abonnement Unibet Coolblue
pi_195798045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's natuurlijk niet waar, angst is een hele goede emotie die ook nog eens een uitstekende motivator is.
Mwa, daar kun je van mening over verschillen. Ik zie niet in hoe angst iets positiefs is. Gemotiveerd worden door angst is echt niet goed hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 oktober 2020 @ 23:38:15 #52
408813 crew  trein2000
pi_195798046
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom zou het niet meer dagelijks melden van die aantallen niet transparant zijn? Uiteindelijk wordt alles gemeld, maar dan gebundeld per zeven dagen.
“Zie je wel, ze houden informatie achter! Ze willen het volk dom houden!” Dat ga je dan krijgen. Terwijl het een kleine moeite is om het gewoon te publiceren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:38:43 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195798058
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:
Misschien het dagelijks of wekelijks vastkoppelen aan het risiconiveau...
Persoonlijk maakt het mij niet veel uit maar ik heb veel meer het gevoel dat bij wekelijkse rapportage we weer het eeuwige geneuzel van 'Het valt allemaal wel mee hoor!" gaan krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195798070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Persoonlijk maakt het mij niet veel uit maar ik heb veel meer het gevoel dat bij wekelijkse rapportage we weer het eeuwige geneuzel van 'Het valt allemaal wel mee hoor!" gaan krijgen.
Met welke redenatie?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:40:24 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195798078
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Mwa, daar kun je van mening over verschillen. Ik zie niet in hoe angst iets positiefs is. Gemotiveerd worden door angst is echt niet goed hoor.
Angst is een overlevingsinstinct van het menselijke ras (en niet alleen van mensen), vervult een hele nuttige rol, niet alle emoties zijn of hoeven positief te zijn. Zeker niet in de huidige situatie, alles is nu eenmaal niet positief te spinnen nu.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195798080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Zie je wel, ze houden informatie achter! Ze willen het volk dom houden!” Dat ga je dan krijgen. Terwijl het een kleine moeite is om het gewoon te publiceren.
Ik zie die gevolgtrekking echt niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:40:57 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195798084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met welke redenatie?
Zie de post van trein, die legt het perfect uit wat mij betreft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195798092
Cijfers melden vind ik op zich prima. Ik heb alleen een beetje moeite met jan en alleman die naar de studio wordt gehaald om de cijfers te duiden of wordt gebeld voor een quotetje in de geschreven media.

Als je niks interessant te melden hebt, bellen ze je niet op. Dus ze buitelen over elkaar heen als de ene vandaag voor een lockdown van 2 weken pleit, dan wil de andere morgen ook weer met een quote in het nieuws en pleit voor een lockdown van 4 weken.

Gisteren in de regionale media: "Als de cijfers niet gaan dalen, is lockdown onontkoombaar". Vandaag de volgende deskundige: "Alles dicht wat niet nodig is om te blijven leven".

En zo zijn er 10'tallen lokale, regionale en landelijke media die gevuld moeten worden. En de kijker en lezer ziet door de meningen het bos niet meer.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:41:38 #59
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195798094
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zie die gevolgtrekking echt niet.
Ook prima. Hoeft ook niet, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195798104
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Het zou in ieder geval al schelen als de cijfers gerapporteerd worden met de nodige nuances. Waarom worden die getallen niet gelijk uitgesplitst naar de betreffende datum, bv.?

Al vanaf maart worden de getallen gepresenteerd alsof de mensen gisteren besmet zijn. Bij het aantal overlijdens wordt in ieder geval altijd gemeld dat er vertraging in zit.
Ook is positieve tests heel wat anders dan besmettelijk of ziek zijn. Zie Jaap Goudsmit in de NRC van laatst.

En dat opschuiven van Ct waardes van 30 naar 35 voor een positieve PCR test vind ik ook erg vreemd. Iemand die dat kan uitleggen? Ik werk zelf ook met PCR en 35 is extreem hoog en nou niet bepaald heel betrouwbaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195798108
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Persoonlijk maakt het mij niet veel uit maar ik heb veel meer het gevoel dat bij wekelijkse rapportage we weer het eeuwige geneuzel van 'Het valt allemaal wel mee hoor!" gaan krijgen.
Ja. Dat denk ik ook. Daarom bij serieuze dreiging ook dagelijks melden. Maak inzichtelijk wat er gebeurt. Maar in juli had het misschien niet gehoeven en hadden geïnteresseerden het op coronadashboard op kunnen zoeken. Ook om corona-moeheid te voorkomen. Maar transparantie is altijd belangrijk, dus ik zou de dagelijkse cijfers sowieso toegankelijk houden.
pi_195798111
De dagcijfers zijn het probleem niet. Het gebrek aan goede communicatie is het probleem, evenals luie journalisten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:43:54 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195798122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:41 schreef maan_man het volgende:
Cijfers melden vind ik op zich prima. Ik heb alleen een beetje moeite met jan en alleman die naar de studio wordt gehaald om de cijfers te duiden of wordt gebeld voor een quotetje in de geschreven media.

Als je niks interessant te melden hebt, bellen ze je niet op. Dus ze buitelen over elkaar heen als de ene vandaag voor een lockdown van 2 weken pleit, dan wil de andere morgen ook weer met een quote in het nieuws en pleit voor een lockdown van 4 weken.

Gisteren in de regionale media: "Als de cijfers niet gaan dalen, is lockdown onontkoombaar". Vandaag de volgende deskundige: "Alles dicht wat niet nodig is om te blijven leven".

En zo zijn er 10'tallen lokale, regionale en landelijke media die gevuld moeten worden. En de kijker en lezer ziet door de meningen het bos niet meer.
Probleem is natuurlijk dat de media alleen geinteresseeerd zijn in kijkcijfers, reuring, van welke soort dan ook, brengen kijkcijfers dus daar ga je niet onderuit komen. In sommige landen kan de overheid nog wel ingrijpen bij wat er op TV komt maar daar is in Nederland volgens mij geen optie voor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195798126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
De dagcijfers zijn het probleem niet. Het gebrek aan goede communicatie is het probleem, evenals luie journalisten.
Of het gebrek aan kennis van de gemiddelde burger?

Er wordt hier nota bene (zij het speels) 'ingezet' op de te verwachte dagkoersen. Om daar vervolgens allerlei amateurvirologische causale verbanden aan ten grondslag te leggen. Om nog maar te zwijgen van het geneuzel over 'weekendeffect', 'dinsdagpiek' etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195798133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Angst is een overlevingsinstinct van het menselijke ras (en niet alleen van mensen), vervult een hele nuttige rol, niet alle emoties zijn of hoeven positief te zijn. Zeker niet in de huidige situatie, alles is nu eenmaal niet positief te spinnen nu.
Noem eens een aspect van de huidige situatie waarvoor angst een goed doel heeft? En kun je dat doel niet gewoon bereiken door goed geïnformeerd te zijn of rationeel dingen te overzien?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195798135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:41 schreef maan_man het volgende:
Cijfers melden vind ik op zich prima. Ik heb alleen een beetje moeite met jan en alleman die naar de studio wordt gehaald om de cijfers te duiden of wordt gebeld voor een quotetje in de geschreven media.

Als je niks interessant te melden hebt, bellen ze je niet op. Dus ze buitelen over elkaar heen als de ene vandaag voor een lockdown van 2 weken pleit, dan wil de andere morgen ook weer met een quote in het nieuws en pleit voor een lockdown van 4 weken.

Gisteren in de regionale media: "Als de cijfers niet gaan dalen, is lockdown onontkoombaar". Vandaag de volgende deskundige: "Alles dicht wat niet nodig is om te blijven leven".

En zo zijn er 10'tallen lokale, regionale en landelijke media die gevuld moeten worden. En de kijker en lezer ziet door de meningen het bos niet meer.
Inderdaad, meningenincontinentie is een probleem. Laat ze liever een forum zoeken om hun ei kwijt te kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195798143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook prima. Hoeft ook niet, volgens mij.
:? Lekker discussiëren zo...

Je presenteert exact dezelfde data, alleen bundel je deze per zeven dagen. Je kunt het prima per dag uitsplitsen. Alleen je presenteert het als geheel. En bent daardoor veel beter in staat een daadwerkelijke trend te duiden. En geen getallen die onderhevig zijn aan allerhande fluctuaties.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195798153
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Noem eens een aspect van de huidige situatie waarvoor angst een goed doel heeft? En kun je dat doel niet gewoon bereiken door goed geïnformeerd te zijn of rationeel dingen te overzien?
Ik zou je bijna gelijk gaan geven, ware het niet dat velen zich 'goed laten informeren' door feesboek en rationeel overzien is ook niet iedereen gegeven. Als er iets duidelijk is geworden dit jaar.... -O-
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:48:49 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195798175
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Noem eens een aspect van de huidige situatie waarvoor angst een goed doel heeft? En kun je dat doel niet gewoon bereiken door goed geïnformeerd te zijn of rationeel dingen te overzien?
Terugdringen van ongewenst gedrag, bijvoorbeeld.

Natuurlijk kun je dat bereiken met informatie maar dan ga je er wel veel te makkelijk van uit dat iedereen op dat nivo van ratio functioneert wat gewoon niet zo is. Kortom, om het grof te zeggen, heel veel mensen zijn simpelweg niet rationeel genoeg daarvoor imho.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195798180
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou je bijna gelijk gaan geven, ware het niet dat velen zich 'goed laten informeren' door feesboek en rationeel overzien is ook niet iedereen gegeven. Als er iets duidelijk is geworden dit jaar.... -O-
True...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 23:49:43 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195798187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:? Lekker discussiëren zo...

Je presenteert exact dezelfde data, alleen bundel je deze per zeven dagen. Je kunt het prima per dag uitsplitsen. Alleen je presenteert het als geheel. En bent daardoor veel beter in staat een daadwerkelijke trend te duiden. En geen getallen die onderhevig zijn aan allerhande fluctuaties.
Discussie heeft alleen zin als je een mogelijkheid ziet tot elkaar te komen. In dit geval zie ik dat niet dus voer ik die discussie niet. Soit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195798189
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk dat de media alleen geinteresseeerd zijn in kijkcijfers, reuring, van welke soort dan ook, brengen kijkcijfers dus daar ga je niet onderuit komen. In sommige landen kan de overheid nog wel ingrijpen bij wat er op TV komt maar daar is in Nederland volgens mij geen optie voor.
Gedeeltelijk mee eens. Vanuit de overheid is de media terecht lastig tot niet te sturen. Van de andere kant hebben veel mensen die als deskundige verschijnen op een of andere manier een functie bij de overheid, OMT, GGD, RIVM,... Vanuit die kant kun je als werkgever zeggen: "jongens voor de duidelijkheid bij het volk praten alleen Jan en Piet nog met de media.
pi_195798199
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Discussie heeft alleen zin als je een mogelijkheid ziet tot elkaar te komen. In dit geval zie ik dat niet dus voer ik die discussie niet. Soit.
:')

D66'er onwaardig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195798208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:? Lekker discussiëren zo...

Je presenteert exact dezelfde data, alleen bundel je deze per zeven dagen. Je kunt het prima per dag uitsplitsen. Alleen je presenteert het als geheel. En bent daardoor veel beter in staat een daadwerkelijke trend te duiden. En geen getallen die onderhevig zijn aan allerhande fluctuaties.
Ik denk dat velen achteruit gaan hangen gedurende de week en we zien het wel weer volgende dinsdag. Terwijl als het wel ineens omhoog schiet OF er komt ineens naar voren dat er wel heel veel besmettingen ineens in je eigen gemeente zijn, je toch ff alerter wordt. Dat zie ik als groot voordeel ten tijde dat het niet goed gaat.
pi_195798219
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk dat velen achteruit gaan hangen gedurende de week en we zien het wel weer volgende dinsdag. Terwijl als het wel ineens omhoog schiet OF er komt ineens naar voren dat er wel heel veel besmettingen ineens in je eigen gemeente zijn, je toch ff alerter wordt. Dat zie ik als groot voordeel ten tijde dat het niet goed gaat.
Dat zou dan juist betekenen dat je iedere dinsdag een wake-up call krijgt. Dan zie je het opeens fors oplopen i.p.v. iedere dag een beetje.

Denk aan het idee van de kikker in de langzaam opwarmende pan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')