Bron? Echt nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:32 schreef quirina het volgende:
En bovendien veel werkgevers trekken quarantaine van je verlofuren af of verwachten dat je uren gaat inhalen dmv overwerk. Dan ga je liever ook niet in quarantaine maar dat snapt de regering niet.
Oh dat had ik niet door.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat hier om iemand die contact heeft gehad met een positief getest persoon. Jouw reactie gaat daar niet over.
Ja, serieus. Er is een hele grote groep mensen met kutflexcontractjes die als ze hun rechten al weten er niet voor kunnen of durven opkomen omdat ze er dan uit vliegen of niet meer ingepland worden. Deze mensen zijn na deze maanden ook door hun verlof heen en hun werkgevers door hun geduld.quote:En je trekt het wel echt in extremen zeg. Je baan verliezen als je weer een keer laat testen? Serieus?
Bij mij op mn werk wordt onderscheid gemaakt naar de reden. Ben je op vakantie geweest naar een oranje/rood gebied toen het al oranje/rood was moet je verlof opnemen als je niet thuis kunt werken. Als je buiten je eigen schuld om in quarantaine moet en niet thuis kunt werken kost het je (bij ons in elk geval) niets. Volgens mij gaan veel bedrijven er op zo'n manier mee om. Mij is in elk geval verteld dat als ik in quarantaine zou moeten en niet tuhis kan werken, ik iets als zorgverlof kan boeken en het doorbetaald wordt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:32 schreef quirina het volgende:
En bovendien veel werkgevers trekken quarantaine van je verlofuren af of verwachten dat je uren gaat inhalen dmv overwerk. Dan ga je liever ook niet in quarantaine maar dat snapt de regering niet.
Maar om hoeveel procent van de bevolking denk je dat dat gaat? 2?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat had ik niet door.
[..]
Ja, serieus. Er is een hele grote groep mensen met kutflexcontractjes die als ze hun rechten al weten er niet voor kunnen of durven opkomen omdat ze er dan uit vliegen of niet meer ingepland worden. Deze mensen zijn na deze maanden ook door hun verlof heen en hun werkgevers door hun geduld.
Teveel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar om hoeveel procent van de bevolking denk je dat dat gaat? 2?
Als je een 0 uren contract hebt of als zpp'er werkt is geen werk geen inkomen. Leuk voor 1 keer maar daarna komen mensen snel in de problemen als het al niet bij de eerste keer gebeurt. Hetzelfde geld voor boodschappen probeer jij maar een bestelslot te krijgen bij een supermarkt voor de komende week. Dus heb je geen familie/vrienden/buren die voor jouw boodschappen kunnen doen zit je ook met een probleem.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat hier om iemand die contact heeft gehad met een positief getest persoon. Jouw reactie gaat daar niet over.
En je trekt het wel echt in extremen zeg. Je baan verliezen als je weer een keer laat testen? Serieus?
Ja, nog nergens iets anders gehoord. Volgens mij werkt het vrijwel overal zo.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij mij op mn werk wordt onderscheid gemaakt naar de reden. Ben je op vakantie geweest naar een oranje/rood gebied toen het al oranje/rood was moet je verlof opnemen als je niet thuis kunt werken. Als je buiten je eigen schuld om in quarantaine moet en niet thuis kunt werken kost het je (bij ons in elk geval) niets. Volgens mij gaan veel bedrijven er op zo'n manier mee om. Mij is in elk geval verteld dat als ik in quarantaine zou moeten en niet tuhis kan werken, ik iets als zorgverlof kan boeken en het doorbetaald wordt.
Dat was de eerste golf. Net gekeken bij AH. Voor morgen nog 6 slots voor thuisbezorgen. En dan heb je ook nog pickup als je wil.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je een 0 uren contract hebt of als zpp'er werkt is geen werk geen inkomen. Leuk voor 1 keer maar daarna komen mensen snel in de problemen als het al niet bij de eerste keer gebeurt. Hetzelfde geld voor boodschappen probeer jij maar een bestelslot te krijgen bij een supermarkt voor de komende week. Dus heb je geen familie/vrienden/buren die voor jouw boodschappen kunnen doen zit je ook met een probleem.
Pickup als je binnen moet blijven?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat was de eerste golf. Net gekeken bij AH. Voor morgen nog 6 slots voor thuisbezorgen. En dan heb je ook nog pickup als je wil.
Ergens heb je dan natuurlijk geen goede vrienden, als een van mijn vrienden of buren een beroep op mij zou doen, zou ik zonder problemen de boodschappen voor ze regelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je een 0 uren contract hebt of als zpp'er werkt is geen werk geen inkomen. Leuk voor 1 keer maar daarna komen mensen snel in de problemen als het al niet bij de eerste keer gebeurt. Hetzelfde geld voor boodschappen probeer jij maar een bestelslot te krijgen bij een supermarkt voor de komende week. Dus heb je geen familie/vrienden/buren die voor jouw boodschappen kunnen doen zit je ook met een probleem.
Het is momenteel ongekend druk bij de AH (en andere supers) qua bezorgen kan ik uit betrouwbare bron bevestigen (familie werkt bij AH).quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat was de eerste golf. Net gekeken bij AH. Voor morgen nog 6 slots voor thuisbezorgen. En dan heb je ook nog pickup als je wil.
Donderdag terecht? Of omdat hij dichtbij huis wil testen?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:43 schreef _serial_ het volgende:
Maatje van mij werkt gewoon thuis, en die heeft bijna gegarandeerd verkoudheid (hij loopt er elk jaar best vaak mee) maar doordat er toch een onzekerheid is, toch maar test aangevraagd.
Dus maandag test aanvragen, vanaf dat moment in thuisquarataine, donderdag kan hij terecht, en met beetje mazzel vrijdag de uitslag, dat is toch 5 dagen, dat is echt een bottleneck voor veel mensen die niet zomaar thuis kunnen werken, en probleem voor werkgevers.
Rotterdam he.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Donderdag terecht? Of omdat hij dichtbij huis wil testen?
Mijn vriendin had deze week nog getest. Maandagavond online testafspraak gemaakt. Dinsdag getest. Woensdag uitslag.
Het testen gaat op veel plekken echt wel goed.
Dat geloof ik graag, maar er zijn nog genoeg open slots. Dus wat is het grote probleem?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is momenteel ongekend druk bij de AH (en andere supers) qua bezorgen kan ik uit betrouwbare bron bevestigen (familie werkt bij AH).
De test werkt prima, hij geeft alleen een negatieve uitslag voor corona voor je. Terwijl dat morgen alsnog positief kan zijn omdat er dan wel genoeg virus deeltjes aanwezig zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:21 schreef byah het volgende:
[..]
De test werkt dus niet tijdens de incubatietijd?
Ik heb mijn sloten al vastgelegd maar:quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is de situatie in mijn omgeving.quote:Veel klanten willen op dit moment online bestellen. Ondanks dat we alles op alles zetten om zoveel mogelijk klanten van dienst te zijn, zien we dat ah.nl en de app niet werken zoals je gewend bent. Om je beter van dienst te zijn kan je daarom tijdelijk minder ver vooruitbestellen.
Op dit moment kunnen we geen beschikbare momenten tonen.
Ja, dan reis je maar even naar Tilburg als je eerder terecht wil. Zo groot is Nederland nou ook weer niet.quote:
Hebben we hier al vaker een discussie over gehad: veel mensen haken ook daar op af (vanwege praktische problemen want geen auto of geen geld voor OV etc.)quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dan reis je maar even naar Tilburg als je eerder terecht wil. Zo groot is Nederland nou ook weer niet.
Ik had het hier met mijn vader nog over. Wij zien elkaar nog wel. Mn moeder heeft geen auto, dus die kan mij sowieso niet helpen (ik haar dan wel). Maar als ik positief getest wordt en niet weg kan dan zou m'n vader kunnen helpen. Maar als wij elkaar dan recent nog gezien hebben valt die hulplijn ook weg. Sterker nog, hij is ook de sjaak want hij moet dan in quarantaine. Kan ook geen boodschappen doen en ik kan hem niet helpen ook.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ergens heb je dan natuurlijk geen goede vrienden, als een van mijn vrienden of buren een beroep op mij zou doen, zou ik zonder problemen de boodschappen voor ze regelen.
1,9 mensen met een flexcontract en 1,1 miljoen zzp-ers vorig jaar (bron).quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar om hoeveel procent van de bevolking denk je dat dat gaat? 2?
Dat is vervelend ja. Maar veel mensen hebben gewoon geen zin om een uur te moeten rijden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hebben we hier al vaker een discussie over gehad: veel mensen haken ook daar op af (vanwege praktische problemen want geen auto of geen geld voor OV etc.)
Ben het helemaal met je eens hoor, maar het zijn - hoe je het ook went of keert - allemaal obstakels op de weg naar een zo waterdicht mogelijk systeem van traceren en indammen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is vervelend ja. Maar veel mensen hebben gewoon geen zin om een uur te moeten rijden.
Om dan vervolgens zielig te moeten doen dat het allemaal zo kut is. Goh, het is crisis. Die laffe zielige houding hebben we niks aan.
Gewoon wat minder in problemen denken.
Zou Ab zich realiseren dat hij naar twee eilanden verwijst, waar men de toestroom na die 4 weken prima kan controleren, omdat alles per vliegtuig het land binnenkomst. Wij gaan na die 4 weken waar tanken in België en boodschappen doen in Duitsland. Anderzijds zullen de Duitser weer volop aanwezig zijn in de grensplaatsen, want Nederland is zo lekker veilig. Ook het feit dat wij dumpvluchten naar risicogebieden niet kunnen verbieden, zal niet meewerken aan het succes van deze aanpak (https://www.rtlnieuws.nl/(...)zen-ryanair-cora-van).quote:Viroloog Ab Osterhaus en antropoloog Ginny Mooy pleiten voor een totale lockdown van enkele weken. „We moeten het virus wegdrukken, uit het land drijven. Met een totale lockdown. Binnen 4 weken zijn we het kwijt. Er zijn een aantal landen die het virus op die manier hebben weggedrukt, zoals Nieuw-Zeeland en Japan.”
https://www.telegraaf.nl/(...)wn-van-4-weken-nodig
Kom op niet in problemen denken dus gewoon naar Groningen met de trein omdat daar plaats is vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
Met de trein naar een testlocatie lijkt me niet helemaal de bedoeling, toch?
Wel eerst de app installeren, mocht je positief zijn dan kan de hele coupe in quarantaine.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
Met de trein naar een testlocatie lijkt me niet helemaal de bedoeling, toch?
En bedank de conducteur door middel van een ferme handdruk even voor de fijne reis.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wel eerst de app installeren, mocht je positief zijn dan kan de hele coupe in quarantaine.
Dit ja. Laten we elke week dezelfde discussie voeren waarin we ver afgelegen eilanden gaan vergelijken met Nederland Transportland. Buiten dat je het in 4 weken helemaal niet wegwerkt, dat virus.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:01 schreef maan_man het volgende:
Ik lees dat Ab weer heeft lopen oreren:
[..]
Zou Ab zich realiseren dat hij naar twee eilanden verwijst, waar men de toestroom na die 4 weken prima kan controleren, omdat alles per vliegtuig het land binnenkomst. Wij gaan na die 4 weken waar tanken in België en boodschappen doen in Duitsland. Anderzijds zullen de Duitser weer volop aanwezig zijn in de grensplaatsen, want Nederland is zo lekker veilig. Ook het feit dat wij dumpvluchten naar risicogebieden niet kunnen verbieden, zal niet meewerken aan het succes van deze aanpak (https://www.rtlnieuws.nl/(...)zen-ryanair-cora-van).
Je mag voor het zicht en overzicht op het virus hopen van wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:59 schreef nostra het volgende:
Worden de uitslagen van commerciële coronatesten eigenlijk ook verzameld door het RIVM?
Was het maar elke week in plaats van elke dagquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit ja. Laten we elke week dezelfde discussie voeren waarin we ver afgelegen eilanden gaan vergelijken met Nederland Transportland.
Reikwijdte is te beperktquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wel eerst de app installeren, mocht je positief zijn dan kan de hele coupe in quarantaine.
En na die verjaardag nog een blaastest om te kijken of je nog mag rijdenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daarom moet die blaastest er snel komen. Rij je even door de drive in kan je gewoon werken wanneer het negatief is of naar die verjaardag.
Uiteindelijk moet je zo'n ding op alle openbare plekken of zelfs thuis hebben.
Dan kan bijna alles weer.
Dat heb ik me idd ook al eens eerder afgevraagd en kwam tot dezelfde conclusie.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je mag voor het zicht en overzicht op het virus hopen van wel.
Maar ik zou er helemaal niet gek van staan te kijken als dat niet gebeurt.
Het zal wel even duren voor het kan, maar zo'n ding gewoon bij de apotheek komen zou natuurlijk ideaal zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daarom moet die blaastest er snel komen. Rij je even door de drive in kan je gewoon werken wanneer het negatief is of naar die verjaardag.
thuis ja dat heeft veel zinquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ach, als we toch bezig zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En na die verjaardag nog een blaastest om te kijken of je nog mag rijden
Hoe weten we dat als we het niet (opnieuw) proberen?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Buiten dat je het in 4 weken helemaal niet wegwerkt, dat virus.
Blaasinstrument op de sloten van je huis. Blaas je positief gaan ze niet open. Heb je het te lang ga je dood, net als je Sims figuurtje als je er 4 muren omheen bouwt zonder deurquote:
Positieve testen moeten sowieso gemeld worden want voor dit virus is een meldingsplicht.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Positieve testen moeten sowieso gemeld worden want voor dit virus is een meldingsplicht.
Nou, ik mocht drie kwartier naar Deventer. Ik rij graag een stukje dus dat was echt geen probleem. Wat dat wel was, was dat het kind dat getest moest worden van alle kanten leegliep en 40 graden koorts had. Ik zou het op een emmer hebben moeten vervoeren en dan hopen dat hij niet onwel werd of zo. Dat had gewoon echt niet gekund.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is vervelend ja. Maar veel mensen hebben gewoon geen zin om een uur te moeten rijden.
Om dan vervolgens zielig te moeten doen dat het allemaal zo kut is. Goh, het is crisis. Die laffe zielige houding hebben we niks aan.
Gewoon wat minder in problemen denken.
Zal dat ook gebeuren bij zelf ingekochte zelftesten door bedrijven bijvoorbeeld? Ik betwijfel het..quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Positieve testen moeten sowieso gemeld worden want voor dit virus is een meldingsplicht.
Als je het wil, dan zou je iedereen 'n test apparaat kunnen geven, waarbij een positieve melding meteen terecht komt waar 'ie terecht moet komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:11 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Blaasinstrument op de sloten van je huis. Blaas je positief gaan ze niet open. Heb je het te lang ga je dood, net als je Sims figuurtje als je er 4 muren omheen bouwt zonder deur
Die voeren ze zelf toch niet uit maar laten ze uitvoeren door een bedrijf en die moet het melden. Bedrijfsarts is het ook verplicht om het te melden. Zelfs in wetenschappelijk onderzoek moeten ze het virus melden als ze het aantreffen dus dat kan ook niet anoniem gebeuren nu.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal dat ook gebeuren bij zelf ingekocht zelftesten door bedrijven bijvoorbeeld? Ik betwijfel het..
Even zitten zoeken, maar is in lang niet alle gevallen het geval:quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat terwijl het aandeel commerciële testen in mijn beleving alleen maar toeneemt, door ingestelde verplichtingen voor negatieve testen, door de wachttijden en reisafstanden en doordat bedrijven het zelf uniform gaan regelen.quote:Wel tekent het RIVM aan dat een toestroom bij de commerciële testers ertoe kan leiden dat de officiële coronacijfers vertekend raken. Sommige testers leveren hun gegevens aan bij het RIVM, anderen zeggen dat wegens privacywetgeving niet te kunnen.
"Als dit op grote schaal plaatsvindt, zou dat de cijfers dus kunnen beïnvloeden", zegt de woordvoerder. "Wij hopen daarom dat mensen met gezondheidsklachten hun weg naar de officiële teststraten zullen blijven vinden."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-door-drukte-bij-ggd
Schijnt ook dat een bos wortelen om je nek helptquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe weten we dat als we het niet (opnieuw) proberen?
Goed om te weten. En om een praktische vraag over te stellen, want: gaat elke particulier met een thuistestkit dat ook braaf doen? En hoe makkelijk gaat dit worden? Want ik hoorde hier een klacht dat de code die je in de app moet invoeren bij een positieve test soms dagen op zich laat wachten.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Onjuist. Hier op het bedrijf zijn al zogenaamde bloedtesten gedaan door onze manager. Allen negatief, maar daar komt geen ander bedrijf bij kijken hoor.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die voeren ze zelf toch niet uit maar laten ze uitvoeren door een bedrijf en die moet het melden. Bedrijfsarts is het ook verplicht om het te melden. Zelfs in wetenschappelijk onderzoek moeten ze het virus melden als ze het aantreffen dus dat kan ook niet anoniem gebeuren nu.
En wat heeft de smerige dubbelrol die Ab tijdens de Mexicaanse griep vertegenwoordigde hier precies mee te maken? En de draaiboeken hadden wij ook gewoon en zijn uitgevoerd?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dit is precies waarom de Nederlandse regering traag reageerde in Maart. Het geklaag dat volgde na de Mexicaanse griep want dat had teveel geld gekost. Schande riep iedereen. Ja.
Reactie in Duitstland? Men had pandemie draaiboeken klaar liggen omdat men daar niet ging lopen janken dat de regering te veel geld aan vaccins die niet nodig bleken had uitgegeven.
We mogen af en toe ook wel eens naar onszelf als land kijken en dat doen we verdomd weinig.
Dat is alleen leuk tijdens het EK aankomend Juniquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Schijnt ook dat een bos wortelen om je nek helpt
Dat zou niet mogen gebeuren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Even zitten zoeken, maar is in lang niet alle gevallen het geval:
[..]
Dat terwijl het aandeel commerciële testen in mijn beleving alleen maar toeneemt, door ingestelde verplichtingen voor negatieve testen, door de wachttijden en reisafstanden en doordat bedrijven het zelf uniform gaan regelen.
Ik ga er vanuit dat je manager de nodige achtergrond heeft om dat te doen? Voor mij zou 't zijn: Of ik ga 10 dagen in quarantaine, of ik ga een test doen bij GGD/commerciële tent, waar dan ook, maar mn manager blijft van mn lijf.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onjuist. Hier op het bedrijf zijn al zogenaamde bloedtesten gedaan door onze manager. Allen negatief, maar daar komt geen ander bedrijf bij kijken hoor.
Oké, dan is het gissen wie zich er aan houdt en wie niet. Hopen dat de meeste dat dan wel doen, al snap ik ook de angst voor de AP dan weer wel. Zitten nu natuurlijk ook een hoop sjacheraars tussen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:20 schreef ipa84 het volgende:
Dat zou niet mogen gebeuren.
https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtig
Geen idee, via via gehoord. Zijn gewoon ingekochte sneltesten.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je manager de nodige achtergrond heeft om dat te doen? Voor mij zou 't zijn: Of ik ga 10 dagen in quarantaine, of ik ga een test doen bij GGD/commerciële tent, waar dan ook, maar mn manager blijft van mn lijf.
Dat is een grote vraag. Daarom verwacht ik ook niet snel dat er echt thuiskits gaan komen maar dat het toch altijd via een bedrijf/instantie gaat gebeuren. Misschien dat in de verre toekomst wel gaat gebeuren maar ik betwijfel het. Hoe precies die app werkt weet ik niet dus daar kan ik geen antwoord over geven.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Goed om te weten. En om een praktische vraag over te stellen, want: gaat elke particulier met een thuistestkit dat ook braaf doen? En hoe makkelijk gaat dit worden? Want ik hoorde hier een klacht dat de code die je in de app moet invoeren bij een positieve test soms dagen op zich laat wachten.
Als ze het allemaal via die app willen doen of onnodig moeilijk op een andere manier, dan gaan een hoop mensen dus toedeledokie zeggen en echt geen extra moeite doen om die positieve uitkomst te melden.
Bloedtesten? Is daarmee aan te tonen dat je COVID-19 hebt?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onjuist. Hier op het bedrijf zijn al zogenaamde bloedtesten gedaan door onze manager. Allen negatief, maar daar komt geen ander bedrijf bij kijken hoor.
bloedtesten?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, via via gehoord. Zijn gewoon ingekochte sneltesten.
Misschien dat ze met licenties kunnen gaan werken. Meld je het niet dan ben je de licentie kwijt. Als je nergens meer positieve test hebt dan is het logische dat de commerciële test locaties dat ook niet hebben. Maar anders is het wel heel opvallend.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Oké, dan is het gissen wie zich er aan houdt en wie niet. Hopen dat de meeste dat dan wel doen, al snap ik ook de angst voor de AP dan weer wel. Zitten nu natuurlijk ook een hoop sjacheraars tussen.
Blijkbaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bloedtesten? Is daarmee aan te tonen dat je COVID-19 hebt?
Hebt, of gehad hebt in de afgelopen maanden ja, schijnbaar. Ergens ben ik erg nieuwsgierig omdat ik in "prime time" eind feb een week grieperig en flink verkouden ben geweest.... dus zo'n bloedtest lijkt me wel interessant.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bloedtesten? Is daarmee aan te tonen dat je COVID-19 hebt?
die testen zijn er wel maar het blijft natuurlijk vreemd als een manager van het bedrijf dat even bij je afneemtquote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebt, of gehad hebt in de afgelopen maanden ja, schijnbaar. Ergens ben ik erg nieuwsgierig omdat ik in "prime time" eind feb een week grieperig en flink verkouden ben geweest.... dus zo'n bloedtest lijkt me wel interessant.
Ben echter niet op wintersport of naar Italie geweest in die tijd, dus grotere kans dat het een normale verkoudheid is geweest, maar toch....
Bedrijfsarts (mits geheimhouding enzo) is in sommige gevallen nog acceptabel (afhankelijk van hoe de test gaat ook), maar je manager? Nee, wat mij betreft niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
die testen zijn er wel maar het blijft natuurlijk vreemd als een manager van het bedrijf dat even bij je afneemt
Dit bedrijf doet dat als je de resultaten leest zitten er wel wat haken en ogen aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedrijfsarts (mits geheimhouding enzo) is in sommige gevallen nog acceptabel (afhankelijk van hoe de test gaat ook), maar je manager? Nee, wat mij betreft niet.
Hoe gaat die test eigenlijk? Speldenprikje in je vinger oid?
het maart gevoel?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Even los van wat dit verder betekent op langere termijn, lijkt me dit niet best voor volgende week als we gaan evalueren.
Ja, dat is een gek plaatje, want de aanlooplijn zit al te laag tov de werkelijkheid en daarmee zit uiteraard de huidige situatie ook boven de voorspelling.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Even los van wat dit verder betekent op langere termijn, lijkt me dit niet best voor volgende week als we gaan evalueren.
Dagelijks naar de update van de ziekenhuiscijfers kijken of de IC's uit hun voegen zouden barsten.quote:
De grootste sleutel ligt bij de mensen hoeveel anderen ze nog zien.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
Vrees toch wel voor Nederland. In Tsjechië gaat het inmiddels van kwaad tot erger en krijgen ze het virus er niet onder, ondanks al twee weken de noodtoestand en een lockdown die strenger is dan wat wij hier proberen. Horeca dicht, scholen dicht, samenkomsten beperkt tot 6, culturele sector gesloten, pretparken en dierentuinen gesloten, zwembaden dicht etc
https://www.nd.nl/nieuws/(...)deels-in-buitenlucht
Maar minder cases per hoofd van de bevolking dus doen ze het beter dan Nederland volgens sommige cijferkijkers.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Polen bijna 10.000 mensen in het ziekenhuis
[ twitter ]
Mooi balen. Al die muren blijven hier zo nog langer niet geverfd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
want we zitten al weer bijna aan de 1200?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Dagelijks naar de update van de ziekenhuiscijfers kijken of de IC's uit hun voegen zouden barsten.
Ik omschrijf alleen het maartgevoel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
want we zitten al weer bijna aan de 1200?
Aangezien de reguliere zorg zoveel mogelijk doorgang vindt, liggen er niet bepaald alleen covid-patiënten op de IC op het moment.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
want we zitten al weer bijna aan de 1200?
Dat is amper meetbaar, Denemarken gaat trouwens wel weer de goede kant op na maatregelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:02 schreef Momo het volgende:
[..]
De grootste sleutel ligt bij de mensen hoeveel anderen ze nog zien.
Ik ga helemaal stuc.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:03 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mooi balen. Al die muren blijven hier zo nog langer niet geverfd.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
quote:De publieke zender TVN luisterde mee met de radiocommunicatie van ambulances en hoorde ontluisterende berichten. Ambulances die acht uur lang op de oprit van een ziekenhuis stonden te wachten, een patiënt met een beroerte die op een brancard werd behandeld, een doodzieke coronapatiënt die onbeschermd in een rolstoel op een gang werd achtergelaten.
Door heel het land dreigen ziekenhuizen het niet meer aan te kunnen. In het Nationaal Stadion in Warschau wordt in allerijl een noodhospitaal gebouwd. 500 tot 1000 bedden moeten er in de vergaderruimtes van het stadion komen. Ook in andere delen van het land wordt aan noodoplossingen gewerkt.
https://nos.nl/artikel/23(...)at-op-instorten.html
Dan zijn er dus al dagen geweest waarbij er meer patiënten waren dan dat er capaciteit was? Of lees ik het nu verkeerd?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien de reguliere zorg zoveel mogelijk doorgang vindt, liggen er niet bepaald alleen covid-patiënten op de IC op het moment.
Hier de laatste cijfers van LCPS van gisteren:
[ afbeelding ]
Ja, ik snap ook niet hoe dat precies werkt in de praktijk, maar zo lees ik de grafiek ook inderdaad.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan zijn er dus al dagen geweest waarbij er meer patiënten waren dan dat er capaciteit was? Of lees ik het nu verkeerd?
Heftige berichten. Ik hou mijn hart vast voor Nederland, want wij zijn nu overgeleverd aan de goede wil van Henk en Ingrid. Extreme maatregelen voor een totale noodstop zijn hier niet mogelijk vanwege de cultuur die door Rutte is gecreëerd de afgelopen maanden.quote:
Apart. Komt wel overeen met zo'n verhaal van Gommers, dat ze in de afgelopen weken dagen hadden waarbij ze in allerijl bedden bij hebben gezet om maar plek te kunnen bieden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet hoe dat precies werkt in de praktijk, maar zo lees ik de grafiek ook inderdaad.
Uitschuifbare wapenstok (wel minimaal anderhalve meter lang) meenemenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Ongetwijfeld al gemeld, maar er wordt geen popcorn en chips meer verkocht bij Pathé (en daar ga ik vanavond heen), helemaal fantastisch![]()
Nadeel is dat mensen het nu zelf mee mogen nemen, dus heb je straks van die paupers die drie uur lang in een plastic zak zitten te graaien
Zou goed kunnen dat Ab gewoon gelijk gaat krijgen, sowieso een totale strenge lockdown.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heftige berichten. Ik hou mijn hart vast voor Nederland, want wij zijn nu overgeleverd aan de goede wil van Henk en Ingrid. Extreme maatregelen voor een totale noodstop zijn hier niet mogelijk vanwege de cultuur die door Rutte is gecreëerd de afgelopen maanden.
Vervelende cijfers, maar wel opvallend dat 419 nu 10% boven het 'slechtste scenario' is terwijl bij de briefing aan de Twee Kamer begin deze maand een bezetting van 400 tot 700 werd geschat voor half oktober.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
maar het is dus gewoon onzin dat die man dat al heeftquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik omschrijf alleen het maartgevoel.
We zitten inderdaad (nog) aan de onderkant van de beramingen. Desondanks kan het natuurlijk snel gaan als er bijvoorbeeld de komende weken 30-50 IC opnames bij komen per dag.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:20 schreef belanov het volgende:
[..]
Vervelende cijfers, maar wel opvallend dat 419 nu 10% boven het 'slechtste scenario' is terwijl bij de briefing aan de Twee Kamer begin deze maand een bezetting van 400 tot 700 werd geschat voor half oktober.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Uitschuifbare wapenstok (wel minimaal anderhalve meter lang) meenemen
Lijkt me nogal voorbarig ja. Al kan het wel ineens hard gaan nu. Dat zag je gisteren met die ziekenhuiscijfers.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het is dus gewoon onzin dat die man dat al heeft
Ik hou het even een aantal dagen iets minder bij, maar wat waren de ziekenhuiscijfers gister?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me nogal voorbarig ja. Al kan het wel ineens hard gaan nu. Dat zag je gisteren met die ziekenhuiscijfers.
In mijn omgeving opeens een stuk of 7 positief getest en inderdaad een deel wat of te dom of te eigenwijs is voor een test, gelukkig niemand met wie ik direct contact gehad heb maar dan nog.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:24 schreef Windhapper het volgende:
Mijn halve omgeving is momenteel symptomatisch maar slechts een klein deel laat zich testen of gaat in zelfquarantaine want de rest is ineens dokter en heeft "maar een koudje." Gister een collega met verhoging, maar "als ze ziek thuisblijft kan haar kind niet naar de opvang."
In de supermarkt is het nog steeds een pestbende, in de coffeeshop kom ik half Europa tegen en ik ben vrijdag voor 3 feestjes uitgenodigd.
De feestdagen staan voor de deur, dingen gaan niet beter worden. Laten we ophouden met die poppenkast en onze middelvinger opsteken naar de zwakkeren in de samenleving, dat is wel zo eerlijk naar die mensen.
Lijkt me een goed idee... Datumpje en tijd prikken dat we massaal met een middelvinger uit het raam gaan hangen?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:24 schreef Windhapper het volgende:
Mijn halve omgeving is momenteel symptomatisch maar slechts een klein deel laat zich testen of gaat in zelfquarantaine want de rest is ineens dokter en heeft "maar een koudje." Gister een collega met verhoging, maar "als ze ziek thuisblijft kan haar kind niet naar de opvang."
In de supermarkt is het nog steeds een pestbende, in de coffeeshop kom ik half Europa tegen en ik ben vrijdag voor 3 feestjes uitgenodigd.
De feestdagen staan voor de deur, dingen gaan niet beter worden. Laten we ophouden met die poppenkast en onze middelvinger opsteken naar de zwakkeren in de samenleving, dat is wel zo eerlijk naar die mensen.
ineens hard? het lijkt vrij stabiel omhoog te gaan maar ook in de IC opnames zou je over 2 weken toch wel iets van een afvlakking moeten gaan zienquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me nogal voorbarig ja. Al kan het wel ineens hard gaan nu. Dat zag je gisteren met die ziekenhuiscijfers.
In de afgelopen zomermaanden was het in Praag weer business as usual qua toerisme. Zelfs nachtclubs waren er gewoon weer open en uiteraard vol dansende jongeren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
Vrees toch wel voor Nederland. In Tsjechië gaat het inmiddels van kwaad tot erger en krijgen ze het virus er niet onder, ondanks al twee weken de noodtoestand en een lockdown die strenger is dan wat wij hier proberen. Horeca dicht, scholen dicht, samenkomsten beperkt tot 6, culturele sector gesloten, pretparken en dierentuinen gesloten, zwembaden dicht etc
286 nieuwe ziekenhuisopnamesquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hou het even een aantal dagen iets minder bij, maar wat waren de ziekenhuiscijfers gister?
Eh... als er een ouder thuisblijft is het toch ook niet nodig dat dat kind naar de opvang gaat?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:24 schreef Windhapper het volgende:
Gister een collega met verhoging, maar "als ze ziek thuisblijft kan haar kind niet naar de opvang."
Oei, dat is niet best inderdaad.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
286 nieuwe ziekenhuisopnames
58 nieuwe IC-opnames
Ja bizar, maar goed dat was in de zomer. Hier stonden de danscafé's ook gewoon vol. Punt is meer: Ze zitten inmiddels twee weken in lockdown, en lijkt vooralsnog weinig uit te halen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:29 schreef Nia het volgende:
[..]
In de afgelopen zomermaanden was het in Praag weer business as usual qua toerisme. Zelfs nachtclubs waren er gewoon weer open en uiteraard vol dansende jongeren.
Dit blijkt serieus nog hogere wiskunde voor sommigen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh... als er een ouder thuisblijft is het toch ook niet nodig dat dat kind naar de opvang gaat?
Weet niet of het zo werkt. Volgens Ab OP1 houden we ons voor de gek en is er helemaal geen sprake van stabilisatie. Al heb ik Ab als mens verder niet zo hoog zitten is het natuurlijk wel iemand met parate vakkennis op gebied van virologie.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
ineens hard? het lijkt vrij stabiel omhoog te gaan maar ook in de IC opnames zou je over 2 weken toch wel iets van een afvlakking moeten gaan zien
Lijkt ook wat oud zeer te zijn van Ab mbt het Rivm.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of het zo werkt. Volgens Ab OP1 houden we ons voor de gek en is er helemaal geen sprake van stabilisatie. Al heb ik Ab als mens verder niet zo hoog zitten is het natuurlijk wel iemand met parate vakkennis op gebied van virologie.
Maar dan heb je de hele dag je kind om je heen? "Dan word je echt gek hoor." Ik kan er wel om gniffelen maar het is eigenlijk zielig voor die mensen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh... als er een ouder thuisblijft is het toch ook niet nodig dat dat kind naar de opvang gaat?
Ja, als je kinderen neemt, dan heb je kinderen in je huis. Het is watquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:44 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Maar dan heb je de hele dag je kind om je heen? "Dan word je echt gek hoor." Ik kan er wel om gniffelen maar het is eigenlijk zielig voor die mensen.
Hier zit je er toch wel flink naast denk ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:40 schreef aartstyle het volgende:
Laten we hopen dat de herbesmettingen toeval zijn en dat je toch redelijk immuun bent na het een keer gehad te hebben. Mocht de immuniteit er wel zijn dan gaan we erg hard ondertussen.
Ruim 8.000 postieve testen per dag op dit moment. Laten we er even vanuit gaan dan 70 a 80% of helemaal niks merkt en zich dus niet laat testen of het helemaal niet kan krijgen (oorzaak nog onbekend). Dan heb je nog een grote groep zoals hierboven vermeld die sowiezo de moeite niet nemen om te testen. Ik denk dus dat we eigenlijk al op 50.000 besmettingen per dag zitten op dit moment. Dat is 1,5 miljoen per maand. Tel daarbij de eerste golf op en aan het einde van de winter zitten we op groepsimmuniteit. Moet die immuniteit dus wel bestaan.
Ja het is een bierviltje berekening, ja er zitten nog wel wat aannames in. Maar toch leuk om een positieve noot te brengen.
Het is natuurlijk nogal makkelijk van de zijlijn het RIVM en het beleid te bekritiseren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lijkt ook wat oud zeer te zijn van Ab mbt het Rivm.
Hij heeft volgens mij vanaf het begin alles afgekraakt ook.
Vond wel dat Ginny Mooy een helder verhaal had over de mogelijke 'gevaren' van deze stabilisatie: ieder lichtpuntje wordt (terecht) breed uitgemeten in de media, maar het kan snel omslaan in een gevoel van euforie waardoor mensen weer minder voorzichtig worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of het zo werkt. Volgens Ab OP1 houden we ons voor de gek en is er helemaal geen sprake van stabilisatie. Al heb ik Ab als mens verder niet zo hoog zitten is het natuurlijk wel iemand met parate vakkennis op gebied van virologie.
Zondagochtend 10 uur landelijk het Wilhelmus zingen met een middelvinger in de lucht. Daarna lekker weer oude normaal en naar het voetbalstadion.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:28 schreef Benny het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee... Datumpje en tijd prikken dat we massaal met een middelvinger uit het raam gaan hangen?
Zeker daarbij moeten we naar een daling en helemaal niet naar stabilisatie, met cijfers zoals gisteren gaat het alsnog totaal de verkeerde kant uit zowel op de ic's als in de verpleegafdelingen. Bovendien heb je dan tot voorjaar dit pakket aan maatregelen, dan is een vierweekse zware lockdown misschien nog wel gunstiger.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vond wel dat Ginny Mooy een helder verhaal had over de mogelijke 'gevaren' van deze stabilisatie: ieder lichtpuntje wordt (terecht) breed uitgemeten in de media, maar het kan snel omslaan in een gevoel van euforie waardoor mensen weer minder voorzichtig worden.
Omdat de bloedbank alleen maar kon meten wie op dat moment anti lichamen had. Maar het kan goed zijn dat die anti lichamen bij veel mensen er niet meer waren of dat ze die nooit gehad hebben. Sanquin kon dus volgens mij helemaal niet precies meten wie het gehad hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier zit je er toch wel flink naast denk ik.
Na de eerste golf zaten we volgens bloedbank onderzoek waarschijnlijk op zo'n 5-6%
In de zomer waren er nauwelijks cases en deze golf is minder erg dan de eerste. Dus hoe kunnen we dan opeens op 60% zitten?
ja maar dan zeg je het zelf al. als je maar bij zo weinig mensen antilichamen aantreft zijn de meeste dus niet immuun. Volgens mij zei het RIVM ook dat je pas immuun bent als je echt ziek bent geweest. De mensen die geen klachten hebben zijn waarschijnlijk ook niet immuun voor de volgende (deze) golf.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Omdat de bloedbank alleen maar kon meten wie op dat moment anti lichamen had. Maar het kan goed zijn dat die anti lichamen bij veel mensen er niet meer waren of dat ze die nooit gehad hebben. Sanquin kon dus volgens mij helemaal niet precies meten wie het gehad hebben.
Kijk naar een aantal sporters die dagelijks/regelmatig getest worden. Een aardig percentage van hen heeft nooit iets gemerkt van een besmetting ondanks de positieve testen. Wij normale mensen worden alleen getest by symptomen of vermoedens. Ik ken aardig wat mensen die besmet zijn geweest met symptomen waarbij de rest van de familie nooit enige vorm van symptomen heeft gehad. Dus of die kunnen het bijna niet krijgen of die hebben geen symptomen.
Misschien is 50.000 besmettingen per dag wat hoog, maar laten we er 35.000 van maken. Dan nog gaat het erg hard natuurlijk.
Denk echt dat we dichter bij het einde zijn dan we denken, mocht de immuniteit bestaan.
Eens, vlak de rol van T-cellen ook niet uit.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Omdat de bloedbank alleen maar kon meten wie op dat moment anti lichamen had. Maar het kan goed zijn dat die anti lichamen bij veel mensen er niet meer waren of dat ze die nooit gehad hebben. Sanquin kon dus volgens mij helemaal niet precies meten wie het gehad hebben.
Kijk naar een aantal sporters die dagelijks/regelmatig getest worden. Een aardig percentage van hen heeft nooit iets gemerkt van een besmetting ondanks de positieve testen. Wij normale mensen worden alleen getest by symptomen of vermoedens. Ik ken aardig wat mensen die besmet zijn geweest met symptomen waarbij de rest van de familie nooit enige vorm van symptomen heeft gehad. Dus of die kunnen het bijna niet krijgen of die hebben geen symptomen.
Misschien is 50.000 besmettingen per dag wat hoog, maar laten we er 35.000 van maken. Dan nog gaat het erg hard natuurlijk.
Denk echt dat we dichter bij het einde zijn dan we denken, mocht de immuniteit bestaan.
Anti lichamen verdwijnen toch sowiezo. Het ging toch om die T-cellen ofzo die de anti lichamen weer moeten aanmaken zodra ze in aanraking komen met het virus. En volgens mij kunnen ze dat niet meten.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ja maar dan zeg je het zelf al. als je maar bij zo weinig mensen antilichamen aantreft zijn de meeste dus niet immuun. Volgens mij zei het RIVM ook dat je pas immuun bent als je echt ziek bent geweest. De mensen die geen klachten hebben zijn waarschijnlijk ook niet immuun voor de volgende (deze) golf.
natuurlijk is alles dicht het beste middel om de boel naar beneden te krijgen maar ook de maatregelen die genomen zijn zullen werken, alleen minder snelquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof dat voorbehouden is aan 'de media', daar doet men hier net zo hard aan mee. En ik roep al vanaf maart dat men niet zo op dagkoersen moet focussen...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vond wel dat Ginny Mooy een helder verhaal had over de mogelijke 'gevaren' van deze stabilisatie: ieder lichtpuntje wordt (terecht) breed uitgemeten in de media, maar het kan snel omslaan in een gevoel van euforie waardoor mensen weer minder voorzichtig worden.
Ik help het je hopen uiteraard, maar het lijkt mij zeer optimistisch gedacht dat we eind van de winter gewoon ervan af zijn. Dan zouden we ook geen vaccin nodig hebbenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Anti lichamen verdwijnen toch sowiezo. Het ging toch om die T-cellen ofzo die de anti lichamen weer moeten aanmaken zodra ze in aanraking komen met het virus. En volgens mij kunnen ze dat niet meten.
Afijn, ik ben natuurlijk geen deskundige, maar baseer mij meer op statistieken en doorsluimerende signalen vanuit de mensen die er wel verstand van hebben. Die zullen dit natuurlijk nooit zeggen zolang ze niet zeker zijn, want voor je het weet worden er overal weer illegale feestes georganiseerd.
Lijkt me sterk dat ze dat gezegd hebben. Het enige antwoord is domweg dat we niet weten wat de relatie is tussen de hevigheid van de ziekte en immuniteit.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens mij zei het RIVM ook dat je pas immuun bent als je echt ziek bent geweest. De mensen die geen klachten hebben zijn waarschijnlijk ook niet immuun voor de volgende (deze) golf.
En het virus zal naar waarschijnlijkheid niet verdwijnen. Zeker niet in de nabije toekomst in ieder geval.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt mij zeer sterk dat uberhaupt in de buurt zitten, maargoed. Het is ook nog steeds onbekend bij welk percentage het virus echt verdwijnt. Schattingen gaan van 60% tot 80%
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:10 schreef heywoodu het volgende:
Nadeel is dat mensen het nu zelf mee mogen nemen, dus heb je straks van die paupers die drie uur lang in een plastic zak zitten te graaien
Dat moet nog maar blijken de komende dagen. Horeca dicht terwijl ze maar een paar % pakten was belangrijkste speerpunt, dat werkt niet of misschien wel averechts als mensen vervolgens hun heil zoeken in de privésfeer.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk is alles dicht het beste middel om de boel naar beneden te krijgen maar ook de maatregelen die genomen zijn zullen werken, alleen minder snel
Nee, dat is echt nog veel te vroeg.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf vandaag moeten we echt zo'n beetje de effecten gaan zien van de huidige maatregelen.
Ik denk ook dat het nog wel even gaat duren.quote:
averechts nog wel, ja hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken de komende dagen. Horeca dicht terwijl ze maar een paar % pakten was belangrijkste speerpunt, dat werkt niet of misschien wel averechts als mensen vervolgens hun heil zoeken in de privésfeer.
Ik hou me maar aan wat het RIVM schrijft. We weten het gewoon niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze dat gezegd hebben. Het enige antwoord is domweg dat we niet weten wat de relatie is tussen de hevigheid van de ziekte en immuniteit.
Tegenvoorbeeld: je kunt ook stellen dat iemand in de eerste golf niet (of minder) ziek is geworden, juist ómdat deze persoon initieel al een goede afweer had. Waarom zou dat bij een tweede besmetting minder geworden zijn?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziektequote:Ook blijkt dat hoe heftiger de infectie is verlopen, hoe hoger het aantal antistoffen in het bloed. Mensen die slechts milde klachten hebben, ontwikkelen minder antistoffen. Daardoor is er twijfel over of mensen met milde klachten wel voldoende immuniteit opbouwen voor het nieuwe coronavirus en mogelijk nog eens besmet kunnen raken en overdragen. Dat wordt op dit moment onderzocht. Op basis van de laatste inzichten wordt het Nederlandse beleid steeds aangepast.
In italie (1e golf) en spanje (1e en 2e golf(madrid) bleef het ook heel lang heel erg hoog. Terwijl die ook een stricte lockdown hadden. Soms denk ik wel eens dat een compleet andere reden is waarom iemand besmet raakt. Maar wat......quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:06 schreef quirina het volgende:
Polen gaat ook hard zeg..
En Polen is heel strikt met mondkapjes en alles.
Die vriend van me die ik gisteren in de topics aanhaalde is nu officieel positief getest, met dank aan mensen die willens en wetens hebben verzwegen corona te hebben op de werkvloerquote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
In mijn omgeving opeens een stuk of 7 positief getest en inderdaad een deel wat of te dom of te eigenwijs is voor een test, gelukkig niemand met wie ik direct contact gehad heb maar dan nog.
Was heel lang ver van m'n bed show, kende niemand die besmet was (geweest) .
Uiteindelijk valt of staat toch bij ons gedrag of niet?quote:
Ik ben een dag of 5 gestopt met het lezen van 't covid-19 nieuws. Puur omdat ik eigenlijk geen zin had in die ellende de hele dag door. En als het dan iets beter gaat, dan heeft men het meteen weer over versoepelen. Laten we dat nu eens even niet doen, zeg. We zijn nog láng niet op het punt dat dat aan de orde is.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alsof dat voorbehouden is aan 'de media', daar doet men hier net zo hard aan mee. En ik roep al vanaf maart dat men niet zo op dagkoersen moet focussen...
Je snapt ook wel dat de media daarin natuurlijk een vrij grote rol speelt. Dat zie je al aan de pushmeldingen van de NOS: "X besmettingen meer/minder dan gisteren.."quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alsof dat voorbehouden is aan 'de media', daar doet men hier net zo hard aan mee. En ik roep al vanaf maart dat men niet zo op dagkoersen moet focussen...
Ja dat zou je zeggen he? Maar deze discussie heb ik al meer gehad. "Ja maar anders zit ik ziek thuis mét kind". Het weerwoord dat er straks een heleboel mensen ziek kunnen worden als ze wel gaan werken en het kind wegbrengen komt gewoon niet door.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar de meeste resultaten die nu verwerkt worden hebben een DOO van een week of meer geleden, en daarvan is het moment van besmetting dus nog weer 5 dagen vroeger.quote:
Ab gooit een dobbelsteen, geeft een mening, gooit nog een keer een dobbelsteen en verkondigd dan vrolijk het tegenovergesteldequote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lijkt ook wat oud zeer te zijn van Ab mbt het Rivm.
Hij heeft volgens mij vanaf het begin alles afgekraakt ook.
Wat zuur. Dat dat geen consequenties heeft voor die gladiolen zeg...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die vriend van me die ik gisteren in de topics aanhaalde is nu officieel positief getest, met dank aan mensen die willens en wetens hebben verzwegen corona te hebben op de werkvloer
Da's de eerste in mijn directe familie, vriendenkring... heeft gelukkig nog best lang geduurd als je het zo bekijkt
En da's precies hoe het virus de kans krijgt zich te verspreidenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die vriend van me die ik gisteren in de topics aanhaalde is nu officieel positief getest, met dank aan mensen die willens en wetens hebben verzwegen corona te hebben op de werkvloer
Het spijt me te horen dat hij positief is getest. Hoe gaat het intussen met hem? Gelukkig is hij wel zo wijs geweest om zicht te laten testen en in quarantaine te gaan. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt.quote:Da's de eerste in mijn directe familie, vriendenkring... heeft gelukkig nog best lang geduurd als je het zo bekijkt
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat als jij je moet concentreren op je werk dat een kind van 3 dan geen bijdrage aan je productiviteit gaat leveren en kinderen van die leeftijd zijn niet erg goed in "Nu even stil zijn, papa/mama is aan het werk"quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat zou je zeggen he? Maar deze discussie heb ik al meer gehad. "Ja maar anders zit ik ziek thuis mét kind". Het weerwoord dat er straks een heleboel mensen ziek kunnen worden als ze wel gaan werken en het kind wegbrengen komt gewoon niet door.
Ja veel mensen gaan er echt heel laks mee om, bij mijn zus op de werkvloer (thuiszorg) hoor ik ook de meest debiele verhalen terug van collega's. Inmiddels zijn er 3 cliënten besmet, waarvan een nooit buiten komt dus rara, waarschijnlijk personeel (dat slecht beschermd heeft gewerkt) de dader. Collega's worden niet getest want geen klachten en eten gezellig met 10-15 man op kantoor en houden overleggen. Het is één grote tijdbom.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Da's de eerste in mijn directe familie, vriendenkring... heeft gelukkig nog best lang geduurd als je het zo bekijkt
Maar dat is wel een andere situatie. Het gaat hier om iemand die gewoon ziek isquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat als jij je moet concentreren op je werk dat een kind van 3 dan geen bijdrage aan je productiviteit gaat leveren en kinderen van die leeftijd zijn niet erg goed in "Nu even stil zijn, papa/mama is aan het werk"
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Dit blijkt serieus nog hogere wiskunde voor sommigen.
Ik zie en hoor verschillende mensen die de opvoeding van hun kind helemaal overlaten aan de opvang (of opa en oma, die het wel even 'gratis' doen). Bijvoorbeeld mijn buurman... Die kwam er in maart achter wat opvoeden nou eigenlijk betekende en dat zijn regels toch iets anders waren dan die van z'n schoonmoeder. De hele buurt kon meegenieten met a) de schreeuwpartijen tegen z'n kinderen, b) de ruzies met z'n vrouw en c) de confrontatie met schoonmoeder.
Het is te sneu voor woorden, maar heel deze situatie van thuiswerken en thuiszitten trekt in sommige gevallen wel een viesgoor blik open.
Disclaimer: De buurman is geconfronteerd door buren en politie. Deze tweede golf is de deur dicht bij hun.
Duidelijk, wel jammer dat men in veel gevallen met achterhaalde of verouderde data werkt. Ook bijvoorbeeld met de sterfgevallen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar de meeste resultaten die nu verwerkt worden hebben een DOO van een week of meer geleden, en daarvan is het moment van besmetting dus nog weer 5 dagen vroeger.
Hij gaat er waarschijnlijk melding van maken via dat formulier van het ministerie. Dus ben benieuwd of daar nog wat uitrolt. Hij heeft voor zichzelf wel besloten om een andere baan te gaan zoeken, want zijn bazen waren degenen die de besmetting hebben verspreid zonder het te meldenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat zuur. Dat dat geen consequenties heeft voor die gladiolen zeg...
Voelt bij hem als een zware griep en voelt zich langzaam iets beter...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:14 schreef Natalie het volgende:
Het spijt me te horen dat hij positief is getest. Hoe gaat het intussen met hem? Gelukkig is hij wel zo wijs geweest om zicht te laten testen en in quarantaine te gaan. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt.
Het is niet zozeer achterhaald of verouderd, het is hoe ons systeem is ingericht.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Duidelijk, wel jammer dat men in veel gevallen met achterhaalde of verouderde data werkt. Ook bijvoorbeeld met de sterfgevallen.
Ja, ik denk dat er in heel wat huishoudens meer problemen zijn nu dan voor covid, niets zo confronterend als de hele dag op elkaars lip zitten en als er dan nog kinderen bij betrokken zijn....ooof.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik zie en hoor verschillende mensen die de opvoeding van hun kind helemaal overlaten aan de opvang (of opa en oma, die het wel even 'gratis' doen). Bijvoorbeeld mijn buurman... Die kwam er in maart achter wat opvoeden nou eigenlijk betekende en dat zijn regels toch iets anders waren dan die van z'n schoonmoeder. De hele buurt kon meegenieten met a) de schreeuwpartijen tegen z'n kinderen, b) de ruzies met z'n vrouw en c) de confrontatie met schoonmoeder.
Het is te sneu voor woorden, maar heel deze situatie van thuiswerken en thuiszitten trekt in sommige gevallen wel een viesgoor blik open.
Disclaimer: De buurman is geconfronteerd door buren en politie. Deze tweede golf is de deur dicht bij hun.
Ik heb wel eens geroepen dat als dit een ebola-variant zou zijn geweest we echt allemaal de pijp uit zouden gaanquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja veel mensen gaan er echt heel laks mee om, bij mijn zus op de werkvloer (thuiszorg) hoor ik ook de meest debiele verhalen terug van collega's. Inmiddels zijn er 3 cliënten besmet, waarvan een nooit buiten komt dus rara, waarschijnlijk personeel (dat slecht beschermd heeft gewerkt) de dader. Collega's worden niet getest want geen klachten en eten gezellig met 10-15 man op kantoor en houden overleggen. Het is één grote tijdbom.
Zucht...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:24 schreef Windhapper het volgende:
Wat verdrietig eigenlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Neejjj wat een idioten! Als het niet via dat formulier kan, dan zou je toch een civiele procedure kunnen overwegen?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij gaat er waarschijnlijk melding van maken via dat formulier van het ministerie. Dus ben benieuwd of daar nog wat uitrolt. Hij heeft voor zichzelf wel besloten om een andere baan te gaan zoeken, want zijn bazen waren degenen die de besmetting hebben verspreid zonder het te melden
Hij kreeg trouwens wel te horen dat alleen hijzelf in quarantaine moet blijven en zijn gezin niet, dat leek me dan weer vreemd. Nu neemt zijn vriendin maar het zekere voor het onzekere maar toch...
Zorg uitbesteden is an sich niet verkeerd, maar het lijkt alsof veel mensen kinderen als een leuk extraatje zien waarvan ze alleen de lusten willen en niet de lasten. Kinderen nemen betekent ook dat je niet je leventje kan leiden zoals je dat altijd gewend bent geweest en dat je je moet aanpassen. Dat laatste lijken mensen niet te willen/kunnen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat verdrietig eigenlijk.
Op zich is er niks mis met de zorg uit te besteden maar als dit de uitkomst is...wat een zak!
Ja geen idee of ie het zover wil laten komen... dat wordt zo'n enorm lang traject waarschijnlijk...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Neejjj wat een idioten! Als het niet via dat formulier kan, dan zou je toch een civiele procedure kunnen overwegen?
Datzelfde hoor ik ook in mijn omgeving: zware griepachtige klachten met een vreemd ziekteverloop. Gelukkig gaat het beter met hem. De goede kant op, da's de juiste kant.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Voelt bij hem als een zware griep en voelt zich langzaam iets beter...
Stel dat hij dood gaat of chronisch ziek wordt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja geen idee of ie het zover wil laten komen... dat wordt zo'n enorm lang traject waarschijnlijk...
Op de instelling waar mijn zoon verblijft zijn ze gelukkig zeker niet laks. Ze hebben inmiddels een eigen teststraat bijvoorbeeld. Het hele terrein was ook gesloten van maart tot en met augustus (wat triest genoeg nodig was omdat mensen uit de buurt daar vrolijk kwamen recreëren toen alles verder dicht was, echt heel fijn voor al die superkwetsbare cliënten...) en ze zijn bijna 4 maanden in isolatie gegaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja veel mensen gaan er echt heel laks mee om, bij mijn zus op de werkvloer (thuiszorg) hoor ik ook de meest debiele verhalen terug van collega's. Inmiddels zijn er 3 cliënten besmet, waarvan een nooit buiten komt dus rara, waarschijnlijk personeel (dat slecht beschermd heeft gewerkt) de dader. Collega's worden niet getest want geen klachten en eten gezellig met 10-15 man op kantoor en houden overleggen. Het is één grote tijdbom.
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bcoquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij gaat er waarschijnlijk melding van maken via dat formulier van het ministerie. Dus ben benieuwd of daar nog wat uitrolt. Hij heeft voor zichzelf wel besloten om een andere baan te gaan zoeken, want zijn bazen waren degenen die de besmetting hebben verspreid zonder het te melden
Hij kreeg trouwens wel te horen dat alleen hijzelf in quarantaine moet blijven en zijn gezin niet, dat leek me dan weer vreemd. Nu neemt zijn vriendin maar het zekere voor het onzekere maar toch...
Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!". Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:19 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zucht...
En da's de 'juiste' actie: doen of je niet ziek bent, zodat je je kind naar de opvang kan brengen. Sjonge zeg, waar zitten de prioriteiten van de mensen in jouw omgeving? Niet bij hun eigen óf de gezondheid van hun naasten in ieder geval.
Lekker actief bezig de lockdown te verlengen
Werkt dat dan niet twee kanten op, want je zou in theorie dan ook minder lang besmettelijk moeten zijn?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet zozeer achterhaald of verouderd, het is hoe ons systeem is ingericht.
Als je besmet bent en symptomen vertoond, kan het nog wel even duren voordat je een test laat afnemen en deze test ook verwerkt is. Als je eerst begint met een klein kuchje en daarna zet het door, dan pas ga je de GGD inschakelen voor een afspraak. Zo zit er al gauw enkele dagen overheen en dan moet je ook nog soms best lang wachten op de testuitslagen.
Als je eerst 2 dagen op je test(uitslag) moet wachten mag je dus 5 dagen rekenen als termijn waarin je 'besmettelijk' bent.quote:"Een persoon met corona in een thuissituatie moet minimaal 24 uur klachtenvrij zijn, minimaal 7 dagen na het begin van de klachten", legt Wychgel uit. Maar een persoon met corona in het ziekenhuis krijgt te maken met andere regels.
Dat is een ook buiten covid wel de normale aanpak, ik had die ervaring jaren geleden ook al bij een werkgever inclusief nogal uitvoerig vragen stellen naar een ziektebeeld waar werkgevers niets mee te maken hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!". Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
Ja, je bent doorgaans ook maar een dag of 3-4 besmettelijk geloof ik.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je eerst 2 dagen op je test(uitslag) moet wachten mag je dus 5 dagen rekenen als termijn waarin je 'besmettelijk' bent.
Ik zit hier ook op kantoor nu. De bezetting is minimaal nu met 7 man over een grote ruimte maar heb bv 2 collega's op 10 meter zitten die niet thuis kunnen werken en ook regelmatig snotteren of kuchen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!". Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
Ja, het "Iedereen werkt waar mogelijk van huis" mantra was snel vergeten krijg ik het gevoel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:30 schreef Momo het volgende:
Als ik deze verhalen allemaal lees verbaast het mij niks als we geen echte daling gaan zien binnenkort.
Dan dien je een klacht in want een werkgever mag dat niet vragen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een ook buiten covid wel de normale aanpak, ik had die ervaring jaren geleden ook al bij een werkgever inclusief nogal uitvoerig vragen stellen naar een ziektebeeld waar werkgevers niets mee te maken hebben.
Wat voor mondkapjes? In de thuiszorg werken ze kennelijk niet standaard met FP2 maar met chirurgische maskers, tenzij er sprake is van een serieuze verdenking. De vergelijking met een vergiet is flauw, maar zoveel doet zo'n masker natuurlijk ook niet. Helemaal in langdurig 1 op 1 contact.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op de instelling waar mijn zoon verblijft zijn ze gelukkig zeker niet laks. Ze hebben inmiddels een eigen teststraat bijvoorbeeld. Het hele terrein was ook gesloten van maart tot en met augustus (wat triest genoeg nodig was omdat mensen uit de buurt daar vrolijk kwamen recreëren toen alles verder dicht was, echt heel fijn voor al die superkwetsbare cliënten...) en ze zijn bijna 4 maanden in isolatie gegaan.
Er is gisteren dus een medewerkster positief getest, maar de gevolgen zijn waarschijnlijk minimaal omdat ze daar allemaal mondkapjes dragen en ze bij de minste klachten niet mogen komen, punt. Het is nu even spannend omdat een andere cliënt op de groep koorts heeft maar eerlijk gezegd denk ik dat dat vals alarm is omdat deze een erg slechte weerstand heeft en de helft van de tijd ziek is (ook sneu, maar geen Corona dus denk ik).
Ondertussen zitten alle mensen op de groep in isolatie opnieuw. Gelukkig hebben ze een grote privétuin voor de woning en ze doen hun stinkende best voor hun cliënten, al staan de striemen van de maskers tot op het bot.
Op zich wel een "fraai" voorbeeld van zoiets is een stel uit mijn omgeving. De ouders van de man lopen echt het vuur uit de sloffen voor de kleinkinderen, gewoon omdat ze het geweldig vinden. Dat stel gaat zonder overdrijven meerdere malen per jaar zonder kinderen op vakantie terwijl opa en oma oppassen. Los daarvan zijn er weekends, vakanties, feestdagen en weet ik het.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zorg uitbesteden is an sich niet verkeerd, maar het lijkt alsof veel mensen kinderen als een leuk extraatje zien waarvan ze alleen de lusten willen en niet de lasten. Kinderen nemen betekent ook dat je niet je leventje kan leiden zoals je dat altijd gewend bent geweest en dat je je moet aanpassen. Dat laatste lijken mensen niet te willen/kunnen.
Tegenover elk slecht verhaal kan ik er wel 10 goede noemen, maar dat doet men gek genoeg nietquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:30 schreef Momo het volgende:
Als ik deze verhalen allemaal lees verbaast het mij niks als we geen echte daling gaan zien binnenkort.
Klopt, als je als werknemer al netjes met de regels wilt omgaan heb je nog kans op zo'n baas.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je hoeft er niet te blijven werken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, als je als werknemer al netjes met de regels wilt omgaan heb je nog kans op zo'n baas.
En als je helemaal pech hebt zit je naast een complotgekkie en een manager die een machtsstrijd maakt van het thuiswerken
Alleen met een harde lockdown krijg je dit voor elkaar (denk ik), maar vraag me af of ze zover durven gaan (als het dus niet gaat dalen aankomende week).quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, het "Iedereen werkt waar mogelijk van huis" mantra was snel vergeten krijg ik het gevoel.
Ja goede vraag. Volgens mij zijn het van die chirurgische maskers.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat voor mondkapjes? In de thuiszorg werken ze kennelijk niet standaard met FP2 maar met chirurgische maskers, tenzij er sprake is van een serieuze verdenking. De vergelijking met een vergiet is flauw, maar zoveel doet zo'n masker natuurlijk ook niet. Helemaal in langdurig 1 op 1 contact.
Wel extra spannend voor jou.
Niet iedereen kan makkelijk een nieuwe baan versieren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hoeft er niet te blijven werken.
ja dus kan je ervan uitgaan dat het gros zich netjes gaat gedragen, die anderen blijven zich toch misdragenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk valt of staat toch bij ons gedrag of niet?
Leuk dat je maatregelen neemt, maar als de problemen zich vervolgens verplaatsen schiet je nog geen zak op.
In de horeca is tenminste nog enige vorm van zicht op wat mensen doen en of ze zich houden aan Coronaregels.
Meer bedrijven controleren, indien mogelijk. Ik heb geen idee hoe de wetgeving is.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen met een harde lockdown krijg je dit voor elkaar (denk ik), maar vraag me af of ze zover durven gaan (als het dus niet gaat dalen aankomende week).
Ik volg het nieuws ook nog amper. Ik lees hier de dagelijkse aantallen besmettingen en hoe het in andere landen toegaat. Ik ben er echt klaar mee. Zo soms Nieuwsuur en Op1, en daarmee is het wel weer klaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ben een dag of 5 gestopt met het lezen van 't covid-19 nieuws. Puur omdat ik eigenlijk geen zin had in die ellende de hele dag door. En als het dan iets beter gaat, dan heeft men het meteen weer over versoepelen. Laten we dat nu eens even niet doen, zeg. We zijn nog láng niet op het punt dat dat aan de orde is.
Dat nieuws ga ik wel weer lezen als ik via jullie () verneem dat het de goede kant op gaat.
Dat is ook waar he. Voor alle mensen die zich stom gedragen vallen er een hoop meer niet op juist omdat ze zich normaal en verantwoordelijk gedragen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tegenover elk slecht verhaal kan ik er wel 10 goede noemen, maar dat doet men gek genoeg niet
Ja, en in bepaalde bedrijven word je dat bepaald niet in dank afgenomen en heeft dat lange termijn uitwerkingen bij beoordelingen en dergelijke. Niet alle werkgevers zijn even sociaal of fair, he?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan dien je een klacht in want een werkgever mag dat niet vragen.
Je vergeet de flexibele krachten met uitzendbeding of aflopende contracten. Ik zou dan ook gewoon naar het werk komen.
Vraag me toch af in hoeverre dat voldoende is helemaal in combinatie met het gedrag van zowel cliënt als sommige zorgverleners.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja goede vraag. Volgens mij zijn het van die chirurgische maskers.
Niet iedereen, correct, maar helaas kunnen heel veel mensen dat zonder te weten wel en blijven ze veel te lang daar waar ze ongelukkig zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet iedereen kan makkelijk een nieuwe baan versieren.
Daarnaast is het een stom argument dat als jouw collega's of baas met jouw gezondheid spelen, jij dan maar moet opbokken.
Ja ik ook. We hebben het hier over mensen met een zware beperking en overeenkomstig, onvoorspelbaar gedrag. Het zit zeg maar op het niveau dat als er eentje ziet dat de buitendeur openstaat en lekker buiten wil gaan spelen, zo'n cliënt zonder scrupules door drie begeleidsters heen bulldozert, zich vervolgens uitkleedt en met poep gaat gooien naar passerende mensen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me toch af in hoeverre dat voldoende is helemaal in combinatie met het gedrag van zowel cliënt als sommige zorgverleners.
Ik ken ook goede, ja, bij mijn vrouw laten ze niemand op kantoor toe tenzij met moverende redenen. Maximaal 10% van de 400 werkplekken mogen nu bezet zijn, per dag word autorisatie gegeven en dat moet vanaf het hoogste nivo, alle pasjes zijn buiten werking gesteld en als je toch zomaar op kantoor verschijnt kun je een serieus gesprek met je manager verwachten.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tegenover elk slecht verhaal kan ik er wel 10 goede noemen, maar dat doet men gek genoeg niet
Ik houd niet leugens, maar in 't belang van de gezondheid & 't tegengaan van verdere verspreiding van 't virus, zou ik zeggen: lieg tegen je werkgever. Zeg dat je je hondsberoerd voelt, hoge koorts, je kunt geen stap zetten. Zit je quarantaine uit en ga pas weer werken als je mag.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!".
Geloof dat er veel mensen zijn die nog steeds in een (langdurende) vlaag van verstandsverbijstering zitten, dat zo'n pandemie ons is overkomen, en dat álles nu ineens anders is. Ik snap dat gevecht wel om alles uit de kast te halen om het zo normaal, zo vertrouwd, mogelijk te houden. Maar de juiste keuze is 't niet. Sterker nog: het duurt alleen maar langer met zo'n houding.quote:Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
Vraag blijft in hoeverre het gros dat ook doet en in hoeverre het gros voldoende is om een dalende trend te creëren, uit onderzoek blijkt dat 1 op de 6 maatregelen min of meer naast zich neer leggen en verder gaan met hun leven, die kunnen nu niet uitgaan dus drie keer raden. Maar goed we gaan het wel zien de komende week.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dus kan je ervan uitgaan dat het gros zich netjes gaat gedragen, die anderen blijven zich toch misdragen
Mijn hongergevoel in mijn buik zegt van welquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hoeft er niet te blijven werken.
natuurlijk kan je van iedere mogelijkheid een moeilijkheid maken, het is een vrij landquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag blijft in hoeverre het gros dat ook doet en in hoeverre het gros voldoende is om een dalende trend te creëren, uit onderzoek blijkt dat 1 op de 6 maatregelen min of meer naast zich neer leggen en verder gaan met hun leven, die kunnen nu niet uitgaan dus drie keer raden. Maar goed we gaan het wel zien de komende week.
Er zijn meer werkgevers dan je huidige. Ook in deze tijd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn hongergevoel in mijn buik zegt van wel
Ik werk al 7 maanden verplicht thuis en fysieke afspraken mogen alleen met goedkeuring door de qhse manager doorgaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken ook goede, ja, bij mijn vrouw laten ze niemand op kantoor toe tenzij met moverende redenen. Maximaal 10% van de 400 werkplekken mogen nu bezet zijn, per dag word autorisatie gegeven en dat moet vanaf het hoogste nivo, alle pasjes zijn buiten werking gesteld en als je toch zomaar op kantoor verschijnt kun je een serieus gesprek met je manager verwachten.
Klopt maar die zijn niet verplicht om je aan te nemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn meer werkgevers dan je huidige. Ook in deze tijd.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee hoe je daar bij komt.
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn meer werkgevers dan je huidige. Ook in deze tijd.
Holy shit, aan de andere kant zullen de mensen die daar verblijven wel opgesloten zitten en dus in permanente lockdown? Of mogen ze gewoon naar buiten?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik ook. We hebben het hier over mensen met een zware beperking en overeenkomstig, onvoorspelbaar gedrag. Het zit zeg maar op het niveau dat als er eentje ziet dat de buitendeur openstaat en lekker buiten wil gaan spelen, zo'n cliënt zonder scrupules door drie begeleidsters heen bulldozert, zich vervolgens uitkleedt en met poep gaat gooien naar passerende mensen.
Je moet er wel je best voor doen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar die zijn niet verplicht om je aan te nemen.
wat een clowns zijn het ookquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Video van Willie waarin hij spijt betuigd:
[ instagram ]
En dat is vaak niet genoegquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je moet er wel je best voor doen.
Dan probeer je het nog een keer. Als je echt vindt dat het ergens allemaal kut is, dan moet je zelf voor een oplossing zorgen. Gaat een ander niet voor je doen.quote:
Die zwaarmoedige gezichten, wat een soapquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
[ instagram ]
Dat hangt van je beschikbare mogelijkheden en capaciteiten af.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan probeer je het nog een keer. Als je echt vindt dat het ergens allemaal kut is, dan moet je zelf voor een oplossing zorgen. Gaat een ander niet voor je doen.
Ze kunnen en mogen niet zelfstandig naar buiten. Dagbesteding is georganiseerd op de groep zelf en ze worden direct bij klachten getest.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Holy shit, aan de andere kant zullen de mensen die daar verblijven wel opgesloten zitten en dus in permanente lockdown? Of mogen ze gewoon naar buiten?
Maatregelen zijn prima maar allerbelangrijkste is gewoon is dat personeel thuis blijft bij klachten. En dat cliënten direct getest worden bij klachten, wat ze niet verplicht zijn begreep ik.
Zit het in het drinkwater?? 😉quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
Niet iedereen heeft ervaring op de arbeidsmarkt. Zoals ik mij nu maar lastig kan voorstellen hoe het is om scholier te zijn of te studeren.quote:
Dat was ook wel effe nodig om de geest weer in de fles te krijgenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
[ instagram ]
quote:
Dit is echt een gevalletje "omdat het moet". Ik mis hier in alles de spontaniteit van Willie. Hier slaan ze een flaterquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die zwaarmoedige gezichten, wat een soap
Punt is dat zolang teveel mensen van een moeilijkheid een mogelijkheid maken krijg je dus die cijfers niet naar beneden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk kan je van iedere mogelijkheid een moeilijkheid maken, het is een vrij land
Niet alleen, het heeft ook met een stukje doorzettingsvermogen en durf te maken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat hangt van je beschikbare mogelijkheden en capaciteiten af.
zijn ook thuiszorgen die nog niet eens met kapjes werken, maar gewoon op bezoek komenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat voor mondkapjes? In de thuiszorg werken ze kennelijk niet standaard met FP2 maar met chirurgische maskers, tenzij er sprake is van een serieuze verdenking. De vergelijking met een vergiet is flauw, maar zoveel doet zo'n masker natuurlijk ook niet. Helemaal in langdurig 1 op 1 contact.
Wel extra spannend voor jou.
Dat valt onder capaciteiten....quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet alleen, het heeft ook met een stukje doorzettingsvermogen en durf te maken.
In het positiviteitstopic zit de sfeer er nog goed in hoor. Dan moet je dat maar gaan lezenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:30 schreef Momo het volgende:
Durf niet. Daar is soms een klein zetje van een ander al voldoende voor.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat valt onder capaciteiten....
Het is eerder naleving van de maatregelenquote:
Voor mij welquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Durf niet. Daar is soms een klein zetje van een ander al voldoende voor.
Voor een ander ook.quote:
maar wat je wil je nou eigenlijk zeggen, het kan toch niet anders dat de genomen maatregelen invloed hebben, burgerlijke ongehoorzaamheid van een deel ten spijt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Punt is dat zolang teveel mensen van een moeilijkheid een mogelijkheid maken krijg je dus die cijfers niet naar beneden.
Daar hamert Rutte ook steeds op tijdens elke persco, die maatregelen an sich hebben maar een heel beperkt bereik/effect. Als mensen van de gesloten sportverenging naar de IKEA gaan of met een clubje bij de buren gaan zitten in plaats van in de kroeg decimeer je het virus niet.
Dit hele gebeuren is van A tot Z een flater jaquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:48 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Dit is echt een gevalletje "omdat het moet". Ik mis hier in alles de spontaniteit van Willie. Hier slaan ze een flater
Een mooie samenvatting van de videoquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit hele gebeuren is van A tot Z een flater ja
Sorry foutje van mij , het bier /pils moeten zijn , 😂Tsjechië héquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is eerder naleving van de maatregelen
Guido den Aantrekker is een lul van een vent, maar hier heeft hij wel een punt jaquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Een mooie samenvatting van de video
[ twitter ]
Netto heeft het sowieso effect, alleen de vraag of het voldoende is. Heb net het voorbeeld van Tsjechië gegeven die al twee weken met meer maatregelen zitten dan wij hier en waar de trend qua besmettingen en in de ziekenhuizen nog altijd stijgende is....quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wat je wil je nou eigenlijk zeggen, het kan toch niet anders dat de genomen maatregelen invloed hebben , burgerlijke ongehoorzaamheid van een deel ten spijt.
Opzich wel mee eens ja. Het zal misschien de oudere generatie aanspreken. Maar dat is het dan ook wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:55 schreef Benny het volgende:
Een mooie samenvatting van de video
[ twitter ]
Het is dan ook puur een probleem wat gecreëerd is door de media. In feite deed hij niks verkeerd. Sure, voorbeeldfunctie, maar het was gewoon een geel gebied. Gaan zoveel mensen op vakantie naar gele gebieden. Ook dezelfde mensen die erover vielen dat hij op vakantie ging.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:48 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Dit is echt een gevalletje "omdat het moet". Ik mis hier in alles de spontaniteit van Willie. Hier slaan ze een flater
of het voldoende is blijft altijd de vraag maar de stijging is niet zo stijl als de eerste golf dus ik begrijp wel dat ze het op een subtielere manier proberen te temperen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Netto heeft het sowieso effect, alleen de vraag of het voldoende is. Heb net het voorbeeld van Tsjechië gegeven die al twee weken met meer maatregelen zitten dan wij hier en waar de trend qua besmettingen en in de ziekenhuizen nog altijd stijgende is....
Misschien, maar in ieder geval trekken ze het zich aan, ontkennen niets. Ze overtraden verder geen regels, anders dan onze minister van justitie. Dus of 't nu een 'moetje' was of niet: ik waardeer het gebaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:48 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is dan ook puur een probleem wat gecreëerd is door de media. In feite deed hij niks verkeerd. Sure, voorbeeldfunctie, maar het was gewoon een geel gebied. Gaan zoveel mensen op vakantie naar gele gebieden. Ook dezelfde mensen die erover vielen dat hij op vakantie ging.
Snap daarom de commotie ook niet zo. Nee, met zo'n functie was het misschien niet verstandig. Maar snap ook wel dat je er even tussenuit wil met je puberende dochters.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is dan ook puur een probleem wat gecreëerd is door de media. In feite deed hij niks verkeerd. Sure, voorbeeldfunctie, maar het was gewoon een geel gebied. Gaan zoveel mensen op vakantie naar gele gebieden. Ook dezelfde mensen die erover vielen dat hij op vakantie ging.
En dan had men lopen zeiken dat dat niet genoeg was.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Willempie had nog beter 'Sorry.' kunnen twitteren.
Er is nog steeds geen verbod om op vakantie te gaan naar een geel gebied. Dat is wat hij deed (samen met talloze andere Nederlanders). Dit is gewoon sensatie zoeken vanuit de media, gesteund door wat hypocriete Nederlanders die precies hetzelfde zouden doen (merendeel in ieder geval) als ze de kans hadden gehad. Iets om tegen aan te schoppen is altijd makkelijker dan er gewoon op te letten dat je zelf rekening houd met alle maatregelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]hij doet alles verkeerd, als de regering mensen adviseert thuis te blijven en je koning gaat lekker naar Griekenland dan is hij geen knip voor z'n neus waard
Die vergelijking met maart slaat toch eigenlijk ook nergens op, een gelijke trend zou krankzinnig zijn want voor die intelligente lockdown werd er letterlijk niets gedaan om het virus in te perken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
of het voldoende is blijft altijd de vraag maar de stijging is niet zo stijl als de eerste golf dus ik begrijp wel dat ze het op een subtielere manier proberen te temperen.
het gaat er niet om wat jij en ik zouden doen, wij zijn geen koning, bij die functie horen verantwoordelijkheden en daar hadden hij en dat vrouwtje van hem gewoon even schijt aan maar zo werkt het dus niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is nog steeds geen verbod om op vakantie te gaan naar een geel gebied. Dat is wat hij deed. Dit is gewoon sensatie zoeken vanuit de media, gesteund door wat hypocriete Nederlanders die precies hetzelfde zouden doen (merendeel in ieder geval) als ze de kans hadden gehad.
Het klopt simpelweg niet wat ze hebben gedaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte heeft zich alleen uitgesproken over oranje landen, Griekenland is geel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:09 schreef Benny het volgende:
[..]
Het klopt simpelweg niet wat ze hebben gedaan.
Op dezelfde toon als werd geroepen dat we een mondkapje moesten dragen, werd geroepen om zoveel mogelijk reisbewegingen te beperken. Aan beide werd niet gehouden. Wat heeft die boodschap dan nog zin?
Ik vergeleek het eerder met een duuzaamheidscampagne binnen een bedrijf. Iedereen binnen het bedrijf wordt opgeroepen om te gaan fietsen. Ondertussen pakt de baas z'n Porsche 911 uit de schuur, om daarmee maar eens naar het werk te gaan reizen. Terwijl hij net zo goed die 3km kan fietsen.
Het gedrag staat lijnrecht tegenover de boodschap die wordt gebracht. Dat werkt niet.
Wat mij betreft stopt het daar. Het was/is gewoon oliedom. Reacties erop kon je van te voren al wel voorspellen, dus ik weet niet wie dat soort analyses daar doet maar die doet het niet best.quote:
Als wordt opgedragen om de herfstvakantie zonlicht mogelijk bij huis te vieren en de koning pakt diezelfde dag nog het vliegtuig naar Griekenland.m. Ja het mag volgens Rutte maar of het echt slim is?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
maar het is nu toch ook anders, toen kon het de hele bevolking raken omdat het onbekend was, nu weten we dat als je onder de 40 bent de kans bijzonder klein is dat je er aan dood gaat en zelfs tot 60 valt het ook allemaal nog mee.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vergelijking met maart slaat toch eigenlijk ook nergens op, een gelijke trend zou krankzinnig zijn want voor die intelligente lockdown werd er letterlijk niets gedaan om het virus in te perken.
Nog naast die van vorige week die kennelijk de redding moeten zijn, moet je kijken wat een absurd blik maatregelen we als samenleving al mee moeten dealen. En dan toch zulke cijfers, dat zegt volgens mij wel wat over het gedrag van mensen in het algemeen en de naleving van regels.
De koning overtrad geen regels. Er was pas een probleem geweest als hij op vakantie was gegaan terwijl het een oranje land was geweest. Of als we hier in volledige lockdown zouden zitten. Als er echt specifiek was gezegd dat vakanties niet toegestaan waren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:09 schreef Benny het volgende:
[..]
Het klopt simpelweg niet wat ze hebben gedaan.
Op dezelfde toon als werd geroepen dat we een mondkapje moesten dragen, werd geroepen om zoveel mogelijk reisbewegingen te beperken. Aan beide werd niet gehouden. Wat heeft die boodschap dan nog zin?
Ik vergeleek het eerder met een duuzaamheidscampagne binnen een bedrijf. Iedereen binnen het bedrijf wordt opgeroepen om te gaan fietsen. Ondertussen pakt de baas z'n Porsche 911 uit de schuur, om daarmee maar eens naar het werk te gaan reizen. Terwijl hij net zo goed die 3km kan fietsen.
Het gedrag staat lijnrecht tegenover de boodschap die wordt gebracht. Dat werkt niet.
Hij benoemde buitenland reizen ook gewoon hoor. Dat dat mag. Met had advies om dan wel op locatie dicht bij je verblijf te blijven.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als wordt opgedragen om de herfstvakantie zonlicht mogelijk bij huis te vieren en de koning pakt diezelfde dag nog het vliegtuig naar Griekenland.m. Ja het mag volgens Rutte maar of het echt slim is?
Iedereen met een beetje verstand kan inzien dat het op termijn nodig is als de cijfers zo doorzetten. Om dan te zeggen dat we zo het virus plat gaan slaan en na die 4 weken weer op 0 besmettingen zitten zal wellicht ook nog een kern van waarheid in zitten. Zodra echter de eerste autonome grens over rijdt duurt het 4 dagen voordat de eerste gevallen zich weer aandienen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat Ab gewoon gelijk gaat krijgen, sowieso een totale strenge lockdown.
Technisch gelijk hebben is niet hetzelfde als verstandig bezig zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De koning overtrad geen regels. Er was pas een probleem geweest als hij op vakantie was gegaan terwijl het een oranje land was geweest. Of als we hier in volledige lockdown zouden zitten. Als er echt specifiek was gezegd dat vakanties niet toegestaan waren.
Sowieso vind ik het diep triest dat mensen blijkbaar liever naar de koning wijzen dan naar hun eigen verantwoordelijkheid. Komt een beetje over als de basisschool. ''Ja, maar pietje deed het ook hoor!!!!''. Veel mensen grijpen die vakantie van 'm alleen maar aan zodat ze naar hun gevoel een valide reden hebben om zich gewoon niet meer aan de maatregelen te houden. Wat natuurlijk de grootste onzin is.
Hij. Deed. Niks. Fout. Zo moeilijk is het niet. Onnodige sensatie. Ja, hij heeft een voorbeeldfunctie, maar het enige voorbeeld wat hij gaf is dat je naar een geel land op vakantie kan. En dat kan ook gewoon. Als hij in zijn voorbeeldfunctie lekker naar een oranje gebied was gegaan....dan had ik je volledig gelijk gegeven.
Het is een optelsom. Halsema op het plein, Grapperhaus met de trouwerij, de Jonge over de mondkapjes en nu zelfs onze koning. Stuk voor stuk onbetrouwbare figuren gebleken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:17 schreef Kyran het volgende:
Het gaat er gewoon om dat men steeds roept dat er geen draagvlak is. Draagvlak komt niet zo maar aanwaaien. Het is iets wat je als overheid moet creëren.
Dat doe je dus niet door je koning op vakantie te sturen, terwijl je burgers aanraadt om zo weinig mogelijk te reizen.
Dat werkt gewoon niet.
Precies dit. Ze hebben geen regels overtreden, het was gewoon niet slim, zeker met het oog op de boodschap van "We zitten hier samen in" tijdens prinsjesdag. Het enige wat hiermee verteld en getoond wordt is: "Jullie zitten hier met zn allen in, maar wij iets minder"quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:17 schreef Kyran het volgende:
Het gaat er gewoon om dat men steeds roept dat er geen draagvlak is. Draagvlak komt niet zo maar aanwaaien. Het is iets wat je als overheid moet creëren.
Dat doe je dus niet door je koning op vakantie te sturen, terwijl je burgers aanraadt om zo weinig mogelijk te reizen.
Dat werkt gewoon niet.
Ik vind dat niet logisch.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het is nu toch ook anders, toen kon het de hele bevolking raken omdat het onbekend was, nu weten we dat als je onder de 40 bent de kans bijzonder klein is dat je er aan dood gaat en zelfs tot 60 valt het ook allemaal nog mee.
Logisch dat het nu wat moeilijker is mensen te overtuigen van de noodzaak.
Amen. Ze hebben zichzelf in de vingers gesneden. Als de Koning met gezin naar een privéhuis was gegaan binnen onze landsgrenzen was er niets aan de hand geweest. Als je dat als persoon, maar ook als team er omheen niet aanvoelt gaan er bijzonder veel dingen mis.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:17 schreef Kyran het volgende:
Dat werkt gewoon niet.
Dat iets mag wil nog steeds niet zeggen dat het verstandig is. En zeker als koning zou je toch wel verwachten dat die minstens het goede voorbeeld zou moeten geven. Hij heeft genoeg ruimte om zich thuis te vermaken dus daar moet het niet aan kunnen liggen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij benoemde buitenland reizen ook gewoon hoor. Dat dat mag. Met had advies om dan wel op locatie dicht bij je verblijf te blijven.
het voorbeeld wat hij gaf is; wat voor shit jullie ook in zitten, ik ben weg. Familietrekjequote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De koning overtrad geen regels. Er was pas een probleem geweest als hij op vakantie was gegaan terwijl het een oranje land was geweest. Of als we hier in volledige lockdown zouden zitten. Als er echt specifiek was gezegd dat vakanties niet toegestaan waren.
Sowieso vind ik het diep triest dat mensen blijkbaar liever naar de koning wijzen dan naar hun eigen verantwoordelijkheid. Komt een beetje over als de basisschool. ''Ja, maar pietje deed het ook hoor!!!!''. Veel mensen grijpen die vakantie van 'm alleen maar aan zodat ze naar hun gevoel een valide reden hebben om zich gewoon niet meer aan de maatregelen te houden. Wat natuurlijk de grootste onzin is.
Hij. Deed. Niks. Fout. Zo moeilijk is het niet. Onnodige sensatie. Ja, hij heeft een voorbeeldfunctie, maar het enige voorbeeld wat hij gaf is dat je naar een geel land op vakantie kan. En dat kan ook gewoon. Als hij in zijn voorbeeldfunctie lekker naar een oranje gebied was gegaan....dan had ik je volledig gelijk gegeven.
ik begrijp niet wat je bedoeltquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat niet logisch.
Sterker nog, ik vind het vrij bizar dat we wat jij zegt nu 'weten', maar de gevolgen van een besmetting van een onder de 40-jarige of 60 jarige niet met logisch nadenken kunnen invullen.
Het is een risicoafweging, meer niet. Iemand die 40 is die een risico van 0,0001 procent heeft (even theoretisch) om zelf ziek te worden, maar wel een risico van (noem maar wat) 10% om ontslagen te worden als ie niet gewoon aan het werk gaat zal die regel makkelijker aan zijn laars lappen dan iemand die zelf in een risicogroep zit of de van de maatregelen geen last heeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat niet logisch.
Sterker nog, ik vind het vrij bizar dat we wat jij zegt nu 'weten', maar de gevolgen van een besmetting van een onder de 40-jarige of 60 jarige niet met logisch nadenken kunnen invullen.
Jij weet net zo goed als ik dat er zoveel Nederlanders er lekker tussenuit zijn geweest. Beetje hypocriet om dan moeilijk te gaan doen als de koning hetzelfde doet.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het voorbeeld wat hij gaf is; wat voor shit jullie ook in zitten, ik ben weg. Familietrekje
Maar maar, hij werkt zo hard, en de prinsesjes hadden ook zo'n behoefte om er even uit te gaan. Hebben al jaren geen vakantie kunnen genietenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het voorbeeld wat hij gaf is; wat voor shit jullie ook in zitten, ik ben weg. Familietrekje
Gingen die ook met prive-jet? En genieten die ook van een leven in weelde en rijkdom betaald door andere burgers? Oh wachtquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat er zoveel Nederlanders er lekker tussenuit zijn geweest. Beetje hypocriet om dan moeilijk te gaan doen als de koning hetzelfde doet.
die zijn geen koning, wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen, als je 6 miljoen netto krijgt om wat lintjes door te knippen zitten daar ook wat minder leuke kanten aan en eentje daarvan is dat je niet altijd kan doen wat je wil.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat er zoveel Nederlanders er lekker tussenuit zijn geweest. Beetje hypocriet om dan moeilijk te gaan doen als de koning hetzelfde doet.
Het staat er wat krom ja.quote:
Toen ik er was 15 ct per literquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:55 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Sorry foutje van mij , het bier /pils moeten zijn , 😂Tsjechië hé
Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar die mensen hebben net zo hard er van langs gekregen in dit topic. Jij en ik zijn beiden niet de koning die anderen oproepen zich aan de maatregelen te houden omdat het zo nodig is, en wanneer het voor henzelf niet uit komt denkt: Fuck dit.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Agree to disagreequote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zijn geen koning, wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen, als je 6 miljoen netto krijgt om wat lintjes door te knippen zitten daar ook wat minder leuke kanten aan en eentje daarvan is dat je niet altijd kan doen wat je wil.
Klinkt wat jaloers imo.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gingen die ook met prive-jet? En genieten die ook van een leven in weelde en rijkdom betaald door andere burgers? Oh wacht
Onbetrouwbaar zeg ik niet, het zijn mensen die fouten maken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is een optelsom. Halsema op het plein, Grapperhaus met de trouwerij, de Jonge over de mondkapjes en nu zelfs onze koning. Stuk voor stuk onbetrouwbare figuren gebleken.
Er is geen een Nederlander op te noemen met een vergelijkbare verantwoordelijkheid dan die van de koning.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel te makkelijk. Door angst creëer je draagvlak niet door wat Rutte roept of wat een koning doet. De ergste schrik is gewoon weg bij de heel veel mensen en dus gaan ze zoveel mogelijk door met hun leventje.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:17 schreef Kyran het volgende:
Dat werkt gewoon niet.
Mensen zijn gemiddeld gezien ontzettend simpel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Zit denk ik aan de 'onverstandig' kant van deze discussie, maar wat ik nooit zal begrijpen is 'omdat de Koning op vakantie gaat hoef ik me ook niet aan de regels te houden'. Dat is zo ontzettend simpel.
Simpel? Ja. Maar haal de actie van Grapperhaus nog even voor de geest en je ziet wat een uitwerking dat had op hoe er over gepraat werd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Zit denk ik aan de 'onverstandig' kant van deze discussie, maar wat ik nooit zal begrijpen is 'omdat de Koning op vakantie gaat hoef ik me ook niet aan de regels te houden'. Dat is zo ontzettend simpel.
Die snap ik ook nietquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Het klinkt dat ze het daar in elk geval zo goed mogelijk proberen te doen, in tegenstelling tot sommige instellingen waar ze hebben zitten afwachten tot er een "richtlijn" kwam, want natuurlijk niet zo heel handig is.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op de instelling waar mijn zoon verblijft zijn ze gelukkig zeker niet laks. Ze hebben inmiddels een eigen teststraat bijvoorbeeld. Het hele terrein was ook gesloten van maart tot en met augustus (wat triest genoeg nodig was omdat mensen uit de buurt daar vrolijk kwamen recreëren toen alles verder dicht was, echt heel fijn voor al die superkwetsbare cliënten...) en ze zijn bijna 4 maanden in isolatie gegaan.
Er is gisteren dus een medewerkster positief getest, maar de gevolgen zijn waarschijnlijk minimaal omdat ze daar allemaal mondkapjes dragen en ze bij de minste klachten niet mogen komen, punt. Het is nu even spannend omdat een andere cliënt op de groep koorts heeft maar eerlijk gezegd denk ik dat dat vals alarm is omdat deze een erg slechte weerstand heeft en de helft van de tijd ziek is (ook sneu, maar geen Corona dus denk ik).
Ondertussen zitten alle mensen op de groep in isolatie opnieuw. Gelukkig hebben ze een grote privétuin voor de woning en ze doen hun stinkende best voor hun cliënten, al staan de striemen van de maskers tot op het bot.
Met het vrij grote verschil dat Grapperhaus ook echt een regel aan het overtreden was.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel? Ja. Maar haal de actie van Grapperhaus nog even voor de geest en je ziet wat een uitwerking dat had op hoe er over gepraat werd.
helaas wel jaquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen zijn gemiddeld gezien ontzettend simpel.
Voor een hoop tokkies zal dat inderdaad wel zo werken. Maar als 90% gewoon schijt heeft wat de koning doet en die andere 10 procent gaat wél het randje opzoeken want “de koning doet het toch ook” dan weten we allemaal wel waar het eindigt.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar alle landen om ons heen lopen tegen exact dezelfde problemen aan, ook de schuld van Grapperhaus?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Simpel? Ja. Maar haal de actie van Grapperhaus nog even voor de geest en je ziet wat een uitwerking dat had op hoe er over gepraat werd.
Vervang 'de Koning op vakantie gaat' in die post voor 'Grapperhaus een arm op de schouder van zijn schoonmoeder legt' en je hebt hetzelfde. Zo ongegeneerd dom.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |