Je kan getest worden, heeft alleen 0 nut.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:44 schreef byah het volgende:
Zondag eind vd middag bij mijn zusje en haar huisgenoot geweest, gisteren bericht gehad dat de huisgenoot in ieder geval positief is (na voorrangstest) zou ik nu al getest kunnen worden?
snap ik...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We wisselen hier af simpelweg omdat we onze klauwen niet overal op kunnen leggen dus wat we los kunnen krijgen voor een normale prijs gebruiken we hier. We zijn niet arm maar het is niet dat het geld hier tegen de plinten op klotst natuurlijk.
Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Sommige mensen kunnen dat simpelweg niet betalen en andere mensen zullen er geen andere dingen voor op willen offeren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er was eens een onderzoek in frankrijk dat het ~100/130 euro per maand zou kosten voor een gezin.
Daar is er ook een financiële tegemoetkoming.
Hoe proportioneel is het om zoveel geld als maatschappij uit te geven wat in een best case scenario enkel een buitengewoon gericht effect oplevert.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Sommige mensen kunnen dat simpelweg niet betalen en andere mensen zullen er geen andere dingen voor op willen offeren.
Financiële tegemoetkoming kan, maar dan heb je nog geen enkele garantie dat mensen dat geld dan besteden aan mondkapjes en ze juist gebruiken.
Waarom niet? Gaat me er vooral om of ik zelf mijn directe omgeving kan besmettenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je kan getest worden, heeft alleen 0 nut.
Als het veel meer kost dan oplevert, dan moet je het niet doen. Zeker niet als de opbrengst echt vrij laag is. En dat is het vermoedelijk wel als mensen vooral niet-werkende mondkapjes op hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe proportioneel is het om zoveel geld als maatschappij uit te geven wat in een best case scenario enkel een buitengewoon gericht effect oplevert.
Je moet toch in quarantaine nu vanwege contact met een besmet persoon. En je hebt ook nog een incubatietijd van gemiddeld 6 dagenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef byah het volgende:
[..]
Waarom niet? Gaat me er vooral om of ik zelf mijn directe omgeving kan besmetten
Dat weet je helemaal nog iets als je nu test, zonder dat je klachten hebt. Dat betekent dat je dan nu niet besmettelijk bent, maar dat kun je overmorgen alsnog worden. Dus in quarantaine gaan en n de gaten houden of jenklachten ontwikkelt. Als dat gebeurt, laat je je testen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef byah het volgende:
[..]
Waarom niet? Gaat me er vooral om of ik zelf mijn directe omgeving kan besmetten
Wat ik om me heen hoor is het effect van meer testen / sneltesten ook: "Ja ik ben vorige week nog getest, heb nu wel een kuchje/verkoudheid maar was X dagen geleden negatief.."quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Als ik dit soort dingen lees vraag ik mij af hoeveel mensen inderdaad in quarantaine gaan. Er zijn zelfs mensen met klachten die getest zijn die naar de supermarkt gaan.
Ja, "anders moet ik me elke week laten testen"quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ik om me heen hoor is het effect van meer testen / sneltesten ook: "Ja ik ben vorige week nog getest, heb nu wel een kuchje/verkoudheid maar was X dagen geleden negatief.."
Ook een bepaald soort van schijnveiligheid dus omdat mensen zich onaantastbaar voelen als ze eenmaal een test hebben gehad.
Dit dus. Zo moeilijk is het niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal nog iets als je nu test, zonder dat je klachten hebt. Dat betekent dat je dan nu niet besmettelijk bent, maar dat kun je overmorgen alsnog worden. Dus in quarantaine gaan en n de gaten houden of jenklachten ontwikkelt. Als dat gebeurt, laat je je testen.
De maatregel is dan ook niet ingevoerd omdat het nut heeft, maar omdat er steeds nadrukkelijker om de maatregel gevraagd werd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
En men kan al niet handhaven op de mondkapjesplicht, laat staan op of iedereen z'n maskers wel tijdig vervangt. Ik was er niet op tegen, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe onzinniger ik de maatregel vind.
Dat vind ik 'n bijzonder slecht argument om zo'n maatregel in te voeren.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De maatregel is dan ook niet ingevoerd omdat het nut heeft, maar omdat er steeds nadrukkelijker om de maatregel gevraagd werd.
Ik ken een aantal middelbare scholieren met klachten en positieve getest die gewoon naar school gaan (tentamenweek) omdat de school weigert ze het tentamen op een later tijdstip te laten doen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Als ik dit soort dingen lees vraag ik mij af hoeveel mensen inderdaad in quarantaine gaan. Er zijn zelfs mensen met klachten die getest zijn die naar de supermarkt gaan.
Ja, dan snap ik dat ze gaan. Schandalig van de school.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ken een aantal middelbare scholieren met klachten en positieve getest die gewoon naar school gaan (tentamenweek) omdat de school weigert ze het tentamen op een later tijdstip te laten doen.
In één geval zelfs zodanig dat het zou betekenen dat het jaar over moest en mensen dus ook even bij mogen lappen voor de studiefinanciering.
De test werkt dus niet tijdens de incubatietijd?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je kan getest worden, heeft alleen 0 nut.
En het is niet één school, het zijn er meer die het zo doen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dan snap ik dat ze gaan. Schandalig van de school.
Vorige week was toch naar buiten gebracht dat zo'n 20% van de besmette mensen gewoon nog naar buiten/werk/winkel ging en dat van de mensen met klachten (maar nog niet getest) zo'n 70% gewoon naar buiten/werk/winkel ging.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Het is niet moeilijk om te snappen, maar in de praktijk werkt het zo dat je dus bij elke verkoudheid opnieuw dat circus van het testen door moet. Dat is nu gelukkig wat beter aan het gaan, maar nog steeds ben je een paar dagen uit de running. Ondertussen moet je je baas tevreden houden, loopt het gezin door en moet iedereen ook weldoorvoed en schoon zijn. Dan kan ik me best voorstellen dat na de vijfde snotneus of kriebelkeel iemand denkt van "Schijt, ben net getest, zal daar nog wel bij horen."quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit dus. Zo moeilijk is het niet.
Quarantaine en als je klachten krijgt, testen.
Als je nu negatief test wil dat niet zeggen dat je over 3 dagen negatief test. En dus is de kans zeker aanwezig dat je, zelfs met een negatieve test nu, je directe omgeving kan besmetten.
Dat soort dingen is wel een verschil met Aziatische landen...quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vorige week was toch naar buiten gebracht dat zo'n 20% van de besmette mensen gewoon nog naar buiten/werk/winkel ging en dat van de mensen met klachten (maar nog niet getest) zo'n 70% gewoon naar buiten/werk/winkel ging.
Het gaat hier om iemand die contact heeft gehad met een positief getest persoon. Jouw reactie gaat daar niet over.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk om te snappen, maar in de praktijk werkt het zo dat je dus bij elke verkoudheid opnieuw dat circus van het testen door moet. Dat is nu gelukkig wat beter aan het gaan, maar nog steeds ben je een paar dagen uit de running. Ondertussen moet je je baas tevreden houden, loopt het gezin door en moet iedereen ook weldoorvoed en schoon zijn. Dan kan ik me best voorstellen dat na de vijfde snotneus of kriebelkeel iemand denkt van "Schijt, ben net getest, zal daar nog wel bij horen."
Wat dat betreft zijn er ook mensen die weten dat ze de volgende keer dat ze hun baas moeten vertellen dat ze niet kunnen komen helemaal niet meer hoeven te komen. Of wat gaat een alleenstaande moeder doen zonder netwerk maar met een dreumes wanneer de melk echt op is? Er zijn echt mensen die zelf niks meer kunnen verzinnen op een gegeven moment en dan naar buiten kijken, hele gezinnen door de winkelstraat zien gaan en denken "Ach wat, kan wel even..."
Het werkt wel zo. Mensen zijn het gedoe er omheen beu en mochten ze onverhoopt positief getest worden zit je zo 1,5 - 2 weken thuis (vanaf moment van aanvragen test). Heel menselijk om die afweging te maken, maar daarmee is en blijf het lastig om dus echt een forse daling in te zetten.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, "anders moet ik me elke week laten testen"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |