Beterschap!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:25 schreef Arizona het volgende:
Ik laat me vandaag testen. Ben een paar dagen verkouden en heel vermoeid. Het maken van een afspraak gaat nu wel heel snel, vanmorgen een afspraak ingepland en kan op 12 minuten rijden van mijn huis ook vanmorgen al terecht.
Aan de andere kant, des te eerder bereiken we de groepsimmuniteitquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:28 schreef Elan het volgende:
Waarschijnlijk gaan we tot het voorjaar niks versoepelen maar alleen alles op alles zetten om een totale lockdown te voorkomen.
Reproductiegetal blijft ook structureel hoog, waarschijnlijk primair omdat we gewoon veel meer binnen zitten.
Ja in die tempo in 2031 wellicht. Mag toch hopen dat dat klote vaccin er dan isquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Aan de andere kant, des te eerder bereiken we de groepsimmuniteit
Hier het bericht van het CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)neemt-toe-in-week-42quote:
Belangrijke nuances in het artikel van het CBS ten opzichte van de hippe tweet van Marino:quote:In week 42 (12 tot en met 18 oktober 2020) overleden naar schatting meer dan 3 200 mensen. Dit is ruim 200 meer dan een week eerder, toen er 2 996 mensen overleden. De sterfte in week 42 is daarmee bijna 400 hoger dan verwacht voor deze periode. De hogere sterfte valt samen met de opkomende tweede golf van de corona-epidemie in Nederland. Dat meldt het CBS op basis van de voorlopige sterftecijfers per week.
Sterfte vanaf week 39 hoger dan verwacht
Met uitzondering van een verhoogde sterfte in week 33 en 34 tijdens de hittegolf, was de sterfte sinds week 19 gemiddeld wat lager dan wat verwacht werd als er geen corona-epidemie was geweest. Daarvoor was de sterfte negen weken verhoogd als gevolg van de corona-epidemie. Tijdens de eerste golf van de corona-epidemie overleden 10 duizend mensen bij wie vastgestelde of vermoedelijke COVID-19 de doodsoorzaak was.
Voor week 42 zijn vanuit de GGD’s 131 in het laboratorium bevestigde COVID-19-patiënten als overleden gemeld aan het RIVM (stand 20 oktober). In week 41 was het aantal 144. Omdat mogelijk niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen en de registratie soms wat langer duurt, zullen de werkelijke aantallen overleden COVID-19 patiënten in Nederland waarschijnlijk hoger zijn.
Meer details volgende week vrijdag
De cijfers over week 42 zijn een schatting op basis van 83 procent van de ontvangen overlijdensberichten . Vrijdag 30 oktober publiceert het CBS voorlopige cijfers over de sterfte in week 42. De cijfers zijn dan completer.
Sterker nog, ik voorzie ontzettend veel gedonder rond Oud & Nieuw door meer mensen dan normaal die dan los gaan omdat ze te lang te weinig mochten. De jaarwisseling is sowieso een uit de hand gelopen zootje dat de handhaving en de hulpdiensten niet meer kunnen bijbenen, maar tel daar eens de mensen bij op die normaal niet zo snel of extreem uit de band springen maar die dan net die grens over zullen gaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die zich aan genoeg maatregelen willen houden, maar het afgelasten van Kerst en Oud&Nieuw zal voor velen toch wel een stapje te ver zijn.
Volgens mij legt hij die nuance ook uit in dat draadje.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Statistisch broddelwerk van Marino, hij had beter gewoon het CBS artikel kunnen linken en niet zelf pogen duiding te geven.
Tijd voor een fee...oh wachtquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag is een heugelijke dag, want vandaag gaat topic 1000 er met 100% zekerheid komen!
@:Salina
Kan mij heugen dat iemand een abo zou gaan verlotenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag is een heugelijke dag, want vandaag gaat topic 1000 er met 100% zekerheid komen!
Bedankt! Ik woon in Coronabrandhaard Twente dus ik verwacht niet echt dat er al minder aanwas isquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Beterschap!
Wel een goed teken dat je zo snel terecht kunt. Of de testcapaciteit raakt op orde of er is minder aanwas...
Dat is 100% correct. Helaas heb jij er al 1!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kan mij heugen dat iemand een abo zou gaan verloten
Dat abo heb ik ook alleen maar omdat ik ruzie met de ad-blocker kreegquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is 100% correct. Helaas heb jij er al 1!
Ik denk niet dat dat zin heeft.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar niet verplichten zeg je hiermee? Of vul ik dan in wat je niet bedoelt?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij legt hij die nuance ook uit in dat draadje.
Dit is het stuk dat ik bedoel. Want er gaat helemaal niemand meer aan iets anders dood. Dit soort halve statistiek is maar goed voor één ding, en dat past toevallig heel goed in het straatje van het Red Team. Aangeven dat alles wat niet door henzelf bedacht is kut is.quote:6/ Historische vergelijkingen doen de (sterke) aanname dat alle oversterfte dit jaar door corona wordt veroorzaakt. Een dynamisch linear model is een manier om dat probleem te omzeilen en helpt om de impact van corona te begrijpen. Uitgebreide uitleg hier.
Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
Statistisch broddelwerk van Marino, hij had beter gewoon het CBS artikel kunnen linken en niet zelf pogen duiding te geven.
Zou ik maar niet te zeker van zijn. Een vriendin van mijn zoon is nu voor de 2e keer positief binnen 2-3 maandenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Aan de andere kant, des te eerder bereiken we de groepsimmuniteit
En het is zo vermoeiend en irritant (aan het worden)quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.
Wat dat betreft is dit hele gebeuren voor iets te veel mensen ook gewoon een soort rat race; wie heeft de eerste scoop, de beste Tweet of de juiste conclusie. Als het maar scoort. Al genoeg journalisten en helaas ook wel wat wetenschappers in die val zien trappen.
Ja inderdaad. Ik maak me er ook schuldig aan, dat realiseer ik me volledig. Ik probeer zoveel mogelijk terughoudend met conclusies te zijn omdat ik niet het hele plaatje overzie, en probeer dat ook zoveel mogelijk op die manier aan te geven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.
Wat dat betreft is dit hele gebeuren voor iets te veel mensen ook gewoon een soort rat race; wie heeft de eerste scoop, de beste Tweet of de juiste conclusie. Als het maar scoort. Al genoeg journalisten en helaas ook wel wat wetenschappers in die val zien trappen.
De epische #1000.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
Als het om 14:15 bekend wordt dat men over de 10K gaat zal het rap gaan hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
[..]
De epische #1000.![]()
En ik ben er live bij. De hele dag. Althans, tot in de middag.
Graag voor een uur of 15.00 trouwens, want ik wil ook nog sporten.![]()
Never forget het moment dat ik het topic voor het eerst zag. Oh niet boeiend, ver van mijn bed show.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
[..]
De epische #1000.![]()
En ik ben er live bij. De hele dag. Althans, tot in de middag.
Graag voor een uur of 15.00 trouwens, want ik wil ook nog sporten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |