Dan heb ik liever het laatste. Je weet niet of met die lockdown de aantallen gaan dalen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Bruls gooit het ook al weer als een prachtig vals dilemma in de Gelderlander. We gaan vier weken in lockdown, of we hebben de rest van de winter hele strenge maatregelen. Zucht.
Ja, zal nooit mijn team worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kerel van het Red Team zei gisteren bij Jinek dat het waarschijnlijk 4-6 weken zou duren voordat je dus een behapbaar aantal besmettingen overhoud (250 per dag).
5 regeringen. Met 5 OMT's.quote:
Welk programma was dat? Ga ik vanmiddag even kijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat bleek uit de reportage vanuit Luik gisteravond.. wat een puinzooi.
Het gaat om de ziekenhuizen te ontlasten meer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan heb ik liever het laatste. Je weet niet of met die lockdown de aantallen gaan dalen.
RTL Nieuws uitzending.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk programma was dat? Ga ik vanmiddag even kijken.
De vraag is of je dat met een lockdown ze ook ontlast. Wat als met een lockdown de aantallen in ziekenhuizen ook oplopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat om de ziekenhuizen te ontlasten meer.
Ik geloof 1Vandaag maar pin me er niet op vast..quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk programma was dat? Ga ik vanmiddag even kijken.
Dat gebeurd ook, maar zonder lockdown nog veel meer. Totdat de ziekenhuizen het op een gegeven moment niet meer aan kunnen. Maar dat moment wil je uiteraard vóór zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De vraag is of je dat met een lockdown ze ook ontlast. Wat als met een lockdown de aantallen in ziekenhuizen ook oplopen.
Kort maar krachtig is al verdubbeld naar vier i.p.v. twee. En na die vier weken is het nog geen december.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Bruls gooit het ook al weer als een prachtig vals dilemma in de Gelderlander. We gaan vier weken in lockdown, of we hebben de rest van de winter hele strenge maatregelen. Zucht.
Dat weet je niet zeker. Het nadeel blijft dat je niet een parallel Nederland hebt om te kijken wat een maatregel doet. Want ligt de afvlakking die van het weekend word verwacht aan de mondkapjes of de sluiting van de horeca bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook, maar zonder lockdown nog veel meer. Totdat de ziekenhuizen het op een gegeven moment niet meer aan kunnen. Maar dat moment wil je uiteraard vóór zijn.
Ik denk dat je met name de periode ná een lockdown de zorg gaat ontlasten vanwege de vertragingstijd van besmetting > opname > IC.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De vraag is of je dat met een lockdown ze ook ontlast. Wat als met een lockdown de aantallen in ziekenhuizen ook oplopen.
Gelukkig kunnen we na een lockdown weer lekker doen waar we zin in hebben, o nee niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt dan wel weer misschien mondjesmaat de boel openen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:38 schreef groenen het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we na een lockdown weer lekker doen waar we zin in hebben, o nee niet.
Dan zitten we na 3 weken weer in lockdown.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt dan wel weer misschien mondjesmaat de boel openen.
En jij denkt dat dat lukt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:46 schreef zalkc het volgende:
Even goed inzetten op het voorkomen van kerstdiners en oud en nieuw feestjes.
De besmettingen moeten gewoon voor die tijd flink naar beneden.quote:
Ja, valse dilemma's doen het erg goed deze dagen. Net als burgemeesters die meer uitvoerende macht willen vergaren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:21 schreef Janneke141 het volgende:
Wellicht, we weten het niet..quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:44 schreef groenen het volgende:
[..]
Dan zitten we na 3 weken weer in lockdown.
Red team, doet me meteen denken aan de film "Red", een team strijders op leeftijd die de strijd aangaan om te overleven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die kerel van het Red Team zei gisteren bij Jinek dat het waarschijnlijk 4-6 weken zou duren voordat je dus een behapbaar aantal besmettingen overhoud (250 per dag).
Dat was de vraag niet. De vraag was of zalk, of jij, denkt dat het lukt om bijeenkomsten tijdens de feestdagen te verbieden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De besmettingen moeten gewoon voor die tijd flink naar beneden.
Want als het dan verdubbelt van 500 naar 1000 kan het gewoon.
Zoals nu, 9.000 cases per dag, dan wil je echt geen verdubbeling.
Als je nu ergens niet kunt handhaven, dan is het wel achter de voordeur.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:46 schreef zalkc het volgende:
Ik ben op zich ook wel voor een lockdown in de periode van de feestdagen, laatste 2 weken december eerste 2 van januari. Op dat moment licht het land gewoon op z'n gat en is de economische impact beperkt.
Even goed inzetten op het voorkomen van kerstdiners en oud en nieuw feestjes.
Waarom? In geval van plotselinge toestroom moeten ziekenhuizen juist opschalen, deuren open gooien en alle zieken meteen bedienen daar krijgt de zorg voor betaald. Te weinig mensen om te helpen? Betrek dan het leger erbij of doe iets wat het leger doet en maak een leger zorg-reservisten om in te springen in tijden van nood!quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:29 schreef quirina het volgende:
[..]
Het gaat om de ziekenhuizen te ontlasten meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |