abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195801142
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:25 schreef Arizona het volgende:
Ik laat me vandaag testen. Ben een paar dagen verkouden en heel vermoeid. Het maken van een afspraak gaat nu wel heel snel, vanmorgen een afspraak ingepland en kan op 12 minuten rijden van mijn huis ook vanmorgen al terecht.
Beterschap!

Wel een goed teken dat je zo snel terecht kunt. Of de testcapaciteit raakt op orde of er is minder aanwas...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195801166
Waarschijnlijk gaan we tot het voorjaar niks versoepelen maar alleen alles op alles zetten om een totale lockdown te voorkomen.
Reproductiegetal blijft ook structureel hoog, waarschijnlijk primair omdat we gewoon veel meer binnen zitten.
blablablabla
pi_195801181
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:28 schreef Elan het volgende:
Waarschijnlijk gaan we tot het voorjaar niks versoepelen maar alleen alles op alles zetten om een totale lockdown te voorkomen.
Reproductiegetal blijft ook structureel hoog, waarschijnlijk primair omdat we gewoon veel meer binnen zitten.
Aan de andere kant, des te eerder bereiken we de groepsimmuniteit :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195801231
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja in die tempo in 2031 wellicht. Mag toch hopen dat dat klote vaccin er dan is :(
blablablabla
pi_195801237
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 08:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Hier het bericht van het CBS: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)neemt-toe-in-week-42

quote:
In week 42 (12 tot en met 18 oktober 2020) overleden naar schatting meer dan 3 200 mensen. Dit is ruim 200 meer dan een week eerder, toen er 2 996 mensen overleden. De sterfte in week 42 is daarmee bijna 400 hoger dan verwacht voor deze periode. De hogere sterfte valt samen met de opkomende tweede golf van de corona-epidemie in Nederland. Dat meldt het CBS op basis van de voorlopige sterftecijfers per week.

Sterfte vanaf week 39 hoger dan verwacht
Met uitzondering van een verhoogde sterfte in week 33 en 34 tijdens de hittegolf, was de sterfte sinds week 19 gemiddeld wat lager dan wat verwacht werd als er geen corona-epidemie was geweest. Daarvoor was de sterfte negen weken verhoogd als gevolg van de corona-epidemie. Tijdens de eerste golf van de corona-epidemie overleden 10 duizend mensen bij wie vastgestelde of vermoedelijke COVID-19 de doodsoorzaak was.

Voor week 42 zijn vanuit de GGD’s 131 in het laboratorium bevestigde COVID-19-patiënten als overleden gemeld aan het RIVM (stand 20 oktober). In week 41 was het aantal 144. Omdat mogelijk niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen en de registratie soms wat langer duurt, zullen de werkelijke aantallen overleden COVID-19 patiënten in Nederland waarschijnlijk hoger zijn.

Meer details volgende week vrijdag
De cijfers over week 42 zijn een schatting op basis van 83 procent van de ontvangen overlijdensberichten . Vrijdag 30 oktober publiceert het CBS voorlopige cijfers over de sterfte in week 42. De cijfers zijn dan completer.
Belangrijke nuances in het artikel van het CBS ten opzichte van de hippe tweet van Marino:
1) Week 42 is een schatting en is incompleet. Erg belangrijke informatie om erbij te melden
2) Er zijn 131 bevestigde Covid-19 gevallen gemeld. Niet iedereen wordt getest dus het aantal is hoger, maar om de 400 volledig toe te schrijven aan Covid-19 is echt veel te simpel

Statistisch broddelwerk van Marino, hij had beter gewoon het CBS artikel kunnen linken en niet zelf pogen duiding te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 09:36:27 ]
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:34:47 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195801249
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die zich aan genoeg maatregelen willen houden, maar het afgelasten van Kerst en Oud&Nieuw zal voor velen toch wel een stapje te ver zijn.
Sterker nog, ik voorzie ontzettend veel gedonder rond Oud & Nieuw door meer mensen dan normaal die dan los gaan omdat ze te lang te weinig mochten. De jaarwisseling is sowieso een uit de hand gelopen zootje dat de handhaving en de hulpdiensten niet meer kunnen bijbenen, maar tel daar eens de mensen bij op die normaal niet zo snel of extreem uit de band springen maar die dan net die grens over zullen gaan.
pi_195801271
Vandaag is een heugelijke dag, want vandaag gaat topic 1000 er met 100% zekerheid komen!

@Salina
pi_195801277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Statistisch broddelwerk van Marino, hij had beter gewoon het CBS artikel kunnen linken en niet zelf pogen duiding te geven.
Volgens mij legt hij die nuance ook uit in dat draadje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195801299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag is een heugelijke dag, want vandaag gaat topic 1000 er met 100% zekerheid komen!

@:Salina
Tijd voor een fee...oh wacht -O-
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:40:03 #260
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195801303
quote:

Kan mij heugen dat iemand een abo zou gaan verloten
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195801304
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Beterschap!

Wel een goed teken dat je zo snel terecht kunt. Of de testcapaciteit raakt op orde of er is minder aanwas...
Bedankt! Ik woon in Coronabrandhaard Twente dus ik verwacht niet echt dat er al minder aanwas is :P . Ik hoor steeds meer mensen met Corona in mijn (nabije) omgeving. Dus ookal hoest ik niet en heb ik geen koorts, testen is wel verstandig lijkt me.

Had ik in mijn eigen woonplaats gewild, dan had ik morgenochtend terecht gekund, ook keurig dus.
pi_195801311
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:40 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kan mij heugen dat iemand een abo zou gaan verloten
Dat is 100% correct. Helaas heb jij er al 1!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:41:39 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195801323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is 100% correct. Helaas heb jij er al 1!
Dat abo heb ik ook alleen maar omdat ik ruzie met de ad-blocker kreeg ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:41:41 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195801325
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar niet verplichten zeg je hiermee? Of vul ik dan in wat je niet bedoelt?
Ik denk niet dat dat zin heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195801334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij legt hij die nuance ook uit in dat draadje.
quote:
6/ Historische vergelijkingen doen de (sterke) aanname dat alle oversterfte dit jaar door corona wordt veroorzaakt. Een dynamisch linear model is een manier om dat probleem te omzeilen en helpt om de impact van corona te begrijpen. Uitgebreide uitleg hier.
Dit is het stuk dat ik bedoel. Want er gaat helemaal niemand meer aan iets anders dood. Dit soort halve statistiek is maar goed voor één ding, en dat past toevallig heel goed in het straatje van het Red Team. Aangeven dat alles wat niet door henzelf bedacht is kut is.

Ik ontken echt niet dat er oversterfte is, maar dit soort 'duidingen' worden met een reden niet door het CBS gedaan, omdat zij het zelf ook niet weten.
pi_195801343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.

Wat dat betreft is dit hele gebeuren voor iets te veel mensen ook gewoon een soort rat race; wie heeft de eerste scoop, de beste Tweet of de juiste conclusie. Als het maar scoort. Al genoeg journalisten en helaas ook wel wat wetenschappers in die val zien trappen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195801369
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zou ik maar niet te zeker van zijn. Een vriendin van mijn zoon is nu voor de 2e keer positief binnen 2-3 maanden
  Redactie Games vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:45:15 #268
181272 crew  Noppie2000
pi_195801378
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:42 schreef Salina het volgende:

[..]

Niet specifiek over bovenstaande en over Marino, ik heb de cijfers ook niet vergeleken en geverifieerd, maar ik constateer inderdaad ook wel dat iets te veel mensen (users hier, journalisten en soms zelfs wetenschappers) zich iets te vaak laten verleiden tot het geven van verklaringen of het trekken van conclusies, waar ze het beter bij gewoon constateren van bepaalde gegevens of feiten zouden kunnen houden.

Wat dat betreft is dit hele gebeuren voor iets te veel mensen ook gewoon een soort rat race; wie heeft de eerste scoop, de beste Tweet of de juiste conclusie. Als het maar scoort. Al genoeg journalisten en helaas ook wel wat wetenschappers in die val zien trappen.
En het is zo vermoeiend en irritant (aan het worden) :') Niet eens omdat ze het roepen, maar omdat mensen erin meegaan en er steeds me er bijkomen die in een gesprek of wat dan ook komen 'maar X op Twitter zei, bij Jinek zij Y toch echt dit' en alles nemen als feit :r
pi_195801387
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:42 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ik maak me er ook schuldig aan, dat realiseer ik me volledig. Ik probeer zoveel mogelijk terughoudend met conclusies te zijn omdat ik niet het hele plaatje overzie, en probeer dat ook zoveel mogelijk op die manier aan te geven.

Wetenschappers, maar ook mensen als Marino moeten zich realiseren dat er met een vergrootglas naar ze gekeken wordt. Deze tweet is er nu uit, en dit wordt binnen no-time door de media opgepakt die niet de tijd (en vaak ook kennis) heeft om er diep in te duiken, dus zijn aanname veranderd in een conclusie. Dat is exact hetzelfde als elke dag met de cijfers plaatsvindt, wat uberhaupt de reden is dat mensen als Andreas Voss aangeven of het misschien zinvoller is om dat eens per week te doen.
pi_195801397
Zo zie je maar weer dat een snelle keiharde lockdown economisch gezien veel minder schadelijk is op lange termijn. Ik weet dat achteraf makkelijk praten is, maar eigenlijk hadden de meeste Europese landen begin september gewoon een aantal weken in een harde lockdown moeten gaan. Nu lopen we zeer waarschijnlijk gewoon te kloten tot en met maart.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:47:34 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195801410
Niet te geloven. De halve wereld gaat op slot en hier zijn ze een beetje aan het overleggen om het volume in de nachtclubs wat lager te zetten zodat mensen minder tegen elkaar moeten schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. HELEMAAL DE KWIJT WEG :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195801415
quote:

De epische #1000. _O_
En ik ben er live bij. De hele dag. Althans, tot in de middag.

Graag voor een uur of 15.00 trouwens, want ik wil ook nog sporten. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:48:32 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195801426
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:

[..]

De epische #1000. _O_

Als het om 14:15 bekend wordt dat men over de 10K gaat zal het rap gaan hoor ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195801450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:47 schreef Salina het volgende:

[..]

De epische #1000. _O_

Never forget het moment dat ik het topic voor het eerst zag. Oh niet boeiend, ver van mijn bed show.

How little did I know :')
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:51:35 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195801472
Miscshien zou er eens een mediastop moeten komen over Corona.
Even niet de dagelijkse besmettingen en dergelijke melden. Degene die het graag willen weten, die zoeken het maar op .

Alle talkshows geen Corona onderwerpen meer.

Juist doordat het overal naar voren komt, heeft iedereen er een mening over. schiet niet op :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')