hun cijfers en die snel delen. Misschien zou je dat ook wel in het geheim kunnen doen, wie weet.
Overigens is het maar net hoe je hiernaar kijkt bedenk ik me. In zekere zin is het al voor een breder publiek bedoeld. Immers, het is bedoeld voor Tweede Kamerleden. Vaak hoopopgeleide mensen, maar (doorgaans) geen medici.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Daar is het dan ook helemaal niet voor bedoeld.
In het begin altijd, nu soms.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen naar die briefings kijken...
Nogmaals: iedereen mag het gewoon weten, maar alleen wordt het pas na zeven dagen bekend gemaakt. Dat is echt fundamenteel anders dan 'achterhouden'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bevolking dat gaat pikken eerlijk gezegd, “iedereen mag het weten behalve wij”. Hoeveel munitie wil je Engel cs geven?
Ik las gisteren een nieuwsbericht over mondkapjes waar een foto bij stond van een Tsjech (?) met een soort gasmaker op.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:20 schreef leolinedance het volgende:
Nou het was me het dagje wel he, 9.286 nieuwe besmettingen. Ben benieuwd hoe het met de mondkapjes zal gaan. Nieuw advies om er drie over elkaar te dragen?
”Waarom mag de regering van Nicaragua het wel direct weten en wij niet? Ze proberen het volk dom te houden om ze aan het bigpharma autismeveroorzakende met microchipsverzadigde vaccin te krijgen”quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals: iedereen mag het gewoon weten, maar alleen wordt het pas na zeven dagen bekend gemaakt. Dat is echt fundamenteel anders dan 'achterhouden'.
Omdat er genoeg andere cijfers zijn om te spinnen.quote:Er wordt nu ook niet per dag bekend gemaakt hoeveel testen er afgenomen zijn. Ik heb nog geen enkele complotdenker daar over horen klagen.
Alleen als je naar de Action moet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:20 schreef leolinedance het volgende:
Nou het was me het dagje wel he, 9.286 nieuwe besmettingen. Ben benieuwd hoe het met de mondkapjes zal gaan. Nieuw advies om er drie over elkaar te dragen?
Kerstpakket binnen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:22 schreef leolinedance het volgende:
Heb vandaag ca. 100 niet-medische mondkapjes uit China gekregen. Heb ze maar beleefd aangenomen
En die wist natuurlijk dat jij ze wel wilde!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]![]()
Familielid had er 1.000 gekocht en was zo vriendelijk wat te delen.
Maar geen abo, dus eh... samenvattinkje?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eilijkheden-a4017045
De NRC zet even het hele handhavingsapparaat in de hoek![]()
Geweldig stukkie, aanrader.
Heb ze vooral aangenomen om de discussie te ontwijken waarom ik ze niet zou willenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En die wist natuurlijk dat jij ze wel wilde!
Met de beste wil van de wereld zie ik gewoon niet hoe dit ook maar enigszins ergens op slaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
”Waarom mag de regering van Nicaragua het wel direct weten en wij niet? Ze proberen het volk dom te houden om ze aan het bigpharma autismeveroorzakende met microchipsverzadigde vaccin te krijgen”
Ja, of het boeit gewoon niemand iets. Ockham's razor.quote:Omdat er genoeg andere cijfers zijn om te spinnen.
In incognito tab openenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar geen abo, dus eh... samenvattinkje?
Tamelijk vernietigend.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eilijkheden-a4017045
De NRC zet even het hele handhavingsapparaat in de hoek![]()
Geweldig stukkie, aanrader.
Vandaar dat je naar de mogelijkheden van 3 over elkaar vroeg! Jij hebt ff een vette stash man!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb ze vooral aangenomen om de discussie te ontwijken waarom ik ze niet zou willen
Je krijgt dat pakketje niet voor niks. Het is alsof je in de vierde zit en een kauwgompje aan je leerkracht geeft.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb ze vooral aangenomen om de discussie te ontwijken waarom ik ze niet zou willen
Psiesss.... iemand heeft het beste voor met ons Leootje...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je krijgt dat pakketje niet voor niks. Het is alsof je in de vierde zit en een kauwgompje aan je leerkracht geeft.
Valt niet echt samen te vatten, maar komt er op neer dat de boa’s geweldsgeile onderbetaalde neppolitie is die voor een onmogelijke taak gesteld zijn. De politie zelf kampt met onderbezetting en er geen zin aan heeft zodat van het hele handhaving verhaal heel weinig terecht zal komen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Had gehoopt dat ik er nog makkelijker vanaf kwam.![]()
Kort nachtje gehad, lui enzo...
Kan in ieder geval mijn reet nog afvegen als de toiletpapiercrisis aanbreekt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:31 schreef Mammietje het volgende:
:
[..]
Vandaar dat je naar de mogelijkheden van 3 over elkaar vroeg! Jij hebt ff een vette stash man!
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Valt niet echt samen te vatten, maar komt er op neer dat de boa’s geweldsgeile onderbetaalde neppolitie is die voor een onmogelijke taak gesteld zijn. De politie zelf kampt met onderbezetting en er geen zin aan heeft zodat van het hele handhaving verhaal heel weinig terecht zal komen.
Misschien kun jij voortaan de briefings van Van Dissel voor een breed publiek samenvatten in < 100 woorden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Valt niet echt samen te vatten, maar komt er op neer dat de boa’s geweldsgeile onderbetaalde neppolitie is die voor een onmogelijke taak gesteld zijn. De politie zelf kampt met onderbezetting en er geen zin aan heeft zodat van het hele handhaving verhaal heel weinig terecht zal komen.
Soort 1001 dingendoekje he?!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kan in ieder geval mijn reet nog afvegen als de toiletpapiercrisis aanbreekt.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun jij voortaan de briefings van Van Dissel voor een breed publiek samenvatten in < 100 woorden.
De technische briefing van 20 oktober j.l. over de aanpak van de pandemie aan de Tweede Kamer, door Jaap van Dissel, samengevat door @trein2000:quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun jij voortaan de briefings van Van Dissel voor een breed publiek samenvatten in < 100 woorden.
quote:Het gaat vet kut.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
De technische briefing over de aanpak van de pandemie aan de Tweede Kamer van 20 oktober, door Jaap van Dissel, samengevat door @:trein2000:
[..]
Dit gaat in tegen een journalistieke stelregelquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eerder dit jaar mijn schoonmoeder die in het onderwijs heeft gewerkt behoorlijk boos gekregen door een pleidooi met deze strekking: Opinie: leerde het ‘coronaschooljaar’ ons dat we ook zonder het centraal schriftelijk examen kunnen?
Samenvatting: Ja.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
De technische briefing van 20 oktober j.l. over de aanpak van de pandemie aan de Tweede Kamer, door Jaap van Dissel, samengevat door @:trein2000:
[..]
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb eerder dit jaar mijn schoonmoeder die in het onderwijs heeft gewerkt behoorlijk boos gekregen door een pleidooi met deze strekking: Opinie: leerde het ‘coronaschooljaar’ ons dat we ook zonder het centraal schriftelijk examen kunnen?
Samenvatting: Ja.
elk land rapporteert dagelijksquote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dat het wel belangrijk is om over zo iets belangrijks als corona dagelijks te updaten. Ze hoeven niet eens een verslag te schrijven en grafieken te maken zelf. Dat doen andere data analisten al op twitter bijvoorbeeld.
https://www.berlingske.dk(...)tre-top-tidsskrifter (deens, paywall)quote:The researchers behind a large and unique Danish study on the effect of wearing a mask are having great difficulty in getting their research results published. One of the participating professors in the study admits that the still secret research results can be perceived as "controversial."
For weeks, media and researchers around the world have been waiting with increasing impatience for the publication of a large Danish study on the effect — or lack thereof — of wearing a mask in public spaces here during the corona pandemic.
Now, one of the researchers who has been involved in the study can state that the finished research result has been rejected by at least three of the world's leading medical journals. These include The Lancet, The New England Journal of Medicine, and the American Medical Association's journal JAMA.
"They all said no," says professor Christian Torp-Pedersen, Dr. and chief physician at the research department at North Zealand Hospital. However, the professor does not want to share the reasons for the journals' rejection. "We cannot start discussing what they are dissatisfied with because in that case we must also explain what the study showed and we do not want to discuss that until it is published," explains Christian Torp-Pedersen.
Outstanding study
The study was initiated at the end of April after a grant of five million kroner from the Salling Foundations. It involved as many as 6,000 Danes, half of whom had to wear masks in public over a long period of time. The other half was selected as the control group. A large part of the test participants were employees of Salling Group's supermarkets: Bilka, Føtex and Netto.
The study and its size are unique in the world, and the purpose was to, once and for all, try to clarify the extent to which the use of sanitary masks in public space provides protection against corona infection. If the Danish research result is truly "controversial" and if that means that no evidence has been found of any major infection-protecting effect of mask use in public space, it will be highly startling.
But of course it cannot be ruled out that the three medical journals are of the opinion that the data obtained by the Danish study is deficient — that, for example, there are too few coronavirus infections in the study to be able to draw unambiguous conclusions about the protective effect of masks against infection with the new virus. In this connection, it is worth noting that the study was conducted at a time (predominantly in May), when the infection pressure in Denmark was falling sharply.
The study's spokesman and main author is professor of cardiology and chief physician at Rigshospitalet, Henning Bundgaard. He strongly emphasizes that he wants to be in charge of "high-quality" research.
"We cannot start discussing what they are dissatisfied with because in that case we must also explain what the study showed and we do not want to discuss that until it is published,"quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 01:29 schreef Wegenbouwer het volgende:
Danish newspaper reveals largest study on masks has been rejected by 3 medical journals
[..]
https://www.berlingske.dk(...)tre-top-tidsskrifter (deens, paywall)
De studie in kwestie (vooralsnog zonder resultaten dus): https://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/study/NCT04337541
Maw: je schreeuwt weereens terwijl je niet weet wat de reden is.quote:But of course it cannot be ruled out that the three medical journals are of the opinion that the data obtained by the Danish study is deficient
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's natuurlijk niet waar, angst is een hele goede emotie die ook nog eens een uitstekende motivator is.
Dus als jij een meer vol met hongerige krokodillen ziet, dan ga je er in zwemmen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Gek ook dat niemand hierop reageert en het wel ok lijkt te vinden. Alles heeft ons inmiddels wel geleerd dat angst een hele slechte motivator is in het leven. Niet enkel met dit virus maar over het algemeen genomen.
Een hele goede emotie ook nog eens.Wow.
*zuchtquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:34 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dus als jij een meer vol met hongerige krokodillen ziet, dan ga je er in zwemmen?
En die logica is verkregen door angst.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:36 schreef Noek het volgende:
[..]
*zucht
Dat is geen angst maar logica. Dus nee, ik voel geen angst als emotie, ik gebruik mijn logica om mijn zwemabonement bij zwembad de Waterspetters te activeren en dat meer te negeren.
Nee hoor, op basis van de kennis dat krokodillen je slopen ga je slim doen en ga je naar je lokale zwembad.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En die logica is verkregen door angst.
Bedankt.
En hoe is die kennis opgedaan? En ben je bang voor de dood ofzo? Zwak hoor.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee hoor, op basis van de kennis dat krokodillen je slopen ga je slim doen en ga je naar je lokale zwembad.
Tenzij je Steve Irwin heet.
Graag gedaan
Gewoon Discovery kijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En hoe is die kennis opgedaan? En ben je bang voor de dood ofzo? Zwak hoor.
Als jij beeldspraak al weigert te begrijpen...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 06:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Gewoon Discovery kijken.
Bang voor de dood? whut?
Geen idee wat je hiermee wil zeggen of vragen.
Angst is een niet constructieve emotie en veelal onterecht en beperkend. Met je meer met krododillen als vergelijk.Dat ga je toch niet vergelijken met dit virus?
Dan is elke stap die je nu maakt of elk contact wat je nu hebt een krokodil? Ik vind het een beetje gek, sjakie.
Het gegoochel met cijfers zal altijd en overal gebeuren, ik ben wel blij dat het RIVM het dagelijks doet. Wat ik vervelender vind is dat er geen context achter de cijfers gezocht wordt door de gezaghebbende media, en dat ze het proberen anders uit te leggen. Volkskrant of NRC (weet niet meer welke) zie je er een goede poging toe doen, met die grafiek over of de groei afremt, maar NOS, Telegraaf, BNR etc blijven maar koppen met ‘dagcijfers’ die geen dagcijfers zijn. Een kritisch geluid wordt ook steevast niet geaccepteerd en wordt ‘cijfergegoochel’ genoemd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met de beste wil van de wereld zie ik gewoon niet hoe dit ook maar enigszins ergens op slaat.
En zelfs al zou er een handvol mensen zijn die zoiets naar voren schuiven, dat zou alsnog op kunnen wegen tegen al dat gegoochel met cijfers.
[..]
Ja, of het boeit gewoon niemand iets. Ockham's razor.
En, helpt het?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:35 schreef quirina het volgende:
In Lombardije dragen ze gewoon medische mondkapjes he. ( RTL ochtendnieuws)
Zijn er dan maatregelen die garanderen dat de mens tegen een virus is beschermd?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:01 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dat geroep over 'n lockdown van slechts twee weken is vooral wishful thinking en als het van "specialisten" komt, een flauw zoethoudertje om Nederland in een lockdown te lullen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:37 schreef Noek het volgende:
Volgende week komt er vast een lockdown aan waarvan mensen later zeggen dat het geen lockdown was want we mochten nog in de tuin ofzo.
Zo geen zin in een lockdown. Hopelijk is die kracht maar krachtig. Heb er niet heel veel vertrouwen in dat we naderhand opeens wel alles op orde hebben dus het zal wel kutten blijven tot er een vaccin is of tot we allemaal dood zijn.
Een mens mag hopen. 4 weken vind ik kort en krachtig overigens.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geroep over 'n lockdown van slechts twee weken is vooral wishful thinking en als het van "specialisten" komt, een flauw zoethoudertje om Nederland in een lockdown te lullen.
Eenmaal in 'n lockdown kom je daar echt niet in twee weken uit.
Gisteren of eergisteren was het twee, nu al vier. Tegen de tijd dat die lockdown in gaat is het alweer 4 maanden of zo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Een mens mag hopen. 4 weken vind ik kort en krachtig overigens.
Ja, zo gaat dat. En ook in vier weken ga je er niet uit. Het is puur het land in 'n lockdown proberen te lullen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:49 schreef quirina het volgende:
Oh ze roept nu al lockdown van 4 weken op RTL nieuws.
Jaja.
Angst is prima, vooral als je direct in gevaar bent dan moet er gehandeld worden anders ga je misschien wel dood. Deze vorm is voorgeprogrammeerd en heeft geen beïnvloeding nodig van anderen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:03 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Als jij beeldspraak al weigert te begrijpen...
Maar ik ben blij voor je dat jij het beter denkt te weten dan iedere psycholoog op aarde. Zonder angst zou de mensheid (en ieder ander wezen met een bewustzijn) zijn eerste generatie (en alle generaties daarna) nooit overleefd hebben.
Wat is dan de beste oplossing?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zo gaat dat. En ook in vier weken ga je er niet uit. Het is puur het land in 'n lockdown proberen te lullen.
Gevaar ontkennen is inderdaad de beste overlevingsstrategie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:57 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Angst is prima, vooral als je direct in gevaar bent dan moet er gehandeld worden anders ga je misschien wel dood. Deze vorm is voorgeprogrammeerd en heeft geen beïnvloeding nodig van anderen.
Angst voor het onbekende weerhoudt je eerder van dingen doen dan kom je niet verder, dat is persoonlijk.
Aangepraate angst is pas echt erg, mensen raken onterecht gestrest en er wordt gehandeld op basis van misleiding.
In welk rijtje angst past de "angst" voor een griepvirus of een Corona virus het beste?
Dat bleek uit de reportage vanuit Luik gisteravond.. wat een puinzooi.quote:
Die kerel van het Red Team zei gisteren bij Jinek dat het waarschijnlijk 4-6 weken zou duren voordat je dus een behapbaar aantal besmettingen overhoud (250 per dag).quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Een mens mag hopen. 4 weken vind ik kort en krachtig overigens.
Dan heb ik liever het laatste. Je weet niet of met die lockdown de aantallen gaan dalen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Bruls gooit het ook al weer als een prachtig vals dilemma in de Gelderlander. We gaan vier weken in lockdown, of we hebben de rest van de winter hele strenge maatregelen. Zucht.
Ja, zal nooit mijn team worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kerel van het Red Team zei gisteren bij Jinek dat het waarschijnlijk 4-6 weken zou duren voordat je dus een behapbaar aantal besmettingen overhoud (250 per dag).
5 regeringen. Met 5 OMT's.quote:
Welk programma was dat? Ga ik vanmiddag even kijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat bleek uit de reportage vanuit Luik gisteravond.. wat een puinzooi.
Het gaat om de ziekenhuizen te ontlasten meer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan heb ik liever het laatste. Je weet niet of met die lockdown de aantallen gaan dalen.
RTL Nieuws uitzending.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk programma was dat? Ga ik vanmiddag even kijken.
De vraag is of je dat met een lockdown ze ook ontlast. Wat als met een lockdown de aantallen in ziekenhuizen ook oplopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat om de ziekenhuizen te ontlasten meer.
Ik geloof 1Vandaag maar pin me er niet op vast..quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk programma was dat? Ga ik vanmiddag even kijken.
Dat gebeurd ook, maar zonder lockdown nog veel meer. Totdat de ziekenhuizen het op een gegeven moment niet meer aan kunnen. Maar dat moment wil je uiteraard vóór zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De vraag is of je dat met een lockdown ze ook ontlast. Wat als met een lockdown de aantallen in ziekenhuizen ook oplopen.
Kort maar krachtig is al verdubbeld naar vier i.p.v. twee. En na die vier weken is het nog geen december.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Bruls gooit het ook al weer als een prachtig vals dilemma in de Gelderlander. We gaan vier weken in lockdown, of we hebben de rest van de winter hele strenge maatregelen. Zucht.
Dat weet je niet zeker. Het nadeel blijft dat je niet een parallel Nederland hebt om te kijken wat een maatregel doet. Want ligt de afvlakking die van het weekend word verwacht aan de mondkapjes of de sluiting van de horeca bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook, maar zonder lockdown nog veel meer. Totdat de ziekenhuizen het op een gegeven moment niet meer aan kunnen. Maar dat moment wil je uiteraard vóór zijn.
Ik denk dat je met name de periode ná een lockdown de zorg gaat ontlasten vanwege de vertragingstijd van besmetting > opname > IC.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De vraag is of je dat met een lockdown ze ook ontlast. Wat als met een lockdown de aantallen in ziekenhuizen ook oplopen.
Gelukkig kunnen we na een lockdown weer lekker doen waar we zin in hebben, o nee niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt dan wel weer misschien mondjesmaat de boel openen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:38 schreef groenen het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we na een lockdown weer lekker doen waar we zin in hebben, o nee niet.
Dan zitten we na 3 weken weer in lockdown.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt dan wel weer misschien mondjesmaat de boel openen.
En jij denkt dat dat lukt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:46 schreef zalkc het volgende:
Even goed inzetten op het voorkomen van kerstdiners en oud en nieuw feestjes.
De besmettingen moeten gewoon voor die tijd flink naar beneden.quote:
Ja, valse dilemma's doen het erg goed deze dagen. Net als burgemeesters die meer uitvoerende macht willen vergaren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Wellicht, we weten het niet..quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:44 schreef groenen het volgende:
[..]
Dan zitten we na 3 weken weer in lockdown.
Red team, doet me meteen denken aan de film "Red", een team strijders op leeftijd die de strijd aangaan om te overleven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kerel van het Red Team zei gisteren bij Jinek dat het waarschijnlijk 4-6 weken zou duren voordat je dus een behapbaar aantal besmettingen overhoud (250 per dag).
Dat was de vraag niet. De vraag was of zalk, of jij, denkt dat het lukt om bijeenkomsten tijdens de feestdagen te verbieden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De besmettingen moeten gewoon voor die tijd flink naar beneden.
Want als het dan verdubbelt van 500 naar 1000 kan het gewoon.
Zoals nu, 9.000 cases per dag, dan wil je echt geen verdubbeling.
Als je nu ergens niet kunt handhaven, dan is het wel achter de voordeur.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:46 schreef zalkc het volgende:
Ik ben op zich ook wel voor een lockdown in de periode van de feestdagen, laatste 2 weken december eerste 2 van januari. Op dat moment licht het land gewoon op z'n gat en is de economische impact beperkt.
Waarom? In geval van plotselinge toestroom moeten ziekenhuizen juist opschalen, deuren open gooien en alle zieken meteen bedienen daar krijgt de zorg voor betaald. Te weinig mensen om te helpen? Betrek dan het leger erbij of doe iets wat het leger doet en maak een leger zorg-reservisten om in te springen in tijden van nood!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat om de ziekenhuizen te ontlasten meer.
Nee dat denk ik niet. Ik ga namelijk niet uit van >90% effectiviteit van welke maatregel dan ook. Uiteindelijk zijn er gewoon een stel varkens die zich nooit ergens aan willen gaan houden tenzij je ze van de straat knuppelt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. De vraag was of zalk, of jij, denkt dat het lukt om bijeenkomsten tijdens de feestdagen te verbieden.
Inderdaad en waar vinden de meeste besmettingen plaats volgens onze wijze mensen? Juist achter de voordeur dus hup gooi dit land in een Lock-down nu dan blijven de cijfers tenminste oplopen en als het griepseizoen afloopt en de cijfers weer dalen dan kunnen we ons mooi op de borst kloppen dat de lock-down heeft geholpen....Eureka!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je nu ergens niet kunt handhaven, dan is het wel achter de voordeur.
Misschien is het een idee om de feestdagen, tenzij het echt niet kan vanwege de situatie, gewoon vrij te geven en daarna met z'n alleen in een al dan niet gedeeltelijke lockdown?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. De vraag was of zalk, of jij, denkt dat het lukt om bijeenkomsten tijdens de feestdagen te verbieden.
Sterker nog, ze roepen dus nu al dat het wel tot 3 weken kan duren voor we resultaat gaan zien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:01 schreef Elan het volgende:
Kennelijk duurt het minimaal twee weken voor we überhaupt resultaat zien van maatregelen, aangezien er vorige week woensdag nog stevig gefeest is zou dat dus pas donderdag op zijn vroegst zijn.
Ja was gisteren bij OP1 zo'n microbioloog die dat zei, hij pleitte trouwens ook voor stoppen met dagcijfers omdat het nergens op slaat en voor onnodige paniek zorgt (goh) .quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sterker nog, ze roepen dus nu al dat het wel tot 3 weken kan duren voor we resultaat gaan zien.
https://nos.nl/l/2353400
Kwartier fietsen klinkt ook niet alsof het onoverkomelijk ver is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:24 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/zwolle/(...)erantwoord~a2482545/
Combi van twee dingen: te weinig bussen (kunnen?) laten rijden en studenten die vertikken om te gaan fietsen, lopen of een paar honderd meter verderop de bus te pakken.
Ze roepen het niet alleen, het is ook wat je kunt verwachten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sterker nog, ze roepen dus nu al dat het wel tot 3 weken kan duren voor we resultaat gaan zien.
https://nos.nl/l/2353400
Dat zou rampzalig zijn. Op de piek van de besmettelijkheid alles opengooien om met zoveel mogelijk man in een kleine huiskamer de hele dag opgesloten worden. Nog even aftoppen met een dik feest 5 dagen later, na de incubatie en dus het punt waarop mensen het besmettelijkst zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om de feestdagen, tenzij het echt niet kan vanwege de situatie, gewoon vrij te geven en daarna met z'n alleen in een al dan niet gedeeltelijke lockdown?
Een beetje het idee van vasten en bezinning na een feestelijke periode. Volgens mij ligt dat de mens wel.
Je moet het in elk geval ook afzetten tegen het testen. Wie weinig test, heeft natuurlijk ook minder besmettingen en dus ook minder besmettingen per 100.000 inwoners.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:16 schreef DarkY.NL het volgende:
Ik zag in het vorige topic weer allerlei grafieken naar voren komen, Duitsland goed of niet.
Iemand die mij helder kan maken dat het kijken naar de besmetting per 100k of meer een verkeerd beeld geeft of juist niet.
Zelf denk ik dat als je 1 besmetting hebt, het niet uit maakt hoeveel mensen in een land wonen. Als deze en volgende besmette mensen ieder 2 aansteekt geeft dat uiteindelijk toch een totaal verkeerd beeld?
Die halve Duitser Voss moet z'n muil houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja was gisteren bij OP1 zo'n microbioloog die dat zei, hij pleitte trouwens ook voor stoppen met dagcijfers omdat het nergens op slaat en voor onnodige paniek zorgt (goh) .
Ah, we gaan weer demoniseren. HET teken dat je een discussie niet op een normale manier kunt winnen. Jij bent af.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
Nou, ik denk het niet beter te weten dan een psycholoog. Jij bent vast de keukentafel psych en viroloog in één. Trek een nummertje.
Met je angst voor de dood en je dramatische beeldspraak.
Door het elke dag zorgen voor iemand met kanker is angst voor de dood helemaal wel weg. Al is het al omdat angst voor iets wat niet te sturen is niet heel productief is maar ik geloof ook dat de dood een ontzettende verlossing kan zijn. Waarbij verdriet en pijn weer wat anders is dan angst.
Ik ging alleen op de opmerking dat angst per definitie een slechte emotie is inquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 07:57 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Angst is prima, vooral als je direct in gevaar bent dan moet er gehandeld worden anders ga je misschien wel dood. Deze vorm is voorgeprogrammeerd en heeft geen beïnvloeding nodig van anderen.
Angst voor het onbekende weerhoudt je eerder van dingen doen dan kom je niet verder, dat is persoonlijk.
Aangepraate angst is pas echt erg, mensen raken onterecht gestrest en er wordt gehandeld op basis van misleiding.
In welk rijtje angst past de "angst" voor een griepvirus of een Corona virus het beste?
Worden de resultaten uit commerciële teststraten doorgegeven aan de ggd?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:05 schreef quirina het volgende:
Wat een gedoe zeg over die commerciële testen dat ze zogenaamd onbetrouwbaar zijn.
Als een bedrijf een commercieel testbedrijf in de arm neemt gaat dat altijd samen met de bedrijfsarts. Ze gebruiken dezelfde testen als de ggd.
De testresultaten worden doorgegeven aan de ggd. De ggd doet vervolgens niks aan contactonderzoek.
Nu roept de media dat iedereen alleen naar de ggd moet gaan voor een test!
GGD krijgt zeven sneltest stations erbij!
Waar ze dezelfde testen gebruiken als die onbetrouwbare commerciële testbedrijven.
Commerciële testbedrijven verdienen een lekker centje ( dat is helemaal waar)
en mensen die getest zijn hebben binnen een paar uur zekerheid.
De GGD doet hier veel langer over.
Een werkgever heeft meer aan een commercieel testbedrijf want werknemers kunnen snel weer aan de slag. En de test is altijd goedkoper dan een oproepkracht in te huren. Vooral in zorg,onderwijs,allerlei soorten opvang, dagbesteding etc zijn er door Corona weinig oproepkrachten die kunnen of willen werken.
Maar goed..
Hopen dat die zeven snelteststraten van de GGD gaan helpen.
Gaat ook weer een paar weken duren voordat die klaar zijn.
Je moet dan op straat gaan patrouilleren en mensen die toch op straat gaan (zonder dat ze boodschappen gaan doen, naar de dokter gaan, etc) beboeten. Ik ben er geen voorstander van.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:08 schreef TheVulture het volgende:
Zo'n strengere lockdown heeft enkel zin als je echt achter de voordeur kunt handhaven of voorkomt dat mensen de straat op gaan. Volgens mij is dat continue het grootste probleem, mensen blijven in grote groepen achter de voordeur samen komen. Las net een bericht van de politie Deventer dat ze de afgelooen week al meerdere grote huisfeesten hebben beeindigd.
Hoezo op de piek van de besmettelijkheid? Als de situatie in het land er naar is zeg ik toch, dus je al relatief laag zit in je besmettingen. Niet 9000+ zoals nu...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat zou rampzalig zijn. Op de piek van de besmettelijkheid alles opengooien om met zoveel mogelijk man in een kleine huiskamer de hele dag opgesloten worden. Nog even aftoppen met een dik feest 5 dagen later, na de incubatie en dus het punt waarop mensen het besmettelijkst zijn.
De GGD willen hun macht behouden. Zie item van zondag van Lubach over restcapaciteit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:05 schreef quirina het volgende:
Wat een gedoe zeg over die commerciële testen dat ze zogenaamd onbetrouwbaar zijn.
Als een bedrijf een commercieel testbedrijf in de arm neemt gaat dat altijd samen met de bedrijfsarts. Ze gebruiken dezelfde testen als de ggd.
De testresultaten worden doorgegeven aan de ggd. De ggd doet vervolgens niks aan contactonderzoek.
Nu roept de media dat iedereen alleen naar de ggd moet gaan voor een test!
GGD krijgt zeven sneltest stations erbij!
Waar ze dezelfde testen gebruiken als die onbetrouwbare commerciële testbedrijven.
Commerciële testbedrijven verdienen een lekker centje ( dat is helemaal waar)
en mensen die getest zijn hebben binnen een paar uur zekerheid.
De GGD doet hier veel langer over.
Een werkgever heeft meer aan een commercieel testbedrijf want werknemers kunnen snel weer aan de slag. En de test is altijd goedkoper dan een oproepkracht in te huren. Vooral in zorg,onderwijs,allerlei soorten opvang, dagbesteding etc zijn er door Corona weinig oproepkrachten die kunnen of willen werken.
Maar goed..
Hopen dat die zeven snelteststraten van de GGD gaan helpen.
Gaat ook weer een paar weken duren voordat die klaar zijn.
Ik ben een voorstander van een nationale feestdag als er een week lang 0 besmettingen zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo op de piek van de besmettelijkheid? Als de situatie in het land er naar is zeg ik toch, dus je al relatief laag zit in je besmettingen. Niet 9000+ zoals nu...
Uiteindelijk gaat het om draagvlak en als mensen in het geniep van alles ondernemen en je zit net in een fase van versoepelingen kan het net zo goed een trigger vormen voor de periode daarna, dan kun je beter anticiperen en daarna een lockdown instellen. Volgens mij is dat idee ook wel al geopperd door deskundigen. Mensen een pleziertje in het vooruitzicht stellen na zo'n rampjaar lijkt me sowieso geen overbodige luxe.
Dit zeg ik al tijdenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja was gisteren bij OP1 zo'n microbioloog die dat zei, hij pleitte trouwens ook voor stoppen met dagcijfers omdat het nergens op slaat en voor onnodige paniek zorgt (goh) .
Er zijn genoeg mensen die zich aan genoeg maatregelen willen houden, maar het afgelasten van Kerst en Oud&Nieuw zal voor velen toch wel een stapje te ver zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Ik ga namelijk niet uit van >90% effectiviteit van welke maatregel dan ook. Uiteindelijk zijn er gewoon een stel varkens die zich nooit ergens aan willen gaan houden tenzij je ze van de straat knuppelt.
Met diezelfde argumentatie is geen enkele maatregel haalbaar.
Stoere taal hoor, Jezus wat een kansloze tweet. Ze heeft kennelijk ook niet opgelet want hij had het over het publiceren van weekcijfers, dus helemaal niet mensen twee weken in het duister laten tasten maar een evenwicht beeld creëren in plaats van dagelijks die paniek in de media en kranten over cijfers die niet eens per se de actualiteit weergeven .quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die halve Duitser Voss moet z'n muil houden.
[ twitter ]
Wij hebben al wel aangegeven dat het dit jaar er niet in zit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die zich aan genoeg maatregelen willen houden, maar het afgelasten van Kerst en Oud&Nieuw zal voor velen toch wel een stapje te ver zijn.
Ja dat hebben ze in Praag gedaan in mei. Daar gaat het nu ook best lekker.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van een nationale feestdag als er een week lang 0 besmettingen zijn
Wij houden het hier ook gewoon klein, als het überhaupt gevierd wordt. Het is gewoon een jaar niet anders en dat kan je beter in oktober al accepteren dan in december toch proberen te forcerenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij hebben al wel aangegeven dat het dit jaar er niet in zit.![]()
Mijn ouders zijn tegen de 80, ik ga het risico niet nemen.
Misschien kan het volgend jaar wel niet meer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Prima als mensen zelf die keuze maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar niet verplichten zeg je hiermee? Of vul ik dan in wat je niet bedoelt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima als mensen zelf die keuze maken.
In ieder geval minimaal. Ouders zijn met sinterklaas bij ons, uiteraard op afstand. Met 1e kerstdag bij mijn broer en met oudjaar bij mijn zus. het is volledig ruk maar meer zit er niet in.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:18 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wij houden het hier ook gewoon klein, als het überhaupt gevierd wordt. Het is gewoon een jaar niet anders en dat kan je beter in oktober al accepteren dan in december toch proberen te forceren
Het is niet voor niets dat er vacatures open staan voor een compleet nieuw communicatieteam rondom het dashboardquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's een beetje het probleem, het word naar een breed publiek verspreid terwijl het daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Maar goed, dat is weer het communicatie probleem, natuurlijk.
Sowieso veel chiller met 2 vrienden vieren dan je hele kot vol mensen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:18 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wij houden het hier ook gewoon klein, als het überhaupt gevierd wordt. Het is gewoon een jaar niet anders en dat kan je beter in oktober al accepteren dan in december toch proberen te forceren
quote:
Wat voor maatregelen we de komende weken ook nemen, deze maatregelen doorzetten of een strengere lockdown, dat gaat er echt niet meer voor zorgen dat we kerst en Oud en Nieuw normaal kunnen vieren... Mensen kunnen dat maar beter nu al accepteren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die zich aan genoeg maatregelen willen houden, maar het afgelasten van Kerst en Oud&Nieuw zal voor velen toch wel een stapje te ver zijn.
Normaal als in 2019 niet nee maar wel een stuk relaxer dan nu. Vooral als de aantallen tegen die tijd laag zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat voor maatregelen we de komende weken ook nemen, deze maatregelen doorzetten of een strengere lockdown, dat gaat er echt niet meer voor zorgen dat we kerst en Oud en Nieuw normaal kunnen vieren...
Ja dan kan er niet meer gegokt worden, dat moeten we niet hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die halve Duitser Voss moet z'n muil houden.
[ twitter ]
Beterschap!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:25 schreef Arizona het volgende:
Ik laat me vandaag testen. Ben een paar dagen verkouden en heel vermoeid. Het maken van een afspraak gaat nu wel heel snel, vanmorgen een afspraak ingepland en kan op 12 minuten rijden van mijn huis ook vanmorgen al terecht.
Aan de andere kant, des te eerder bereiken we de groepsimmuniteitquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:28 schreef Elan het volgende:
Waarschijnlijk gaan we tot het voorjaar niks versoepelen maar alleen alles op alles zetten om een totale lockdown te voorkomen.
Reproductiegetal blijft ook structureel hoog, waarschijnlijk primair omdat we gewoon veel meer binnen zitten.
Ja in die tempo in 2031 wellicht. Mag toch hopen dat dat klote vaccin er dan isquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Aan de andere kant, des te eerder bereiken we de groepsimmuniteit
Hier het bericht van het CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)neemt-toe-in-week-42quote:
Belangrijke nuances in het artikel van het CBS ten opzichte van de hippe tweet van Marino:quote:In week 42 (12 tot en met 18 oktober 2020) overleden naar schatting meer dan 3 200 mensen. Dit is ruim 200 meer dan een week eerder, toen er 2 996 mensen overleden. De sterfte in week 42 is daarmee bijna 400 hoger dan verwacht voor deze periode. De hogere sterfte valt samen met de opkomende tweede golf van de corona-epidemie in Nederland. Dat meldt het CBS op basis van de voorlopige sterftecijfers per week.
Sterfte vanaf week 39 hoger dan verwacht
Met uitzondering van een verhoogde sterfte in week 33 en 34 tijdens de hittegolf, was de sterfte sinds week 19 gemiddeld wat lager dan wat verwacht werd als er geen corona-epidemie was geweest. Daarvoor was de sterfte negen weken verhoogd als gevolg van de corona-epidemie. Tijdens de eerste golf van de corona-epidemie overleden 10 duizend mensen bij wie vastgestelde of vermoedelijke COVID-19 de doodsoorzaak was.
Voor week 42 zijn vanuit de GGD’s 131 in het laboratorium bevestigde COVID-19-patiënten als overleden gemeld aan het RIVM (stand 20 oktober). In week 41 was het aantal 144. Omdat mogelijk niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen en de registratie soms wat langer duurt, zullen de werkelijke aantallen overleden COVID-19 patiënten in Nederland waarschijnlijk hoger zijn.
Meer details volgende week vrijdag
De cijfers over week 42 zijn een schatting op basis van 83 procent van de ontvangen overlijdensberichten . Vrijdag 30 oktober publiceert het CBS voorlopige cijfers over de sterfte in week 42. De cijfers zijn dan completer.
Sterker nog, ik voorzie ontzettend veel gedonder rond Oud & Nieuw door meer mensen dan normaal die dan los gaan omdat ze te lang te weinig mochten. De jaarwisseling is sowieso een uit de hand gelopen zootje dat de handhaving en de hulpdiensten niet meer kunnen bijbenen, maar tel daar eens de mensen bij op die normaal niet zo snel of extreem uit de band springen maar die dan net die grens over zullen gaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij legt hij die nuance ook uit in dat draadje.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Statistisch broddelwerk van Marino, hij had beter gewoon het CBS artikel kunnen linken en niet zelf pogen duiding te geven.
Tijd voor een fee...oh wachtquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag is een heugelijke dag, want vandaag gaat topic 1000 er met 100% zekerheid komen!
@:Salina
Kan mij heugen dat iemand een abo zou gaan verlotenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag is een heugelijke dag, want vandaag gaat topic 1000 er met 100% zekerheid komen!
Bedankt! Ik woon in Coronabrandhaard Twente dus ik verwacht niet echt dat er al minder aanwas isquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Beterschap!
Wel een goed teken dat je zo snel terecht kunt. Of de testcapaciteit raakt op orde of er is minder aanwas...
Dat is 100% correct. Helaas heb jij er al 1!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kan mij heugen dat iemand een abo zou gaan verloten
Dat abo heb ik ook alleen maar omdat ik ruzie met de ad-blocker kreegquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is 100% correct. Helaas heb jij er al 1!
Ik denk niet dat dat zin heeft.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar niet verplichten zeg je hiermee? Of vul ik dan in wat je niet bedoelt?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij legt hij die nuance ook uit in dat draadje.
Dit is het stuk dat ik bedoel. Want er gaat helemaal niemand meer aan iets anders dood. Dit soort halve statistiek is maar goed voor één ding, en dat past toevallig heel goed in het straatje van het Red Team. Aangeven dat alles wat niet door henzelf bedacht is kut is.quote:6/ Historische vergelijkingen doen de (sterke) aanname dat alle oversterfte dit jaar door corona wordt veroorzaakt. Een dynamisch linear model is een manier om dat probleem te omzeilen en helpt om de impact van corona te begrijpen. Uitgebreide uitleg hier.
Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
Statistisch broddelwerk van Marino, hij had beter gewoon het CBS artikel kunnen linken en niet zelf pogen duiding te geven.
Zou ik maar niet te zeker van zijn. Een vriendin van mijn zoon is nu voor de 2e keer positief binnen 2-3 maandenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Aan de andere kant, des te eerder bereiken we de groepsimmuniteit
En het is zo vermoeiend en irritant (aan het worden)quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.
Wat dat betreft is dit hele gebeuren voor iets te veel mensen ook gewoon een soort rat race; wie heeft de eerste scoop, de beste Tweet of de juiste conclusie. Als het maar scoort. Al genoeg journalisten en helaas ook wel wat wetenschappers in die val zien trappen.
Ja inderdaad. Ik maak me er ook schuldig aan, dat realiseer ik me volledig. Ik probeer zoveel mogelijk terughoudend met conclusies te zijn omdat ik niet het hele plaatje overzie, en probeer dat ook zoveel mogelijk op die manier aan te geven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.
Wat dat betreft is dit hele gebeuren voor iets te veel mensen ook gewoon een soort rat race; wie heeft de eerste scoop, de beste Tweet of de juiste conclusie. Als het maar scoort. Al genoeg journalisten en helaas ook wel wat wetenschappers in die val zien trappen.
De epische #1000.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
Als het om 14:15 bekend wordt dat men over de 10K gaat zal het rap gaan hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
[..]
De epische #1000.![]()
En ik ben er live bij. De hele dag. Althans, tot in de middag.
Graag voor een uur of 15.00 trouwens, want ik wil ook nog sporten.![]()
Never forget het moment dat ik het topic voor het eerst zag. Oh niet boeiend, ver van mijn bed show.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
[..]
De epische #1000.![]()
Dit is trouwens #997, want #353 is overgeslagen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
[..]
De epische #1000.![]()
Geenstijl had keertje een plugin om alle Corona berichten uit te zetten op hun site en die van nu.nl enzo. Er bleef serieus bijna niets over. Toegegeven, dat was ergens in april. Was wel grappig om te zien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:51 schreef Cue_ het volgende:
Miscshien zou er eens een mediastop moeten komen over Corona.
Even niet de dagelijkse besmettingen en dergelijke melden. Degene die het graag willen weten, die zoeken het maar op .
Alle talkshows geen Corona onderwerpen meer.
Juist doordat het overal naar voren komt, heeft iedereen er een mening over. schiet niet op
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit is trouwens #997, want #353 is overgeslagen.
Gewoon mondkapje op niks aan de hand toch?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:08 schreef TheVulture het volgende:
Zo'n strengere lockdown heeft enkel zin als je echt achter de voordeur kunt handhaven of voorkomt dat mensen de straat op gaan. Volgens mij is dat continue het grootste probleem, mensen blijven in grote groepen achter de voordeur samen komen. Las net een bericht van de politie Deventer dat ze de afgelooen week al meerdere grote huisfeesten hebben beeindigd.
Volgende deel dus even #998 meegeven.quote:
Dat dus idd. Echt er is echt nog wel genoeg ander nieuws. En anders maar wat komkommerzaken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:53 schreef chratnox het volgende:
Geenstijl had keertje een plugin om alle Corona berichten uit te zetten op hun site en die van nu.nl enzo. Er bleef serieus bijna niets over. Toegegeven, dat was ergens in april. Was wel grappig om te zien.
Luik IS een puinstad.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat bleek uit de reportage vanuit Luik gisteravond.. wat een puinzooi.
Neem dat gebeuren met die Italiaanse arts, die Zangrillo. Die heeft in een interview met een journalist eens gezegd dat volgens hem het virus in kracht af zou nemen (ergens in mei/juni). Wat de hele nuance is, is dat hij dat vermoedde op basis van de op dát moment beschikbare gegevens (andere doelgroep, meer jongeren, die veelal minder ziek worden en minder in het ziekenhuis belanden dan ouderen, plus eerder testen zodat mensen eerder en beter behandeld kunnen worden). En dat vermoeden sprak hij uit richting de journalistiek, die vervolgens gretig opschreef dat "een vermaarde Italiaanse professor meent dat het virus in kracht afneemt", zonder daarbij te beseffen dat de professor in kwestie dit enkel vermoedde en geenszins onderzoek naar dat gegeven had verricht (onderzoek naar achtergrond van de op dat moment in de ziekenhuizen belandende patiënten, en vergelijking met de populatie in maart/april).quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik maak me er ook schuldig aan, dat realiseer ik me volledig. Ik probeer zoveel mogelijk terughoudend met conclusies te zijn omdat ik niet het hele plaatje overzie, en probeer dat ook zoveel mogelijk op die manier aan te geven.
Wetenschappers, maar ook mensen als Marino moeten zich realiseren dat er met een vergrootglas naar ze gekeken wordt. Deze tweet is er nu uit, en dit wordt binnen no-time door de media opgepakt die niet de tijd (en vaak ook kennis) heeft om er diep in te duiken, dus zijn aanname veranderd in een conclusie. Dat is exact hetzelfde als elke dag met de cijfers plaatsvindt, wat uberhaupt de reden is dat mensen als Andreas Voss aangeven of het misschien zinvoller is om dat eens per week te doen.
Wat wat waaaaaaaatquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
En zo gaat het dus maar al te vaak met die social media figuren. Of ze proberen het te verdraaien of ze maken er echt een zooitje van zoals deze Martino. Wie is die gast eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier het bericht van het CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)neemt-toe-in-week-42
[..]
Belangrijke nuances in het artikel van het CBS ten opzichte van de hippe tweet van Marino:
1) Week 42 is een schatting en is incompleet. Erg belangrijke informatie om erbij te melden
2) Er zijn 131 bevestigde Covid-19 gevallen gemeld. Niet iedereen wordt getest dus het aantal is hoger, maar om de 400 volledig toe te schrijven aan Covid-19 is echt veel te simpel
https://www.nu.nl/coronav(...)-naar-duitsland.htmlquote:De eerste coronapatiënten worden vrijdagmorgen naar Duitsland overgebracht, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Het is de eerste keer sinds de eerste besmettingsgolf dat er weer Nederlandse coronapatiënten de grens oversteken.
Daarom brengt men het nu ook als "een korte, krachtige lockdown" versus "een lange winter vol zware maatregelen".quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk is de basis vrij simpel: vrijwel elke grafiek geeft een verkeerd beeld zodra je niet de context helder uiteenzet waarbinnen deze grafiek gemaakt is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:16 schreef DarkY.NL het volgende:
Ik zag in het vorige topic weer allerlei grafieken naar voren komen, Duitsland goed of niet.
Iemand die mij helder kan maken dat het kijken naar de besmetting per 100k of meer een verkeerd beeld geeft of juist niet.
Wat?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gaat lekker in Bulgarije zie ik?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Dven het volgende:
Niet te geloven. De halve wereld gaat op slot en hier zijn ze een beetje aan het overleggen om het volume in de nachtclubs wat lager te zetten zodat mensen minder tegen elkaar moeten schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. HELEMAAL DE KWIJT WEG
Huh? Er lagen vorige week al patiënten in Duitslandquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)-naar-duitsland.html
Ach ja, "specialisten" hebben een standpunt en 'n richting die ze op willen. Daar zoeken ze dan onderzoeken of interpretaties van onderzoeken bij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Dit is het stuk dat ik bedoel. Want er gaat helemaal niemand meer aan iets anders dood. Dit soort halve statistiek is maar goed voor één ding, en dat past toevallig heel goed in het straatje van het Red Team. Aangeven dat alles wat niet door henzelf bedacht is kut is.
Ik ontken echt niet dat er oversterfte is, maar dit soort 'duidingen' worden met een reden niet door het CBS gedaan, omdat zij het zelf ook niet weten.
Dat is iets te kort door de bocht. Ik respecteer de hoeveelheid werk die Marino doet, maar tenzij de resultaten die hij publiceert geduid worden door andere leden van het C19 Red Team is de waarde van die resultaten laag. Hij publiceert geautomatiseerd de cijfers iedere dag, puur de delta tussen vandaag en gisteren in de cijfers.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En zo gaat het dus maar al te vaak met die social media figuren. Of ze proberen het te verdraaien of ze maken er echt een zooitje van zoals deze Martino. Wie is die gast eigenlijk?
Dan zou Nu.nl het niet bij het juiste eind hebben (ik acht dat niet onmogelijk!).quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:02 schreef Benny het volgende:
[..]
Huh? Er lagen vorige week al patiënten in Duitsland
Behalve dat de feestdagen zorgen voor recordomzetten voor tal van sectoren?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:46 schreef zalkc het volgende:
Ik ben op zich ook wel voor een lockdown in de periode van de feestdagen, laatste 2 weken december eerste 2 van januari. Op dat moment licht het land gewoon op z'n gat en is de economische impact beperkt.
De TS van zo moet even het nummertje naar 998 veranderen, dan is het opgelost.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat?
Hoe kan dat?![]()
Wat is dit nu weer jongens?!
@:Scrummie
@:trein2000
@:capricia
Hevig teleurgesteld wel. Wat een sof. Dus #1000 is geen #1000?
Nou.. Dit topic is neem ik aan begonnen bij #1, dus #1001 is het duizendste actieve topic dan. Doordat er een topic overgeslagen is is #1001 het nieuwe #1000.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:02 schreef Salina het volgende:
Beetje doorposten dan!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
[..]
De epische #1000.![]()
Maar dan heb je twee nummers 998.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De TS van zo moet even het nummertje naar 998 veranderen, dan is het opgelost.
Misschien doe je daar meneer Martino mee te kort, maar ik ben gewoon corona (social)mediamoe geworden. Die vindt dit die denkt dat. En dan moet je alles ook nog valideren omdat er vaak onzin wordt verkondigd. Alleen fok is nog wel leuk omdat we hier kunnen discussiëren ipv enkel ontvangen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is iets te kort door de bocht. Ik respecteer de hoeveelheid werk die Marino doet, maar tenzij de resultaten die hij publiceert geduid worden door andere leden van het C19 Red Team is de waarde van die resultaten laag. Hij publiceert geautomatiseerd de cijfers iedere dag, puur de delta tussen vandaag en gisteren in de cijfers.
Dit publiceren is niet heel lastig, maar de nuance die er nodig is heeft naar mijn idee iemand nodig die kan duiden waar dit vandaan komt. Een duiding van Amrish Baidjoe van hetzelfde C19 Red Team zou al een wereld van verschil maken.
Gaat helemaal nergens meer over joh. Ik vermoed dat ze binnen een week boven Nederland stijgen qua cijfersquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat?
Hoe kan dat?![]()
Wat is dit nu weer jongens?!
@:Scrummie
@:trein2000
@:capricia
[..]
Gaat lekker in Bulgarije zie ik?![]()
Nou ja, jullie kunnen nog naar de nachtclubs (wtf).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |